המיועד

Fake it till you make it

תקופת הגלות של פרנק למפארד בליגות הנמוכות הסתיימה מבעוד מועד, ולאחר מפח נפש בגמר הצ׳מפיונשיפ פלייאוף. פרנק רק נעדר 5 עונות, אבל בפועל הוא חוזר לצ׳לסי שונה לגמרי.

עבור מי שקיווה וייחל לשינוי במדיניות, העונה הקרובה אמורה היתה להיות עונה חלומית. אבל הפציעות באכילס של לופטוס צ׳יק והאדסן הודוי משאירות הרבה סימני שאלה. כמו אחרי פרק שבו נערף ראש של דמות ראשית בסדרה מצליחה, הימים שאחרי הפציעות האיומות הללו הביאו כל מיני מחשבות על מהות הקיום. על הקלות שבה דברים שמחכים להם 15 שנה יכולים להתפרק. גם ההגעה של פולישיץ׳ היא כל דבר חוץ מסיכון מחושב. ושום מילה על אדן הזאר.

הדיווחים אומרים שהמשימה שקיבל פרנקי לעונה הראשונה היא לא לרדת ליגה. אם הן נכונות, הרי שמדובר בבשורה נפלאה. כמובן שעדיף לא לקחת דוגמה מתיירי הנרי שחשב שהוא נוסע לחופש בריביירה וגמר עם הזנב בין הרגליים, כשגם קריירת הפרשנות שלו כרגע נשמעת מגוחכת.

סופר יצטרך לגייס את כל 150 האיי קיו שלו למטרה אחת בלבד: להעמיד פנים שהוא שייך לליגה הזאת.

This feels like goodbye
תינוקות באזבי -72 -מכה מתחת לחגורה

90 Comments

matipool 4 ביולי 2019

אני חושב שזה יפה ומרגש מבחינת אוהדי צ'לסי ונראה לי גם שהוא מתאים לתפקיד.
לאור העובדה שתקציב הרכש של ארסנל הוא 40 מיליון פאונד והבלאגן שחוגג ביונייטד – מקום רביעי בהחלט ריאלי.
פולישיץ' מגיע, קובאביץ' נשאר, קאנטה יחזור לתפקיד העוגן וצעירים מוכשרים בהשאלות יחזרו ולמפארד יהיה אלוהים בשבילם.

אמיתי 4 ביולי 2019

לא הרבה יודעים אבל פרנקי כמעט הוציא ברייק זהב מול אוסאליבן. 150 אייקיו!!

matipool 4 ביולי 2019

(-:) פעם שנייה שאתה גורם לי לסמיילי היום. טושה.
זה היה גם אחרי 17 מהלכים?

אמיתי 4 ביולי 2019

וברצינות- שיחקו אותה צלסי. כל מועדון רוצה לראות את הסמלים שלו חוזרים כמנגרים. מעניין איזה סוג מנגר יהיה למפארד. אני מהמר על משו סטייל מוריניו רק טיפלה יותר ממלכתי

אילני 4 ביולי 2019

בעיניי יש שני סוגים של מאמנים עדכניים:
1. לומדים, מאמצים ומשכללים סגנונות משחק וטקטיקה עכשוויים (גווארדיולה)
2. לומדים מאמצים ומשכללים שיטות אימון, טכנולוגיות מעקב ושיפור ביצועים (אדי האו)
יש לי הרגשה שיהיה יותר מהסוג השני.

אמיתי 4 ביולי 2019

לא נישמע הבדל כזה גדול בין שני הסגנונות..
התכוונתי מבחינת פרסונה וכאלה. אני חושב (מתבסס פה על כלום) שלמפרד ישתמש בכאריזמה והניסיון שלו יותר מעל ״ידע כדורגל״. יעני יותר טאקטי ופחות סגנון מובחן

Matipool 5 ביולי 2019

מסכים לגמרי עם האבחנה שלך, אמיתי.

אמיתי 5 ביולי 2019

גור, רונן, בני! נא למחוק את התגובה הפוגענית הזאת לאלתר!

תבורי 4 ביולי 2019

מתקיים כאן דרבי תגובות ובינתיים 2:2 בין אוהדי ליברפול ויונייטד, אני אשבור את השוויון: לאמפרד יכול בהחלט להיות מי שיחזיר את צ'לסי לאן שהיא הייתה בשנים האחרונות כדורגל יש לו בטונות, שכל גם והוא יהיה מי שיידע למצוא דרך לגרום לשחקנים לשחק עבורו. עלולים להיות גורמים מפריעים כמו עתידו הלא ברור של אברמוביץ' אבל זה לא ישנה את מה שיש ללאמפרד לתת. אילו הייתי אוהד צ'לסי, הייתי נרגש מאוד היום.

ניצן 6 ביולי 2019

מסכים, אבל מתי ראית את בעל הבית בצ׳לסי סבלני למשהו שלא נותן תוצאות בין רגע? יצטרך נס לשרוד

אביאל 4 ביולי 2019

מרגש בהחלט אבל גם הימור, אמנם למועדון יהיו את כל התירוצים בגלל שאנחנו לא יכולים לקנות שחקנים, אבל כמו בפתיחת הדברים יום מרגש, אשמח לראות עוד מישהו שם לצידו, טרי או אולי דרוגבה, במיוחד שצ׳ך בתפקיד ניהולי.

דוד 4 ביולי 2019

אני חושב שהרגש מדבר מגרונם של אוהדי צ'לסי.
מאה חמישים איי קיו זה נכון אבל מניין שיש לו יכולות אימון?

אילני 4 ביולי 2019

חברים, 150 איי קיו ואתם אדישים כאילו סתם עוד יום.

דוד 4 ביולי 2019

לא יודעים אם על הקווים יתגלו 150 האייקיו של המאמן זידאן, או שמא של המאמן מראדונה.

ניינר / ווריור 4 ביולי 2019

מעולם לא היה כזה פער בין אבא לבן כמו בין פרנק סניור לג'וניור. בעיני זו החתמה מעולה של צ'לסי למרות שאני כמובן מייחל לכישלונו.
אגב לרכש שלכם קוראים פוליסיק

אילני 4 ביולי 2019

פוליסיק איט איז!

יואב 4 ביולי 2019

אם הייתי אוהד צלסי, זה היה יום מאד מרגש עבורי.
אני חושב שזה מה שכל אוהד רוצה- להתרגש.

אילני 4 ביולי 2019

יואב, זה אכן מרגש, אבל בתור אדם חרדתי אני חושב על המוניטין של הבעלים והמועדון בפיטורי מאמנים, על חוסר הגיבוי של המאמנים, על האווירה הקרירה כלפיהם, על חוסר התקשורת בין החלקים השונים במערכת, על חוסר הנסיון של למפארד, על לוח המשחקים שמאפשר לנו לצבור בערך 2-3 נקודות עד תחילת אוקטובר, על התקשורת המחבקת עד שהיא הורגת… ולא בא לי שלשחקן שהכי אהבתי לראות משחק תהיה אפיזודה קצרה ולא מרגשת בתור מאמן.

יואב 4 ביולי 2019

אילני, מבין לגמרי אבל מי יודע מתי תגיע לפרנקי הזדמנות נוספת? ואם זה מלווה בטיפה הורדת ציפיות(בגלל אדן, חוסר היכולת לרכוש), אולי יש כאן הזדמנות. זה מדליק. עדיף ממאמן גנרי…

ק. 4 ביולי 2019

בדיוק גור, עדיף להתחיל את הניסוי הזה על סגל עם מעט ציפיות ופוטנציאל למשהו גדול באמת ( לעומת, למשל, הראשונה בארגנטינה…)

איציק 4 ביולי 2019

150 איי. קיו. אני בטוח שהוא וצ'לסי יצליחו להביא לעולם את התאוריה המאחדת את תורת היחסות ותורת הקוונטים. יש לו את השחקנים וגב ההנהלה שמאפשרים זאת ללא ספק.
נו באמת, מאד אוהב את לאמפרד ומאחל לו הצלחה, אבל הוא הולך להיות מאמן כדורגל. לא פחות ולא יותר.

שי 4 ביולי 2019

בגיע הזמן לבחון אם יש לו גם אינטליגנציה רגשית, ראייה אסטרטגית ושאר התכונות הנדרשות.

jhkj 4 ביולי 2019

מחקרים שנעשו בשנים האחרונות בליגה הספרדית מצאו כי לרוב המאמנים שהיו כוכבים בעמדות הקישור במועדון אותו מאמנים הלך לא רע. אני חושב מאמין שתהיו בסדר, לפחות בעמדת המאמן

אוהד 5 ביולי 2019

מחקרים גם הראו ש 99% מהתוצאות של מחקרים אחרים הן שגויות.
מעניין מה רובן עטר היה אומר.

jhkj 5 ביולי 2019

רובן עטר נתן כמה קדנציות סבירות בנתניה אבל בניגוד לאנריקה, פפ, סימאונה, רייקארד, ואפילו זידאן, עטר לא היה קשר חמישים חמישים/ אחורי, ולא היה חלק מהעבודה ההגנתית ובניית המשחק כמו שהם היו.

אוהד 5 ביולי 2019

עטר סתם היתה אנקדוטה, אבל אני די בטוח שאו שהמחקר לא באמת קיים או שהוא לא באמת מחקר אלא רשימה של דוגמאות.
כמה כבר "מאמנים שהיו כוכבים בעמדות הקישור (צריך עכשיו להוסיף "אחורי"?) במועדון אותו מאמנים" קיימים על מנת שאפשר יהיה לבסס מחקר?

יעקב נקש 5 ביולי 2019

רוני לוי, יוסי אבוקסיס, רן בן שמעון

אוהד 5 ביולי 2019

יעקב, ה"מחקר" מדבר על שחקנים שמאמנים בקבוצות שהן שיחקו בהן, אז תוריד את יוסי אבוקסיס ורן בן שמעון מהרשימה שלך.

אסף כלשהו 7 ביולי 2019

די בטוח שאבוקסיס שיחק בבני יהודה לפני שעבר לבית"ר

jhkj 5 ביולי 2019

אני אמרתי בצחוק, זה לא באמת מחקר, פשוט היו הרבה מקרים שזה הלך טוב. פשוט אומר שבדרך כלל שחקנים שהיו ברמות גבוהות בעמדות האלה מצליחים כמאמנים, בנוסף לכל מי שצוין כאן גם ויירה, צאבי וצאבי אלונסו מתחילים קריירות אימון, ראיית המשחק וההבנה הטקטית שלהם היא משהו שמאוד עוזר כמאמנים

אוהד 5 ביולי 2019

פתאום עלו לי שמות לראש: פול סקולס, רוי קין.
נכון, הם לא אימנו בקבוצות שבהן כיכבו אבל הסיבה היא שהם פשוט לא הצליחו בתור מאמנים אז לא נכנסו ל"מחקר".
אני בטוח שיש עוד הרבה.

גור אילני 5 ביולי 2019

לא היה להם 150 איי קיו

איציק 5 ביולי 2019

מעניין אותי מי האדיוט שבדק את ה-IQ של למפרד וכדורגלנים נוספים והגיע למסכנה שהם גבוהים מאלו של האנשים המבריקים ביותר בעולם. חבל שאתה נותן יד לפרסום המטומטם הזה ומצטט אותו.
כנראה ה-IQ של נעל מתחיל ב-100.
ולא, אני לא טוען שתנאי הכרחי לכדורגלן זה להיות אידיוט, אבל זה בקצה השני ההזוי של הסקלה.

jhkj 5 ביולי 2019

בוהר, מגלה מודל האטום המודרני, היה שחקן כדורגל באולימפידה בנבחרת דנמרק בתקופה שהאולימפידה הייתה הטורניר, כדורגלנים יכולים להיות מבריקים.

איציק 5 ביולי 2019

כן, כשזה התחביב… גם קספרוב מאד אהב כדורגל וזו היתה הפעילות הספורטיבית העיקרית שלו. לא מאמין שיש ולו כדורגלן מקצוען אחד שה-IQ שלו קרוב במידה סבירה לזו של קספרוב. כמו שאין אף טניסאית שיכולת המשחק שלה מתקרבת לזו של פדרר, נדל או ג'וקוביץ'.

אמיתי 5 ביולי 2019

הגזמת איציק. בטוח שיש כמה כדורגלנים עם מנת משכל בסביבה של קספרוב. ולו מהסיבה הפשוטה שיש המון כדורגלנים…הסטיגמה שזה משחק שלא דורש מחשבה בעיקר מעידה עלייך יא חביבי

איציק 5 ביולי 2019

אמיתי, אני בטוח שיש המון כדורגלנים עם מנת משכל בסביבה של קספרוב. אתה פשות צריך להגדיר סביבה גדולה מספיק. וכן, זה אומר גם עלי וגם עליך משהו.
אני לא טוען שהם מטומטים… אני פשוט אומר שהסף שלהם נמוך מאילו של שחמטאי עילית או מדענים פורצי דרך.

אמיתי 5 ביולי 2019

אני מעריך שאחוז הגאונים (נניח מעל 150) בקרב הכדורגלנים גבוהה מאחוזם באוכלוסיה הכללית ושכן בקרב מדענים ושחמטאים הוא אף גבוהה יותר. פירמידות אחרות.
אבל אין בסיס להנחה שלך שאין כדורגלנים גאונים.

איציק 5 ביולי 2019

ובטח שאין בסיס לטענה "אחוז הגאונים (נניח מעל 150) בקרב הכדורגלנים גבוהה מאחוזם באוכלוסיה הכללית" הרבה פחות מהטענה שלי.
ואני מניח שיש הרבה גאונים כדורגלנים, במיוחד אם תוריד חזק את ההגדרה שלך למושג גאון.
כמות הפעמים שקרוא לי גאון מדהימה. אני משוכנע שכולם טועים לחלוטין!!! כמו גם אלו שקוראים כך לאי אלו כדורגלנים.

אמיתי 5 ביולי 2019

הבסיס להנחה שלי הוא פשוט- באוכלוסיה הכללית יש אחוזים של אנשים שבגלל מנת משכלם לא יכולים להיות ספורטאים מקצוענים. סה לה וי.
נתתי סביבה דיי מדוייקת להגדרת גאונות. 150 אייקיו. אגב גם שרון סטון נחשבת גאונה. והיא עוד בלונדינית איציק. מטורף

אוהד 5 ביולי 2019

אמיתי:
באוכלוסיה הכללית יש גם אחוזים של אנשים שבכלל מנת משכלם הגבוהה לא יכולים להיות ספורטאים מקצוענים… סה לה וי.
ותוסיף גם את סטיבן הוקינג.

איציק 5 ביולי 2019

ועל שרון סטון אני מאמין, ועל לאמפרד לא, למרות שהוא לא בלונדינית.
ואומר אף יותר, אני אהבתי את לאמפד כשחקן יותר ממה שאני אוהב את שרון סטון כשחקנית, זה לא קשור לעניין.
ולא, לא נתת סביבה מדויקת לגאונות. אמרת סביב 150 אי. קי. והשאלה כמה סביב, רדיוס 3, או 30. כאשר אני מניש שכל מה שמעל הוא גם גאון.
יש לי גם חשד (רק הרגשה) שהאי. קיו. עבר הזנייה כמו הפסיכומטרי והבגרויות. בזמני 630-640 בפסיכומטרי היה סף שמספיק להתקבל כמעט לכל הנדסה ולרוב המחלקות הרבה פחות. היום הממוצע הקבלה לאוניברסיטאות (לא מכללות) בסביבות 660. כמות המתקבלים להנדסות במכללות עם 5 יח' פיזיקה ומתמטיקה לא נמוך בכלל (ובאוניברסיטאות הוא גבוה ועם ציונים גבוהים) ועדיין הידע שלהם מאד נמוך. אני לא חושב שהסטודנטים פחות מוכשרים, אני חושב שהמערכת לא נותנת להם את המגיע להם וכפיצוי מזנה את הציונים. אז לא יודע איך מודדים היום אי. קיו. ואיך אז, אבל פעם איינשטיין נחשב לאיש עם האי. קיו. הגבוה בעולם והיום כדורגלנים עוברים אותו בסיבוב. מוזר. שיאים נוצרים להישבר, אבל כאן השבירה מאד בלתי הגיונית ועוד כנראה על-ידי מספר כדורגלנים.

אמיתי 5 ביולי 2019

איציק. 150 ומעלה. אתה מתקטנן. ומדבר על אמונה חשד ואהבה. אין קשר.
שוב. ההנחה הראשונית שלך לא מבוססת.
אוהד. לא לגמרי הבנתי. סטטיסטית עצם זה שמאן דהו כדורגלן יוצר מסננת שלא קיימת באוכלוסיה הכללית מטבע הדברים.
במספרים גדולים כל מקצוע צפוי להכיל יותר גאונים מהאוכלוסיה הכללית

איציק 5 ביולי 2019

אמיתי, זה לא עניין של אמונה. לא סומך על הבודקים. מצידי שיגידו שלפיקה יש 300 ולאמפרד 290. כמו שאני לא סומך על כל עורך סקרים, כל מדען או כל רואה חשבון, כך אני לא מאמין לשרלטנים שבדקו את האי. קיו של הכדורגלנים הנ"ל. כל השאר אלו דיוני סרק.

אמיתי 5 ביולי 2019

א ו ק י
למרות שלא הייתי באוסטרליה אני סומך על ה״בודקים״ שהיא קיימת אבל בטח אנשים נופלים שם כל הזמן כי זה קצה העולם לא?

איציק 5 ביולי 2019

מה הקשר?
יש סוקרים שאני לא מאמין להם (רובם אך לא כולם), ויש כאלו שכנראה בסדר; יש חוקרים (גם בתחום שלי) שאני נזהר ממה שהם מציגים ויש כאלו שאני קורא בשקיקה. בודקי אי. קיו. שמגיעים למסכנה שיש קבוצה של שחקני כדורגל (ועוד לא מיוצאי הדופן במיוחד, למרות שבהחלט בצמרת העולמית הגבוהה) שמנת המשכל שלהם גבוהה או שווה לזו של אלברט איינשטיין, פסולים לעדות. אני בטוח שיש גם בודקים ישרים ואמינים.
נ.ב.: משהו אחר לחלוטין… אני בתור להופעה בפסטיבל אויניון. ממליץ לכל קוראי דה באזר להגיע מתישהו לפסטיבל. חוויה בלתי רגילה, למרות שאין בה הרבה ספורט.

אמיתי 5 ביולי 2019

סומך עלייך
תהנה

אוהד 5 ביולי 2019

אמיתי, טענת שיש כאלה שבגלל מנת משכל נמוכה לא יכולים להיות ספורטאים ולכן הגעת למסקנה שמנת המשכל של ספורטאים גבוהה מהממוצע האוכלוסיה.
אבל התעלמת מהעבודה שיש כאלה עם מנת המשכל הגבוהה שלהם מונעת מהם להיות ספורטאים, ולכן הם משקיעים בלימודים יותר מאשר בספורט, ואז המסקנה שלך לא מבוססת.
אני די בטוח שמנת המשכל הממוצעת של שחקן פוטבול נמוכה ממנת המשכל הממוצעת באוכלוסיה.

אמיתי 5 ביולי 2019

אין "עובדה" שמנת משכל גבוהה מונעת מלהיות ספורטאי. ברוב המקרים למי שיש את הנתוננים זה עניין של בחירה אם לההיפך לספורטאי. ויש את אלו שפשוט חסרים את הנתונים כך שאין להם בחירה

אוהד 5 ביולי 2019

גם אין עובדה שמנת משכל של 150 הופכת מאמן ללא ניסיון כמעט למאמן טוב יותר.
אבל הורים של בעלי מנת משכל גבוהה פחות ידחפו את הילדים שלהם להיות ספורטאים מקצועיים מאשר בעלי מנת משכל נמוכה, שספורט היא לעיתים הדרך היחידה שלהם לצאת ממעגל העוני.

אמיתי 5 ביולי 2019

אתה טועה שלוש פעמים-
לא טענתי שהאייקיו של מישהו יעזור לו בכדורגל.
לפי מה קבעת שהורים לילדים מחוננים פחות דוחפים אותם לספורט?
לפי מה קבעת שמי שעני הוא בהכרח פחות חכם?
בקבוצת מידגם קטנה יותר האנומליות יותר סבירות (כמו לידה של אחוז בנים גבוהה בבי״ח קטן). בטח ובטח כשאותה קבוצה דורשת ממי שנכנס אליה דרישות מינימום שלא קיימות באוכלוסיה הכללית.

jhkj 5 ביולי 2019

איציק אדם שחכם מספיק לשחק שחמט ומספיק טוב בכדורגל, ההחלטה החכמה מבחינתו או לכל הפחות הרווחית תהיה לשחק כדורגל…

איציק 5 ביולי 2019

יפה אמרת, הרווחית תהייה כדורגל… אם הכל נמדד בכסף, אתה צודק.
לדעתי שחקן שחכם מספיק לשחמט מהר מאד ישתעמם מכדורגל כמקצוע לחיים (ולא תחביב או ספורט לשיפור הכושר כדי שיוכל לשחק שחמט ברמה גבוהה). אם הוא יבחר בכדורגל, אז כנראה הוא לא חכם מספיק לשחמט.
זה מאד רומנטי לחשוב שמישהו באותה רמה בשניהם והבחירה היא שווה. היא לא. יש יחידי סגולה כמו סוקרטס, אבל הוא לא נתלש לחלוטין ממקצועו, ויכל להמשיך בו גם אחרי קריירת הכדורגל בשאר החיים. שחמטאי לא יכול לעשות זאת. וגם סוקרטס עם כל אהבתי העצומה אליו לא נכלל אצלי בהגדרת גאון. ולא תמצא אצלי אף שחקן כדורגל, כדורסל, שחיין או אתלט שאומר עליו שהוא גאון. זאת למרות שיש בוודאי ענפי ספורט שדרישות המשכל שם גבוהות יותר או תפקידים. אני מניח שעושה משחק בכדורגל בעל דרישות גבוהות יותר משחקנים אחרים, או קווטרבק בפוטבול ששם זה לדעתי מאד מובהק, רק תשווה אותו לבועט לשער כדי לזכות בעוד נקודה.

איציק 5 ביולי 2019

אין במה שאמרתי לומר שאין ספורטאים שהם אנשים יוצאי דופן כמו אלכסנדר קרלין למשל, שהוא אינטלקטואל ובעל תואר ד"ר לחינוך גופני. אני לא אומר שהוא גאון אך הוא אדם מאד מעניין חובב שירה וכותב שירה, אדם רחב אופקים, אבל לכל זה אין קשר עם יכולותיו כמתאבק כנראה. ואם היה כדורגלן, כנראה לא היה לו את הזמן והרצון להתפתח כאדם למה שהתפתח. עולם הכדורגל שונה מאד מעולם של רוב ענפי הספורט.

jhkj 6 ביולי 2019

איך אנשים מכירים את בריאן מאי, כפרופסור גאון לאסטרופיסיקה או כגיטריסט של קווין? סוקרטס ככדורגל או כרופא והוגה דעות? לכדורגלני על יש יותר השפעה מכל מדען, אם מסי יחליט לעשות קמפיין עולמי למשל למען המאבק בהתחוממות הגלובלית הוא ישיג תוצאות יותר טובות מכל זוכי פרס הנובל.

איציק 6 ביולי 2019

אתה מתבלבל בין השפעה לבין יכולות שכליות.
בראיין מי הלך ללמוד אסטרופיזיקה הרבה לפני שהחליט להיות מוזיקאי, ומוזיקה זה בהחלט משהו שכלי. השילובים של אמן ומדען אינם דבר נדיר בהיסטוריה האנושית. כך את לאונרדו דוינצ'י כדוגמא קטנה.
סוקראטס שהיה הוגה דעות הוא לא אותו אחד שהוא רופא בתקופות שונות לחלוטין. וגם למרות היותו רופא ואהוב עלי מאד לא היתי מכנה אותו גאון למרות שהוא בהחלט במקום אחר מרוב הכדורגלנים.
הזילות של המוסג גאון מדהים.

איציק 6 ביולי 2019

*מושג

אמיתי 6 ביולי 2019

איציק. אתה מתבלבל פה. הכוונה היא גאון מבחינת מנת משכל ולא גאון מבחינת השפעה או שינוי על תחום מסויים. האחרונים נדירים בכל אוכלוסייה ובכל זמן

איציק 6 ביולי 2019

לא אמיתי, אני לא מבלבל. אני מתכוון בדיוק למה שכתבת.
jhkj כתב על ההשפעה של מסי, אם ירצה לטפל בהתחממות גלובלית. אני טוען שאין קשר בין זה לגאונות, בדיוק כפי שכתבת. על זה כתבתי לו שהוא מבלבל.
גאון יכול להיות ללא כל השפעה.

אמיתי 6 ביולי 2019

אז j מתבלבל. ולא בפעם הראשונה (;
גאון צריך להדפיע או לשנות משהו אחרת במה מתבטאת גאוניותו?

jhkj 6 ביולי 2019

א. סוקרטס הכדורגלן גם היה פילוסוף והוגה דעות בנוסף להיותו רופא
ב. מה שאני אומר זה שאם מישהו גאון רוצה להותיר חותם על העולם, החלטה הגיונית עבור גאון, זה גם מתיישב עם העובדה שהוא גאון ועבודה הוא כנראה ימצא, הוא ייבחר בכדורגל על פני הרבה דברים אחרים. אני חושב שקבוצת האנשים היחידה שבטוח יש לה יותר השפעה ממפורסמים היא מיליארדרים.

איציק 6 ביולי 2019

כל אחד שיש לו Ph.D. בתאוריה פילוסוף (בתאוריה גם אני כזה, אבל מעשית בטח שלא). לא כל מי שכותב משהו בתחום הפילוסופיה הוא גאון (ולא שמעתי על כתבים חשובים של סקראטס הכדורגלן).
ולא, אין הכרח שגאון ירצה להותיר חותם,הם רוצים לעשות משהו שמאד מעניון אותם בדרך כלל. אם זה משאיר חותם, סבבה. איינשטיין, גאוס, בור, פסטר עשו משהו שהם מאד רצו לעשות ולא משהו שיותיר חותם. חותם היתה תופעת לואי חיובית.

jhkj 6 ביולי 2019

איינשטיין נתן לאמריקאים את המתכון לפצצת אטום לשם ההשפעה שלו על העולם.גאונות היא יכולות שכליות גבוהות מאוד ביחס לכלל, מה אתה עושה איתם כל אחד מה שהוא רוצה, למפארד הלך להיות כדורגלן, לא רק פיסיקאים ובטח שלא רק שחמטאים יכולים להיות גאונים. הרבה פעמים גאונים שלא נמצאים על הספקטרום כזה או אחר מוצאים משמעות ביכולת להשפיע על חיים של אחרים, כאשר באמת ביל גייטס ואילון מאסק הם דוגמאות קלאסיות לזה.

איציק 6 ביולי 2019

זה באמת מעייף להתדיין אית כי אתה עושה מדוגמא פרטית הכללה לא לעניין. יש אנשים שרוצים להשפיע, או החיים מאלצים אותם כמו במקרה איינשטיין. אבל מוצארט, הילברט,, גאוס, רמברנט ורבים אחרים, כל אחד בתחומו, גאני על, עשו את מה שעשו לא כדי להשפיע על העולם אלה כי מתמטיקה, ציור או מוזיקה היו כל עולמם והם לא יכלו בלי זה. גם אם העולם לא היה עושה עם זה כלום הם היו ממשיכים. יש מלחינים שגאונותם הוכרה אחרי מותם, מתמטיקאים שהשימוש להוכחותיהם נמצא אחרי מאות שנים או לא נמצא עדיין. זה לא מקטין במאומה את גאונותם.
כדורגל לא מצריך שום יכולת מיוחדת של המח. אם יש להם יכולות שכליות נפלאות בתחומים אחרים, הם מדחיקים מאד יכולות אלו, שגם זו יכולת לא מבוטלת בפני עצמה.

jhkj 6 ביולי 2019

משתמש בדוגמאות בודדות להפריך את הדוגמא שלך שזה תמיד נכון, כמו שיש כדורגלנים בודדים שהם גאונים כמו שיש אנשים בודדים באוכלוסיה שהם גאונים, בניגוד למה שאתה אומר שאין.

איציק 7 ביולי 2019

אתה מדבר על הכללות, הכללה זו לא דוגמאת הפרכה.
אין אף כדורגלן, או כדורסלן (למרות שיש לו סיכוי גדול בהרבה) שעשה אי פעם משהו שיכול להידמות לגאונות בתחום עיסוכם העיקרי. אם יש כאלו שעשו זאת (ואני לא מכיר) אינו קשור לכדורגל או כדורסל.

jhkj 7 ביולי 2019

יש איזה שחקן שאני ממליץ לך לצפות בו, קוראים לו לאו מסי, ההבדל בינו לבין קספרוב גלפנד, זה שהכלים שלהם עומדים בין תורות. יקח למחשב כמה וכמה שניות לחשב את מה שהוא מחשב ברא ברגע.

איציק 7 ביולי 2019

שמעתי על השחקן הזה ובאמת המתנתי מתי תדחוף אותו. אז יש הבדל מהותי, מסי זה ברמה הרפלקסיבית הרבה יותר ממחשבתית, להבדיל מקספרוב וגלפנד.
מה שעוד מעניין לגבי מסי, זה שהוא נמצא נמוך יותר מלמפרד. מי נמצא מאמן צ'לסי הוא בלוטלי… אתה מבין, לבלוטלי מדדו (אלוהים יודע איך) 154 אי. קיו. ולפיקה בכלל 160. אז בו ספר לי במה בלוטלי יותר חריף מחשבה ממסי ואז נמשיך.

jhkj 8 ביולי 2019

איציק, אם היית פותח עם זה שבלוטלי 154 ופיקה 160, לא היינו צריכים את כל הדיון הזה, אם זה נכון אתה כמובן צודק.
דרך אגב, גם אנשים שעושים חשבון של מספרים ענקיים בראש זו לפעמים יכולת רפלקסיבית, זה עדיין גאונות, מבחן איי קיו נועד למדוד פרמטרים מסוימים ואין הסכמה של אף אחד מהגורמים המקצועיים מה צריך ולא צריך למדוד, עדיין לא מבין איזה פרמטרים מצאו שבהם פיקה ובלוטלי 160

Kirma der faux 4 ביולי 2019

כדור הבדולח שלי מראה כך:
ליברפול וסיטי רצות שוב בקצב של 100 נקודות בעונה, מה שנקרא ספרינט של 42 קילומטר.
יונייטד נותנת עונה מרשימה במושגים קדם גווארדיולים ומסיימת רביעית אחרי טוטנהאם שפותחת חזק, נתקעת בקיר ה30 קילומטר ומדדה לקו הסיום.
וולבס יוצאים לעוד מסע רכש חכם ופורצים לטופ 6.
ונשארת השאלה מי מבין ארסנל וצ'לסי נפלטת מהטופ 6, שעלול להיות קשה לפיצוח בפעם הבאה.
לארסנל יש יתרון המשכיות בעמדת המאמן, אבל הגנה ליצנית וחוסר במשאבים. לצ'לסי יש יתרון המשכיות בסגל בזכות חרם ההעברות, אבל 90% מהכישרון ההתקפי עבר למדריד ומה שיכריע אותם בסופו של דבר יהיה ההשתתפות השוחקת בליגת האלופות.

jhkj 5 ביולי 2019

טוטנהאם הביאה את אנדומבלה והדיבור על זה שהיא מתכננת עוד רכש, לא חושב שהיא תתקע באמצע השנה, במיודח אחרי שהאיצטדיון החדש מתחיל להתכסות והזכיות מליגת האלופות.
לוולבס נגמרו הפורטוגלים להביא, הרכש הוא לא חכם כמו שהוא בעזרת סוכן שהוא חבר, אין שום חוכמה בלהביא את פטריסיו כולנו היינו שמחים לעשות את זה, אבל יש להם אימון וניהול נכונים אז אולי אתה צודק.
אל תזלזל ביכולות של קרונקי ומוסטאפי, הם יעשו כל מה שאפשר כדי שצ'לסי תסיים לפנינו.
צ'לסי בעונה הקרובה בכנפיים עם קולום הודסון אודוי/ווליאן ופוליסיץ, לא האזרד אבל יש כשרון בהתקפה, השאלה מה יהיה בחלוץ המרכזי.

Matipool 5 ביולי 2019

ליונייטד וארסנל יש השתתפות לא פחות שוחקת בליגה האירופית עם משחקים בימי חמישי במקומות רחוקים.
מסכים שצ׳לסי תלויה בעונה טובה של ז׳ירו ויש לו את הפוטנציאל לזה.
לא חושב שיהיה העונה שוב מירוץ של מאה נקודות ומקווה שליברפול תמצא את הכוחות והעקביות לפייט וניצחון מול נסיכות הנפט שהתחזקה אתמול באחת משתי הנקודות שהייתה צריכה ואין ספק שתביא גם בלם רציני כשבינתיים שקט מאד וקצת מדאיג בשוק ההעברות אצל ליברפול.
כדור הבדולח שלי מראה מקום רביעי לצ׳לסי.

Kirma der faux 5 ביולי 2019

אני בדרך כלל יותר בצד האופטימי, בעיקר לפני תחילת העונה. השנה המציאות מספקת קצת יותר חומר גלם לפנטזיות מבדרך כלל.
אני חושב שהשנה נראה אם גווארדיולה יצר סטנדרט חדש לצבירת נקודות בפרמייר ליג, או שמדובר בפיק שלא ניתן לשמר לאורך זמן. כרגע נראה לי שהאופציה הראשונה תתממש. כמו התיאוריה של דורפן על דור הזהב בטניס שיצר את התשובה לגדולה הקודמת ודחפו אחד את השני לגבהים חדשים, או ונגר ומוריניו שגרמו לפרגוסון להתפתח, כך קלופ וגווארדיולה והשחקנים דוחפים אחד את השני לעוד ועוד תשובות ואחוזי הצלחה גבוהים יותר.
ההמשכיות וההתפתחות של השחקנים בתוך הקבוצה יביאו לדעתי (תקוותי) לשיא חדש בדרך לאליפות סוף סוף. מצד שני אני מאמין כבר שלושים שנה שהשנה זו השנה שלנו (חוץ מהוייה לקראת הסוף והינשוף שלא איפשרו אפילו לפנטז).

לצ'לסי יש קבוצה מעולה לבישול איטי שיגיע לשיא בעוד שתיים שלוש עונות. הבעיה היא שרוח המועדון היא לשים במיקרו על עוצמה מירבית ואו שזה יהיה מוכן צ'יק צ'ק או שזה יתפוצץ.

שי 4 ביולי 2019

הזאר עזב, למפרד הגיע – אלה שני צדדים שונים של אותו מטבע, שמשמעותו סיכוי לשקם את עמדת המנג'ר, ולהחזיר אותה להיות מעל השחקנים.
זה לא תנאי מספיק, אבל אולי אברמוביץ' התעייף מחילופי המאמנים התכופים וייתן לו גב גם במקרה של עונה כושלת.

משה 4 ביולי 2019

יכול להיות שזה לא רומנטי אבל אני לא מתחבר למאמני רוח המועדון. גם אני הייתי שמח לראות את סטיבי על הקווים אבל רק כשיהיה ברמה מספקת לקבל מועדון על. כשאני רואה את מה שמביאים מאמנים כמו פפ, קלופ ופוצ׳טינו לקבוצות לאמפרד וסולשיאר נראים כמו בחירה פופוליסטית.

jhkj 5 ביולי 2019

פפ וזידאן לא אימנו קבוצה בוגרת קודם, סימאונה הגיע אחרי שהקבוצה היחידה שלו באירופה הייתה קטאניה. השמות שתא המדבר עליהם היום לא פעם התחילו מצ'אנס שמישהו נתן להם.

משה 5 ביולי 2019

סימאונה הגיע אחרי שאימן כמה קבוצות בארגנטינה כולל ריבר – זה בהחלט ניסיון להתחשב בו.
זידאן ופפ היו בתוך המערכת וקודמו לתפקיד, הם חיו את המועדון בזמן אמת. מעבר לכך הסיטואציה בקבוצות שלהם הייתה שונה – הם לא נדרשו לשקם מועדון גדול שנמצא בשפל אלא לקחו קבוצה טובה והפכו אותה מצויינת. אני מאוד סקרן לראות מה זידאן יעשה בעונה הבאה, מבחן גדול בשבילו.
הסבלנות של הקבוצה תהווה פרמטר חשוב. חלק מאוהדי יונייטד החלו לתהות לגבי סולשיאר אחרי הישורת האחרונה של העונה ואברמוביץ׳ לא ידוע באורך הרוח שלו (למרות ההצהרות על המטרות בעונה הבאה).

jhkj 5 ביולי 2019

אני מקבל את מה שאתה אומר, השאלה מה נחשב ניסיון קודם מספיק, ריבר כנראה כן, מולדה? דרבי קאונטי? קבוצת נוער? ניס?ספרטה רוטרדם? אין כל כך סף ברור
, אני מאמין שהם פשוט ניסו לחטוף אותו כשאפשר, אני גם חושב שזה שנותנים צ'אנס ראשון למאמן דווקא עכשיו נובע מזה שיש איסור העברות וצ'לסי לא עם אותם שאיפות השנה, וגם אולי מזה שרומן כנראה בדרך החוצה. ללמפארד תהיה לפחות שנה להשתשף בצ'לסי וללמוד את המערכת, וקשרים כמוהו שבנו משחק והובילו בהגנה בהתקפה בדרך כלל נהיים מאמנים מצוינים בעיקר כשהם אינטיליגנטים כמוהו. אשמח אם יהיה מאמן גרוע, אבל סך הכל לא נראה לי כמו החלטה פזיזה וריגשית מדי לאור הנסיבות.

משה 5 ביולי 2019

זו לא החלטה פזיזה וכנראה אל מול האפשרויות היא הכי טובה שיש להם. ייתכן שכמו שקוקי כתבה למטה דווקא למפארד היה צריך להסס בתזמון הנוכחי אבל לא אומרים לא למועדון הבית שלך כשנופלת כזו הזדמנות.
הכל מרגיש לי קצת עודד קטש ומכבי.

אוהד 6 ביולי 2019

אני לא מכיר חוטפים ששילמו 4 מיליון פאונד.
בדרך כלל שחוטפים לא משלמים כלום.
יכולו לחכות שנה שנתיים ולקבל בחינם, הוא היה קופץ על המציאה.

משה 5 ביולי 2019

דרך אגב, אני מסכים איתך שמישהו צריך לתת את הצ׳אנס הראשון אבל האם צ׳לסי הייתה נותנת צ׳אנס כזה לאדי האו או לשון דייץ׳ בתחילת דרכם ? האם זה שלמפארד היה שחקן נהדר נותן לו יכולות עדיפות בתחום הניהול ?

גור אילני 5 ביולי 2019

בצ׳לסי הבינו שאף אחד לא עומד בתור לקחת את האימון בעונה הקרובה. בדקו אופציות אחרות והבינו שלמפארד הוא סיכון נמוך משמעותית מאשר בעונה רגילה. ומעניק הזדמנות אולי לכל המערכת לנשום עמוק ולהירגע קצת. עונה פיננסית. במינימום, למפארד יקדם צעירים. אולי הוא יבנה משהו גם מבחינת הקבוצה. אני אישית פחות מצפה שיחולל ניסים טקטיים. הייתי שמח אם היה לוקח אסיסטנט חדשני וחזק מאד טקטית. כרגע נראה שהדגש הוא על גיבוש צוות עם זהות שקשורה למועדון.

cookie-monster 5 ביולי 2019

עד עכשיו חשבתי שמטורף שלמפארד יסכים לאמן אותם. רק שנה באימון והם כבר יכולים להרוס אותו. למה שיסכים ? יהיו עוד הזדמנויות. צלסי מחליפה מאמן כל שנה.
אבל מצד שני אולי באמת ההגבלה ברכישות תעזור לו דוקא. פחות שאלות = פחות תהיות =יותר זמן לעבוד עם מה שיש. ויש די הרבה לעשות ממנו בררות שם עם כל המושאלים. 40 לא?
אבל זה שאף מאמן שמאמן את צלסי ומפוטר לא פוגע בקרירה שלו לא נכון. מה עם AVB . ובלי קשר הוא רק שנה באימון. זה יכול לפגוע בו.. קפיצה מהירה מדי. או שככה נדמה.

מה שמענין באמת זה אם זה שהוא מאמן מ'הבית' יגרום לצלסי להיחס אליו כמו בנאדם.

גור אילני 5 ביולי 2019

יתייחסו אליו יותר יפה, אולי פי 10 יותר יפה, הבעיה שפי 10 מאפס זה עדיין 0.
התחושה היא שזה אכן מוקדם מדי, אבל הבורד בצ'לסי ציני והחליטו שבתנאים הנוכחיים זו האופציה הנכונה והכי פחות מסוכנת. למפארד בלע את הפיתיון ואני מקווה מאד שיש לו תכנית רצינית ולא רק 'יהיה בסדר'

cookie-monster 7 ביולי 2019

לקח קצת זמן מאז שהשמועות התחילו ועד שהכריזו עליו אז אולי זה לא היתה חתימה מהירה כפי שנדמה אלא שהוא תיקשר עם המועדון על צרכים יכולות ומטרות.
נראה…

רומן 6 ביולי 2019

נוסטלגיה זה חרא.
צריך לכבד את העבר ולהסתכל תמיד על הווה ומעלה.
האם למפארד עשה משהו בתור מנג'ר שמצדיק את התפקיד בצ'לסי? לא..
רוב הסיכויים שהוא יכשל

רוני יובל 6 ביולי 2019

עצוב לי על קאנטה. אולי הקשר האחורי הטוב בעולם, והוא תקוע בקבוצת כלום שכזו. אם היה קצת יותר חוצפן, היה כבר מתחפף משם.

ניק 7 ביולי 2019

קבוצת כלום?
אליפות, גביע וליגה אירופית ב3 העונות האחרונות.
חוץ מסיטי כל הליגה חותמת על זה עכשיו.

איאן ראש 7 ביולי 2019

השאלה מה הציפייה/מטרות? כחוון שאני חושב שאין עדיין שדרה מיקצועית בקבוצה אז לאמפרד, כמו קודמיו (שהיו מאמנים מוכחים) לא יחזיק יותר משנתיים שלוש בין אם יצליח נקודתית ובין אם לאו.

Comments closed