גביע נתב"ג – הגירסה הנכונה

הגירסה הנכונה של הטור שלי שהתפרסם הבוקר.

זה הטור שהיה צריך להתפרסם הבוקר בעיתון. 300 מילה. גביע ווינר. משהו בקטנה. אבל אני מתפוצץ.

או שאני אעצום עיניים חזק וכשאפתח אותן שמי לא יתנוסס מעל לגיבוב המילים ההזוי שפורסם או שאנסה לאסוף את מיליון העותקים של העיתון.

איזה מזל שיש לי בלוג. איזה מזל שאני גם העורך שלו.

————————————————————

החום המתיש של אמצע אוגוסט רק תרם עוד יותר לתחושת הדיכאון. הקבוצה הצנועה של מכבי הוד השרון מהליגה הלאומית (בה אני משמש כעוזרו של רועי חגאי) הודיעה על מבחנים לשחקנים ישראלים על מנת לסגור את הסגל שלה, שני שחקני סוף רוטציה וקצה ספסל.

הגיעו מעל לשלושים שחקנים. הדכדוך השתלט כשעוד ועוד שחקנים זרמו לאולם ואיתו חילחלה המסקנה: לשחקנים ישראלים צעירים אין היום היכן לשחק. הפקק שיוצרים מספר הזרים בליגת העל מחלחל למטה ודוחק כשרונות צעירים לחצרות האחוריות של הכדורסל הישראלי. המחסנית שמספקת כדורים לירייה העצמית ברגליים של הענף הזה ברורה – היא נוחתת בנתב"ג מדי יום בתקופת הקיץ, גופה מקועקע ולראשה כובע בייסבול נוטה הצידה.

מרוב יריות ברגליים, האחרונה שבהן הגדלת מספר הזרים הרשומים בטופס המשחק, עוד תרומה של מכבי ת"א לליגה הישראלית, אין פלא שהענף הזה צולע בכבדות אל האופק הלא ברור שלו.

גם החובבים הנלהבים ביותר של ליגת העל בכדורסל מתקשים להתרגש אל מול העונה החדשה. הסיבה לניתוק הרגשי, המובילה לניתוק פיזי מהמגרשים ולליווי מרחוק ומרחוק יותר, ברורה לחלוטין – מספר הזרים בכל קבוצה הוא מסך עשן שמסרב להתפזר ולקרב את ענף הכדורסל הישראלי ללקוחותיו הישראלים.

לו רק היה ניתן להשתמש בעיקרון "חוכמת ההמונים" על מנת לקבל החלטה על מספר הזרים שראוי שכל קבוצה תחזיק, נדמה לי שהתשובה הייתה נעה בין שניים לשלושה. אבל בינתיים קבוצות ליגת העל ממשיכות לספק פרנסה לספורטאים אמריקאיים וסוכניהם, נטול מס כמובן. אך הן גם תורמות למשק הישראלי עם פרנסה לסוכני נסיעות, בעלי דירות להשכרה, סוכניות להשכרת רכב, ברמנים במועדונים וגרופיות ש once they go black, they never go back.

והשבוע ייערך גביע ווינר. יש לכם 5 שניות לומר בקול רם את הזוכה של השנה שעברה. קחו 10. דקות. בלי גוגל.

מה זה משנה בעצם? מדובר בטורניר שהוא בעיקרו טריי אאוט לזרים ולאחריו שוב תורגש תנועה ערה בנתב"ג. אבל יש גם צדיקים, כמו אפי בירנבוים שלא פחד להעלות את אור סולומון בן ה18 בחמישייה בחלק גדול מהעונה שעברה.

ולפעמים כל מה שצריך זה צדיק אחד על מנת להציל ענף שלם.

טוטנהאם. הפסד עם פוטנציאל!
ליגת שוקי ההון: מפה ומשם

64 Comments

MG 30 בספטמבר 2012

דורון – מצויין ונכון.

ברוכי 30 בספטמבר 2012

מריח כמו תיסכול של חוסר הצלחה להגיע לרמות הגבוהות… או חיפוש אשמים.
בלי מכבי אין כדורסל!! או שיש כמו הכדוריד…

7even 30 בספטמבר 2012

אתה צודק! יאלה קדימה, מכבי תוכיחי לנו את זה.
עופי לנו מהפרצוף לאיזה יוון/טורקיה/ספרד/איטליה/רוסה לאיזה 5-6 שנים.
אוי רגע, דון שימון עוד עלול לא לקחת 39 אליפויות רצוף עד שנת 2051…עזבו, הוא יישאר פה בכרית הנוחה.
אותה כרית בה מחתימים את הכישרון הכי מבטיח בישראל(אור שגב) רק כדי לא לאפשר לו להתקדם במקום אחר.
מסכן הספסל, יתחמם טוב טוב עכשיו כמעט 1825 יום ברציפות.

רועי 30 בספטמבר 2012

איתי שגב, ועד כמה שידוע לי אף אחד לא הצמיד לו אקדח לרכה כדי שיחתום במכבי. היו לו המון הצעות מכל אירופה והוא בחר במכבי.

7even 30 בספטמבר 2012

הודעתם לו שתנאי הקבלה זה 4 שנים על הספסל בלי יכולת לחזור לעצמך לאחר מכן כשחקן?
הוא יכול להתייעץ עם שטיינהאוור, יואב ספר, כדיר, ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד ועוד

רועי 30 בספטמבר 2012

יואב ספר שיחק עד שניפצע וגמר את הקריירה.
שני האחרים שציינת פשוט לא היו מספיק טובים.
מאוד בוגר לכתוב "ועוד ועוד ועוד" מאוד עובדתי.
אני מניח שאוחיון דפק לך את הסטטיסטיקה הא ? לא מתבייש הבלאט הזה איך העז לתת לו לשחק שנה שעברה, ויוגב ברוב חוצפתו לקח את ההזדמנות ונתן עונה טובה. דופק לך את התיאוריה הא ?

אלעד 30 בספטמבר 2012

ליאור ליובין, ישראל אלימלך, כנראה מורן רוט, ואיזה מזל על דיוויד הבלאט (באמת), אצל פיני גרשון אוחיון גם היה מתייבש

משה 1 באוקטובר 2012

זה די פאתטי לרשום פוסט מתריס כשאתה אפילו לא יודע את שם השחקן. מול השטויות שכתבת אפשר גם לכתוב קטש, שפר, הנפלד, שלף, בורשטיין, אליהו, כספי, פניני, אוחיון ועוד ועוד.

Brandon Roy 1 באוקטובר 2012

יש למישהו כינור?

ע.י. 30 בספטמבר 2012

כל מילה בסלע.
איך מתקנים ?
ההתחלה צריכה להיות דרך תיקון בכנסת – די לתת לזרים הטבות מס בלתי צודקות. מי מכיר…. מי יודע – מי יהיה חבר הכנסת האמיץ שיוביל שינוי?!
ההמשך באיגוד – החזרת הכחול לבן למגרש.

אודי 30 בספטמבר 2012

צודק בהחלט.

יוסי 30 בספטמבר 2012

נדמה לי שבסך-הכל היתה כאן טעות של גרפיקאית שצמצמה את הבוקסה בלי לשים לב שנעלמו משפטים בין הטורים, וכמובן גם טעות של עורך העמוד שלא הבחין בכך בטרם ירד העמוד לדפוס. אולי מצער אותך שלא הכניסו את ההערה החשובה לגבי נשים וזין של שחורים? אני מניח שיש כאן שיקולי מיתוג והפרדת רשויות: דרור אידר הוא הטוראי האחראי על ישראל היום כעיתונות ביוב, ולא רצו שתדרוך לו על הבהונות.

רועי 30 בספטמבר 2012

" גופה מקועקע ולראשה כובע בייסבול נוטה הצידה."
מעניין מה היה קורה פה אם בבלגיה למשל היו כותבים משהו בסגנון:
"אפם גדול ולצווארם מתנוסס המגן דוויד."
גועל נפש.

הופמן 30 בספטמבר 2012

אז כבר אי אפשר לכתוב בכלל איפיונים יותר?
אף גדול זה עניין גנטי, מגן דוד הוא עניין פוליטי ודתי. קעקוע וכובע בייסבול הם בחירות תרבותיות. אם דורון היה כותב "אף פחוס וצלב גדול על הצוואר" נראה לי שהיה לך יותר קייס. שכנע אותי אחרת.

הופמן 30 בספטמבר 2012

אה פספסתי את הדיון ("דיון") למטה, סליחה. אני עם גיא

רועי 30 בספטמבר 2012

ועוד משהו, אפי בירנבוים ? באמת ?
ארבעת הזרים שלו בראשון לא ירדו מהמגרש לדקה אחת, אל תמכור לי את השטויות האלה על "אפי לוחם החופש והצדק".

עומר ה 1 באוקטובר 2012

שאפי אימן בבני השרון, הוא לא נתן שום צ'אנס לצעירים. הוא אפילו אמר משהו כמו "אם היו לי ביצים הייתי נותן לנועם מטלון לשחק הרבה יותר"
אני חושב שהבעיה מתחילה בבעלים. הוא לוחצים מאוד על המאמנים (נותני השירות עם הקביעות הכי נמוכה שיש) שמעדיפים לתת הזדמנויות לזרים ולא לישראלים.
בתור אוהד בני השרון (מעכשיו הרצליה), שהולך לכל המשחקים, מדהים אותי לראות שכל פעם שישראלי עושה טעות, הוא ננזף ויורד לספסל. כשזר עושה את אותה טעות (ובדרך כלל אפילו טעויות יותר גדולות) הם ממשיכים לשחק. בונים להם את הבטחון על חשבון השחקנים הישראלים. התפתחה כאן מנטליות לא מובנת של העדפת הזרים אפילו שהם לא יותר טובים מהישראלים

נביא בעירו 30 בספטמבר 2012

אתה מדבר על כשרונות שנדחקים לחצר האחורית, ואני רואה מציאות שבה שחקנים מוגבלים כמו דניאל גור אריה, או אלירן גואטה (ואני לא מדבר על "מוגבלים" במשמעות של "חסר להם איזשהו אלמנט של המשחק כדי להפוך לשחקנים שלמים יותר", אני מדבר על "מוגבלים" בקטע של "לא יודעים לשחק כדורסל"…).

לפרוספקטים של NBA שנוחתים בנתב"ג אנשים קוראים "זרים לכדורסל" ומתלוננים על זה שהם מזיינים את טובות בנותינו, אבל שוכחים שמי שיבוא במקומם זה, במקרה הטוב, האח הקטן של יחזקאל סקוורר…

נביא בעירו 30 בספטמבר 2012

אתה מדבר על כשרונות שנדחקים לחצר האחורית, ואני רואה מציאות שבה שחקנים מוגבלים כמו דניאל גור אריה, או אלירן גואטה (ואני לא מדבר על "מוגבלים" במשמעות של "חסר להם איזשהו אלמנט של המשחק כדי להפוך לשחקנים שלמים יותר", אני מדבר על "מוגבלים" בקטע של "לא יודעים לשחק כדורסל"…) מצליחים, בקטע די משונה, לטפח קריירה לגיטימית.

לפרוספקטים של NBA שנוחתים בנתב"ג אנשים קוראים "זרים לכדורסל" ומתלוננים על זה שהם מזיינים את טובות בנותינו, אבל שוכחים שמי שיבוא במקומם זה, במקרה הטוב, האח הקטן של יחזקאל סקוורר…

דורון קרמר 30 בספטמבר 2012

"לא יודעים לשחק כדורסל"?….אתה בטוח? של נעליך כשאתה מדבר על גואטה….ומתי בפעם האחרונה ראית את אלן סקוורר?

נביא בעירו 2 באוקטובר 2012

אני מוכן להשיל את נעליי כשאני מדבר על גואטה, אבל זה לא יהפוך אותו לשחקן.. אני יכול להמשיך ולהזכיר עוד שחקנים כמו ארז כץ, שלא לקח שחקן לסל בחיים שלו ולא זרק קריירה שלמה ג'אמפ מחצי מרחק. או רועי ברקוביץ', שחקן ספורטק בינוני מכל בחינה, שהיה לא מעט שנים כדורסלן מקצועני בארץ. שלומי הרוש. עמרי אסנטי. איתי לב. כל אלה שחקנים שאתה טוען שמגיע להם להיות במרכז הבמה של הכדורסל הישראלי מבחינת דקות משחק ואני אומר שמה שהם כבר קיבלו זה די מביך… אני מבין אם זה לא נעים לרדת על קולגות, אבל מה לעשות שזה המצב? אחד הדברים העצובים שקרו לי, הוא שהבנתי בגיל צעיר מאוד כמה אני רחוק מהרמה של אבא שלי, שהיה בשנות ה-80 שחקן רוטציה בינוני בקבוצה חלשה בליגת העל. ככה יצא שהפנמתי כבר בגיל 12 מה שבדרך כלל מבינים רק סביב סוף התיכון. יותר עצוב, זה שיש כאלה שלא מבינים את זה והם כבר בסוף הקריירה המקצוענית שלהם. אגב, אולי סקוורר זו דווקא לא דוגמה טובה.

נביא בעירו 2 באוקטובר 2012

ואיך שכחתי?

אבי סוכר…

MOBY 30 בספטמבר 2012

מקווה שהחלטתך להיות עוזר מאמן של חגאי תצלח. שנה שעברה הקבוצה שלו נראתה הכי לא מאומנת בליגה. הוא הצליח לקבל כלום מחבורה מוכשרת וצעירה של שחקנים (לדעתי הפרטית בלבד) שלא הצליחה להתחבר.
נפגש באולם יקנעם מגידו או אם תחליט לבקר בפרויקט הקפצנים שלא שווים הרבה (מעניין מה יעשה איתם מאמן אמריקני…) ברוממה (לא כל משחק אני שם יש גבול..).

גיא 30 בספטמבר 2012

א. לא קורא ישראל היום בעוונותיי – מה קרה לטור שלך שם?

ב. רועי – מזלך שאתה לא שומע את עצמך מקשקש. ממתי מגן דוד (במשמעותו המקורית) ואף ארוך הם בחירה אופנתית?

רועי 30 בספטמבר 2012

גיא,
או שיש לך קשיים בהבנה או שאתה סתם מיתמם – אני התרעמתי על הסטריאוטיפ.

גיא 30 בספטמבר 2012

לא, אתה התרעמת על גזענות. ההבדל בין סטריאוטיפיזציה לגזענות – צא ולמד.

רועי 30 בספטמבר 2012

מה שמשקיט את המצפון שלך.

גיא 30 בספטמבר 2012

המצפון שלי רוחש וגועש, אבל לא בגלל זה.

גיא 30 בספטמבר 2012

לא, אתה התרעמת על גזענות. ההבדל בין סטריאוטיפיזציה וגזענות – צא ולמד.

איציק 30 בספטמבר 2012

דורון,
מה שאתה מציע שנשאר בביצה שלנו ולא נראה מה יש בחוץ. שנראה את השחקנים שיש לנו ברמה הירודה שלהם. לא ראיתו שחקנים גדולים שיכולים להחליף את הזרים הבינוניים (הם לפחות אתלטיים ואם שליטה חלקית בכדור). אנחנו צריכים להיות כשאר העמים, כלומר ההגבלה צריכה להיות מינימאלית. אם יש ישראלי מוכשר שילך לשחק בקרואטיה או בספרד, נראה אותו. יש המון בעיות בכדורסל הישראלי, אך הזרים זו אחת הקטנות. כאשר השחקן הישראלי יתפתח לא מתוך התחרות המטורפת בליגת הילדים, כי אם מתוך יסודות האתלטיים, יסודות אישים של שליטה בכדור, זריקה, מסירה, עבודת רגלים בהגנה וסגירה לריבאונד. כאשר כל זה יגיע, הם באופן טבעי יקטינו את התלות בזרים. יהיו זרים שישבו על הספסל כמחליפים, ויהיו עדין כאלו שישחקו בחמישיה. הוצאת זרים בשביל ישראלים שכדיר וקוקיה נחשבים לטובים שבהם, זה צחוק מהעבודה. אני כאוהד כדורסל לא מעוניין לראות משחק של עילגים ישראלים. אני מעדיף משהו יותר טוב, גם אם לא מעולה, וגם אם יש בו פחות כחול-לבן.

ע. י. 30 בספטמבר 2012

מה שכתבת היה אולי נכון אלא אם ! המציאות היא שכל זר מקבל העדפת מס של עשרות אחוזים בהשוואה לישראלי.

איציק 30 בספטמבר 2012

זה לא מה שאמרתי, קרא שוב ותראה לי היכן זה כתוב, אבל אני לא נגד ולא בעד הטבות מס. יש לזה שתי פנים בעד ונגד ועוד לא החלטתי באיזה צד אני. אולי הפתרון שאגיע אליו בסוף יהיה שכדי הטבת מס אבל יותר קטנה.

עומר ה 1 באוקטובר 2012

איציק – יש המון זרים ברמה ירודה.
ברוב הקבוצות, הזר הראשון והשני טובים, אבל הרביעי כבר לא ברמה משהו.
בבני השרון בשנה שעברה שיחק דלרוי ג'יימס (האח של). הוא היה פשוט שחקן לא טוב ולא קבוצתי. אפילו הישראלים שהיו על הספסל היו יותר טובים ממנו.
לא עדיף להביא שלושה זרים תותחים והישראלים ישלימו אותם מצוין?
תסתכל על יבזורי. לפני 15 שנים הוא היה משחק 30 דקות לערב ומוביל קבוצה. היום הוא רק משלים לזרים

איציק 1 באוקטובר 2012

עומר,
מי שמביא שחקן גרוע, ולא משנה אם הוא זר או ישראלי, זו טעות של הצות המקצועי/הנהלה. אין לזה קשר לעניין. לצערי רוב הזרים הבינוניים (לא החלשים) עדין טובים בהרבה מהישראלי הממוצע בליגת העל. כשהרמה של הישראלים תהיה טובה, כמות הזרים תרד באופן טבעי. זה יהיה גם הזמן המתאים להעלות את המס של הזרים. כלומר צריך שילוב בין הדברים.
יבזורי הוא שחקן מאוד מוגבל שלפני 15 שנה עוד לא שיחק בליגה והשנה הגיע לנבחרת. זו תעודת עניות לנבחרת. בעבר כבר היו ידיות כמו שילר ואחרים שלא הגיעו לנבחרת כיוון שזה לא מספיק. יבזורי צריך להיות שחקן מחליף למספר דקות שעושים עבורו תרגיל שחרור לזריקה. מספר נקודות בזמן מהיר וחזרה לספסל.

עומר ה 1 באוקטובר 2012

איציק – ברור שזאת טעות של הצוות המקצועי. אני טוען שהשתרשה גישה בארץ שכל זר טוב יותר מישראלי והיא לא נכונה. אתה רואה שלמאמן יותר קל ל"חנך" שחקנים ישראלים מאשר שחקנים זרים.

אזי 30 בספטמבר 2012

דורון,
אני לא בקיא בכלכלה של ליגת הכדורסל, אבל כמה שאני מבין, לחלק גדול מקבוצות הליגה אין תקציב אפילו להתעורר בבוקר. לא יותר משתלם להם להביא ישראלים שיודעים שלא יקבלו הזדמנות בשום מקום ולהתבסס עליהם במקום על זרים?

אבל בשורה התחתונה, אין ישראלים טובים. יש אחד במחזור. אין פה יסודות, אין פה אימון ילדים. אם בכדורגל אפשר לחיות רק על כישרון בלי יסודות, בכדורסל זה לא עובד.

אם היו ישראלים טובים, הם היו מגיעים לליגה השניה, מראים מה הם יודעים לעשות ותופסים את המקום שלהם על הפרקט במקום זרים סוג ז'.
אתה חושב שעונות החוק הרוסי הצמיחו פה שחקנים? אני בספק. זה נתן לישראלים לפחות 80 דקות במשחק, אבל אני לא בטוח שיותר משחקן וחצי לקחו את ההזדמנות בידיים.

ובבקשה, בבקשה, בבקשה, אל תדבר איתי על ניתוק רגשי מהזרים אחרי הקיץ שעברנו עם מכבי ויוגב אוחיון. אני הרבה יותר מחובר לדוין סמית רגשית, מאשר ליוגב אוחיון. שכיר חרב עם כובע טמבל.

עומר ה 1 באוקטובר 2012

אזי – הבעיה היא שבלי הזדמנות, השחקנים לא יכולים להראות מה הם שווים. אם חן ליפין לא היה מקבל דקות, ולא היה צובר ניסיון הוא לא היה מצליח. ודרך אגב, לדעתי יש היום לא קצת שחקנים ישראלים יותר מוצלחים ממנו שפשוט לא מקבלים הזדמנות. אם רק היו מאמינים בהם הם היו מצליחים.
מצטער שכל הדוגמאות שלי מגיעות מבני השרון, אבל זה העולם שלי. בשנה שעברה, גיא לביא לא היה אמור לשחק. פציעות דחפו אותו קדימה והוא החזיר בעונה לא רעה בכלל לילד בן 18.
בהמשך העונה, עוד פציעות הביאו את רועי איילון לשחק. הוא עוד לא בן 18, ופתאום הראה שהוא יודע לשחק וכמעט ניצח לבני השרון משחק. אם הילדים האלו היו מקבלים 15 דקות כל משחק, הם היו הופכים לשחקנים לגיטימיים. אי אפשר להתפתח אם לא משתפשפים בעולם האמיתי
ובקשר להקשר הכלכלי, על זר קבוצה משלמת רק 25% מס ועומת 50% מס על ישראלים. זה מעלה מאוד על העלות השולית של השחקנים הישראלים

דרור 30 בספטמבר 2012

חברים דורון צודק. השחקן הישראלי מתחיל את דרכו בליגה לא תחרותית
וזה פוגע בהתקדמותו. אני כאוהד הייתי בא ליותר משחקים אם הייתה תחרות אמיתית, גם אם הרמה הייתה קצת יותר נמוכה כי יותר מרגש אותי לראות שכן שלי קולע מאשר אמריקאי כלשהו. השכן הזה גם עשוי להגיע לנבחרת שלי וזה בכלל מצוין. וכן, יש כאן כשרונות ואהבה למשחק
ומסורת ותרבות כדורסל. ומאמנים מצוינים. אבל יש גם יותר מדי זרים ובכסף קטן מידי. רק לפני מספר שנים סיימנו מקום שביעי באליפות אירופה. לא הישג מבוטל. כצופה אני מעדיף משחק של הגנה קשוחה וחפירות ולחימה. הלחימה הזו הביאה לנו הישגים בכדורסל ואין סיבה שלא נטפח אותה. מה רע בכדיר וקוקיה? אני נהנה לראות את קוקיה שומר, זה הרבה יותר מעניין מעוד דאנק במגרש הפתוח והרבה יותר מרגש. יש בישראל פוטנציאל, אנחנו צריכים ללמוד מיוגוסלביה לשעבר
ולבנות נבחרת אימתנית. לחשוב על טובת הענף כולו ולא על מכירות הכרטיסים של שימון. חג שמח.

איציק 30 בספטמבר 2012

דרוד,
גם אם לא יהיו זרים, עדין מבחינה הסתברותית הסיכוי של השכן שלך להגיע לנבחרת נמוכים. יש המון אנשים שיש להם שכנים ורק 14 מקומות בנבחרת.
קצת יותר ברצינות:
1. חוסר רמה מצד המתחרים גורמת לירידה ברמה וחוסר שאיפה למאמץ. הזרים אולי לא הכי טובים אך עדיין הרבה יותר טובים מהממוצע בליגת על.
2. אין שום דבר רע בקוקיה וכדיר פרט למחסור גדול ביסודות. כן, קוקיה יודע להרביץ בהגנה; נותן מאמץ, גוף ונשמה; עושה חסימות בהתקפה; מלא אנרגות ומוטיבציה המדביקה את כולם. בשביל זה אני יכול לראות MMA או איך שלא קוראים לזה. אני לא רוצה דנקים, רוצה משחק חכם עם יסודות אתלטיים, שליטה ביסודות המשחק הפיזים (כדרור, זריקה, וכו'), הבנת משחק קבוצתי.
3. סיפור קצר מספר 1. יש לי חבר עשרות שנים, ואנחנומ רואים הרבה ארועי ספורט ביחד. פעם ראינו אליפות עולם באתלטיקה. אחרי גמר 100 מטר שאלתי אותו האם הוא רץ 100 מטר טוב. הוא ענה "טוב אבל לאט." זו הבעיה בספורט שלנו, יש שליטה בכדור אך אטיים כדי לעבור שחקן; קלעים טובים אך לא מספיקים לעלות לסל כי המגן הגיע; מוסרים נכון, אבל בחצי שניה איחור. כנ"ל בכדורגל וכדוריד. אניט רוצה לראות ספורט ברמה גבוה. לא גבוה ביותר אבל גבוה. לחובבים אני משחק לבד בימי שישי.
4. סיפור קצר 2. רימס קורטנאיטיס מליטה הוזמן לתחרות שלשות ב-NBA במשחק האולסטאר. היתה לנו צלחת בבית וראינו ערוצים רוסיים. היתה כתבה על ההכנות שלו. הוא נשאל האם הקשת הרחוקה ביותר ממטר (אז זה היה יותר ממטר) מקשה עליו. הוא ענה שלא. הוא סיפר שלמרחק הנוסף אין כמעט השפעה על אחוזי הקליעה ומה שמפיל אותו זה הקצב של 25 זריקות בדקה. זה ההבדל בין מקצוענות לחובבנות. יש הרבה חובבנים שקולעים טוב, אך בלחץ של זמן ושל היריב הם נופלים. קורטינאיטיס היה מקצוען אירופאי, ונפל מול המהירות ב-NBA. לנו אין מקצוענים אירופאים. כשיהיו, נוכל להקטין את מספר הזרים.

פורד פרפקט 30 בספטמבר 2012

סופסוף תגובה ראויה.אנחנו לא הצלחנו להתאים את עצמנו לרמה הנדרשת למעט בודדים ומתלוננים שלא נותנים לנו סיכוי להתחרות….אבסורדי

עומר ה 1 באוקטובר 2012

היי איציק,
אני לא יודע כמה משחקים של ליגת העל יצא לך לראות בשנים האחרונות. אני נמצא כמעט כל שבוע במגרשים ויכול להצביע על כמה בעיות עם הזרים שאני רואה:
– הזרים הרבה פחות מחויבים לקבוצות. יוצא מזה שהם שומרים הרבה פחות טוב. אני מניח שזה אשמת המאמנים, אבל ההגנות בליגה פשוט לא טובות. אין קבוצות ששומרות מספיק טוב.
– הזרים באים הנה גם בגלל שאין הגנות. הם יודעים שהם ישפרו כאן את הסטטיסטיקות שלהם ולכן חושבים קודם כל על עצמם (זאת הכללה גסה, יש גם זרים אחרים)
– עכשיו משחקים כל רגע 4 זרים על המגרש. הרמה גבוהה? לא. הרמה עלתה מימי החוק הרוסי? לא. יש עכשיו זר אחד יותר על המגרש כל רגע. זה לא פגע ברמת המשחק בכלל.

יש גם בעיות אצל השחקן הישראלי כמובן- הם מפסיקים להתפתח בגיל מאוד צעיר. לא כולם כמו יוגב שממשיך לשפר את המגרעות שלו כל הזמן. חסרים להם יסודות, ולדעתי הקבוצות צריכות לעבוד על זה (ראו את המאמן החדש של חיפה שעובד איתם על זוויות חסימה וכיווני פיק אנד רול)

שחר צ. 30 בספטמבר 2012

כל הכבוד על הפוסט.
למיטב הבנתי, הליגה הישראלית אינה יכולה להתמודד כלכלית עם ה- NBA והליגות הבכירות באירופה על השחקנים הטובים ביותר. לכן, ראוי לתת לליגה ערך מוסף, שיכול לחבר אותה לקהל, של קידום שחקנים ישראלים.כפי שאני לא טורח לצפות ב- D-League, אני לא רוצה צורך להפוך את הליגה הישראלית למקבילה שלה.
חשוב להדגיש, שאין תחרות שווה בין הישראלים לזרים על מקום בסגל, כיוון שיש פטור ממס לשחקנים זרים, מה שהופכים אותם ליותר זולים. לכן, בלי קשר לשאלת מגבלת הזרים, ראוי לבטל את הפטור ממס.

רועי 30 בספטמבר 2012

לדרור ושחר,
בכמה משחקים מהליגה השנייה צפיתם לאחרונה ? או אי פעם בחייכם ?
(פלייאוף העליה של הפועל לא נחשב).

אלעד 30 בספטמבר 2012

פוסט חשוב ביותר קרמר, וזועק לשמיים. איך הקברניטים לא מצליחים לראות משהו כל כך שקוף? הליגה שלנו היא לא מוצר מעניין, לא מושך קהל, ולא מייצר קשרים עם הלקוחות (האוהדים). צמצום מספר הזרים זה בהחלט צעד בכיוון הנכון.

yaron 30 בספטמבר 2012

מרפרוף קליל בין התגובות, יש לי הרגשה שהליגה הלאומית הרבה יותר מעניינת מליגת העל… דיי מחזק את הנקודה הכללית של הטור.
ועכשיו לשני צעדים שיוכלו לקדם את הכדורסל הישראלי בכללותו (ליגת העל, ליגות נמוכות ילדים נוער ונבחרת):
1. שתי קבוצות ישראליות ביורוליג – אחת מהן תהיה מכבי ת"א (לתקופה מוגבלת 5-10 שנים) והשניה העולה לגמר, או האלופה במקרה וזה לא מכבי. הקבוצה הזאת תזכה למימון מטעם מנהלת הליגה שיאפשר לה להתמודד בכבוד בלי לפשוט את הרגל בתום אותה עונה. כשאני אומר בכבוד אני מתכוון ללא להיות בשר תותחים.
בנוסף יש לתמרץ את הקבוצות שהגיעו לפיינל פור.
הצעד הזה ייצור עיניין (טירוף) בליגה, והמאבק על הפיינל פור יהיה לא רק ספורטיבי, אלא גם כדאי מבחינה כלכלית.
אם יש צעד אחד שהדון יכל לעשות בקלות ושהיה מצדיק פרס ישראל, זה הצעד.
לא ייתכן שחצי אירופה שולחת שתי קבוצות ומעלה וישראל מוותרת מראש.
2. הגבלת מס הזרים, אבל בצורה פחות דרסטית ממה שאתה מציע.
להגביל את מספרם לשניים שלושה יהרוס את הענף, אבל לאפשר חמישה בטופס המשחק ולא יותר משלושה על המגרש נראה לי סביר.

איציק 30 בספטמבר 2012

yaron,
כול מה שאתה מציע מצריך הוצאה תקציבית גדולה של המנהלת. בשביל זה, הקבוצות במקומות הנמוכים צריכים לותר על תקציבים כי אין יש מאין. כמו כן, קבוצה שתקבל תמריץ תקבל עדיפות כלכלית גדולה לשנה הבאה ותנציח את היתרון שלה. היתרון התקציבי של מכבי הוא מהמאמץ שלה, לעומת זאת אתה מציע להנציח יתרון של קבוצה נוספת מתקציב המנהלת. אני חושב שאין זו כוונתך, אבל זה מה שיקרה.
דבר נוסף, היו כבר אפשרויות לקבוצה נוספת ביורוליג אותן הקבוצות עצמן דחו כמדומני. לכן, ההצעות הללו הן חסרות סיכוי, למרות שכרעיון, לא רעות בכלל.

קסיוס קליי 30 בספטמבר 2012

נגיד שהרעיון הזה טוב. והוא לא.
חסר לך אולם.
כששאר הקבצות יבנו אולם נדבר על הליגה.
כרגע היא לא רלוונטית וזה לא משנה כמה זרים יהיו בה ומה יהיו החוקים או מי יהיו השופטים.

עומר ה 1 באוקטובר 2012

התקווה שאני רואה היא האולמות החדשים שמגיעים אלינו בירושלים ובחולון. יחד עם האולם החדש בחיפה הם יוכלו לתת גב כלכלי טוב יותר לקבוצות ולהעלות את התקציב שלהם

yaron 30 בספטמבר 2012

איציק וקסיוס,
אני מציע הוצאה תקציבית גדולה שתבוא מהכנסות גדולות, ותהיה חלק מתוכנית שלדעתי תוכל לקדם מאוד את הכדורסל הישראלי.
מכבי תקבל שיריון (5-10 שנים) ליורוליג, ובתמורה תוותר על תגמול כספי.
אני יוצא מתוך הנחה שמכבי ת"א מדיעה לגמר, ואני מצרף מספרים שאולי הם לא מדוייקים, אבל ידגימו את הרעיון.
הקבוצה שעולה לגמר מקבלת מיליון דולר. זה אמור לאפשר לה התמודדות מכובדת ביורוליג, בנוסף להכנסות מזכויות שידור.
שתי הקבוצות הנוספות שעולות לפיינל פור מקבלות רבע מיליון דולר כל קבוצה.
מה שאמורה להיווצר זאת קבוצה של 5-6 קבוצות שנלחמות בטירוף על עלייה לפיינל פור. הליגה הופכת למעניינת יותר, וכל הקבוצות מביאות יותר קהל למשחקי הליגה, ומקבלות יותר תמלוגים מזכויות שידור.
לבעלי הקבוצות יש מוטיבציה גבוהה במיוחד להשקיע קצת יותר, מכיוון שהסיכוי להחזיר את ההשקה רציני.
כמובן שהתמריצים הם רק במידה והקבוצות אכן משתתפות במפעלים אירופיים.
יחד עם מכסת זרים הגיונית (חמישה זרים בטופס, ומקסימום שלושה על המגרש) וסבלנות (5-10) שנים, אני חושב שיש לתוכנית כזאת סיכויים לא רעים.

yaron 30 בספטמבר 2012

ודרך אגב, אין ספק שלפחות עוד שני אולמות אמיתיים שיעמדו בסטנדרטים של היורוליג. אני לא ממש יודע מה המצב כיום, אבל אולם רציני בירושלים ובחיפה במידה והם לא ברמה הזאת היום זאת התחלה יפה.

איציק 30 בספטמבר 2012

yaron,
כמו שכתבתי לקסיוס מטה, עד כמה שאני יודע, המגרש המינימאלי ליורוליג הוא עשרת אלפים מקומות. לכן, לא בירושלים ולא בחיפה אין אולם העונה על התנאים, ואני מסכים שצריך לבנות כאלו.
דבר נוסף, אתה לא פותר את הבעייה שהקבוצות הקטנות נשארות הרחק מאחור, ומאבדות כל סיכוי למקומות 2 עד 4, ולכן לא תתגבש קואליציה לרעיון שלך. נכון שמי שיותר גבוה צריך להיות מתוגמל יותר, אך צריך גם איזו הפליה מתקנת אשר תתן סיכוי לקבוצות האחרונות. כדוגמא, משהו כמו הדראפט ב-NBA שהקבוצות החלשות מקבלות סיכוי גבוה יותר לקבוצות החלשות, רק מותאם להצעתך.
זה עדין לא מספיק, ראה דיון מטה, אך משתלב כחלק מהרבה דברים הרבה יותר בסיסים.

yaron 1 באוקטובר 2012

אני רוצה ליצור 5-6 קבוצות שנאבקות בצמרת, ושהקבוצות הקטנות יהיו מספיק טובות בשביל לשחק בליגה ושגם יוכלו להיות מאוזנות מבחינה כלכלית. עלייה ברמה ובעיניין בליגה תביא גם להם יותר קהל וכסף מתמלוגים.

א 30 בספטמבר 2012

כל מילה בסלע. שחקנים מצויינים נדחקים לליגה לאומית, ארצית ומטה, כי בליגת העל אין להם לגיטימציה. חבל.

מנחם לס 30 בספטמבר 2012

מדי פעם אני נותן מבט בדבאזר לראות אם יש פוסט ממך או מגיל שלי. אז בקשר לנושא הזרים, אותו דבר הייתי רוצה שיקרה ב-NBA: שיגבילו את מספר הזרים. הייתי מציע ל-1 לכל קבוצה, כדי לשמור שהרמה לא תרד.

קסיוס קליי 30 בספטמבר 2012

חחחח

yaron 30 בספטמבר 2012

חחחחחחחחחחחחח…
מה דעתך על שניים בטופס ומקסימום אחד על המגרש?

קסיוס קליי 30 בספטמבר 2012

אין אף שחקן מצוין שנדחק לליגה הלאומית או לכל מקום אחר.
הרמה שלנו פשוט נמוכה מאוד ואין טעם לחזור לזה.

הכי חשוב לדעתי זה האולמות..
ראיתם איזה אולם יפה יש למכבי חיפה?
כל 4 היציעים שלו מלאים בכסאות בלי אוירה של מפעל הפיס אלא של אולם אמיתי. פרקט מרשים.

עכשיו כיף לשחק כדורסל וכיף להשקיע ויש אפילו צ'אנס למלא אותו בקהל ודבר יוביל לדבר.
אי אפשר לבנות כדורסל מכלום.
מתקנים זה הבסיס!
אחרי זה כל השאר- אימון, עבודה על יסודות, משמעת עצמית וכו..

איציק 30 בספטמבר 2012

קסיוס,
לגבי הרמות הגבוהות אתה צודק, אבל בשביל רמת היסודות יש מספיק אולמות להתחיל מהם. אתה יכול לבוא לבאר-שבע ולראות אולמות לא מנוצלים שאפשר לנצל לכדורסל, כדורעף, כדוריד, בדמינטון, אבל הם שוממים די הרבה. אני בטוח שגם בערים אחרות יש אולמות לא מנוצלים לילדים ונוער.
כמובן שאולמות אלו אינם ראוים לא לליגת על, לא לליגה לאומית ואולי גם לא לארצית, אבל לילדים בהחלט כן. הבעייה היא, שאלו אולמות בית-ספר שבהם מתקיימים שיעורי ספורט ואם תיכנס לחדר הלבשה/שירותים אז אין מים וזה בושה. אני משחק פעם בשבוע באחד כזה והלוח היה סדוק כשנתיים. אחד בסלים שנטלה היה נמוך גם מעל שנה בגלל שהוברג לא נכון, ותוקן רק אחרי שמצאנו פרוטקציה. אלו לא דברים שמצריכים תקציבים גדולים כי אם מודעות.
מה שאני בה לומר, שמודעות חסרה הרבה יותר מאולמות ללימוד יסודות של ישלדים ונוער, למרות שגם אולמות חסרים.
אתה רוצה לדעת מה עוד חסר, בושה של אנשים קטנים. סיפור קצר: רלף קליין ז"ל בא כמעט בהתנדבות להרים קבוצה בבאר-שבע לרמות גבוהות ממה שהיתה. יום אחד ה"מנהל המקצועי" נכנס לאולם והתחיל לתקן את רלף. רלף אמר לו שהוא המאמן, וקיבל תשובה שלהבדיל הוא המנהל. באותה שנייה רלף קליין החזיר את המפתחות, אבל המנהל יצא גבר. כאשר כך זה מתנהל, את זה אתה מקבל.
אז לפני שמדברים על אולמות, צריך מודעות, וקצת דרך ארץ. זה עוד לא הזיק לאף אחד.

קסיוס קליי 30 בספטמבר 2012

אני חושב שאם אני שחקן מתחיל ורואה שהמקסימום שאני אוכל להגיע בארץ זה לשחק במתנס אני מוותר.
אין שום השראה בלשחק במקומות האלה.
שים לב למשל שבארצות הברית להבדיל אלפי הבדלות ילד מדמיין את עצמו קולע מול 20 אלף במכללות או ב NBA .

אני מבטיח לך שזה אחרת.

זה נותן השראה ודרך וכל שאר הדברים יבואו לבד.
אפשר לבנות קהל ואפשר לבנות הכנסות ובעל הבית יוכל להרשות לעצמו להכניס ידיים לכיסים ולחשוב על דרך.

אין פשוט מוצא אחר וכל מי שאומר אחרת פשוט לא מבין.
הם יכולים לדבר עד מחר.
רק מקשקשים פה ומקשקשים ולא מבינים איפה טמון הפתרון.

איציק 30 בספטמבר 2012

טוב, יש כאלו שאומרים אחרת ומבינים!!!
אני לא נגד אולמות, אך על כל אולם איכותי יכולים להיות 10 מתנסים. הילדים ידעו שמי שטוב יגיע לאולם וזו מוטיבציה מצוינת. באף עיר ילדים לא ימלעו אולם של 20 אלף, כך שלא צריך להשוות לארה"ב. גם ברוסיה וספרד לא ימלאו 20 אלף על בסיס קבוע, אפילו לא בבוגרים.
תן לי בארץ 4 אולמות של עשר אלפים ומלע, כמה של חמשת אלפים ואולמות ראוים (דגש על ראוים ולא רעוים) של שלושת אלפים ואהייה מבסוט. כאשר אני אומר אולם ראוי, זה אולם שכולל הכול, כולל חדרי הלבשה, מקלחות, חדרי תדריכים, יציאים לא מבטון, חנייה, וכל השאר. כשנגיע לכך ונמלא אותם, נדבר על אולמות גדולים יותר.
לעומת זאת, כאשר אני רואה מאמן ילדים אשר מעיף ילד החוצה ומקלל אותו כיוון שלא ירד להגנה, אני לא מבין איך הוא עדיין מאמן. כשאני שואל את האבא של הילד איך הוא נשאר אצל כזה מאמן, הוא מספר לי שהמאמן, מאמן יסודות מעולה. עזוב אותי מיסודות כשהוא מקלל ילד ומעיף כיסא במשחק ידידות של ילדים מול אולם מלא הורים. אם זה הספורט, לא צריך מתנ"ס, ועל הדרך גם האבא בושה, אם זו התשובה שהוא נותן לי.

קסיוס קליי 30 בספטמבר 2012

נו ברור שצריך מתנסים. כמו שצריך כדורים אתה יודע…
זה חלק בסיסי.
ואם מישהו אומר לך אחרת אז הוא לא מבין. לא איכפת לי גם אני אם היחידי שאומר את זה. מוזר שמכל המבינים האלה לא יוצא כלום.
אולי הם לא כאלה מבינים.
כאילו סבבה שיש עוד דברים אבל זה תנאי ראשון לכך שדברים יקרו הלכה למעשה ולא רק נכונים תיאורטית.

אבל שים לב איזה מינימום ביקשת 4 אולמות של עשר ומעלה!
זה אפילו יותר גבוה מהדרישה שלי..
מי בכלל דיבר על אולמות יותר גדולים מאלה?? זה החזון 4 אולמות של עשר אלף ועוד כמה אולמות של 5 אלף.
ולא ביקשתי 20 אלף רק נתתי לך דוגמא. הכול יחסי.

איציק 30 בספטמבר 2012

האמת, ש-4 אולמות של עשרת אלפים באו בגלל דרישות היורוליג. כיוון שכבר הפועל ירושלים (אני חושב, אבל אולי גליל) יכלו להיות ביורוליג בתנאי שישחקו בנוקיה, ולא הסכימו. חשבתי שפיזור של עוד שלושה אולמות מחוץ לגוש דן יכסה את רוב איזורי הכדורסל בארץ ולא יהיו תלוים בנוקיה. חמשת אלפים ושלושת אלפים, איש אני חושב צריכים להיות בכול עיר מעל מאה אלף תושבים.
אם אסכם, אין לנו יותר מידי חילוקי דעות, אבל אף אחד כנראה לא יקשיב לא לך ולא לי. מוכן שיקשיבו לך קודם.

Yavor 1 באוקטובר 2012

דורון – לטובת אלו שמעבר לים ואין להם הזדמנות להציץ בעיתון בזמן השמעת "…הרכבת תעצור בתחנות חדרה מערב, קיסריה-פרדס חנה, בנימינה…" –
מה העניין עם הטור? לא פורסם? פורסמה גרסה מצונזרת? העלו פרק ממונדובאסקט 2011 בשידור חוזר? אנא באר והסבר.

תומר 4 באוקטובר 2012

הסוגיה הזו קשורה בצורה מוחלטת לשליטה של מכבי על הליגה ועל החלטות המנהלתאיגוד….מוזר שבחרת להתייחס לזה ב-2 שורות קטנות….
איני רואה שום קשר להשתתפות במפעלים האירופאיים לבין קידום השחקן הישראלי, הדגש צריך להיות על הליגה ועל הליגה בלבד.
לצערי הנושאים האלה עולים רק בבלוגיםפורומים לכדורסל, ובמציאות אוהדי הכדורסל הישראלי לא עושים שום פעולות על מנת לשנות.

בעניין הרמה, אני חושב ששחקן כדורסל צעיר, בעידן של היום חייב לראות איזה אור בקצה המנהרה…אף אחד לא ימשיך לרדוף אחרי חלום שבסופו הוא משתייך לסגל הקבוצה הבוגרת (במקרה הטוב) ויושב על הספסל כל חייו. האבסורד הבאמת גדול שגם אם שחקן כזה קיבל הזדמנות והוכיח את עצמו השיטה מחזירה אותו 2 צעדים אחורה (שולמן ואסנטי הם דוגמאות קטנות).

הורדת מספר הזרים צריך להיות חלק מתהליך דול יותר….הבעיה האמיתית לדעתי היא חוסר דרךחזון ניהולי. דווקא בשנה האחרונה התחילו לצוץ כמה הפתעות כמו מחלקת הנוער של ראשון שלקחה על עצמה קידום השחקנים עד השתלבותם המלאה בבוגרים, הפרויקט של הפועל תל אביב, ואפילו הנסיון בי-ם לחבר בין מחלקות הנוער לקבוצה הבוגרת.

אם תופעות קטנות כאלה לא יצליחו אין שום עתיד לכדורסל כחול לבן בליגת "ספונסרכלשהו" סל

Comments closed