ההופעה הכי גדולה

איפה ההופעה של עמרי כספי מדורגת ביחס לביצועים אחרים של ספורטאים ישראלים? טור פרובינציאלי במיוחד

Stephen+Curry+Omri+Casspi+Sacramento+Kings+ghhLqa1c-BAl

בואו נתחיל שניה מפרופורציות. במשחק הלילה בין אוקלוהומה סיטי לבין ממילווקי, שבו ניצחו הת'אנדרס, קלע כריס מידלטון ממילווקי – שחקן של 13 נקודות בממוצע למשחק שמרבית חובבי ה-NBA לא מכירים בכלל – 36 נקודות. הקבוצה שלו הפסידה וגם אם הוא חגג על זה קצת, אני בספק אם היתה כותרת בעולם שטענה שהולכים לבנות פסל שלו מחוץ להיכל במילווקי (כן, היתה כותרת כזאת בטמקא אתמול על כספי).

כן, כספי נתן משחק ענק (במיוחד היו אדירות הדקות האחרונות של המחצית וקרב האקדוחנים בינו לבין סטף קארי) אבל בסופו של דבר הקבוצה שלו הפסידה, כמו כמעט כל הקבוצות ששיחקו נגד גולדן סטייט השנה, ואני מניח שמרבית חובבי הכדורסל בארה"ב אפילו לא היו מודעים לתצוגת הענק של עמרי.

אחרי שאמרנו את זה – לשים 36 נקודות מול אלופת העולם, לקלוע 9 מ-12 משלוש, זאת בהחלט הופעה שלא הולכת ברגל. מרשימה בכל קנה מידה. אפילו אם אתה מפסיד ומדובר רק במשחק עונה סדירה אחד מתוך 82.

מה שעורר הבוקר בקבוצת הוואטסאפ שלי דיון ער בשאלה – איפה ההופעה הזאת עומדת בהשוואה להופעות גדולות אחרות של שחקנים ישראלים. חשוב להדגיש – אני לא מדבר על עונות גדולות או טורנירים גדולים, אלא על משחק אחד שבו אותו שחקן נצץ.

לפני שנתחיל לדרג, חשוב לשים את הקריטריונים הברורים לבחירות:

גודל המעמד. אין דין שמינית גמר ליגת האלופות כמשחק עונה סדירה ב-NBA או משחק פריימרליג, למשל.

חוזק היריבה. מנצ'סטר יונייטד וריאל יותר קשות מאשר, נניח, בשיקטש.

חוזקת הליגה. ערן זהבי יכול לשים רביעיה בליגה הישראלית, זה עדיין לא ממש נחשב כמו גול של רוזנטל באנגליה.

עוצמת ההופעה. שלושער גדול משער אחד, זה די ברור.

רק שחקנים. מאמנים הם על הקווים, הם לא בועטים בכדור או זורקים לסל. מצטער דיוויד בלאט.

*

אז עכשיו לבחירות עצמן. זה כמובן דירוג סובייקטיבי בלבד, אתם מוזמנים להעיר, לתקן וכמובן להוסיף דברים ששכחתי. חשוב להדגיש – כל הבחירות פה הן מהתקופה שבה אני רואה ספורט. יש מצב שבאמת ההופעה של חודורוב מול נבחרת רוסיה היתה הגדולה בהיסטוריה, אבל באמת שאין לי כלים לשפוט את זה. בקיצור – מאז שנת 82 פחות או יותר.

1. אוחנה מול מכלן. "רק" בישול במשחק הזה. אבל בואו נזכור – גמר גביע המחזיקות, בזמן שגביע המחזיקות היה נחשב. וזה הבישול שניצח את המשחק. ובישול ענק, לא פחות.

2. בניון נוגח שער ניצחון מול ריאל. התלבטתי רבות עם הבא ברשימה, אבל מדובר במעמד גדול יותר, יריבה כנראה חזקה יותר, מגרש מפחיד – ושער ניצחון.

3. אייל ברקוביץ' עם צמד ושלושה בישולים מול יונייטד. מבחינת עוצמת ההופעה, מדובר בהופעה הכי גדולה של שחקן ישראלי אי פעם. איזה שערים, איזה תענוג. וטוב – זה שזה היה מול יונייטד זה בכלל הדובדבן על הקצפת.

4. רוני רוזנטל עם שלושער במדי ליברפול. לבושתי, הייתי צריך שחבר יזכיר לי את הביצוע הזה. ואז נזכרתי בכותרות אז – אחד בימין, אחד בשמאל, אחד בראש. הסיבה היחידה שזה מתחת לברקוביץ' היא היריבה (צ'רלטון). מצד שני, זה עזר לליברפול לקחת אליפות. קשה להחליט.

5. שחר פאר מנצחת את סבטלנה קוזנצבה ועולה לרבע גמר גרנד סלאם. קל לשכוח במצבה היום שפעם שחר פאר נגעה בעשיריה הראשונה בעולם. הישג השיא של טניסאי ישראלי, כשהיא מנצחת מדורגת 4 בעולם.

6. חיים רביבו מנצח את ליברפול. שמינית גמר גביע אופ"א ובדיעבד גם הבכורה האירופאית של אחד, סטיבן ג'רארד.

7. שלושער של בניון בליגת האלופות. אמנם היה 8:0, אמנם רק שלב הבתים ואמנם היריבה לא חזקה, אבל זה עדיין שלושער ועדיין ליגת האלופות.

8. עודד קטש בגמר היורוליג מול מכבי. לא בטוח שזה שווה את המקום הזה. אבל המעמד בהחלט גדול, היריבה קשה ואלוהים, כמה שקטש בכה ובכינו יחד איתו.

9. עמוס מנסדורף מפסיד בסיבוב השלישי של ווימבלדון לסטפן אדברג – גם מנסדורף, כמו פאר הגיע לרבע גמר גראנד סלאם, אבל במשחק הזה, למרות שהפסיד, הוא הגיע למערכה חמישית והפסיד בסוף 9-7 במערכה המכרעת לזוכה בטורניר.

10. אייל ברקוביץ' במדי הנבחרת מול אוסטריה ב-5:0. המעמד פחות גדול מהאחרים, אבל מדובר במשחק קריטי מאוד לנבחרת ולא סתם ברקוביץ' קיבל 10 מחלק מהעיתונים למחרת. בישול, גול ומנהיגות עצומה.

נשארו בחוץ: ה-30 נקודות של שפר מול מילאנו, השלושער של רביבו בפנרבחצ'ה, ישראלים זוכים במדליות אולימפיות (חצי הגמר של יעל ארד במיוחד), אבי רן מול ארגנטינה, בוני גינצבורג מול קולומביה בבראנקיה, אלי אוחנה מול אוסטרליה והכי מאכזב – דוד פיזנטי מלקק חומוס מחברה שלו בקפ"ר.

איפה הייתם מכניסים את ההופעה של עמרי מאתמול?

מה אפשר ללמוד משכרו של יוקאנוביץ
עולם חדש

246 Comments

יואב דובינסקי 30 בדצמבר 2015

שיוט המדליות של גל פרידמן לא בעשירייה שלך? גם לא שפיגלר מול שבדיה?
לא בטוח שעמרי בעשירייה שלי.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

שפיגלר זה לפני זמני.
לגבי שיט, מה אני אגיד לך, קשה לי עם הספורט הזה. בתכ'לס, מרבית הספורט האולימפי זה ענפים נידחים שלא מעניינים אף אחד עד שמנצחים בהם.
אם כבר, שווה לחשוב על ניצחונות גדולים באתלטיקה שהיו לנו מדי פעם. מטוסביץ', חנה מיננקו וכו'. תביא לי מדליה אולימפית בשחיה או באתלטיקה וזה נכנס ישר לחמישיה הראשונה

יואב דובינסקי 30 בדצמבר 2015

לא קיבלתי. שיוט מדליות אולימפי ומונדיאל הם מעמדים גדולים יותר מהמעמדים שהזכרת בעשירייה, שהם משחקי ליגה או טורנירים שנתיים.
אין לי באמת דעה אם ההופעה של כספי גדולה יותר או פחות מהשער של רביבו מול ליברפול.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

למי הם מעמדים גדולים? לאלו שמשתתפים? כן. אבל כמה צופים יש להם – יותר מאשר למשחק בפריימרליג? אני בספק גדול.

אוהד מטס 31 בדצמבר 2015

שחמורוב בגמר 100 במינכן מול גדוד של מזרח גרמניות משופמות?

yaron 1 בינואר 2016

לגמרי!
אבל לפני זמנו :-)

אלעד 30 בדצמבר 2015

רשימה מאוד מוטית כדורגל.

מה שעובד ל"רעת" הכדורסל בהקשר הזה, הוא שרוב ההופעות הגדולות של ישראלים באירופה היו במדי קבוצה מקומית (מכבי ת"א). אין לי דוגמאות ספציפיות, אבל אני בטוח שניתן לחפור איזו תצוגה מרשימה של ברקוביץ / הנפלד / ג'מצ'י בחצי גמר או גמר כלשהו של מפעל אירופאי. בל נשכח שפעם הכדורסל היה יותר פופולרי ביבשת (כן, אני יודע שהשבוע התחיל שלב הבתים ביורוליג וזה לא מעניין אף אחד).
לדעתי, כל הופעה כזו שווה יותר משערים של בניון במשחק שנגמר 8-0 בצ'מפיונס.

בקשר לעמרי – בדרך כלל במקרים כאלו התשבוחות יוצאות מפרופורציות, ואז מגיע הגל הנגדי שבא לגמד את ההופעה. אז אין פה מה לגמד, בעיקר לאור העובדה שזה רק עוד נדבך בעונה מצויינת ויציבה שלו, כשחקן חמישייה של 30-40 דקות בקבוצה שהיא לא שטיח (וזו נקודה חשובה). רק מחמאות בלי אבל ובלי כלום.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

זהו, שניסיתי להזכר בביצועים של ישראלים בפיינל פורים אירופאיים בזמני – אני לא ראיתי את הגמרים של 79 או 81 – ולא הצלחתי להיזכר במשהו יוצא דופן. כמעט תמיד זה היו הזרים שנתנו את הטון. שלבים פחותים מפיינל פור זה פשוט לא מעמד גדול מספיק.

אלעד 30 בדצמבר 2015

אני בטח לא אחפור על זה (אוהד הפועל וכו'). רק השבוע דיברו על 49 הנקודות של ג'מצ'י מול לימוז, בתקופה שליגת האלופות הייתה ליגה מצומצמת ומובחרת של 6-8 קבוצות. איפה היום תמצא מישהו באירופה שקולע מעל 40?

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

נכון, ראוי איזכור. צריך לזכור שזאת תקופה אחרת, תצוגות כאלו היו אז, אם על ידי פטרוביץ, קוקוץ או גאליס.

עומר ה 30 בדצמבר 2015

עדי גורדון מול יוון. אומנם "רק" 34 נקודות ו"רק" 8 שלשות, אבל עדיין אליפות אירופה

תומר 30 בדצמבר 2015

+1
עדי גורדון חיסל לבדו את יוון באליפות של 1993 בתצוגה באמת עילאית
אני מניח שאם הוא גם היה לוקח כדי כך את הנבחרת לשלב הבא, ההישג הזה היה מדורג

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

גם ראוי, בהחלט

אלעד 30 בדצמבר 2015

צודק, רשמתי את זה גם יותר למטה, לפני שקראתי מה שכתבת

Yavor 30 בדצמבר 2015

וזה 35 נקודות, לא 34

גיא זהר 30 בדצמבר 2015

אליפות אירופה 79 של מיקי ברקוביץ בה למיטב זכרוני סיים כמלך הסלים וספציפית המשחק מול ספרד שהעלה אותנו לגמר בו קלע מעל 30

מאיר (חדש בשכונה) 1 בינואר 2016

וקלע את סל הניצחון שהעלה את הנבחרת מהבתים מול אלופת העולם יוגוסלוויה.
הספורטאי הישראלי הגדול ביותר חייב למצוא מקום ברשימה.

גיל 30 בדצמבר 2015

הוא משחק פחות מ30 דקות. זה מרשים ויפה אבל כשאתה חושב על זה כמו שאריאל כתב בהתחלה, זה לא משהו שלא רואים כמעט כל יום במשחק בנבא. אם היה קולע ככה במשחק פלייאוף זה היה סיפור אחר.

אלעד 30 בדצמבר 2015

אני לא מדבר על ממוצע כל המשחקים השנה. אני מדבר על הצקופה האחרונה שנמשכת חודש-חודשיים והגיעה לשיאה בהופעה שלשום

גיל 30 בדצמבר 2015

בחודש האחרון הוא בהחלט משחק יותר מהחודש הראשון.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

לכספי מגיע כל הכבוד ושאפו עצום, יותר מאשר על ההצגה אתמול אז על היכולת לא לוותר, לשפר את עצמו כל הזמן, לא להתפתות לכסף של הארץ ולהגיע למצב שהוא סוגר כבר עונה פאקינג שביעית בליגה הטובה בעולם. לא חושב שיש מישהו שחשב שהוא יוכל לעשות את זה בכלל. ומה שיפה זה לראות שהוא כל הזמן משתפר, כשהעונה הזאת היא כנראה הטובה ביותר שלו (רק שישאר בריא). באמת, כל הכבוד לו והוא צריך להיות מודל לחיקוי לכל הילדים בארץ שמשחקים כדורסל.
כל זה לא אומר שלא צריך לקחת את המשחק שלו אתמול עם קצת פרופורציות. תפס יום, זה יפה. בעיניי, היכולת שלו לשמור על רמה גבוהה, לשחק 30 דקות במשחק, לקלוע 12-13 נקודות למשחק, זה הישג הרבה יותר גדול מאשר לדפוק 36 נקודות, אפילו אם הן על גולדן סטייט

אמוץ כהן-פז 30 בדצמבר 2015

בהקשרים האלה הוא צריך להיות מודל לכל מי שרוצה לעסוק בספורט תחרותי.

yaron 1 בינואר 2016

לדעתי 20 הנקודות של ברקוביץ נגד צסק"א ב-77

אבישי 30 בדצמבר 2015

כשמסביבך משחקים קאזינגס, רודי גיי, ועוד שמות ומשכורות הרבה יותר גדולים ולהתעלות מעליהם. ומולך האלופה שקולעת מדהים אבל שוכחים את ההגנה שלהם ולקלוע עליהם 36 נקודות באחוזים טובים זה לא פחות ממדהים.
כמובן, כל שחקן יכול לקלוע אם רק יתנו לו מספיק זמן, אבל כספי משחק בקבוצה סבירה בליגה הטובה בעולם ובשתי העונות האחרונות הוא מנצל הזדמנויות, אז ההצגה שלו עוד יותר מרשימה.
לכן הייתי ממקם אותו ליד רוזנטל , אוחנה ורביבו.

אלעד 30 בדצמבר 2015

מה שהיה מדהים ולא נראה בסטטיסטיקה, אלו אותן דקות בסוף המחצית שהוא הלך ראש בראש עם קארי. באמת לא משהו שרואים כל יום מספורטאי ישראלי

מת ראיין אליל יווני 30 בדצמבר 2015

הנפלד מביא את יוקון לפיינל פור? שפר מביא אותם לעלית 8? מה קרה, רק ברקוביץ בראש שלך?
עטר נגד צרפת אם אתה חייב כדורגל, למרות שזה ממש משעמם.
דודי סלע נגד פרננדו גונזאלס (6 בעולם) בדייויס ב2007, בשביל הטניס.

גיל שלי 30 בדצמבר 2015

הנפלד מעולם לא הגיע לפיינל פור של הקןלג'ים

מת ראיין אליל יווני 30 בדצמבר 2015

אל תהרוס את הסיפור עם עובדות משעממות ומיותרות

Yavor 30 בדצמבר 2015

אם כבר אז עמוס ניצח בחוץ את מצ'יר בדיוויס, שהיה מדורג 4 בעולם

בלייק 30 בדצמבר 2015

כתבתי למטה על המשחקים בצ'כיה, אבל זכרתי רק את נובאצ'ק. תודה!

רובי פאולר 31 בדצמבר 2015

אורי לוי עד היום קורא לו מצ'יש

גיל 30 בדצמבר 2015

אוחנה מול אוסטרליה לא בעשירייה? זה הכי מאני שיכול להיות וגם קלאסי. גם שלישייה של בני טבק לפורטוגל במוקדמות המונדיאל הייתי שם.

המשחק של כספי לא יכנס לרשימת ה50 לדעתי, משחק אחד בעונה זה לא הרבה. גם שלשות זה משהו שכמעט כל שחקן יכול לתפוס יום. מה שכן, הוא זרק מטר מהשלוש כמו קארי שזה היה ממש יפה לראות.

אלעד 30 בדצמבר 2015

כל הרשימה הזו זה משחקים בודדים. גם בניון לא הבקיע שלושער כל שני וחמישי.
אם ימשיך בקצב של קליעה בדאבל-פיגרס, כמות ריבאונדים לא רעה, ואם הם ייכנסו לפלייאוף או יהיו על סף כניסה – אז המשחק הזה כן יהיה ראוי?

מתן גילור 30 בדצמבר 2015

אכן לא כל שני וחמישי, אבל הוא היחיד בהיסטוריה שעשה זאת הן בליגת האלופות, הן בפריימרליג (שאז היתה הליגה החזקה בעולם) והן בגביע האנגלי (המפעל העתיק בעולם) :)

אלעד 30 בדצמבר 2015

היחיד שהבקיע שלושער וגם זכה לחרם מאוהדי מכבי חיפה בקריירה אחת (סטטיסטיקות שיש רק ב-נ.ב.א.)

מתן גילור 30 בדצמבר 2015

"חרם מאוהדי מכבי חיפה" זה על משקל "בני עמי בחרו בטרור"?

גורביץ' 30 בדצמבר 2015

+1

רובי פאולר 31 בדצמבר 2015

לא הייתי מזלזל בשלושער של בניון. צריך לזכור שהמשחק נגד בשיקטאש היה לאחר הפסד להם בטורקיה ואחרי סיבוב ראשון גרוע של ליברפול, היא עמדה בפני סיבוב שני שהיא חייבת לנצח ובהפרשים טובים כדי לעלות לשמינית הגמר, ואז בא ה 9-0, ואחריו 4-1 על פורטו ו 4-0 על מארסיי.

רובי פאולר 31 בדצמבר 2015

8-0 כמובן

גיל 30 בדצמבר 2015

כל הרעיון של הפוסט הזה הוא של משחקים בודדים, וככל שהמשחק חשוב יותר ככה זה מדורג יותר גבוה.

גיל 30 בדצמבר 2015

ולא נראה לי שאם ימשיך ככה זה ישנה לגבי המשחק הזה אלא אולי להפך. אם הוא יהיה שחקן של 30 נקודות למשחק אז זה יראה שגרתי והוא יהיה MVP.

חובצי 30 בדצמבר 2015

שלושער לברקוביץ' מול יונייטד?
לא היה שם רק (רק..) צמד ועוד כמה בישולים?

הייתי מוחק את השער של בניון מול ריאל מהרשימה, כי עם כל הכבוד ליכולת שלו לנגוח מול קסיאס, הוא לא נתן באותו משחק איזו הופעה יוצאת מהכלל, קרקס את ההגנה שלהם וירד לספסל בסטנדינט אוביישן.
כולה נגח כדור שמישהו הרים לו מהקרן (או שזו הייתה בעיטה חופשית).
ליוסי בניון היו הופעות הרבה יותר מרשימות בקריירה, גם אם היריבה לא הייתה ר-י-א-ל מ-ד-ר-י-ד.

אני לגמרי מסכים שהיו כמה הופעות של דודי סלע בדיוויס שהיו ראויות להכנס לרשימה הזו.

אם כבר, במקום הראשון הייתי שם את ההופעה של קטש מול מכבי בגמר.
שם באמת היה מדובר בישראלי שניצח במו ידיו, רגליו וברכיו קבוצה אימתנית במעמד הכי חשוב של העונה.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

זה עדיין גמר יורוליג, לא גמר nba. זה לא הטופ של המקצוע, בניגוד לפריימרליג או ליגת האלופות

גיל 30 בדצמבר 2015

אני לא יודע כמה מיתוסים נבנים על המשחק ההוא, אבל קטש לא היה זה שהביא את הניצחון. הוא היה לא רע ונתן שלשה ברגע קריטי אבל קלע 17 נקודות. רברצ'ה היה המצטיין. בגלל הם היו קבוצה מאוד מאוזנת.

matipool 31 בדצמבר 2015

בניון נגח כדור מבעיטת עונשין של אורליו ( המגן השמאלי ) .

אלכס דוקורסקי 30 בדצמבר 2015

בק טו בק של אלכס אברבוך באליפויות אירופה במינכן 2002 ובגטבורג 2006. כמו כן, זכיה בכסף באליפות העולם באדמונטון, ב-2001.

גיל 30 בדצמבר 2015

גם גלעד בלום ויום כיפור היה משהו יוצא דופן.

-גיסנו- 30 בדצמבר 2015

הכותרת לגבי הפסל של כספי היא לא המצאה פרובינציאלית של טמקא, לא שחסרות להם כאלה.
זה ציטוט מהטוויטר של דני לרו (leroux שנכתב שם כ "לירוקס"), שבמלבד הציטוט הזה גם צייץ "OMRI CASSPI IS YOUR GOD NOW"
ׁ(הקאפס לוק במקור).

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

אני יודע, אבל מי זה האיש הזה ומה החשיבות שלו? לא צריך להתרגש מכל ביט רייטר באמריקה

-גיסנו- 30 בדצמבר 2015

זו מדינת ישראל בדגש על תקשורת הספורט הישראלית, אנשים מוכנים לצאת למלחמה על אמרות הרבה פחות דרמטיות של אנשים עוד פחות חשובים ומוכרים

מתי 30 בדצמבר 2015

בדירוג של רגעי-בניון מס' 2 חייב להיות חצי גמר הצ'מפיונס מול צ'לסי – הוא נכנס כמחליף במצב של 1:0 ונתן בישול ענק לטורס.

אלכס דוקורסקי 30 בדצמבר 2015

אם אינני טועה, היה לבניון גם משחק מעולה במדי סנטאנדר, שנאבקה על ההישארות בליגה, עונת 2004-2005. הבקיע שלושער והם ניצחו 4:1, כבר לא זוכר מול מי (לה קורוניה?). מבחינת חלק מהפרמטרים, אולי הוא עולה על השלושער מול בשיקטאש.

שי 30 בדצמבר 2015

+1
אחד השערים האהובים עליי. שילוב של בניון בשיאו וטורס בשיאו. לצערי לא מצאתי אותו ביוטיוב כשחיפשתי.

עובר אורח 30 בדצמבר 2015

איך הזיכרון מוטה. בניון נכנס כמחליף, הביא סללום יפה שנבלם על סף הרחבה, ואז איכשהו הכדור התגלגל לרגליים שלטורס שעשה מזה גול. לא משהו מדהים.

מתי 30 בדצמבר 2015

לא נכון – תצפה מ-0:50
http://www.veoh.com/watch/v8220255RRDc3yf4

-גיסנו- 30 בדצמבר 2015

עזוב את הגול, ב 0:42 סטיבן ג'רארד מטיח את אברם גרנט בספסל

משיח 30 בדצמבר 2015

מעולה

עובר אורח 30 בדצמבר 2015

אז כנראה שהפוסל במומו פוסל. זכרתי אחרת…
מה שכן אחד הזכרונות שלי מהמשחק זה איך הוא נאבק על כדור עם דרוגבה, דרוגבה עשה לו בוקס אאוט פשוט עם הגוף, וזה פשוט העיף את בניון אחורה. פתאום ראית את הנחיתות הפיזית העצומה שלו מול הבריוני בפרמייר ליג, מה שמעצים עוד יותר את היכולת שהוא הפגין שם בשיאו

-גיסנו- 30 בדצמבר 2015

ועוד משהו – אמנם זה "רק" טניס זוגות, אבל אנדיוני זכו באליפות אוסטרליה הפתוחה ב 2008. הישראלים היחידים שזכו בגראנד סלאם בצורה כזו או אחרת.

אלכס דוקורסקי 30 בדצמבר 2015

נכון

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

טניס זוגות הוא באמת ענף זניח לגמרי. מגיע הזכרה בהחלט אבל לא יותר. כל שחקן מהחמישים הגדולים בעולם שהיה משחק זוגות היה מנצח גראנד סלאם כנראה. מרטינה הינגיס לא משחקת טניס תחרותי כבר עשר שנים ולקחה את ווימבלדון בזוגות

shohat 30 בדצמבר 2015

לאלכס אברבוך יש מדליית כסף באליפות עולם באתלטיקה (ובנוסף גם מדליית ארד) והוא פעמיים אלוף אירופה (פעם נוספת באולם).
מטובסיץ' חמישי בגמר אולימפי. אסתר רוט שחמורוב במינכן 72.

לא יודע איך משווים בין ההישגים האלו לבין שלושער אדיר ומלהיב במשחק כדורגל (כמו המשחק ההוא של ברקוביץ' נגד מנצ'סטר יונייטד) או כדורסל (36 נקודות של כספי). אבל צריך לומר שגם שלושער אדיר כזה או משחק כמו של כספי הם שיא רגעי מזדמן, מתוך עשרות משחקים (הזדמנויות). להיות שני באליפות עולם או אלוף אירופה או אפילו חמישי בגמר אולימפי, בספורט יחידים – זה מדד יותר אבסולוטי (אמנם לא אבסולוטי לגמרי, כי דרוש גם שם צירוף נסיבות מסוים, במיוחד במקצועות הקפיצה).

רשימה כזו גם לא יכולה לדעתי שלא לכלול את מיקי ברקוביץ', שהיה שחקן חמישיה ראשונה באירופה בתקופה מסוימת, והוביל גם את מכבי וגם את הנבחרת להישגי השיא.

היום יש כתבה על כספי בדף הראשי של יאהו. לפי הכתבה הוא מוביל את האן.בי.אי באחוזי קליעה מהשלוש (48.7 אחוז) בין כל מי שזורקים שלוש זריקות למשחק לפחות. אני מאוד מעריך את האופן שבו התפתח ושמח שהוא נהנה מעונה מצוינת.

בקיצור, כמה שיותר לרשימה הזו. לא נתלונן. יופי של פוסט.

אלכס דוקורסקי 30 בדצמבר 2015

1+
שחמורוב היתה שישית בגמר 100 משוכות במונטריאול 76. במינכן היא לא הספיקה בגלל רצח חברי המשלחת.
הנתון על כספי מאוד מעניין. ההתמדה שלו, זו העונה השביעית, מאוד ראויה להערכה.

matipool 31 בדצמבר 2015

שחמורוב הייתה גם ראשונה בעולם שמחוץ למזרח אירופה המסוממת .

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

אתה צודק, הזנחתי את האתלטיקה לגמרי, ולא בצדק

shohat 30 בדצמבר 2015

כן אלכס, תודה על התיקון. התבלבלתי.

חזי 31 בדצמבר 2015

מבחינתי, לא היתה הופעה גדולה יותר של איזשהו ישראלי משל אסתר רוט. גמר אולימפי באתלטיקה בשנות ה- 70 עם מאמן ישראלי בלי סמים. שיא שלה ב-100 מטר לא נשבר עד היום!

יניב פרנקו 30 בדצמבר 2015

מבחינתי ההצגה של שביט אלימלך מול צלסי נכנסת למקום גבוה גם עם לא בעשיריה.

אריק י. 2 בינואר 2016

+1

עידן. 30 בדצמבר 2015

האתלטיקה חסרה, אבל זה נאמר לפניי. חסרים לי גם הצגות של שחקני מכבי ת"א כדורסל (שבתכלס משחקים באופן קבוע ברמה הגבוהה ביותר באירופה כל משחק בניגוד לכדורגל (דורון ג'מצי למשל קלע 42 נק' נגד גרמניה של שראמפ באליפות אירופה בכדורסל). גם הגמר של אורבך בשחיה וכמה משחקי טניס יכלו להיכנס. ואם מחשיבים שחמט אז בוודאי גלפנד.

עוד הערה, כריס מידלטון חתם רק בקיץ על חוזה של 70 מיליון לחמש שנים, אז הוא לא בדיוק בעמדת השוואה לכספי (עם השני מיליון שהוא מקבל לעונה) ואפילו לו, זה היה משחק השיא של הקריירה.

עומר ה 30 בדצמבר 2015

3 מיליון

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

ההשוואה היתה על כמות הנקודות בעונה שהוא תורם, שזה די דומה. בכל מקרה, כמה ישראלים יודעים היום שכריס מידלטון דפק 36 נקודות?

MOBY 30 בדצמבר 2015

סמדג'ה באולימפיאדה איפון אחרי איפון למדליית ארד.

red sox 30 בדצמבר 2015

* קטש מול מכבי שווה גם מיקום יותר גבוה. עזוב את הסמליות האמוציונלית זה לא מעניין – מבחינה ספורטיבית אין מעמד יותר גדול מזה. איפה זה ואיפה משחק פרמייר ליג שגרתי?
* ברקוביץ' מול מאן יונייטד – צמד ושלושה בישולים. לא שלושער.
* חסר לי אורן סמדג'ה מגיע לקרב על מדליה ביום קרבות של 5 איפונים בממוצע של 1:10 דקות לקרב.
* טבק מול פורטוגל (אם זה נכנס לקריטריון התקופה שלך).
* דודי סלע מנצח את פרננדו גונסאלס (6 בעולם) ב5 מערכות במשחק המכריע על עלייה לבית העליון. או גליקשטיין מנצח את יאקוב לאסק באותו מעמד בדיוק, אבל בחוץ ו20 שנה קודם. בעצם גליקשטיין כי זו הייתה העפלה היסטורית.
*שביט בגשר.

מוריניו ג'וניור 30 בדצמבר 2015

גליקשטיין לנדל במונטה קארלו יותר גדול ומרשים .

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

גליקשטיין היה אדיר, אין ספק

בלייק 30 בדצמבר 2015

אם כבר טניס, אז אפשר גם להזכיר את הניצחון של הראל לוי על פיט סמפראס.
עמוס מנסדורף ניצח את בקר ואגאסי (ובטח עוד כמה גדולים), ניצח שני משחקים בחוץ נגד צ'כיה בדייויס (אחד היה נובאצ'ק, לא זוכר את השני). הוא זכה בטורניר ברסי (טורניר מאסטרס) עם ניצחון בגמר על בראד גילברט.

Yavor 30 בדצמבר 2015

השני היה ה-ניצחון (כפי שכתבתי למעלה). זה היה המשחק הראשון בהתמודדות, והוא ניצח את מירוסלב מצ'יר (או מצ'יש) המדורג 4 בעולם. הופעה יותר חזקה משל גליקשטיין בטוח

בלייק 30 בדצמבר 2015

כן. אני פה באיחור של כמה דקות ממך. שוב תודה!

גדי 30 בדצמבר 2015

מנסדורף ניצח גם את ג'ים קורייר שהיה מדורג אחד בעולם באותו זמן. הבן אדם לקח 6 גמרים בסבב הראשי.

זכה ב1993 בגמר טורניר וושינגטון נגד טוד מרטין הענק בעל הסרבים המטורפים. בשבירה היחידה של עמוס על הסרבים של הענק היו איזה 6-7 שיוויונים. חבטות ההחזרה של ה1.73 מטר עם גב היד היו לא פחות מאומנות.
אותו ערב הבנתי שאני מאוהב

בלייק 30 בדצמבר 2015

הוא הפסיד לקורייר ברבע גמר באוסטרליה, לא?
הוא גם ניצח אותו כשקורייר דורג ראשון?

גדי 30 בדצמבר 2015

גוגל עזר לי להיזכר ולמצוא שבאפריל 93 מנסדורף ניצח בשתי מערכות את המדורג ראשון בעולם ג'ים קורייר.

טל בן יהודה 30 בדצמבר 2015

פניני נותן למאריץ' מכה בביצים על במת היורוליג. אם לא בעשירייה, אז ראוי לאזכור.

איציק 30 בדצמבר 2015

למה לא הטראש טוק הידוע לכל, גם מבצע רציני של פניני…

טל לא בן יהודה 30 בדצמבר 2015

יש גם את הקארטה קיד שהוא עשה לליאור אליהו (רק בנגטיב – פניני היה אז בירושלים). אין ספק, פניני ראוי לעשרייה משלו

איציק 30 בדצמבר 2015

אפשר לעשות לו את הטופ 3 בכל קבוצה ואז לבחור את הטופ של הטופ.
אכן לאליהו הוא עשה תרגיל מרשים.

מתי 30 בדצמבר 2015

אי אפשר להגיד שהאיש לא הותיר את חותמו.

מוריניו ג'וניור 30 בדצמבר 2015

ברמת ההתעלות- גליקשטיין מנצח את לנדל חודש אחרי שהוא הופך למספר אחד בעולם בשלוש מערכות.

ירון 30 בדצמבר 2015

תשמע, אני חייב לצטט את הטור הדי דבילי שלעצמו של פריים טיים, שאנון שארפ.. you got to win to get in… אתה לא יכול לספור הופעה גדולה בהפסד.. שום דבר לא נחשב..

tom 30 בדצמבר 2015

לי קורזיץ 4 פעמים אלופת עולם.
ירדן ג'רבי אלופת עולם.
אריק זאבי 4 פעמים אלוף אירופה, סגן אלוף עולם, מדליה אולימפית.
גל פרידמן מדלית זהב באולימפיאדה.
יעל ארד מדליה אולימפית ישראלית ראשונה באולימפיאדה.
ובנוסף כל מה שהוזכר לפני באתלטיקה , שחייה וכו'.
כהישגים ספורטיביים שווים כ"כ הרבה יותר מכל מה שהוזכר ברשימה בנושא כדורגל וכדורסל.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

כמות העוסקים בכדורגל גדול בערך פי מיליון מכמות העוסקים בג'ודו, אני מאוד מכבד את ההישגים האלו, אבל הם הישגים מקומיים של זירה מקומית בלבד.
בוא נגיד ככה – הדרך הכי טובה למדוד הישג של ספורטאי, בעיניי, זה כמות הכותרות מחוץ לישראל שזה יתפוס. מהבחינה הזאת, מרבית הדברים שמנית פשוט לא עומדים באותה שורה עם שאר הדברים.

tom 30 בדצמבר 2015

אליפות עולם זה הישג מקומי? או מדליה אולימפית?
מי מהכדורגלנים והכדורסלנים שהזכרת היה השחקן המוביל בקבוצה שלו?
מי מהם נכנס באיזשהו שלב בקריירה לרשימת ה 20 הטובים בעולם בתחומו? או ה 50?
לקחת אירועים נקודתיים בקריירה של כל אחד מהם והפכת אותם להישג בינלאומי אדיר.
אבל 4 פעמים אליפות עולם בגלישת רוח? או מדליה אולימפית בג'ודו? שטויות , איזה מין הישג זה?

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

שוב, כשיש לך 1000 עוסקים במקצוע, די קל יחסית להכנס לרשימת 20 הגדולים, זה קצת יותר קשה כשיש לך 100 מיליון כאלו.
באולימפיאדה יש עשרות ענפים ומאות מדליות. ברמה המקומית, מדליה היא הישג גדול. ברמה הגלובלית, אם לא מדובר במדליה בספורט מרכזי כמו אתלטיקה, שחיה או חלק מענפי הכדור, מדובר בהישג זניח. אין אף אחד מחוץ לישראל שיודע מי זה אריק זאבי או גל פרידמן (אני זוכר אפילו טור משעשע למדי של ביל סימונס שצוחק על מדלית הזהב הראשונה של ישראל, הוא אפילו לא ידע שיש תחרות בגלישת גלים).

tom 30 בדצמבר 2015

תזכיר לי מתי ביל סימונס כתב טור על יוסי בניון?

אלעד 30 בדצמבר 2015

אני חושב שאני מבין מה גרייזס מנסה להגיד פה. בוא נסתכל על הרעש שזה עושה באומת הספורט הבינ"ל.
כמה אנשים דיברו או ידעו בכלל, ומאלו שידעו שכחו תוך שניה, על המדליות של ישראל בג'ודו, בשיט, על נצחון כלשהו בטורניר טניס על מדורג מספר 8?
לעומת זאת, כשמישהו מבקיע נגד ריאל שער ניצחון בצ'מפיונס, זה נושא לדיבור במיליוני פאבים ברחבי תבל.

tom 30 בדצמבר 2015

אני מבין יופי מה הוא אומר אבל אני חולק על הקביעות שלו.
יש יותר כדורגלנים בעולם כי כדי לשחק כדורגל נדרשים 22 שחקנים (לא כולל מחליפים).
בכל שנה 15-16 כדוגלנים חוזרים הביתה עם תואר אלוף אירופה בכדורגל (כאלה שהיה להם חלק משמעותי בזכיה). אלוף אירופה בג'ודו יש אחד.
בכל אולימפיאדה 40-50 כדורגלנים חוזרים עם מדליה אולימפית (גם אם תרומתם היחסית שולית), בגלישה יש שלושה כאלה.
באופן יחסי קל יותר להגיע להישגים בספורט קבוצתי.
לפעמים השחקן המחליף מבקיע את שער הניצחון. לפעמים הוא עולה מהספסל כדי לקלוע את השלשה שכולנו נזכור (עודד קטש).
אבל בסופו של דבר אלי אוחנה בילה את רוב הקריירה בבית"ר ירושלים ושיחק בעיקר נגד משה סלקטר וברוך ממן.
אף אחד מהשחקנים ברשימה הוא לא מסי, רונאלדו, בודירוגה או בראיינט.
הארועים שמופיעים ברשימה הם לא רק נקודתיים הם גם חריגים ביחס לקריירה של רוב השחקנים ברשימה.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

ביום שתהיה מסוגל להגיד לי בלי לפתוח אינטרנט מי הוא האלוף האולימפי המכהן בג'ודו במשקל שבו אריק זאבי זכה באולימפיאדה – אני אסכים איתך

tom 30 בדצמבר 2015

אני לא יודע מה אני אמור לעשות מחר אם אני לא פותח ג'ימייל.
ונדמה לי שאמור להיות לי יום די רגוע.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

אתה מתחמק. אין אוהד ליברפול שלא יזכור מי הבקיע בברנבאו באותו משחק. ההישגים של הישראלים באולימפיאדות עד עכשיו הם זניחים ברמה העולמית.

tom 30 בדצמבר 2015

לא מתחמק, מתלוצצים ויקטור.
אתה זוכר איך קראו לשוער שמולו בניון הבקיע שלישיה? או לזה של רוזנטל? או אוחנה?
אתה זוכר את הקבוצות כי זה קל יותר. אבל כהישג של ספורטאי יחיד בעיני זה לא דומה.
אני גם לא בטוח שהיוונים זוכרים את השלשה של קטש כמו שאנחנו זוכרים אותה. ואם זה לא היה מול מכבי? נגיד נגד ברצלונה, היינו זוכרים אותה כאחד האירועים הגדולים בספורט הישראלי? קטש היה שחקן ספסל בעונה בינונית באותה שנה.
אני זוכר את האירועים כי אלה היו הישגים אדירים בכל קנה מידה.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

אני זוכר את השוער שמולו בניון הבקיע את השער בברנבאו. וגם את השוער שמולו ברקוביץ שם צמד ביונייטד. ונכון, קטש היה שחקן בינוני באותה עונה ולא יודע כמה אוהדים של כדורסל אירופאי זוכרים אותו, אבל אני בטוח שאוהדי פאנא זוכרים. אם אני זוכר עד היום את קוקוץ' בגמר מול מכבי או את ג'ורג'ביץ דופק שלשה מנצחת בגמר היורוליג (או איך שקראו לה אז), אז זה אומר שזה נחרת. בכל מקרה – אני לא חושב שאפשר להכריע בין הגישות. זאת הגישה שלי, אני משתדל לא לראות דברים בראיה מקומית צרה.

אלכס דוקורסקי 30 בדצמבר 2015

אריאל, הפולריות

אלכס דוקורסקי 30 בדצמבר 2015

אני מקליד מהטלפון, סליחה.
התכוונתי לכתוב שהפופולאריות של ענף מסוים היא מדד חשוב אבל ממש לא בלעדי.
הנימוק של "חייב לזכור מי זכה" במדליה x הוא נכון כדי להוכיח את הטענה שהענף לא הכי פופולארי, אבל אינו מוריד מן ההישג של אותו הספורטאי, גם מול ספורטאים מענפים פופולאריים יותר.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

זאת גישה שאני מבין אבל אישית לא מסכים איתה. אבל זה בסדר מבחינתי, כל הדירוגים האלו הם סובייקטיבים והם אמורים להיות יותר הזדמנות להעלות אותם ולדבר עליהם מאשר באמת לחלק פה מדליות

אלעד 30 בדצמבר 2015

בוא נעשה תרגיל מחשבתי. קח מדינה כלשהי דמויית ישראל – נניח פינלנד. תחשוב על ספורטאי פיני כלשהו. תחשוב על הישג יוצא דופן שלו. (ועכשיו אל תחשוב על אתלטיקה בכלל, כי לקחתי דוגמא לא טובה).

אלכס דוקורסקי 30 בדצמבר 2015

מיקה האקינן, קימי רייקונן, ליטמנן, סמי היפיאה…

אלעד 30 בדצמבר 2015

כדורגלנים או נהגי מירוצים מהטופ של הטופ (לא ענף אולימפי שמפציע פעם ב-4 שנים).

אלכס דוקורסקי 30 בדצמבר 2015

אז למה בעצם לא לציין אתלטים? רק כי הפינים הצטיינו בעבר בענף (והיום פחות, בולטים בעיקר בכידון)?

אלעד 30 בדצמבר 2015

כי אין לי יכולת להסתכל בעיניים אובייקטיביות על הישגים ישראלים. אז אי עושה סימולציה על פינלנד. הבעיה שפינלנד התבלטה בענף אולימפי מרכזי בצורה שישראל לא התבלטה באף ענף אף פעם, אז אולי הסימולציה לא טובה. לצורך העניין – אם אתה חובב ספורט ממוצע לא ישראלי – אתה יודע מי הם גל פרידמן או אריק זאבי, או יש לך איזשהו מושג מי הם האלופים השונים לאורך השנים בשיט וג'ודו?

אדם 31 בדצמבר 2015

מה עם פיטקמאקי?!

א.ב 1 בינואר 2016

Janne Ahonen ( קפיצות סקי)

פנדה 31 בדצמבר 2015

אלופי אירופה בג'ודו יש 14 – אחד בכל קטגוריית משקל…

אלכס דוקורסקי 30 בדצמבר 2015

כל 7 המדליות האולימפיות של ספורטאי ישראל, נכנסות לרשימה, המאוד סובייקטיבית, כמובן, שלי.
הן אכן הושגו בענפים פחות פופולאריים (היעדר העניין היחסי נובע גם ממתקנים ותנאים מיוחדים שדורשים חלק מהמקצועות ומהיותו של השייט, למשל, פחות נוח לשידור ולצילום), אבל כמעט כל מדליה אולימפית, שזוכה בה ספורטאי ישראלי מבטאת רגע היסטורי ספורטיבי קטן – זכיה ראשונה של האתלט במדליה, זכיה ראשונה בענף, זהב ראשון וכו'.

דרך נוספת היא להימנע מדירוג ההישגים, בהיותם מאוד שונים מבחינת הפרמטרים שמוצגים בדיון.
אישית, נוטה יותר להזדהות עם הדרך השניה. אבל מאוד מעניין לקרוא את הפוסט של אריאך והתגובות בעקבותיו.

אלכס דוקורסקי 30 בדצמבר 2015

* של אריאל, סליחה

גיל 30 בדצמבר 2015

אבל כל הפוסט הזה הוא על הישגים מקומיים! כמו שהרבה אנשים בעולם לא יודעים מי זה לומה בראגבי או כוכבים אחרים שהם בענפי ספורט פחות פופולאריים אז גם אנחנו יודעים מי זו יעל ארד והשייטים. הם היו הכי טובים בעולם בתחומם ברגע נתון זה קריטריון מספיק טוב בשבילי.

אלעד 30 בדצמבר 2015

ע.ד.י גורדון מול יוון באליפות אירופה

אורן השני 30 בדצמבר 2015

+1

עומר ה 30 בדצמבר 2015

+2

אריק י. 2 בינואר 2016

+3

אמיר ב. 30 בדצמבר 2015

יעקב טומרקין מסיים שביעי האולימפיאדה. זה לא ספורט נידח ובהחלט שווה איזכור ואולי אפילו מקום בטופ 10. אחת ההופעות הכי גדולות של ספורטאי ישראלי בבמה הכי גדולה שיש

S&M 30 בדצמבר 2015

אוחנה באותה עונה סחב את מכלן לגמר בכל השלבים. אבל להגיד שזה בישול ענק? לא יודע.
הרמה על עיוור למרכז ה-5 זה לא בישול, זו הרמה, על עיוור. במעמד עצום אמנם, בדקה מתקדמת והכל. זה בישול עפ"י הספר, אבל זה לא איזה פס כזה בין שלושה מאחורי ההגנה. כמעט אמרתי "כולה הרמה", אבל זו באמת רק הרמה, כמעט כמו קרן.

בחרת משחקים בודדים, שיכולים לקרות לכל שחקן. הרבה יותר מרשים לחפש "קמפיינים".
כאן אני לא יודע מה יותר גדול, הקמפיין של אוחנה במחזיקות גביע, או הקמפיין של רוזנטל שעבר מבלגיה ולקח לליברפול אליפות.

עוד שער שנשכח בדירוג, זה השער של רובן עטר שהעיף את צרפת מהמונדיאל. המעמד אולי לא היה חשוב לישראל, אבל היא מאוד חשוב לצרפת. כמו גמר גביע. וגם פה זה רוזנטל. שהוא, אגב, שחקן שאני לא סובל, אבל עשה כמה דברים עצומים.

עמי ג 31 בדצמבר 2015

צרפת לא עפה אחרי ההפסד הזה. מי שהעיף אותה זו נבחרת בולגריה שניצחה אותה אחרינו.

MOBY 30 בדצמבר 2015

אליפות אירופה לבריכות קצרות לא מזמן – כסף! – טומרקין, מקום 7 באולימפיאדה -טומרקין, מקום 8 + שיא ישראלי אורבך אולימפיאדה שחייה.
4*100 שחייה ישראלית גמר אולימפי – יואב ברוק, איתן אורבך, ודים אלכסייב, דן קוטלר 96
חתירה – מיכאל קלגנוב (500,1000) כמה מתח
השתגעת

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

די, נו, איך אתם מתלהבים ממקום שביעי או שמיני. או כסף באליפות אירופה לבריכות קצרות. מה השלב הבא, להתלהב מאליפות הקט-סל? הישגים יפים, כן – בביצה המקומית בלבד.
תשאל אוהד ליברפול בכל מקום בעולם והוא יספר לך על השער של בניון בברנבאו. תשאל אוהד כדורגל אנגלי והוא יזכור את ההופעה של ברקוביץ. הדברים האלו חביבים, אבל מבחינת גודל הישג ברמה הגלובלית הם גמדיים

MOBY 30 בדצמבר 2015

פיספסת את הקטע עם האולימפיאדה???

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

פיספסת שזה מקום שביעי? אני מצטער, בשחיה יש עשרות מקצים שונים, להגיע למקום שביעי באחד מהם זה הישג מכובד, אבל רבאק – קצת פרופורציות

ישי 30 בדצמבר 2015

מקום שביעי זה פחות טוב ממשחק בעונה הרגילה בנב"א עם שלושים וכמה נקודות?
אבל אני חושב שאי אפשר בכלל להשוות בין ספורט קבוצתי ליחידים:
א. ביחידים ההישג הוא קבוצתי, כך שצריך להביא גם הופעה גדולה וגם שהקבוצה תביא אותך למעמד.
ב. אי אפשר להשוות הישג במשחק בודד שהוא חלק מעשרות משחקים שיש בעונה להישג במקצה בודד שהוא לא חלק מסדרה.
אני מציע להתחשב ברשימה רק ברגל וסל.

מישהו 30 בדצמבר 2015

פספסת שזה היה 8-0 במשחק נגד יריבה חלשה בגמר הבתים?
אז הבקיע שלושער, כל הכבוד.

אני מזכיר גם שיש הרבה אזורים בעולם שלכדורגל אין החשיבות המטורפת שהוא מקבל באירופה ודרום אמריקה. באוסטרליה, ארה"ב וסין גמר אולימפי בשחייה חשוב הרבה יותר מעוד תחרות שנתית בין מועדונים בספורט מקומי.

MOBY 30 בדצמבר 2015

אריאל הוא יזכור טוב יותר את ההחמצה של רוזנטל או את הכתרתו של איציק זוהר כזר הגרוע ביותר.

אסף מונד 30 בדצמבר 2015

אולי לא בטופ 5, אבל לדעתי בהחלט בטופ 10: שביט אלימלך מול צ'לסי, בסטאמפורד ברידג', במשחק נוק-אאוט בטורניר שבזמנו צ'לסי כן התייחסה אליו ברצינות (אבל גם הייתה קבוצה פחות טובה).

וגם לדעתי ברקו הבקיע רק שניים נגד יונייטד, אבל בישל שלושה

בלייק 30 בדצמבר 2015

במשחק נגד יונייטד ברקוביץ' הבקיע צמד ובישל שלושה שערים. אגיל אוסטנסנד (או משהו כזה) הנורבגי הבקיע שלושער באותו משחק.

בהתיחס לדירוג – לא קל, אין ספק.
מעניין לעשות גם דירוג הפוך. ההופעות הכי גרועות של ישראלים.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

כן, תיקנתי.
אתה מוזמן להתחיל רשימה. היה את המרים משקולות באולימפיאדה שאפילו משקל התחלתי לא הצליח להרים. ואת הישראלית בבריכה ששכחה את המשקפת.

בלייק 30 בדצמבר 2015

הנעליים של סאנפורד
רביבו נגד דנמרק (יכול להיות שהיו גרועים ממנו, אבל לא היו גרועים כמותו)
שחר פאר בכמעט כל משחק בשנים האחרונות
סנטה קולומה

טל לא בן יהודה 30 בדצמבר 2015

אם כבר תיקונים אז אפשר להוסיף לבניון בהופעת השלושער שלו גם שני בישולים

MOBY 30 בדצמבר 2015

גיא גודס משחק ראשון בבוגרים 5 שלשות על הפועל ת"א לנצחון
בכלל, אורט ביאליק זוכה באליפות כדורסל לתיכונים 89 (אמישה את גודס היו ימים).
הפכתי ירוק מקנאה :)

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

היה לו גם משחק שהוא תפר 8 שלשות על מכבי במדי חיפה, אני חושב שזה היה בחצי גמר אליפות או משהו כזה.

MOBY 30 בדצמבר 2015

כן אבל לא בגיל פעוטון (או קטסל כהגדרתך).15 וחצי

פרלה 31 בדצמבר 2015

נדמה לי שהבכורה של גודס היתה דווקא נגד מכבי רמת גן. גם עם מצבור שלשות. קבוצה אדירה עם דלזל, יוסטון, וולס, רוברטס, פיני חוזז, אבנר שם טוב. ניצחו גם עם ארבעה שחקנים את ארל ויליאמס ואליצור רמלה

תומר 30 בדצמבר 2015

מתפלא שאין איזכור להפועל תל אביב במסע האירופאי שלהם (2001?)
אני לא זוכר כל כך אבל נדמה לי שלגרשון, אבוקסיס ואלימלך היו כמה רגעים יפים שם

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

לגרשון במיוחד מול מילאן

תומר 30 בדצמבר 2015

אחד הגולים היפים (מה חבל שהובקע לרשת הלא נכונה)
אבל אלימלך נגד צ'לסי (וגם אבוקסיס), במשחקים נגד פארמה ולוקומוטיב, לא היו חסרים ביצועים.

MOBY 30 בדצמבר 2015

התמנון מוולנסיה.
קטן במשחק האליפות מול הפועל ת"א לאליפות לא ראיתי הופעה כזו מכדורגלן ישראלי (1-0 קטן).

ירוק 30 בדצמבר 2015

אין ספק שההופעה של קטן היתה על הבמה הגדולה ביותר :)

אבל אם נמשיך את קו המחשבה שלך – עם כל הכבוד להופעה (האדירה) הזו של קטן, היא מתגמדת ליד מה שעשה אייל ב- 5-0 מול מכבי ת"א.

פוסט ענק, אריאל.

MOBY 31 בדצמבר 2015

ירוק, כשמסתכלים עם מי קטן שיחק ולאן הם הגיעו אי אפשר שלא להצדיע להופעה שלו. רק לאחר שהגב יכריע אותו ואנחנו נתחיל עונות בלתת פור לליגה הבנתי מה ראיתי.

איציק 31 בדצמבר 2015

לאיך אפשר להכניס שחקן קטן לפוסט של הגדולים ביותר :-)

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

אני רק מקווה שברור שהרשימה הזאת נועדה להיות כיף נוסטלגי ולא יותר מכך. כל אחד והדירוג שלו, אחרי ששמעתי את ההצעות פה כנראה שהייתי מרחיב ל-20 גדולים ומדרג מחדש. אבל זה הכיף, שזה דירוגים שתמיד אפשר להתווכח עליהם וכל אחד יש לו קריטריונים טיפה שונים.

רוני 30 בדצמבר 2015

בעיניי אם זה לא נגמר בניצחון זה לא שווה הרבה.

יריב 30 בדצמבר 2015

בוריס גלפנד בתחרות המועמדים?

סתם, לא ברור לי על מה מבוססות ההשוואות האלו.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

המממ, מעניין. זאת שאלה כמה אתה רואה שחמט בתור ספורט ואין לי כוונה להכנס לדיון הזה עכשיו.

קלבדוס 30 בדצמבר 2015

וואו, נשכח ההישג הכי גדול והופעה הכי גדולה?
ישראל סגנית אלופת אירופה בכדורסל 1979, מיקי ברקוביץ ה-MVP *של הטורניר כולו*, כולל נצחונות על פולין, ספרד, צ'כיה (בהארכה) והנצחון העצום-עצום-עצום על יוגוסלביה – שהיתה כנראה הנבחרת הטובה ביבשת באותה תקופה, עם החמישיה צ'וסיץ', דליפגיץ', דליבשיץ', קיצ'נוביץ', סלבניץ', אגדות אחת-אחת – 76:77.
ואני אוהד בית"ר ואוחנה, כן. אין תחרות בכלל. מ-י-ק-י.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

מצטער, הייתי בן ארבע. אמרתי שאני מתחיל לדרג מאז שהייתי בן שבע.
מיקי היה mvp? כי בזכרון הקולקטיבי שלי תמיד דיברו על זה שהמאתזרחים הביאו את ההצלחה

red sox 30 בדצמבר 2015

היה.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

האם יש מצב, כמו שראיתי אתמול כותרות, שכספי ייחשב בסוף גדול ממיקי? אני יודע שיש לו הצלחה ב-NBA והכל, אבל מיקי זה מיקי. זה כמו שלא תצליחו לשכנע אותי שנוביצקי או פארקר גדולים מפטרוביץ' (וכן, אני יודע שבכל פרמטר אפשרי הם גדולים ממנו. ועדיין)

איציק 30 בדצמבר 2015

מסכים, ועדיין, סבוניס בעיני גדול מפטרוביץ'.

גלעד 31 בדצמבר 2015

לגמרי ענין של זמן…הילדים שלנו יתייחסו לברקוביץ כמו שאתה מתייחס לתנחום כהן מינץ, סטלמך או פושקש – צללי עבר ענקיים שלא באמת משתתפים בדירוג. בגלל שאין סיכוי שהיום תתרגש מספורט כמו שהתרגשת בגיל 8, לנצח ברקוביץ יהיה גדול מכספי מבחינתך.

גיל שלי 30 בדצמבר 2015

היה הMVP של האליפות, וגם נבחר למקום שלישי בין השחקנים האירופיים באותה שנה, אחרי מנגין ולא זוכר מי עוד, יתכן שברבנדר

מאיר (חדש בשכונה) 1 בינואר 2016

יוגוסלביה היתה אז אלופת העולם. בכללי, מיקי ברקוביץ היה הכשרון והווינר הגדול ביותר בספורט הישראלי וראש מדורת השבט של ימי חמישי בגביע אירופה לאלופות. עם כל הכבוד לכספי ולליגיונרים שצויינו פה, הם כולם בתקופה שלישראלים קל לצאת לאירופה ולכדורסלנים אירופאים יש נתח גדול באנ בי איי. מיקי יכול היה כבר אז לצאת לאטלנטה אבל מכבי לא נתנו לו ואז לא היו אירופאים באנ בי איי.

שמעון כסאח 30 בדצמבר 2015

ג'ימבו נגד מובילג'ירג'י וארזה, הגמר ב77.

שלוש הצ'אקות בשתי הדקות האחרונות, זה לא עצבי ברזל זה אדם חסר מערכת עצבים.

איציק 30 בדצמבר 2015

ג'ימבו היה מתאזרח והיו גם גריפין וסילבר. זה בעייתי כי מותר רק מתאזרח אחד. הוחלט למחוק את ג'ימבו.

עידן. 30 בדצמבר 2015

אם מכניסים מתאזרחים אז הנס של שארפ וגם השלשה של בלו מול צסקא. ושניהם אפילו עשו טירונות…

איציק 30 בדצמבר 2015

גלפנד, קניזיבה, מטוסביץ, אברבוך, סטנפורד, שטילוב, האם הם מתאזרחים או עולים חדשים? לאיזה קטגורית הצטיינות ליחחס אותם?

yaron 1 בינואר 2016

הכל התחיל עם 20 נקודות של ברקוביץ נגד צסק"א

איציק 30 בדצמבר 2015

יש לי הערה קשורה לא קשורה. אני מאד מעריך את מה שעושה כספי השניה, אבל משום מה נראה לי שערוץ 5 המייצג את אתר ה-NBA בארץ שכך שיש בסקרמנטו עוד שחקנים וגם בקבוצה היריבה. משום מה התקצירים של משחקי סקרמנטו זה כספי, כספי ועוד כספי כאילו לא קרה שום דבר נוסף במשחק.
לגבי הופעות גדולות, היתי מוסיף את עדי גורדון בגמר מול מכבי צ'מברס תל-אביב. זהו המעמד הגבוה ביותר אליו שחקן מגיע בקבוצה ישראלית שאינה מכבי תל-אביב. הבחור נתן הופעה במעמד זה מול קבוצה ישראלית אבל השייכת לטופ האירופאי. מגיע מקום של כבוד.
כמובן , גם אני גם אני קובל בשם ענפי ספורט שהוזכרו על-ידי אחרים ואינם כדורגל או כדורסל, והוזנחו באופן פושע ללא אפשרות סליחה ומחילה.

איציק 30 בדצמבר 2015

נ.ב.: חודורוב מול רוסיה כנראה באמת הופעה פנומנאלית לא רק בגלל ההתלהבות של נחמיה בן-אברהם (אם אינני טועה) כי אם גם בגלל מה שכתבו ואמרו בתקשורת הרוסית. הביצועים של חודורוב תוארו כמשהו לא מהעולם הזה, ועד כשמהצד השני עמד לב יאשין האגדי.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

דווקא גורדון הוזכר פה בתגובות בהקשר של ביצוע שהוא לא הליגה הישראלית, ובצדק רב.
חוץ מזה, תמשיך לקבול

איציק 30 בדצמבר 2015

למה הקשר ישראלי פסול? הוא ניצח את אחת הקבוצות הבכירות באירופה, במעמד הכי גבוה שיכל להיות באוירה הכי מחשמלת שיכלה להיות. זה לא שקול לרביעיה של זהבי שקרה במשחק ליגה רגיל מול קבוצה בינונית. מכבי היתה, ועד היום, שם דבר ברמה אירופאית.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

אמרתי שהוא פסול? בעיניי, המעמד לא מספיק כדי לתת לזה מקום גבוה בדירוג. מדובר על גמר גביע (מפעל שני בחשיבותו) של הליגה הישראלית, שהיא בטח לא מהגדולות באירופה.
ואני די משוכנע שאפשר למצוא ביצועים גדולים מאלו. מה דעתך על דורון שפר דופק 40 נקודות במדי גליל עליון על מכבי ולוקח לה אליפות?

איציק 30 בדצמבר 2015

ואללה צודק, ועדיין משחק ענק של גורדון במשחק הכי חשוב בלישראל כאשר מסתכלים על משחק יחיד. אצל שפר זה היה אחד מתוך סדרה אך אני מקבל אותו בהחלט. רק נוסיף כוכבית אד הורטון ;)

אלעד 30 בדצמבר 2015

לשפר גם היה משחק ענק מול טרייסטה, כשגביע המחזיקות עוד היה מפעל נחשב, וקבוצות איטלקיות נחשבו לחזקות.

matipool 31 בדצמבר 2015

נזכיר רק ששפר היה בן 19 כשלקח למכבי את האליפות .
פנומן אמיתי שלא הלך עד הסוף עם היכולת והפוטנציאל שלו , לצערי .

גיל 30 בדצמבר 2015

אני חושב שמבחינת הישגים זה של רוט במונטריאול היה הכי גדול אי פעם. היא הייתה כנראה אלופה אולימיפית בלי הסמים של המתחרות שלה.

yaron 1 בינואר 2016

הסמים או השפמים? :-)

מיקיג' 30 בדצמבר 2015

אלי רייזמן.
חלמתי שהתחתנה איתי וקיבלה אזרחות ישראלית. זה נחשב לדעתי.

איציק 30 בדצמבר 2015

נכון שמדובר על הישגים אישיים אך עדיין היתי מרשה לעצמי טיפה לסטות:
1. נטע ריבקין (ללא סטייה) – הישגים אישיים מדהימים.
2. נבחרת התעמלות אומנותית.
3. נבחרת השליחים בשחייה שעלתה לגמר אולימפי.
4. נבחרת הכדורגל שעלתה ליורו…

גורביץ' 30 בדצמבר 2015

ערן זהבי נגד פורטו, עם הפנדל הבלתי נשכח

יואב 30 בדצמבר 2015

אבישי זאנו עם הפנדל הבלתי נשכח נגד לברקוזן.

סמובר 31 בדצמבר 2015

וואו אתה ממש ממורמר…

יואב 31 בדצמבר 2015

סמובר,
אתה יכול להאשים אותו? קצת תשומי וזה יעבור(((:

רפאל 30 בדצמבר 2015

– מאיר טפירו, בכל משחק שלו.
– כל שחקן שעשה או עושה קריירה גדולה ומעדיף לנסות לנצח את מכבי במקום להצטרף.

טל 12 30 בדצמבר 2015

אני הייתי מוסיף את ההופעה של רוני רוזנטל בניצחון נגד צרפת 2-3 (1993) במסגרת מוקדמת גביע העולם 1994. אולי במקום קטש.

ד"ר פיל 30 בדצמבר 2015

ג'מצ'י קולע 49 שנקודות מול לימוז'

היסטוריון של ספורט 30 בדצמבר 2015

1. עדי גורדון מול יוון
2. בני טבק מול פורטוגל
3.בניון מול שוויץ
4. זהבי מול באזל
5. מיקי ברקוביץ מול צ'כוסלובקיה מוקדמות 86 ובעיקר מול איטליה וספרד בבית חצי גמר טורינו 79.
6. …עודד קטש ….בגמר היורוליג 2000 (מול מכבי ).

duncan 30 בדצמבר 2015

מידלטון שחקן של 15 נק' ושחקן מוכר מאד בליגה. קיבל חוזה שמן בקיץ.
כספי שחקן לא מוכר בכלל וההתלהבות היא בגלל שהוא ממדינה קטנה.
אם מחר שחקן מצרי תופר 36 נק' במשחק נבא, גם שם תהיה התלהבות.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

כספי כבר שבע שנים בליגה, שיחק בכמה קבוצות, הוא לא מגיע משום מקום. הממוצעים של שני השחקנים העונה דומים מאוד. ההתלהבות במקום אבל גם צריך לשים אותה בפרופורציות

D! פה ועכשיו 30 בדצמבר 2015

זה החלק הכי מרשים אצלו. זה לא עומד בקריטריון של משחק אחד אבל זה וואחד הישג.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

מסכים, כתבתי את זה למעלה

duncan 30 בדצמבר 2015

שחקן מוכר בליגה כספי אבל לא בתור סקורר.
מידלטון קולע 3 נק' יותר ויותר ידוע.

חוצמזה כספי ישראלי וקיבל הרבה תשומת לב בישראל.
באמריקה דיברו עליו בגלל הכמה דקות שהוא דפק שלשות על ימין ועל שמאל.

דיזידין 30 בדצמבר 2015

בעניין הטניס:
אי אפשר להשוות בין עמוס מנסדורף לשחר פאר.
עמוס בשיאו ניצח והפסיד לשחקני טופ 5 (לנדל, אדברג, בקר, קורייר) כשהוא נותן טניס עוצר נשימה.
שחר, למרות שדורגה גבוה ממנו, אף פעם לא שיחקה טניס גדול.

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

גם היא ניצחה בתיאור שנתתי שחקנית טופ 5. טניס גדול? עניין של השקפה. ואני מת על מנסדורף

דיזידין 30 בדצמבר 2015

מת על מנסדורף זה לא מספיק :)
בעיניי הוא הספורטאי הישראלי הגדול ביותר. אבל אני מוכן להתפשר על המקום השני, אחרי אברבוך.
בשנים הגדולות שלו הוא היה יכול לתת פייט ואף לנצח כל שחקן בעשירייה הראשונה, שזה בלתי נתפס.
למעשה בפיק שלו הוא שיחק ברמה של טופ 5, כשרק הגובה והסרב דופקים אותו.
(ואם יש פה במקרה גלעד בלום, שמבחינתי הוא פוסק הדור בסוגייה, אשמח לדעת אחת ולתמיד אם אני מגזים)

אריאל גרייזס 30 בדצמבר 2015

היו תקופות ארוכות שחשבתי כמוך, אני לא פוסל את זה על הסף גם היום.

גדי 31 בדצמבר 2015

לא מסוגל להחליט בין מנסדורף לאברבוך.

אם מחייבים אותי להחליט אז הייתי אומר מנסדורף בגלל שאי אפשר להתעלם לדעתי שאברבוך הגיע להשגים שלו לא בזכות תשתית ישראלית.

ההישגים שלו אדירים אבל החינוך שלו למצוינות לא קרה כאן גם לא של דני קרסנוב כמובן.

matipool 31 בדצמבר 2015

לגמרי איתך בעניין מנסדורף / פאר . לא בר השוואה .
אני חושב שהקונצנזוס למקום הראשון זה ברקוביץ' . מנסדורף אחריו .

אריאל גרייזס 31 בדצמבר 2015

מכיוון שהשאלה הראשונה שלי היתה "איזה ברקוביץ'"? אז כנראה שאין פה קונצנזוס בכלל

איציק 31 בדצמבר 2015

זה נראה כמו שאלה רטורית לחלוטין. ההוא עם הפה המלוכלך בכלל לא באותה קטגוריה, לא רואים אותו עם משקפת כי הוא כל-כך יותר נמוך. הוא היה טוב, ואפילו טוב מאד יחסית לכדורגלן הישראלי אבל בכל זאת לא צריך להעליב.

matipool 31 בדצמבר 2015

אריאל – לכלכת ( אדון תושייה ) .
מ.י.ק.י. ברקוביץ' . האדריכל וכו' .

אריאל גרייזס 31 בדצמבר 2015

היה ברור לי לאיזה ברקוביץ' אתה מתכוון, אבל צריך לדעתי לקחת בחשבון את הפופולריות של כדורגל לעומת כדורסל ואת הרמות שהשניים שיחקו. מיקי אף פעם לא שיחק באחת הליגות הטובות בעולם, אייל כן. זה לא כזה טריוויאלי

איציק 31 בדצמבר 2015

אייל אף פעם לא שיחק באחת הקבוצות הגדולות באירופה, ובטח לא היה גורם שהיא תהייה כזו.
אייל אף פעם לא שיחק בגביע אירופה, הליגה הכי חזקה באירופה באותה תקופה והוביל קבוצה לאליפות.
איייל אף פעם לא שיחק באליפות אירופה והוביל קבוצה למקום שני כשהיה השחקן המצטיין של האליפות.
זה ממש טריויאלי.

אריאל גרייזס 31 בדצמבר 2015

זאת עדיין אירופה בכדורסל, שזה בערך כמו לשחק בליגה הישראלית בכדורגל מבחינת השוואה לרמה הגבוהה ביותר. לכספי יש קייס כי הוא משחק בליגה הכי טובה, מיקי אף פעם לא שיחק בה. אני יודע שאוהדי מכבי אוהבים לחשוב שכדורסל אירופאי הוא מרכז העולם, אבל הוא לא. לכן זאת בחירה שאפשר לדון עליה

איציק 31 בדצמבר 2015

זה ממש לא מרכז העולם אך זה הרבה יותר ממה שאתה מתאר והזלזול שאתה מפגין.
אליפות אירופה בכדורסל זה הדבר הכי גבוהה שניתן היה לקבל מלבד ה-NBA, כלומר המדרגה השנייה. נכון, רחוקה מהראשונה, ועדיין רמה גבוהה מאד. נכון שלברזיל וארגנטינה היו לפעמים קבוצות טובות, אך כמיצבור, אירופה זה היה המקום הכי גבוהה אחרי ה-NBA וממש לא נמוך.

yaron 1 בינואר 2016

לדעתי אין בכלל מקום להשוואה בין שני הברקוביצים.
אתה אומר שזה בגלל שזה "רק" אירופה בכדורסל אבל לדעתי זה בגלל הגיל שלך…
לא סתם התחלת את הדירוג ב-82 :-)

מאיר (חדש בשכונה) 1 בינואר 2016

מיקי אמור היה לצאת לאטלנטה ומכבי לא נתנו לו. ואז לא היו אירופאים באנ בי איי. וגם שם הוא היה מצליח, יורשה לי להמר. יודע מה, יש להוסיף לקריטריונים גם מדד התענינות כי הרי אם כולם נהנים מהביצועים של הספורטאי לאורך שנים זה הרבה יותר מאשר פיקים והבלחות של פעם בחיים וגם במדד זה מיקי זוכה בגדול. למה גם ולא רק? סל נצחון אחד מיני רבים על יוגוסלביה שהעלה את הנבחרת מהבתים ושהגיע עד הגמר. ולא, אפילו בצחוק אי אפשר לשאול איזה ברקוביץ, אף שאיל מבחינות מסוימות היה גאון.

גיל 1 בינואר 2016

הוא לא היה מצליח בנבא. בלי הגנה היו טורפים אותו שם, בטח בשנות ה90 הפיזיות. עדיף היה לו להשאר במכבי.

מאיר (חדש בשכונה) 1 בינואר 2016

גיל, יכול להיות שראית את מיקי רק בתחילת שנות התשעים? זה ממש כבר בערוב הקריירה שלו, הוא היה ענק בשנות השבעים והחצי הראשון של השמונים. מקובל עלי שההגנה שלו היתה פחות טובה ושלא היו נותנים לו צאנס בהתחלה כפי שאלעד כותב, אבל הוא היה גם ספורטאי של עבודה קשה והיה מתעקש ומצליח בסוף. למה אני אומר זאת? הוא יצא באמצע שנות השבעים בהיותו צעיר למכללות וכשהוחזר למכבי ראית את השיפור העצום בקליעה, דבר שהיה חסר לו לפני היציאה. הוא פשוט לא הפסיק לעבוד על המשחק שלו ולשפרו. לכן, "הימרתי" שהיה מצליח, אבל זה כמובן מסוג הדברים שאפילו לשוטים לא ניתנה☺

גיל 1 בינואר 2016

ממש לא. ראיתי אותו כמעט על הקריירה. ווינר גדול, צלף וכל מה שתרצה, אבל כל זה טוב לאירופה. אני חושב שאם היה באמת הולך למכללה שם ומתפתח רק בארה"ב אז אולי היה לו סיכוי אבל אירופה היא לא מדד לצערי. מי שלדעתי פיספס קריירה גדולה בנבא זה הנפלד שלא רצה לעבוד על הקליעה שלו ובמידה פחותה קטש.

yaron 1 בינואר 2016

נכון, אפילו לא בצחוק

אלעד 1 בינואר 2016

האירופאים הראשונים ב-נ.ב.א לא כל-כך קיבלו צ'אנס להצליח. חלקם פשוט כשלו וחזרו לאירופה, וחלקם נאלצו לחכות 2-3 שנים, אולי לעבור קבוצה, כדי להתחיל לבלוט. אפילו פטרוביץ' יובש בהתחלה. לא סביר שמיקי היה מככב ב-נ.ב.א אם היה מגיע לשם (וזה "אם" די גדול).

MOBY 30 בדצמבר 2015

סמשנובה כמעט בכל משחק ובייחוד בגירים של טורנירים ששיחקה.
להוציא ליריב את החשק לחיות.

איציק 30 בדצמבר 2015

איך אפשר לתת תעודת הערכה על "הוצאת חשק"?

Ljos 30 בדצמבר 2015

אפשר להגיד לה: "אוף, אין לי כוח, אבל קחי. שיהיה".

MOBY 30 בדצמבר 2015

מה זו מדינת ישראל אם לא הוצאת חשק לכל השאר עד להכרזה של יאללה לכו למדבר ונראה אתכם מסתדרים ביניכם ?
אז שמסנובה היא הירי ישראלית שיש
:)

MOBY 30 בדצמבר 2015

הכי

איציק 30 בדצמבר 2015

:-)

דחילו ורחימו 30 בדצמבר 2015

לסיכום, אין באמת אף הופעה יוצאת דופן של אף ספורטאי ישראלי באף ענף ספורט חשוב אי פעם.

AdamB 30 בדצמבר 2015

אמנם לא נחקקה לי בזיכרון הופעה ספציפית. אבל התקופה של הנפלד ודורון שפר בקונטיקט

היא ייחודית לספורטאי ישראלי. הביג-איסט של תחילת אמצע שנות ה90 הייתה חטיבה חזקה,
טורניר הגמר היה כל שנה במדיסון-סקוור-גארדן, והיו לשניהם הופעות במארס-מדנס – אחת הבמות המרכזיות
באמריקה.

דורפן 30 בדצמבר 2015

לא הייתי מכניס את ההופעה לשום מקום כזה. הופעה נהדרת, סימן חיובי. בסופו של דבר 36 נקודות בתבוסה בעונה הרגילה. הוכיח שהוא יותר טוב מס. קארי. השני.

אבי ערך מוסף 30 בדצמבר 2015

אם אני מנטרל את הקריטריונים של גודל המעמד ואיכות היריבה, עולה לי איש אחד לראש:

שנת 1997, עופר טלקר, גביע הטוטו, 6:0 הפועל חיפה על כפ״ס…. מגן ימני (!!) כובש שישייה! קלאסה!

ניר 30 בדצמבר 2015

ההופעה של כספי היתה יוצאת דופן לספורטאי ישראלי אבל רחוקה לדעתי מלהיכנס לאחת מעשר ההופעות של ספורטאי ישראלי, שים לב שברשימה שלך היחיד שנכנס לרשימה לאחר הפסד הוא מנסדורף שהפסיד בספורט יחידני במשחק צמוד והרואי למנצח של הטורניר הכי גדול במשחק של להיות או לחדול.

כך שבפרספקטיבה של הזמן המשחק של כספי יוכנס לפרופורציות הנכונות, ואני מניח שגם כספי עצמו לא ירצה לזכור הפסד בעשרים הפרש כמשחק הכי גדול שלו.

הרשימה שלי:

1. יעל ארד זוכה במדליה אולימפית ראשונה – המשקולת שהיתה על הצוואר של כל ספורטאי היתה עצומה והיא הצליחה להתמודד עם זה.
2. אלכס אברבוך זוכה באליפות אירופה בקפיצה במוט – תחרות קפיצה במוט היא אולי הכי קשה ולא צפויה, כאשר באירופה מרוכזים הקופצים המובילים, הישג ענק.
3. עמוס מנסדורף מנצח את מילוסלב מצ'יר בגביע דייויס – ניצחון בצ'כוסלובקיה כנגד כל הסיכויים, פתח מסורת של הצלחות במפעל.
4. רוני רוזנטל מבשל 3 שערים בפארק דה פראנס- משחק קריטי ליריבה בבמה מרכזית, אולי המשחק הכי מדובר אי פעם של נבחרת ישראל.
5. גל פרידמן זוכה בזהב אולימפי – גם אם גלישה זה ספורט זניח במושגים בינלאומיים, עדיין זכייה בזהב אולימפי מתקבל כהישג ענק בכל מדינה ובטח לאור הסטייל הווינריות והדומיננטיות שגל פרידמן הפגין, אולי גדול הווינרים של הספורט הישראלי אי פעם.

הערה אחת: אני חושב שכדי שההופעה תהיה אחת הגדולות חייב להיות איזה הישג יוצא דופן בעקבות אותה הופעה.
הערה שניה: הבחירות שלי הן החל מאמצע שנות השמונים.

גדי 31 בדצמבר 2015

אלכס אברבוך אלוף אירופה באיצטדיון האולימפי במינכן קמ אחד מהכפר האולימפי 30 שנה בדיוק לאחר הטבח של 11 הספורטאים ממצא לדעתי את כל האתוסים יחד עם השג אדיר.

אלעד 31 בדצמבר 2015

מסכים שההפסד במשחק מוריד מאוד מההישג.
בכדורסל יש את מצטייני ההפסדים. כשאתה רואה את דיון וויטרס עם 25 נקודות, כנראה שאוקלהומה הפסידה.
פה כספי אמנם קלע בחצי הראשון אבל עדיין, התחושה היא שבמשחק על אמת הוא לא היה מגיע לשורה סטטיסטית כזו.

אלעד 31 בדצמבר 2015

אלעד, תציין שם משפחה, שלא יחשבו שזה אני, כי אני ממש לא שותף לדיעה הזו.

גלעד בלום 31 בדצמבר 2015

לגבי סוגיית הטניס :

סטטיסטית אחד לאחד שחר פאר יותר טובה מעמוס. יש לה יותר תארים, היא הגיעה לדרוג יותר גבוה, הגיעה פעמיים לרבע גמר של טורניר גדול (עמוס פעם אחת).

אבל בהתחשב בעומק של הטניס הגברי ה-18 בעולם של עמוס שווה יותר מה-11 בעולם של שחר .

בנוסף, עמוס היה קוטל שחקני טופ 10 סדרתי, הוכיח יציבות לאורך הקריירה וגם בדייויס החזיק אותנו 7 שנים בבית העליון (עם קצת עזרה ממני).

הוא גם פרש בזמן וחסך מעצמו את מה ששחר עוברת בשנים האחרונות.

הטניס שלו היה הרבה יותר חיובי ומתוחכם, בזה אין ספק, הוא בהחלט בעיני בדיון של הספורטאי הכי איכותי שלנו (בכל ענף).

אגב, הבחירה של גרייזס במשחק מול אדברג תמוהה. היו לעמוס לפחות 10 משחקים יותר איכותיים מההפסד ההוא לאדברג, גם בנבחרת וגם בסבב

האישי. הזכירו פה את המשחקים שלו בדייויס מול צ׳כוסלובקיה, את הנצחונות על קורייר ועל גילברט אבל היה עוד נצחון על גילברט שהביא את עמוס

להישג הכי טוב שלו בטורניר גדול-בשמינית הגמר של אליפות אוסטרליה על אותו בראד גילברט, הייתי במשחק ההוא ( במקרה לגמרי הייתי ברבע גמר

בזוגות באותו טורניר ). עמוס חזר מפיגור של 2-0! במערכות, משחק הירואי. היה גם לדודי סלע משחק בדייויס ששווה אזכור- מול גונזלס שהיה טופ 10

בעולם.

לגבי המשחק שלי עם יעקב הלאסק שהוזכר פה- הייתי רוצה מאד להיות ברשימה אבל אוביקטיבית זה אולי בעשיריה השניה. המעמד היה מכובד, משחק

עלייה לבית העליון מול נבחרת שהגיעה לגמר בשנה הקודמת, המצב היה 2-2 ועליתי למשחק מכריע. הלאסק היה מדורג 42 בעולם באותו יום (4 בעולם

בשיאו), בדיוק 100 מקומות מעלי, מה שהפתיע היתה הקלות שבה ניצחתי, 3-0 חלק בלי להפסיד משחקון אחד על ההגשה שלי כל המשחק ! (עם ה-מטר

71 שלי). באותו יום אני זכיתי בתהילה אבל מי שהביא לנו את הנתחון היה כמובן מנסדורף שניצח את הלאסק ביום הראשון של המפגש ויותר חשוב- הוא

ניצח את מארק רוסט שהיה עשירי בעולם, ואיפשר לי לקבל את 15 דקות התהילה שלי. :)

דיזידין 31 בדצמבר 2015

מצוין, מה שנקרא מפי הגבורה, תודה.

D! פה ועכשיו 31 בדצמבר 2015

+1

ירוק 31 בדצמבר 2015

מעולה גלעד, תודה.

איציק 31 בדצמבר 2015

תודה גלעד.
היכן היתה ממקם את שלמה גליקשטיין ברשימת טניסאי ישראל? האם שני למנסדורף או שלישי לפאר? ואולי אפילו רביעי לסמאשנובה?
דרך אגב, למרות שלפאר היה דרוג שיא גבוהה מסמאשנובה, לי נראה שבמבט כללי היתי מדרג את סמאשנובה מעל פאר.

איציק 31 בדצמבר 2015

אם לדבר על זיכרון נעורים, אז מבחינתי מעקב אחרי הטניס התחיל 2-3 שנים לפני וימבלדון 1980, אבל למרות ההפסד אחד ממשחקי הטניס היותר זכורים לי לטובה היה המשחק של גליקשטיין נגד בורג בסיבוב השני. אני זוכר איך רציתי שיקח לפחות מערכה, אבל לא יצא. התברר שבורג היה טוב מגליקשטיין באותה נקודת זמן.

אריאל גרייזס 31 בדצמבר 2015

אני כל פעם מתרגש מחדש שגיבור ילדות שלי משתתף בדיון שגם אני נמצא בו. האינטרנט הזה, איזה דבר אדיר.
לגבי הבחירה במשחק של מנסדורף – אין לי מושג למה דווקא את זה לקחתי. אולי כי הוא נחרת לי בזכרון יותר. זכרתי את הניצחון על צ'כיה בתור הישג אדיר אבל אני חושב שגביע דיוויס נתפס אצלי – ואולי אני טועה, אשמח לשמוע לדעתך – כמעמד פחות יוקרתי מאשר גרנד סלאם. שוב, זה חוזר לדיון על מדליות אולימפיות מול כדורגלן בפריימרליג, אבל ביצועים ברמת נבחרת הם משהו יחסית לוקאלי, בהשוואה לטורניר על הבמה העולמית.

גדי 31 בדצמבר 2015

מרגש להגיב לגלעד בלום. גביע דייויס הביא המון אושר וגאווה במיוחד אותו משחק נגד שוויץ בו כל יום הכיפורים הייתי במתח כי את השידור חדלו הרבה לפני תום המשחק שגם לא צולם כי הצוות של הערוץ הראשון בראשות השדר אורי לוי קיפל לקראת הצום.

מבחינת גלעד אני זוכר לו את ההעפלה לשמינית גמר הUS open ב1989 כמדומני כאשר גם מנסדורף הגיע לאותו שלב. לא זוכר איזה מדורגים אם בכלל גלעד ניצח.

matipool 31 בדצמבר 2015

גלעד – הרבה כבוד והערכה על התגובות שלך באופן כללי ופרטנית לגבי זו – מאד אוהב את הצניעות שלך ( לפעמים יותר מדי .. ) .

גיל 31 בדצמבר 2015

הניצחונות בדיוויס חשובים ביותר והניצחון על מצ'יר היה פשוט מדהים. במבט לאחור אנשים אולי לא מבינים מי זה השחקן הזה אבל הוא היה אחד הטובים בעולם ושנות ה80 גם היו מהאיכותיות ביותר בטניס אי פעם לדעתי.

גלעד בלום 31 בדצמבר 2015

נתחון-נצחון

פנדה 31 בדצמבר 2015

אני אישית הייתי מכניס איפשהוא את אריק זאבי. מדליית כסף, אליפות העולם, המשקל הפתוח.

רוג'רס אהרון 31 בדצמבר 2015

אמיר כץ במדי בני הרצליה נגד פרטיזן
53 נקודות.

גלעד בלום 31 בדצמבר 2015

איציק, מבחינת חשיבות לענף גליקשטיין יותר משמעותי מפאר כי הוא היה הראשון וכילד ההצלחות שלו הכינו את הקרקע לצמיחה של פרקיס, מנסדורף ושלי (היו עוד כמה בדור שלנו אבל אלו השמות הבולטים). הוא אמנם לא נשאר בטופ יותר מידי שנים אבל גם כשהיה עם דרוג נמוך הוא השיג נצחונות חשובים בנבחרת, הוא היה דמות ומוביל דרך, שחר פאר קצת פחות למרות קריירה נפלאה. הנצחון על לנדל במונטה קרלו זה הישג עצום שראוי להיכלל ברשימה בעיקר בגלל שהושג על חימר! להבדיל- הנצחון של הראל לוי על סמפראס הושג על חימר ולכן נחשב פחות (אני קצת מקצין אבל זה בערך כמו שקטש ינצח את שאקיל אוניל בתחרות שלשות)

אריאל- אתה טועה בגדול. החשיבות של גביע דייויס היא עצומה ולא פחות גדולה מזו של טורניר גראנד סלאם. מדובר בייצוג מדינה, מפגש של שלושה ימים עם דרגת לחץ ואינטנסיביות אדירה, גם מבחינה פיזית אבל בעיקר נפשית כי הוא מלווה במחנה אימונים וכל הבילד אפ התקשורתי. אני זוכר שאחרי כל מפגש כזה הייתי סחוט ובדרך כלל הייתי חייב מנוחה של שבוע. החשיפה התקשורתית וההתעניינות של הציבור גם הם יותר גדולים, בעיקר כשהיינו בבית העליון, ולראיה- למפגשים בבית העליון שלחו איתנו עתונאים מישראל כולל עזי דן האגדי ויוסי רוט הצלם שטס איתנו להודו!
אחרי המשחק עם הלאסק למשל לא יכולתי ללכת ברחוב ולא שילמתי על ארוחה או דרינק באף מסעדה במשך שבועות, היו ימים.

לגבי סמשנובה או פאר- הן די שוות מבחינת הישגים, סמשנובה היתה יותר יציבה וזכתה ביותר תארים (11 מ-12 נצחונות בגמרים), פאר הגיעה לדרוג קצת יותר גבוה והצליחה יותר בטורנירי גראנד סלאם ובנצחונות על טופ 10. לסמשנובה היה משחק קו אחורי מטורף, היא היתה מסוגלת לא להחטיא ימים שלמים עם סבלנות מייאשת, לא היתה מפסידה לשחקניות נחותות ממנה אבל גם לא סיכנה את שחקניות הצמרת כי לא היה לה נשק.

גדי- תודה, ההישג באליפות ארהב הפתוחה היה ב-1990, היתה לי הגרלה די נוחה וקצת מזל, בסבוב השלישי הייתי אמור לפגוש את ג׳ים קורייר (מדורג 2 בעולם) אבל הוא הפסיד לשחקן דרום אפריקאי בשם גארי מולר שנתן 30 אסים באותו יום. אבל המאצ׳ אפ שלי עם מולר היה יותר טוב (אני שמאלי עם החזרה טובה וחבטות העברה) ולקחתי אותו בשלוש מערכות. אגב את הכותרת של הניו יורק טיימס למחרת אותו משחק שמרתי- שני ישראלים בשמינית, אף שוודי. היו ימים (2)

גיל- אתה צודק בגדול! מצ׳יר היה אדיר, אתלט מדהים ( הכינוי שלו היה ״החתול״ ) כמה ימים לפני המשחק מול צ׳כיה הוא זכה בטורניר קי ביסקיין כשגבר על לנדל בגמר…עמוס נתן משחק מושלם במגרש עוין, הקהל היה בהלם, זה משחק שחייב להיכנס לרשימה , גם מבחינת המעמד, שמינית גמר בית עליון (וניצחנו את המפגש כולו)

יוני (המקורי, מפעם) 31 בדצמבר 2015

איזה כיף. מתי יוצא הספר? פוטנציאל הזכרונות של כוכבי עבר שלוקחים את הקריירה המעולה שלהם בפרופורציה הוא מדהים. שמישהו ירים את הכפפה.

גלעד בלום 31 בדצמבר 2015

יוני – תודה, האוטוביוגרפיה כבר כתובה, אני מחכה שדורפן יערוך אותה… אגב מאטיפול- אני לא צנוע, תשאל את דורפן..:)

Yavor 31 בדצמבר 2015

גלעד – לגבי הארוחות והדרינקים – תיזהר, את בר רפאלי כבר תפסו…

איציק 31 בדצמבר 2015

אל תדאג, יש חוק התישנות ;)

ארז 31 בדצמבר 2015

מבחינתי ברקו נגד יונייטד הוא ראשון בברור. הוא היה מדהים במשחק הזה. אוסטנסטד סיים את המשחק עם שלושער ועדיין ברקוביץ זכה בתואר איש המשחק.

גם המשחק שלו נגד אוסטריה הוא בטופ 5 לדעתי.

דודי סלע נגד גונזאלס חייב להיות גבוה ברשימה. דודי היה מאה ומשהו בעולם וגונזאלס שישי

ארז 31 בדצמבר 2015

הי ארז,
אני משתמש כבר כמה שנים בשם הזה כאן.
אנא החלף או הכנס בו טוויסט קל.
תודה

פראליה 31 בדצמבר 2015

אייל מול יונייטד, בכל חתך, הרבה מעל השאר, והיו לו עוד המון כמובן, אבל היא הכי זכורה כי היתה מיד כשהגיע.

yaron 1 בינואר 2016

ויקי פרץ :-)
שישיה נגד טיוואן באליפות אסיה לנוער ב-1972.
מלך השערים של הטורניר. ישראל זוכה באליפות.

Comments closed