שבתרבות – עוד פעם, עם רגש

NEawYEc8ehgndc_1_a

התחלתי לכתוב את הטור של השבוע על העונה הנוכחית של בית הקלפים אבל אז הגיע הפרק האחרון והמצוין של Better call Saul (מעכשיו – "סול") ולא היתה ברירה אלא לשנות תוכניות, כי כזה הוא הבלוג, עם אצבע תמידית על הדופק (או ההדק. או משהו). והאמת, אין כמו בית הקלפים כדי להדגיש את העליונות של "סול" על כמעט כל מה שקיים היום בטלוויזיה (לא, לא ראיתי פארגו. די לשאול).

בעוד התסריט של בית הקלפים, במיוחד בעונה האיומה הזאת, הוא אוסף של חתיכות שמודבקות אחת לשניה בצורה גסה עם דבק נגרים כדי לייצר ריגושים זולים ותפניות לא מנומקות, הרי שזה של "סול" הוא מלאכת מחשבת של תפירה עדינה שבה לכל אמירה יש משמעות וכל ניואנס חשוב ומעיד על מה שהולך לקרות בעתיד. הדבר המדהים באמת ב"סול" זה שאנחנו יודעים בדיוק לאן כל זה הולך. הרי אנחנו יודעים את הסוף. יודעים בדיוק לאן ג'ימי מתדרדר. ועדיין, כמו אוהדי ספורט שרואים בשידור חוזר את המשחק שבו הקבוצה שלהם הפסידה וחלקיק קטן בלב שלהם עוד איכשהו מקווה לתוצאה שונה – אולי הפעם סטיבי לא יחליק, אולי הפעם דיוויד תיירי לא יצליח לתפוס את הכדור – ככה גם עם ג'ימי, אנחנו מקווים לגלות שהוא לא בדיוק מה שידענו שהוא.

אבל פעם אחר פעם, התקוות שלנו נכזבות. ואולי לכן הפרק האחרון של העונה היה גם כנראה החשוב ביותר שבה. כאילו כל העונה הזאת ואולי אפילו כל הסדרה הזאת הובילו אליו (שוב, תסריט מדויק להפליא). כי הרי למדנו כבר ב"שובר שורות" שיוצר הסדרה לא ממש מאמין ברידמפשן. להיפך. בני אדם, לפי גיליגן, הם אנשים רעים מיסודם שכל מה שצריך זה סט נסיבות מסוים כדי להוציא מהם את כל הרשע החוצה. ואצל ג'ימי, כמובן, הרוע לא ממש קבור עמוק. למעשה, כולנו חוץ מג'ימי יודעים שהוא איש רע מנעוריו. רק ג'ימי עדיין מאמין שהוא איש טוב שמדי פעם נאלץ ליפול לתוך המלכודת הזאת שבה הוא מתמרן אנשים ופוגע בהם כדי להשיג את מה שהוא רוצה. וג'ימי לא מבין את זה. אחרי שהוא מפרק את אח שלו בבית משפט ובעצם מחסל אותו מקצועית הוא עדיין מצדיק את עצמו שוב ושוב, כאילו צ'אק הוא זה שאשם ולא ג'ימי הוא זה שרימה כדי להשיג את החוזה של מסה ורדה. נכון, צ'אק תמיד היה רע לאח שלו, אף פעם לא האמין בו, דאג שהה"מ לא יעסיקו אותו – ועדיין, ג'ימי הוא הרמאי.

וזה בדיוק מה שהפרק האחרון עושה – מוריד את המסיכה מעל הפנים של ג'ימי. בסופו של דבר, צ'אק, אלא מי, מטיח את האמת בפניו – תפסיק להתנצל, הוא אומר לו. תפסיק להתחרט כל פעם כי גם אם החרטה שלך אמיתית הרי שהאופי שלך הוא לפגוע באנשים כדי להשיג את מה שאתה רוצה. הוא יתמרן בעלי חנויות כדי שיקנו ממנו את הפרסומות שהוא כבר שילם עליהן, הוא יתחמן כדי להרוויח עוד כמה גרושים מסוחר סמים וכמובן – הוא ידפוק את הזקנה שהוא כל כך אוהב רק כדי להשיג את הכסף שהוא צריך. האם העובדה שג'ימי הולך ומתקן אחר כך את מה שהוא עשה לזקנים אומרת שהוא עדיין לא הפנים לגמרי את מה שצ'אק אמר לו? בהחלט יתכן. אבל דבר אחד ברור לגמרי – הדרך למטה לסול גודמן ברורה ומוכתבת.

*

הנה, חיכיתם שזה יגיע. ה"אבל". תמיד יש "אבל".

באמת קשה שלא להתאהב ב"סול". היא מסוגננת להפליא (אם כי קצת פחות לטעמי מ"שובר שורות"), המשחק נהדר, הצילום נפלא. כל סופרלטיב שאבי נמני מסוגל לתת, אפשר לרשום עליה. אבל אולי דווקא הנפלאות הזאת, התסריט הכל כך מדויק, הוא גם נקודת החולשה שלה. מה שמונע ממנה להפוך מסדרה טובה מאוד לסדרה גדולה באמת.

אם "שובר שורות" ידעה לרגש ולהפתיע כל פעם מחדש, הרי שאצל "סול" נדמה שהכל – כולל השיאים הרגשיים – יותר מדי ברורים מראש. הרבה מראש. גיליגן הוא כמו שחקן שחמט שמתכנן עשרה מהלכים קדימה ודואג להניח את הכלים שלו על הלוח בדקדקנות של רב אמן. הבעיה שזה מרגיש כאילו מישהו אומר לך מתי להתרגש. קחו הבדל אחד קטן בין שתי הסדרות: העונה השניה (כמדומני) של שובר שורות מתחילה בצילום של הבריכה אחרי פורענות. עם חפצים שצפים בה. אנחנו יודעים שהכל הולך להתרסק, רק לא יודעים איך. ואז, בפרק האחרון, ההתרסקות היא בכלל של מטוס ולא קשורה ישירות לוולטר (היא כן במידה רבה כי הוא נתן לבת של הפקח מטוסים למות) אבל היא לא משהו שאפשר בכלל היה לצפות מראש. לעומת זאת, ב"סול" אנחנו יודעים שדון הקטור מגיע למצב גופני של פוסט-שבץ ואכן הוא מגיע לשם – בדרך הכי בנאלית שיש. השיא שבו הוא חוטף את ההתקף לב הוא צפוי וידוע מראש. אפילו הטריק הזה של לעשות פעם ראשונה שהוא כאילו הולך לחטוף את ההתקף אבל מתאושש ממנו (בפרק הקודם) נראה כאילו לקוח מספר הנחיות של סרטי אימה. אפילו הסצינה המרגשת של העונה – הקרב בבית המשפט בין צ'ק לג'ימי – היתה יותר מדי צפויה מראש. כאילו שכבר שנתיים אנחנו מחכים לה.

זה לא שסול לא מרגשת. היא כן. רק שהיא עושה את זה בצורה קצת יותר מדי כירורגית לטעמי. זה קצת כמו סקס של זוג נשוי – זה עדיין כיף אבל כבר כמעט ואין הפתעות. גיליגן יודע בדיוק על איזה כפתורים ללחוץ לנו כדי להביא אותנו לאורגזמה. והאמת היא שכשהסוף ידוע מראש והיוצרים לא רוצים לרוץ אליו אלא לתת לנו עוד כמה עונות שלו, הרי שאין ברירה אלא ללכת לאט – הרבה יותר לאט משובר שורות, למשל – מה שמייצר מעט מדי שיאים רגשיים. סקס של זוג נשוי, כבר אמרתי?

קצת אירוני, נראה לי, שלסדרה שיש הכל באמת, משחקנים נהדרים דרך לוקיישנים נפלאים ותסריט מעודן, דווקא הדבר העיקרי שחסר ל"סול" זה טיפ'לה נשמה.

Episode ---

עוד כמה דברים קטנים על סדר היום:

– גם אני, כמו הרבה מאזינים, התאכזבתי לשמוע על הפרישה (שנראה שהיתה רק עניין של זמן) של בועז כהן מ-88. השעתיים שלו עזרו לי תמיד לפתוח את הבוקר. מה שכן, אני מוצא את זה טיפה אירוני (חזק בענייני אירוניה היום, אני יודע) ההתרגשות האדירה בקרב המעריצים המושבעים של התחנה (AKA – משמר 88) שמרגישים שעולמם חרב עליהם – כי אם יש משהו שכהן היה תמיד זה הניגוד הגמור ל-88 הישנה. המוזיקה שלו (בבקרים, את התוכניות על פרוגרסיב רוק פחות הקשבתי כי אני לא מתחבר לז'אנר הזה) היתה תמיד רוק מיינסטרימי קלאסי עם מעט מאוד דברים חדשים, מוזיקה שאתה מכיר וכיף לשמוע אותה מחדש. או בקיצור – כל מה ש-88 החדשה משדרת עכשיו במשך מרבית שעות היום.

– בכלל, התעסקות ברדיו רגיל היום היא כל כך פאסה. הרי כולנו היום צורכים את הרדיו היום דרך המחשב רוב הזמן (אלא אם אתם בנהיגה אני מניח שאתם לא יושבים עם טרנזיסטור במשרד כמו השיננית שלי) ודוגמא אחת לזה שיש חיים אחרי הרדיו הרגיל קרתה השבוע בשילוב בין שתי תחנות רדיו אינטרנטיות – רדיו "קול החיים" (שאין בו שום דבר מעניין חוץ מהשעה וחצי הנפלאות של לירון תאני בבוקר) ורדיו "הקצה" הנפלא – כאשר "עסק שחור" חזרה לאיחוד של שעתיים ושמה לי חיוך אדיר על הפנים לכל היום. למי שפספס, ניתן למצוא את התוכנית המוקלטת באתר של רדיו הקצה. עוד יתרון של רדיו אינטרנטי, דרך אגב.

– אני מעדיף לחכות לסוף העונה כדי לפסוק סופית בעניין "טווין פיקס" אבל בינתיים אי אפשר שלא להעריץ את דיוויד לינץ' על האומץ שלו לייצר סדרה מהסוג הזה. רק הוא, למשל, מסוגל לשים קטע של 3 דקות של בן אדם מטאטא רצפה של פאב בלי ששום דבר קורה.

– ובינתיים נתנחם בשובה של מדשן אמיק המופלאה לחיי. אודה ולא אבוש, הפוסטר שלה שהיה תלוי לנו בחדר הסמבצ"ים בצבא הסב לי עונג רב בזמנו.

– ואפשר לבקש חזרה של שרילין פן, אם כבר?

– אם קודם היה אפשר לומר שסיליקון ואלי לא מתקדמת לשום מקום אבל לפחות היא עדיין כיפית הרי שהפרקים האחרונים הוציאו אפילו את זה ממנה. אני חושב שבפרק האחרון לא צחקתי באמת אפילו פעם אחת. כמעט הכל מיחזור של דברים שראינו בשנים קודמות. הגיע הזמן להתחדש או לסגור את הבאסטה.

– אומרים שהרכב מנצח לא מחליפים, אז אלו שאחראים למשחקי הכס פשוט לקחו את המוזיקה האדירה מהפרק האחרון של העונה הקודמת והלבישו אותה על הפרומו החדש לעונה הנוכחית. זה עובד. באבוה עובד

– למודאגים, כן, נראה שגם השנה יהיה יומן (אולי עם הפסקונת באמצע אוגוסט לטובת נסיעה לחו"ל)

Share on FacebookTweet about this on Twitter

133 תגובות ל “שבתרבות – עוד פעם, עם רגש”

  1. מתן (פורסם: 23-6-2017 בשעה 10:45)

    קראתי רק את הפסקה הראשונה כי עוד לא ראיתי את שני הפרקים האחרונים של העונה וחששתי מספוילרים, אז כל מה שאני אגיד זה שאתה חייב לראות פארגו

    להגיב
  2. ניינר / ווריור (פורסם: 23-6-2017 בשעה 10:56)

    שני הפרקים האחרונים של סיליקון ואלי אכן חלשים ומאכזבים. ייתכן שזהו, הסדרה מצתה את עצמה

    להגיב
  3. קירקגור (פורסם: 23-6-2017 בשעה 10:59)

    אפשר להתווכח אם 88 החדשה גרועה יותר או פחות או להגיד שהשינה הייתה פסגת הרדיו/ לא נחוצה, אבל התעסקות ברדיו רגיל היא ממש לא פאסה (בעיניי גם אין הבדל בין רדיו אינטרנטי לרדיו "רגיל" זה רק הבדל של טכנולוגיית צריכה, אבל הקונספט זהה והצורך התרבותי בו זהה). יש לזה השפעה על הרבה מאוד אמנים ואנשי תעשיית המוזיקה הקטנה שלנו, במיוחד אלו העצמאיים (וכיום מוזיקה חדשה בארץ היא בורבה המכריע עצמאי, למעט הבלחות פופ ושאריות כוכב נולד).

    חבל שלא ניצלו את הרפורמה הזו והמשאבים שעומדים לרשות התאגיד החדש ליצור תחנת רדיו שבאמת שואפת לעשות רדיו טוב, כזו שפועלת מתוך מחשבה יצירתית ומאתגרת ולא מחשבה שבלונית של איך לסרס ולקבע, משהו שיכול היה להיות הרבה יותר טוב ממה שהייתה 88 (היית נותן לקוואמי ולאנשי הקצה את אותם משאבים ודמיין מה היה קורה).

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:07)

      על זה אני מסכים. אבל חשוב לזכור בכל הסיפור הזה ש88 אף פעם לא היו התחנה שוברת המוסמכות שהתומכים שלה מנסים לצייר אותה. והשירות כלים סביב בועז כהן די מוכיחה את זה

      להגיב
      • קירקגור (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:24)

        אין ספק שהרבה אנטגוניזם נוצר כלפי 88 בגלל שאנשי המשמר מהללים אותה כטובה ביותר בעולם בעוד שהיא לא הייתה. אבל חייבים להבין – עבורם (ומדובר בלא מעט אנשים. אפשר לבטל אותם כמיעוט קולני, אבל התגייסות כזאת סביב דבר מוזיקלי אני לא זוכר בשני עשורים האחרונים) זה היה הרדיו שהם רצו לשמוע, או הדבר הכי קרוב אליו. אנשים שרצו לצלול יותר – להם היה את הקצה ו106 (שלפרקים הייתה מעולה ומשפיעה לא פחות עד שיובשה תקציבית גם היא) וכמובן את כל עולם האינטרנט.
        אני לא כזה אהבתי את התוכנית של בעז כהן מאז שעבר לבוקר, או את התוכנית של בן רד למשל – אבל היו להם קהל גדול ועוקב ונאמן, שמצאו בהם את מה שחיפשו. וזה חלק מתפקידו של רדיו ציבורי לדעתי. ועדיין ההשפעה הגדולה ביותר היא ייבוש אפיק פעילות מאוד מרכזי עבור אמנים שהפלייליסט בגלגלץ לא היה נחלתם או יעדם (ברגע ש88 וג׳ עוברים למודוס דמוי פלייליסט, שבו אסור להשמיע שני שירים לא מוכרים ברצף, או שיר חדש בשעה), וכו׳). לטעמי, זה רק סימפטום של משהו גדול יותר שקרה בעיתונות בשני העשורים האחרונים – הידיעות-אחרוניזציה/גלגליזציה של מי שאמור להיות שומרי הסף של דמוקרטיה ותרבות.

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:32)

          זה משהו שקורה בכל העולם. אני ממליץ לאנשי משמר 88 לבלות חודש בארה"ב ולמצוא תחנת רדיו שלא טוחנת את אותם חמישה שירים כל שעה. כולם מתיישרים למרכז, מה לעשות

          להגיב
          • בני תבורי (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:59)

            העורך/שדר הטוב ביותר ש 88 יכלה להציג למאזינים היה יואב יפת. עם פחות יח"צ ונרקיסיזם אמנם, אבל עם ידע מוזיקלי ויכולות רדיופוניות נדירות.

            להגיב
            • קירקגור (פורסם: 23-6-2017 בשעה 12:17)

              איימן, בני!

              אריאל – נראה לי שמיצינו סך הכל (בקטע טוב) אבל אני רק אתייחס לכך שהדיון לא צריך לסוב סביב אנשי משמר 88 ואם הם בכיינים או לא, אלא מה רדיו ציבורי צריך לשאוף לייצר ומה אנחנו כצרכני תרבות רוצים שייצר. אני חושב שעל אף יתר המילטנטיות שלהם וחוסר טיפה בסטייל, מאבקם (הקטן) נכון. גם את מתנגדי מתווה הגז אפשר לשלוח לארה״ב שיראו מה קורה שם ואת אלה שנאבקים לחשוף את פרשת ילדי תימן אפשר לשלוח לאוסטרליה לחטיפות האבוריג'ינים. ואגב, הרדיו הציבורי בארה״ב דוגמת NPR (ושלוחות קטנות יותר) אינו כזה שטוחן את אותם חמישה שירים.
              להגיד שכולם מתיישרים למרכז ואין מה לעשות, זה פשע תרבותי בערב שבת תרבותי… :)

          • דיזידין (פורסם: 23-6-2017 בשעה 15:44)

            אבל זה העניין, לתחנת רדיו שלא חיה מפרסומות יש את הזכות (ובמקרה של רדיו ציבורי גם את החובה, לדעתי) לא להתמרכז. בשביל המכנה המשותף יש את כל שאר התחנות.

            להגיב
  4. ירוק (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:04)

    מעולה כרגיל אריאל.

    שני הסנט שלי:
    1. בצד החיובי, רשמת הכל. עם כל המגרעות, אולי הסדרה הכי טובה על המסך כרגע, עם משחק באמת מעולה (אגב, קים היא אנדרייטד, דמות נהדרת) והרבה סטייל כמו שגיליגאן אוהב.

    2. בצד של הביקורת – קראת לזה ״נשמה״, אולי, לא יודע. אם אני צריך לשים את האצבע, אז בחלק מהעונה לא היה מעניין מספיק. חלקים קצת משמימים (עדיין עם סטייל, כאמור).
    מסכים מאד עם עניין ה״תוצאה ידועה מראש״ – מצד אחד זה נותן נופך מיוחד (כל סצנה משותפת של גאס והקטור מאד מושפעת מזה שאנחנו יודעים איך הם מסיימים בסוף – באחד השיאים של ברייקינג בד), מצד שני זה הופך את זה לצפוי. משהו מהעוקץ של המתח נעלם (נניח, אתה יודע מי נשאר בחיים, וכו׳).

    איזה כיף שדאינריז, טיריון והחברים חוזרים אוטוטו! כבר לא יכול לחכות, גם לפרקים וגם ליומן.

    להגיב
  5. אמיתי (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:09)

    זה שהסוף ידוע בבטר קול סול זו הפואנטה. הדרך לשם היא המעניינת ודווקא הפרק האחרון כאילו קצת דוחה את הסוף של ג׳ימי. הוא עושה את הדבר הנכון כביכול. משתמש ביכולת ההרס שלו על עצמו. ומתחיל to embrace את האופי שלו. יש תקווה כל עוד קים בחיים שלו.
    ואגב קים היא הדמות הנשית הכי מעניינת כרגע על המסך וזו שאני הכי אוהב. למרות שהיא לא לגמרי ברורה היא דמות חזקה שנראה לי שכן תמליח ״להציל״ את עצמה.
    תראה פארגו

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:14)

      ברור שזו הפואנטה. הבעיה היא שהדרך לשם רצופה שיאים צפויים מראש יותר מדי לטעמי

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:20)

        אותי האיטיות קצת מבאסת ואני מעדיף את העניינים של הקארטל על השיט של העורכי דין.
        לא הכל היה כזה צפוי לי העונה. גם הספק התאבדות של צ׳אק הייתה קצת מפתיעה.
        תראה מאסטר אוף נאן

        להגיב
  6. דונטה פישטה קונטרה ונטה (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:15)

    פארגו

    להגיב
  7. אסף (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:23)

    שובר שורות הסדרה האובררייטד בהיסטוריה של הטלוויזיה. משחק נוראי, תסריט מפגר ושיעמום טוטאלי…. אני לא אומר את זה כדי להדליק אלא זו האמת. המלך עירום

    להגיב
    • אריאל (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:50)

      שובר שורות סדרה טובה אבל אתה צודק לטעמי אוברייטד גדול.
      אין גם מה להשוות לסול קודם כי זה מתח וזה דרמה ושנית כי סול הרבה יותר טובה. לא מסכים עם הפוסט בכלל סדרה עם המון נשמה .

      להגיב
    • שמעון (פורסם: 23-6-2017 בשעה 12:40)

      שובר שורות 3 העונות הראשונות קטסטרופה ושעמום נוראי, נמשך ונמשך שעמום למוות לראות את התפתחות הדמות שלו.
      עונות 4 ו-5 מעולות, מעניינות ויש אקשן.

      להגיב
  8. בני תבורי (פורסם: 23-6-2017 בשעה 11:56)

    איך שהם מתעקשים בפרומו לא לדבר על ג'ון סנואו…

    להגיב
  9. שמעון (פורסם: 23-6-2017 בשעה 12:37)

    בית הקלפים עונות 1ו-4 היו מצויינות. שאר העונות משעממות ברמות. העונה האחרונה היא בכלל הפכה לאיזה סיפור בדיוני ופנטזיה שטותית.
    הסידרה מיצתה את עצמה.

    פארגו ראיתי 8 פרקים של העונה הראשונה, סידרה משעממת ונוראית וקומית, איך אנשים אוהבים את הזבל הזה???

    סמוך על סול טרם יצא לי לראות.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 23-6-2017 בשעה 12:54)

      טוב בלי ווסטברוק הם לא עושים פלייאוף גם במזרח

      להגיב
      • שמעון (פורסם: 23-6-2017 בשעה 12:56)

        כן ג'רמי פארגו לא מספיק למזרח

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 23-6-2017 בשעה 13:24)

          עונה של טאנקינג לבית הקלפים אבל אחרי התהליך והדראפט הם יסתערו שוב על טבלת הרייטינג

          להגיב
          • שמעון (פורסם: 23-6-2017 בשעה 13:46)

            חח מה זה טנקינג חבל"ז יותר מפילי יאללה אולי יהיה לקבוצה שלי סוף סוף עונה בלי פציעות להנות מהכישרונות.

            להגיב
  10. אסף the kop (פורסם: 23-6-2017 בשעה 12:53)

    שכחת את הנושא החשוב של השבוע… ההחתמה המחורבנת של סלאח.
    שחקן מיותר ובזבוז כסף על כלומניק.

    להגיב
    • שמעון (פורסם: 23-6-2017 בשעה 12:57)

      אכן החתמה סופר מיותרת

      להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 13:15)

      שחקן מצוין ומהיר שיהפוך את האגפים שלנו לסיוט להכנות יריבות. אני בטוח שהגישה שלך אליו לא קשורה בכלל ליחס שלו לישראל

      להגיב
      • אסף the kop (פורסם: 23-6-2017 בשעה 13:21)

        אריאל
        מה הקשר ליחס שלו לישראל ? תתבגר כבר.
        הוא מיותר, אין לו שום תרומה אמיתית, הוא בזבוז אדיר של כסף, לא סתם צ'לסי זרקה אותו והכי גרוע, זה כנראה הכי טוב שליברפול יכולה להשיג.

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 13:29)

          כן, מוריניק מעולם לא זרק שחקן טוב. תהיה רציני. האיש הבקיע 19 שירים עונה שעברה, על בסיס מה בדיוק אתה חושב שהוא לא שחקן טוב

          להגיב
          • שמעון (פורסם: 23-6-2017 בשעה 13:47)

            הוא שחקן חלש לרמות הגבוהות הוא הבקיע ברומא כי הליגה האיטלקית היא פח זבל.
            דיבאלה לא רואה אותו ממטר.

            להגיב
            • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 13:51)

              כן, הפריימליג זה ממש רמה גבוהה

          • אסף the kop (פורסם: 23-6-2017 בשעה 17:59)

            מה התועלת שבו ?
            מה התפקיד שלו בדיוק ?
            מדובר במחרז לעניים וגם פה עשו על ליברפול קופה.
            במה הוא יעזור בדיוק מלבד לדרוך לפרמינו וקוטיניו על האצבעות ?
            החתמה דבילית שרק תהפוך את החלק ההתקפי שלנו לשכונה.

            להגיב
            • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 22:17)

              התפקיד שלו זה להיות וינגר בצד ההפוך של מאנה. עם כל הכבוד ללאלנה, הוא לא ווינגר. קוטיניו יזוז לאמצע מאחורי החלוץ, פירמינו מקדימה וסאלח ומאנה בצדדים.
              בכלל, המחשבה שיש לך מספיק שחקנים לעונה ארוכה שגם כוללת ליגת אלופות אחרי שהשנה נשארת עם חצי סגל כבר בפברואר בלי אירופה בכלל היא מופרכת לחלוטין. אתה חייב סוג של רוטציה.
              אני בספק כמה באמת ראית את סאלח. להתייחס לתקופה שלו בצ'לסי שבה הוא בקושי שיחק (מה עוד שראינו כמה מוריניו "טוב" בלבזבז שחקנים צעירים וטובים, החל מדה ברוינה וכלה בלוקאקו) זה מטופש. וכמובן, מאז הוא התבגר בשלוש שנים. מימד המהירות שהוא יוסיף להתקפה שלנו הוא אדיר. האיש רץ במהירות של 10 שניות למאה מטר. והוא יודע לשים כדור ברשת. אין שום קשר למחרז.

            • אסף the kop (פורסם: 23-6-2017 בשעה 22:43)

              אין שום קשר למחרז, עם זה אני מסכים.
              שמרתי את הדיון במועדפים.
              נראה מי יאכל את הכובע בסוף העונה. אני מקווה שאני אבל די ברור לי שזה יהיה אתה.

        • אוהד (פורסם: 23-6-2017 בשעה 13:33)

          תסתכלו על הנתונים היבשים:
          15 גולים ו12 בישולים.
          הרבה יותר מדיבאלה האוברייטד של יובה.
          אחלה שחקן

          להגיב
      • Matipool (פורסם: 23-6-2017 בשעה 14:00)

        אני עם אריאל.
        לדעתי, החתמה מעולה והוא יהיה מצוין עבורנו. שחקן אגף שכבש 19 שערים ובישל 14 (בכל המסגרות) זה מספרים נהדרים וזה באיטליה, לא בהולנד.
        מהיר בטירוף,משחק בשני הצדדים וגם מאחורי החלוץ. כאב ראש לקלופ כשכולם כשירים את מי לשים בצד ימין ואת מי בשמאל.
        אין שום קשר למה שקרה לו בצ׳לסי. מוריניו קנה אותו כשהוא היה רק בן 21 וכשהיו לו המון שחקנים בשלים ומעולים בתפקיד שלו ולא נתן לו כמעט הזדמנות. מעניין שזה קרה גם לדה ברוינה, לוקאקו ועוד כמה שחקנים מעולים.

        להגיב
      • אופיר (פורסם: 23-6-2017 בשעה 23:15)

        נראה לי לגיטימי להתבאס על ההחתמה שלו בגלל שנאת ישראל המוחצנת שלו. בשבוע שבו צעדו בלב לונדון עם דגלי חיזבאללה, אשכרה החתמתם אח מוסלמי. לאהוד קבוצה זה גם (בעיקר?) לאהוד את הטיפוסים שמשחקים בה.

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 24-6-2017 בשעה 08:03)

          אני בעד להסתכל על כל דבר בקונטקסט שלו. סלאח הוא תוצר של המדינה שלו ולא שונה משבעים מיליון מצרים אחרים או מאות מיליוני ערבים מוסלמים במזרח התיכון לצורך העניין. הם גדלים על האמונה שישראל היא השטן הגדול ונחשפים למעט מאוד מידע אמיתי (וזה בלי שאני בכלל אכנס לפוליטיקה). הוא לא תומך חיזבאללה ולא טרוריסט, הוא תומך בפלסטינים, בדיוק כמו כל אחד מהמדינה שלו. בעיניי זה חסר משמעות לחלוטין לעניין האהדה לקבוצה.
          זה לא שהוא שחקן מלוכלך סטייל קוסטה (ורק כדי שנהיה ברורים, הייתי לוקח את קוסטה אליי עם הלכלוך בכיף, הרי היה לנו שחקן שנושך שחקנים ואני מכיר מעט מאוד אוהדי ליברפול שלא היו לוקחים אותו בחזרה עכשיו) ומכל מה שראיתי מאז החתימה מדובר בבחור מאוד צנוע ונחמד.
          בסוף, מה שחשוב לי בתור אוהד זה מה שהשחקן עושה על המגרש. ראיין גיוס שכב עם אשתו של אחיו, אתה חושב שלאיזה אוהד של יונייטד אכפת?

          להגיב
          • אופיר (פורסם: 24-6-2017 בשעה 08:11)

            ואם הייתם מחתימים שחקן ניאו-נאצי ברמה עולמית גבוהה זה גם היה סבבה?

            להגיב
            • אריאל גרייזס (פורסם: 24-6-2017 בשעה 08:27)

              אבל אנחנו לא, אז זה לא רלוונטי. אני לא חושב שיש היום מועדון אחד ברמות הגבוהות שהיה מחתים שחקן כזה כי זה אסון יחסי ציבור.

            • אופיר (פורסם: 24-6-2017 בשעה 08:31)

              אז החתמתם את הדבר הכי קרוב לזה, שחקן שמפגין את התיעוב שלו כלפיך בגלוי. למועדון הכדורגל של ליברפול זה אולי לא משנה הרבה, אבל לאוהד ישראלי זו בהחלט סיבה מצויינת לא לרצות אותו בקבוצה.

            • אריאל גרייזס (פורסם: 24-6-2017 בשעה 09:57)

              שוב, בעיניי זה להוציא מהקונטקסט. קרוב לוודאי שכל אחד מאיתנו אם היה גדל במצרים היה מרגיש כלפי ישראל את אותו הדבר. ובאופן עקרוני, אני לא מתחבר לקפיצה הלוגית שהרבה ישראלים עושים בין התנגדות למדיניות של ישראל לבין אנטישמיות וכו'. אבל באמת שאין לי רצון להכנס לפוליטיקה.
              מה שחשוב זה שיכניס גולים

            • אסף the kop (פורסם: 24-6-2017 בשעה 13:00)

              אריאל
              זאת לא קפיצה לוגית.
              זה שכל ישר.

          • אסף the kop (פורסם: 24-6-2017 בשעה 12:59)

            אני חושב שלאוהד יונייטד, שבמקרה הוא גם אחיו של רייאן גיגס, היה מאוד אכפת.

            להגיב
        • אסף the kop (פורסם: 24-6-2017 בשעה 12:56)

          אופיר
          העובדה שהוא פאשיסט מוסלמי ואנטישצי קטן ומושתן זאת רק עוד מגרעה.
          בתכלס הוא בזבוז של 44 מיליון פאונד ושחקן מיותר בסגל. לא מבין על איזו משבצת הוא צריך לשחק אבל די ברור לי על אילו אצבעות הוא ידרוך.

          להגיב
          • Matipool (פורסם: 24-6-2017 בשעה 13:49)

            אסף – מאיפה 44 מיליון?
            מהצד של ליברפול מדברים על 34 מיליון. ברומא מדברים על 39 מיליון שכנראה כוללים גם בונוסים על הישגים.
            אופיר – רק להזכיר שליברפול בשיאה הביאה את אבי כהן ורוני רוזנטל ומאוחר יותר את בניון. יש עוד קבוצה בכירה בליגות הבכירות של אירופה עם כזו כמות? הקבוצה גם ביקרה בישראל כמה פעמים באייטיז אז פעם הם היו פרו ישראלים ואנטי ערבים / מוסלמים והיום בגלל סלאח זה התהפך? בגלל שקלופ רואה בה שחקן מעולה על עמדה שנדרשת לו?
            שיעשה אותם מספרים כמו ברומא ומצידי שיחשוב עלינו מה שהוא רוצה.

            להגיב
            • אסף the kop (פורסם: 24-6-2017 בשעה 13:55)

              44 מיליון יורו

    • יוסי מזרחי (פורסם: 25-6-2017 בשעה 13:47)

      אסף!! כמה חסרי דמיון אתם מהעיר השכנה.
      אני מתלבט מה לכתוב על גימי וצאק, מי יותר עברין מבין השניים, (אני חושב שצאק המניוק) ואתה/אתם, עם סאלח.
      מה יהיה ? על מה נריב כל העונה,אם אתם כבר מסכמים שזו (עוד) נפילה???
      ואללה, אי אפשר לסמוך עליכם.

      להגיב
  11. היסטוריה לעניים (פורסם: 23-6-2017 בשעה 12:58)

    יש המון חוכמולוגים (גם כאן) שיודעים לספר לנו מה כלם עושים- כלם בקודי, בצלחות, יש להם פאס לנפל או לmlb והכי חשוב מי שומע רדיו רגיל? או מי שומע את שלמה שרף או זלצר
    אם יש לך דרך הסטרימר את אל-גזירה 6 או ביביסי12. זה הדרך שלהם לחשוב שהם בחו"ל. אם הם רק יעלו למעוף הציפור ויסתכלו על הכבישים בארץ הם יבינו שהם מיעוט שנהנה להיות יחודי (אבל הם כולה מיעוט) .

    לגבי בועז כהן- גדולתו הייתה בנינוחות המסויימת והנשמה. איכשהו, אצלו הנוסטלגיה לא הפכה למגונה אבל אכן מוזיקה גנרית . גורלי ואפלרוייד (ויפת) לפחות מבחינתי העלו את הרף. אבל עכשיו הם כלם כמו גלגלצ מתדלקים את השיר הכי גרוע ever (לדעתי) של ארקייד פייר בפלייליסט אינסופי וכמו טל ארגמן הכבוייה מציינים בשיעמום באיזה שנה יצא שיר כזה או אחר של סמשינג פמפקינס. בינוניות במיטבה. בשביל זה באמת לא צריך שידור ציבורי.

    להגיב
    • אסף the kop (פורסם: 23-6-2017 בשעה 13:17)

      גם אני לא הייתי משוגע על בועז כהן. אנגלופיל מדי לטעמי ומאוד מרוכז בעצמו.
      טל ארגמן בשבת בתשע הייתה מדהימה, 'מציאות' עם נועם גחלאור ואלי לפיד בהחלט הייתה חתיכת מציאה, אפלרוייד היה נהדר.
      עכשיו הצנזורים של יוצאי גלגל"צ, שגרמו נזק לתחנה יותר מכל מה שהעיגולדים מאשימים את מירי רגב, הפכו אותה לגלגל"צ עבור ילידי ה-70 וה-80.
      זבל של תחנה.

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 14:15)

        רק רציתי להצביע על האירוניה בהתאבלות על בועז כהן, אולי הסממן הכי מיינסטרים של התחנה הזאת

        להגיב
        • אסף the kop (פורסם: 23-6-2017 בשעה 18:01)

          זה נכון
          אבל עדיין עדיף על טל השילוני.
          אפילו סאלח עדיף עליה.

          להגיב
  12. austaldo (פורסם: 23-6-2017 בשעה 13:41)

    אני אהיה קצת יותר קיצוני ממה שאמרו לפני
    פעם איפושהו באייטיס היה שיר "video killed the radio star". זה לקח עוד כמה שנים וזה לא הווידאו – מי שהרג את הרדיו זה הסמארטפון. שרותי סטרימינג של מוסיקה שהולכים איתך לכל מקום, פודקאסטים שמתחילים לנגן בשניה שאתה מניע את האוטו מהסמארטפון דרך הבלו-טות'… הרדיו הולך בדרך של הממותה וציפור הדודו.

    להגיב
    • Matipool (פורסם: 23-6-2017 בשעה 14:04)

      השיר הזה היה השיר שפתח את השידור הראשון של MTV.
      ציניות במיטבה.

      להגיב
    • היסטוריה לעניים (פורסם: 23-6-2017 בשעה 14:08)

      כן….מסטדונים. אוטוטו מעבר לפינה.

      להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 14:14)

      אני רק רוצה להזכיר שמכירות ספרים עקפו בחזרה את הספרים הדיגיטליים ושהקולנוע המסורתי מרוויח יותר מאי פעם – אף אחד לא יודע מה ישרוד ומה לא

      להגיב
    • אביאל (פורסם: 23-6-2017 בשעה 18:09)

      austaldo – הרדיו נשאר על אותם מספרים בדיוק כבר המון שנים, זה בעיקר הודות לכך שרוב האנשים שומעים את זה שהם נוהגים ולרוב האנשים (כיום) זה הרבה יותר פשוט וקל לתפעל את הרדיו, מה גם (לפחות בישראל) שככה מתעדכנים באקטואליה בצורה הרבה יותר קלילה ולכן רשת ב׳ וגל״צ ממשיכות לככב.

      להגיב
  13. Matipool (פורסם: 23-6-2017 בשעה 14:11)

    לפני שבוע התלבטתי על איזו סדרה אני הולך עכשיו, אחרי שסיימתי את ״הנותרים״.
    האופציות היו (בהסתמך על מגיבים כאן ועל הבן שלי) פארגו, סול וסיליקון ואלי. החלטתי שבא לי לצחוק ובחרתי בסיליקון ואלי.
    ראיתי 5-6 פרקים מהעונה הראשונה ולא נפלתי. הערב אני מתחיל אחת מהשתיים האחרות והתגובות בפוסט הזה, עושות את הבחירה עוד יותר קשה.
    שאלה – אפשר לראות את העונה החדשה של פארגו בלי שראיתי את הקודמות? הבנתי שהיא מעולה ומשחקת שם השחקנית האדירה מ״הנותרים״ (קארי קון?).

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 23-6-2017 בשעה 14:28)

      אפשר אבל חייבים לראות את הסרט..

      להגיב
    • דיזידין (פורסם: 23-6-2017 בשעה 15:47)

      אם טרם ראית, line of duty היא סדרה נהדרת.
      על מח״ש הבריטי.

      להגיב
      • יואב (פורסם: 23-6-2017 בשעה 16:07)

        דיזידין,
        אכן מעולה.

        להגיב
        • D! פה ועכשיו (פורסם: 24-6-2017 בשעה 12:09)

          מצטרף. המלצה נהדרת שאספתי מפה

          וגם אטלנטה, למען האמת

          להגיב
    • ניק (פורסם: 23-6-2017 בשעה 15:56)

      כל עונה שם עומדת בפני עצמה, אז אתה יכול לראות באיזה סדר שתרצה

      להגיב
    • ארז (פורסם: 23-6-2017 בשעה 16:49)

      מתי, אכן משחקת שם.
      מאוהב בה מזה זמן.

      להגיב
    • שמעון (פורסם: 23-6-2017 בשעה 17:31)

      "the killing" , סידרה נחמדה, יותר טובה מפארגו בהרבה.

      להגיב
    • אביאל (פורסם: 23-6-2017 בשעה 18:10)

      Matipool – עדיף לראות את כולן, לדעתי השנייה הכי טובה, אבל יש חיבורים קטנים ותכלס לא הכי משמעותיים אבל זה נחמד סך הכל.

      להגיב
      • Matipool (פורסם: 23-6-2017 בשעה 19:39)

        תודה לכולם על התגובות.
        אמיתי – ראיתי את הסרט אבל זה היה מזמן. זוכר הרבה שלג, את פרנסס מקדמונד השוטרת ואת ההוא ששיחק אח״כ את פרנק בחסרי בושה (ברח לי השם. אחלה שחקן) שהסתבך עם החטיפה של אשתו.
        ארז – גם אני התאהבתי בה ב״נותרים״ ואפילו התוודיתי על זה כאן.
        דיזידין / יואב – איך היא נקראת בעברית?

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 23-6-2017 בשעה 20:28)

          סתם מתחתי אותך. ממליץ לראות לפי הסדר.
          יש איזה תמה שמתחדדת לאורך העונות. גם לא כאלה ארוכות, 10 פרקים בעונה

          להגיב
  14. אריק (פורסם: 23-6-2017 בשעה 14:17)

    סדרה משעממת ומחורטטת. סלאח החתמה מצויינת לדעתי.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 15:18)

      אמרת על מאנה שהוא החתמה מעולה בזמנו אז אני סמוך עליך גם פה

      להגיב
      • אריק (פורסם: 23-6-2017 בשעה 23:22)

        שחקן מצויין. מידת ההתאמה לליגה האנגלית פחות ברורה, אבל הוא נותן עוד תחמושת חשובה וחיפוי במקרה שכל השבירים שלכם שוב ייסדקו.

        להגיב
    • אסף the kop (פורסם: 23-6-2017 בשעה 20:47)

      מצוינת ליונייטד הוא התכוון

      להגיב
      • אריק (פורסם: 23-6-2017 בשעה 23:27)

        כמו שכתבתי לטל כשראיתי את הידיעה על ההחלמה שלו. אי אפשר שלא לחשוב עלייך דבר ראשון. משעשע ביותר. אבל הוא באמת אחלה שחקן.

        להגיב
        • אריק (פורסם: 23-6-2017 בשעה 23:28)

          החתמה

          להגיב
  15. אנונימוס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 15:10)

    גל אפלרויד ויואב יפת יותר טובים מבועז כהן.

    ולאור האנטי הלא ברור שלך למחאות מאזיני 88FM, כנראה שאין ברירה אלא להביא שוב את ספר החוקים המלא למחאות מאזיני רדיו:
    1. מתי ואיך שפאקינג בא להם

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 16:13)

      אז אתה אומר שרדיו זה כמו קבוצה? מעניין, כי קבוצה לא מחליפים גם אם מתחלף מאמן או שחקנים..

      להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 24-6-2017 בשעה 12:50)

        אני אומר שכדאי להפסיק להטיף לאנשים וללעוג להם כשהם מוצאים מטרה שמבחינתם ראויה למחאה

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 24-6-2017 בשעה 17:56)

          אתה חושב שזאת מטרה ראויה, אני לא. אני חושב שזה פינוק של אנשים שלקחו להם את הגבינה בזמן שקורים פה דברים איומים ונוראים שלא יזיזו אותם מהכורסא שלהם. אז כן, אני רואה אותם באור נלעג.

          להגיב
          • אנונימוס (פורסם: 24-6-2017 בשעה 21:33)

            אני חושב שזאת גישה מעט ילדותית וסופר לא קונסטרוקטיבית, כי אפשר איתה לסרס וללעוג כמעט לכל מחאה שניתן לחשוב עליה, כי תמיד יש מחאה יותר חשובה ממנה (ע"ע "ילדים מתים בסומליה וזה מה שאתם מתעסקים איתו"). רק אתמול ראיתי מישהו בפייסבוק שמתעצבן על המוחים בהפגנה על ילדי תימן כי הם לא מתעסקים עם הכיבוש והפליטים. אז זה אתה אריאל.

            להגיב
            • יריב (פורסם: 25-6-2017 בשעה 09:48)

              ששש אל תפריע לו
              הוא הרי לא מפספס הזדמנות להתלונן על כל הכולם

            • אריאל גרייזס (פורסם: 25-6-2017 בשעה 13:05)

              הבעיה שלי היא לא עם המחאה בפני עצמה שהיא סבבה מבחינתי – לא מתחבר אליה אבל אין לי בעיה איתה – אלא אם הקיצוניות שלה. אנשים מדברים כאילו העולם שלהם חרב לפחות. ומכיוון שהאנשים האלו מגיעים משכבה מסוימת באוכלוסיה שלא מזיזה את התחת שלה כדי לפתור בעיות הרבה יותר חשובות אז התגובה הקיצונית הזאת (במיוחד לאור כמות החלופות) מגוחכת בעיניי.
              ברצינות, אתה קורא את עמוד הפייסבוק של משמר 88 (במקרה חבר תייג אותי לשם) ואפשר לחשוב שאנחנו במלחמה על החיים שלנו. וכמו שציינתי פה – שלפחות תהיה עקביות מסוימת. אתם מדברים על תחנה שמשדרת דברים מיוחדים ובשביל זה צריך לשמור אותה – אז מה מפריע לכם שבועז כהן, הכי מיינסטרים שיש, הולך הביתה? מה שאותי אישית מוביל למסקנה שמדובר פה בעוד אחת מאותן מחאות של "לקחו לי את המדינה". לא מתחבר לזה, מצטער

            • אנונימוס (פורסם: 25-6-2017 בשעה 22:25)

              אוקי אז המחאה עצמה לא מפריעה, אלא רק מידת האכפתיות כלפיה. התקדמנו. אז תשמע, אני לא יודע מה הניסיון שלך במחאות, אז אומר את זה בעדינות.
              אם הגישה שלך, כלפי משתתפים קיימים במחאה, כלפי אנשים שעשויים להשתכנע, ובעיקר כלפי מי שאתה מוחה נגדו, היא "וואלה זה לא בסדר, אבל לא נורא" הסיכוי שיקחו אותך ברצינות ושמשהו ישתנה לא גדול. זה אפעס פשוט לא עובד ככה.
              ושוב – אם זה מה שמעצבן אותם, אז תפאדלו. אני יכול לחשוב על מחאות הרבה יותר דביליות. וזה לא שמישהו שובת רעב פה.

  16. ניק (פורסם: 23-6-2017 בשעה 15:56)

    מתי תראה את סיפורה של שפחה ותכתוב עליו פוסט?!

    להגיב
    • שמעון (פורסם: 23-6-2017 בשעה 17:32)

      זה סידרה שנשים יאהבו, גברים אני חושב פחות. ראיתי כמה פרקים פה ושם עם אישתי מאד השתעממתי, ארוך ודיכאוני מידי בשבילי. אישתי ממש אוהבת את הסידרה.

      להגיב
      • ניק (פורסם: 23-6-2017 בשעה 20:39)

        אני מגדיר את עצמי כחולה סדרות וראיתי באמת המון סדרות בחיים אבל זאת הסדרה ה4 אי פעם שנתתי לה ציון 10 (בIMDB).
        לדעתי זאת פשוט סדרת מופת, גם לנשים גם לגברים וגם לחתולים.

        להגיב
        • שמעון (פורסם: 24-6-2017 בשעה 08:19)

          מה הן 3 בסדרות האחרות?

          להגיב
      • no propaganda (פורסם: 23-6-2017 בשעה 20:47)

        אני רואה את זה עכשיו עם אשתי. שנינו די מסכימים שאמנם הפרק הראשון נראה מאוד מבטיח אבך מאז לא קורה יותר מדי

        להגיב
      • עומרי (ירוק) (פורסם: 23-6-2017 בשעה 21:48)

        למה רק נשים? ממש חולק עליך. בעיניי יופי של סדרה. קודם כל סיפור/רעיון מעניין ומעורר מחשבה. ואליזבת' מוס מעולה כמובן.

        להגיב
        • שמעון (פורסם: 24-6-2017 בשעה 08:21)

          לא אמרתי רק נשים. מעט מאד נשים לא יאהבו אותה. ומעט גברים יאהבו אותה. זה מה שהתכוונתי בטוטאל. אני אישית לא התחברתי, ראיתי סדרות הרבה יותר טובות. סודות ושקרים גם סידרה טובה שני העונות. אגב אני שונא מדע בדיוני וכן יודע שזה לא מדע בדיוני, משחקי הכס זה המדע בדיוני מהיחידים שאהבתי.

          להגיב
    • אריק (פורסם: 23-6-2017 בשעה 23:35)

      לא אוהב את ההייפ סביבה. קולנוע מהוקצע ויומרני לא יותר. מוס נהדרת, זה כן.

      להגיב
      • עומרי (ירוק) (פורסם: 24-6-2017 בשעה 22:33)

        היא לא סדרת מופת, ברור. אבל אחלה סדרה בעיניי עם שחקנים טובים. והאקסטרה (בעיניי) זה סיפור המסגרת – מעורר מחשבה, מעניין, ומדכא.

        להגיב
  17. Amir A (פורסם: 23-6-2017 בשעה 16:02)

    במסגרת תוכניות רדיו שאפשר למצוא באינטרנט, אם תצליחו להתגבר על האיכות הלא משהו אתם תודו לי אחר כך. כל הפרקים, מהראשון ועד האחרון:

    http://shaa-historit.jetnumbers.com/

    להגיב
    • רן מפעם (פורסם: 23-6-2017 בשעה 18:12)

      אני מודה לך.

      להגיב
    • דנידין (פורסם: 23-6-2017 בשעה 21:44)

      אדיר…זה רדיו

      להגיב
    • באבא ימים (פורסם: 24-6-2017 בשעה 11:56)

      ואם אנחנו כבר בזה שווה לחפש את dan carlin. הפודקאסט שלו על היסטוריה יוצא מן הכלל.

      להגיב
  18. 7even (פורסם: 23-6-2017 בשעה 17:56)

    סול מדהימה.
    פחות טובה כמובן משובר שורות אבל מעולם לא היתה סדרה שגרמה לך לחשוב כ"כ הרבה ולא טורחת ממש להסביר אלא להבין לבד.
    הבנת? סבבה. לא קישרת בין הדברים? זבשך.
    וואלה אני אוהב את זה.
    מזכיר קצת את הסמויה.
    אגב…אתה עדיין מסתכל על התפיסה של תיירי?

    להגיב
  19. רן הנרגן (פורסם: 23-6-2017 בשעה 17:58)

    הגדרה מילונית: השמדת ערך. דוגמא 88 בגירסת כאן.

    שני הסנט שלי הוא האבל על שלילת הזכות לשמוע גאזז ברדיו בישראל..

    להגיב
  20. יואב דובינסקי (פורסם: 23-6-2017 בשעה 18:26)

    אני מסכים לניתוח לגבי סול, שזו הסדרה האהובה עליי בטלויזיה כיום. יש משהו נקי מידי בעלילה שקצת מוציא את העוקץ. קצת יותר מידי מאכילים את מעריצי ברייקינג באד כמו תינוקות. אני גם מאוד אוהב את הדמות של נאצ'ו. הפתעה מאוד נעימה בעיני.
    סיליקון ואלי אני לחלוטין רואה כי אין משהו אחר בראשון בערב. עונה מיותרת ולא מצחיקה.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 18:40)

      נו, אז למה הגבת בבוז קודם?

      להגיב
      • יואב דובינסקי (פורסם: 23-6-2017 בשעה 18:45)

        אינסטינקט. דבר ראשון אף אחד לא מלכלך על בטר קול סול. אחר כך נקשיב.

        להגיב
  21. Ljos (פורסם: 23-6-2017 בשעה 18:42)

    להראות אדם עושה פעילות יומיומית משעממת למראה במשך זמן ארוך מהרגיל זה לא ראוי להערצה, זה שיעמום. לפחות זה מסביר למה אתה אוהב את שובר שורות, מלכת ארוחות הבוקר שלא קורה בהן כלום.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 18:44)

      אמרתי שהוא ראוי להערצה על האומץ. מבחינת הסדרה עצמה אני חושב שהיא על סף הבלתי ניתנת לצפיה (טווין פיקס החדשה, הכוונה) ואני צופה בה בעיקר מטעמי נוסטלגיה. אפשר להגיד הרבה דברים על שובר שורות, אבל לא קורה בה כלום?

      להגיב
  22. יניב פרנקו (פורסם: 23-6-2017 בשעה 19:01)

    ארליך!!!!!

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 19:04)

      אפילו הוא לא מציל אותם יותר

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 23-6-2017 בשעה 20:48)

        פרק 9 מעט נפילה , מודה , אבל עונה מצוינת

        להגיב
  23. אלעדוס (פורסם: 23-6-2017 בשעה 22:05)

    ממליץ על blood line.
    סדרה מצוינת עם קייל צ'נדלר ובן מנדלסון שמתרחשת בקיז בפלורידה.

    להגיב
  24. יואב (פורסם: 23-6-2017 בשעה 22:18)

    המלצה רותחת על broken, של הביביסי.
    היוצר של המפצח המופתית ושון ביין בתפקיד הראשי.
    אף אחד לא כותב טלוויזיה כמוהו- jimmy mcgovern.

    להגיב
    • שמעון (פורסם: 24-6-2017 בשעה 08:23)

      נראה נחמד אתחיל לראות, סיקרנת אותי

      להגיב
    • D! פה ועכשיו (פורסם: 24-6-2017 בשעה 13:45)

      תודה יואב, את גורו הסדרות הבריטיות החדש שלי

      להגיב
      • יואב (פורסם: 24-6-2017 בשעה 14:33)

        תודה(:

        להגיב
      • no propaganda (פורסם: 24-6-2017 בשעה 17:02)

        1+

        להגיב
      • סימנטוב (פורסם: 26-6-2017 בשעה 00:23)

        +1

        להגיב
    • בובו (פורסם: 24-6-2017 בשעה 18:27)

      אפשר עוד המלצות. קמת מיציתי סדרות אמריקאיות. ראיתי את אוטופיה שהיתה חלשה בזאנר.

      להגיב
  25. ארז (דא יונג) (פורסם: 24-6-2017 בשעה 07:27)

    (ספויילרים)

    חייב לומר שהחלק השני של העונה הנוכחית של בטר קול סול היה מאד מאכזב. הקצב יכול להיות איטי והבנייה יכולה להיות הדרגתית (נהניתי מהפרקים הראשונים של העונה מאד – כמו משתי העונות הראשונות) אבל בחצי השני של העונה לא קרה כמעט שום דבר : החלפת התרופות של הקטור נמשכה ונמשכה עם סצינות על גבי סצינות שלא לצורך, צ'אק תובע את HHM כבר הפך אותו לקריקטורה והנפילה המחודשת שלו הייתה צפויה ולא תרמה הרבה. גם כל העלילה של קים בפרקים האחרונים נמתחה ונמתחה ואני אישית יצאתי מהעונה הזו עם הרגשה שהיוצרים ניסו למרוח את העלילה כדי למלא עונה.
    וגם מייק לא הופיע בפרקים האחרונים. בהתחשב בזה שהוא אחת מהסיבות העיקריות לצפייה בסדרה – קצת מוזר.

    לא חושב שאצפה בעונה הרביעית (אם תהיה כזו)

    להגיב
  26. שמעון (פורסם: 24-6-2017 בשעה 08:23)

    המלצות לסדרות מהעת האחרונה: the missing, ההריגה, סודות ושקרים 2 העונות.

    אם סתם משעמם לכם ואתם מחפשים להעביר את הזמן בקלילות גם הרשימה השחורה נחמד.

    להגיב
  27. D! פה ועכשיו (פורסם: 24-6-2017 בשעה 09:56)

    רק אומר, שכל אחד מתחבר למוזיקה אחרת
    אבל ב"מהות החיים" (ולא "כל החיים") יש הרבה מוזיקה חופשית, לכל הפחות. מה שאין בתחנות אחרות. והנה רק השבוע גם יאיר יונה מצטרף לתחנה.

    אני כן חושב שזה חשוב שיש תחנת רדיו שמתהדרת בהיותה שונה ואקסקלוסיבית, בדיוק כמו שיש תחנות שמתהדרות בפנייה לקהל הכי רחב שיש. זה אחת מחובות המדינה, לדאוג להשלמה היכן שהציבור לבדו אינו יכול/מצליח/רוצה לייצר. זה נכון לשני הכיוונים – זה ה"גבוה" וזה ה"נמוך".

    וממילא, עתיד הרדיו באינטרנט כי לא רחוק הזמן שלמרבית האנשים יהיה אינטרנט באוטו, מחובר ישירות להגה ותחנות רדיו מכל העולם לבחירה ביניהן. למה לא לשמוע BBC באוטו, או חדשות ניו-זילנד… זה כבר ממש כאן.

    להגיב
    • אריק (פורסם: 24-6-2017 בשעה 12:07)

      בעתיד הלא הרחוק? אין לך טיון-אין בטלפון ובלותות' באוטו?

      להגיב
      • D! פה ועכשיו (פורסם: 24-6-2017 בשעה 12:11)

        קודם כל – לא ממש. אני חי בעולם קצת מרוחק. אבל אני מדבר על אינטרנט באוטו כסטנדרט. זה עדיין לא קיים ברוב הרכבים.
        מסך, אפליקציות. אלפי תחנות.

        להגיב
        • אריק (פורסם: 24-6-2017 בשעה 14:01)

          יש לי אפל מיוזיק (יכול להיות כל שירות אחר) וטיון אין בטלפון. מצידי שישדרו רק סטטיק ובן אל בכל התחנות הישראליות. גם שהבחור הזה מהרדיו שכולם נסערים מהפרישה שידר לא הקשבתי ל88 רוק משעמם כל פעם שניסיתי. עדיף על גלגלץ אבל לא על תחנות שאפשר למצוא ברשת.
          אין רכב שעלה על הכביש בשלוש שנים האחרונות שאין לו אפשרות לנגן מדיה מהבלותות' גם בעולם מרוחק…

          להגיב
          • אסף the kop (פורסם: 24-6-2017 בשעה 16:20)

            על איזה תחנות אתה ממליץ ?

            להגיב
            • אריק (פורסם: 24-6-2017 בשעה 18:02)

              קשקושי כדורגל בטוקספורט. מוזיקה תחפש בגוגל לפי מה שאתה אוהב. אני מקשיב להיפגש הופ פאנק סול וגאז יש לי תחושה שזה לא חופף. אבל חיפוש בגוגל התחנות הטובות ביותר ל… יניב יבול יפה.

          • D! פה ועכשיו (פורסם: 24-6-2017 בשעה 19:24)

            אני לא טוען שאתה טועש, זה בהחלט קיים. אבל לא כולם מחזיקים את רכב משלוש השנים האחרונות ולא כולם עשו את המעבר הזה לחיים שלמים בדיגיטל (זאת אומרת, הם עשו בלי להבין ולרצות אולי אבל יש דברים שעדיין הם קשורים בהם אל העבר).

            אני מאמין שתוך עשור זה יהיה סטנדרט ולא משהו שחלק מהאנשים היותר טכנולוגיים עושים.

            להגיב
  28. מומין (פורסם: 24-6-2017 בשעה 15:44)

    אני חושב שהטרגדיה הגדולה של ג'ימי היא שדווקא כשהתחיל לעשות את השינוי בחייו, עבר לניו-מקסיקו, למד משפטים ונהיה עורך-דין, וקיווה לעשות את הדברים לפי הספר (בניגוד לטריקים שהיה מבצע בשיקגו עם חברו) – דווקא אז בא אח שלו ושם לו מקל בגלגלים. אבל לכל אורך הסדרה ג'ימי עושה את הדבר הנכון מבחינה מוסרית בדרך הלא-נכונה מבחינה חוקית: הוא רוצה את חלקו מהתביעה של "סנדפייפר" אבל זה ברור שזה גם הצעד המשתלם מבחינת הדיירים הזקנים; הוא יודע שלקים מגיע לקבל את מסה-ורדה ופועל לשם כך; הוא יודע שזו הפרסומת שהוא עשה בחינם למען האחים עם חנות המוזיקה שהביאה להם לקוחות ולכן הם חייבים לשלם לו על פי ההסכם המילולי שעשו, אך נמנעים ולכן פועל בדרך הלא-מוסרית/חוקית כדי להגיע לתוצאה הנכונה, ההוגנת. כך, לדעתי, מתחילת הסדרה. אם מסתכלים על הסדרה מהזווית של ג'ימי (אבל גם מהזווית של מייק ושל נאצ'ו זה בולט) רואים את האמונה של גיליגן לגבי ההתנגשות של הדבר הנכון עם הדבר החוקי. ג'ימי רוצה להיות נכון, אבל החוק מסובך מדי ומפותל מדי מכדי לאפשר זאת.
    בכל שלוש העונות ג'ימי לא באמת נוגע ברוע, גם לא כשהוא עובר על החוק. לדעתי, גיליגן בונה את זה כך שהחבירה של ג'ימי לוולטר ווייט זו הפעם הראשונה שבה הוא משתמש בחוק, בסעיפיו המפותלים, המסובכים ובאזוריו האפורים, ודווקא אז הוא מבצע הכי הרבה נזק וגורם לקורבנות רבים כל כך (בעקיפין, על ידי זה שהוא עוזר לוולטר).

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 24-6-2017 בשעה 15:53)

      טוב, אני ממש לא מסכים. אם אני זוכר נכון, הסצינה הראשונה בפרק הראשון היא של ג'ימי עושה טריק על מישהו לקחת לו כסף יחד עם חבר שלו. אין פה שום דבר "נכון אבל לא חוקי". ג'ימי יודע שהוא לא בסדר, הוא רק ממציא לעצמו רציונליזציות כדי להצדיק את הדברים שהוא עושה. כמובן, כל אחד ונקודת ההשקפה שלו אבל אם נסתכל על נושא התביעה של סנדפייפר – כשהוא מספר לקים שהם הגיעו לפשרה היא אומרת לו – מה פתאום, תביעה כזאת לא נסגרת אף פעם כל כך מהר. כלומר, הוא כנראה לא עשה את הדבר הנכון ומנע מהזקנים יותר כסף שהם יכלו לקבל.
      בכלל, אם נשלב את הסיפור עם "שובר שורות", הרי מה שגיליגן אומר לנו – אין כזה דבר לעשות דברים שהם כביכול בסדר מוסרית אבל לא בסדר חוקית. ברגע שעברת את הגבול, וזה לא משנה בכלל שעשית את זה כדי להשיג כסף למשפחה שלך – אתה עובר לדרך הרשע. קל מאוד להסתכל על תחילת הדרך של וולטר ולהגיד – הוא בסך הכל ניסה לעזור למשפחה שלו, אבל זה להתעלם מהצד השני – של כל משתמשי החומר שהוא מייצר ודופק.
      בסופו של דבר – החוק הוא הדבר המוסרי. הוא ששומר אותנו מלהחליט בשביל עצמנו מה נכון ומה לא.

      להגיב
      • no propaganda (פורסם: 24-6-2017 בשעה 16:59)

        החוק הוא הדבר המוסרי רק בתוכלת. בפועל יש אינספור מקרים שבהם כתוצאה מביצוע של חוק קורים דברים לא מוסריים. ומעבר לכך העובדה שיש עומס כבד על מערכת המשפט מביא למצב שיש המון הסדרי טיעון מה שמונע גם את האפשרות התיאורתית שיתבתע הדבר המוסרי כתוצאה ממשפט

        להגיב
        • אמיתי (פורסם: 24-6-2017 בשעה 17:49)

          החוק מונע גם מעניים וגם מעשירים לישון מתחת לגשרים

          להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 24-6-2017 בשעה 17:53)

          צריך תמיד להסתכל על התמונה הגדולה. החוק הוא מה שמונע מכל אחד לעשות דין לעצמו. בסופו של דבר, גם אם במקרים פרטניים החוק רחוק מלהיות מוסרי, לציית לחוק זה הדבר המוסרי ביותר. או לפחות נראה לי שזה המסר של צמד הסדרות האלו

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 24-6-2017 בשעה 18:33)

            אממ. אני קיבלתי מוסר השכל קצת אחר-
            בהינתן תנאים מסויימים כולנו מסוגלים לעשות דברים איומים. למרות החוק ולמרות המוסר. בסוף הטבע האנושי הוא בלתי צפוי

            להגיב
            • אריאל גרייזס (פורסם: 24-6-2017 בשעה 20:20)

              גם זה. יש הרבה מסרים..

          • no propaganda (פורסם: 24-6-2017 בשעה 19:09)

            מסכים שזה המסר של הסדרות. חשבתי שהתכוונת שזו דעתך.
            אני גם מסכים שהחוק הוא זה שמונע מכל אחד לעשות דין לעצמו וזה בסיס חשוב לחברה אבל לדעתי התוצאה של זה היא המון דברים לא מוסריים שקורים לחוק אין קשר ישיר למוסר אלא רק עקיף( כי כפי שאמרת אם לא היה חוק אז כל אחד היה עושה דין לעצמו, מה שהיה גורם לכמות גדולה יותר של מקרים לא מוסריים)

            להגיב
  29. ran (פורסם: 25-6-2017 בשעה 08:33)

    בטר קול סול נהדרת גם שהסוף ידוע,
    כמה היא נהדרת בעיני? בתום עונה 2, שנהנתי ממנה מאד, לא זכרתי מה בדיוק בסיפור התקדם.
    היא סובלת מחולשה אחת – הסדרה נעה בשני ראשים – הנראטיב של מייק ושל ג'ימי והבעיה שהחלקים עם מייק הרבה, הרבה, הרבה יותר טובים.

    לגבי סאלח-
    רביעייה קדמית של קוטיניו כעושה משחק ובחוד השלישיה של מאנה, פירמינו וסאלח היא אימתנית,
    קבוצות יחששו לעבור את החצי מולנו.
    אבל וזה אבל גדול, סלאח הוכיח שהוא חרייאת לא קטן במשחקים נגד מכבי
    ומכל השחקנים בעולם שדווקא הוא יגיע לקבוצה שאני אוהד?!? מעצבן אותי מאד ואני לא מבין למה זה לא בסדר בעיני חלק מיכם לומר את זה.

    להגיב
  30. אזי (פורסם: 25-6-2017 בשעה 11:52)

    לא קראתי את רוב הפוסט, כי לא ראיתי והיה נראה שזה הולך לכיוון של ספויילרים

    לא הצלחתי להתחבר לסול, וזה מאכזב אותי נורא
    ראיתי רק את העונה הראשונה וגם בה הרגשתי שכל הסימפטיה שלי לתוכנית מתבססת על נוסטלגיה לסול של שובר שורות
    (לא סתם הסצנה הבודדה החרוטה לי בזיכרון היא סצנת הפתיחה שמתרחשת כרונולוגית אחרי שובר שורות)

    הרבה מדברים שהעונה השלישית מעולה… אולי אדלג על השניה ואתחיל ישר את השלישית

    להגיב
    • אריק (פורסם: 25-6-2017 בשעה 14:30)

      לא ראיתי את השלישית אבל הרעיון של לוותר על השניה הוא מצויין!
      בזבזתי על זה כמה שעות עד שנשבר לי (מאז אבודים לא הרגשתי כזה בזבוז של שעות פנאי על סדרה)

      להגיב

מה דעתך?