נס נוקיה? כן, נס נוקיה!

ניצחון מיסטי או הימור כושל? מה זה משנה, יאללה נתניה!

1. מבחינת היסטוריית הכדורסל הנתנייתית, הערב הזה, עם ניצחון בנקודה בחצי גמר גביע המדינה על קבוצה מהליגה השנייה שהיא בעצם הרבה יותר מזה, מדובר בנס נוקיה. כן, ברור לי שנס היא מילה קצת גדולה, אבל התחושה בהיכל הערב, עם הידיים שאוחזות בראש, מסרבות להרפות, ועיניים שמביטות סביב ומחפשת לפגוש מבטים תאומים לתדהמה, לא היה כל כך ברור איך יצאנו מהערב הזה עם ניצחון. וכשאי אפשר להסביר, פונים למיסטיקה. אבל אולי כן אפשר להסביר.

2. אחד החששות של מאמן שקבוצתו שומרת איזורית היא כמובן מבול של שלשות, שיקפל את ההגנה ויגרום לך להתמודד מול יתרון אתלטי וסנטימטרי. האיזורית של אברהמי הערב הייתה כל כך פנטסטית וכל כך התאימה לחסרונות הנוכחיים של נתניה, שהפועל התמכרה להימור. היא סימנה את אדריאן בנקס, הרוויחה מהעובדה שטוני יאנגר לא התלבש, נתנה לכל האחרים מרווח מביך לזריקה, סגרה את הצבע ובנתה על ניסיונות נתנייתים להכניס כדורים פנימה שהלכו לאיבוד בצפיפות הבונקריסטית.

הכל עבד לפי התוכנית של אברהמי (ולחשוב שהוא צריך לאסוף את עצמו ולהעביר מחר משחק בליגה לנוער עם קבוצתו מעמק יזרעאל הנאבקת על חייה בליגה), עד שהקסם של האיזורית לפתע פג. נתניה לא שינתה את התנועות ההתקפיות שלה, אלא האינטנסיביות ההגנתית של הפועל שכחה מבנקס. חלק מהשלשות שלו היו במשחק מעבר, וחלק היו גם מול שומר טוב כמו מתן נאור, והיוו דוגמא מצוינת לשחקנים צעירים למימוש יכולת אישית.

סל של ברנר מבחוץ ולפתע נתניה במרחק נגיעה. הרולטה התחילה להנחית כדורים בצד הלא נכון של האזורית של הפועל. ואז כל מה שנתניה הייתה צריכה זו עצירה, ועוד סל, וכשזה הגיע, היא הרגישה את קארמת הניצחון זוחלת אליה, וראתה איך היריב שלה, שהכתיב את הקצב ושלט במשחק, ועמד להתלוצץ עם אוהדיו בעוד כמה רגעים, נוזל על הרצפה והופך לשלולית. ואז הידיים תופסות את הראש.

3. משפט אחד עלה לי לראש בסיום המשחק: בסקטבול, בלאדי הל.

דאלגליץ'
מה קשור עכשיו?

37 Comments

אנונימוס 8 בפברואר 2011

מזל טוב קרמר. למרבה הצער הצלחתם ברגע האחרון להרוויח את הזכות להשתתף בטבח מול מכבי ביום חמישי.
לפחות לא תצטרכו להתאמץ כדי להשתפר מהיריבה הקודמת, בסה"כ צריך לעבור את ה3 נקודות ברבע…

דורי 8 בפברואר 2011

משחק מדהים.

**** נמחק ****

דורפן 8 בפברואר 2011

בחור

בעל ההון שמחזיק את האתר הזה הוא אני. אני מבקש שלא תחזור להגיב פה. לך לפורומים אחר ותקלל אותי שאני צנזור מניאק ומה שאתה רוצה. תגובות כאלו לא יהיו פה.

יואב 8 בפברואר 2011

תודה רונן.

איתן בקרמן 8 בפברואר 2011

ברכות, דורפן

דורי 8 בפברואר 2011

דורפן, לא אקלל אותך ולא כלום. מה לא היה בסדר במה שכתבתי?

דורפן 8 בפברואר 2011

דורי -אני מבקש שלא תקרא ליד אליהו יד ושם.

אלקו 8 בפברואר 2011

מדהים מדהים
למרות ההפסד לא נהנתי ככה בשום אירוע ספורטיבי בחיים, כמובן חוץ מטדי עונה שעברה
אין אווירה כזאת בשום מקום אחר בארץ
ומזל טוב לנתניה, למרות הצהוב הדוחה שלהם.
בכל זאת קבוצה יותר טובה ובהצלחה בגמר, למרות שלא נראה שיש סיכוי

moby 8 בפברואר 2011

המשחק הצמוד רק מראה עד לאן התדרדרה ליגת הכדורסל הישראלית.
עד כמה זה מגוחך להחזיק 6 זרים. הפועל מוכיחה כי השקעה בישראלים טובים מביאה אותך לאותה רמה לא צריך את כל היאנגרים, לאויים והבנקסים למיניהם (בלי לפגוע באף אחד מהם).
היו ימים שמנחם אטלס (שאני בטוח שיש היום ילדים בליגה השניה שיש להם יותר כדורסל ממנו, [כדורסל לא לב]) היה אחד משחקני הפנים החשובים בליגה. והאחים בלול גמרו משחקים עם דאבל דאבל.ותומר הלך מכות עם כל מה שנכנס להיכל רוממה.
מכבי ת"א פירקה את כולם גם אז אבל אז היא קיבלה סיוע מהאנשים באפור ומאנשי המזכירות.

יואב 8 בפברואר 2011

קרמר, ברכות.
הפועל כדורסל באמת חזרה. בדיוק כמו אז-מחללים שואה,היכל הדמעות, מאבדים יתרון גדול,הפסד על הבאזר, השילשול הרגיל והבכיינות בסוף. וואלה חזרה.
דורי,
אתה לא נבוך לקרוא ליד אליהו-יד ושם ואז להטיף פה על הערכים השיקריים(אהבה?הצחקת אותי)שאתה חושב שאתה מייצג?איך האהבה שלך מתקשרת לשירי השואה והסרטן? ליד ושם?
ולעורכי דה באזר הנאורים,
זה תיקני פה לקרוא ליד אליהו יד ושם?זה עובר?

מצ'ו טלקיסקי-ננו מרקוביץ' 8 בפברואר 2011

אם הפועל לא הייתה שומרת אזורית, לא היה לה סיכוי לאורך המשחק כולו מול קבוצת ריבאונד כמו נתניה. לקחו הימור לתת קצת חופש לברנר ושגב כדי לצופף את הרחבה ולהכנס למלחמת חפירות שדי נטרלה את שחקני הפנים של נתניה. החל מאמצע הרבע השלישי, כשבנקס פשוט שיחק לבד בהתקפה מול הפועל, שרון אברהמי היה חייב להגיב ולהצמיד אליו שומר אישי, בטח ובטח אחרי שווטסון יצא בחמש עבירות. היו זריקות שהוא פשוט לקח לבד.
התקפית, הפועל נפגעה מכך שהיא לא מורגלת לשחק עפ"י חוקי השלוש החדשים, והדבר בא לידי ביטוי באחוזים שלה לעומת אלו של נתניה(קצת פחות מ28 מול קצת יותר מ44). בתוך הצבע הפועל התקשתה התקפית מול המסה של נתניה, וחוץ מאוטר, אסברי וגל איתן, פשוט אף אחד לא הופיע היום בהתקפה. זה לא משהו שמאוד מפתיע, מול חיפה וחולון הדברים היו די דומים, אבל מאכזב שלאור זאת שרון לא נתן לגל איתן יותר קרדיט ע"ח טוהר חיימוביץ', שעם כל אהבתי אליו, עשה בעיקר נזק בדקות שלו על הפרקט.
קצת מאכזב ששחקן אחד פשוט דורך עליך רבע שלם, במיוחד כשהוא עושה את זה עם נעליים ורודות, אבל סה"כ אין לי טענות. הפועל נתנה עונת גביע מרשימה, והייתה רחוקה שניות מלהפוך לקבוצה הראשונה בהיסטוריה שמעפילה לגמר הגביע מהליגה השניה. מ93 אנחנו מחכים לגביע, מה זה כבר עוד שנה?
ברכות לנתניה על הנצחון.

גלעד בלום 8 בפברואר 2011

יצא טוב,ניצלנו מהטבח בדרבי אבל יצאנו עם המחמאות,תחושת הקלה.

לגבי הליגה הזאת-לאור העובדה שממילא מכבי תזכה בהכל מידי שנה(למעט ניסים) אז למה פשוט לא לוותר על זרים ולעשות ליגה של רק ישראלים,קבוצות שרוצות לרוץ באירופה יכולות להביא שחקני חיזוק כמו בזמנו שישחקו רק באירופה.איזה עניין יש לראות שחקנים אמריקאים סוג ז?עדיף כבר לראות ישראלים סוג ט',לפחות הם יקבלו דקות ויצברו נסיון שיעזור לנבחרת.

אם מתעקשים אז אפשר לאשר זר אחד או גג שני זרים אבל מה שהולך היום זה קטסטרופה,אם היה מתח ותחרות ואם האולמות היו מפוצצים אז מילא אבל אין כלום,האלופה ידועה מראש ואין זהות לאף קבוצה,המושג שחקן בית לא קיים,להפועל השנה דווקא כן יש זהות אבל זה רק כי היא באה מלמטה, בעונה הבאה שוב נראה 4 זרים בחמישיה כי צריך לשרוד…

בני תבורי 8 בפברואר 2011

גלעד,
אני חושב כמוך. כאוהד מכביסל, אני מעדיף בגמר משחק בין שתי קבוצות מאותה ליגה ולא משהו שיפרנס את התקשורת. אני מתגעגע לדרבי רציני בכדורסל ומאמין שהפועל בדרך הנכונה להגיע למעמד די בקרוב. אתם עושים עונה מדהימה, ובכלל, כאוהד הפועל פ"ת אני יכול רק לקנא במה שקורה אצלכם.

מיכאל 8 בפברואר 2011

תבורי,הפועל פ"ת מקום ראשון בליגה ב' מחוז פ"ת
http://www.ibba.one.co.il/IBA/Leagues.aspx?l=14

ברביעי9/2 הפועל פ"ת משחקת ברמת השרון

בני תבורי 8 בפברואר 2011

מיכאל,
אני מעודכן פחות או יותר ומפרגן בגדול. את הדוגמא של הפועל אוסישקין בכדורסל אני רוצה לראות בהפועל פ"ת כדורגל.

דורון 8 בפברואר 2011

גלעד,

סליחה שאני מפריע עם העובדות אבל ב4 השנים האחרונות מכבי ת"א לקחה בארץ 3 תארים מתוך 8.

זה לא בדיוק נקרא "לדעת מראש" מי יזכה בתארים. השנה, ובעיקר בחודש האחרון, מכבי בכושר יוצא דופן, אבל מכאן ועד לקבלת החלטות על שינוי כמות הזרים, רחוקה הדרך. ישראלים סוג ט' יש בשכונה.

אלעד 8 בפברואר 2011

דורון, סליחה שאני מפריע עם העובדות, אבל אובדן האליפויות של מכבי לא מצביע על שום שינוי מגמה בכדורסל הישראלי. זה עניין מלאכותי שיצרה הנהלת הליגה, ולפיו כל העונה מתנקזת למשחק אחד, שבו על מכבי תמיד יהיה יותר לחץ משום שהיא פיבוריטית. בפועל, כשקבוצה מנצחת 95% ממשחקיב בליגה, ולרוב המשחקים גמורים מעשית ברבע השלישי, אז אין הרבה עניין.

דורון 8 בפברואר 2011

אלעד, אתה לא מפריע בכלל, כי אתה לא עוסק בעובדות אלא בדעות. זו דעתך וזכותך לתמוך בה.

זה שהכדורסל בארץ לא ברמה גבוהה זה לא רק אשמתה של מכבי, יש פה עוד כמה גורמים שמסייעים לזה. אם רוצים ליגה שתהיה גם תחרותית וגם איכותית צריך להשקיע כסף. לא אתה ולא אני מוכנים להכניס את היד לכיס ולהשקיע, אז ג'ף של מכבי חיפה ודני קליין של הפועל ירושלים ואקוניס של בני השרון ופדרמן של מכבי זה מה יש. בלעדיהם תהיה פה ליגה שברמתה דומה לליגת התיכונים.

הפועל ת"א, ולא ירושלים היא החלופה האמיתית וחבל שהיא לא הצליחה לייצר אופוזיציה אמיתית, כי אוהדים יש שם, וחלקם אמידים מספיק כדי לייצר אלטרנטיבה. אבל הי, יותר קל לבכות. אני מאוד מקווה שהמהלך הנוכחי של הפועל ייצר אלטרנטיבה איכותית, זה חשוב לכדורסל בארץ.

אלעד 8 בפברואר 2011

לא האשמתי את מכבי בדבר, אבל נראה לי שאתה מבין מספיק טוב, וגם אתה יודע שהזכיות של גלבוע ושל חולון היו יותר בזכות השיטה, ופחות הראו על מגמה כלשהי של שוויוניות. די לראות מה נהיה מהקבוצות הנ"ל לאחר האליפות, ולאן הגיעו השחקנים המובילים שלהן בשביל להבין. להגיד "מכבי איבדה 5 תארים ולכן יש פה שוויון" זו זריית חול בעיניים. ושוב, אני לא מאשים את מכבי בדבר.
יותר מזה, כאחד שממש לא אוהב את מכבי, אני לא הרגשתי בדל של שמחה כשהם הפסידו אליפות בשנה שעברה, כי ההרגשה הייתה מלאכותית. ברור שבסדרה של הטוב מ-3 או 5 גלבוע לא היו מנצחים.

פאקו 8 בפברואר 2011

תיקון קל: הזכייה של חולון לא הייתה בזכות השיטה. חולון סיימה את העונה הרגילה במקום הראשון וניצחה באותה העונה את מכבי 2 מ-3 פעמים (3 מ-4 אם כוללים את גמר הפיינל פור). בשיטת הטוב מ-5 עם יתרון ביתיות כפי שהיה לה באותה עונה, היא הייתה מנצחת לדעתי את מכבי.
אני מסכים לגבי האליפות של הגליל ולגבי המגמה לטווח הרחוק, אך אסור לקחת מחולון את העונה הקסומה שהייתה לה.

אלעד 8 בפברואר 2011

היה לי ברור שמישהו יעלה את עניין חולון באותה שנה. לצערנו, לעולם לא נדע האם חולון הייתה מנצחת בסדרה של הטוב מ-5.
מה שבטוח, בטווח הלא מאוד ארוך (בסה"כ עברו 3 שנים) חולון כבר לא פקטור במאבק על האליפות.

מיכאל 8 בפברואר 2011

קרמר,טוני יאנגר חשוד בנטילת חומרים אסורים
http://www.one.co.il/Article/174084.html

אלעד 8 בפברואר 2011

אני מודה שכאוהד הפועל רווח לי שלא ניצחנו. חששתי שכל המיזם המדהים של הפועל אוסישקין היה מתמוטט אם היו פוגשים במכבי מוקדם מדי. ולפגוש את מכבי בכושרה הנוכחי, עבור קבוצה מהליגה השניה, זה לא כוחות. רק המחשבה על גל איתן וירון להט (שמאי מקרקעין ברוב שעות היום, להזכירכם) מנסים לעבור את החצי מול פארגו ופרקינס, העבירה בי צמרמורת.
את הדרבי הגדול נשמור לשנה הבאה, בינתיים שנתניה יירדו למקלטים לקראת יום ה'.

אזי 8 בפברואר 2011

זה שמכבי לקחה 3/8 התארים האחרונים זה לא כי הליגה שיוויונית, זה כי השיטה בדיחה.
אני לא זוכר שנה שמכבי לא סיימה ראשונה בליגה.
בקשר לזרים ולזה שהפועל כמעט ניצחה עם 2 זרים זה קצת להתעלם מהעובדות.
הפועל קבוצה יותר טובה מנתניה.
נתניה ניצחה בזכות הזרים שלה, בזכות השלשות של בנקס והבשר מתחת לסל.
אגב, אני חושב שהפועל אולי היתה מקבלת הכי פחות בראש ממכבי לעומת שאר הקבוצות כי היא קבוצה עם כבוד עצמי.
חבל שהקהל שלה דוחה ומונע משנאה.

דורון 8 בפברואר 2011

צודק לגמרי.

אני רק מזכיר שהשיטה שונתה כדי לייצר הזדמנות אמיתית לקבוצה שמסיימת 2,3, או 4 בליגה לקחת אליפות, כי בסדרה של 5 משחקים כולן היו מפסידות למכבי.

ד"ר א 8 בפברואר 2011

דורון –
קודם כל תודה לך שאתה מתעקש על העובדות.
שנית, בשנה שעברה מכבי צלחה בקושי רב ביותר סדרה של הטוב מ-5 נגד בני-השרון.

מצ'ו טלקיסקי-ננו מרקוביץ' 8 בפברואר 2011

הפועל חולון סיימה את הליגה הסדירה במקום הראשון בעונת האליפות שלה.

עדי 8 בפברואר 2011

ברכות, האמת שפחות שינה לי מי המנצח, היה תענוג לראות משחק מותח, נוטף זיעה ורצון של שחקנים למות על הפרקט.
הלוואי וזה היה משודר כמשחק מרכזי, כי אמנם למשחקי מכבי יש רייטינג טבעי אבל משחק כזה יכול ליצור עניין אצל קהל אקראי לראות יותר כדורסל, הרי מראש היה ברור שהמשחק של מכבי-אשדוד זה לא כוחות והסיכוי למתח או דרמה מינימלי.

Seven 8 בפברואר 2011

אני אוהב הפועל מגיל אפס וכמובן שצפיתי במשחק אתמול.
קצת התאכזבתי אבל למרות זאת אני חייב לציין משהו:
ה Step Back של אדריאן בנקס בסיום, בשלשה שהשוותה את המשחק ל 77-77 היה המהלך האינדבידואלי הכי יפה שראיתי כאן משחקן כלשהו מזה שנים!
איך שהוא זרק את המגן 3 צעדים קדימה וחזר אחורה…ללקק ת'אצבעות
גם לפני זה היה לו מהלך דומה, על קו העונשין.

בתור אחד שמשחק כדורסל אני יכול להגיד שלוקח תקופות ארוכות של אימונים כדי להגיע לשלמות כזו.

שחקן מרגש…

לא נורא. להפועל עוד יהיו הזדמנויות.

נתנייתי לשעבר 8 בפברואר 2011

לא אוהד כדורסל כך שאין לי מה להגיד על המשחק.
בתור נתנייתי לשעבר רציתי להעיר על התמונה: השאלה היא לא אם נתניה מוכנה למשיח, אלא האם המשיח מוכן לנתניה (הניחוש שלי, שלא)

אורי 8 בפברואר 2011

מבחינתי מובי צודק והדבר המרכזי שאפשר לקחת מהמשחקים של הפועל בגביע הוא שלמרות שהמאמנים הישראלים בוכים כל הזמן שאין מספיק ישראלים טובים – קבוצה עם שני זרים בלבד מתמודדת כשווה מול שווה מול כל קבוצות הליגה למעט מכבי תל אביב.
לגבי השיוויוניות אני רק רוצה להזכיר שמכבי כמעט הפסידו לבני השרון בסדרה לפני ההפסד לגליל ושהפועל חולון סיימו את הליגה במקום הראשון בעונת האליפות שלהם.
הבעיה הגדולה היא לא השיוויוניות אלא העובדה שהליגה נהיית צמודה רק כשמכבי בעונה גרועה ולא בגלל שיפור בקבוצות האחרות (כשהפועל חולון זה מקרה חריג וחד פעמי). זה יכול לקרות גם עם שני זרים בקבוצה.

אורי 8 בפברואר 2011

ועוד שתי נקודות קטנות –
1. אותי משגע השיפוט באירופה והעובדה ששופט שורק בשניות האחרונות פאול על משהו שהוא לא זריקת שחקן לרצפה.
2. אני חושב שאתמול היה הערב הראשון שבו אוהדי מכבי קיוו שהפועל תנצח. אם הפועל היו עולים לגמר זה היה נגמר 60 הפרש.

יניר 8 בפברואר 2011

אוהדי הפועל סיפקו אוירה נדירה ביד אליהו.הספיק רבע אחד ( שבו אשדוד קלעה לא פחות משלוש נקודות) להבין שהפועל ניצלה מטבח.אוהדי מכבי, בפעם היחידה בחייהם, באמת רצו שהפועל תנצח לקראת יום חמישי.אגב, חוץ מהזרים אין להפועל אף שחקן חמישיה לגיטימי לשנה הבאה. לא נעים , אבל היו רגעים מביכים להפועל אתמול

אורי 8 בפברואר 2011

מתן נאור לגיטימי ולדעתי גם להט לא נופל משמעותית מרכזים ישראלים בליגה הראשונה.

גלעד בלום 8 בפברואר 2011

דורון,

הגיבו פה ואמרו דברים שאני מסכים איתם לגבי העובדה שמכבי זכתה ב 3 מתוך 8 תארים,זו אחיזת עיניים,במה שחשוב(יורוליג) היא כבר זכתה ואבדן האליפויות המקרי(בגלל שיטה שמפלה אותה) שלה רק גורם לה להתעורר ולחזור רעבה יותר אחרי עונה(ואם אפשר אז לקנות את השחקן הכי טוב של היריבה).

תסתכל על 40 השנה האחרונות,לא על עונה פה עונה שם,זה כל מה שיש לי לומר,אני לא אומר שמכבי אשמה,היא עושה את שלה,אבל כמו שאתה אומר,תסתכל על העובדות.

דורון (אחר) 8 בפברואר 2011

ועם כל ההנאה מהדרמה (והשמחה שהאוהדים של הפועל עם השירים המזעזעים שלהם לא עלו – ואני אומר את זה כאובייקטיבי עם חיבה לקבוצות אדומות), הרמה של הכדורסל במשחק (וב-90% ממשחקי הליגה הישראלית) היתה פח. אין מילה אחרת.
אם לא יוטר ובנקס, המשחק היה נגמר בשוויון 20 אחרי 40 דקות.
עצוב מאוד

קפלן 9 בפברואר 2011

תשמעו סיפור:
בעודי הולך לכיוון שער שמונה בדרבי התל אביבי אני עובר ליד שער חמש של הפועל. לפחות אלפיים אנשים היו שם בחוץ ואני חושב לעצמי איזה כיף להם,הם בשיא שלהם, אפילו יש להם בר לאוהדים. ואז פתאום אני שומע בחור בן 22 קורא לילד בן עשר שהיה עם אבא שלו בדרך למשחק והיה עם צעיף צהוב:"יא נאצים בני זונות, תלכו לתאי הגזים" הייתי בהלם,אני יודע שאוהדי הפועל קוראים קריאות גזעניות כאשר ההמון מתלהם אבל הילד ואבא שלו היו שניים מול אלפיים אוהדים אדומים. באותו רגע הבנתי- גם בשיא שלהם כאשר קבוצת הכדורגל שלהם בשיאה והם יכולים(ספורטיבית) לצחוק על חיפה ומכבי ובית"ר הם מונעים יותר משנאה לאחרות מאשר אהבה לקבוצתם.בהיכל היו אלפיים אוהדי הפועל בכדורסל והשאר באו מסיבה אחת ברורה:שנאת חינם.
זה נשמע כאילו כולם ילדים שמתלוננים שמקללים אותם, אבל האוהדים שחושבים שזה רק קללות הם תמימים. אוהדים שחושבים שילד בן 22 שמונע משנאה כבר מינימום חמש שנים ושכל סביבתו שונאת ללא גבול,לא ילך וינסה להרשים את חבריו,טועים. אני מכיר אוהדי הפועל מבוגרים. הם לא רוצים שיאהבו אותם או שיפרגנו לקבוצתם אך הם לא מתנערים מהמדינה(שואה, אהובה תומר וכו')
לדעתי יש גבול לחוסר כבוד המת(בדרבי הם שרו כשדיברו בטקס על אבי כהן)ועוד … אין לי פתרון אבל מישהו בהפועל כדורגל וכדורסל צריך לעשות בדק בית כי הדרך להתדרדרות וחזרה למכות כל משחק גדול קרובה.

Comments closed