הנצחון על לסטר (וגם: באלו על פרוזאק ובנט)

– המחצית הראשונה היתה איומה, ו(הכנס שם של קבוצת תחתית או מרכז טבלה) שיחקו ממש טוב. כמה פעמים אמרנו את זה העונה?

– כמה תסכול מדידייה דרוגבה – ואיזו מחצית שניה אדירה הוא נתן. קודם כל השער המצוין, ובעקבותיו התעורר ופצאום חזרה לו המסירה, הנגיעה הראשונה הנפלאה, וכמובן המנהיגות שלוקחת אותנו למקומות הכי רחוקים.

– סוף סוף זכינו לראות את מוריניו מצחקק על הספסל ונינוח לקראת הסיום, כי תודה לאל ניצחנו ביותר משער יתרון. אתה רואה ז׳וזה? זה לא נעים יותר להיות פחות מתוח עד השריקה האחרונה?

– כשאיבנוביץ׳ מקבל אישור לעלות למעלה קורים דברים. אחרת, אין מספיק שחקנים כדי ליצור מספיק תנועה מפתיעה וחפיפות.

– מה קורה עם המסירות בעקב העונה? נראה לי שבכל משחק הזאר ופאב נותנים כ״א בממוצע 3-2 מסירות עקב, כשאוסקר מוסיף עוד 2-1. האם זו הדרך היחידה לפרק הגנות צפופות? כי אם כן אז סבבה.

– שיחקנו הערב ללא חלוץ על הספסל, ועם חלוץ בן 37 על המגרש. שזה רק טיפה שונה מראשון מול ארסנל, אז שיחקנו עם אפס חלוצים על המגרש ואחד על הספסל (שנכנס במחצית).

– חלוצים בפרמייר ליג: לליברפול אין אחד נורמלי ובריא, ליונייטד יש המון אבל אף אחד לא פוגע, לארסנל יש את ז׳ירו בעיקר, ולנו… לנו יש את דרוגבה!

– קמביאסו הוא שחקן נפלא ואני מתגעגע אליו. מזל שלא הצליח לעצור את הגול של טרי כשעמד על הקו.

– פאב נראה כל כך מאושר כשירד לספסל עם התחושה שהנה הוא בדרך הנכונה לזכות באליפות הראשונה ובתואר המועדונים הראשון שלו בתור שחקן מוביל.

– אני יכול להמשיך עם בולטים לנצח, אבל לילה טוב בינתיים!

 

וזה נכתב לפני:

1. אמצע שבוע

אתמול נערך בפרמייר ליג משחק של ליברפול מול האל. בגדול, משחק חשוב עבור ליברפול שמנסה לנצל את ההפסד של יונייטד לאברטון וגם עבור האל סיטי שמנסה להתרחק מהתחתית. אבל זה לא סקסי מספיק כנראה, ומה שנראה לי כפתרון אטרקטיבי למדי לשאלה מה לעשות בזמן שבת-זוגי מעבירה אימון יוגה ובתי ישנה שנת ישרים – בקושי קיבל איזכור באיזשהו מקום. בספורט 5 עסקו בשישיה של שחטאפה חטפה מהארסה, ובכותרות המשנה על הפציעה של קווין לאב. בגארדיאן לא היה סיקור מינט-ביי-מינט של המשחק כלל, ובמקום בחרו להתעמק בלה ליגה, בעוד חפירה בוועדת החקירה של אסון הילסבורו, ובמפגש הגביע של באיירן מול דורטמונד שנגמר באופן משעשע בתוצאה של 2:0 בפנדלים. והבוקר לא היה סיכום משחק בדה-באזר.

אם לנתח את הסיבות לחוסר העניין במשחק בצורת בולטים:

1. ליברפול מאכזבת

2. אמצע שבוע? למי יש כח לכדורגל ועוד בעשר בלילה כשמחר קמים לעבודה? בקושי לצ׳מפיונס יש לנו כח להישאר ערים

3. האל בחוץ זה אולי מגרש קשה, אבל לא נשמע כמו פוטנציאל למשחק מעניין

4. לליברפול אין שחקנים שעושים דברים מופלאים על המגרש

ניסיתי לסדר את הדברים לפי סדר החשיבות, אבל ככל שאני מסתכל על זה יותר, אני חושב שדווקא נקודה 4 היא המשמעותית ביותר. לליברפול יש צורת משחק מודרנית, תנועה של כל השחקנים על המגרש, אוסף של שחקני בית וצעירים, עושה משחק ברזילאי, מאמן מצוין, שחקן צעיר עם שליטה טובה בכדור ועתיד מזהיר – אבל אין כרגע את השחקן שיגרום לאנשים להצמד למסך גם ברגעים אפלים ואפורים יותר, בידיעה שהנה, בכל רגע יכול לקרות משהו מופלא.

והאמת – שבליברפול כן ניסו. מאריו באלוטלי היה אמור להיות השחקן הזה, אחרי לכתו של הסוארס. קיבלנו שחקן הרבה יותר ממושמע, שיורד להגן בקרנות יפה יפה כמו שרודג׳רס ציווה עליו, שיורד מהדשא בחילופים בלי לבעוט בבקבוקים, שמנסה לנוע לשטחים, שאפילו עוזר בהגנה (ושבר את מלכודת הנבדל בשער של האל) – אבל כל הקשור לניסים ונפלאות, למה שנקרא creative flair – פשוט נעלם אצלו. אף פעם לא היתה לו ממש חדוות משחק, אבל הוא היה יכול לתת פתאום טיל מ-30 מטר שהיה מעיר את המשחק וקצת אפילו את עצמו. עכשיו זה פשוט עצוב לראות אותו. כאילו קיבל פרוזאק – שפתר את הדכאון אבל הכל עובר רחוק רחוק ממנו.

עזבו אתכם ממגינים שמאליים במקום גלן ג׳ונסון, חבר׳ה – אתם צריכים אופי, ואופי של נגרים (לא משנה כמה פעמים הנדרסון יבעט, וברוך השם הוא בעט אמש 4-5 בעיטות לשער) הוא נחמד אבל לא יביא את ההתלהבות והתשוקה.

נכון, אתם עדיין מועדון גדול, גם ככה יש לכם קהילה ומעריצים בכל העולם, אבל בשלישי בלילה, דווקא כשניסיתם להתברג חזרה למירוץ לטופ 4 – לאף אחד באמת לא היה אכפת.

2. אמצע שבוע (2)

ועכשיו מגיעה מנת הפיהוקים העיקרית: צ׳לסי מול לסטר, משחק שעשוי לקרב אותנו עד כדי 3 נקודות מהתואר, והוא בחוץ מול קבוצה מתאוששת בפורמה לא רעה.

בנוסף לכל הצרות, אנחנו שוב ללא חלוץ מעל גיל 17 ומתחת לגיל 37 – מה שדי מבטיח שז׳וזה יבחר בחלוץ מעל גיל 37 לשחק עוד 90 דקות שיתחברו להן יחדיו לעינוי אחד ארוך. ולא שאני נגד דידייה האיש והאגדה, אלא שהאיטיות של כל מהלך שקשור בו, הקלות שבה הוא מאבד כדורים, המסירות הלא מדוייקות, הלאות מהדקה הראשונה, כל אלה גורמות לפנטזיונרים כמוני לייחל לכל דבר אחר על פני המחזה הזה, כולל נסיונות כמו אוסקר בחוד, איבנוביץ׳ חלוץ מטרה, וכמובן שלא אתנגד גם לראות את דומיניק סולאנקה. אבל כנראה שמוריניו יודע הרבה יותר טוב, כי לפי ארבע העונות שלו אצלנו, הוא יעדיף כל דבר, כולל לעלות במערך ללא חלוץ כלל, על פני מלהרכיב היום את סולאנקה ב-11.

יש כמה מהלכים שאוהדי צ׳לסי התחננו אליהם במהלך העונה האחרונה:

– שיעשה יותר רוטציה

– שיעדיף את רמי על דרוגבה

– שישלב צעירים

– שיעדיף את זומה על קאהיל

– שיחזיר את אזפי לצד ימין וייתן לאיבנוביץ׳ מנוחה או יחזיר אותו לעמדת הבלם וייתן לפיליפה לשחק בצד שמאל

אני לא טוען שכל הדרישות האלה חכמות. אבל ברגעים מסויימים הן נראו טריוויאליות כל-כך – ואי אפשר היה להבין אם מוריניו בכלל מודע להן או שהוא כל כך מרוכז בדרך שלו שהן פשוט לא עלו על דעתו. ואכן מעט מאד מזה קרה, בעיקר השילוב של זומה שנעשה בהצלחה רבה, אבל גם ההצלחה הרבה לא הביאה לשינוי ב-11 הקבועים. לפעמים אני לא יודע אם הוא עושה את זה דווקא, או שזה רק כדי ליצור בהירות והרכב מגובש עם כמה שפחות סימני שאלה.

יהיה מעניין לראות אם בענה הבאה יחליט ללכת על משהו, אחד מהרשימה או אחר, בלב שלם ובלי היסוסים, גם במחיר של כשלונות. לדוגמה: לופטוס צ׳יק כשחקן הרכב קבוע ב-11 החל ממשחקי ההכנה.

קשה לי להאמין.

3. שר חינוך

לא ממש אכפת לי שממנים את בנט לשר החינוך. אני די אדיש לזה, למרות שיש לי בת בתחילת דרכה בבי״ס.

אבל לדעתי, והיא מתבהרת ככל שאני חושב על זה יותר – שר חינוך לא צריך להיות בכלל פוליטיקאי.

לא שולמית אלוני, ובטח שלא יוסי שריד, וגם לא גדעון סער ולא בנט.

שר חינוך צריך להיות מישהו שמופקד, (ותסלחו לי פה על הפופוליזם) על חינוך הילדים שלנו, ועל התשתית לדורות הבאים, ועל האקדמיה, ועל החזון, ולשים בעמדה הזאת מישהו שמתעסק כל היום המו״מ קואליציוניים זה פשוט ביזוי התפקיד.

נכון, גם בעולם החינוך יש פוליטיקה. והרבה. שר החינוך לא צריך להיות בהכרח היפי שהביאו מבי״הס הדמוקרטי בכליל. אבל הוא גם לא צריך להיות מוצר מדף ממרכז הליכוד, ולא ה-last man standing של מאבקי ההנהגה של תנועת ישע, ולא תככן שמלקק לצירים של מרצ.

אז רוצים לחוקק חוקי משילות? יופי. תתחילו בחינוך – שר לא מהפוליטיקה, שימונה לקדנציה משוריינת של 4 שנים, גם אם יש בחירות באמצע (כמובן שניתן להדיח אותו אם הוא עושה משהו קלוקל אבל זה כבר האותיות הקטנות)

העתיד שלנו
העתיד שלנו

 

הטורניר לזכר גשימוב: קרלסן
החותמת של קוואי כסופרסטאר

55 Comments

עדי אבני 29 באפריל 2015

לגבי ההעדפות של ערוץ הספורט שכחת את הסיבה החשובה ביותר והאמיתית:
5. זכויות השידור לא בידינו

אריק 29 באפריל 2015

לי היה אכפת!!
מה הייתי עושה בלי ליברפול? מה?
מחחמת את ליבי במחזורים מאכזבים מראה שתמיד יש גרוע יותר ונמוך יותר.
אם הם לא היו היה צריך להמציא אותם. וכן אני יודע, זאת שמחה עלובה אבל זה רק הופך אותה לטובה יותר.
תודה לך ליברפול. רק אל תשתני.

שמעון 29 באפריל 2015

רק להבין מהסאבטקסט שלאוהדי יונייטד אין יותר קבוצה להתגאות בה מחמם את ליבי.
מזל שיש נקודות אור בחיים

בני תבורי 29 באפריל 2015

מצוין שמעון

אריק 29 באפריל 2015

זה לא סאבטקסט זה כתוב במפורש – בנחמת עניים ננוחם.

wazza 29 באפריל 2015

להגנתם של אוהדי ליברפול – הם היו עסוקים בחגיגות ה25 שנה…

JM 29 באפריל 2015

צ'לסי הוא לא מועדון שרוצה להיכשל גור, או שמוכן לקחת את הסיכון הזה – כי אנחנו יודעים מה ייקרה במחיר של כישלון… כל מה שאתה אומר עכשיו לא יהיה רלבנטי אפילו אצלך.

תראה לי קבוצה אחת בטופ האירופי בשנים האחרונות שהעלתה שחקן מהנוער והצליחה בזירות הגדולות.
בפעם האחרונה זו הייתה ברסה בדור הזהב לפני 8 שנים ומאז אף שחקן לא עלה והשאיר חותם.

אם אנחנו רוצים להתחרות בשנה הבאה גם בליגת האלופות נגד ריאל, ברסה, באיירן ואפילו יונייטד ששנה הבאה תהפוך את עצמה לסגל הטוב ביותר באנגליה, לא רק שאנחנו לא צריכים לתת הרכב ראשון לצעירים (הכוונה להריץ אותם גם במחיר כישלון – אלא אם כן הם טובים מספיק כמובן), אלא לקנות לפחות 2 שחקני וורלד קלאס או קרוב לזה.

אני בעד צעירים – אבל מה לעשות כשאתה גודל במועדון כמו צלסי אתה צריך להיות צעיר מיוחד מהרגיל.

Roy 29 באפריל 2015

אני מסכים, אבל ישנן מסגרות המתאימות כבמה לשחקנים צעירים: גביע הליגה, המחזורים לאחר הבטחת התואר (בתקווה שיסגר כבר מול פאלאס) ואפילו הגביע האנגלי במידה מסויימת.
אם לופטוס וסלואנקה כבר בסגל הקבוצה, כדאי לתת להם את הצ'אנס – אפילו לעשרים דקות כאשר אין לנו חלוצים כשירים ודרוגבה לא מספק את הסחורה (בטח לא ל-90 דקות).

no propaganda 29 באפריל 2015

באיירן העלו את מולר אלאבה ובאדשטובר בעונת 2009 2010.

ניק 29 באפריל 2015

אתה מתכוון שואן חל העלה את כל האלה…

no propaganda 29 באפריל 2015

כן כמובן, כמאמן באייירן.

אדם 29 באפריל 2015

בתור מי שעושה רושם של ידען בליגה הגרמנית – האם היה דיבור על מולר לפני שהוא עלה לבוגרים? מה היו הציפיות ממנו?

no propaganda 29 באפריל 2015

כן מולר נחשב לפרוספקט אבל לא ברמה שהוא נהיה בפועל. למעשה למרות שואן חאל הוא זה שהעלה אותו לבוגרים, כבר בתקופת קלינסמן הוא קיבל דקות בכמה משחקים.

צור שפי 29 באפריל 2015

ביחס לחלק הפוליטי, שמע – ככה זה פוליטיקה. אני מתקשה להבין למה, לשיטתך, דווקא שר החינוך צריך להיות לא פוליטיקאי בהשוואה, נניח, לשרי הבטחון והבריאות. יש הרבה פגמים בשיטה הפוליטית הישראלית אבל זה שהשרים הם פוליטיקאים זה לא המצאה ישראלית וזה מה שמקובל ברוב המקומות. ואתה יודע מה? ככל שאני רחוק מדעותיו של בנט הוא לא נראה לי מועמד גרוע במיוחד בגלל שהוא כבר הוכיח יכולת עשייה.

ניק 29 באפריל 2015

צפי לקחת לי את המילים מהמקלדת, ב2 שורות הראשונות – במצב אידיאלי בכל המשרדים יהיו אנשי מקצוע ולא פוליטיקאים שגם ככה לא יקדמו כלום שלוקח יותר מ2-3 שנים (הקדנציה שלהם)…
לגבי בנט כשר חינוך? יש לי השגות, לאור דעותיו הלא תמיד נאורות של האיש

גור אילני 29 באפריל 2015

יש הבדל מהותי בין בריאות, תשתיות ואפילו בטחון לבין חינוך. לשם שיקולים זרים לא צריכים להכנס.

אריאל גרייזס 29 באפריל 2015

עזוב בטחון בצד, כי שם תמיד שמים איש "מקצועי" (וזה לטעמי חלק מהבעיה, ששר הביטחון הוא חלק מהמערכת), מה ההבדל בין בריאות לבין חינוך? למה בבריאות זה בסדר שייכנסו שיקולים זרים?

יניב פרנקו 29 באפריל 2015

הכי גרוע זה לשים מישהו ללא ידע כלכלי ואפילו תעודת בגרות במשרד האוצר.
דווקא במשרד החינוך היכולת של מישהו שהגיע לפוזיציה פוליטית בכירה כמנהל זה משהו שלגמרי יכול לעבוד – בבריאות או באוצר היקפי החומר התיאורטיים והמעשיים הם בלתי ניתנים להשלמה דרך מיומניות ניהוליות ופוליטיות.

המגיב הצביע יש עתיד פעם אחת בחייו.

גור אילני 29 באפריל 2015

לדעתי זה דווקא פחות עניין של ידע: בכל המשרדים הדבר החשוב ביותר הוא אידיאולוגיה וחזון – והיכולת לבחור את האנשים המצאימים לעזור לך להביא את החזון לכדי מימוש.
וכל המשרדים ראויים למקסימום טיפול ענייני ללא שיקולים זרים.

ההבדל לדעתי בחינוך הוא שכאן מדובר בילדים חסרי ישע, שאין להם זכות בחירה. פה מצניחים עליהם סיורים בחברון, שם למידה משמעותית, פה האחר הוא אני, אופק חדש, יום לימודים ארוך, מטלטלים את המערכת כמו בקליפת אגוז.

צריך לתת להם שקט ולהרחיק אותם כמה שיותר מכל זה.

יניב פרנקו 29 באפריל 2015

אפשר להביא מנהל טוב לקבוצת כדורגל או לרשת קמעונאית או לבית ספר גם בלי להיות מומחה בתחום ובתנאי שהאיש בעל שיעור קומה ובעל מיומנויות פוליטיות , ניהוליות וציבוריות .
זה הרבה הרבה יותר מסובך לעשות את זה בחברה פיננסית או בבית חולים .

אהד 29 באפריל 2015

לא ברור למה אתה קובע שיש הבדל. שיקולים זרים לא צריכים להיות עניין כשמדובר בחינוך של הילד מוישלה, אבל אם מוישה נמצא באשפוז, אין בעיה לערב שיקולים זרים.
ולגבי בנט, הוא עדיף בעיניי במשרד הזה מאשר מלך הרפורמות פירון ובוודאי דרעי.

אריאל גרייזס 29 באפריל 2015

לא יודע למה אתה אומר שאין לליברפול שחקן שמרתק אותה למסך, היה לה אחד אתמול ששם שני שערים ובישל עוד אחד. סממממממקקק

אהד 29 באפריל 2015

ליברפול לא הייתה צריכה לשחרר אותו, גם אם משמעות הדבר שהוא היה יושב ביציע כל העונה. מחכה עדיין לקבוצה האמיצה שלא תיכנע לשחקניה.

גור אילני 29 באפריל 2015

הם היו מפסידים המון כסף.
צ׳לסי עשתה את התרגיל הזה (בקונטקסט אחר) לפלורן מאלודה – והתוצאה היא שכולם יצאו די מבוזים מהניסוי הזה, כולל הקבוצה והאוהדים.

אהד 29 באפריל 2015

לא יודע.. אולי היו מפסידים הרבה כסף, אבל מצד שני היו משדרים לשחקנים שליברפול פה בשביל לקחת אליפות ולא כדי לשמש מקפצה לברסה ולריאל.

גור אילני 29 באפריל 2015

אתם חיים בעבר.
מצד שני, גם אני עצוב עדיין על חואן מאטה.

אריק 29 באפריל 2015

למה???

גור אילני 29 באפריל 2015

עצוב על המכירה שלו. מתאים או לא מתאים למוריניו, חתיכת שחקן מיוחד

אריק 29 באפריל 2015

הוא בהחלט חביב כשחקן סגל אבל אם מישהו מוכן לשלם על שחקן סגל כל כך הרבה לא צריך להצטער. אתה יודע עם הffp

ערן (המקורי) 29 באפריל 2015

אם זוכר נכון אתמול כבש 2 ובישל 3 (לניימאר, מסי, והפנדל)

ק. 29 באפריל 2015

לניימאר, מסי, צ'אבי וגרם לפנדל

צור שפי 29 באפריל 2015

כשהקבוצות שלי לא משחקות אני בדרך כלל בוחר במשחק שיש בו מבחינתי קצת יותר עניין כש"יותר עניין" יכול להיות מאבק על אליפות או משהו אחר או סתם תחושה שבמשחק נתון יש לי יותר השקעה ריגשית מאשר באחר. אם צמד המשחקים אתמול היה משוחק בעונה שעברה אין לי ספק שהייתי מסתכל על האל-ליברפול כי זו היתה עונה שכל הרומנטיקנים, או לפחות רובם המכריע, מתו שליברפול תיקח אליפות. כמאמר הבנאי המשורר – איך זה נגמר בסוף כולם יודעים – אבל זה לא רלבנטי לעניינו. השנה ליברפול רומנטית בערך כמו דודה שלי (סליחה שולה) וכשהאלטרנטיבה היא לראות כנראה בפעם האחרונה את קלופ נגד פפ (לפחות בקונפיגורציה הנוכחית) היה לי ברור על מה אני הולך להסתכל.

תשימו בצד את האנומליה שזה המקרה היחיד ביקום שבו אני בעד צהובים-שחורים נגד אדומים – איזה חתיכת משחק זה היה. היו בו כל כך הרבה דברים מוזרים ומטורפים. למשל – שופט שמקפח קשות את ביירן בבית שלה זה דבר שאני ממש לא זוכר. כשהיא הובילה 0-1 ושלטה במשחק לגמרי, היה שם פנדל של אלף אחוז שהיא לא קיבלה (למרות שבדיעבד על פי הפנדלים שהיא כן קיבלה אולי עדיף היה לה לקבל הוצאת חוץ במקום…) וברור ש-0-2 היה סוגר עניין. והיתה הטרגדיה של רובן שחזר מהפציעה שיחק פחות מרבע שעה, נפצע שוב ויצא. והיו את העשר דקות האלה בחצי השני שרק נוייר שמר אותם בחיים ואחר כך החטאות אה-לה-רוני רוזנטל של שוייני (עוד חזרה מהגיהנום) ובסוף התברר שכל זה היה רק הפתיח לאחת מדרמות הפנדלים הכי גדולות שראיתי. תמיד חשבתי שאנגליה לוזרית בפנדלים אבל מה שהלך שם אתמול מגדיר מחדש את המושג לוזריות. ורבאק, אלה גרמנים, אלה באירן מינכן. מה זה??

וחוץ מזה נראה לי שפפ לקח את הסחבקיאדה שלו עם צוות השופטים קצת יותר מדי רחוק, נשבע לכם שלחיבוקים שלו עם השופט הרביעי היה פלייר הומו-ארוטי מודגש (הוא ממש נתלה על צווארו בערגה) – זה לא שאני לא מפרגן לו (ליברלים אנחנו, לא?) אבל זה היה בכל זאת די משונה לראות.

וכן, אחרי ששת סימני הקריאה מול פורטו פתאום הנה שוב צפים ועולים סימני השאלה סביב הביירן הזו וכמובן סביב העבודה של פפ וה-legacy שלו במועדון, והכל ערב המפגש עם בארסה שהשישיה שלה אתמול היא אולי לא אינדיקציה לכלום אבל יש לי בכל זאת תחושה שמטוטלת התחושות (שלא לדבר על שערי ההימורים) זזה בליל אמש.

ורק דבר אחד "קטן" נשאר לבקש – שדורטמונד לא תבעט בדלי מול מי שזה לא יהיה כי ראוי לקלופ וראי למועדון לסיים את הדרך המשותפת הרומנטית שלהם בצעידה אל השקיעה עם הגביע ביד.

גור אילני 29 באפריל 2015

תודה צור, תיאור שעושה חשק לראות את השידור החוזר

בני תבורי 29 באפריל 2015

תיאור מדויק של ליברפול, אוהד הקבוצה מתקשה לראות את הדברים באופן הזה. מסקנותיי: לפחות עוד עונה לרוג'רס ורכש מתאים.

שמעון 29 באפריל 2015

אני לא רוצה להגיד שזה אוקסימורון, אז אני אהיה עדין ואגיד שלהבנתי יש חוסר סימביוזה בין רוג'רס לרכש מתאים.

אני חושב כמוך אך המסקנה: אך ורק יורגן קלופ! יוכל למשוך איתו שחקנים אטרקטיביים ולא ריקי לאמברטים עם כל אהבתי אליו…

Gil - Zimbabwe 29 באפריל 2015

גם לדעתי ליברפול לא צריכה להחליף מאמן, רוג'רס יקבל ניסיון ועם היידע שלו הוא יהיה אחד המאמנים האנגלים הטובים.
אבל מצד שני הכי מתאימים (לדעתי כמובן) עבור ליברפול הם מרטינז – הקבוצות שלו תמיד משחקות נהדר. והשני הוא סטיב ברוס – אין היום מאמן באנגליה שהשחקנים משחקים עבורו כמו ברוס, אין אצלו כוכבים ומי שלא מתאים לא נישאר.
בלי קשר – היה פעם מאמר נהדר (עלי מוהר?) בעיתון העיר עליו. במילים שלי זה שהוא הכי אליפלט בעולם אבל ראבק הבן אדם פעמיים קפטן מנצ'סטר יונייטד אלופת אנגלייה. כמובן שאצל מוהר זה שירה.
גם היום, שימו לב כמה שנים הוא מאמן בליגה הראשונה? אמנם הגדולות לא סופרות אותו אבל אני מאמין שיומו יגיע.

גור אילני 29 באפריל 2015

מרטינז? תראה מה הוא עשה עם סגל נהדר העונה באברטון. כלום.

אני חושב שהוא רק נראה כמו דאג סטאמפר.

Gil - Zimbabwe 29 באפריל 2015

היה לו חוסר מזל בפתיחה, הוא גם מאמן כמו שהאוהדים של ליברפול אוהבים, התקפה.
גור, מצד שני נגיד שהם מפטרים את רוג'רס וזו תהיה טעות. מי רוצה לבוא לליברפול חוץ מכאלה שכבר באנגלייה.

matipool 30 באפריל 2015

גיל – רודג'רס הוא צפון אירי . לא אנגלי .
לעצם העניין – מה שרודג'רס עשה בעונה שעברה היה כמעט נס . החלום האופטימי היה להשתחל למקום הרביעי . כל הפרשנים בשקל שאומרים שזה היה רק סוארז , לא מבינים כלום . נכון שסוארז היה השחקן המרכזי אבל רודג'רס בנה חלק התקפי מלהיב וקידם שחקנים כמו סטרלינג , סטארידג' והנדרסון . רק על זה מגיעה לו גם העונה הבאה .
המצב כרגע מדכא אבל לא הכל נופל על רודג'רס . הוא רק חלק מהועדה שעוסקת ברכש , שחקנים שהוא רצה לא הגיעו , הפציעות של סטארידג' וכמובן המכירה של סוארז .
בצד השלילי – יש לו קיבעון מסוים ובעייתיות בניהול משחקים ונראה שהוא כרגע קצת במצב אפאתי יחד עם הקבוצה .
אם קלופ לא היה בשוק – לא הייתה בכלל מחשבה על להחליף את רודג'רס . בגלל שהוא כן בשוק – יש כאן החלטה קשה לבעלים ( אם קלופ בכלל בעניין של ליברפול ) .

בני תבורי 29 באפריל 2015

שמעון,
אני לא חושב שכאן המקום לפתוח בדיון על רוג'רס כן או לא, עדיף לעשות את זה כאן: http://goo.gl/hc8rf7
רק אומר שגם הקבוצות של רוג'רס משחקות נהדר, רק לא מספיק טוב. אני גם רוצה להזכיר שמרטינז עוד לא סיים עונה מעל רוג'רס.

בני תבורי 29 באפריל 2015

מרטינז זו הייתה תגובה לגיל

גור אילני 29 באפריל 2015

אם אני הייתי קובע בליברפול, אין מצב שהייתי אפילו חושב על להחליף את ברנדן רודג׳רס. קלופ הוא מנג׳ר נפלא, אבל בקונטקסט של הפרמייר ליג הוא הימור לא קטן בכלל.

אופיר 29 באפריל 2015

לא תהיה לכם ברירה אלא לבעוט לשער במחצית השניה.

גור אילני 29 באפריל 2015

לא תהיה לנו ברירה אלא ליצור מצבים שמאפשרים בעיטה לשער קודם כל

אופיר 29 באפריל 2015

חחח…. 3 שערים – אחרית הימים.

גור אילני 29 באפריל 2015

הללויה

צור שפי 29 באפריל 2015

שתי מלים אחרי הערב: אלופה ראויה.

היסטוריון של ספורט 29 באפריל 2015

לא איכפת לי מצ'לסי
אך מעניין אותי למה דווקא שר חינוך לא יכול להיות פוליטיקאי ?
ולמה שר משפטים כן ?
ולמה נשיא צריך להיות פוליטיקאי ? ושר ביטחון ?
בקיצור או שנותנים לפוליטיקאים לנהל או שלא .
מערכת החינוך היא מערכת שצריכה להיות מנוהלת ע"י נבחר ציבור בדיוק כמו הצבא ,המשטרה ואפילו מערכת המשפט.
וזה לא משנה מי בכלל הנבחר.

שאול 30 באפריל 2015

ואללה נהניתי. מחצית ראשונה פח אבל מחצית שנייה הרבה יותר טובה. אנחנו אמנם לא מוחצים בשיט בתקופה האחרונה, אבל קוסטה לא משחק אז זה מתקבל. מרוב שהבן אדם הפסיד משחקים השנה כבר הם למדו להסתדר בלעדיו, אבל הוא כבש יותר מרבע מהגולים שלנו בליגה העונה וזה מאוד משמעותי.
מילה טובה לדרוגבה על המשחק. גם כשהוא לא פוגע בשיט הוא מנסה ונותן את הנשמה. אי אפשר שלא להעריך אותו על זה.

הגול שספגנו נבע מההחלקה של אזפי, אני חושב שאם דייב לא מחליק הוא מצליח להעיף שם את הכדור או לצמצם מרחק לבועט (יש לו שם ארוך).

דבר אחרון: השיר על פברגאס אדיר. כל הקהל שר אותו ברבאק גם, ממש נהניתי לשמוע את הקהל היום.

עידוקוליס ליפשיץ 30 באפריל 2015

לגבי החלוצים בפרמייר ליג, אני מסכים בגדול עם הטענה.
אבל מחויב להזכיר את השמות סאנצ'ז ואגווארו.

אביאל 30 באפריל 2015

מחצית ראשונה זוועתית, האמת שלא הבנתי למה צריך את מאטיץ-רמירז-פאברגס מול לסטר – בכל המשחקים מול הקטנות-בינוניות עד עכשיו צ׳לסי פתחה עם שלושה קשרים יצירתיים ועם מאטיץ-פאברגס בקישור האחורי.

אך מה אפשר להגיד על מוריניו, שלושה שערים במחצית השנייה, שליטה בקצב וכו׳, אין על מה להתווכח.

סוף סוף ראינו את ווילאן שראינו בשחטאר דונייצק, עם ההאצה המסחררת קדימה עם הכדור, מקווה לראות את זה יותר בעונה הבאה, זה פשוט פתח לצ׳לסי את המשחק. עוד נקודה לגבי העונה הבאה בהקשר, שני הקשרים היצירתיים הנוספים יצטרכו לעשות יותר מהסיבה הפשוטה שהולכים לשמור שני שחקנים באופן קבוע על האזר, ככה שאוסקר, ווילאן, קוואדרדו ומישהו שיחזור מהשאלה או איזה קנייה בעמדה הזו יהיה חייב לקחת על עצמו הרבה יותר.

ויאללה לנצחון וחגיגה ביום ראשון !

רפאל 30 באפריל 2015

ניצול פוסט ציני לעדכון הכרעות אליפות מבלגיה : ) …
בזמן שבאנגליה האמיתנית עם כמה קבוצות שיכולות כל שנה להתמודד על האליפות( כביכול ) מפהקים במפגשים של הגדולות מהשבועות האחרונים ( התוצאות לא ממש שינו את התמונה שצ'לסי תהיה אלופה ),
בבלגיה, הליגה התחרותית באירופה ( כן, במידה רבה בגלל הקיזוז שפחדנו ממנו ומיהרנו להפטר ממנו בלי לתת לו צ'אנס אמיתי )
מתקיים באמצע השבוע המחזור החמישי בפלייאוף שלהם ( ה 35 כולל הליגה הסדירה ).
שרלרואה שלא הבריקה בשנים האחרונות הביאו את עצמם בזכות למצב שבו הם מתמודדים על האליפות בעצם וניצחון שלהם אתמול בחוץ מול קלאב ברוז' היה מצמצם את הפער ל 3 עם עוד 15 נקודות בקופה וכמובן משחק בית נוסף מולם…
מצב כזה שאחרי המחזור ה 20 הקבוצה מועמדת מטעם עצמה לאליפות ומשחקת מול קבוצות אחרות מידי שבוע שמועמדות לא זכור שם כבר יותר מעשרים שנה.

עיר צנועה עוד יותר אך עם אוהדים משוגעים לא פחות היא קורטרייק, גם היא אחרי התחלה לא טובה במיוחד של העונה היתה חזק בתמונת האליפות, במיוחד עם שרלרואה היתה מנצחת או מסיימת בתיקו אתמול.
אנדרלכט וגנט ( רמי גרשון ) נפגשות היום למשחק ה 15 ברציפות בפלייאוף הזה שמפגיש בין 2 קבוצות שברגע ההתמודדות רואות את עצמן כמועמדות לאליפות.
כמו כל משחק בשלב הזה של העונה, ובמיוחד לאור פתיחת הפער הקטן של ברוז', ניצחון הוא האופציה היחידה עבור שניהם, אם כי לא מן הנמנע שהפסד יפחיד את הצדדים עוד יותר, שהרי 3 הנקודות הולכות ליריבתך הישירה.

– מהמחזור ה 25 ועד ה 38 המוליכה קלאב ברוז' ( שלא איבדה את המקום הראשון כל הזמן הזה וגם לא זכתה כבר עשר שנים, הרבה מאוד זמן במושגים שלה ) מתמודדת לא פחות מעשר משחקים מול קבוצות שמועמדות ותלויות בעצמן לאליפות באופן ריאלי בזמן המשחק ( ולעיתים קרובות- שהתוצאה קריטית במיוחד ).
בואו נראה כמה משחקים כאלה היו לברצלונה וריאל מדריד ביחד בעשר השנים האחרונות מהמחזור ה 25 בלה ליגה…
הפלא ופלא, גם 10.

רגע, איך זה יכול להיות? הרי תמיד נראה שמסי או רונאלדו רוצים ולחוצים לנצח וכל הנקודות קריטיות…
אז זהו, שזה קורה נגד קבוצות שלא מתמודדות על האליפות.
המירוץ הוא בטבלה, לא על המגרש. מול ברצלונה וריאל מציבים קבוצות אחרות ומי שמבקיע יותר/ עושה תיקו אחד פחות מולם לוקח את האליפות בסופו של דבר.
זו מתכונת דומה מאוד למה שקורה ברוב הליגות, רק ששם במקום 2 קבוצות ששולטות אולי יש 3-4 שעושות רוטציה, למשל בליגה הישראלית כדוגמה… לפעמים מכבי חיפה דומיננטית, לפעמים מכבי ת"א, גם היו שנים שהפועל ובית"ר נתנו עונות שאף אחד לא התקרב אליהן.
בליגה הספרדית משתמשים באנומאליה של אתלטיקו מהעונה שעברה כאינדיקציה לכך שיש ליגה פתוחה להפתעות ושום דבר לא סגור מראש.
מי שרוצה מאמין לשטויות האלה בלי שכנועים נוספים.. : )

הליגה ההולנדית העונה, אותו סיפור… אפס משחקים בין מועמדות לאליפות בחצי השני השל העונה ( לעומת כ 40 בבלגיה בחצי השני שם ), אומרים שיש ליגה ותחרות כי בעשר השנים האחרונות הייתה טוונטה אלופה, אלקמאר ועכשיו איינדהובן חזרה והחליפה את אייאקס.
בסדר, אבל תשכנעו מישהו נייטארלי לשבת לראות משחק מדצמבר…
אם אני רוצה ליגה לא מעניינת בין קבוצה שיש לה על מה לשחק לבין קבוצה שמשמשת כמשוכה, יש את הליגות מאנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה וצרפת…
ההולנדים מרוצים, אבל מצחיק לראות שהם חושבים שהבלגים דפוקים.
בקטע הזה, השכנים המוזרים שלהם פשוט התעלו עליהם והכל בגלל שינוי פשוט בפורמט הליגה שמאפשר תחרות וקיום משחקים גדולים לקראת סיום העונה בין טוענות לכתר.

אהד 30 באפריל 2015

אותי שכנעת!

גיא 1 במאי 2015

הפלייאוף זו אכן שיטה מעניינת הרבה יותר מליגה של שני סיבובים בלבד. (אני די בטוח שאם 10 המשחקים האחרונים באנגליה היו נותנים כל שבוע משחק בין צ'לסי-ארסנל-יונייטד-ליברפול-סיטי זה היה יותר מרתק). הפלייאוף בבלגיה מרתק גם מבחינת הפלייאוף נגד הירידה (סדרה של 5 משחקים ראש בראש! זה רעיון גאוני של הבלגים) וגם לקבוצות מרכז הטבלה יש על מה לשחק (כרטיס לאירופה) כך שזה נחמד.

אם כי קשה לי עם רעיון הקיזוז… ליגה בסופו של דבר כוללת משחקים מול הגדולות ומול הקטנות (וזה בדיוק מה שהפסיד לצ'לסי את האליפות עונה שעברה..) וליגה נמשכת במשך עונה שלמה. לא הגיוני לקחת את כל הנקודות מאוגוסט עד מרץ לחלק אותן, ואז להמשיך לשחק עם הניקוד הרגיל. עובדתית בארץ בשנה היחידה שזה קרה-זה אומנם הוסיף מתח ודרמה, אבל האלופה בסופו של דבר סיימה עם מאזן פחות טוב מסגניתה.. משהו בזה דפוק

אליפות זה כמו מרתון-אתה צריך להיות הכי טוב שלך לאורך זמן, ובכל התנאים. לא חוכמה לתת ספרינט בהתחלה ואז להחנק בקילומטר ה30 (ארסנל עונה שעברה), או להזדחל בהתחלה ואז לסיים בקצב שיא, אבל כזה שלא מספיק להדביק את הפער שצברת בהתחלה (ארסנל העונה).

אני לא רואה איך זה קורה בליגה האנגלית. מכיוון שבלתי אפשרי לעשות פלייאוף בליגה של 20 קבוצות, ובאנגליה יש 20 קבוצות המתאימות לשחק בליגה העליונה ולכן לשחק פלייאוף אחרי העונה זה לא אפשרי. כאן בישראל למשל 14 קבוצות זה סוג של מקסימום מבחינת מה שאפשר להעמיד לליגה בכירה ולכן כדי שלא יהיו רק 26 משחקים הפלייאוף פה מבורך הרבה יותר מאשר סיבוב שלישי חסר תועלת.

פראליה 30 באפריל 2015

אכן, סיקור רציני על הליגה השישית (באמת, לא "לוזון-ליג") באירופה, חסר מאד.

הפער בין הבלגית להולנדית ממשיך להיפתח, מאז הניינטיז עד היום. עוד הרבה שנים יעברו עד שמבני וחוקות הליגות יצליחו לסגור את הפער, אם בכלל.

בכל מקרה, כרגע, סוף-אפריל-תחילת מאי, זו הליגה היחידה שיש בה משחקים תחרותיים.

Comments closed