אש, קרח ומה שבינהם – יומן משחקי הכס (ע' 7 פרק 3)

איך לעזאזל מסכמים כזה פרק? אירוע רודף אירוע ונדמה שיש כל כך הרבה דברים לדבר עליהם. אני יודע שיש לא מעט ביקורות על העונות האחרונות אבל נראה לי שדווקא המעבר לעונה עוד יותר מתומצת של שבעה פרקים בלבד מצליחה להוציא מהם את המיטב.

כן, פרק אחד אלינה טיירל (לא את אלינה, לא!!!) נמצאת בדרגונסטון ופרק אחריו כבר היא יושבת בבטחה (?) בהייגארדן, ג'ון סנו מגיע מווינטרפל לדרגונסטון תוך כלום זמן (זוכרים שלאריה לקח שתי עונות להגיע ממעלה מלך לתאומים, חצי הדרך לווינטרפל) וז'ורה מורמונט הופך מחולה אנוש לבריא כמו שור בטווח של דקותיים. אבל האמת, למי אכפת? בטח לא לי. העניינים זזים בקצב הרבה יותר מהר עכשיו וכמות ההתרחשויות בפרק אחד שווה לפעמים למה שהיה קורה בעונות קודמות בחצי עונה. רק תסתכלו למטה את רשימת הדברים שבקושי הספקתי לדבר עליהם. במידה רבה, זה מזכיר את העונה הראשונה שבעיניי היא עדיין הכי טובה בסדרה.

got7.3jondany.0

בכל מקרה, החלק המרכזי בפרק הזה היה כמובן המפגש המצופה מאוד בין האש לקרח, בין ג'ון סנו לדנאיריז טארגריין. תראו את התמונה למעלה ואז תתבוננו עליה שוב. כמה ציפינו לה? מתחילת הסדרה בערך. אבל כדרכה של הסדרה, היא לא תמיד מגשימה את משאלות ליבנו. מי שציפה לניצוצות ו"הם חיו באושר ועושר" התבדה מהר מאוד. למעשה, למה היה אפשר לצפות ממפגש בין שני הפכים כל כך גדולים אם לא התנגשות ראשים? כבר בפרק הקודם רציתי לכתוב (ולצערי שכחתי, אז אין לי הוכחה לכך) שהיה הבדל די גדול בין מה שדאניריז ביקשה מטיריון שישלח בעורב לג'ון סנו לבין מה שסנו קיבל. דאניריז אמרה במפורש לטיריון לכתוב שסנו צריך לבוא ולכרוע ברך אבל ב"מברק" שג'ון קיבל לא היה אפילו רמז לכך. כמובן, טיריון לא טיפש. הוא ידע מצוין שאם זה מה שהוא יכתוב במברק, אין סיכוי שסנו יבוא.

וכצפוי, גם כשהוא מגיע, סנו מסרב לכרוע ברך. שזה כביכול מוזר מאוד. הרי ראינו אותו מוכן לוותר על הרבה מאוד דברים בשביל להילחם נגד המהלכים הלבנים, כולל מה שבסופו של דבר הביא למותו. כריעת ברך קטנה, זה מה שמפריע לו?

אפשר לראות את סנו באמת מתלבט. הוא לא עשה את כל הדרך הארוכה הזאת כדי לחזור בידיים ריקות. אבל אני חושב שיש שתי סיבות טובות מאוד לג'ון לא לכרוע כרגע. הראשונה והפרקטית היא שגם כריעת ברך לא תשכנע את דאינריז בקיומם של המהלכים הלבנים (דרך אגב, את רוכבת על דרקונים אבל מתים מהלכים זה איפה שאת מותחת את הגבול?) ועל כן אין שום טעם לוותר על מה שהוא אולי הקלף היחיד שיש לך במשא ומתן כרגע.

אבל לדעתי יש פה משהו מעבר. ג'ון, בואו נזכור, הוא שליט "אולד סקול". הוא יהיה מוכן לוותר על הכבוד או על הבטחון שלו כשזה נוגע בו עצמו או בדברים שהם בתחום אחריותו. כמפקד המשמר הוא יכניס את הפראים לתוך ווסטרוז כי זה בסמכותו. בתור מלך בצפון הוא ימחל על כבודו ויילך לדבר עם דאניריז למרות הסיכון – סיכון שהוא לוקח על עצמו בלבד. אבל התואר – "מלך בצפון" – זה לא משהו שהוא לקח לעצמו אלא תואר שניתן לו על ידי האבירים שלו. זה לא תואר שהוא מרגיש שהוא יכול לוותר עליו בעצמו. ג'ון מזכיר לי לא מעט את שאול המלך שהלך לחפש אתונות ומצא מלוכה. הוא לא רצה את זה ועל כן הוא גם לא יכול לוותר על התואר – אפילו לא בשביל הנעלה במטרות.

sophie-turner-as-sansa-stark-with-aidan-gillen-as-peter-baelish-in-a-still-from-episode-3-of-got-s7

כל כך שמחנו על המפגש בין דאניריז וג'ון סנו שכמעט שכחנו מפגש מרגש אחר – זה של סאנסה עם בראן, אותו היא לא פגשה מאז הפרק השני בעונה הראשונה, אללי, אין כמו מפגשים בין סטארקים בשביל הלחלוחית בקצה העין. אצל כולם חוץ מאצל בראן סטארק, מסתבר, שהפך לאדם אחר לגמרי. כמו אטלס, הוא סוחב את כל העולם על כתפיו.

המפגש עצמו בהחלט מעניין (אולי כשאריה תגיע לווינטרפל נקבל קצת דמעות) אבל אל תתנו לו להאפיל על השיחה של סאנסה עם ליטלפינגר שקדמה לו. ליטלפינגר קצת מזכיר לי את לארי בירד. כן, לארי בירד, שהיה ידוע כאחד הטראש טוקרים הגדולים בתולדות המשחק, היה נוהג לפעמים להגיד לשחקנים ששומרים עליו בדיוק איזה מהלך הוא הולך לעשות – ואז מבצע אותו. גם ליטלפינגר, ייאמר לזכותו, מזהיר לפניי שהוא מבצע. "כולם חברים שלך וכולם אויבים שלך" הוא אומר לסאנסה, בדיוק כמו שאמר לאביה לפניה – "אל תסמוך על אף אחד" (במידה רבה, כל העונה הזאת היא התכתבות ארוכה עם העונה הראשונה). סאנסה היא לא אבא שלה, כמובן, ויש לקוות שהיא תיקח את העצה של ליטלפינגר בהרבה יותר רצינות. במיוחד כלפי ליטלפינגר עצמו.

החלק הכי מעניין אולי באפיזודה הזאת לטעמי היתה הדרך שבה ליטלפינגר תיאר בפני סאנסה את הדרך להמנע מטעויות – תדמייני כל דבר שיכול לקרות ואז שום דבר לא יפתיע אותך.  במידה רבה, המונולוג הזה של ליטל פינגר הזכיר לי את מה שאני מחשיב אולי כספר המדע בדיוני הכי טוב אי פעם, "חולית", כמובן. בספר, פול מואד'דיב הופך לנביא תחת השפעת הסם ובעצם יכול לראות כל מה שהולך לקרות. כשהוא מנסה לתאר את זה, הוא מספר שהוא יכול לראות לאן כל שביל עתידי הולך וכל פיצול שלו. הוא לא יודע לחזות את העתיד בודאות, רק להגיד לאן כל בחירה תיקח אותך – מה שהשאיר לו רק נתיב אחד מעורפל ללכת בו כאשר כל שאר הנתיבים הובילו לאובדן. החיבור להמשך הסדרהשלנו  נעשה בדיוק שתי דקות אחר כך כאשר בראן, על תקן מואד'דיב, אומר לסאנסה שהוא יודע הכל וראה הכל.

כמובן, אם הוא נע על ציר הזמן זה אומר שהוא לא רק ראה את העבר אלא גם את העתיד, מה שמעלה את השאלה – אם כבר ראית את העתיד, כמה בחירה חופשית יש לך בדיוק? ומה כבר אתה יכול לשנות בו?

אני מאמין שהפתרון לשאלה הזאת יהיה דומה לזה של חולית. כלומר, בראן רואה את הנתיבים האפשריים בעתיד אבל רק אחד מהם מוביל לפתרון הרצוי. בראן בסופו של דבר יצטרך להיות זה שינווט את החלקים לכיוון של הפתרון היחיד האפשרי – ומכאן חשיבותו הרבה להמשך הסדרה.

Ellaria-and-Tyene

ועכשיו בואו נדבר על נקמה. שתיים כאלו מתקיימות בפרק הזה. הראשונה, כשסרסיי נוקמת על מות ביתה על ידי נשיקת מוות לביתה של אילרייה סאנד ומקיימת את הציווי הפשוט של "עין תחת עין". השניה מתרחשת בסוף הפרק כאשר ג'יימי משקה את אלינה טיירל (לא אלינה, לא!!!) רעל במה שמתברר בדיעבד כנקמה רטרואקטיבית על מותו של ג'ופרי (וסוף סוף אנחנו יודעים בודאות מי אחראי למוות שלו).

יש משהו מאוד מפתה בנקמה. היא אולי לא תחזיר לחיים את אלו שמתו אבל היא מאפשרת קתרזיס מסוים. סוג של סגירת מעגל. כמובן, מי שחושב על זה טיפה מבין שהמעגל אף פעם לא באמת נסגר. שימו לב למעגל העכשווי – סרסיי הרגה את הבת של אליריה סאנד כי זו הרגה את מירסלה, הבת שלה. אליריה סאנד הרגה את מירסלה כי ההר, תחת הפיקוד של סרסיי, הרג את המאהב שלה אוברין. ולמה אוברין בכלל הלך לקרב הזה? כי הוא רצה לנקום את המוות של אחותו אליה שנהרגה ונאנסה על ידי ההר. נקמת דם על נקמת דם על נקמת דם שאף פעם לא באמת מסתיימת.

נקמה היא אולי רעיון יפה על הנייר, אבל כמו שפמבלטון (אני חושב) אמר פעם ב"רצח מאדום לשחור" – טינה היא גלולת רעל שאתה לוקח בעצמך ומקווה שהשני ימות. לנקמה אין שום ערך חוץ מאשר פורקן רגעי.

דבר נוסף שחשוב לומר על נקמה מהסוג של סרסיי (וכמובן של אילריה לפניה) זה שהיא לא מוסרית. מה שאוברין מרטל רצה לעשות היא נקמה שעוד אפשר לחשוב שיש בה סוג מסוים של מוסר (ואם היה לי כח הייתי גם דן בה בהקשר של הדרישות לעונש מוות למחבלים בשבוע האחרון). מישהו רצח את אחותו והוא רוצה להרוג אותו בחזרה. אבל מה שאיליריה וסרסיי עושות – הורגות את הילדים של- כדי לנקום בהורים – זאת לא נקמה שמוגשת קרה, זה סתם רצח בדם קר. זה לא מקרה, אני חושב, שבסצנות בפרק הזה בין ג'ון לדאניריז הם מקפידים להגיד אחד לשני שהם לא מענישים ילדים על החטאים של האבות שלהם. ג'ון ודאניריז, הם אלו שאמורים להוות את המצפן המוסרי של הסדרה הזאת והם מבינים שילדים לא אשמים במה שההורים שלהם עשו. יש להם הרבה חשדות הדדיים להתגבר עליהם אבל הניגוד בינם לבין סרסיי האכזרית ברור וחד.

הבעיה היא תמיד מה קורה כאשר המוסר פוגש את המציאות. אני חושב שאצל ג'ון אי אפשר לטעות. כבן למשפחת סטארק, הוא יעדיף תמיד את ההחלטה המוסרית על פני זו התועלתנית – לפעמים עד כדי קיצון. אבל אצל דאניריז המצב הרבה פחות ברור. ג'ון משבח אותה על ההחלטה המוסרית לא להרוג אלפים במעלה מלך אבל מה יקרה עכשיו כשכל התוכניות "המוסריות" שלה נתקלו בחומת המציאות ובזו של סרסיי שלה אין שום עכבות מוסריות? ובכלל, האם באמת יש כזה דבר "מוסר" כשעוסקים בענייני מלחמה? מה יותר מוסרי – אלפי אזרחים מתים מהצד השני או מאות חיילים הרוגים מהצד שלך?

מסתבר שכל צבא לוחם נתקל בדיוק באותן שאלות. אולי כדאי שטיריון יכתוב איזה קוד אתי או משהו.

screen shot 2017-07-30 at 103025 pm

עוד מיליון דברים שבטח גם אתם חשבתם:

– קחו את כולם, אבל למה את אלינה טיירל??!!!

– העירה את תשומת ליבי שבוע שעבר הקוראת (ולעתים רחוקות מדי, כותבת) איה שורק שהיוצרים של הסדרה נוקטים פעם אחר פעם עמדה שלילית כלפי הומוסקסואליות, אם זה ההשפלה של לוראס טיירל בסוף העונה הקודמת או אפילו הסצינה הלסבית שבוע שעבר בין איליריה ויארה גרייג'וי שהעונש עליה היה מיידי. אי אפשר שלא לחשוב שיש ממש בטענות האלו כשרואים איך גם בפרק הנוכחי נשיקה בין נשים הופכת לנשיקת מוות ואילו כשג'יימי רוצה להרעיל את אלינה הוא פשוט מוזג לה את הרעל לכוס.

– בראן אומר לסאנסה שהוא צריך לדבר עם ג'ון. אפשר לנחש את מה שהוא רוצה להגיד לו. לא יכולת להגיע לפני שהוא יצא לדרוגסטון?

– מליסנדרה אומרת לואריז שהיא אמורה לבקר עוד פעם אחת בווסטרוז. נותר רק לתהות למה.

– כמעט מאכזב שאחרי הפרידה שלו שבוע שעבר ממיסנדריי תולע אפור נשאר בחיים, אבל לאור ההתפתחויות בצוק קאסטרלי, אפשר לצפות גם למוות שלו בקרוב, נראה לי.

– ושוב מסתבר שטיירון לאניסטר הוא לא המצביא המבריק שהוא חושב שהוא. כן, אתה יודע לפרוץ לצוק קאסרלי אבל אתה הרבה יותר מדי זחוח – ושילמת על כך. כשטיריון יבין שהוא לא הבן אדם היחיד החכם בווסטרוז, מצבו ישתפר בהרבה.

– מה שכן, מסתבר שג'ון סנו, לא הקומיקאי מספר אחד בווסטרוז, מצליח להוציא מטיריון את המיטב. חילופי השנינויות בינהם בתחילת הפרק הזכירו כמה טיריון הוא דמות נפלאה.

– בכלל, היה פרק עתיר הומור, בניגוד די גדול לספרים, יש לומר. אפשר לראות את ההתרחקות של היוצרים מהמקור. אני בטוח שיש הרבה שלא יאהבו את זה, בעיניי זה דווקא מצא חן. במיוחד ההצגה של שני המלכים אחד בפני השני (אלפי התארים של חאליסי לעומת "ג'ון סנו, מלך בצפון")

– למה ג'ון סנו לא מוכן להזכיר את המוות שלו? אחרי שמליסנדרה נזהרה מלהזכיר את זה שבוע שעבר וגם הפעם, די ברור שיש פה דברים בגו.

– שימו לב איך פעם אחר פעם "אביר הבצל" הופך להיות מליץ היושר של הבוסים שלו. פעם עם סטאניס (אז, בבנק הברזל, כזכור) ועכשיו עם סנו. האיש נואם בחסד.  חוץ מזה, סנו, אם כל כך רצית לשכנע מישהו בזה שיש הלכים לבנים, אולי היה כדאי לך לקחת איתך עוד מישהו שראה אותם?

– באמת מזל שטיריון מזכיר לסנו שהיתה עוד סיבה לכך שהוא בא לדרוגונסטון. זה כאילו הוא ממש ידע שג'ון צריך את זכוכית הדרקון.

– למה אלינה, למה??

– רק לי מערכת היחסים בין סאם לגראנד מייסטר מזכירה את זו של הארי פוטר ודמבלדור? בכלל, אני חושב שהייתי מסוגל לצפות בפרק שלם רק של סאם עושה את פרצוף התלמיד הנזוף שלה.

– רעל, כבר נאמר בסדרה לא פעם, הוא כלי המוות של נשים. אבל שימו לב מי משתמש בו בסוף – ג'יימי לאניסטר, פעם הלוחם הכי גדול בווסטרוז. תוסיפו לזה את הסצינה שבה הוא רוצה להחזיר את יד הזהב שלו כשסרסיי מגיעה אבל היא מונעת את זה ממנו (אקט של סירוס)  ומתעלמת מההתנגדות שלו לסקס, ואת יורון שרוצה לתפוס את מקומו במיטה של סרסיי ותקבלו פה שבר כלי של הלוחם האדיר של פעם. הסיפור הזה של ג'יימי בדרך להתפוצץ בדרך זו או אחרת.

– ג'יימי אומר לאלינה שהוא עשה לה מה שרוב סטארק עשה לו ושהוא למד מהכשלונות שלו (וכמובן שאלינה הנהדרת לא מסוגלת שלא לעקוץ אותו – בטח למדת המון) אבל בואו נזכור שרוב סטארק ניצח בכל הקרבות שלו – אבל הפסיד בסופו של דבר במלחמה.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

230 תגובות ל “אש, קרח ומה שבינהם – יומן משחקי הכס (ע' 7 פרק 3)”

  1. בני תבורי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 19:50)

    אז הם הזדיינו בסוף?

    להגיב
    • אסף שלום (פורסם: 31-7-2017 בשעה 19:53)

      סרסי ואחיה כן… השאלה אם הפעם זה היה הגוף שלה בערום…

      להגיב
  2. אסף שלום (פורסם: 31-7-2017 בשעה 19:52)

    על פי המפג האחרון בינהם והמבט היא מפנה לגבו נראה לי שמשהו זז אצל אם הדרקונים . לא התאהבות עדיין אבל הציקצוק הזה שפוגשים מישהו עם פוטנציאל. היא שיחקה מצוין בפרק הזה כביכול בטוחה בעצמה ומאד קשוחה אבל לא ממש בעצם

    להגיב
  3. Leonidas (פורסם: 31-7-2017 בשעה 19:54)

    רצח מאדום לשחור- סדרה ענקית

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 19:56)

      טופ 10 בהיסטוריה לטעמי והמבשרת של הסמויה

      להגיב
      • red sox (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:32)

        טופ 1 בהיסטוריה.

        להגיב
      • נפתלי חד העין (פורסם: 1-8-2017 בשעה 15:16)

        1. הסמויה
        2. סופרנוס
        3. אוז

        לא כולל קומדיות שם סיינפלד עומדת בדד בפסגה

        להגיב
    • רובי פאולר (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:38)

      אמן

      להגיב
    • tazza (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:47)

      אבל המשפט עם הטינה הוא של בודהה, תקנו אותי אם אני טועה

      להגיב
  4. Lord Anthony (פורסם: 31-7-2017 בשעה 19:59)

    דבגר נוסף שמעניין זה שקיבלנו נבואות על מוות של שתי דמויות גם מליסנדרה וגם וואריז.

    להגיב
  5. עדי אבני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:00)

    פרק מצויין
    כמה דברים:
    א. לדעתי במקרו בראן מניע את העלילה. לא אתפלא אם בראן הוא זה שגרם למלך המשטגע להשתגע ולעוד היפוכי גורל בגלל חובר יכולתו לשלוט בכוחותיו. מצפה לו תפקיד חשוב בהמשך.
    ב. אני בכלל לא בטוח שאילונה טיירל מתה. כבר למדתי שבמשחקי הכס אין מוות אם אין גופה.
    ג. כל הסצנה של דאני וג'ון היתה כמו התחלה של קומדיה רומנטית, כשבהתחלה הדמויות לא מסמפטות זה את זאת, אח"כ מתאהבות, אז בא הטוויסט ובסופו סוף טוב.
    ד. אני חושב שהתיקון של ת'יאון קרוב. שלקראת סוף העונה הוא יעשה משהו דרמטי שיחזיר אותו מריק לת'יאון. אולי במחיר חייו.
    ה. טוב שלא הראו את אריה הפרק. היא צריכה קצת להתבשל עם הלקח שקיבלה מהזאב שלה, ולא אתפלא אם היא תחזור בה ותלך בסופו של דבר למעלה מלך.
    ו. היו חייבים לתת לסרסיי לנצח קצת, אבל מראה שנכון לרגע זה היא עושה לדאני מעשה רמזי לת'יאון.

    להגיב
    • איאן ראש (פורסם: 1-8-2017 בשעה 23:43)

      באמת מוזר שהיתה הזדמנות להראות מוות של דמות ולא עשו זאת, אולי באמת טיירל הזקנה שולפת איזה קלף מהשרוול? ואני חושב שתיאון יהרוג בסופו של דבר את הדוד.

      להגיב
  6. הארי פוטר ודאמבלדור (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:16)

    או סאם\פרודו וגאנדאלף….

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:17)

      אוי אני דביל

      להגיב
  7. איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:22)

    7. לפי הפוסט שלך, ההרגשה שלי שלליטל פינגר בעונה הבאה מאד יכאב הגב והוא יבלה את רוב הזמן בשכיבה על הבטן ועיסוי.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:41)

      איבדתי אותך

      להגיב
      • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:43)

        ההשוואה ללארי בירד.

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:48)

          הא, יצאתי מפגר פעם שניה היום

          להגיב
  8. מיקו גוטליב אהלן סבבה (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:32)

    הכותבים לא רומזים שום דבר על יחסים הומוסקסואלים, זה היחס שהם היו זוכים לו בדת ששולטת במדינה בתקופה יחסית חשוכה שהסדרה מבוססת עליה. נכון שיש דרקונים, אבל זאת לא סיבה לעוות את המציאות.
    חייב להגיד שהשיפורים הטכנולוגים עזרו מאוד לסדרה לרוץ. הרבה יותר קל להלחם כשיש לך מזל"טים שרואים את תנועת האויב ויכולת לשנע אלפי חיילים וסוסיהם על רכבות לאורך ווסטרוס. אני מניח שעיקר המימון הגיע מבנק הזהב בבראבוס.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:44)

      היה לי את הדיון הזה עם איה בשבוע שעבר ולמרות שאני לא מסכים איתה על הכל, אני כן חושב שיש הרבה במה שהיא אומרת על נקיטת העמדה של היוצרים פה. אני מזמין אותך לעיין בדיון הזה:
      https://twitter.com/aya_sorek/status/889775865957142529

      להגיב
      • מיקו גוטליב אהלן סבבה (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:11)

        חושב שהדעה שלך די סבירה.
        זאת רק הוכחה לכך שכל אחד רואה מה שהוא רוצה.

        להגיב
  9. צחי לוז (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:34)

    ועוד שאלה מעניינת (באמת היה פרק עם המון התפתחויות): איזה מידע מעניין סאם עומד לגלות במגילות שהוא הולך להעתיק?

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:37)

      וואלה, לא חשבתי על זה

      להגיב
    • איאן ראש (פורסם: 1-8-2017 בשעה 23:44)

      גם חשבתי על זה (מה שאומר שזה לא יקרה).

      להגיב
  10. אמיתי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:43)

    איזה פרק בפאסטפורוורד.. זה היה אפילו מוגזם. אנטיתזה לקצב של רוב העונות עד עכשיו.
    המפגש של חאליסי עם גון סנו היה די מאכזב. פארווה.
    מה שהכי חסר לחברה שם בצבא של חאליסי ובכלל זה מודיעין. ממש ועדת אגראנט

    להגיב
    • tazza (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:51)

      לא מודיעין אלא עבודת מטה.
      טיריון מפקד מדרגונסטון, ג'יימי מפקד בשטח, וגם כאשר נמצא במעלה המלך יש לו גנרלים מעולים תחתיו שעושים בשבילו את העבודה. שנית, כוחות לאניסטר היו צריכים להיערך למתקפה והיה להם הרבה זמן לזה, דאינריז הייתה צריכה לגלות יוזמה. לכן המלכודת של ג'יימי הייתה יחסית קלה לביצוע מהרגע שהבין שהם הולכים על צוק קאסטרלי.

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:14)

        משה דיין אהלן ערב טוב (-:

        להגיב
    • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 07:35)

      לגמרי חוסר במודיעין ולגמרי נפילה בתסריט, אי אפשר להעביר ככה סתם צבאות אדירים בלילה אחד בהיר.
      דרך אגב, לממשלת גולדה לא היה חוסר במודיעין אלא חוסר רצון להתמודד איתו.

      להגיב
      • יוני (פורסם: 1-8-2017 בשעה 23:13)

        מה בעלילה גרם לך לחשוב שזה ״בוקר למחרת״ ולא ״בוקר בעוד שבועיים״?

        להגיב
  11. MOBY (פורסם: 31-7-2017 בשעה 20:52)

    עכשיו אין מניעה לאיחוד (המרגש?) של בית לניסטר. האחים יכולים לשבת ולשוחח עם האחות.
    ג'ון צריך להביא הוכחה לדרום הקרוע לגבי החברה בלבן. אז החצים של תנועות הצבאות ינועו לכיוון החומה.
    אריה תחזור הביתה, מישהו צריך לחבר את בראן עם ג'ון וזה כנראה לא יקרה בוינטרפל.
    משעשע ליד, דרקונים יש, קשקשת אפורה יש, אנשים יוצאים מאש יש, חזרה מהמתים יש (ההר) ויש (ג׳ון והאחווה) , הלכים לבנים? צבא המתים? לא זה משהו בלתי אפשרי!

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:00)

      חוץ מזה שטיריון הרג את אבא שלהם, לא אין מניעה..

      להגיב
      • עדי אבני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:11)

        שכחת דבר חשוב- טיריון גלה ממעלה מלך משום שכל החצים הופנו אליו ואל סאנסה ברצח ג'ופרי. זאת הסיבה שסרסיי רצתה במותו עוד לפני שהרג את אביו.

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:26)

          לא שכחתי בכלל. אבל אחרי שהוא הרג את אבא שלהם, לא נראה לי שהדרך חזרה פתוחה

          להגיב
          • MOBY (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:46)

            האבא שגזר עליו גזר דין מוות. שיבש ראיות ולקח את האישה שאהב?
            האח לפחות נראה שיסלח לו (בודאי ברון ישמח לחדש את קו הידידות המתחמם. והאחות? הנבואה אומרת שסופה קרב, לא?
            בפרק הבא מקסימום זה שאחריו נראה לי שנפגוש את צבא המתים על החומות או בקרבתם.

            להגיב
            • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:48)

              ההימור שלי זה שהפרק האחרון בעונה יראה את החומה נופלת. חוץ מזה, אין לי שום מושג מה יקרה. ההגיון אומר שסרסיי לא גומרת את העונה אבל עד עכשיו דברים לא הולכים בדיוק לפי הציפיות

            • אורן השני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:57)

              הלוואי שתיפול, אולי זה כבר יזיז שם למישהו. לגבי סרסי היא מחזיקה את הסדרה בבט"ש אבל זה נראה שג'יימי יתהפך עליה מתישהו.

            • ניתאי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:15)

              זה גם הניחוש שלי לגבי סרסיי. הרימו אותה ככ גבוה שהיא חייבת ליפול.

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:24)

              אי אפשר עכשיו להרוג את סרסיי, אחרת מה, יורון סתם בשביל הכייף עשה את מה שעשה?

            • אורן השני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:28)

              אפשר לא לאהוב אותה אבל אי אפשר שלא להעריך אותה :)

            • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:29)

              דווקא יורון בוגד בסרסיי בסוף נשמע כמו אחלה תסריט. כולם מזהירים אותה שהוא לא נאמן, הרי. והיתה לו פעם תוכנית להתחתן בכלל עם דאניריז

            • אורן השני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:32)

              זה כבר שלושה תסריטים אפשריים למותה של סרסי (כולל קרב חורמה עם דאינריז ולא כולל האפשרות שתשרוד איכשהו) שגם כל שילוב שלהם ביחד ייתכן. הימור נועז, גם היא וגם יורון ממשיכים איתנו לעונה האחרונה.

            • שימי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 08:47)

              החומה לא תיפול, ההלכים יעקפו אותה ממזרח. הקרח כבר מכסה את כל הים באזור הזה. יש לזה רמז בפתיח.

            • אריאל גרייזס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 08:49)

              כן, מכיר את התיאוריה הזאת – לדעתי עושים לנו פה טריק

            • אמיתי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 08:59)

              ממש קו מאז׳ינו

      • דן דן (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:20)

        הרג את אבא שלהם ומייעץ לאויבת מספר אחת שלהם נכון לעכשיו (ועזר לה לכבוש את טירת המשפחה שלא נכבשה מעולם), חוץ מזה הכל טוב

        להגיב
  12. ערן (המקורי) (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:01)

    יוצרי הסדרה היו צריכים לאזן בין ״לא כוחות״ בתחילת העונה- דאינריז עם צבא + דרקונים + צי + בריתות מכל כוון, נראתה חזקה בהרבה מסרסיי (גג 3 ממלכות מתוך 7).
    אך המהירות וקלות בה דאינריז מוכה ומובסת מדהימה.
    אין לך מודיעין? ומה בכלל עושה לורד ואריז שזו התמחותו? כמה פעמים תופתעי מהתקפות בזק – מירין, ים, היי גארדן? או מעורמה (קאסטרלי רוק)?
    וכמובן רואים שוב שבהיעדר סר ג׳ורה אין אדם אחד שמבין אסטרטגיה בחצרה של המלכה דאינריז. טיריון טוב בדיבורים ופוליטיקה, לא בגייסות ומלחמות.
    מנגד, סרסיי, שעשתה לאורך כל הסדרה כל טעות אפשרית בגלל שפעלה מיצרי נקם ורשעות בלבד – ובכך לא היתה דומה כלל לאביה – פועלת נכון. כולל מול בנק הברזל.
    וכשאנו מבינים שגם הדרקונים של דאינריז כנראה לא חסינים,פתאום הסיכויים של סרסיי נראים הרבה פחות גרועים.
    אחלה בילד-אפ לקראת הקליימקס.

    להגיב
    • אביאל (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:14)

      ערן – אני עדיין חושב שהדרקונים + הדותרקים יוכלו להביס את הלאניסטרים.

      להגיב
    • ארז (דא יונג) (פורסם: 1-8-2017 בשעה 04:51)

      בונים את הרקע לחזרה של ג'ורה. בכל ממשלה מתוקנת גם טיריון וגם ואריז היו צריכים להתפטר. מילא ההתעקשות וחוסר ההבנה לגבי צוק קאסטרלי – אבל לא להגן על עתודות הזהב של בני בריתך החלשים? ויותר מזה – צבא לאניסטר מתנייד עד להייגארדן בלי שאף אחת מהציפורים של ואריז תצייץ?

      להגיב
      • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 11:41)

        ההגיון אומר שהציפורים צייצו והוא נדם.
        לא מפתיע במיוחד.

        להגיב
    • אבי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:23)

      דניאריז מנהלת גרוע את המלחמה. פשוט בזבוז סדכ. במקום לנחות איפשהו ופשוט לגרוף פנימה היא מתפזרת. יש לה כוח מושלם. רגלי, רכוב ואווירי ואפילו היה לה צי ימי. כל אחד מהם בפני עצמו הוא פגיע. יחד הם בלתי עצירים. כל עוד הם קרובים… הרכב יכול לאגף ולשנות תמונה בכל קרב. הרגלי יכול לשרוד קרבות ארוכים ולרתק את האויב. הימי יכול לחסום גישה מהים. והדרקונים יכולים להכריע כל מוקד עם כוח האש שלהם. במקום דניאריז פועלת כמו מחיר מיושן ששולח כל כלי להתרסק בנפרד. מרוב אסטרטגיה ותחכום היא תאבד הכל. הריח ברור שיורון איכשהו ישתלט או יפגע הדרקונים שלה כשהם יעמדו מולו בדד.

      להגיב
  13. איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:02)

    כל אלו שרואים את כל הנתיבים האפשריים של העתיד, למה הם לא משתמשים בטכניקה כמו ב"קץ כל זמן" של אזימוב. עושים שינוי קטן, לשבור גלגל בעגלה כדי שתצא באיחור, שליחת עורב עם פתק ריק, משהו ממש קטן אבל שישנה את מסלול ההיסטוריה לנתיב הרצוי, ולא לאיזה אסון קולוסלי. במקום זה הם רק מספרים שהם רואים דברים, ממליצים על פעולות גרנדיוזיות עם המון סכנות בדרך. נורה מסורבל ולא אלגנטי. ואני מדבר על כולם, עורב בעל שלושת העיניים, המכשפה האדומה, כולם רואים וכולם מבולבלים ומבלבלים.

    להגיב
  14. ישראל (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:25)

    רק דבר קטן – אולנה הודתה מזמן, בפני מרג'רי, שהיא זו שהרגה את ג'ופרי כי היא בחיים לא היתה נותנת לה להתחתן עם כזה מנוול.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:27)

      זה נכון, אבל היו עוד שכביכול אמרו שעשו את זה, כולל ליטלפינגר אם אני זוכר נכון. היה עדיין בלבול מסוים

      להגיב
      • רובי פאולר (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:32)

        אם אני לא טועה, בייליש היה המבצע אבל הרעיון היה של אלינה או אילנה או אלונה או איך שקוראים לה

        להגיב
        • אורן השני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:47)

          0/3 :)

          להגיב
      • תומר חרוב (פורסם: 1-8-2017 בשעה 10:58)

        הם שיתפו פעולה. אילנה אומרת למרג'ורי שהיא דאגה לה שלא תתחתן עם ג'ופרי הקאנט ושהיו לה שותפים ואז יש קאט לבייליש.

        להגיב
  15. Ahak (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:35)

    אחלה סיכום. כמו שאמרת, ההומור והעקיצות הוסיפו המון לפרק, מקווה שימשיכו בקו הזה, כי העונות הקודמות לעיתים היו רציניות עד כאב.

    נ.ב.
    אולנה טיירל, לא אלינה

    להגיב
  16. tazza (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:36)

    הערה על הזמנים בסדרה, כי התלונות בנושא כבר הגדישו את הסאה:
    1) בחייאת, יש הפרש זמן בעולם הסדרה. כלומר לאלינה טיירל ברור שלקח זמן, וזה הזמן בין הפרקים.
    2) הצי של תיאון הושמד קרוב לדרגונסטון, הצי של גריי וורם שתקף את צוק קאסטרלי היה צריך להקיף את רוב היקפה של היבשת, מדרגונסטון, מתחת לסאסנפיר, אולדטאון ואז לצוק קאסטרלי. חשוב לשים לב לזה.
    3) תעשו חישובים לבד. יש המון מידע על העולם, ומי שלא טורח לעשות חישובי מרחקים (ידוע שמרטין כן עשה את זה בארבעה ספרים הראשונים וכנראה גם בחמישי שלו מאחר והם אותו זמן אך עלילות שונות ומקבילות) שלא יטיף.
    מצטער על הבוטות אבל הצופים עוברים סף של בכיינות שמעכיר את חווית הצפייה והדיון בסדרה.

    להגיב
    • tazza (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:40)

      וחשוב להוסיף- הביקורת שלי היא דווקא לא בעיקר אליך אריאל, וסחתיין על עוד טור נהדר :)

      להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:41)

      בוא נגיד שכל הבכיינות מסביב לסדרה כבר מזמן עברה את הגבול. כן, זאת כבר לא הסדרה של מרטין, תתגברו. אני רק רוצה להזכיר שכל ספר של מרטין הוא באורך אלף עמודים שברובם התקדמות העלילה היא אפסית. הספר הרביעי, ובמידה מסוימת גם החמישי, הם הדבר הכי מייגע ביקום. אז הזמנים לא תמיד בדיוק מסתדרים והעבירו חלק מהם במהירות, זה בסדר גמור. גם לא צריך לחשוב שהכל מתרחש בדיוק במקביל. סאם באולדטאון אנחנו רואים הפרש של יום בין מה שקרה בפרק הקודם למה שקורה הפעם, עם אולנה טיירל יש הפרש של חודשים. לא קרה כלום.

      להגיב
      • אבי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 10:36)

        סתם לידע כללי: ב"אנה קארנינה", שנחשב לאחד הרומנים הכי גדולים אי-פעם, יש חוסר התאמה בין הזמנים של שני הזוגות הראשיים (אנה ו-ורונסקי – קיטי ולוין) – ושם כולה היה צריך לתאם בין שני זוגות בסך הכל, ולא בין עשרות דמויות שונות. אם סלחו לטולסטוי, אפשר לסלוח גם כאן.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 10:47)

          סתם לידע כללי, רומן בלתי נסבל, נמתח כמו מסטיק, אי אפשר לשרוד אותו. איך בכלל שמת לב לזמנים אצל טולסטוי.
          בו נחזור למשחקי הכס.

          להגיב
          • אריאל גרייזס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 12:48)

            וואו, כמה שנאתי אותו

            להגיב
            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 12:53)

              אני לא שרדתי אותו עד הסוף.

            • עדי אבני (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:34)

              מחכה שהיא כבר פאקינג תרד מהרכבת

            • אריאל גרייזס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 15:07)

              כל כך שמחתי כשהיא התאבדה..

          • אורן השני (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:44)

            "רומן בלתי נסבל" – זהו איציק נחשפת, הלכלוך מתחיל לצאת.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 15:21)

              אני זוכר איך מטולסטוי עברתי לדוסטויבסקי, אז אם אנה קרנינה היה החאט, אז שם קיבלתי את העונש. אבל אז עברתי לבוגקוב וזה היה התגמול הענק על הסבל שנגרם לי.

            • אורן השני (פורסם: 1-8-2017 בשעה 15:32)

              עזוב, לא הבנת… (רמז: לא הרומן הזה)

            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 15:40)

              הבנתי, אבל למה את רוצה בכח להכניס ראש חולה למיט(ת)ה בריאה?

            • אורן השני (פורסם: 1-8-2017 בשעה 15:44)

              רק רציתי לפרסם לכל את המסרים הסמויים שלך.

            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 15:46)

              הבנתי, המסרים שלי הם גלויים, ככה אף אחד לא חושד בהם.
              כמו שבתי קלמנוביץ'.

            • אורן השני (פורסם: 1-8-2017 בשעה 15:54)

              הוא זכאי

            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 15:56)

              מי מהם?

            • אורן השני (פורסם: 1-8-2017 בשעה 16:05)

              שבתאי כמובן. זו עלילת דם של אמריקקים

          • רומן (פורסם: 1-8-2017 בשעה 16:50)

            נאלץ להסכים איתך בלב כבד.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 17:02)

              תנחומי, אשתדל שלא יקרה יותר.

      • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 12:07)

        אריאל, לא יודע על איזה בכיינות אתה מדבר, אצלי זאת פעם ראשונה ובגלל הפרק הזה שהוא אחד המאכזבים לדעתי.
        כל הסדרה מבוססת על תהליכים ופתאום מסתבר שאפשר לכבוש מדינות בין ארוחת הצהריים לתה של ארבע..היתה הרגשה שג'יימי יוצא מהמיטה, כובש מדינה וחוזר לארוחת בוקר.
        למתים המהלכים לוקח כמה פרקים להגיע לחומה.
        לאם הדרקונים לוקח כמה עונות לבנות צבא ולחצות אוקיינוס.
        בכלל, פתאום היא טירונית פוליטית וצבאית…
        אפשר להמשיך עם דוגמאות עד מחר.
        מצטער, משהו בפרק הזה התפספס.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 12:17)

          עונות קצרות, דוחסים יותר לפרק, אם היה להם תקציב גדול יותר היה אפשר לפרוס על יותר פרקים.

          להגיב
          • Ollie Williams (פורסם: 1-8-2017 בשעה 23:09)

            בספק שתקציב זו הבעיה שם

            להגיב
            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 23:46)

              זה היה בציניות.

            • Ollie Williams (פורסם: 2-8-2017 בשעה 15:39)

              ועוד היה נראה לי שבדיבורים על משחקי הכס מנגנון הסרקזם שלך נפגם ;)

            • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 15:51)

              יתכן, אבל לא עד כדי כך ;)

    • אורן השני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:44)

      בכיינות? להטיף? לקחת קשה. אתה גם לא חייב להתייחס לכל תגובה. עכשיו תסביר לי, איך בדיוק ג'ון סנואו שיגר את עצמו לדרגונסטון? למרות שהקטע עם הunsullied יותר הזוי. איך אמרת – תעשה את החישוב.

      להגיב
      • tazza (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:01)

        כי ווינטרפל ודרגונסטון לא כאלו רחוקות. פתח מפה:
        יש דרך ישירה ונקייה מווינטרפל לנמל הלבן, משם בשייט (מאוד מאוד מאוד מהיר, למשל בספר הראשון קייטלין וסר רודריק ברחו ממעלה המלך מהר מאוד דרך ספינות כאלו) לדרגונסטון. מיותר לציין שבימי הביניים יש תחנות להחלפת סוסים עייפים ברעננים.

        להגיב
        • אורן השני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:08)

          אני מכיר את המפה, לא מסכים אבל נגיד. שוב, זה עוד פחות מופרך לעומת המסעות בים מסביב לכל היבשת שעברו הunsullied ויורון שעוד לא החליף תחתונים וכבר הגיע להשמיד להם את הצי. פשוט נזכרו שם שהסדרה צריכה להיגמר בקרוב.

          להגיב
          • tazza (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:12)

            יורון כנראה פיצל את הכוחות, חלק שלח למזרח היבשת, חלק השאיר בפייק. מפייק קל לצי שלו להגיע לקאסטרלי.

            להגיב
            • אורן השני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:26)

              אולי. עדיין לא מסביר את שאר המסעות שפעם לקחו הרבה יותר, או שבראן חי וקיים ובדרך ואת זה אף אחד לא טורח להודיע לג'ון וסאנסה. גם היו עוד דברים שאני כבר לא זוכר. בכל מקרה הדברים האלו די בולטים העונה אז לא חושב שלהצביע על בעיות לוגיות זה בכיינות או הטפה, אולי קצת טרחנות.

            • Lord Anthony (פורסם: 1-8-2017 בשעה 08:40)

              בדקתי, ופרק זה לא יחידה סטנדרטית למדידת זמן.
              יש פה הנחה כאילו כל קווי העלילה מתנהלים במקביל, לא ברור על מה היא מבוססת. רק כשקווי העלילה נפגשים ניתן לראות איפה הם ממוקמים בציר הזמן אחד בהתאם לשני.
              בכלל כל התלונות על הזמנים נראות לי קצת של אנשים שלא ראו טלוויזיה בחיים. אם ההתקדמות של הזמן היה לינארית היינו מקבלים מצלמת רשת לא סידרה עלילתית.

            • אורן השני (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:46)

              רק שאחרי שהזמן זז לאט בכל עונה פתאום זה על 10x, כאילו מרחו הרבה עלילות ועכשיו ממהרים לסיים.

            • Lord Anthony (פורסם: 1-8-2017 בשעה 16:08)

              אה, לזה יש הסבר נורא פשוט: חמש עונות מרחו את הזמן ועכשיו צריך לסים אז מהר מהר סוגרים את כל קווי העלילה.

            • אורן השני (פורסם: 1-8-2017 בשעה 16:15)

              סבבה, אז אתה מסכים שזו טענה לגיטימית. ברור שפרק לא בהכרח שווה זמן מסוים אבל דמויות יוצאות ומגיעות לאותו מקום (למשל ווינטרפל) ב"יחידות פרק" לא הגיוניות בשביל שדברים מסוימים בעלילה יקרו כך שלדעתי זה מפריע (ובעבר לא היו בעיות כאלה בצורה בולטת).

          • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 11:49)

            עזוב מסעות, גם פתאום כובשים מדינות כבדרך אגב.

            להגיב
  17. רובי פאולר (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:37)

    1. בייליש לא רציני… מה זה הנאום סטייל צ׳רלי למיקו – פה זה לא אמריקה, למורה אין אנגינה…. מדבר ומדבר דברים ברורים, איפה התככנות בנאדם? (מן הסתם במוחו אבל עדיין, דיבור ככ לא מתוחכם לא מתאים לו)
    2. בראן יצא טינאייג׳ר כעוס וקריפי… דווקא על זה שהצצת לסטנסה באונס היית חייב להגיד? יכולת לשכנע אותה בדברים קצת אחרים
    3. מצטרף לקריאות להעמדת טיריון לועדת אגרנט
    4. איך יורון (נכנס עם סוס להיכל?! לא מצאת כחול לבן בחוץ?!) מתגנב כל פעם עם הרוגטקות אש שלו ואף אחד לא שם לב לתרגיל הכי בסיסי בספר

    להגיב
    • tazza (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:06)

      לחימה בצי, בניגוד ללחימת יבשה, אינה שווה בשום צורה אם יש צי מיומן מול צי תעבורה (transport), פשוט אין לך אנשים שיודעים לנהל לחימה ימית. בקרב יבשתי או יש לך כל מיני דרכים להתגבר על כוח מיומן. בים אין.
      אתה לא יכול להתקין קטפולטות על ספינות משא סתם ככה, זה עלול לשבור את הסיפון מהמשקל וצריך מהנדסים וניסיון כדי להוציא דברים כאלו לפועל.
      בנוסף, הצי של יורון פשוט יודע להתחבא טוב, אם זה לנוע בלילה איפה שלא רואים אותך, אם זה ערפל בוקר…

      להגיב
      • רובי פאולר (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:17)

        אם רק היה שם מנהיג דגול, שהיה מארגן כמה צוללות!

        להגיב
    • matipool (פורסם: 1-8-2017 בשעה 08:02)

      2. באמת לא ברור לגבי בראן. הרגליים לא עובדות אבל לעזאזל, תן חיבוק לאחותך שלא ראית שנים!
      3. טיריון לא היה צריך לסמוך על פיקוד מהעורף עם פלזמות. זה הוכח כבר במלחמת לבנון השנייה. תלמד מהניסיון!
      4. תמוה מאד הסיפור עם הצי של יורון. גם בפרק הקודם הוא פתאום הגיע משום מקום והפריע ליארה ואיליריה לקיים את תשוקתן. איפה התצפיתנים? ברגע שהוא נכנס עם הסוס להיכל, הדבר הראשון שחשבתי עליו היה, מה קורה אם עכשיו הסוס מחרבן.

      להגיב
      • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 11:51)

        הוא כנראה יודע מה היא מתכננת או גרוע מכך, למה היא הולכת להפוך…

        להגיב
      • אורי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:08)

        כשטייוין נכנס עם סוס אחרי BLACKWATER הסוס שלו אכן חירבן מול הכניסה לחדר המלוכה

        https://www.youtube.com/watch?v=lMuksNLYfGA

        להגיב
        • matipool (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:32)

          (-:)

          להגיב
        • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:33)

          לא התלהבתי, המשחק של הסוס היה מלאכותי משהו. סצנה מחורבנת למדי.

          להגיב
          • D! כאן ועכשיו (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:05)

            זה כי לא מינו אותו לימין המלך

            להגיב
            • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:09)

              או לפחות שר בממשלה.

            • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:10)

              סליחה, סנטור כמובן.

  18. red sox (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:39)

    הצעת יעול אגואיסטית לגמרי – כמו הפוסטים של סגל על שחמט: פסקאות עם סיפורי הרקע והפרשנות (ואותן אני קורא) ופסקאות שמתארות את המשחק/הפרק עצמו (ועליהן מדלג). פשוט קצת מתיש לחפש את פמבלטון בטקסט כזה ארוך…
    ;-)

    להגיב
  19. אורן השני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:40)

    אלינה? היא רוסייה??

    שמחתי לגלות שכל מה שניחשתי לא קרה (חוץ מג'יימי והייגארדן), עכשיו בכלל אין לי ניחוש למה יקרה.

    חוץ מזה פרק מאכזב ומרוח (כבר עברה כמעט חצי עונה אם לא שמתם לב) וכפי שציין פישלר חוסר ההיגיון הגאוגרפי ועוד בעיות כמו ואריז חסר המושג כן צורמים לעין.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:46)

      לא מבין איך אפשר להגיד על פרק כזה שהוא מרוח כשכל כך הרבה קרה בו. לגבי פישלר – חיבבתי בעבר את הפרשנויות שלו, בשתי העונות האחרונות הוא בעיקר מתמקד בלמצוא פגמים בסדרה. אני משתדל לא להיכנס לדקדוקים האלו, בעיני הם לא כאלו משמעותיים

      להגיב
      • אורן השני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:54)

        נכון ונכון אבל הפעם זה פעם ראשונה מזה הרבה פרקים שהפריע לי משהו. אפילו תוך כדי הפרק כבר הרגשתי שמורחים אותנו עד הקרבות בסוף – אופס לא משנה אין זמן לזה, או שדמויות עוברות מסעות בחצי שעה שאחרות עברו בעונה שלמה, או שדמויות חשובות לא יודעות מהחיים שלהן בזמן שאחרות כן. בקיצור, הפעם אני מסכים איתו

        להגיב
      • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 12:15)

        אריאל, זה לא בגלל שכ"כ הרבה קורה בו, זה בגלל שקורה בו הרבה יותר מדי…
        אולי מרוח לא המילה הנכונה אבל כמו שכתבתי למעלה, הסדרה הזאת עוסקת תמיד בתהליכים. הפרק הזה פשוט דילג עליהם.

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:09)

          תשמע, כל אחד ומה שמתאים לו. אני לא חושב שהוא דילג על התהליכים – כן דילגו די מהר על המלחמות וזה דווקא משהו שעושים לא מעט. כשרוב ניצח בעונה הראשונה ושבה את ג'יימי – אנחנו לא רואים כלום מהקרב. זה קורה מהר מאוד כל העסק. סתם בתור דוגמא.
          בכל מקרה, הבעיה שלי היא לא עם מי שפרק ספציפי לא הסתדר לו אלא עם הקנטרנות האינסופית ברשת על כל צעד בסדרה. צריך להסתכל עליה במבט הציפור. מי שמחפש סדקים ימצא כאלו למכביר.

          להגיב
          • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:50)

            לגמרי אריאל.
            היו גם דברים שריתקו אותי. סאנסה לדעתי הולכת להפוך למפלצת בעתיד הקרוב, לא סתם היא לא קיבלה חיבוק.
            לא יודע עם לשלג יהיה לאן לחזור.
            בנוסף, הסירוב שלו לכרוע נראה כמו הכנה למערכת ערכת יחסים ארוכה עם הבלתי נשרפת :-)

            להגיב
        • אמיתי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:20)

          קצת הקרבה ירון

          להגיב
          • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:23)

            נראה אותך מקריב משהו, מתישהו לטובת משהו/מישהו.

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:55)

              משתדל להמנע

          • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:22)

            מה שבטוח זה שאם ווסטרוז תיפול זה יהיה בגלל שנאת חינם.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:26)

              יכריזו על צום, רק כיוון שכולם שם דוברי אנגלית אך יש עם בעיות מבטא, הם יכולים להתבלבל בין "fast" ו-"feast" ;)

    • tazza (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:07)

      לא סיכמו כבר שקייברון פשוט עשק לואריז את כל הרשת במעלה המלך?

      להגיב
      • אורן השני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:09)

        לקח לו את הילדים וזהו, פרש? אז בשביל מה צריך אותו?

        להגיב
        • tazza (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:11)

          נו זה הקטע, שקייבורן התחזק מאוד על חשבונו. ולמה צריך את ואריז?
          תשאל את דאינריז,אולי יש לה פאטיש לקרחים אחרי החאל עם הצמות, אבל מה אני יודע ;)

          להגיב
          • אורן השני (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:19)

            שמע, הזיכרון שלי כנראה פחות טוב משלך אבל לואריז כביכול יש קשרים בכל פינה, לא חושב שקייבורן השתלט על הכל. בקיצור זה קצת מצחיק שואריז / דאינריז לא שמעו בכלל על המתים המהלכים או אריה על רמזי בולטון. אבל בסדר, שחררתי

            להגיב
  20. איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:54)

    שאלה, איך הודיע לתולעת על תעלות הביוב כדי לפרוץ? הוא הרי כבר היה הרחק הרחק מכאן כאשר טיריון סיפר עליהן. אולי הדרקונים העבירו פתקה.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:57)

      מה זאת אומרת, הסביר לו את זה עוד לפני שהם הלכו, זה לא ברור?

      להגיב
      • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:58)

        ודאי, עכשיו רק מסבירים לאם הדרקונים.

        להגיב
        • tazza (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:09)

          נראה לי שמדובר באלמנט די מוכר בסדרות וסרטים, שבה הדמות כאילו מסבירה משהו לדמות אחרת, אבל בפועל זו דרך של היוצרים לספר משהו לצופה. כמו בתוכניות טלוויזיה שהמנחה שואל שאלה אבל בעצם המטרה היא להחכים את הצופה.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:11)

            אהההה, לקח להם הרבה עונות לעלות על הטריק.
            אבל זה סתם היה בקטנה, לא באמת הפריע לי.

            להגיב
            • אזי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 23:12)

              למעט הבעיה הקטנטנה שכל הסיפור מתחיל בזה שעכשיו סרסי כבר מצפה להם ולכן צריך תחבולה.
              כשהם יצאו לדרך סרסי עדיין לא חיכתה להם.

            • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 23:15)

              היא חיכתה להם, היא רק לא ידעה את זה עדיין.
              לה להבדיל מאם הדרקונים יש מודיעין, אז דווקא עם זה אין בעיה.

            • הצרפתי האמיתי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:59)

              הסיקוונס המסיים – מהחלק שטיריון מדבר על התעלול בחדירה לצוק עד לרגע שרואים את ג'יימי והמצלמה הולכת איתו בהייגארדן בתוך ערימות של גופות ואנשים פצועים עד שהוא מגיע לחדר של אולנה (אלונה?) מצויין. הזכיר לי קצת את הדרך של כריס נולאן לספר סיפורים במקביל. קולנועי מאוד וכמעט בלי דיאלוגים.
              עכשיו קצת טרחנות-הבנק הזה שכולם חוששים ממנו אם הם חייבים לו כסף? איזה מינוף יש לו כלפי החייבים? לא נראה לי סביר שיש למישהו [בטח לא לבנק הברזל] צבא חזק יותר (כרגע לפחות) מהלאניסטרים או מהבלונדה עם הצמות. אז למה כולם כל כך מפחדים מהבנקאים? הרי אם סרסיי קמה בבוקר על הצד הלא נכון היא יכולה להגיד לכולם פאק יו אין כסף ועוד מילה אחת אני נכנסת לפשיטת רגל או משפדת את השליח של הבנק על מוט ויוצאת ברק כהן…

            • אריאל גרייזס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 10:14)

              עניתי על השאלה עם הבנק במקום אחר – שים לב שסרסיי מאוד מתאמצת לשכנע אותו למה דאניריז היא השקעה גרועה. אני מניח שזה החשש שלה – שהבנק יתן כסף ליריבים שלה

            • Ljos (פורסם: 1-8-2017 בשעה 10:31)

              נראה לי שהבעיה עם הבנק היא אחרת – אין לנו מושג מה הוא תורם. כן, אנחנו יודעים מה כסף שווה בעולם האמיתי, אבל לא קיבלנו מושג איזה יתרון נותן הכסף בווסטרוז. אנחנו יודעים שהשם, התוא, הצבא הגדול לאוכל נותנים יתרון למי שמחזיק בהם, אבל לא קיבלנו הוכחה בפועל ליתרון של זה שיש לו כסף או ההשפעה שלו על היתרונות הללו.

            • Lord Anthony (פורסם: 1-8-2017 בשעה 20:13)

              כולם מפחדים מהבנקאים, כי מלחמות הן דבר שצריך מימון תמידי, זה לא הלוואה אחת וגמרנו, והדבר הכי גרוע שיכול לקרות לסרסי זה שיסגרו לה את הברז.
              סרסיי למעשה עורכת משא ומתן לא המימון שכבר ניתן אלא על המימון העתידי ועל "מסגרת האשראי" שיש לה בבנק.
              ובהתאם יכול הלחץ של הבנק היא לא לגבי ההלוואה שניתנה אלא לגבי ההלוואה הבאה שבטוח תגיע.

            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 20:16)

              דווקא ברזים נראה לי שסרסי יודעת לפתוח. נראה לי שהיא יותר מודאגת מהברזים שיפתחו לטובת האויבים שלה.

            • Lord Anthony (פורסם: 1-8-2017 בשעה 20:24)

              הכל שאלה של מחיר, גם המגנה כרטא בסך הכל היתה דרך לממן קמפיינים בצרפת.

          • יריב (פורסם: 1-8-2017 בשעה 10:06)

            זה נקרא חוסר סטייל וחוסר סאבטקסט אבל מפצים על זה יופי במוזיקה בלתי פוסקת, זיוניום ורציחות. ו סדרה טובה אבל לא יותר מזה. גם רצח וגם הסמוייה טובות פי כמה מהגימיק הזה

            להגיב
            • אלעד כ (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:04)

              אני לא חושב שמשחקי הכס נתפסה אי פעם כסדרה איכותית (במובן הקולנועי של המילה). די ברור שיש איכותיות ממנה.

              אבל היא פשוט כיפית לצפייה. וככזו אפשר לסלוח לה על הפגמים כגון שימוש בטלפורטרים וכיו"ב.

  21. יואב דובינסקי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:55)

    לסיכום הפרק: הרבה זמן מסך לגמד, היו קצת דרקונים, הרבה מאוד קשקשת, לא היה עירום בכלל ורמת וכמות האלימות היתה בינונית.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 21:57)

      קשקשת לא הייתה כלל, הכל ירד בפרק הקודם. הפעם צלקות בלבד.

      להגיב
    • ניתאי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:17)

      סרסיי הייתה ערומה. קצת. מהצד.

      להגיב
      • matipool (פורסם: 1-8-2017 בשעה 08:07)

        קיבלנו אותה גם במלוא תפארתה מאחורה.

        להגיב
    • אורדוניה (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:22)

      היי יואב
      הציצים של סרסיי (גם אם לשניה) עדיין פרייסלס

      להגיב
    • דניאלה (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:18)

      אם יורשה לי, גם ישבנו הנאה של ג'יימי נחשף לפרק זמן קצר. אולי עירום גברי שקוף לכם.

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:37)

        מנסים להתעלם ממנו, אבל שיהיה בכיף לכן..

        להגיב
      • D! כאן ועכשיו (פורסם: 1-8-2017 בשעה 10:49)

        טוב שיש איזון (לא מספיק כנראה, אם כי בעונות קודמות היה יותר)

        להגיב
    • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:31)

      בקיצור, שני תוחסים לרגע, וכמה דיבורים.

      להגיב
      • MOBY (פורסם: 1-8-2017 בשעה 11:09)

        סופסוף פרשנות רצינית

        להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:12)

        רק על המילה תוחעסים מגיע לך פרס

        להגיב
        • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:18)

          איך אתה יודע לאן לדחוף ת'אות 'ע' באידיש?

          להגיב
          • אריאל גרייזס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 15:10)

            באידיש ע' היא תנועה ששווה לאות e, זה בא במקום ניקוד. כמו דרעק למשל. זה בערך מה שאני זוכר מהשניים וחצי שיעורים בקורס אידיש שלקחתי בחטיבה (אל תשאל, באמת)

            להגיב
            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 15:23)

              :-)

  22. אזי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:44)

    העונה הזאת היא משחקי הכס כמו שהאביר האפל ובאטמן ורובין הם שני סרטי באטמן.
    אותן דמויות, אותם קוי עלילה, שום קשר בניהם.

    10 הדקות הראשונות של הסדרה הם קומדיית מצבים.
    הפגישה בין ג'ון לטיריון, היבוש של מיסנדיי לסיוורת', ההשתטחות שלהם כשדרקונים עפים מעליהם וכמובן ההכירות בין סנואו לדינאריז.
    אלמנטים קומיים מההתחלה ועד הסוף.

    אחר כך, הפרק הוא תקציר של 4 עונות.
    הבלתי תמאים כובשים את צוק קסטרלי, הלניסטרים כובשים את הייגרדן והצי של יורון נמצא בכמה מקומות בכל העולם בו זמנית. כל זה קורה פחות או יותר עם קריין שמסביר מה קורה כי הכל קורה מהר נורא.
    שום דבר ממה שמשחקי הכס היתה עד היום. לטוב ולרע.

    בנקודות
    דינאריז הרבה יותר מעצבנת כשהיא עפה על עצמה מול דמויות ראשיות. מול עבדים ודותרקים זה עוד היה מתקבל.

    מרתק איך כל הצבא והתוכניות של דינאריז התרסקו בפרק וחצי. קצת חבל שאלו תוכניות שאנחנו מחכים לביצוען כבר 4 עונות.

    סצנת הנקמה של סרסיי היתה מושלמת ושוברת לב.

    לא הבנתי למה סם חושב שלהעתיק כתבים זה עונש כשכל מה שהוא רוצה זה לקרוא מגילות גם ככה (וברור שהוא יקרא שם עוד איזה קסם שרק הוא יגלה, כמו זכוכית הדרקון וריפוי הפסוריאזיס)

    אכן כואב לראות מה נהיה מג'יימי. אני מקווה שהתפוצצות תגיע בקרוב.
    (למרות שבניגוד לרמיזה שלך אני חושב שהוא השתמש ברעל בגלל שהוא לא חשב שזה ראוי להרוג את אולנה בחרב גברית)

    ולסיום, בניגוד לדעת כולם – כן, הוידוי של אולנה טיירל היה מדהים. היא דמות מושלמת שנתנה מונולוג מהגדולים בתולדות הסדרה.
    אבל למי אכפת למען השם מי הרג את ג'ופרי לפני שלוש עונות שלמות???
    חוץ מזה שאין שום היגיון בלהרוג את הבעל של הנכדה שלך בחתונה שאת בעצמך ארגנת.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:51)

      למה בניגוד לדעת כולם? היה אחלה מונולוג. והבחירה להרוג את ג'ופרי היתה נכונה כי היא רצתה להשיא את הנכדה שלה למלך אבל הבינה שהוא מפלצת אז הרגה אותו – וחיתנה את הנכדה עם האח הנורמלי שלו.

      להגיב
      • אזי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:53)

        בניגוד לדעת כולם כי אני חושב שזה לא וידוי כזה מרעיש כי זה כבר לא מעניין.

        להגיב
        • Ollie Williams (פורסם: 2-8-2017 בשעה 15:35)

          מה שקצת מרעיש בו זה מול מי היא מתוודה.
          הרי מבחינת ג'יימי וסרסיי, מי שהרג את הבן הבכור שלהם היו סאנסה וטיריון.
          אז אותם זה כן מעניין.

          להגיב
    • איציק (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:52)

      סם לא חושב שזה עונש. המר"ן חושב שסם חושב שזה עונש.

      להגיב
    • אזי (פורסם: 31-7-2017 בשעה 22:52)

      נ.ב.
      "הבלתי נשרפת" קוראים לדינאריז.
      האשה נכנסה עם 3 ביצים של דרקונים לתוך מדורה ויצאה משם בחיים עם 3 חיות שאף אחד לא ראה 1000 שנים.

      אבל צבא מתים? מי זה הממזר התמהוני הזה שמספר מעשיות??

      אני אומר לכם, שופטים אותו כי יש לו מבטא מוזר.
      כולם גזענים.

      להגיב
  23. אנונימוס (פורסם: 31-7-2017 בשעה 23:22)

    אין מה לדאוג, בפרק הבא ז'ורה מורמונט ישוגר עם הטרנספורטר של האנטרפרייז לדרגונסטון, ויכניס קצת סדר לחדר המלחמה החובבני של חאליסי

    להגיב
    • 7even (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:47)

      שייזהר שם בכניסה לאטמוספרה

      להגיב
  24. בובו (פורסם: 31-7-2017 בשעה 23:46)

    בעצם הספינה היחידה שנותרה לדינאריז היא של ג'ון. והיא נשארה רק עם דרקונים והדותרקים. הממ

    להגיב
    • דן דן (פורסם: 1-8-2017 בשעה 01:27)

      כמובן שנשאר לה הצבא של המסורסים.., הם פשוט קצת רחוקים ובלי ספינות, אבל לא מתים. צריכים קצת מסע יבשה

      להגיב
      • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:37)

        לפי הפרק הזה חמש דקות והם חוזרים :-)

        להגיב
  25. טל 12 (פורסם: 1-8-2017 בשעה 01:16)

    הישג לא רע לג'ון סנו במסעו הזריז משהו. בינתיים בזמן דיבורים על סכנה גדולה הצפויה מהצפון סרסיי מכה בדאינריז פעם נוספת.
    אבל אני מנחש שבפרק הבא – שובו של הג'ורה – טיריון יועבר לתפקיד חדש ( אולי מתאם הפעולות בצפון ;-) ונראה שינוי במהלך הקרבות בהובלת סר ג'ורה מורמונט.

    להגיב
    • טל 12 (פורסם: 1-8-2017 בשעה 01:17)

      וגם הגיע הזמן שאריה כבר תגיע למחוז חפצה.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:19)

        קודם שתחליט מה מחוז חפצה.

        להגיב
        • אורי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:12)

          מי שיסתכל על הבקרוב של פרק 4, יראה מייד מה מחוז חפצה

          להגיב
          • יהודה.א. (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:13)

            איפה רואים?

            להגיב
            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:19)

              בסוף פרק 3, אחרי הכתוביות.
              מעדיף לא לראות.

            • אורי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:19)

              0:20

            • אורי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:20)

              ביוטיוב, 20 שניות לתוך הקדימון

            • יהודה.א. (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:23)

              תודה

            • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 19:15)

              האקרים גם פרצו ל-hbo ופרסמו את כל התסריט של פרק 4

  26. YG (פורסם: 1-8-2017 בשעה 06:13)

    מה עם איזה כמה מילים על סטיב בארטמן?

    להגיב
  27. נו מה (פורסם: 1-8-2017 בשעה 06:50)

    איך אתם מעיזים לשלוח בלוג כזה בתפוצה לתיבות מייל של אנשים? אני משתדל להמנע מספוילרים ולקבל אי מייל כזה בהפתעה לא עוזר לי. בבקשה לא לעדכן להבא!

    להגיב
  28. ליכטר (פורסם: 1-8-2017 בשעה 08:00)

    כמה מילים:
    1. סאנסה מתבררת כמנהיגה מלידה, שמה לב לפרטים הקטנים ביותר ומכינה את הצפון.
    ג'ון לא רוצה להיות מלך הצפון.
    המתח שלהם היה בולט מאוד בפרקים 1-2 – במפגש הבא שלהם לדעתי כבר יהיה מפגן כח רציני לגבי מי שולט בצפון.

    2. האכילו אותנו כל הפרק שג'ימי חלש, נאיבי, תמים והולך אחרי אהבה.
    כמו כל דבר שמאכילים אותנו – מתברר שההפך הוא הנכון.
    גם הצלחה צבאית מעולה, שכנראה רשומה בעיקר על שמו (מבחינה אסטרטגית וגם טקטית). בנוסף, מה שאתה ראית כאילו הוא מסורס על ידי סרסיי, והדרך בה אולנה הקטינה אותו – לדעתי זה לא נכון -זה מדגיש שהוא כבר לא אוהב אותה ולא עיוור. הוא רואה הכל, מבין הכל, יודע הכל והולך אחריה כרגע כי זה מה שהוא יכול לעשות.
    בסופו של דבר הוא יצא נגד סרסי וידו תהיה על העליונה.

    3. הדמות של ג'ון הייתה קצת עצובה.
    מגיע לאחר מסע ארוך, זנח את הבית בשבילו, לקח על עצמו סיכונים – והוא מגיע בלי אמונה , בלי תכנית, בלי דרך.
    ניסיונות השכנוע שלו היו קלים. הוא נכנע לדאני במהירות, הפך להיות "אסיר".
    איך יכול להיות שהוא מגיע והוא מגמם? בלי הוכחות, בלי נאום מוכן מראש, בלי מחשבה.
    אפילו נושא כריית אבן הדרקון לא היה במחשבה שלו וכבר אחרי יום הוא רצה לעזוב בלי שום הישג.

    4. מבקש הבהרה לגבי כל הנושא של "הבנק". נניח והבנק זונח את הלאנסיטרים ודורש את הכסף בחזרה – איזו יכולת יש לו לעשות זאת? יש לו צבא שיכול לגבות? יש לו כח לנצח במלחמה? או שהדבר היחיד שהוא יכול לעשות זאת תספורת סטייל תשובה?
    זה מרגיש לי יותר שהיוצרים מנסים לייצר בעיה ולצייר אותה גדולה, למרות שבפועל גם טיווין וגם סרסיי לא התרגשו ממנה, ואז להראות שסרסיי כבשה את טיירל בשביל לקחת את כל העושר שלה ובכך להנציח עוד יותר את פועלה.

    אם המטרה של כל המהלך הייתה רק להגביה ולהדגיש את ההישג – הרי ברור לנו שהיא בשיא, ושבקרוב תגיע הנפילה

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 08:04)

      לגבי הבנק, כבר אמרו גדולים ממני שאם אתה חייב לבנק מיליון שקל אז זאת בעיה שלך אבל אם אתה חייב לו 100 מיליון – זאת בעיה של הבנק. אני מניח שהכלי היחיד של הבנק זה לעצור את כל המימון מאותו רגע, או – וזה נראה לי האיום שסרסיי ניסתה למנוע – לממן את המתחרים שלה

      להגיב
      • matipool (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:08)

        הנציג של הבנק מול סרסיי זה אח של שרלוק הולמס או שאני טועה?

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:19)

          לא טועה

          להגיב
        • יהודה.א. (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:21)

          אתה לא טועה

          להגיב
        • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:26)

          זה אח של שרלוק, עכשיו ממתינים לאחות.

          להגיב
        • בובליק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:44)

          אתה לא טועה

          להגיב
        • קפיטולניק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 06:02)

          תודה! זה ישב לי בקצה הלשון כבר יומיים

          להגיב
    • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:28)

      איזה יד של ג'ימי תהייה על העליונה?
      לדעתי הוא הופך יותר ויותר דומה בהתנהגותו לתיאון רק עם יותר יכולות ויותר קלאסה.

      להגיב
      • אורי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:17)

        יד הזהב, כמובן
        עם אצבע בחור של ה

        להגיב
  29. יריב ס. (פורסם: 1-8-2017 בשעה 08:20)

    קשה לי להבין את התלונות על הסדרה. מבחינתי יש יותר מדי ניתוחים של כל סצנה וחיפוש הקשרים.
    מבחינתי הסדרה היא פאן גדול, סצנת הנקמה של סרסיי היתה נפלאה ואני נהנה מבית הספר שג'יימי עושה לדנאריז בניהול הלחימה.
    התלונה היחידה שלי היא איך אני שורד עוד חודש בסיום העונה ועוד לאור החדשות שהעונה הבאה תשודר רק ב 2019!!!

    להגיב
    • matipool (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:06)

      בדיוק.

      להגיב
  30. יהודה.א. (פורסם: 1-8-2017 בשעה 09:18)

    כמה הערות, ברשותכם.
    כפי שהוזכר למעלה באחת התגובות, עד שלא רואים גופה לא בהכרח יש מת (וגם אז לא תמיד). האם ישנה וודאות שבלאק פיש מת?
    ובעניין מתים שכן ראינו, תורוס ממיר וס.קלגיין עדיין מטיילים אי שם בצפון. מו הסתם בסוף תהיה לזה משמעות עלילתית.
    איך מורמונט ירגיש בפגישה עם דנאיריז ליד ואריז? או אולי איך הוא ירגיש בפגישה עם ואריז ליד דנאיריז?

    בהמשך לניתוחי אסטרטגיות שעלו כאן לעיל, אין ספק שמצבה של סרסיי השתפר מאוד, אבל עדיין אין לה ביטחון שלא תבוא התקפה מדורן. אין לה את החיילים שם ואין לה מספיק צבא לשלוט שם ולנהל קרבות ברחבי הצפון והמזרח.

    אין ספק שסרסיי ויורון מתכוונים להרוג את השני ברגע שיתאפשר, ולאחר עוד שניים שלושה נצחונות. אני מהמר על סרסיי, אם לא יאכל אותה דרקון לפני כן. וכן, גם יורון בתפריט..

    להגיב
  31. יאיר אלון (פורסם: 1-8-2017 בשעה 10:17)

    היה פרק מסעיר, הפוסט והתגובות נהדרים כתמיד.
    מצד אחד אני אוהב את ההתפתחויות המהירות, מצד שני קשה לי איתן זה קצת נוגד את מה שליווה את הסדרה לאורך רב הדרך.

    להגיב
  32. DS (פורסם: 1-8-2017 בשעה 10:45)

    הימור: איחוד מרגש בין אריה להאונד. ואז, חזרה דרומה להרוג את סרסי ועימות בלתי נמנע עם האח, ההר.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 10:50)

      דרך אגב, גם לכלב וחבורת הפורעים שאיתם הולך צריך עוד להיות תפקיד. אין לי מושג איזו אבל הם לא אמורים להיות אתנחתא קומית או מוזיקלית.

      להגיב
    • MOBY (פורסם: 1-8-2017 בשעה 11:18)

      ההימור שלי הוא שזה יקרה בצפון, המשקל של הסדרה יתחיל להתמקד באזור החומה צפונית/דרומית לה.
      כל שאר הכסאות יאוכלסו בישבני הגבירות השולטות שאר הלוחמים/קצבים/נושאי נשק ויועצים יתכנסו בחומה.
      ג'ון יביא הוכחה למהלכים, הלניסטרים וברון יחד עם ההר יתאחדו ויעלו צפונה עם כל שאר הירקות.

      להגיב
  33. תומר חרוב (פורסם: 1-8-2017 בשעה 11:16)

    כרגיל אחלה סיכום.
    כן, זו העונה שמנסה להתכתב ולחזור לעונה הראשונה. בגלל זה מחסלים לאט לאט את כל העלילות שלא היו בעונה הראשונה (דורן, טיירל) ורוצים שנישאר עם שלושת הבתים המרכזיים שהובילו את הסדרה הזו (לאניסטר, סטארק וטרגריאן).
    יורון לא יבגוד בסרסי, אם כבר סרסי תבגוד ביורון. היא אומרת לו שהיא תתחתן אחרי שהם ינצחו במלחמה אבל זה די ברור ש(אם הם ינצחו) אז היא תרצח אותו רגע לפני או רגע אחרי החתונה, היא לא הולכת לתת עצמה לעוד רוברט.
    בייליש נודניק רציני (ומשוחק ממש גרוע), פשוט נמאס לשמוע אותו, אבל זה די ברור שבהשפעתו יקרה משהו עם סאנסה, גם ג'ון אמר לטיריון שהיא כבר לא מסתירה את החכמה שלה.
    מה שמעניין זה מה יקרה עם ג'יימי, את מה שאילנה אומרת לו הוא כבר יודע, היא מצביעה בדיוק על הדברים שהוא חשב עליהם. לג'יימי יש מוסר מאוד גבוה, הפעם היחידה שהוא לא התנהג באופן מוסרי הייתה כשהוא דחף את ברנדון סטארק בפרק הראשון ("הדברים שאני עושה בעבור האהבה") והוא כל הזמן נע בין סרסי וטיריון. הוא אוהב את שניהם והוא לא מסוגל לדמיין את חייו בלי אף אחד מהם. בחלומי אני רואה את טיריון עומד שוב לאיזשהו משפט וג'יימי סוף סוף בא להיות האלוף שלו במשפט קרב ומנצח אבל זה לא באמת הולך לקרות. ג'יימי כבר ידע לפני כן שטיריון חף מפשע, גם טייווין ידע את זה, רק סרסי האמינה שהוא אשם. עכשיו כשלג'יימי יש הוכחה, זה פתח לעימות עם סרסי בנוגע לאח האהוב. סרסי תמשיך לנצח בקרוב, היא צריכה את הכוח כדי להשתגע (כמו שאמרו פעם בסימפסונס: האם ניסיתי פעם להשתגע בלי כוח? זה מאוד עלוב) ואז ג'יימי ילך עם המוסר כמו שהוא הלך עם המד קינג.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 11:26)

      כדי שסרסי תבגוד ביורון היא תחילה צריכה להיות נאמנה לו, והיא לא. היא מנצלת אותו כל עוד יכולה, ותנסה לזרוק אותו ברגע שלא יהיה בו צורך.
      גימי אכן אדם מוסרי, חוץ מזה שמזיין את אחותו. האמת, איך שהיא נראית, הוא לא היחיד שהיה רוצה לעשות זאת.

      להגיב
      • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:32)

        איכסה איציק!

        להגיב
        • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:38)

          למה???

          להגיב
          • yaron (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:18)

            כי יש בעולם הרבה גברים עם אחיות יפות.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:20)

              והרבה גברים אחרים רוצים את האחיות שהם. זה מפליא בעיניך?

    • D! כאן ועכשיו (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:08)

      איזו מין הוכחה זו – "היא אמרה"?

      להגיב
  34. שחר (פורסם: 1-8-2017 בשעה 12:50)

    השאלה המרכזית של העונה היא האם הלאניסטרים כלולים בקואליצית "הכל כלול" שאמורה להלחם במתים שיעברו את החומה, או שצריך להכניא אותם קודם
    נכון לאכשיו מלך המתים הוא ה"טים טו ביט" בעלילה, ובראן לא יציל את העולם ברגע האחרון, כי זה לא שר הטבעות

    להגיב
    • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 12:56)

      בראן לא אמור להציל, הוא אמור להתוות נתיב מועדף ללכת בו. השאלה האם יקשיבו לו, ומי יקשיב לו.

      להגיב
  35. אבי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:20)

    דניאריז מנהלת גרוע את המלחמה. פשוט בזבוז סדכ. במקום לנחות איפשהו ופשוט לגרוף פנימה היא מתפזרת. יש לה כוח מושלם. רגלי, רכוב ואווירי ואפילו היה לה צי ימי. כל אחד מהם בפני עצמו הוא פגיע. יחד הם בלתי עצירים. כל עוד הם קרובים… הרכב יכול לאגף ולשנות תמונה בכל קרב. הרגלי יכול לשרוד קרבות ארוכים ולרתק את האויב. הימי יכול לחסום גישה מהים. והדרקונים יכולים להכריע כל מוקד עם כוח האש שלהם. במקום דניאריז פועלת כמו מחיר מיושן ששולח כל כלי להתרסק בנפרד. מרוב אסטרטגיה ותחכום היא תאבד הכל. הריח ברור שיורון איכשהו ישתלט או יפגע הדרקונים שלה כשהם יעמדו מולו בדד.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:24)

      היתה הולכת לבהד 1, ישר היו מלמדים אותה שאחד מעקרונות המלחמה הוא ריכוז הכח

      להגיב
      • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 13:26)

        עד כמה שאני יודע, את תורת הלחימה שלה היא למדה בדאעש.

        להגיב
  36. אורי (פורסם: 1-8-2017 בשעה 14:02)

    אני רק שאלה

    איפה קונים אוניות עם WARP SPEED + CLOAKING DEVICE כמו שיש ליורון?

    להגיב
    • S&M (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:04)

      בסטארק טרק

      להגיב
  37. NoONE (פורסם: 1-8-2017 בשעה 19:23)

    דני הולכת להשתגע על העולם אחרי שהקשיבה לכל העצות הגרועות שטיריון נתן לה(הוא בכלל לא יועץ מלחמתי , הוא יועץ מצוין לזמן שלום,אין לו מושג איך לנהל מלחמה)
    סצינת הקרב שראינו לפני תחילת העונה בקדימון , שבה רואים את הדוטרקים דוהרים לקרב עם הדרקונים מלמעלה קרובה מתמיד

    להגיב
    • טרנטה (פורסם: 2-8-2017 בשעה 06:37)

      The field of fire 2
      לדעתי כבר בפרק הקרוב.

      להגיב
      • MOBY (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:40)

        סטאניס מתרעם

        להגיב
        • טרנטה (פורסם: 2-8-2017 בשעה 16:06)

          לא הבנתי…

          להגיב
  38. רותם (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:21)

    200 תגובות לפרק
    ללא ספק זה הקלאסיקו החדש והממי הלאומית
    :)

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:48)

      חצי מזה זה איציק, שבכלל לא אוהב את הסדרה

      להגיב
      • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:56)

        לא מדוייק. עד שנה שעברה לא צפיתי בה. אם תיזכר, שנה שעברה המליצו לי שויקינגים טוב בהרבה ממשחקי הכס וכדאי לראות אותו. אתה זה שאמרת שזו שטות ועדיף משחקי הכס. קניתי את ההמלצה ובקייץ השלמתי את החסר. באמת סדרה מהנה.
        אתה רואה, לפעמים אפשר לסמוך עליך, ואז אתה בא ומלכלך ללא סיבה נראית לעיין. לא שצריך סיבה כזו.

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 2-8-2017 בשעה 11:16)

          סליחה, זה לא שאתה לא אוהב את הסדרה. סתם נהנה לקטר עליה

          להגיב
          • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 11:20)

            אני סתם אוהב לקטר…

            להגיב
            • אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 11:28)

              פעם ראשונה שאני מסכים איתך

            • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 11:29)

              לפי תגובתך, אני עכשיו צריך לא להסכים איתי.

            • אמיתי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 11:32)

              לא התכוונתי לסכסך ביניכם

        • tazza (פורסם: 2-8-2017 בשעה 13:09)

          זה שויקינגים טובה ממשחקי הכס לא אומר שלא ניתן ליהנות ממשחקי הכס.

          להגיב
          • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 13:44)

            לא זה העניין. אני לא משקיע יותר מידי זמן לסדרות, והחלטתי לראות אחת. אז הייתי צריך לבחור, והמליצו לי על ויקינגים. בא גרייזס ואמר, מה פתאום, אל תבזבז זמן על ויקינגים. ייתכן והוא טעה, אבל החלטתי ללכת עם המלצתו, ונהניתי. יתכן שמהוויקינגים הייתי נהנה יותר, אבל לא ראיתי. אולי אראה בעתיד, בלי להקשיב שוב לגרייזס.

            להגיב
            • אריאל גרייזס (פורסם: 2-8-2017 בשעה 15:32)

              לי ויקינגים מיצה את עצמו די מהר. לא מתקרב בכלל למשחקי הכס, לדעתי. אפילו דרקון או גמד אחד אין שם!

  39. חיים שרגא (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:42)

    לא הבנתם את הסדרה. הכל מוביל לזה שג'יימי יתפוס את המלוכה וימנה את טיריון ליד שלו.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 1-8-2017 בשעה 22:49)

      איזה מהן? לוותר על הזהב חבל, גם על היד הטבעית היחידה שנותרה. יש שלישית, זה לא משחק קלפים. חוץ מזה, ג'יימי אמור למות אז הוא לא יכול גם למות וגם לתפוס את המלוכה.

      להגיב
  40. קלבדוס (פורסם: 2-8-2017 בשעה 08:41)

    המשפט של פמבלטון הוא פרפרזה על הדלאי למה, כעס וגחל בוער.

    להגיב
  41. S&M (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:03)

    יש הימור על איך סרסיי תמות?
    אני מהמר שג'יימי יהרוג אותה.
    אני עוד עובד על הפרטים… לא סגור אם זה יהיה נקמה (סירוס ואונס) או תפקיד (קוטל המלך) או חמלה (כדי שלא תיפול בשבי).

    להגיב
    • איציק (פורסם: 2-8-2017 בשעה 09:05)

      זה יהיה כעונש על קיום יחסים לזבים עם אם הדרקונים.

      להגיב
    • טרנטה (פורסם: 2-8-2017 בשעה 16:07)

      לפי הנבואה הוא אמור לחנוק אותה אם אני זוכר נכון.

      להגיב
  42. DS (פורסם: 2-8-2017 בשעה 11:09)

    האם הרעל שג׳יימי נתן לאולנה זה אותו הרעל שג׳ופרי קיבל? יכול להיות שיש לה את הנוגדן??
    כמה שאני רוצה להאמין שזה אפשרי ושהיא תמשיך איתנו, זה לא סביר, גם כי הרעל פועל מהר מאוד וגם לא נשארו לה חיילים ברמת גן שיגנו עליה. והאמת שהדמויות המרכזיות זוכות בדרך כלל למוות שמזוהה איתן, כך שהיא דפקה יציאה אולנה סטייל לגמרי.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 2-8-2017 בשעה 11:19)

      אני לא קונה את הגישה של "לא ראינו אותו מת אז יש סיכוי שהוא חי" לגבי משחקי הכס. אני לא זוכר כמעט מקרים כאלו של מישהו שכביכול לא ראינו אותו מת ואז פתאום צץ. יש כאלו שראינו אותם מתים וקמו לתחנה. יש פה ושם כאלו שנעלמו ואז צצו שוב. היחיד שאני זוכר שראינו כאילו הושאר למות ואז פתאום חזר זה סנדרור קלגיין (בזמנו אריה השאירה אותו למות). כל השאר שלא באמת ראינו את הסוף שלהם, נניח סטאניס או אפילו ראמזי אם תרצה – באמת מתים. נראה לי שמי שמת בדרך שהתאימה לו – ואולנה לגמרי נופלת תחת הקטגוריה הזאת, כמו שאמרת – מתים באמת בסוף

      להגיב
      • DS (פורסם: 2-8-2017 בשעה 15:59)

        ואגב, שוב חזר פה עניין החוסר בסאבטקסט, וחבל, כשאולנה מנחשת נכון את התחבולה של הלאניסטרים ואת כל אשר התרחש וג׳יימי מאשר, כל זאת רק כדי שאם במקרה אחד הצופים לא הבין באותה השנייה את המתרחש, אז הם מבטיחים זאת שהוא יבין, בדומה לשאר העונה עד כה.

        להגיב
  43. אבי (פורסם: 2-8-2017 בשעה 13:53)

    אולנה באה לקלל ויצא מברכת. היא רק גרמה לגיטימי להרגיש חייב לטיריון. בספרים אחד הפרקים החזקים הוא הפרק בו ג'יימי עוזר לטיריון לברוח. ואז ג'יימי מתוודה על משהו שגורם לטיריון לשנוא אותו. בכיס טיריון מחליט לתסבך את ג'יימי וטוען שהוא הרעיל את גופרי. כעת ג'יימי חייב לטיריון… ג'יימי יהרוג את סקסיים. שקוף.

    להגיב
  44. איאן ראש (פורסם: 2-8-2017 בשעה 19:11)

    איך זה יכול להיות שהמודיעין של חאליסי לא עובד? אולי הוא עובד עבור הצד השני? איך פתאום התכנונים של הגמד ברורים לסרסי/ג'ימי? אולי כי הוא לאניסטר? בקיצ' סרסי חוברת ללבנים המהלכים. ג'יימי משתכנע לאחר שרואה את ידו הכרותה משרתת בצבא המתים.

    להגיב
  45. עמי ג (פורסם: 2-8-2017 בשעה 19:25)

    עם כל הכבוד למשחקי הכס, אריאל – מחר טום בריידי חוגג 40 קיצים.
    אני חושב שמגיע לו טור חגיגי ליום חגו.

    להגיב

מה דעתך?