הניצחון על בורו. וגם סיכום עונה

 

אז יש צ'מפיונס. בשעה טובה. זה לקח 45 דקות ועוד דקה כדי להוציא את זה מהמערכת שלנו ואם ג'יני היה מחטיא את זה היינו שוחטים אותו על זה שלא מסר לסטארידג' שהיה חופשי לגמרי, אבל בסוף זה הצליח. דרך אגב, זה אני או שליברפול הבקיעה העונה המון גולים יחסית בתוספת הזמן של המחצית?

אם עדיין לא קראתם, אז יש פה סיכום עונה שלם למטה. לא רציתי לנחס לפני המשחק אבל עכשיו שאנחנו בצ'מפיונס חייב לבוא רכש רציני, גם כדי שלא נושפל שם וגם כדי שהעומס לא יהרוג אותנו. בנוסף, בגלל מוקדמות הצ'מפיונס, העונה שלנו מתחילה מוקדם יחסית (דווקא פחות משחקי הכנה זה לא דבר רע) וחייבים עומק.

היום נשמח ונעלוז. מותר לנו. כן, לא לקחנו אליפות אבל גם לחזור לליגת האלופות זה כיף ואני מאמין שזה שלב בדרך קדימה.

ולמטה תמצאו את סיכום העונה מהבוקר

DAXJ7M_XkAEyFU3

כבר חודש וחצי בערך שאני מחכה שהעונה הזאת תיגמר. מרגיש שהיא מרוחה כמו מסטיק. באמת, תשעה חודשים של כדורגל- זה לא הרבה יותר מדי? והנה, סוף סוף זה מגיע. היום האחרון של העונה. ואני בוהה אל העתיד ומוצא חלל עצום. שלושה חודשים בלי כדורגל עכשיו! אין יורו, אין מונדיאל, ממה אני אמור להתרגש? רולאן גארוס? ווימבלדון? טור דה פראנס? אליפות עולם באתלטיקה? משחקי הכנה באסיה?? בייסבול???כשאני חוזר כל פעם על המנטרה של "אנשים שלא אוהבים ספורט, איך אתם קמים בבוקר?" יש לה גם את הדאונסייד שלה. איזה סיבה בדיוק יש לי לקום בבוקר עכשיו שלושה חודשים?

כנראה שאין ברירה אלא להסכין למצב ולהתחיל לסכם.

liverpool-17-18-home-kit-2
מסתכלים לעונה הבאה עם הקיט החדש

אז בדיוק כמו שנה שעברה, אנחנו עומדים בפני המשחק האחרון של העונה כאשר ניצחון יביא לנו ליגת אלופות. שנה שעברה זאת היתה סיביליה, השנה קבוצה קצת פחות טובה, בבית. באמת חסר לנו שאנחנו לא מנצחים את זה.

אבל בדיוק בגלל שכל כך הרבה תלוי במשחק הזה, אני מעדיף לכתוב את הפוסט הזה לפני המשחק. אמרתי מיליון פעמים שאני שונא בחינה של דברים לפי השורה התחתונה בלבד. והשנה זה בדיוק המקום שבו זה עשוי לקרות. ננצח היום את מילדסבורו ואנשים יגידו שזאת סך הכל היתה הצלחה. נפסיד ויגידו כישלון מוחץ.

האמת היא, עד כמה שאנחנו שונאים דברים לא חד-משמעיים שהעונה הזאת היא גם וגם. גם הצלחה וגם כשלון. ואולי היא לא אף אחת משני הדברים. מצד אחד, נראה שקלופ הצליח להוציא את המקסימום מקבוצה עם סגל נחות יחסית לשאר הגדולות, בטח עם כמות הפציעות מהן סבל, מצד שני – היתה הרגשה בתחילת העונה שניתן להתמודד על האליפות ובסוף אנחנו מסיימים במקום הרביעי במקרה הטוב, בעיקר בגלל החולשה של שאר הקבוצות. לא כשלון, גם לא הצלחה אדירה.

זאת בעיקר היתה עונה של שני חלקים. בחלק הראשון, למרות חריקות בחלק ההגנתי, הקבוצה נראתה מצוין. הרכישה של מאנה נראתה בול במקום ושידרגה את ההתקפה שלנו לטובה בפריימרליג באותה תקופה. ניצחנו את צ'לסי וארסנל בחוץ, היתה הרגשה שאנחנו מסוגלים לרוץ לאליפות.

ואז הגיע החלק השני. פציעה של קוטיניו, מאנה הולך לאליפות אפריקה, פציעה של הנדרסון, פציעה של לאלנה, לוקאס בהרכב. ניצחונות יפים על הסיטי וטוטנהאם בבית, על אברטון בחוץ, אבל גם כשלונות גדולים מאוד מול הקבוצות מהחלק התחתון של הליגה. את התקווה לאליפות זנחנו איפשהו בינואר כבר עם הריצה של צ'לסי ומאותו רגע ההרגשה היתה שאנחנו מושכים זמן. משחקים "פריבינט". הכדורגל הפך למכוער הרבה יותר, הניצחונות לדחוקים יותר וסוף העונה לא היה יכול להגיע מהר יותר.

אז איזה ליברפול יש לנו? ואיך אנחנו עומדים בפני שנה הבאה? אופטימיים בזכות החלק הראשון או פסימיים בזכות החלק השני?

ובכלל, בכדורגל של היום שכל קיץ מבצעים מהפכה בסגל, מה בכלל אפשר להסיק מהעונה הזאת על הבאה אחריה?

אני אנסה לענות על חלק מהשאלות.

liverpool-players-sadio-mane-l-and-philippe-coutinho
מצטייני העונה, קוטיניו ומאנה

הדבר הטוב ביותר בעונה הזאת, בלי ספק, היה היכולות שלנו מול הגדולות. אם היתה טבלה פנימית של 6 או 7 הגדולות בלבד היינו לוקחים אליפות בקלות. קל לבטל את זה בכך שהקבוצות הללו משחקות פתוח יחסית (למעט יונייטד, שבאמת היא היחידה מהגדולות שלא הצלחנו לנצח) אבל אני חושב שזה אלמנט שלא ברור מאליו. בתקופה של רוג'רס, למשל, אמנם ניצחנו בבית את הגדולות (כן, למעט צ'לסי) אבל הפסדי החוץ לאותן קבוצות אולי חרצו את גורלנו באותה שנה. וכאמור, כשהיינו צריכים להוציא תוצאה מול צ'לסי בבית נכשלנו לעשות זאת. אז זה בהחלט אלמנט חשוב מאוד של קלופ. היכולת להביא את הקבוצה לשיא במשחקים קריטיים.

אבל, זה גם בדיוק המקום שבו קלופ נכשל. אני חושב שחוסר ההצלחה מול הקטנות לא נובע רק מחוסר היכולת לפרוץ את הבונקר שלהם אלא גם מכך שקלופ התקשה מאוד להביא את הקבוצה מרוכזת שבוע אחרי שבוע. בדיוק המקום שבו קאנטה הצליח בצ'לסי. מילא לא להצליח לפרוץ בונקרים של היריבות, אפשר להפיל את זה על שיטת המשחק, אבל השערים המטופשים שספגנו וחוסר הריכוז בהגנה הם סימנים של קבוצה שלא מסוגלת מנטאלית להתמודד עם עונה ארוכה.

כמובן, גם אם נתעלם מהפציעות שבאמת פגעו בנו, אי אפשר שלא להיות מוטרדים מחוסר היכולת של ההתקפה לפרוץ בונקרים מתקדמים. לקבוצה הזאת יש לא מעט יכולת התקפית ולפרקים היא הציגה כדורגל מהיפים שראינו, אבל נדמה שחסר לקבוצה הזאת סוג של נשק שובר שיוויון. נניח קוסטה של צ'לסי שמסוגל לדחוק את הכדור פנימה מול הגנה מעובה. שלא לדבר על יכולת בכדורים החופשיים להשיג גולים מקרנות, גולים שהיו משנים לגמרי את מהלך המשחק.

אני חושב שחלק גדול מהסיבה שליברפול כל כך התקשתה מול הקבוצות הללו היא הצפיפות הגדולה באמצע. צפיפות מהסוג הזה, כמו שצ'לסי הראתה לנו השנה (וגם טוטנהאם מצוינת בזה) פותרים על ידי מגינים התקפיים שמסוגלים לרווח את ההתקפה, למשוך את המגינים החוצה ולפתוח מקום באמצע. לליברפול השנה לא היה אפילו אחד כזה. ההחלטה לתת למילנר לפתוח על חשבון מורנו היתה לדעתי נכונה – הוא ייצב במידה רבה את ההגנה – אבל הפכה למין בונקר שלא היה חייב להיות כזה. יש לי הרבה מאוד על מורנו ואני לא חושב שהוא מגן שמאלי מספיק טוב בשבילנו (בליגה הספרדית דברים הם שונים) אבל במקרים שבהם יודעים שמשחקים מול קבוצות בונקר, שחקן כמו מורנו יכול להיות יתרון גדול עם המהירות שלו. בכלל, כאשר סטארידג' לא שיחק (שזה רוב הזמן) היינו בלי שחקן שמאלי אחד על המגרש! מהצד השני, היה לנו את קליין, שאחרי טראומת גלן ג'ונסון הוא שדרוג גדול מבחינה הגנתית אבל צריך להודות שתמיכה בהתקפה זה לא הצד החזק שלו, ואני מאוד באנדרסטיימנט פה. העובדה שצ'לסי הצליחה כל כך העונה עם הרכב שלושת הבלמים שלה נובעת במידה רבה מקיומם של שחקני אגף מהירים וגם אם קלופ לא הולך לשקול מעבר לשיטה הזאת בקרוב הרי שלטעמי הוא חייב להתחיל להמר עם המגינים ולשים שחקנים יותר מהירים עם יותר איום על השער.

עוד מקום שאני די מאוכזב מקלופ זה השמרנות שלו עם השחקנים הצעירים. בתחילת העונה היתה הרגשה שנראה חלק מהשחקנים שגדלו במועדון מקבלים הזדמנות – אבל הם כמעט ולא ראו מגרש. לקראת סוף העונה, עם כל הפציעות, היה בהחלט מקום לשלב יותר צעירים, אבל זה פשוט לא קרה.

hi-res-b640a2952b70b85b689cec127315ca59_crop_exact
קלופ חייב ללמוד לנהל רוטציה כמו בניטז בזמנו

אני אקח את התפקיד של רובי ואחלק ציונים לעונה:

מינולה – 6.5 . שדרג את עצמו משמעותית בחלק השני של העונה ונראה הרבה ביותר בטוח בכדורי הגובה. אינסטינקטים טובים תמיד היו לו. מזכיר קצת את השיפור שדה חאה עשה אחרי שתי עונות. רק שימשיך ככה.

קריוס – 4.5. לא שיחק הרבה אבל כשקיבל את ההזדמנות היה חלש ועלה לנו במשחקים.

לוברן – 6. סך הכל בסדר

מאטיפ – 5.5. ציפיתי ממנו ליותר. ייצב בתחילת העונה את ההגנה אבל אחר כך נפצע ובאופן כללי היה בסדר, לא יותר. גם היתה ציפיה לתרומה בצד ההתקפי שלא קיבלנו בכלל.

קלאבן – 6. היה לא רע כששיחק, משום מה קלופ לא סמך עליו מספיק

מילנר – 6.5. התקפית לא תרם מספיק אבל ייצב את צד שמאל וגם זה משהו.

קליין – 5.5. סביר הגנתית, חלש מאוד התקפית. לא רק שלא כובש, גם בקושי מבשל. כשאתה רואה מגנים מייצרים נקודות לקבוצות שלהם כמו מארסלו ודני אלבז או אפילו בצ'לסי את אלונסו נניח, אתה מבין כמה קליין לא מספיק לרמות האלו.

מורנו – 3.5. בקושי ראה מגרש וכשראה לא היה משמעותי

לוקאס – 5.5. ישרוד מתקפה גרעינית.

צ'אן – 6.5. ביצע קפיצה בחלק השני, דוחף קדימה, עדיין לא מספיק יעיל. קיבל עוד חצי נקודה רק על הגול ההוא.

ווינאלדום – 6.5 הולך לאיבוד כאשר יש מערך עמוס באמצע אבל פורח בהתקפת המעבר. סך הכל רכש מצוין של קלופ.

הנדרסון – 6. היה החוליה הכי חשובה שלנו בחלק הראשון של העונה אבל הפציעות, אוי הפציעות.

פירמינו – 6. איבד קצת חדות השנה, עדיין עובד מאוד קשה מקדימה.

מאנה – 7. יחד עם קוטיניו הברומטר האמיתי של הקבוצה הזאת. קריטי לפריצה של בונקרים עם המהירות שלו והחסרון שלו הורגש מאוד הן בינואר-פברואר (שנה הבאה אין אליפות אפריקה!) והן אחרי הפציעה שלו בחודשיים האחרונים.

קוטיניו – 7. היה פצוע תקופה ארוכה ולקח לו זמן לחזור מהפציעה אבל גם הוא קריטי לקבוצה הזאת. צריך לקחת בחשבון שהוא ייעדר חודש-חודשיים לפחות בשנה בגלל פציעות.

לאלנה – 6.5. בתחילת העונה היה אחד המצטיינים של הקבוצה, שידרג את המשחק שלו להיות הרבה יותר תכליתי. אחר כך טיפה נעלם.

אוריגי – 5.5. קיבל את ההזדמנות שלו בשלושה חודשים האחרונים ועשה איתה מעט מאוד. נוטה יותר מדי להתברבר באגף, לא מספיק טכני ולא מספיק מהיר. הגיע הזמן שיפסיק להשען על הגודל הפיזי שלו.

סטארידג' – 5. הלוואי ולא היה נפצע כל כך הרבה. הלוואי וקלופ היה סומך עליו יותר.

skysports-virgil-van-dijk_3860836
הרכש הבא? ואן דייק

אז איפה אני רואה את הקבוצה לקראת עונה הבאה?

כמובן, אין לדעת מי יילך, אבל הדבר הכי חשוב הוא לשמור על קוטיניו אצלנו. היכולת שלו לפרוץ בונקרים ובכלל התיאום שלו עם פירמינו והמהירות שבה הוא מוציא מתפרצת הן קריטיות להצלחת הקבוצה.

אפילו אם קוטיניו נשאר, אני חושב שקודם כל חובה עלינו להתחזק בשחקן חוד רציני. זה לא חייב להיות חלוץ – כבר ראינו שקלופ לא מחזיק יותר מדי מחלוצים שלא מסוגלים ללחוץ על הכדור – אבל כן מישהו מהיר ואנרגטי סטייל מאנה. המסקנה אולי מספר אחת מהעונה הזאת היא שחייבים לשחק תמיד עם ארבעה שחקנים התקפיים – ושחייבים עומק בעמדה הזאת. אז כן, יש את אוריגי (לא מספיק טוב) ודני אינגס אולי בעזרת השם יחזור ואולי אולי סטארידג' ישאר (סיכוי קטן מאוד לדעתי) אבל זה פשוט לא מספיק, בטח כשיש  לנו אירופה על הראש (אם זה הצ'מפיונס או אם זה אירופה ליג). במשך שנים כעסנו על הרוטציה של בניטז, אבל כנראה שהאיש ידע מה הוא עושה. אתה חייב לנהל רוטציה בהרכב, פשוט כדי לשמור את השחקנים בריאים. כדי שזה יקרה, צריך פול של לפחות שבעה שחקנים התקפיים שאתה יכול לסמוך עליהם. בטח ובטח בשיטה של קלופ שדורשת מהם לרוץ וללחוץ כל הזמן.

אני יודע שבהגנה קלופ חם מאוד על ואן דייק וכמובן שבלם נוסף, יחד עם לוברן ומאטיפ (שוב, עומק של שלושה בלמים ברמה גבוהה) הוא חשוב מאוד, אם כי המחיר של 50 מיליון נראה לי מוגזם (מצד שני, מדברים על זה שתג המחיר של סאקו הוא 30 מיליון אז מה אני יודע?). כמו שציינתי, לא פחות חשוב להביא מגן מהיר והתקפי בשמאל וגם לתת לארנולד קצת הזדמנויות בצד ימין. באמצע, בהנחה שהנדרסון יבריא, יחד ג'אן שעשה קפיצה לא רעה בחצי השני של העונה, עם ווינאלדום ועם מילנר שכבר לא יתופקד בשמאל (אני מקווה), אני חושב שאנחנו די מסודרים.

מה נשאר? להביא לנו צ'מפיונס ליג היום.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

102 תגובות ל “הניצחון על בורו. וגם סיכום עונה”

  1. אורן השני (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:19)

    חשבתי מהכותרת שמדובר על הסלטיקס ;)

    אשמח גם לסיכום עונה שלהם.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:24)

      אני חושב שהחלופת מכתבים בין קאלימי לביני עשתה עבודה יפה

      להגיב
      • אורן השני (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:28)

        אין ספק. לא הייתה כוונה לחפש לך עבודה מיותרת

        להגיב
  2. matipool (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:43)

    יופי של סיכום. מדויק, ממצה, מצביע על הנקודות החשובות.
    כרגיל, אני חייב קצת להעיר על הציונים:
    מאטיפ,הנדרסון, קוטיניו ומאנה – כל אחד חצי ציון למעלה (שחקנים לא אשמים שהם נפצעים).
    מתלבט לגבי פירמינו ומיניולה – אולי גם להם מגיע חצי ציון למעלה.
    פירמינו נתן חצי עונה ראשונה טובה מאד וגם אח"כ השקיע וכבש כמה שערים חשובים כולל שער אחד יפהפה.
    מיניולה הראה שיפור אדיר בחצי השני של העונה בכל האספקטים והוא השחקן המצטיין / משתפר של חצי העונה השני (אולי ביחד עם צ'אן).

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:47)

      מסכים ששחקנים לא אשמים שהם נפצעים – אבל הציון הוא השקלול של התרומה שלהם לאורך כל העונה. אם שחקן נעדר שליש עונה, זה ישפיע על הציון שלו.
      יש מצב שלמיניולה מגיעה עוד חצי נקודה

      להגיב
  3. אריק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:53)

    אתה קצת קשה עם ליברפול והמקום הרביעי. נדמה לי ש76 נקודות שווה מקום 4 תמיד.
    אז נכון שארסנל ויונייטד בעיקר עשו הכל כדי להיכשל אבל תהדוק היסטורית. 76 נקודות זה עומד בפני עצמו. סיטי היתה רביעית בשנה שעברה עם 66 וארסנל שניה עם 71. פרופורציות.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 13:40)

      אם זה נראה שאני קשה עם קלופ או שאני מאוכזב אז זה לא העניין פה. זה פשוט אני – סוג של ריאליסט שמעדיף להצביע על המקומות שצריך לתקן. בנוסף, אני מניח שיש פה עניין של מומנטום – אם העונה הזאת היתה משוחקת הפוך, הייתי מהלל ומשבח את קלופ על השינויים שהוא ביצע בחצי השני ואיך הוא הצליח לכבוש את המקום הרביעי אחרי חצי עונה ראשונה חלשה. ככה זה, מה שראית אחרון נשאר איתך.
      אחרי שאמרנו את זה, יש לי אכזבה אחת עיקרית מקלופ – וזה חוסר היכולת שלו לבצע התאמות. או שהוא מבצע אותן הרבה יותר מדי מאוחר. הוא נורא נורא שמרן והוא לא מבין בעיות שכולם רואים. ליברפול התקדמה בדברים מסוימים בעונה הזאת, אבל היה אפשר להוציא ממנה קצת יותר עם קצת פחות שמרנות.

      להגיב
      • אריק (פורסם: 21-5-2017 בשעה 14:24)

        כמו שאתה יודע, אני חושב שקלופ הוריד ציפיות יותר מדי ובנה סגל שיהיה לו אליבי במקום לנצל הזדמנות (שבסוף לא היתה כי את צלסי היה קשה לעקוף השנה, אבל המנצסטריות אכן לא הבריקו) של מינויים חדשים בקבוצות אחרות ובלי אירופה. הגבתי רק לעניין ה"בטופ 4 כי האחרות פישלו" ליברפול בטופ 4 בצדק מוחלט והיא לגמרי ראויה.

        להגיב
        • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 14:37)

          אני לא חושב שהוא הוריד ציפיות יותר מדי.

          הוא הגיע עם תוכנית סדורה לשנים הקרובות לא ניסיון לנצל את המצב בשנה כזו או אחרת. לא חושב שככה צריך לנהל מועדון.

          התהליך הנכון להתקדם בו, גם בעידן הכסף הגדול, הוא לשדרג כל שנה את הסגל, ולהעלות את התוצאות בכל שנה. אני חושב שאנחנו עומדים בזה. הקבוצה של רודג'רס שפתאום קפצה למקום השני במרחק גליץ' התפרקה לאחר מכן גם בגלל זה. היא לא הייתה בנויה לשרוד בלי לואיס

          להגיב
          • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 14:50)

            אני מסכים שיש לו תוכנית ולא היו לו כוונות אמיתיות להתמודד על האליפות השנה. ואולי זה גם יצא טוב ככה כי הקבוצה לא היתה בנויה לזה והיינו מסוגלים להתפרק.
            כמובן, אם קוטיניו יעזוב ונעשה רכש מסיבי של שלושה-ארבעה שחקנים להרכב הפותח, זה בעצם להתחיל את כל הבניה שוב מחדש. אני חושב שזה היה אחד היתרונות של צ'לסי, שבעצם היו מעט מאוד חדשים שם (אפילו לואיז שיחק שם בעבר), הם הכירו אחד את השני מצוין, זה היה רק עניין של למצוא את המאמן המתאים

            להגיב
            • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 15:52)

              אני חושב שגם עזיבה של קוטיניו (טפו טפו חמסה חמסה נעליים של תינוק) היא לא הליכה לאחור.
              יש שיטה ויש גישה ושחקנים ימצאו הרבה יותר בקלות את הדרך לשם

              מה שכן, אם הוא הולך לא תהיה לנו ברירה אלא להנחית מישהו שמשנה את התמונה

    • אבי גלברט (פורסם: 22-5-2017 בשעה 07:31)

      אריק יפה . אכן נותן פרופורציות אמיתחות לעונה .על אף ההפסדים לקטנות , הפצועים , אליפות אפריקה ועדין 76 נקודות כששבע קבוצות חזקות ונלחמות על הכול עד הסוף .

      להגיב
  4. בני תבורי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:56)

    מספר פעמים ייחלתי שקלופ ילמד טקטיקה מבניטז, כמו למשל איך רוצחים משחק כשאתה ביתרון ואפילו שברירי ולוקחים שלוש נקודות ולא נכנסים לברוכים מביכים כמו להפסיד 4:3 לבורנמות' אחרי שהובלנו 3:1 בדקה 75'. מצד שני, בניטז הוא ממש לא המורה הנכון לניהול רוטציה. עם סגל בשלוש רמות מעל הקיים – ג'רארד בשיאו, אלונזו, מסצ'ראנו, טורס ועוזריהם, הוא ניהל רוטציה שהספיקה למקום שני מכובד. אני ממליץ לנו ללמוד מקלופ איך לוקחים שתי אליפויות ממפלצת כלכלית כמו באיירן, כשהוא מתחיל כל עונה עם פחות כוכבים שעורקים אליה.
    אני מאוד לא מאוכזב מהעונה הזאת. מלכתחילה חשבתי שקלופ מסמן את ליגת האלופות דרך מקום 3 – 4 כמטרה נכונה וריאלית. אנחנו כמעט שם ואם תהיה תאונה היום נגד בורו, אז אדע שאנחנו עוד לא שם אבל גם זה לא סוף הסיפור. הסגל של קלופ, שהוא אחראי לבנייתו, הספיק לרבע עונה מהאגדות עם ניצחונות מפוארים וכדורגל עילאי. כשהגיעו הפציעות נחשפו הכשלים שלא גרמו לי לשמוט לסתות. קלופ אינו חף מטעויות אבל במקביל האגו שלו לא גדול מספיק כדי שימנע ממנו ללמוד מטעויות.

    להגיב
    • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 14:20)

      יפה בני, זו כנראה תהיה התגובה הכי מאוזנת שתכתב פה

      להגיב
      • vered s (פורסם: 25-5-2017 בשעה 08:07)

        ליברפול היתה קבוצה מדהימה בחלק מהעונה. כשזה קרה ליברפול פשוט שיחקו כדורגל יפה ואפקטיבי כל המשחק. אני רוצה להגיד על זה משהו. ראיתי כמה משחקי הכנה של ליברפול לעונה ששיחקו בהם כמעט רק צעירים. וזה היה ניראה מדהים. מהירים. מחוברים. עם שיטת משחק. עם עקרונות. עם טונות של כשרון. כשהתחילה העונה אף אחד מהם לא קיבל כלום מהמאמן. אבל ממש כלום. שזה היה לגמרי לא מובן. פער כזה גדול. אני חושבת שלמאמן שלכם היה הלם מהפרמייר ליג. הוא לא יגיד את זה. לא ככה. לדעתי מה שקרה לו זה שהוא ניסה עם העקרונות שלו גם איך לשחק וגם כמה ואיך לקנות להוכיח שהוא מבין את הדבר הזה. שנקרא פרמייר ליג ומביא את מה שיש לו לשם. לדעתי ניכסנ לגמרי לקטע כזה. מבריק. והוא הביא את הקבוצה שלו לטופ קלאס בשיטות שלו. שזה חשוב. בשיטות שלו. עם הכדורגל שהוא פאן. ולכן הקבוצה באמת היתה הכי לוהטת והכי מגניבה. פה דיברו הרבה על מה עם הרוטציה אבל הוא לא רצה. הוא רצה את הכי טוב ויותר מזה את הכי מדוייק שיש לו. לדעתי הטעות שלו שלא זרק כמה צעירים למשחק בתחילת העונה כי הם כן שיחקו בשיטות שלו. בניגוד לשחקני רוטציה בוגרים יותר שהוא לא רצה והעדיף להשאיר מחוץ לרוטציה. הפיספוס הגדול אגב לדעתי זה מרקו גרוויץ. וזה קרה אני מעריכה כי היה פצוע תקופה ארוכה.

        להגיב
  5. צור שפי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:58)

    תשעה חודשים של כדורגל זה הרבה מדי? לא יודע, בשבילי שלושה חודשים בלי הם נצח.

    להגיב
  6. זה משנה (פורסם: 21-5-2017 בשעה 10:59)

    אני חושב שהביקרות ולכן גם הציון לקליין לא הוגנים. אל תשפוט את קליין לעומת מה שקורה בצ'לסי אלא לעומת מה שהמאמן שלו מצפה ממנו להיות, ואת זה למיטב הבנתי הוא עושה מצוין. לכן במובנים רבים הוא לדעתי השחקן הכי יציב העונה (למעט תקופה חלשה אחת). נכון, הוא לא המגן ההתקפי הכי טוב בעולם, אבל הוא בוודאי אחד מהמגנים הימניים המובילים. שחקן עם מוסר עבודה שכמעט ולא טועה בחלק ההגנתי. 6.5 לכל הפחות.

    להגיב
    • זה משנה (פורסם: 21-5-2017 בשעה 11:00)

      הביקורת*

      להגיב
      • בני תבורי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 11:43)

        אני באמת תוהה אם לא מדובר בהנחייה מקצועית לקליין לא להיכנס להרפתקאות מסוכנות, אבל גרייזס צודק מאוד בכך שקליין לא היה פקטור התקפי.

        להגיב
        • זה משנה (פורסם: 21-5-2017 בשעה 12:22)

          אני מסתמך על מה שאני זוכר שראיתי. כשמאנה שיחק לפני קליין, אז קליין היה הרבה יותר אפקטיבי מבחינה התקפית. יתרה מזה, הוא עלה למעלה כי הוא ידע שהשחקן שלצידו באגף אחראי ומהיר מספיק לחפות עליו במידת הצורך. ככל שהעונה נמשכה והחלק הקדמי שינה פניו לנוכח הפציעות, ובנוסף הציוות ההגנתי במרכז לא היה יציב ועקבי גם בגלל פציעות, קליין הפך לפחות אפקטיבי מקדימה.
          אבל באופן כללי, כן, הייתי רוצה שיגביה טוב יותר למרכז הרחבה כשהוא תוקף, או לחילופין שימסור טוב וחכם יותר אחרי שהוא העביר את הכדור קדימה באגף שלו. זה שבאלו הוא לא היה טוב כ"כ העונה, לא אומר שזו לא הייתה עונה טובה שלו.

          להגיב
          • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 13:43)

            אני חושב שמשחקן כזה, שכבר נמצא בקבוצה שנה, יש ציפיה ליותר. זה לא מילנר שבאמת נכנס ליצב את ההגנה. וזה נכון שקלופ מצפה ממנו בעיקר להגנה, אבל אנחנו רואים אותו בהתקפה וזה לא רק שהוא לא תורם, הוא הרבה פעמים הורס. ובוא נזכור – למעט ארסנל, אנחנו הקבוצה שספגה הכי הרבה שערים בשביעיה הראשונה. אז אף אחד מההגנה לא יכול להיחשב שנתן עונה באמת טובה.

            להגיב
            • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 14:21)

              קליין פשוט בינוני מדי.

              הוא פשוט זכה להגיע אחרי גלן.

  7. cookie-monster (פורסם: 21-5-2017 בשעה 12:32)

    ההרגשה שיכולנו להתמודד על האליפות בסוף השנה שעברה היא אשליה. פטה מורגנה. בפועל היינו בפסגת הליגה אולי שבוע שבועיים. וגם זה היה כשלאחרות היה משחקים חסרים . זה לא בסיס לכלום.

    העונה הזו באמת תמדד לפי השורה התחתונה.ליגת אלופות או לא. זו היתה ועדיין המטרה הראשונית. וגם אחרי המשחק היום אם נסיים במקום הרביעי היא עדיין לא תושג סופית כי יש עדיין שלב לעבור.

    אבל כשלון בהשגת המטרה לא אומר שלא היתה התקדמות העונה. כי היתה. בהבנה של קלופ ממה שצריך לעשות כדי לנצח בפרימיירליג -אבל בעיקר בניצחונות חוץ האחרונים. ושל השחקנים במה שהוא רוצה ומצפה.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 13:45)

      אני לא חושב שבאמת יכולנו להתמודד על האליפות השנה, אם כי חלק מהסיבה נובעת מקלופ שבקיץ לא שם אגורה אמיתית על רכש (בנטו יצאנו even) וגם בינואר, כשעוד היה סיכוי מסוים, ישב ולא עשה כלום.
      אבל גם אם להתמודד על האליפות היה חלום רחוק, הרי שבסוף אנחנו מסיימים 17 נקודות ממקום ראשון. אני חושב שעם אימון טוב יותר אפשר היה להוציא יותר מהסגל הנוכחי. לא בטוח שבשנים הבאות תהיה לנו את ההזדמנות שהיתה לנו השנה, ששתי המנצ'סטריות וגם ארסנל בעונות חלשות

      להגיב
      • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 14:23)

        אריאל, זה מה שאמרנו בעונה שעברה, שלא תמיד נתפוס את כולם כלכך חלשות

        לא חושב שזה רלוונטי. אם נמשיך לנצח מול הגדולות יהיה בסדר, בתנאי שנלמד להרביץ לקטנות. נדמה לי שבסוך העונה עשינו את זה יותר טוב.

        להגיב
  8. מאיר (פורסם: 21-5-2017 בשעה 12:57)

    הערת הגהה: מאנה הלך לאליפות אפריקה, לא אירופה..

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 13:48)

      תודה, תוקן

      להגיב
  9. D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 14:25)

    תוך כדי הציונים רציתי להוסיף לעל שחקן עוד חצי נקודה לפחות ונאלצתי לתפוס את עצמי כדי להפסיק לחשוב כמו ילד אוהד שבטוח שהקבוצה שלו הכי הכי.

    כתבת נכון- זו עונה לא לפה ולא לפה. אם לא נעלה זה לא סוף העולם, הייתה התקדמות יפה ובלי ליגת האלופות אולי יהיה קל יותר בעונה הבאה להמשיך להתקדם. ומצד שני אם נעלה זה יהיה שלב נכון וטוב להתקדמות שלנו. המטרה צריכה להיות יציבות ברמת הכדורגל וברמת התוצאות.

    אנחנו חייבים מישהו מקדימה. אבל אני חושב שיותר חשוב לחזק את החלק האחורי. בלם טוב ומגן אחד לפחות שישדרגו את כל ההגנה, את כל משחק ההגנה ויאפשרו יותר חופש מקדימה.

    לטעמי זה חייב להיות הרכש הראשון. אבל.. אין לי הצעות.

    להגיב
    • matipool (פורסם: 21-5-2017 בשעה 15:57)

      אז אתה אומר שאני ילד.. (-:
      קודם כל מגן שמאלי ובלם. אח"כ חלוץ נייד ודינמי (המממ… אגוארו?)
      כולם יודעים שאנחנו רוצים את וירג'יל ואן דייק אבל חצי עולם רוצה אותו ולא יהיה קל מול צ'לסי ואחת מהמנצ'סטריות לפחות.

      להגיב
      • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 16:31)

        כן. זה כיף לפעמים

        להגיב
  10. אבי גלברט (פורסם: 21-5-2017 בשעה 15:27)

    סיכום יפה ומדוייק סך הכול .
    העונה היתה בסופו של דבר טובה מאד וללא הריצה המטורפת של צלסי ואם נוריד 2-3 הפסדים מיותרים לקטנות ו2-3 תיקו גבוליים נוספים , ההינו גם השנה לפני טוטנהאם בואכה צ'לסי .
    מעבר לסגל קצת קצר שנגרם מפציעות אני חושב שקלופ שיחק חלק גדול מידי מהעונה כדורגל " רומנטי" מידי ולפעמים פזיז .
    לקח לו זמן רב מידי להבין את הליגה ושקבוצות כמו ברנלי,סטוק,ו.ב.א ,בורנמות וכו בשתי קרנות ומתפרצת גומרות לך עונה שלמה …
    מה זה "רומנטי " ? זה לתקוף עם 9 שחקנים באטרף לפעמים ולשכוח להגן כמו שצריך עם מספר שחקנים מספיק .
    בסביבות מרץ ,קלופ הבין את זה וראית ירידה להגנה במהירות מטורפת למניעת מתפרצות וגם בכדורי העונשין והנייחים היה שיפור .
    העיניין של הפצועים זה מחדל של קלופ כי היה חייב להבין שקבוצה שלוחצת על כל המגרש ורצה במהירות מההגנה להתקפה והפוך ,חשופה לפציעות .השחקן האנגלי הוא עדין לא " מכונה" גרמנית מהיסוד וחשוף יותר לעומסים מה גם שהליגה האנגלית ושאר המפעלים מעמיסים בצורה מוגזמת על הקבוצה .
    בואו לא נשכח שחלק גדול מהעונה נהננו מאד מהקבוצה ונקווה שגם הסיום היום יהיה טוב .
    ללא חיזוק משמעותי גם עם נעלה לשלב הבתים יהיה לנו קשה גם נגד באזל ושות …
    יאחה תנו לי כבר להיות עם בירה וחיוך בשעה 19.00 …

    להגיב
  11. D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 16:31)

    לא קל. לא קל לשמור על הלב ביום הזה
    רובי…..

    להגיב
    • Matipool (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:01)

      רובי במשמרת. מקליט את המשחק ויראה אותו בלילה בלי לדעת עד אז מה קרה.

      להגיב
      • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:11)

        לא, באמת????

        להגיב
        • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:13)

          הוא בטח יש לו לב חזק

          להגיב
          • Matipool (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:12)

            אמיתי לגמרי וגם יש לו לב חזק.
            בכל זאת הוא בקרוב יהיה מומחה בקרדיולוגיה. נראה לי שהוא נלחץ יותר ממשחקים של ליברפול מאשר ממה שהוא עושה בבית חולים.

            להגיב
    • רובי פאולר (פורסם: 22-5-2017 בשעה 07:52)

      חחחח
      היה לא פשוט אבל עמדתי בזה בגבורה…
      וברור שבמשחק אני מודאג יותר

      להגיב
  12. D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 16:48)

    וואי וואי

    להגיב
  13. אסף the kop (פורסם: 21-5-2017 בשעה 16:56)

    הם יותר מדי בלחץ
    שירגעו
    שישתו תה במחצית
    שיעשו 'ידית' במקלחות

    או כמו שבר רפאלי – הוד חסדה, פאר תפארתה ומלוא שפעתה אומרת: "Back to basic".

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:08)

      מה זה ידית במקלחת?? הגירסא הסקאוזרית ללהרים את הסבון?

      להגיב
      • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:11)

        :) אני גם תוהה

        להגיב
        • אסף the kop (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:19)

          הגרסה האמריקאית ללטף את הדולפין

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:26)

            לחבוט בקוף התכוונת

            להגיב
            • אסף the kop (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:03)

              גם וגם וגם

            • dk (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:05)

              לפנק את הצב (איך זה תמיד מתקשר לחיות?!)

  14. D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:15)

    מותר לנשום?

    להגיב
  15. צור שפי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:24)

    בחמש הדקות שלפני הגול של וינאלדום היה ברור שהם רק רוצים להגיע למחצית בלי לחטוף קטסטרופה. עכשיו (דקה 65) הם כבר יכולים לחייך.

    להגיב
    • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:29)

      וצריך עדיין להודות על הפנדל שלא ניתן והיה מכניס את הכל לסטרס אין סופי

      להגיב
      • צור שפי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:36)

        לא חושב שהיה פנדל

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:03)

          גם אני לא, אבל לא מעט שופטים היו שורקים את זה. זה בדיוק המשמעות של שיפוט ביתי

          להגיב
      • Matipool (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:20)

        מצב של פיפטי פיפטי.
        מזל שלא נפלנו בחצי הלא נכון. פנדל והרחקה וארסן היה חוגג היום.

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:21)

          בכל מקרה זאת לא היתה הרחקה. והיינו מנצחים את זה. נראה לי.

          להגיב
          • Matipool (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:35)

            טוב שלא היינו צריכים לבדוק את זה..

            להגיב
          • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:46)

            גם לי נראה. אבל אין מצב שזה פנל ולא הרחקה. (ואני לא מתבייש להעתיק פה מדעת גדולי פרשני המחצית)

            להגיב
    • רובי פאולר (פורסם: 22-5-2017 בשעה 07:54)

      לא היה שום פנדל ושום נעליים
      אבל עדיין מזל גדול שלא נשרק

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 22-5-2017 בשעה 08:29)

        תהרוג אותי איך אתה מצליח להחזיק בלי לבדוק תוצאה ולראות את המשחק עד הלילה.
        מחשבות על הציונים?

        להגיב
        • רובי פאולר (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:36)

          לא רק זה
          אשתי מסננת לי את הטלפון מספויילרים עד שאני רואה את המשחק
          יש פה מערכת שלמה שמטרתה לשרת אותי :-)
          לקחת לי את העבודה, כבר התחלתי לכתוב ציוני סוף עונה, אבל זה היה די דומה :-)

          להגיב
  16. ran (פורסם: 21-5-2017 בשעה 17:55)

    יש!!!!!!
    יום מתוח עבר על כוחותינו
    וכנראה רובכם טובים ממני כאשר הצלחתם להתנתק מהשפעות המשחק האחרון על דעתכם על העונה,
    אבל זה היה חשוב
    מאחר שהקבוצה עמדה במשימה שלה העונה – לקבל את האפשרות להשתדרג בעונה הבאה ע"י השתתפות בליגת האלופות.
    ולצערי, צריך לבנות חלק אחורי חדש, לא מדובר על תוספת של שחקן בודד אלא 4. כמו כן, קשר אחורי וחלוץ.
    היינו רגעים מדהימים העונה
    אבל מקווה שעונה הבאה תהיה כולה מדהימה.

    להגיב
  17. באבא ימים (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:14)

    אוקי ליגת אלופות,

    אז מה המשימה עכשיו- למנף את זה כדי למשוך שחקנים איכותיים ואז לעוף כמה שיותר מוקדם שזה לא יפריע לליגה?

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:22)

      פרה פרה. בוא נעבור את המוקדמות קודם

      להגיב
      • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:46)

        חשוב!

        להגיב
      • באבא ימים (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:53)

        למה אם אפשר לעוף כבר במוקדמות? מתי בפעם האחרונה קבוצה אנגלית הצליחה בשני המפעלים – נגיד מקום שני ורבע גמר או ארבע הראשונות וחצי גמר?

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:22)

          יונייטד הגיעה לגמר לדעתי באותה עונה שהיא לקחה אליפות (מתי זה היה שהיא הפסידה לבארסה בגמר, 2011? 2012?)

          להגיב
          • יואב (פורסם: 22-5-2017 בשעה 13:51)

            אריאל,
            יונייטד הגיעה לשלושה גמרים(שניים רצופים) תוך כדי זכיה באליפות. בכל השלוש. ובטווח של ארבע שנים!

            להגיב
          • יואב (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:01)

            2008(זכיה), 2009, 2011.
            3 אליפויות מקומיות, 3 גמרים.

            להגיב
        • D! פה ועכשיו (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:54)

          באבא – כי אני לא בונה על אליפות בעונה הבאה
          אבל השארות בטופ4 ועליית שלב בליג"א צריכות בהחלט להיות הכיוון של העונה הבאה
          זו שאחריה צריכה לעמוד בסימן נסיון להתמודד על התואר

          להגיב
          • אלי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:29)

            עליית שלב בליגת האלופות תהיה הצלחה לא קטנה.
            מתוך הקבוצות שכבר עלו אוטומטית לשלב הבתים יש כבר 16 שמדורגות מעל ליברפול ורק 3 שמודרגות מתחת.
            כלומר כבר עכשיו ברור שליברפול תהיה מקסימום בדרג 3 עם סיכוי לדרג 4.

            להגיב
            • אריאל גרייזס (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:35)

              לא רואה איך אנחנו יורדים לדרג 4, קשה לי לראות איך אלופות כמו באר שבע עוברים את ליברפול

            • אלי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 09:59)

              זה לא תלוי בליברפול.
              יש כרגע יותר מ 24 קבוצות בעלות דירוג גבוה יותר מאשר ליברפול, חלקן עלו אוטומטית וחלקן ישחקו במוקדמות.
              במידה וכל הקבוצות בעלות הדירוג הגבוה יעלו לשלב הבתים אז ליברפול תהיה בדרג 4 בלי קשר לבאר שבע.

            • אריאל גרייזס (פורסם: 22-5-2017 בשעה 11:03)

              אני לא חושב שכולן יכולות לעלות, בדיוק בגלל זה יש פלייאוף

            • אלי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 12:43)

              אבל יש שני מסלולים של פלייאוף.
              אחד רק של אלופות ואחד רק של לא אלופות.
              לא בדקתי לעומק אם זה אפשרי בייחוד שעוד לא נגמרו כל הליגות וגמר הליגה האירופית.
              למשל, אם יונייטד תנצח את אייקס אז היא עולה אוטומטית ומדורגת מעל ליברפול, ואייקס יכולה לעלות דרך מסלול הלא אלופות וגם היא תהיה מדורגת מעל ליברפול.
              זה גבולי אבל אפשרי שליברפול תהיה בדרג 4.

            • נבות (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:27)

              ליפרבול מדורגת 34 באירופה. מבין המדורגות מתחתיה רק אחת (ספרטק אלופת רוסיה) תדורג מעליה. מבין המדורגות מעליה לא יעפילו ארסנל, שאלקה, לברקוזן, ולנסיה, ליון, פיורנטינה, ויאריאל, בילבאו, גלאסטראיי, זניט ולאציו.
              תדורג שלישית אם תעלה

          • אלי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 13:00)

            בדקתי שוב…
            כרגע יש 17 קבוצות שעלו אוטומטית לשלב הבתים שמדורגות מעל ליברפול.
            במידה ויונייטד מנצחת אז היא הקבוצה ה 18.
            קבוצה אחת שמדורגת מעל ליברפול יכולה לעלות מפלייאוף האלופות (אולימפיקוס) 19.
            4 קבוצות שמדורגות מעל ליברפול יכולות לעלות מפלייאוף הלא האלופות (סיביליה, אייקס, דינמו קייב, רומא/נאפולי) 23.
            ליברפול תהיה מדורגת לפחות 24…
            איזה בזבוז זמן.
            קודם צריך לנצח את הפלייאוף.

            להגיב
        • רובי פאולר (פורסם: 22-5-2017 בשעה 07:55)

          אוי ואבוי אם נעוף במוקדמות, הרי נגיע לליגה האירופית יימח שמה

          להגיב
  18. ערן (המקורי) (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:33)

    אחלה פוסט.
    אנחנו לא בליגת האלופות, אנחנו בשלב המוקדמות.
    לכן- אל יתהלל חוגר וכו׳

    להגיב
  19. אסף the kop (פורסם: 21-5-2017 בשעה 18:49)

    רק לא לעוף מול ב"ש.

    מי שרק בוז ללוקאס ולמה ?

    להגיב
    • משה (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:04)

      זה לא היה בוז, להיפך.
      צעקו לו צעקת עידוד שלא ברור לי מהי בכל פעם שנגע בכדור.

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:20)

        צעקו לו shoot! בכל פעם שהוא נגע בכדור. רצו מאוד שהוא יבקיע

        להגיב
        • באבא לילות (פורסם: 21-5-2017 בשעה 20:03)

          הייתי במשחק. הקהל הבין שזה המשחק האחרון של לוקאס ולכן כל פעם שהכדור הגיע אליו צעקו לו shoot. אי״כ בהקפת הפרידה בסיום הילדים של השחקנים היו גם על הדשא והשתעשעו בכדורים, ואחד מהם מסר ללוקאס, ואז כל הקהל, פלוס כמה מהשחקנים וקלופ, צעקו לו שוב פעם shoot!. נקרענו מצחוק…

          להגיב
          • משה (פורסם: 21-5-2017 בשעה 20:21)

            לוקאס משחק את המשחק האחרון שלו בסוף כל עונה בשבע העונות האחרונות.
            הוא גם היה סגור בבשיקטאש ארבע פעמים.
            I'll believe it when I'll see it.

            להגיב
            • רובי פאולר (פורסם: 22-5-2017 בשעה 07:56)

              זה היה המשחק האחרון שלו העונה

    • אלי (פורסם: 21-5-2017 בשעה 20:35)

      אני לא חושב שיש אפשרות למשחק נגד ב"ש.
      זה מסלול שונה לאלופות.

      להגיב
      • בני תבורי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 04:54)

        אפשר בשלב הבתים

        להגיב
        • גיא זהר (פורסם: 22-5-2017 בשעה 05:29)

          הלוואי. חלום.

          להגיב
  20. משה (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:08)

    עמדנו במטרה של העונה וזו השורה התחתונה.
    לאור הפתיחה ובגלל החורף האיום יש תחושת החמצה אבל אני חושב שאנחנו מבינים טוב יותר מה יש לנו ביד (כולל ובעיקר בנוגע לקלופ).
    לגבי הציונים, אין מצב שמאטיפ מקבל פחות מלוברן ומקלאבן, עולה על שניהם והבלם היחיד שיראה הרכב גם בשנה הבאה.
    לגבי קליין, מגן סולידי מאוד, מוגבל מעט התקפית, מתאים מאוד למאנה, לא הייתי מחליף אותו.

    להגיב
  21. טל 12 (פורסם: 21-5-2017 בשעה 19:37)

    סיום מכובד לעונה. קיוותי לאליפות בשלב כלשהו אבל כנראה שהסגל לא היה מספיק טוב, בטח לא בעונה כזו של צ׳לסי.

    להגיב
  22. כחול אדום (פורסם: 21-5-2017 בשעה 22:06)

    Mission accomplished!!
    חזרתי לפוסט פתיחת העונה שלך ולתגובות, הציפיות היו בין טופ 4 לאופטימיים לפחות מזה לפסימיים, לכן לא ברור לי הלך הרוח כאן, כנראה שהחצי הראשון המדהים סינוור, זה מה שהסגל הזה שווה, ובעונה שבה כל הטופ 6 השיגו יותר נקודות (רובן משמעותית) מעונה קודמת אני חושב שקלופ השיג את המקסימום מהסגל הנוכחי.
    מה שמאפיין את קלופ הכל הקריירה זה בניה תהליכית והפרת המקסימום מהכלים שבידיו, ואת זה אנחנו מקבלים גם העונה.
    במבט קדימה- בלם (לא ברור לי למה ואן דייק שווה 50 מ' פאונד – לא שיחק חצי עונה אחרונה וגם לפני כן הוביל הגנה שקיבלה יותר משער למשחק), מגן שמאלי, קשר אחורי גרזן וחלוץ/שחקן התקפה מוכח.

    עונה מרגשת מבחינתי אחרי ביקור ראשון באנפילד (הניצחון על סיטי), מסתיימת עם חיוך.תענוג.
    יאללה, זמן ספקולציות.

    להגיב
  23. אופיר (פורסם: 21-5-2017 בשעה 22:15)

    טופ 4 וליגת האלופות זה אם כל החרטאות בעידן חוזי השידור של סקיי. כמובן שמועדון שמכבד את עצמו צריך לשאוף לסיים כמה שיותר גבוה, אבל לחשוב שהמקום הרביעי הוא איזו נקודה סינגולרית שמתחוללים בה דברים מופלאים זו תמימות. אם למדנו משהו מהעונות האחרונות, זה שאם אין לקבוצה מה למכור בליגת האלופות (וכרגע לאף אנגלית אין מה לחפש שם), עדיף להמנע מהמטרד הזה ולהשקיע את האנרגיה בליגה.

    סמוך עלי, אני אוהד ארסנל.

    להגיב
    • עמי ג (פורסם: 22-5-2017 בשעה 12:05)

      בגדול אתה צודק. אפילו מאוד.

      אבל בקטן – אם יתווספו עוד כמה משחקים נחמדים נגד יריבות מאתגרות ואטרקטיביות – נגיד, מונאקו, דורטמונד, אייאקס, דינמו קייב – העונה תהיה מעניינת יותר. כי כמה כבר אפשר לראות ולהתלהב ממשחקים נגד בורו, ווסט ברום סטוק וברנלי.

      להגיב
    • אלכס(אחר) (פורסם: 23-5-2017 בשעה 21:09)

      לצ'לסי אין מה לחפש שם…בחיי שאתה מצחיק.
      אפילו לפפ וחבורתו יש פרוספקט טוב אם ישדרגו את ההגנה שלהם.

      להגיב
  24. kirma der faux (פורסם: 22-5-2017 בשעה 05:17)

    יום לא רע לאוהדי ההצלחות של שנות השמונים.
    לפעמים לקום בשלוש וחצי לנגריה יכול להיות מרגש…

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 22-5-2017 בשעה 06:02)

      תוסיף לזה את החזרה של טווין פיקס הלילה..

      להגיב
    • גיא זהר (פורסם: 22-5-2017 בשעה 06:43)

      אינשאללה שיימשך ברביעי

      להגיב
      • עמי ג (פורסם: 22-5-2017 בשעה 12:06)

        טווין פיקס זה מהניינטיז.
        אז יש עוד משחק אחד לפחות בגארדן. גם זה משהו

        להגיב
        • Kirma der faux (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:58)

          אבל לילדי שנות השמונים טווין פיקס באה בול על גיל ההתבגרות.

          להגיב
          • אריאל גרייזס (פורסם: 22-5-2017 בשעה 16:33)

            בדיוק. והיא משנת 90 או 91. לארי בירד עוד שיחק, ליברפול עדיין לקחה אליפות..

            להגיב
  25. איאן ראש (פורסם: 22-5-2017 בשעה 07:00)

    עונה מעצבנת שהתחילה לא רע וכך הסתיימה. מקווה שקלופ סיים עם שכר הלימוד. כשחושבים על הסגל יש כל כך הרבה חוסרים; מגן/ים, בלם, קשר וחלוץ וזה במינימום. על רקע זה ועזיבות צפויות של סטאר, לוקאס (אמן) ואולי קוטי (חייבים שישאר)הולך להיות קיץ מעניין מאוד.

    להגיב
  26. עמי ג (פורסם: 22-5-2017 בשעה 12:10)

    I signed this new contract to stay here for a few more years because it’s a great honour for me,” said Coutinho".
    זה מינואר האחרון. הוא חידש חוזה ל-5 שנים עד 2022. אז למה כל הזמן מדברים על עזיבה אפשרית שלו? מה שווים החוזים האלו בכלל?

    להגיב
    • זה משנה (פורסם: 22-5-2017 בשעה 13:49)

      הם שווים את היכולת לסחוט את הלימון עד הטיפה האחרונה.
      או במילותיו של קלופ – מי שירצה את קוטיניו יצטרך לשלם 400 מ' אירו.
      “When did he sign his new contract?” said Klopp, when asked about the latest Coutinho speculation. When reminded it was January, Klopp added: “With a £400 million clause!
      “There are absolutely no plans [to sell him]. What our owners say is there is the absolute opportunity not to sell anybody if we do not want to. That means we can bring in others players, and it is a good situation. We have a stable squad with a good basis. We want to bring a few in with fresh blood but nobody will leave us without our say so I am completely relaxed about this.”

      להגיב
    • אלי (פורסם: 22-5-2017 בשעה 14:09)

      זה מה שסוארז אמר אחרי שהוא האריך את החוזה בליברפול:
      “When you extend your contract, you extend it because you want to stay here for the future,” said Suárez. “I signed not only for two-and-a-half more years, but I signed for a long time to stay here and I am so happy.

      החוזים שווים רק את המשכורת שכתובה בהם ואפשרות למכור את השחקן.
      שחקן חופשי לעבור לכל קבוצה ללא תמורה בסיום החוזה.

      להגיב
      • D! פה ועכשיו (פורסם: 22-5-2017 בשעה 16:34)

        מה שנאמר. הם לא שווים כלום חוץ מקצת יותר יכולת מיקוח. ואם סוארז רוצה לנשוך מישהו אז גם את זה הם לא ממש שווים.

        להגיב
      • אלכס(אחר) (פורסם: 23-5-2017 בשעה 21:16)

        ההבדל הוא שסוארז מלכתחילה לא רצה להישאר, ההרגשה שמחפשים אותו (לא בהכרח נכון, אבל ניחא) וכל הסיפור המקושקש עם אשתו ומשפחתה. קוטיניו נראה ומרגיש מחויב לליברפול…אה, והוא גם לא נושך!

        להגיב

מה דעתך?