נו האדל – סיכום מחזור 11

סיכום חלקי של הקריירה המוחמצת של טוני רומו, איך הפציעות שינו את גורלן של שתי קבוצות פלייאוף והאם יש תקווה לסיאטל?

מצטער על האיחור בהעלאת הסיכום אבל אתם יודעים, מדי פעם אני עושה דברים חוץ מלראות ספורט או לכתוב על ספורט.

מה היה לנו השבוע?

– נתחיל דווקא מהסוף. סיפרתי את הסיפור הזה לגיל שלי היום. העונה הראשונה שבה ממש ראיתי משחקי פוטבול בעקביות, ערב ערב, היתה 2002. לא אכחיש, הזכיה של הפטס שנה לפני כן גרמה לי להתאהב בספורט הזה מחדש, אחרי שבשנות השמונים למדתי להכיר אותו מרחוק. בכל מקרה, אני זוכר את השבוע הראשון של העונה. היה שם משחק של קליבלנד שבסופו שחקן שלהם עשה סאק על הק"ב שסיים את המשחק – אלא שאותו שחקן כל כך שמח שהוא הוריד את הקסדה שלו כדי לחגוג (נשארו עוד כמה שניות על השעון) – קיבל דגל של 15 יארד, מה שהכניס את הקבוצה השניה (אלוהים יודע מי היא היתה) לטווח פילד גול, שאיתו היא כמובן ניצחה את המשחק.

ובכן, כבר בשבוע הראשון שלי בתור צופה אדוק התוודעתי למי הם הקליבלנד בראונס. על כן, הדרך שבה הם הצליחו להפסיד לבולטימור במאנדיי נייט האחרון בהחלט לא מפתיעה אותי. הדבר היחיד שמפתיע אותי כל פעם מחדש זה איך לעזאזל הם מצליחים למלא את המושבים באיצטדיון שנה אחר שנה.

– הא, וג'וש מקון גמר את העונה, מה שאומר שעוד פעם נקפוץ לג'וני מנזיל, אותו אחד ששיקר למאמן שלו על זה שהוא לא בילה בשבוע ביי והודח לספסל. אכן, כיף להיות אוהד בראונס.

– ועכשיו, נקפוץ אחורה ליום חמישי. זוכרים? היו לנו שלושה משחקים, חג הודיה וכאלו. בעקרון, כיף גדול, רק חבל שהמשחק היחיד שבאמת היה צמוד שוחק באמצע הלילה. בכל מקרה, במשחק השני בסדרה, זה שבו קרולינה דילגה בקלילות על מה שהיה אמור להיות המכשול הכי קשה שלה בדרך לעונה מושלמת, היה לנו את טוני רומו שהצליח לזרוק שני סינצ'וזים (פיק סיקס, בשבילכם) לפני שסיים את העונה שלו עם פציעה חוזרת.

יש מצב שרומו יחזור במצב מחודש שנה הבאה. אולי הוא גם יהפוך פתאום לנסיך ויקח את דאלאס לאליפות בצורה מרגשת סטייל אלווי. אבל רוב הסיכויים, צר לי אוהדי דאלאס, שאנחנו חוזים בירידה המתבקשת. רומו כבר בן 35, הוא עבר מלאי נכבד של פציעות ודאלאס יתקשו יותר ויותר לסמוך עליו. אלא אם יקרה משהו לא צפוי, אני מעריך שתוך שנתיים מקסימום נראה את רומו עובר לתפקיד של בק-אפ או פורש בכלל (והלוואי ואתבדה, כי הוא באמת אחד מהשחקנים החביבים עליי).

ומכיוון שאפשר לראות את הסוף, זה זמן טוב להסתכל על הקריירה שלו. רומו הוא כמובן לא הול אוף פיימר (האם טבעת אליפות היתה מכניסה אותו לשם? כנראה שלא. האם שתיים? ובכן, לעולם לא נדע) אבל הוא בהחלט היה טופ 10 ק"ב בכל התקופה שלו בקאבויוז. והנה הדבר העצוב – אני לא זוכר טופ 10 ק"ב בליגה שהשיג פחות ממנו. זה די מדהים, אבל לרומו אין אפילו הופעה אחת בגמר חטיבה בליגה, שלא לדבר על הופעה בסופרבול. דונובן מקנאב היה בארבעה גמרים כאלו! רוג'רס, ביג בן, איליי, בריס (שלא לדבר על מאנינג ובריידי) – כולם היו בסופרבול. אפילו מאט ראיין או פיליפ ריברס (עוד אחד שהקריירה שלו מאוד מאכזבת מבחינת הצלחה בפלייאוף) הגיעו לגמר חטיבה פעם אחת. רבאק, מארק סאנצ'ז היה שם פעמיים! ורומו? יוק. הכי קרוב היתה שנה שעברה, עם התפיסה של בראיינט שבוטלה. סוג של משה שרואה את הארץ המובטחת ולא מצליח להגיע אליה.

אני לא יודע להגיד כמה אשמה יש ברומו על המצב הזה. הוא נפל על קבוצה שבה שולט בעלים מגולמן שלא מסוגל להבחין בין צורך מקצועי לבין צעצוע. הציפיות ממנו תמיד היו מוגזמות והרבה מאוד פעמים הוא לא היה מוקף במספיק כשרון כדי להגיע רחוק. וכמובן, גם הפציעות לא עזרו. מה שבטוח, מדובר באחת הקריירות הכי מוחמצות של ק"ב אי פעם.

– לא, מתיו סטאפורד, אף פעם לא היית טופ 10 ק"ב ולכן אתה לא שייך.

– גם לא אתה, ג'יי קאטלר. לא משנה כמה אתם מנצחים בשבועות האחרונים. אבל באמת, כל הכבוד. תמיד ידענו שאתה טוב בתור אנדרדוג. עכשיו שהמקום בפלייאוף אולי אפשרי, אני מצפה שתהפוך לדלעת שוב בקרוב (אבל עם ג'ון פוקס, אני מצפה עונה הבאה לשיפור והגעה לפלייאוף).

– מאט האסלבק, דרך אגב, כן היה בסופרבול (יש אוהדי סיאטל שגם יגידו שהוא היה צריך לזכות בו אם לא השופטים). את הדברים שג'ימי ווינסטון לא למד, הוא כבר הספיק לשכוח. ובכלל, כיף לראות שחקן שמבוגר ממני בשבועיים עדיין מצליח להוביל קבוצה בליגה. אולי אם אנדרו לאק היה יושב חצי שנה על הספסל ולומד משחקן ותיק כזה לפני שלקח סנאפ אחד הוא היה היום ק"ב יותר טוב.

– מה שכן, אל תטעו, האסלבק הוא אחלה והכל, אבל אנדרו לאק (בריא) נותן לקולטס את הסיכוי הכי טוב להגיע רחוק השנה, למרות המאזן העדיף של הק"ב הותיק.

073114-nfl-Matt-Hasselbeck-pi-mp.vresize.1200.675.high.4

– מדהים בעיניי איך קבוצה כמו הבילס מסוגלת להגיע שבוע אחד מפוקסת כולה למשחק מול ניו אינגלנד, עם תוכנית הגנתית מצוינת ושבוע אחר כך פשוט לחטוף בראש מקנזס, קבוצה עם חוזקות (יש מילה כזאת?) כל כך ברורות שלא צריך להיות מדען טילים כדי לדעת איך לעצור אותם. באמת, כולם יודעים שמה שיש להם זה משחק ריצה משובח, שאלכס סמית מחפש רסיבר אחד ואם לא – הוא מוסר לצ'ק דאון או רץ בעצמו – ועדיין הם לא הצליחו לעשות כלום כדי לעצור את זה. מדהים, רקס ראיין.

– מצד שני, הצ'יפס הם קבוצה שיודעת בדיוק מי היא. זה לא כזה טריוויאלי. נניח הג'טס עוד לא בדיוק החליטו. שלא לדבר על הג'איינטס. אצל הצ'יפס, לא משנה מי מקבל את הכדור בבק-פילד, תמיד יהיה אופנסיב ליין שיפתח לו את הדרך. אנדי ריד אף פעם לא היה כוס התה שלי, הוא באמת אחד ממנהלי המשחק הכי פחות טובים שיש, אבל לבנות קבוצה השמנמני המשופם הזה יודע גם יודע. אם רק הוא היה יכול לתת למישהו אחר את המפתחות בתחילת המשחק.

– המזל הכי גדול של צ'יפ קלי זה שניק פולס מסריח את השועלים בסט לואיס השנה, אחרת – הוא כבר היה נשלח הביתה מזמן. כמו שזה, הקבוצה שלו סתם מסריחה, לא בגלל הטרייד הטפשי על בראדפורד. אבל אם תסתכלו לעומק, לא תמצאו שום סיבה לחשוב שלקלי מגיעה שנה נוספת. הוא הביא את קיקו אלונסו שרק חזר מפציעה בשביל לשון מקוי, וזה נפצע מהר מאוד שוב וההגנה שלו חוטפת 40 נקודות מקבוצות כמו דטרויט או טמפה ביי. הוא הביא את דמארקו מורי בחוזה גדול (אז בשביל מה ויתרת על מקוי?) אבל הקו שלו לא מצליח לפתוח לו שום חור. הוא ויתר על ג'רמי מקלין ודשון ג'קסון ועכשיו תקוע בלי רסיברים נורמליים ועם ק"ב שמוסר כל פעם שלושה יארד לראנינג בק שלו. בקיצור, כל מה שצריך עכשיו זה איזה משרה טובה בקולג'ים שתתפנה (לצערו, זאת ב-USC נתפסה וזאת ב-LSU לא שוחררה. אולי בג'ורג'יה?) כדי שהוא יחזור לשחק עם ילדים.

– האם יש איזה חוזה שבו רשומה מכסה שבועית כוללת של אינטרספשנס שהאחים מאנינג צריכים לזרוק?

– שתי פציעות חשובות שצריך לדבר עליהן השבוע וקצת מוסכו, אולי בגלל הפציעה שבסוף לא כל כך חמורה, של גרונקובסקי. הראשונה, של ג'ימי גרהאם, מי שנחשב עד לפני שנה לטייט אנד השני בטיבו בליגה, אבל מסיים עונה סיוטית עם קרע ברצועה בברך אחרי שעבר בטרייד מניו אורלינס ואיבד הרבה מהאפיל שלו. על פניו, זה היה אמור להיות השילוב המושלם. גרהאם הוא לא רק תופס מצוין שיכול להביא 1,000-1,200 יארד בעונה אלא הוא גם (ואולי בעיקר) מטרת רד זון אדירה ולקבוצה עם סט רסיברים לא כל כך אטרקטיבי, הוא היה אמור להפוך למטרה הראשית של ווילסון באנד זון. אבל משום מה, ויש כאלו טריידים, זה פשוט לא הסתדר. שני ט"ד בלבד (ללכת עם 600 יארד בינוניים) יש לגראהם השנה ועכשיו גם הפציעה הזאת שהשלימה שנה איומה מבחינתו. אין לי מושג למה זה לא הצליח. יכול להיות שזה קשור לכימיה בין ק"ב לרסיבר, יכול להיות שהוא הרגיש גדול עליהם והפריע בחדר הלבשה. בכל מקרה – הפציעה הזאת לא אמורה להשפיע בצורה קיצונית על העונה של הסיהוקס. בניגוד לגרונק, גרהאם הוא רק שחקן משלים טוב ולא יותר כרגע.

– הפציעה השניה היא בדיוק הפוכה. כריס ג'ונסון, שהתחיל את הקריירה בסערה עם עונת 2000 יארד כבר בעונה השניה שלו, דעך לו לאיטו ואחרי שצבר רק 660 יארד על הקרקע בניו יורק, לכולם היה ברור שהוא גמור. והנה השנה, בהתקפה מחיית המתים של אריזונה (הלו, פאלמר!) הוא פתאום חזר להיות דומיננטי וגם אם לא היה צפוי להשיג 1,500 יארד (כרגע הוא עומד על 814, כלומר קצב של 1,200 יארד לעונה כולה) הרי שהפציעה שלו היא מכה רצינית לשאיפות הסופרבול של הקארדינלס. זה נכון שמדובר בקבוצה הרבה יותר מוכוונת מסירה וגם יש להם תחליפים סבירים בדמותם של אלינגטון והרוקי דיוויד ג'ונסון, אבל כריס ג'ונסון הוא זה שסחב את הנטל העיקרי ומכיוון שחלק ניכר מההתקפה של אריזונה נשענת על מסירות פליי-אקשן, הרי שהן יהפכו להרבה פחות מסוכנות מסיבות ברורות ויהיה קשה להם להפתיע קבוצות הגנתיות טובות באמת.

– ראיתי את המשחק של סיאטל נגד פיטסבורג בשלמותו (אם כי באיחור) ומה אני אגיד לכם – חיפשתי, ממש חיפשתי, סימנים לכך שסיאטל הולכת לתת פוש לפלייאוף ואחר כך לסופרבול. ויש שם דברים מעודדים, כמו היכולת של ראסל ווילסון לקחת את הקבוצה על הכתפיים שלו כשצריך (אני בכלל, תמיד אמרתי, חסיד מאוד גדול של ווילסון, לדעתי הק"ב הכי אנדרייטד בליגה), אבל מה אני אגיד לכם – זה לא זה. קודם כל, אם לא רצף של החלטות ביזאריות למדי של טומלין (פייק פילד גול שמתחרה בטפשותו במה שהקולטס עשו מוקדם יותר השנה ואחר כך לבעוט פילד גול כשנשארו 3 דקות על השעון והם בפיגור חמש) בהחלט יש סיכוי שהם היו מפסידים את המשחק.

אבל יותר מזה – הדרך שבה ההגנה שלהם נראתה, זה פשוט לא מה שזכרנו. יותר מדי כדורים ארוכים שהגיעו לרסיברים של פיטסבורג בקלות, יותר מדי זמן בפוקט לביג בן ובאופן כללי – הדומיננטיות המטורפת של ההגנה שלהם מהשנתיים הקודמות פשוט נעלמה. 456 יארד מסר על ההגנה שלהם רוטליסברגר. איפה זה ואיפה השנתיים הקודמות. ריצ'ארד שרמן לא שומר טוב כמו פעם, קאם צ'נסלור לא מפרק שחקנים כמו פעם והקו הקדמי לא מספיק טוב. גם אם הם יגיעו לפלייאוף, זה יהיה כווילד קארד, ואני פשוט לא רואה אותם עם ההגנה הזאת מנצחים שלושה משחקים בחוץ.

– יש לי נטיה להגן הרבה על החבר'ה עם הדגלים כי אני מבין, כשופט, עד כמה העבודה שלהם קשה. אבל בוי, זה נהיה קשה משבוע לשבוע. יותר מדי קריאות בעייתיות שנובעות לטעמי מיותר מדי דגשים של הליגה והרבה מאוד לחץ על השופטים. כשאתה בתור שופט צריך לשים לב לשניים-שלושה דברים במהלך, זה דבר אחד. כשאתה צריך לשים לב לעשרה כאלו, אז כל דחיפה קטנה עם היד הופכת למוגזמת וכל נגיעה בק"ב הופכת לדגל. זה לא עסק.

– והכי מצחיק (או עצוב, תלוי איך מסתכלים על זה) – עם כל ניסיונות ההגנה על שחקנים, זה נראה שמשנה לשנה כמות הפציעות הקשות רק הולכת וגדלה.

להציל את מכבי ת"א
השד הטסמני מברלין

83 Comments

גיל 1 בדצמבר 2015

ומה עם מאט רייאן? היה הצלחה אבל היום הוא מסריח וקוראים אפילו לספסל אותו.

רומו הוא אחלה שחקן לדעתי שפשוט נפל על קבוצה גרועה למדי וגם סבל יותר מדי פציעות. הוא ניהל את הלחץ עליו בדאלאס מצוין.

אני לא יודע מה עוד קלן מור צריך לעשות כדי לפתוח? אין שום סיבה לתת למאס קאסל לשחק כי ברור שהוא לא העתיד, אז למה לא לתת למור?

וחלק גדול מהפציעות קשור לעודף חוקים. כמו שבריידי ציין, מרוב דגש על הגנה על הראש הולכים על הרגליים.

Amir A 2 בדצמבר 2015

רומו יצא עם ג'סיקה סימפסון. רק על זה מגיע לו לשחק בשביל ג'רי ג'ונס.

פאקו 2 בדצמבר 2015

במקרה של ראיין, במשחק האחרון נגד מינסוטה פוקס צפו את הפורענות ונתנו סטטיסטיקה של אינטרספשנס ב-Red Zone, באחת הפעמים שראיין הגיע לשם. ראיין לא איכזב וכמובן מסר לאחת, ואח"כ לעוד אחת.
די עצוב.

גיל 2 בדצמבר 2015

הבעייה היא לא עם האינטרספשנס כשלעצמם אלא זה שהוא מסר ממש ליריב כשאין שחקנים לידו. זה רק מראה כמה הספורט הזה מנטלי.

פאקו 2 בדצמבר 2015

בדיוק. גם מאט שאוב היה פעם QB לגיטימי בליגה עד שהפיק סיקסס שלו החלו להצטבר.

גיל 2 בדצמבר 2015

השאלה למה זה קורה לשחקנים שאמורים להיות בשיאם? הם עייפים? למדו אותם? הם מוגבלים והצליחו להסתדר עד עכשיו למרות זאת? לא זוכר תקופה שבה אי אפשר למנות אפילו 5 ק"ב סבירים בליגה.

יריב 2 בדצמבר 2015

אתה לא יכול למנות 5 ק"ב סבירים בליגה? בריידי, רות'לסברגר, רוג'רס, פאלמר, ווילסון. מי מהם לא סביר? (אני לא טוען שאין ק"ב סבירים נוספים, אגב, כי יש).

Maldini 2 בדצמבר 2015

שכחת את אוזוויילר

גיל 2 בדצמבר 2015

רוג'רס וביג בן רעים כרגע.

יריב 3 בדצמבר 2015

אם ב"כרגע" אתה מתכוון "בחודש האחרון" אני יכול לקבל את זה (אם כי זה נראה מוזר, לדבר על "תקופה" כחודש יחיד). במקרה כזה אני מציע לך את ריברס, סמית', דלטון אפילו קאטלר. בתקופה הזו שרוג'רס רע כולם לא רעים (אם כי בתקופה הזו אף קוורטרבק לא הצליח מול יוסטון).

גיל 3 בדצמבר 2015

רק בגלל שאתה נודניק. ריברס הוא זוועתי החודש והשנה. וסמית הוא בטח לא ק"ב לסמוך עליו. עוד הצעות?

יריב 3 בדצמבר 2015

זוועתי במיוחד בנובמבר, עם ה67% השלמה, 8 טאצ'דאונים מול חטיפה אחת, 1059 יארד (4 משחקים) ורייטינג של 101.8. אין ספק, זוועתי זה המינוח המתאים פה.

סמית הוא לא ק"ב לסמוך עליו? סמית הוא הק"ב הכי אמין בליגה, הכי יציב שיש. חוץ מזה, אם ההגדרה שלך ל"סביר" זה "ניתן לבנות עליו שיביא אותך לX (אני לא יודע מה אי אפשר לבנות על סמית) והוא גם טוב בכל חודש וחודש של העונה", אשמח לדעת מתי היו 5 קוורטרבקים סבירים בסטנדרט הזה.

גיל 3 בדצמבר 2015

הוא הפסיד 6 מ7 המשחקים האחרונים והקבוצה שלו במאזן 3-8 הרבה באשמתו. הוא נתן שני משחקים סבירים ושניים גרועים אז כן, הוא זוועתי ולא אמין.

וסמית הוא בהחלט אמין. הוא יוביל אותך תמיד לשום מקום. 12 ט"ד כל העונה, יגמור כנראה עם פחות מ20 כמו כל עונה חוץ מאחת בקריירה שלו. אכן אמין בהחלט.

ורק לפני שנה-שנתיים היו יותר מ5 שיכלת לסמוך עליהם: מאנינג, בריידי, רוג'רס, ריברס, פלאקו, רומו, ביג בן, לאק, מאט ראיין. כיום רובםו או בירידה חדה ביכולת או פצועים. אולי קאם ניוטון יהיה כזה ודלטון השנה מפגין יציבות וגם פלמר עוד לא פצוע.

יריב 3 בדצמבר 2015

הקבוצה שלו לא טובה. אתה יודע, המשחק הזה קבוצתי. לצ'ארג'רס יש נקודת חוזק אחת, התקפת המסירה, וזה לא מספיק.

אתה רוצה שאראה לך שלפני שנתיים לרוב הקוורטרבקים האלה היה חודש חלש? אתה זוכר את החודש הראשון של בריידי בשנה שעברה?

גיל 3 בדצמבר 2015

הקבוצה לא טובה וחלק גדול מזה זה באשמתו, תצפה במשחקים. יש אצלו ירידה ברמה, החלטות לא טובות וכו'. אתה יכול להראות מה שאתה רוצה זה לא מענייני, הדיון הוא על עכשיו. כרגע אין 5 ק"ב שהייתי סומך עליהם.

יריב 3 בדצמבר 2015

אם המדד הוא "כאלה שגיל סומך עליהם", אז אני לא אתווכח. אני לא יודע מה עובר לך בראש. אם המדד הוא מדד איכות אובייקטיבי כלשהו, אז אתה משנה את הסטנדרט והצבת אותו השנה גבוה מבשנים קודמות.

urlacher 3 בדצמבר 2015

בריידי, ווילסון, פאלמר, ביג בן ממש לא רע וגם לא פיליפ ריברס.
אני יכול להוסיף גם את דלטון, סטאפורד, קאטלר ואלכס סמית' בתור קוורטרבקים שבארבע-חמישה מחזורים האחרונים משחקים טוב. אפילו טוב מאוד.

גיל 3 בדצמבר 2015

ביג בן די גרוע השנה עם 11 ט"ד מול 9 אינטרספשנס. פיליפס ריברס זוועתי השנה גם סטאפורד. ואכן ווילסון ופלמר משחקים טוב השנה וגם דלטון, אבל לא קאטלר ואלכס סמית'. הם בינוניים ואי אפשר לבנות עליהם כפרנצ'ייז.

urlacher 3 בדצמבר 2015

אמרת שאתה לא יכול למנות 5 ק"ב סבירים בליגה.
או שההגדרה שלך לסביר היא עילית או שאני מפספס משהו.
לפי מה אתה קובע שריברס זוועתי? הבן אדם משחק בלי קו התקפה ובלי תופסים או משחק ריצה והוא עדיין נותן תצוגות כל שבוע.
גם ביג בן משחק לסירוגין עם כל הפציעות אבל הוא עדיין מרשים. גם עם 9 INT.
להגיד שקאטלר וסמית' לא משחקים טוב זה סתם לא נכון. זה מרגיש שאתה לא מסתכל על איך שהם משחקים אלא רק נשען על העבר שלהם ולא מקבל את זה שהשנה הם משחקים טוב ואפילו מנצחים משחקים.
בקשר לסטאפורד כתבתי אותו בהתייחסות לארבע-חמישה מחזורים האחרונים.

גיל 3 בדצמבר 2015

בעיניי סביר זה כזה שאתה יכול לסמוך עליו למשך עונה שלמה שיוביל את הקבוצה שלך. ריברס, פלאקו, ראיין, רומו וביג בן היו כאלו עד לפני שנה-שנתיים, עכשיו הם לא מסיבות שונות.

ריברס מקבל החלטות גרועות. נכון שהוא סובל מפציעות אבל זה חלק מהעניין. כרגע אי אפשר לסמוך עליו. ופציעות זה חלק מהעניין. אם אתה לא יודע אם הק"ב שלך ישחק שבוע הבא אז אתה בבעייה. קאטלר אכן השתפר בחודש האחרון אני מסכים, אבל הוא לא אמין בעיניי וחודש טוב לא הופך אותו לסביר. ההיסטוריה שלו ושל אחרים בהחלט משחקת תפקיד עד שלא יוכח אחרת. שיוביל קבוצה על בסיס קבוע להישגים כמו אחרים. סמית הוא פשוט כלום, מה הוא בדיוק עשה?

יריב 3 בדצמבר 2015

הוא הולך עם הקבוצה לפלייאוף, זה עובד להם. הוא לא מעמיס מספרים, והוא לא מוסר לחטיפות. לא מבריק, אמין.

גיל 3 בדצמבר 2015

הוא מנהל משחק מצוין כשהכל הולך טוב. בזמן משבר או להוביל אותם לסופרבול אי אפשר לבנות עליו.

יריב 3 בדצמבר 2015

אם הציפס יגיעו לסופרבול אנחנו נראה רק בהמשך, אבל ברור שהם לא פייבוריטים. מצד שני, לאור העובדה שהם לא טובים מהפטריוטס בשאר מרכיבי המשחק, ההגדרה ל"סביר" היא "טוב לפחות כמו טום בריידי"? זה נראה לי קצת מוגזם. שלא לדבר על זה שברשימת הקוורטרבקים שניתן לסמוך עליהם ספרת את לאק, רומו וראיין, אף אחד מהם לא התקרב יותר מסמית' לסופרבול (ורק ראיין התקרב באותה מידה). באותה עונה, אגב, סמית' שיחק לא רע בכלל בפלייאוף, אתה בוודאי זוכר.

גיל 3 בדצמבר 2015

הם לא פייבוריטים בעיקר בגלל סמית שהוא ק"ב מוגבל. יש להם הגנה מדהימה כבר כמה שנים אבל הוא זה שמונע מהם להיות ממש טובים. ההגדרה לסביר בעיניי הוא ק"ב שעל הגב שלו אפשר לבנות קבוצת פלייאוף. בקנזס זה ברור שזה בעיקר בגלל ההגנה וסמית שלא עושה הרבה טעויות. למזער טעויות זה חשוב אבל זה לא הופך אותו לק"ב סביר.

נו, ואתה מדגים בדיוק את הנקודה שלי. סמית נתן עונה אחת באמת טובה אבל לא שיחזר אותה. זה לא ק"ב טוב.

יריב 3 בדצמבר 2015

ההגדרה שלך היא "קוורטרבק שיכול לקחת קבוצה חלשה לפלייאוף"? ואתה חושב שאי פעם היו יותר מחמישה?

גיל 3 בדצמבר 2015

לא, ההגדרה היא ק"ב שיכול לסחוב קבוצה לפלייאוף. ונתתי רשימה קודם של יותר מחמישה רק לפני שנה-שנתיים.

יריב 3 בדצמבר 2015

פלאקו מימיו לא סחב קבוצה לפלייאוף, אם ניקח שם אחד מהרשימה שלך כדוגמה (אם כי הגיע לשם 6 פעמים). זה לא המקרה היחיד, אתה מציב סטנדרטים כפולים.

גיל 3 בדצמבר 2015

פלאקו לא סחב קבוצה לפלייאוף? מעבר לזה שהוא זכה בסופרבול תוך אחד הפלייאופים הגדולים אי פעם, מאז שהוא בליגה הוא היה גורם משמעותי ב5 מ7 המסעות לפלייאוף. השנה הוא גרוע.

יריב 3 בדצמבר 2015

מעולם לא, אם כי בפלייאוף של האליפות הוא היה מצוין ומוביל בפלייאוף.
העובדה היא, למשל, שהתקפת המסירה של הרייבנס מעולם לא היתה מדורגת מעל 12 בליגה ביארדים או ביארדים למהלך. ההגנה הובילה, כמעט בכל העונות. בשני הפלייאופים האחרונים (כולל האליפות), הם היו התקפה בינונית עם הגנה בינונית, והריצה היתה לא פחות חשובה מהמסירה בהתקפה, אולי יותר. אם "הוביל" פירושו "היה הקוורטרבק" אז כן, וכך עושה גם סמית'. אם פירושו "נתן את התרומה המכרעת" אז לא, מעולם לא.

עידו ג. 3 בדצמבר 2015

יריב, מעבר לזה שאני יותר בצד שלך בויכוח הזה אני ממש מקווה שאתה לא רציני.
הפלייאוף של פלאקו בעונת האליפות היה יוצא דופן. 11 TD ללא חטיפה 285 יארד למשחק , 9 יארד לניסיון מסירה.
קשה להוביל קבוצה יותר מזה. כן נכון היה להם גם משחק ריצה אבל אתה לא יכול למזער את פלאקו לצורך הטיעון.

גיל 3 בדצמבר 2015

מעולם לא? שנה שעברה היו לו 27 ט"ד מול 12 אינטרסשפנס. הוא מסר ל4000 יארד והם רצו ל2000. אז הנה, דוגמא אחת שמפריכה את הדברים שלך. וההתקפה של בולטימור הייתה 12 שנה שעברה ושל קנזס 25 כשסמית מוסר לקצת יותר מ3000 יארד והם רצים ל2000. הבדל גדול.

יריב 3 בדצמבר 2015

עידו, הפלייאוף כן. מה שאני אומר הוא שהוא לא הוביל אותם *ל*פלייאוף, כלומר שאני מדבר על העונה הרגילה.

גיל 3 בדצמבר 2015

שנה שעברה הוביל אותם לפלייאוף.

יריב 3 בדצמבר 2015

לא הוביל, השתתף. כשההגנה מדורגת גבוה מההתקפה, אני לא מוכן לקבל את הטענה שהקוורטרבק "הוביל" (ההגנה דורגה 6 בליגה בנקודות ו8 ביארדים, ההתקפה 8 ו12, התקפת המסירה 12 (בטאצ'דאונים) ו13).

אם אתה רוצה לטעון שפלאקו טוב מסמית', נדבר על זה (אני מסכים, אגב), אבל אנחנו דיברנו על הקריטריון שלך.

גיל 3 בדצמבר 2015

אז אתה לא מוכן לקבל, כי הרי בחיים לא תודה שטעית. התקפה 12 בליגה הובילה אותה בדיוק כמו ההתקפה ה25, אכן טיעון חסר הגיון. ואתה מתעלם מהפלייאוף שלו שהוא הוביל אותם לזכייה בסופרבול. זה משהו שסמית לא התקרב אליו.

יריב 3 בדצמבר 2015

היכולת שלך להבין מה שאתה מחפש ולא מה שאני כותב לא מפסיקה להרשים אותי. פלאקו טוב מסמית', בפרט היה טוב ממנו בשנה שעברה. עם זאת, לא פלאקו ולא סמית' הובילו את קבוצותיהם לפלייאוף (יש עוד כמה קוורטרבקים טובים שלא עשו זאת). כמובן שאני מתעלם מהישגיו של פלאקו בפלייאוף בדיון על השאלה "האם פלאקו הוביל אי פעם קבוצה לפלייאוף", הסיבה היא שאני לא רואה איך אפשר להוביל קבוצה לפלייאוף בפלייאוף.

גיל 3 בדצמבר 2015

אז מי כן הוביל את בולטימור לפלייאוף? הרי ההגנה לא הייתה כזו טובה. והשאלה המקורית היא על ק"ב סבירים שלוקחים את הקבוצות שלהם על בסיס קבוע לפלייאוף ונותנים להם סיכוי לאליפות. פלאקו הוא כזה וסמית לא.

יריב 3 בדצמבר 2015

ובכן, ההגנה היתה, כאמור, השישית בליגה בנקודות והשמינית ביארדים, ו12 קבוצות מגיעות לפלייאוף. מי הוביל את הבנגלס לפלייאוף? כי ההגנה של הרייבנס ספגה פחות נקודות מזו של הבנגלס, עם פחות יארדים (גם במוחלט וגם למהלך). הבנגלס, אני מזכיר, סיימו לפני הרייבנס בבית.

גיל 3 בדצמבר 2015

את הבנגלס הוביל דלטון. ואם יש 12 עולות וההתקפה היא בין ה12 הטובות אז נראה לי מסקנה מאוד מתבקשת שההתקפה אחראית במידה רבה לעלייה לפלייאוף. אבל שוב, אתה מתרכז בטפל. -פלאקו הוא ק"ב יותר מסביר שהוביל קבוצה לזכייה בסופרבול שכתובה בעיקר על שמו. אלכס סמית רחוק שנות אור מזה וגם פלאקו השנה וזו בדיוק הנקודה. ירידה כללית ברמת הק"ב לעומת שנים עברו.

עידו ג. 1 בדצמבר 2015

העבירה על הורדת הקסדה הייתה של דווין ראד מול הצ'יפס. הבראונס דרך אגב הגיעו באותה העונה לפלייאוף. 13 שנים ו-754 ק"בים מאוחר יותר הם לא הצליחו לשחזר את ההישג. באפלו – זהירות מאחוריכם.

עידו ג. 2 בדצמבר 2015

* בגדול אני מסכים לגבי סיאטל (ובאמת הפייק -פילד גול של טומלין נותן פייט מצויין לפאגאנו) אבל דווקא השבוע שרמן די שיתק את אנטוניו בראון. חוץ מזה אתה רוצה להמר שאטלנטה בכושר הנוכחי תצליח לעבור אותם? בפלייאוף כבר הכל אפשרי בטח כשאתה כבר מכיר את הפרוצדורה.

* הפציעה של כריס ג'ונסון מבאסת אבל דווקא יכולה להיות שינוי חיובי. יש המון כישרון בעמדת הראנינג בק באריזונה ואלינגטון הוא סכנת TD בכל עם שהוא נוגע בכדור. גם ג'ונסון הצעיר כבר הוכיח שהוא מסוגל להיות אפקטיבי. כך שנראה לי שהשניים יחלקו את העמדה ביניהם. השיפור במשחק הריצה נובע לא מעט מהשיפור בליין.

* מה צריך לקרות כדי שקרוליינה יתחילו סוף סוף לקבל יחס של קונטנדרים?

* אתה בטוח שזה רעיון טוב לרדת רצח על הקבוצה שמולם אתם עומדים לשחק? מה אתה כבר לא מאמין באומנות הניחוס?

* אתה קראת לאנדי ריד שמן? תיקח את זה מהר בחזרה.

גיל 2 בדצמבר 2015

קרולינה הם קונטדרים כמו סינסנטי. טובים אבל חשודים עד שלא יעשו משהו בפלייאוף. בתכלס השנה הכל פתוח.

אריאל גרייזס 2 בדצמבר 2015

מי לא מאמין שקרולינה קונטנדר? ברור שהם כן.
לגבי סיאטל – אני מאמין שהם יהיו בפלייאוף אבל פשוט לא רואה אותם מנצחים שלושה משחקים מחוץ לבית. צריך לזכור שבשתי הריצות שלהם לסופרבול בשנים קודמות הם נהנו מביתיות לאורך כל הפלייאוף והם קבוצה מאוד ביתית (עוד אלמנט, דרך אגב, של הירידה שלהם השנה – הם הרבה פחות מאיימים בבית). בלי זה ועם איך שההגנה שלהם נראית יהיה להם מאוד קשה. נכון שבפלייאוף הכל יכול לקרות אבל אתה יודע.
לגבי כריס ג'ונסון – אכן, יש לאריזונה תחליפים, גם כתבתי את זה. אבל יש הבדל בין להיות רץ מחליף לבין לקחת 25 נשיאות במשחק. לא כל רץ יכול להתמודד עם זה.

עידו ג. 2 בדצמבר 2015

האמירה לגבי קרוליינה הייתה פחות אליך ויותר באופן כללי לדעת הקהל הרחבה. אני עדיין בשוק שהם היו אנדרדוג בוגאס למשחק מול הקאובויס.

25 נשיאות למשחק זה חריג (גם דמארקו מארי בעונה שעברה היה מתחת לכך). במשחק של ימינו כשכמעט ולא רואים התקפת ריצה המבוססת על רץ יחיד נראה לי שהפיתרון של "ועידת רצים" יוכל לעבוד גם אצל הקארדס. אין כמעט רצים שלוקחים את הכדור 20 פעם למשחק (העונה רק פיטרסון) וגם כאלו שמקבלים אותו 15 פעם במשחק יש בחצי מהקבוצות בערך. בקיצור אם ג'ונסון ואלינגטון יקבלו כל אחד 12 נשיאות בצירוף של טיילור או קרווין וויליאמס שבעונה שעברה החליף את אלינגטון לא רע נראה לי שאריזונה יצליחו להמשיך לשמור על האיום הקרקעי. אם לא אז באמת אפשר לספור את המהלכים עד ל-ACL הבא של פאלמר (וכבר לא נשארו לו ספיירים).

רוני 2 בדצמבר 2015

גם אני אופטימי. אריזונה לא צריכים משחק ריצה מטורף, רק שלוש-ארבע יארד לריצה בממוצע כדי שהאיום יהיה אפקטיבי. דיוויד ג׳ונסון עשה כמה מהלכים ממש יפים השנה, אבל הוא גם מפמבל יחסית הרבה. נקווה שהוא השתפר בזה.
ופאלמר פשוט מדהים השנה, הוא מסר לאיזה שלושים יארד תוך כדי נפילה השבוע, והם משחקים שיטת התקפה ממש קשה לקורטרבק. עכשיו צריך לשרוד את יחידת החיסול של ג׳ף פישר הדביל. לא איכפת לי שיפסידו, העיקר שאף אחד לא יפצע.

דיזידין 2 בדצמבר 2015

סקירה נהדרת, כרגיל.
ואני יודע שהייתם במתח ושהעונה תיכף נגמרת, אבל סוף סוף הלב שלי בחר את מי הוא אוהד השנה.
והלב קבע: סיאטל.
למה? אנא ערף, אולי בגלל צבע התלבושת, אולי בגלל שאני מת על ראסל ווילסון.
והקבוצה השנואה השנה: הפטריוטס.
למה? אולי כי הם כל כך טובים.

אחד 2 בדצמבר 2015

כנ"ל.
הסופרבול האחרון היה כל כך מבאס

AdamB 2 בדצמבר 2015

עד השבוע חשבתי שגרין-ביי פייבורייטים בnfc. להפסיד בבית לדטרויט ושיקגו זה חסר תקדים בעידן רוג'רס.
ההתקפה של קרוליינה אמנם חסרת טאלנט, אבל הם מצליחים לייצר דרייבים ארוכים, ולשמור על ההגנה רעננה. מתכון לנצחונות פלייאוף.
מצד שני כל שבוע קאם ניוטון יכול לגמור את העונה אם הוא ימשיך להיכנס במגינים במהלכי ריצה.

עמי ג 2 בדצמבר 2015

ניוטון נמצא השנה בזון שחבל על הזמן.
מאז הניצחון בסיאטל הם קיבלו המון ביטחון. הכל קטן עליהם.
נכון לעכשיו קרוליינה נראית לי הכי מאוזנת וחזקה. הרבה יותר מהפטריוטס שכבר שלושה שבועות מגמגמים.
עם המשחקים שנשארו להם יש סיכוי גדול שישלימו עונה בלי הפסד.
בפלייאוף אי אפשר לדעת כלום כי למזל יש תפקיד ענק.
לפני שנה אלילת המזל עזרה לדאלאס מול דטרויט, ואז לגרין ביי מול דאלאס, ואז לסיאטל מול גרין ביי – ואז, רגע לפני שסיאטל לוקחת טבעת שניה היא סידרה למלקולם באטלר את תפקיד הגיבור המפתיע ולבריידי טבעת רביעית.

NoOne 2 בדצמבר 2015

הסיבה לפציעות היא מאד פשוטה וטום בריידי אמר את זה יפה מאד לאחר המשחק נגד דנבר כשנשאל על הפציעה של גרונק והאם זאת הייתה כניסה מלוכלכת לברך.
בריידי אמר שאין ברירה היום לשחקני הגנה אלא לתקל בחצי הגוף התחתון כי כל תאקל חזק בחצי הגוף העליון או הראש הוא פנלטי וקנס

התוצאה הישירה של זה היא יותר פציעות קשות כי שחקנים הולכים על הברכיים והקרסוליים כי אין להם ברירה
הליגה בעצם כל כך מפחדת מפציעות ראש ותביעות שהיא מעדיפה שכולם יהיה ACL או אכילס(הפציעה של ג'ימי גרהאם שתגמור לו את הקריירה ) מאשר זעזוע מח , אני לא רופא ואין לי מושג מה יותר גרוע במיידי או בטווח הארוך אבל מה שקורה מבחינת פציעות זאת תוצאה ישירה של החלטות שנקבעו במשרדי ה NFL

אריאל גרייזס 2 בדצמבר 2015

זה נכון מאוד העניין הוא שלהרגשתי אין שום ירידה בכמות פגיעות הראש. כל שבוע יש שחקן שמקבל זעזוע מוח (ביג בן השבוע, קייס קינום שבוע שעבר וכו).

עידו ג. 2 בדצמבר 2015

הסיבה היא שמרבית זעזעועי המוח נובעים מפגיעת הכראש בקרקע ואת זה אי אפשר למנוע. אולי הצעד הבא של הליגה יהיה להחליף את הדשא במשטח הספוג של גני שעשועים.

מיקיג' 2 בדצמבר 2015

יותר זעזועי מוח מדווחים. לפני שנכנסו צוותי רפואה נייטרלים היו לא פחות זעזועי מוח, רק הם לא דווחו. בלי לקבוע עמדה לגבי החוקים החדשים והשלכותיהם על המשחק, ראוי שהעובדות לא יסולפו.

אריאל גרייזס 2 בדצמבר 2015

הצוותי רפואה נמצאים לדעתי כבר לפחות 5 שנים. ומה שמדהים זה שעדיין קורים מקרים כמו עם קינום לפני שבוע שהמשיך לשחק ואף אחד לא חשב שאולי משהו פה לא בסדר. אני באמת סקרן לראות מספרים של זעזועי מוח אם יש איזה שהוא שיפור

גיל 2 בדצמבר 2015

אני לא יודע אם יש ירידה אבל יותר פגיעות ראש מדווחות. מצב שבו ביג בן 2 דקות לסוף מדווח על כאב ראש למרות שלא היה שום תאקל שמסבירה את זה ולמרות שלא סבל משום סימן אחר לזעזוע מוח לא היה קיים לפני כמה שנים. הוא גם עבר את המבחנים לזעזוע מוח על המגרש ולמרות זאת לא חזר לשחק, ובסוף כן גילו שסבל מזעזוע מוח. זה רק מראה שהרבה פגיעות ראש מתרחשות לא בהכרח מפגיע ישירה בראש אלא גם מכל הזעזועים של המשחק.

עובר אורח 2 בדצמבר 2015

דווקא חשבתי שהביטוי לפיק סיקס הוא שואבים.
אגב, הפיק סיקס של קיקלי היה פשוט אגדי. עשה לי את היום לראות את רומו מנסה בייאוש להציל ט"ד וקיקלי פשוט שמח על האפשרות להיכנס בו בדרך לאנדזון

אריאל גרייזס 2 בדצמבר 2015

בינתיים לג'ורג'יה יש מאמן חדש אז גם לשם צ'יפ קלי כבר לא יגיע

HagoMan 2 בדצמבר 2015

בארנוול כתב עליו ב-ESPN ביום שישי ואני די נוטה להסכים איתו – הוא טוען שקלי המאמן הוא לא בהכרח יותר גרוע מהרבה אחרים (בכל זאת יש לו שתי עונות של 10 ניצחונות), אבל קלי ה-GM הוא קטטסטרופה. גם אתה התייחסת להחתמות שלו, שעוד בקיץ נראו תמוהות במקרה הטוב. אני בשמחה מקבל אותו בניינרס בקיץ במקום המשופם המיוזע הזה שעומד שם על הקווים ונראה באופן תמידי overwhelmed.

אריאל גרייזס 2 בדצמבר 2015

יכול להיות מאוד. אבל כשאתה לוקח אחריות על כל הדברים האלו אז זה חלק מהעניין. באופן כללי אני חושב שמאמני מכללות שרגילים לזה שכל הסמכויות בידיים שלהם דורשים את זה גם במקצוענים ועושים טעות. מצד שני – לקלי יש שיטה שהוא רוצה להנחיל ומן הסתם היא דורשת סוג מסוים של שחקנים. אני יכול להבין את הרצון שלו לשלוט בהכל אבל זה לא עובד

HagoMan 2 בדצמבר 2015

הבעיה היא שברגע שהוא גם מאמן וגם GM אי אפשר להפריד, והוא כנראה יאבד את העבודה שלו בגלל זה. אני מחבב את "הגאונים" הללו (סטייל דריל מורי ביוסטון) ובגלל זה יהיה לי חבל אם קלי יחזור לקולג'ים.

גיל 2 בדצמבר 2015

השנה הזו אולי גרועה אבל לפחות הוא מנסה. כמה מאמנים ממשיכים לסמוך על שחקנים כמו אלכס סמית או מאט קאסל ולא מגיעים לכלום? אז הטריידים והבחירות שלו לא תמיד טובות אבל אני חושב שהוא יכול להצליח.

מעיין אוהד מכבי 6 בדצמבר 2015

עוד כמה מילים על קלי (מאוהד איגלס עצוב שפשוט התייאש במהלך המשחק מול הליונס כי יש גבול כמה אפשר לסבול בעונה אחת):
קלי קיבל סגל של 4:12 מאנדי ריד (שאגב, מסכים איתך באלף אחוז שהוא לא מנהל המשחק הכי גדול אבל יודע לבנות קבוצות מעולה).
הוא עשה עונות של 10:6. פעמיים. עם פולס בעמדת הק"ב (כשסאנצ'ז פתח ב-8 משחקים בעונה שעברה ו-ויק פתח ב4-6 משחקים ב-2013). ופולס אפילו לא מתאים לשיטה שלו.

הטרייד על ברדפורד היה הימור. קלי הלך בגדול כי הבין שבלי פרנצ'ייז ק"ב הוא לא יגיע לשום מקום (בדיוק כמו שכתבו כאן למעלה על מאמנים שממשיכים לדבוק בסמית', קאסל וכדומה).

לגבי אלונסו-מארי-מקוי – הוא החמיץ כמעט חצי עונה בגלל פציעה אבל נראה טוב כששיחק. מעבר לזה, זאת השקעה לעתיד.
במשכורת של מקוי, קלי מחזיק היום את מארי, מת'יוס (בעונה נהדרת שכרגע בהמתנה עד שיחזור מפציעה) וספרולס. זה המון כישרון בעמדת ה-RB וגם מאוד מגוון.

לגבי ההגנה – ההגנה חוטפת הרבה נקודות כי ההתקפה לא מצליחה לייצר דרייבים נורמליים, אז העייפות משפיעה. עד השבועיים האחרונים ההגנה של האיגלס הייתה מדורגת בין טופ-3 לטופ-5 ברוב המדדים.

הויתור על מקלין היה הטעות הכי קשה (יש שיטענו היחידה) כי אין מטרה אמינה נכון לעכשיו, וגם אם יש אז הסיכוי שברדפורד ימסור כמו שצריך ושאחד הרסיברים הצעירים (או הוותיקים הבינוניים ומטה) לא ישמיט נמוך.

כתבתי כמה וכמה פעמים – קלי ה-GM לקח הימור וההימור הזה פגע בקלי המאמן. אני עדיין מעריך שקלי יקבל עונה נוספת, ויעזוב בסיומה. השיטה שלו מעניינת ויכולה להצליח אבל בלי ק"ב ראוי אי אפשר להיות קונטנדרים.

ניינר / ווריור 2 בדצמבר 2015

לחיות בקליבלנד זו אומללות קיומית כוללת, לא רק בגלל הבראונס והקאבס. הכרתי כמה אוהדי בראונס בחיים והם חולים על הקבוצה העלובה שלהם במין אהדה נוגעת ללב.ועכשו אנשי המיסטייק ביי דה לייק בדרך לעוד כמה שנות מפח נפש בגלל לברון…לא כיף בכלל
רומו שחקן גמור-והקריירה שלו באמת החמצה גדולה

פאקו 2 בדצמבר 2015

הקטע שזו עיר אהובה על סרטי ספורט, כך Major League המבדר (והמשכו הגרוע) על הקליבלנד אינדיאנס, ו-Draft Day הנהדר עם קווין קוסטנר על הקליבלנד בראונס. חבל שהמציאות לא מתיישרת עם הוליווד.

אריאל גרייזס 2 בדצמבר 2015

אני ממש לא אהבתי את דראפט דיי. סרט מופרך למדי לטעמי

פאקו 2 בדצמבר 2015

אז כנראה שאתה לוקח סרטים ברצינות רבה מדי.

אריאל גרייזס 2 בדצמבר 2015

סרטים על ספורט כן. בעיניי הם צריכים להיות ריאליים – או לא קשורים למציאות בכלל (סטייל שדה החלומות). בדראפט דיי חוץ מזה שהם עירבו שם רומן ממש לא מעניין אין שום דבר בעל הגיון שקורה. למי שלא ראה אז עכשיו ספויילר
.
.
.
.
אבל הוא נותן איזה שלוש בחירות דראפט ראשונות בשביל לקחת קב ואז בבחירה הזאת בכלל לוקח ליינבקר שהיה זמין לו בבחירה החמישית. ואחר כך בצירוף מקרים הזוי הוא מצליח להרוויח את כל בחירות הדראפט האלו חזרה. אתה עושה סרט על ספורט – תעשה קצת תחקיר. תן לו קצת הגיון.
ובכלל – זה סרט על פוטבול בלי טיפת פוטבול.

NoOne 2 בדצמבר 2015

סרט מטומטם

אריאל גרייזס 2 בדצמבר 2015

וכן. אולי אני לוקח את זה ברצינות רבה מדי..

לא משנה 2 בדצמבר 2015

רוצה רצינות רבה מדי? אני דווקא נהנתי מסרט, אבל ממש הפריע לי שהבלים של הבראונס עוזב את הרדיו סיטי הול אחרי הבחירה הראשונה וטס לקליבלנד כדי לנזוף על ה GM שלו ומספיק להגיע לעשות את זה לפני הבחירה החמישית

פאקו 2 בדצמבר 2015

העניין בסרטי ספורט שלא מבוססים על המציאות (כמו הרבה סרטים אחרים בכלל) הוא שלוקחים סיטואציות ומקצינים אותן מאד. אל תחפש בזה היגיון חוץ מההיגיון הפנימי של הסרט (רק בגלל שאתה מכיר יותר טוב את העולם הזה), או שכך תפסול גם הרבה סרטים מתחומים אחרים.

מתי 2 בדצמבר 2015

מופרך אך מבדר.
תיאורטית אפשר בכלל לעשות טריידים כאלה תוך כדי הדראפט?

אריאל גרייזס 2 בדצמבר 2015

ברור, יש כל הזמן

תומר 2 בדצמבר 2015

הגנת המסירה של סיאטל אכן שונמכה, מקום תשיעי בלבד, לא ברור לי אם זה בגלל שינוי החוקים או בגלל שהיריבות למדו לעבוד מולה או שסתם שרמן או צ'נסלור הפסיקו או התחילו לקחת כדורים. מה שכן, הגנת הריצה שלהם פשוט נהדרת, אמנם רק מקום חמישי בליגה אבל לדעתי מול פיטסבורג ומול הניינרז, כמעט לא הצליחו לרוץ עליהם, מה שאומר שהם במגמת שיפור.
אני סימנתי אותם כסוס השחור של ה NFC.

אריאל גרייזס 2 בדצמבר 2015

לא יודע אם זה אומר הרבה -הסטילרס מסרו כל כך הרבה שהם לא היו צריכים לרוץ בכלל. הניינרס הם בכלל לא פונקציה לכלום.

Maldini 2 בדצמבר 2015

מה שקורה בסיאטל פשוט מאוד – הקורנרים שלא נקראים שרמן פשוט מסריחים אז קבוצות עם עם QB מספיק טוב וחוליית רסיברים משובחת (פיטסבורג, אריזונה, סינסינטי מינוס החלק של ה-QB טוב אם כי הוא בינתיים בסדר למרות שאני לא מאמין בו) מנצלות את זה ותופרות אותם בעיקר בדיפ בול. בשנה שעברה היה להם את מקסוול שעשה עבודה טובה על ה-#2 של היריבות (וליין על #3 ששבר את היד בסופרבול וחזר רק השבוע) ועד לפני שנתיים בראונר ות'ורמנד. העונה הם החתימו את קארי וויליאמס שמי שראה אותו בעונה שעברה בפילי או בתחילת העונה מבין באיזה סירחון על מדובר. קבוצות טחנו אותו ללא הכרה משחק אחרי משחק עד שקארול החליט לספסל אותו (וזה לא צעד פשוט בשביל אגומניאק כזה להודות בטעות) ולהעלות בשבועיים האחרונים איזה אנדראפטד שהיה קבור בדפט צ'ארט בשנתיים האחרונות. בראיינט (הוא יכל לסיים עם 100 יארד יותר אם לא השמטות) ו-וויטן טחנו אותו כל המשחק ולא הזיק שעילוי עם הדיפ בול הטוב בליגה כמו ביג בן מסר להם את הכדורים.

כל משחק הכיסאות הזה משפיע מאוד על התיאום העיוור והסינכרון המושלם שאפיינו את הסקנדרי הזה בשנים האחרונות עד כדי מצב שאפילו תומאס משחק קצת פחות טוב מהרמה האלוהית שרגילים לראות ממנו ומפספס לא מעט תיקולים בצורה לא אופיינית. ביום ראשון היו להם המון תיקולים מפוספסים למרות שהם היו בעמדה לבצע מהלכים וזה משהו שפשוט לא רגילים לראות מהם.

אני אגב לא ממהר להספיד אותם (לא במקרה הם הובילו בתחילת הרבע האחרון של כל המשחקים שלהם העונה), במיוחד לא בעונה כזו שחוץ משתיים וחצי קבוצות אין באמת אף קונטנדרית שיש לה הכל, אפילו קרוליינה עם ההגנה המצויינת שלה חשודה מאוד בגלל המגבלות ההתקפיות שיש לה (OL ורסיברים גרועים). מה שקאם עושה שם כל שבוע זה בלתי נתפס ולמרות שזה נמשך כבר 11 שבועות אנד קאונטינג אני פשוט מתקשה להאמין שזה יעבוד גם בפלייאוף. מה גם שהביתיות שתהיה להם לא ממש מפחידה, הקהל והאיצטדיון הוא לא איזה מבצר סטייל סנטורי לינק או ג'ילט לצורך העניין.

רפאל זר 2 בדצמבר 2015

הוצאת לי המילים מהפה!
שרמן תומס וצאנסלור דווקא משחקים מעולה אבל שאר הסקנדרי..אלוהים ישמור.
קרול צריך לקחת דוגמה מרוג׳רס ( ברנדון, לא אהרון כן ? ). ולעלות עם שלושה בלמים. וששאר ההגנה תעשה בליצים..

ק. 2 בדצמבר 2015

מה שבעיקר החזיר והכניס את סיאטל ווילסון למשחק היו האיבודים של ביג בן שאמנם העמיס יארדים ועשה מהלכים גדולים אבל בשני מקרים גרם לט"ד שני מהלכים אחרי האיבוד. עד אז הוא בקושי הצליח לעבור מגרש שלם בדרייב אחד

ק. 2 בדצמבר 2015

'הוא' בשורה האחרונה – הכוונה לווילסון

סאמיר זאמפיר 2 בדצמבר 2015

אני די נוטה להסכים עם אריאל לגבי סיאטל. הייתי רוצה להיות יותר אופטימי. אני חושב שההתקפה עושה להגנה יותר עוול ממה שחושבים. המשחק נגד הסטילרס היה חמוץ מתוק עבור הקו האחורי. דאנג'לו ווילאמס עשה שמות במשחק התפיסה. וכך גם וויטן. זה בהחלט מדאיג. מצד שני צ'נסלר חטף, ליין חטף, ושרמן סוף סוף חטף. ועצר את בראון. אבל בהחלט חסר קורנר מתאים לשיטת ההגנה של קארול, וזה מורגש. מצד שני המשחק נגד פיטסבורג לא מעיד על מה שהתרחש עד עכשיו. ווילסון וקו ההתקפה הציגו משחקים מזעזעים שהלחיצו את ההגנה וגרמו, בעיקר ברבע הרביעי להתפרקות גם שלה.

סיאטל לא שולטת בדקות אחזקת הכדור וביארדים. 3 והחוצה ללא התקדמות רצינית, ופאנט מתוך החצי שלנו, פשוט נותן ליריבות סיכוי. כמובן זה שלינץ' לא משחק העונה כמעט משפיע קשות. ניסו ללכת על זריקה יותר מדי פעמים. מצאו את רולס וזה נראה מעט יותר טוב. כבר טענתי שהחתמת גרהאם הייתה טעות. גם הפסדנו את אונגר בקו. וגם את היכולת להחתים שחקן בעמדה רצויה יותר. ווילסון לא צריך אנטוני בראון או דז בראיינט. הגענו לארץ המובטחת ללא שום רסירבר כוכב. וג'ימי הוא תופס. חבל שלא חיזקו את הקו ההתקפה במקום. זה הייתה בעיה כבר בשנה שעברה.

לא יודע אם יכלו להשאיר את מקסוול במחיר של גרהאם. ואיך שהוא נראה בפילי כשאט דאון קורנר מעלה סימני שאלה אם שווה את החוזה. אבל להחתים את קארי ווילאמס זה להזניח את העמדה. המבחן של קארול ושניידר בדראפטים האחרונים היה להמשיך למצוא את הסיבוב רביעי חמישי ולהוציא מהם עילויים. בעיקר בעמדות האחוריות. כרגע זה נראה כמו פלסטרים זולים. קארול צריך לזכור שהדרך שלו, שהיא מאוד ייחודית, להשתלט על ההתקפת היריבה מתחילה מהאיום האחורי איתגור הQB והענשת התופס.

לעומת זאת, הקו הקדמי של ההגנה נראה העונה נהדר. השילוב בין בנט אבריל ואירווין בעייתי עבור היריבות. הגנת הריצה עם רובין, היל ומיביין מרשימה מאוד. ווגנר ורייט שוב מוכיחים עליונות. צ'נסלר שם לסגור קצוות. מסכים עם הביקורת על ארל תומאס. היכולת שלו לזהות מהלך איננה משתווה יותר ליכולת לבצע את התאקל שיסיים אותו. זה משהו שהוא סוחב עוד מהעונה הקודמת.

ככה יוצא עונה מבולבלת ולא אחידה. להוקס יש אפסייד גדול וכולם יודעים את זה. כולם מחכים להתחברות כמו עונה קודמת או ב2012. אפשר להסתכל על הלוז ולהגיד 4 נצחונות ב5 האחרונים. אבל כששניים מהם על הניינרס, שהיו שני המשחקים היחידים העונה שלא היו צמודים עד הסוף. והוא כנראה יהיה צמוד גם נגד מינסוטה בראשון. הפסד שם והפסד הגיוני באריזונה ואני לא בטוח אם גם הפלייאוף יהיה שם בשבילנו.

סנצ'ורי לינק איצטד מפחיד. ראיתי את בארסה מתקשה לעשר דקות נגד הסאונדרס. כמו נגד היונייטד באולימפיקו. וגם בפוטבול הוא עוזר. אבל אולי, רק אולי, עדיף שנשים איזה צ'יפ על הכתף של צ'נסלר ושרמן. שיגידו שהם נחלשו. שידברו על ההגנה הזו כמו משהו מפעם שלא יחזור. נדמה לי שזה מה שחסר העונה. איזה הארבו שיעלה לליגיון את הסעיף. אז אחרי שהפסדנו כפול מהפעמים שהפסדנו בבית בעונה הקודמת, אולי צריך להיות בעמדת אנדרדוג. אולי. אני מקווה.

urlacher 3 בדצמבר 2015

אני מסתכל על בולדווין וקירס ולוקט ופשוט לא מבין למה עשו את הטרייד הזה על גראהם.
ברור שלא מדובר בשמות גדולים אבל הם בדיוק מה שעובד לסיאטל ואני לא חושב שאצלם טמונה הבעיה במשחק המסירה של סיאטל.
אולי כמו לפני שנתיים כאשר פרסי הרווין נפצע הם יעלו את המשחק שלהם מדרגה עכשיו וזה גם ייתן להגנה פחות זמן על המגרש ויותר אנרגיה להיות לוחצת כמו שהיא הייתה בשנתיים האחרונות.
מה שכן לא מובן איך גם סנצ'ורי לינק וגם לאמבו סופגים כאלו הפסדים.

YG 4 בדצמבר 2015

הסיום עכשיו של רוג'דרס בדטרויט זה היה הדבר הכי מדהים שראיתי בשנים האחרונות. אין, אין דברים כאלו באף ספורט

גיל 4 בדצמבר 2015

מזל גדול והחלטת שיפוט גרועה כמו בפייל מארי נגדם.

Comments closed