דבר קטן וטוב

רפא בניטז מזכיר לנו למה לפעמים כדורגל יכול להיות כל כך מרגש

לא יודע לכמה מכם יצא לראות את זה, אבל בשני בלילה הבטיחה ניוקאסל יונייטד את החזרה שלה לפריימרליג אחרי שנה אחת בליגת המשנה. על פניו, עוד סיפור על קבוצה שסבלה מעונה קשה, ירדה ליגה והצליחה להתאושש מכך מהר. ועדיין, עמדה לי דמעה קטנה בקצה של העין.

כי אלוהים יודע כמה מקרים ראינו של קבוצות שהיו בטוחות שזה יהיה הסיפור שלהן – נפילה קטנה והן חוזרות – ופשוט נעלמו מהאופק. נוטינגהם פורסט, למשל, היא קבוצה שאני זוכר בתור חלק אינטגרלי מהכדורגל האנגלי בשנות ילדותי (אם זכרוני אינו מטעני, יש להם גם גביע אירופי אחד או שניים) ואלוהים יודע איפה היא היום. לידס יונייטד הגיעה לחצי גמר ליגת האלופות לפני מה שנראה כמו כלום זמן ועדיין מתקשה לחזור לרמה של הגדולות אחרי שנים בליגות הנמוכות. גם בארץ אנחנו רואים את התופעה, יותר ופחות – אם זה מכבי נתניה או הפועל פתח תקווה (ובמידה מועטה, גם הקבוצה שלי – הפועל כפר סבא) שפעם היו אימפריות והיום עולות ויורדות או אפילו קבוצות קטנות יותר – צפרירים חולון, הכח רמת גן וכו' שנעלמו לגמרי מנוף הכדורגל.

לכן, שמחתי מאוד בשמחת ניוקאסל והקהל הנפלא שלה שיהיו איתנו בשנה הבאה בפריימרליג. אם יש איצטדיון שהייתי רוצה לראות בו משחק בפריימרליג, חוץ מאנפילד כמובן, נראה לי שסט ג'יימס פארק זה המקום.

אבל יותר מכל, שמחתי בשמחתו של אדם אחד.

benitez

קל לשכוח את זה, אבל רק לפני שנה וחצי רפא בניטז עמד על פסגת העולם. האיש אימן את ריאל מדריד, אולי המועדון הכי גדול בעולם (מבחינת תארים, כמות אוהדים, שווי מועדון וכו'. אבל לא ניכנס לדיון הזה עכשיו). ריאל מדריד! זה נכון, ההתאמה של בניטז לריאל היתה מפוקפקת מהתחלה. כל מי שעיניו בראשו תהה על המינוי הזה, איך מאמן שלא ייצר הצלחה אמיתית כבר 5-6 שנים מקבל כזה מועדון גדול (התשובה, דרך אגב – פלורנטינו פרז) ולכן גם הכשלון הבלתי נמנע לא הפתיע אף אחד.

אבל בין אם בניטז התאים לריאל או לא, הרי כשפוטר משם הוא עדיין יכול היה להחשיב את עצמו לפחות למאמן מהשורה השניה בעולם. זה לא מקרה אברם גרנט שקיבל קבוצת פאר לשנה בלי טראק רקורד. בניטז לקח אליפויות בספרד, לקח ליגת האלופות עם ליברפול והגיע איתם לעוד גמר. לכן זה היה מפתיע מאוד לראות את בניטז הולך ולוקח את משרת האימון של ניוקאסל כשזו על סף ירידת ליגה. בניגוד לג'וב בצ'לסי, שם היה יכול לקוות שהצלחה תקנה לו חוזה לעוד עונה, הרי בניוקאסל באמת שהיו מעט מאוד תמריצים. אז למה בניטז לקח את הג'וב הזה? התשובה שלי היא שהוא פשוט אוהב לאמן. הוא אוהב כדורגל, הוא אוהב להיות על המגרש עם השחקנים. אלו הם החיים שלו, הוא לא מכיר משהו אחר. הציעו לו עבודה – והוא לקח אותה.

אז הוא הלך לניוקאסל ולמרות הצלחות פה ושם (אני חושב שהוא ניצח את ליברפול באיזה שלב) הוא לא הצליח להציל אותם מירידה.

היית מצפה שבשלב הזה בניטז יגיד – אני את שלי עשיתי ויילך למקום אחר. מה לו – מאמן עם גביע אירופה ואליפויות ספרד ברזומה – ואימון בליגה השניה באנגליה? ועוד בצפון הרחוק בעיר פועלים שלא ממש מזכירה את לונדון או מדריד, אפילו לא את ליברפול?

אבל בניטז הוא לא הטיפוס שמוותר. הוא נשאר בתפקיד ובסופו של דבר, כמו שאמר לי חבר אוהד ניוקאסל (כן, יש כאלו בארץ) – ממש הציל את המועדון. כי האמת היא , כמו שציינתי קודם, של מועדון גדול הוא מרחק עונה או שתיים גרועות בליגת המשנה מהיעלמות לדפי ההיסטוריה. לפעמים הם מצליחים לחזור (סאות'המפטון למשל) אבל בהרבה מאוד מקרים לא. כשבניטז נשאר בניוקאסל הוא בעצם הצהיר שהוא מאמין בקבוצה ובעתיד שלה, דאג להשאיר כמה שחקנים מרכזיים, להביא רכש טוב – ואז להחזיר את הקבוצה לפריימרליג, לשמחת כמעט כולם, למעט אוהדי סנדרלנד כנראה.

לא פעם הבעתי את התיעוב שיש לי כלפי הכדורגל המודרני שהפך להיות קרב בין קונצרנים עסקיים הרבה יותר מאשר משחק כדורגל. זה לא השתנה וכנראה רק יחמיר בהמשך – אבל הסיפור הקטן הזה של רפא וניוקאסל הוא מהסוג הזה שעושה לך טיפה טוב על הלב. דבר קטן וטוב.

וכן, אני מודע לזה שחודשיים גרועים של ניוקאסל שנה הבאה גם הסיפור הזה ייגמר ברע, בדיוק כמו לסטר וראניירי. ככה זה הכדורגל.

על סטיב קר ותפקיד המאמן
הדירוג - עמרי אלחסיד

96 Comments

matipool 26 באפריל 2017

יפה מאד, אריאל ( גם הפוסט וגם הסיפור של רפא וניוקאסל ).
משום מה, המשפחה של בניטז נשארה לגור בליברפול גם אחרי שפוטר ועבר למקומות אחרים. פשוט התאהבו בעיר ובמקומיים והילדות שלו נשארו ללמוד בבתי הספר שם. לא יודע אם הם עדיין שם או שעברו איתו לניוקאסל.
דרך אגב – לפורסט יש 2 אליפויות אירופה עם בריאן קלאף.

אמיתי 26 באפריל 2017

לא לעניין להכנס במשפחה של רפא כי יש להם טעם רע. ועוד בפוסט מפרגן

matipool 26 באפריל 2017

באמת לא ברור.
העדיפו את ליברפול על לונדון, מדריד, איטליה ..

עומרי 26 באפריל 2017

יפה

גור אילני 26 באפריל 2017

נכון ומוצדק. בצ׳לסי האוהדים מתעבים את רפא, הוא קרא לנו אוהדי פלסטיק (במידה מסויימת של צדק) ויש סיבות, אבל משום מה אני לא מצליח להתחבר לשנאה הזו.

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

אני מניח שמרבית הסיבות נובעות מהתקופה שלו בליברפול, הוא עשה אז הרבה צרות לצ'לסי (בעיקר באירופה) והכדורגל שלו אז היה מאוד אופרטיוניסטי, שזה דרך נקיה להגיד שהוא היה גורם לבונקרים של מוריניו להיראות כמו כדורגל התקפי

פראליה 26 באפריל 2017

המאמן הכי שנוא בצ'לסי ב- 40 שנה האחרונות , אחרי ההוא , פשוט רמאי , גם גביע וופא לא עשה כלום כדי להוריד את התיעוב אליו .

אהוד 26 באפריל 2017

העלה אותם ליגה, והם עלולים לחטוף עונש סטייל ריינג'רס לפני שיספיקו לשחק בפרמייר ליג

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

באמת? לא שמעתי על זה. מה הסיפור, אי סדרים כספיים?

אהוד 26 באפריל 2017

והוא לא הגיע עם ולנסיה לגמר האלופות. הקטור קופר אימן את הקבוצה בגמרים של 2000 ו-2001

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

צודק, יתוקן

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

איפה באמת הקטור קופר נעלם?

אהוד 26 באפריל 2017

מאמן באפריקה. אני חושב מצרים.

רוני 26 באפריל 2017

מאמן נבחרת מצריים

matipool 26 באפריל 2017

בניטז לקח גביע אופ"א עם ולנסיה.

Amir A 26 באפריל 2017

לפני הרבה זמן היה כאן דיון על פפ ומורינו וכל המאמנים הגדולים שמשום מה תמיד מצליחים (או נכשלים) בקבוצות שבהן השחקן הזול ביותר עלה כמו התל"ג של מדינה ממוצעת באפריקה. ואחת הנקודות שהועלו היתה שיכול להיות מאוד מעניין לראות אותם מנסים לעשות את זה במקום בו אין פנקס צ'קים ללא תחתית, אבל היתה גם ההבנה שהם לעולם לא ינסו את זה (בין אם מפחד שקלונם יחשף או בגלל שבעצם למה להם?). אז הנה, אחד מהקבוצה הזו (גם אם מהדרג השני שלה) עשה את זה. יפה. מהיום כשנאמר שרפא הוא לא מורינו זה יהיה משפט לטובת הספרדי ולא הפורטוגזי.

אמיתי 26 באפריל 2017

נקודה נכונה. אבל מוריניו לקח אלופות עם פורטו. לא אותו דבר אבל גם משו. וזה לפני שהוא היה ״מוריניו״

Amir A 26 באפריל 2017

זו בדיוק הנקודה. זה היה לפני שהוא היה "מורינו".

אמיתי 26 באפריל 2017

ברגע שבנטיז בא עם כל הרסומה שלו והפאסון לליגה שנייה באנגלייה זה אחרת. יותר קשה להצליח כשאתה נובאדי

Amir A 26 באפריל 2017

כן, אבל הדיון הראשוני היה על מאמנים שהם כבר שם דבר, ולא על כאלו שהם נובאדי.

אמיתי 26 באפריל 2017

נכון. אבל בגלל זה סייגתי. ואגב פרגי הצליח באברדין גם לפני ה״.. פפ למשל לא היה בסיטואציה כזו. מי שאני באמת מעריך העונה זה פוטיצ׳ינו.

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

פרגי זה תקופה אחרת לגמרי, זה לא רלוונטי. בתקופה ההיא ראינו מועדונים ממזרח אירופה, מהולנד, מסקוטלנד – לוקחים תארים אירופאיים. זה לא הכסף הגדול של היום.

פה איתמר 26 באפריל 2017

תגובה לגרייזס,
מאוד לעניין,
ההקשר של פרגי הוא אליפות של אברדין בדואפול הסקוטי.
הישג שגם לפני עידן הכסף הגדול היה יחיד ומיוחד.
כמו אליפות הדובדבנים ב93.

איתן 26 באפריל 2017

לא כלכך מדוייק להגיד זאת על מוריניו,הוא מאמן גדול ללא ספק,אבל לא כמו שעושים ממנו.
ב2004 זו הייתה שנה די מטורפת באלופות-ומי זוכר שמונאקו גם הגיעו לגמר,או בכלל שדפורטיבו היו בליגת האלופות באותה שנה.
די דומה לעונה הקודמת של לסטר בפרמייר

מוריניו הוא אחד המאמנים הכי בזבזנים בהיסטוריה של המשחק,הוא קונה שחקן שהוא קרוב למלוא הפוטנציאל שלו ולא פרוספקטים(כמו לדוגמא בליברפול).
הרי ידוע שגם מוריניו לא מאמין גדול בצעירים,כמו שהוא לא האמין במוראטה,לוקאקו,דה בראיינה,ועוד רבים וטובים וכיום הם בטופ…

לשחק בונקר ולעקוץ כשיש לך את השחקנים הטובים בעולם זה לא משימה כלכך קשה.
נראה אותו מאמן קבוצה בינונית עד קטנה ומצליח!

זה משנה 26 באפריל 2017

דפורטיבו היו בצדק באלופות בתקופה ההיא. הם ביחד עם ולנסיה היו קבוצות מצוינות שאיימו באמת על התואר בספרד ואף זכו בו.

no propaganda 26 באפריל 2017

לא חושב שמוריניו הוא בזבזן. אפילו בריאל מדריד שבה בזבז כסף, זה היה מעט יחסית לריאל מדריד ותמיד ניסה להביא שחקנים שהוא צריך ולא סתם כוכבים. באינטר הוא בכלל לא קנה כוכבים יותר מדי ואפילו מכר את איברה.

אריק 26 באפריל 2017

מכר את מי? מאמן אינטר מוכר שחקנים של מילאן. נחמד.

D! פה ועכשיו 26 באפריל 2017

באיטליה כל עוד אתה מוכר ולא קונה זה בסדר

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

כשזלאטן עבר לבארסה בשביל אטו – זה לא היה בתקופה של מוריניו? לדעתי כן

אריק 26 באפריל 2017

הוא לגמרי צודק, זה אני שיצאתי טמבל. פשוט חשבתי שדיבר על בניטז באינטר משום מה.

בני תבורי 26 באפריל 2017

מה שנאמר על פפ ומוריניו זה שהקבוצות אותן אימנו היו תמיד הכי עשירות בליגה שלהן

צביקה 26 באפריל 2017

הם לא זכו רק בליגה שלהם.

dk 27 באפריל 2017

אבל כן שאבו מהליגה את כל הכוכבים לקבוצה שלהם

צביקה 27 באפריל 2017

מי? רונאלדו, גיגס, טורס, ג'אררד, הנרי, טוטי, או רונאלדו, קאקה?
היחידים שכן הם לבנדובסקי, גצה (היוצאים מן הכלל) אשלי קול (עבר בטרייד תמורת גאלאס) ומיליטו (מקבוצת הצמרת גנואה).

dk 27 באפריל 2017

במקרה של ריאל הכסף (והמועדון) מספיק גדול כדי לשאוב שחקנים מכל אירופה.

באיירן לא בדקתי מעבר ללבנדובסקי וגצה כי יחסית לליגה הגרמנית זה מספיק.

ברצלונה באמת הסתמכה על שחקני בית בתקופת פפ אבל עדיין יש את דוויד וויה ויורדי אלבה (גם אם לא כוכב היה מבחירי המגינים באותה תקופה)

צ'לסי קנתה מכל הבא ליד בלי קשר לליגה האנגלית או מוריניו אבל המיטב הוא:
ורון, דמיאן דאף, ג'ו קול, רייט-פיליפס, אשלי קול וכמובן טב"ח 1 האגדי :)

סיטי: סטונס בעידן פפ אבל גם סטרלינג שהגיע שנה לפני מראה על הקבוצה.

וזה רק קניות בתוך אותה הליגה מבדיקה לא מעמיקה, בקבוצות שאמורות להיות בעלות סגל יציב (יוצאת מהכלל צ'לסי של תחילת עידן אברמוביץ שבנתה את עצמה) יש מצד שאפשר לשנות את זה ל-"שהקבוצות אותן אימנו היו תמיד מהעשירות באירופה"

dk 27 באפריל 2017

בנוסף אתה מתייחס לקניות שביצעו המאמנים עצמם, אבל טורס הוא דוגמה טובה מאוד לכוח הקנייה של צ'לסי בתוך אנגליה של אחד החלוצים הטובים בעולם בזמנו (גם אחרי הירידה ביכולת בעקבות הפציעה).

צביקה 27 באפריל 2017

אבל גם המתחרות שלהן קנו מכל הבא ליד, למשל ריאל הוציאה 250 מיליון בעונה השנייה של פפ על רכש, וכן יונייטד וסיטי בקדנציה השנייה של מוריניו בצ'לסי.
וגם בתור מתחרים האחד של השני הם הוציאו סכומים גדולים, מה שלא מנע משתיהם להצליח.
מה גם שצ'לסי ללא מוריניו היא כישלון (יחסי, ועד קונטה כמובן) למרות הרכש האינסופי, כך שממש לא מספיק רכש.
בארסה אמנם אינה כישלון ללא פפ, אבל ההצלחות ירדו.

dk 27 באפריל 2017

לא נראה לי שהכוונה הייתה שההצלחה נבעה באופן מוחלט רק מהכסף אלא שהכסף הוא תנאי הכרחי להצלחה שלהם.

כמו כשמשחקים פיפא, יש כאלה שיבחרו רק קבוצות עילית ויש כאלה שבלתי נתנים לעצירה גם עם קבוצות דרג ג' ו-ד'

צביקה 27 באפריל 2017

אבל בשתי הקבצות אימנו שמות ענקיים שלא הצליחו או הצליחו פחות.

dk 27 באפריל 2017

אז מה הטענה שלך? שכסף הוא לא ערובה להצלחה או שלא בזכותו פפ/מוריניו הצליחו?

לדעתי לפחות כסף הוא תנאי הכרחי להצלחה למעט הבלחות סטייל לסטר. כמובן שלא נדע איך פפ/מוריניו יסתדרו בקבוצה לא עשירה כי הם לעולם (בעתיד הנראה לעין) לא ינסו להתמודד עם הסיטואציה הזו

צביקה 27 באפריל 2017

הטענה שלי שמוריניו ופפ הם המאמנים שהצליחו הכי הרבה יחסית לצפיות מהם, ומכיוון שהם אימנו במועדונים עשירים הציפיות היו מאוד גבוהות.
כסף הוא לא ערובה להצלחה, כי דווקא כשיש הרבה כסף יש גם ציפיות אדירות ובעלים קפריזי, כך שקשה מאוד לשמור על המשרה, כל רצף הפסדים יכול להיגמר בפיטורין.
ואני לא בהכרח מסכים עם ההנחה שלך שמוריניו ופפ לא יאמנו במועדונים בינוניים, הרי כל המאמנים הגדולים של שנות ה-90, ותחילת 2000 אם הם עדיין מאמנים הם מאמנים קבוצות בינוניות (או נבחרות ממדינות נפט), חוץ מוונגר כמובן.

צביקה 27 באפריל 2017

קצת לא הגיוני בהתחשב בעובדה שהם אימנו באותה הליגה במקביל.

אריק 26 באפריל 2017

ראפא שני בליגה שבה הץקציב שלו הכי גדול בפער גדול. לא השוואה שקשורה למציאות בשום צורה.
ניוקאסל שייכת לפרמייר ליג למרות אשלי. בניטז אולי גם אבל הוא רחוק מההשג של יוטון ויוקאנוביץ בטח אם פולהאם יעלו

ניק 27 באפריל 2017

מוריניו ובניטז אימנו 2 מועדנים זהים… ריאל ואינטר… מה שמוריניו השיג ב2 המועדונים האלה ומה שבניטז השיג זה שמיים וארץ..

ניק 27 באפריל 2017

וצלסי כמובן…
אז יוצא שמוריניו אימן 5 מועדונים בכל הקריירה שלו.. 3 מהם אימן גם בניטז…בתקופות לא רחוקות אחת מהשנייה…
לכו תספרו כמה תארים כל אחד הוציא

אריאל גרייזס 27 באפריל 2017

אף אחד לא אמר שבניטז ברמה של מוריניו. אבל ההשוואה פה היא לא הוגנת להחריד. בצ'לסי הוא נכנס באמצע העונה לקבוצה שלא הוא בנה שמן הסתם לא היתה במצב טוב (אחרת לא היו מפטרים את המאמן). באינטר, מוריניו נכנס לקבוצה שכבר לקחה שתיים או שלוש אליפויות ובלי שום תחרות אמיתית בליגה בגלל ההורדה של יובה והעונשים על מילאן. קיבל שם קבוצה מצוינת (בלי להפחית ממה שעשה שם באירופה).
לגבי ריאל – טוב, למוריניו יש שם להציג אליפות אחת בשלוש שנים וזהו בערך. בעונה הראשונה שלו הוא חטף חמישיה מבארסה. אם היו קוראים לו בניטז הוא היה הולך הביתה באמצע העונה.

צביקה 27 באפריל 2017

אפשר ללכת למשרד הפנים ולשנות את השם, א"כ זה לא יעזור במיוחד לרפא.

ניק 27 באפריל 2017

מסכים שבצלסי ההשוואה לא הכי הוגנת אבל גם צלסי של מוריניו בקנצדיה הראשונה לא הייתה בדיוק אימפריה גדולה לפניו (למרות שכן התחליו לשפוך שם הרבה כסף).
באינטר רפא החליף את מוריניו וקיבל ממנו קבוצה שלקחה טרבל.
ובריאל הזהו בערך שמוריניו זכה בו הוא האליפות היחידה שלהם ב7 השנים האחרונות.

עכשיו שלא יובן לא נכון, אני מאוד מעריך את בניטז וממש כעסתי שפטרו אותו ממדריד כי סהכ הוא השיג תוצאות יפות.
פשוט הוא ומוריניו זה לא באמת בר השוואה.

ארם אבירם 26 באפריל 2017

יפה כתבת אריאל.

צור שפי 26 באפריל 2017

מצטרף לשבחים אריאל. תמיד חיבבתי את ניוקאסל ולפעמים גם את רפא. פעמיים יצא לי לראות את ניוקאסל בפרמיירליג: במשחקי חג המולד/סוף השנה ב-1998 באנפילד הם הובילו 2-0 על ליברפול עמוק בתוך המחצית השניה אבל בסוף הפסידו 2-4. שנה וחצי אחר כך, באפריל 2000, ראיתי אותם בסנט ג'יימס פארק שהוא באמת אצטדיון יפה ועומד במרכז העיר כמו קתדרלה. הם עשו 2-2 מול לידס. היום לשמחתנו זו תופעה יותר שכיחה במגרשים אבל אז מאוד התרשמתי מהנוכחות המסיבית ביציעים של משפחות שלמות – סבתות וסבים, הורים ונכדים. היתה אחלה חוויה.

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

רפא בליברפול הוא חתיכת אנגימה מבחינתי. היו רגעים שהייתי מאוהב בו ורגעים ששנאתי אותו (בתור מאמן). הביא לנו רגעים גדולים, בעיקר באירופה וגם את הפעם שהיינו הכי קרובים לאליפות מאז 91 ועד רוג'רס אבל היו לו המון קטעים של התעסקות בפרגי, שהיו מיותרים, העובדה שהוא הבריח לא מעט שחקנים מליברפול וגם הסכסוך המתוקשר עם הבעלים שלא ממש עזר. דווקא מאז שהוא עזב את ליברפול אני בהשלמה איתו, ראיתי אותו מגיע לטקסים להילסבורו, החיבור האמיתי שלו לעיר וכמובן מה שהוא עשה עם ניוקאסל גרמו לי לאהוב את הבן אדם מאוד, גם אם יש לי בעיות עם האיכות שלו כמאמן. הלוואי והוא מצא את המקום שמתאים לו ויצליח לרוץ עם ניוקאסל כמה שנים ביחד (כמה שזה לא סביר בכדורגל היום)

איתן 26 באפריל 2017

לניקאסל עבר עשיר ומפואר בפרמייר ליג כמו גם מתקנים ואצטדיון ברמה גבוה יחסית, זה די מזכיר לי את התקופה שאתלטיקו מדריד ירדו ליגה בספרד.

מה שעוד לא ברור זה מתיי שניקאסל שפכו המון כסף על אלן שירר שהיינו עד היום החלוץ האנגלי הכי פורה בפרמייר ליג סטטיסטית…שירר יחסית היה פרווה שם ממוצע של 20 שערים,זאת לעומת 30 שערים כשהיה בבלאקבורן. כמו גם שניוקאסל לא הצליחו באמת לאיים על האליפות

יוסי מהאבטיחים 26 באפריל 2017

לא הצליחו לאיים על האליפות?
הובילו על יונייטד משמעותית לקראת סוף העונה, רק השתנקות משמעותית ותצוגות אימון לא טובות של קיגן מנעו מהם אליפות.

גאזה 26 באפריל 2017

בהחלט, ושירר נתן עונה של 34 גולים

Ljos 26 באפריל 2017

You're trying to trick me into feeling something. It won't work.

מייק אשלי עדיין מעורב בניוקאסל?

אלק 26 באפריל 2017

לי צ'רנלי, האחראי על הרכש והמקשר בין בניטז למייק אשלי הבעלים נעצר אתמול בגלל ענייני מס. לא ברור מה יהיה האימפקט של האירוע הזה.

+ דווח שאשלי השקיע (לדבריו בהלוואה ולא בהשקעה) מעל 50 מיליון פאונד העונה ויש חשש שבגלל זה הוא לא יזרים סכומים שדרושים לניוקאסל כדי לשרוד בפרמיירליג. (חוץ מ-3-4 שחקני שדה ושוער זו לא קבוצה שתשרוד בפרמיירליג).

אם בניטז לא יקבל את מה שהוא צריך כדי לחזק את הקבוצה (דווח שהוא יבקש כ100 מיליון פאונד על מנת לחזק את הקבוצה ב5-7 שחקנים) וישמור על מעמדו ועל כל הצוות שלו, והכי חשוב יהיה האישיות הבכירה בהחלטות הרכש – ניוקאסל היא אחת היחידות באנגליה שלא המנג'ר מחליט בלעדי על הרכש. עד בניטז – אם כל אלה לא יקרו, תימשך הנדנדה בין הליגות ואולי המשך התדרדרות. לדעתי

הקורא המתמיד 26 באפריל 2017

הם לא אמורים לקבל ים של כסף בעקבות הסכמי השידור וכאלה באנגליה? משום מה אני זוכר שכל קבוצה באנגליה מקבלת תקציב ענקי

אלק 26 באפריל 2017

אחלה כתבה. דרך אגב

אדם בן דוד 26 באפריל 2017

ניוקאסל זאת תופעה אפילו במדינה כמו אנגליה.
הכדורגל שם זה הכל. רמת אהדה שאין דומה לה כמעט.
בעיקר לנוכח החוסר בתארים והמיקום הלא גבוה לאורך הרבה שנים.
כל כך כואב שאת האליפות לקח שירר עם בלקבורן ולא עם ניקאסל.
אם הייתי מילארדר והייתי רוכש קבוצה באנגליה- ניוקאסל הייתה הבחירה הראשונה שלי.

הלוואי ולא יענשו בגלל השערוירה החדשה והלוואי שרפא ישאר שם הרבה שנים- הוא מאמן מעולה ואיתו ועם הכסף הגדול בפריימר ליג יש להם סיכוי לקחת גביע אופ"א.

אופיר מ 26 באפריל 2017

פוסט תענוג

יוני (המקורי, מפעם) 26 באפריל 2017

נהדר אריאל

יואב דובינסקי 26 באפריל 2017

גם אני שמחתי בשביל בניטז כשראיתי שניוקאסל עלתה.

ניינר / ווריור 26 באפריל 2017

אסטון וילה זו דוגמא עכשווית למועדון מפואר שירד והולך לבלות שנים ארוכות בליגה השנייה. אני שמח שהמגפייז ניצלו מגורל דומה אבל לך תדע עכשיו עם כל הבלגן.
ורפא בניטז אולי לא מאמן באמת גדול אבל מענטש אמיתי

גיא זהר 26 באפריל 2017

מי שלוקח אליפות עם ולנסיה אפילו שזה היה בתקופה בה ריאל וברסה לא היו המפלצות שהיום, צריך להיות מאמן לא רע.

רומן 26 באפריל 2017

גם פורטסמוט

ערן (המקורי) 26 באפריל 2017

אני חייב להגיד שאני לא מחסידי רפא – היה לדעתי יותר מדי זמן בליברפול, ולמעט כמובן הגביע עם האזניים הגדולות, לא היו מספיק הישגים (יחסית לסגל, לדעתי אז היו לנו יותר שחקני וורלד קלאס מאשר היום – מסצ'רנו, צ'אבי אלונזו, טורס, סטיבי ג'י הצעיר). ובמקרים רבים מדי כדורגל הגנתי / משעמם מדי.
עם זאת, אני מפרגן לו מאד על ההליכה לניוקאסל, על הדבקות ועל העלייה.
אחלה פוסט, אריאל!

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

מסכים עם הרוב. לזכותו של בניטז ייאמר שהוא ידע להביא שחקני וורלד קלאס. המחשבה שהיום שחקנים בסדר גודל של טורס (מקבילה היום – אמבפה, נניח) או צ'אבי אלונסו או ריינה יבואו אלינו היא מופרכת לגמרי לצערי. וכן, אני חושב שהסיבה בסופו של דבר שהוא לא נשאר בליברפול זה בגלל הכדורגל הדי משמים (מצחיק שכמה מההצגות הכי גדולות שלנו – 4-4 עם ארסנל, 4-1 על יונייטד, 4-0 על ריאל היו בתקופתו).

זה משנה 26 באפריל 2017

אני חושב שהוא לא נשאר כי בסוף הייתה עייפות החומר, וזה שהוא הצליח להבריח את אלונסו מהמועדון הקנה לו יותר מדי מתנגדים מקרב האוהדים. גם בסופו של דבר היו כמה פארסות נמשכות בתקופתו. הראשונה – מי החלוץ השני, הנסיונות הכושלים עם רובי קין (פארסה אמיתית) וקרייג בלאמי היו בעוכריו. הוא גם לא הצליח להביא שחקן כנף שיעשה את ההבדל בחלק ההתקפי, כמו למשל שאוברמס, גיגס, דאף ורובן עשו אצל היריבות האחרות לטופ ארבע, והנסיונות עם ג'נאס או מרק גונזלס היו מבאסים בלשון המעטה.

matipool 26 באפריל 2017

כשאלונסו וריינה הגיעו אלינו הם לא היו כאלה שמות גדולים. היו עם פוטנציאל גדול ( בעיקר אלונסו ).
טורס היה כמובן יותר מזה אבל בליברפול הוא עלה 2 דרגות.
צריך לזכור שאת ליגת האלופות בניטז לקח עם טראורה כמגן שמאלי ובחלק מהמשחקים פתח מחוסר ברירה עם איגור בישקאן ! ( האמת ששכחתי ממנו ולפני שבוע , רובי פאולר הזכיר לי אותו ).
הוא לקח את לואיס גארסיה מהספסל של בארסה והפך אותו לכוכב גדול בליגת האלופות.

אבי גלברט 27 באפריל 2017

טראורה גורם להתגעגע למורנו …לבישקאן אין מקום בביתר ירושלים ….בניטס לקח את אירופה עם חצי הרכב של נגרים אמיתים .לא יאמן .מה שהרס לו בסוף זה יחסי אנוש עם שחקנים ,אופיו הנוקשה מידי מבחינת ליטוף ופירגון לשחקנים והכי חשוב , כנראה חוסר כימיה עם סטיבי בשיאו .בסופו של דבר הוא שיחק כדורגל פשוט ויעיל להחריד שהביא תוצאות (יחסית) .
בקשר לניוקאסל ,היא תמיד היתה יחד עם וולבס " הקבוצה השנייה" שלי .מודע שאם השנים הפסקתי לעקוב ונשארתי עם אהובתי האדומה בלבד .
יש משהו בתשוקה ,בטוטאליות של העיר הזאת לכדורגל שמזכיר מאד את ליברפול .קהלים מהטובים והמסורים ביבשת .אני מאד שמח שחזרו לליגה .מעדיף קבוצות שמחות והתקפיות על סטוק, ו.ב.א , האל , ויגאן ודומיהם שמקדשות את הכדורגל הקשוח והפרימיטיבי של פעם באנגליה .

זינק 26 באפריל 2017

יפה מאוד אריאל.

בסהכ יש לו קריירה די מפוארת. למיטב זכרוני ולנסיה בתקופתו שיחקה כדורגל נהדר ועשתה הישגים אדירים, בליגה של שתי מפלצות.
בקטע מראיון איתו ששידרו אתמול, הוא אמר שהיה חשוב לו להשאר אחרי הירידה כדי להראות נאמנות לאוהדים ולקבוצה.
זה נכון שבהרבה מקרים אמירות כאלו הן סתמיות ולמען הפופולריות, אבל התרשמתי שזה בא ממקום אמיתי אצלו.
יש משהו יפה באנשים שהיו בטופ וכקריירה שנייה הולכים אחרי האהבה למקצוע ולא אחרי הכסף (ולא, אני לא חושב שהוא מקבל שם שכר מינימום).
יהיה נחמד לראות את ניוקאסל חזרה בפרמיירליג ומקווה שהשידוך גם יצליח להחזיר אותם קצת לעניינים.

פה איתמר 26 באפריל 2017

אחלה טור אריאל.
אגב את הקבוצות שמתנדנדות בין הליגות (בני יהודה, נתניה, כפר סבא, פת וכו) מכנים ״קבוצות מעלית״.

דורפן 26 באפריל 2017

יש לניוקאסל יותר כסף אבל המצנח המוזהב הוא לא באמת יתרון כזה גדול כי הוא משמש לתשלומים שהתחייבת עליהם בפרמייר ליג. מגיע לו כל הכבוד שנשאר בקבוצה וכל הכבוד שעלה.

אריק 26 באפריל 2017

לא באמת יתרון?
50 מיליון פאומד רכש. כפול מריאל מדריד.
כל הכבוד שנשאר כל הכבוד שעלה אבל זה היה כשלון רציני אם לא היה עולה, אז נכון גם וילה הוציעה סכום דומה וכשלה שזה יאמר לזכותו אבל לכל מי שרואה פה שחורות לגביהם הם הקבוצה שצברה הכי הרבה נקודות מאז שברוס השתלט על העניינים חודש לתוך התפקיד. אם ישאר – שווה לשים עליהם כמה גרושים.

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

כמה כסף יש לך זה חסר משמעות – השאלה היא כמה כסף יש לך ביחס למתחרים שלך

אריק 26 באפריל 2017

אז ככה ניוקאסל 65 מיליון פאונד על רכש
וילה הוציאו 82 מיליון
שלישית? נןריץ 28 פחות מחצי
רק קבוצה 1 נוספת הוציאה מעל 10.
ברייטון? 8.75
אז כן הוא שני בהתאם להוצאות אבל רבאק, בכזה הפרש זה כשלון מביש לא לעלות. בניטס טוב מספיק כדי לא להתבזות וכל הכבוד שנשאר בניוקאסל. אבל כמו שלמדנו מפי הסוס:
איך אומרים?
Facts facts facts.
אבל בשם הרומנטיקה עושים אותו מסכן.

Matipool 26 באפריל 2017

אריק – בחישובי רכש אני תמיד לוקח בחשבון גם את מי ובכמה מכרת.
הרי אם לא היה מוכר את ווינאלדום, היה צריך לרכוש פחות. המכירה הזו לבד הכניסה להם 25 מיליון פאונד. זה בתחשיב שלך או שנוריד את זה מההוצאות שלהם ?

אריק 26 באפריל 2017

אין לזה משמעות. עדיין סגל פרמייר ליג (מקום 18) מינוס שני שחקנים בכירים בתוספת ההוצאה.
רבאק זה ליגה שבה חצי מהקבוצות הוציאו בין 0-ל5 מיליון.
ברייטון הוציאה קרוב לעשירית ממנו להוסיף לסגל צמפיונשיפ.
הביאו שחקן מפתח מקבוצת פרמייר ליג (ריצ'י) ניוקאסל לא בליגה הזאת בכלל,כלכלית.
הסגל שלהם היה הטוב בליגה בהפרש עצום, שוב, כל הכבוד. סביר שאם היה הולך אשלי היה מצליח להרוס עוד יותר אבל מפה ולהגיד שהוא הוכיח שעם תקציב קטן אפשר להצליח זה להפוך את התמונה 180 מעלות.

Matipool 26 באפריל 2017

אני לא טוען אחרת. אני רק אומר שתמיד כשעושים השוואות בין תקציבי רכש של קבוצות, צריך לקחת בחשבון גם מכירות של אותו חלון העברות.
לדוגמא: אם קלופ יחליט למכור את סאקו לפאלאס ( כנראה שכן ) הוא חייב להביא בלם אחר. בליברפול מפנטזים על וירג׳יל ואן דייק או איך שלא קוראים לו שתג המחיר שלו הוא קרוב לחמישים מיליון פאונד אבל בגלל שקלופ ימכור את סאקו בעשרים עד שלושים מיליון ( זה לפחות מה שליברפול רוצה עליו ) אז מבחינתי ההוצאה כאן תהיה 20-30 מיליון ולא 50 מיליון.

אריק 26 באפריל 2017

נשמע טוב תביאו את ון דייק. יש לליברפול רטיינר עם סוטון או שהם משלמים פר פרוייקט?
לגבי בניטז נשאר כי לא הגיעה הצעה אחרת, טובה יותר, אבל מפה עבד יפה גייס את האוהדים ללחץ על אשלי לחזק את הסגל והעביר את ניוקאסל מעבר לקו הסיום. זה בהחלט יפה.

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

הסיפור עם ואן דייק בעיניי די הזוי. זה לא רק ליברפול שרודפים אחריו זה גם צ'לסי וארסנל. ממתי בלמים אנגלים עולים כל כך הרבה? אחרי סטונס רדפו במשך שנתיים, שילמו מחיר דומה שברור שהוא לא שווה את זה. לא יודע אם הוא כשלון אבל הצלחה אדירה גם לא. זה כאילו שיש כסף אז חייבים לבזבז אותו. אתה מוציא 50 מיליון, תביא איזה חלוץ איכותי מליגה אחרת. כמה לקאזט יעלה?

לגבי בניטז – אני לא חושב שאמרתי בשום מקום שמה שהוא עשה היה הצלחה כבירה נגד הציפיות או משהו כזה. כל מה שאהבתי זה הנאמנות שלו ושהוא נשאר שם. אני משוכנע שהוא היה מסוגל לקבל הצעה מקבוצת ליגה ראשונה באחת הליגות הגדולות של אירופה. והעובדה היא שאסטון וילה עם תקציב גדול יותר נכשלה בענק. גם לעשות את העבודה זה בסדר.

Matipool 26 באפריל 2017

ואן דייק הולנדי .. אבל זה לא משנה – תג המחיר מטורף.
מה שמצחיק זה שבזמנו רודג׳רס רצה אותו בכסף קטן אבל הועדה המפורסמת לא אישרה.
להבנתי – לאקאזט גם על הכוונת שלנו.

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

התכוונתי לבלמים שמשחקים בליגה האנגלית, כמובן. תודה על התיקון

Matipool 26 באפריל 2017

+1 על הריטיינר / פר פרויקט (-:)

אריאל גרייזס 26 באפריל 2017

דרך אגב, לפי הפציעה שסאקו עבר עכשיו במשחק נגד טוטנהאם, ליברפול יכולה לחלום לקבל עליו משהו

עומרי (ירוק) 26 באפריל 2017

יופי של פוסט אריאל.

אופיר 26 באפריל 2017

הייתי מקבל אותו בארסנל בחיבוק גדול. עם האמצעים שלנו ומוח הכדורגל שלו, דברים טובים היו יכולים לקרות.

רומן 26 באפריל 2017

ניוקאסל הקבוצה ההכי כיפית בעולם.
חלום שלי להיות במשחק בית שלהם.

Amir A 26 באפריל 2017

יש למישהו מושג למה בחרו לעשות את הסרט "גול" מ-2005 דווקא על ניוקאסל מכל הקבוצות בעולם?

צביקה 26 באפריל 2017

השאלה שצריכה להישאל היא למה ריאל לא למה ניוקאסל. :-)

Ljos 27 באפריל 2017

מהסיבה הכי חשובה בעולם. נאמנות. לספונסר.
נייקי\אדידס השיגה חוזה ספונסר על הסרט ודחפה את הקבוצה האנגלית שלה. הם היו מאוד קרובים לסגור חוזה דווקא עם היריבה אדידס\נייקי, ואז ארסנל כנראה הייתה נבחרת להיות הקבוצה שמיוצגת.

אהוד 27 באפריל 2017

לא יודע כמה אחוז מהסרט מומן על-ידי אדידס, אבל רובו. זה למה ריאל מדריד היא בסרט השני.

בליקי 27 באפריל 2017

לא רואה שמישהו ציין את זה – אבל השוס הגדול הוא שהמגפייס עולים ליגה בעונה שבה סנדרלנד תרד…

ואגב – שפילד וונסדיי בפלייאוף וכנראה גם פולהאם. אז אולי יהיה עוד קאמבק

איאן ראש 28 באפריל 2017

חייב לציין שלא אהבתי את התקופה שלו אצלנו. לדעתי היינו צריכים להוציא יותר מהסגל שהיה, פשוט אחרי כל הדברים ההזויים שהיו אצלנו הוא היה בהחלט שדרוג אבל עדיין לא חלום רטוב.

רועי 2 במאי 2017

כתבת יפה מאוד אריאל

Comments closed