גירדו ניצחון, האמת

המבחן הראשון הרציני מאז פאלאס, והערה על מויס וסנדרלנד

קונטה הצליח בסופו של דבר להשיג את מה שרצה – יציבות, אבל זה היה רק אחרי כמה שינויים.

התחלתי להבין מה פפ מנסה לבנות בסיטי. שזה יפה, כי אני קשה תפיסה. מול קבוצות שלא מסתגרות, פפ יצר משחק התקפה סופר דינמי שמבוסס על מסירות קצרות מאד מאד מהירות שמשאירות את הקבוצה השניה עם כאב ראש אחרי כמה דקות רצופות של התקפות כאלה. צריך לעשות המון חילופי שמירות, דבר שצ׳לסי העונה טובה בו יחסית, אבל זה עדיין משאיר פה ושם את הרווח שבין הגבר לחולצה. אם סיטי תמשיך לבנות את המשחק הזה, ולבנות אותו על סאנה, סילבה וז׳סוס (פחות מתפעל מההסתגלות של סטרלינג לסגנון כזה) – יש להם מה לחפש בצמרת של אירופה. כמובן שצריך להחליף חצי קישור, שושלת רבעי הגנה ואת כל שלושת השוערים לזרוק לעזאזל.

בסופו של דבר השערים, גם של סיטי, נבעו מטעויות, כשהדבר הכי קרוב למהלך כדורגל שהוביל לשער היה הגול הראשון של הזאר, אותו הצלחתי לפספס עקב תקלה טכנית.

הטעויות הובילו לעצבנות, העצבנות הובילה למתח גדול עד לסיום, והגולים של ספרס בדקות האחרונות לא עזרו למתן את התקף הלב שאיים לפרוץ.

מצד שני מה שיפה היה שגם אלה ששגו – הצליחו לתקן, דויד לואיז טעה אבל נתן משחק הירואי, קורטואה מסר ישר לסילבה אבל הציל בהזדמנות הבאה. אפילו קבז׳רו סוג של תיקן, רק שאדן הערמומי היה שם כדי לדחוק את הריבאונד.

אפשר לנשום.

וזה נכתב לפני:

***

מעבר לגורם המזל (לא מומלץ להאשים את המזל, או לריב איתו בכל מקרה, הוא עלול להתגלות כאויב מסוכן עוד יותר בהמשך, ע״ע פוגבה והקורות) התקלה בשבת נבעה לדעתי מאפקט הפסטיבל שסביב הקבוצה ובתוכה.

אני לא נגד פסטיבלים, אבל בזמן האחרון אווירת הצחוקים והדאקחות עברה קצת את גבול הנורמלי בקבוצה אפורה ומשעממת כמו שלנו. אדן הזאר אוהב לעשות פאן, וזה מה שמנחה אותו בקריירה לדבריו, אבל כששחקנים כמו אזפי, בטשואיי וקאנטה הופכים בהדרגה לאושיות מדיה ויראלית, אני מתחיל לדאוג. אחרי הכל, הנראטיב של work, work, work הוא זה שהביא אותנו לאן שהגענו, ולא אתגר ריסוק הכוסות ביו-טיוב.

אני נשמע שמרן, אבל תנו לי את הכדורגל שלי כמה שיותר נקי מחסויות מביכות, אתגרים דביליים של להכניס את הכדור מאחורי השער עם עיניים קשורות ועוד ״קשר עם הבוחר״ לסוגיו. אל תטעו, אני מבין את המשקל של כל זה בכלכלת הכדורגל של היום, אבל עדיין מעדיף לראות את שחקני היריבה מנסים לאתר את השקרים אחד של השני מאשר את קורט זומה מנסה להבין מה קורה בסשן של פיפא 17.

כשזה פוגש את סטמפורד ברידג׳ בצהרי שבת שמשית, עם תיירים שבאו לראות את צ׳לסי תוקעת עוד יתד בטיפוס על הצוק הלא מאד קצר הזה שנקרא התואר – האפקט הוא הרסני.

ולראיה השער הראשון. אחרי שהוא הובקע, השתחררה בברידג׳ מין אנחת רווחה, אבל יחד איתה, במקום שנידרש לזהירות, לחזרה לשורות ולהתארגנות לקראת התקפות נגד של היריבה – התחלנו כבר לחשב כמה ייגמר. זה היה נראה בדרך לטיול, ולא רק בגלל הדרך היפה שפברגאס עשה בין השחקנים של פאלאס ועד לבעיטה לקורה ופנימה.

כל זה טוב ויפה, והלילה אנחנו לבטח לא נירדם על המשמרת אחרי יתרון, אם יהיה כזה, אבל פפ גורר לאחרונה את הקבוצות שלו למשחק גאנג הו פתוח ועם הרבה הזדמנויות. אם אכן יתפתח משחק כזה במערב לונדון, יהיה מעניין לראות איזו קבוצה מסוגלת להבקיע יותר. ואם קונטה יבחר לא להשתתף במשחק ללא הגנות ויחנוק את המשחק, בהנחה שהוא יכול לעשות דבר כזה, יהיה מעניין לראות אם צ׳לסי עדיין קטלנית במתפרצות.

מבחינת הבת שלי, סיטי היא עדיין היריבה העיקרית, וממרום 9 שנותיה על הכדור, השכנה הרעשנית של יונייטד נחשבת כרגע בעיניה ה-arch rival של הבלוז. עוד מאז מאבקי יאיא-מאטיץ׳, התרגלנו שמשחקים מול סיטי הם מתכון לכדורגל מרתק.

ככה שאנחנו דרוכים, קונטה מאמין שאנחנו קבוצה חזקה, פפ נהנה מהחיים באנגליה, ויש מה לצפות.

*

בפוסט בשם נסיך הגיבוב והשפל, תיארתי עוד באוגוסט השנה את התהליכים השליליים בסנדרלנד ואת התרומה של מויס לאי היציבות. קוראים יקרים באמת (יוסי מזרחי, טל המנצ׳סטרי, אריק ועוד) ביקרו אותי על הביקורת המוקדמת מדי לטענתם אחרי שני מחזורים.

לצערי, לא טעיתי, ומויס באמת עשה עבודה עלובה בצפון אנגליה. הוא כשל ברכש, איחר בתגובה להתפתחויות, ולבסוף מעט ייצב את השורות אבל רק כשזה היה מעט מדי ומאוחר מדי. זה חבל, כי במקום לבנות, הוא הרס, והביא מועדון נהדר עם סגל סביר וסקורר נפלא ממצב של אי וודאות למצב של וודאות שיהיה רע.

יסלחו לי המקטרגים, אבל רכש של פאני מקנייר, אדנן ינוזאי ופאפי דג׳ילבודג׳י הוא עלוב ומראה על שאיפות מאד נמוכות. מויס לא הפנים את העובדה שקבוצות תחתית באנגליה משחקות עם כוכבים גדולים בקנה מידה אירופי (רק בשבת ראינו את ההתקפה האדירה של פאלאס עם בנטקה וזאהה מפרקת את צ׳לסי ב-2 דקות).

ראיתי לא מעט משחקים של סנדרלנד העונה. זה נשמע פופוליסטי, אבל כואב לי על הקהל הנפלא שמגיע לאצטדיון האור ורואה את החבורה הזאת, מנסה לדחוף אותה, אבל יש לה מנטליות של ילד הכאפות שנקרא דיוויד מויס.

Share on FacebookTweet about this on Twitter

48 תגובות ל “גירדו ניצחון, האמת”

  1. אמיתי (פורסם: 5-4-2017 בשעה 16:15)

    מריח אישי הקטע עם מוייס..שפט אותך ל14 ימי מחבוש בצבא?
    באמת שלא ראיתי סנדרלנד בשביל לחוות דעה אבל על פניו צדקת..
    יהיה בהחלט מעניין היום. בייחוד מהצד של צלסי. מקווה שלא תסגרו
    את המשחק יותר מידי. כתבת וגם עוד כותבים פה היללו אותכם כקבוצה
    שמתאימה את עצמה ויודעת לשחק מול כמה סגנונות ורמות. אני לא ככ
    חושב ככה אבל היום זו הזדמנות מול קבוצה שהיא דיי אנטיתזה.
    אני ניאטרלי או אפילו בעד פפ. היחיד שייגרום לי לראות שיטי בעניין.
    יש קצת שחצנות מסביב לצלסי כמעט מכביסטית.

    להגיב
    • גור אילני (פורסם: 5-4-2017 בשעה 17:48)

      דווקא סימפטתי את האיש ברמה הבסיסית (ההתבטאות המגעילה שלו כלפי עיתונאית הביביסי לא עוזרת יותר מדי), העניין עם אנשים אפורים שעל היעדר הכריזמה הם אמורים לחפות עם משהו אחר, נניח מוסר עבודה או ווינריות, במקרה שלו הוא לא בולט בתחום המקצועי או הטקטי.
      באברטון הוא לא הצליח פחות ולא יותר ממרטינס או קומאן עד רגע זה, קבוצה עם נתונים טובים מאד אבל שלהצעיד אותה רמה אחת למעלה זו משימה לא פשוטה בכלל. אבל מויס לפחות קיבל את הזמן לעשות את זה, וזה לא קרה תחתיו.

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 5-4-2017 בשעה 19:52)

        בדיעבד אין ספק שהוא היה אובררייטד..מצד שני מרטינז וקומאן נחשבים
        מנגרים די מבטיחים כרגע. אברטון כן מזנבת באופן עיקבי בצמרת. זה לא קל

        להגיב
  2. אביאל (פורסם: 5-4-2017 בשעה 16:38)

    איזה לחץ ! גם בית״ר וגם צ׳לסי, שלא תיהרס לי העונה !

    להגיב
  3. אלי (פורסם: 5-4-2017 בשעה 16:52)

    כנראה שאברטון החזיקה את מויס מעל הרמה שלו ולא שהוא הצליח באברטון יותר ממה שהיא "היתה אמורה" להצליח.

    להגיב
  4. אביעד (פורסם: 5-4-2017 בשעה 17:54)

    "הביא מועדון נהדר עם סגל סביר וסקורר נפלא ממצב של אי וודאות למצב של וודאות שיהיה רע".
    מה? איזה סגל סביר היה בסנדרלנד בתחילת העונה? תבקר את מויס כמה שבא לך, אבל אתה הבנאדם הראשון שאני שומע שאשכרה חושב שהסגל של סנדרלנד בתחילת העונה לא היה מזעזע.

    להגיב
    • גור אילני (פורסם: 5-4-2017 בשעה 20:16)

      סגל סביר = ניתן לשפר אותו ללא אוברול מלא. אני מאמין שזה היה המצב קדם תחילת העונה

      להגיב
      • אריק (פורסם: 5-4-2017 בשעה 20:28)

        עם כל "חיבתי" למויס זה סגל מרכז טבלה בצמפיונשיפ ודפו.

        להגיב
  5. ניינר / ווריור (פורסם: 5-4-2017 בשעה 19:14)

    לא רק שסנדרלנד יורדת, ניוקאסל עולה. אין השפלה גדולה מזו

    להגיב
    • גור אילני (פורסם: 5-4-2017 בשעה 20:15)

      אני ממש מחכה כבר שניוקאסל תחזור לעצמה של שנות ה-90. מועדון אדיר

      להגיב
      • רומן (פורסם: 6-4-2017 בשעה 09:53)

        נכון!!!!! המועדון ההכי מטורף בעולם, כשניוקאסל בשיאה אין הצגה יותר טובה מזו, כל משחק קרנבל, יכולים לתת 5 ליונייטד ואז לקבל 5 מאיזה ווסטהאם.

        להגיב
  6. אריק (פורסם: 5-4-2017 בשעה 20:27)

    אהה סליחה. הקטע עם אמרתי לכם על מויס, היה כבר
    התביעה בדרך.

    להגיב
    • גור אילני (פורסם: 5-4-2017 בשעה 20:30)

      אני מתכוון לרוץ על הפוקס הפרשני הזה עוד הרבה זמן. במיוחד אחרי שניבאתי ללסטר ירידה בעונה שעברה.

      להגיב
  7. צביקה (פורסם: 5-4-2017 בשעה 22:36)

    למה זומה הוחלף? הוא היה כזה גרוע?

    להגיב
    • גור אילני (פורסם: 5-4-2017 בשעה 23:14)

      לא היה ככ טוב, בעיקר לדעתי קונטה רצה להחזיר את אזפי לעמדת ה-rcb.

      להגיב
    • Roy (פורסם: 6-4-2017 בשעה 00:04)

      לדעתי קונטה רצה לעבות את מרכז השדה (להוריד את פדרו לעמדת המגן ובאמצעות מאטיץ'-קונטה-פברגאס לחנוק קצת את סיטי, שבמחצית הראשונה נהנתה מיותר מדי מרחבים פתוחים באמצע המגרש).

      להגיב
  8. DS (פורסם: 5-4-2017 בשעה 23:31)

    אפילו משחק צמרת בפרמייר ליג קשה לראות (אם אתה לא אוהד של אחת הקבוצות) אחרי ההצגה של ברצלונה.

    להגיב
    • ק. (פורסם: 6-4-2017 בשעה 06:20)

      +1
      הרבע שעה הראשונה (שלא היו בה גולים) הזכירה את הימים הגדולים – לא נתנו לסביליה לנשום וישבו להם על הרחבה עם משחק טכני עילאי.
      נוהגים לא להעריך את אנריקה אבל הורסיות שלו של שלושת הבלמים ברב המשחקים מאז ההפסד לפסז' עובדות יופי

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 6-4-2017 בשעה 06:35)

        בארסה הייתה דורסנית אבל סביליה.. עזוב יכולת. בחצי הראשון הם שבתו. מאד מוזר

        להגיב
        • ק. (פורסם: 6-4-2017 בשעה 07:31)

          דווקא רב המשחק היה די אגרסיבי. אולי בהתחלה היו קצת בהלם, אבל הטעות הגדולה שלהם לדעתי שאחרי הראשון הם יצאו בכל הכח קדימה והפקירו מאחורה. וחטפו על זה

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 6-4-2017 בשעה 08:26)

            לי זה הרגיש כמו סבוטאס סטייל לסטר. לא היה טעם לראות את המחצית השנייה. אגב היחס בווינר היה משו כמו 1:9 על לסטר. אה סביליה..

            להגיב
        • ר.בקצה (פורסם: 6-4-2017 בשעה 10:01)

          סביליה זה בלוף של יחצנים, שחשבו שניתן להפוך אותה לאתלטיקו של לפני 3 שנים- סוס שחור שמגיח מאחור וגונב לשתי הגדולות את המכנסיים.
          אפילו הזכירו אותה כמועמדת בכירה לאליפות, למרבה הגיחוך.

          להגיב
          • ק. (פורסם: 6-4-2017 בשעה 11:22)

            שמע, גם אני לא חשבתי שיש סיכוי שייקחו אליפות, כי ריאל מאוד עקביים ועמוקים, אבל עד אמצע פברואר היה להם קצב צבירת נקודות זהה לשל בארסה והם נראו מצוין

            להגיב
    • רומן (פורסם: 6-4-2017 בשעה 09:51)

      הצגות יש בקאמרי וכדורגל משחקים בבריטניה.

      להגיב
      • ק. (פורסם: 6-4-2017 בשעה 09:56)

        באי-פי-אל שכחת לציין. מזל שבשביל לכתוב שטויות לא צריך לראות משחקים

        להגיב
        • רומן (פורסם: 6-4-2017 בשעה 09:57)

          איזה משחקים?

          להגיב
          • ק. (פורסם: 6-4-2017 בשעה 10:15)

            מחוץ לאיפיאל. המשחקים של סביליה, שנכון שנחלשה בחודש האחרון הם בקצב ואינטנסיביות גבוהים מאוד. כולל הנצחון על ריאל וההפסד הדחוק בפיחואן לבארסה

            להגיב
            • רומן (פורסם: 6-4-2017 בשעה 11:08)

              אין לי את כל הזמן שבעולם..

            • ק. (פורסם: 6-4-2017 בשעה 11:18)

              הכל בסדר, רק אומר שיש גם בליגה ההיא משחקים אינטנסיביים מאוד שהשופט גם נותן להם לרוץ.
              אתמול בבארסה סביליה היה דוגמה טובה, היו הרבה קרבות פיזיים ששחקנים מצאו עצמם על הדשא, ראו שזה לא מזיז לשופט, קמו והמשיכו הלאה. מניח שהעובדה שבארסה הובילה מוקדם עזרה, אבל גם ככה היו מעט מאוד שריקות לעבירות

            • רומן (פורסם: 6-4-2017 בשעה 14:15)

              היה אתמול קטע במשחק שדוויד לואיז העיף את אגוארו לשלטי פרסומת והשופט לא התרגש ונת למשחק לרוץ..
              מעניין מה היה קורה בספרד

            • ק. (פורסם: 6-4-2017 בשעה 19:26)

              תראה את הדרבי המדרידאי בשבת ותן דעתך

            • צביקה (פורסם: 6-4-2017 בשעה 22:09)

              איך אפשר לעשות את זה כשיש באותה שעה את ליברפול – סטוק? :-)

  9. כחול (פורסם: 5-4-2017 בשעה 23:55)

    ללא ספק גרדנו את זה. אבל גרדנו היטב, לאט ובטוח.
    כמובן שמשחק מסוג כזה הוא מסוכן – סטונס האידיוט היה יכול לבאס לנו את התחת, אבל כמו שהאנגלים אוהבים להגיד, כדורגל זה משחק של fine margins.
    במחצית הראשונה שיחקנו נהדר לדעתי, אם כי ברור שזה היה קצת יותר הרפתקני ממה שקונטה מעוניין בשלב הזה של העונה, שזה מאד הגיוני בהתחשב בזה שהוא היה מאמן נבחרת איטליה. המחצית השנייה הייתה לא נעימה לצפייה, אבל כמו שסיטי יכלו להשוות הזארד ופאב יכלו לסיים את זה, והיו להם שתי החמצות איומות.
    כמה נקודות מעניינות שאני לוקח מהמשחק הזה:
    1. אנחנו יודעים איך להרוג משחק תחת לחץ גדול, וזו מיומנות חשובה.
    2. זומה בפוזיצייה בעייתית מאד. אין לו את השליטה בכדור וראיית המשחק הנדרשת משחקן בשלישיה האחורית, והוא לא התקפי מספיק בשביל להיות ווינגר. אני מאד מקווה שיהיה לו מקום בהרכב בעונה הבאה ושהוא יוכל ללמוד מקונטה איך להפוך לבלם טוב יותר, כי פוטנציאל יש לו.
    3. קונטה אוהב לשחק עם המערך לא מעט במהלך משחקים, ובמשחקים האחרונים זה קורה כמעט כל משחק, אם לא ממש בכל משחק. המעבר הקלאסי שלו הוא בין ה3-4-3 הדפולטי, ל4-3-3(בד"כ כשפאב עולה במקום מוזס/אלונסו), כשלעתים אנחנו רואים גם 5-3-2 (כמו במחצית השנייה היום, כשפדרו שיחק כווינג-באק אחורי).
    לדעתי פאברגס הוא גורם משמעותי ביותר מבחינת הגמישות המערכתית. היכולת שלו לשחק בצורה נהדרת גם 50/50 וגם קשר התקפי מאחורי החלוצים מאפשרת לקונטה לשחק עם המערכים בצורה שמקשה מאד על קבוצות יריבות.
    גם מוסר העבודה של פדרו בתור הווינג-באק היה ראוי לשבח. וגם קייהיל נתן היום הופעה טובה מאד. בקיצור, קוסם הקונטה הזה, פשוט קוסם.

    להגיב
    • Roy (פורסם: 6-4-2017 בשעה 00:07)

      +1

      להגיב
  10. MeyerD (פורסם: 6-4-2017 בשעה 01:23)

    פפ מדהים אותי, כל המחצית השניה סיטי לא היו אינטנסיבים כמו בראשונה והחילופים כל כך מאוחרים….כאילו הוא מוביל במשחק.
    וכמה שהיו טעויות בהגנה של הסיטי, עדיין ההבדל בין סטונס+קומפני לסטונס+אוטמנדי הוא די מהותי….אבל מדהים איזה הגנה פח יש לסיטי, קבוצה שמשקיעה כל כך הרבה כסף וגומרת עם שני מגינים שמתאימים למרכז טבלה, שוערים שלא מתאימים לליגה הזאת ובלמים שלא מתאימים לשחק כדורגל…הזוי.

    להגיב
  11. זה משנה (פורסם: 6-4-2017 בשעה 08:37)

    גור, צר לי. להתייחס לסגל של פאלאס כאל סגל של קבוצת תחתית זו נקודת מוצא שגויה. פאלאס נבנתה העונה כדי להתחרות על מקום בליגה האירופית. זה שהיא לא נמצאת שם כבר קשור למי שאימן אותה בתחילת העונה.

    להגיב
    • אמיתי (פורסם: 6-4-2017 בשעה 08:45)

      צודק. אבל בהפוכה לסטר נבנתה לצ׳מפיונס?

      להגיב
      • זה משנה (פורסם: 6-4-2017 בשעה 10:01)

        לסטר נבנתה על ההצלחה של העונה הקודמת מינוס השחקן הכי חשוב.

        להגיב
    • גור אילני (פורסם: 6-4-2017 בשעה 13:38)

      לא מסכים לגבי הסגל של סנדרלנד, הוא לא היה גרוע משל בורנמות׳, ברנלי או מידלסברו.
      של פאלאס היה נוצץ למדי, אני מסכים, אבל זה היה בעוכריה עד שביג סאם בא לייצב את העניינים. האמת, הצליח הרבה יותר משצפיתי.

      להגיב
  12. רומן (פורסם: 6-4-2017 בשעה 09:50)

    לא מבין איך עם כל הכסף שבעולם פפ בנה קבוצה שהקשר האחורי בה הוא פרננדיניו. נכון גונדוגאן פצוע, אבל רבאק זה הפתרון שלך?
    איזה טעות של טירון בפנדל על פדרו, בחייך? יש מישהו בעולם שלא ידע שפדרו ילך לשם? בלי קשר לזה(טעיות כולם עושים) הוא פשוט קשר אחורי לא מספיק טוב לרמות האלה.
    לא יודע אם צ'לסי בסוף תיקח אליפות (מקווה שיקרה נס ולא) אבל בתואר אחד היא כבר זכתה מזמן – הקבוצה המשעממת ביותר הכל האי הבריטי.

    להגיב
    • ק. (פורסם: 6-4-2017 בשעה 09:58)

      אוהדי יונייטד פה יגידו לך שמשהו אחר

      להגיב
      • רומן (פורסם: 6-4-2017 בשעה 11:10)

        לפחות ביונייטד יש את זלאטאן, שהוא לבד גורם לך לצפות במשחק בהתרגשות.
        צ'לסי? כדור שינה, דייגו קוסטה החלוץ ההכי משעמם ביקום.

        להגיב
        • ק. (פורסם: 6-4-2017 בשעה 11:21)

          אין לי ויכוח איתך על שני חלקי התגובה,
          ראיתי מעט בלייב את יונייטד העונה, את הרשמים קיבלתי מהתקצירים והדיונים אצל דורפן.

          להגיב
        • גור אילני (פורסם: 6-4-2017 בשעה 13:39)

          הזאר, פדרו ופאברגאס מבחינתי משחקים נהדר. גם קאנטה. לגבי קוסטה אני מסכים שרוב הזמן זה לא בדיוק תענוג לצפיה, למרות שהיו לו מהלכים אדירים בחצי הראשון של העונה.

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 6-4-2017 בשעה 14:19)

            בייחוד קאנטה

            להגיב
            • גור אילני (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:08)

              שירת הייקו בתנועה

            • אמיתי (פורסם: 6-4-2017 בשעה 15:12)

              ערס פואטי

  13. דוד (פורסם: 6-4-2017 בשעה 12:05)

    שתי נקודות מהמשחק
    1. סיטי משחקת בסגנון שאפתני בהרבה מעל רמת השחקנים שלה. אולי פפ חושב שכך שחקניו יהפכו טכנית לטובים יותר. צ'לסי לעומתה צינית וחכמה. מוריניו+תשוקה!
    2. במהלך שקדם להבקעת השער, הזאר נתן מסירה מהירה מימין לשמאל, שבשנייה אחת חשפה את מערך ההגנה המבולבל של סיטי. מסירה אחת אחת יפה יותר ויעילה יותר מ-200 מסירות קצרות ודאבל פסים של הסיטי.

    להגיב

מה דעתך?