ההפסד לסיטי

האם ההסחה של מוריניו עבדה, והאם הכל באמת בשליטה? באיזה הרכב הקבוצה תעלה היום? והאם מוריניו מכין אותנו להעברה יקרה במיוחד? ואם כן, מי זה יהיה?

כנראה שלא הכל בשליטה. ב-2 העונות הקודמות היינו עולים למשחק כזה עם אש בוערת בעצמותינו (שהזדקנו מעט בדרך), מנטרלים את מרכז השדה של הסיטי, מנקנקים את יאיא טורה, איכשהו מצליחים להחזיק את אגוארו at bay, מקרקסים את דמיקליס ובסוף גומרים עם 0:1 לטובתנו או 1:1 במקרה שלמפארד עבר צד.

אבל העונה הזאת? סיפור אחר לגמרי.

משחק רע ונרפה של כולם כמעט ללא יוצא מהכלל (בגוביץ׳ הסיבה שלא נגמר 5:0), כשבראניסלב איבנוביץ׳ מוביל בחוסר היכולת שלו להרחיק כדור או לנצח דו קרב אווירי.

למה טרי יצא במחצית? או שהוא נפצע, או שהוא לא בכושר, או שמוריניו העניש אותו והגלה אותו למקום שד״ר קרניירו נמצאת בו כרגע. אבל ואוו, אם הוא כזה איטי, לא ידענו את זה קודם? היינו צריכים לחכות למשחק השני של העונה בשביל להבין את זה ולהוציא אותו במחצית? מזכיר את הרמה של שלמה שרף.

החילופים מעבר לכך היו די תמוהים – קוואדראדו הוא כרגע שחקן גמור בצ׳לסי, ופלקאו עדיין לא הצליח לבעוט כדור שלא נהדף ע״י המגנים רגע אחרי שנורה מרגלו.

ובסיום – פלגריני עשה למוריניו מוריניואדה כששיחק לאט ונתן לשעון לתקתק. בכל פעם שהתפתינו לעלות למעלה עם טיפה יותר שחקנים מרק דייגו קוסטה – נענשנו על זה.

וכל זה ביום לא גדול של הסיטי.

מי שאמר במהלך משחקי ההכנה שנראה את הקבוצה במשחקים הרשמיים קודם – ובכן, כנראה שגם 1:0 עלוב בבית מול פיורנטינה במשחק חלש להחריד יכול להיות אינדיקציה למשהו. גם ההפסד במגן הקהילה כנראה לא היה כל-כך מקרי.

בקיצור, אנחנו משלמים כרגע על הכנה גרועה לעונה ואני מאמין שניכנס לקצב בקרוב, אבל אולי מי שלא עשה שיעורי בית צריך לתת את הדין הפעם ולא הצוות הרפואי.

 

וזה נכתב לפני המשחק:

————

לסיכום פרשת אווהגייט עד כה:

מוריניו נקלע למצב (מה שנקרא tight spot), בין המדיה, חדר ההלבשה, הבעלים, ההנהלה, וכמובן הצוות הרפואי. היו מי שהציעו לו להתקפל, להתנצל, וכמחווה יפה להזמין את ד״ר קרניירו למסיבת העיתונאים ביום שישי.

אבל מוריניו הצליח למצוא את הדרך האחת החוצה מבלי לעשות איזה מהרעיונות שניתנו לו. הוא פשוט הודיע שאווה ופירן לא ישבו על הספסל, אבל ייתכן ויחזרו לשם בעתיד. הוא לא התנצל, אלא לקח אחריות על המצב. זה איכשהו עבד, ואני חייב להגיד שמסיבת העיתונאים שלו די הוציאה את הרוח ממפרשי הביקורת, שחלקה הלכה מאד רחוק.

בפגישה עם העיתונאים לעיתונות המודפסת (הלא מצולמת), הדברים הלכו קצת פחות חלק כשהוא איים לעזוב באמצע, ולא ענה לשאלה המהותית האחרונה שנשארה בלתי פתורה: מדוע קרניירו ופירן נענשו אם הם ביצעו את תפקידם כנדרש? כי אם ד״ר קרניירו נענשה על הפוסט בפייסבוק, מדוע פירן נענש גם הוא?

וזו שאלה שכנראה תלווה אותנו קצת בהמשך, כשהמצלמה היום תתמקד בספסל של צ׳לסי ובהיעדרה של הד״ר האהובה ממנו. כמובן שאם אווה תשב ביציע (לא מאמין) המצלמה תחפש אותה כל כמה דקות, בין אם צ׳לסי חס וחלילה תבקיע, בין אם תספוג שער, וכמובן אם אדן הזאר ישכב על הדשא ויתפתל.

וגם אולי יהיו השלכות לעתיד: הצוות הרפואי עלול להסס לפני שהוא פורץ למגרש, ולבדוק קודם כל עם המיוחד לפני שהוא שועה לקריאת השופט. לא נעים. אבל כמו שאחרי פיגוע באוטובוס כולנו קצת יותר מודעים לעצמנו כשאנחנו עולים לאוטובוס, ואחר-כך בהדרגה אנחנו מתרגלים ונהיים אדישים, כך אני משער שיהיה כאן, למרות שהצלקת מהשבוע האחרון תישאר באיזשהו אופן. ומי שטוען שהתואר הבא שמוריניו יביא ימחק אותה לגמרי – הוא לטעמי חסר לב, או מודעות.

***

וקצת כדורגל:

מוריניו ניסה על הדרך גם להראות שבעצם הכל בשליטה. לא רכשנו שחקנים? מתוכנן. לא התכוננו מספיק מבחינת כושר גופני? מכוון. יש עדיין חורים בכמה עמדות? יטופל. לוח המשחקים מציג לנו אתגרים לא פשוטים? האליפות לא תוכרע באוגוסט.

אז עכשיו נותר לראות אם ההסחה עבדה, ואם הכל באמת בשליטה. באיזה הרכב הקבוצה תעלה היום? אם נעלה עם האוטובוס, זה לכאורה לא יהיה אינדיקציה לכלום, כי גם בעונה שאנחנו עם 8 נקודות יתרון בראש הטבלה אנחנו עולים עם האוטובוס מול הסיטי בחוץ.

אבל, יש כל מיני דקויות שיכולות להראות האם אנחנו מפחדים או לא. אבל הן יכולות גם יכול להטעות. לדוגמה:

האם אוסקר פותח או לא? בעקרון יכול להיות שהוא קצת פצוע. אבל אם הוא פותח אז אנחנו מכוונים יותר ליצירתיות ושערים.

האם זומה / מיקל כקשר אחורי נוסף? לא ממש הפתעה בכל מקרה, אבל עוד אינדיקציה.

האם על הספסל ישבו יותר שחקנים הגנתיים או התקפיים? בעצם התשובה ברורה, כי אין לנו בכלל שחקני הגנה מחליפים, גם אם נראה שם את נתניאל צ׳אלובה לדוגמה, זו לא אינדיקציה לכלום.

וכמובן שבמהלך המשחק אנחנו נראה גם את התגובה לדברים:

האם נכניס עוד שחקן הגנתי אם נוביל?

האם נתגונן במצב של תיקו?

האם נתקוף חזק במצב של פיגור או שנפחד מתבוסה? (שתהיה תוצאה מאד לא רצויה למי שמעוניין ביציבות המערכת)

וגם – האם מוריניו מכין איזושהי הפתעה?

לדוגמה: קנדי באגף ימין?

***

וטיפה על הספקולציות להעברות:

באבא רחמן כבר סגור, ויהיה תוספת נהדרת מצד שמאל, לא פחות טובה להערכתי מפיליפה לואיס.

ועכשיו נשאר סימן שאלה אחד גדול – מהי ההחתמה היקרה והגדולה שמוריניו מכין אותנו אליה.

האם זה ג׳ון סטונס – שיירכש במחיר שערורייתי אך מוצדק לגמרי של 30-34 מיליון פאונד? (ראיתי אותו שוב אתמול מול ווסטהאם. בלם מצוין כבר עכשיו).

או שמא אנחנו רוכשים עוד שחקן כנף / קשר ימני – בנוסף לקוואדראדו, וויליאן, אוסקר, רמירז, מוזס, טראורה וקנדי שיכולים לשחק על העמדה הזו, עכשיו יש שמועות מתגברות על אנטואן גרייזמן, למרות סעיף השחרור של 65 מיליון יורו והעובדה שרק חתם על חוזה.

או שאנחנו בכלל מבוייתים על קוקה, כי לא קושרנו למספיק שחקנים מאתלטיקו?

בקרוב נדע. בינתיים נלחץ ״ריפרש״ בדפדפן כל כמה דקות (או ״נמשוך למטה״ בטלפון, או ctrl-r במק, או ״סירי, רפרשי בבקשה את הגוד דאם פייג׳״, או להזיז את היד באוויר אם אתם טום קרוז).

***

עדכון אחרון לפני המשחק:

אוסקר אכן לא בסגל (פצוע), רמירז משלים את ההרכב. המסר הוא, בין השורות, שלא באנו להתבנקר. בואו נראה איך יתפתח.

***

 

הניצחון בוילה
יומן אירלנד (1) - וגם הניצחון על בורנמות'

105 Comments

JM 16 באוגוסט 2015

ימחק את מה אם מותר לי לשאול?

פאקו 16 באוגוסט 2015

את הצלקת מהשבוע האחרון

JM 16 באוגוסט 2015

איזה צלקת?

פאקו 16 באוגוסט 2015

כל הסיפור עם הצוות הרפואי. כל הפסקה הראשונה בפוסט מתייחסת לזה.

גור אילני 16 באוגוסט 2015

השורה הזאת היתה מכוונת אליך, JM :)

משה 16 באוגוסט 2015

עם כל הכבוד לסטונס, בלם במעל 30 מיליון פאונד ועוד אחד בלי קבלות עד כאן זה סכום שערורייתי.

גור אילני 16 באוגוסט 2015

השאלה היא מה זה שערורייתי ולמה.
סתם בגלל שהסכום נשמע גבוה? אז בעוד כמה שנים הוא אולי יישמע סביר (כמו שריו פרדיננד היום לא נחשב כעסקה כ״כ גרועה)
כי זה הורס את השוק? השוק די הרוס גם ככה. יותר מדי כסף למעט מדי שחקנים טובים שצריכים להוכיח מעט מדי כדי להיות שווים הרבה כסף.
כי זה כסף שיחסר לצ׳לסי? כל החישובים מראים שצ׳לסי, יונייטד וארסנל יכולות להרשות לעצמן רכישות בכ-200 מיליון פאונד בלי להפגע מזה כלכלית או מבחינת פייר-פליי.
כי זה פשוט פאדיחה? אז זהו, שזה כנראה לא יהיה פאדיחה ברמות של טורס. אז אנחנו כבר מחוסנים.

משה 16 באוגוסט 2015

כי זה סכום מופרז ביותר עבור סטונס. אתה משווה אותו לפרדיננד אבל אני חושב שהוא יותר קייהיל, בלם פונקציונאלי משלים מצויין ליד בלם גדול. דהיינו, הוא קייהיל ולא טרי או פרדיננד. עבור כזה שחקן הסכום הוא שערוריה בעיני, לשם השואה צ'לסי שילמה על קייהיל 7 מיליון פאונד (וברור לי שיש הרבה פרמטרים כדי לקבוע את הערך ).

אביאל 16 באוגוסט 2015

משה – עם זומה הוא הטרי הבא וסטונס יהיה הקהייל הבא (רק מהירים יותר) אז אני אהיה מרוצה.

משה 16 באוגוסט 2015

יכול להיות, זומה הרשים אותי בעונה שעברה. הטענה היתה שעל הקייהיל הבא לא משלמים 35 מיליון אבל זאת בעיה (או כרגיל לא בעיה ) של אברמוביץ׳.

אביאל 16 באוגוסט 2015

משה – לא יודע מה זה כרגיל, כנראה שתקוע לפני חמש שנים, צ׳לסי מתנהגת בשנים האחרונות מבחינה כלכלית הרבה יותר מרוב המתחרות שלה על התואר, אולי למעט ארסנל.

משה 16 באוגוסט 2015

נראה לי שזה ויכוח ארוך מדי בשבילי כרגע אבל השני שקל שלי זה שאם אתה מרשה לעצמך לקנות קישוטים לספסל כמו סאלח או קוורדאדו זה בזבוז כסף של עשירים. אני יודע שתטען ששניהם יחד לא עלו כמו המכירה של דויד לואיס אבל זה בעיני בגלל שמצאת פראיירים רציניים, לא בגלל התנהלות כלכלית רציונלית. באותה מידה רוג׳רס יכול להציג איזון כלכלי מסוים בשנתיים האחרונות לאחר שהכניס מעל 130 מיליון מסוארס וסטרלינג אבל אף אוהד ליברפול לא יטען זאת.

אביאל 17 באוגוסט 2015

משה – אם אתה מחפש התנהלות כלכלית רציונאלית בעולם הכדורגל אז כנראה שאתה לא במקום הנכון.

יואב 16 באוגוסט 2015

עסקת ריו נחשבת למצויינת. 30 על למעלה מעשור של מצויינות? קונה את זה בכל יום.

באבא ימים 17 באוגוסט 2015

בשורה התחתונה אני מסכים אתך. אבל זה פחות נו בריינר ממה שזה נראה. זה 30 מיליון ששולמו לפני למעלה מעשור. בערכים של היום זו היתה אחת מחמש ההחתמות היקרות ביותר בתולדות הפרמיירליג.

ק. 16 באוגוסט 2015

מסכים עם הניתוח של שני הנושאים הראשונים –
על המשחק הזה רשום אוטובוס.
חילוף הגנתי ביתרון מול קבוצה עם אופי יוזם – כתוב גם, לאורך כל הקריירה

Amir A 16 באוגוסט 2015

יש לי כמה שאלות בנוגע לסיפור עם הד"ר:

1. האם מורינו הוא באמת כזה שמוק גדול?
2. אם היא היתה מחוייבת להכנס למגרש בהוראת השופט, איזו זכות יש לו לפגוע בה בצורה כזו?
3. ואם הפגיעה בה היא רק בגלל הפוסט בפייסבוק, מדוע נענש הפיזיותראפיסט?
4. והיכן הנהלת הליגה בסיפור הזה? האם אין לה מילה בנוגע לפגיעה ברופאה?
5. ואברמוביץ', הוא שותק בנושא?
6. ואיך זה שהיא עדיין לא התפטרה ממשרתה בצ'לסי ותבעה להם את הצורה?

אביאל 16 באוגוסט 2015

אמיר

1.אלה ששיחקו אצלו אומרים ההפך, כל השאר, בעיקר יריבים, עיתונאים ואוהדים של קבוצות אחרות טוענים שכן.
2.יש לו זכות בראש ובראשונה כי הוא עומד הקובע, אף אחד לא בדיוק אם השופט אמר להיכנס או לא.
3.הם צוות.
4.זה עניין פנימי של מועדון, לכל מועדון יש זכות לגבי העובדים שלו.
5.רופאה מול מוריניו, מי היית בוחר ?
6.כנראה שהיא אוהבת את לונדון.

תומר ש 16 באוגוסט 2015

מוריניו גאון. במקום שהאש תופנה כלפי האזרד שהוא חתיכת בכיין ומתחזה, היא מופנית עכשיו כלפי מוריניו. חבל שכל הספין הזה של מוריניו בא על חשבון הרופאה המסכנה.

מתי 16 באוגוסט 2015

לפני משחק מהמחזור השני אתה חייב להסתכסך עם הצוות הרפואי היעיל שלך? נשמע לי לא כל כך גאוני.

אביאל 16 באוגוסט 2015

מעניין שהשחקן שעשו עליו הכי עבירות באירופה הוא מתחזה.

אנדר 16 באוגוסט 2015

חבר, הצעה לכתוב תסריט לפרק לתיקים באפלה כבר קיבלת היום ?

תומר ש 17 באוגוסט 2015

למקרה שלא הובנתי זה היה בציניות. מוריניו צריך לכעוס על האזארד ולא על הצוות הרפואי כנראה הטוב בליגה.

ניק 16 באוגוסט 2015

בתזמון מושלם האקס של הד"ר התראיין אתמול וסיפר על זה שהיא שכבה עם שחקן של צלסי ועוד כל מיני מעשיות מחדר המיטות.
עוד שער מדהים מתוצרת העיתונות הצהובה. אם רק האנגלים היו כל כך טובים גם על המגרש.
הערכה שלי – סתם אימפוטנט שנזרק ועכשיו מצא דרך לנקום…

גור אילני 16 באוגוסט 2015

הסיפור הזה היה כל כך עלוב.

צור שפי 16 באוגוסט 2015

אולי תעזבו אותנו (אתלטיקו) כבר קצת בשקט? כבר היה יותר פשוט אם הייתם עוברים לשחק בקלדרון.

גור אילני 16 באוגוסט 2015

בסדר. נעזוב אתכם.

צור שפי 16 באוגוסט 2015

אולי תעזבו אותנו (אתלטיקו) כבר קצת בשקט? כבר היה יותר פשוט אם הייתם עוברים לשחק בקלדרון.

גור אילני 16 באוגוסט 2015

שינינו את דעתנו, החלטנו בסוף לא לעזוב אתכם בשקט.

ארז 16 באוגוסט 2015

גדול אתה…

צור שפי 16 באוגוסט 2015

בינתיים הקולצ׳ונרו היחיד שהשארתם לסיטי מפרפר אתכם.

בני תבורי 16 באוגוסט 2015

הנתון המדהים הוא שאותם "עיתונאים" שהתעקשו לחפור בנוגע לדוקטורית הם אלה שהופכים כל נאד של מוריניו לערוגת בושם. יאללה תנוחו.

Ivan Pedroso 16 באוגוסט 2015

בעקבות אחת התגובות למעלה:
האם טרי הוא הבלם הכי גדול בהיסטוריה של הפרמייר ליג?

משהו שאני חושב עליו כבר הרבה זמן ונוטה להגיע למסקנה שכן. ריו מקום 2.

צור שפי 16 באוגוסט 2015

האם נפל דבר היום? האם לדבר שנפל קוראים קרי?

צור שפי 16 באוגוסט 2015

קרי=טרי

גור אילני 16 באוגוסט 2015

אני לא חושב שטרי היה כ״כ גרוע. זה יותר מוריניו שניסה לזעזע את המערכת. אם כבר שידיח מההרכב את הבאנקר שלו איבנוביץ׳.

צור שפי 16 באוגוסט 2015

גור, אתה מכיר את צ׳לסי טוב ממני. היום התקשיתי להחליט מי מהשלישייה טרי, מקהייל, איבנוביץ׳ היה הכי גרוע. שלושתם היו נוראים.

גל ד 16 באוגוסט 2015

הוא בטוח לא גרוע כמו קרי.

Ivan Pedroso 16 באוגוסט 2015

צודק. בעקבות המשחק היום ריו עולה למקום הראשון וטרי יורד למקום ה-115!

אביאל 16 באוגוסט 2015

אחרי המשחק – הטעויות של מוריניו:

בראש ובראשונה שאין החתמה של שחקן התקפה או קישור (50-50) בקיץ, אגב אותה טעות של סיטי בעונה הקודמת, חוסר רענון אחרי אליפות, אצל צ׳לסי זה יותר מובהק שעמדת הקשר הימני כבר החליפה כל כך הרבה שחקנים.

לגבי היום, איך מול נבאס-אגוארו-סטרלינג לא פותחים עם זומה ולמה החילוף לא נעשה מוקדם יותר, 3-0 לא היה רחוק כבר בדקה ה20.

לא היה ברור לי למה רמירז על הקו ופאברגס באמצע, אם משחקים הגנתי, אז רמירז צריך לשחק במרכז ופאברגס במספר 10 (כמו בכל המשחקים מול הגדולות בעונה שעברה).

שני הגולים האחרונים על איבנוביץ׳.

נקודה חיובית (בתקווה) שנראה אולי החתמות רציניות.

1 מ6 זה סיוט שלא חשבתי שיקרה, אבל חייבים להתאפס מהר.

wazza 16 באוגוסט 2015

בלהתאפס הכוונה שיורידו לכם נקודה?

אביאל 16 באוגוסט 2015

זה קורה רק בארץ.

אריאל גרייזס 16 באוגוסט 2015

הדבר העיקרי שהסיטי עשו היום והפתיע אץ צ'לסי וגם אותי, זה קשיחות רצינית. הם ממש עשו צ'לסי לצ'לסי.

אסף the kop 17 באוגוסט 2015

נכון מאוד

יואב 16 באוגוסט 2015

גור אילני,
במה הכוונה לתת את הדין? בפני מי? למה? ומה זה אמור לתת?

גור אילני 16 באוגוסט 2015

אני רואה את מוריניו (וגם הוא רואה את עצמו אגב מסיבת העיתונאים) אחראי למה שקורה. מבחינתי האחריות כוללת את ההכנה הגרועה לעונה, את פתיחת העונה הצולעת, ואת העובדה שגם הדרך קדימה כרגע נראית פחות ברורה. לגבי השאלה אם הוא צריך להתפטר – הייתי מעדיף שיקבל זמן, מבחינתי המון זמן, גם כמה עונות, אבל הוא צריך להוכיח בזמן הזה שהוא ממשיך לבנות ולא הורס, ושהדיבורים שלו על הישארות לטווח ארוך הם לא סתם פנטזיות. כי כרגע ההשפעה שלו על ההתפתחויות לא חיובית.

אתה יכול לשדר לכולם שלא משנה מה, אתה עולה עם אותה חוליית הגנה, ולא משנה שהמגן השמאלי הוא בכלל ימני, ששני הבלמים איטיים, ושהמגן הימני הוא סקורר מחונן אבל מהצד שלו מגיעים הרבה שערים לחובתנו. אבל אם ככה – למה אתה מוציא את טרי במחצית? קרה בה משהו שלא ידעת עליו?

מבחינתי זומה כבר קנה מזמן את המקום שלו בהרכב על חשבון אחד מהשניים (אני אישית מעדיף בהרבה את טרי על קאהיל), אבל מוריניו צריך לחטוף 3:0 במחצית (זו היתה התוצאה הריאלית אחרי 45 דקות) כדי להבין את זה?

יואב 16 באוגוסט 2015

אוקיי. זה האיש וזאת דרכו. כאוהד צלסי אתה בטח יכול להכיל אותו גם עם טעויות. כולם טועים.
לדעתי, ואני אומר את המובן מאליו כאן- מעולם לא היה לצלסי מאמן טוב יותר.

חזי 16 באוגוסט 2015

גור, סבלנות.
הנפילה היתה בדקות האחרונות מחוסר משמעת וריכוז.

אביאל 16 באוגוסט 2015

ומעבר להכל, היה גול של רמירז, לא היה נבדל.

גור אילני 16 באוגוסט 2015

נכון, זה גם היה יכול לשנות את חלוקת הנקודות בסיום, אבל בוא לא ניתן לזה להסתיר את הבלאגן שחוגג.

יואב מקטמון 16 באוגוסט 2015

המשחק היום הראה בפעם המי יודע כמה שלסיטי יש את שני השחקנים הטובים בליגה. סילבה ואגוארו פשוט מתחננים לפוסט של בורוביץ שיסביר למה הם טובים כמעט כמו לוקאקו.
וברצינות, החילוץ של סילבה לגול השלישי היה מרשים כמעט כמו תנועת הבלט החיננית של אגוארו בגול הראשון.

משה 16 באוגוסט 2015

3, שכחת את הפתיחה שלו לטור על סיבה שכללה 500 מילים על טורה כשחקן הכי טוב בליגה (או ביקום…אבל רק אחרי לוקאקו…לפחות נכון לשעה 19:34 בשבת ).

משה 16 באוגוסט 2015

* סילבה

יואב 16 באוגוסט 2015

טורה הוא ההבדל.

תוהה בדרכים 16 באוגוסט 2015

טורה הוא אחת מנקודות התורפה הכי גדולות של סיטי. שוב, מול קבוצות רציניות.

יואב 16 באוגוסט 2015

טורה הוא אחד מהשניים שלושה הטובים בליגה מהרגע שהוא הגיע אליה. קבוע, כמו הוראת קבע.
פחות מעניין אותי בראייה יבשתית.

אסף THE KOP 16 באוגוסט 2015

מסכים.
טורה הוא השחקן הטוב והיציב בליגה ב 3-4 שנים האחרונות.

אנדר 16 באוגוסט 2015

אני לא זוכר מתי התבטאתי ככה בפעם האחרונה לגבי כדורגל, ומעטות עוד יותר השמחות לאיד שלי בספורט, אבל אני כלכך שמח לאידו של החזיר השוביניסט הזה שחטף היום. היה מתיש כבר לקרוא פה כמה כל נפיחה שלו מחושבת. אבל מחכה כבר לסוגדים – הארד קור שידעו להסביר איך גם השלישיה הזאת היא חלק מהמסטר פלאן של המאסטר שף

JM 16 באוגוסט 2015

מי אתה?

אנדר 16 באוגוסט 2015

למה, אתה רוצה לבוא אלי בלילה ?

(לא, באמת, מה השאלה המטופשת הזאת. אתה מוזמן להתייחס למה שכתבתי. לא פחות ולא יותר)

edgecator 17 באוגוסט 2015

יש לך את זה ביותר הפוסל במומו פוסל? כי לי נשמע שאתה מוטה בדיוק באותה מידה שבה הסוגדים מוטים, רק לכיוון השני. ולא שחסרים אנשים שעבורם מוריניו הוא קדוש – אבל גם לא חסרים אנשים שחושבים שהוא השטן. אלה ואלה, לרוב הם בעיקר מקשקשים. כי האמת, כמו תמיד, נמצאת איפשהו באמצע.

אנדר 17 באוגוסט 2015

אתה טועה , כי הסוגדים לו מבצעים סלטות לוגיות כאלו מרשימות שלא נותר לי אלא להתבונן פעור פה עם הסיפרה 10 מונפת. לעומת זאת, אני חושב כי שנותיו הראשונות באימון היו מדהימות, מאז שעזב את אינטר הרבה פחות, והכי חשוב , הטענה שלי בתגובה למעלה (שהוא חזיר שוביניסט) לא זקוקה לשום לוליינות. הוא פשוט כזה (אלא אם כן אתה מציע פרשנות מעניינת אחרת ל'תקרית') ואם זה היה מישהו אחר מלבד מוריניו איש לא היה נחלץ פה להגנתו בצורה מביכה כלכך. לאיש יש פאנז פה יותר מלג'סטין ביבר בתיכון הסמוך לבית שלי

edgecator 17 באוגוסט 2015

טועה לגבי מה? שיש מי שהשנאה שלהם לאיש מעוורת אותם? זו טענה נכונה לחלוטין.
בכל מקרה, אתה רק מחזק את הדברים שלי – יש מי שיעשה פעלולים לוגיים לא מוצלחים, ומנגד יש מי שפשוט יטען את הדברים באופן שטוח מתוך אמוציות ותו לא. חזיר שוביניסט כמשל, כי הרי מדובר באישה, אז בהכרח מדובר בשוביניזם. מתלבש נהדר על השנאה המובנית לבחור, לא ככה? ומשום מה יש לי תחושה שאם זה היה מישהו אחר מלבד מוריניו, אף אחד לא היה מכנה אותו "חזיר שוביניסט".

אנדר 17 באוגוסט 2015

מה אתה אומר… אז גם אתה מעמיד את הרופא שלך באותה שורה עם אב הבית והמזכירה? אין פה נטיה להעמיט מערכה בגלל מגדר ? הדבר היחיד שמתחזק כשאתה מתעלם מכל דברי וחותר בעקשנות לנקודה שלך זה שמתחת למעטה הנייטרליות שלך מסתתרת בדיוק אותה זיקה מוגזמת למוריניו. בניגוד גמור אליך, אני דווקא חושב ש -רק- בגלל שמדובר במוריניו הדברים מתקבלים בסלחנות עד הערצה. פפ למשל חוטף פה הרבה יותר אש כששניהם נעים בשנים האחרונות על אותה סקלת הישגים וכשלונות. האופי של הבנאדם פשוט חרא וניראה שמעריציו (וכניראה גם אתה) שכחו שהתפקיד שלו זה לא לספק הצגות במסיבת עיתונאים אלא קבלות על הדשא ובתארים, ובשנים האחרונות :
לא קרה במדריד
לא זוהר בצ'לסי (ללא קשר לעונה הנוכחית היא רק התחילה ומטופש לשפוט על פיה)

** כמובן שהכל ביחס לתקציב ולכסף העומד לרשותו.

edgecator 17 באוגוסט 2015

איך העמדה של הרופאה באותה שורה עם אב (לא התכוונת אם?) הבית והמזכירה מצביעה על שוביניזם? מצביעה אולי על זלזול בתפקיד הרופאה. או הרופא. זה שאתה אומר שקיים פה סממן שובינסטי, לא אומר שהוא אכן קיים. לא הצבעת על שום דבר שמראה כי התקרית הזו נובעת מהיותה של הד"ר אישה. זה פשוט משהו שאתה מניח.

אודה ולא אבוש – אני מאוהדיו של מוריניו. במובן הזה אני אכן לא נייטרלי במיוחד, אבל מכאן ועד הערצה כלשהי שמקשה עליי לבחון את הסיטואציה באופן רציונלי, המרחק רב. אתה יודע – אני, לצורך העניין, אוהד יונייטד. וככזה מסמפט את הסר, קצת יותר מאת חברו ללגימת היין. תתפלא או שלא, אבל הייתה לי את היכולת הבלתי מוסברת לבקר מהלכים כאלה או אחרים שהוא עשה, על המגרש או מחוצה לו, ככל שמצאתי שיש מקום לביקורת.

ובכל מקרה, אומר לך שבתגובה שלי בפוסט של גור על התקרית טענתי טענה פוזיטיבית לגמרי, שבאה כנגד הטענה שהוא נתן לתקשורת להוביל אותו במקרה הזה. אני פשוט טענתי שמול התקשורת, במקרים שכאלה, מוריניו תמיד אומר את מה שתיכנן בקפידה לומר. גם אמרתי שם, אגב, שאני בהחלט מודע לכך שהוא לא תמיד מצליח להשיג את המטרה שלו. מה שאני חושב על כמה שזה מוצדק, כמה שזה ראוי, וכמה שזה מתפקידו – זה כבר פרי דמיונך. במקרה הזה, תשמח ודאי לדעת, אני חושב שהוא טעה. לגבי אופיו של הבחור, ניהלתי כבר את הדיון הזה כאן בעבר, נדמה לי שגם אתה השתתפת בו, בקצרה אומר שאתה מתעלם לחלוטין מעדויות של שחקנים שהתחברו אליו ברמה אבהית ממש. כן, יש גם עדויות הפוכות – וכאן אנחנו חוזרים לטענה המקורית, שהאמת נמצאת כנראה באמצע. נראה שאתה ממש מתעקש לראות רק את אחד הצדדים.

ולסיום – אני חושב שבשנים האחרונות מוריניו קצת מאבד את זה, מכל הבחינות. הוא עדיין מאמן גדול ואני עדיין מאוהדיו.

אנדר (ממש לא אוהד בית״ר) 18 באוגוסט 2015

אני זוכר את הדיון ההוא, ולמרות שאתה ׳מכריח׳ את הדברים שלי להשמע באופן מסוים או אפילו מניח לגבי ללא הקשר לטקסט (ואני לא אוהב דיון שמתנהל בצורה כזו בה אני כביכול אמור להתגונן ו׳להוכיח׳) אגיב בכ״ז : אני מודע למערכת היחסים של מוריניו עם שחקנים בצ'לסי בגלגול הקודם ובאינטר. לא רק מודע – לדעתי זהו המוטיב המרכזי והחשוב ביותר בצורת האימון שלו – הרבה יותר מהיותו טקטיקן. שוב, גם באספקט הזה חלה בבירור התדרדרות בשנים האחרונות ואם ימשיך בדרכו הנוכחית בצ'לסי (ויתור על כשרונות מעולים ויבוש רכשים על הספסל) זה לא ילך וישתפר

אנדר 18 באוגוסט 2015

טוב לא יודע מאיפה קפץ ה'(ממש לא אוהד ביתר)'

בכל מקרה רק להוסיף לגבי הדעה שכל מה שמוריניו אומר מתוכנן בקפידה באסטרטגיה מסובכת כלכך, מזכיר קצת סיפורי שרלוק הולמס, אבל כניראה שלעולם לא נדע

ניק 16 באוגוסט 2015

לא נראה טוב, אבל אני מאמין שנראה הרבה 1-0 במחזורים הקרובים שיחזירו את צלסי לעניינים.
נכון שזה לא ספרד וכן כולה 2 מחזורים אבל וואלה 5 נק' מ2 המנצסטריות.. מממ… לא אידיאלי..

תוהה בדרכים 16 באוגוסט 2015

בספרד ספק גדול אם סיטי נכנסת לטופ 4, כך שההנחה שלך שחמש נקודות פיגור מולה זה סוף העולם, היא קשקוש. חכה לליגת האלופות ותראה שוב מה סיטי שווים מול קבוצות רציניות.

גור אילני 16 באוגוסט 2015

זה נכון עד היום שבו סיטי תדיח קבוצה גדולה (באיירן, ריאל או בארסה) ואז מאזן הכוחות עדיין לא ישתנה כ״כ מהר, אבל זו כבר תהיה התחלה. ראה מקרה פ.ס.ז׳. חוץ מזה ליגה ואירופה הם שני דברים שונים. באירופה אתה אף פעם לא צריך לרדוף אחרי אף אחד.

תוהה בדרכים 16 באוגוסט 2015

קבוצה חדשה זה חלק מזה ("רוח המועדון וכו'), אבל לא העיקר. הבעיה העיקרית של סיטי היא שזו קבוצה נורא עצלנית וטורה הוא חלק לא קטן מזה. שהם משחקים מול קבוצות יותר טובות מהם שמכריחות אותם לעשות יותר הגנה או לחילופין מול קבוצות שלוחצות מאד חזק על הכדור ומשחקות באינטנסיביות גבוהה (סטייל דורטמונד או אתלטיקו) החסרונות של סיטי נחשפים. באנגליה אין קבוצות כאלו כיום.

צ'לסי לא יכולים לשחק ככה, גם היא פאברגאס והאזרד הם חורים הגנתיים וגם ההגנה שלהם מאד איטית ולחץ חזק על הכדור יחשוף אותה.

תוהה בדרכים 16 באוגוסט 2015

הכוונה היא שברגע שאתה לוחץ חזק, השחקנים צריכים להיות קרובים אחד לשני והמשמעות של זה היא שקו ההגנה צריך להיות ממוקם הרבה יותר גבוה. ברגע שקו ההגנה ממוקם יותר גבוה, יש יותר שטח מאחוריו שאפשר לנצל. עם הגנה איטית כמו של צ'לסי זה מאד מסוכן. תוסיף לזה שחקנים כמו פאברגאס והאזרד שלא יתרמו מספיק ללחץ ותבין למה צ'לסי לא יכולה לנצל את החולשות של סיטי.

צ'לסי צריכים בלם יותר מהיר מטרי ועוד מגן מהיר במקום איבנוביץ' (או להזיז את אספיליקווטה לצד השני) , בנוסף לשחקן יותר מובילי ואגרסיבי על חשבון פאברגאס.

גור אילני 16 באוגוסט 2015

בעקרון אני מסכים, ההסתייגות היא שצ׳לסי הסתדרה עם טרי גם בעונות קודמות, כולל באירופה (מינוס הגמר) למרות שהוא לא נחשב מהיר כבר כ-5 שנים.

ניק 16 באוגוסט 2015

תוהה, אתה כמובן חייב לקחת כל מילה על ספרד לדיון הרגיל שלך על כמה הליגה הספרדית טובה מאנגליה.
מה יותר משמעותי? פער של 5 נק' של ברסה על ריאל או פער של 5 נק' של סיטי על צלסי?
אני חושב שהראשון.. בגלל זה כתבתי שזה לא ספרד..

מאנו 17 באוגוסט 2015

מה שמעניין זה שדווקא אתה זה שלקחת את הדיון לספרד, במקום להתרכז "בליגה הטובה בעולם", ולהימנע מהשוואות מטופשות.

edgecator 17 באוגוסט 2015

יש בדה באזר לא מעט אנגלופילים. מסתבר שיש גם כמה אנגלופובים.

JM 17 באוגוסט 2015

מוריניו מסדר את הקבוצות שלו מאוד נמוך, מה שעוזר מאוד לבלמים כמו טרי וקהייל., כי אף חלוץ לא יכול לרוץ מאחוריהם.
גם היום זה קרה, חוץ מתחילת המשחק שההגנה נחשפה, אבל מאז, ההגנה שיחקה עם קו הגנה נמוך בדיוק כפי שהם יודעים.

הבעיה הייתה אחרת, הכדורים הגיעו לאגוארו עם הגב לשער – ושם גם טרי וגם קהייל לא לחצו אותו מספיק והוציאו לו כדורים מהרגליים. שנה שעברה, אגוארו לא נשם כשהוא קיבל את הכדור עם הגב לשער.
נראה שצ'לסי עדיין לא ב100 אחוז כושרה וחדותה.

גור לשאלתך למה טרי יצא במחצית ובדיוק כמו שתוהה הזכיר פה,
צ'לסי הייתה חייבת להתחיל ללחוץ את סיטי בחצי שלה, וללחוץ עם טרי זה לא חכם במיוחד.
מי הכי מהיר מבין זומה/קהייל/טרי? זומה וקהייל. לכן היה החילוף וזה חילוף טקטי לגמרי של מוריניו. לא מראה על שום דבר אחר.

אני חושב שאנחנו עדיין לא ב100 אחוז הכושר והחדות, שלא נדבר על קצת מזל.
אבל רק תחילת עונה, אני מאמין שזה יתחבר בסוף.

רומן 17 באוגוסט 2015

פה מדברים על ליגה אנגלית.
למה אתה תמיד מרגיש צורך להכניס פה את ליגת הסייסטה?

כחול 16 באוגוסט 2015

ואוו.
איזה משחק נורא שלנו. אין שום דבר חיובי בפתיחת העונה שלנו, באמת שאני מנסה ממש ולא מצליח.
הגנה- זוועה שלא נראתה מאז ימיו העליזים של ווילאש-בואש.
קישור- מצד אחד לא מספיק יצירתי, מצד שני לא מספיק קשוח.
התקפה- על הפרצוף.
התנהלות המועדון- באלגן לא נורמאלי, שפל חסר תקדים של מורניו.
העברות- חושך.
שילוב שחקנים צעירים- אף אחד לא חושב על זה אפילו.

אם מוריניו יצליח להוביל את הקבוצה הזאת לאליפות זה יהיה ממש נס. לא זוכר אלופה שהתחילה כ״כ חלש עם שני הפסדים ותיקו בשלושת המשחקים הרשמיים הראשונים שלה.
ממש לא ברור מה קרה בקיץ הזה שחירבן את הקבוצה לחלוטין.
לפחות מפה אפשר רק לעלות :)

יואב 16 באוגוסט 2015

קרה ליונייטד לא מעט בימי פרגי. ונגמר באליפות.

כחול 17 באוגוסט 2015

עם מוריניו יוכיח שהוא הממשיך של פרגי בליגה, לא יהיה שמח ממני.
Doubt it….

כחול 17 באוגוסט 2015

׳אם׳ כמובן

ניינר / ווריור 16 באוגוסט 2015

היו כל כך הרבה רגעי נחת במשחק היום והשיא כשנגנו בסיום המשחק את one step beyond. פרייסלס!

אסף THE KOP 16 באוגוסט 2015

תראו…
בלי ד״ר קרניירו על הספסל זה היה נראה כאילו שחקני צ'לסי החסונים היו בלי חשק… ללא להט… חסרי תשוקה… כאילו לא בא להם לדפוק את מי שמולם.

גור אילני 16 באוגוסט 2015

התעלית על עצמך הפעם עם המטאפורה המטלטלת. חזק!

סימנטוב 17 באוגוסט 2015

באמת גדול :)

יואב בורוביץ׳ 16 באוגוסט 2015

יום לא גדול של הסיטי??

גור אילני 16 באוגוסט 2015

זה מה שמעצבן. הסיטי הצליחו בתכנית המשחק ללא התעלות מיוחדת של שחקנים, מלבד אגוארו שהיה פשוט זמין לכל כדור שרק רצו להעביר אליו.

יואב בורוביץ׳ 16 באוגוסט 2015

אגווארו, קולארוב, פרננדיניו ומנגאלה היו נפלאים. כמעט כל השאר היו טובים מאוד. יום אדיר של הקבוצה.

גל 16 באוגוסט 2015

Command-R במאק :)

גור אילני 16 באוגוסט 2015

תודה על התיקון :)

D! פה ועכשיו 16 באוגוסט 2015

נראה לי שהיה פיגוע באוטובוס של מוריניו היום.

Matipool 16 באוגוסט 2015

מעולה !

edgecator 17 באוגוסט 2015

חבל שאין רופאים בסביבה.

רובי פאולר 17 באוגוסט 2015

חזק!

אסף the kop 17 באוגוסט 2015

רובי
התפנה תפקיד רופא

D! פה ועכשיו 17 באוגוסט 2015

מעולה.
אולי גם אני צריך להתחיל לצפצף

דוד 17 באוגוסט 2015

אני לא יודע מה ראיתם אבל השיפוט היה מוטה באופן מביך… מסכנים אוהדי צ'לסי שכולם תמיד צוחקים כשהם מתלוננים על שיפוט…

אריק 17 באוגוסט 2015

מה שאמור להטריד אתכם זה שטורה היה טוב.
זה אומר שהוא לא תופס אתכם כקבוצה גדולה יותר.

סימנטוב 17 באוגוסט 2015

מצטרף חזק!

רומן 17 באוגוסט 2015

מה עובר על איבנוביץ'?
בגוביץ' זה השוער ההכי גרוע שעמד בשער בליגה בכירה מאז דודו אוואט.
אם לא הוא קרואטיה היתה מתמודדת על התואר בברזיל עם הנבחרת המדהימה שהיתה לה, ספג כמה שערים בזיוניים.
השער השלישי אתמול של פרננדיניו פשוט מביך לשוער בכיר.

גור אילני 17 באוגוסט 2015

בוסניה אולי?

בגוביץ' שוער ליגה נהדר, בדיוק מה שהיינו צריכים כדי להרגיש בטוחים בלי צ'ך. אתמול הוא היה הסיבה שלא נגמר 5:0.

רומן 17 באוגוסט 2015

וואי הכל התבלבל לי..
השוער הגרוע של קרואטיה זה פלטיקושה.

Comments closed