מק'לאסיקו

הרמקולים מפיונגיאנג, ההמבורגר מאמריקה, הסכסוך מהמזרח התיכון.

פורסם ב"ישראל היום".

1. הנה כי כן, עצמי אומר לי, גם לזה כבר התרגלנו. שופרי הפרופגנדה המפמפמים את מפגש הצמרת של הכדורגל הספרדי כמו היו אלה רמקולים ברחובות פיונגיאנג השוטפים את מוחות האזרחים.

הצורה האישית בה רבים לוקחים את תוצאת המשחק, את המבקיעים בו, את השתלשלות העניינים, הסטטוסים המעייפים בספר הפרצופים. ההשתלטות של המשחק על האג'נדה הספורטיבית המקומית, העלובה, מתסכלת, ועלובה יותר בפרובינציאליות שלה. ובעיקר התהייה מה פרובינציאלי יותר, התלהבות מהמשחק הזה, או להגיד שההתלהבות מהמשחק הזה היא פרובינציאלית.

נדמה לי שברגע שעברו לשידור מפאב "בארסה", ניתנה לתהייה הזו תשובה מוחצת. היהודים הנודדים שוב מאמצים זהות, ועדיף שתהייה סקסית ומנצחת.

ובכל זאת, אתה מנסה להימנע מהדיבורים באולפן לפני המשחק בחישוב מדויק של דקות, כמו שחשוב להימנע מהפרסומות הנכפות על הקהל באולם הקולנוע ולתזמן את הכניסה לפני הסרט. אבל אין לאן לברוח. הכל מתחבר לטעם של פלסטיק. ממוסחר, ממותג ומשאיר בי תחושה קשה בגוף כמו קציצת המבורגר בלחמניה של חברת מק'דונלדס. מק'לאסיקו.

2. חבל שגם העניין הזה הופך, בראש הנרדף שלנו, לפוליטי. גלעד שליט, שפעם היה הילד של כולנו והיום לך תמצא בייביסיטר שישמור עליו ויתן לנו קצת שקט מהטיולים שלו או מהחיבורים המלבבים אל יומנו היקר שמתפרסמים כטור פרשנות ספורטיבי, מבקר במשחק והופך את העניין לישראל וברצלונה נגד…מי בעצם?

הרי קטלוניה היא חיה פוליטית, מזדהה עם מיעוטים. העניין הפלסטיני היה קרוב יותר לליבה במשך שנים, עניין של סימפטיה בסיסית לנאבקים על עצמאותם. אבל היום הקוסמופוליטיות שולטת וכולם מוזמנים. זה לא אנחנו נגד הם, זה הם נגד הם, על מגרש הכדורגל.

תשאירו את המזרח התיכון בחוץ. לפחות כאן. הרי תכף קצב הגידול הישראלי ביציע יתעצם, ותצא קריאת העידוד היחידה שאנחנו יודעים לנפק, בציפייה שהיציע ממול ייתן הד לצעקה שלנו: – "ברצלונה – מלחמה!"

ליגת שוקי ההון: חטאתי פשעתי
מחשבות מפוקסבורו. וגם מפנווי. ובכלל מבוסטון

67 Comments

אזי 9 באוקטובר 2012

ביום ראשון בצהריים נפגשתי עם משפחתי לארוחת חג מוקדמת. כולם שאלו באובססיביות "איפה אתה רואה את המשחק" "בעד מי אתה" ו "כמה יגמר".
כולל אבא שלי שרואה משחקי כדורגל רק אם במקרה משדרים אותם בזמן שהוא נמצא בחנות חשמל.
אמא שלי שאת אירוע הספורט האחרון שהיא ראתה שידר דן שילון.
ואחותי שעדיין תוהה נגד מי ברצלונה וריאל משחקות ביום יום אם רק פעמיים בשנה הן משחקות אחת נגד השנייה.

לא היה לי לב להגיד להם שהמשחק הזה מעניין לי את הת..

תומאס נוימן 9 באוקטובר 2012

ובכל זאת, ריאל וברצלונה אינן "אשמות" בפרובינציאליות שלנו, וזה יהיה טפשי להימנע מהמשחק, ואפילו מההייפ הסובב אותו, רק בגלל תגובת נגד לאותה פרובינציאליות.

אחרי הכל, מדובר כיום במשחק בין 2 הקבוצות הטובות בעולם, ובהתאם מדובר בחובה לכל חובב כדורגל באשר הוא.

מה עוד, שבדרך כלל המשחק מספק את הסחורה.

אז נכון, ההייפ מעצבן, וההתייחסות של הישראלים למשחק מכעיס (כמו שאזי כתב, אפילו אנשים שאינם מתעניינים בספורט שמעו על זה ומפגינים "עניין") – אבל צריך פשוט להתנתק מהכל ולהינות ממשחק כדרוגל משובח.

אזי 9 באוקטובר 2012

אני לא עושה דווקא.
נכון, זה משחק בין שתים מהקבוצות הכי טובות בעולם (אולי הכי טובות).
בדיוק כמו הדרבי המילנזי, או באיירן – שאלקה או PSG – מרסיי (או הדרבי החיפאי, כמובן). עולמי לא מתהפך במשחקים האלה.
בכוונה לא כתבתי אף משחק מהליגה האנגלית שם אני אוהד קבוצה, אז אוטומטית כל הליגה מקבל חשיבות בעיניי.

בסדר, ריאל – בארסה. אחלה משחק.. בסוף גם ראיתי חלקים ממנו.
אותו משחק בצ'מפיונס או יותר קרוב לסוף העונה היה מרגש אותי הרבה יותר…

רועי 9 באוקטובר 2012

בתור אוהד בארסה שאוהב מאוד כדורגל הייתי משתדל מאוד לא להחמיץ משחק בין אחת המנצ'סטריות לצ'לסי או כמובן הדרבי של מנצ'סטר. ואני לא חובב גדול של הכדורגל האנגלי.
לא לראות את המשחק או לא להתעניין בו בכוונה ולכתוב על זה (בשביל לנסות לעצב דעת קהל? או מה, אשמח לתגובה)- דיי היפסטרי לטעמי(שזה לא דבר רע אם לשם כך אתם כאן).

MG 9 באוקטובר 2012

או שהגבת לאזי או שאתה האדם הראשון בהיסטוריה שהצליח להסיק כל כך הרבה מחיוך וירטואלי.

אזי 9 באוקטובר 2012

חחחחחחחחחחחחחחחחחחח!!!!!
הרגת אותי!

רועי 9 באוקטובר 2012

ובנוגע למפגשים שציינת למעלה, להשוות ביניהם לקלאסיקו זה מעשה תלוש. פ.ס.ז'-מארסיי? מאז נפילתה של ליון הגדולה הליגה הצרפתית היא כבר לא מה שהיתה. שלא לדבר על הנבחרת. טוב בשביל זה אפשר להפנות לפוסט על המשחק ההוא. בקיצור- מפגש לא רלוונטי למעמד.
דרבי מילאנזי? לאור ההיחלשות המשמעותית של שני המועדונים שלפי דעתי לא בטוח שיגיעו לליגת האלופות בשנה הבאה (יובה, נאפולי ולאציו לא פחות טובות מהן) אני חושב שהמפגש הזה, סוג של קלאסיקו איטלקי, כבר לא רלוונטי. יובה-נאפולי זה המשחק לליגה הזו.
באיירן-שאלקה? באמת? דווקא שאלקה? באיירן-דורטמונד! אני מניח שכנראה לא ראית את הקבוצה של קלופ בשנתיים האחרונות אבל היא משחקת מעולה! עשתה בצפר לסיטי באיתיחאד ושנה שעברה ניפקה משחקים גדולים נגד באיירן. לטעמי, בקצב ההתפתחות של שתי הקבוצות(באיירן הגיעה לגמר הצ'מפיונס פעמיים בשלוש השנים האחרונות) ושל הכדורגל והנבחרת הגרמנית המשחק הזה מתקרב ברמתו ובמעמדו לקלאסיקו למרות שברור שזה לא יקרה בזמן הקרוב.

רועי 9 באוקטובר 2012

חחחח אני דיי בטוח שזה היה לאזי

אזי 9 באוקטובר 2012

אלוהים אדירים תתנצל כאן ועכשיו!
אם עוד פעם אחת אתה קורא לי היפסטר אני מגלח את השפם!
טוב, צחקנו מספיק.
לתגובתך.

אני חלילה לא מנסה לחנך אף אחד לשום דבר, ולראיה אמרתי למשפחה לי שאני רואה את המשחק עם חברים כדי לא להכנס לשיחה שאין לי שום עניין בה.
אני מניח שהבנת לבד שאני לא רואה לא הליגה הצרפתית, לא האיטלקית ולא הגרמנית לפי הדוגמאות התלושות (מסתבר) שנתתי.
אז אני גם לא רואה ליגה ספרדית, ואין לי מושג מי הקבוצה השלישית הכי טובה בספרד (מעניין אם מישהו יודע, כולל אנשים מהקבוצה עצמה).
הקלאסיקו הוא אחלה משחק, אבל ההייפ סביבו, בעיקר זה שמגיע מכיוון ערוץ הספורט, מגעיל אותי. כל אוהדי הברצלונה באינסטנט שבטוחים שהם המציאו את המשחק, גורמים לי לא לרצות לראות את המשחק כדי שלא יהיה סיכוי שאני אקלע איתם לויכוח בנושא. ואל תבין אותי לא נכון, הקלאסיקו האחרון הוא כנראה הראשון שפיספסתי מזה 3-4 שנים.
עם השנים, כמות המשחקים הטובים שיש בשנה עולים, ואז אני מרגיש יותר צורך להתמקד בקבוצות שאני באמת אוהד, משחק טוב אני יכול למצוא בהרבה מקומות. (בשנתיים האחרונות היו איזה 28 קלאסיקוים!)

matipool 9 באוקטובר 2012

אזי – לייק לתגובה שלך .
דרך אגב – כרגע זו אתלטיקו מדריד .

רועי 9 באוקטובר 2012

כנ"ל על הלייק כמובן על חלק מהתגובה, כי אם תשאל כל אוהד בארסה נורמאלי הוא יענה לך שהקלאסיקו זה המשחק הטוב, המסקרן והמעניין ביותר בתבל, לא משנה כמה פעמים בשנה הוא ישוחק.
אבל מצד שני אני בהחלט יכול להבין את התגובה על ההייפ מסביב למשחק. זה בדיוק מה שמפריע לי. הרי אלה שבאמת מתעניינים במשחק הזה יראו אותו וימשיכו להתעניין בו גם בלי כל הכתבות האלה שספורט 5 עושים לפני כל משחק. גם לי, כמוך, נמאס מכל הפסטיבל שעושים מכל קלאסיקו, שבשביל האוהדים של שתי הקבוצות הוא יום גורלי מספיק גם בלי זה. ותאמת, זה דיי הורס את ההרגשה.
והאוהדים, בכלל. רוב האוהדים בארץ מסתכמים בערסים וילדים מפגרים שמבחינתם קרויף הוא המנג'ר של מכבי. אני מתגעגע לזמנים האלה ביסודי שהייתי הולך עם חולצה של ברצלונה וילדים היו שואלים אותי מה זה.
דרך אגב, אני ממליץ לך מאוד קצת לצאת מהשבלונה האנגלית ואולי לבדוק את הכדורגל במקומות אחרים(גרמניה וספרד יפתיעו אותך, תאמין לי). כי יש שם עוד כדורגל בחוץ, דיי הרבה למען האמת.

איציק 9 באוקטובר 2012

המשחק הזה הופך ללא רלבנטי משתי סיבות.
1. זה כדורגל…
2. יש יותר מידי קלאסיקו פר עונה. בניית המתח הופכת למלאכותית. דרבי של מנצ'סטר יש פעמים בשנה, ויש סיכוי לעוד פעמים בגביע הליגה והגביע האנגלי, אבל הסיכוי נמוך. קלאסיקו נראה לי יש פעמים בשבוע, אם לא יוצא חג באמצע… אז יש שלוש.
נ.ב: מעניין מה הספרדים חושבים על הדרבי החיפאי :-)

MG 9 באוקטובר 2012

איציק, פעם מכבי חיפה שיחקה נגד אספניול.
בכניסה לשער 5 (המשחק היה בבלומפילד ושער 5 שימש תחליף ליציע ג') ראיתי נער לבוש חולצה של ברצלונה.
שאלתי אותו האם הוא חושב שגם אוהדים של ברצלונה הולכים למשחקים נגד אספניול לבושים בחולצה של מכבי חיפה.

איציק 9 באוקטובר 2012

לא מסיימים סיפור באמצע…
:-)

אזי 10 באוקטובר 2012

אני אמשיך את הסיפור בשביל MG

… אז הילד שאל אותי "מה זה קשור? למה שברצלונה ישחקו נגד אספניול?"

רועי 9 באוקטובר 2012

אם המנצ'סטריות היו עוברות את הבתים היה קצת יותר סיכוי לראות אותן מתמודדות זו מול זו גם בצ'מפיונס…

נדב כהן 9 באוקטובר 2012

מעולה ומדויק.

MG 9 באוקטובר 2012

מבחינת כדורגל אין ספק שמדובר על המשחק האיכותי ביותר בעולם כיום (אולי חוץ מהדרבי החיפאי).
לצערי ולעניות דעתי מדובר על 2 הקבוצות האהודות ביותר בישראל, אולם זו אהדה מסוג שונה. אנשים שפעם אהדו ארגנטינה רוצים שהיו היא תפסיד כי מסי משחק שם ומשחק כמו פורטוגל-לוכסמבורג יוצר בארץ יותר עניין מאנגליה-גרמניה (ומי שרוצה לכתוב לי שזה נובע מכך שזה הבית הישראלי, שיוותר על הטיעון המיותר מראש).
לשמחתי אני לא אוהד אף אחת מהקבוצות, ולכן יכול להנות משתיים מהקבוצות הגדולות בהיסטוריה (לפחות סטטיסטית) ושניים מהשחקנים הגדולים בהיסטוריה בלי להיות שבוי בקונספציה.

אלעד 9 באוקטובר 2012

אני באמת לא יודע מה להגיד על גלעד שליט. לא נעים להעביר עליו ביקורת. אבל ברוח הימים האלו (ימי הריאליטי, סגידה לסלבריטי שפרסומם בזה שהם מפורסמים), נראה שהוא צועד בכיוון הלא נכון. אם יש משהו שהוא מזכיר כרגע יותר מכל, זה פליט ריאליטי שאין השקה שהוא פוסח עליה. אנחנו לא אמורים לשמוע ממנו כל כך הרבה. גם, ובעיקר, לטובתו.

אזי 9 באוקטובר 2012

מה זה מפריע לך בעצם?
אני מניח שאתה לא יודע על המצב הנפשי שלו יותר ממני. אז איך אתה מחליט מה לטובתו?
גם אם לי היו מציעים טור בידיעות, הייתי לוקח אותו (למרות שהעבודה עם אריק הניג היתה מפילה את העניין)
ובטח שאם היו מציעים לי להגיע לקלאסיקו הייתי מגיע (ואפילו לובש חולצה של בארסה, עם חסות של ארגון טרור שבטח שילם קצת למי שחטף אותו).
וגם הייתי מגיע למשחקים של מכבי רגל וסל..

זה שהוא היה בשבי 5 שנים, לא אומר שהוא צריך לוותר על הצעות חינם ולחיות קצת מהחיים שבשום סיכוי לא היו אמורים להיות לו.
עם הזמן הוא ישכח ויחזור לחיים שבכל מקרה היו אמורים להיות לו.

MOBY 9 באוקטובר 2012

אזי בעקרון אתה צודק.
גם אני הייתי מסכים לשבת ביציעי הכבוד בברצלונה ואלי אפילו ביד אליהו (עד בלומפילד תשאיר את זה להניג).
אבל תחשוב על לפחות שתי משפחות (לדעתי קרוב ל1000 אבל לא אהיה פופוליסט) לפחות שתי משפחות שכל פעם שמראים, מזכירים או שומעים אותו נצבט להם הלב, כן הלב ההוא עם הבור הפעור בתוכם. גם להם מגיע לראות (אולי, אם הם אוהבים) משחק כדורגל בלי שהלב יחסיר פעימה או שתיים. לא?

אלעד 9 באוקטובר 2012

אזי, אתה צודק בזה שאין לי מושג מה טוב בשבילו. את שלושת המילים האחרונות אני מסיר מהתגובה שלי.
אתה גם צודק שאף אחד, כולל אתה ואני, לא היה מסרב לחבילת האטרקציות שנזרקת לכיוונו מדי בוקר (עד הקו האדום ששמו אריק הניג). אבל כאן צריכה לבוא האחריות של כל הגופים הגדולים והממוסחרים האלה, ל א להציע לו את ההצעות-שלא-ניתן-לסרב-להן. כמו שאמרתי, יש פה טעם לוואי שלוקחים בנאדם שסך הכל סבל המון, והופכים אותו לפליט ריאליטי. למה נראה לי שלטובתו עדיף שזה ייפסק? כי אני מרגיש שזה יוצא לאט לאט לאנשים מכל החורים, וזה לא צריך היות ככה. לאו דווקא מהסיבה ש-MOBY ציין, אבל גם בדבריו יש משהו.

אזי 9 באוקטובר 2012

לMOBY ואלעד.
אני מסכים, יחסית, עם שניכם.
האחריות הזאת צריכה להיות על מי שמציע לו את שלל ההצעות האלה, אבל הפרסום מזמן נהיה ציני מדי כדי לחשוב מה טוב למי. "העיקר שידברו עלינו".

MOBY, אני לא יודע מה מרגישות המשפחות האלה, אבל תחשוב גם מה הוא מרגיש. לקחו לו 5 שנים מהחיים. לא לאח שלו, לא לבן שלו, לא לאבא שלו. לו. הוא רוצה לקבל כל מה שהוא יכול.
אין איך לצאת טוב מהשיחה הזאת.

איציק 9 באוקטובר 2012

אזי,
העניין הוא כזה:
ראשית, עושים עליו סיבוב וקצת פרסומת, והוא נשאב. להשאב זה נעים אבל אף פעם לא נגמר בטוב. לכן אני חושב שזה לא טוב בשבילו וחבל שאין לו יועצים טובים.
שנית, האבא הא-פוליטי שלו, שיצא מאוד פוליטי קצת אחרי ששליט חזר, ביקש מול כל מצלמת טלויזיה וכל מיקרופון שיתנו לגלעד שקט. הרבה כלי תקשורת גם כיבדו בקשה זו. מה יוצא עכשיו, כיבדו את בקשתו, אך הם יפה מאוד נשארים במודעות ודואגים שידעו עליהם כל צעד. זה נורה יפה לומר, אבל העיתונות חודרנית ומציצנית וגם נכון, אבל במקרה זה, זה לא כך. העיתונות נתנה לגלעד מנוחה, אך הוא נשאר באור, וזו זכותו, אך לי זה צורם.

ארז 9 באוקטובר 2012

עצוב אבל…
גלעד שליט הוא פליט ריאלטי.
שילוב של האח הגדול והישרדות.

הוא נחטף תוך כדי משחק מטופש בין כמה מתחרים ושוחרר (זכה במשחק) כאשר דעת הקהל ושאר הנתונים שיחקו לטובתו.וגם פה יש מפסידים שפחות מרוצים מהתוצאות..לא סתם לתוכניות בטלביזיה קוראים ריאלטי.

matipool 9 באוקטובר 2012

אני מוצא את עצמי בתקופה האחרונה בויכוח פנימי בתוכי בנוגע לגלעד שליט שאת הסיבות לו ציינתם בשרשור הזה .
חייב להגיד שגם אני לא אוהב את הכיוון שידיעות ואריק הניג לקחו אותו אליו ושהטור המשותף שלהם הוא במקרה הטוב מביך .

wazza 9 באוקטובר 2012

הכיוון הוא ניסיון להשיג קוראים ואני לא בטוח שהוא עיתונאי פחות טוב מאחרים אבל אין לי מושג כי אף פעם לא קראתי אותו

אלון 9 באוקטובר 2012

מצויין.
מאוד חשוב משחק באוקטובר לליגה שמסתיימת במאי.

סימנטוב 9 באוקטובר 2012

איפשהו זה מזכיר לי רשת מסעדות שכולם הולכים אליה כי האווירה נהדרת לא כי האוכל מעולה. יחד עם זאת בקלסיקו יש כאן חתיכת הפקה רונאלדו ומסי יושבים טוב טוב בדימיון של כל צופה.

MG 9 באוקטובר 2012

לוח התוצאות מעיד שהם גם יושבים טוב טוב במציאות של כל צופה (ועדיין הייתי מעדיף לצפות ביניב קטן – לא צריך הילוך איטי).

איציק 9 באוקטובר 2012

ואפילו רצוי שיהיה קטן מאוד ;)

רועי 9 באוקטובר 2012

אני באמת לא יודע איפה להתחיל. וכשאני מנסה לחשוב על איך להתחיל יש לי כאב ראש, כי יש כלכך הרבה דברים להגיד על המשחק הזה שקוראים לו הקלאסיקו. זה כבר מזמן לא עוד משחק בין שתי הקבוצות הטובות בספרד או אפילו בעולם, זה המשחק בין שתי יצרניות הכדורגל אולי הכי טוב טכני ושוטף שהיה אי פעם. ואיכשהו שתי הקבוצות האלה הצליחו למצוא מקום חם מאוד בלב של הרבה מאוהבי הכדורגל בארץ. אני לא מאשים אותם! זה טבעי. גם אני הייתי ככה פעם כשהדרים טים סחבה את העולם. אבל כיום אתה יכול להחשף להרבה יותר מידע בנוגע לדברים האלה, ולאט לאט מתחילים לחנך את הילדים שלנו בהתאם, אז אני באמת חושב שאי אפשר באמת להאשים מישהו בתופעה או לדכא אותה.

ג׳נובי 9 באוקטובר 2012

ועדיין יש משהו קצת מפריע כשאתה שואל מישהו את מי הוא אוהד והוא עונה בארסה.

רועי 9 באוקטובר 2012

באיזה אופן מפריע? אם יתברר שהוא אוהד בארסה כבר הרבה שנים כמו שכל אחד אחר היה יכול להיות אוהד של קבוצה אחרת בלי קשר לגל "אוהדי ההצלחות" התגובה תהיה דומה?

קורא 9 באוקטובר 2012

דורון הפוסטים שלך מעולים, אבל לדעתי הפעם פיספסת…
משחק כדורגל אדיר, יריבות עם הרבה היסטוריה, למי אכפת איך מתייחסים לזה בישראל או איך מוכרים את זה פה?
המשחק הזה מעניין ללא קשר לאיך יעבירו אותו בישראל או איזה בחורה שמעולם לא ראתה כדורגל שואלת עליו.
מסי עדיין שחקן עילאי, גם אם הוא היחידי המוכר להרבה ישראליות או יפניות
גם מונדיאל זה גם מאד כיף לראות למרות שהוא מיינסטרים.

צור שפי 9 באוקטובר 2012

קרמר, מבחינת המיתוג אתה צודק והיטבת לנסח – מקלאסיקו זו חתיכת הברקה. מבחינת המוצר זה כבר משהו לגמרי אחר, לא קציצה סטנדרטית אלא נתח פילה הכי טוב שבנמצא. השאלה אם אתה מוכן להתעלם מהאריזה המעצבנת ולהתמכר לטעם. זה לא פשוט, אני מודה, אבל מבחינתי עדיין שווה את המאמץ.

הופמן 10 באוקטובר 2012

לייק לכל מלה

אביאל 10 באוקטובר 2012

מסכם את העניין בצורה הטובה ביותר.

matipool 9 באוקטובר 2012

קרמר – כל מילה .
מציע לך לרשום פטנט על המק'לאסיקו . אולי עוד תעשה מזה כסף .

wazza 9 באוקטובר 2012

לדעתי רוב אם לא כל אוהדי בארסה/ריאל והכוונה לחבר'ה שהצטרפו בשנים האחרונות לא כל כך מתעניינים במה שקורה מסביב לריאל ובארסה ומבחינתם מסי ורונאלדו המציאו את הכדורגל, אני לא מאמין שהם רואים ליגה אנגלית אז מבחינתם שיהיה קלאסיקו באמת כל שבוע, חתיכת הכללה עשיתי פה אבל אומרים שכל ההכללות לא נכונות

רועי 9 באוקטובר 2012

את האמת בינתיים ממה שאני רואה פה דווקא חובבי הליגה האנגלית קצת מתקשים לשמור על פרופורציות בנוגע למשחק ולליגה הספרדית, וחבל. אתם מפסידים פה שתיים מהקבוצות הטובות ביותר שהיו וכנראה יהיו, ומפתחים סוג של אנטי לכדורגל שהוא לא רק לא פחות טוב, יפה וטכני מ"הכדורגל שלכם", הוא גם מביא תוצאות ושיאים (מסי ורונאלדו, נבחרת ספרד).

משה 11 באוקטובר 2012

רועי, למה נדמה לך שאנחנו מפספסים?
משחקות פה שתי קבוצות שכמעט כולם בתקשורת מתעקשים לקרוא להם "הכי טובות בעולם", כאשר אחת מהן לא השתתפה ב גמר אירופי כבר 10 שנים, והשניה הודחה ע"י קבוצה מהמקום השישי(!) באנגליה.
אם נותנים למשחק ליגה בודד באוקטובר כזה פוקוס ומחוללים כזה רעש, אני מצפה בדיוק לאותו יחס גם למשחקי צמרת בגרמניה, איטליה, צרפת, ובמיוחד אנגליה.
כיום, עם כל הכבוד לקלסיקו, כל משחק של צ'לסי, מנ. סיטי, מנ. יונייטד וארסנל מעניין, מותח ומרגש יותר.
לפחות במשחקים כאלה זהות הכובשים לא ידועה מראש (רונלדו-מס-.מס-.רונלדו). אני מזכיר לכולם שעם כל הגדולה של השניים הנ"ל, כדורגל הוא לא טניס אלא משחק קבוצתי, ולפעמים רוצים לראות גם שחקנים אחרים שמשתתפים בחגיגה…

רועי 11 באוקטובר 2012

אני חייב לציין שאני לא מסכים עם כל מה שכתבת. אתה דווקא נצמד לטפל במקום להתעסק בעיקר.לגבי מפגשי הצמרת בארצות האחרות ציינתי בתגובה עליונה יותר. ריאל וברצלונה הן שתיים מן הקבוצות הקבוצתיות ביותר בעולם, בייחוד ברצלונה שהמשחק שלה הוא נטו קבוצתי. העובדות שאתה מציין הן אמנם נכונות, אבל לדוגמא אותן מנצ'סטר סיטי ויונייטד לא עברו את שלב הבתים בשנה שעברה, בזמן שבארסה וריאל הגיעו לחצי הגמר(שנה שניה ברצף) שלא לדבר על ברצלונה עם 6 חצאי גמר ב7 השנים האחרונות מתוכן הניפה 3 פעמים את הגביע עם האוזניים הגדולות עם נצחונות על שתיים מהקבוצות שרשמת למעלה. וצ'לסי, אותה קבוצה שהצליחה להדיח את ברצלונה בסופו של דבר גם לקחה את הגביע. אני לא חושב שיש ספק בכלל מיהן שתי הקבוצות הטובות ביותר בעולם(אולי צ'לסי יכולה להצטרף אליהן). שלוש הקבוצות האלה גם מרכיבות האת ההרכב של נבחרת ספרד במלואו, שהיא ללא ספק הנבחרת הטובה והקבוצתית ביותר בשנים האחרונות. אז אל תטיף לי שהכדורגל הספרדי והקלאסיקו זה לא כדורגל קבוצתי, כי הקלאסיקו יותר טוב יותר מכל מה שיש לכם להציע, שלא לדבר על רמת הנבחרות.

אליאור 10 באוקטובר 2012

אה, אמממ, אוווו, אז מה בעצם אתה רוצה?!?!?!
אתה רוצה להגיד שהכדורגל ממוסחר? וואלה, נקודה יפה.
שאנחנו פרובינציה? צודק, ככה או ככה.
אבל בגלל זה זה "אסור" לנו לרצות, כמו כל העולם אגב, לראות את משחק הכדורגל הכי טוב והכי גדול בעולם? למה?
מי אמר שחייבים להיות צאצאים של אנוסי-ספרד (=קטלוניים…) בשביל לאהוד את בארסה?
בקיצור, לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד בטור הסתמי הזה.

אבו ראמי . 10 באוקטובר 2012

שום פרובנצליות אין בהתלהבות מההתמודדות הזו.
כיוון שאת המשחק לא ראיתי בחג (ארוחת חג עם המשפחה זה חשוב יותר) ראיתי את האולפן של אל גזירה באנגלית אחרי המשחק. היו שם הטיפוסים הכי לא פרובנצילים (מקמנמן, טרי ונבלס וכאלו) והם ריירו על המשחק בצורה לא פחות גדולה מאשר בכל מקום אחר (אני מנחש שכולל אצלנו).
אמנם שם לא הראו את שליט. אבל זה (והפרשנות המצויינת) פחות או יותר ההבדל.

אסף THE KOP 10 באוקטובר 2012

לא ראיתי הקלאסיקו, או איך שלא קוראים לו.
תאמינו או לא – נשארתי בחיים ומבלי תחושת חסך.

אליאור 10 באוקטובר 2012

ברור! כי בטח ראית את ליברפול עושה עוד 0-0 ביתי עם סטוק (?), זה כדורגל במיטבו!!!
אתה גבר-גבר, כי לא ראית את הקלאסיקו…

אביאל 10 באוקטובר 2012

אליאור – כל היופי בכדורגל הוא שהריגוש ממשחק של קבוצתך (גם אם הוא מול סטוק) כל כך גדול שאפילו ברצלונה מול ריאל לא משתווה אליו, כי אחרי הכל הדריכות, השמחה והעצב, המתח הלא נגמר, הלא להיות רגוע גם שהקבוצה שלך מובילה 3 במחצית, זה הדבר המדהים באמת בכדורגל.

ואני אוהד ריאל רק לשם ההבהרה, חשוב גם לשמור על פרופורציות בנוגע לקלאסיקו.

אסף THE KOP 12 באוקטובר 2012

תשובה של אוהד הצלחות טיפוסי.
טמבל-טמבל, את מי תאהד עוד 10 שנים ?

סער כהן 12 באוקטובר 2012

ציפיתי הרבה יותר למשחק שלנו נגד סטוק מאשר לקלאסיקו, כן, כמו שתעדיף להיות עם חברה שלך ולבלות איתה מאשר לראות את בר רפאלי.

ומי טען שהמשחק שלנו נגד סטוק יהיה טוב יותר?

פנדלוביץ 15 באוקטובר 2012

5 שנים אחרי שתתחתן, ואהובתך תהיה כבר שמנמנה ומעט מקומטת ולא סקסית, ואתה מכריס, מקריח והופך לסוג של ג'ורג' קוסטנזה, תזכיר לעצמך את המשפט הזה.

ג'רמייקל רוג'רס 10 באוקטובר 2012

אני דווקא חושב שזה מצויין שילדים בני שש אוהדים רק את בארסה ולא שום קבוצה בארץ. אני חושב שטיול הברמצווה לקאמפ נואו עדיף על הכותל ויום אחד הילדים האלה שיתבגרו אחרי שהתחנכו על התשתיות והמתקנים ואיכות המוצר שמספקים באירופה יססרבו לקבל את המוצר שנקרא כדורגל ישראלי ויביאו לשינוי צרכני.
הרי הדור שלנו ילך לבלומפילד או לכל חור אחר בלי שום קשר לתנאים אולי השינוי בכדורגל בארץ יבוא דווקא מהילדים האלה שלא יודעים מי זה אלירן עטר אבל חולים על בארסה

אריק 10 באוקטובר 2012

התמונה של שליט עם אייל גולן בעיתון בקלאסיקו כאילו זאת הייתה מסיבת העצמאות אכן גרמה לקבס. מאז ואינני רואה את משחקים בערוץ 5 אלא באנגלית/רומנית/רוסיתספרדית/איטלקית הדרבי הזה פחות יוצר אצלי אנטגוניזם. אבל אני מצטרף לאזי ואסף גם אני ראיתי רק דקות בודדות משני משחקים מתוך השלושה שהיו עד עכשיו וגם לי המשחק הזה מעניין את התחת.

עפר ויקסלבאום 10 באוקטובר 2012

זה אני, או שבכל פעם שאתם רואים ילד בחולצה שרשום עליה FCB בא לכם לתת סטירה לאבא שלו?

רועי 10 באוקטובר 2012

כשיהיו לי ילדים אני אקנה להם חולצות של בארסה. לכל אחד. נראה מי יעז להוריד לי סטירה על זה שאני רוצה שהילדים שלי יגדלו על הקבוצה שהתאהבתי בה בילדותי.

MG 11 באוקטובר 2012

אולי דניאל סאנצ'ז ליברה.

רועי 11 באוקטובר 2012

חה

מורן 11 באוקטובר 2012

צודק… גם זה שיש 6-7 מפגשים בשנה לא תורם יותר מדי

רפאל 12 באוקטובר 2012

בארסה-ריאל. יריבות אבסולוטית שעשתה את כל השאר חסר משמעות.
הכי טוב זה להדליק את הטלוויזיה עם שריקת הפתיחה, לכבות מיד בסיום ולראות מראש מתי המשחק הבא. זהו.
כל המשחקים האלה על פער נקודות בטבלה זה אחיזת עיניים, מתאים לתפישת עולם של ילדים במקרה הטוב.

MG 12 באוקטובר 2012

גם לי מתחשק להפליק לכל ילד מתלהב ביסודי עם BFC, בעיקר אם זה היה מזמן וילדים אחרים שאלו את הצפונבון הטחון המתלהב על העולם מה זה? אפשר לחשוב שלא ניסית להיות "מאאאגניב" והיום הכעס שלך הוא רק על זה ש"גנבו" לך את הקבוצה, את הסטטוס כאוהד ברצלונה. חדשות לי אליך ידידי, גם אתה "גנבת" את הקבוצה. היה לנו כינוי לילדים כמוך, תן לי להזכר… ילד כאפות, כמדומני. והיה סגרנו מעגל.

רועי 13 באוקטובר 2012

אז מה שאתה אומר בעצם זה שלאהוד קבוצה אומר לגנוב אותה?

MG 13 באוקטובר 2012

לא. לכעוס על אחרים שאוהדים אותה רק כי אתה כבר לא כזה מיוחד בעיניי עצמך זה לגנוב אותה.

רועי 13 באוקטובר 2012

MG, יש איזו קבוצה שאתה אוהד בעולם (חוץ ממכבי חיפה כמובן) ?

MG 15 באוקטובר 2012

רועי, התגובות האלה לא שלי, אלא של מתחזה.

coachteam.co.il 22 ביוני 2013

very good, Are you contemplating taking up sport fishing.

Comments closed