על הביוב – שלושה עניינים בין אסטוניה לאיסלנד (ויש גם אגדה אינדיאנית)

המרמרה בקצה הספסל של שיבק, מה עושים בדרך לרייקיאויק, שחקנים צעירים שמפחדים מהלואו פוסט וזאבים אינדיאנים.


העניין החברתי

יש סיטואציות אצל קבוצות מסוימות, אולי אצל רובן, אולי כולן, שניצחון במשחק הוא רק מכסה של ביוב. הניצחון דוחס את כל הרפש חזרה לתעלות מתחת לאדמה, חוסם את כל החרא שמעוניין לצאת. התחושה כרגע לגביי נבחרת ישראל בכדורסל שהיא שכונת הארגזים שצופה בדני רופ המכריז על התקרבותו של סוף שבוע גשום.

רק אריק שיבק ושחקניו יודעים במדויק מה קורה בחדרי החדרים של הנבחרת, אבל מהסדקים שנפערו אחרי שני ההפסדים האחרונים – מכסה מי יתנני, גדול, מבטון יצוק אם אפשר.

האם יש בנבחרת את הבגרות, הרצון, היכולת לראות את התמונה הגדולה ואת טובת הכלל, כדי להמשיך הלאה כקבוצה ולהעפיל לאליפות אירופה?

זה לא יקרה אם עמרי כספי, שנזף אתמול בשחקנים כשאמר שהם צריכים ל"הוריד את האף", והוכיח שוב שלגמל קצת קשה לראות את הדבשת של עצמו, ימשיך לדבר אל חבריו בצורה הזו. ניתן לתאר שאם לשאר השחקנים היו שפמים, הרבה לחשושים חזרה בכיוונו היו מתבצעים מתחתם.

גם אם שיבק רוצה לעשות מהפיכות, ומתחשק לו להיכנס חזיתית באחראים העיקריים להפסד שלשום, הוא לא רוצה, וגם לא יכול להתעמת עם כולם.

מבין השלושה, כספי, אוחיון ופניני, נדמה שפניני עלול לשלם את המחיר – בשיטת האלימינציה. כספי הוא untouchable כרגע. אוחיון הוכתר כבר על ידי שיבק כמחזיק המפתחות והחשיבות שלו באמת קריטית. אבל פניני שיחק כאילו הוא בסשן של דאחקות לא מצחיקות המנסות להסתלבט על האסטונים, והרווח יהיה כולו של רביב לימונד.

מעבר לכך, בקצה הספסל עוגנת לשיבק ספינת המרמרה, ועליה הממורמרים נעימי ומקל, עניינים של דקות משחק, ואולי גם אלישי כדיר. ליאור אליהו, עם תחושה של שעירות לעזאזל פבלובית תחת דייויד בלאט, יכול להרגיש שבמעמד שלו אין סיבה שהוא יהיה אופציה רביעית ומטה. אבל אליהו אף פעם לא מתעצבן. או לא מראה את זה על המגרש לפחות. אולי הוא חושש שיזרקו לו לפנים את עניין ההגנה או הג'אמפ שוט. אבל אני מת לראות את אליהו מתעצבן. זורק מרפק לפנים של מישהו. זה אולי הדבר שחסר לו יותר מג'אמפ שוט (ולטענתו יש לו, הוא רק לא מרגיש בטוח לזרוק). אך לטובת הנבחרת, אליהו צריך להמשיך ולבלוע רוק.

נעימי דווקא פורח בסיטואציות בה הוא מרגיש מקופח, אך זה מחזיק מעמד נקודתית ולא מערכתית. הוספה של מקל לרוטציה ליד אוחיון ובמקומו היא עניין מתבקש. מקל הראה שהוא בנוי מאופי טפלוני, שלא עושה חשבונות של אכלו לי שתו לי, אלא מתרכז במה שיש עכשיו על השולחן, ונראה שישחק בלי שק תלונות על כל העולם ואשתו.

ומכולם, השימוש בעידו קוז'יקרו הפך לקריטי, חברתית ומקצועית. המפתחות אולי אצל אוחיון, כספי סופרסטאר והלפרין קפטן, אך קוז'יקרו, דה פקטו, יכול להיות המנהיג האמיתי של החבורה הזו שגם אם לא יחבר אותה, לפחות ישקיט את הרעשים. גם מקצועית ראוי שהוא יהיה המחליף הראשון של טיוס וכך יוכל לתרום ולהוות דוגמא על המגרש ולא רק לנופף במגבת. רול מודל שלא משחק הופך להיות אוסף מהלך של זכרונות.

העניין המנטלי

אני מתנצל מראש אבל כאן יש לי יותר שאלות מתשובות:

האם יש מאמן מנטלי לנבחרת? אם כן, יופיע מייד. אם לא, איך זה שאין?

הכלי השימושי ביותר ששיבק יכול להשתמש בו הוא שיחות. הדרך לרייקיאויק ארוכה וסביר להניח שהוא ניצל את הזמן לשיחות נפש, ביקורת אמיתית ובונה, כיוונון וחידוד שחקנים. האמת חייבת להיאמר. מצידו אליהם אבל גם מצידם אליו. הוצאת קיטור ותסכול של שחקנים ראויה בעניין הזה אך חשוב שהיא לא תיהפך לדבר העיקרי,המרחק קצר משם ל"מחלת האני" וכל החרא הזה.

האם השחקנים דיברו בינם לבין עצמם מלב אל לב? האם סמסים מתוסכלים נשלחו למקורבים בבית והמשיכו ללבות את התסכול והמרירות?

מה עושה יותם הלפרין, שחקן ראוי ומוערך, בתור קפטן כדי להפיג את תחושת התסכול?

העניין המקצועי

נבחרת שעודד קטש נמצא בצוות המקצועי שלה רק טבעי שתשחק פיק אנד רול ואפשרויותיו ותחליף על כל חסימה. יש לי תחושה די מבוססת ששיבק מעריץ את קטש. זה בסדר, הוא לא היחידי, אבל הקיפאון אתמול במחצית השנייה הזכיר את הרגעים הקשים בקבוצות של קטש. אבל מה נלין, זה מה שהפך משחק ההתקפה האירופאי הנוכחי, ולך תתווכח עם עובדות.

הגנתית, חילופים על הכל הם עניין ממכר ונובע לאו דווקא מעצלות טקטית אלא מהיכולת לגרום להתקפה לחשוב. אך הוא לא מתאים מול כל קבוצה והוא הופך לאסון אם הקבוצה ששומרת כך לא מספיק אגרסיבית. אריק אלפסי, העוזר השני של שיבק הוא חסיד גדול של איזורית 3-2 (שלושה למעלה, שתיים למטה). זו איזורית שמתאימה נגד קבוצות ששיווי המשקל שלה הוא בגארדים מבוססי קליעה. מעניין אם אלפסי תפס את אוזנו של שיבק בעניין.

ואגב, תראו מה זה החיים, אלפסי גדל בנתניה, שלוש דקות הליכה מהמקום בו גדל שושן ברבי, שיכון סלע. מקום קשה. ברבי הוא שם שמרבית הנתנייתים, אם לא כולם, הכירו. הוא מבוטא בא-רא-בי. אבל הוא בא רע בי. כולנו יודעים ששלוש ההרוגות יכלו להיות כל אחד מאיתנו ומקרובינו. אבל ויתורים על גביי ויתורים כלפיי עבירות הנתפשות כעבירות קלות, אחר כך עוד ויתורים על עבירות יותר קשות וכן הלאה. מכסה ביוב מי יתנני.

יצאנו מנתניה חזרה לכיוון רייקיאויק:

לפיק אנד רול של שיבקטש תוסיפו בידודים לאחד על אחד של כספי. סגנון המשחק של כספי ב NBA מתחיל לחלחל. העובדה שהוא הפך להיות קלעי שמחכה שאחרים יצרו והוא יעמוד ויחכה שההגנה תתכווץ לחודר וכך הוא יקבל זריקה, נותנת את אותותיה. האחד על אחד שלו קהה ופחות אקספלוסיבי. אולי אלה רגליים של חודש אוגוסט.

יכול להיות שפספסתי אבל נדמה לי שגם לאליהו מגיע בידוד. ותרגיל לקלעי, shooter play (להלפרין למשל), גם נעדר.

הבידודים של כספי וההורדה ללואו פוסט של הגארדים (למה לא את תיוס?) יוצרים ניסיון לשלב בין הסטנדרט האירופאי של השנים האחרונות לתחכום הישראלי של ניצול מיס מצ'ים של גארדים בלואו פוסט. ואף בהתקפה הקריטית בהארכה, לאחר פסק זמן, הכדור הלך לאוחיון בלואו פוסט מול צבע מלא באסטונים, סיפור שנגמר בדמעות.

אני לא זוכר שראיתי את העניין הזה מצליח יתר על המידה מלבד הפיק אנד רול בלואו פוסט בין וויצ'יץ' לפארקר. זו באמת הייתה אומנות. בליגה הישראלית טפירו לעיתים עושה את זה. אבל אם גארד הוא לא לואו פוסטר באופי שלו, טוב לא ייצא מזה. געגועים לברד ליף, דורון שפר. מי ייתנני ערוץ הגולד.

ואולי העניין הזה של להפחיד שחקני נערים ונוער מהלואו פוסט צריך גם להיפסק. היום אף אחד לא רוצה לתפוס עמדה בצבע כי הוא מפחד שיתייגו אותו כ 4 או 5 בגיל צעיר. שחקנים צעירים והוריהם חייבים להבין שלואו פוסט זו ברכה, לא עונש, עוד כלי נשק בנשקיה הנקראת שחקן כדורסל.

נתנחם בעובדה שבמחצית אחת של המשחק בין ישראל לאסטוניה שתי הקבוצות הכניסו יותר כדורים ללואו פוסט יותר מבכל סדרת הגמר של ה NBA.

בצד ההגנתי, היה מאכזב לראות את הגנת היחיד בלואו פוסט של תיוס. חשבנו שהוא גם ישים גוף ולא רק יקפוץ לחסום כל דבר שזז.

העניין האינדיאני

בגלל שהנבחרת נתנה תחושה שהעניין אצלה הוא חברתי ומנטלי ולא רק מקצועי, נדמה שראוי שנסיים במשל אינדיאני, מוקדש לשחקני ומאמני נבחרת ישראל בכדורסל:

אינדיאני זקן ישב עם נכדו וסיפר לו שבתוך כל אדם שוכנים שני זאבים, וביניהם מתנהלת מלחמה מתמשכת, שאינה נפסקת לעולם.

הזאב האחד הוא זאב הרוע, הכעס, הכאב, התסכול, הקנאה וצרות העין, העצב, העלבון וחוסר ההערכה העצמית.

הזאב השני הוא זאב האהבה, הקבלה, החמלה, החיוך, האושר, התקווה, התמיכה, הצחוק והפרגון.

שאל הנכד: ואיזה זאב מנצח במלחמה, סבא?

ענה הסב: זה שאתה בוחר להאכיל.

ערן לוי לנבחרת
לא תלוי בך (על האהבה לכדורגל)

68 Comments

yavor 20 באוגוסט 2012

נהדר.
אני לא מצליח לחשוב על גארד אחד בנבחרת עם משחק פוסט. למעשה, לא רק גארד.

משיח 20 באוגוסט 2012

כל בעיות האגו צריכות להיפטר ע"י מאמן בזמן המשחק, שיבק הוא לא מאמן ברמה מספיק גבוהה לטפל בשחקני נבחרת שמה לעשות במדינתנו הם סטארים ולכן לא מתאים לתפקיד ולצורך העניין גם לא קטש/אלפסי.

ליבר מהאייפון 20 באוגוסט 2012

אם אני אבנר קופל אני הולך זריז לאפסנאות בסירקין, חותם על זוג בירכיות משובחות והולך להתחנן על ברכיי יום ולילה לדיוויד בלאט שיבוא לעשות ניסים בנבחרת.

אך מכיוון ואני לא רואה את זה קורה הייתי מתחיל בלהבין איך דן שמיר כבר לא חלק מנבחרת ישראל ועודד קטש העצלן הזה תקוע שם.

בקשר לטור:
1) גל מקל לא מתבכיין ?! אם היה נשאר במכבי אולי היו מדברים עליו במקום על אוחיון.

2) מעניין אם קובאן רואה את כמות השטויות של אוחיון וחושבת אם היה שווה להיכנס למלחמה הזו ועוד לשלם לו 700 אלף בשנה. יש לי הרגשה שאם באמת הוא עובר לקובאן התחנה הבאה שלו היא הפועל אילת

3) טיוס הוא די בדיחה. מי שחשב שהוא ברמת יורוליג עושה צחוק מהעבודה

4) איפה דיוויד בלו שיציל את המולדת?

5) אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל בורשטיין כ״כ חסר עם השקט המנהיגות ובעיקר בתור אלטרנטיבה להלפרין הנקבה!

ניסים האפסנאי 20 באוגוסט 2012

מסכים בהחלט עם כל הסעיפים פרט לאחרון – בורשטיין סוס מת כבר מאז 2008 ומדהים לראות איך חבורת עיתונאים מתחזקת את הקריירה שלו על בסיס נוסטלגיה.

אני לא חושב שמישהו חסר בנבחרת הזו, גם אם כנראה שהיה מקום לרוט על חשבון מקל.
הבעיה כרגע היא שפניני לא בכושר משחק טוב מאז העונה שעברה (גיא תחזור, צריכים אותך!), אין לנבחרת סנטר אמיתי (טיוס שחקן מצוין, אבל הוא לא סנטר) ואין לנבחרת מאמן אחד נורמלי.

2 ברכיות מחכות לקופל, אם צריך יש לי גם ערכת גירוז – רק תגידו מה דיוויד רוצה ותנו לו – אם לא הוא, אז פיני, דן שמיר, שרון דרוקר, אבי אשכנזי או מאמן מחו"ל (אפילו בירנבוים יותר טוב משיבק).

ליבר מהאייפון 20 באוגוסט 2012

אם אני אבנר קופל אני הולך ומתחנן לבלאט שיבוא להציל את מה שנשאר מהנבחרת
הזאת.
בהנחה שזה לא יקרה השאלה היא איפה לעזאזל דן שמיר? מה עושה קטש בעמדת עוזר מאמן נבחרת ישראל? לא הייתי נותן לו לאמן את קבוצת הילדות במתנס שלי.

בקשר לטור:
מקל לא בכיין?! אם היה נשאר במכבי היו מדברים עליו ולא על אוחיון!

כמה נקודות:
1) מעניין מה קובאן חושבת על הרכז החדש שלה שעולה לה 700 אלף דולר ( אולי יורו? ) בשנה.

2) מצחיק שחשבו שטיוס יכול לעזור למכבי ביורוליג. בדיחה.

3) לא יאמן שהגענו למצב שחסרונו של בורשטיין כ״כ משפיע על הנבחרת. בלעדיו אין מחליף להלפרין הנקבה.

4) קצת מביך לראות את כספי משחק. איזה הבדל בין הרמה שהציג לפני שנתיים להיום.

5) איפה דיוויד בלו שיציל את המולדת?

דורון קרמר 20 באוגוסט 2012

מקל – לבחור קבוצה בה תהיה לך סיטואציה של דקות משחק יותר משמעותיות זו לא בכיינות אלא ניהול קריירה.

קובאן – בפגרה קבוצות חותמות על מה ששחקנים עשו בעונה הקודמת לא על מה שהם עושים כרגע. אוחיון הרוויח כל יורו בחוזה שלו. משחק אחד לא קובע גורלות.

ליבר מהאייפון 20 באוגוסט 2012

ועדיין אני סקפטי אם אוחיון גומר את העונה ברוסיה.
בתור שחקן זר שמרוויח כאלה סכומים הציפיות הרבה יותר גדולות מאשר שאתה ישראלי המחמד של כל האוהדים והתקשורת שמבינים שזריקה משלוש מבחינתו זה יותר מזל משכל.
למרות הכל אני מקווה שאיכשהו כולם יירדו מהעצים שלהם ויוגב ימשיך.

דורון קרמר 20 באוגוסט 2012

הסכום הזה לא נחשב יוצא דופן ברוסיה. והשלשות שלו לא קשורות כלל למזל.

מיכאל 5 באוקטובר 2014

ברכותיי, ״ליבר מהאייפון״, כתבת פה כמות שטויות שהוכחה כשוברת-שיאים אפילו בסטנדרטים של טוקבקיסט ממוצע ב-ynet. אכן, אליפות היורוליג שטיוס עזר להביא למכבי היא בדיחה. ובהחלט, אוחיון כבר סוגר שנתיים בהפועל אילת כשחקן ספסל. שלום ולא להתראות, לך ולהמוני הטוקבקיסטים

ניסים האפסנאי 20 באוגוסט 2012

דורון, עם כל הכבוד את מזבל את השכל בגלל שנאתך המפורסמת למכבי ת"א.
מקל בכלל לא שיחק במכבי ת"א בעונה שלפני המעבר לטרוויזו, אלא בגליל עליון לשנת צמיחה.
אם היה מגיע למכבי ת"א בעונה שעברה, היה יכול לעשות את מה שאוחיון עשה, כמובן אם הוא היה שחקן ברמה של יוגב.
העובדות לעומת זאת מוכחיות שהוא היה שחקן מאכזב מאוד בקבוצת תחתית מהליגה האיטלקית המתפוררת, שכל מה שנשאר ממנה זה השמות המיתולוגיים.

מה לעשות, שהוא גם לא קיבל דקות משמעותיות יותר בטרוויזו לעומת יוגב במכבי. ככה זה, קשה להתמודד עם העובדות כשכל זב חוטם כמוני יכול לקרוא אותן בגוגל ולתת אותן "לתוך פרצוף שלך".

דורון קרמר 20 באוגוסט 2012

מי אמר שהוא שיחק במכבי? איפה ראית שאמרתי או כתבתי את זה?

MG 20 באוגוסט 2012

דורון, יפה מאד.
ישר שקראתי על הלואו פוסט של הגארדים עלה לי בראש דורון שפר. במחינתי הגארד הישראלי שהיה עושה זאת בצורה הטובה ביותר. יעשו חכם הגארדים הצעירים אם ישכרו את שרותיו (או שירותיו של מאמנו בילדים והנוער?) כמאמן אישי עד תחילת הליגה.
אגב משל אינדיאני, אכלת בנאפיס לאחרונה?

דורון קרמר 20 באוגוסט 2012

לא למה, מאכילים שם זאבים?

MG 20 באוגוסט 2012

גדול.
לא, המשל הזה בדיוק מופיע בעמוד הראשון של התפריט.

דורון קרמר 20 באוגוסט 2012

עשית לי חשק לחצי זיוה

איציק 20 באוגוסט 2012

לגבי השכרת שירותיו של שפר. ב-NBA זה מאוד מקובל לשכור קוצ'ר לקיץ. אלג'ואן ביל וולטון עשה זאת עם שחקנים גבוהים, למרק פרייס יש מכון עם ניוחי מחשב כדי לעבוד על קליעה של שחקנים. זה משהו שנחשב סטנדרט שקייץ זו תקופה לשפר אלמנטים שונים במשחק. שאקיל הלך ללמוד, הווארד הלך. ג'ורדן עבד כל קייץ וכך גם לבורן (לא בטוח האם עבדו עם קוצ'ר). אני לא יודע מה המצב באירופה, אבל ההגיון אומר שהקייץ אומנם נחוץ לשחרור הגוף והנפש, אך אם הגוף לא מתפקד כמו שצריך אז צריך תיקון.
הסיפורים של אליהו שיש לו קליעה רק הוא לא בטוח בה זו בדיחה עצובה. כאשר עובדים על משהו זה לא כדי לשמור לעצמך כי אם כדי לראות במגרש. אם עבדת ואתה לא מיישם אז כנראה לא עבדת מספיק טוב. אליהו הוא כמובן רק דוגמא אחת, אבל זה כובר כחוט השני ברוב השחקניים בארץ. מי ביכולת פיזית, מי בקליעה או ריבאונד או כל דבר אחר. כולם משתפרים בכל האספקטים הללו בפלי-סטיישן.

אזי 20 באוגוסט 2012

מישהו יכול להסביר לי איך הגעתי למצב שאני מתמוגג בכל פעם שאני קורא באתר הזה פוסט אמיתי על ספורט? יותר מדי רפש מסתובב כאן בזמן האחרון..

דורון, אתה מאמן כדורסל, אתה יכול להסביר על סמך מה ולמה הוחלט שהלפרין הוא הקפטן של הנבחרת הזאת?
שחקן לא חייב להיות מנהיג. שיעזבו אותו כבר עם השטות הזאת.
בנאדם שאומר "אני מקווה שזה יתן לי פוש לקחת מנהיגות" חסר הבנה בסיסית במה זה מנהיגות.
זה שהוא מצד אחד נמנה על השחקנים הגדולים של הנבחרת הזאת (למרות שאני פחות מחזיק ממנו) ומצד שני נמנה על הילדים הטובים, לא הופך אותו לקפטן ראוי.

כספי צריך לקבל סטירה. הוא יכול למשוך את הנבחרת הזאת קדימה עם היכולות שלו, אבל הוא משחק על תקן המושיע. תנסו קצת לבד, אם לא תצליחו, תמסרו לי, אני כבר אסתדר.

ליאור אליהו הוא אניגמה מבחינתי כבר שנים. לא יודע להסביר את השחקן הזה לטוב ולרע.

יוגב נראה שממשיך את הקו מהעונה במכבי.

ופניני הוא שחקן של מתח ובלאגן. אני לא חושב ששיבק וקטש יודעים להתמודד איתו.

בקיצור… ביג בלאגן…

דורון קרמר 20 באוגוסט 2012

שיבק מאוד מחזיק מהלפרין, זוכר לו חסד נעורים מנבחרת העתודה וכו'. יכול להיות שהוא חשב שאם אוחיון וכספי שיובילו גם כל מבחינת דקות ולקיחת אחריות, תואר הקפטן ישדרג את הלפרין מבחינת ביטחון וכו'.

אסף רביץ 20 באוגוסט 2012

כשמפסידים לאסטוניה בבית זה באמת בעיקר חברתי ומנטלי, הנקודות המקצועיות רלוונטיות למשחקים אחרים. זה מתחיל במשחק עצמו- שיבק הוא מהמאמנים שבטיים-אאוט ברגעים מכריעים בא, אומר תרגיל ושולח את השחקנים למגרש. בלי מילות עידוד, בלי להקדיש שנייה למוטיבציה. למאמנים כאלה יש נטייה לא להצליח כל כך. אני מאלה שמאמינים שמאמן הוא לפני הכל פסיכולוג.

ואם כבר טיים-אאוטים- בזה שהיה כשישראל ביתרון שלוש חצי דקה לסוף מישהו זרק את המשפט הכי מטעה בכדורסל: "אנחנו במרחק סטופ אחד מנצחון". אף אחד לא מדגיש שהסטופ הזה כולל ריבאונד. בתיאום מושלם, חמישה שחקנים הרגישו שהם עשו את שלהם ברגע שהאסטונים לקחו זריקה גרועה.

דרור 20 באוגוסט 2012

אהבתי מאוד את האמירה על כספי כגמל שלא רואה את הדבשת של עצמו. אי אפשר לפספס את שפת הגוף שלו. אבל מסתבר שהוא מצליח – אנו נוטים לייחס לו (כן גם אתה דורון) יכולות שמתיישרות יותר עם מה שהוא משדר ופחות עם מה שהוא שווה באמת. ותודה על המשל האינדיאני – נאמצהו ונגלגלהו.

דורון קרמר 20 באוגוסט 2012

לא יודע מה נוטים לייחס לו אבל אני מאוד מחזיק ממנו. איך אפשר שלא.

D! בארץ הקודש 20 באוגוסט 2012

קראתי בבוקר את הטור שלך בעיתון ומשהו היה חסר לי.
עכשיו מצאתי אותו.

דורון קרמר 20 באוגוסט 2012

גם לי היה חסר משהו – מקום! יחי דה באזר.

D! בארץ הקודש 20 באוגוסט 2012

אכן כן.

משה 20 באוגוסט 2012

מצטרף לאזי, בים של טורים(מבלי להזכיר את השמות המפורשים) על "גדולתו" של ערן לוי או זריקת רפש על הכדורסל הישראלי אני שמח שעדיין יש כאן מישהו שזוכר שרובנו נכנסים לאתר כי אנחנו אוהבים ספורט ולדון בו ואם היינו רוצים לשבת ולקטר כל היום היינו יכולים פשוט להתקשר למאיר איינשטיין ולרון קופמן.
לעניין הנבחרת :
1. למרות שמעולם לא אהבתי את הגישה שלו, אני לא מאשים את כספי בפנייה שלו לשחקנים אחרים, אני לא רואה שם פוטנציאל מנהיגות אצל אף אחד אחר, בוודאי לא אצל הלפרין(אולי פניני).
2. יוגב אוחיון מקבל בקובאן את ערכו בשוק הרוסי והיחידים שמתפלאים על כך הם האדונים פדרמן/מזרחי.
3. ליאור אליהו הוא לא חידה, פשוט לצפות ממנו לג'אמפ או לשמירה זה כמו לצפות למנהיגות מהלפרין, זה לעולם לא יקרה.

MG 20 באוגוסט 2012

מעניין לאיזה כותב התכוונת…הדיסקרטיות חוטפת היום מכה אנושה :)

אזי 20 באוגוסט 2012

לא התכוונתי רק לבורוביץ'. היתה פה תחושה כללית מאז האולימפיאדה שכדורסל וכדורגל הם ענפי ספורט למצורעים ופושעים.
אני שמח שזה מתחיל להתפוגג עם הפוסט הזה וסדרת הפוסטים של פרוסנר (והכותבים האורחים).

1. אי אפשר להאשים את כספי שפונה לשחקנים, אבל אם יש בין השחקנים גישה שהוא תופס עליהם תחת, הפניה שלו אליהם רק תעורר יותר אנטגוניזם

2. מכבי יצאו מנקודת הנחה שיש בינה לבין יוגב חוזה, וזה הערך שלו בשוק. נקודה. שחקנים תחת חוזה שמבקשים העלה בשכר הם חוצפנים.

3. ליאור אליהו הוא שחקן שיכול לנצח לבד משחק. לפעמים. אני חושב שהזריקה הטיפשית שלו כל כך לא צפוייה, שאפילו הוא לא מבין מה בדיוק הוא צריך לעשות כדי שהיא תכנס. כשהיא נכנסת היא בלתי עצירה.

אדם 20 באוגוסט 2012

"מכבי יצאו מנקודת הנחה שיש בינה לבין יוגב חוזה, וזה הערך שלו בשוק. נקודה. "
רק לי המשפט הזה נראה תלוש?
מכבי, שעשתה כן לכל כך הרבה שחקנים בעבר יכולה לחשוב ככה? אני לא מאמין. הכל מצג שווא בניסיון לשמר מעמד ולשדר כח (מכביסטים, בכל זאת).
וסליחה, הוא לא חוצפן. אחרי העונה החולפת, בה ללא ספק יוגב תפס מקום מרכזי (הרבה יותר מבורשטיין נניח) נראה כי הוגן לשלם לו לפחות כמו לאותו בורשטיין. וואלה, לא כזה מופרך.

אזי 20 באוגוסט 2012

אדם, בחוזה היתה טעות. לכולם ברור שזאת טעות. אם הוא יכול באמצעות הטעות הזאת להתשחרר ממכבי או לא זאת כבר שאלה משפטית שאני לא מבין בה.

אבל אם יוגב אוחיון רצה לשחק במכבי, והחליט שכדי לקבל את החשיפה ביורוליג והניסיון, שווה לו לקבל שלושה גוגואים בעונה למשך שלוש שנים, זה מה שהוא שווה. נקודה.
שחקנים לא יכולים לחתום בסכום מסויים, לתת עונה טובה, ואז לדרוש שיעלו להם בשכר.
אותו הדבר לקבוצות, הם לא יכולות להחתים שחקן בסכום מסויים ואחרי עונה לא טובה לדרוש שיקצץ בשכר (למרות שגם את זה עושים וגם זה לא בסדר)
בשביל זה יש חוזים.

ולפני שאקבל את אותן התשובות שאני מקבל בדרך כלל, לי בעבודה אין חוזה. אני יכול לבקש העלה מת שבא לי והם יכולים לפטר אותי מתי שבא להם.
כשחותמים על חוזה תקופתי יש חוקים אחרים.

משה 20 באוגוסט 2012

MG, לא הייתה כוונה אמיתית לדיסקרטיות, זה היה הומור אבל כמו אזי, כל טורי ה"אין לי כוח לספורט יותר" הם אנטי אהדת ספורט בעיני(נושא ערן לוי הוא סתם בדיחה עצובה שהפסקתי לקרוא אחרי "יוסי אבוקסיס בנאדם נחמד").
לגבי יוגב, הטפה לקיום חוזים מגוחכת בעיני. אם הוא היה זוועה בעונה שעברה אני מעריך שמכבי הייתה מנצלת את אותו סעיף בדיוק.

איציק 20 באוגוסט 2012

משה שלום,
המשפט כמו "אין לי כוח לספורט יותר" לא בא משנאת ספורט אלה אהבה והכאב למצבו האמיתי. אתה צריך לקרוא בין השורות. אכן יש הגזמה לעיתים אך גם היא לא מתוך שינאה.
לגבי יוגב, אתה מעריך שמכבי היתה מנצלת את הסעיף. לדעתי זה לא הגון. את לא יודע ואין לך מקרי עבר שיעידו על כך, אבל מתוך מה שאתה חושב לגבי בעלי/מנהלי מכבי אתה מעריך שכך יהיה ועל הדרך-מוציא להם שם רע. זה לא יותר טוב מ-"אין לי כוח לספורט יותר."

משה 20 באוגוסט 2012

זו אינטרפטציה שלך, קראתי שוב את הטור של בורוביץ', האיש מתאר חוסר יכולת להביא את עצמו לראות ליגה אנגלית שמצבה, תודה לאל, מעולם לא היה טוב יותר. כנראה שלא רק אני קצתי במיזנטרופיות הזו(שלא שמורה רק לו).
לגבי מכבי, אני בעל מנוי לקבוצה כבר הרבה שנים ובניגוד למלעיזים אני מכבד את בעלי הקבוצה. הטענה שלי שבעולם קפיטליסטי זו ההתנהלות של שני הצדדים וכל ההתחסדות בסגנון בחוזה הייתה טעות ויוגב הנבל ניצל אותה היא פשוט לא לעניין. ההערכות שלי טובות לצורך העניין כמו כל ניתוח אחר של האירועים ולכן לגיטימיות. משפט כמו שאזי כתב "שחקנים לא יכולים לחתום בסכום מסויים, לתת עונה טובה, ואז לדרוש שיעלו להם בשכר" תלוש מהמציאות, שחקנים יכולים לבקש העלאה בשכר, בעלים יכול לדרוש קיצוץ בשכר, קבוצה יכולה לחתוך שחקן. זה עולם הספורט וכל עוד לא מפרים חוזה(ויוגב אוחיון לא הפר חוזה) ההתנהלות הזאת לגיטימית.

MG 20 באוגוסט 2012

משה, ברור לי, ולכן התייחסתי לזה בהומור.

ניר 20 באוגוסט 2012

נראה שהדבר הכי גרוע בהפסד הזה הוא אדישות הכללית כלפי הנבחרת, כל העסקונה מסביב מוציאה את המיץ וגם על המגרש אין ממש עם מי להזדהות.

בכל מקרה, הבעיה של הנבחרת היא קודם כל מקצועית, אין אף שחקן מוביל בנבחרת, השחקנים הכביכול מובילים הם שחקנים משלימים במהותם, ואת החבורה הזאת מוביל כספי שהוא למעשה הכוכב הגדול אבל הוא תמיד היה ותמיד יהיה שחקן משלים ולא שחקן יוצר.

מעבר לכך כמובן שקיימת בעיית אגו חמורה שמתחילה בעומרי כספי וממשיכה לשחקני הספסל שאמורים לעלות ולתת עבודה שחורה אבל עולים עם אגו מנופח ובטוחים שהם הכוכבים הגדולים.

בקיצור, עד שכל שחקני הנבחרת לא יקלטו שהם צריכים לעלות כיחידה אחת מלוכדת ורק ככה הם ינצחו, הם ימשיכו להפסיד.
סך הכל יש כישרון בנבחרת אבל הוא מוגבל וצריך לסחוט כל טיפה ממנו בעזרת משחק קבוצתי.
לפיכך כרגע עיקר העבודה היא של הצוות המקצועי ליישר לשחקנים את קו המחשבה ואת סגנון המשחק.

אזי 20 באוגוסט 2012

מה שאתה אומר מאוד נכון, הבעיה שחוץ מקוזי'קרו זאת נבחרת של ילדים.
אני לא מדבר על גילאים. כספי, הלפרין, אליהו, נעימי, מקל. כולם ילדים בראש.
גרין, טפירו, בלו… אלו היו שחקנים בוגרים בראש, מאז גיל 20. שחקנים שלא חיפשו להיות כוכבים, אלא חיפשו לתת מה שיש להם.

כשכל השחקנים בקבוצה רוצים לראות שהם צריכים להיות הרכז הפותח, מתחילה בעיה.

ניר 20 באוגוסט 2012

אכן זאת הבעיה בנבחרת הזו, וייתכן ששיבק טעה בבחירת השחקנים, בכל מקרה כרגע הוא צריך להדביק את השברים.

אזי 20 באוגוסט 2012

אני לא יודע אם טעה או 'זה מה יש'

אני מקווה שהוא יצליח להדביק את השברים ולהוציא מהם יותר באמת…

C-WEB 20 באוגוסט 2012

מסכים עם מה שכתבו כאן על מה שהיה חסר בעיתון…
חוצמזה אני חושב שלמרות הביקורת על קטש לפי מה שקראתי בעיתונים הוא היחיד שבאמת נכנס בשחקנים ואמר את הדבר היחיד שיכול להכניס אותם לפרופורציות ולהתחיל להשקיע : "לא הייתם מתנהגים ככה במכבי"
הרי בסופו של דבר כל הבעיות בנבחרת זה כל המכביסטים – כספי, פניני, הלפרין ואוחיון. כולם תפסו תחת כשחקני מכבי(למרות שכמעט כולם היו אופציה חמישית ומעלה בקבוצה) ועכשיו הם גם תופסים תחת בנבחרת.
עזבו דיויד בלאט, איפה דן שמיר??? הוא יעשה קצת סדר בבאלגן הזה.

משה 20 באוגוסט 2012

אני מבין שיש לך יכולת על חושית להבין מה קורה בין השחקנים בלי לקבל מידע בשטח. תציע את זה לשירותי הביטחון.

martzianno 20 באוגוסט 2012

שני בלוגרים מכל האסופה (המכובדת יש לומר) שהתקבצה בדה-באזר סביב דורפן (או על הגב שלו, איך שתרצו), עדיין מתעסקים בספורט נטו. וכשיכולת הביטוי שלהם היא מהרמה הגבוהה, מקבלים פוסטים נהדרים כמו זה. חבל שאין יותר כאלה. תודה קרמר.

מישהו צריך להוריד כאפה ליוגב אוחיון, שיוריד את האף ומהר.
הלפרין מעולם לא היה קפטן של כלום.
כשיש לך את אחד המאמנים הטובים באירופה (ואחרי לונדון אפשר להגיד אולי בעולם?…) ואתה נותן לו להוכיח את זה במקום אחר…אז כנראה שמגיע לך…

אזי 20 באוגוסט 2012

על זה אמרו מטאליקה
Sad but true

(אני לא זוכר אם זה היה בדיוק על זה או על משהו אחר..)

MG 20 באוגוסט 2012

אזי, אכזבת!
להביא ציטוט מהאלבום שהפך אותם מלהקת הספיד-הבי מהטובות בעולם לזבל ממוסחר? תוריד לעצמך מיידית 2 נקודות.

אזי 20 באוגוסט 2012

זה מה שמגיע להם על ההופעה המחורבנת שהם נתנו בארץ

MG 20 באוגוסט 2012

האמת, לא הייתי, אבל יש לי קלטת (כן כן לא אין מדובר בטעות הקלדה) של ההופעה משנת 1993 בפארק הירקון. שמע, הם נותנים שם את הביצוע הטוב ביותר של 4 הפרשים ששמעתי מאז ומעולם. בכלל הופעה אדירה!

הופמן 20 באוגוסט 2012

נחמד לראות פוסט מקצועי וענייני ולא עוד מאניה/ דיפרסיה (ואני לא מתכוון דווקא לבורוביץ' אלא בכלל לתקשורת הספורט).
לגבי כספי, אני דווקא ראיתי כתבות בו שחקנים משמיצים אותו בעילום שם מיד אחרי המשחק. לא שאני יודע מה הולך שם, אבל התגובה הזו שלו מקבלת קונטקסט קצת יותר הגיוני.

תומאס נוימן 20 באוגוסט 2012

טיוס אכן, להפתעתי, לא נותן גוף, אלא בונה על חסימות. לפחות בלו, שהיה 4 תמידי בנבחרת, ושמר על 4 ו-5 לעתים, היה נותן גוף. מצד שני, לא היה ריבאונדר. וכאן אנו חוזרים ליותר דקות לקוז'יקרו.

נכון, היתה קריסה מנטלית של הנבחרת. אבל נמאס ממאמנים שלא עושים עבירה ביתרון 3 נקודות. יותר מידי פעמים קבוצות נכוו מכך בעבר, מתי ילמדו? המקרה ההפוך קורה הרבה פחות – שעושים פאול ביתרון 3 ובסוף מפסידים. כמעט ולא קורה לדעתי.

jk 20 באוגוסט 2012

שפת הגוף של כספי בלתי נסבלת.
רואים את זה בכל ראיון שלו, רואים את זה בכל משחק נבחרת, ובקיצור, זה פשוט שם, כמעט כל הזמן. שפת הגוף שלו משדרת אני הכוכב, אני שחקן ה-NBA, הגעתי כדי להציל את המולדת. במהלך השנים של כספי ב-NBA הוא לא פיתח את המשחק שלו, אלא רק עבד על הזריקה משלוש והתחזק בפלג גוף עליון. זה מה שאמרו לו לעשות, ובסופו של דבר אם הוא רוצה להיות שחקן NBA, זה מה שנדרש ממנו לעשות. מצד שני, עמרי לא טרח לשפר את ההגנה (שנראית פשוט עצלנית ומזלזלת), ובכל משחקיו השנה בקליבלנד הוא היה נראה די אבוד.
הגיע עמרי לנבחרת, שוב עם פוזת אני כוכב ה-NBA של ישראל. ראה שיבק כי טוב והחליט לשחק עם עמרי כאילו הוא לפחות לברון ג'יימס. הקבוצה מחפשת את עמרי כל הזמן במשחק העומד, ואז או שהוא הולך לבד לסל או שהוא זורק שלשה. ההתקפה סטטית לחלוטין, והנבחרת נראית כמו סקרמנטו קינגס, רק במקום אוונס וקאזינס יש את יוגב ועמרי.

עמרי הוא לא הבעיה היחידה של הנבחרת, באמת שיש עוד לא מעט כאלה, אבל בסופו של דבר, לדעתי הטעות הגדולה ביותר של שיבק הייתה הנסיון לשחק עם עמרי כמו שגרמניה משחקת עם נוביצקי, צרפת עם פארקר וארגנטינה עם ג'ינובילי. רק שעמרי לא בדיוק ברמה של החבר'ה האלה. במקום ללחוץ בהגנה ולרוץ כמו מטורפים, הם מנסים לשחק משחק של בידודים (אני באמת לא יודע מי חשב על הרעיון המטופש הזה).

נ.ב.
מי שראה את עמרי מנסה לעבור בין שני שחקני אסטוניה כמו שדוויין ווייד חותך בין שני שחקני NBA בכל משחק ממוצע הבין בדיוק את הבעיה. ווייד חותך אותם במהירות וממשיך לסל, עמרי פשוט נפל. זה היה פתטי ולא במקום, אבל זאת השיטה, ואני בטוח שעמרי מרוצה מזה שהכל עובר דרכו.

ישי צור 20 באוגוסט 2012

דורון – כרגיל נהנה מאוד לקרוא את המאמרים שלך (ולא סתם בחרתי במילה מאמרים…). כמה נקודות:
בהשאלה על מונח הסינרגיה נראה שאנחנו כרגע במצב בו השלם בנבחרת קטן בהרבה מסכום חלקיו (מצב המכונה "אלרגיה") ואני תמיד תוהה האם בבחירת השחקנים מראש היתה גם חשיבה על המרקם החברתי ועל המינון בין שחקנים כוכבים לכאלה שמוכנים לוותר על האגו לטובת האחרים.
נראה שאנחנו מתחילים לראות גם בכדורסל את התופעה שרווחת בכדורגל הישראלי לפיה כל שחקן שנתן עונה או חצי עונה טובה כבר מרגיש "כוכב" ועסוק בעצמו.
הגענו לשלב בו כחובב כדורסל ישראלי אתה נקרע בין הרצון הטבעי והרגשי שהנבחרת תנצח לבין התחושה שאולי כדי שיהיה טוב יותר כדאי שהיא תפסיד ותיפסק תחושת החסינות לפיה מה שלא יקרה בסוף זה יסתדר.

איציק 20 באוגוסט 2012

אתה אומר שהמצב גרוע מאוד. אם השלם קטן מסך חלקיו זה יכול להיות נסבל עם סך חלקיו גבוה מאוד (למשל נבחרת ארה"ב). במצב שלנו הסכום גם ככה לא גבוה, אז אם השלם נמוך יותר, לאן נגיע?
השאלה היותר מעניינת, מה אתה חושב שצריך להיות הפיתרון. אני לא מבטיח שקופל יקבל אותו, אבל…

דורון קרמר 20 באוגוסט 2012

ישי – תודה. בנבחרת, למשימה ספציפית וקצרה אתה רוצה את הטוב ביותר שהשוק יכול להציע ולמאמן העניין הזה מפתה. המחשבה שכולם יתגייסו למטרה לעיתים מצליחה לעיתים לסמא עיניים ולגרום להפתעה כשהדברים שמובנים מאליו עבור המאמן לא מובנים מאליו לשחקנים. בכל מקרה אני לא יכו לרצות שהיא תפסיד. כמה רע שלא יהיה.

איציק 20 באוגוסט 2012

היי, יופי של פוסט.
פוסט זה בא להוכיח את השקפת עולמי הכללית. אני תמיד רואה רק את חצי הכוס הריקה. כששואלים אותי למה, אני עונה: פעם הסתכלתי מה יש בחצי המלא ואני לא רוצה לראות זאת יותר.
עדיף שהמכסה יהיה סגור ולא נדע מה יש שם כי לא נראה לי שזה יעזור. צריך פשוט להביא אוטו זבל ולרוקן בלי לבדוק.
אחרי שקצת הוצאתי קיטור, קצת לטכלס.
1. לגבי היכולת, זה עניין של פרספקטיבה. תראו היכן נמצאות הנבחרות הצעירות. כולן בדרג ב' וזו חגיגה כשאחת מהן עלתה לדרג א'. פעם זה היה אחרת. לפחות בצעירות היו לנו הצלחות וכך גרדנו משהו. הנבחרת הצעירה האחרונה שבאמת הצליחה היתה נדמה לי של בורשטיין (תקנו אותי כי מאוד יתכן ואני טועה). מאז יש בעייה כאשר גם משם לא גדלו יותר מידי כוכבים. מה שאני אומר זה כשאין בסיס אין אפשרות שיצמח דשה בקביעות. פה ושם צץ איזה פרח. ראו כדוגמא את ספרד, להם יש כבר גסול שלישי בעתודה, ומה לנו יש??? ולא זה לא מזל, אני מניח שיש להם עוד כמה נוספים שיחליפו את רייס ונבארו לכשיגיע הזמן.
2. השחקנים לא עובדים ולא משתפרים לא בקייץ ולא במשך העונה. פיזית הם חלשים, אתלטיות חלשה, יסודות אישים של שליטה בכדור, קליעה, סגירה לריבאונד אין. אני לא אומר שאין לאף שחקן, אני מתכוון שאין לאף שחקן את כל החבילה. אחד יכול לקלוע שני לכדרר והשלישי אתלט. בצורה זו אנחנו צריכים 15 שחקנים על המגרש כדי לקבל 5 שחקנים שלמים.
3. תפקיד הקפטן זה לא מתנה לנייס גאי. זה תפקי שנותנים למי שיכול באופי שלו ללכד את הקבוצה. זה לא חייב להיות כוכב, ראו דוגמאת דריק שארפ במכבי. בניבחרת, קוז'יקרו יכול לעשות זאת, לזקן השבט הזה יש את האופי. אחרים שיש להם אופי מנהיגותי הם כספי ופניני. נכון שהם קצת שלוחים וקצת אגו מניאקים (במיוחד כספי) אך דוקא במקרה שלהם האופי המנהיגותי ביחד עם האחריות שהיתה מוטלת עליהם היתה יכולה לעשות להם טוב (במיוחד לכספי). הלפרין מתאים להיות דוד שמביא מתנות לילדים ולא קפטן.
4. גם אם נוותר על נבחרת זאת ונתבונן בעתיד המצב לא הולך להשתפר. מי מנהל את הכדורסל אצלנו? קופל, כלומר עסקן במובן הרע מבחינתי. בוחש בהכול, כדורגל, כדורסל, וידו גם בדברים אחרים. הוא לא רוצה להרע לכדורסל אבל זה גם לא ממש מעניין אותו. זה נראה יותר עניין של אגו וכיבודים. ברוסי למשל זה סרגי טרקנוב. אני לא טוען שלו אין אגו, אבל הוא מכיר את הכדורסל מכול הכיוונים ומבין את הדרישות. לנהל חנות, לנהל מפעל הי-טק ולנהל איגוד כדורסל, כולם זקוקים למנהל, אך לכול תפקיד צריך מנהל מסוג אחר. ניהול זה מקצוע ולא תפקיד שמקבלים מקומבינות פוליטיות (לא עסקנות). לא נראה לי שלהיות מנכ"ל אינטל יתנהל על-פי בחירה של איגודים כלשהם, למה בכדורסל זה בסדר. זה אמור להיות מכרז של בעלי הקבוצות, יגישו מועמדות, יבחר המתאים ביותר, כמו שנבחר סטרן לדוגמא. הוא אמור לקבל שכר ולא לנופף בהתנדבות שלו. ככה זה גם נראה, התנדבות. הוא צריך להיות מקצועי ולקבל שכר התואמת את העבודה שהוא אמור לבצע.
זהו, למזלכם, חייב לחזור לעבודה :-)

קיקי בן בואש 20 באוגוסט 2012

טוב.בעצם לא טוב,ניתוח קצר בשעת צהריים עצלה.
במשך שנים הייתה מין אווירת התנשאות של שחקן הכדורסל הישראלי על עמיתו מהכדורגל.סטיגמות של יותר "אינטליגנטים" חרוצים יותר וכו וכו.
והנה מתברר שאין שוני מהותי בין שני הזנים הללו.
שחקן הכדורסל הישראלי הממוצע הוא עצלן.יוכיחו זאת אחוזי העונשין המחפירים בהפסד לאסטוניה.אין תירוץ ללא לקלוע עונשין באחוז סביר ביותר של 70,אחוז שהיה מנצח לישראל את המשחק.
עבודה על פיזיות ושיפור היכולת האתלטית-גם את זה אנחנו לא רואים אצל אדון שחקן כדורסל.
קליעה יציבה.יש היום שחקן ישראלי שאפשר לומר עליו בפה מלא שיש לו קליעה יציבה? ולא,השלכת הכדור המחרידה של אליהו לא קשורה לכדורסל.
כמו שכתב איציק לפני,יסודות אין.
חבל.

נריה 20 באוגוסט 2012

עכשיו אתם רואים כמה טל בורשטיין שאנשים כלל לא העריכו אותו ולפי דעתי הוא השחקן הכי אנדרייטד שיש חסר לנבחרת הזאת.וטפירו בכלל בכלל חסר!!…לא מתחבר לנבחרת הזאת כספי ופניני שחצנים,אליהו אדיש ואוברייטד מפחיד!,על הלפרין אין בכלל מה לדבר מעולם לא הערכתי שחקן שחצי מהזמן רץ על הקווים כדי לא לקבל חס וחלילה את הכדור.מעדיף בהרבה לראות את מקל קוז'יקרו מורן רוט וקוקיה שלא נמצאים וחבל..מעדיף קוקיה אחד על אלף אליהו

דרור 20 באוגוסט 2012

שאלה לי אליכם:
זה רק אני, או שכספי שחקן אחר מאז הפציעה בברך?
פחות אקספלוסיבי, פחות נלחם. האם זה בגלל הפציעה?
יש סיבה אחרת אולי?

פלה קוטי 20 באוגוסט 2012

כמו שבורוביץ טען:
ערן לוי לנבחרת!

Chris W 20 באוגוסט 2012

1)טל בורשטיין לא חסר. נקודה. שכחתם כמה הוא היה שקט.
2)אם כספי היה שקט, היו אומרים שהוא לא מנהיג ושקט מדי. כאשר הוא פותח את הפה – תופס תחת.
3)כספי לא כוכב NBA. הוא לא ג'ינבילי. עדיין קשה לו ליצור בעצמו למרות שהוא כן דפק 23 נק'. ברמה של אירופה הוא כן יקלע את ה16-20 נקודות ויכול כמובן גם לסיים עם 25 בכיף.
4)ההגנה של ישראל די עלובה
5)פניני פרש לפני שנתיים, פשוט הוא ממשיך לקבל משכורת אז הוא חושב שהוא עדיין שחקן פעיל.
7)ליאור אליהו לא שומר
8)אוחיון חושב שכל יום פנאתנייקוס. אז לא. מלא איבודים וחוסר יכולת לקלוע.
9)גל מקל שווה לפחות 10 דקות. במיוחד ביום שאוחיון מפזר ולא מרכז.
10)שיבק לא מאמן ענק. יחד עם קטש הלא ממש מאמן. כך זה נראה.

ניר 20 באוגוסט 2012

איך זה שאף עיתונאי עדיין לא הציע ועדת חקירה, או החלפת כל העסקנים ???

עזרה 20 באוגוסט 2012

אשמח אם תסבירו לי למה הכוונה ועוד מושיגי על הכדורסל

עזרה 20 באוגוסט 2012

מה זה לאו פוסט? אשמח אם תענו לי וגם תסבירו לי עוד מושגים בכדןרסל

MG 20 באוגוסט 2012

http://www.safsal.co.il/article.aspx?id=3520
כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול…
חיפוש קצר בגוגל היה מביא אותך לזה.

קורא אדוק 20 באוגוסט 2012

קרמר אתה פשוט מעולה!

דיזידין 21 באוגוסט 2012

אני עם הקורא. מעולה!

מאשקה 21 באוגוסט 2012

קרמר, אחלה פוסט !!
אגו, אגו, אגו לצערי, זה המרכיב המרכזי בנבחרת הזאת.
לפני שנה הלפרין נעדר חלק מהאימונים, שוחרר מחלק האימונים – חיכה להולת בנו או בתו.
לפני שנה עומרי כספי היה פצוע, והתאמן לקראת עונת ה – N.B.A
והנה הפעם הלפרין הוא הקפטן, שחקן שמעולם לא ראיתי ממנו מנהיגות במשחק, שחקן שלא יודע לחבר 5 משפטים רצופים מול מיקרופון לתקשורת, שחקן שלא רוצה לשלם מס ועושה לביתו כשחקן בקבוצות בחו"ל כבר 5 שנים הוא הקפטן ןצריך להיות המנהיג.
מלבד קוז'יקרו אין שם שחקן מבוגר שיוריד את האף של אליהו, פניני, כספי, אוחיון והלפרין ( מכבי ת"א מעל לכל…. ).
את שני המשחקים האחרונים הפסיד בעיקר המאמן שיבק.
ניהול כושל של משחק במונטנגרו ( לשים את פניני בעמדה 2 ),להחזיק את יוגב אוחיון 34 דקות על המגרש שעל הספסל יש לו את נעימי ומקל, אחוזים נוראים של קליעות עונשין, הלי הופים בדקות ראשונות של המשחק והכדור נשאר בחוץ למגינת ליבו של טיוס, וזה האחרון נותן את הנשמה שלו במשחק.
לא אהבתי את מה שאמר עמרי כספי, זה באמת גמל שלא רואה את הדבשת שלו. אם אורי קוקיה לא היה נפצע והיה נשאר בנבחרת, אולי זה היה מוסיף כוח הנהגתי לקוז'יקרו מול האגו הגדול ששם, לא לקפוץ לריבאונד הגנה וישר לרוץ להתקפה.
אני כותבת מתוך כאב, רציתי ורוצה מאוד שנבחרת הכדורסל תנצח ולא תגיע לרמות של הכדורגל הישראלי באירופה.
והמשל האינדיאני הוא מקסים !!!

ד"ר א 21 באוגוסט 2012

עלה שמו של דיוויד בלאט פעם או פעמיים. למעשׂה, הוא היה אמור להיות מאמן הנבחרת, אבל לא היתה לו התעודה המתאימה. מעניין אם מדליה אולמפית מאזנת העדר תעודה, או שעדיין לא.

המעניין הוא שבראיון לפני כמה ימים טען שזה לא היה חנן קרן שעצר אותו, אלא "שלושה עורכי דין זוטרים, עלובי נפש ומסכנים".

אנונימוס 22 באוגוסט 2012

עם כל הכבוד לבלאט, מה מנע ממנו להשיג את התעודה?
אנחנו מדברים כ"כ הרבה על המחלה של קיצורי דרך וחיפוף שהורסת את הספורט.
איזו מין דוגמה נותן מאמן הנבחרת, שהוא רשמית הדמות המקצועית המובילה בענף, אם הוא לא טורח ללכת לפי הנהלים ולהוציא תעודה מסכנה שביקשו ממנו?

רועי מונדר 24 באוגוסט 2012

מה שחסר בנבחרת חוץ מכישרון זה אנשי פרקט.
אמסלם אחד שאף פעם לא היה לבד. ארואסטינשכני, ואפילו מוטי דניאל.
כאלה שמוכים ללכת מכות.
את כספי גם במכבי לא הערצתי(טוב הוא ילד לעומתי) הלפרין אף פעם לא גידל ביצים, ואוחיון עוד לא הוכיח שום דבר. החוכמה זה להציג אותה יכולת ויותר בעונ הזאת. לדעתי הוא עשה טעות. מילא אירופפה הקלאסית אבל לכפור הרוסי?
גם צוות האימון לא כזה גדול. כל קבוצה ש"ילד הפלא" נמצא בה לא תצליח, קטש לא סחורה בתור מאמן והוא נכשל כמעט בכל מקום.

לאנונימוס אלו שטויות. את התעודה הוא קיבל לאחר ימים לא ארוכים. מענין שבמכבי וברוסיה לא היו צריכים את התעודה הזאת. זה היה עניין בירוקרטי קטן. אני מקווה שהוא לא יגיע לנבחרת זה יהרוס לו את הרזומה והשם. הכדורסל בארץ די רקוב, אבל זה לא שונה מכל ספורט אחר בארץ. חובבנות כמעט בכל שטח. אפילו מכבי לא מייצרת שחקני נוער טובים ברמה אירפואית גבוהה, אין ישראלי אחד שנחשב כיום לבין הכי טובים ביבשת.
גם כספי לא סחורה חמה, גם במכבי הוא לא היה כוכב גדול אלא עוד אחד ברוטציה. לא רואה אותו עושה דברים מעבר לים.

שי 30 באוגוסט 2012

אחרי ההפסד למונטנגרו אפשר לסגור את הנבחרת וללכת הביתה. מתי כבר איגוד הכדורסל יבין שצריך להבין את בלאט לאמן את הנבחרת. יש לנו את המאמן בין הטובים באירופה (אם לא הטוב ביותר) למה לא להשתמש בו?!

ibs-it.nl 22 ביוני 2013

very good, Are you contemplating taking up sport fishing.

Comments closed