אש, קרח ומה שבינהם – יומן משחקי הכס (ע' 7, פרק 4)

כלקח משבוע שעבר – הסיכום הזה כמובן מכיל ספויילרים, והרבה, לפרק שרק עכשיו היה. אז אם עוד לא ראיתם – אל תקראו!

 

שבוע שעבר היה לנו פרק שהיה לא רק ארוך אלא גם דחוס להפליא באירועים, בניגוד בולט לפרק השבוע שהיה הקצר בתולדות הסדרה – קצת יותר מ-45 דקות – ועם יחסית מעט עלילה. אבל איזה פרק. אומר זאת כך – אני מתחיל להבין למה הם קיצרו את העונה לשבעה פרקים בלבד ואם כל פרק נראה ככה, אז אין לי עם זה שום בעיה.

איך מסכמים פרק כזה? אני מאוד אוהב לחפור בדברים, למצוא משמעויות נסתרות – ועוד נגיע לזה – אבל לפעמים, כמו שאומר יואב דובינסקי, צריך לזכור שזאת סדרה על סקס, גמדים ודרקונים. אז סקס לא היה לנו בכלל, גמד היה לנו קצת, אבל אלוהים – הדרקונים. אנחנו אולי אוהבים דיאלוגים שנונים ועלילה מרתקת אבל בבסיס שלנו – תנו לנו דרקונים יורקי אש וכולנו נשב על קצה הכסא במשך כל הסצינה ולא נוכל לזוז ובסוף נפטיר קללה עסיסית ונאנח קולקטיבית.

לפעמים באמת שאין מה לומר על סצינות כמו זאת האחרונה. לא נגיד? בטח נגיד.

Game-Of-Thrones

לפני שנגיע לחלק עם הדרקונים, ברשותכם, הייתי רוצה לדבר קודם על החלק הראשון שעלול טיפה להיבלע בסצינה האחרונה – וחבל, כי היו שם כמה חלקים מהנים למדי. במיוחד הדברים אמורים בחזרה של אריה לווסטרוז וסצינת הקרב הנפלאה שלה עם בריאן. אגיד את זה כבר עכשיו – אריה הפכה לדמות החביבה עליי במשחקי הכס, אולי אפילו יותר מאשר טיריון. החיוך הממזרי, הדרך שבה היא מדברת על הרשימה שלה, העובדה שאין בה פחד. אני יודע שיש דמויות ש"אסור" להן למות סטייל ג'ון או דאינריז אבל אלוהים עדי – שהם כולם ימותו מצדי, רק תשאירו את אריה בחיים. אני לא אעמוד במוות שלה.

אז אריה מגיעה לווינטרפל, שם היא מתאחדת עם שני האחים שלה. בהנחה שבקרוב ג'ון יחזור לשם (עוד מעט עליו) הרי שאנחנו הולכים לקבל את כל בני הסטארק הנותרים מקובצים להם ביחד בווינטרפל (ויש לנו גם את תיאון, שהתחיל את הסדרה בווסטרוז – האם הוא יתלווה לג'ון? כנראה שלא, יש לו משימה במעלה מלך). כמו שכבר ציינתי בסיכום הקודם, הרי שהעונה הזאת היא כולה מחווה לעונה הראשונה. כולל פגיון שמנסה להרוג את ברנדון בפרק השני ומופיע בפרק הזה.

ישנו דיון פילוסופי שתוהה לגבי הנהר הזורם – אם המים שבו הם כבר לא המים שהיו בו לפני שנה – האם זה באמת אותו הנהר? אם נחבר את זה למקום הכי אהוב עליי, ספורט כמובן – קבוצת הכדורגל שהתחלתי לאהוד בשנות השמונים, בטח שמעתם עליה, כבר אין בה שחקן אחד מאותה התקופה, המאמנים התחלפו, הבעלים התחלפו כמה פעמים, הדבר היחיד שנשאר זה האיצטדיון (וגם זה לא נכון למרבית הקבוצות) והחולצות. האם זאת בכלל אותה קבוצה?

אם יש משהו שהחלק הזה בפרק נועד להראות לנו זה שאולי כולם חזרו להיות יחד, אבל האם זה הם בכלל? אלו לא האחים הצעירים לבית סטארק שחיים להם בשלווה בווינטרפל – כמו הנהר, או ליברפול – מדובר באנשים אחרים לגמרי.

יש לנו את סאנסה שעברה אונס אכזרי ועכשיו היא "ליידי סטארק" (אין לי מושג אם ליוצרים היה מושג שהיא הולכת לגבוה לכזה גודל או שהם הוסיפו לו גובה בצורה מלאכותית, אבל איך שהיא עומדת ראש מעל כולם הופך אותה באמת לליידי מרשימה בטירוף), שונה לגמרי מהילדה המפונקת שהיא היתה בפרק הראשון. יש לנו את אריה שהפכה לרוצחת, היא כבר לא משחקת עם החרב שלה אלא עושה בית ספר לאבירה שנלחמה וניצחה את ההאונד (איפה הוא נעלם, דרך אגב? הראו לנו אותו בפרק הראשון – וזהו) וכמובן שיש את בראן, שבניגוד לאחיות שלו, מבין שהוא כבר לא בראן ובטח לא לורד סטארק. אם יש סצינה שמבהירה את הטרנספורציה שהילדים לבית משפחת סטארק עברו הרי זה הקרב הנפלא – היה לי חיוך על הפנים לכל האורך ואפילו לא ברור לי בדיוק למה – בין אריה לבריאן, כשסאנסה וליטלפינגר צופים מלמעלה ובעצם קולטים שהאריה הזאת שנמצאת אצלם בחצר היא משהו אחר לגמרי ממה שהם הכירו.

עוד מילה על הקרב המסוגנן הזה – הדבר שהוא הזכיר לי לא מעט היה את קרב דוד וגוליית. וזה בתורו הזכיר לי ספר של מלקולם גולדוול שנקרא, כן, "דוד וגוליית". בספר הזה הוא מתאר איך קרבות כאלו בין גדולים לקטנים, בין אנדרדוג לגולייתים, יכולים להיות הרבה פחות חד צדדים ממה שנראה על הנייר, במיוחד אם הצד הקטן מוכן לא "לשחק לפי הכללים". בתור דוגמא הוא נותן קבוצת ילדות באחד מבתי הספר בארה"ב שויתרה על כדורסל סטנדרטי ועברה ללחץ על כל המגרש כל הזמן שפשוט הטריף את היריבות שלה. כמובן, גם הטקטיקה של דוד – לוותר על מגנים כבדים שהיו מקובלים אז כדי להישאר נייד ולהשתמש בקלע – בעצם שברה את כללי המשחק המסורתיים והביאה לו את הניצחון.

האנלוגיה לקרב בין אריה לבריאן ברורה. בריאן מאיצה באריה לקחת חרב גדולה יותר, אבל אריה מבינה שאם מיישרים את תנאי המגרש הסיכויים שלה קטנים. לכן היא תבחר בחרב דקה ובעצם היא רוב הזמן בכלל לא מנסה להלחם בבריאן. היא שמה את החרב מאחורי הגב ומתמקדת בלהתחמק ממנה. היא מנצלת את היתרון היחיד שיש לה כמעט – הזריזות – כדי לנצח בקרב הזה.

אולי זה עתיד להיות גם המפתח בקרב עם הוויט ווקרס בצפון – אם לבחור את שדה המערכה שנוח לך (משהו שסנו לא היה טוב בו בעבר, אם אתם זוכרים את קרב הממזרים) ואם פשוט לשבור את החוקים. אם אין כללים, הכל אפשרי.

ואם אתם רוצים לחבר את זה לחלק השני – אז תזכרו את רוברט אומר בעונה הראשונה (כן, שוב רפרנס): רק משוגע יילחם בדוטראקים בשטח פתוח.

_4ac8c88c-79b2-11e7-83e1-68866f5cbeee

ליידי אולנה אולי מתה, אבל רוחה עדיין איתנו. לפני שני פרקים היא אמרה לדאניריז להיות דרקון. היתה דרקון. האמא של הדרקון. בואו נדבר על הסצינה הנפלאה הזאת קצת.

נתחיל בזה שמדובר בסצינה ארוכה להפליא. זה לא סתם קרב, זה קרב ארוך ומסוגנן, בדיוק כמו שיודעים לעשות במשחקי הכס. כשאני חושב על זה, היו לנו בסדרה מספר קרבות ארוכים כשהבולטים שבהם היו הארדום (בשלג), הקרב בזירה של מירין (דרקונים) קרב הממזרים בעונה הקודמת (בשלג) ועכשיו הקרב הזה (שוב, דרקונים). שילוב הולם של אש וקרח, לא? המייחד את כל הקרבות האלו בעיניי ומה שהופך אותם לגדולים מהחיים היא הרציפות שלהם בזמן. אנחנו ממש מרגישים חלק מהקרב. אם ב"בלאקווטר" מהעונה השניה חתכנו בין הקרב לבין מה שקורה בתוך המגדל או בקרב על החומה יש חיתוך בין מה שקורה למעלה למה שקורה למטה, הרי שבקרבות הללו אין הפסקה לשניה למנוחה. אין לך רגע לקחת אוויר. באיזה שהוא שלב ממש הייתי צריך להגיד לעצמי להירגע מרוב שהייתי מתוח.

עוד דבר שהופך את הקרב הזה לאדיר – הדרך שבה הוא מתחיל. בהתחלה רק יש רעש. אנחנו בטוחים שזה הדרקונים – הרי לפני שניה ג'ון סנו אומר לתיאון שהמלכה איננה – אבל אחרי כמה שניות האדמה מתחילה לרעוד ואנחנו מבינים שיש פה יותר מזה. ובעוד החיילים מסתדרים ומתכוננים, אנחנו ממש יכולים להרגיש את הפחד שלהם כשהדותראקים דוהרים אליהם. ואז מגיע הדרקון מלמעלה. אלוהים, איזה פחד. העובדה שהם לא פשוט רצו וברחו משדה הקרב היא סוג של נס בעיניי.

אבל מה שאולי הופך את הקרב הזה מעוד קרב אדיר לקרב (אם אפשר לקרוא לשחיטה הזאת "קרב") אפי, זה טיריון שעומד שם על הגבעה ונאכל מבפנים. הוא נאכל מבפנים כי בפעם הראשונה הוא צריך לעמוד בפני הבחירה שהוא עשה, וזאת בחירה הרבה יותר קשה ממה שהוא חשב. למעשה, רומזים לנו על הקונפליקט של טיריון עוד קודם, כאשר דאניריז תוקפת אותו בשאלה האם הוא בעצם מגן על המשפחה שלו. שזאת שאלה קצת מוזרה בהתחשב בזה שהתוכנית לתקוף את צוק קסטרלי, הבית שלו, היתה שלו.

אבל ככל שהקרב מתקדם והדמות של טיריון על הגבעה נחשפת לנו אנחנו מבינים עד כמה הוא קרוע. את סרסיי הוא שונא, אין בכלל ספק בזה (קחו הימור – טיריון הוא שיהרוג אותה בסוף), אבל את ג'יימי הוא אוהב. תמיד שררה בינהם אהבת אחים אמיתית שלא תלויה בדבר, עד כדי כך שג'יימי שחרר אותו למרות שהוא היה חשוד בהרג של הבן שלו. ואז, בדקה אחת קורים שני דברים: הוא רואה את דאניריז, הבחירה שלו, עם הדרקון שלה נופלים מהשמיים (איזה פריים יפהפה) ודקה אחר כך הוא רואה את אחיו האהוב רץ לעבר הדרקון במה שנראה כמעט כמו שאיפת מוות.

בדקה הזאת של הפרק, כל הבחירה של טיריון נפרשת לו מול הפנים והוא מבין את המשמעות שלה. כל כך מבין שהוא לא יודע מה לעשות. גם החוסר אונים שלו, במיוחד כשהדרקון נופל מהשמיים, רק מדגיש עד כמה הוא קרוע. ואז, ג'יימי דוהר לעבר דאניריז, והוא ספק ממלמל, ספק צועק "תברח, אידיוט" ועם כל הנאמנות שלו לדאניריז, בסוף הוא חוזר למי שהוא באמת – אח של ג'יימי. עד כמה הנאמנות הזאת תחזיק מעמד בהמשך אם הוא יצטרך באמת לעשות את הבחירה בין השניים?

עוד נקודה מעניינת מהקרב המסוגנן להפליא הזה היא המטרה של דאניריז – בעוד הלוחמים שלה נלחמים באלו של ג'יימי, הדרקון אותו מכוונת דאינריז כמעט בכלל לא מנסה לעזור להם. מה הוא כן עושה? שורף את כל החיטה והציוד שהם אספו. שזה מעניין פעמיים. הפעם הראשונה, מבחינה עלילתית – דאניריז בתחילת הפרק מצירה על כך שאין לה איך להאכיל את החיילים  כי סרסיי לקחה את כל התבואה מהייגארדן. ההגיון אומר לא לשרוף אותה אלא לקחת אותה לעצמך, אז למה דאניריז מעדיפה לשרוף אותה? בטח ובטח כשהחורף הקשה מתקרב.

הפעם השניה, מבחינה קונספטואלית – גם בפרק הזה, למרות שהיא קרובה מאוד לכך, דאניריז מבכרת בסוף לא לשרוף את מעלה מלך על יושביו. כשטיריון לא מצליח לשכנע אותה, מגיע ג'ון סנו ועושה את העבודה. מספר לה כמה היא מיוחדת וכאלו. (כל המילניאלס האלו – בטוחים שכל אחד מהם פתית שלג יחודי). אבל אז מה דאניריז עושה – שורפת את כל התבואה ובעצם דנה את יושבי מעלה מלך למוות ברעב. דיברתי על זה בסיכום הפרק הקודם, על כך שאין כזה דבר בעצם מלחמה "מוסרית". גם פה, דאניריז כביכול בחרה באופציה ה"מוסרית" אבל למעשה אין שום דבר מוסרי בה. מלחמה היא דבר מלוכלך, ואם יש מישהו שמבין את זה מצוין זה ברון שכבר בגיל 5 למד כמה מלחמה היא לא "מפוארת" אלא מסריחה ומלוכלכת.

dagger2

בטח גם אתם חשבתם ש:

– פגיון מפלדה ואלירית שמופיע במערכה הראשונה יצטרך להרוג וויט וולקר במערכה האחרונה.

– ובכלל, מכיוון שהפגיון הזה הוא זה שהתחיל את המלחמה, זה יהיה די הולם אם הוא גם יהיה זה שיסיים אותה (לאו דווקא בצפון, אלא אולי בהרג של סרסיי על ידי אריה?)

– אני היחיד שכשאריה נעלמה לשומרים היה בטוח שעוד פעם היא נעלמת לנו לכיוון אחר ולא פוגשת את האחים שלה? לא נראה לי הייתי עומד בזה שוב.

– מישהו מבין מה ה-end goal של ליטלפינגר? נראה שהוא ניסה לעשות לובי אצל סאנסה וזה לא הצליח אז הוא הלך על ברנדון. עכשיו זה גם לא הצליח (מעניין מה הוא חשב כשהוא ראה את הסכין שאיתו ניסה לשחד את בראן אצל אריה) האם הוא יילך לנסות לגייס את אריה למטרות שלו?

– ומה לגבי סאנסה? די ברור שהיא מאוד לא מרוצה, לא בדיוק ברור למה, כשהיא רואה למה אריה הפכה. בואו נזכור שסאנסה ואריה לא היו בדיוק BFF בזמנו. למעשה, הן די תיעבו אחת את השניה. אני צופה עוד חיכוכים בגזרה הזאת.

– כידוע, אני לא מאלו שמדקדקים בקטנות בסדרה ופחות מעניין אותי לוחות הזמנים המדויקים אבל יש משהו שהפריע לי בביקור של ג'ון עם דאניריז במערה. כשהוא מראה לה את הציורים של ילדי היער שנלחמו לצד בני האדם נגד ההלכים הלבנים – האם לא גילינו (דרך החזיון של בראן) שבעצם ילדי היער הם אלו שיצרו את ההלכים הלבנים? בכלל, מאיפה הגיעו ילדי היער – שכידוע נכחדו מדרום לחומה עם בוא האדם – למערה בדרגונסטון? יכול להיות אולי שג'ון סנו התחיל לחרוט בקירות כדי לתמרן את דאניריז?

– בכלל, הדיון של ג'ון סנו במערה עם דאניריז השאיר אותנו קצת באוויר. דאניריז מתעקשת שהוא יכרע ברך, הוא לא מוכן לוותר והיא משכנעת אותו שאם זה כל כך חשוב לו אז הוא צריך לעשות את זה. את מה שקרה הלאה אנחנו לא רואים, אבל כרגע ההרגשה שלי היא שג'ון כרע ברך לפניה. למה? א. היא היתה מאוד משכנעת ולכל הדיון הזה אין תכלית אמיתית אם הוא לא הקשיב לה בסוף. אבל יותר מזה – בקרב עצמו דאניריז משתמשת רק בדרקון אחד. אין בזה שום הגיון, אלא אם כן – היא "נתנה" לג'ון את שני הדרקונים האחרים כדי להלחם בצפון, מה שלא היה קורה אם הוא לא היה כורע ברך בפניה.

– אז סרסיי לא למדה שאסור לצעוק יש לפני הגול, הא?

– מה שכן, הזהב כבר הגיע למעלה מלך – האם נראה אותה מנצלת אותו כדי לקנות את פלוגת הזהב?

– אז מי זה שהציל את ג'יימי בשניה האחרונה? ההגיון אומר ברון, מי עוד זה יכול להיות, לא? אבל אני קצת מקווה שיפתיעו אותנו.

– עוד מחשבה, הפעם מגיעה מאשתי  – בסדרה כמובן אף אחד לא מת עד שראינו אותו מת וההגיון אומר שג'יימי שרד את זה, אבל בואו נזכור – לבחור יש יד זהב, זה דבר שקצת קשה לשחות איתו. וזה בלי לדבר על כל השריון שיש עליו. יכול להיות שג'יימי שלנו מת?

– לא ממש קשור, אבל משעשע למדי שהפרק שהודלף ויצר מלא ספוילרים ברשת נקרא spoils of war, לא?

– ואלא אם כן הפרק הבא יודלף לרשת אף הוא לפני הזמן, הרי שכותב הבלוג יאלץ לראות אותו באיחור ניכר אבל אל דאגה – כבר דאגנו למחליף מהמעלה הראשונה!

– והאם זיהיתם את הרפרנס אצל טיריון לשר הטבעות (היי, תראו, גם נד סטארק שם)?

Share on FacebookTweet about this on Twitter

186 תגובות ל “אש, קרח ומה שבינהם – יומן משחקי הכס (ע' 7, פרק 4)”

  1. מנחם (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:29)

    אני בטוח שג'יימי לא מת. אם היו רוצים שימות היו מראים את הדרקון מועך אותו. התרגיל הכי עתיק שיש. כמו כן, מאמין שזה היה דיקון שהציל אותו פעם שניה ומשום מה מישהו החליט שמגיע לו תפקיד עם שורות. בעניין הדרקונים הנוספים – הרושם שלי שהם פראיים לבעלי רצון עצמאי למדי. נדרשת שליטה צמודה ויד תקיפה כדי לנהוג בהם. אני חושב שאם הם סתם היו מתעופפים היו שורפים בלי הבחנה דותראקים ולאניסטרים.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:33)

      אני כבר בונה את התיאוריה הזאת – סנו חוזר עם דרקונים לווינטרפל (אין לי מושג איך זה אמור לקרות, דרך אגב), בראן מספר לו שהוא חצי טראגריין ואז הוא רוכב על הדרקון

      להגיב
    • אזי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:46)

      אני דווקא חושב שמתחילת הסדרה ניסו לרמוז שדרוגון הוא החזק מהשלושה והאהוב עליה מהשלושה.
      הוא זה שהציל אותה בפעם הקודמת לעומת רייגאל וויסריון שנכלאו במירין (ואותו לא הצליחה לכלוא)

      להגיב
    • Matipool (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:20)

      גם אני חושב כמו מנחם לגבי ג׳יימי ודיקון.
      בסוף הפרק יש פרומו של כמה שניות על הפרק הבא. אם הבנתי נכון – רואים שם שאחד הדרקונים מתקרב לג׳ון והמבט של ג׳ון ההמום אומר שהדרקון הולך להיות הבייבי החדש שלו.

      להגיב
      • DS (פורסם: 8-8-2017 בשעה 13:34)

        לא לעניין עם הספויילר, לא כולם ראו את התקציר של הפרק הבא..

        להגיב
        • Matipool (פורסם: 8-8-2017 בשעה 16:26)

          זו רק אינטרפרטציה שלי. לא בדיוק ספוילר.

          להגיב
  2. גילי פלג (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:33)

    וואו.. הפרק הזה הפך לי את הקרביים. אריה מתבשלת אט אט לדמותו של אכילס! גיבורת הגיבורים. רבע שעה אחרי הפרק האדרנלין עוד זרם.. הסקירה שלך תאווה לעיניים))

    להגיב
  3. קרקו (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:40)

    הפגנת היכולות של אריה מול עיניו של ליטלפינגר היה טעות, אבל בסופו של דבר אריה היא עדיין [גם] ילדה, ולא יכלה להתאפק.
    לתחושתי, הפגיון מיועד לליטלפינגר עצמו.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 7-8-2017 בשעה 20:12)

      גם אני חשבתי ומקווה לזה.

      להגיב
    • yaron (פורסם: 8-8-2017 בשעה 18:53)

      סאנסה שאלה אותה מי עוד ברשימה ולדעתי ניסתה לברר אם הוא נכלל.

      להגיב
      • איציק (פורסם: 8-8-2017 בשעה 18:54)

        לאריה יש בעונה הזו מבצע "הכל כלול"

        להגיב
      • yaron (פורסם: 8-8-2017 בשעה 19:02)

        היחידה בסדרה שעובדת עם רשימה מסודרת.

        להגיב
  4. אזי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:42)

    סיכום מעולה גרייזס
    אנסה ללכת לפי הסדר של הפרק – שלטעמי היה הטוב בסדרה! (כן, עד כדי כך!)

    בסיפור בין דינאריז לג'ון יש כמה דברים שמפריעים לי
    אחד, היא שוב ושוב טוענת שהאגו שלו מפריע לו לקבל את ההחלטה הנכונה כשכולנו יודעים שלג'ון אין באמת אגו ואם זה היה תלוי בו הוא היה צד עכשיו סנאים עם יגריט מעבר לחומה ולא מולך על כלום. הוא לא מוכן לכרוע ברך כי באמת הוא מאמין שהאנשים שלו לא יקבלו את זה. מה שמוביל לשתיים.
    שתיים, אנחנו יודעים שרק לפני כמה שנים נד סטארק עזר לרוברט ברת'יון לכבוש את מעלה מלך ולהפוך למלך של שבע הממלכות כולל הצפון. אז מה פתאום הצפוניים לא מכונים שמישהו ימלוך עליהם? (או שברת'יון זה בסדר כי הם נחשבים צפוניים?)

    הציורים על הקירות הפריעו לי בעיקר כי הם נראו טוב מדי
    בניגוד אליך אני כן אוהב להתעצבן על בעיות בזמן (שסוף סוף לא היו בפרק) אבל אני לא בטוח שאנחנו יודעים מספיק על מה שהיה לפני

    אריה – מלכה!
    אתה אומר שאריה הפכה להיות הדמות האהובה עליך בסדרה ואני חצי מסכים.
    לפעמים היא הופכת לאיזו מכונת אדם (כמו שהיתה בהגזמה בפרק 2 במסבאה) ואת זה אני לא אוהב, אבל כשהיא חוזרת להיות אריה הזריזה והערמומית זה נפלא!
    המפגש שלה עם סנסה היה מופת. כי הן לא אוהבות אחת את השניה. אבל הן אחיות.
    אז הן התחבקו (פעמיים) אבל הפגישה היתה נורא קרה. הן אחריות והן יודעות שהן ישמרו אחת על השניה אבל סנסה היא עדיין ילדה שחולמת על נסיכות (שהפכה לאשה שחולמת על מלכות) ואריה עדיין הילדה שמשחקת עם הבנים (שהפכה לבחורה שהיא אולי הלוחמת הטובה בווסטרוז)
    כמוך גם אני הייתי עם חיוך מרוח על הפנים לאורך כל הקרב שלה עם בריאן ובעיקר הרגשתי שסגנון הלחימה שלה עדיין מזכיר את של סיריו פורל הרקדן מבראבוס וזה היה פשוט נפלא!
    בניגוד אליך, לא חשבתי על המהלכים הלבנים אלא על קרב דומה מול ההר שהוא כנראה הלוחם היחיד שגדול פיזית מבריאן (לא כולל דרקונים וענקים)

    לפני הקרב, שוב קיבלנו סצנה מלאה הומור ואנושיות כששוב אביר הבצל בתפקיד צ'נדלר.
    היה מעניין לראות את ג'ון ות'יאון. אבל לא מספיק בשביל לכתוב על זה עוד.
    עוד לפני הקרב – הפתיע אותי לגלות (אמנם בתחילת הפרק) שהצבא של דינאריז עדיין גדול יותר משל הלניסטרים. בסוף פרק 3 אני הנחתי שהיא בנחיתות מספרית אבל ביתרון של 3 דרקונים.
    ואז הרמיזה הנהדרת של ג'ון לקרב שהולך לבוא (שאני הנחתי שהוא כן על המצודה האדומה)

    לא אכנס אליו. הוא שיא הפרק אבל אין לי מה להוסיף על מה שכתבת.
    רק שזו הברקה טקטית שאחנו לא יודעים של מי היא.

    סוף הפרק היה קצת מיותר לדעתי. אני לא מאמין שג'יימי מת.
    אם ג'יימי מת – שיראו לנו שהוא מת, שיעשו מזה משהו ענק!
    אם (ובהנחה ש)הוא לא מת – בשביל מה סתם להוסיף דרמה לפרק שגם ככה מטורף?!

    ועוד קטנה על ההתכתבות עם עונה 1
    חדי עדין בממים ברשת גם שמו לב שאריה נראית, מסורקת ולבושה בדיוק כמו נד סטארק.

    להגיב
    • אלון3131 (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:53)

      ואוו! אריה מול ההר, זה משהו שלא דמיינתי והדלקת לי פה אחלה תאוריה.

      לגבי הצבא של הלניסטרים, ג'יימי מקבל דיווח בתחילת הפרק שרוב הציוד כבר הגיע והוא אומר שהם פרוסים מאוד רחב לאורך הדרך, אז בעצם הדותראקים שחטו את השאריות של הצבא הלניסטרי.

      להגיב
      • אזי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:55)

        לא זה
        בתחילת הפרק כשטיריון וואריס מספרים לדינאריז שהם הפסידו את הייגארגן הם אומרים לה שהם עדיין מחזיקים בצבא גדול יותר משל הלניסטרים.

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:32)

          דותראקים זה חתיכת צבא. ועדיין היה לה את הלא-טמאים, הם פשוט בצד השני של היבשת

          להגיב
      • אנונימוס (פורסם: 7-8-2017 בשעה 23:05)

        ההר הוא גם סוג של מת מהלך לא? בסוף מלך המתים יגרום לו להרוג את סרסיי לשמחת כולם

        להגיב
    • אזי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:57)

      אה, נקודה אחת על הקרב.
      עוקביי בטוויטר יודעים שלאחרונה (באיחור מוגזם) התוודעתי לאחים לנשק.
      העובדה שג'יימי נשאר עם כולם בקרב וניסה להרוג את דינאריז למרות שהיה ברור שזאת משאלת מוות נכנסת ישר לקרב על בסטון ועל מנהיגות בשדה קרב.
      אם בתחילת הסצנה לא הבנתי למה לעזאזל החיילים לא בורחים, עד סוף הפרק הבנתי שהם נלחמים בשביל המפקד שלהם.

      להגיב
      • יניב פרנקו (פורסם: 7-8-2017 בשעה 20:45)

        פרק לפנתיאון !!!
        אבל לא הבנתי למה לא לשלוח את הדרקונים לטהר את העסק לפני שרצים עם הראש לתוך החניתות

        להגיב
        • איציק (פורסם: 7-8-2017 בשעה 20:49)

          בדיוק מה שחשבתי, למה צריך את כל הקרב כאשר הדרקון יכול לעשות את כל העבודה. אבל מהתיאור של אריאל הוא לא חלק מהקרב, הבלונדה רוצה פייר פייט, אז הוא אחראי רק על התבואה.

          להגיב
          • רובי פאולר (פורסם: 7-8-2017 בשעה 21:42)

            לא למדתם מלבנון השניה שחיל האוויר לבד לא מנצח?

            להגיב
            • איציק (פורסם: 7-8-2017 בשעה 21:58)

              היה צריך לנקות את השטח, ואז שהחיר יכנס ויכבוש את השטח.

            • ק. (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:53)

              רובי בדיוק מה שחשבתי על התגובה של פרנקו. למה להסתפק באוויר אם אפשר לשלוח ברווזים למטווח על הקרקע

          • tazza (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:00)

            דותראקים אוהבים להרוג זה למה, היא חייבת להם טבח, זו התרבות שלהם. נורא הגיוני בעיני לפחות.

            להגיב
            • איציק (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:02)

              השתכנעתי!!!

        • רוגל (פורסם: 8-8-2017 בשעה 04:06)

          כי זה נראה יותר טוב על המסך

          להגיב
      • dk (פורסם: 8-8-2017 בשעה 07:01)

        עד היום כשקר לי בלילה אני חושב לעצמי שמזל שלא קר פה כמו שהיה בבסטון!

        להגיב
        • אריאל גרייזס (פורסם: 8-8-2017 בשעה 07:13)

          LOL, מעולה

          להגיב
        • רובי פאולר (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:20)

          תכלס!

          להגיב
  5. אלון3131 (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:50)

    לגבי הסטארקים, תחושה שלי הייתה שאני מתרגש יותר מהם מהאיחוד. האיחוד בין סאנסה לאריה היה מאוד קר בעיקר מהצד של סאנסה, ובראן כמו שהוא אמר מזמן לא בראן, שבר לי את הלב קצת שמוירה אמרה לו שהוא מת במערה הזו(גם אותה עוד נפגוש בסדרה כנראה).

    סה"כ מובן הכיוון הכללי של הדמויות, ג'ון ובראן אחראים על הקרב בצפון, אריה היא הנוקמת של משפחת סטארק, דנריז הלניסטרים לכולם יש איזשהו כיוון עלילתי דיי ברור שנבנה לאורך זמן.
    נשארו 2 סימני שאלה גדולים, מצד אחד סנסה. מה היא רוצה בעצם, לשלוט בויינטרפל? להתחתן ולהיות שליטה איפשהו אחר? להגן על המשפחה שלה או על עצמה.

    והסימן שאלה הכי גדול הוא כמובן ליטלפינגר, ברור שהוא רוצה לסובב את סאנסה על האצבע, אבל איך? ולאן זה הולך? הוא באמת חושב שהוא ישב על כס הברזל יום אחד? מצד שני אם הוא פשוט יעלם או ימות או יעוף לאיזה חור זה יהיה אנטיקליימקס רציני לאחת הדמויות היותר מרתקות בסדרה.

    להגיב
    • אזי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:53)

      מסכים לגבי ליטלפינג שחטף יבוש רציני מבראן ובטח יחטוף יבוש דומה מאריה ואם איך שהדמות שלו מתקדמת כרגע לא יפריע לאף אחד אם ימות, אולי אפילו אחוש הקלה.

      מצד אחד, שום דבר שהוא עושה לא הולך לו, מצד שני, הוא נכשל באופן מעיק. זה לא מענין כבר לראות אותו

      להגיב
      • אילן (פורסם: 7-8-2017 בשעה 21:24)

        אין מצב שהוא ימות בצורה כל כך פשוטה. ליטל פינגר הוא הדמות הכי תככנית בסדרה. לא בונים דמות כזו כדי להרוג אותה סתם כך.

        להגיב
        • ליאור (פורסם: 11-8-2017 בשעה 08:30)

          כן רק שמי שבנה את הדמות הזו היה ג.רר מרטין ולא היוצרים הללו.
          מאז שיש נתק הין הספרים לסדרה קרו לטעמי שני דברים.

          1.הסידרה נהיתה יותר מהירה ודחוסה.
          2.הסידרה נהיתה פחות מעמיקה.

          לדרקונים וקרבות הקצב החדש משפר אבל לדמויות כמו ליטלפינגר ובראו זה די מוצאי את העוקץ והופך לפחות מעניינים

          להגיב
    • אלון3131 (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:55)

      עוד נקודה היא כמה שהסדרה לא נותנת לך להרגיש בנוח 100 אחוז עם אף דמות(אולי חוץ מג'ון סנואו שהוא הטוב המוחלט וקצת טיפש אולי).

      "חונכנו" לשנוא את הלניסטרים ולהיות בעד דנריז ואז אתה מגיע לסצנה ורואה את דנריז האהובה וצבא הברברים שלה פשוט שוחטים את צבא הלניסטרים וזה גורם לך להרגיש רע, מזכיר לך שאין פה טוב באמת כנראה.

      עוד דבר אולי זה רק אני אבל קיבלתי משמעות לסצנה של אריה עם אד שירן והחיילים, להזכיר לנו שהצבא הלניסטרי מורכב מסתם חבר'ה מסכנים כמו שאר החבר'ה המסכנים בעולם. ואז להראות אותם נשחטים ונשרפים חיים בקרב.

      להגיב
      • קרקו (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:57)

        מילואימניקים עם ערכת הקפה נראים אותו דבר בכל מקום.

        להגיב
        • אלון3131 (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:58)

          אצלנו בתותחנים הם על חצי ב' עם הרבה חול על הפרצוף.

          להגיב
      • אזי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:59)

        גם אני חזרתי בדיוק לאותה נקודה עם אריה והרגיש לי שגם טיריון חשב אותו דבר
        שהוא שוחט אנשים שהוא יודע שכל מה שהם עשו רע זה להוולד בצד הלא נכון

        להגיב
      • מדי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 22:04)

        חייב להוסיף, פשוט רציתי שיתחילו להוריד דרקון אחד, למרות שזה הצד הרע. גאוני!

        להגיב
    • איציק (פורסם: 7-8-2017 בשעה 20:23)

      אני מסכים שליטלפינגר רוצה לסובב את סאנסה, רק לא חושב שזה על האצבע. וגם פה נכון לשאול, אבל איך?

      להגיב
      • שי (פורסם: 8-8-2017 בשעה 01:13)

        עכשיו הם שני תאבי כוח, הסיכוי שלו זה אם הוא ישכנע אותה שביחד יצליחו יותר מלחוד. או שהוא ישחק על הטראומות שלה וישכנע אותה שהיא צריכה הגנה מהאפשרות שג'ון ישיא אותה למישהו

        להגיב
      • yaron (פורסם: 8-8-2017 בשעה 19:01)

        סאנסה לא מבושלת, היא עדיין לא יודעת מה היא רוצה להיות כשתהיה גדולה…
        אני לא סומך עליה.
        גם בראן לא, הוא רואה כמה נתיבים בעתיד שלה ולא יודע באיזה תבחר.
        את אריה הוא רואה נקי לחלוטין ולראיה הענקת הפגיון.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 8-8-2017 בשעה 19:05)

          זה לא סותר את העובדה שליטלפינגר רוצה לסובב את סאנסה על אחד מאיבריו.

          להגיב
  6. דודי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 17:59)

    פרק נהדר שממשיך עונה שונה לגמרי מ 4-6. אני חושב שהעובדה שסוף סוף די.אנד.די יודעים שהספר הבא לא צפוי בקרוב ואז מרשים לעצמם חופש לספר את הסיפור בדרך שלהם. וזה נותן שדרוג עצום לסדרה, מאז עונה 3 לא היה כזה פאן. טוב, מאז עונה 4 פרק 2.

    לגבי המפגש בין האחיות, אני דווקא לא רואה אותו בתור מפגש קר או חסר רגש. החיבוק הראשון בין סאנסה שנכוותה מבראן לאריה שנכוותה מכל העולם הוא יותר מהוסס, ואריה אפילו עוד טיפה צינית.
    אבל אז הן מדברות על הדרך שהן עברו, על הקשיים והכאבים. והן מתחבקות שוב – חיבוק אמיתי. יכלו אולי עוד קלוזאפים אבל דווקא בחדר הקברים, בחושך, האיחוד מרגש מאד.

    להגיב
  7. שי ס. (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:11)

    נאמר מעליי דיקון לא ברון.
    ובקשר להימור השני שלך לא רק שג׳יימי חי, הוא זה שיהרוג את סרסיי וזה יהיה כדי להציל את טיריון (על זה סטטיק היה אומר ״קל״).

    להגיב
  8. Childish lion (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:22)

    כמה דברים:
    א. השיחה בין דאניריז לג'ון הזכירה את השיחות שלו עם מאנס במיוחד החלק האם אתה לא מוכן לוותר על הכבוד בשביל להציל את האנשים.
    ב. ילדי היער לא מתו בהגעת האדם וגם החומה לא נבנתה שהם הגיעו. הייתה מלחמה גדולה ואז הפסקת אש ורק אחרי המלחמה המשותפת נבנתה החומה.
    הילדים כנראה איבדו שליטה על הוויט ולכן הם התאחדו דבר שדי דומה למה שקורה עכשיו.
    ג. השורה של בראן בנוגע לאיך כאוס הוא סולם גורמת לי להאמין שימיו ספורים אי אפשר לחרטט מישהו שרואה הכל.
    אחד הפרקים האדירים שהיו שחכת ברשימת הקרבות גם את הקרב בקאסל בלאק ויפה שכל קרב מרגיש שונה

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:30)

      הזכרתי את הקרב על החומה בתור דוגמא "שלילית" – לדעתי הוא לא מצליח לעמוד בסטנדרט של הארבעה קרבות שהזכרתי, אולי כי חיכיתי לו מלא ואז הוא לא עמד בציפיות, אולי באמת בגלל המעברים התכופים, אולי כי הוא נקטע בין שני פרקים (בספר זה רצוף ההגעה של סטאניס שמצילה אותם). נקודה מעניינת בהקשר הזה – שלושה מארבעת הקרבות לא מוזכרים בכלל בספרים. אולי כשנותנים ליוצרים יד חופשית מקבלים דווקא תוצאות יותר טובות מאשר כשמראש מוכתב להם איך הקרב ייראה?

      להגיב
      • Childish lion (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:56)

        הקרב בזירה במירין קרה בספר וקרב הממזרים והקרב הזה עדיין לא יצאו בספרים (שלא יצאו לעולם).
        אני חושב שהקרב על החומה היה ברמה שלהם

        להגיב
        • אזי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 19:10)

          הקרב על החומה היה הרבה יותר אישי משאר הקרבות.
          ברוב (או כל) הקרבות יש מפקד וחצי כוכבים בכל צד ואלפי חיילים אנונימיים שטובחים אחד בשני.
          בקרב על החומה היו המון עורבים ופראיים שכבר הכרנו אישית. זה הפך אותו למאוד שונה משאר הקרבות ומצויין לדעתי

          להגיב
  9. יואב דובינסקי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:24)

    הבעיה בקצב של הפרקים האלה שהמעברים הלוגיסטים ממקום למקום הפכו למהירים כמו טלפורט. מילא זה היה רק הדרקון שעף מהר, אבל צבא דותרקי שלם פתאום משיג את הצבא של ג'יימי.

    אכן היה הרבה גמד ודרקונים, אבל ירידה ניכרת מאוד בכמות הסקס בסדרה. אני תוהה אם הסיבה לכך כי הפכה לפופולרית מאוד והתקבצה לסצנות יותר מיינסטרימיות או כי כרגע בכל המקומות המרכזיים הנשים בשליטה.

    להגיב
    • אזי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 19:14)

      דווקא יחסית המרחקים הגיוניים בפרק הזה

      להגיב
      • tazza (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:07)

        דווקא בפרק הזה הם כן?
        בחיי שאני לא מבין אנשים. בבקשה ברצינות שמישהו יסביר לי איך דווקא פה הם כן? (אלא אם הדותרקים כבר היו ביבשת הרבה קודם, כי לטוס לרוחב ווסטרוז עם דרקונים זה שטויות)

        להגיב
    • איציק (פורסם: 7-8-2017 בשעה 20:28)

      אל תשכח, הסטטיסטיקה לבסוף נוטה להתיישר, אל יאוש.

      להגיב
  10. יואב (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:25)

    וכסייד קיק הקבוע של אריאל(((:
    המלצה רותחת ל- בקצה הנהר-: Top of the Lake. הפקה אנגלית- אמריקאית-ניו זיילנדית של ג'ין קאמפיון האדירה.
    עונה ראשונה מעולה ווירדית לאללה.
    עונה שניה מתפתחת להיות אפילו טובה יותר. יש פשע אבל יש עוד כל כך הרבה דברים…
    שחקנית ראשית- אליזבת מוס, מסיפורה של שפחה. שחקנית פשוט מרתקת ויוצאת דופן.

    להגיב
    • תומאס (פורסם: 7-8-2017 בשעה 22:23)

      עונה ראשונה של TOP OF THE LAKE היתה לפני כמה שנים כבר, לא? או שאני מתבלבל עם סידרה אחרת..

      להגיב
      • עומרי (ירוק) (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:23)

        אתה לא מתבלבל, לפני שנתיים לדעתי. אחלה עונה. המבטא שלהם הרג אותי..
        יואב – אליזבת' מוס תענוג. היתה נהדרת במד מן

        להגיב
      • יואב (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:47)

        תומאס, נכון. הופתעתי שיש עונה שניה. ממש.

        להגיב
        • תומאס (פורסם: 8-8-2017 בשעה 10:47)

          אז תודה רבה. רץ להוריד.

          להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 7-8-2017 בשעה 23:32)

      היתה פעם סדרה בריטית the lakes – זאת היתה סדרה פשוט אדירה. הייתי מת לראות אותה שוב

      להגיב
      • יואב (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:49)

        אריאל, נכון. אם אני לא טועה, מהיוצר של המפצח(בעיני הסדרה הכי טובה שנוצרה).

        להגיב
        • יואב (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:50)

          יש מארז שלה לקנייה אם מתגעגע.

          להגיב
    • matipool (פורסם: 9-8-2017 בשעה 09:41)

      יואב – אפשר לראות את העונה החדשה של הסדרה בלי קשר לקודמות?
      העונה החדשה עלתה כולה היום בהוט והביקורות באמת מצוינות.

      להגיב
  11. ran (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:40)

    ג'יימי חי
    ולהערכתי הפרק הבא יפתח בסצנה בה
    הוא שבוי מול דאנירז כאשר טיריון קרוע מהסיטואציה עומד לידה.

    השבוע עלתה אצלי מחשבה מעניינת (בכל מקרה מעניינת אותי…),
    מרטין לא מתעכב בהוצאת הספר או כותב לאט,
    אלא אין לו כוונה להוציאו עד שהסדרה תסתיים.
    ולא רק שהספרים יצאו אחרי הסדרה, הם יהיו בעלי סוף שונה מהסדרה.

    להגיב
    • כחול (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:15)

      מחזיק אצבעות שזה מה שיקרה.
      רק שיוציא אותם (את שניהם)

      להגיב
  12. אמיר (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:42)

    נהדר. תודה. תמים מצידך לחשוב שהיוצרים יוותרו על התרחיש שבו ג'יימי מחסל את אחותו אהובתו.

    להגיב
    • שי ס. (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:45)

      חד משמעת, וזה יקרה תוך העדפה של טיריון על פנייה

      להגיב
      • NoONE (פורסם: 7-8-2017 בשעה 21:15)

        לא יקרה , לפחות לא בעונה הנוכחית.
        הרמז למה שיהיה בין ג'יימי לאחותו היה בפרק הזה וזה קשור למה שהיא הולכת לעשות עם הגולדן קומפני

        להגיב
  13. דורון (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:47)

    בנוגע לילדי היער ובני האדם – ילדי היער הם היושבים המקוריים של ווסטרוס, כשהגיע האדם הראשון היתה מלחמה בינם לבין בני האדם וכדי לרסן את בני האדם הם יצרו את מלך הלילה ואת ההלכים הלבנים. ההלכים הלבנים קצת יצאו משליטה ואילצו את הילדים ובני האדם להתאחד. אחרי האיחוד בנו כל מני אנדרטאות ברחבי ווסטרוס ואת החומה.
    בראן מסובב את ליטלפינגר על האצבע, לראות את פטר מאבד את הצבע בפנים כשבראן מטיח בפניו את משפט המחץ שלו, "כאוס הוא סולם", פשוט תענוג. ובאותו עניין – לראות את דאבוס מתקן את שגיאת הדקדוק של ג'ון (fewer) בדיוק כמו שסטאניס עשה לו בזמנו.

    לגבי ג'ון ודנאריס – ג'ון אולי יכרע ברך אבל אין ספק שהוא ודני יסיימו את העונה בחדר המיטות ואת הסדרה על כס הברזל-ביחד, או בקבר.

    להגיב
    • tazza (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:08)

      תודה רבה!
      לדעתי אריאל סתם מחלטר שהוא טוען שקרא את הספרים ;)

      להגיב
  14. אמיתי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 18:50)

    אחלה אריאל כרגיל..עדיף רק לא לערבב שימחה עם עצב ודרקונים עם ליברפול.
    פשוט עונה על סטרואידים. אזלתי דימעה כשהאחיות נפגשו. אגב דינאריס כן השתמשה בדרקונים כדי
    לעזור לדותראקים. היא פתחה להם פירצה בשורת הרומחים. יש לה איזה סטיק שם בקוקפיט על הדרקון?

    להגיב
    • עסק שחור (פורסם: 7-8-2017 בשעה 19:07)

      הם עומדים בפאקינג שורה. לא יותר פשוט לבוא מהצד ולשרוף את כל השורה במקום איזה פתח מסכן באמצע?

      להגיב
      • tazza (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:10)

        הם עמדו בריבוע, סתכל ברגעים לפני שראו את הסוסים מתמקמים בראש הגבעה, אמנם לאיזה שוט קצר אבל רואים.

        להגיב
      • Matipool (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:36)

        הם עמדו בשלוש שורות כשהקשתים בשורה האחרונה.
        דאינריז והדרקון נתנו את מכת האש הראשונה ( דאני צעקה את מילת הקוד והדרקון נכנס לפעולה) ורק אח״כ התחיל הקרב פנים אל פנים.

        להגיב
        • איציק (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:38)

          האם ייתכן והדרקון קצת פספס ועל הדרך שרף כמה דוטראקים או שהייתה בקרת אש מאד רצינית?

          להגיב
          • Matipool (פורסם: 8-8-2017 בשעה 10:06)

            היא לא נתנה לו גבולות גזרה אז הוא חרג.

            להגיב
    • עסק שחור (פורסם: 7-8-2017 בשעה 19:10)

      ולגבי הסטיק… זה טריק ידוע (לפחות בשיריון) – מתחילים לירות עם המאג קרוב אליך ומתקנים כיוון לפי הפגיעות.

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 19:12)

        התכוונתי לטיסה עצמה..סחבק היה (בין השאר..) נגביסט. שיטה ידועה גם בחי"ר

        להגיב
        • עסק שחור (פורסם: 7-8-2017 בשעה 19:27)

          טייס אוטומטי. לא צריך סטיק.

          להגיב
        • yaron (פורסם: 8-8-2017 בשעה 19:06)

          מה הבעיה, טייס טלפאתי וטילים מונחים.

          להגיב
  15. מיקו גוטליב אהלן סבבה (פורסם: 7-8-2017 בשעה 19:13)

    סצינות הקרב איבדו הרבה לאורך העונות.
    עכשיו זה פשוט רעשי רקע לדמויות הראשיות שמסתובבות ומדי פעם הורגות איזה יריב כאילו כל אחד מהם זה ואן דאם בשיאו. קרב אמור להיות כאוטי.

    להגיב
    • tazza (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:12)

      קרב הממזרים היה כאוטי, ממש כאוטי.
      וגם פה, ברון נתקל בעשרות גופות וגופים שמסתערים עליו/נשרפים עליו/מתים עליו/דוהרים עליו

      להגיב
  16. אורן השני (פורסם: 7-8-2017 בשעה 19:17)

    פרק אדיר, איך אפשר להשוות בכלל לשעמומון של שבוע שעבר. פוסט מעולה גם כן. מעבר לזה הכל כבר נאמר מעליי (חוץ מזה שבהילוך איטי זה כן נראה ברון, דיקון הרבה יותר גדול ממנו). כמו-כן מסכים עם תיאוריית אריה-נגד-ההר. מה שלא ברור בכלל זה מה קורה עם ליטלפינגר ומה הוא בכלל ניסה לעשות מלכתחילה. וגם למה להילחם בכלל עם הדותראקים כשאפשר לשרוף את כולם מלמעלה

    להגיב
  17. אילנסו (פורסם: 7-8-2017 בשעה 19:22)

    הייתי משוכנע שלא נראה סצינת קרב בכלל ושיחתכו לאחרי הקרב ויראו שדה קרב חרוך, או משהו בסגנון.

    סתם נק' שעלו לי מהבלוג:
    -גם אני הייתי משוכנע שאריה תלך (ווינטרפל השתנתה יותר מדי, מרגישה זרה וכו').
    -אם לא ברון, אולי דיקון הציל את ג'יימי.
    -גם אני מתחיל לאבד את ליטלפינגר.
    -הייתי על קצה הספה כל הקרב, מדהים.
    -כמובן שגנדלף, רק שמרוב ההלם מהפרק לקח לי שעתיים לחשוב על זה :)

    להגיב
    • Matipool (פורסם: 8-8-2017 בשעה 10:10)

      גם אני חשבתי שאריה החליטה להסתלק.
      ברון או דיקון. אין אופציה אחרת.
      ליטלפינגר, טיריון וואריז בנסיגה העונה. לדעתי זו ירידה לצורך עלייה (לפחות לגבי השניים הראשונים).

      להגיב
      • איציק (פורסם: 8-8-2017 בשעה 10:14)

        טוב, אתה לא מצפה שהאחרון יגדל פתאום ביצים.

        להגיב
  18. איציק (פורסם: 7-8-2017 בשעה 20:46)

    קרב בין אריה לבריאן לא בא לי בטוב. הוא מראה מבחינתי את הצד הרע של אריה. היא באה להשפיל את בריאן, והיא נהנתה מכל רגע. היא בכלל נראית כאחת שמתאים לה להשפיל. נכון שאחרי כל ההשפלות שעברה זה אולי נראה טבעי, אך צריך לדעת לבחור את מי, ולבריאן זה לא מגיע.
    הבלונדה מאשימה את איש השלג שהוא לא מוכן בגלל גאווה לכרוע ברך ובכך להפסיד את הקרב על הצפון. ואותה אפשר לחשוב הגאווה לא מובילה. היא חייה רק על האגו שהיא צריכה להיות על הכס, וכל מי שלא מכיר בכך הוא אויב. בכלל היא יותר ויותר נראית לי כאניקן סקיווקר. היא בבסיס עם כוונות טובות אבל נכנעת לצד האפל. תחילה זו ההפנמה של הכח שיש לה, בהמשך הצורך שכולם יכירו בכוח שלה, ולבסוף שגם יכנעו לו כי אם לא, אז…
    לג'יימי יש ידי זהב (לפחות אחת), ולכן הוא כבר יקמבן פתרון. לא נראה לי סביר שכך הוא גומר את החיים, רק לא כך, כאילו הוציאו לו את המוט מהמח כשהוא עדיין כלוא במטריקס ללא יכולת להלחם. לא הבנתי איך אחיו הספיק להגיע לשדה הקרב, הרי לא היה לו דרקון לרכב עליו, אבל המאבק הפנימי שלו היה החלק הכי מרשים בעייני בפרק זה.
    בעל שלוש העיניים הופך ליותר ויותר מגעיל, ונראה לי מחזיק מעצמו יותר מידי. למרות שהוא רואה הרבה, הוא לא יכול לעשות הרבה ולכן כדאי שיתנהג יפה כדי שיגנו עליו ויצילו אותו במקרה הצורך, ויהיה צורך.
    ציפיתי שבניצחון הראשון של הבלונדה נראה באיזה רגע את האיש והמוגלה (לשעבר) כסימן למהפך ותחילת הניצחונות. לא בא. אולי יבוא אחר-כך.
    עדיין ממתין להבין את תפקיד הכלב ולהקתו. נראה לי שצפוי עוד מפגש בינו, בריאן ואריה. משום מה נראה לי שגם תפקידו של חסר פנים לא הסתיים ואולי הוא דווקא יחבור לאחותו של ג'ימי כמשקל נגד לאריה. יש להם איזה עניין לא סגור.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 20:49)

      הופופופו תרגיע. זה לא פרשת השבוע פה. זה לא טוב וזה לא טוב

      להגיב
      • איציק (פורסם: 7-8-2017 בשעה 20:50)

        הכל טוב, שתנוח דעתך. גם שם בכל במצב מעולה.

        להגיב
        • אורן השני (פורסם: 7-8-2017 בשעה 21:06)

          עוד פעם הדתיים האלה, מבלבלים תמוח על אל האור..

          להגיב
  19. MOBY (פורסם: 7-8-2017 בשעה 21:21)

    טוב אז אני אמשיך בטרחנות שלי.
    היה פרק קצר ולא מספק.
    אריה הורגת את ליטל פינגר עם הפגיון הזה עוד בעונה הזו.
    לדעתי ג'ון לא חוזר לווינטרפל עד פרקי הסיום בעונה הבאה (אם בכלל), הכיוון החומה (עם או בלי דרקונים). שם הוא יפגוש את הצבא שלו ואת האחווה.
    מוזר שמחבק העצים לא יודע שליטל פינגר מכר את אבא שלו….
    איחוד הלניסטרים מסמל את זה שסרסיי נשארת לבד בלי צבא ובלי אחים.

    להגיב
    • דניאל (פורסם: 7-8-2017 בשעה 21:45)

      בקדימון של פרק 5 מראים את ג'ון בווינטרפל

      להגיב
      • MOBY (פורסם: 8-8-2017 בשעה 04:28)

        טוב, אז הניחוש שלי כנראה כשל במקרה הזה.

        להגיב
      • אורי (פורסם: 8-8-2017 בשעה 12:08)

        אם היינו רוצים לדעת מה קורה בקדימון, היינו רואים אותו

        באמת תודה

        להגיב
    • dk (פורסם: 8-8-2017 בשעה 07:15)

      דוקא הרמיזה "כאוס הוא סולם" כאילו אמרה "אני יודע מה אתה חושב ומה מתכנן". ובאופן כללי לא נראה שהוא מחלק מידע בקלות כי בתסריט הוא אמור למשוך עד סוף העונה לפחות.

      להגיב
      • תומר ש (פורסם: 10-8-2017 בשעה 09:51)

        זו היתה יותר מרמיזה. זה משפט שליטלפינגר אמר לואריז באחת מהעונות הקודמות.

        להגיב
  20. אילן (פורסם: 7-8-2017 בשעה 21:25)

    לדעתי ג'ון לא כרע ברך. מה שכן נראה לי שיקרה בקרוב מאד הוא שהיא תכרע על שתי ברכיה מול ג'ון.

    להגיב
  21. לן דוסון (פורסם: 7-8-2017 בשעה 21:37)

    לא יודע עם מקרה או לא אבל הפרק שודר בתאריך שהוטלה פצצת אטום, והדרקונים הם סוג של נשק לא קונבציונלי ביחס למה שהיה עד עכשיו. בכלל הייתה סוג של אבולוציה במהלך הקרב, חיילים רגליים מול פרשים, תקיפה מהאוויר ואז נשק נ"ט….

    להגיב
  22. קפטן נאטס (פורסם: 7-8-2017 בשעה 21:47)

    מבחינתי שני שיאים בפרק, הריקוד של אריה והמילמולים של טיריון. אריה, ממשיכה להפתיעה וכמו שאזי רשם היא אכן מזכירה את שיעוריה עם האמן. טיריון ו ״ראן יו פולס״ שלו פשוט מושלם. הוא קרוע ולא אתפלא אם נראה אותו משלב כוחות עם אחיו (שאין מצב שמת). את האחות שלהם אי אפשר לבטל בקלות, אבל ההימור שלי היא שבסדרה עמוסת רפרנסים, כמו שסרסי היא המד קינג החדש, ג׳יימי היה ויישאר ה״קינג סלייר״ וברגע של פיכחון יהרוג את אחותו. לא יפתיע אם הם יהיו חלק מ ״אחוות הטבעת״ הנדרשת לנצח את המתים המהלכים

    להגיב
    • אהד (פורסם: 10-8-2017 בשעה 00:14)

      +1

      להגיב
  23. טל 12 (פורסם: 7-8-2017 בשעה 22:18)

    תודה על עוד פוסט נהדר. איזה פרק, הכל עבר כל כך מהר, כמו 10 דק.. אז סוף סוף אריה הגיעה, ומה שכתבת עליה פשוט בול מה שחשבתי.

    ואכן נראה שדאינריז קבלה את הצעתה של הסבתא לבית טיירל. במקום שוב להקשיב לעצתו של טיריון, קבלה את ההחלטה לצאת בעצמה לקרב ולהשיב מלחמה שערה עם חיל האוויר. ואיזה סיום.

    להגיב
    • Matipool (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:46)

      לא עשר. חמש דקות. לא האמנתי שכבר נגמר.

      להגיב
  24. אזי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 22:19)

    בנקודות אחרי צפיה חוזרת

    הסצנה של אריה יושבת בווינטרפל, מסתכלת סביבה ורואה דגלים של זאבים גרמה אפילו לי להרגיש בבית

    השינוי הקיצוני שבראן עבר מהעונה שעברה לעונה זו מוסבר בצורה לא רעה בשיחה הקשה שלו עם מירה שמתחילה את השיחה כועסת ומסיימת אותה מתאבלת כשמבינה ש "בראן מת"

    כשראיתי את הפרק בצהריים, התרגום היה כנראה מגוגל טרנסלייט, השם של בראן תורגם לעברית "סובין". זה נהדר!

    קיבלנו אישור לאחד החלומות הגדולים של המעריצים שג'ון בקטע של דודה דאני

    הסצנה הארוכה של ברון במהלך הקרב, כשהוא בורח מהדותראקי ורץ לעקרב של קייבורן מזכירה מאוד את הסצנה של ג'ון סנואו בקרב הממזרים

    לא יכולתי שלא לשמוע את דרוגון מסנן "סאוחתו!" כשהוא שבר את העקרב עם הזנב אחרי שנורה.
    קצת כמו שאני מכה את הקיר אחרי שאני דופק את הזרת בפינה.

    כמה עקרבים כאלה יש?
    אני זוכר שקייבורן אמר שטובי הנפחים והנגרים עובדים על הדבר הזה.

    הרמה הטכנית שהגיעו אליה ב CGI של הדרקונים היא מושלמת. למעט העובדה שאני יודע שדרקונים לא קיימים, אין שום דרך לדעת שמה שרואים על המסך הוא עבודת מחשב.
    וכל פעם שראו את דרוגון בקרב הזה, נשימתי נעתקה כמו ילד קטן שרואה את קפטן הוק נעמד מאחורי פיטר פן. זה היה פשוט מרהיב!

    להגיב
    • איציק (פורסם: 7-8-2017 בשעה 22:53)

      על-סמך מה אתה קובע שדרקונים לא קיימים?

      להגיב
      • אזי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 23:21)

        על סמך זה שעוד לא ראיתי אף בלונדה נכנסת למדורה ויוצאת ערומה

        להגיב
        • איציק (פורסם: 7-8-2017 בשעה 23:25)

          אם ראיתה בלונדה יוצאת עירומה זה מספיק. רק שאין לזה שום קשר לדרקונים.

          להגיב
          • tazza (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:21)

            שמע איציק ההערות שלך עושות את היומן הזה יותר משזהבי אחראי לאליפות של מכבי

            להגיב
  25. אלי (פורסם: 7-8-2017 בשעה 22:21)

    הקרב על החומה היה הקרב הכי טוב בתולדות משחקי הכס..
    לא ברור לי איך אפשר לחשוב אחרת.
    רק ארייה תהרוג את סרייסי זה ברור..
    מלכת הדרקונים יורה לכל הכיוונים ולא ממש ברור מה המטרה שלה..
    ג'יימי לא ימות כי הוא חייב לפגוש את אחיו לפני זה..
    בגדול פרק מעולה
    חסרונות שקשה להתעלם מהם כבר
    יכולת המשחק של סנסאה ושל מלכת הדרקונים..

    להגיב
    • עובר אורח (פורסם: 8-8-2017 בשעה 07:26)

      קשה לי לעשות דירוג של הקרבות האדירים שהיו בסדר, אבל נראה שבהחלט הקרב על החומה הוא הכי אנדרייטד.
      היה שם תחושה של יאוש בקרב מול יריב שאין באמת סיכוי לנצח. בעיקר זכורה חי שם הסצנה האדירה של גלן (?) שנשלח עם קומת חיילים למשימת התאבדות לעצור את הענק שחדר לשערים.

      להגיב
    • yaron (פורסם: 8-8-2017 בשעה 19:17)

      +1 על הקרב על החומה.
      ככל שהדמות של סאנסה גדלה כך יכולת המשחק שלה נחשפת. חבל כי לדעתי צפוי לה עוד הרבה בהמשך. אני לא סומך עליה.
      בראן לדעתי ראדאר אנושי וכרגע הוא לא סגור לגביה.
      כמו שכבר כתבתי, על אריה הוא סגור ולראיה הפגיון.

      להגיב
    • ישרון (פורסם: 9-8-2017 בשעה 14:39)

      +1 על יכולות המשחק, בתחילת הפרק שהיא יוצאת על טיריון הייתי בטוח שאני רואה הצגה בבית הספר היסודי.

      להגיב
  26. ערן (המקורי) (פורסם: 7-8-2017 בשעה 22:33)

    - כל ילדי סטארק עברו שינויים דרמטיים מאז העונה הראשונה. בראן הפך ליצור מעצבן ביותר, לבטח כלפי משפחתו; אריה הפכה למכונת לחימה משוכללת; סאנסה הופכת לשילוב של בייליש וסארסיי, למעט הרצחנות והאכזריות. העוינות המופגנת של סאנסה החמוצה תמידית לאחיה (ג'ון, אריה) צופנת פיצוץ בקרוב.
    – לעומתם, מי שלא התפתח כמעט זה ג'ון. כרגיל, עושה את הדבר הנכון (בעיניו), והלא-פופולרי והלא-חכם בעיני כולם, ובכך מרתיח את תומכיו. אני בטוח שכרע ברך בפני דאינריז במערה. עובדה שכאשר סר דאבוס מתקן את האמירה ״לורד סנואו״ ל״קינג סנואו״- הוא לא נענה. אין יותר מלך בצפון.
    – שתיקת הציפורים של ואריז עברה ממצב ״תמוה״ למצב ״חשוד״. הבנאדם ידע עד לא מזמן מה כל אלמוני בקצה היבשת אוכל לצהריים, ופתאום אין לו מושג מכלום? לצערי מריח בגידה
    – טיריון לא עבר צד ולא היה גיס חמישי. הוא עדיין עם דאינריז, ובנוסף מתעב את אחותו ורוצה בנפילתה. ועדיין יש בו פינה חמה בלב לאחיו שתמיד תמך בו, ולא רוצה במותו. זה הגיוני וזה טבעי. זו לא בגידה

    תחזית והימורים:
    – סרסיי תישאר בחיים עד סוף העונה לפחות- לא רואה מצב ללא אויב אמיתי לג'ון ודאינריז בווסטרוז. יורון לא מספיק נמסיס.
    – בייליש לא יישאר פאסיבי ונבעך עד קצה הימים. השאלה אם יתקע סכין בגב סאנסה, או ששניהם יחד בגב יתקעו בגב אחיה בראן (השליט החוקי) או סנואו (שבו מרדה בפועל לפני שעזב)
    – אריה לא שונאת את ההאונד, לכן אני מניח שהמפגש ביניהם יוליד שת״פ נגד ההר. ואריה תוריד את מכת המוות עליו
    – תיאון יצטרך להרוג מישהו חשוב. מניח שזה יהיה יורון
    – טארלי האבא לא יכול למות סתם כך, חייבת להיות סגירת חשבון של סאם מולו. מניח שרק נפצע.
    – לא כל 3 הדרקונים ישרדו את העקרבים.

    להגיב
    • עובר אורח (פורסם: 8-8-2017 בשעה 07:28)

      תכלס ואריז הדמות הכי מיותרת עכשיו

      להגיב
  27. איציק (פורסם: 7-8-2017 בשעה 23:02)

    עוד דבר, נראה שהתסריטאים והבמאים מאד מושפעים מטולקין. לא רק הקטע של ברח. הקטע של החץ המחושל שיכול להרוג את הדרקון מאד מזכירה את הדרך בא מפילים את סמאוג בהוביט. הקרב מאד מזכיר את הקרבות בין האורקים המכוערים והפראיים לבין הצבאות המסודרים של האלפים. המזל, שזה מצטלם נפלא, אז למי אכפת.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 7-8-2017 בשעה 23:12)

      יותר מושפעים מפיטר ג'קסון שביים את שר הטבעות, אני מניח. סך הכל זה עובד ולא נראה כמו חיקוי אז אני חושב שזה בסדר.
      מה שחשוב זה ששבוע שעבר בלבלתי בין דמבלדור לגאנדלף – והופה, גאנדלף עושה הופעת אורח השבוע

      להגיב
  28. רני (פורסם: 7-8-2017 בשעה 23:25)

    איזה פרק, איזה סיכום. מעולים שניהם!!
    ניתוח ותחזיות שלי:
    1. מי שהציל את ג'יימי זה דיקון. ברון היה רחוק מדי בשלב הזה לדעתי.
    2. אל תזלזלו לעולם בליטל פינגר. להערכתי הוא הסתכל על הקרב בסיפוק שהפגיון בידי אריה ולא בפחד. הוא תכנן להביא לה אותו. הוא די טוב בצעדים טקטיים ועקיפים (בעיקר לטווח הקצר). צריך לראות מה הוא עוד מתכנן להמשך.
    3. כמות הרפרנסים בפרק הזה לעונה הראשונה (והעונות הקודמות בכלל) שוב גדולה ("כאוס הוא סולם"ת הפגיון וכל מה שהוספת, בטח היו אפילו עוד). לא יודע אם זה בגלל קצת עצלנות של העותבים או תחכום שאני לא לגמרי מבין למה הוא נחוץ. יש רעיון מה זה משרת?

    להגיב
    • שי (פורסם: 8-8-2017 בשעה 01:23)

      ברון היה בסביבה. הוא הפעיל את הסקורפיון שהדרקון בדיוק כיסח

      להגיב
      • רני (פורסם: 8-8-2017 בשעה 19:11)

        טוב, בדקתי בפריים-בי-פריים ונראה שבאמת ברון הוא זה שקופץ על ג'יימי. כנראה ווישפול-ת'ינקינג שלי. (ברון נהית דמות מאוסה בעונות האחרונות).

        להגיב
  29. שחר (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:04)

    פרק וניתוח מרהיבם,
    מבין הדרקונים רק דרוגון ישרוד, דאני אמרה בפרק שעבר ששני אחיה ראיגל ווסריוס כבר מתו, יהיו הרבה עקרבים במעלה המלך.
    מישהו צריך גם להטיס את 3 הדרקונים, רצוי 3 שהם לא דאנני.
    ג'יימי עומד להיות שבוי, טריון חייב לו, הכונו לעוד שיחה בלתי נשחכת.
    בראן רוצה את אריה בכיוון סרסי, כדי לצמצם נפגעים בשני הצדדים אם תהיה מלחמה גדולה במעלה המלך
    יש מרגל מרכזי אצל דאני, מעניין מי
    סאנסה לא תעשה כלום, ביילש ינסה לעשות משהו
    מחכה לנו עוד מפגש של תורמונד ושות מול הלבנים בקצה החומה

    להגיב
  30. הרמן וולף (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:06)

    מי שהציל את ג'יימי זה ברון, תעברו פריים פריים ותראו את השריון…

    להגיב
  31. NoOne (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:08)

    זה נכתב כבר בכמה מקומות אבל כל הקטע של הציורים במערה זה משהו שהמציאו בסדרה כדי לתת לדמות של דני עוד סיבות לעזור לג'ון סנואו להילחם בוויט וולקרס
    צ'ילדרן אוף דה פורסט מעולם לא הגיעו דרומה לדרגונסטון

    להגיב
    • tazza (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:29)

      ילדי היער היו בכל רחבי ווסטרוז עד שהגיעו הרוינאר (ראשוני האדם), לאחר מכאן בעקבות מלחמות והסכמים חיו רק בשטח היערות, לאחר מכן הגיעו האנדלים (אבות הבתים הדרומיים אשר מאופיינים בגובה רב ובשיער בהיר) שטבחו בהם גם ביערות.
      ולפני שדרגונסטון הייתה דרגונסטון כנראה ילדי היער היו גם שם.
      לא חושב שמדובר במשיכה באף של הכותבים.

      להגיב
      • NoOne (פורסם: 8-8-2017 בשעה 01:08)

        לא חושב , יש ספר נפרד של מרטין על תולדות ווסטרוס ושם רשום שילדי היער חיו רק בצפון ולא ירדו דרומה.

        להגיב
        • שי (פורסם: 8-8-2017 בשעה 01:25)

          הספר הגדול ההוא? הוא לא של מרטין, אני חושב שהוא סוג של אושר בידי מרטין אבל אי אפשר להסתמך עליו

          להגיב
          • NoOne (פורסם: 8-8-2017 בשעה 01:32)

            בגדול אי אפשר להסתמך על כלום כי זה בסך הכל סיפור שמישהו המציא והוא יכול לסובב את זה איך שבא לו.
            לא קראתי את הספר אבל למיטב זכרוני מרטין כתב את הספר יחד עם עוד שני כותבים

            להגיב
            • D! כאן ועכשיו (פורסם: 8-8-2017 בשעה 10:40)

              יפה, מישהו היה צריך לומר את זה!

  32. רן (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:10)

    הנבואה אומרת.שהאח הקטן של סרסי יהרוג אותה.
    אני שם את.הכסף על ג'ימי ולא על טיריון.
    אין סיכוי שהוא מת

    להגיב
  33. Rondi (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:11)

    תענוג של סיקור לסדרה.
    אם כבר מדברים על קרבות בולטים איך שכחת את הקרב על החומה שקיבל פרק שלם?

    להגיב
  34. עומרי (ירוק) (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:35)

    תענוג אריאל. וואו, איזה פרק. נשארנו דרוכים על קצה הספה בכל הדקות האחרונות, אדיר.

    הרגע שבו ג'יימי אומר לברון: "יש לנו סיכוי, לא?" ואז שניהם מסתכלים מבועתים כשדאני רוכבת לה על הדרקון לצלילי המוזיקה הקבועה… פרייסלס.

    אמרו את זה למעלה – כל הקטע עם ג'יימי לאורך הקרב היה נפלא. היתה לי הרגשה שכל רגע הוא נמלט ובסוף הוא נשאר כמו גדול ואפילו ניסה להוריד את דאינריז לבדו, בסוג של משימת התאבדות. המחשבה ברקע שטיריון שם ושהוא וברון (ששניהם אוהבים את טיריון) לא יודעים את זה, עשתה את הקרב הזה לעוד יותר מעניין.

    ומסכים לגמרי עם מה שאזי רשם על המפגש של אריה וסאנסה. באיזשהו מקום ציפיתי לקיטש והתרגשתי מאד שזה סופסוף קורה, אבל בתכלס – הדינמיקה ביניהן תמיד היתה awkward וטעונה, ועשו נכון יוצרי הסדרה שהשאירו את זה ככה. היה חיבוק והיתה התרגשות אבל גם זהירות וחשדנות הדדית. ובכל זאת, נדמה לי שאריה תאהב את סאנסה החדשה לעומת הבוז שרחשה לסאנסה הישנה והמפונקת.

    איזה פרק!!

    להגיב
  35. tazza (פורסם: 8-8-2017 בשעה 00:49)

    לדעתי לא מדברים מספיק על אמנות המלחמה (סון דזה) בהקשרי הסדרה. זה זועק לשמיים. זה עונה על המון שאלות ונותן המון חומר למחשבה:
    א) הכיבוש של רמות גנים היה צריך להיות ברור לטיריון: טיריון היה הממונה על המעות, ולכן ידע שאין לסרסיי כסף, לאחר שרמות גנים מרדה בכס, היה צפוי שמדובר בהזדמנות פז לעשות רווח קל, לצוק קאסטרלי אין חשיבות כל עוד יש את המבצר האדום להתחבא ממנו.
    ב) סרסיי לא בוטחת ביורון, כפי שכתוב בספר "אם אינך מכיר את הכוונות של שכניך, לעולם אל תכרות עמם ברית".
    ג) מדוע חיילי לאניסטר לא ברחו (גם לפני שראו דרקונים), כי הלאניסטרים ידעו שהם נמצאים על מה שנקרא deathground, באדמת מוות אתה לא בורח, אתה נלחם כמו אדם שהשלים עם המוות.
    ד) "גנרל חכם מביא את הציוד הצבאי מהבית, אבל סומך על יריבו בכל הקשר למזון (ואספקה)" כאשר דאינריז שורפת את האספקה היא תוקעת לעצמה סכין בגב. יכול להיות שיש לזה סיבה, לא אחת שיכולנו לנחש.
    ה) עוד הוא אומר, שמסע כפוי במהירות גבוהה גורם לצבא להימרח. שזה לא אמירה של מן הסתם, צבאות גדולים עשו את זה מבלי להימרח פעמים אינספור, הכוונה היא לצבא שלא מותאם לכך, כי זה אתגר לוגיסטי עצום לגרום לכוח גדול לצעוד יחדיו.
    למעשה הקרב שמתואר בפרק הזה, בכוונה או לא- הוא קרב קדש בין המצרים לחיתים. כאשר המפקד ,פרעה, הגיע לפני כלל הכוח שלו. דאינריז לא חיסלה (לפחות לא ממה שמתואר בסדרה, יכול להיות שהבנתי לא נכון) את כלל כוח לאניסטר, אבל היא תשלים את המלאכה בהקדם.

    עכברים אמיתיים היו צריכים לשים לב לאמירה של מירה, צריך לזכור שבית דיין נשבע לסטארקים עוד מימי המרד של רוברט. היא הנצר האחרון לבית שלה אם הוא עדיין קיים.

    להגיב
    • NoOne (פורסם: 8-8-2017 בשעה 01:27)

      לגבי טיריון , העונה הזאת פחות או יותר הרסה את הדמות שלו , עשו ממנו(וגם מ-ואריס) פציפיסט חששן שפתאום איכפת לו מהעולם.
      טיריון הוא אנס,רוצח,אחד שהרבה פעמים אמר שלא איכפת לו מאף אחד חוץ מעצמו , לא הפריע לו להרוג אלפי אנשים עם ווילדפייר.
      ובמקביל נתנו לו את סדרת העצות הדפוקה שהוא נתן לדני , וכמעט הפסיד לה את המלחמה , והטעויות שלו לא נגמרו
      הפכו את טיריון ו-ואריס לשתי נשים זקנות סורגות סוודרים שכל טיפת דם מוציאה להם את הנשמה.
      .

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:52)

        אין דבר שמטריד אותי בחיים כרגע יותר מהעובדה שאפילו אתה נכנסת לסדרה הזאת ברצינות ששמורה לגיקים הכי גדולים. תחזירו לי את צפריר של וגאס וההימורים!
        ובעניין אחר, ראיתי שהג'טס אתמול דאגו להבטיח את המקום הראשון בדראפט

        להגיב
        • NoONE (פורסם: 8-8-2017 בשעה 16:43)

          הקבוצות שלי עושות טנקינג כבר כמה שנים טובות , צריך משהו להעביר את הזמן.
          הג'טס הבטיחו את הבחירה הראשונה כבר מזמן , לא קווינסי אינונווה ישנה משהו.
          פציעה בצוואר היא פציעה קשה , אני מקווה שיחלים , אבל הג'טס היו 0-16 איתו ובלעדיו

          להגיב
    • ran (פורסם: 8-8-2017 בשעה 12:31)

      בית ריד ולא דיין :)
      דיין זה הבחור ששמר על ליאנה.
      והאם מירה היא הנצר האחרון קשה לדעת מאחר שאנו לא יודעים מה קורה עם אבא שלה שהיה עם נד בקרב עם דיין…

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 8-8-2017 בשעה 12:48)

        לא הגיוני שהוא עדיין בחיים – היינו אמורים לראות אותו נלחם לצד ג'ון וכאלו, לא?

        להגיב
  36. עופר פרוסנר (פורסם: 8-8-2017 בשעה 01:09)

    3 דברים
    1. אחלה סיכום. אבל ככה כל שבוע. ואני מאמין שזה אולי הפרק הכי טוב בסדרה.
    2. הקרב, במיוחד הסטינג שלו והדות'ראקים, זה הכי קרוב למערבון שראיתי בסדרה. זה היה כמו סרט של ג'ון פורד על אמפטמינים.
    3. 'ה'סצנה היא תת סצנה בתוך הקרב, אחרי שברון מופל מהסוס. צילום פשוט מדהים, מזכיר קצת את הסצנה של ג'ון סנו לפני עונה.

    להגיב
    • תומאס (פורסם: 8-8-2017 בשעה 11:31)

      נקודה 2 היא בדיוק מה שעבר לי בראש מהרגע שנאמר המשפט: "אתם שומעים את זה?". מאותו הרגע זה ממש הפך למערבון.
      מעניין מה הסטוריית הבימוי של במאי הפרק

      להגיב
      • Matipool (פורסם: 8-8-2017 בשעה 16:40)

        פארגו, עמוק באדמה, האשה הטובה ועוד הרבה (במקרה קראתי היום גם את הטור בוואלה וזה היה כתוב שם).

        להגיב
  37. שי (פורסם: 8-8-2017 בשעה 01:30)

    כמה מהמגיבים פה קצת מגזימים עם היכולות של הדרקון. לא חושב שהוא נלחם בצבאות לבד – יירו עליו מכל כיוון ומהר מאוד איזה חץ יוריד את הרוכב שלו.

    ואחלה סיכום, כרגיל. הפייבוריט שלי.

    להגיב
  38. אורי (פורסם: 8-8-2017 בשעה 01:44)

    אם כבר בקטנות עסקינן – אהבתי שבראן מזכיר לליטלפינגר את השיחה הנהדרת שלו עם ואריז על "Chaos is a ladder" –
    (2:15)
    https://www.youtube.com/watch?v=iRS8a8HjqFs

    להגיב
  39. שמואל (פורסם: 8-8-2017 בשעה 07:40)

    https://www.youtube.com/watch?v=X17pjukf8rA
    בדקה 5:39 רואים שברון מציל את ג'מי

    להגיב
    • בילבו באגינס (פורסם: 8-8-2017 בשעה 21:57)

      נכון. זה ברון

      להגיב
  40. עובר אורח (פורסם: 8-8-2017 בשעה 07:43)

    סיכום מעולה. פרק מדהים. שתי נקודות:
    – אני חושב שליטלפינגר עולה גבוה עכשיו בבורסת ההרוגים הבאים של הסדרה. הדמות שלו כבר די תקועה, ועכשיו הוא עם מישהו שיודע את כל התככים שלו ועם מישהי שיש לה יכולת, אמצעי וכוונה לגביו. לדעתי הוא ימות בקרוב, וישאיר מאחוריו את האגו שהוא שתל בסאנסה לגבי מאבקי השליטה עם ג'ון.
    – היה קרב פשוט מדהין, ודווקא מה שאהבתי לגביו זה ששני הצדדים נראו מרשימים. ברור שבסוף הלאניסטרים נשחטו. הם נתפסו בעמדה מאוד לא נוחה בהפתעה. אבל ראו גם תוך כדי איך הסדר והיתרון בציוד שלהם עוזר להם נגד הדותראקי. בקרב שקול בין הלאניסטרים לדותראקי אני לא בטוח מי לוקח.
    – אגב, היה הרגע שבו איזה חייל אומר לטיריון "אתם לא יודעים להילחם". זה היה פרייסלס. התחבר טוב עם הרגשות המעורבים של טיריון
    – אגב 2, מיד רצתי לבדוק מי היה הבמאי של הפרק. ושמחתי לראות שמאט שאקמאן מביים גם את הפרק הבא.

    להגיב
  41. ניק (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:12)

    סיכום מעולה כרגיל!
    3 נקודות שעלו לי בבוקר בדרך לעבודה:
    1. מבחינתי זה הפרק הכי טוב בסדרה אי פעם. ראיתי את 3 העונות הראשונות במכה ומה שקורה כשיש לך פרק שכזה במרתון זה שאתה ישר שם את הפרק הבא ולא מספיק לעקל באמת את מה שראית. בעונות 4-6 לא חושב שהיה פרק שהתקרב לזה.
    2. הועלתה פה נקודה שגימי ומצילו יתקשו לשחות עם הרבה שיריון ו3 ידיים – לדעתי דווקא דיאנריז תציל אותם (לפחות את גיימי) כדי שיהיה לך קלף מיקוח נגד סרסי. ואז הלכתי עוד צעד קדימה וחשבתי שמי שישחרר אותו זה טיירון, כאות תודה על שגיימי הציל אותו פעם.
    3. הדרקונים נראים מאוד פגיעים כעת – גם אם החץ הבודד שפגע בדרקון לא עשה לו נזק משמעותי עצם זה שהוא נאלץ לנחות ולנוח נותנת הרבה מאוד זמן לצבא שיהיה מוכן לזה לירות עליו כל מיני מינים של חצים\אבנים\נוזלים כשהוא נייח.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:30)

      זאת קתלין סטארק שתשחרר אותו, לא?
      לדעתי, דרך אגב, הקרב בהארדום היה יותר מרשים מזה, הכי מרשים בסדרה, אבל הפרק ככללותו היה באמת יותר טוב. קשה לי להגיד לגבי הכי טוב בסדרה, אבל בהחלט טופ 5 בקלות

      להגיב
      • ניק (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:48)

        לפי הספרים היא חיה, לא?
        שוב אולי אובייקטיבית היו פרקים יותר טובים, אבל אני ראיתי אותם במרתון אז האימפקט יותר נמוך.

        להגיב
        • טרנטה (פורסם: 8-8-2017 בשעה 22:44)

          חיה זו לא ההגדרה המדויקת.
          היא הושבה לחיים כמו בריק דונדאריון ע"י תורוס.
          הבעיה איתה היא שזה קרה איזה כמה ימים אחרי שהפרייז שיספו היטב את גרונה והשליכו אותה לנהר.

          להגיב
    • שמעון (פורסם: 8-8-2017 בשעה 20:40)

      לא יודע מה כולם תלהבים מהעונה הזאת. בינונית ביותר עד כה.

      עונה 4 הייתה הכי טובה בסידרה בפער ענק, אח"כ עונה 1. עונות 5-6 היו לא משהו בכלל.

      להגיב
  42. איציק (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:13)

    בהתכתב עם הפוסט משבוע שעבר, בפרק זה ליטלפינגר עשה הרבה פחות טראש-טוק, ורואים שמתחילים לו מיחושים בגב ;)

    להגיב
  43. אמיר ב (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:15)

    מסתבר של Noah Syndergaard השתתף בפרק ואפילו הרג דות'ראקי

    https://www.nytimes.com/2017/08/07/sports/noah-syndergaard-game-of-thrones-episode-5.html
    יש פה כמה ציוצים מצחיקים

    אחלה סיכום אריאל. נהניתי מאוד

    להגיב
  44. MOBY (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:31)

    טעות אסטרטגית עצומה של ג'יימי. הקרב גמור ואתה חושף את נשק יום הדין? עדיף שהיה נשרף ואז בהפתעה נחשף במקום בו ניתן לנצח….

    להגיב
    • איציק (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:35)

      ממש לא מסעים, אם היה מצליח להוריד את הדרקון (לא לפצוע) היה מוריד גם את הבלונדה ואז אפשר היה לסגור את הסדרה (וברור שזה לא היה קורה כי הבטיחו עוד עונה), אבל ג'יימי לא הבין שאז הוא יישאר מובטל וחשב רק לפתור את בעיות ממלכתו, ומנקודת מבט זו זה היה הגיוני.

      להגיב
      • אורן השני (פורסם: 8-8-2017 בשעה 08:45)

        לדעתי זה היה די ברור שהוא כיוון ישירות על הבלונדה

        להגיב
        • MOBY (פורסם: 8-8-2017 בשעה 14:33)

          אתם מאכזבים אותי בתור בוגרי מסיבות חנוכה בגנים וביסודי.
          החנית היא להפיל את הפיל.
          לנסות לפגוע ברוכב? מה אתם בפנטזיה? חיים בסרט?
          חוץ מזה, מה יותר גרוע מעדר של דותראקים דוהרים ללא מעצורים?
          עדר של דותרקים ללא רועה!
          ככה או ככה טעות אסטרטגית.

          להגיב
  45. רותם (פורסם: 8-8-2017 בשעה 09:43)

    אחלה פרק
    שילוב בין רוקדים עם זאבים ללב אמיץ

    להגיב
  46. פאקו (פורסם: 8-8-2017 בשעה 10:29)

    נהדר.
    הרפרנס ל-Run you fools היה אדיר. משפט שהפך להווי אצלנו במשפחה והותיר אותנו עוד יותר שמוטי לסת בקרב.
    וכשברון (אחת הדמויות האהובות עליי אישית) כיוון על דני והדרקון, היה חשש לגורל שני הצדדים. לא קורה הרבה.

    להגיב
  47. טיפה סרוחה (פורסם: 8-8-2017 בשעה 11:20)

    1.למה כולם בטוחים שלליטלפינגר יש כוונות רעות?אין מצב שהבחור פשוט מאוהב סטייל סנייפ?
    2.מלכתחילה חשבתי שהסדרה הזו נחמדה+ ואוברייטד מטורף,אבל אחד דברים שהערכתי אצלה בעונות הראשונות היא חוסר היכולת לצפות אותה כשמתו בה גיבורים ראשיים ללא הבחנה(כמובן עם כלכך הרבה דמויות מפתח זה הרבה יותר קל אבל בכל זאת)בעונות האחרונות עם החזרה של כמה דמויות מהמתים היא איבדה מבחינתי גם את ה+ והפכה לנחמדה בלבד.הדרך היחידה לקבל אותו חזרה מבחינתי היא לתת לסרסיי לנצח! (אבל מבלי שאריה תמות או תצא נפסדת,כל שאר הסטארקים-בכבוד) יש פה עוד מישהו חוץ ממני שישמח מסיום כזה או שאני חולני חח

    להגיב
    • ניק (פורסם: 8-8-2017 בשעה 11:33)

      אני מזמן אמרתי שאני בעד המהלכים בכלל!

      להגיב
    • רותם (פורסם: 8-8-2017 בשעה 12:17)

      מסכים לגמרי
      גם עם העבודה שהסדרה היא בהחלט אובררייטד ( ואני פריק של טולקין מילדות)
      ההפקה לעומת זאת מרשימה כל עונה מחדש.

      להגיב
    • שי (פורסם: 8-8-2017 בשעה 12:18)

      ההבדל מסנייפ שהארי פוטר הוא בן וסנייפ לא שקל אותו כתחליף

      להגיב
    • איאן ראש (פורסם: 8-8-2017 בשעה 17:07)

      אין מצב שליטל פינגר הוא פשוט אבא של סאנסה?

      להגיב
      • אריאל גרייזס (פורסם: 8-8-2017 בשעה 17:19)

        הוא ניסה לנשק אותה, אפילו בשביל הסטנדרטים של הסדרה הזאת – איכככ!

        להגיב
    • שמעון (פורסם: 8-8-2017 בשעה 20:37)

      אני מייחל כבר 7 עונות שאריה תמות. שונא את הדמות הזאת. היא כנראה לא תמות בקרוב.

      להגיב
  48. טרנטה (פורסם: 8-8-2017 בשעה 11:58)

    אני רק לא הבנתי איך ג'יימי שוקע במים שעומקם 10 סנטימטר (לפני שניה הסוס רץ שם).
    חוץ מזה – סצינת קרב מעולה. המחישה מעולה את הכאוס. ברון מתרוצץ בין הסוסים והאנשים השרופים…מעולה.

    להגיב
  49. אורי (פורסם: 8-8-2017 בשעה 12:09)

    רק שגנדלף אמר FLY YOU FOOLS, לא RUN

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 8-8-2017 בשעה 12:15)

      אם כבר לדייק, אז טיריון לא אומר fly אלא flee

      להגיב
  50. תומר חרוב (פורסם: 8-8-2017 בשעה 12:11)

    מצוין כרגיל אריאל.
    רוצה להוסיף על רגע הגריז פינת איך פגשתי את אמא: שדנייריס עושה למיסנדיי tell me more!! tell me more!! ומהצד השני דאבוס כווינגמן של ג'ון שמעודד אותו להתחיל עם דני.

    להגיב
    • אריאל גרייזס (פורסם: 8-8-2017 בשעה 12:54)

      יש המון דברים קטנים בסדרה בכלל ובפרק הזה בפרט שהם פשוט מהנים. נגיד, הקטע של ריקון ודיקון שמשום מה כל פעם מצחיק אותי מחדש. או ברון אומר לדיקון – they don't teach you that in fancy lad school, ha?
      או אביר הבצל מתקן את ג'ון מless לfewer, כמו סטניס בזמנו.

      להגיב
      • רובי פאולר (פורסם: 8-8-2017 בשעה 13:10)

        עוד רגע היו מתחילים לדון בפוט מסאז׳ או בדיון הגדול בתולדות הטלויזיה – החבר׳ה ב״אוז״ יושבים בעיר הברקת ותוהים האם כדי להיות קוק-סאקר אתה חייב שיהיה לך זין או לא בהכרח :-)))))

        להגיב
  51. דנידין (פורסם: 8-8-2017 בשעה 15:11)

    1. זה ברון מציל אותו. עשינו סלואו מושן.
    2. איך האגם הזה, מטר מהיבשה, כלכך עמוק?
    3. גם הטביעה של ג'יימי מזכירה סצנת נפילה משר הטבעות.

    להגיב
    • איאן ראש (פורסם: 8-8-2017 בשעה 19:42)

      2. צולם בסחנה, צעד אחד וכבר ארבע מטר עומק.

      להגיב
  52. DS (פורסם: 8-8-2017 בשעה 15:14)

    1. מי שמציל את ג׳יימי זה ברון בוודאות כי סצנה אחת קודם אחרי שהוא קופץ מהעקרב השרוף הוא רואה פתאום סוס לבן ללא רוכב, כשברור שהוא לקח אותו, למרות שלא רואים. וגם בהילוך איטי אפשר לראות שהוא דומה לברון.
    2. ההחלטה של ג׳יימי להישאר לפקד בקרב למרות שהוצע לו לברוח הייתה לא פחות ממרגשת, ועוד יותר ההחלטה שלו להתאבד (פשוטו כמשמעו) כדי להרוג את דנריס. ההיסוס שלו לפני, כשראה את הכידון מולו לפני שלקח אותו, כנראה מסביר שהוא הבין את תוצאת ההסתערות שלו. הוא עדיין נאמן לסרסי, בדגש על עדיין.
    3. ברון הוא ללא ספק בטופ של הדמויות האהובות עלי בסדרה, וזה עוד לפני הפרק הזה. יחד איתו: אריה, ההאונד ואביר הבצל.
    4. מספיק יש לנו פה את קוראי הספרים שכל הזמן משווים לספרים, לא צריך גם את אלה שרושמים מה קורה בפרק הבא. תודה שהרסתם את ההפתעה.

    להגיב
  53. 49ers (פורסם: 8-8-2017 בשעה 15:19)

    קראתי את הפוסט ואת התגובות לו.
    הבטתי ימינה ושמאלה כדי לחפש את אלו הדומים לי…
    אין.
    אתם אשכרה יושבים, כותבים ומנתחים פרק מסדרת טלויזיה (מופתית \ דבילית \ ילדותית \ מגוכחת \ נהדרת… כ"א יבחר את התואר המתאים)?
    כשאריאל כותב (ומנתח) פוסט על מהלכים כאלו ואחרים במשחקי הפוטבול, או הליגה האנגלית, כשהוא (או כ"א מהכותבים כאן) בוחן לעומק מיהו ומהו מאמן גדול (במקרה הזה), או מה הביא את הסיהוקס להחלטה x ולא y בגמר הסופרבול (במקרה אחר), או מעלה פוסט שדורש חשיבה – אני יכול להבין את כל התגובות, שהרי גם אני קורא ונהנה מהן ולעיתים אף מגיב.
    אבל כשהפוסט מנתח "מהלכים" בסדרת טלויזיה דמיונית, טובה ככל שהיא, והתגובות זורמות עם זה, אני באמת מנסה להבין… אני הממש יוצא דופן?
    "העובדה שהם לא פשוט רצו וברחו משדה הקרב היא סוג של נס בעיניי"……..
    לא. פשוט החלטה של הבמאי.
    כשליברפול מפגרת 3:0 במחצית וחוזרת לשיוויון ונצחון, זה קרוב לנס (מבחינת האוהד), זה משהו ייחודי ומיוחד, לא מבויים ומאדיר את הספורט והרגע. ועוד מליון דוגמאות אחרות.
    אז אני באמת מנסה לבדוק את עצמי… היכן פספסתי?
    :)

    להגיב
    • איציק (פורסם: 8-8-2017 בשעה 15:27)

      פספסת:
      1. שההחלטה של הבמאי לא הגיונית בעליל,
      2. הטויסט בעלילה היה לא צפוי,
      3. סתם מעניין האם מצליחים לחדור לראש של התסריטאי,
      4. צודק,
      5. למרות שאתה צודק, משתעשעים בשביל הכייף, מה רע? כשאני קורא ספר ומצליח בלי בעיות לנחש את הצעד הבא, אני שם את הספר בצד. לא מעניין, אז כאן זה הרבה פעמים מעניין.

      להגיב
      • 49ers (פורסם: 8-8-2017 בשעה 16:26)

        הכי אהבתי את סעיף 4….
        לא עקבתי ברצף על כל העונות, אז קטונתי.
        לא רע בכלל להשתעשע, אני ממש בעד.
        זה לא שאני לא רואה סדרות מטורללות (לאחרונה, הנותרים) ומנסה להבין ולפענח.
        תודה

        להגיב
        • yaron (פורסם: 8-8-2017 בשעה 20:28)

          1. לא פספסת.
          2. אם אתה כבר צופה אז תראה מסודר מההתחלה.

          להגיב
  54. D! כאן ועכשיו (פורסם: 8-8-2017 בשעה 16:21)

    תכלס אין דבר הרבה יותר מטומטם מלאהוד ספורט מקצועני, כשעוצרים לחשוב על זה. לעודד חבורה של ילדים שצעירים ממך לפעמים בשלושה עשורים ומלא, ומרוויחים בשבוע מה שאדם ממוצע לא עושה בשנה – זה דבילי. ביותר.

    אבל כיף

    להגיב
    • 49ers (פורסם: 8-8-2017 בשעה 16:30)

      לא מסכים, אבל נניח שדבילי..
      יש הגיון (מסויים) בלהתעצבן, לא להבין, לשאול מדוע כך ולא אחרת וכו' וכו' כשזה בלייב, מול העיניים ואף אחד לא יכול להבקיע פשוט כי בא לו.
      אז אולי דבילי, אבל בהחלט ראוי לניתוח, להבנה ואולי ללמוד מטעויות (כמו למשל, לא לאהוד את הפורטי ניינרס).
      בכל מקרה, מסכים עם הסיפא – כיף!

      להגיב
      • D! כאן ועכשיו (פורסם: 9-8-2017 בשעה 13:23)

        תראה אני מכיר בערך הסוציולוגי של הספורט וכמרכיב זהות בנפש האדם – אבל עדיין כשאני עוצר להסתכל על עצמי תוך כדי צפייה במשחק של קבוצה אבודה – אני יודע איך אני נראה

        להגיב
  55. רותם (פורסם: 8-8-2017 בשעה 19:51)

    סצנות קרב גדולות שהשאירו חותם קולנועי אחרי הצרחות של הדותראקים ופאקינג דרקון מאחוריהם מאתמול בלילה

    הטוב הרע והמכוער [ טוב ברוור]
    רוקד עם זאבים – מבחינתי הסרט הראשון שהצליח להעביר את העוצמה של האינדיאנים.

    לב אמיץ [ האבא של סצנות צרחות,ברברים וסוסים משופדים ]
    להציל את טוראי ראיין – בכלל שפילברג הוא אחד הגאונים במאה הנוכחית כשמדובר בסצנות קרב
    ועוד לא התחלתי עם אחים לנשק ופסיפיק.

    שר הטבעות – עד היום מלך רוהן מצמרר אותי עם ה- 5000 סוסים שלו שמגיחים מן הגבעה

    להגיב
    • שמעון (פורסם: 8-8-2017 בשעה 20:47)

      סצינת הקרב או המלחמה אם תרצה הכי טובה בלאק הוק דאון. כל הסרט הוא סצינת לחימה אחת גדולה ומדהימה והכי אמיתית שיש.
      לב אמיץ גם חזק.

      להגיב
      • רותם (פורסם: 8-8-2017 בשעה 23:59)

        גם צ׳ארלי וחצי ? :)

        להגיב
    • ערן (המקורי) (פורסם: 10-8-2017 בשעה 10:04)

      תחת השפעה טרייה (ראיתי אתמול בקולנוע)-
      דנקרק.
      פחות או יותר מההתחלה עד הסוף.
      סוג אחר של אינטנסיביות דרוכה ומורטת עצבים במהלך קרבות, אחריהם וביניהם.

      להגיב
  56. DS (פורסם: 9-8-2017 בשעה 08:34)

    מי שחושב שיש בעיה גיאוגרפית או כרונולוגית בהגעה של דאני והדות׳ראקים לקרב עם הלאניסטרים – הנה קישור להסבר יפה (כולל מפה) שעושה הגיון ומסביר שאין פה בעצם חור בעלילה.

    http://heavy.com/entertainment/2017/08/game-of-thrones-season-7-episode-4-map-timeline-of-battle-was-there-plothole-spoilers/

    להגיב
  57. חיים שרגא (פורסם: 9-8-2017 בשעה 09:29)

    אני חייב להגיד שהייתי מראשון בערב עד היום לפנות בוקר באנגליהף בלי אפשרות ממשית לראות את הפרק. חמקתי מספוליירים במשך יום וחציץ הגעתי הביתה בשש בבוקר. בשש וחצי כבר התחלתי לראות את הפרק, התקלחתי ולעבודה.

    כשהדרקון תקף נהייתה לי צמרמורת. הרי כולנו חיכו לרגע הזה שש שנים.

    להגיב
  58. חיים שרגא (פורסם: 9-8-2017 בשעה 20:56)

    הפרק שעשה לי הכי וואו היה HOLD THE DOOR. לא בהכרח הכי טוב, אבל הנאה פסיכית.

    להגיב
  59. איציק (פורסם: 10-8-2017 בשעה 10:54)

    קצת לא קשור אבל יכול להיות שתאון משחק את מוקי?

    להגיב

מה דעתך?