יומן האליפות של הפטס (18) – בין בירד לבריידי. לפני דנבר

בירד נודע ביכולת שלו לעשות את הדברים הכי פשוטים בצורה בלתי ניתנת לעצירה. די בדומה לבריידי.

איכשהו, הצלחנו להעביר את השבוע הזה. אבל איך מעבירים את הזמן עד הערב? מזל שאנחנו המשחק הראשון, אם הייתי צריך לחכות עד 1:30 בלילה כנראה שהייתי משתגע.

בשבוע האחרון אני חושב הרבה על טום בריידי. בסופרבול של שנה שעברה (לא הזכרתי שהייתי בו עדיין, נכון?) חילקו מין מדבקות כאלו של שחקנים בשתי הקבוצות. חשבתי לתת אותן לילד שלי אבל זה לא ממש עניין אותו אז בסוף פשוט הדבקתי שתיים מתוכן – של בריידי ושל גרונק – על הלפטופ שלי. גם ככה אני לא יוצא יותר מדי עם המחשב הזה וחשבתי שזה יהיה נחמד שיהיה משהו שיזכיר לי את הסופרבול כל פעם שאני פותח את המחשב.

מאז, כל פעם שאני נפגש עם אנשים ומגיע עם המחשב הזה, אני טיפה מתפדח. מה הם חושבים עליי, בן אדם מבוגר, שמסתובב עם מחשב שעליו מדבקות של שחקנים, כמו איזה טינאייג'ר מתלהב. ואז אני נזכר שלהיות אוהד ספורט זה גם להיות קצת אינפנטיל ואומר – פאק איט. אם יש להם בעיה עם זה, אז היא שלהם ולא שלי. ואם הם חושבים שאני קצת ילדותי – ובכן, הם צודקים.

אני מספר את זה כי לא פעם כתבתי על ההערצה שלי בתור ילד ללארי בירד, הערצה שכללה פוסטרים על הקירות, קריאה של כל כתבה אפשרית וגם המספר שעל הגב של הבלוג הזה נובע מאותה הסיבה בדיוק. אני די משוכנע שאם הייתי היום ילד בן 17, כמו שהייתי בתחילת שנות ה-90, המצב היה דומה מאוד, רק עם בריידי במקום בירד. אז אני מניח ששתי מדבקות על המחשב זה לא ממש הרבה, נכון?

תכלס, זה קצת מצחיק, כי ההבדל באהדה פה הוא עצום. במקרה של טום בריידי, כנראה ראיתי משהו כמו 90-95% מהמשחקים שלו בקריירה. במקרה של בירד, זה בדיוק הפוך. אם ראיתי אחוז בודד מהמשחקים שלו, אז מצבי טוב. בארץ שידרו מעט מאוד, הייתי ילד אז בטח שלא קמתי בלילה ואת עיקר ההשכלה שלי עליו יש לשער שבכלל רכשתי לאחר הפרישה שלו, כשהאינטרנט הגיח לחיים שלנו.

slide11

ועדיין, אני מרגיש קירבה מאוד גדולה בין השניים. אני מרגיש שאני מכיר אותם בצורה שאני לא מכיר אנשים שהרבה יותר קרובים אליי. אני גם מרגיש שיש בינהם איזה שהוא חוט מחבר. או שאולי זה פשוט חוט שמחבר את הילדות שלי להיום.

הרבה מאוד פעמים יש ניסיון לייצר זיקה בין שחקנים על סמך דברים די מופרכים. וכשמסתכלים על בירד ובריידי, למעט המובן מאליו – שניהם כוכבי על בבוסטון, שהאליפויות שהם הביאו הפכו אותם לדמויות גדולות מהחיים שם – הרי שהקשר הוא רופף מאוד.

בירד היה הילי בילי מאינדיאנה בעוד בריידי גדל במשפחה ממעמד בינוני-גבוה באחד האיזורים היותר מתוחכמים בעולם (איזור המפרץ). בירד לא הצליח להחזיק מעמד חודש באוניברסיטת אינדיאנה והלך לשחק במכללה מזערית כמו אינדיאנה סטייט בעוד בריידי שיחק בפאוואר האוס כמו מישיגן. בהמשך, לעומת זאת, בירד נבחר גבוה מאוד בדראפט (והיה הולך עוד יותר גבוה שנה אחר כך, אם רד אאורבך הגאון לא היה עושה את הטריק שלו) בעוד בריידי, כידוע, נבחר בסיבוב הלפני אחרון ואלמלא פציעה של דרו בלדסו והרבה עבודה קשה אולי לא היינו יודעים מי זה עד היום (בכתבה על בריידי שקראתי בסופש הזה, צ'רלי וויז מפריך את הטענה שבריידי היה אמור להיות היורש של בלדסו ואומר שלמעשה הוא היה מאוד צמוד במספר 2 עם ק"ב אחר).

למרות השוני, יש בינהם הרבה מן המחבר. שניהם נחשבים לקלאץ' פליירס היסטוריים. בריידי פרץ לבמה בקול רעם אדיר עם דרייב מנצח בסופרבול – שבא אחרי דרייב משווה ודרייב מנצח מול אוקלנד – ובירד, טוב, אני אישית לא ראיתי מעולם שחקן יותר קלאץ' ממנו. כן, כולל אתם יודעים מי. החטיפה של הכדור מול הפיסטונס ב-87 והמסירה לסל המנצח מול דניס ג'ונסון היא בעיניי מהלך הקלאץ' הגדול בהיסטוריה של הכדורסל. כן, עד כדי כך. שילוב אדיר של ראיית משחק, חוכמה ו- טוב, קלאץ'.

יש עוד לא מעט נקודות שמקשרות לדעתי בין השניים – מוסר העבודה המטורף שלהם, למשל. העובדה שהם הוגדרו על ידי יריבות היסטורית. אבל לקראת המשחק היום, הייתי רוצה לגעת באחת חשובה, שרלוונטית להיום בערב.

אחד הדברים המדהימים לגבי לארי לג'נד, לדעתי, היתה היכולת שלו לעשות את הפעולות הכי צפויות בעולם בצורה בלתי ניתנת לעצירה. היכולת ההתקפית שלו היתה מבוססת על מהלך אחד – הוא היה מקבל את הכדור עם הגב לסל בחצי זווית ואז היו לו שלוש אופציות. הוא היה מסוגל להסתובב ולזרוק פייד-אווי בלתי עציר (אותו נוביצקי הצליח לשכלל עוד יותר), הוא היה מסוגל להתחיל לכדרר לכיוון הסל ולסיים בצעד וחצי או במסירה לשחקן פנוי והוא גם ידע לחכות לשחקן שחותך לסל ולמצוא אותו לסל קל. מה שהיה מדהים בבירד זה שהוא היה צפוי לגמרי – כולם ידעו מה הוא הולך לעשות – ועדיין אף אחד לא היה מסוגל לעצור אותו. בירד שכלל את האומנות הזאת לדרגה כזאת שלפעמים – סתם כדי להקניט את המתחרים – הוא היה יוצא מטיים אאוט לפני מהלך אחרון ומספר לשומר שלו בדיוק מה הוא הולך לעשות – ועדיין, אותו שומר לא היה מסוגל לעשות כלום נגד זה.

עכשיו, גם בירד בסופו של דבר נעצר. הוא שיחק בחמישה גמרים והפסיד בשניים מהם. גם בריידי הפסיד בשני גמרים (כמובן, בירד הפסיד למג'יק ובריידי לאיליי, יחי ההבדל) אבל בשיאו, בריידי לא שונה ביכולת שלו מבירד. כולם יודעים שהוא הולך למסור. כולם מכירים גם את הראוטים של ניו אינגלנד. אין פה שום דבר מתוחכם או מיוחד (הגישה ההתקפית של הפטס היא כן ייחודית מהבחינה שלרסיברים יש הרבה יותר חופש בקו לבחור את הראוט שלהם לפי הערכות ההגנה – אבל הראוטים עצמם הם סטנדרטים לגמרי). אין לבריידי אפילו את היכולת למסור לטווחים הארוכים, שאמורה לגרום לאיום על ההגנה ולא לאפשר לה להגן על הטווחים הקצרים באפקטיביות.  ועדיין, כשהוא און טופ אוף איז גיים, זה פשוט בלתי עציר. ראינו את זה שבוע שעבר מול קנזס. הפטריוטס פתחו עם 14 מסירות רצוף – ועדיין הצ'יפס לא הצליחו להתמודד עם זה, למרות שידעו שרק זה מגיע ולפטס אין שום דבר חוץ מזה.

אז זהו. הערב הולך להיות המבחן האולטימטיבי ליכולת הזאת של בריידי. לקנזס היתה הגנה טובה אבל לא טובה כמו זו של דנבר. דנבר יודעים בדיוק מה בריידי יעשה. אולי הפטס יתחילו את המשחק עם כמה ריצות כדי להוריד טיפה את הלחץ – אבל קשה להאמין שהם ימשיכו בזה לאורך זמן. ופה בסוף תכנס היכולת של בריידי לעשות את שלו. לדנבר יש יכולת ללחוץ מצוין על הק"ב וראינו בעבר שזה הדבר שפוגע בבריידי הכי הרבה. אם תיתן לו את שתיים-שלוש השניות שלו (והשנה אפילו פחות מזה הוא צריך), אתה גמור.

אז זה מה שבריידי צריך לעשות היום – את שלו. לשחרר את הכדור מהר, למצוא את הרסיברים שלו ואם אפשר – לגמור את המשחק מהר.

אני יודע שהמשחק הזה משווק כבריידי-פייטון מס' 17 (איזה מין מספר זה 17? סתם מספר ראשוני מוזר) וכנראה גם האחרון, אבל בסופו של דבר, אם בריידי יעשה את מה שהוא יודע, הפטס אמורים לנצח את זה. זה לא יהיה קל. המאזן של בריידי בדנבר הוא זוועתי, הוא מעולם לא ניצח את פייטון בפלייאוף אצלו בבית ואפילו מזג האוויר לא יהיה לטובתו (אח, אם לא היינו מפסידים למיאמי, איזה תענוג של משחק שלג היינו מקבלים בפוקסבורו). אבל, כמו שההימורים בוגאס מוכיחים (הפטס פייבוריטים בשלוש נקודות, פעם שלישית במאה הזאת שזה קורה שסיד 1 אנדרדוג בבית שלה, ועדיין רובם המוחלט של המהמרים הולכים איתם) זה של הפטס להפסיד. או, אם נאמר זאת בצורה ברורה – של בריידי להפסיד.

קדימה, תביא סופרבול שביעי. אפילו ג'ורדן לא שיחק בשבעה גמרים.

עוד 12 שעות וקצת. איך מעבירים את הזמן??

וייק אן זה: מחצית ראשונה
ליגת שוקי ההון - תמכור גילברט, תמכור

114 Comments

פאקו 24 בינואר 2016

מסכים שזה המשחק של בריידי להפסיד, למרות שמקווה שיעשה זאת.

ירוק 24 בינואר 2016

יפה.

בדיוק מנסה לארגן את הלו"ז למחר עם הילד כדי שאוכל לראות. המשחק השני אגב הולך להיות אדיר, נראה לי.

אתה בא לסופרבול גם השנה? :) בירה עליי

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

לא מעז לחשוב על זה אפילו..

ירוק 24 בינואר 2016

מתאר לעצמי…

דה באזר לא מחפשים נציג לסקר את המשחק?

עידו ג. 24 בינואר 2016

אהבתי את ההשוואה. דרך אגב מקריאת הפוסטים שלך לאורך השנים ההערצה שלך לבריידי כמבוגר כבר מזמן עברה את זו לבירד כילד.
את ההתכתבות עם האחים שלי במהלך המשחק בשבוע שעבר (אחרי שכבר נכנעתי ללוזריות הנצחית שלנו) סיימתי בשתי שתי מילים:
"Larry legened".
נהייה חייבים שהאגדה הזו תימשך כדי לנצח היום.

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

אני חושב שהיא שונה. פה זה הרבה יותר מפוכח, אצל בריידי. זה יותר ליכולת ופחות לבן אדם. יש הרבה דברים אצל בריידי מחוץ למגרש שאני לא מתחבר אליהם. כל הסיפור שלו עם האנטי רפואה מודרנית למשל, זה משהו שקשה לי איתו. התמיכה בטראמפ. הנישואים לסופרמודל, הפרסום לכל מיני מגפיים מפונפנים. אצל בירד, האיש עצמו נערץ עליי. הצווארון הכחול. העבודה הבלתי נלאית. החוש הומור הדק מאוד.
כמובן, בריידי גם משחק הרבה יותר זמן, בירד פרש ארבע-חמש שנים אחרי שבכלל התחלתי לעקוב. אצל בריידי אני בעצם כמעט מחצית החיים שלי עוקב אחריו. בזמן שהוא משחק הספקתי לסיים שני תארים, להתחתן, להוליד שלושה ילדים. זה תקופת חיים שאנחנו ביחד.

מיקיג' 24 בינואר 2016

לא אהדתי מעולם את הסלטיקס, אבל בירד היה הענק שבענקים. עדיין, מבין השלישייה, פאריש תמיד ריתק אותי הרבה יותר.

גיל שלי 24 בינואר 2016

פאריש היה חגורה שחורה בקראטה, ברור שהוא הכי מרתק

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

אחד הסנטרים הכי אנדרייטד בהיסטוריה לדעתי. לא תמצא אותו בשום רשימה של טופ 10 כנראה אבל זה רק כי הוא חסה בצילם של בירד ומקהייל. מעניין אם זה שהוא היה שחור בעיר לבנה וקבוצה לבנה קשור לזה.

גיל שלי 24 בינואר 2016

מדהים באמת הקטע הזה. הוא עמד מול קארים בכבוד, רק על זה הוא צריך להחשב כאחד הסנטרים הטובים שהיו, במה הוא פחות טוב מיואינג? המשחק שלהם דומה

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

לא נופל מיואינג בכלום לדעתי. פשוט אף פעם לא היה כינור ראשון.
אני עד היום זוכר משחק של הסלטיקס בפלייאוף נגד אינדיאנה. אני חושב ב-91. זה היה משחק 7 ובירד נפל על הפרקט כשרדף אחרי כדור וירד לחדר הלבשה. זה היה נראה גמור אבל פאריש החזיק את הסלטיקס בשיניים במשך רבע או שניים – ואז בירד חזר וטרף את הפרקט. בירד קיבל את כל הקרדיט אבל בלי פאריש הם היו מפסידים את זה. באמת אחד האנדרייטד

LEONIDAS 24 בינואר 2016

פאריש חסה לא רק בצילו של קארים אלה בעיקר בצילו של מוזס מאלון-הסנטר הכי דומיננטי בליגה בשנים 80-85 .

ד"ר רזי הופמן 24 בינואר 2016

חחח חגורה שחורה? הוא היה פחם אמיתי:)

7even 24 בינואר 2016

אני זוכר שקראתי פעם כתבה עם תגובות של שחקנים אורחים (וגם כאלו שעברו בבוסטון) על הגארדן הישן של הסלטיקס.
עכברים בחדרי הלבשה, ריח שתן שעולה מלא מעט מקומות באולם, מקלחות מסריחות ברמות קשות, חום אימים במשחקים,
קהל שלא מהסס לחצות את הקוויםולהפריע פיסית לשחקני היריב בהוצאות חוץ,
אפילו שופט קיבל שם פעם מכות מאוהד במהלך משחק פלייאוף עם הפיסטונס ואת זה גמני ראיתי.

בקיצור – לסלטיקס היה בית חם תרתי משמע:)

הימור שלי לסנטה קלרה: אריזונה – פטס.

גיל 24 בינואר 2016

פשוט מדהים שאף אחד כמעט לא נותן לדנבר סיכוי והם עדיין מדורגים ראשונים כן? אותם פרשנים שחזו ניצחון לקנזס סיטי שבוע שעבר שינו את המחשבות שלהם ב180 פתאום. אולי יותר מהכל זה מעיד על החולשה של הAFC שיש לו בקושי שתי קבוצות ראויות שנראה לי שמי שלא תגיע לסופרבול תפסיד.

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

כי כולם מבינים שהם מדורגים ראשונים רק כי הפטס נפצעו במחזורים האחרונים ועכשיו כשכולם שם בריאים אז הם אנדרדוג. גם כולם ראו את פייטון משחק שבוע שעבר ורואים שהוא לא חזר להיות פייטון של פעם.
זה לא אומר שדנבר לא יכולה לנצח היום, יתרון הביתיות פה משמעותי מאוד ויש להם יתרון בהגנה אבל קשה להתווכח פה על הפייבוריטיות

גיל 24 בינואר 2016

פייטון או לא פייטון הם עדיין היו נק טו נק עם הפטריוטס כל העונה ואם הציפיות מהק"ב של דנבר כל כך נמוכות, אז יותר נזק הוא לא יכול לעשות אלא רק להוסיף לא? אני חושב שכולם מבססים את הדיעה על המשחק האחרון שבה דווקא ההגנה של דנבר נראתה פחות טוב מרוב העונה והשאלה אם זה מייצג. וגם זה לא משנה אם הפטס שיחקו פצועים כי בסופו של דבר התוצאה של זה היא שהם משחקים בחוץ וזה לדעתי עושה הבדל גדול.

גיל 24 בינואר 2016

לגבי בירד, תמיד אהבתי אותו יותר ממג'יק בגלל שלא היה לו את כל הזוהר ואת כל הנתונים הפיזיים שיש למג'יק ועדיין היה אדיר. מבין כל הגדולים, הוא אני הכי חושש עומד לאבד את מעמדו עם השנים כי אין לו את הסטטיסטיקות הזוהרות שיש לאחרים אז בהשוואות בין תקופתיות הוא יצא חלש. כבר היום יש שחושבים שלברון גדול ממנו.

אריק 24 בינואר 2016

מי? חוץ מלברון והסוכן שלו…

ד"ר רזי הופמן 24 בינואר 2016

גיל, אתה עושה צחוק? לברון בחיים לא יגיע לרמה של לארי.
ראית כמה הוא מפספס השנה מהקו? לארי לא היה מגיע לזה בכלל…

גיל 24 בינואר 2016

כאמור, זה לא משהו שאני חושב שהוא נכון אבל הרבה כן חושבים את זה כבר היום.

עירן 24 בינואר 2016

גיל, לא בטוח שאתה צודק לגבי בירד. אני מגדולי מעריציו עוד מימי השידורים במידל איסט.

אם אני לא טועה, יש לו סדרות בפלייאוף של 35 נקודות ואיזה 17 ריבאונדים. לא רואה את לברון מתקרב לזה.

לגבי הדרבי בינך לבין גרייזס – ….. לדעתי אריאל לוקח.

גיל 24 בינואר 2016

שוב, אני לא חושב שזה נכון אבל הרבה חושבים ככה. גם ללברון יש משחקים גדולים ואולי אפילו יותר. המשחק נגד דטרויט וזה נגד בוסטון למשל. במספרים אבסולוטיים לברון יעלה עליו כי הוא משחק בתקופה אחרת וגם משחק יותר. עוד כמה שנים כשהזיכרון מבירד יתעמעם אז יותר יחשבו ככה. הוא לא מג'יק שמספיק לראות קטעי משחקים כדי להעריך את הגדולה שלו. אצלו נדרשת יותר השקעה. מצד שני, איך שלברון מתנהל בימים אלו ואם לא יזכה יותר בכלום אז אולי גם הדיעות לגביו יתמתנו קצת.

צ 25 בינואר 2016

הויכוח על לברון ובירד כבר היה כאן אז אני ממחזר – לברון סטטיסטית עולה משמעותית על בירד, גם בליגה הרגילה וגם בפלייאוף. אני לא זוכר סדרה של 35 ו-17 של לארי – אולי היתה אבל בפלייאוף הכי טוב שלו הוא נתן 27.5 נקודות למשחק לאורך כל הפלייאוף. ללברון יש שישה פלייאופים עם יותר נקודות למשחק. באליפות הראשונה שלו בירד קלע בסדרת הגמר 15.3 נק למשחק – פחות מה-17.8 למשחק שלברון נתן בסדרת הכי גרועה שלו נגד דאלאס בה הושמץ על ההשתנקות שלו.
לארי גם לא נתן 10 אסיסטים למשחק כמו שאריאל כתב בטעות למטה אלא בסה"כ 6.8 ו-6.5 בפלייאוף
(הוא לקח 10 ריבאונדים למשחק – בתור ריבאונדר הוא אכן גדול בהרבה מלברון – גם בגלל ששיחק קרוב יותר לסל). לברון? קצת יותר עם 6.9 ו-6.7 – להערכתי דוקא מוסר קצת פחות טוב מבירד (נותן יותר אסיסטים כי הכדור יותר אצלו ביד) אבל ההבדל לא משמעותי.
לברון מפספס מהקו? וואלה יופי באמת בירד היה קלעי הרבה יותר טוב – אבל לברון בכמה דרגות טוב יותר בכדרור חדירה ואתלטיות.
בהגנה אין בכלל מה לדבר – לברון אחד המגנים הטובים בליגה והורסטילי מכולם (יכול לשמור בשיאו על כל ה-5 עמדות) ובירד במקסימום היה שומר בינוני.
קלאצ'? אין לי נתונים אבל חוץ מהחטיפה מאייזאה אני לא זוכר עוד סלים מכריעים של בירד בשניות האחרונות/. לברון קלע בשנה שעברה סל מכריע נגד שיקגו ולפני שנתיים נגד אינדיאנה.

לברון גם לקח יותר MVP מלארי, הגיע ליותר גמרים, ולקח אליפות אחת פחות. ככה שלדעתי הוא כבר היום שחקן יותר גדול. אפשר לטעון גם שלארי יותר גדול וזה לגיטימי אבל להגיד שההשוואה מופרכת או שלברון לא יגיע בחיים לרמה של לארי לא עולה בקנה אחד עם העובדות.

צ 25 בינואר 2016

לברון גם לדעתי בשיאו היה דומיננטי הרבה יותר מבירד בשיאו, והיה השחקן הכי טוב בליגה איזה 6-7 שנים (בירד אולי 5 שנים וגם זה בתחרות קשה עם מג'יק) – אבל זה כבר עניין למראה עיניים וסובייקטיבי.
מבחינת אורך קריירה הוא גם מנצח פה בגדול – לברון מתחיל עכשיו את הירידה שלו אבל עדיין הוא טופ 5 בליגה ואם לא ייפצע ישאר דומיננטי עוד כמה שנים. בירד בשלב הזה של הקריירה כבר היה עם בעיות גב, רחוק מהטופ וקרוב לפרישה

גיא זהר 25 בינואר 2016

נו באמת. הסטטיסטיקה כל כך משקרת ולציפור לא היתה סטטיסטיקה רעה. לארי השפיע לחיוב על הקבוצה שלו כל כך הרבה יותר מלברון.

עירן 25 בינואר 2016

+1 לגיא.

צ – באמת הסברת פה בפירוט שלברון יותר טוב מלארי בירד ? ראית משחקים של בירד ? לטעון ש"לברון מוסר קצת פחות טוב"…

בירד השפיע לטובה (באנדרסטייטמנט כביר) על הקבוצה. לברון השפיע על 2 הול אוף פיימירים לחבור אליו וגם אז זה הצליח לו רק חצי מהזמן (אחת במזל הסטרי אחרי שהוא היה נורא בדקות האחרונות) ולא היה לו את מג'יק מולו.

צ 25 בינואר 2016

ראיתי את בירד משחק לא מעט ( פחות מלברון כי מה לעשות פעם היו משדרים פחות משחקים). בירד היה מוסר מצויין אבל גם לברון מוסר טוב מאוד (הרבה יותר ממייקל ובטח קובי שהם פחות או יותר שחקנים בתפקיד ובסגנון שלו)- למה מופרך שהוא מוסר טוב? כי הוא אתלטי?
בירד שיחק נגד מג׳יק אבל הפסיד לו בסה״כ 2 אליפויות. לברון הפסיד גם ל2 קבוצות גדולות ואולי הסטוריות (גולדן סטייט וסן אנטוניו). ללברון היו 2 הול אוף פיימרס בקבוצה? ומהם בדיוק פאריש ומקהייל? בירד שיפר את החברים לקבוצה זה נכון אבל גם לברון – תסתכל איך נראו קליבלנד ומיאמי לפני ואחרי שהגיע.
הסברתי שלדעתי לברון יותר טוב אבל בכל מקרה יש פה עניינים סובייקטיבים (אתם חושבים שבירד שיפר יותר את הקבוצה שלו – אני ממש לא) ואם מישהו מהם לוקח זה בנקודות. אם מישהו חושב שבירד לוקח בנוקאאוט ואין פה מקום לדיון אז שיביא נתונים שתומכים בכך אחרת לדעתי העמדה הזו מעידה על חוסר הבנה בכדורסל

ד"ר רזי הופמן 24 בינואר 2016

גרייזס

כשאתה צודק אז אתה כל כך צודק!
המהלך קלאץ של לארי ב 87 הוא הקרם דה לה קרם ב NBA.
לא היה כמוהו וכנראה שגם לא יהיה. האמת חשבתי בשנה שעברה שאולי לברון צריך לקחת עוד 3 4 אליפויות בשביל שנוכל להגיד שאולי הוא משתווה לבירד וזה בלי לקחת בחשבון את הגב הכואב של לארי. בתכלס לברון לא מסכן את המקום של בירד בתור 3 בחמישיית ה אן בי איי.

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

ESPN כבר הכתירו אותו השבוע לסמול פורוורד הטוב בהיסטוריה, אבל הם גם שמו את איזייה אחרי קארי, אז לא צריך להתרגש מהם במיוחד.
כמובן, אם מסתכלים על מספרים נטו, אז הקריירה הארוכה של לברון תציב אותו כנראה לפני לארי. אבל מי שראה את שניהם יודע שזה לא בר השוואה. אני חושב שהשבוע האחרון כנראה מספר את כל הסיפור. בירד תמיד עבד במסגרת קבוצתית, ולראיה היותר מ-10 אסיסטים ממוצע קריירה, בעוד לברון תמיד היה קודם כל הוא.

matipool 24 בינואר 2016

אריאל – אתה לא ממשיך עם הפוסטים בנוגע לדירוגים שלהם בכל העמדות ?

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

אני חושב שאחרי השבוע, לא יהיה ישראלי אחד שילך עם הבחירה שלהם בלברון, לא? :-)

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

אני גם חושב שדירוג הסנטרים שלהם שגוי לגמרי. לשים את קארים ראשון כשראסל רק שלישי, זה פשוט שטות לדעתי.

גיל 24 בינואר 2016

אפשר לשים את קארים ראשון אבל בטח לא את ווילט לפני ראסל.

ד"ר רזי הופמן 24 בינואר 2016

אני מאד אמביוולנטי פה. ברור שראסל גדול מצמברליין. הבעייה שלי היא עם קרים. מצד אחד קארים הוא סנטר מופלא שקלע יותר מכל שחקן אחר בהיסטוריה. מצד שני ביל עם 11 אליפויות לעומת שש של קארים וזה לא הולך ברגל!

גיל 24 בינואר 2016

לא רק אליפויות זה מה שקובע אלא גם משתנים כמו התקופה בה שיחק, תארי MVP (שלא היו רוב זמנו של ראסל אבל קארים זכה בשתי קבוצות שונות) והתחרותיות.

עידו ג. 24 בינואר 2016

מה שקורה עם ESPN בשנים האחרונות הוא מאד עצוב.
מזכיר בערך את מה שקרה כשלקחו את גל"צ 2 והפכו אותו לגלגל"צ.

גיל 24 בינואר 2016

אין להם ברירה. יש ירידה בצפייה הכללית בESPN כי אנשים מתנתקים מחיבור לטלביזיה באופן כללי. הם צריכים לשרוד איכשהוא ועושים את זה על ידי פרובוקציות ופנייה לקהל צעיר יותר. אולי מערוץ הספרוט של פוקס תבוא הישועה בסופו של דבר אבל זה לא משנה. אנשים ימצאו את האתרים האיכותיים ברשת לבד.

גיל 24 בינואר 2016

ESPN עושים פרובוקציה אבל גם בלעדיהם, עוד 10-20 שנה בירד יהיה זיכרון רחוק, משהו כמו אוסקר רוברטסון לרובנו. האמת היא שאנחנו כבר בשלב כזה שהשוואות לעבר הופכות ליותר ויותר קשות כי ההפרש בזמנים כל כך גדול. יש שחקנים ואירועים שנראים כמו פרה היסטוריה.

גיל 24 בינואר 2016

גם דוראנט לפני וורתי' ואפילו ווילקינס?

משה 24 בינואר 2016

ופיפן.
מגוחך, דוראנט לא בעשרים עד שלא יעשה משהו עם עצמו.

גיל 24 בינואר 2016

פה האמת אני יכול להבין את הקייס למרות שאני לא מסכים איתו. פיפן לא זכה בMVP או היה קרוב להיות השחקן המוביל שדוראנט באוקלהומה, אבל כמובן הוא השיג הרבה יותר בקריירה שלו. ברור שהם פונים לקהל הצעיר ובצדק מבחינתם.

LEONIDAS 24 בינואר 2016

לגעתי גם הדוקטור עלה עליו בגדול.

49ers 24 בינואר 2016

מדבקות? פחחחח….
לי יש קעקוע, על הרגל (כשאני רוכב על אופניים, שזה רוב הזמן שלי בשנים האחרונות, אז הוא בולט במיוחד) של ה 49ers, גם בשם וגם בלוגו.
מה זה מדבקות… הצחקת אותי :)

נדב 24 בינואר 2016

שבוע שעבר נחשפתי לדבר נחמד בשם NifL באתר של הNFL. מעניין אם יש אחד על בלדסו ובריידי…
ואני לוקח מכאן רק את ההשוואה בין איליי למג'יק :)

רוג'רס אהרון 24 בינואר 2016

אריאל זה במיוחד בשבילך.
בוסטון במיטבה

https://www.youtube.com/watch?v=rLwbzGyC6t4

ניצן פלד 24 בינואר 2016

שבעה גמרים? כמו קובי! :)

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

מוכן לחתום על אותו מספר אליפויות..

עופר ג. 24 בינואר 2016

מבחינת המשחק אולי הם דומים, מבחינת האישיות נראה לי שממש לא.
אני לא רואה את בירד מוציא אוויר מכדורים, ומצד שני האם בריידי היה מתנהג כלפי יריב כמו שבירד נהג כלפי מג'יק כשהוא חלה? לא בטוח.

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

אני חושב שאנחנו מניחים דברים על אנשים בלי שאנחנו באמת מכירים אותם. אישית אני מתחבר יותר לאישיות של בירד אבל אני באמת לא מכיר את בריידי מספיק כדי לדעת איך הוא היה נוהג באיזה שהוא מצב. לגבי הורדת האוויר מהכדורים – נו, דשנו בזה מספיק.

עופר ג. 24 בינואר 2016

גם אני לא מכיר את בריידי מספיק בגלל זה כתבתי שאני לא בטוח.
לזכותו של בירד נגיד שמי שהעיד עליו היה מג'יק.

גיל 24 בינואר 2016

הבחור תומך בטראמפ, יותר מזה לא צריך לדעת כלום.

Amir A 24 בינואר 2016

טוב, שמע, הרגע גמרת אותי. האמת היא שתמיד היה לי סימן שאלה לגבי האישיות שלו מאז שיצאו הסיפורים הצהובים על איך ג'יזל זלזלה בנשים של שחקנים אחרים בארועי הקבוצה. כבר אז חשבתי לעצמי שאם מישהו יכול ללכת לישון בלילה עם מישהי שאלו קווי אישיותה אז זה אומר גם משהו עליו.
אבל מה שכתבת כאן? ואחרי שהלכתי לחפש וראיתי שזה נכון? זה כבר מלוכלך מצידך. זה דבר שלא עושים. זה מסוג הדברים שהיית צריך לשמור במגירה סגור ולזרוק את המפתח. זה כמו טד נוג'נט למי שאוהב גיטרות רוק אמריקאיות (אני לא).
בהקשר הזה, בדיוק חשבתי היום שאם רק היו לוקחים את היכולת וההישגים של בריידי יחד עם הפרסונליטי (לא יודע אם יש מילה מתאימה בעברית. אישיות לא נראה לי) של מאנינג היינו מקבלים ק"ב שאף אחד לא היה מפקפק היום שהוא הגדול בהיסטוריה.
אז היום בשלוש נפתח את הגינס הראשונה, נתרווח על הכורסא, נעודד את הפטס בפה מלא (כנפי עוף) וקצת נעקם את האף בכל פעם שהמצלמה תעשה תקריב על בריידי.

תודה גיל. באמת, תודה לך.

גיל 24 בינואר 2016

מצטער לנפץ לך את האשליה.

Amir A 24 בינואר 2016

אל תחמיא לעצמך. אני בגיל שכבר אין בו יותר אשליות :-(

the bird 24 בינואר 2016

בגלל שהוא תומך בטראמפ
זה עושה אותי יותר מעריץ שלו (;

סמי 24 בינואר 2016

אל תשכח שבירד עשה צדק היסטורי עם כולנו ונתן לספרס את קוואי במקום שהוא יתבזבז על הסחיאדה של הפייסרס. רק על זה מגיע לו מקום בהיכל התהילה! :)

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

מצחיק, כי בדיוק התפרסמה השבוע כתבה ב-538 שהראתה שקוואי הוא הדבר הכי קרוב שיש היום ללארי בירד

צחי 24 בינואר 2016

אם אתה מכיר את בריידי כל כך טוב – אז למה הוא מחזיק את הלומברדי ביד שמאל?

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

הוא מחזיק את הביצים של גודל ביד השניה, לא?

עמי ג 24 בינואר 2016

אני חושש מחלק אחר בהשוואה שעשית כאן – מה יקרה לפטס אחרי שבריידי יפרוש.
סלטיקס של אחרי בירד לעולם לא הצליחה לשחזר את התקופה המופלאה של סוף שנות ה-80'. אמנם לקחה אליפות אחת עם פירס, גארנט וריי אלן אבל לא הצליחה ליצור דומיננטיות.
הפטס בעידן שאחרי בריידי עלולה להפוך לקבוצה בינונית.
היא אולי תמשיך להיות קבוצה טובה ומאומנת – אבל זה כבר לא תהיה יותר אותו הדבר.
ולכן, מי שאוהד את הפטס, צריך לשמוח על כל עונה וכל משחק שבריידי עוד שם. ההצלחה הפנומנלית של הקבוצה איתו היא לא דבר מובן מאליו.
אחרי הכל – מי היה מאמין אחרי העשור המופלא של שנות ה-80' שליברפול לא תזכה האליפות 25 שנה?

אריאל גרייזס 24 בינואר 2016

זה נכון תמיד לגבי כל קבוצה. החשש העוד יותר גדול הוא מה יקרה כשבליצ'ק יפרוש, מה שלדעתי יקרה בערך יחד עם בריידי. הוא אמר לא פעם שאין לו כוונה לאמן into his seventees. והוא כבר בן 63 או 64.
מה שכן, כל עוד קראפט שם בראש המערכת, אני חושב שאפשר להיות רגוע. הוא בעלים מעולה, חכם מאוד, שמבין שצריך למצוא איש מקצוע טוב ולהפקיד את הקבוצה בידיים שלו. אז אולי הם יסתובבו בגלות כמה שנים, אבל בסוף ימצאו את הפתרון.
אבל כמו שאמרת – צריך להשתדל להנות מהשנים שנשארו לנו עם בריידי. זה לא טריוויאלי שהשחקן הטוב בעולם אצלך בקבוצה. חוויתי את זה עם סווארז

עמי ג 24 בינואר 2016

אכן אכן.
רק תזכור את זה בפעם הבאה שאתה יורד על בליצ'ק ותוהה אם עוד יש לו את זה :-)

גיא זהר 25 בינואר 2016

לא שיחזרה מעבר לכל הטעויות בגלל שתי סיבות: 1. לני ביאס 2. רג'י לואיס

עידן. 24 בינואר 2016

אני לא יודע למה הליין לטובת נצחון של הפטס. בבית, בשלג הייתי מאמין שפטס פיבוריטים, אבל לצערי המשחק הזה הוא הרבה יותר של דנבר להפסיד.

מה שבעיקר מפחיד אותי היא העובדה שדנבר לקחה את המקום הראשון כאשר פייטון הסריח כל השנה. אני לא חושב שיש מישהו שיתווכח עם הקביעה שלדנבר הגנה ומשחק ריצה טובים בהרבה ולפטס משחק מסירה טוב בהרבה.

ובמצב כזה מספיק שפייטון יתן משחק טוב (לא מצוין) בשביל שהפטס יהיו במצב קשה מאוד.

טל 12 24 בינואר 2016

נכנסתי לקרוא בגלל לארי :-) (לא מתענין בפוטבול)

YG 24 בינואר 2016

אני במקומך הייתי מעביר את הזמן באיזה הופעה של מלכה שפיגל וסמי בירנבך. תקשיב ל-when i go, שיר קלאסי..

שיהיה בהצלחה היום! תגיד לחבר שלך שיש לי הרבה כסף עליו, אז שלא יעשה בושות!

מחפש בנרות 24 בינואר 2016

יש למישהו לינק (לינקים?) לשידור ברשת בחינם?

יותם 24 בינואר 2016

http://www.cbssports.com/nfl/superbowl/live/player?ttag=AFC16_ed_cvr_hp_0124
ככלל אצבע תכתוב reddit stream של מה שאתה רוצה לראות ותמצא :)

NoOne 24 בינואר 2016

נראה כאילו אישתו של פייטון הזריקה לו את הסמים היום
זה היה קליניקה של פלייאקשן פלייס

הפועל 24 בינואר 2016

בליצ'ק, למה קידמת את החוק להרחקת בעיטת XP, למה??

פאקו 24 בינואר 2016

יהיה פואטי אם יפסיד על הנקודה הזו.

פאקו 25 בינואר 2016

ואכן כך היה.

הפועל 24 בינואר 2016

משחק מחפיר של הפטריוטס. גמר 2013 אול אובר אגיין

אד הורטון 24 בינואר 2016

נראה גמור. האם ביליצ'ק את בריידי מסוגלים לקום מהנוקאאוט שחטפו בחצי הראשון?

עמי ג 25 בינואר 2016

זה עונש על הבזיונות מול הג׳טס והדולפינס.
נראה אם נצליח לצאת מהבור הזה.

פורנוהוליק 25 בינואר 2016

D-FENCE

יותם 25 בינואר 2016

מאנינג רץ… ימות המשיח

Amir A 25 בינואר 2016

ברכות לברונקוס על הסופרבול. אמנם יש עוד 10 דקות אבל נראה שגם אם יהיו עוד 1000 זה לא יעזור. :-/

הפועל 25 בינואר 2016

הפטריוטס חייבים לבחור בדראפט, לעשות טרייד על תאקל בכיר. וולמר לא ילד ופצוע, סולדר חוזר מפציעה ועוד עונה אחת לחוזה. מניח שיילכו חזק על תאקל שמאלי. חבל שאין בחירת דראפט 1

אד הורטון 25 בינואר 2016

לא ייאמן שזה הלך על הנקודה ההיא

Amir A 25 בינואר 2016

זה לא הלך על הנקודה ההיא. זה הלך על קו ההתקפה של הפטס שנתן לקו ההגנה של הברונקוס להגיע לבריידי שוב ושוב. כמו הטור של אריאל, רק בהפוך. בכל מהלך ידעת איך הם הולכים להגיע אליו ועדיין לא הצליחו לעצור את זה.

NoOne 25 בינואר 2016

טעות ענקית של המאמן של ניו אינגלנד שהלך על דאון רביעי בתחילת הרבע הרביעי בפיגור 5 בפילד גול ריינג'
אם הם בועטים פילד גול אז הם מנצחים את המשחק בלי שהם צריכים ט"ד או 2 פוינט קונברסן
וון מילר היה השחקן הכי טוב על המגרש והוא פרי אייג'נט בסוף העונה והולך לקבל את החוזה הכי גדול אי פעם

גיל 25 בינואר 2016

מסכים. ממש לא הבנתי למה לא הלך על שער שדה כשהיה ברור שעוד יהיה להם את הכדור. עונה די רעה לביליצ'ק מבחינת קבלת ההחלטות שלו.

NoOne 25 בינואר 2016

עם כל הפציעות שלהם הייתה לו עונה טובה מאד
היום עשה טעות גורלית

גיל 25 בינואר 2016

ההחלטות לקראת סוף העונה והויתור על הביתיות עלו להם בעונה. הוא נכשל במאקרו ובמיקרו ואני דווקא מאוד מעריך אותו.

עמי ג 25 בינואר 2016

הצ׳לנג׳ שלו במחצית הראשונה השאיר את הפטס במשחק.
בלי זה כבר היה נגמר ברבע שלישי

NoOne 25 בינואר 2016

היה נגמר ברבע השלישי אם פייטון מאנינג היה מסוגל למסור ט"ד פשוט על הסים ראוט פעמיים

גיל 25 בינואר 2016

נכון, זו הייתה החלטה טובה אבל זו החלטה שמתקבלת עד ידי העוזרים שצופים בהילוכים החוזרים. בלי השטות הזו של הילמן המשחק היה הרבה פחות צמוד.

איתי 25 בינואר 2016

עזוב, זו חוכמה בדיעבד. בנקודת הזמן ההיא זה נראה כמעט בלתי אפשרי להשלים דרייב עד הטאצ׳דאון (גם ההגנה של דנבר הייתה חסרה כמה שחקנים אם אני לא טועה).

NoOne 25 בינואר 2016

ממש לא , דנבר לא עשו כלום כל החצי השני וההתקפה של הפאטס הייתה על הפנים
לפאטס היו 3 טיים אאוטס ו 6 דקות לשחק
היה חייב לבעוט את הפילד גול

איתי 25 בינואר 2016

אולי הוא לא סמך על הבועט שלו :)

גיל 25 בינואר 2016

איזה לוזר הפייטון הזה. 3-2 נגד הפטס בפלייאוף, 3-1 בגמרי חטיבה, הגעה לשני סופרבולים עם שתי קבוצות שונות.

ואתה עדיין חושב שהבייתיות לא הייתה קריטית?

NoOne 25 בינואר 2016

אם אוסווילר הק"ב דנבר מנצחים ב 2 ט"ד
מאנינג החמיץ 2 ט"ד בטוחים שק"ב בהייסקול משלים

גיל 25 בינואר 2016

כן, כן, עם אוסווליר הם היו מנצחים. נכון שהוא פספס פעמיים אבל את שני הט"ד הראשונים אוסווליר לא היה עושה.

NoOne 25 בינואר 2016

למה לא היה עושה?
זה היה אותם מהלכים בדיוק , כל הט"ד היו מסירה ישרה בסים לשחקן פתוח לגמרי , ק"ב של הייסקול משלים את המסירות האלה

יובל 25 בינואר 2016

כן בטח, שמענו, קוורטרבק שעשה 12 נקודות במשחק בית מול אוקלנד ואיבד 5 כדורים עם 7 נקודות בשלושה רבעים מול ס"ד בבית היה עושה 20 נקודות על הגנה טובה כמו של נ"א. אולי כדאי שדנבר יעשו טרייד של מאנינג על פיצפאטריק כדי שיראו מה זה ווינר אמיתי שמתעלה ברבע המכריע כשהעונה על הכף. פוצימוי פיצפאטריק פוצימוי.

עמי ג 25 בינואר 2016

הביתיות הביאה את דנבר לסופרבול , כמו לפני שנתיים.
מקוה שיהיה לה מה למכור שם.

יוסי מהאבטיחים 25 בינואר 2016

רבות עוד ידובר על בריידי, מאנינג, בליצ'ק וה XP האבוד
אבל כולם צריכים לדבר על וון מילר.
וואו, איזה שחקן…

AdamB 25 בינואר 2016

וואו איזה סיום. שמח בשביל מאנינג.
תצוגה ענקית של ההגנה של דנבר.

מעניין מה יהיה מזג האוויר בצפון קליפורניה עוד שבועיים.

ירוק 25 בינואר 2016

יהיה יותר נעים מאשר בדנבר..

ת'ריון 25 בינואר 2016

כל הכבוד להגנה של דנבר
נראה לי שלא היה דאון אחד להתקפה של דנבר במחצית השניה
הייתי בטוח שההגנה תתמוטט בסופו של דבר פשוט מעייפות

קירקגור 25 בינואר 2016

זה היה נראה שהם דרייב אחד מלהישבר ולהוריד הילוך, אבל שיחקו אותה…

עמי ג 25 בינואר 2016

אי אפשר לנצח על המרות של פוקסים בדאון רביעי.
יותר מדי טעויות. יותר מדי מכות על בריידי.
זהו. נגמרה העונה. ברכות לברונקוס ולפייטון שהיה בינוני בקושי.

הפטס זייפו כל החצי השני של העונה.
קיוויתי שעם יתרון ביתיות יגיעו שוב לסופרבול. אבל ההפסדים לפילדלפיה ואחר כך ניו יורק ומיאמי דפקו גם את זה.
ההגנה דווקא היתה מצוינת הלילה. ההתקפה לא תפקדה. הגיע הזמן להביא רסיבר מעל מטר שמונים ורץ נורמלי. התרגילים הערב היו כל כך שבלוניים שזה היה פתטי ומעליב. ועדיין – היו במרחק נגיעה.
גו אריזונה.

איתי 25 בינואר 2016

זה אכן היה של הפאטס להפסיד. ההתקפה של דנבר חוץ מהדרייב הראשון הייתה חלשה מאוד. עם קרדיט גדול לקולינס ובאטלר במשחק עצום לדעתי.

מאנינג עשה עבודה יפה בלא להיחטף ופתח לא רע. אבל אחר כך די כלום.

גרונקבסקי הוא היסטורי. לא ראיתי דבר כזה באף ספורט קבוצתי אחר.

ומעל כולם וון מילר כמובן, הוא נראה כמו איש זאב שמשחר לטרף.

הגביע השנה לקרוליינה. בצדק.

NoOne 25 בינואר 2016

שני הט"ד של דנבר היו על קולינס , הוא נשרף פעמיים בדאבל מוב על ידי שחקן איטי כמו אוון דניאלס שממש סיבסב אותו
לא רק שלא שמגיע לו קרדיט , היה לו משחק איום ונורא

איתי 25 בינואר 2016

בטאצ׳ הראשון היה בלבול של כל ההגנה. על השני אפשר לדבר. ומה קרה מאז? כלום. הוא ושאר ההגנה נתנו לבריידי את זה כדי לנצח. אני לא יודע כה מהלכים התקפיים היו לפאטס, אבל המון.
הוא עשה כל מה שצריך כדי לגרום לפייטון לפחד לזרוק כמעט כל המשחק.
ושוב – אולי לא מושלם – אבל טוב מאוד לדעתי.

NoOne 25 בינואר 2016

פעמיים נשרף על ידי דאבל מוב מטייט אנד עם זריזות של חלזון , תצפה בריפליי
לא יכול להיות לך משחק טוב כשנתת 14 נקודות לקבוצה השניה

יוסי מהאבטיחים 25 בינואר 2016

ותוסיף לזה מסירת הייל מרי שסאנדרס לקח לבאטלר על הראש.
משחק רחוק מלהרשים של שניהם.

אד הורטון 25 בינואר 2016

התבאסתי לאללה שהפטס לא ניצחו במיוחד אחרי שלמרות המשחק המזוויע זה היה בידיים שלהם.
קמתי הבוקר וראיתי מה עשו הפנת'רס.
הלכתי להגיד ברכת הגומל.
רחמים על מורשת פייטון.

גיל 25 בינואר 2016

אחרי משחק כמו אתמול אתה אומר רחמים על המורשת שלו? המורשת שלו רק התעצמה. חצי נכה וכבר פעם שנייה מוביל קבוצה שנייה לסופרבול פעמיים.

Comments closed