The long and winding road

הקבוצה הזאת נבנית לגמרי בצלמו של קלופ. אבל היא עדיין רחוקה מלהיות גמורה. לקראת העונה החדשה של ליברפול

חדי העיניים מבניכם אולי שמו לב שהבלוג קצת לקח לעצמו זמן חופש בתקופה האחרונה. יש לזה הרבה סיבות אובייקטיביות – עומס בעבודה, קיץ וילדים אבל כל אלו הם רק תירוצים. זה לא שאין לי מה להגיד – יש לי. אבל לא באמת.

כי משהו אחד שגיליתי בקיץ הזה, ואני לא חושב שהרגשתי אותו בעבר בעוצמה כזאת, זה שבלי אלמנט ה"יששש!", קשה לי להביא את עצמי להתחבר למשהו. מהו אלמנט ה"ישששש!", תשאלו? ובכן, מדובר בכדור הזה של הקבוצה שאתה אוהב שפוגש ברשת. או בכדור הפוטבול של טום בריידי נתפס באנדזון. יורו, אולימפיאדה, ווימבלדון, גמר NBA, טור דה פראנס, משחקי הכנה – הם הוציאו ממני הרבה "וואו". הם לא הוציאו ממני (לפחות עד מוקי שגיא בשלבים מסוימים אתמול בערב) את ה"ישששששש". הרגע הנכסף הזה שבו אתה יושב מכווץ על הספה, מקלל את הטלוויזיה ואז הכל משתחרר בבת אחת. לטוב, וגם לרע. וכן, רגעי ה"ישששש!" גם מביאים איתם את הדאונים האלו, הנוראים. האם הם שווים את זה עוד לא החלטתי, אבל בוי – אפילו הם קצת חסרים לי.

ברוך השם, כל זה כמעט מאחורינו. הפוטבול עוד בדיוק חודש אבל יותר חשוב, הפריימרליג עוד פחות משבוע לפנינו. זהו, נגמרו כל משחקי ההכנה, ביום ראשון בשש בערב יש לנו את ארסנל. עונה חדשה לפנינו.

הללויה.

1751536-37028886-2560-1440

אז מה אנחנו יודעים להגיד על העונה המתקרבת ועל מה שעברנו באוף סיזן הארוך והמייגע הזה?

ובכן, אני חושב שזאת היתה עונת מלפפונים שהביאה איתה התפכחות. אם חשבנו לרגע שקלופ יכריח את הבעלים לפוצץ רכש הרי שגילינו שלא רק שהוא מיושר עם הטקטיקה שלהם – קניה של שחקנים צעירים, לא להוציא סכומי עתק על שחקני על – הרי שהוא גם ממש מאמין בה (בניגוד לדעתי לברנדן רוג'רס, שאם היית נותן לו להוציא 70 מיליון על שחקן הוא היה עושה את זה). קלופ בעצמו אמר על הרכישה של פוגבה שגם אם היו לו 100 מיליון הוא לא היה קונה בהם בחיים שחקן בודד.

לא, גם בדורטמונד קלופ לא האמין ברכש מפוצץ. והקיץ זה היה בולט עוד יותר, כשקבוצות הצמרת בפריימרליג (טוב, רובן) הפציצו במחירים ושברו שיאים. עזבו את יונייטד או סיטי, תראו קבוצה כמו בורנמות' שמסוגלת לשים 15 מיליון על שחקן כמו אייב. או זה שקריסטל פאלאס מציעה 28 מיליון על שחקן כמו בנטקה. הכסף בליגה האנגלית זורם כמו מים, ועדיין יש מצב שליברפול תסיים את החלון הזה – אם בנטקה, באלוטלי ואחרים יימכרו – קרובה למצב של brake even.

יחד עם ההחתמה של קלופ עד 2022, זה אומר דבר אחד בדיוק – או שקלופ יצליח לחלוטין להטמיע את הדרך שלו בקבוצה, או שליברפול לא תגיע לשום מקום. לא יהיו לו כוכבים כמו סווארז שיעשו גול מחצי מצב, לא נקבל החתמות גדולות, סקוררים אדירים. מה שנקבל זאת קבוצה שהיא כולה של קלופ. אולי לא הקבוצה הזאת, אבל בהחלט בשנים הקרובות. קלופ לקח פה החלטה שהוא יצליח בדרך שלו, רק שלו, ומכיוון שחלקים נכבדים בקבוצה הם עדיין ירושה ממאמנים קודמים, אין לנו מה לצפות לרוץ לאליפות בקרוב. גם בדורטמונד לקח לקלופ זמן לייצר את הקבוצה "שלו". כרגיל, מילת המפתח פה היא סבלנות.

liverpool-georginio-wijnaldum_3749601

לפני שאני ממשיך בהרגשות שלי לקראת העונה, אני רוצה שניה להדגיש נקודה אחת שיצא לי לחשוב עליה די הרבה בזמן האחרון.

נהוג מאוד לחשוב שצריך שחקנים "וורלד קלאס" בקבוצה. צריך כוכבים. יונייטד, למשל, הלכה לגמרי לפי המתודה הזאת הקיץ. אבל יצא לי לשמוע את הפודקאסט של מלקולם גולדוול (מומלץ מאוד, דרך אגב) ובהתייחס לבעיות החינוך הגבוה בארה"ב הוא הזכיר מחקר לגבי ספורט שבדק האם מה שחשוב בספורט הוא "החוליה החזקה" או החוליה החלשה".

בכדורסל, זה די ברור, מה שקובע בדרך כלל הצלחה של קבוצה הוא "החוליה החזקה". אנחנו מכירים את החוק הזה ב-NBA שבפלייאוף תמיד כדאי ללכת עם הקבוצה עם הסופרסטאר הגדול יותר.

מה שמפתיע זה הטענה של המחקר שבכדורגל מה שחשוב זה דווקא החוליה החלשה. כלומר, הצלחה של קבוצה תיקבע על סמך כמה חזקה החוליה הכי חלשה שלה. זה נשמע די מפתיע בעולם של מסי ורונאלדו, בטח כשמסתכלים על ליברפול של לפני שלוש שנים, שבה סווארז עשה את כל ההבדל, אבל כשחושבים על זה לעומק, יש בזה לא מעט הגיון. אתה יכול שיהיו לך עשר מסירות מדויקות לגמרי בין השחקנים הטובים שלך, הוא אומר, אבל אם החוליה החלשה שלך מאבדת את הכדור אחרי כל המסירות האלו, אז לא עשית כלום (בניגוד לכדורסל, שם פשוט הכוכב שלך לוקח את הכדור וזהו). אם לא תצליח לשים את מסי או את סווארז מול השער, זה פשוט לא יעזור לך שיש לך אותם. כל מי שראה את מורנו מעיף כדור לשמיים אחרי התקפה מצוינת יודע בדיוק על מה אני מדבר.

אני מודה, אני לא לגמרי מכור על התיאוריה הזאת. לפעמים היא עובדת, לפעמים פחות. הרבה מאוד פעמים קל להתאים את המציאות אליה. האם ליברפול של לפני שלוש שנים הצליחה כי היתה לה חוליה חזקה אדירה בדמותו של סווארז או שהיא דווקא כשלה מול הסיטי בגלל שהחוליה החלשה שלה (קישור אחורי, הגנה) לא היו מספיק טובים בסופו של דבר? כשמסתכלים על ברצלונה והדומיננטיות שלה מול ריאל ב-10 השנים האחרונות (עזבו צ'מפיונס, שיטת גביע זה משהו אחר לגמרי) זה בגלל שמסי הוא הכי טוב בעולם, או שדווקא מסי ורונאלדו מבטלים אחד את השני, וצ'אבי בזמנו, אינייסטה ובוסקטס מתעלים על כל מה שיש לריאל מאחורי רונאלדו?

אין לי תשובות ברורות לזה. אבל כשאני מסתכל על מה שקלופ עושה בליברפול בפגרה הראשונה שלו, זה נראה לי שהוא עובד בדיוק לפי השיטה הזאת. מעלים את החוליות החלשות ומחזק לרוחב. תראו מי עזב או אמור לעזוב – סקרטל, לוקאס, ג'ו אלן, באלוטלי, בנטקה, אייב. כולם פשוט לא מספיק טובים. עושים טעויות שעולות לנו במשחקים (סקרטל, לוקאס) או שמאבדים כדורים בנקודות קריטיות (שוב, לוקאס) או שהולכים ראש בקיר (אייב), מחמיצים יותר מדי (בנטקה, באלוטלי) או סתם בינוניים נורא (אלן, שאני מחבב באופן אישי, אבל הוא פשוט שחקן בינוני).

אז קלופ הביא את מי שהוא חושב שמהווה שידרוג לשחקנים האלו ויצר עומק יפה בקבוצה של שחקנים שאמורים להיות עוגנים יציבים. עוד שניה נדבר על למה העבודה שלו לא הושלמה.

mane

עכשיו בואו נבחן את השאלות העיקריות לקראת העונה.

איפה נקודות החוזק של הקבוצה?

כבר בשנה שעברה, בחצי השני של העונה, ליברפול הובילה את הליגה בהבקעות (אני לא יודע אם הנתון הזה נשמר עד הסוף) ועכשיו ליברפול הוסיפה את מאנה, שהוא שחקן מצוין שיודע למצוא את הרשת. נוסיף לזה את אוריגי ואינגס בריאים (ואולי אולי אפשר לקוות שסטארידג' יישאר בריא?) הרי שהקבוצה הזאת אמורה להבקיע לא מעט.

עוד שדרוג רציני נמצא במרכז המגרש. לטעמי, יש עומס קצת גדול מדי בקשרים – על שתי העמדות האחוריות ב-4-2-3-1 של קלופ מתמודדים הנדרסון, צ'אן, ווינדלום, מילנר וגם סטיוארט קיבל הרבה קרדיט במשחקי ההכנה (ובצדק, היה טוב מאוד). על השלושה הקדמיים יש לנו את קוטיניו, פירמינו, לאלנה, מאנה, גרוייץ' וגם מרקוביץ' אם לא יימכר. זה עשרה שחקנים, למקרה שאתם סופרים, על עשרה מקומות. וגם זה בהנחה שלוקאס ומרקוביץ' ילכו. ולא ספרתי את אוג'ו שקלופ מעריך מאוד. וכל זה בלי משחקים באירופה בכלל.

אבל כבר ראינו בעונות קודמות שפציעות קורות הרבה מאוד, עם או בלי אירופה. אז העומס הזה אולי מפריע לשחקנים, אבל לקלופ הוא נותן רווחה וגם את היכולת להרכיב תמיד את השחקן שביכולת הכי גבוהה. ההגעה של ווינדלום ומאנה מייצרת שידרוג עצום במרכז המגרש – גם ביכולת להבקיע שערים וגם ביכולת לצאת קדימה מהר, כמו שראינו מול בארסה, ובהנחה שנראה הרכבים של צ'אן-ווינדלום מאחורה ומאנה-קוטיניו-פירמינו יחד עם חלוץ או לאלנה ופירמינו בתור תשע מזויף, הרי שמדובר בהרכב שלוחץ בצורה בלתי פוסקת ומייצר מצבים מאיבודי כדור. זה הולך להיות כדורגל מלהיב.

איפה החולשות?

פה זה די ברור, יש שתי חולשות מאוד ברורות לטעמי.

הראשונה – ההגנה לא שודרגה מספיק. הסיפור עם סאקו מייצר חוסר עומק משווע בעמדת הבלם, אפילו שהטרגאריין שקנינו נראה שחקן מאוד סולידי, אבל מה שיותר חמור זה שאנחנו עדיין תקועים עם מורנו באגף שמאל. דיברנו על חוליה חלשה אז קיבלתם אותה.

אני חושב שקלופ מבין את הבעיה, העובדה היא שנקשרו בשם של הקבוצה לא מעט שמות בעמדה הזאת כמו הקטור או בן צ'ילוול מלסטר (אני עדיין מקווה שמישהו יגיע) ושהוא גם ניסה במשחקים האחרונים את מילנר בעמדה הזאת, אבל כרגע אין לזה פתרון אמיתי, עם כל הכבוד למילנר. אם לוברן ימשיך את השיפור משנה שעברה ומאטיפ יהיה כל מה שהבטיחו (אני חוזה לא מעט קשיי השתלבות וגם יש לו אליפות אפריקה בחורף) הרי שיהיה אפשר לקוות לשיפור מסוים. אבל זה עדיין לא מספיק. וזה לפני שדיברנו על כך שאיך שהוא אנחנו שוב מגיעים לעונה עם מיניולה בתור שוער ראשון.

הבעיה השניה היא בעיניי אקוטית עוד יותר. מול ברצלונה וקבוצות כדוגמתה (מה שנותן לי אופטימיות זהירה לקראת ארסנל בראשון) השיטה של קלופ היא קלאסית. אלו קבוצות שנותנות לשחק, יוצאות קדימה ומאפשרות לקבוצה היריבה לצאת למתפרצות מהירות. ראינו את זה מצוין כבר שנה שעברה בניצחונות היפים מול צ'לסי, הסיטי (פעמיים) וגם דורטמונד. הבעיה היא שגם ראינו הרבה מאוד מההיפך, בפריימרליג לא חסרות קבוצות שיסתגרו אחורה, יתנו לליברפול להניע כדור למוות ולא יאפשרו למשחק המתפרצות שלה לעבוד. ההגעה של מאנה (בטח על חשבון לאלנה האנמי יחסית מול השער) אמורה להווה שיפור מסוים, אוריגי מתפתח לאט לאט לחלוץ רחבה אימתני וגם לסטארידג' יש את הרגעים שלו אבל כרגע לליברפול חסר השחקן שובר השיוויון הזה שיאפשר לה להכריע משחקים מהסוג הזה. שחקן כמו אגווארו של הסיטי, זלאטן ביונייטד וכו'. בנוסף, משחק האגפים שלה פשוט לא מספיק טוב, וראינו את זה שנה שעברה, מה שגורם לה להתנפץ שוב ושוב על מרכז ההגנה של היריבה (במאמר מוסגר, אני חושב שאנשים לא מבינים עד כמה דני אלבס היה חשוב לבארסה בזמנו, בזכות היכולת שלו, בשילוב עם מסי, באגף ימין לפרק הגנות).

למה אפשר לצפות?

בעונה השניה של רודג'רס בקבוצה (מארגנים טיול לבאר שבע להגיד לו שלום בעוד שבועיים?) נתתי מספר נקודות שהייתי רוצה לראות מהקבוצה. הנה מה שהייתי רוצה לראות, דברים שיגידו שהיא התקדמה:

– לא לספוג במצבים נייחים. שנה שעברה ליברפול היתה הקבוצה שספגה הכי הרבה ממצבים נייחים בפריימרליג. עכשיו סקרטל הלך ואמור להיות לנו שוער חדש (שפצוע ויחזור רק עוד חודשיים כזה) ומאטיפ הוא גבוה, אבל ממה שראיתי במשחקי ההכנה (הגול של צ'לסי, הגול של רומא) זה לא נראה שאנחנו הולכים לראות שיפור פה. קלופ, תעשה משהו!

– יציבות. אם יש משהו שאפיין את השנה שעברה זה האפס אנד דאונס. מסוגלים לשים שישיה על סאותהמפטון ואז להפסיד לאיזה קבוצה מתחתית הטבלה. לחזור מ-3-1 מול דורטמונד, לנצח את סיטי 3-0 וגם לאבד יתרון 2-0 מול קבוצה בינונית שבכלל לא ניסתה לתקוף. האישיות של קלופ היא אדירה ומאפשרת לקבוצה תמיד להאמין שהיא מסוגלת לנצח. וזה טוב. אבל אני חושב שיש לזה דאון סייד מסוים שאי אפשר לשמור על מתח גדול כל כך לאורך זמן. הקבוצה הזאת חייבת להיות רגועה יותר ולהאמין בעצמה.

– לסגור משחקים. זה מתקשר ישירות לסעיף הקודם – חלק גדול מהבעיות של הקבוצה הזאת בשנה שעברה נבעו מכך שהם שיחקו מצוין מחצית, לא הצליחו להבקיע או הבקיעו גול אחד, ואז בחצי השני חטפו בראש. המשחק בגמר הליגה האירופית מול סביליה הוא דוגמא מצוינת. ולצערי היו לא מעט. הקבוצה הזאת חייבת לדעת ללחוץ ולגמור משחקים כבר בחצי הראשון.

– להכניס מצבים נייחים – חשבתי להכניס את זה אחרי הסעיף הראשון אבל לדעתי הוא יותר קשור לסעיף האחרון. בעונה הגדולה האחרונה שלנו, הקבוצה הזאת ספגה לא מעט אבל גם ידעה להרוג משחקים עם מצב נייח מצוין. היו לנו אז את סטיבי וסווארז וסקרטל בעונת שיא התקפית וזה עזר המון לגמור משחקים. בשנתיים האחרונות המצב פשוט מזעזע. חוץ מקוטיניו שיודע לבעוט מדי פעם בעיטות חופשיות אין לנו כלום בתחום הזה. מאטיפ אמור להוות שידרוג מסוים אבל זה לא מספיק. ובבקשה, בבקשה – זה שהוא השמאלי היחיד בקבוצה לא אומר שמורנו חייב לבעוט כל כדור חופשי מצד ימין!

– תנו לי "יששש!". ועוד כמה "ישששש!". אני צריך את זה.

יאללה, שתתחיל כבר הליגה.

הדו"חות הכספיים של הפועל ת"א
המשחקים מהנים, הארגון מתסכל

98 Comments

dmc 9 באוגוסט 2016

מזל שיש את קלופ, בלעדיו אנחנו עוד קבוצה בינונית בליגה אדירה. בקלות יכל לחתום בצ'לסי/יונייטד/סיטי והיינו נתקעים עם מאמן דרג 3-4 שהיה מבזבז עוד שנתיים. בשביל לעצור את כדור השלג הזה צריך שחקנים וורלד קלאס (סווארז וג'רארד למשל) או מאמן וורלד קלאס. מזל.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

אני באמת מקווה שמאמן וורלד קלאס מספיק

הוולשי הרזה 9 באוגוסט 2016

הפוסט (המבורך) יוצר אצלי תחושה של Deja Vu. כמו לפני שנה, ולפני שנתיים, ולפני שלוש ולפני…בנייה איטית, שיפור בחלק הזה והזה, קצת חסר פה, קצת חסר שם. בקיצור, בתחושתי (הסובייקטיבית) אני לא אופטימי. הרבה מאותו הדבר.
לא שזה רע, זה פשוט חלק מהחיים. ובסתירה עצמית, נקווה לטוב.
בעניין ההגנה: לדעתי זה לא תליו רק באיזה בלמים או מגינים יש לך אלא גם בשיטה עצמה. כלומר איך עובד מרכז השדה שלך, בעיקר הקשרים האחוריים. שיטת הלחץ שקלופ רוצה יכולה להוריד, אה ובכן, לחץ מההגנה.נראה איך זה עובד. באשר למצבים הנייחים: מי שלא מבקיע ממצבים נייחים לא יודע להגן במצבים נייחים (ואולי זה הפוך).

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

אני מסכים ששיפור בקישור האחורי, שבשנים האחרונות היה תלוי מדי בשחקנים כמו לוקאס (וג'רארד בעונת הכמעט אליפות, בתפקיד שלא מתאים לו) אמור לתת שיפור גם בחלק האחורי. השאלה אם צ'אן, הנדרסון וווינדלום הם האנשים המתאימים

matipool 9 באוגוסט 2016

היינו צריכים להילחם בכל הכח על קאנטה .

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

אתה לא יכול להלחם כרגע בצ'לסי. וממה שראיתי, הוא אף פעם לא היה מטרה של קלופ. בכלל, הייתי נזהר כמו מאש משחקנים שנתנו עונה טובה אחת בקבוצה קטנה. לא התרשמתי ממנו יותר מדי באליפות אירופה (למרות שכמובן זה לא קריטריון. גם פוגבה לא בדיוק זהר שם).
בוא נגיד ככה – ווינדלום לדעתי זה רכש מעולה. הוא דוחף את הכדור קדימה בצורה מצוינת וזה משהו שהיה חסר לנו בשנים האחרונות. השאלה אם זה יספיק בשביל לעצור התקפות נגד. נראה

אריק 9 באוגוסט 2016

עשיתי חיפוש על המילה יונייטד בטור פתיחת הליגה שלך על ליברפול יצא 3. אין שיפור במצבך. עכשיו אתפנה לקרוא.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

ואני אובסס..

אריק 9 באוגוסט 2016

אתה וכנראה גם הסוציאליסט הגרמני

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

בוא נגיד שקרבות מסיבות עיתונאים בינו לבין מוריניו יהיו חידוש מרענן על הקרבות בינו לבין פפ

אריק 9 באוגוסט 2016

מקווה שהשנה זלאטן יעשה את מסיבות העיתונאים.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

That make two of us

dk 9 באוגוסט 2016

פעם הבאה תתייחס לשפילד יונייטד ותראה איך אריק מגיב

ק. 9 באוגוסט 2016

והמילה סיטי הופיעה 5 פעמים. זה אומר בעיקר שהיא הופיע בטקסט 5 פעמים.
קבוצה בפרמייר ליג, ליברפול שיחקו מולה, עברה שינויים ויש לה שחקנים שאפשר להדגים דרכם נקודה.
נראה לי הבעיה היא לא אצל גרייזס…

אריק 9 באוגוסט 2016

יכול להיות שהוא מפתח אובססיה חדשה… חוץ מזה – מתחממים לליגה. תראה בעימות הזה את מגן קהילה שלנו.עושים ניסויים.

ק. 9 באוגוסט 2016

האמת אני נהנה לקרוא את זה מהצד … תמשיכו
למרות שליברפול / "רק לא יונייטד (וגם צ'לסי)" הן הקבוצות המועדפות עליי באנגליה

ק. 9 באוגוסט 2016

*שהיא הופיעה כמובן

משה 9 באוגוסט 2016

נבניתם על האובססיה של הסקוטי שלכם כלפינו. התודה שלך התקבלה השמחה.

matipool 9 באוגוסט 2016

חן חן על המאמץ והזמן שהשקעת בתקופה כזו . חיכינו הרבה זמן ..
מאד מאד מאד מקווה שיביאו דחוף מגן שמאלי . רע ומר לי עם מורנו . מעדיף את מילנר שם בכל יום .
מקווה לקצת נחת העונה ולהיות בעניינים , דהיינו – להיות באזור של ליגת האלופות עד לסוף העונה ואולי אולי נראה עוד ימים כמו נגד ברצלונה .. ( הפרשן במשחק נגד ברצלונה הבטיח שליברפול הולכת להתחרות על התואר ושסוכניות ההימורים שרואות את המשחק יעלו את הסיכויים שלה (-: ) .

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

מי זה באמת היה הפרשן הזה, הוא התלהב קצת יותר מדי. מעניין מה הוא חשב על המשחק מול מיינץ למחרת (ורק שיהיה ברור, אין לי שום ספקות שאף אחד בליברפול לא התאמץ במשחק הזה, יום אחרי משחק מול בארסה ברור שתבוא נפילת מתח ובעיקר אף אחד לא ירצה להפצע. מצד שני, אני מניח שאפשר להגיד אותו דבר על ברצלונה נגדנו. בקיצור, לא הייתי מסיק יותר מדי מהמשחקים האלו)

matipool 9 באוגוסט 2016

לא יודע . חשבתי שאולי אתה יודע .
לא מבין מי אישר לטוס לגרמניה יום למחרת המשחק בוומבלי ולשחק יום אחרי יום ( גם עם כל החילופים שמותר לעשות זה טירוף ) .

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

מילא לטוס ולשחק יום אחרי יום, איך קלופ מעלה למגרש שחקנים ששיחקו יותר ממחצית רק יום לפני? זאת כבר ממש הפקרות

משה 9 באוגוסט 2016

אני חושב שזה היה אלון חזן.

כחול אדום 10 באוגוסט 2016

אלון חרזי

אריק 9 באוגוסט 2016

היתרון הגדול של ליברפול זה החופש מכדורגל אירופאי מיותר. קלופ מאוד תובעני משחקניו. זה לא יכול לעבוד ביותר ממפעל אחד כשמשחקים בפרמייר ליג. אבל זה בהחלט יכול לעבוד באחד. אני חושב ולא בצחוק שהסיכויים שלכם לאליפות השנה גדולים ממה שנדמה לכם.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

יש פה שני דברים שרציתי לכתוב עליהם. אחד זה מה שאמרת שאין מפעלים אירופאיים. השני זה שקלופ הוא אחד הבודדים מקבוצות הצמרת שהוא לא מאמן חדש בקבוצה שלו. צ'לסי, סיטי, יונייטד – כולן עם מאמן חדש. זה דומה מאוד למצב שהיה לפני שלוש שנים, גם אז שלוש הקבוצות האלו היו עם מאמן חדש, אם אני זוכר נכון (בטוח צ'לסי ויונייטד, לא בטוח לגבי הסיטי). מה שאומר שלקלופ יש סוג של יתרון בזה שרוב השחקנים שלו כבר מכירים אותו ויודעים את השיטה שלו, עכשיו צריך להכניס את השחקנים החדשים לתלם ולשכלל את העסק.
אליפות? כמו שאמרתי, יותר מדי חולשות כרגע. זה יותר תלוי באיך הקבוצות האחרות ייראו מאשר בנו.

אסף כלשהו 9 באוגוסט 2016

גם סיטי. פלגריני לקח אליפות בעונה הראשונה שלו.

בני תבורי 9 באוגוסט 2016

אני ממש מרחם על פסימיים.

הוולשי הרזה 9 באוגוסט 2016

אין מה לרחם, להפך! אם יהיה רע זה יתאים לציפיות ולא נתאכזב. אם המצב יהיה טוב אז הרווחנו. Win-Win…בערך

יותם 9 באוגוסט 2016

איפה במערך ייכנסו יחד עם הרכש החדש שני הקפטנים מילנר והנדו? מאד לא הייתי רוצה לראות ירידה בדקות שלהם.

matipool 9 באוגוסט 2016

אם לא יירכש מגן שמאלי חדש , מילנר ישחק שם לא מעט .
ברור שתהיה ירידה בדקות שלהם ולאור היכולת של הנדרסון בעונה הקודמת , לא בטוח שזו טעות ( מאנה משחק בצד ימין של הקישור , מקום שבו הנדרסון שיחק לא מעט והוא הרבה יותר מתאים לשם ) .

ישראל 9 באוגוסט 2016

מאנה משחק בשלישייה הקדמית (המערך הדי קבוע של קלופ הוא 4-2-3-1). בשום תסריט הנדו לא שייך לשם.

אני דווקא רואה את קלופ מגוון במקרי הצורך עם סוג של 4-3-3, שנראה סוג של 4-1-2-3 עם צ'אן/סטיוארט לבד בקישור מאחורה, שניים מתוך הנדו/ויינאלדום/גרוייץ'/אפילו לאלנה לפניהם, ושלישיה התקפית יותר – מאנה/פירמינו/קוטיניו/אוריגי/סטאר, מי שצריך.
נדמה לי שככה שיחק, לפחות במחצית השנייה, נגד בארסה – כשאמר בפירוש שזה המשחק שהכי מכין אותו לארסנל.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

מה שמעניין בקדם עונה (וגם במחצית הראשונה מול בארסה) זה שקלופ בכלל לא משחק עם חלוץ טבעי. פירמינו עושה 9 מזויף ומאחוריו יש את לאלנה-מאנה-קוטיניו. היתרון של הרכב כזה זה לחץ בלתי פוסק על ההגנה של היריבה והרבה מאוד מהירות מקדימה. ראינו את זה בגול הראשון נגד בארסה, לחץ של לאלנה שזוכה בכדור, שחרור כדור מהיר קדימה והגעה של מאנה לעמדת הבקעה מצוינת. אני מעריך שנראה הרבה את ההרכב הזה

זה משנה 9 באוגוסט 2016

אריאל, טוב שחזרת.
פרמיירליג, טוב שחזרת גם כן.

מכל תקופת ההכנה הזו לא חושב שאפשר לקחת הרבה. המטרה העיקרית הייתה אך ורק בניית כושר פיזי וכושר משחק. זה שראינו את הגגנפרס, זה כבר בונוס. הולכת להיות עקומת למידה עד נובמבר ככה. מקווה שבדצמבר כבר ניראה ממש כמו קבוצה של קלופ, וההיררכיה בסגל תהיה ברורה יותר.
רק הפציעה של מילנר ממש מדאיגה אותי, לכל שאר הבעיות אני משוכנע שיש לקלופ פתרונות. אולם לוורסטיליות של מילנר קשה למצוא תחליף.

rochu 9 באוגוסט 2016

long overdue … תודה :)
לגבי ווינאלדום, אולי אני מושפע מהמנג'ר יותר מידי, אבל הוא תמיד נראה לי שחקן בחלק הקדמי של הקישור לא אחד כזה שמנהל מאחורה. בטח שלא מחלץ כדורים\הורס התקפות יריב.
ומהלא נאמר על מגינים שמאליים, כנראה שזו העמדה עם הכי פחות היצע בכדורגל של היום…

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

גם לי הוא נראה כמו שחקן יותר התקפי, אבל במשחק מול בארסה, למשל, קלופ פתח איתו לצד צ'אן בחלק האחורי יותר אז אני מניח ששם הוא ישחק איתו, ברוטציה עם הנדרסון בעיקר (מילנר מיועד כנראה למגן שמאלי). אני מניח שנראה הרבה רוטציה בתפקידים, סך הכל יש לך הרבה מאוד שחקנים שיכולים לתפקד בהרבה מקומות במרכז המגרש ומאפשרים לך הרבה אופציות.

rochu 9 באוגוסט 2016

לתת למילנר את העמדה הזאת (למרות שהיה לא רע בכמה משחקים בעונה שעברה) זה סוג של פשע. לאבד את היכולת שלו במרכז, עם התנועה והתעשיתיות (?) שלו אני שם אותו באמצע לפני כל שחקן שיש לנו כרגע.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

מילנר לא מאיים בכלל על השער, זה החסרון העיקרי שלו. ממה שראיתי כשהוא שיחק בתור מגן, הוא נותן הרבה מאוד תנועה על קו שמאל ויש לו יותר אחריות הגנתית מאשר מורנו. ולמרות שהוא ימני בעקרון, ההגבהות שלו עדיין יותר מדויקות משל מורנו שהוא חלש מאוד בקטע הזה

רובי פאולר 9 באוגוסט 2016

נכון, ובל נשכח שבהגבהות של מילנר עסקינן – הן בדר"כ מדוייקות כמו שעון הודי

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

כל עוד הוא לא מרים מהקרן הוא בסדר

אמיתי 9 באוגוסט 2016

אין שוער מספיק יציב. זו החולשה העיקרית

dorigil 9 באוגוסט 2016

he's our keeper, our mighty keeper, simon mingola!

הולכת להיות עוד שנה ארוכה…

ישראל 9 באוגוסט 2016

* תיקון קטן – ויינאלדום (wijnaldum), לא ווינאדלום.

* אני כן אופטימי מהמשחק מול בארסה ופחות מתרשם ממיינץ – לא חושב שבארסה שיחקה משחק יום לפני ששיחקה נגדנו, ועוד עם טיסה בתווך. נגד מיינץ פשוט ראו שזה לא עניין אף אחד. אפילו אני, עם דודא ברמת הקריז לכדורגל ולליברפול, לא שרדתי יותר ממחצית את השיעמום.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

נכון שהמשחק מול בארסה יותר אינדיקטיבי, אבל לא היה נראה שמישהו שם ממש שש למשחק הזה. שיחקו ברבע הילוך (וגם, ההגנה שלהם לא אטרקציה). וייקח לי זמן להתרגל לשם של ההולנדי הזה, תודה

בני תבורי 9 באוגוסט 2016

תרדו כבר ממיניולה, הוא שוער מצוין וטוב מאוד שיש לו תחרות על העמדה. ראינו את טר שטנגן שכל כך היה נחשק בקרב אוהדי ליברפול, ראינו את קורטואה שנחשב לטוב בעולם עוד מהיותו עובר, ראינו את דה חאה מתבזה מול קוטיניו בשער שאילו היה מובקע על ידי מסי היה מוכתר כשער המילניום וכה הלאה. מיניולה שוער מצוין עם חולשות שאפשר לתקן ובכל מקרה, נכון להעריך שוער שמשחק עם הגנה קבועה לאורך זמן ולא כפי שהיה אתו בעונה שעברה.

זה משנה 9 באוגוסט 2016

+1

D! in gery Leipzig 9 באוגוסט 2016

AMEN

רובי פאולר 9 באוגוסט 2016

D מה אתה עושה שם?!

אבי גלברט 9 באוגוסט 2016

מסכים לגמרי לגבי מינולה .שוער לגיטימי לחלוטין לקבוצת טופ .

אמיתי 9 באוגוסט 2016

חצי מההגנה זה שוער ומה שהוא מקרין על ההגנה.. נדבר בכריסמס כשיהיה לכם יחס שערים/ספיגה של 3/3

באבא ימים 9 באוגוסט 2016

אני מסכים בעיקר עם מה שזיהית כבעיה האקוטית והיא שאין פתרון אמיתי לקבוצות שלא יריבו עם ליברפול על החזקת הכדור. הבעיה הזו מחריפה לאור העובדה שיש הרבה יותר קבוצות כאלה מקבוצות שנותנות לשחק ושמנסות לבסס דומיננטיות כך שבחישוב הנקודות שכרנו עתיד לצאת בהפסדנו. העובדה שאין לנו משחק אגפים ובועטים טובים ממרחק (הדרכים היעילות ביותר לפרוץ הגנה צפופה) היא הבעיה העיקרית.

ההימור שלי- כיף גדול לפרקים יחד עם לא מעט תסכול.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

אז מה חדש, מה שנקרא

זה משנה 9 באוגוסט 2016

הבעיה הזו אמורה להיפתר עם וינאלדום ומאנה. שניהם קשרים שיודעים להבקיע (בניגוד לנתונים של מילנר ולאלאנה למשל), הם אמורים לסייע לחלוצים בכך שיהיו חייבים לתת להם יחס, מה שיקל על החלוצים להשתחרר.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

זה חלק מהפתרון, נכון, ואמור לשפר את הבעיה. עדיין האגפים שלנו לא מספיק טובים התקפית וחסר לנו חלוץ שובר שיוויון

זה משנה 9 באוגוסט 2016

האגפים שלנו כרגע זה קוטיניו ומאנה שזה אחלה, וסטארדיג' בריא הוא שובר שוויון.

לא יודע, אני יחסית אופטימי, הקבוצה נראית לי חזקה יותר מזו של העונה הקודמת. לא רק בהיבט של איכות הכדורגלנים אלא גם מבחינת הפריסה של העמדות (כפי שכתבת) והמבנה הפיזי. עושה רושם שהשחקנים שהובאו הם חזקים וגבוהים. אני סבור שהרבה תלוי בכניסה לעונה וביצירת מומנטום. ראינו בעונות הקודמות מומנטום שנוצר בשלב מאוחר מדי של העונה. צריך להתחיל אותו בשאיפה כבר באמירייטס.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

באגפים התכוונתי למגנים שלנו, אחד לא כזה תוקף והשני לא מדויק ומקבל החלטות רעות. מאנה וקוטיניו זה באמת אחלה. הצירוף של מאנה גם יתן יותר דגש לאגף ימין שבשנים האחרונות היה פחות חזק התקפית (כמעט כל מי שתופקד שם הוא לא ווינגר אמיתי – מילנר, הנדרסון וכו') ואמור לפנות מקום לקוטיניו בצד.
גם אני אופטימי יחסית. יותר מעונה קודמת, זה בטוח (עכשיו אני צריך ללכת לפוסט פתיחה של שנה שעברה ולראות מה חשבתי אז..). בוא ננצח את ארסנל ותראה איך כולם פה מדברים על אליפות :-)

זה משנה 9 באוגוסט 2016

השילוב בין קליין למאנה נראה מצוין מול בארסה. קוטיניו ומורנו מצד ובצד שני, זה לא טוב.

southport 9 באוגוסט 2016

תודה התגעגענו!

אף מילה על ציפיות מבחינת מיקום וכו' ? לא שאני מאשים אותך העונה שום דבר לא נראה בטוח חוץ מארסנל בטופ 4

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

ציפיות לאליפות כמובן..
לדעתי זאת העונה שארסנל נשארת מחוץ לטופ 4. הם פשוט לא התחזקו כמעט ועדיין לא פתרו את הבעיות העיקריות שלהם. אני גם לא מבין למה הם כל כך רוצים להיפטר מז'ירו (ובכלל למה אוהדי ארסנל כל כך שונאים אותו, האיש מביא עבודה).
לגבינו, הציפיה העיקרית שלי זה לראות שיפור בדברים שדיברתי עליהם. אם נראה את זה, הרי שנוכל לבנות לשנים הבאות. נראה לי שצריך לכוון למקום חמישי, ולקוות שאחת או שתיים מהגדולות יפלו (אני יכול לראות איך צ'לסי מגמגמת. גם ארסנל, כמו שאמרתי) ולהשתחל לליגת האלופות

ישראל 9 באוגוסט 2016

ארסנל הביאו את גרניט שאקה, ובינואר את אל-נני שנראה מצוין – שני קשרי אמצע-אחורה מצויינים. בהחלט חסר להם בלם מהיר במקום מרטסאקר.
להמר על מקום של קבוצה השנה בליגה האנגלית זה מופרך. לכל הימור השנה יש סטיית תקן של לפחות איזה 5 מקומות בטבלה, והכל כולל הכל יכול להיות.

גורביץ' 9 באוגוסט 2016

לא חושב שאליפות זאת מילה גסה. צ'מפיונס זאת המטרה כמובן, אבל זאת תקופה אחרת עכשיו בליגה, זאת לא ליגה של טופ 3-4 סגורים מראש. וגם אין פייבוריטית מובהקת אחת.
אחרונת הטיטנים – צ'לסי, נדרסה שנה שעברה, יונייטד נראו רוב העונה כמו יונייטד באייטיז, טוטנהאם זאת טוטנהאם (להפסיד שני מחזורים אחרונים בגרבג' ועוד פעם לסיים אחרי ארסן, come on..), ארסנל וסיטי נראות כרגע עם יתרון בנקודות מעל השאר.
מאנה נראה טוב, פירמינו וקוטיניו איתנו לעוד עונה, נראה איך כל העסק יתחבר בקישור, לדעתי זה המפתח. גם עם הצירוף של ווינלדאם ביחד עם הנדו ואמרה צ'אן, אני עדיין חושב שהקישור נחות משמעותית משאר הפייבוריטיות לטופ-6, אבל עם קלופ סב קוץ' מילגה..

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

יונייטד סוף סוף הביאו מאמן באמת טוב וגם השקיעו המון ברכש. לדעתי יש להם עדיין חוסרים לא קטנים בהגנה ובקישור האחורי אבל הם בהחלט מועמדים לאליפות. סיטי עם פפ כמובן גם כן. אני לא רואה יתרון לארסנל.
לא מילה גסה אבל צריך שהרבה יתחבר כדי שזה יקרה. גם בדורטמונד לקח לקלופ שלוש שנים כדי להתחיל להתמודד על אליפות

D! in gery Leipzig 9 באוגוסט 2016

thanks ariel.

was needed

אבי גלברט 9 באוגוסט 2016

טוב התגעגענו ….היתה חסר פה …ולא על תזלזל בטור דה פראנס אני חולה על הטור ואופניים בכלל .
אני חושב שקשה לדבר על ציפיות לעונה מכמה סיבות .
א. זה כנראה (בתקווה) לא הסגל הסופי עדין .
ב.עד עכשיו שיחקו בעיקר הנערים לפנינו ושיחקו נפלא אבל בליגה איג'רה ושאר הילדים כמעט ולא ישחקו אם בכלל .
ג.ייקח כמה משחקים לסגל הבכיר לרוץ ביחד בהרכב החדש .לצערנו יש לנו פתיחה מהגהנום .
ד. כמה שהתחזקנו (ולדעתי התחזקנו) גם אחרים התחזקו וחלקן מאד .
יש את הערך המוסף של קלופ שאמור לאזן אבל גם פפ וחמוריניו לא פריארים כידוע …
בקיצור נכון הגיעו שחקנים חדשים חלקם מצויינים (מאנה) חלקם עדין טעוני הוכחה (בעיקר וינלדום) וגם לשני הבלמים יקח זמן להבין ולהכיר את הליגה .
ההתקפה נראית על הנייר טוב ואני בונה מאד על אוריגי וםחות על הפצוע ופרמינו .
בסוף אחרי כל הרכש נשארנו עם מורנו ולאלנה בהרכב וזה לא מקדם אותנו הרבה .
קלופ הוכיח בשחרור השחקנים שהוא רוצה לצאת כמובן מהבינוניות וגם צעירים שלא פרצו או איכזבו שוחררו וזה מבורך .
עדין נשארנו עם לוקאס ,בלוטאלי,בנטאקה ,מרקוביץ וכו שצריכים ללכת .
עונת פריצה אמורה להיות לסטיוארט ,אוריגי,אינגס ולצעירים אג'רה (מדהים ) ,אוג'ו, ואולי גם לעוד אחד שתיים .
צריך לזכור שאין לנו אירופה השנה ואפשר להתרכז נטו בליגה ,בגביע ולחשל את הצעירים בגביע המילקי .
אני חושב שהערכה ראשונית תהיה לנו בראשון איך העסק יראה והערכה יותר טובה אחרי חודש כמובן .

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

לא מזלזל בכלל בטור, מאוד אוהב אותו. אבל זה לא ליברפול

משה 9 באוגוסט 2016

לאלנה הוא אחד השחקנים החשובים בשיטה של קלופ. הלחץ שלו הוא הבסיס.

אבי גלברט 9 באוגוסט 2016

אוקי צודק .זכאי …

אלי 9 באוגוסט 2016

אריאל – זה ווינלדום ולא ווינדלום.
יאללה שיתחיל כבר.

אלי 9 באוגוסט 2016

ראיתי שכבר תיקנו אותך, סליחה.

cookie-monster 9 באוגוסט 2016

אני ראיתי שמתיחסים אליו כ GINI
אל תשאלו אותי איפה. . אולי אפילו באתר הרשמי או בראיונות .
גיני מתאים לי יופי.
נהפוך את זה ל ג'יני.

cookie-monster 9 באוגוסט 2016

מצאתי!
הטוויטר הרשמי של ליברפול
Gini can't wait – and neither can we! ⚽ https://t.co/eYvol9LaKk
(https://twitter.com/LFC/status/762630184306630656?s=02)

cookie-monster 9 באוגוסט 2016

עצרתי באמצע קריאה להגיד שבלי החוליה החזקה בעונה ההיא לא ההינו מתקרבים למצב שהחוליה החלשה יכולה לעלות בנקודות החסרות.

חוזרת לקרוא.

cookie-monster 9 באוגוסט 2016

סטארידג' לא בריא.
איזה משהו מוזר בירך שקלופ ענה כששאלו אותו מתי יחזור (לפני יומיים) שהוא לא יודע.
די לא ברור.

לגבי קבוצות מסתגרות: מהירות תפתור את זה. או לפחות חלק מזה. אנחנו צריכים את סטיבי חזרה!

איאן ראש 10 באוגוסט 2016

+1

רותם 9 באוגוסט 2016

אני אגיד שקלופ בונה קבוצה נהדרת לדעתי לפי הרוח האמיתית של ליברפול בעוד מוריניו בונה במנצ'סטר קבוצה לפי הרוח האמיתית של מוריניו.
תהיה לך את הקבוצה הכי סקסית השנה בפרמיירליג.
כל השאר הקבוצות נראות כמו נערות ליווי של אריסטוקרטים- לא סקסי בעליל!!

ran 9 באוגוסט 2016

1. יציבות אכן מילת מפתח ראה 4-0 על ברצלונה ו 0-4 מיד אחריו מול מיינץ.
2. רכש מרשים עם חסרון שלא נמצא פתרון למורנו. לא ראיתי את קריוס אבל נראה לי שהוא הגיע במטרה להפוך לשוער ראשון. מאנה שחקן אדיר, פוטנציאל לוורלדקלאס אבל סובל מחוסר יציבות נקווה שקלופ ידע להוציא אותו מזה. תחושות קשות לגבי מאטיפ, חשש שהוא פלופ אחרת לא היה משוחרר בתום החוזה אלא נמכר לפני. הטארגריינן נראה כבלם סולידי ועל גרויץ אין לי עדיין דעה. בנוגע לווינלדום – להתנפל על שחקנים מקבוצה שירדה ליגה תמיד מדאיג אם לא מדובר בבלוף, למרות שמול ברצלונה הוא היה מצוין.
3. יללאה שתתחיל כבר העונה.

רובי פאולר 9 באוגוסט 2016

וולקאם בק
התגעגענו
הרגת אותי עם הטרגריאן שקנינו, פשוט ענק!

ישראל 9 באוגוסט 2016

האמת – נשבע – חשבתי על הטראגאריין מהרגע שהשם שלו עלה, והייתי בטוח (בטוח!) שסה יהיה בפוסט של אריאל.
מבטיח

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

זה לגמרי מתבקש

אסף the kop 9 באוגוסט 2016

יש לנו את ארסנל טוטנהם לסטר וצלסי במהלך 5 המחזורים הראשונים.
ליברפול משחקת 4 משחקים בחוץ ורק אחד בבית ב 5 המחזורים הראשונים.

הרבה תלוי במומנטום שיצטבר במחזורים האלה.

matipool 10 באוגוסט 2016

לגמרי .
פתיחה מפחידה נורא .

Rushie 9 באוגוסט 2016

אני מצטרף לפסימיים .בעצם יש פה בכלל כאלה?
קיבלנו הקיץ הזה פחות או יותר מה שאנחנו מקבלים כל קיץ. עשינו עבודה טובה בניקוי פסולת (לוקאס חייב להצטרף אליהם) ובמכירות/השאלות של שחקנים צעירים אבל ברכש אין בשורות חדשות: 7 שחקנים חדשים, אותן בעיות ישנות.
מורנו כמגן שמאלי ועוד ללא תחרות, עושה לי סיוטים בלילה.
במרכז ההגנה ציפיתי למשהו יותר דרסטי מאשר בלם בחינם ועוד פלסטר בן 30 אחרי הקרקס שהיה שם בשנים האחרונות. מה גם שעם רקורד הפציעות של שלושת הבלמים הראשונים האסטוני כנראה הולך לשחק יותר מכולם. עם כל הכבוד למשחקי ההכנה, אם הוא היה מסוגל לדבר כזה הוא לא היה נשאר באוגסבורג עד גיל 30.
בקישור שהיה חלש בעונה שעברה הימרנו בגדול על שחקן עם מעט ניסיון במרכז השדה ונשאר לראות אם פגענו בול או אכלנו אותה.
בהתקפה כנראה שנמכור את בנטקה בימים הקרובים לקריסטל פאלאס, מה שישאיר אותנו עם סטארידג' שכבר פצוע, אוריגי ואינגס שספק גדול לגבי שניהם האם הם מסוגלים לתת לנו תפוקה לאורך זמן. מדהים בעיניי שלא קנינו עוד חלוץ.
בסופו של דבר לא התרשמתי מהבנייה של קלופ את הסגל. בדברים שהוא כן ניתח נכון (כמו למשל הגרמני והפולני שרצה בהתחלה למרכז השדה, שנראים הרבה יותר מתאימים מווינאלדום) הוא לא תמיד קיבל את הגב מההנהלה, לכן לא הייתי ממהר להגיד שזו "הדרך שלו" כי גם ליורגן קלופ יש גבול לסגפנות. מה שכן נראה זה שהוא מקבל את החסכנות שלנו יותר בשלוות נפש מאשר רודג'רס.
עם כל הכבוד לאישיות של הבן אדם אני מרגיש שיש איזושהי ציפייה שזה יחפה על הבעיות המקצועיות שיש בסגל. לא חושב שזה באמת עובד ככה. הקבוצה שנבנתה כאן לא מספיק טובה ותילחם על מקומות 6-7 לדעתי. מחכה לראות שאני טועה ושקלופ יוכיח לי שהוא באמת כזה קוסם כמו שכולם חושבים שהוא.

dmc 9 באוגוסט 2016

סטארידג', אוריגי ואינגס על עמדה אחת, שבחלק מהמשחקים בכלל פירמינו יפתח בה, נראה לי מספיק. וגם אם לא, איזה חלוץ רצית שיבוא?

Rushie 9 באוגוסט 2016

מספיק שחקנים כן.
מספיק איכותי? לא.
אם סטארידג' היה שומר על כשירות סבירה אולי הייתי אומר שזה מספיק.
מאינגס אני לא תופס, עכשיו צריך לקוות שפירמינו יהיה מסוגל לתת שערים על בסיס יותר קבוע משנה שעברה או שהפוטנציאל של אוריגי יתפוצץ החוצה.
סיכוי סביר שאחד מהשניים יקרה, אבל אם לא? אני מעדיף להימנע מלהתחיל לבנות על דאבל פיגרס מקוטיניו או מאנה.

dmc 9 באוגוסט 2016

את זה הבנתי, השאלה היא מי תביא במקומם?

Rushie 10 באוגוסט 2016

מה זה רלוונטי את מי אני הייתי מביא? יש סקאוטרים, יש קלופ, שיאתרו ויביאו את מי שמתאים בעיניהם.
הבעיה היא עוד לפני כן, שאף אחד אצלנו בצוות המקצועי לא מזהה את הצורך.

אריאל גרייזס 9 באוגוסט 2016

אני גם ציפיתי לראות חלוץ מגיע, פשוט כי אי אפשר לסמוך על סטארידג'. דיברנו על זה כל שנה שעברה. אוריגי ואינגס זה לא מספיק

אבי גלברט 10 באוגוסט 2016

סטארידג' זה מילכוד .
מצד אחד חלוץ ענק אבל פצוע כרוני ,מצד שני איזה חלוץ טוב ומוכח ירצה לבוא כגיבוי לסטארידג או כגלגל חמישי לסטאר,אינגס,אוריגי ופירמינו .
שסטאר בריא אז זה אפילו עודף עכשיו ,שהוא לא אז אנחנו צריכים את הפריצה המיוחלת של אוריגי ואינגס .
פרמיניו לא יכבוש באופן רציף זה ברור .
לדעתי אוריגי יפרוץ השנה בגדול .
בקשר לבלמים אותה בעיה .אתה לא יכול להביא בלם בכיר כגיבוי למשהו שנפצע .שכולם בריאים יש לנו ארבעה בלמים טובים למרות שממאטיפ לא נפלתי עד עכשיו . דווקא האסטוני עושה רושם של שחקן סולידי ויעיל .לא ברור מצבו של סאקו ולוברן כבר הוכיח מאמצע שנה שעברה שהוא בשיפור מתמיד .
מה רציתם שנשלם 47 מיליון סטרלינג על גיבוי ל4 האלו ?
גיבוי זה אילורי וויזנדום הנגרים אם ישארו בכלל ,אם מוכרים את סאקו אז אפשר וצריך להביא בלם חדש בכיר .
בעיה אחרת וגדולה היא הסטטוס של הנדו השנה .כרגע נראה שהוא לא בהרכב וזה הקפטן שלנו ראבק .
מילנר שהוא יותר ורסיטאלי ימצא את הדקות שלו ,הנדו יצטרך לצערנו פציעות של צ'אן ווינאלדום כדי לשחק .
בקשר ללאלנה ,נכון שהוא רץ המון ולוחץ אבל דיברנו כבר שנה שעברה ,אנינו רוצים מספרים לא נינג'ות ורצי מרתון .
שחקן כמוהו צריך 10 גולים ועשר בישולים בשנה ,זה לא קורה .

איאן ראש 10 באוגוסט 2016

מבחינתי אין סימן שאלה לגבי סטארידג' , חייבים למכור אותו ולהביא חלוץ אחר. גם אני חושב שאוריגי יגדל להיות חלוץ מעולה השנה. לי לא יכאב אם הנדו יהיה על הספסל, יותר כואב השחרור של פלאנו. מקווה שיצליחו להיפטר מהעודפים (בלו,לוקאס, בנטקה וכו).

cookie-monster 11 באוגוסט 2016

הגולים לא יגיעו רק מאוריגי ואינגס
ב2016 ליברפול הבקיעה הכי הרבה. מכל הקבוצות בליגה. הגולים הגיעו. והשנה יש לנו יותר כוח התקפי והשקענו בקשרים התקפים עם יכולת הבקעה או מהירות שאמורה ליצר לנו יותר מצבים ויותר גולים מהחצי של 2016 בעונה הקודמת.

רק שב2016 זה לא תורגם לנקודות. ככה שהנתון הזה מלמד שהגולים הם לא הבעיה שלנו. ולכן קלופ לא מחפש פתרון לבעיה שלא נראת כקיימת.

גור אילני 9 באוגוסט 2016

אשמח לראות אתכם נותנים פייט לסיטי ויונייטד שהן החזקות ביותר על הנייר.

אריק 9 באוגוסט 2016

אגב לגבי מחקר שלך, יש לי כמה תשובות עבורך
הניג ברג
לוק צאדוויק
דארון גיבסון
גוני אוואנס
פאביו
קירון ריצארדסון
קוניטון פורטצ'ן
גון אושה
וגם..
מרק אולברייטון
דני סימפסון
טו ניים א פיו…
אלופים!

טל 12 9 באוגוסט 2016

מאז קלופ הקבוצה בריאה בגישה שלה למשחק.רק להמשיך ככה.

העונה אני מקווה לראות שיפור ביכולת הקבוצתית בלחץ על הכדור וגם ביכולות התקפה – יציאה מהירה ומסודרת.והכי חשוב כמובן בסיומת מול השער.

מילנר כמגן שמאלי בינתיים נראה לי פתרון לא רע בכלל.

ישראל 10 באוגוסט 2016

כמות המדליות שהשגנו בהיסטוריה לא כזו נמוכה

צריך להוריד מהחישוב של האולימפיאדה, את החרדים שלא מתאמנים בספורט. והערבים שאותם אני לא מחשיב, כי אני מחשב כרגע רק את היהודים. וגם את רוב הדתיים. שרובם לא מתאמנים בספורט. ואז יוצא שאנחנו בקושי 5 מיליון. גם ה5 מליון זה המספר עכשיו, המספר האמיתי הוא נמוך בהרבה. כי צריך לעשות ממוצע של האוכלוסייה בהיסטוריה של המדינה.

וגם צריך לזכור שיש לנו הרבה מאוד מלחמות . שזה אומר הרבה פחות כסף לספורט. וגם לוקח 3 שנים חשובות במיוחד בהתפתחות של ספורטאי. וגם יש ספורטאים שמתים במלחמות

יוסי מזרחי 10 באוגוסט 2016

ברוך שובך למחוזותינו.
היית חסר ועכשיו הכל שמח…….

איאן ראש 10 באוגוסט 2016

אריאל, טוב שחזרת.
מאחל לך הרבה פוסטים משמחים השנה ולא כאלו כמו הפוסט האגדי על איוב הסקאוזרי (כנראה הפוסט הכי שנון ומצחיק שקראתי).
לענייננו, לדעתי צריך חיזוק בהתקפה ( גם אם משחקים עם חלוץ מדומה חייבים סקורר) ובהגנה ( אם כי כאן ניתן צ'אנס לחדשים). לא בונה על מיניולה, נראה מה שווה החדש. איך ג'ונסון הספרדי עוד פה?

סימנטוב 12 באוגוסט 2016

מאוד אהבתי את Imperial Bedroom ועוד כמה אלבומים
מניאק!!
סתם, סתם…
WIKI:
Costello is a keen football fan, supporting Premier League football club Liverpool F.C. since childhood, and has appeared on Channel 4's Football Italia as a pundit.[55] On 25 May 2005, Costello was due to take the stage with his band at a gig in Norwich, which clashed with Liverpool appearing in the 2005 UEFA Champions League Final against AC Milan.[55] With Liverpool losing 3-0 at half time, Costello was due on stage and began warming up his voice in preparation for the gig, before deciding: "I might as well see the first few minutes of the second half."[55] With Liverpool staging a remarkable comeback (since dubbed the Miracle of Istanbul) by scoring three goals in six minutes and making it 3-3, Costello delayed his appearance on stage for over an hour.[55] With the game going to penalties, after much delay he had no choice but to take the stage, with Costello recalling: "I tried my best to keep my eyes from the TV screen over the bar at the back of the room but the words "Oh s***, he’s missed" might have accidentally crept into the lyrics of "Good Year for the Roses".[55] With Liverpool prevailing while he was on stage, an ecstatic Costello broke out into a performance of the club's anthem "You'll Never Walk Alone".[55

cookie-monster 14 באוגוסט 2016

האהאהא גדול

Comments closed