פעמיים אבו סובחי

אבו סובחי אומר "בית"ר", אבל יש ישראלים ששומעים "ישראל". האם שנת 1948 אי פעם תיגמר?

 

.

.

.

.

.

.

.

.

***

1. אבו סובחי מאחל כל רע לבית"ר ירושלים, וישראלים רבים זזים באי נוחות במקומם, לא רק בגלל הסגנון, יותר בגלל התוכן, כשתאי המוח שלהם מתרגמים את המילים "בית"ר ירושלים" ל"מדינת ישראל".

נרדפים ופרנואידים, מוקפים אויבים אמיתיים ומדומים, לא נותר אלא לתהות, חלילה ומדינת ישראל תהיה חלשה ותאבק נגד הירידה, האם יקומו להם אלפי אבו סובחים ויחכו לה מעבר לפינה, שמחים לאידה, ויתנו לה דחיפה קלה בדרך למטה?

האם אבו סובחי, שמו בקלות יכול היה להופיע באחד מספרי חסמב"ה כיריב מר של ירון זהבי, הוא פרומו למה שיכול לקרות כאן יום אחד, במלחמה האמיתית, לא על מגרש הכדורגל?

יש כאלה שיגידו שזה לא יכול לקרות. זה מה ששמעו מהיועצים שלהם גם מובארק, קדאפי ואסד.

נדמה שאבו סובחי הוא הערבי עם הנרגילה שמחכה בסוף כל משפט שאתם אומרים בעברית. הוא מייצג את הפחד הקמאי של היהודים בישראל מנקמת 1948 של הערבי הגאה, שאמנם נוהג בג'יפ BMW, אבל המפתח של הבית של סבא שלו תלוי במקום של כבוד בסלון ביתו.

והנה הוא מגיע לדרוש את שלו תוך כדי המטרת נבואות זעם על יריבו כדי לחכות בפתח ולגבות את התשלום במזומן.

אבו סובחי מקלל מכל מסך, זוכה לכבוד מלכים בחברה הישראלית, כי שפתו שפת בריון, אך הוא עומד במילתו, וכשהוא מבטיח בפרומו פרק הדחה, תהיו בטוחים שמישהו הולך הביתה. לישראלים, שבעי הבטחות לא מקויימות, יש נטייה לכבד ערבים שעומדים במילתם.

ומה היא 1948 אם לא העיר לוד?

2. אבל יש עוד אבו סובחי. אבו סובחי הוא גם הצינור דרכו הישראלי המתון, הסובלני, ההומאני והמכיל, מעניש את האנשים שהמדינה כבר מזמן ויתרה על ניסיונות להעניש אותם.

אבו סובחי פגע בהם במקום בו הכי כואב להם – סעיף הלאום בתעודת הזהות. הוא השתיק אותם יותר מאלף צווי הרחקה מהמגרשים, השפיל אותם עד שבחרו במעצר בית מרצון, בייש אותם עד שהקפוצ'ונים בהם הם משתמשים כדי להסתיר את פניהם מהודקים עכשיו היטב כדי שלא יראו את הבושה. אבו סובחי הוא הזרוע הארוכה של החברה הישראלית לצדק פואטי.

3. נדמה שזו יותר מתחושה שהסיפור הזה לא גמור, והוא לא ייגמר בלי דם.

***

"דה באזר" בפייסבוק

על התפטרות קאפלו
יומן הנרגן / יואב בורוביץ': נאה לכם גל יוסף, נאה לך איווניר

68 Comments

גיא 9 בפברואר 2012

ניסיתי לחשוב אתמול, כשראיתי אותו בטלויזיה, איך אני מנסח במילים למה הדברים שלו כל כך משמחים אותי.
בסופו של דבר לא הצלחתי.
אתה ניסחת את זה, אבל לא בדיוק בצורה שהתכוונתי.
מה שחשוב הוא שניסחת את זה. וזה חשוב מאוד. כי הנטייה הראשונה שלנו כשאנחנו רואים בריון דוחה מדבר בטלויזיה, במיוחד אם הוא מדבר נגדנו, זה להעיף אותו לכל הרוחות.
אבל כשעוצרים ומקשיבים לאבו סובחי, אפשר להבין שבין השורות הוא אומר בדיוק את מה שרובנו רוצים להגיד על התופעה המגעילה שקוראים לה בית"ר ירושלים, ולא אומרים.
אז אולי בעצם כן ניסחת את זה כמו שהתכוונתי.
בכל מקרה, סחתיין.

ורק נותר לי לתהות מה זה אומר על מכבי נתניה, ששלושה מאוהדיה – אתה, תומר ואני – הם היחידים (נדמה לי) שהעזו לכתוב כאן משהו בזכותו.

דורון קרמר 9 בפברואר 2012

מה לא ברור? בגלל אחמד סבע!

גיא 9 בפברואר 2012

כנראה. וגם פיראס.
ואולי גם הישאם זועבי, לך תדע.

תומר חרוב 9 בפברואר 2012

ברור. בנתניה לא חסרים שונאי ערבים גזענים שאפילו הם מוכנים לנשק לאבו סובחי את הרגליים על זה שהביא לנו את הקפטן המרגש ביותר בתולדות הקבוצה.

גיא 9 בפברואר 2012

אה, סליחה, לא עשיתי את הקישור המתבקש. אני מתבייש לי בצד.
ותומר – שניה, לאסלו רוצה להגיד לך משהו בעניין חמש המילים האחרונות שלך.

תומר חרוב 9 בפברואר 2012

גיא, מהרגע שפרסמת את התגובה התקיימו דיונים קדחתניים בסופם אוששה הסברה שלי- לאסלו צה לא היה קפטן קבוע במכבי נתניה. בעונת העלייה, הקפטן היה נועם שוהם, עונה לאחר מכן היה זה ערן שייזינגר. לאסלו אכן ענד את סרט הקפטן מספר פעמים אבל לא היה הקפטן.
ללא קשר, ועם כל האהבה הגדולה להונגרי הענק, אחמד זה כבר ספירה אחרת. 16 שערים ועוד בערך שבעה בישולים זה בקליבר של שמות כמו יגאל מנחם ושלום תקוה. הוא השחקן הטוב בליגה, לא בנתניה, בליגה.

יונתן 9 בפברואר 2012

תודה קרמר על המילים השפויות

גיא 9 בפברואר 2012

אני אכתוב כאן את מה שכתבתי גם בפוסט של אלפסי:
זה לא משנה כמה אוהדי בית"ר לא רוצים ערבי בקבוצה שלהם. זה לא משנה אם זה אוהד אחד, אם זה קומץ, אם זה הרוב או אם זה כולם.
העובדה היא שבית"ר ירושלים, כמועדון, כהנהלה, כישות ארגונית, לא מקבל לשורותיו שחקנים ערבים. חד וחלק, נקודה.
זה מה שגורם לאבו סובחי לתעב אותם, ועל זה בדיוק מדבר אלון עידן (כאן:
http://www.haaretz.co.il/sport/mitbonen/1.1637465
ותודה ליונתן).
כל מי שלא מבין את זה, כבר לא יבין הרבה בחייו.

מאשקה 9 בפברואר 2012

אהבתי מאוד את הטור של אלון עידן במוסף הספורט של "הארץ" היום.
תודה לך גיא, תודה לך יונתן

אשך טמיר המקורי 9 בפברואר 2012

גם אני.
אלון עידן נהדר.

אסף THE KOP 9 בפברואר 2012

אבו-סובחי קיצוני בדיוק כמו נגד אלה שהוא כאילו יוצא נגדם.
רק מהכיוון השני.

תמשיכו לשאת אותו על כפיים.

ואם תרחיש 3 חלילה יתרחש, אני מעדיף את אוהדי בית"ר מאחורי גבי, ולא את אלה של בני-לוד או סכנין.

יונתן 9 בפברואר 2012

נסה פעם להגיב לתוכן הדברים, יכול להיות שאפילו תהנה מזה.

והחלילה שלך לא נשמע אמין במיוחד. נשמע שהיית דווקא מבסוט עם היה קורה משהו שדומה לסעיף 3.
רוצה לנסות איך זה מרגיש? שים עליך צעיף אדום וסע לטדי.

אסף THE KOP 9 בפברואר 2012

יונתן, מי אתה בכלל שתקבע לימישהו איך להגיב ? שמור את ההצעות שלך למי ששם עליך קצוץ.

את האיבה כלפיהם, אוהדי הפועל הרוויחו ביושר.

לא סתם הם האוהדים השנואים על כל שאר הקבוצות, להוציא את אלו של המגזר, כמובן.

יונתן 10 בפברואר 2012

נחמד לדעת שיש אחד שלא שם עלי קצוץ אבל יקרא כל מה שאני כותב ויגיב באובססיביות.

אסף THE KOP 10 בפברואר 2012

תבחין בין לקרוא ללשים קצוץ על הדעה.
לא קשה.

סלטיקס 12 בפברואר 2012

אסף, אני מסכים איתך אך ורק על שני נושאים: קבוצה באנגליה והעונש המגיע לרוצחי מש. פוגל. ועכשיו אנו מסכימים על עוד משהו.
התגובה שלך היא במקום ואל לנו לשכוח מי לנו ביום פקודה, ומי לצרינו!

יאיר אלון 9 בפברואר 2012

אתה ביזיון, מגעיל לקרוא אותך.

איתן בקרמן 9 בפברואר 2012

טיעון חזק ומעניין, יאיר.

גיא 9 בפברואר 2012

נראה לי שהוא התכוון לאסף ולא לקרמר.

אסף THE KOP 9 בפברואר 2012

אולי התכוון אליך ?

גיא 9 בפברואר 2012

אולי.
אם כי במחשבה שלישית, אני מהמר על האיש שכתב את שורת ה-URL שלמעלה.
אנטישמי עוכר ישראל.

אסף THE KOP 9 בפברואר 2012

את זה אתה אמרת.

אני חושב שהוא בסה"כ עוד שיבוטון של המו"ל שלו.
בכל אופן, הוא והבולשביקון שהוא עובד עבורו אינם רלוונטיים עוד. בולשביקון "הארץ", בהנחה שקרן פורד לא תתגייס להציל את השופר שלה, יקרוס כלכלית בהקדם.

רפאל 9 בפברואר 2012

כבדהו וחשדהו, זו הנורמה בחברה הישראלית, בחיינו הפרטיים גם, בכל העולם גם כמעט בכל עניין ודבר.
בכדורגל הישראלי קבוצה משמעותית של אוהדי בית"ר לא מתיימרת ליישם את החלק הראשון ובהמשך לכך גם מוותרים על החלק השני.
אין להם בעייה להתבטא באשר למה שהם חושבים, איך שהם רוצים, מתי שבא להם- בלי גבולות.
יו"ר בני לוד אותו דבר בדיוק.
טיפוסי שוליים. מצא לעצמו עם מי לריב. מבחינתו זה יריב שקול.
לא מתלהב מאלו שתופסים משהו מהעארס הזה, במיוחד כשמדברים בגנות התופעות המכוערות האלו.

מה, לא מוכרת לכם הסצינה ששתי טמבלים רבים ברחוב בקולי קולות על איזה שקל וכל אחד בצורה עילגת מנסה לשמור על הכבוד שלו ולהילחם על פרנציפים והוא יציל את העולם מהמפגר הזה שעומד מולו.
לא חסרים פתגמים על זה, בשום שפה.

זה קונספט מעניין ברמה התחבירית לעשות מאבו סובחי גיבור או מייצג את מישהו מאיתנו.
האמת היא שזה גם נכון. גם מה שאל באנדי אומר נכון.
אבל אם זו הייתה הנורמה והמסיכות היו יורדות, לא היינו יכולים לחיות בחברה מתפקדת, גם אם זה למראית עין.
יש צורך בהתנהגות ראויה והתבטאויות מתונות כשלא מדברים בארבע עיניים.
ומי שלא עושה כך צריך שייחשב בשוליים- אחרת, כולנו נשלם את המחיר ואני מצטרף לצערי לתחושה שיש סיכוי להמשך מאוד לא נעים בעבור הצדדים המתבטאים בקיצוניות ולכלוך.

ספציפית, העארסים מאוהדי בית"ר מעצבנים אותי הרבה יותר
כי יש שם פוטנציאל וזה מועדון שמייצג את העיר ירושלים שלמרות הביקורות ( מאלו מכם שלא ממש אוהבים אותה )היא עדיין הלב והבית, לא משנה איפה גרים ( מבחינתי בכל אופן). גם השילוב של פסודו-פוליטיקה עם סלוגנים ואידיאולוגיה מסולפת ומומצאת לשימושים אינטרסנטיים הוא פשוט מביך וחמור מכך- מסוכן, בכל כך הרבה רמות.

כן מגיע לבית"ר ירושלים באיזשהו מקום שהמעצבן הזה יצליח לקבל כ"כ הרבה תשומת לב. אם באמת יבינו שככה הם נראים בעצמם ( אני מדבר על האנשים האלימים ), אולי היינו מרוויחים איזו בדיחה טובה.
אבל זה לא הולך ככה- לצערנו אין לאנשים ההגונים דרך להיפטר מעול העבריינים והאלימות בכדורגל, ולא רק בבית"ר אלא כמעט בכל אתר ומקום, במיוחד בליגה המקצוענית וזו מחשבה מדכאת, בהנחה שעוד שמרנו פינה בלב לכדורגל ומאמינים שזה יכול ללכת ביחד עם גאווה ישראלית או כבוד בסיסי לבן אדם וספורט.

אריאל 9 בפברואר 2012

הישראלים אוהבים את הערבי שלהם חמוד, מחייך, עם מבטא וחומוס. אבו סובחי אכן נוגע בפחדים הקמאיים שלנו מדמות הערבי, משהו שקיים אצל כולנו. מה הוא בסך הכל אמר? שבית"ר קבוצה גזענית וככזאת, בסופו של דבר, אין לה זכות קיום. והוא צודק.

דודו 9 בפברואר 2012

שים לב שנפלת במקום בו רצית להפיל.
שהרי גם אבו סובחי הוא ישראלי. ככה שהתכוונת היהודים.
מעניין מאיפה באה הטעות הזו.

אין לי חצי דבר עם האלימים שבאוהדי בית"ר, אין בינם ובין הדר בית"רי דבר וחצי דבר, הם לא יודעים מי זה ז'בטוינסקי (האיש לא הרחוב) ואם הם יודעים אין בינם ובינו שום קשר.

בכלל אני מתפלל כל יום 3 פעמים "אינשאללה שבית"ר תרד", מוסיף עוד 6 פעמים בע"ה בית"ר תרד. (לא מתוך שנאה יוקדת כמו בגלל סתם אלימנציה כאוהד הפועל באר שבע) .

אחרי שאמרתי את זה, בא האבל : יו"ר קבוצה שרץ אל אוהדים יריבים ועושה תנועות מגונות בצורה בולטת ומתריסה מגעיל לי את הנשמה ומעורר קבס כשזה בעברית,בעברית או בקיריזית.

ניר 9 בפברואר 2012

ואיך אתה אוהב את הערבי שלך? עצבני ומקלל?

יש טווח רחב בין חמוד שמגיש חומוס לאחד שעושה תנועות מגונות לקהל. אין הרבה אנשים שמתווכחים עם הטענה העקרונית של אבו סובחי, אם היה מציג אותה בצורה שמכבדת את עצמו היה אפשר גם להעריך אותו.

באופן כללי, אם נציגי הערבים בישראל (להבדיל מהערבים עצמם) היו מציגים את הטענות שלהם בתור אנשים שרוצים לקחת חלק במדינה ולא בתור אנשים שמחכים שהיא תגמר כבר ובינתים מזדהים עם אויביה, אולי היה פה פחות "פחד קמאי" מדמות הערבי.

יניר 9 בפברואר 2012

אין תחום במדינה שיש בו אינטגרציה של ערבים ויהודים כמו בכדורגל.כמעט לכל הקבוצות היהודיות יש שחקנים ערבים ולקבוצות הערביות יש שחקנים יהודים.
אנחנו צריכים להיות גאים על כך ולברך את אבו סובחי שאמר את מה שכולנו חושבים,אמנם בצורה ברברית אבל צודקת.
אם יש תחום שהכדורגל הוא תחום מוביל זה נושא זה וכל מי שאוהב את הענף, וכל אחד בדרכו,צריך לעשות הכל כדי לשמור על גחלת זו

פאקו 9 בפברואר 2012

אני לא אוהב את הגזענות של בית"ר כארגון וגם את ההתנהגות של חלק מאוהדיה, אבל אני זז באי נוחות במקומי מהסיבה שקשה לי לקבל ניצחון של אדם שעושה הכללות לגבי קהל שלם של אוהדים במלים כמו "זבלים". מבחינת האיש הזה אין הבדל בין ההארד קור של לה פמיליה ובין אוהדים כמו איציק אלפסי, לכן אני לא ממש שמח בשמחת הניצחון שלו (מה גם שאני כבר שנים לא רואה כדורגל ישראלי).

בר שושני 9 בפברואר 2012

מה ההבדל בין ההתנהגות של בני לוד ביחס לשחקן בית"ר שהושאל אליהם לבין ההתנהגות של בית"ר ביחס לשחקנים מהמגזר?…

אם אין הבדל, למה לא מוקיעים את הקבוצה הזאת כמו שמוקיעים את בית"ר (ובצדק)?

martzianno 9 בפברואר 2012

4. אבו-סובחי הוא אדיוט.
חבל להכביר עליו מילים.

אבו ציצריטה מהבלקברי 9 בפברואר 2012

אני עם מרציאנו. כשבריון דוחה אומר דברים מגעילים אני לא מתלהב מזה, גם אם הוא ערבי וגם אם זה נגד כוון נגד בריונים דוחים אחרים

טל 12 9 בפברואר 2012

אני מסכים עם יניר שבכדורגל המצב טוב,אבל מה קורה עם המדינה?
בכדורגל יש רק את בית"ר,אבל נראה לי שהמדינה עצמה היא קצת כמו בית"ר.

פיני גרשון 9 בפברואר 2012

מי זה הניר הופמן הזה שעושה לייק לכל כתבה?

הופמן 9 בפברואר 2012

לכל כתבה *טובה*, התווכנת. ועם מי יש לי את העונג?

הופמן 9 בפברואר 2012

התכוונתי ל*התכוונת

אשך טמיר המקורי 9 בפברואר 2012

אם כבר אבו-סובחי, נחמד להיזכר בפרק מהקלאסיקה העל-זמנית "בראש ובראשונה":

http://sports.walla.co.il/?w=/3859/1513301

קאק 9 בפברואר 2012

קוראים לו בכלל אבו חסן. אחחח איזה חומוס הוא עושה הערבי הזה

אסף THE KOP 9 בפברואר 2012

מכל הררי המילים שנשפכו, כמעט ונשכח הקורבן האמיתי של הסיפור –

סובחי.
שצריך לגדול עם אבא שכזה.

קסיוס קליי 9 בפברואר 2012

הצגת בדיוק את אחת החולשות הישראליותיהודיות.

לפרש איפה שלא צריך לפרש ולתת סיפור או שאין סיפור.
להתעסק עם עצמנו ולייסר את עצמנו למוות.

תאמין לי שאבו סובחי לא רצה להגיד יותר ממה שהוא אמר, בלי פרשנויות ובלי כל מיני שפת סתרים.

הוא שונא את בית"ר. נקודה.
הוא ערבי ובית"ר שונאים ערבים.

מה יש פה לפרשן.

כל הפוסט הזה מוגזם ומעיד על חולשה שלנו.
ברגע שמתעסקים עם בעיה יותר מדי נותנים לה יותר כוח ונפח.

בית"ר היא בית"ר ומי שאוהב אוהב ומי שלא אז לא.
מפה להקיש על הישראליות וכל הטרארם זה באמת לצאת מפרופורציות.

האמת שאבו סובחי יצא גבר.
עמד במילה שלו וכל הכבוד לו על זה.
אני יותר מעריך את זה מאשר היה מנסה לבוא עם סיסמאות של דו קיום.

וואלה שאפשר לא להסכים עם הכל ביחד עם השני אבל אם אתה מכבד יש יותר סיכוי להמשיך הלאה.

אשך טמיר המקורי 10 בפברואר 2012

+1

פראליה 10 בפברואר 2012

קסיוס, החמצת מול שער ריק גבר,
המלים הם של סובחי, הפרשנות היא שלנו – אין לו כלום נגד בית"ר, יש לו הרבה נגד הגזענות והקיפוח, הקשב שוב לנאום שלו ותבין בקלות.
הוא מעלג את זעקת השפויים.

קסיוס קליי 10 בפברואר 2012

אין לו כלום נגד בית"ר?

אז מאיפה הדיון הזה התחיל אתה חושב??

אתה בטוח ששמעת את מה שהוא אמר?

איזה זעקה ואיזה נעליים, בוא הנה אנשים חיים פה בסרט.

איבדתם את ההכרה.
מזל שאתם לא הרוב ואפילו לא קרובים.

עפר ויקסלבאום 9 בפברואר 2012

קרמר,
עזיז דנגור, סליחה, אבו סובחי, הוא לא פרא אציל.
הוא סתם פרא אדם, שפסל – קטגורית – ציבור שלם.
ייתכן שעשה זאת רק כדי לקנטר ולהקניט,
יתכן שזה סתם טראש טוק שלפני משחק.
אבל לדעתי הוא גזען ובור בדיוק כמו החלק הזה מאוהדי בית"ר, הלאומני, הגס והאלים.
רן, רעי כאח לי, המומחה בשימת לב לפרטים שאחרים מחמיצים, מצא עובדה מעניינת:
מחמיצי הפנדלים בשתי הקבוצות היו שחקנים ערבים ( בני לוד ) וזרים ( בית"ר ירושלים )
אז, זה לא בדיוק כפי שטען אבו סובחי: הערבים ניצחו את היהודים.
איך אומר נחמיה שטרסלר?
" שלא יעבדו עליכם… "
:-)

אריק 10 בפברואר 2012

יפה. האם אפשר להגיד שמאחר ואוהדי בית"ר חשים שהם מייצגים את מדינת ישראל נגד האויב, שבית"ר פוגעת בהרתעה הישראלית?

עפר ויקסלבאום 10 בפברואר 2012

:-)

אסף THE KOP 10 בפברואר 2012

זה מתקזז עם כך שהפועל לא מייצג את ישראל…

אריק 10 בפברואר 2012

אסף אתה מטנף פה כל חלקה טובה. דברים נאמרים בהומור, מה קשור עכשיו הפועל. גם אני וגם תומר שאתמול ניג'סת לו בכלל אוהדי נתניה מה זה קשור?

אסף THE KOP 10 בפברואר 2012

אריק,

הומור גם צריך לדעת לקבל.
אל תאשים אותי במגבלות שלך.

אריק 10 בפברואר 2012

אבל זה לא מצחיק… וזה חוזר על עצמו. אותה נקודה שוב ושוב… אבל עזוב אין לי עניין בהתנצחות, רק תנסה לא להשתלט פה על כל דיון.

אסף THE KOP 10 בפברואר 2012

ועכשיו אתה סותם פיות ?

אדם בן דוד 12 בפברואר 2012

אסף חלאס. נמאסת. מצא לך תחביב אחר. אתה באמת הנציגות של אבי רצון בדה באזר- עושה הכל כדי לעצבן. ויסלח לי האל- מעולם לא האמנתי שאגיע למצב בו אני משווה מישהו לאבי רצון.

עין לציון 12 בפברואר 2012

אדם, לך חפש.

פראליה 10 בפברואר 2012

בית"ר פוגעת בכח ההרתעה של ישראל בהופעות ההזויות שלה באירופה. בכדורגל שום מועדון לא מייצג סנטימטר יותר מאת עצמו ואת אוהדיו. לצערנו שיטת הניקוד ההזויה של וופא נותנת משקל יתר למדינה, לשמחתנו נפטרנו ממשקל החסר הזה בשנים האחרונות.

אביאל 10 בפברואר 2012

קרמר – היה זה בן גוריון שאמר שאם הערבים יורידו את הנשק יהיה שלום ואם היהודים יורידו את הנשק לא יהיו יהודים. זה מגיע מהאדם הכי ריאלי ומחובר למציאות שדרך על אדמתנו, אחד שהשכיל להבין הרבה דברים היסטוריים בנוגע למלחמות ושלום בעולם (מספיק לקרוא את היומנים שלו להבין).

זאת בדיוק הנקודה הבסיסית במשוואה של הסכסוך, בדיוק כמו בלבולי השכל על נסיגה ל67 תמורת שלום, היה שלום בין 48 ל67 ? גם את תוכנית החלוקה של 36 הערבים דחו בבוז גדול. אז תשמח בשמחת אבו סובחי ותמשיך להרגיש כל כך אותנטי, הומניסט ואיש העולם הגדול. האליטות מרגישות שהן מתחילות לאבד גובה לטובת כוחות חדשים וישר הכותרות זועקות ואבו סוחבי הוא אחלה גבר שצריך אותו, ברגע שיעשה את שלו יזרקו אותו לכלבים.

אריק 11 בפברואר 2012

מה הקשר לנשק? כולם יודעים את זה. זה לא הויכוח. תקרא את ז'בוטינסקי ותראה שהוא כותב שצריך להיות חזק, ואת זה אנחנו מקיימים בסך הכל, אבל הוא גם רצה יחס אחר לערביי ישראל מזה שאנחנו ובעיקר הקבוצות (ואני לא מתכוון לכדורגל) שכביכול ממשיכות את דרכו נותנות להם. ז'בוטינסקי אם היה יודע מה שרים ביציע המזרחי היה מתבייש שזה קרוי ביתר.

אביאל 10 בפברואר 2012

אריק – אתה יודע מה הכי מצחיק, שאתה מייצג בדיוק את סתימת הפה של השמאל (וזה לא משנה לצורך העניין אם אתה מצביע שמאל או לא). אתה זורק דברים, בהומור כמובן, שעונים לך וקצת יוצרים אי נוחות עם אזכור של דברים שלרוב אוהבים להתעלם מהם, הסכינים נשלפות מהר מאוד. זכות הביטוי היא לא עניין של נוחות, לזרוק כמו מילים "לטנף" הן "טינוף" גדול יותר מאשר לענות לעניין ולגמור את הסיפור.
בפעם האחרונה שבדקתי בדה באזר, אין הגבלה על מספר ההודעות של משתמש, במיוחד אחד שמביע דעה לגטימית כנגד השתוללות הצביעות וההתחסדות שמרימה את ראשה בכל פעם ששומעים בית"ר (זה כבר הפך לרפלקס), כאשר כמעט כל הצבועים היו זועקים על הגעה של משפחות חרדיות או ערביות לאזור המגורים שלהם, לדוגמא.

אריק 10 בפברואר 2012

שום דבר לא יוצר אי נוחות. בוא נגיד שכשאני מתחיל שירשור אני מעדיף לא למצוא שם תגובה של אסף. מוכן לא להגיב לשום דבר שכתב בתמורה. מה הקשר לשמאל וימין? התגובות שלו מרדדות את רמת הדיון נקודה. מי שהאתר הזה שמלאני מדי בשבילו מוזמן לעבור לדבקה. ממתי השמאל סותם פיות? בנוסף אני כמובן לא מצביע למשהו שהיית מגדיר כשמאל אבל מה זה משנה?

אסף THE KOP 10 בפברואר 2012

הפוך גוטה, התגובות הפטרוניות שלך, כאילו הצדק, החוכמה והמוסר זורחים לך אתה יודע מאיפה מרדדות את הדיון.

אתה לא יותר חכם או יותר טיפש מאחרים – אתה סתם עוד אריק.

אריק 10 בפברואר 2012

ואביאל עוד משהו. אין שמלאנים אפילו לא תמצא אחד שבאים לאתר שהוא ימני ומגיבים בו ומתלוננים על סתימת פיות, זה עניין ששמור לימניים. אם אני מזהה שאתר הוא ימני באופן מובהק אני לא רוצה בו חלק. אבל אתם יכולים לבוא לפה להשמיע דעות (ואני לא מתכוון אליך ספיציפית) שלא רק שסותרות את דעתם של הכותבים כאן באופן כל כך קיצוני עד שהם הופכות ללא מקובלות. זאת התפרצות גסה לבית הוירטואלי שהם הקימו. אבל הבעיה האמיתית היא אם הדעות שהן לא רק שונות בצורה קיצונית אלא כמו אלה של אסף פשוט דוחות.

אריק 10 בפברואר 2012

צ"ל עם הדעות לא אם הדעות

ימני קיצוני 11 בפברואר 2012

חשבתי שזה אתר ספורט, לא ידעתי שזה אתר שמאל.

ובקשר לנקודה שהעלת, אתה טועה בגדול, בתור מזפזפ כרוני אני יכול לקבוע שהרבה שמאלנים מבצעים טרולינג באתרי ימין/דתיים/חרדים באופן קבוע, התופעה ההפוכה כמעט לא קיימת( אלא אם אתה מחשיב את הפורטלים הגדולים כאתרי שמאל ).

אביאל 11 בפברואר 2012

אריק – איך בכלל אפשר לבסס איזה ויכוח כאשר המשפט התגובתי הראשון שלך הוא "אני מעדיף לא למצוא שם תגובה של אסף", זאת סתימת פיות גם אתה מכסה את זה באיזה עניין אישי.
דה באזר הוא אתר אינטרנט פתוח לכל ולכן גם משמש כזירה ציבורית בה גם לעיתים נשמעים בה דברים שאינם מתאימים לך או לדעתך, סתימת הפיות של השמאל באה לידי ביטוי בדיוק במה שכתבת. אתה פוסל דברים של אנשים על סמך זה שאתה מגדיר אותם כרדודים וזה בדיוק כל ההבדל. צורת הניסוח והביטוי כמו שאסף אמר באיזה סוג של פטרוניות על החכמה ועל מה נכון, לצערי זו היתה הגישה השולטת בחמישים השנים הראשונות של מדינת ישראל, אך יחד עם הליברליות, הפתיחות והשינוי באליטות היא גם משתנה, ראייה לכך היא במאבק בתוך בית המשפט העליון, כאשר ממונה איש שמאל אשכנזי מרחביה הדבר טבעי, כאשר מגיע איש ימין או מזרחי צריכים כבר לחשוב ונשתמש באנלוגיה שלך האם הוא "מרדד או ירדד" את בית המשפט, כאילו שהבעלות על בית משפט היא חזון הכל שפיט וכל השאר הוא פשיזם ששמור לצד אחד, אותו צד שדורש תמיד לכבד זכויות, עד ששוב כמו השמאל (ולא רק השמאל הישראלי דרך אגב) זה מגיע לפתח הבית שלו (במקרה שלנו דה באזר ובמקרה האחר בית המשפט העליון) והוא הופך להיות בדיוק כמו הקבוצה ממנה הוא כביכול סולד.

עוד משהו, אשמח מאוד אם תראה לי איפה בדיוק היו סתירות כל כך נוראיות שדורשות מאותו אדם לא להשמיע את דעתו ? תסלח לי אבל זו טענה פתטית, מי אתה בדיוק שתקבע איפה עובר הגבול ? והאם כל העניין של אינטרנט וצורת הדיון שלו היא כזו שמראש קובעת שהגבול הוא גמיש ? זה שקרמר כתב כאן משהו אז אסור לבוא ולטעון נגד ? צריך לקבל את דעת הכותב ? נדמה לי שלא הפנמת עקרון חשוב לחיים המודרניים – בו אין לאף אחד בעלות על האמת והתיאוריה היא נכונה עד שמישהו יוכיח אחרת (במקרה שלנו אפילו התיאוריה לא הוכחה). לקרוא לזה "התפרצות לבית" זו חשכה נוסח ימי הביניים והכנסייה הקתולית שאם תשנה מעט את הניסוח אתה נשמע בדיוק כמוהם, סתימת פיות נוסח המאה 21, עם הרבה עידון כמובן.

יבור 11 בפברואר 2012

הכל נכון.
פשוט התגובה של אסף לא היתה מצחיקה ונראתה לקוחה מדיון אחר.
כל השאר – מרמור אישי מיותר.

אריק 11 בפברואר 2012

התגובה של אסף היא תמיד אותה תגובה, לרוב היא לא קשורה והיא חייבת להופיע בכל דיון, זה מה שאני מנסה להגיד.

אסף THE KOP 11 בפברואר 2012

אריאל,

כולם מכירים את הסיפור של השמאל "הנאור", "הליברלי", זה שלא סותם פיות.

קבל דוגמא לעוד שיבוט של "האריקים" ו"התומרים", שעל אף היותם מיעוט זניח מבחינה אלקטורלית ודמוגרפית, הם עדיין, לבינתיים, תופסים פוזיציות בתקשורת, במשפט ובאקדמיה ומנסים לסתום לאחרים את הפה :

http://www.youtube.com/watch?v=GJq_43AduUcה"

אדם בן דוד 12 בפברואר 2012

אבי רצון

אסף THE KOP 13 בפברואר 2012

בולשביק

יבור 11 בפברואר 2012

אגב, רק לי היה מוזר לשמוע על סיבת ההתפטרות של יובל (לא) נעים ("הפסדנו לשתי קבוצות מהמגזר")?

האם הדבר עשה רעש בארץ? כי חשבתי שלפחות נראה גלים גבוהים בדה-באזר בעקבות כך.

Comments closed