מה נעשה בלי דנטה?

אז דנטה הלך. אולי. כאילו, לא בטוח. יכול להיות שכן. בטוח הלך. לא רשמי אמנם, אבל הלך. הנה הוא במכבי. כן הוא עדיין בהפועל, אבל הלך. כאילו, אולי. לא יודעים

אחד מתחביבי האהובים ביותר בשבועות האחרונים הוא לפתוח את ואללה ספורט ואתר ערוץ הספורט. אני יצא אל מרפסת בית, הצופה אל מטע התפוחים של משפחתי, מתיישב בכיסא הנדנדה שלי, כלבי הנאמן חץ רובץ לצידי, מוזיקת בנג'ו נעימה נשמעת, אני חי בעולם א-דיאגטי, עכוביות גלגל חולפות על פני הבקתה, ואני פותח את האתרים, ושם, קצת מתחת לקפל, מופיעה הידיעה הבאה:

"דנטה סמית' עוזב את הפועל ירושלים.

הפועל ירושלים בחרה שלא לממש את האופציה וגו'…."

ולאחר יומיים, שוב במרפסתי, חבית הסיידר תוססת בשמחה, אל הבנג'ו מצטרפים צליליו הנעימים של לוח הכביסה, שוב פותח את האתרים, ושוב, הפעם מעל הקפל:

"מכבי ת"א במו"מ על דנטה סמית'

הפורוורד שיקבל בקרוב הודעה רשמית על סיום חוזהו בהפועל ירושלים, מנהל מו"מ עם מכבי ת"א, אך אוחז גם בהצעות מצסק"א, ברצלונה, קריסטל פלאס מהפרימייר לליג, אלופת וונצואלה והמשמרת הצעירה של מפלגת העבודה"

וכך, כל יום-יומיים לערך, כותרת ראשית על זה שדנטה עוזב.

ובכן…

זה אצל כולם אמנם, אבל ורד כהן ורועי גלדסטון הם האלופים בזה. הם לא עיתונאים, הם פשוט אמני טראפיק ואינגייג'מנט. אבל לא סתם טראפיק, כי אם טראפיק של מעבירי מסרים. הם מקבלים תדריך, כל פעם מיישהו אחר במקרה של ורד כהן או מישהו ששמו מתחרז כנראה עם יאני צימרמן במקרה של גלדסטון, ומיד מתיישבים מול הפפירוס ועט הנוצה ומנסחים 7 שורות של מציאות אלטרנטיבית.

ועכשיו, מכיוון שהפועל דבילים לעיתים, כאילו, ממש דבילים לעיתים, יש סיכוי סביר ואף למעלה מכך שדנטה יעזוב את הפועל באמת. כי, ובכן… דבילים. ועדיין, מה שברור הוא זה, אין שום סיבה להאמין לשום כתבה על הפועל מאז שאורי אלון הגיע. התקשורת ממודרת לגמרי, ועד שהפועל לא מודיעה משהו, אף אחד לא יודע כלום. פרט להחתמה של דייסון, אף אחת מההחתמות והתנועות של הפועל השנה לא נחזתה לפני שהפועל הודיעה עליה.

ולכן החלטתי, לא להתייחס לקיץ של הפועל עד שהוא יגמר. דברים עוד יכולים ממש להשתנות, ואין לנו אפילו רמז על זה.

מה שכן, יש לי שאלה. ואין לי תשובה. למה עיתונות הספורט נראית כל כך רע? לא רק בארץ, גם בארה"ב זה נראה זוועה (סקיפ בייליס?!?!?!). אני קורא כל כך הרבה בלוגרים טובים, איך הם לא מגיעים לשם? ואם לא הם, איך אנשים כמוהם לא מגיעים לשם? פרט לדה באזרים שבתחום, למה יש לי רק שניים ורבע אורי קופרים בארץ, ובכדורסל המצב בכלל מחריד, קצת שי האוזמן וזהו. וגם אלו (ועוד איזה שניים שלושה) הם יותר פרשנים/פובלציסטים/כתבי עומק, איפה העיתונאי המדווח ההגון? איפה עורך מדור הספורט ההגון?

ואולי יש לי תשובה בעצם, כי הכל נראה ככה היום. הכל. רק הספין חשוב, לא רק בספורט, אלא בכל שדה התקשורת.

אני מניח שזה למה דה באזר כל כך חשוב.

 

אהדה - גלעד ניצן
ליגת שוקי ההון - פוגבה ב120 מליון אירו, מחיר מנופח?

72 Comments

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

גם אתה נפלת לשטות של "התקשורת לא יודעת כלום אצלינו ".

ערן קאלימי 23 ביולי 2016

יכוליות. ככה זה נראה לי מהצד.
אבל אם הם יודעים ולא מפרסמים, אלא רק משמשים כמסך עשן, זה חמור לא פחות.

תומר חרוב 23 ביולי 2016

בדרך כלל יודעים הכל, כולל הכל. לזה לפחות אני נחשפתי סביב מכבי נתניה והתקופה של דורון אוסידון שם. חוץ מדסקל, עירד צפריר, עמיר פלג ועוד כמה בודדים, אף עיתונאי לא דיווח על דברים שקרו במועדון, בטח שלא עיתונאי שמסקר את המועדון. עיתונאים יותר מדבררים מאשר מדווחים. הם מדבררים כמה צדדים ומשחקים ביניהם אבל בגלל שבפועל כל המסוקרים הם גם המקורות אז אתה לא מדווח שום דבר שיפגע לך במקור. מתי כן? כשאתה מרגיש שהמקור שלך עומד לא להיות רלוונטי, אז אתה "חושף" את מה שכולם ידעו אבל אף אחד לא אמר.

רועי 23 ביולי 2016

יניב,
אני מניח שאתה רומז על מכבי כדורגל,
העניין של התקשורת לא יודעת כלום מאוד פשוט, כל עוד לא מעורבים סוכנים ישראלים דברים לא דולפים.
ולראייה, כמעט כל זר שחתם במכבי, שמו לא נקשר אליה באף כתבה בשום אתר לעומת עשרות שמות של שחקנים שצויינו ולא הגיעו.
לפני ג׳ורדי דברים מבפנים היו יוצאים החוצה הרבה לפני (אולי כי תמיד היה מעורב סוכן ישראלי – אבי נמני).

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

גם זה כמובן לא נכון.
על העזיבה של פטר בוס לאיאקס לדוגמא ידעו כולם שבועות רבים לפני שזה הופיע באופן רשמי. כך גם על הטפטופים הרבים של קרויף לגביי עזיבה אפשרית בקרוב ונראה בעוד כמה שבועות מה קורה עם זה.
התקשורת יודעת לא מעט – אבל לפעמים היא מופתעת – כמו לדוגמא בהחתמה הסנסציונית של אור לאומי בהפועל סל .

רועי 23 ביולי 2016

יניב, זה קשקוש,
התקשורת הישראלית לא יודעת כלום מתוך מכבי, היא יודעת לדווח על דברים שפורסמו בהולנד, הם בסה״כ מתווכים בין התקשורת הזרה לקורא הישראלי.
ובעניין קרוייף, היות והוא זה שדאג עד עכשיו למדיניות אי ההדלפות ממכבי, אז כשהוא מדליף את רצונותיו לעזוב כבר אין מה לעשות עם זה.

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

התקשורת לא יודעת כלום אבל ידעה על בניון וגולסה וכל שחקן ישראלי בערך שהגיע.
לא ידעה כלום אבל צדקה בכל ידיעה במהלך הקיץ של זהבי.
לא יודעת כלום אבל ידעה שבוס עוזב ,שארבלזדה בא , שפאקו יעזוב וכך הלאה.
לא יודעת כלום אבל יודעת שקרויף רוצה לעזוב כי קרויף החליט שזה נכון להדליף כרגע.

אז סבבה. יש מדיניות אי הדלפות והכל אטום פרפקט . מקבל.

רועי 23 ביולי 2016

יפה, בסהכ חזרת על מה שכתבתי קודם – כאשר מעורבים סוכנים ישראלים הדברים יוצאים מהם לתקשורת.
מתוך מכבי אף אחד לא מדליף לעיתונאים.
לא ברורה לי ההתעקשות שלך להתווכח עם העובדה הפשוטה הזו.

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

מכבי ארגון שמעסיק 70% שחקנים ישראלים שיש להם סוכנים ישראלים.
אז בכל מה קשור לישראלים קשה למנוע הדלפות. מסכימים.
בנוסף כמו שציינתי את כל המאמנים שהגיעו ועזבו התקשורת הכירה – אולי בגלל שהזרים מדליפים לעיתונאים זרים. קשה למנוע את זה.
אז בגדול מתוך מכבי לא מדליפים כלום אבל התקשורת יודעת הכל כי יש מספיק גורמים שמדליפים בשבילה .
מבחינת הקורא בוואן או טמקא זה לא משנה מי הדליף – מאמן הכושר ,השחקן ,הסוכן או המנהל המקצועי – משנה השורה התחתונה והיא שהתקשורת חשופה לכל מה שקורה .
כנ"ל אצל האורי אלונים .

רועי 23 ביולי 2016

ממש לא מדוייק לגבי המאמנים שהגיעו, אף אחד לא ידע על אוסקר, בוזה, פאקו ובטח שלא על יוקנוביץ

רועי 23 ביולי 2016

סוזה*

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

אם באף אחד לא ידע אתה מתעלם מעשרות דיווחים לפני אתה צודק.

רועי 23 ביולי 2016

עזוב יניב,
הקפטן שלך חתם במכבי יום לפני הדרבי ולא ידעת כלום.
יש יותר מזה ?

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

עוד קשקוש. כל השבוע לפני הדרבי ההוא היו ידיעות על זה.

חוץ מזה אתה באמת חושב שבהפועל יש לצנציפר בעיה לגלות משהו ?

רועי 23 ביולי 2016

איזה ידיעות ? אם היו ידיעות זה היה עובר בשקט שהוא עולה כקפטן בדרבי ?
כל הבלגן התחיל אחרי.

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

כי יש הבדל בין דיווח על מגעים לבין חתימה רשמית.
ושוב אתה מתבלבל לוגית – כשאתה טוען שהמערכת חסינה מהדלפות אתה לא יכול לקחת את המקרים המוצלחים אלא לדבר על המקרים הלא מוצלחים שבהם התקשורת ידעה מראש.

איציק 23 ביולי 2016

כאשר נהג אוטובוס מפקשן כדורגל, מורה לנגרות מכין תלמידים לבגרות בגאוגרפיה (מקרה אמיתי), עילגת, בורה ומומחית לטרנטינו שרת התרבות, אז מה אתה רוצה ממדוחים בעיתון? אתה בטוח שהם עיתונאים בכלל?

מתן גילור 23 ביולי 2016

באתרים הגדולים הייתי מציין גם את שרון דווידוביץ' בעניין הכדורסל.
בלוגרים טובים בתחום יש לא מעט.

גיא זהר 24 ביולי 2016

שחצן מדי וגם טועה לא מעט בעובדות כמו השבוע עם כתיבת המיתוס כאילו איזייה הורה לחבריו לרדת לפני סיום המשחק נגד הבולס. אם לא ראית את באד בויז חמור מאוד ואם ראית והתעלמת ממה שלמבייר אמר חמור שבעתיים

קשקשן בקומקום 24 ביולי 2016

שרון דווידוביץ אחד השטחיים וחסרי המושג

רועי 23 ביולי 2016

אתה יכול לקרוא את הגלדסטון שלכם – אפרת עמורבן מ ynet/ידיעות אחרונות, אהלן, ערב טוב.

ניינר / ווריור 23 ביולי 2016

בלי קשר לתקשורת לוותר על דונטה תהיה איוולת גמורה

ערן קאלימי 23 ביולי 2016

yup

רועי 23 ביולי 2016

למה ?
לפי מינוי המאמן והרכש עד כה, נראה שירושלים הולכת בכל הכח על היורוקאפ, זה כרטיס הכניסה שלה ליורוליג.
עם כל הכבוד לדאבל-דאבלים של דאנטה על חולון, אילת, נס ציונה וכו', עד כה, כולל בקדנציה שלו בחיפה, הוא לא הוכיח שהוא ברמות הגבוהות של היורוקאפ.
ירושלים מוותרת במכוון על הדומנינטיות שלו בליגה כדי לנסות להתקדם ביורוקאפ.

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

הבעיה של ירושלים ביורוקאפ לא הייתה דונטה – הישראלים שלה אלה שהיו ממותגים כישראלים הכי טובים או בניית הסגל או דני פרנקו – כל אלה הם סיבות משמעותיות בהרבה לחוסר ההצלחה באירופה.
ממש לא דונטה .

רועי 23 ביולי 2016

כמובן שהיו להם הרבה בעיות באירופה, ודאנטה היא אחת מהן.
כבר כמה שנים שהוא לא בא לידי ביטוי ביורוקאפ.

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

אם הוא יגמור במכבי בטעות (נקווה שלא) תראה שהוא מתאים גם ליורוליג.
דעתי כמובן אבל נראה בעונה הקרובה .

רועי 23 ביולי 2016

אוי ואבוי.

ניב 23 ביולי 2016

מצוין.

יואב 23 ביולי 2016

אף אחד לא ידע על פריצה.
הארגנטינאי החדש.
פאקו.
סה.
ביין.
יוקאן.
ההולנדי למחלקת הנוער.
ויש עוד דוגמאות לזרים שכבר היו בארץ ועברו בדיקות רפואיות והתקשורת לא ידעה כלום מזה.
מבחינת מכבי, זה הישג. ברור שיש כאלה שידעו עליהם.
טוויטו הלך הביתה לאחר תרגיל עוקץ שעשה לו יורדי שחשף את הדלפתו.
אין מאה אחוז בשום דבר אבל מכבי לימדה אותי בשנים האחרונות להתעלם מרוב השמות שהוזכרו בהקשרה, כי מי שיחתום, יהיה מישהו אחר לגמרי.
היי, זה קרה רק ביום רביעי האחרון עת הייתי בהופעה של מרקורי רייב(ממזר יורדי, ידע שאני יהיה מנותק שעה וחצי מהידיעות).

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

קודם כל זה לא מדויק. בחלק מהדוגמאות שנתת היו לא מעט שמועות מוקדמות.
אבל זה שיש מספר דוגמאות להחתמות שקטות לא אומר שהמערכת אטומה.
למעשה סיפור בניון וזהבי השנה היו כל כך רועשים שאפשר לסגור את הטענה הזו ולא להתלהב מהחתמה נקודתית.
מכבי דולפת מאוד.

יואב 23 ביולי 2016

בשמות שציינתי- אני הופתעתי. אני. זה שעוקב אחרי כל פיפס. אין פה מישהו בדה באזר שבאמת מודע למכבי טוב או יותר ממני.

מקרה זהבי דומה למקרה פוגבה או זלאטן. סופר סטארים לא חותמים במפתיע בקבוצה אחרת כי זה משא ומתן שונה ועל הרבה כסף והוא בדרך כלל גם ארוך יותר.
מכבי דולפת אבל הרבה הרבה פחות מאחרות.
והאש שהיא מקבלת מהפרימואיים למינהם, זה בדיוק חלק מהעניין הזה.

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

דולפת הרבה פחות מהפועל. על זה אין ויכוח. אבל דולפת.
והקיץ הזה היה לא רק זהבי. בניון שבר שיאים. גולסה.
גם את המאמן המיועד ידעו כולם לפני כמו העזיבה של פטר בוס.

יואב 23 ביולי 2016

למה ישר הפועל? זה לא ויכוח של מכבי נגד הפועל. למה ללכת לשם? הרי זה מובן מאליו. הפועל היא הקיצון השני לגמרי אבל בתווך רוב הקבוצות שקופות ברמה זו או אחרת. חוץ ממכבי. במציאות שלנו, היא מתבדלת. למרות שלפעמים דולפת.
שוטה היה שם מתוך כמה שמות וגולסה היה מועמד לעוד קבוצות.
הכל טוב.

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

הפועל היא קיצון לעומת ביתר או מכבי חיפה ? מה פתאום. ההדלפות של רוני לוי לתקשורת של מקורביו גבוהות.
יש מנעד לא רחב בנושא הזה בליגה הישראלית.
מכבי בסך הכל מעט יותר אטומה משאר הליגה.
כמובן שאי אפשר להשוות לקבוצות שמענינות פחות את התקשורת כמו רעננה או קרית שמונה

יואב 23 ביולי 2016

זה כל מה שאמרתי(:
דווקא על הזרים של ביתר הקיץ הזה, פחות שמעתי קודם אבל אולי זה מיקרי.

גיא זהר 24 ביולי 2016

לא היה שחקן אחד שהוחתם בביתר בלי יחצנות באתר הבית (בעצם לטביב יד כמה כתבים ששומרים עליו). דווקא בבש, שפחות חשופה תקשורתית, שומרים די יפה על מידור.

יוני 24 ביולי 2016

הכי פחות דולפת בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי. מספיק טוב?

קפטן קוקי 24 ביולי 2016

מאחר שעניין מכבי עלה, נזכרתי בסיפור עם פאקו.
אני זוכר ויכוח טוויטר של אוהד עם אורן יוסיפוביץ, שטען שפאקו יעזוב בסוף העונה. האוהד אמר לו "אתם לא יודעים כלום, פאקו יישאר גם בעונה הבאה" ויוסיפוביץ ענה לו בצורה לא אופיינית: "אין לך מושג".
יש עיתונאים טובים, שעושים את העבודה שלהם. אבל יש גם אינטרסים, וטראפיק, ובכלל הרבה יותר קל לדברר מאשר לגרד מידע.
אני מנחש שחצי מהכתבות בידיעות אחרונות למשל (לא ספורט) נכתבות בכלל על ידי אנשי PR ולא על ידי העיתונאים עצמם.
זו רוח התקופה, כמו שכתב ערןקאלימי.

יואב 23 ביולי 2016

ואם וכאשר, לוותר על דונטה זאת אכן טעות על פניו.
אבל… צריך לתת קרדיט לאנשי המקצוע(עד שיוכח אחרת) שיש להם תמונה אחרת בראש על איך שירושלים צריכה להיראות בעונה הקרובה.

ערן קאלימי 23 ביולי 2016

אתה מדבר על אנשי המקצוע שהסתכלו על הליגה שנה שעברה, הבינו שהפועל חסרה שחקן גבוה אחד שמשחק גם הגנה מלקחת אליפות בלי בעיות בכלל, והחליטו להתמהמה עוד ועוד ועוד ועוד, ובסוף להחתים סנטר התקפי בלי כושר משחק?
או על אנשי המקצוע שהחליטו שברייסי רייט לא מספיק טוב בשביל להתייחס אליו יפה, והעדיפו במקומו קלע שרץ על חסימות בקבוצה שבה אין רכז של משחק עומד ושחקנים שיודעים לסדר חסימות?
או על אנשי המקצוע שכבר שנתיים בונים קבוצה בלי סמול פורוורד נורמלי? כי בעונה הראשונה היה פה איזה דופרי דביל, ושנתיים אח"כ, זו היתה החתמה של אורי אלון, לא של הצוות המקצועי. הם היו צריכים למצוא סמול מחליף, הם לא מצאו.

יואב 23 ביולי 2016

אני מדבר על המאמן האיטלקי שלך, זה שהקדשת לו פוסט הלל למען מעמד המאמנים. בדיוק עליו אני מדבר.
מה דעתך על זה ציניקן חסר תקנה ותוחלת?

ערן קאלימי 23 ביולי 2016

אני לא ציניקן! אני זהיר.

ובנתיים אין אינדיקציות לזה שהוא בונה את הסגל. שאגב, זה בסדר בעיקרון.

ערן קאלימי 23 ביולי 2016

ורק לציין, כבר 25 שנה אני בטוח כל שנה בתחילת העונה שהשנה אנחנו לוקחים אליפות. אז זה לא באמת קשור למי יבוא או לא.

יואב 23 ביולי 2016

קול.
אם הוחתם מאמן כזה, אולי גם יגיע שינוי בתפיסה. במכבי עוד לא שמעו על זה אגב(: וחבל.

ד"ר רזי הופמן 23 ביולי 2016

שאלת איפה העיתונאי המדווח ההגון? ולכן אענה, נכחד ביחד עם הדרקונים והדינוזאורים….
עיתונות הספורט היום בכי רע. אני רוצה להשתמש במילים הרבה יותר בוטות אבל אסור לי.

yaron 24 ביולי 2016

זה לא רק עיתונות ספורט.

ניב 23 ביולי 2016

תקשורת הספורט רחוקה מאוד לדעתי מהמקום שבו היא מתארת מציאות.
תקשורת הספורט מספרת סיפורים שלפעמים קשורים למציאות, הדגש הוא במילה לפעמים וזה נורא ואיום לתחום שמתיימר לתאר מציאות בהגינות.
אמינות כשהיא נפגעת, קשה מאוד להשיב אותה.
אני לא הייתי ממהר לוותר לעיתונות הספורט ולעיתונאי הספורט בגלל שלפעמים מה שהם מתארים קרה.

MOBY 23 ביולי 2016

טוב כשאחד מהבעלים שלכם (או שהוא רק אמון על יחסי הציבור) או מנהלי הקבוצה.
טוען שמייקל פלפס ממותג נמוך יותר ממרק ספיץ.
משאיר אותי עם הבעה של WTF
לא! באמת ? אומנם פינת הדעות אבל לא חייבים כל דעה מטופשת….
ועוד הפרסומאי הגאון מוסיף כי הבעיה בחוסר מיתוג….
כאילו יש מישהו מתחת לגיל 50 שאוהב ספורט ולא יודע מיהו מייקל פלפס.
זה שהוא השחיין הגדול לתקופתנו וספק אם נראה משהו דומה לו בעתיד ( אבל מי יודע..) אבל הוא מועמד ראוי בכל ויכוח על הספורטאי הגדול בעולם.
אז כשהקבוצה בידיים של הפרסומאי (אפילו בהחלטה כמו באיזו חולצות לשחק… זה בעייתי בהמון רמות).

ערן קאלימי 23 ביולי 2016

לא הבנתי כלום.

ערן קאלימי 23 ביולי 2016

אגב כלום לא מגיע לתקשורת. לא פורסם בשום מקום על קינסי.

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

כלום זו מילה גדולה שכן ההחתמה הזו מסמלת את הדרך החוצה של דונטה והופכת מידע שפורסם בתקשורת מזמן לדיי ודאי – האם זו לא מהות הפוסט ?

פנדה 24 ביולי 2016

אבל הסיפור של דונטה לא בהכרח הגיע מירושלים, וכנראה הגיע מהסוכן שלו/מקור בת"א.

ערן אומר שמירושלים לא יוצא מידע

S&M 23 ביולי 2016

כתבי קבוצות לא יודעים *כלום* אלא אם מישהו אומר להם. "מישהו" יכול להיות או השחקן, או הסוכן, או הקבוצה. ולכן, אם אין תגובה מהקבוצה, זה הסוכן. משמע, זה פרסום שמטרתו ללחוץ על איזשהו גורם.

יניב פרנקו 23 ביולי 2016

גם קבוצה זו מילה גבוהה – קבוצה זה ארגון של עשרות עובדים , זה שאין תגובה רשמית מהקבוצה כארגון לא אומר שאיש מערכת לא מדליף .

קפטן קוקי 24 ביולי 2016

עיתונאי יכול לרדוף אחרי מקורות עלומים, ויכול לינוק ממקור פחות עלום שיש לו אינטרס לטפח את הקשרים עם העיתונאי.
בעידן הפרסום הראשון, כשאתה ממילא יכול להמציא סיפור או הסבר לסיפור, הבחירה מצד העיתונאי/ת ברורה. עדיף להתקרנף ולטפח קשרים עם מקור בכיר מאשר להסתכסך איתו. הפתרון, כנראה, הוא שהמועדונים יסגרו את עצמם לתקשורת וינהלו את השיח סביבם בעצמם. זה קצת פראבדה, אבל מעסיק את האוהדים הצמאים ומחליש את כוחם של אנשי הפרסום הראשון.

בלייק 24 ביולי 2016

יניב – זה נכון, וכמובן שיש גם מקרים (לא מעטים אני מניח) בהם מישהו, נניח קרויף, מדליף סיפור מתוך אינטרס כלשהו, אבל באופן רשמי הקבוצה מכחישה או לא מגיבה, כי האינטרס הוא שהסיפור יצא, אבל כביכול ממקור אחר, או כשתגובה רשמית עלולה להוביל לתביעה. למשל, כשפונים לשחקן תחת חוזה ומדליפים שהוא "מת" לעבור, אבל ברור שהודעה רשמית תחשוף את הקבוצה לעבירה תקנונית.

טרוצקי 24 ביולי 2016

הבעיה עם דונטה- השכר והעובדה שהוא פחות מתאים לסימונה שרוצה קלעים והנעת כדור של feel good. החתמה של ג`רלס טעות.. היה שחקן קצה ספסל בגלטסראי. בסוף הכל יקום או יפול על ה5, מקווה בשבילך שגם כאן וורד כהן מדבררת בלי ידיעה של ממש וסטודומאייר הדביל לא מתכנן לבוא…היא באמת קצת מעייפת והכותרות המפוצצות של וואלה בעמוד הבית רק מייאשות יותר. דווקא גלדסטון לרוב מדייק

Srtest - ארטסט 24 ביולי 2016

מרתק: רגע אחד נדבר על הדמוקרטיה והתקשורת הישראלית וכולם ידברו על מה שקורה לדמוקרטיה, על נסיונות השתקה ועל בגידתה של התקשורת עקב כך שהיא יודעת ולא מדווחת.

פתאום פייד אאוט ושמים את החליפה של אוהדי הספורט ואז מתחילים להגיע השבחים על הארגון שהצליח להסתיר מידע באופן היעיל ביותר.

מישהו רוצה לסדר לי את הדיסוננס?

תומר 24 ביולי 2016

ברצון.

אין דין מידע הנוגע לציבור המוסתר על ידי 'משרתי הציבור' כדי למנוע ביקורת, כדין מידע פנימי של ארגון פרטי שחשיפתו לידיעת הציבור עשויה לגרום נזק לאותו ארגון.

Srtest - ארטסט 24 ביולי 2016

בשביל חלקים גדולים ממה שמכונה הציבור הישראלי כדורגל הוא פעילות פנאי מועדפת רוויית יצרים ותשומת לב של התומכים. מהבחינה הזו תעקור את הכדורגל כאילו שעקרת איזה תחום עיסוק מרכזי בציבוריות הישראלי שפחות אפשר להגדירו כמו כדורגל או רוגבי או אנא עארף. מכנים זאת לרוב דמוקרטיה. אתה יכול כמובן להחליף את הכדורגל בפייסבוק ואז באמת תצטרך להתעסק במה שמתעסקים בו ביתר שאת בתקופה האחרונה לגבי פייסבוק ומידע. איכשהו בכל הנוגע למועדוני כדורגל צורת עבודה של סי-איי-איי נתפסת ככזו שמשרתת את האוהדים.

מעניין איך הדיסוננס נשאר…

תומר 24 ביולי 2016

או שאני לא הבנתי אותך או שאתה לא אותי (כנראה שהראשון)

'שקיפות' היא מונח שמתייחס למנהל תקין של יחידות ציבוריות בכל מיני רמות. ברמה העקרונית בדמוקרטיה כל המוסדות הציבוריים הם למען האזרחים ובבעלות האזרחים. כאשר חלק מהפעילויות של אותם מוסדות נעשית בצורה לא גלויה, ניתן לומר שאין 'שקיפות' וזה מצב שנחשב כשלילי לרוב מאחר ובהיעדר שקיפות יש סכנה שאותם מוסדות ציבוריים ישרתו מטרות זרות ולא את המטרות שלשמם נועדו שהן כאמור רווחת הציבור.
הפועל ירושלים בכלל ומועדון הכדורסל שלה בפרט אינה יחידה ציבורית, לא מוסד ציבורי ומטרתו היא לא תועלת הכלל אלא אחרת (ברשותך לא אכנס לעניין המטרות האמיתיות של אגודות ספורט). מכיוון שכך אין היא אמורה לשרת את כלל הציבור ובוודאי שאינה נמצאת בבעלות של כלל הציבור אלא בבעלות מי שהשקיע בה כסף. מכיוון שכך הגורמים היחידים שהתנהלות הפועל ירושלים צריכה להיות 'שקופה' בפניהם הם אותם משקיעים ואני סמוך ובטוח שכך הוא המצב.

הרי לא היית מצפה מחברה פרטית לפרסם את המאזן שלה רק מתוך תביעה לשקיפות, נכון? כשהחברה ציבורית זו פחות או יותר הדרישה האלמנטרית.

Srtest - ארטסט 24 ביולי 2016

שוב, לא טענתי לרגע שמועדון הפועל ירושלים כמועדון פרטי אמור לפני הכל לשרת את הציבור. משאיר זאת לדין ודברים עקבי בין האוהדים למועדון דבר שגם הוא עניין רלוונטי שדנים בו מדי יום. מדבר אך ורק על הצידוד של כנראה מי שמגדירים את עצמם כ"אוהדים אמיתיים" בתרבות הזאתי.

ההבדל הגס והברור שאתה מסמן בין הספרה הציבורית לספרה הפרטית לא רק שאינו מדויק אלא הוא למעשה הבדל בין המדינה לבין הסקטור הפרטי ולא בין הציבורי לפרטי מה גם שישנם גופים כאלה שלכל עניין ודבר אמורים לספק תוצאות כלכליות כמו כל תאגיד, שמכונים בכלל חברות ציבוריות.

גוגל היא חברה פרטית שעניינה הם לחלוטין העניינים של הרבה מאוד אנשים מה שמכונה – בעלי עניין, על משקל בעלי מניות. בעלי מניות הם קבוצת רכישה שאינה מגדירה את עצמה ככזו (או שכן) ואילו בעלי עניין הם מי שמושפעים ממעשיו של אותו גורם, אם הוא מזהם להם את המים ובמרחק רב אם הוא עושה להם מעשים לכדורגל.

כשהקבוצה מצליחה משבחים את הסגירות ומניעת המידע ואילו כקבוצה כמו מכבי חיפה מדשדשת ונראית זוועה תקופה ארוכה הסגירות הופכת לניתוק של המועדון ובעלי התפקידים שבו.

באותו האופן אפשר להגיד שמה שחשוב לגבי השקיפות בדמוקרטיה הוא מבחן התוצאה בקלפי ולכן שם חייבים שתהיה שקיפות ולגבי השאר? מוטב להשאיר זאת לאנשים שמבינים ושיש להם את היכולת לקבל את ההחלטות. הרבה אנשים בארץ חושבים כך וגם לפי תלות במי אותו איש בעל יכולות ומקבל החלטות.

אם החברה הפרטית מוכרת כלי ריגול לטלפוניה ביתית אז בהחלט הייתי רוצה לראות שקיפות. למה שלגופים ממשלתיים אפשר יהיה לפקח על אינטרסים של הציבור ולא לציבור בעצמו? יש אנשים שבשבילם הספורט ובמיוחד קבוצתם – חשובים. אהדם, ובצדק, אינה כזו שאינה תלויה בדבר. האם הדבר הוא התוצאות? כנראה שכן ולכן שוב צץ הדיסוננס…

תומר 24 ביולי 2016

טוב, הבנתי שאני פשוט לא מבין אותך.

גוגל אגב (ליתר דיוק אלפאבית) היא לא חברה פרטית אלא ציבורית ובתור שכזו מחויבת ברמה מסוימת של שקיפות לציבור וברמה אחרת, גבוהה יותר, לבעלי המניות שלה. חברת ב בראון מאידך היא פרטית לחלוטין (לצורך העניין) ולא חייבת לך או לכל אדם אחר שאינו הבעלים שלה כל דין וחשבון על משהו שאינו הפרת חוק. אין שום נימוק של 'שקיפות' שבשמו אתה יכול לבוא אל מר בראון ולדרוש ממנו מידע שהוא לא מעוניין לתת לך.

את שאר הדברים שלך פשוט לא הבנתי כאמור ("מה שחשוב לגבי השקיפות בדמוקרטיה הוא מבחן התוצאה בקלפי"? סירייסלי?) .

Srtest - ארטסט 24 ביולי 2016

אוקיי, למתקשים:

האם אין טענה שאומרת שהשורה התחתונה של הבחירות היא הסימן לחופש של הדמוקרטיה? יש לך מועמדים ותבחר. תן להם אח"כ לנהל. הם יודעים יותר טוב ממך. הם אלה שנמצאים שם ומקבלים את ההחלטות, וכאן מדובר ממש בנציגי ציבור אפילו לא פקידי ציבור אלא כאלה שממש אמורים לבוא מאיתנו ולא מאיזו פקולטה כזו או אחרת שיש לה סדר יום משלה. בגישה כזו השקיפות מקומה בקלפי ובכל מה שקובע את אלה שיקבעו. אפילו לגבי כל ההליכים והשורה התחתונה שלהם כמו הממונה על ההגבלים העסקיים, שופט בית-המשפט העליון. מתי ואיפה חייבים דין ודברים? בקבינט המדיני-בטחוני? העניין הוא שהדיעות חלוקות.

איכשהו במעבר חד לקבוצות כדורגל מגה-פופולריות (במונחים ישראלים) וקבוצות כדורסל פופולריות הדיון הנ"ל בכלל לא קיים מצד אוהדים שמצדדים בהסתרת מידע.

אם מר בראון מוכר לי מונוסודיום גלוטמט או גלוקוזה וקורא לזה משקה אנרגיה בהחלט ייתכן שאני ארצה לדעת עוד לפני שהמשקה מגיע לבית-הספר של הילד שלי. בארה"ב יש תנועה להוצאת המזונות המזיקים וקולנוע דוקומנטרי על תעשיית המזון תרם לכך בלי קשר אם עסק בחברות ציבוריות או פרטיות. התנועה הזו הגיעה גם לכאן כפי שאפשר לראות מפעולותיו האחרונות של שר הבריאות (או לפחות דבריו).

כמובן שעל גוגל לא דיברתי במונחים של שקיפות כלכלית אלא במונחים של לגיטימציה לשימוש במידע פרטי שעלול להיות מאוד פוגעני בהווה או בעתיד. אלא סוגיות אתיות רציניות שחורגות מכל ההסכמים המשפטיים לגבי הקניין הפרטי. הנה מסתבר שאפל מוכרת מוצרים ושומרת על קשר סמוי בין המוצרים לתאגיד. הם לא חשפו זאת מיוזמתם אלא העיתונות מצאה זאת.

האם האהדה לקבוצת כדורסל והרגשות שהיא מעוררת לא מעוררים גם רצון להיות קרוב למושאי האהדה? מעניין הקטע הזה של אוהדים מסורים באתר כמו דה-באזר שדווקא מנסים לשווע לעצמם איזה ריחוק סטייליסטי ומתוחכם. מהבחינה הזאת אוהדי בית"ר הם דורשי השקיפות הגדולים ביותר וסילקו את גאידמק שלא ספר אותם והם אכן הכי קרובים לשחקנים שלהם, ולא רק שהם קיבלו את מה שרצו אלא שהדבר גם השפיע במבחן השורה התחתונה ובית"ר עם בעלים מפוקפק ותקציב דיי קטן הצליחה גם להתמיד באירופה וגם במקומות השלישי-רביעי.

נדמה לי שהסיפור כאן שונה ממה שנראה לעין ולא עוסק בעיתונות והיכולת של מועדונים לסגור את עצמם לתקשורת אלא עוסק בתרבות וקונפליקט בין גישות ותרבויות שטעון בכל מה שנכלל בקונפליקטים האלה ברמת הארץ כולה ולבטח מחוץ לספורט. או במילים אחרות: ההבדל בין מכבי נמני ת"א שעושה בר-מצוות לאוהדים בהשתתפות שחקנים לבין מכבי ג'ורדי ת"א שמחנכת את אוהדיה ומביאה להם הצלחות אחרי שנים עקרות.

אמיתי 24 ביולי 2016

יש הרבה במה שאתה כותב וגם לי מרגיש שהמידור הזה
בהרבה מיקרים הוא פתח לשחיתות ולהרחקה של האוהדים
מהקבוצה. אבל:
-איך שלא תהפוך את זה אגודות ספורט הן לא גופים ציבוריים
פר סה. אין להן תקנות וחוקים לשקיפות. כל אחת מתנהלת בהתאם
למה שבעל הבית מכתיב.
-הרבה מאד אוהדים מעדיפים חוסר שקיפות מכמה סיבות
ככה הם מאמינים שההצלחה הספורטיוית תגיע.
ההדלפות מסמלות תרבות ספורט גרוע של אינטרסים.
ואיגנורנס איז בליס..
מעבר לזה ישנן קבוצות שבהן האוהדים מאד מעורבים ויודעים הכל
והדבר יוצר קושי גדול מבחינה ניהולית ואנדרמולוסיה.
שורה תחתונה לדעתי בתאוריה אתה צודק דה פאקטו עם העיתונות
והאינטרסים פה מי שעובד בשקט סיכויו להצליח טובים יותר.

קפטן קוקי 24 ביולי 2016

וגם – כל עוד הרמה האתית בתקשורת ממילא שואפת לאפס, וגוף תקשורת (גם מכובד) מרשה לעצמו לפרסם שביב של מידע ללא ביסוס, לדעתי אי אפשר להגן עליהם ולטעון שהם עושים את עבודתם החשובה בשביל הדמוקרטיה.
יש עיתונאים טובים, זה לא אומר שהעיתונות עושה עבודה טובה וזה בטח לא אומר שצריך לקדש אותה בכל מחיר.
אוהד ספורט צמא למידע על הקבוצה שלו. למשל, אוהדי מכבי מחכים כבר לשמוע על רכש. התקשורת תספק את זה, גם אם אין בזה שום אמת. זה נותן קליקים וטראפיק וזה מרווה (זמנית) את הצמא. זה לא אומר שזאת עבודה חשובה או בריא למערכת הדמוקרטית של הספורט הישראלי.

Ljos 24 ביולי 2016

אני חושב שהשאלה היא מה הגוף והציבור מרוויחים מזה.
בפוליטיקה/חברות כלכליות ההנחה היא ששקיפות מרוויחה את אמון הציבור.
בכדורגל הישראלי ההנחה היא שהשתקה מדירה גורמים בסגנון פרימו/נימני.

Srtest - ארטסט 25 ביולי 2016

התגובה מופיעה ללאחוס אך מיועדת לכולם:

לא סגרתם לי את הדיסוננס וזה בסדר – דיסוננס לא אומר בהכרח שיש תקלה חמורה אלא שהאחד אינו המשכו הטבעי של השני גם אם אנשים עושים את הקפיצה הזאתי.

נדמה לי שלא משנה באיזה מקום אתם נמצאים בדיון השאלה למה בעצם היא שאלה שאי אפשר להתחמק ממנה וכמו שאפשר להצביע על מקרים שבהם פתיחות יכולה לפגוע אפשר למצוא יותר מקרים שבהם פתיחות יכולה להועיל, וכאן שוב פעם חוזרים להמשך המוזר משהו בין הדמוקרטיה לאהדת קבוצת ספורט בארץ. טיפוח עיתונאים טובים על ידי ארגוני ספורט יכול להועיל לשני הצדדים רק שבאקלים של פחד מתקשורת ודיון אז הקטע של קשר הדדי בין ספורט ותקשורת יוצא בד"כ עקום ורווי עיוותים ולכן נוצרת הגרסה הנכה משהו של מידור, הדרה, סגירות, שב"כניות אם תרצו.

Srtest - ארטסט 24 ביולי 2016

אגב השיטה האמריקאית לגבי מועדוני ספורט שונה בתכלית וכך גם המעורבות של המדיה. לאו דווקא טובה/רעה אלא שונה ובכל אופן קשה לי להאמין שאפשר יהיה למצוא דיון הצדקה שכזה למניעת מידע מאלה שדורשים אותו לא רק מתוך איזו הבעת רגשות ותחושה שמגיע אלא ממש בהתאם להשקעה, אמון ומעקב ואהדה עקבית.

ערן קאלימי 24 ביולי 2016

לא שיבחתי את הארגון, ולא טענתי שזו איזושהי מעלה גדולה, כן?

ניר 24 ביולי 2016

התקשורת הישראלית בתחום הספורט פשוט הפכה לכלי של הסוכנים ללחוץ על הבעלים להעלות את החוזה. זורקים שם של קבוצה אחרת שמתעניינת ופתאום המחיר של השחקן עולה, זה הכל.

Comments closed