אש, קרח ומה שבינהם – יומן משחקי הכס (ע' 7 פרק 2)

e168b50b88933eb2475b4a6d4edb8951e80076876ec4a72e41bd9c92a966808fa7230001dad787f27cf7fe95a40a794d

שיעור במנהיגות

גם אם החלק שנזכור מהפרק הזה הוא הפינאלה המצוינת של הקרב הימי הרי שכמעט כל מה שקדם לאותו קרב היה משחקי הכס במיטבם. מעל הכל, מעבר לסקס ולאלימות, משחקי הכס היא סדרה מתמשכת של שיעורים בשאלה "מהי מנהיגות". והפרק הזה לא רק שלא היה יוצא דופן, אלא הוא כמעט היה רטרו מהבחינה הזאת עם שלוש דוגמאות שונות לאיך מנהיגים אנשים, כל אחד על היתרונות והמגרעות שלו.

הדוגמא הראשונה היא סרסיי. אולי השליט הקלאסי. היא מבינה שאין שום קשר בין כמה אהדה היא מקבלת ליכולת השלטון שלה. למעשה, היא מבינה שכדי לשלוט היא חייבת להיות מאיימת. מה היא עושה? מה שעושה כמעט כל שליט שרצה להישאר בשלטון אי פעם – מייצרת אויבים מבחוץ על מנת לאחד את השורות. לא שזה כזה קשה כאשר בצד השני יש את דאעש ואל קאעידה של ווסטרוז – דרקונים ודות'ראקים, ועדיין – סרסיי לא בוחלת בהפחדות. היא מכנסת את הלורדים שהיא רואה בהם פוטנציאל ומספקת להם פריטי מידע שהיא בוררת בקפידה ומתאימים לתיאוריה שלה. למשל, על איך דאניריז צלבה את האצילים, איום מאיים במיוחד על הלורדים, מן הסתם – בלי לספר להם שזה היה בגלל שהם החזיקו עבדים. פייק ניוז, מסתבר, קיימים גם בווסטרוז.

ניגוד מוחלט כמעט לסרסיי היא דאניריז. היא מסרבת להפוך ל"מלכת האפר" (דווקא אחלה כינוי לטעמי). היא רוצה לנצח בצורה ה"נכונה". היא מסרבת לשרוף את העיר, מטילה את המצור רק עם כוחות ווסטרוזים כדי לא להפחיד את האוכלוסיה המקומית (באמת אכפת להם מי מרעיב אותם?) וגם מוחלת לואריז על הנאמנות המשתנה שלו (בחייאת, חאליסי, היתה לך את כל החציה של הים הצר לבדוק את הנושא, עכשיו נזכרים?). אם סרסיי מנסה כמה שיותר להדמות לאביה, הרי שחאליסי מנסה בכח לא. כמובן, זאת לא הפעם הראשונה שנתקלנו בחאליסי הזאת, שמנסה לעשות את הדברים בצורה שונה. במירין, למשל, היא סירבה לפתוח את בורות הלחימה – ובסוף ויתרה וגם שילמה על זה מחיר. אבל זה לא מרתיע אותה מלהמשיך לנסות. היא באמת מאמינה – תקראו לזה נאיביות או תמימות – שאפשר לשלוט גם בצורה רחומה. שלא חייבים להשמיד את הכל בדרך.

דאיניריז עדיין צעירה ולא מנוסה. לסרסיי, לעומת זאת, יש את כל הניסיון בעולם. היא ראתה שלושה מלכים שונים מנסים לשלוט ונכשלים. קל לחשוב על סרסיי כעל דמות "רעה" אבל אם נוריד את השיפוט המוסרי שניה מעל הפרק, הרי שלמרות הנחיתות המשמעותית שלה בכח אדם (או כח דרקון) דווקא היא זאת שעושה את הכל נכון עד עכשיו, בעוד דאניריז מתמהמהת מאחור. לדאניריז היה את כל המומנטום בעולם לכבוש את ווסטרוז – והיא מבזבזת אותו לצורך צבירת כח, שכמו שראינו בקרב האחרון – רק הולך לפח. למי אכפת עכשיו מצוק קסטרלי? האם זה רק מקרה שהתוכנית שנהגתה על ידי טיריון יועדה לכבוש את המקום שבו גדל?  אמנם זה עבד לדאניריז עד עכשיו – אבל כמה זה עוד יכול להימשך? ויותר מכך, האם התוצאה של הקרב הימי בסוף הפרק תשנה את התוכניות שלה?

game-of-thrones-season-7-stormborn-image-2

וכמובן שיש לנו את ג'ון סנו שמתעקש, כך נראה, לעשות כל טעות אפשרית בדרך.

אם יש דבר אחד שלמדתי בתקופת העבודה שלי במשך השנים זה שמנהל או מפקד טוב זה אחד שמאציל סמכויות. אבל סנו הוא בדיוק כמו הרבה מאוד מנהלים שהיו לי – לא סומך על אף אחד שיעשה את העבודה טוב כמוהו.

יותר מזה, נראה שהקטע של למשול הוא לא באמת בשביל ג'ון. הוא לא נהנה מזה. הוא אוהב להיות בדרכים, הוא אוהב להלחם. והנה עוד דבר שלמדתי בשנות העבודה שלי – הסקיל סט שנדרש ממנהל ומעובד – בכל תחום – הוא שונה לגמרי. זה שאתה מהנדס טוב לא אומר שתהיה מנהל טוב – ולהיפך. זה נכון לא פחות לגבי חיילים ומפקדים כאשר לוחמים מעולים מתגלים כגנרלים גרועים להפליא. קיבלנו לזה הוכחה מצוינת בקרב הממזרים על וינטרפל – ג'ון תמיד היה לוחם גדול אבל טקטיקן מחורבן. ומסתבר שזה לא השתנה מאז.

כן, הוא היחיד שיודע מה מגיע מעבר לחומה בעוד שכל השאר לא – ועדיין, זאת פשוט לא סיבה לעזוב ברגע כל כך קריטי את הפקודים שלך ולא משנה בכלל רמת הסיכון. למעשה, יש לי הרגשה הולכת וגוברת שזה מה שג'ון רוצה – את הסיכון. הוא יצא לקרב על ווינטרפל בלי סיכוי אמיתי לנצח בו. הוא מקבל החלטות שמעצבנות את האנשים שלו ועכשיו הוא משאיר את סאנסה עם ליטל פינגר בווינטרפל, שזה בערך כמו שאני אשאיר לבד את שלושת הילדים שלי בבית עם מגירת הממתקים פתוחה. האם לג'ון יש משאלת מוות? היית חושב שמישהו שכבר מת פעם אחת ירצה להמנע מסיכונים עד כמה שאפשר  – איפה הוא ואיפה תיאון שבורח ברגע שסכנה צצה לו באמת מול העיניים – ובמקום זה נראה שג'ון רץ ישר לתוכם. אולי ג'ון פשוט רוצה לחזור להיות מת?

ויש עוד דבר אחד שג'ון לא למד – אתה רוצה את ליטלפינגר בצד שלך. אם יש פתגם חביב עליי הוא "ההיסטוריה לא חוזרת, אבל היא מתחרזת" (במפתיע, זה נשמע יותר טוב בעברית). הפרק הזה היה מלא חריזות. ראינו את אריה (עוד שניה עליה) פוגשת את פשטידה ואת טיריון מזכיר לג'ון סנו את המפגש בינהם, אי שם בפרק הראשון. אבל החריזה הכי עדינה היא בין ג'ון סנו לאבא שלו (או דוד שלו, לא נהיה קטנוניים). בעונה הראשונה, כזכור, ליטלפינגר הביא את נד סטארק שיפגוש את אשתו בבית הזונות שלו ונד, שנעלב קשות שהוא מביא אותו למקום כזה, הצמיד אותו לקיר ואיים עליו. בדיוק כמו ג'ון סנו בפרק הזה. כבר ראינו איך זה עבד לנד בזמנו, כשהוא לא למד את הלקח וסמך על ליטלפינגר. סנו, שלא מודע להיסטוריה, מן הסתם, לא מבין את זה. ליטלפינגר לא יניח את האצבע שלו על סאנסה, בטח לא אם היא לא תרצה בזה – הוא לא ראמזי כמובן. אבל מכולם, זה האיש ממנו סנו צריך להיזהר הכי הרבה. בטח ובטח עכשיו. ראש העיר של בולטימור לא מגיב טוב לאיומים.

Helen-Sloan-HBO-Photo-6-1

גר בארץ נוכריה

שתי הסצינות עם אריה אמנם לא נראו משמעותיות ביותר להתקדמות העונה (אולי יהיו בסוף, לך תדע) אבל הן היו נהדרות לטעמי, אולי הטובות בפרק (שהיה באופן כללי טוב מאוד, לטעמי).

בראשונה, אנחנו רואים למה אריה הפכה. היא לא רק רוצחת קרת דם, היא נהיתה ממש חייל לכל דבר ועניין. איך היו אומרים במילואים? כשאתה לובש חאקי אתה נהיה אוטומטית עייף, רעב וחרמן (הלו תולע אפור!). אז אריה יושבת לה בפאב ובולסת את הפשטידה כמו חייל מורעב ואז גם מורידה פיינט בירה בשביל הכיף. נכון, אריה תמיד היתה תום-בוי, אבל נראה שכרגע היא איבדה כמעט כל שריד לנשיות שלה. בדיוק בגלל זה האמירה של הוט-פאי: "אני לא מבין איך חשבתי שאת בן, את ממש יפה" היא כל כך מצחיקה – הוא עדיין, בזכות המראה החיצוני, רואה בה אשה. אנחנו יודעים שאריה היא כבר לא כזו. היא חייל לכל דבר.

גם הסצינה השניה של אריה היא סצינה נהדרת ולו בגלל שהזאבה מחליטה בסוף לא ללכת אחריה. בסדרה שבה הרגילו אותנו בעבר לכך שדברים לא קורים כמו שאנחנו רוצים ואז בעונות האחרונות זה כבר לא היה ככה, טוב לראות שליוצרי הסדרה עדיין נשאר הניצוץ הזה של להשאיר אותנו מעט מאוכזבים.

חוץ מזה, הסצינה הזאת היתה המשך ישיר לזו שקדמה לה מבחינת מה שהיא מלמדת אותנו על אריה. אחרי הפרק הקודם טענתי שאריה החליטה על היעוד שלה – למרות שהאחים שלה בווינטרפל, היא מעדיפה לרכב למעלה מלך ולהתנקש בסרסיי. עכשיו מסתבר שאריה בכלל לא ידעה את המצב לאשורו בצפון. וכשהיא מגלה אותו, היא בסופו של דבר מחליטה לשנות כיוון. אולי היא בעצם סטארק אחרי הכל?

ובכן, אני לא חושב. וגם יוצרי הסדרה לא, לדעתי. למרות שנימיריה, הזאבה שלה, מזהה אותה בבירור היא בסופו של דבר מחליטה לא להצטרף לאריה. היא כבר לא שייכת לשם, אלא ללהקה שלה. אריה משכנעת את עצמה שזאת לא נימיריה (שכנוע די עלוב, אחרת מה מנע מהזאבים לתקוף אותה?) אולי כי היא מסרבת להבין שגם היא כבר לא שייכת לווינטרפל. מה שהיא עברה מאז העונה הראשונה שינה אותה לגמרי. במקום שבו הוט-פאי רואה אישה יש חיילת. ובמקום שבו אריה רואה סטארק יש בעצם רק אלת נקמות עם מטרה אחת בלבד. מעניין מתי אריה תבין את זה בעצמה.

***

מיליון דברים שבטח גם אתם חשבתם:

– אביו ואחיו של סם טארלי שלנו מתייצבים לצידה של סרסיי והנה אנחנו מקבלים בהמשך ישיר לשבוע שעבר עוד משפחה שניצבת משני צידי המתרס. מה הסיכויים שלא נראה אותם אחד מול השני באיזה שהוא שלב? או כמו שצ'כוב היה אומר – חרב ואלרינית שהופיעה במערכה הראשונה, תוריד ראש במערכה השלישית.

– קצת צבוע מצדך לדבר על "אנחנו לא הורגים אורחים שלנו בחתונות" אחרי ששלחת את הבן שלך לחומה באיום שהוא יילך למסע ציד שלא יחזור ממנו, לא ככה לורד טארלי?

– ובכלל, בזמן שאבא שלו שוקל בגידה, מראה לנו סם נאמנות מהי כשהוא מטפל תוך סכנת מוות בבן של הלורד שלו ממשמר הלילה.

– אחרי שהגעילו אותנו עם סירי הלילה שסם צריך לשטוף בפרק הקודם, הרי שהפעם עברו היוצרים היישר מהדלקת של ג'ורה לאוכל בפונדק. תודה לכם על התמונה המלבבת באמת.

– אם מרטין היה כותב את הסדרה, אין סיכוי שמשהו מהדלקת של ג'ורה לא היה עף ישר על הפנים של סם ומדביק אותו. הרי המייסטר הזהיר אותו, מה אתה מצפה שיקרה לך?

– מיליסנדרה, תגידי, הקטע שג'ון סנו קם לתחיה, את לא חושבת שהיה שווה לציין אותו?

– וטיריון – אתה בחור חכם ויודע הכל. לא נראה לך מוזר שג'ון סנו פתאום נהיה מלך אחרי שהוא נשבע למשמר הלילה? הרי מלך ראוי היה צריך להוריד את הראש של סנו על הבגידה ולא להזמין אותו לפגישה.

– שני דברים קטנים שהפכו את הפרק הזה למעולה לטעמי – הרגע של בלשנות על ואלריאנית גבוהה וסאם שחושב שהכותרת של הספר של המייסטר שלו "פואטית מספיק"

– אמרתי שהיה פרק מעולה, על סף המושלם, אבל אם היה חלק לא מושלם בו הרי אלו הציצים של מיסנדריי. כלומר, הם כשלעצמם מושלמים ואני מעריך אותם כמו כל גבר לא אימפוטנט לגמרי (כן, תולע אפור, אני מדבר עליך), אבל הסצינה עצמה – איזה ערך היה לה בדיוק? למעשה, היה פה פספוס גדול מאוד של היוצרים לטעמי. היתה אפשרות לייצר פה אהבה א-מינית אמיתית והנאום של תולע אפור על איך לא היו לו פגמים עד שמיסנדריי הגיעה היה מעולה, הקטע המיני היה מיותר לחלוטין.

– וחוץ מזה, אתה סריס! אין לך תשוקה מינית!

– הקרב הימי היה נהדר באמת, אבל מאיפה לסירות של יורון יש אש לירות על הסירות של יארה ותיאון? ראינו כבר שאש פרא היא מוצר די יקר ערך בווסטרוז.

– להלחם בהר רצית? פחחחח, לנצח את יורון את לא מסוגלת!

– ובכן, לפחות שתיים מנחשיות החול הלכו להן. ברוך שפטרנו, בהחלט. רק על ה"אמאאאא" בקול צייצני הגיע לך סכין בקיבה.

– הדבר הראשון שאתה חושב כשתיאון קופץ למים ובורח מהקרב זה שאפשר להוציא את תיאון מהמרתף של ראמזי, מסתבר, אבל הרבה יותר קשה להוציא את "סרחן" מתיאון. אבל כשחושבים על זה לעומק, אולי זה בעצם הפוך. הרי תיאון תמיד היה פחדן. אולי "סרחן" תמיד היה בתוכו והיה צריך רק את ראמזי כדי להוציא אותו החוצה. פחדן נשאר פחדן.

– אחרון חביב: "אי תפקוד לא יכול להענות בנאמנות עיוורת" אומר ואריז לדאניריז בתחילת הפרק. אולי יש איזה שר בליכוד שמקשיב?

Share on FacebookTweet about this on Twitter

135 תגובות ל “אש, קרח ומה שבינהם – יומן משחקי הכס (ע' 7 פרק 2)”

  1. אביב (פורסם: 24-7-2017 בשעה 20:45)

    הסצינה עם מיסאנדריי היתה פורנוגרפית יותר מכל סצינה אחרת בכל הסדרה. פורנו הארדקור. חשבתי שגם מה שהלך בספינה הולך למקום הזה.

    להגיב
    • ישראל (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:48)

      אני חוב שהסצינה הזו היא הכנה לזה שגריי וורם ימות בקרוב.

      להגיב
      • אורן השני (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:57)

        כנ"ל

        להגיב
        • NoOne (פורסם: 24-7-2017 בשעה 23:28)

          ימות בקרב או ימות מהתקף לב בין הרגליים שלה?

          להגיב
    • matipool (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:33)

      חבל שיורון הפריע לקטע בספינה.. היה יכול להגיע שעה יותר מאוחר.
      קצת מוזר איך הצי שלו נצמד לצי של יארה בלי שאף אחד ישים לב שהם מתקרבים.

      להגיב
  2. יואב (פורסם: 24-7-2017 בשעה 20:56)

    ולפינת הטלוויזיה הבריטית,
    In the dark נראית מבטיחה מאד…

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 24-7-2017 בשעה 20:57)

      זאת הנקמה שלך בי על התגובות שלי בפוסטים על יונייטד, הא? טושה

      להגיב
      • יואב (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:56)

        חחח, חלילה. באמת שלא.
        יש פשוט כל כך הרבה טלוויזיה טובה ולא אמריקאית שדווה לנסות אותה.

        להגיב
        • בובו (פורסם: 24-7-2017 בשעה 23:46)

          תן לנו פוסט!

          להגיב
          • matipool (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:34)

            ואם אפשר – גם השמות בעברית של הסדרות שאתה ממליץ עליהן.

            להגיב
          • D! כאן ועכשיו (פורסם: 26-7-2017 בשעה 19:24)

            אנימצטרף לבקשת הפוסט. המלצות שוות תמיד

            להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 25-7-2017 בשעה 10:23)

          זה בסדר, אני לא לוקח קשה. להיפך. אולי תשלח לי מייל מסודר ונעלה פוסט שלך לשבתרבות? הקהל דורש
          ariel.greisas בג'ימייל. קדימה

          להגיב
    • סימנטוב (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:59)

      מעולה! תודה

      להגיב
  3. Mot (פורסם: 24-7-2017 בשעה 20:57)

    סיכום נהדר ומרתק

    להגיב
  4. דני (פורסם: 24-7-2017 בשעה 20:59)

    לא בטוח שמדובר בנימריה

    אולי רצו להראות שהם זאבים והזאבים לצידם (הסטארקים)

    להגיב
  5. Ljos (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:02)

    "אריה משכנעת את עצמה שזאת לא נימיריה"
    צדקת בפירוש של הסצנה אבל פספסת את החרוז הכי עדין לעונה הראשונה – נד מספר לאריה על החיים שלה בעתיד כנסיכה ועיסוק בשמלות, והיא עונה לו "זו לא אני". נמיריה לא הולכת לשחק אותה כלבת בית מאולפת, היא תחכה שם בטבע, תתקוף אויבי סטארק נודדים ותקפוץ על כל הזדמנות לעשות דאוס אקס נשרים גדולים.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:04)

      יפה, באמת פספסתי

      להגיב
    • תומר חרוב (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:21)

      יש המון אזכורים לעונה הראשונה. גם המשפט של טיריון על הממזרים, גם נימיריה, גם העימות של בייליש עם ג'ון.

      להגיב
  6. תומר חרוב (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:23)

    אחלה סיכום.
    בעיני הסצנה של מיסנדיי וגריי וורם הייתה הכי רומנטית וסקסית בסדרה…

    להגיב
  7. מיקו גוטליב אהלן סבבה (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:30)

    נד דווקא כן היה בצד של בייליש, ראינו לאיפה זה הוביל אותו.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:35)

      הוא היה בצד של בייליש, בייליש לא היה בצד שלו..

      להגיב
      • מיקו גוטליב אהלן סבבה (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:48)

        בייליש בצד של בייליש, בסוף הוא יעשה מה שטוב לו וידפוק את מי שהוא לא הוא.

        להגיב
        • matipool (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:52)

          כמלך הצפון, ג'ון סנו צריך לדאוג בעיקר מצבא ההלכים הלבנים.
          כג'ון סנו, הוא צריך לדאוג בעיקר מבייליש.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:56)

            שכחת לתת אמדן למספר התגובות ולוח זמנים להשגתו ;)

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 10:03)

              מתנשא עליו עם סמיילים אה?
              אהבתי

            • matipool (פורסם: 25-7-2017 בשעה 11:27)

              מסתלבטים, הא?

            • איציק (פורסם: 25-7-2017 בשעה 11:29)

              חס וחלילה, מה פתאום :-) :-) :-)
              הכי רציני שיש.

  8. אסף שלום (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:31)

    לא סובל את ואריז
    אבל התשובה שלו לחוסר הנאמנות פשוט מושלמת

    ברור שסנאו ירצה לפגוש את חליסי. כמו שסוארז רוצה לשחק עם מסי. זו שאיפה אנושית להיות עם הטובים ביותר
    ותכלס הם חולקים אותם ערכים. הם זוג מושלם (כל כל יפה לה שחור)

    סרסי נראית שהיא נהנית מכל רגע.

    בחיים לא הייתי גר בוינטרפול. יותר מדי שלג

    להגיב
  9. יואב דובינסקי (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:40)

    בעיני הדיאלוג הכי חזק היה בין הזקנה לחאליסי, כשהזקנה מפקפקת בטיב עצות הגמד ואומרת לחאליסי שהיא צריכה להפסיק להתנהג כמו כבשה ולהתחיל להתנהג כמו דרקון. זה בעיני היה הקדימון לכשלון התכנית הטקטית של הגמד, כפי שמתבטאת בקרב הימי בסוף הפרק, מה שאולי עומד לדחוק בחאליסי לזנוח את הרצון שלה להיות מנהיגה נקיה ולהתחיל לשרוף.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:44)

      להרגשתי מרגע שג'ון סנו יגיע והיא תבין את עוצמת האיום בצפון אז סרסיי תעניין אותה הרבה פחות

      להגיב
    • אורן השני (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:59)

      מסכים, לדעתי היא תיאלץ להשתמש בדרקונים ואלו יכריעו את קאסטרלי רוק לאחר קרב קשה בו גריי וורם ימות

      להגיב
  10. ישראל (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:47)

    שנבין רגע: מה המשמעות של זה שהלך לחאליסי הצי? ובעצם, היא איבדה עכשיו גם את הצבא הווסטרוזי המתוכנן שיועד לצור על מעלה מלך. מה משמעות על התוכניות שלה?

    להגיב
    • tazza (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:56)

      לא כל הצבא של טיירל יערו'. אני רואה את דאינריז שולחת את הדרקונים שלה לעשות שם שמח ותוך שנייה הם מתיישרים.

      להגיב
    • אורן השני (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:01)

      זה אכן דופק את התוכניות, הטיירלס בתמונה אבל יכול להיות שג'יימי ייצא להילחם בהם לפני שהם יגיעו למעלה מלך

      להגיב
    • עובר אורח (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:40)

      האמת היא שגם הצבא של דורן לא נפגע. רק המנהיגים שלו נהרגו או נשבו.

      להגיב
  11. tazza (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:50)

    הפרק התחיל מבחינתי מאוד גרוע, כי חשבתי ששוב לועסים עבורנו הכל אחרי שתכננו לראות את הברית בין ג'ון לדאינריז נרקמת אט אט, ופתאום באה הג'ינג'ית ומודיעה שעוד מעט הבן של ראיגר (טארגריין) וליאנה (סטארק) שכנראה התחתנו בסתר, יפגוש במישהי שמשוועת לבעלי ברית. והנה מביאים לה את ריבון הצפון וריבון 7 הממלכות החוקי קומפלט. פויה במאים, פויה.
    ואז היה קטע שלא היה מבייש סרט מלחמה גאוני, קודם עורב לג'ון לבוא לדרגונסטון ואז לאחר מכן העורב מאולדטאון על המחצבות זכוכית דרקון מתחת לטירה בדרגונסטון. מבריק ושינה לי את כל הדעה על הפרק לטובה.

    הסצינת קרב של יורון:
    יורון הוא הפיראט החזק ביותר והחכם ביותר, הוא האיש הרע של העונה הזו (מלבד באיליש) והוא עשה הכל נכון- מתקפת פתע, השתמש באש במה שמאוד מאוד מזכיר לי את קרב הצוקים האדומים (הקרב הימי הגדול בהיסטוריה). אולי כמו שעשו את קרב הממזרים כקרב קניי.
    אריאל שים לב שלא מדובר באש פרא שהיא ירוקה, אלא פשוט תקיפה ימית עם אש רגילה,לא דבר קשה מדי לצי רציני.
    תיאון עשה מעשה חכם, אחרת גם הוא היה נלקח בשבי ואז מה היינו עושים בזה? הרי יורון לא יודע שהוא מסורס וגם אם כן לא היה מודה בזה, ובכך עובד על סרסיי שהנה הוא תפס את הבן הבכור של באלון.

    למה תוקפים בקאסטרלי:
    כי אם תתקוף עם כל הכוח שלך בנקודה אחת ליריב קל להתגונן מולך, אם תתקוף במעלה המלך (דרום מזרח היבשת) ובצוק קאסטרלי (מרכז מערב היבשת), אתה תוכל לתמרן את היריב שלך. בנוסף, שליטה בלאניס פורט יכולה להחליש את אזורי השליטה של איי הברזל (פייק, צפונית ללאניס פורט באותו הצד של היבשת).
    בנוסף יש כאן מהלך חברתי הגיוני: הבדל התרבויות בין הצבאות האסוסים של דאינריז שהיא הביאה "מהבית" לבין הצבאות המקומיים עלול ליצור חיכוך. למשל נושאי הדגל של טיירל יודעים שהדותראקים האלו כאן כדי להישאר ולאכול להם את האוכל. ההפרדה ביניהם תשריר דבקות במטרה בכוחות. מאותה סיבה בדיוק רצחו את ג'ון סנואו, אז אין לזלזל בה.
    צריך לזכור שכשמרטין כתב את הספרים הוא לא כתב אותם לבדו אלא נעזר במומחים, אני בטוח שהתייעצו עם מומחים כדי לבנות עלילה הגיונית בנושא הזה. צבא במלחמה הוא מכונה חברתית מורכבת לא פחות מהמערכים שהיא מציבה בקרב.

    להגיב
    • tazza (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:53)

      ועוד נקודה כמה יורון גאון:
      המתנה שהוא הבטיח לסרסיי היא כנראה השמדת הצי של תיאון ויארה (וכן יארה והדורנית),אבל היא בעצם מתנה עבורו ומסייעת לו לבסס שליטה בנחלה השוממת שלו אי שם באיי הברזל. בכך, גם אם סרסיי תסרב עדיין לשירותיו הוא יצא מורווח עבור עצמו. win win

      להגיב
      • BlindTree (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:03)

        המתנה העיקרית לסרסיי זו אלרייה. זו שהרעילה את הבת שלה.

        להגיב
      • ברק (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:24)

        המתנה של יורון לסרסיי היא אלאריה שהרעילה את הבת שלה (כשגיימי בא לקחת אותה הביתה לווסטרוז).

        להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:02)

      רק דבר אחד – יורון יודע שתיאון חסר זין, הוא קורא לו פחדן חסר זין..

      להגיב
      • tazza (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:10)

        כתבתי- אם הוא כן יודע הוא ישמור על זה בשקט.
        ולגבי השאר מה יש לך להגיד?

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 25-7-2017 בשעה 07:13)

          אפשר למצוא סיבות לתקיפה בקאסטרלי, עדיין נראה לי משהו יותר נוסטלגי – מי שהוגה את התוכנית הזאת זה טיריון, ובכלל בצפיה שניה רואים איך הוא ממש מדבר מהפה של דאניריז (רק אז שמתי לב שהוא המציא את הכינוי "מלכת האפר", למשל, והיא אימצה אותו). ואולי מרטין נעזר במומחים, אבל בשלב הזה לא יודע כמה say יש למרטין על העלילה, נראה שהיא יצאה מהידיים שלו לגמרי

          להגיב
    • רובי פאולר (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:18)

      עוד נקודה (חוץ מהעניין האישי של טיריון) זה שקשה מנטלית לחייל לאניסטר להילחם במעלה מלך או בטיז אלנבי כשהוא שומע שבבית צבא של מחורעים-לא-רואים-בעיניים חוגגים לו על הנשים והילדים

      להגיב
    • ארז (דא יונג) (פורסם: 25-7-2017 בשעה 07:43)

      וגם : הקרב הימי הזה הוא הרבה אחרי מה שמרטין הגיע אליו בספרים, אז לא בטוח לגבי המומחים.

      מה שכן: הייתכן שליארה ות'יאון והצוות שלהם לא היה שמץ של מושג שליורון יש צי חדש משלו? הם הפליגו כאילו הם בקרוז בקריביים והופתעו לחלוטין מהתמתקפה

      להגיב
    • עובר אורח (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:43)

      האמת היא שגם כשהמאסטרס תקפו אצ מירין

      להגיב
    • עובר אורח (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:44)

      האמת היא שגם כשהמאסטרס תקפו את מירין בסוף העונה הקודמת, הם השליכו מהספינות אבני קלע. לא זוכר אם הם היו עם אש או לא. בכל אופן זו טכניקה דומה.

      להגיב
  12. אזי (פורסם: 24-7-2017 בשעה 21:55)

    אין ספק שכל מה שקורה עם יורון חורג מכל גבולות ההיגיון ואני בהחלט מקווה שהוא סיים את תפקידו המרכזי בסדרה עכשיו כשלדינריז אין יותר צי ימי.

    אני קצת כועס על עצמי שכשנחשות החול דנו מי תהרוג את מי, לא הבנתי שהן הולכות למות עוד הפרק הזה.

    משהו במשחק של אריה בפונדק היה נראה לי מוגזם, נראה כאילו לא נשאר בנאדם בפנים. בסצנה עם נימיריה קרה בדיוק הפוך.

    מעניין יהיה לראות אם איבוד חצי מהצבא של דינריז יגרום לה לוותר עם תוכנית א' ולעבור לתוכנית ב' – השמדה טוטאלית. מלכת האפר.

    כשג'ון מחליט שהדרקונים של דינאריז נחוצים להשמדת צבא המתים, לא יכולתי שלא לתהות אם שלושה דרקונים לא יספיקו רק למלחמה אחת, במתים או בסרסיי. לא בשניהם.

    ג'ון סנואו עושה כל מה שהוא יכול כדי לקחת את ההחלטות ההפוכות ממה שהבתים שלו רוצים. אני לא רואה איך הוא נשאר בשלטון ככה (אם אי פעם סנסה תחזיר לו את השלטון)

    (ומה קרה שם עם זה שכל עורב מגיע מתי שבא לו)

    שני שינויים בולטים ברמת הבימוי והעריכה לעומת עונות קודמות:
    רמזים – כמו שבפרק הקודם לעסו את הנקמה של אריה עד דק כדי שהצופים יבינו שזו היא, הפעם גם האזכור של מירסלה מזכיר למה סרסי תרצה את בנות החול.
    סגנון – שוב קיבלנו המון סגנון אומנותי שלא היה בעונות קודמות. הרצף שבו מהסקס עוברים ליד של המייסטר על ספר ואז דרך סצנה חשוכה לג'ורה ואז דרך המוגלה לתבשיל זה משהו שלא היה בעבר, וגם המבט של סם כשג'ורה שואל אותו אם הוא עשה דבר כזה בעבר מתכתב עם סגנון קומי לא נהוג בסדרה.

    נ.ב.מסכים שהסצנה בין תולע אפור אפור למיסנדיי היתה צריכה להסתיים בלי מין, אבל שמח שהסתיימה עם!

    להגיב
    • ישראל (פורסם: 24-7-2017 בשעה 23:03)

      הקטע עם המוגלה שעוברת לאוכל היה מזוויע אפילו בסטנדרט של משחקי הכס

      להגיב
      • איציק (פורסם: 24-7-2017 בשעה 23:11)

        לא יודע, לא הפריע לי בכלל, ואני עוד אכלתי באותו זמן.

        להגיב
    • אורי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:05)

      תכלס לא ג'ון ולא סנסה אמורים לשלוט בצפון ברגע שבראן יגיע לווינטרפל

      להגיב
  13. רובי פאולר (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:03)

    נהדר כרגיל, אריאל, אבל…
    * למה בעולם שבו רפא״ל מפתחת בבונקר נשק נ״מ לדרקונים ופצצות אש (כמה פשוט) ים-ים, אף אחד לא טרח להמציא עדיין את התחתונים?!
    קשקשת אפורה? גרבצת החולות!!!
    * הקאט-ווק של יורון אדיר, אני בונה לי גשר כניסה כזה הביתה
    * למה סאם , שמגיע עם העגלה הגנובה של הביקור רופאים באמצע הלילה,לא מפנק את ג׳ורה ומוגלת הג׳ורה שלו בקצת חלב פרגים לפני העקירה הכירורגית?
    * זה רק אני או שילד הפשטידה נהיה, ובכן, פשטידה….

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:09)

      חלב פרגים זה רק לרופאים מוסמכים, לא לימדו אותך כלום בבית ספר לרפואה??

      להגיב
      • רובי פאולר (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:13)

        לימדו אותי איפה המפתחות של הטוקסיקה :-)

        להגיב
  14. אורן השני (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:06)

    יורון לא הולך לשום מקום, לדעתי הוא הרע הראשי עד סוף הסדרה (בנוסף למלך המתים המהלכים) ולא שם על סרסיי. אמנם היה לי ספק בתגובות לפוסט הקודם אבל לפי הספר ייתכן שהוא יוכל באמת לשלוט בדרקון ויש תיאוריות משוגעות יותר שקשורות אליו.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:09)

      לדעתי הוא הרשע של העונה הזאת, ימות בסופה

      להגיב
      • אזי (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:12)

        אילו יכולות יש לו ברגע שהמלחמה בים נגמרה?

        להגיב
        • אורן השני (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:21)

          לא דווקא יכולות אבל אני מעדיף לא להיכנס לזה כי אם הדברים האלה יתבררו כנכונים זה סתם יהרוס למי שלא מעוניין לדעת מראש.

          מה שכן אני לא אוהב את זה שהוא בנה את כל הספינות האלה דקה וחצי אחרי שיארה ותיאון לקחו לו את כל הצי. לא אמין

          להגיב
        • שי ס. (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:37)

          לכאורה יש לו קרן שיכולה להשתלט על הדרקונים

          להגיב
    • אלון3131 (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:47)

      הוא דמות חשובה אבל בלתי נסבל איך דחפו לנו אותו בגרון. הוא פשוט עץכל פעם מופיע משום מקום ועושה מלא באלגן בלי יותר מדי רקע הסברים או אינטרסים. אפילו לרמזי ולגופרי היה קצת הסבר ורקע. פה זה פשוט איסטנט רשע כאילו מדובר ברשע שנלחם בספיידרמן.

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 25-7-2017 בשעה 07:45)

        גם בספרים הוא בערך הגיע משום מקום

        להגיב
  15. גילי פלג (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:12)

    פרק אדיר, הסיכום בהתאם))

    להגיב
  16. דן דן (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:22)

    אני הייתי קורה לפרק הזה the episode of the dick-less

    התחלנו בואריז, חסר הזין החכם, עברנו לתולעת אפורה, חסר הזין האמיץ, וסיימנו עם תיאון, חסר הזין הפחדן

    להגיב
    • איציק (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:39)

      ועל זה נאמר, זין גיזונט.

      להגיב
    • גדליה רבע איש (פורסם: 25-7-2017 בשעה 15:32)

      יש הבדל בין חסר זין (תיאון) שרק אלוהים יודע איך הוא משתין לבין סריס חסר אשכים (ואריז ותולע אפור). עובדה שסצינת הסקס מתרחשת – איך זה קורה בפועל? לאלוהים ולתולעת הפתרונים. בטח יש איזו קטגורית פורנו כזו.

      להגיב
  17. חולוניה (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:40)

    וואו, איזה פוסט שעושה שטיפת מנוע למוח… כל הכבוד. יחד עם כל זאת, הזיון של ג'ון סנואו וחאליסי לקראת סוף העונה בלתי נמנע. היה באמת פרק על סף השלמות…

    להגיב
    • אורי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:07)

      איכס, היא דודה שלו

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 25-7-2017 בשעה 10:24)

        זה לא כמו אלכס חולה אהבה?

        להגיב
        • אביאל (פורסם: 25-7-2017 בשעה 18:00)

          כשר גם לפי היהדות אם אני לא טועה.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 25-7-2017 בשעה 18:05)

            יש עוד סוגי כשרות, פרט ליהודית?

            להגיב
            • יאיר (פורסם: 26-7-2017 בשעה 17:15)

              אחיינית מותר דודה אסור.

            • איציק (פורסם: 26-7-2017 בשעה 17:19)

              תודה, אך לא זו הייתה השאלה.

      • קירקגור (פורסם: 25-7-2017 בשעה 23:29)

        הם לא אחים?

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 26-7-2017 בשעה 00:04)

          לא, הוא הבן של אחיה הגדול ראייגר

          להגיב
  18. דמוסתנס (פורסם: 24-7-2017 בשעה 22:44)

    כמו שציינו מעלי, פספסת קצת בקטע של אריה ונמירייה. יוצרי הסידרה אמרו במפורש בראיון שיצא אחרי הפרק שכשאריה אומרת "its not you" היא מתכוונת לכך שהיא מבינה שזה לא הטבע של ניימירייה להיות מבוייתת ולחזור איתה הביתה, אלא להישאר בטבע כחיית פרא, בדיוק כתמונת מראה של הדמות של אריה, כפי שהיא אמרה סעונה הראשונה לנד "its not me". ברור לחלוטין שזו באמת ניימירייה.

    כמו כן יש הבדלים מהותיים בין תפקידם של הזאבים בספר לבין תפקידם השולי והדועך בסידרב, ומסתבר לכך הוא חוסר בתקציב והעלויות הגבוהות שנדרשות בכדי לייצג זאב ענק באופן מציאותי. הסידרה כה פופולרית ועם תקציב עתק, נשמע לי פשוט הזוי ובזוי שדבר כזה מונע מאיתנו עוד סצינות עם הדמויות הכי אהובות בסידרה )-:

    אלוהים ישמור אני לא מקנא במה שהאמא של נחשות החול עומדת לעבור ברגע שהיא תגיע לסרסיי.

    ובנוגע לאבא של סם, כמו שהגרמני אומר בהצגה של הגברת הזקנה "אנחנו אירופאיים! אנחנו לא ברבריים!" אז רק בווסטרוז.

    להגיב
    • אורן השני (פורסם: 25-7-2017 בשעה 00:20)

      אין מה לעשות, הם שומרים על תקציב הCGI לדרקונים

      להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 25-7-2017 בשעה 06:04)

      אני מאוד משתדל לא לקרוא שום סיכום אחר לפני שאני כותב את שלי כדי שהוא לא "יוכתם", המחיר זה שמדי פעם מפספסים דברים. לא נורא

      להגיב
      • דמוסתנס (פורסם: 25-7-2017 בשעה 07:03)

        בכלל לא. כתבת מעולה

        להגיב
      • יוסי מזרחי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:06)

        מסכים עם דמוסתנס, כתיבה מעלה.

        להגיב
  19. איציק (פורסם: 24-7-2017 בשעה 23:09)

    הכל ספקולציות. הדבר היחיד שברור זה שג'ו סנואו ויתר על המלוכה כי הוא באמת ובתמים מעדיף אתונות. הוא יודע שאחותו הפכה לביצ'ית ולא תחזיר לו את המלוכה, וזה עושה לו הקלה גדולה. כשסנסה אומרת לו שהמלך צריך להישאר ומישהו אחר צריך ללכת לחליסי הוא מבצע בדיוק את מה שהיא אומרת לו. כל השאר ספקולציות.
    לדעתי בפרק הסיום של העונה הבאה, הסריס והעצבעון ישבו במסבאה עם כוס רום ויצחקו איך קימבנו את כל העולם. בין לבין, הכל יתכן, רק שמישהו יסביר לי איך העורבים יודעים לאן לעוף, הם מגיעים לחורים הכי נידחים גם כאשר האנשים בתנועה. אולי אפשר לסדר כמה עורבים לדואר ישראל?

    להגיב
    • שי ס. (פורסם: 25-7-2017 בשעה 01:17)

      לדעתי אתה מפספס בגדול, ואריס הוא טוב, והשאיפות שלהם שונות לחלוטין, לואריס אין שום שאיפה להיות מלך

      להגיב
      • איציק (פורסם: 25-7-2017 בשעה 07:32)

        לדעתי לאף אחד מהם אין סיכוי אמיתי למלוכה, אבל שניהם ימשיכו לסובב את כל העולם ולקמבן אותו. המלכים הם רק המריונטות אותן הם מפעילים.

        להגיב
        • Eyal (פורסם: 25-7-2017 בשעה 14:40)

          יאריס ואצבעון כבר ישבו (בעונה השלישית אם אני לא טועה ) ואצבעון צחק על ואריס שהוא בחר בטיריון ככלי משחק שלו . הם בתכלס מזיזים את כל העולם הזה

          להגיב
  20. ישראל (פורסם: 24-7-2017 בשעה 23:14)

    רק בקריאה אצל פישלר שה"אחת או שתי פשטידות"!של אריה, הם פשטידות הפריי שלה…

    להגיב
    • אורן השני (פורסם: 25-7-2017 בשעה 00:32)

      "בייליש מתבלש כהרגלו" :)

      להגיב
    • matipool (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:39)

      היה לי ברור שלזה מתכוונת אריה.

      להגיב
  21. חיים שרגא (פורסם: 24-7-2017 בשעה 23:30)

    רק לי נראה ברור שהבלונדה והממזר אמורים להתאחד במיטב מסורת גילויי העריות של משפחתם?

    להגיב
  22. עקיבא (פורסם: 25-7-2017 בשעה 00:49)

    שתי הערות:

    כשג'ון חנק את בייליש ואז עזב אותו, קפצה לי בראש הסצנה של מייק משובר שורות.
    NO HALF MEASURES

    טיריון על ג'ון סנו:
    I TRUST HIM.
    AND I'M AN EXCELLENT JUDGE OF CHARACTER
    ספר את זה לשיי, מומחה אופי קתלק.

    להגיב
    • סחבק (פורסם: 25-7-2017 בשעה 07:33)

      גם אצל מומחי אופי, כשהזין עומד, השכל בתחת.
      מה גם שבכל מה שקשור לזונות – טיריון פסול לעדות

      להגיב
    • סחבק (פורסם: 25-7-2017 בשעה 07:36)

      לא מבין למה אנשים מאוכזבים/מתרשמים מהעובדה שנימיריה לא הלכה עם אריה.
      מוכן לשים את הבית שלי על זה שעוד בעונה הזו אריה תתיקל בסיטואציה שהיא אוטוטו נרצחת ובאופן מפתיע כמו גול ממצב נייח שסופגת הנבחרת, נימיריה והחבורה תגיע להציל אותה.

      להגיב
      • סחבק (פורסם: 25-7-2017 בשעה 07:37)

        ועוד יותר לא מבין איך התגובות פה משתרשרות באופן חצי אקראי :/

        להגיב
      • 7even (פורסם: 25-7-2017 בשעה 11:37)

        +123

        להגיב
  23. שי ס. (פורסם: 25-7-2017 בשעה 01:13)

    אריאל סיכום אדיר לפרק אדיר.
    אני מאוד שמח שיוצרי הסדרה החליטו סוף סוף לחשוף אותנו לואריס האמיתי. אני באמת חושב שהסיפור הגדול הוא בכלל בין ואריס לליטל פינגר. שניהם התחילו יחסית מלמטה, אבל בעוד ואריס התחיל באשפתות ולכן הוא רוצה את הטוב ביותר למי שנמצא באשפתות. לילטלפינגר התחיל סתם בתור בן בת אצולה קטן, והוא פשוט רוצה לשלוט ולא מעניין אותו כלום ושום דבר מבלד סאנסה/קייטלין. אם ג׳ון היה מסוגל להבין את זה אולי הוא היה יכול לתמרן אותו באמצעות סאנסה, חבל שיקרה בדיוק ההפך.

    להגיב
  24. טל 12 (פורסם: 25-7-2017 בשעה 02:25)

    נהדר

    אני חושב שהגישה של ג'ון סנו היא סוג ריאל פוליטיק. הוא רואה לנגד עיניו את האיום הגדול ביותר לדעתו ומחליט לקחת סיכון מחושב כדי לנסות להשיג את מה שחשוב. האיום הגדול של צבא ההלכים הלבנים אמור להוביל לאיחוד הכוחות.

    נראה שניתוח אופיו של טיריון בעזרת סאנסה המשפיע על קבלת ההחלטה, אבל בעיקר ג'ון סנו שוב הראה שהוא לא מקובע, לא מושפע יותר מידי מהיסטוריה.( מה שהורים עשו לא משפיע על היחס שלו לילדים שלהם, ראינו בפרק הקודם ) מה שהיה לא בהכרח גם יהיה, ולפי גישה זו דאינריז טארגאריין היא לא בהכרח אבא שלה. על אף ההיסטוריה- ההזהרות שהוא מקבל – הוא בכל זאת מחליט לקחת את הסיכון ( ולא בפעם הראשונה) כדי לשנות מאזן כוחות ולהגן על הבית.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 25-7-2017 בשעה 07:15)

      אין ספק שזה כל מה שסנו רואה מול העיניים – אבל זה בדיוק הרי מה שקרה קודם כשהוא היה מפקד משמר הלילה וזה נגמר בזה שהרגו אותו. אתה חייב לאבטח את האגף שלך לפני שאתה יוצא למתקפה.

      להגיב
      • רובי פאולר (פורסם: 25-7-2017 בשעה 11:08)

        הא! ספר את זה לגלן ג'ונסון!!!!

        להגיב
        • Matipool (פורסם: 25-7-2017 בשעה 21:38)

          רובי – טוב!

          להגיב
        • איאן ראש (פורסם: 27-7-2017 בשעה 20:40)

          אוי, כמה צחקתי… :)

          להגיב
  25. MOBY (פורסם: 25-7-2017 בשעה 05:39)

    הסדרה נהייתה צפויה למדי (כמעט כל מה חשבתי שיקרה,קרה).
    נראה לי שאנחנו בדרך להיפרד מבייליש, הוא יבצע מהלך עם סנסה של חתונה או משהו דומה , עכשיו כשהמלך רחוק, איחוד של ה"הבתים" ויסיים את תפקידו כשאד משלושת ילדי סטארק (אריה?) ישחררו אותנו ממנו.
    ג'ון לא רוצה את תפקיד המלך הוא הלוחם הכובש (אלכסנדא), הדקירות של אולי גמרו את הרצון הזה. עכשיו יהיה איחוד לניסטרי, והעונה תסתיים באיחוד כנגד המהלכים, כל התככנים הקטנים יסולקו.

    להגיב
    • אורי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:09)

      בייליש יכול להתחתן עם סנסה אלף פעם, עדיין שליט וינטרפל זה בראן

      להגיב
      • MOBY (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:34)

        זה לא משנה, לדעתי בייליש יגמור את התפקיד לפני, בראן הוא העורב בעל שלושת העיניים, העתיד שלו הוא חיבוק מקרוב של עצים, לא?
        בראן לדעתי לא יכול להישאר בוינטרפל הרבה זמן, המהלכים וג'ון יעסיקו גם אותו יותר ממי נמצא/שולט בוינטרפל/צפון.

        להגיב
  26. אלון3131 (פורסם: 25-7-2017 בשעה 06:35)

    אני חושב שקצת עושים לדמות של ג'ון אבל. חוץ ממנו אף אחד בווסטרוז לא באמת ראה את המהלכים וכמה מפחידים הם. ואני באמת חושב שזה גורם לכל השאר להראות זניח בעיניו(אולי חוץ מלהגן על סאנסה). בייליש יבגוד בו? שיבגוד. חושבים שהוא מלך גרוע? שיחשבו.
    הדבר היחידי שמעניין אותו זה איך מונעים מכולם למות, מלוכה זה הדבר האחרון שבראש שלו.

    להגיב
    • MOBY (פורסם: 25-7-2017 בשעה 06:43)

      האמת שהיחיד שעוד יכול להבין אותו, זה בראן שכנראה אד אפילו לא נתן לו סוס והוא מזדחל לאיטו (תרתי..) הביתה.

      להגיב
    • אמיתי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 06:48)

      וואלה צודק. גם ככה מלכתחילה הוא לא בעניין של למלוך אבל הוא היחיד שמבין שאם
      הם לא יתאחדו לא יהיה על מה למלוך. והוא גם היחיד שמכיר וסומך על סאם והידע שלו
      ושבטוח שטיריון הוא זה שכתב את המברק. אם הוא לא היה הולך לחאליסי הוא היה מתאבד

      להגיב
  27. עסק שחור (פורסם: 25-7-2017 בשעה 07:09)

    לא הצלחתי להנות מהיופי של מיסנדריי בעירום כי כל הסצנה הרגשתי לא בנוח שהם השאירו את הדלת פתוחה.

    להגיב
  28. 7even (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:29)

    אוי גרייזס גרייזס…איפה אזהרות הספוילר לאנשים שנמצאים רק בתחילת עונה 4 של הסמוייה????
    למה…למה עשית לנו את זה?

    להגיב
  29. ran (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:29)

    אחד הדברים היותר חכמים שהסדרה או גרר מרטין עשו בהתחלה
    היה להציג את המיקום של נשים בתוך עולם הגברי – סרסיי המושפלת ע"י רוברט, דאני שנמכרת כסוסה לדוקראקים וסאנסה שכל חלומה בחיים להתחתן עם הנסיך היפה.
    תפקידם הסתכם בלפסק רגלים ולהשריץ ילדים.
    מהר מאד הן עברו תיקון ונכון לעונה 7 השליטה היא נשית כמעט באופן טוטאלי (מועצת המלחמה של דאנירז) ואפילו ג'ון, הגברבר היחיד שבשליטה, מאחוריו אורבת סאנסה.

    אני מאד אהבתי את הקפיצה ההיסטרית של ת'יאון למים,
    הסדרה לא מספקת לו רגע אחד של מנוחה אלא רצופה התעללות בו ודי ברור שהגאולה שלו קרובה.
    פרק מצוין.

    להגיב
    • ניתאי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:06)

      אני לא מסכים עם הטענות של פחדן על תיאון. לדעתי אם כבר אז המהלך הזה מרמז על ההבנה שלו לא להילחם במה שגדול עליו. מעריך שתהיה לו עוד תרומה משמעותית בהמשך.

      להגיב
      • matipool (פורסם: 25-7-2017 בשעה 10:02)

        מסכים עם ניתאי.
        הופתעתי לקרוא כאן (גם בתגובות) על זה שהוא פחדן. ברור שהוא עדיין מושפע ממה שראמזי עשה לו ושהוא נותן ל"סרחן" להשתלט עליו אבל לא חושב שהוא פחדן.
        קודם כל, הוא נלחם כמו אריה נגד אנשיו של יורון.
        שנית – אני בטוח שהפרק לא סתם הסתיים עם זה שהוא במים מביט מסביב. הולך להיות לו תפקיד מפתח (אולי יהיה זה שיציל את יארה או שינקום בשמה) ואולי גם ינצח את הסרחן שבתוכו.

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 25-7-2017 בשעה 10:26)

          יותר מזה, קראתי במקום אחר (רק היום) שליורון יש קטע של לחתוך לשונות (כל הצוות שלו אילמים בגלל זה) ואחרי מה שתיאון עבר אצל ראמזי, הגיוני שהוא לא רוצה לראות עוד איברים חתוכים

          להגיב
          • איציק (פורסם: 25-7-2017 בשעה 10:31)

            למה? הוא כבר התרגל לזה, אצלו זה הכי פשוט.
            אצל אחרים זו הפעם הראשונה שחותכים להם משהו.

            להגיב
          • אורן השני (פורסם: 25-7-2017 בשעה 10:51)

            אהבתי שבסצינה קודמת יארה אמרה עליו שהוא ה"מגן שלה" (או אלריה, לא זוכר). יש הרבה קריצות עין בסדרה הזו.

            להגיב
  30. עומרי (ירוק) (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:39)

    מעולה כרגיל אריאל, היה פרק מצוין לדעתי.

    יהיה מעניין לראות את הדינמיקה והקשר בין טריון לדאינריז – בנתיים זה נראה שהיא מאד מושפעת ממנו וקשובה לו (כמו שאריאל הזכיר הקטע שהיא חוזרת על הביטו שלו – המבט שלו היה פרייסלס – וגם כשהיא מגינה עליו מול הדורנית), מצד שני ידעה להעמיד אותו קצת במקום בקטע עם ואריז. נראה איך זה יתפתח.

    מסכים עם אלו שרשמו למעלה שג׳ון דווקא עושה את מה שהוא חייב לעשות. חייבים בריתות (גם ג׳יימי אמר את זה), במיוחד עם האויב מעבר לחומה. לא מעניין אותו משחקי מנהיגות מיותרים אלא המטרה – יכול באמת להיות שהוא ישלם על זה מחיר אבל האם זו לא מנהיגות אמיתית?

    להגיב
  31. א.ב (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:47)

    הפוסט שלך מדהים, הרבה יותר טוב מהפרק המשעמם שהיה,
    זה היה בערך כמו לראות את ערוץ הכנסת מרוב פוליטיקה רק שאנשים דיברו פחות בצעקות.
    ואז לעבור לראות פורנו רך.
    ואז קצת אקשן שלא היה מבייש סדרות סוג ז ב AXN….

    להגיב
  32. אורי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 08:59)

    "זו לא את" לא התייחס לזה שזו לא נימרייה אלא הדרך של אריה להגיד לנימרייה שהיא (נימרייה) השתנתה וללכת עם אריה זה לא מי שהיא היום.
    זה חזרה לשיחה של אריה עם נד בעונה הראשונה וכנראה הדרך של הכותבים להזכיר לאריה שגם היא "לא היא" ואין לה מה לחפש בווינטרפל.
    אני צופה פניית פרסה דרומה בשבוע הבא

    להגיב
  33. נתי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:04)

    2 הסנט שלי:
    1. בענייני המנהיגות
    א. מעניין שיש כאן יותר ויותר מנהיגות נשית. האם היא שונה במהותה מהמנהיגות הגברית? נראה שממש לו, ואם כבר היא עוד יותר תוקפנית
    ואכזרית ממקבילתה הגברית.
    ב. גם אני חושב שאתה עושה עוול לג'ון סנואו. ראשית, להשאיר את סנסה עם ליטל פינגר זה יותר בטוח מאשר כשג'ון בסביבה, כי היא מכירה אותו
    ולמדה מדרכיו, יותר מאשר ג'ון. יתרה מזאת, השאלה בדבר האצלת סמכויות למשל. עדיין יהיו דברים רגישים שהמנהל ישאיר לו ואת העבודה
    המלוכלכת הוא יאציל. וזאת הנקודה שפוספסה כאן בעיניי. עבור סנואו יש מטרה אחת והיא ארגון של העימות העתידי עם ה-whites. בזה הוא
    מטפל בעצמו. את הניהול היומיומי של ממלכת הצפון, דבר שגם ככה אינו מצטיין בו הוא משאיר לסנסה, שבה הוא בוטח. החלטה יותר מלגיטימית
    גם אם מסוכנת. גם הלורדים שבצפון, כך אני מתרשם, מכבדים את החלטותיו, בעיקר בדרך בה הוא מתקשר אותם אליהם, גם אם אינם מסכימים
    איתו, וזו יכולת מנהיגותית לא מבוטלת לכשעצמה.
    2. האם יתגלה יום אחד לדאיינריז ע"י ואריז שנד סטארק היה היחידי שהתנגד להחלטה להתנקש בה בעונה הראשונה?
    3. גם אני לא אוהב תוך כדי העונה לראות רפרנסים, סקירות הפרקים של היוצרים וכד' (משאירים משהו לאוף סיזון ההולך ומתארך). אולי זה סתם בדמיון שלי אבל מה שאולנה אומרת "את לא כבשה את דרקון" הזכיר לי את טאיווין בשיחתו האלמותית עם ג'יימי בזמן פשיטת עור סוס (או משהו דומה): אריה לא מתעניין בדעתה של כבשה. אבל הוא צריך שהיא תפחד ממנו. מה שמוביל אותי לנקודה העיקרית והמרכזית בעיניי:
    4. אני מסכים איתך בהחלט שלאורך כל הסדרה, עניינים מנהיגותיים נידונים בהרחבה. אחד לדוגמה קשור בשאלת אופן השליטה של מלך: מבוסס על פחד, או מבוסס על אהבת ההמון והאנשים אותם אתה מנהיג. אם מצד אחד ניצבים הלאניסטרס, טיירל, הנחשיות (בניגוד אולי לאוברין ודורן, אבל בסדרה הדמויות האלה לא פותחו מספיק), ליטלפינגר אז מהצד השני יש את נד בעבר ג'ון סנואו כיום, המלך מעבר לחומה ששמו ברח לי, ואריז ועוד (האחים בארת'יאון נעו על הסקאלה למשל). פועל יוצא מרכזי בולט הוא שאצל הראשון השליטה היא עבור המלך, שושלתו, שימור הגמוניות עתיקות וכד'. זוהי הצדקת המלוכה ללא קשר לנתינים. אצל השניים שאיפת השלטון היא להיטיב עם הנתינים, המלך כשליח. אגב, השלכה נוספת היא שאלת המוסר. כשמטרה היא להיטיב עם נתינים ממילא מלוכתך שלך לא תכשיר פעולות לא כשרות מוסרית. בניגוד למלוכה כשלעצמה שלמעשה מכשירה מעשית כל מעשה נתעב מבחינה מוסרית (דוגמת החתונה האדומה ועוד).
    זה גם נדמה לי הדילמה במובן מסויים בפניה ניצב רנדל טארלי.
    אצל דאיינריז, זה בולט מאוד ששני הצדדים מקננים בקרבה. היא רוצה להיטיב מחד, אבל עצם תפיסת השלטון, להחזיר אליה את מה ששיך לה מכוח "הזכות", חזק לא פחות. והפרק אומר שהיא מתקרבת לנקודה בה היא צריכה להכריע באיזה צד היא.
    ברור מאוד, שהפרק חותר לכך שהיא כביכול צריכה לקבל הכרעות מה יותר חזק עבורה, ומה יותר נכון.
    נדמה לי, שלפחות בדרך בה הלכה הסדרה
    השני הוא שאלת המוסריות: פעם אחר פעם

    להגיב
    • נתי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:05)

      נא להתעלם משתי השורות האחרונות…

      להגיב
  34. יוסי מזרחי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:08)

    האם טעיתי כשחשבתי שיארה מסיימת את הפרק כשהיא תלויה על חרטום האניה?

    להגיב
    • אורן השני (פורסם: 25-7-2017 בשעה 10:55)

      יארה נגררת ע"י יורון למעלה מלך ברגעים אלה ממש.

      להגיב
    • matipool (פורסם: 25-7-2017 בשעה 11:23)

      כנראה שאלו היו שתי נחשיות החול.

      להגיב
      • תומאס (פורסם: 25-7-2017 בשעה 11:27)

        שתי הנחשיות – כל אחת עם הנשק שלה: אחת תלויה מהשוט והשנייה משופדת ע"י חנית.

        להגיב
  35. סימנטוב (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:15)

    סיכום מעולה! וציון של ראש העיר של מבולטימור העלה חיוך

    להגיב
  36. עובר אורח (פורסם: 25-7-2017 בשעה 09:34)

    איזה כיף שיש את הסיכום שלך. נורא מבאס אחרי שמסתיים פרק כל כך מהנה להיכנס לכל מיני כתבות ולראות איך כולם חובטים בסדרה.
    מה שכן, חן חדד כתבה משהו מעניין בהארץ – יש משמעות לאיך שסנסה אוספת את השיער שלה. זה משהו שסופי טרנר הזכירה בראיון.
    כשסנסה היתה במעלה מלך היא אספה את השיער בצורה שנוהגים שם, וכשהיא הגיע לצפון היא אספה את השיער כמו קייטלין סטארק. היא מנסה להידמות לאנשין שהיא מכירה ומעריכה וזה מתגלם בתסרוקת שלה. בעונה הנוכחית היא אוספת את השיער בשתי צמות מעל שיער פזור, כמו שסרסיי אהבה לעשות.

    להגיב
  37. אורן השני (פורסם: 25-7-2017 בשעה 10:53)

    אריאל, מה לגבי פוסט פנטזי משחקי הכס? :)

    להגיב
  38. אבי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 11:52)

    ברור שג'ון מכור לסיכון ואולי אפילו יש לו משאלת מוות – אבל ההחלטה שלו רציונלית, מוצדקת והגיונית לחלוטין – והוא גם נימק אותה היטב ובצורה משכנעת. למה לא קנית את ההסבר שלו? האם מנהיגות צריכה להעדיף את הטווח הקצר, את אהבת הקהל ואת ההישרדות האישית על פני הטווח הארוך וטובת הכלל?

    להגיב
    • איציק (פורסם: 25-7-2017 בשעה 12:04)

      אתה לא רואה זאת אפילו בפוליטיקה הקרובה?

      להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 25-7-2017 בשעה 12:23)

      קניתי את ההסבר שלו לגמרי – זה פשוט החלטה מאוד בעייתית לטעמי. למשול אומר גם להתעסק עם פוליטיקה, סנו מתעלם מזה לגמרי

      להגיב
  39. MOBY (פורסם: 25-7-2017 בשעה 13:43)

    ג'ון סנאו ימות עוד לפחות פעם אחת עד סיום התוכנית.
    אני לא סגור על זה האם הוא יקום שוב לתחיה…..
    ואחרי קריאה של התגובות, שלטון הנשים הוא לא פחות מבחיל משל הגברים.
    סרסיי מבצעת את הציווי של המלך המשוגע, בקורטוב של תוספות מבית מדרשו של הדרור העליון יחד עם גילוי עריות וחיסול המלך/ימיני המלך .
    משפחת החול של דורן מתעללות עד מוות בנכה/ילד תמים/ואיש אצולה חדש ושכיר חרב ישן בלי בעיות ושורפות לנו את הזמן עם קו עלילה לא חשוב שיסתיים בפרק הבא או הבא אחריו. וכמובן הורגות את מרסאלה אולי הדמות הכי תמימה בסדרה.
    סנסה מבצעת ברמזי את מה שרמזי מבצע באחיו החורג ואימו החורגת. בתוספת אין לה בעיה להקריב את אחיה החורג למען השלטון בווינטרפל.
    אריה היא בכלל רוצחת מבשלת משפדת ומרעילה אנשים על ימין ועל שמאל (לא ראיתי מקבילה גברית לנושא הבישול וההרעלה, היא ממש דומה להאונד…)
    הטיירלית הזקנה מרעילה את המלך.
    הטיירלית הצעירה מחליפה טוענים לכתר כאילו היו גרביונים.
    דאיניריז – חיסול האח, חיסול הבעל, זריקה של מאהבים צעירים ומזדקנים לצידי הדרך לאנחות, דרקאריז על ימין ועל שמאל.

    להגיב
    • שי ס. (פורסם: 25-7-2017 בשעה 16:10)

      הסדרה נקראת שיר של אש וקרח, ג׳ון סנו הוא אש וקרח, הוא הגיבור, במקסימום הוא ימות בסוף וייציל את העולם או משהו

      להגיב
  40. עירן (פורסם: 25-7-2017 בשעה 14:19)

    מתי מתחילים לזהות בבירור שלסדרה מתחילה להיות בעיה ? כשהניתוח/פרשנות שלה (גם כאן וגם אצל שטנדל, שניהם מצויינים) מתחיל להיות (הרבה) יותר מעניין מהעלילה עצמה.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 25-7-2017 בשעה 14:27)

      בגדול יש בזה משו אבל הפרק של אתמול דווקא היה טוב. החלקים על הלוח סופסופ זזים

      להגיב
  41. רן הנרגן (פורסם: 25-7-2017 בשעה 15:51)

    רק אני חושב שלסאנסה יש חשבון פתוח עם ביליש על ששלח אותה לזרועותיו של ראמזי?

    להגיב
  42. Handsome Dick Manitoba (פורסם: 25-7-2017 בשעה 19:55)

    ג'ון הוא היחיד ששולט מבלי שהוא באמת רוצה לשלוט, לטוב ולרע – בתקופה סופר-צינית בתרבות, של סדרות שמלמדות אותנו שהדרך היחידה לנצח היא לבטל לגמרי ערכים אנושיים לטובת האינטרס האישי (בית הקלפים כמובן, וגם בוס או אפילו ויפ, העונה המוזכרת לעיל של הסמויה.. ושאר המלכים במשחקי הכס) הוא מתעקש להשאר נאמן לעצמו, ויש לזה מחיר כשהוא פועל כלוחם בזמן שהוא צריך לפעול כמנהיג. הסדרה שואלת אם מנהיג טוב יכול להיות אדם טוב, או צריך לשחק לפי חוקים אחרים.

    להגיב
  43. ניק (פורסם: 25-7-2017 בשעה 23:27)

    טוב את נושא ההפחדה העתיקו פה בצורה בוטא מאוד מביבי שלנו (אירן, ערבים נוהרים וכו')…

    מה שהפריע לי זה שפמליית דאניריז לא ידעו כלום על סנואו, כאילו יש לכם את הרכלן הכי גדול בממלכה ולא שמעתם על זה??
    עוד דבר שקצת תלוש (יותר קשור לפרק הקודם) זה שסם בביקור אחד באגף הסגור של הספרייה (שאגב אם הוא כל כך סודי וממודר אז איך אין שם שומר?) מוצא את הפתרון לכל בעיות היקום של הממלכה בלי שאף אחד לא הצליח לעלות על זה לפני

    להגיב
  44. ק. (פורסם: 26-7-2017 בשעה 09:48)

    יופי של סיכום, גם מרחיב את נקודת המבט וגם מצחיק לפרקים

    להגיב
  45. אלון (פורסם: 27-7-2017 בשעה 00:48)

    סקירה מעולה ושרשור תגובות מופתי.
    עשיתם לי את הישיבה של הערב
    (אתה חייב למצוא לעצמך חיים, אלון)

    להגיב

מה דעתך?