הניצחון על טוטנהאם

רבאק, סבלנות!

האמת שאני טיפה מתבייש. בשבועיים האחרונים יצא לי לראות לא מעט אוהדים שמטילים ספק בקלופ ולא מעט כתבות שכותרתן מרמזת שאיכשהו קלופ הוא האיש הלא מתאים לתפקיד, שהוא לא מספיק טוב, שהוא לא מסוגל להתגמש, שהוא לא האיש למשימה – תהא המשימה אשר תהא. לא, לא נכנסתי לקרוא אף אחת מהכתבות האלו כי זה נראה לי מטופש נורא ובעיקר לא יכולתי שלא לתהות – זהו, חודש אחד גרוע, זה כל מה שצריך כדי שנאבד אמונה? לתומי חשבתי לפני שנה שקלופ הוא האיש המתאים לתפקיד לאו דווקא בגלל סוג הכדורגל שלו אלא בעיקר בזכות האופי שלו שאולי יצליח להוציא קצת את מנטליות המצור מליברפול. מסתבר שכל מה שצריך זה כמה משחקים גרועים כדי שהכל יישכח והמנטליות הזאת תחזור בגדול.

זה לא שלא היתה לי – ועדיין יש – ביקורת על קלופ. על מדיניות רכש בעייתית שמחפשת את השחקן המושלם במחיר המושלם, על התעלמות מדברים שקורים במגרש, על אמון יתר בשחקנים מסוימים וחוסר אמון באחרים. אבל עם כל הביקורת הזאת לא היה לי שום ספק ועדיין אין לי – שאם הוא לא יצליח בתפקיד הזה, כבר אף אחד לא יצליח.

 

זה לא שכל הבעיות שלנו נפתרו או משהו כזה אבל אני חושב שאם יש משהו שהמשחק אתמול מוכיח זה עד כמה צירוף הנסיבות אחראי לתוצאות הגרועות בחודש האחרון יותר מכל דבר אחר. קיבלנו בחודש הכי עמוס בעונה גם כמות מכובדת של פציעות לשחקני מפתח, גם את ההיעדרות הקריטית של מאנה (זה היה ברור מראש אבל אחרי אתמול זה כבר ממש בלתי ניתן להכחשה עד כמה האיש חיוני להתקפה שלנו. לאו דווקא הגולים כמו המהירות שלו שהיתה כל כך חסרה) וגם כושר גרוע של מספר שחקני מפתח. זה בדיוק הנקודה שבה אפשר להתחיל לתהות מה היה קורה אם לא היתה אליפות אפריקה.

ורבאק, סבלנות!

C4a1EzoWAAEBD4n

כמו שאמרתי, אין לי אשליות שהבעיות שלנו נפתרו. טוטנהאם, למרות שהיא קבוצה מצוינת, סך הכל היתה יריבה מאוד נוחה אתמול בגלל הרצון שלה להבקיע והנאיביות שלה (איפה היא ואיפה צ'לסי אצלנו לפני שבועיים. אני מניח שזה ההבדל בין אלופה שבדרך לבין אחת שרק חולמת על זה) שפתח לנו הרבה שטחים למתפרצות ואיפשר למאנה לנצל את המהירות שלו על דיוויס האיטי להחריד. כמובן, העובדה ששמנו את הגולים ממש מהר – אולי הבעיה הכי קשה שלנו העונה, שאנחנו לא מצליחים לכבוש בחצי שעה הראשונה למרות שליטה מוחלטת בחלק נכבד מהמשחקים, עזרה מאוד. מול קבוצות "קטנות" שמצופפות את הרחבה בטירוף עדיין צריך למצוא פתרונות – אם כי המהירות של מאנה היא אחד הפתרונות הכי טובים שיש. בכלל, כשמסתכלים על הרכש של קלופ בקיץ האחרון – מאנה, מאטיפ, ווינלדום (עדיף בהרבה על צ'אן כרגע) – רואים בול פגיעה אחד אחד. אז אולי זה מרגיז שקלופ מעדיף לא לקנות שחקן אם המחיר שלו נראה לו מוגזם אבל צריך להודות שהאיש יודע בדיוק מה הוא צריך וכשזה קורה הוא מוכן לשלם הרבה בשביל זה (תזכרו שחשבנו שה-32 ששילמו על מאנה היו המון, היום זה נראה מחיר פעוט כמעט).

את המשחק לא ראיתי בלייב כי הייתי צריך לנסוע לבאר שבע לשפוט במשחק פוטבול. הגעתי הביתה אחרי חצות (כבר ידעתי את התוצאה) ואמרתי – בוא נראה רק את 20 הדקות הראשונות, בכל זאת צריך לקום מוקדם בבוקר. כל כך נהניתי שאמרתי – טוב, נראה עד המחצית וגם זה היה כל כך כיף שהחזקתי עד הדקה ה-60 (אין לי מושג מה קרה אחר כך, האמת) לפני שהחלטתי להתקפל. ואם יש משהו שאני מחפש בקבוצה שלי, מעבר לתארים ולניצחונות, זה דבר אחד – להינות כל כך מהמשחק שאני לא אוכל לחכות עד הפעם הבאה שאני רואה אותם.

וקמתי הבוקר עייף ודאוב לקראת שבוע לא קל בעבודה, אבל עם כזה חיוך על השפתיים. מי צריך יותר כרגע?

ראגבי בלאדי הל - ארם אבירם
ריחות וטעמי ילדות ומשחק כדורגל אחד קטן

69 Comments

matipool 12 בפברואר 2017

רק לחשוב איפה היינו אם לא כל הנפילות מול הקטנות .
שילוב של מאנה באפריקה וקוטיניו פצוע ( דרך אגב – עדיין לא חזר לעצמו . מתפקד אולי ב-50-60% ) גדול מדי על הקבוצה הנוכחית .
מלבד מאנה האדיר , גם ווינאלדום , קליין , מיניולה , מאטיפ והנדרסון היו מצוינים ( אין ספק שג'יני עדיף כרגע על צ'אן ) ולוקאס אשכרה היה טוב .
חמי והאחיין שלי היו במגרש ( בר מצווה ) ושלחו תמונות מהחוויה . שמחתי בשביל האחיין , אוהד ליברפול גם הוא .
אחרי תקופה מבאסת , חזר לי הניצוץ בעיניים .

ניק 12 בפברואר 2017

גם אנחנו (היונייטד) באותו מצב – איפה היינו אם לא כל התיקואים חסרי הקשר למציאות.

אהוד 12 בפברואר 2017

מתסכל שנגמר רק 2-0. הקבוצה הגיעה לכל כך הרבה מצבים נוחים. המחצית הראשונה הייתה מגניבה, אבל במחצית השנייה התסכול חזר קצת.

אלי 12 בפברואר 2017

המחצית השנייה היתה על סף המוריניו ובצדק.
ליברפול באה לשמור על התוצאה עם ניסיונות עקיצה.

בני תבורי 12 בפברואר 2017

ובדיוק בגלל מה שכתבת אני מאוד שמח על הניצחון אבל רואה עדיין בעיות שלא הועלמו. שני הגולים של מאנה הנפלא היו אחד תוך כדי נפילה והשני בריבאונד שלישי! ככה זה אצל קבוצות שלא משחקות עם חלוץ גולר. טוטנהם קצת שיחקו לרגלי קלופ אתמול שניצח בדיוק עם ההרכב שחירבן קוביות נגד האל. יש לנו שני חלוצים שלא מקבלים הזדמנויות ועד שלא יקבלו לא יביאו תועלת. אין הרבה חלוצים מוכשרים כמו סטארידג' בליגה ואפילו הוא לא יחזור לעצמו אם ייכנס בדקה 87' במקרה הטוב.
לגבי רכש, כאן אני דווקא תומך מאוד בקלופ. זה לא עניין של שחקן מושלם במחיר מושלם, זה שחקן מתאים במחיר מתאים וכאלה לא היו בינואר. אולי בקיץ.

matipool 12 בפברואר 2017

סביר מאד שסטארידג' יעזוב בקיץ ויירכש חלוץ במקומו . אולי אגוארו ? (-:
קלופ מת על פירמינו ועל העבודה שהוא עושה .

יריב ס. 12 בפברואר 2017

זה לא בדיוק אותו הרכב. ג'יני לעומת צ'אן זה שינוי מהותי, שחקן שמשחק לעומק לעומת שחקן שעוצר ומשחק לרוחב

אבי גלברט 12 בפברואר 2017

סיכום מדוייק בסך הכול ומשפט המפתח הוא שאף אחד לא יוציא מליברפול הנוכחית יותר ועדין לא מנקה את קלופ משגיאות .
היה כייף גדול אתמול אחרי הרבה זמן ואפשר היה לרדת למחצית עם 4-0 שלא היה מקפח את הפרגיות .
ברור לחלוטין שיש לנו שחקנים שלתת להם ספייס אתה משלם ביוקר וברור גם מאד שקשה לפתוח הגנות של 10 שחקנים כפי שקורה לנו כבר שנים .
עדין בשביל לדעת שהתקופה הרעה אחרינו נצטרך לחבר 3-4 נצחונות ולחזור לשחק מהר עם לחץ מטורף גבוה על הגנת היריב כמו אתמול באופן קבוע ..
טוטנהאם נאיבית מאד וניסתה לכפר על זה בברוטאליות שהיתה שווה אולי גם אדום .
פרסונאלית ,לא נפלתי ממאטיפ אתמול כי עשה קצת שטויות מיותרות .מי שהיה מצויין (!) זה לוקאס שממש הצטערתי לראות אותו מוחלף ומאד חששתי מזה לא פחות (!2) .הוא שיחק מצויין ,היה חם ,שיחק בביטחון (הקהל אוהבו עודד אותו )וחששתי שקלאבן קר יהיה בעיה …ג'יני המשיך במגמת ההשתפרות ,הבן אדם חיה רעה מבחינת כח וחילוץ כדורים ואם גם בישל גול לא נתלונן .
היה מקום לשלב את אחד מהאוריגים בדקה ה70 אבל זה בדיוק הקיבעון של קלופ ,העסק עובד טוב ,למה לשנות .
ההתלהבות של קלופ בסיום מפירמינו אומרת הכול . כרגע הוא מעדיף עבודה ולחץ מטורף כמו שעושים פרמינו ,הנדרסון,לאלנה ואפילו קוטיניו על הטאץ' של אוריגי- סטארידג' .לגבי האחרון כתבתי כבר שבוע שעבר ,ההחלטה כבר התקבלה לדעתי והיות שלא נשאר משחקי גביע נגד קבוצות מליגה שניה – רביעית הוא לא יראה הרבה מגרש …
קוטינו היה טוב אתמול ואולי זה המשחק שיחזיר אותו סופית לעיניינים עם הבקעות גם .
שלם לחלוטין עם ההחלטה להשאיר את מינולה למרות הטעות בהאל .אי אפשר לשחק עם הידיעה שכל טעות אתה יורד לספסל .כרגע הוא יותר יציב וטוב נקודה .
לסטר על הפרק ….למעשה עד סיום העונה עם המצב שנוצר במקומות 2-7 אין מקום לטעיות .מי שיפול הכי פחות יסיים במקומות 1-4 שכרגע מקום 1 לא רלוונטי לאף קבוצה למעט צלסי ….

matipool 12 בפברואר 2017

הקיבעון של קלופ אכן בעיה .
בסביבות דקה 60 , האנרגיה פחתה , הזרימה הפסיקה וטוטנהאם התחילה להרים ראש .
רובי ואני התחננו שיעשה איזה שינוי . כולם ראו שקוטיניו לא מאה אחוז וגם לאלאנה כבר היה עייף וקלופ לא עושה כלום .
היה צריך באותו זמן להכניס את אוריגי עם האנרגיה שלו ולהחזיר את המומנטום .

משה 12 בפברואר 2017

לא צריך להגזים עם האופטימיות, המשחק אתמול מעיד בעיקר על פוצ׳טינו, לא על קלופ. היה כיף גדול אבל אי אפשר ללמוד על המשחק הבא נגד לסטר מהמשחק הזה.
אני לא מתחבר להסברים תוצאתיים של החדשיים האחרונים, צריך להבין לעומק למה הגענו למקום כזה, אני בטוח שלכל אחד מאיתנו יש כמה רעיונות.
מעבר לכך לא ציינת את פירמינו שעשה אתמול עבודה גדולה ולא הפסיק לרוץ לרגע.

רובי פאולר 12 בפברואר 2017

סיכום ותגובות ממצים…
ציונים:
מיניולה 7.5 – מי זה הביור הזה ששולט בכל כדורי הגובה? הצלה גדולה מול סון כשהמשחק היה עדיין חי (פספוס של מאטיפ שם בגליץ׳ אגב)
קליין 6.5 – כרגיל בא לעבודה
מאטיפ 6.5 – חוזר לעצמו?
לוקאס 8 – איי קאראמבה!
מילנר 6 – בסדר גמור
הנדו 7.5 – המון אנרגיה
ג׳יני 7.5 – ואפילו הביא בונוס, חיסלו את הקישור של טוטנהאם
לאלאנה 7 – עשה המון עבודה ולא נשאר לו אוויר לאקסטרה
קוטיניו 6 – זה עדיין לא זה אבל מתחמם
מאנה 8.5 – כמה טוב שבאת הביתה כמה טוב לראות אותך שוווווווב
פירמינו 7 – בית ספר להגנה של שחקן התקפה

רובי פאולר 12 בפברואר 2017

* הבחור

אלעד 12 בפברואר 2017

אני חושב שלא צריך להתלהב יותר מדי מהניצחון כי זה היה יותר הפסד של טוטנהאם מאשר ניצחון שלנו, 2 הגולים באו מאיבודי כדור ולא מהתקפות מסודרות, אני גם חושב שאם דני רוז היה משחק במקום בן דיוויס לא בטוח שהיינו מנצחים בכלל
לגבי פירמינו זה טוב ויפה שהוא עושה הגנה ורץ כל הזמן אבל אני בטוח שאם היה לנו חלוץ וורלד קלאס היינו במצב הרבה הרבה יותר טוב, פירמינו מחמיץ יותר מדי מצבים ולא גולר. רק תארו לכם אם היה לנו בחוד את סוארז, אגוארו, אובמיאנג או משהו בסגנון והייתם שוכחים איך קוראים לפירמינו..
אבל בשורה התחתונה ניצחון חשוב מאוד במשחק קריטי

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

להגיד שהגולים הגיעו מאיבודי כדור ולכן טוטנהאם הפסידו את זה זה בערך כמו להגיד ששאקיל אוניל גבוה ולכן יש לו סלים קלים – זה נכון אבל זה בדיוק הקטע. העבודה של החלק הקדמי הבלתי פוסקת הביאה לאותם איבודי כדור. זה בדיוק השיטה של קלופ.
זה כמובם חלק נכבד מהבעיה – קבוצות שמסתגרות עושות פחות טעויות והרבה פחות חשופות בעורף כשהן עושות אותן.
ולגבי סווארז – אני אגיד כזה דבר, תן לכל קבוצה מעשר הראשונות בפריימרליג את סווארז והיא לוקחת אליפות בקלות. עד כדי כך הפריימרליג חלשה (וסווארז אדיר)

בני תבורי 12 בפברואר 2017

גרייזס, זה נכון מה שאתה אומר ועדיין אני חושב כמו אלעד. ההתקפות אכן נבעו מלחץ מטורף על שחקני טוטנהם אבל הסיומת הייתה מאולצת ולא חדה כפי שאנחנו צריכים.

אבי גלברט 12 בפברואר 2017

אתם שואפים לשלמות ומגזימים .ממה יפלו גולים אם לא מטעויות של שחקנים ? שלשום זה מניולה ולוברן (לדוגמא) ומחר זה של היריבה .שיחקנו נכון ,שיחקנו טוב והגולים הם גולים נקודה .אל תגזימו .בעטנו והגענו לעוד שלושה ארבעה מצבים טובים שבאו מכדורגל ולא נכנסו אז מה ? …

בני תבורי 12 בפברואר 2017

וכמה פעמים עשינו את זה נגד ווטפורד, ווסטהאם, ברנלי, בורנמות' והאל? כמה פעמים אתה חושב שהיעדרות של חלוץ במקצועו תתן לך בוננזה כמו אתמול במשחק שכל כולו היה טעות אחר טעות של פטוצ'ינו?

אבי גלברט 12 בפברואר 2017

אתה מערבב בין משחקים שלא הגענו למצבים לבין משחקים שהגענו והכדור לא נכנס מכמה סיבות .כל אחד סיפור שונה לחלוטין .קודם כל להגיע למצבים ,ללחוץ נכון ולא לתת ליריבה לעקוץ .
כמה משחקים הפסדת השנה בגלל החמצות ? אולי אחד שנים .השאר המשחקים שלא נצחנו פשוט לא הגענו למצבים כמעט .
מסכים איתך שחלוץ כובש שמנצח משחקים לבד זה סבבה (סוארס ,אגורו,קוסטה) אבל אז הוא פצוע ואין תחליף וכו .בשיטה שלנו ,ששטפנו את המגרש קבלנו 5-10 גולים מלאלנה ,אוריגי,קוטיניו ,פרמינו מאנה ואפילו סטאר .אז הם היו יותר טובים ?
כבשנו הכי הרבה בליגה ביחד עם ארסנל (54) …החמצות כמו של קוטיניו אתמול לדוגמא הם שילוב של חלודה ,לחץ וכו .הזיכרון של כולנו קצר .פרמינו כבש יופי של גולים לא מזמן ואז הכול עבד יופי .

בני תבורי 12 בפברואר 2017

אבי,
לסטארידג' לבד יש תשע קורות בכלום זמן ששיחק, פירמינו ואוריגי החטיאו, אפילו מאנה החטיא מצבים פנטסטיים. אני לא מתלונן על המשחק של אתמול, אני אוהב את הקבוצות שלי עם חלוצים סקוררים בהרכב. בליברפול אלה היו ג'ון טושאק, קווין קיגאן, איאן ראש, מיקל אואן וכו'. ליברפול תמיד הציגה שפיץ התקפה לעילא ולעילא והפעם זה חסר לי.

אסף the kop 12 בפברואר 2017

נכון.
מה הרעיון בלדכא את אוריגי וסטארידג' ?

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

סטארידג' לא מתאים לשיטה, נקודה. אוריגי – מה ראינו ממנו בחודש האחרון שאומר שהוא שווה לשחק כרגע? קלופ הוא זה שנמצא באימונים ורואה מה השחקנים שווים כרגע. גם אני פקפקתי בזה שלוקאס פתח אתמול אבל לך תדע מה קלופ רואה

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

נראה לי הגיע הזמן להפסיק לפנטז על סטארידג' בתור חלוץ חוד סקורר ששם 15-20 שערים בעונה. זה כבר לא יקרה. הוא נפצע יותר מדי ולא עושה מספיק הגנה/לחץ על הכדור מכדי שקלופ ישתמש בו בצורה סדירה. הוא ישתמש בו כמשנה קצב במקרים של פיגור ולא יותר. על אוריגי אולי אפשר יותר לבנות כי הוא כן לוחץ על הכדור אבל נראה לי שהוא אף פעם לא יהיה באמת סקורר.
גם אני הייתי רוצה מייקל אואן/רובי פאולר/סווארז בליברפול, אני לא בטוח שזה יקרה תחת קלופ אלא אם הוא באמת ימצא אחד סטייל סווארז שגם עובד קשה מאוד. הבעיה שכאלו יש מעט, מעט מדי והמחיר שלהם יקר נורא

בני תבורי 12 בפברואר 2017

אם זה לא יקרה אז אין טעם להלביש אותו בכלל למשחק. שיישב ביציע עד למכירה כי מהספסל אתה לא משביח אותו. כדאי להעלות מישהו מהאקדמיה. השיטה לשחק בלי סקורר פשוט לא נכונה לדעתי. ואגב, אני לא מפנטז עליו, אני רוצה לדעת אם הוא יכול או לא יכול. אם כן, שישחק. אם לא, שיימכר.

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

לא הבנתי את זה, כל שחקן צריך לפתוח? מה רע בחלוץ סביר שיכול לעלות מהספסל ולשנות את המשחק אם יש צורך?
מה שכן, הוא מקבל הרבה מאוד כסף בשביל התפוקה הדלה יחסית הזאת ואני מאמין שבסוף העונה הוא יימכר.
לגבי השיטה של לשחק בלי סקורר – לא יודע, שמנו מלא גולים בחצי הראשון של העונה בלי אחד כזה. סקורר זה שחקן שהקבוצה פשוט תלויה בו יותר מדי. ליונייטד היתה תקופה רעה מאוד כשזלאטן לא הבקיע ואני עדיין תוהה מה יקרה לצ'לסי אם קוסטה ייפצע לתקופה ארוכה. בהקשר הזה צריך פשוט לסמוך על קלופ

בני תבורי 12 בפברואר 2017

לא, לא כל שחקן, חלוץ צריך לפתוח ואם יש לך מישהו שאתה לא מאמין בו ולא חושב שהוא יכול לתרום, חבל שיתלבש למשחק. שים מישהו שאתה מאמין בו.

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

זה ברור, עדיין לפחות שניים משחקני החוד שלנו ממש לא בכושר טוב. אבל זה לא שסטארידג' או אוריגי באיזה כושר פלאי, לפחות עם אלו שעל המגרש אתה יודע שהם מייצרים לחץ.
בסופו של דבר, הבעיה העיקרית לדעתי זה כושר של שחקנים. פשוט תקופה רעה והרבה מאוד חוסר בטחון ולחץ. אני מקווה שהמשחק הזה שחרר לפחות חלק מהלחץ

אלעד 12 בפברואר 2017

אני מבין שעל זה בונה קלופ, על האיבודי כדור כתוצאה מלחץ מטורף, אבל הכוונה שלי חלוץ שמשחק בקבוצה שרוצה לזכות באליפות חייב להיות יותר משחקן לחץ טוב, הוא חייב להיות סקורר ובכוונה אמרתי שמות מפוצצים כדי להעביר את המסר, שעם סקורר לא היית צריך את הלחץ הזה כי ממצב אחד שניים חלוץ טוב עושה מזה גול ולכן לדעתי פירמינו לא מספיק טוב בשביל ליברפול

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

עד הפציעה של קוטיניו והעזיבה של מאנה ליברפול הובילה את הליגה בגולים. ליונייטד, לעומת זאת, יש חלוץ מטרה מהטובים בעולם פלוס מארסיאל וראשפורד והם בקושי מצליחים להבקיע. הייתי רוצה שיהיה לנו סווארז בקבוצה (כי שחקן כמוהו בנוי בול על קלופ מבחינת עבודה בלתי פוסקת, חוץ מזה שהוא סקורר על) אבל אני בכלל לא בטוח שחלוץ מטרה בקבוצה הזאת היה עדיף על מה שיש כרגע. יש סיבה שסטארידג' מתקשה להשתלב בשיטה של קלופ.

D! כאן ועכשיו 12 בפברואר 2017

כל מה שאריאל אומר על החלוצים, ועל סטארידג'.
מצער אבל לא מתאים לשיטה שדורשת עבודה. אם יש עוד לואיס איפשהו אני בטוח שגם קלופ היה קונה אותו עכשיו. העבודה של פירמינו בשפיץ שווה הרבה מהגולים שלנו בעונה.

אסף the kop 12 בפברואר 2017

1. טוב שליברפול ניצחה ועצרה במעט את כדור השלג.
2. לגבי קלופ – בתי הקברות מלאים בכאלה שלא היה להם תחליף.
3. המשחק של ליברפול קצת שכונה לטעמי.
4. מה הטמטום עם להחרים פתאום את ה"סאן" ?
5. חייבים לנצח בלסטר.

גיא זהר 12 בפברואר 2017

לגבי הסאן, פי מה שאני מבין חיכו לפסקי דין סופיים (מי אמר שרק אצלנו יש סחבת).

אסף the kop 12 בפברואר 2017

אקט ילדותי.
מתאים לפלסטינאיים. לא לבני תרבות.

אריק 12 בפברואר 2017

6. טוב שיצאת מהמרתף. התגעגענו.

ran 12 בפברואר 2017

משחק ענק של ווינלדום,
חיסל לחלוטין את הקישור של טוטנהאם בחצי הראשון
והסתיר בפעלתנותו את העלמות של לאלנה וקוטיניו (האחרון חסר בטחון על גבול המבוהל).
כמה הוא היה טוב אתמול? שאפילו לא אפשר ללוקאס הזדמנויות לטעות, ככה טוב הוא היה.
מאנה עבר להליכה בחצי שעה האחרונה וקלופ היה חייב להכניס את אוריגי במקומו,
כואב לראות אותו ואת סטארידג' מיובשים על הספסל.
השאלה הגדולה מה יהיה נגד לסטר, שמצטיינת במתפרצות שלה נגד קבוצות שלוחצות אותה.
ניצחון מרשים נגדם וניתן לומר שחזרנו לעצמנו אבל נפילה נגדם עשויה לפרק את העונה הזו.

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

מהקריאה של התגובות פה אפשר לחשוב שהפסדנו אתמול. כאילו אוהדי ליברפול נכנסו לשלב הדיפרסיה ומתקשים לצאת ממנו.
רבאק, ליברפול שיחקה שמונה משחקים נגד חמש קבוצות הצמרת האחרות (9 אם רוצים לכלול את אברטון) שבהם הוצאנו 16 מ-24 נקודות, לא הפסדנו משחק אחד וניצחנו כל אחת מהקבוצות למעט יונייטד. אני די משוכנע שלמעט צ'לסי אין אף אחת מהגדולות שמתקרבת לזה.
אני מרגיש שהקשיים מול הקטנות מיסכו את ההישגים האלו של קלופ. יש פה קבוצה טובה עם חוסר מסוים בעומק וכושר בעייתי של שחקנים, שני דברים שניתן לפתור די בקלות. ניצחנו עכשיו את הקבוצה שהיתה השניה בטבלה והיינו טובים הרבה יותר. היי, לוקאס היה מעולה! מותר לכם להיות מרוצים קצת

אסף the kop 12 בפברואר 2017

מה לעשות שבליגה משחקות גם בורנמות, סוונזי, האל, ברנלי ואברטון ?

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

זאת בעיה שצריך לפתור, אף אחד לא אומר אחרת. אבל נראה לי שזאת בעיה יותר קלה לפתרון מאשר הפוך

ניק 12 בפברואר 2017

זה גם מה שחשבנו עם ואן חל… היה לו רקורד טוב יותר מול הגדולות מאשר מול הקטנות.. אבל פתרון הוא לא מצא…

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

אני לא רואה את הקשר בין ואן חאל לבין קלופ. הקבוצה של קלופ משחקת כדורגל מבריק בחלקים גדולים של העונה. יונייטד ואן חאל אף פעם לא עשתה את זה. והאמת היא שואן חאל אף פעם לא קיבל את הזמן ואת הכלים שמוריניו מקבל, למשל. בכל מקרה, לקלופ יש בעיות אבל אני לא רואה סיבה לחשוב כרגע שהוא לא מסוגל לפתור אותן בהינתן זמן

יואב 12 בפברואר 2017

"שני דברים ניתן לפתור די בקלות".
זה ממש משפט מביך.
אני חושב שלעוד שלוש קבוצות עמוקות יותר(כלכלית לפחות), יש את זה בשרוול.
אם כך הפיתרון ברור וקל. אשרייך מה שאומרים.

יואב 12 בפברואר 2017

וליברפול אחלה קבוצה.

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

טוב, זה היה משפט קצת יותר מדי מוגזם, הכוונה שביחס לדברים אחרים יותר קל להערכתי לפתור אותם. עומק זה משהו שעם רכש נכון – וראינו שקלופ יודע לעשות רכש – אפשר לפתור אותו (קודם צריך להבין שיש בעיה, ולדעתי עד החודש הזה הוא לא הבין אותו, אני מקווה שעכשיו הוא הבין). לפתור את הקבוצות הקטנות – טוב, לא קל, אבל יותר קל מאשר להכניס מנטליות ואופי של קבוצה גדולה. גם פה, זה יותר עניין של התאמות נקודתיות להערכתי מול קבוצות קטנות מאשר איזה שינוי אופי טוטאלי שזה דורש

יואב 12 בפברואר 2017

סבבה. מובן יותר. תודה.

אלי 12 בפברואר 2017

ואן חל קיבל פנקס צ'קים פתוח בדיוק כמו מוריניו ושנתיים, שזה כרגע יותר ממוריניו.
אני לא מבין את המשפט שלך.

DS 12 בפברואר 2017

העליונות החד משמעית מול ה״גדולות״ רק מראה כמה העונה הזאת היא פספוס ושהקבוצה הייתה לגמרי מועמדת לגיטימית לאליפות, ללא סייגים, על אף היכולת הפנומנלית של אוהדיה לנסות ולגמד אותה. כל התירוצים לגבי היכולת מול ה״קטנות״ הם בדיוק מה שהם, תירוצים. קלופ יצטרך ככל הנראה ללמוד לשחק מכוער אם ירצה אליפות.

אלי 12 בפברואר 2017

מכוער אתה משחק נגד הגדולות כדי לא להפסיד, אז כרגע זה לא הפתרון של ליברפול.

DS 12 בפברואר 2017

נגד הגדולות אין לו בעיה בגדול כי הן לא מסתגרות. הכוונה הייתה לשחק מכוער מול הקטנות – ז"א לזנוח את משחק הלחץ והניסיון לשלוט ולהבקיע כמה שיותר וע"י כך ולהפקיר את ההגנה, ולנסות טקטיקה אחרת, שמרנית יותר (ולכן "מכוערת" אבל גם יעילה יותר). במובלע, אפשר להכליל ולומר שמאמנים (של קבוצות גדולות) בדרך כלל מתכוננים ברמה הטקטית רק מול הקבוצות הגדולות האחרות, בעוד שמול הקטנות הם מסתמכים על הפער האיכותי ביניהן. כנראה שגם מול הקטנות צריך להתכונן טקטית ולגבש תוכנית משחק מתאימה.

אדום כחול 12 בפברואר 2017

ראיתי את זה באיזשהו מקום, זה המנוע של הקבוצה הזו, וכל עוד הוא כשיר מצבנו טוב.
LFC PL record this season when Henderson, Lallana & Wijanldum start in midfield:
10 wins
2 draws
1 loss
34 goals scored
13 goals conceded

יריב ס. 12 בפברואר 2017

ושמישהו יסביר למה קלום מעדיף את צ'אן על ווינלדום נגד קבוצות שמסתגרות?

רומן 12 בפברואר 2017

תענוג לראות את ליורפול העונה.
המחצית הראשונה אתמול היתה בהחלט ההכי טובה שראיתי השנה בככל.

מאור 12 בפברואר 2017

כמה דברים-
1. אין ספק שהיה חוסר מזל ענק בינואר. שילוב של הפציעה של קוטיניו (שהוא עדיין לא חזר ממנה לגמרי. אגב יש לו בעיה לחזור לכושר מפציעות וראו את זה גם בעבר), הפציעה של ללאנה, אליפות אפריקה וכו'.
העובדה שקלופ לא הביא מחליף אמיתי למאנה בינואר הייתה מאוד מפתיעה מצד אחד, אבל גם מובנת מצד שני. הוא מעדיף לשמור את הכסף לקיץ לשחקנים שהוא באמת רוצה.
2. עם זאת, איך קלופ מעדיף את צ'אן על ווינלדום בהרכב? זה פאשלה שלו. יש משחקים שזה עבד (נגד ווטפורד צ'אן נתן הצגה), אבל לאורך זמן ג'יני מאפשר הרבה יותר דינמיות בהתקפה ולא על חשבון אובדן אגרסיביות. הוא שחקן יותר טוב ושלם.
3. על סטארידג' נראה לי כולנו כבר כתבנו בקיץ שזו העונה האחרונה שלו בליברפול בגלל הפציעות. למרבה הפלא העונה הוא די בריא, אבל היכולת זה כבר לא זה. הוא פחות מתאים לשיטה של קלופ. ברור שבקיץ קלופ יביא חלוץ אחר. הכי אידיאלי לשיטה שלו זה אובמיאנג. אבל אני בספק אם אפשר להתחרות בריאל עליו. נקווה להברקה בסגנון מאנה.
4. הטופ 4 לא ברח ויש לליברפול את הלו"ז הכי נוח עד סוף העונה ( מהטופ 7- ארסנל ואברטון בבית וסיטי בחוץ). מצד שני זו עונה קצת מפוספסת כי צ'לסי למרות אחוזי הצלחה מדהימים הולכת להיות אלופה מאוד חלשה. אני מסמן בעיקר 3 משחקים מרכזיים (על אף הפסדים מרגיזים נוספים)- ההפסד לבורנמות' אחרי 3:1, התיקו בדקה ה 87 עם סנדרלנד וההפסד הביתי לסוואנזי אחרי שחזרנו מ 2:0. צ'לסי עושה 9 נקודות במשחקים האלה ואנחנו עשינו 1. זה ההבדל בין קבוצה שרגילה לתארים (רוב ההרכב שם זכה באליפות לפני שנתיים) לכזאת שלא יודעת לקחת משחקים בשיניים. לדעתי יש רק משחק אחד השנה שניצחנו ביכולת רעה- סוואנזי בחוץ. חייב לעבוד על זה.
5. אין מתאים וטוב מקלופ בשוק. בדורטמונד הוא הגיע לשיא בעונה השלישית שלו.
6. רוטציה- גם שדורטמונד שיחקו בליגת האלופות קלופ השתמש בקושי ב 16 שחקנים קבועים. זה האיש. נראה לי שהוא הבין שלקוטיניו תהיה פציעה בעונה. כל השאר די עמידים. בקיץ הוא יטפל בזה. אני מהמר שיגיעו 4-5 שחקנים בקיץ. שוער (אולי), בלם, מגן שמאלי, קשר התקפי וחלוץ. זהו. בקישור האחורי הוא די מרוצה ממה שיש ומדובר ב 4 שחקנים שממעטים להיפצע (ויש את מילנר לעתות משבר).
השאלה מתי לוקאס יעזוב???

ובסך הכול חצי ראשון ענק אתמול. אחד הטובים העונה.
שנמשיך כך כל הדרך לליגת האלופות.

משה 12 בפברואר 2017

נתון מעניין שציין אתמול השדר האנגלי : זו היתה הפעם הראשונה שלליברפול היה שבוע שלם של מנוחה מאז סוף דצמבר (למעשה לא היה אחד כזה לאורך כל התקופה הרעה).
זה מצביע על חוסר היכולת לחלק את העומס ועל חולשת הספסל. בסוף בכל פעם שיצאנו מהתבנית של 6 השחקנים הקדמיים הספציפיים האלה (אולי למען צ׳אן מול ויינלדום במספר משחקים) נראנו לא טוב.

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

הנתון החשוב – אין לנו לדעתי משחקי אמצע שבוע בכלל עד סוף העונה. לכל היריבות שלנו יש שניים-שלושה מפעלים כרגע

באבא ימים 12 בפברואר 2017

אני לא מבין את זה.

לא מלמדים גרמנים בבתי ספר שעם בליצקריג אתה יכול לכבוש את כל יבשת אירופה אבל לא את אנגליה? הם עדיין לא הפנימו את לקחי המלחמה?

בני תבורי 12 בפברואר 2017

באבא,
עם קצת ריכוז ומזל אתמול יכולתי לרשום לך תגובה נהדרת…

רומן 12 בפברואר 2017

נו תרשום בכל זאת בבקשה..

באבא ימים 12 בפברואר 2017

אתה צודק שהייתי לא מרוכז אתמול. במהלך המשחק הייתי בנסיעה חזרה מאילת. בליל שישי הייתי בהופעה של סטיב ביילי וויקטור ווטן. משטרת אילת עדיין מחפשת את הלסת שלי.

בני תבורי 12 בפברואר 2017

אין לי מילים… כל כך רציתי לראות אותם אבל רק חזרנו מלונדון ולא הספקתי להתארגן. ראיתי את ווטן בארץ עם מייק סטרן לפני יותר מדי זמן ואת ביילי טרם…

ארם אבירם 12 בפברואר 2017

אז אתה מסתמך על כותרות ולא קורא את התוכן אבל למרות זאת יש לך ביקורת. סך הכל הגיוני.
אני לא יכול לדבר עבור אחרים אבל אני בטח לא רוצה להחליף את קלופ. קלופ הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לנו מזה שנים. למרות זאת, מותר גם להתדיין על מה אפשר לעשות אחרת.
ניצחון מצוין אתמול. אולי אתה צודק וזה רק מאנה שהיה חסר. אולי? אבל רגע, הרכב כמעט זהה עם מאנה הובך בהאל רק לפני שבוע. למה? אולי ההבדל הוא בכלל ג'יני במקום צ'אן? פה אני חושב שבנקודת הזמן הנוכחית, ג'יני עדיף. לא רק מול טוטנהאם. הוא מאפשר לנו משחק הרבה יותר זורם. בעצם, התקופה הרעה ממש שלנו היתה בחודש האחרון ונכון שמאנה היה חסר אבל כבר זמן רב יותר שאנחנו לא משכנעים גם עם מאנה.
אז מה בכל זאת? לדעתי לאחר פתיחה מסחררת שבצידה המון ביקורת על משחק ההגנה שלנו, קלופ ניסה להפוך את המשחק שלנו ליותר מאוזן. הוא אף התבטא בעניין כשאמר שלא צריך כל הזמן מהרגע הראשון לתקוף בחמת זעם אלא בשכל. השינוי התחיל לדעתי במשחק מול יונייטד בבית כשקלופ הכניס את צ'אן ושיחק עם שני קשרים הגנתיים. זה הצליח מבחינת ייצוב ההגנה בהתחלה אבל גרם לחוסר איזון אחר. ליברפול הפכה להיות מלכת הפוזשן. מה שקרה הוא שמול קבוצות "חלשות" ליברפול הגיעה למעל 70% פוזשן. זה נתון של ברצלונה. הבעיה היא שבמצב הזה, היא דחקה קבוצות להגן עמוק מאוד ואז התגלה שאין לה שחקנים כמו לבארסה שיכולים להבקיע בצפיפות של עשרה מגינים על עשרים מטר מהשער. תוצר הלוואי של זה היה גם חשיפה גדולה למתפרצות.
הסטטיסטיקה מראה שכשליברפול מחזיקה בכדור מעל 70% מזמן המשחק, היא צוברת רק 39% מסך הנקודות האפשריות בזמן שכשהיא שולטת בכדור בפחות מ 70% היא צוברת 72% מסך הנקודות האפשריות (לא כולל המשחק אתמול שרק מגדיל את המגמה).
תנחש כמה פוזשן היה לליברפול אתמול? 50.9.
עכשיו נשאלת השאלה אם מה שראינו אתמול הוא תוצאה של זה ששיחקנו מול קבוצה שבאה לשחק או בגלל תוכנית המשחק שלנו. התשובה לשאלה הזאת מאוד מעניינת אותי. ברור שטוטנהאם באו לשחק. נאיבים אני מסכים. בזאת הם שיחקו לידיים שלנו. מצד שני ראיתי סימנים לנכונות של ליברפול לוותר על פוזשן. לא פעם כדי שלא ילחצו עלינו, העפנו כדורים לפינה שבין תיבת ה-16 וקו החוץ מאחורי המגן ואז בנינו לחץ ומלכודות על בסיס זה. וויתור על פוזשן כאסטרטגיה במקומות שמתאימים לנו, נראה לי הדבר ההגיוני לעשות בהתחשב בחומר השחקנים שלנו שנהנים בשטחים פתוחים. עכשיו נותר לראות אם נשכיל לעשות את זה גם מול קבוצות "חלשות" יותר. לטעמי זה קריטי. אנחנו חייבים לוותר קצת על פוזשן וטריטוריה כדי לנצל את היתרונות שלנו.

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

אני מרגיש פה שאתה חושב שדיברתי בשורה הראשונה על הטור שלך – ולא כן היא. אני חושב שהוא היה מנומק ונכון ברובו. ראיתי כותרות של כל מיני יוצאי ליברפול שמדברים על זה שקלופ הוא לא האיש והרבה מאוד אוהדים בכל מיני אתרים שמתחילים להכנס בקלופ ולדבר על החלפה שלו. זה איכזב אותי.

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

ואם תקרא את הטור שלי אחרי האל הרי שהפתרון של לוותר על פוזשן הוא גם מה שאני הצעתי. ממש ממש לא דיברתי על הטור שלך שלטעמי היה טוב מאוד, אם במקרה השתמע מזה

ארם אבירם 12 בפברואר 2017

אם אתה מתייחס לקריאות להחליף את קלופ, אני חושב שהן היו מאוד בשוליים למרות שבאופן טבעי הן מקבלות המון חשיפה. לדעתי רוב האוהדים תומכים בו בלב שלם.
ספציפית לא חשבתי שהתייחסת לטור שלי, אלא שטיפה השתמע מדבריך שאתה לא מקבל שום ביקורת על קלופ מבלי להידרש לפרטים בכלל. לכן הבעתי אכזבה. שמח שהבהרת.

בני תבורי 12 בפברואר 2017

איפה ראית תגובות כאלה, אתה ערקת מהפייסבוק

אריאל גרייזס 12 בפברואר 2017

אתה בטוח מכיר את הבדיחה על למה שמים שוטרים בזוגות,נכון? אז אני זה שיודע קרוא אבל לא כותב..

בני תבורי 12 בפברואר 2017

לא נשכח לא נסלח

טל 12 12 בפברואר 2017

מדויק.

אני מקווה שלקלופ יש תוכניות לרכוש חלוץ תותח (מריח שערים) לעונה הבאה (כמובן אחד שמתאים לו לשיטה) כי ללא חלוץ אמיתי שקלופ מאמין זה לא קל.לדעתי מאנה יכול להגיע מהקישור קדימה עם המהירות שלו ובחלק הקדמי קוטיניו,פירמינו וכאמור גם חלוץ שקלופ מאמין בו,זה שילוב שיכול להיות ממש קטלני,לדעתי.

אגב,החילוף של לוקאס בסוף היה נהדר.קלופ יודע שלוקאס אוהב להתעלת בדקות האחרונות ;-)

גלעד בלום 13 בפברואר 2017

שמעו, אני לא רואה את ליברפול הרבה העונה, מתרכז בספרס ורואה יונייטד ברסה והפועל ויש 4 ילדים ועסק, אבל מה שעשיתם לנו ביום שבת לא נשכח מהר, , ברכות, נהניתי כאוהד כדורגל, כאחד שרואה את ספרס בקביעות- מאז הגרמנים שהדיחו אותנו בקלות באירופה בעונה שעברה לא עברנו השפלה כזאת, קלופ ביטל את מאוריציו וזה לא הגיב בזמן , כמו שנראינו היה צריך שני חילופים במחצית, אבל זה מרתון, היציבות היציבות

dorigil 13 בפברואר 2017

כל כך נכון הדיבור על ויתור על פוזשן ולהעיף כדורים לפינות מול הקטנות. הלו קלופ. אני מנסה להבין למה הוא לא עושה את זה ולדעת זו… גאווה. חוכמולוגיישן. כמו פפ. התעקשות מיותרת.

אני עדיין לא מבין למה קאנטה לא אצלנו. לא חושב שאף פעם אתאושש מזה. לראות אותו זוכה באליפות השנה ובשחקן השנה…

איאן ראש 13 בפברואר 2017

החשש הראשון שלי הוא שזה מגיע בעקבות היריבה כי בסהכ הבעיה אף פעם לא היתה מול יריבות שבאות "לשחק". החשש השני שלוקאס יקבל יותר דקות ובטוח יעלה לנו בנקודות ובבריאות.

Comments closed