הניצחון בוילה פארק ודילמת סטארידג'

אחר צהריים של כיף

 

טוב, זה בהחלט היה אחר צהריים מהנה. שישה גולים, כל אחד על ידי שחקן אחר (ממה שהבנתי, בפעם הראשונה בתולדות הקבוצה), שני (!) גולים ממצבים חופשיים (כנראה יותר ממה שעשינו כל העונה), שלושה בישולים של הקוסם הקטן, ריקוד אחד של הפצוע האנגלי, שער נקי בלי אף טעות של מיניולה, מה אפשר לבקש יותר? טוב, איך ראיתי בטוויטר – בנטקה לא הבקיע, אבל כנראה שיש גבול לקסמים אפילו של קלופ.

CbLtuvRWEAAAvtQ

כמובן, לא צריך להסיק יותר מדי מהניצחון היפה היום. הוילה קבוצה מרוסקת ובניגוד לסנדרלנד של לפני שבוע, גם יש לה סף שבירה נמוך. היא דווקא נתנה התחלת משחק נאה ולא ממש איפשרה לליברפול לפתח את המשחק שלה, אבל גול רך אחד שאחריו הגיע גול עוד יותר רך והיא נשברה. בשום שלב ליברפול לא הרגישה כאילו היתרון שלה בסכנה. ועד כמה שזה מצחיק כשמנצחים 6-0, הרי שליברפול שיחקה רוב המשחק בהילוך שלישי במקרה הטוב.

גם צריך לזכור ששמנו כבר שישיה השנה – על סאותהמפטון בגביע הליגה – וזה לא בדיוק שהמראנו מאותה נקודה. המשותף לשני המשחקים? קוטיניו וסטארידג'. יחד עם פירמינו (האם ראינו את השלישיה הזאת פותחת משחק אחד ביחד השנה? אני לא בטוח) מדובר בשלישיה קידמית שלא נופלת ממרבית הקבוצות בליגה ובהחלט מסוגלות לעשות נזק לכל קבוצה.

פירמינו, בשקט בשקט, הפך לשחקן לגיטימי לחלוטין בליגה הזאת. חמישה גולים ועוד שלושה בישולים מאז תחילת השנה זה בהחלט מאזן נאה ביותר. היתרון הגדול הוא כמובן קוטיניו. איתו זאת קבוצה אחרת לגמרי. מסוג השחקנים שרק כשהוא חסר לך אתה מבין כמה הוא חשוב. היתרון העצום שלו, בטח בהשוואה לשחקן כמו לאלנה (לפעמים אני לא בטוח כמה מהשיפור מגיע מזה שקוטיניו על המגרש וכמה מזה שלאלנה לא) זה היכולת שלו לשחרר כדור בנגיעה אחת. הוא מדי פעם יכדרר, אבל זה תמיד יהיה לכיוון השער היריב ותמיד תמיד יחפש את השחקן הפנוי. המסירות עומק שלו זה פשוט תאווה לעיניים. אפשר היה רק לדמיין מה היה קורה אילו הוא היה בריא כל העונה.

וכמובן, פה אנחנו מגיעים לשאלת האילו הכי גדולה. אילו סטארידג' היה בריא.

ובכן, לו סטארידג' בריא שנה שעברה, רוג'רס עדיין מאמן הקבוצה וליברפול בליגת האלופות. כן, עד כדי כך פשוט. היכולת של הבחור להתפנות, לרוץ, להשתלב בנגיעה במשחק ההתקפה היא פשוט פנומנלית.

ופה בדיוק תמונה הדילמה של ליברפול. כן, אפשר להביא שחקנים ב-30 מיליון כמו בנטקה או פירמינו אבל מכונות שערים כמו סטארידג' פשוט אין. כלומר יש, אבל במחירים מטורפים שליברפול פשוט לא מוכנה להשקיע – והאמת שגם אותם שחקנים כנראה לא ירצו לבוא אליה. אפשר לחפש מציאות בליגות אחרות או בקבוצות קטנות אבל רוב הסיכויים שזה לא יצליח. מצד שני, יש לך פה שחקן שכשהוא בריא הוא מהטופ במקצוע שלו. אז מה עושים? האם מקווים שלא יפצע עד סוף השנה ואז מוכרים אותו במחיר גבוה יחסית? אבל אם הוא מחזיק בריא עד סוף השנה, אז אולי בעצם יש סיכוי שהוא יהיה בריא לתקופות יותר ארוכות?

ובכן, למרות התסכול העצום מהפציעות של סטארידג', אני חושב שהוא שווה את המחיר. אם יש לך שחקן ברמה כזאת, אפילו אם אתה מקבל אותו רק ל-20 משחקי ליגה בשנה, חבל לך לוותר עליו. מצד שני, אסור לבנות עליו. הוא צריך להיות השחקן שנותן לך אופציה נוספת – אבל לא האופציה הראשונה. אני עוד לא יודע מה יהיה עם בנטקה, אני מאוד מקווה שהוא יחזור לעצמו (אני קורא לזה "תסמונת רובי קין" – שחקן מצוין עם בעיית התאמה שהלחץ שתג המחיר מפעיל עליו לא נותן לו לבוא לידי ביטוי מלא. ולא, זה לא אנדי קארול, לבנטקה יש הרבה כדורגל ברגליים) אבל בהנחה שלא – ליברפול פשוט לא יכולה לסמוך על זה שסטארידג' יהיה בריא.

אבל אם כן, אוי, אם כן.

*

אני רוצה לנצל את המשחק הזה כדי להאיר נקודה מסוימת על הפריימרליג שקפצה לי דווקא כשראיתי את המשחק אתמול בין נאפולי ליובה והתחדדה עוד יותר במהלך יום ראשון אדיר של משחקים (שמישהו יסביר לי למה באנגליה זה בסדר לשחק כדורגל ב-12, 2 או 4 בצהריים אבל בישראל מעדיפים לשחק באמצע הלילה?).

אחרי הניצחון של יובה אתמול נראה שהיא בדרך לאליפות חמישית ברציפות ואין מי שיעצור אותה. בספרד, ברצלונה הולכת לקחת "רק" אליפות שניה ברציפות אבל שישית בשמונה השנים האחרונות. בגרמניה כבר מזמן שכחנו מתי איזה שהיא קבוצה הציבה אתגר לבאיירן ועל צרפת אני לא אתחיל בכלל ממה שקורה עם פסז.

בפריימרליג, לעומת זאת, מאז 2009 לא היתה לנו קבוצה שהצליחה לזכות בתואר שנתיים ברציפות, בשלוש השנים האחרונות היו לנו שלוש אלופות שונות ויש סיכוי מעולה של משהו כמו 70-80% שגם השנה נקבל אלופה חדשה. אז אישית אין לי ספק בכלל שרמת הכדורגל בפריימרליג נחותה מאשר בלה ליגה ויתכן אפילו מאשר בגרמנית (כנראה שלא האיטלקית, אבל לך תדע) ואני לא קונה את הסיפורים על זה שקבוצות הביניים בפריימרליג טובות יותר מאשר אלו בספרד. הן לא. אין לי כח עכשיו לנתח את הסיבות לכך והאמת שזה פחות מעניין כל הדיון הזה על מי יותר טוב. מה שמעניין זה שאיכשהו, למרות שצ'לסי שנה שעברה היתה בדומיננטיות מוחלטת שהזכירה את בארסה הגדולה, הרי שהשנה היא לא קרובה בכלל לצמרת ויש לנו קרב פתוח לגמרי. ובסופו של דבר, נשמת אפה של ליגה – כל ליגה – היא תחרותיות. וזה היתרון הענק של הפריימרליג. והסיבה שהיא מצליחה לייצר כאלו סכומי עתק, שאף ליגה לא מתקרבת אליהן.

אבל, לכל הכסף הזה גם יש חסרון. ראינו אותו היום בוילה פארק. קבוצה כמו הוילה, שפעם היתה עושה לליברפול חיים קשים בטירוף, לא מצליחה להוות בכלל אתגר לקבוצה שהיא לא ממש מאריות הליגה השנה. ואולי הוילה היא לא אימפריית ענק אבל היא כן מעמודי התווך של הפריימרליג. והקבוצה הזאת, אלא אם יקרה נס ממש עצום, הולכת לרדת ליגה ולך תדע האם תחזור. וכל מה שהיה צריך בשביל זה זה כמה החלטות ניהוליות גרועות. כי בליגה שיש בה כל כך הרבה כסף, אז קבוצה כמו לסטר מסוגלת לבצע רכש חכם ולרוץ בצמרת אבל ברוב המקרים יפשטו לה את העור, כמו שליברפול לקחה לאסטון וילה את בנטקה בקיץ, וכל מה שצריך זה להשקיע את הכסף הזה במקומות לא כל כך טובים כדי להתדרדר למקומות שבהם נמצאות אימפריות עבר כמו נוטינגהם או לידס יונייטד. אני בכלל לא אתפלא לראות את לסטר לוקחת אליפות השנה ויורדת אליפות בעוד שנה-שנתיים.

*

והרי תרומתי לולנטיינס. כמה כיף להיות שחקן כדורגל:

CbL5_x-W8AAat82

פדרו: טוב נגד קבוצות תחתית מצפון אנגליה
2:1 קטן

98 Comments

אלי 14 בפברואר 2016

אני לא יודע למה אתה חוזר וכותב על הקשיים שוילה עושה לליברפול, אבל סטטיסטיקה שראיתי היום, ליברפול ניצחה את וילה ביותר משחקים מכל קבוצה אחרת.

אריאל גרייזס 14 בפברואר 2016

היתה תקופה שוילה היתה עושה לנו את המוות. עכשיו כבר לא, אני חושב שניצחנו אותם איזה חמש רצוף אצלם בבית

רובי פאולר 15 בפברואר 2016

הם מיררו את חיינו באנפילד בשנים האחרונות, גם כשניצחנו זה היה בקושי, וכמובן חצי גמר הגביע שנה שעברה. כפעולות תגמול הם תמיד חוטפים מאיתנו בוילה פארק.

אבי גלברט 15 בפברואר 2016

עד לפני שלוש שנים היו לליברפול על עונה 12 נקודות בטוחות בקופה .ווסטהאם ווילה . בתקופה האחרונה זה השתנה . למאמן הקודם של וילה (לא זוכר את שמו) היה את הקוד לכספת של BR. השנה וילה קבוצה מפורקת וגם בקושי ניצחנו באנפילד 3-2 השנה . לגבי ווסטהאם היא הפכה לנאחס רציני למרות ששלטנו נגדה במשחקים לא מעט אבל זה בעצם כל הסיפור .

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

שלוש פעמים הפסדנו השנה לווסטהאם

אבי גלברט 15 בפברואר 2016

אכן ….פעם היו נצחון בטוח …

D! פה ועכשיו 14 בפברואר 2016

אני חושב שאין שאלה – אסור – אסור – אסור – לבנות על דניאל כלום. בצער רב אני אומר את זה. כי לבנטקה יש כדורגל ברגליים אבל הוא מתעקש לשחק חלוץ במקומות מוזרים בעוד שדניאל מתעקש להיות איפה שחלוץ צריך להיות ולהבקיע. כמה קל הוא גורם לזה להראות.

פירימינו היה מעולה היום. אני לא יודע מה החליש אותנו סופית, היציאה שלו או הכניסה של בנטקה, אבל מהרגע שהוא יצא נגמר כל זכר למשחק הלחץ שלנו.

אני מקווה שקלופ מסיק את אותן המסקנות שלנו – בלם בעל שיעור קומה, חלוץ מריח שערים (למה לא דה יונג מאייינדהובן?) ועוד קשר אחד לפחות במקום לאלאנה/לחיזוק המרכז.

לצערי אני חושב שקוטי לא יהיה יתנו בשנה הבאה וזה אומר שצריך גם קשר במקומו וזה קשה כמו חלוץ במקום דניאל.

אריק 14 בפברואר 2016

אסטון וילה מנוהלת רע. שנים. בסוף זה תופס אותך.
ברור שהליגה האנגלית הכי תחרותית אבל זה הרבה בגלל ש(פרגי פרש) שהניהול של העשירות פשוט חובבני. סיטי למשל קבוצה שבנויה לא טוב. עם כל המומחים מספרד? פשוט קבוצה שבנויה לא נכון. צ'לסי אותו דבר – חלק קדמי ויצירתי חלש. ארסנל זאת ארסנל ויונייטד…

אריאל גרייזס 14 בפברואר 2016

גם כשפרגי היה זה לא הזכיר את הדומיננטיות של באיירן או בארסה. וכן, האנגלים די חובבנים, אין ספק. אבל זה יתרון לנו הצופים. תן לי תחרותיות כל יום על פני עוד 5-0 של בארסה

אריק 14 בפברואר 2016

ברור. הליגה הספרדית היא לא ליגה וגם לא הגרמנית. אסור להפשר כזה פער תקציבי.
מקווה שינצלו את החוזה החדש לאזן עוד יותר את התחרות.

אריק 14 בפברואר 2016

לאפשר

ק. 14 בפברואר 2016

אסור לאפשר פערי תקציב כאלה.
מכאן ועד להצהיר שאלו לא ליגות זה קצת מוגזם בעיני ומעיד בעיקר על ההעדפה הסובייקטיבית הלגיטימית ועל זה שאתה לא עוקב אחריהן

ק. 14 בפברואר 2016

1. אם ליברפול הייתה נותנת חמישיות כל שבוע וכדורגל סוחף היית מעדיף את זה על תחרותיות (תקן אותי ). לי לא היה אכפת…
2. אין ספק שיש הרבה קסם בתחרותיות השנה בליגה האנגלית אבל להערכתי ולצערי זו סטיית תקן.
גם בארסה צריכה להוציא מעצמה הרבה כדי לקחת אליפות – ברגעים אלה היא בשוויון מוצדק במשחק שקול בבית מול סלטה ויגו בהרכב חסר מאד וגם לפני שבועיים ניצחה במלאגה 2:1 במשחק שלא הגיע לה יותר מתיקו (משחק שלו היה בפרמייר ליג היה נאמר עליו "אין משחקים קלים בליגה הזאת")
3. ברב שנותיו של פרגי הייתה בליגות האחרות שציינת הרבה יותר תחרותיות. מסכים שלא ברמת באיירן של השנים האחרונות או בארסה של פפ

אריאל גרייזס 14 בפברואר 2016

אין לי ביקורת על אוהדים של קבוצה (אם כי כנראה הייתי נהנה מזה שנה-שנתיים ואז מתחיל להשתעמם), אני מדבר כאוהד של המשחק.
גם אני רואה עכשיו את המשחק של בארסה. לא היה לי ספק בכלל שהיא תנצח ובקלות. והגול עכשיו בפנדל הוא השיא – יורם ארבל מתלהב ובעיניי זה פשוט זלזול במשחק. התעללות בקבוצה קטנה. שלושה מחמשת שחקני ההתקפה הטובים בעולם היום משחקים באותה קבוצה, זה לעג לרש. הרג של האלמנט הכי חשוב בספורט.
אולי השנה בליגה האנגלית באמת מיוחדת כי לסטר וטוטנהאם רצות לאליפות אבל בוא נזכור שגם לפני שנתיים היתה לנו עונה כזו וגם האליפות הראשונה של הסיטי הגיעה בשניה האחרונה. זאת הליגה היחידה שעוד נשארו בה שרידי תחרותיות. לא כל שנה אבל זה בטח יותר טוב ממה שיש בכל השאר

ק. 14 בפברואר 2016

ואגב לא היית משתעמם כל עוד הכדורגל מלהיב, אם כל שנה יש מולך מפלצת ברמה של ריאל מדריד. אל תשכח שגם חאמס רונאלדו ובייל באותה הקבוצה

גיל 14 בפברואר 2016

אכן ראיתי חלקים מהמשחק והוא נוראי. זה יותר קרקס ממשחק כדורגל. אני לא יכול להבין את הדור של השחקנים היום כמו סוארז וניימר שבוחרים בכסף ובדרך הקלה על פני תחרותיות. גם היסטורית זה יפגע בהם כי הם יחשבו לפחות גדולים.

ק. 15 בפברואר 2016

א. חבל שלא ראית את כל המשחק- ה70 דקות הראשונות מייצגות יותר מה20 האחרונות. אולי עדיף שיחזרו למסור לרוחב ואחורה אז בטח לא יהיו תלונות.
ב. לפני שנה וחצי אף אחד לא אמר על ניימאר שהוא טופ 5. אולי כי הוא במערכת שעוזרת לו להגיע למצב שמגדירים אותו ככה? לפני שנה וחצי חאמס היה מדורג מעליו והוא גם עבר לקבוצה עם מספר כוכבי על.
ג. על המשפט האחרון אתה לא יכול להגיד על סוארס- הוא עבר את כל השלבים האלה וזכותו לרצות לשחק על תארים ולשתף פעולה עם עוד שחקנים ברמה שלו

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

אישית אין לי שום טענה לשחקנים שרוצים לזכות בתארים ולהרוויח הרבה כסף. אתה יודע מה, גם אין לי טענה לקבוצות שעושות מה שצריך כדי לקחת כמה שיותר תארים. הטענה שלי היא למבנה של הליגות שמאפשר את זה.
אני ראיתי אתמול את כל המשחק, נכון שהיה צמוד ברובו וסלטה עשתה לבארסה חיים קשים אבל הבדלי הרמות היו כל כך חריפים שראית שבסוף זה ייגמר, שאין מצב שסלטה תצליח לצאת עם נקודה משם. בעיניי, מה שהיה במשחק הזה (בטח עם הפנדל הזה שכולם מאוננים עליו כאילו זה איזה מאסטרפיס) לא שונה ממה שראינו מאוחר יותר באמצע הלילה באולסטאר של ה-NBA. הצגה. ספורט הוא לא הצגה. ספורט הוא תחרות, זה הערך העליון בספורט בעיניי. נכון שהוא בידור אבל בלי תחרות אמיתית אתה מקבל את ההארלם גלובטרוטרס. זה מה שבארסה הפכה להיות.

גיל 15 בפברואר 2016

זה פשוט קרקס שהצופים משלמים לראות כמה מסי יבקיע ובכמה הפרש זה יגמר. מזכיר את הגלובטרוטרס.

ק. 15 בפברואר 2016

מסכים איתך על מבנה הליגות בגדול, אבל מה רוצים מבארסה – שימצו אחוז נמוך מהכשרון שלהם – כמו סיטי/ריאל/יונייטד לפני שנה- ואז לא יקראו לזה קרקס? שיריבות מתבטלות זה קרקס של סטטיסטיקה אבל זה לא המקרה במרבית המקרים בשנה וחצי האחרונות. גם ל-4:0 החד צדדי על ריאל קראתם קרקס לניפוח סטטיסטיקות?
הם פשוט היו צריכים לשחק פחות טוב. זה בדיוק כמו שתתלוננו על גולדן סטייט ועל התוצאות שלה במקום להתפעל ולמחוא כפיים מהיכולת המפעימה. שוב, מסכים שיש הבדל מהותי במבנה הליגות וזה חשוב אבל אחרי שמתחיל משחק לשיטתכם לצפות בבארסה (ביכולת של המחצית השנייה, לא כל הזמן זה ככה) ובגולדן סטייט זה קרקס סטטיסטי ולא גדולה.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

שוב, אין לי טענות לבארסה כקבוצה שמנסה לזכות בתארים. יש לי טענות לבארסה וריאל באופן כללי שבונות את חלוקת הרווחים בצורה כזאת שלא תהיה להן תחרות ובעיקר לליגות השונות שלא עושות כלום כדי לייצר יותר תחרות

גיל 15 בפברואר 2016

הבעייה לא עם בארסה אלא מי שמאפשר לה את זה. ברור שהיא תעשה הכל כדי להיות דומיננטית בדיוק כמו מכבי ת"א בכדורסל כל השנים. נגד ריאל זה לא קרקס כי הם היחידים שתאורטית יכולים להיות ברמה שלהם. אני לא חושב שזה בר השוואה לגולדן סטייט שם במסגרת חוקים שיוויונים יצרו קבוצת על שתאורטית הרבה קבוצות יכולות לבנות.

גיל 15 בפברואר 2016

ראיתי גם את החצי הראשון. זה נראה כאילו ברצלונה משחקים בחצי הילוך וברגע שהעלו אותו זה כבר לא היה כוחות.

דיברו גם דיברו על ניימאר כטופ 5 עוד לפני המונדיאל. אל תשכח שהוא היה צעיר ולא מוכר באירופה אז היו קצת ספקות לגביו אבל המונדיאל נראה לי חיסל אותן. היה ברור שהוא לפחות שחקן שהוא הרבה יותר מחלוץ, שחקן שצריך להיות לב של קבוצה. ללכת לברצלונה זה הפתרון הכי עצלני ומשעמם שיש.

אין לי שום דבר נגד הזכות של שחקנים לבחור איפה לשחק. אבל כרגע סווארז הוא שחקן בשלישייה מדהימה. הוא לא הכוכב הראשי של הקבוצה שלו והוא מתעלה בקבוצה שהיא מעולה בלעדיו. הוא מפספס את האפשרות להעלות קבוצה כמו ליברפול לרמה אחרת לגמרי ולכן להזכר כהרבה יותר היסטורי אבל זו זכותו.

ק. 15 בפברואר 2016

בעונת הכדורגל 2015/16 סוארס לדעתי הכי טוב ביבשת. אחרי העונה ההיסטורית בליברפול והמונדיאל הוא לא היה פופולרי וליברפול לא נלחמו עליו ממש או ניסו לבנות סביבו קבוצה שנלחמת על תארים (לצערי אגב).
גם בעיני כאוהד בארסה זה נראה מוגזם בשעתו אבל ברב המקרים בעבר בשלישיות כאלה תמיד יש משהו שנפגע וממצה מעט מאד מעצמו, כדור אחד וכו', וזה די נדיר הדרך שבה שלושתם השתלבו ביחד ואף הרימו אחד את השני

גיל 15 בפברואר 2016

נכון, לא טריוויאלי ששחקני על ישתלבו כל כך טוב אבל בלי תחרות זה פשוט פוגע בהם. אתה הרי לא יכול להעריך עד כמה כל אחד מהם יכל להיות טוב בגלל שיש להם כל כך הרבה כישרון ובגלל שהיריבות ברובן חלשות ולא מהוות אתגר.

ק. 14 בפברואר 2016

נכנסתי לעדכן את התגובה בעקבות המחצית השנייה של בארסה. לכאורה הרס לי את הטיעון אבל 4 שערים גאוניים שאני לא יודע איך משהו שאוהב כדורגל לא יכול לא להתפעל (או לפחות להעריך אם הוא שונא בארסה). עדיין עד הגול השלישי סלטה הייתה לגמרי במשחק והגיעה להזדמנויות טובות להשוות. וזו לא קבוצה קטנה, בויגו סלטה ניצחו 4:0. אני חושב שזה לראות גדולה (במשחקים כמו אלה, לא בכאלה שבארסה מנצחים בהילוך שני).
גם אני הייתי רוצה לראות פיזור גדול יותר של שחקנים מעולים בין הקבוצות (בעיקר מפריע לי כאלה שמעבירים את שנותיהם הטובות על הספסל של קבוצת טופ 5 באירופה במקום להוביל קבוצה טופ 15.
מה אתה מעדיף שקבוצות לא יציגו איכות כזו? מתוך 6 האלופות האנגליות האחרונות עונה גדולה הייתה בעיני לצ'לסי 2010, סיטי של הדקה ה90 (באחרונה היה צמוד אבל מצטער הם לא היו משהו בעונה הרסומה ההיא של ליברפול) וצ'לסי בחצי הראשון של שנה שעברה. אני גם אוהב שהאלופה נותנת כדורגל טוב ביחס לכשרון ולפוטנציאל שלה (אפשר לתת דוגמה שהאליפות המדהימה של אתלטיקו הייתה יותר מרשימה ומלהיבה בעיני מזו של בארסה של טיטו עם חצי שני חלש )

TD 14 בפברואר 2016

למישהו יש הסבר להבדל בביטחון בו השחקנים משחקים עם או בלי סטארידג'? עוד לפני שהוא עשה משהו במשחק, ליברפול שיחקה עם בטחון שהגול יגיע (הזכיר לי במשהו את לסטר השנה). אני מתכוון למשל שבכל משחק אחר צ'אן בועט את זה לעננים. כנראה שהם בעצמם מאמינים להייפ סביבו.

אריאל גרייזס 14 בפברואר 2016

לגמרי

Matipool 14 בפברואר 2016

פשוט שתי קבוצות שונות .
הקבוצה עם סטארידג׳ שונה לגמרי גם אם הוא לא מצטיין במיוחד אלא סתם טוב .

גורביץ' 14 בפברואר 2016

נקודה יפה. מדגיש עד כמה הקבוצה צריכה חלוץ שיכול לשחק עונה שלמה ולא 30% מהמשחקים

רובי פאולר 15 בפברואר 2016

מאוד פשוט – המהירות, הניידות בחלק הקדמי והתכליתיות.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

הלו הלו, מה קרה, אין ציונים?

רובי פאולר 15 בפברואר 2016

יהיו, בטח ביום כזה :-)
אני קורא ומגיב לאט לאט תוך כדי פענוח מבחני מאמץ… בטח פעולה שתגרום לדניאל לקרוע איזה שריר בעין

ניק 14 בפברואר 2016

אני חושב שלא רק לכם יש את הדילמה הזאת. גם סיטי צריכים לעשות את החושבים האלה לגבי קון. אז כן מדובר בחלוץ הטוב בליגה, אבל הוא כל כך מועד לפציעות שלא יודע אם לא שווה להם לקבל עליו מריאל (הם לא עושים חישובים כאלה) את ה70-80 מיליון שבטח ישלמו עליו ולחפש משהוא יותר יציב.
וברמות היותר נמוכות גם ארסנל צריכה לעשות את זה עם ווילשר וברמות העוד יותר נמוכות היונייטד עם ג'ונס.

ואריאל, אוי לך אם תוהה יקרא את מה שכתבת על הליגה האנגלית :)

יותם 14 בפברואר 2016

למה? זה מה שהוא אומר כבר שנים.

ניק 14 בפברואר 2016

חח בדיוק.. יתחיל פה וויכוח של 200 תגובות שכבר קראנו עשרות פעמים בעבר

אריאל גרייזס 14 בפברואר 2016

אני לא רואה פה ויכוח, אני מסכים עם תוהה לגמרי שהליגה הספרדית איכותית יותר.

אבי גלברט 14 בפברואר 2016

מה שאני אקח מהמשחק הזה חוץ מיחס שערים שכבר לא ישנה כלום זה שאני מקווה שאולי חזינו סוף סוף בתחילת הסוף של עידן הבינוניים .לאלנה, אלן ולוקאס אפילו לא היו לבושים היום .גם מילנר למרות הגול לא הבריק אבל ניצחנו אז לא יהיה קטנוני .סטיוארט שחקן נחמד מאד טכני ,שני רגלים ,קשוח ובקיצור שחקן כדורגל ולא נגר .שידרוג הקישור האחורי שלנו הוא הקריטי ביותר לדעתי והילד שהגיע מטוטנהאם לפי שלוש שנים שחקן נחמד מאד ובהחלט חייב להשתלב ברוטציה באופן קבוע במקום אלן ולוקאס …..חוץ מזה נגיעה אחת (שלוש) רכה ,קוטיניו זה כל ההבדל…
הדילמות עם סטארידג שהעלת הם חשובות ונכונות ואין לי עדין תובנה בנושא .אני לא אוהב את האנוכיות שלו לפעמים אבל זה אני .ברור שהוא עושה את החיים קלים ושונים לגמרי .
חשבתי שראיתי נגד סנדרלנד את הקבוצה החלשה בליגה ,היום התבדתי… .

אריאל גרייזס 14 בפברואר 2016

לאלנה ולוקאס לא התלבשו כי היו פצועים

אבי גלברט 14 בפברואר 2016

מעז יוצא מתוק… .=)

רועי 14 בפברואר 2016

למעשה בכל עומה כמעט יש קבוצה אחת חלשה מאוד .
וילה כבר שנים מגמגמת.

רפאל 14 בפברואר 2016

הפריימרליג יחסית תחרותית כי הסכומים העצומים מזכויות השידור מחולקים באופן שווה.
זה לא אומר שהפערים בתקציבים כאלה קטנים, אבל זה כן מאפשר לקבוצות בדרג הביניים/נמוך בליגה
להתחרות על שירותיהם של שחקנים בכירים שמצידם מעוניינים למצות את ההזדמנות להגיע לליגה עשירה, אטרקטיבית, נצפית ודינאמית.

עושה רושם שבעונות האחרונות בהרבה מאוד מקרים השמות הגדולים יעדיפו להגיע לסטוק, פאלאס ווסטהאם מאשר לאודינזה, וויאריאל או לברקוזן.
אישית, לא כ"כ מטריד אותי שקבוצה כמו לסטר יכולה להסתבך בתחתית בעוד עונה-שתיים ( גם אם תזכה באליפות העונה ).
יותר מפריע לי שיכולים לתת עונות מצוינות ואף אחד לא ממש ישים לב אליך ברצינות כי בינתיים איזה קבוצה עם תקציב של מדינה בחסות אוליגרשייח'
ממשיכה לקנות כל שחקן שהם רק רוצים ולהתקדם בטבלה בקצב שלא ניתן להתקרב אליו למעט עונות ספציפיות ונדירות.

גם לסטר המדהימה של השנה, לו הייתה מתמודדת מול הקצב של צ'לסי בעונה שעברה ( לא מהאלופות הדומיננטיות ביותר שראינו- אבל צברו נקודות יפה וסגרו את סיפור האליפות מוקדם בעונה) , מן הסתם לא היינו מייחסים לה סיכויים גבוהים במיוחד לעבור את המשוכה הזו והיא הייתה נאלצת להסתפק, כמו תמיד- במחמאות.
זו דינאמיקה כ"כ שקופה, אי אפשר לפספס זאת כשצופים בכדורגל כמה שנים.

הרעיון הנ"ל הוא הדבר הראשון שעולה בראש כששומעים על ירידות ליגה של אשדוד, בני יהודה, נתניה, כפ"ס, רעננה או פ"ת ( לדוגמא ).
הירידה היא אכזבה- ברור. אף אחד לא משחק בשביל לרדת ליגה.
אבל הטרגדיה האמיתית היא לא הכשלון הספציפי במשימה הזו- אלא שגם בעונות טובות שלהם ש'תקעו יתד' בליגה, הליגה בעצם תקעה אותם.
כי ה 60 אחוז שלהם לא התקרב ל 80 אחוז של מכבי ת"א או של חיפה או מי שלא תהיה ( העונה ב"ש ).
אז מעל חצי מהליגה הן קבוצות זומבי כאלה ( מצטער, הישרדות ברקע ) שלא זכינו לראות אותן מתחרות על משהו וגם כנראה לא נזכה לראות.

הבעיה היא שאין פרופורציה בין מספר המשחקים החשובים של העשירות יחסית לאלו של השאר.
תן מטרות מדידות, ריאליות ומשמעותיות לכמה שיותר קבוצות ותראה איך מחיים כל ליגה ומעלים בה את הרמה והספורטיביות.
זו זכות טבעית של קבוצה שהאליפות תוכרע בנוכחותה ובהשתתפותה הישירה ולא בזמן שהיא במגרש אחר או לצורך העניין, לאחר 10 מחזורים בלבד.
כל עוד לא נתעקש על זה, נמשיך להתאכזב ולהמציא סיפורים על עניין פיקטיבי במירוצי רפאים בטבלאות ארוכות ונמרחות בין עשירות מופלגות.
עד שתבוא לסטר.
והוקוס פוקוס, אברקדברא- הכל חוזר למקומו.
אז זהו…. שזה לא משנה כלום ורק גורם לנו להרגיש טוב עם אחיזת העיניים פעם בעשרים שנה.
לחיים

Karim the dream 14 בפברואר 2016

לא חוכמה מול וילה, אבל בכל מקרה לפחות זכינו לתצוגה התקפית מהקבוצה הזו.אם דניאל היה בריא אפילו ב25 משחקים אפשרי לבנות תיק לפייט לטופ 4 לדעתי, פשוט כי יונייטד איכשהו מקום חמישי.

מאיר (חדש בשכונה) 14 בפברואר 2016

סטארידג' הוא אמן כדורגל וככזה הוא מקשה על הוויתור עליו. סגנון המשחק הייחודי, עם השליטה בכדור ברגל שמאל הוא המאפיין שלו עוד יותר מכמות ההבקעות.

גורביץ' 14 בפברואר 2016

לוותר –
אין מה לעשות צריך לעשות צעד אחורה בשביל שניים קדימה.
כל עוד הוא בקבוצה ונותן את המשחק המבריק הזה שלו פעם בשמונה משחקים, כשבכל השאר הוא פצוע או לא חזר עדיין לכושר או עייף או לא חד כי הוא לא שיחק הרבה זמן, או כל תירוץ אחר שמשאיר איזשהיא אמונה שהוא יחזור להיות חלוץ של 20 גולים בעונה ודומיננטיות, זה תוקע את הקבוצה שמשחקת על אדים עד שהוא יחזור ואת הקבלת החלטות של קלופ/רודג'רס , בנוגע לרכש של חלוץ עם אפסייד גבוה וסיכון גבוה – באלוטלי במחיר שנקנה זה לא סיכון, יצא פלופ, בנטקה במחיר שנקנה הוא יותר כישלון מהצלחה, אבל מלכתחילה האפסייד שלו היה נמוך, לא מדבר בכלל על ריקי למברט.. אז למה שווה להמשיך את המשחק סכום אפס הזה.
שישימו את כל הז'יטונים על מי שקלופ מאמין בו, בשביל זה הביאו אותו ויתקדמו

איאן ראש 15 בפברואר 2016

איך שהוא נותן שני משחקים רצופים ישר למכור.

מאנו 15 בפברואר 2016

אריאל, אם תבדוק את האלופות בפרמייר ליג, תראה שמאז 2004 (ארסנל) זכו 3 קבוצות שונות בליגה – צ'לסי, יונייטד וסיטי. בספרד אותו סיפור – 3 קבוצות שונות מאז 2004 (ולנסיה) – ברצלונה, ריאל ואתלטיקו. נכון שאתלטיקו זכו רק פעם אחת, וסיטי פעמיים, אבל הנתונים לא ממש שונים. בגרמניה היו באותו זמן 4 אלופות שונות, בצרפת 6, באיטליה 3.
בקיצור, מה שאני מנסה להגיד זה שהתחרותיות הזאת בפרמיירליג היא חדשה, או במילים אחרות מאז עזיבתו של פרגסון פלוס מינוס. בסופו של יום, לסטר היא אנומליה מטורפת שלא בטוח גם שתזכה, ובטווח הארוך נשאר עם סיטי, צ'לסי ויונייטד מג'עג'עת שאולי תחזור לעצמה. ליברפול וארסנל לא מאיימות על האליפות בטווח הבינוני.

מאנו 15 בפברואר 2016

לגבי שאר הפסקה שלך באשר לליגה ה"אנגלית" אני חותם על כל מילה.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

העניין הוא פחות כמה קבוצות זכו באליפות אלא העובדה שברוב השנים יש מירוץ אמיתי לאליפות, אפילו אם זה בין שתיים-שלוש קבוצות בלבד. גם בשנים שבהן יונייטד לקחה שלוש רצוף, היו קבוצות שנתנו לה תחרות. אני לא זוכר את כל השנים, אבל ב-2009 למשל ליברפול רצה איתה ראש בראש עד הסוף. אני לא אומר שהמצב באנגליה אופטימלי – רחוק מכך – אבל בעוד שם הוא נשאר פחות או יותר קבוע ב-20 שנים האחרונות, בשאר הליגות התחרותיות פשוט נעלמה לגמרי. יובה ובאיירן ובטח פסז הן לא רק זוכות יחידות, הן בדרך כלל סוגרות את הליגה באיזור פברואר-מרץ. לבארסה זה לוקח טיפה יותר זמן כי יש את ריאל ובשלוש שנים האחרונות גם אתלטיקו (שברור לכולנו שזה מצב זמני עד שאיזה קבוצה תחטוף את סימונה) שיש לה תקציב ענק גם כן אז היא מסוגלת לתת טיפה פייט. אבל באופן כללי, הליגות האירופאיות מתו.

מאנו 15 בפברואר 2016

אני מסכים עם המשפט האחרון, שהוא משפט המפתח. צריך לציין שחוזי זכויות השידור הבועתיים של הליגה ה"אנגלית" תרמו תרומה רבה לחוסר התחרותיות הזאת בליגות האירופאיות, והמצב יילך ויחריף בהמשך. כניסת הכסף המאסיבית מסין, כך אני מקווה, תביא סוף סוף לרגולציה ותקרות שכר והעברות בענף, ובכך תחזור התחרותיות, יוגבלו מספר הזרים (גם האירופאים), ותוחזר השפיות. כרגע זה סדום והמורה.

גיל 15 בפברואר 2016

מה בדיוק בועה בזכויות השידור? סקיי עומדת להתמוטט בגלל שהם משלמים הרבה כסף לליגה?

מאנו 15 בפברואר 2016

אני לא יודע, ייתכן. בכל מקרה, מדובר בסכום מפלצתי שאני לא יודע אם הוא בר-קיימא בטווח הארוך. ייתכן שסקיי לא תפול, אך ייתכן גם שהסכום גבוה יותר והרווחים לא יהיו בהתאם.
תראה עוד פה:
http://www.calcalist.co.il/sport/articles/0,7340,L-3680269,00.html

גיל 15 בפברואר 2016

בר קיימא מאיזו בחינה? אם לא יהיה כסף לא ישלמו ומישהו אחר ישלם או שהמחירים ירדו. אין כאן בועה כך עובדת הכלכלה.

מאנו 15 בפברואר 2016

בועה זה שמדד מסויים, לדוגמא, מתומחר במחיר שגבוה בעשרות (או יותר) אחוזים מהשווי הריאלי שלו. מה שייקרה אם זה אכן בועה והיא אכן תתפוצץ תיהיה אולי פשיטת רגל, או במקרה היותר טוב צניחה דרמטית של הסכומים. אני לא יודע אם זה בהכרח ייקרה, אבל זה עניין שכדאי לקחת בחשבון.
"כך עובדת הכלכלה" – ב"כלכלה" יש גם בועות. ומשברים. ושחיתויות, וצניחות, ומיתון וכו'.

גיל 15 בפברואר 2016

זו לא בועה אם אותו אדם או חברה מרוויחים מאותה השקעה. הם אולי היו יכולים להרוויח יותר אבל לא נראה לי שהם ממש מפסידים מכל העסק הזה.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

אני מניח שאם הם יראו שהם מפסידים אז הם יעלו מחירים, לצרכנים או למפרסמים או יעשו קיצוצים. ואם זה לא יעבוד, אז המחיר יירד.
העניין הוא שכבר שנים אומרים שזאת בועה ואין שום סימן להאטה. אני לא רואה סיבה לחשוב שהגענו לשיא

מאנו 15 בפברואר 2016

אריאל, מודה לך על דיון ענייני ורציני, ועל כך שאתה טורח לענות לשאלות, אי הסכמות וכד'. לא מובן מאליו, גם כאן ב"דה באזר".

מאנו 15 בפברואר 2016

ולגופו של עניין – ייתכן. מה שנראה מוזר זה הפער העצום בין הליגה ה"אנגלית" לשאר הליגות באירופה בסכומים, שאני לא בטוח שמשקפים את המציאות בפערים הללו.

D! פה ועכשיו 15 בפברואר 2016

הליגה האנגלית היא כמעט היחידה שפופאלרית מאד בכל העולם. אנגליה עצמה יחסית חזקה כלכלית, בטח יותר מספרד/איטליה. בגרמניה הדברים עובדים אחרת. בספרד יש כסף וייתכן כי אם הוא היה מחולק בצורה יותר מאוזנת והתחרות הייתה מעט שונה הסכומים הכלליים גם היו עולים. כרגע צריך לקנות רק שתי קבוצות ולא ליגה שלמה.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

אני חושב שזה נובע מכמה סיבות – הבריטים הרבה יותר עשירים ממרבית מדינות אירופה, בטח איטליה או ספרד. בגרמניה יש הרבה חוקים סוציאליים שגורמים לזה שהסכומים לא מאמירים (מועדונים בשליטת אוהדים, למשל, מונע העלאת מחירי כרטיסים וחזירות באופן כללי).
כשמשווים להצלחה לשווק לעולם אז האנגלית היא בלי ספק פקטור משמעותי ובאופן כללי המוצר האנגלי – העטיפה שלו, איצטדיונים, שידור וכו – היא הטובה ביותר שיש.
ומעל כל זה יש את מה שדיברתי עליו בפוסט וזאת התחרותיות. הליגה הגרמנית היא כמעט בלתי ניתנת לשיווק בעולם כי לך תשווק ליגה שהזוכה בה ידועה מראש. הליגה הצרפתית בטח ובטח. המוצר האיטלקי אולי יותר אטרקטיבי מבחינת תחרותיות (למרות הדומיננטיות של יובה) אבל רמת הכדורגל בעייתית, כמות הגולים נמוכה והמוצר עצמו לא נראה טוב הרבה פעמים – איצטדיונים לא מלאים וכו

גיל 15 בפברואר 2016

יש גם עוד אופציה ששכחת וזה שגוף שידור אחר יקנה את הזכויות באותו סכום. בכל מקרה, גם אם המחירים ירדו בגלל כלכלת שוק זה לא אומר שזה היה בועה. בועה מבוססת על כלום, כאן יש מוצר מוכח שאולי עולה יותר מדי כסף. זה כמו לומר שציור של פיקאסו שעולה 100 מיליון דולר הוא בועה.

מאנו 16 בפברואר 2016

לא לגמרי מדוייק. הבריטים לא יותר עשירים מהגרמנים, צרפתים, הולנדים, שוודים, בטח שלא מהנורבגים והשוויצרים. אני חושב שזה נובע מהפופולריות הגדולה של הכדורגל ומופעי בידור באנגליה, שהם חלק מתרבות פופ מאוד מפותחת. בצרפת למשל, האליטה והמעמד הבינוני גבוה נוטה הרבה יותר לאינטלקטואליות ופחות לתרבות פופולרית וכדורגל, מאשר בבריטניה. בצרפת גם הראגבי מאוד פופולרי וגם הכדורסל בשנים האחרונות.
האצטדיונים בגרמניה טובים יותר מאשר מבאנגליה, ובצרפת הם לא הרחק מאחור. בצרפת צילום המשחקים טוב יותר מאשר בבריטניה, אני לא היחידי שטוען כך. לגבי השדרנים והפרשנים, נראה לי שצריך להבין את כל השפות האירופאיות כדי לשפוט. זה נכון אבל שהאצטדיונים באנגליה הם לאו דווקא הכי טובים וגדולים באירופה, אבל הם אולי הכי אחידים אסתטית, גם מבחינת הדשא והיציעים.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

כתבתי על זה כבר – לא רק שהם לא בועה, אנחנו עוד לא הגענו לשיא. סכומי השידור באמריקה עוד יותר גדולים – וכדורגל הרבה יותר פופולרי בעולם מפוטבול או NBA

מאנו 15 בפברואר 2016

ההשוואה לא מדוייקת. הכדורגל אכן פופולרי בהרבה, השאלה היא הכח הכלכלי של אותם שווקים שקונים את זכויות השידור. השוק האמריקאי למרות שהוא קטן יחסית לעומת הכמויות הפוטנציאליות של הכדורגל, הוא שוק חזק מאוד פיננסית, עם מאות מיליוני אנשים מכורים לצריכה, שמוכנים (וחלקם גם יכולים) להשקיע הון תועפות.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

השוק האירופאי פחות או יותר באותו גודל כמו זה האמריקאי, הוא חזק כלכלית באותה מידה, והכי חשוב – כדורגל לא צריך להתחרות בעוד שלושה-ארבעה ענפי ספורט כמו באמריקה.
ברור שההשוואה לא מושלמת אבל אני חושב שעוד לא מיצינו את העליה במחירי הזכויות, הכרטיסים והשידורים. הדרישה לספורט חזקה מאי פעם

טל 12 15 בפברואר 2016

לא התאפשר לי לצפות במשחק,מבט חטוף -livescore- ופתאום לגלות על הצג את השם דניאל סטארידג' (0-1) זה מעודד.לא ידעתי שהוא חזר מהפציעה.וגם אוריגי.

לדעתי אסור לותר על סטארידג'.

ran 15 בפברואר 2016

היתרון האיכותי של ליברפול על הוילה היה כל כך גדול אתמול
שלא ממש שינה שהקבוצה בפועל סיפקה משחק בינוני מאד.
קוטיניו גאון כדורגל, אמנם עדיין חלוד אבל גאון שהצפייה בו מרגשת בתוספת סטארידג׳ כל עוד היה לו כח לרוץ, היה תענוג צרוף.
אבל ואני מצטרף לדעתו של אבי גלברט מעלי, הסיפור פה זה הקישור.
ההגנה בסגל הנוכחי חייבת לשחק יחסית נמוך בגלל המוגבלות הפיזית של טורה והמוגבלות השכלית של מורנו,
הגורמים לקישור לעבוד קשה מאד.
דבר שמביא אותי למסקנה, שהנדרסון עשוי שנה באה להפוך לשחקן ספסל (על מילנר אני מעריך שזו עובדה מוגמרת).

ואוריגי כנראה זו הפעם האחרונה רץ להתחבק עם קהל,
אחרי שהחבר השמנמן צרפת אותו חשתי לא מעט violated בעצמי…

הקופ בישראל 15 בפברואר 2016

סטאר צריך להמשיך איתנו, גם אם הוא ישחק רק 10 משחקים בעונה.

עדיין אפשר לבנות התקפה נוספת סביבו, אם במקום ה75 מיליון פאונד! שהושקעו בבנטקה / באלוטלי (איש ה100,000 פאונד המבוזבזים) / לאלאנה. היו מביאים וורלד קלאס או שחקנים איכותיים יותר מהבונדסליגה למשל, אז דברים יכלו או יכולים להראות טוב יותר.

*זה עדיין בלי להזכיר את ה20 מיליון פאונד שהושקעו במרקוביץ' (העתיד שלו יקבע בקיץ) וכן אפילו לואיס אלברטו ששייך לנו.

אז סטאר חייב להישאר עד תום החוזה, כשהוא כשיר אין שני לו.

ובנוגע לכספים, את הכסף האמריקאים צריכים להביא (מועדון שמשאיר כבר עונה 2 ברציפות שחקן ביציע כמו אנריקה, שמקבל 60,000 פאונד, יכול לחיות עם סטאר פצוע/כשיר בסגל).

רובי פאולר 15 בפברואר 2016

המהירות. זה הכל. נכון שלוילה יש הגנה מצחיקה, אבל אם לא היינו מהירים / ניידים בחלק הקדמי שוב היינו משתבללים כלאלאנה ולא היה קורה כלום. כשדניאל נמצא אז פתאום הכל יותר פשוט, משחק הלחץ יותר אפקטיבי (כי גם כשחוטפים כדור לא מניעים אותו 17 מסירות לצדדים ואחורה אלא יוצאים מהר קדימה), משחקים בנגיעה וחילופי המקומות נהדרים – וזה פותח לקוטיניו והנדו קווי מסירה והחיים יפים.
נגד מי אנחנו מפסידים שבוע הבא?
מיניולה – 6. אפילו הוא היה בסדר
קליין – 7. כל מטאטא יורה 1
טורה – 6. כל מטאטא יורה 2. משחק נטול טעויות
סאקו – 6.
מורנו – 7. תמך יפה בהתקפה.
מילנר – 7. היה סבבה.
הנדו – 7. לחץ לחץ לחץ
צ'אן – 7. סופסוף היה נייד ומדויק ולא כבד ומפוזר
קוטיניו – 8. הוא קוסם
פירמינו -7. רקד וחטף
דניאל – 7. קלאסה.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

אין לנו משחק ליגה איזה שלושה שבועות עכשיו. בשבת יש סיבוב משחקי גביע ושבוע אחר כך נדחה לנו משחק הליגה בגלל גמר גביע הליגה.

רובי פאולר 15 בפברואר 2016

מתי שלא יהיה משחק הליגה הבא אנחנו נפסיד, אל תדאג.
איזה יופי שיש פגרה עכשיו, שכולם יוכלו קצת לנוח ולהתאושש ודניאל יוכל להיתקל בממטרה באימון ולשבור עצם חדשה שלא ידענו שקיימת

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

לא בדיוק פגרה, יש לנו שני משחקי ליגה אירופית בשבועיים הקרובים. דווקא יוצא טוב, עם מנוחה נאה. אולי טוב שהפסדנו בגביע.
תכ'לס, עם כל החבר'ה בריאים, אפשר לנסות לאיים על הליגה האירופית, זאת צריכה להיות המטרה מספר אחת שלנו העונה, אם כי זה יהיה קשה מאוד

רובי פאולר 15 בפברואר 2016

הזוכה בליגה האירופית זה כרטיס חופשי לאלופות?

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

חיובי

רובי פאולר 15 בפברואר 2016

נו, אז אין לי אלא למחול על כבודי ולהסכים עמכם, המצדדים בקמפיין האירופי המוזר הזה… כל האנרגיות צריכות להיות מופנות לשם ולוומבלי בסוף החודש.

D! פה ועכשיו 15 בפברואר 2016

איזו תחרות מרתקת יש שם העונה. נקווה שלא נתקל שוב בקבוצה המבישה הזו מאנגליה שאנחנו מפשלים מולה למרות שכל התחתית מוציאה ממנה נקודות בקלות.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

בסוף קבוצה מספרד או פורטוגל תיקח, כמו תמיד. איכשהו, האנגליות פשוט לא מסוגלות להתייחס למפעל הזה ברצינות הראויה

D! פה ועכשיו 15 בפברואר 2016

דנו בזה לא מזמן. קלופ מביא משהו אחר לתחרות הזו, מבחינתנו, ובכלל, רצון לנצח בכל תחרות, בטח בזו, אצלו בבית יש לה הרבה משמעות וכבוד. לא מבטיח כלום אבל התייחסות תהיה.

וואן חאל, לפחות הצהיר שזו הדרך שלהם להגיע לאלופות.

מאנו 15 בפברואר 2016

יש מצב שזה בגלל שהפורטוגליות והספרדיות פשוט יותר טובות, לא בגלל רצינות או חוסר רצינות אנגלית.
ומעבר לכך – באמת לא ברור לי לפעמים הזלזול של הקבוצות האנגליות במפעל הזה. קבוצות כמו סיטי, צ'לסי ואולי גם ארסנל אני מבין, אבל קבוצות כמו אברטון, טוטנהאם וליברפול וקבוצות קטנות יותר, שאין להם בדר"כ סיכוי ממשי לזכות באליפות, וחלקן לא עולות בדר"כ לליגת האלופות – מה עוד נותר? עוד פעם להלחם על המקום ה-5-6 באנגליה? זה כל מה שמעניין אותם? אם כבר אתן נמצאות באירופה, במיוחד הקבוצות היותר קטנות (נניח אברטון ומטה), למה לא לנסות להתאמץ בזירה האירופאית? איזה עוד תוחלת יש למועדונים הללו אם לא? נכון, יש סיכוי טוב שתבוא ספרדית או איטלקית ותעיף אותן, ועדיין.

גור אילני 15 בפברואר 2016

צ׳לסי לא זלזלה במפעל, בפעם היחידה לאחרונה שהופיעה בו היא השקיעה וזכתה בגביע, זה אמנם היה תחת the interim one אבל היה קמפיין מהנה יחסית. אני חושב שהאנגליות הקבועות במפעל רואות אותו כסוג של קללה, משחקים ביום חמישי, במקומות נידחים, הרחק מאור הזרקורים. אברטון ספציפית היא קבוצה ללא מסורת אירופית, סוג של בית״ר ירושלים מהבחינה הזו, נהנים ללכת בשבת לימק״א ולראות את מלמיליאן, כשזוכים באליפות אז חולמים על שלב הבתים אבל שוכחים שיש בדרך קבוצות דייגים מנורווגיה.

בני תבורי 15 בפברואר 2016

האיש של המשחק מבחינתי הוא פירמינו. התנועה שלו הפכה אותו לאיש המשפיע ביותר אצלנו אתמול, כל מהלך חכם התחיל ממנו או שהיה מעורב בו. לאינטליגנציה של סטארידג' כחלוץ אין תחליף.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

החשיבות של פירמינו היא לא רק בתנועה שלו אלא בעיקר בלחץ שהוא עושה. בגול השני, למשל, הוא הגיע מבעיטת עונשין שנוצרה בגלל לחץ של פירמינו על מגן ליד הקרן, הגול של צ'אן בא אחרי לחץ שלו שהשיג כדור ביתרון מספרי. לכן הוא כל כך חשוב בשיטה של קלופ והוא פותח איתו ולא עם בנטקה.

D! פה ועכשיו 15 בפברואר 2016

וראינו מה קרה כשהוא יצא. אם הוא גם שווה ביחד עם זה 12 שערים בעונה הוא יהיה סופר משמעותי.

רובי פאולר 15 בפברואר 2016

וראינו מה קרה כשהוא יצא ולוקאס לא נכנס :-)

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

LOL

יוסי מזרחי 15 בפברואר 2016

שאלה קנטרנית משהו.
איך זה שמיד אחרי המשחק של אתמול יש לך אמירה וכמה ימים לפני, אחרי איזה תיקו יוצא דופן במהלכו, השארת אותי בלי שום תובנה, אה?? ואתה מחפש יציבות אצל הקבוצה שלך???

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

חשבתי שפיציתי על זה עם התגובה להפסד לווסטהאם..

יוסי מזרחי 16 בפברואר 2016

אז אתה טוען בכל זאת ליציבות. בסדר.

מייטי נרדז 15 בפברואר 2016

השאלה היא מה נותר לליברפול העונה?
שני המשחקים מול סיטי, שנמצאת בכושר נוראי, הן המפתח לכך.
במחזור הבא, אם ליברפול תנצח היא תצליח להוריד את הפער בינה לבין המקום ה-4 לשש נקודות בלבד. זה פער אפשרי לסגירה ואז על ליברפול להתמקד ככל שניתן בליגה.
לעומת זאת אם ליברפול תפסיד, הפער יצמח ל-12 נקודות, וזה כבר פער גדול מידי. ואז יהיה על ליברפול להתמקד בהבטחת מקומה באירופה בעונה הבאה, לפחות דרך ניצחון על סיטי בגביע הליגה, ויותר חשוב מכך, דרך זכייה אפשרית (וקשה מאוד מאוד) בליגה האירופית שתאפשר חזרה לצ'מפיונז.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

הדבר העיקרי שנשאר לליברפול זה לבנות לעונה הבאה, לייצר מומנטום עם כמה הופעות טובות ולהבין עם מי ממשיכים הלאה ועם מי לא. גם העונה הראשונה של רוג'רס לא היתה טובה אבל היא הסתיימה חזק מאוד והכינה את העונה שאחריה

D! פה ועכשיו 15 בפברואר 2016

מה שנשאר זה לסגור מאחורי הקלעים את השם הגדול שננחית כבר בתחילת החלון הבא. אולי שניים. שחקן משנה תמונה שגם יגרום לקוטיניו להשאר.

מייטי נרדז 15 בפברואר 2016

זה ברור, אבל יש הבדל בשמות שתצליח להנחית אם ליברפול תהייה בשלב הבתים של ליגת האלופות או לא, ואם היא תגמור את העונה כסיפור הצלחה או כסיפור בינוניות ודשדוש. ולכן יש חשיבות גם ליעדים ספורטיביים ראלים מעטים שעוד נשארו.

D! פה ועכשיו 15 בפברואר 2016

אני חושב/מקווה שהשם של קלופ וסגנון המשחק עדיין יכולים למשוך שחקנים. השאלה היא האם המועדון יסכים להשקיע, כשאנחנו רואים שקבוצות מקפיצות מחירים לשמיים ברגע שאנחנו (או הסינים) מתעניינים.

אריאל גרייזס 15 בפברואר 2016

היום הודיעו סופית שמאטיפ מגיע. זאת בהחלט התחלה טובה, בלם משמעותי. כל זה לא יעזור בלי איזה חלוץ על. שם שאפשר לסגור כבר עכשיו זה גצה. אני לא בטוח שהוא הפתרון אבל אולי.
אני חושב שיש לנו עוד עונה של קוטיניו. כרגע בבארסה ובריאל אין צורך בו ולא נראה לי שנמכור אותו בתוך הליגה האנגלית (סטרלינג הוא מקרה יחודי של שחקן שהחוזה שלו נגמר ולא הסכים לחתום על חדש). כן צריך להראות שהולכים חזק בשנה הבאה כדי שהוא יישאר לשנים הבאות. מצד שני, עם סווארז גם זה לא עבד..

D! פה ועכשיו 15 בפברואר 2016

מאטיפ – מעולה. התחלה טובה ביותר.

סוארז זה סוארז. לא כולם אותו הדבר. ללואיס עשו את המוות באנגליה. אני לא חושב שהוא היה רץ כלכך מהר לעזוב אם לא היו כל הסיפורים האלו נגדו כל הזמן. ואם היינו מביאים לו עוד מישהו לשחק איתו.
ברצלונה בהחלט מסוגלים לנסות להוסיף גם את קוטי. לא יודע. מסכים שלא נמכור אותו באנגליה ואין הרבה מקומות אחרים ללכת אליהם.

גצה נשמע לי מעולה ולו כי הוא יהיה השם הכי גדול שהחתמנו מזה מיליון שנה בערך. אם פפ לא היה עוזב הייתי אומר שנלך על מולר. אבל זה כבר לא יקרה.

cookie-monster 15 בפברואר 2016

הוא היה
ברסה בלה בלה ברסה

D! פה ועכשיו 16 בפברואר 2016

ככל הנראה את צודקת

ניתאי 2 16 בפברואר 2016

לא מסכים עם הנקודה האחרונה שלך לגבי וילה – בכל ליגה, כמעט בכל עונה יש קבוצה שיורדת שהיא ממש ממש גרועה.
בליגה השישית בטיבה זאת נתניה השנה, בצרפתית זו טרואה, באיטלקית זו ורונה… באנגליה זאת אסטון וילה.

Comments closed