עשר הערות על גמר גביע המדינה

על מה חשב אלכס טיוס בהמנון, על מי נזרקה החלודה של נעימי, מי רוצה חיבוק ולמה ניקו את הידיות של גביע המדינה?

16-02-2010-10-39-59-Fot11lia_5534582_XS

1. הגיטרה של סינגולדה ניסרה את האוויר של יד אליהו עם "התקווה" בביצוע מפתיע. זה היה ביצוע מבריק למרות שהסאונד חרך קצת את האוזניים, ונדמה היה שאנשי המחלקה הטכנית של ערוץ 1 עומדים על עמדת הדיג'יי. שחקני הפועל אילת ומכבי ת"א עמדו אלה מול אלה, ליד דן חלוץ החנוק בחליפתו עמד שמעון פרס זקוף בכפיפותו, מתפלל לאטמי אוזניים. דייויד בלו, סילבן לנדסברג ואלכס טיוס תהו מדוע נבחרו רק שני הבתים הראשונים משירו של נפתלי הרץ אימבר עבור ההמנון הלאומי שלהם והאם המנגינה מקורית או נגנבה משיר עם סלובקי.

הקהל ליווה בשירה את הצלילים של הגיטרה החשמלית, מנסה לא להתבלבל במילים (עכשיו "צופיה" או "הומיה"?) ותהה איך זה יכול להיות שסינגולדה כאן ללא שלמה ארצי, והאם ארצי יכתוב על כך בטור שלו ב"7 ימים". התשובה התקבלה למחרת בבוקר: ארצי התלונן בטורו על תוכניות הבישול בערוצי המיינסטרים. ככה זה לפעמים במשפחות – אבא מיינסטרים מתלונן על אמא מיינסטרים. אולי הוא משוכנע שאצלו, במחתרת השוליים האומנותית בה הוא פועל, הדברים אחרת.

לפעמים הדבשת לא רואה את הגמל שלה.

2. תחילת המשחק הפיחה אופטימיות. השימוש של אילת בגייטס המשיך את הקו של חצי הגמר, אילת נראתה מוכנה ומפוקסת. לרגע היה נדמה שגייטס הופך לבייבי סופו או את סופו לבייבי. אבל אז החלה מסכת החילופים של בלאט. קטש הרגיש צורך להגיב. באותו רגע הוא הפך, תודעתית, ממוביל למובל. לא רק בלוח התוצאות אלא בהכתבת אג'נדה. מסיבת חילופי הזוגות החלה, גייטס ירד ופתר לבלאט את הבעיה העיקרית שלו. לאילת נעלמה אופציית המסירה פנימה והיא הגיעה למצבים של סוף שעון עם זריקות קשות שיצרו מצבי משחק מעבר עבור ת"א. ואז הגיע בלו.

3. סחורציאניטיס הוסיף למשחק ההגנה שלו על הלואו פוסט אפקט של ניסיון חטיפת המסירה פנימה. זה מפתיע את המוסר שלא מתאר לעצמו שהאיש הגדול מספיק מהיר ברגליים כדי לעשות חצי עיקוף של המתקיף ולצאת עם הכדור, אבל לאחרונה זה מצליח, ואם סופו לא יוצא עם חטיפה הוא יוצא עם דיפלקשן או איזה זינוק הירואי שמזניק את המנייה שלו בבורסת הלוחמים. אבל נדמה שהסיבה העיקרית לכך היא חוסר הרצון שלו להתמודד באחד על אחד. לאו דווקא מול המתקיף אלא דווקא מול השופטים. הסיכוי שהוא יחטוף עבירה ממגע לגיטימי בלואו פוסט גבוה יותר מכל גבוה אחר.

4. ההתנהלות של קטש מול נעימי היא לא של מאמן-שחקן בלבד, אלא יש לה משמעויות קבוצתיות. על מעמדו של ניב ברקוביץ', על הפעלת גייטס, על משחק הפיק אנד רול. עיני השחקנים נעוצים בגבו של קטש, המוביל אותם להסרת המוקש של סיטואציית נעימי. הם בודקים כל תנועה, כל אמירה, ומציירים בראשם קווים של מה מותר ומה אסור. הם שואלים את עצמם אם המפקד שלהם איתם. נדמה שקטש מבין שנעימי, בצורה בה נעימי חווה את עצמו, לא יכול להיות רול פלייר. או שהקבוצה שלו, או שאין קבוצה. "אם אני לא משחק אין משחק". קטש, עד עכשיו, בחר בקבוצה המקורית שלו, במסר תקיף וראוי להנהלה שלו. מעניין למה כל זה נזרק הצידה בגמר הגביע.

יושבי השורות הראשונות ניגבו את דש בגדיהם מרסיסי החלודה שעפו לעברם ממפרקיו של נעימי. שימוש בו כברירת שמשון הוא רעיון ראוי, אבל הוא נשלח למערכה מוקדם מדיי, מבלי שניב ברקוביץ' קיבל צ'אנס להוכיח שהיום זה לא היום שלו. מבלי שאבד כל סיכוי לחזרה עם הכלים המוכרים של אילת. מבלי שהבמה של "אין ברירה" הוכנה כראוי והייתה יכולה לשמש פלטפורמה לקאמבק הירואי של נעימי הנלחם נגד כל העולם. שמשון נותר קירח, שוב.

5. ארבעים וחמש דקות למשחק הגמר והרחובות מסביב לאולם נראו ריקים מדיי בצורה חשודה. הקלות בה נמצאה חנייה גרמה לי לבדוק אם התאריך על גביי הכרטיס הוא התאריך של היום. בשער הכניסה לאולם עמדו מאבטחים שערכו סריקות גופניות אחד על השני כדי להפיג את השיעמום.

יכול להיות שהמנהג הישראלי להגיע מאוחר לאירועים ("החופה תיערך בשעה 20:00" – כן, בטח…) הוא הסיבה לפארסת הכרטיסים והכניסה המאוחרת של חלק מהקהל. אי אפשר באמת להנות מערב בו נמחצת בתור, התעצבנת ונלחצת במשפך, מסוכך על ילדיך ונזרק אל תוך רחבת הכניסה, חסר אווויר ומלא עצבים. הגיהינום הוא התור הישראלי. אבל יציאה מוקדמת מהבית נתפסת כייקיות, פראייריות. והייקים, תראו איך הם גמרו. ומי ייצא פראייר במקום הזה.

6. בעיתון כתבתי שאם דייויד בלו היה נותן משחק כזה ביורוליג, היו אומרים שהסקאוט של המאמנים האירופאיים לא קיים, ואיך עוזבים שחקן כזה, ובליגה, למאמן ישראלי, זה בחיים לא היה קורה. אז קרה.

באבולוציית הפיק אנד רול נכנסה חסימה בין שני גארדים. לעיתים זו הכנה לפואנטה של התרגיל ולעיתים זה כדי לנצל את ההתגובה ההגנתית האוטומטית שמופיעה בתור חילוף בין גארדים – ואז ההתקפה משאירה את ה-3 מול הרגליים של ה-1 ואולי אפילו מורידה אותו ללואו פוסט. אבל כשדייויד בלו חוסם לפיק אנד פאפ, גם אם הוא משחק 4, החילוף זועק לשמיים. מתי בלו עבר שחקן בכדרור? אילת הגיבה בעזרה וחזרה, אוחיון הגיב במסירה, בלו הגיב בשלשה, הקהל הצהוב הגיב במחיאות כפיים.

או עזרה מהצד החזק בחדירה של גארד כשיש קלעי בפינה. זה ה NO NO הראשון בספר ה"לא תעשה בהגנה". מה עשו אילת? עזרו על חדירה של אוחיון. בלו והקהל הצהוב הגיבו שוב, צפויים שכמותם, באותה תגובה.

למזלה של אילת בלו נמצא בכושר קליעה טוב אבל הוא ידע ימים אבסולוטיים יותר. הוא עשה לאילת הנחה עם כמה החטאות, אבל בסופו של יום הם נמלטו מן האספלט ומן העיר המקומטת אל הלגונות השקטות.

7. כמה בדידות יש בספר התרגילים של הפועל אילת. הפילוסופיה הקטשית, המקדשת פיק אנד רול בסיום כל התקפה, מבאסת אותי ברמה האישית, בגלל קטש השחקן. בגלל שנדמה ששיחה על כדורסל עם קטש יכולה להמריא למחוזות שיכולה לספק רק הנרקוטיקה. אני תוהה אם לא חסר לקטש גיוון התקפי לסיטואציות משתנות. ברגעי משבר, בפתרונות הגנתיים שהיריבה מעמידה בפניו. האם זה לא הופך את השחקנים לחד מימדיים? האם החשיבה שלהם לא מתקבעת? האם היצירתיות לא גוועת?

8. כחוויה משפחתית, העידוד במשחק היה ראוי, נקי, ספורטיבי. כל מה שאנחנו רוצים שיהיה בספורט שלנו.

אבל מתחת לשכבות מחיאות הכפיים ניתן היה לראות שכמו כל יצור אנושי, הקהל של מכבי ת"א רק רוצה חיבוק. שמישהו יגיד להם שהוא אוהב אותם. שיהיה בסדר והחושך יעבור בבוקר. הקהל של אילת הוא חלומם הרטוב. האילתים עדיין רואים במכבי ת"א כקבוצה שיש לכבד, בטח גם מעודדים אותה באירופה, הם לא מקללים את פניני ולא יוצרים אנטגוניזם. הם נורא חמודים, במיוחד שהם מפסידים. אז הקהל הצהוב מחא להם כפיים, כמו שסוליית הנעל מוחה כף רגל על שטיח.

9. ויזואלית, מפגן האוהדים האדום בחצי הגמר היה מרשים, כמו אפקט וידאו אנושי. טקסטואלית, אוי לאוזניים. וביום ראשון יש דרבי ואיתו יחזרו שירי שואה והתאבדות. כמו שמכבי ת"א נראית (למרות שיש מצב לירידת מתח אחרי זכייה בתואר), וכמו שהפועל נראית ללא לימונד ונאור, עדיף לקהל האדום ללכת לעודד את הפועל ב"ש.

10. ניצחון ביתי על אשדוד (מקום 12 בליגה) בשמינית הגמר, ניצחון ביתי על בני הרצליה (מקום 11 בליגה) ברבע הגמר, ניצחון ביתי על מכבי ראשל"צ (מקום 10 בליגה) בחצי הגמר.
בגמר כבר הייתה למכבי ת"א בעיה בדרכה אל התואר הנכסף. אילת (מקום חמישי בליגה!) הייתה הקבוצה הביתית (אבל ישבה בספסל של הקבוצה האורחת ויריבתה לבשה מדים צהובים כמו קבוצה ביתית). אבל היא התגברה. והגביע, לאחר שידיותיו נוקו היטב מטביעות אצבעותיו של משה קצב ,הוענק לקפטן שלה. ברכות למכבי ת"א על זכייתה ה-41 בגביע המדינה.

מרשים, לא אפי
סוצ׳י (1). לקח אנושי פשוט

91 Comments

טל בן יהודה 8 בפברואר 2014

אם הצלחתי להבין נכון את מס' 1, לא ממש אהבת את בחירת האיגוד, ואני חייב לחלוק עליך בגדול.
האמת שאין לי מושג איך זה נשמע על הפרקט, אבל מהמושב של בשורה 8 בשער 7, זה היה אדיר.

אני כנראה שמעתי את ההמנון בעשרות משחקים, ורק שניים עולים לי בזיכרון כשאני חושב על אלה שהביאו לי צמרמורת. הראשון היה אברהם טל בגמר הגביע של שנה שעברה בביצוע מעולה ומרגש, והשני היה ביום חמישי בביצוע המרענן של סינגודלה.

לדעתי מגיע לאיגוד שאפו ענק על כך שפגע בול עם הבחירות שלו בשנתיים האחרונות. ואם יש משהו שאני מצפה לו כבר עכשיו בגמר הגביע הבא (בהנחה שמכבי תהיה שם כמובן), זה לראות את מי יבחרו לבצע את ההמנון.

אגב, עוד קטנה לסיום. אני באמת לא חושב ש״האם אנשים יודעים את המילים להמנון״ צריך להוות שיקול.

לגבי כל השאר, ללקק ת׳אצבעות.
יש המון אמת בנק׳ 8, שאני מאמין שארחיב עליה ממש בקרוב.

דורון קרמר 8 בפברואר 2014

עזוב תיקנתי בטקסט שלי.

דורון קרמר 8 בפברואר 2014

טל ההמנון היה הברקה.

טל בן יהודה 8 בפברואר 2014

ידעתי שלא הבנתי…
עשה טובה, ערוך ת׳פסקה הראשונה שלי שלא אצא כאן טמבל ;)

אבי 8 בפברואר 2014

הברקה ענקית סינגולדה

בני תבורי 8 בפברואר 2014

לסעיף 8: מרגשים אותי מופעי חמדמדות כאלה. אוהב ששתי קבוצות בלי דם רע מכבדות אחת את השנייה.
לסעיף 1: אכן הברקה עם סינגולדה, אבל הייתי מוותר לו ידעתי מראש שאיכשהו ש. ארצי ישתלב…

טל בן יהודה 8 בפברואר 2014

לגבי 8, בוושי מוחא כפיים לשחקני אילת, לא יכולתי שלא לחשוב ולצחוק מכך שזה רק בגלל שזה אילת.
יריבות אחרות היו כנראה זוכות לבוז בדומה לאלה שהשופטים קיבלו.

איציק 8 בפברואר 2014

פוסט יפה.
לגבי קטש, הוא היה מלך הפיק אנד רול. הוא היה עושה מזה מטעמים באלפי צורות, חדירה מימין, חדירה משמאל, כצירה לקליעה מחצי מרחק או בריחה לשלשה, הוא היה נותן כדור הגשה או לקליעה על ההיי-פוסט. הוא היה בוחר את הרעל ואיתו מעניש. הוא רואה בעיניו כל-כך הרבה אופציות שלא מרגיש צורך באופציות נוספות. הבעייה היא שאת כל האופציות שהוא רואה ויכל לבצע, השחקנים שלא לא רואים או לא מסוגלים לבצע. זה הבאג שלו כמאמן, שהוא מאמין שכל רכז בקבוצתו יכול לבצע את מה שהוא יכל.

הדר קנטור 8 בפברואר 2014

לכבי מחיאות הכפיים של אוהדי מכבי, שלי לפחות הופנו לעודד קטש שתמיד יזכה למחיאות כפיים ממני (גם אם הוא מנצח אותנו בגמר היורוליג)

יואב הצהוב 8 בפברואר 2014

לגבי 1- דווקא זה היה נשמע טוב וחידוש מרענן.
לגבי 9- רגע, הם לא אמרו שהם הפסיקו עם שירי השואה? ששש..אתם עוד עלולים לפוצץ לאוסישקנים את הבועה.

יואב הצהוב 8 בפברואר 2014

נ.ב- מסכים עם הדר מעלי- מחיאות הכפיים היו בעיקר לקטש

מאשקה 8 בפברואר 2014

לא ראיתי את המשחק.
קרמר, טור מופלא וממנו הבנת מה שהיה שם.
חבל לי על יובל נעימי, אפילו שהוא זה שבנה לעצמו את העונה הזאת.

סתמאחד 8 בפברואר 2014

מה הבעיה עם שירי שואה והתאבדות ?
אוהדי מכבי (בכדורגל ובכדורסל) שרים כבר למעלה מעשור את השיר על סלים טועמה מחבל ורק פעם אחת,בצביעות האופיינית לדון שמעון חתן פרס ישראל על שם טל ברודי והמועמד לנשיאות,נקרא הקהל לחדול מכך.
מדוע כל הרגישים לשירי השואה וההתאבדות פחות רגישים לשיר הגזעני על טועמה ?
פעם גם אני התנגדתי לשירי השואה.
אבל אז גיליתי שבהוויה הישראלית כולם עושים שימוש ציני בשואה על מנת לזכות בהישגים פוליטיים ובתמורות כלכליות.
מדוע מה שמותר לנתניהו,ליברמן,בנט,לפיד ושאר הפוליטיקאים מגונה כאשר אוהדי הפועל מנסים להקניט את אוהדי מכבי באמצעות השימוש במילה שואה ?
הקריאה הזו לבטח פחות מגונה משאר השימושים הציניים והיומיומיים במילה שואה.

מכביסט ותיק 8 בפברואר 2014

את הטענה הזאת שלכם שמעתי לפני מספר שנים ואז הבנתי למעשה שלא ניתן להתווכח איתכם. בהתחלה חשבתי שזאת טענה שמושמעת רק ע"י ישראלים בני עידות המזרח שלא "מחוברים" לזכר השואה. אבל אז הבנתי שזה לא קשור לעידה וכו'. זאת פשוט בהמתיות שכלתי שלכם הטינופות האדומות -להשוות בין קריאות נאצי ליהודים או נמני למשרפות או פניני לגז או שתהיה שואה למכבי לבין קריאה למישהו מחבל או אמסלם ההומו או משה סיני בן זונה. אי אפשר להתווכח אתכם בנושא הזה לכן תשארו עלובים נמוכים ללא תארים בכל תחומי הספורט מכדורעף כדוריד כדורגל וכדורסל תתפלשו בבוץ עם חיים רמון ועם רמי כהן. שם מקומכם.

עדידס 8 בפברואר 2014

מיותר לענות לכאלו.
אי אפשר להתווכח עם מי שלא מבין את ההבדל בין לקרוא למישהו בשם גנאי כמו הומו או מחבל לבין לשיר לגבר שאיזה כיף שאבא שלו התאבד או לשיר שירי שואה כאילו השואה היתה איזה משחק גמר מסוג שהוא.
פשוט מיותר.

היסטוריון של ספורט 8 בפברואר 2014

+1000

היסטוריון של ספורט 8 בפברואר 2014

ה+1000 הייתה למכביסט וותיק .
הסתםאחד לצערי הוא לא סתם אלא אוהד וולגרי מייצג של המועדון השפל הנקרא גם הפועל ת"א.

ירושלמי 8 בפברואר 2014

אויש תנוח.
תיכף תגיד שגם מורים להסטוריה עושים שימוש ציני בשואה כדי לשמור על עירנות התלמידים בשיעורים.
המטרה של הפוליטיקאים ברורה, גם אם אתה לא מסכים איתם יש בזה הגיון ולא ניתן לקרוא למה שהם עושים זילות במושג השואה.
לעומת זאת, מה המטרה של האוהדים? איזו הצדקה יש להם לשיר כאלה שירים ולרסס צלבי קרס וכתובות נאצה?
"הקריאה הזו לבטח פחות מגונה משאר השימושים הציניים והיומיומיים במילה שואה." פה חשדתי.

יואב הצהוב 8 בפברואר 2014

ואו, אם זאת הטענה שלכם אז אתם פשוט מביכים. טוב נו, מה אפשר לצפות מקהל שאשכרה שר פאק מכבי ואז כאחד עושה קולות של חזיר?

מכביסט ותיק 8 בפברואר 2014

הקהל של אילת זה קהל שאהד מכבי לפני שהייתה לו קבוצה בליגה. לכן זה טבעי שלא ינק שנאה ותסכול מגיל צעיר כמו שגדלים בגינת אוסישקין או בכינוס תנועות הנוער של שש"ל.
לגבי הערות על קטש- קטש לא היה "מכביסט" מעולם וגם ספק אם יהיה. זה שהוא שיחק שנתים וחצי בקבוצה הבוגרת לא הופך אותו למכביסט. ואם תשאלו אותו הוא לא מרגיש ככה. בתקופה שהוא שיחק ההופעות של מכבי באירופה היו מבישות ויד אליהו היה חצי ריק. ברגע שקטש עזב הכל השתנה. דרך אגב, הוא עזב בשביל כסף…..למי שסופר לשחקנים את הסיבות לעזיבת המועדון. לי אין בעיה עם זה. קטש היה כמו אבי נמני- שחקן ענק סטטיסטיקה אישית מדהימה וקבוצה שנראית פח זבל. אני מקווה שלא יחזור לאמן במכבי למרות שהסיכוי שלא יחזור הוא כמעט אפסי. יש לו כל כך הרבה מלקקי תחת בתקשורת ובנוסף למלקקי תחת יש לו חברים שמקדמים אותו- מקופמן דרך רסקין למעשה כל ערוץ הספורט. כשהקבוצה שהוא מאמן מנצחת אז הכל בזכות המאמן הגדול. כשהקבוצה שלו מפסידה אז זה בגלל ההנהלה שהחליפה את כל הסגל. אבל "החותמת" על קטש הייתה באירוע שהוצנע ונעלם מהזכרון הקולקטיבי של אמצעי התקשורת- הסרט הידוע בו הוא משמיץ את צביקה שרף.

היסטוריון של ספורט 8 בפברואר 2014

-1

ירוק 9 בפברואר 2014

תגיד, אין לך טיפה של מודעות עצמית?

98% מהתגובות שלך נוטפות שנאה לאוהדי, שחקני ומאמני הפועל. ואתה בא בטענות שהם מונעים משנאה?? פשוט הזוי.

מכביסט ותיק 10 בפברואר 2014

אבל 2% הודעות נוטפות אהבה ואיכותיות…. היכן ראית שיש לי טענות? אין לי שום טענות. ההיפך תמשיכו עם שירי השואה ותתאבד. 40 שנה לא רוצים לגעת בכם אנשי עסקים. תמשיכו תמשיכו

red sox 8 בפברואר 2014

מדויק להפליא דורון, מהמילה הראשונה עד האחרונה.

אחרי המשחק של מכבי במדריד, לא להיות מוכן לאוברפליי האגרסיבי של סופו על הכנסת כדור לצבע זה מחדל לא פחות גדול מהטיפול הכושל בפיק-אנד-פופ של בלות'נטל.

ירושלמי 8 בפברואר 2014

לגבי פארסת הכרטיסים שבסעיף 5.
אנשים עמדו למעלה משעה ובסוף נכנסו ברבע השני.
מתי רצית שיגיעו? שעתיים וחצי לפני המשחק? מהו זמן סביר לדעתך שבו אוהד צריך להגיע?
ומה חטאם שהמחשבים קרסו ושלא היו מספיק עובדים שאיישו את הקופות?
אני לא אומר שאוהדים שמגיעים עשר דקות לפני השריקה צריכים להתלונן, אבל זה לא היה המקרה.
בתור אחד שמגיע להרבה מגרשים (אמנם פחות לאולמות) אני יכול להגיד לך בוודאות שהתופעה של לעשות צחוק מאוהדים בקופות היא לא משהו חד פעמי. נהוג לייבש אותם שעות ולגרום להם להתרוצץ בין הקופות שבצד אחד של המגרש לקופות שבצד השני.
גם אם הזמנת כרטיס באינטרנט עם אשראי ברוב הפעמים צריך לעמוד בתור ואין עמדת כרטוס אוטומטית.
יוצא דופן זה בלומפילד ששם יחסית יש סדר.
הבעיה היא שעד שאין סכנה לפגיעה ממשית כמו שקרה ביום חמישי אף אחד לא מקבל החלטה.
הרי ידעו שאף אחד מאותם אוהדים לא חושב ללכת הביתה בגלל שיש עיכוב בקבלת הכרטיסים, אז לא יכלו לקבל את אותה החלטה חצי שעה לפני? כאילו רצו להשתכנע שאותם אוהדים שנמחצו ונדחפו באמת הזמינו כרטיסים, לפני שהחליטו להכניס אותם איחור, והכל כדי שבטעות לא ייכנסו כמה שלא הזמינו כרטיס.

ירושלמי 8 בפברואר 2014

בעוד אני כותב, פורסמה התגובה הבאה בקבוצת הפייסבוק של המועדון.

תגובת מועדון הכדורסל מכבי אלקטרה ת״א בנושא הכרטיסים בגמר הגביע:

אנו תמיד פועלים למען אוהדינו, וכך עשינו גם הפעם. רכשנו עבורם כמות מאסיבית של כרטיסים ובצורה מרוכזת. היו לנו כ-48 שעות לרכוש ולהפיץ כמות של 6,000 כרטיסים. השילוב של הכמות הגדולה מאוד של אנשים שהגיעה להיכל סמוך לשריקת הפתיחה יחד עם תקלה במערכת המחשוב הביאו לעומס חריג. הנושא בבדיקה מעמיקה ואנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע. נעשה הכל שבעתיד הרכישה וההפצה יעברו בצורה חלקה, כפי שהיה תמיד לאורך כל השנים.

יוני (המקורי, מפעם) 8 בפברואר 2014

התור בקופות אחרי שהתחיל המשחק ראוי לתשומת לב רבה יותר. אני נדהמתי כשהגעתי ב-20:40 לראות מעל אלף איש בקופות. יש האומרים 2000. נכנסנו דקה לסוף רבע ראשון, בלי בדיקה בטחונית (באירוע שמשתתף בו נשיא המדינה), בלי אימות שיש לנו כרטיס.

מקבלים SMS עם פרטי ההזמנה אבל עדיין לא נמצא מי שיחוקק חוק שחייבים להיכנס דרך ברקוד שמקבלים ב-SMS או במייל ולא כרטיס מודפס. שיעמידו קופאי אחד עבור 30 איש נטולי טלפון.

אורן 8 בפברואר 2014

דורון,
אני יודע שאתה מאד רוצה שיהיו שירי שואה.לצערך,זה כבר לא קורה.ובשניה ש10 אוהדים מוציאים את המלה הראשונה הם מושתקים.או שאתה לא הולך למשחקים של הפועל יותר,או שפשוט יותר מתאים לך לאמר דבר לא נכון-סתם כדי שישרת את האגנדה שלך על הקהל "המטונף" של הפועל.כנראה שלאוהדי הפועל השירים האלה הפריעו יותר מלך ולאוהדי מכבי שרק מחכים לזה.צביעות מהשורה הראשונה.היתה בעיה חמורה ותוקנה-ונדמה שקשה לכם מאד עם התיקון.קראתי בישראל היום שנורא הפריע לך שהקהל של הפועל עודד גם בסוף,משום שזה נראה לך כהתנשאות.אם הוא היה מקלל והולך הרי הייתי יורד גם על זה.אם הקהל של ליברפול מעודד את השחקנים אחרי הפסדים אתה קורא לזה "תרבות ספורט".יש לך בעיה עם הפועל ועם האוהדים שלה.לא משנה לך איך הם חתנהגו.גם אם הכל יהיה בסדר גמור,כמו שהיה בחצי דמר,תמצא משהו.מאוס וצבוע.מעניין לקרוא מה אתה חושב על אוהדי נתניה הגזענים.בטח לא תכתוב על זה.אכזבה ענקית.מדבר על שנאה ולא מפסיק לשנוא.

אורן 8 בפברואר 2014

ועזוב,תוסיף כבר את כל מה שאתה חושב על אוהדי הפועל-
אשכנזים,שמאלנים,קומוניסטיים,"ההרוג הראשון בדרך", וכו.אני בטוח שמכביסט ותיק ואבי רצון יסכימו איתך.בטוח שתרגיש יותר טוב אם תכתוב את זה.פשוט תפרוק.רבעק,גם על החצי גמר אתה מתלונן?

אורן 8 בפברואר 2014

ואחרון דורון(כי זה ממש עיצבן אותי),
אתה רוצה "תרבות ספורט" ומתלונן שזה לא קיים.וכשזה כבר קיים(קהל שמעודד אחרי הפסדים)אתה מפרש את זה כהתנשאות(תתפלא-יש שמעריכים קבוצה עם תקציב קטן שניצחה את נס ציונה בחוץ ואת ירושלים בדרך לצי גמר).אתה רוצה תרבות ספורט רק שלא תהיה של קהל מסויים כי אתה שונא אותו.אם ככה-אין לך תרבות ספורט.לך תצטרף לאוהדי מכבי שמקללים את שולדברנד.

יניב 8 בפברואר 2014

אתה לא מבין אורן – הרעיון זה להוביל מהלך שבסוף בדרבי כל קבוצה תארח רק את האוהדים שלה – ההרוג הראשון בדרך וטענות כאלה ואחרות .
הבעיה זה שמחר יהיו בנוקיה רק 750 אדומים ולא 10% מהקיבולת כי למכבי חוקים משלה .

אורן 8 בפברואר 2014

יניב,
ממכבי אין לי ציפיות ואף פעם לא היה לי ציפיות.
כן היו לי ציפיות מכותב הטור.תעקוב אחריו גם בישראל היום.אין פעם שהוא לא מפספס סיבה לרדת על הקהל של הפועל.השבוע הוא כתב שהקהל של הפועל עודד אחרי ההפסד בגלל שהוא מתנשא.ופה הוא כותב שהקהל שר שירי שואה וכו.כאילו רבעק ,מתוך 6000 צופים -בוא נגיד 100 התחילו ו5900 השתיקו תוך שנייה.אם הוא לא עשה מעשה שלמה שרף,ואשכרה היה במשחק,הוא לא יכל להחמיץ את זה.אבל הוא יודע את זה וזה מפריע לו.הוא רק מחפש סיבות לטנף,לא באמת מנסה לשפר כמו שבאמת מנסים פה.נמאס.אשכרה מדינה מייאשת.התקשורת אדומה וזה.

דורון קרמר 8 בפברואר 2014

לא יודע איך הגעת למסקנה שאני שונא את הקהל של הפועל ת"א. לא יודע אפילו איך להוכיח את מה שלא ניתן להוכיח.

המילה "מטונף" היא שלך, לא שלי.

גם "אשכנזים,שמאלנים,קומוניסטיים,"ההרוג הראשון בדרך" – אלה מילים שלך. חפש טוב ולא תמצא אותם באף טקסט שלי. גם לא תשמע אותן בשיחות פרטיות. אתה פשוט לא מכיר אותי.

אם קראת את הטור על חצי גמר בטח שמת לב שלאחר המילים עילאי ומתנשא הופיעה בסוגריים המילה "עאלק". המילה "עאלק", על פי מילון הסלנג הישראלי פירושה "לא באמת, לכאורה, כביכול.".

למשל במשפט לדוגמא: "אני שונא את אוהדי הפועל ת"א – עאלק".

בבניין אולם אריק איינשטיין תנוחם.

אורן 9 בפברואר 2014

דורון,
דבר ראשון-סחטיין על התגובה.
דבר שני-אז מה זו ההערה הזו בטור הזה?
זה מה שלקחת מההצגה של האוהדים?באמת הם היו עסוקים בשירי נאצה או שהיו עסוקים בשירי אהדה?
משפחות שלמות באו למשחק והיתה אווירת חג אמיתית.

המלוח 8 בפברואר 2014

מה לעשות שה-100-200 בולטים ורועשים ולכן הורסים לכולם? במשחקים של מכבי כדורגל יש 100-200 (כנראה יותר בסביבות 30-40) ששורקים בוז כששרים לראדי, ואני מתבאס על זה שאין דברים כאלה.

יניב 8 בפברואר 2014

אתה מתבאס – אבל השירים בכדורגל לא נפסקים – ואי אפשר במאסות של קהל להשתיק את המאה אחוז – אבל אוהדי מכבי רוקדים על האחוז שכן והנהלת מכבי רקדה ורוקדת על האחוז שכן וזה מה שמניע חלק מהשיח – ואתה יודע ? זה חלק ממה שלא עוצר את הקריאות .
מה שחשוב זה האם חלק משמעותי בקהל נלחם בזה ומה עושה ההנהלה – במקרה של מכבי כדורגל 2 התשובות הם חיוביות – הגיע הזמן שתקבלו שגם בהפועל זה כך .

ורק מילה אחרונה – פניני את הרעש קיבל בעיקר על זה שיום קודם שלח אותו מי ששלח בהנהלה של מכבי להטיף לאותו חלק קטן בקהל של הפועל נימוסין והליכות – ועל זה נאמר – עאלק!

המלוח 8 בפברואר 2014

יניב, אני מקבל ומאמין שגם בהפועל שורקים בוז בשירים האלה- בדיוק כמו במכבי. מה שאני מסה להגיד הוא שהאחוז הרועש הורס לכולם. לא צריך "לרקוד" על זה, אבל לא לדבר על זה בכלל בעייתי יותר בעיניי, ולהתייחס לזה זה יותר מלגיטימי. בעיניי אני ואתה ו-90% מהאוהדים מסכימים בנושא ואין פה עניין של "לרקוד".

יניב 8 בפברואר 2014

כן לדבר -אבל לפרק מוקשים בצורה נכונה -כשמכלילים בצורה גסה אז שולחים 11000בעלי מנויים ל3משחקי רדיוס כי כמה עשרות התנהגו כמו חוליגנים .
צריך לדעת מתי יש בקבוצה מסוימת קומץ בעייתי ולראות איך שאר הקהל מטפל בו -בעיני תופעת לה פמליה חמורה בהרבה משירי קומץ אוהדים .
במקומות שנלחמים בתופעות כאלו צריך להבליט את מי שנלחם .
וזה שהפועל מביאה 6000 אוהדים לחצי גמר זה בשורה לכדורסל .
אתה קורא טורים מסוימים ופשוט מתבאס -ואת קרמר אני אוהב לקרוא והתבאסתי מהכללה למשהו שעוד לא קרה.

מכביסט ותיק 10 בפברואר 2014

תמשיכו לשקר כאן תמשיכו לשקר לעצמכם. אם אתם רוצים לראות האמת תכנסו לסרטון ביוטיוב חצי הגמר גביע בכדורסל לפני כמה שנים- 5000 אוהדי הפועל בתצלום נהדר שרים וצורחים שתהיה שואה למכבי. לא מיעוט לא מעט לא מעוט. 5000 צורחים בתצלום נהדר. זה הפרצוף שלכם. עכשיו אולי נבהלתם. לפחות זה.

גיא זהר 8 בפברואר 2014

בסעיף 1 התכוונת לגבי שלושת הישראלים כפי שהגדירם חברך בלאט אני מניח. אני מצטער אבל פרט להבלחות בודדות קטש לא עושה לי את זה בתור מאמן ואילת נראית הכל חוץ מקבוצה מאומנת לצערי הרב. מה שכן פניני כל פעם מוכיח את הפאסון שלו. מה מנומסים בשחקנינו.

דגש 8 בפברואר 2014

מה הקריטריונים שלך לישראלי?
תמיד חשבתי שלציבור הישראלי יש ביקורת עזה על הקריטריונים ההלכתיים של משרד הפנים, אבל גיליתי שלאוהדי כדורסל, בעיקר אלו שלא מחבבים את מכבי, יש קריטריונים נוקשים בהרבה.

במה בלו פחות ישראלי מבלאט? משולדנבראנד? ההורים שלו יהודים, הוא גר בישראל. ההבדל היחידי בינו לבינם הוא שאבא שלו הוא כושי. אמנם התגייר, אבל כושי. וכושי, כידוע, תמיד יישאר כושי. ואצל דייוויד בלו, לא עלינו, הצבע עדיין ניכר. אמנם לא שוקו, אבל בהחלט מוקה.

ישראלי אמיתי הוא לא מוקה. אלא אם כן הוא תימני. אבל אז זה אחרת. יש לו ח' לא R.

יואב הצהוב 8 בפברואר 2014

די נו, אתם הורסים להם את כל התיאוריות! בקצב הזה הם יצטרכו להמציא משהו חדש שמכבי לא בסדר בו..

דגש 8 בפברואר 2014

אני רציני. אני רוצה תשובה. נמאס לי מזה. אנשים שמכבדים את עצמם, שטוענים שהם מסוגלים לקבל את השונים, חוזרים על הדבר הזה. זו התנהגות דוחה כלפי מי ששונה מהם.

red sox 9 בפברואר 2014

מעניין שבחרת דווקא את דיוויד בלו בתור הקייס סטאדי שלך. זה שחזר לארה"ב ברגע שנגמר לו החוזה במכבי. זה שעשה הכל כדי לא לשחק במדי הנבחרת וגם קיבל את גיבוי הקבוצה לכך. זה ששינה את שם משפחתו בטענה שהוא לא רוצה שהילד שלו יתויג כיהודי.

קצת פחות ישראלי מדיוויד בלאט הייתי אומר.

דגש 9 בפברואר 2014

ובלאט לא מת לעבור לארצות הברית ולאמן בNBA? בלו רצה להיות סוכן שחקנים בNBA. כנראה שלהיות סוכן בליגת ווינר פחות קורץ לו.

אבל הבחירה שלי היא לא הנושא. כל העסק הזה רקוב. מה עם אדון שולדנבראנד? ממתי הפועל "לא מעניין אותנו כלום חוץ מהקבוצה שלנו" תל אביב הפכה להיות מגן הציונות? אותי רוני רוזנטל, ששולח את הבן שלו לנבחרת בלגיה, מעצבן. כן, הוא מעצבן אותי. הוא עושה מה שבא לו וזה שזה מה שבא לו מעצבן אותי. אבל אני לא מערער על הישראליות שלו או של הבן שלו. ופה זו הנקודה.

דייוויד בלו הוא ישראלי. הוא רוצה לעבוד בארצות הברית – זכותו. לגור שם אחרי הפרישה – גם זכותו. הוא לא בוגר של מחלקות נוער ישראליות, אבל הוא יהודי שגר בישראל ואת הקריירה שלו הוא חייב לקבוצה ישראלית בשם מכבי תל אביב. הדקדקנות הזו לא במקום. הקריטריונים של מדינת ישראל הם מספיק מחמירים. גם אריה ורשל הוא ישראלי שבחר לעבוד בארצות הברית. היא בחרה להכליל בתוכה כול יהודי, גם אם לא יתחייב לגור בה אחרי הפרישה. מעצבן אתכם? צאו בהפגנות מול משרד הפנים. תגידו שמקלים מדי בנתינת אזרחות לישראלים.

אבל זה לא הסיפור, הסיפור הוא כמו שאפשר לראות בתגובות של אחרים שמחלקות נוער ישראליות רוצות להיות יותר רלוונטיות, שכדורסלנים ישראלים אחרים מרגישים יתרון על פני ילידי חו"ל ורוצים להמיר את היתרון הזה לדקות משחק, ושאנשים שרוצים לפגוע במכבי מנסים לשחק על הצד הזה כדי לגרום להנהלה לעשות שטויות. הרבה אינטרסים שאף אחד לא קשור לביקורת אמתית על הישראליות של השחקנים בישראל.

S&M 9 בפברואר 2014

אתה צודק בנכל, מגילת העצמאות אומרת את זה, חוק השבות אומר את זה.

אבל, ואני לחלוטין לא מסכים עם האבל הזה, אבל – בני אדם תמיד עשו ויעשו אבחנות ויקבעו דרגות של ישראליות, מי יותר קרבי, מי יותר דתי, מי יותר יפה, וכו'. ולכן בשיח הזה, בלו פחות ישראלי.
אפשר וצריך לשים זין על האבחנות האלה, אבל מה לעשות, הן יימשכו, והן, ברמה האנושית, מובנות ואפילו מוצדקות.
בעניין בלו, אני בוחר לשים זין. בעניין גובניקים משתמטים לא. אבל אוהדי ספורט יכולים לבחור את נקודות העניין שלהם, והם רואים בבלו גובניק משתמט, וב… נגיד, נדב הנפלד, פייטר קרבי.

Amnon 8 בפברואר 2014

הקריטריון הוא שיהיה חלק מהכדורסל הישראלי ולא הכדורסל היהודי. זה נתפס לא הוגן שחוק שהיה אמור לקדם כדורסלנים ישראלים מקדם כדורסלנים מאוזרחים. גם אם הם מאוד אוהבים חומוס צ'יפס סלט ושומעים שלמה ארצי.

בלו לא פחות ישראלי מבלאט או שולדבראנד או פניני. בתור ישראלי. אבל הוא פחות ישראלי כשמדובר בקשר שלו לכדרוסל הישראלי, וזה בדיוק הקשר שהחוק היה אמור לקדם. זה לא עניין של מכבי לא בסדר, אבל היא מנצלת במובן הזה פרצה בחוק.

נניח ויש לך חבר שיש לו גם אזרחות פולנית. וממשלת פולין מוציאה חוק חדש שכל פולני שלמד היסטוריה בתיכון מקבל כך וכל כסף, מתוך מטרה ברורה לקדם את לימודי ההיסטוריה בבתי הספר בפולין. ואז אותו חבר יגיש בקשה למלגה הזאת כי הוא למד היסטוריה בבית הספר הישראלי. אז אחלה, הוא באמת לא פחות פולני מוויצק וקובה מווארשה. אבל השימוש שהוא עושה בזכות של החוק הזה היא ממש לא בתום לב. כנ"ל מכבי וכ'ו.

יואב הצהוב 8 בפברואר 2014

אם הייתם רוצים ישראלים טובים באמת, ולא סתם מחפשים סיבות להתנגח במכבי בשם הצדק, הייתם מקימים קבוצות נוער איכותיות, משקיעים בהן, בונים אקדמיית נוער…רגע..בעצם מכבי היא היחידה שעושה את כל זה לא? (אולי חוץ מגליל).
מצטער, אבל החוק הרוסי זה רק תירוץ עלוב

אורן 8 בפברואר 2014

יואב ודגש,
אנסה לינות בענייניות ומקווה שתענו לי כך גם אתם.דייויד בלו חזר לישראל רק כדי לשחק.הוא כבר דיבר על זה שהרבה יותר טוב לו לחיות בארה"ב מאשר בישראל.בלאט ושולדברנד חיים בארץ עם משפחותיהם.שולדברנד נולד בארץ ועשה פה צבא.הוא אולי לא מאושר מכמה דברים פה בארץ אבל הוא ישראלי.דיוויד בלו הוא יהודי שבא לפה רק לשחק כדורסל.זו דעתי.אשמח לתושבה עניינית.

עובר אורח 8 בפברואר 2014

גם לנדסברג עושה פה צבא. לדעתי לראות אותו כ"לא באמת" ישראלי זו חוצפה. באמת יכול להיות שיש הרבה מזה שהוא שחור בהסתכלות המפלה הזאת.

דגש 8 בפברואר 2014

אז מה? אנחנו צריכים לשפוט אנשים על פי המקום שבו הם חולמים לחיות אחרי הפרישה? יש בעיה בזה שהוא רוצה להיות סוכן שחקנים בNBA ולא ביורוליג? יש שם יותר כסף.

סילבן לנדסברג עשה צבא, זה עזר לו?

יואב הצהוב 8 בפברואר 2014

אורן- מדוע בתור הקבוצה שמייצגת את עצמה ולא את ישראל ככ אכפת לכם מישראלים?
ולעניין עצמו- דגש כתב פה את מה שחשבתי בערך מילה במילה. אני גם לא מכיר אף שחקן ישראלי בליגה ברמה של מכבי שלא משחק בה.
לא רואה ברצון של בלו להתפרנס אחרי הפרישה בחול שום בעיה. למה ששולדברנד אמר את אותו דבר זה לא הפריע לכם ?

Amnon 8 בפברואר 2014

ספציפית הפועל תל אביב משקיעה המון כספים בקבוצות נוער, ואף באקדמייה לכדורסל. באמת מתוך תפיסה לטווח הארוך. שוב פעם, אין כאן עניין של לנגח את מכבי, היא פשוט מנצלת יתרון כלכלי שיש לה על חשבון האחרות. קשה לי להאמין שכל בתי הספר בארץ לכדורסל וכל המתנ"סים שייכים למכבי, ובכל מקרה אין לזה קשר לעובדה שהחוק הזה לא נועד לשחקני כדורסל יהודים מחו"ל. בין אם הם חיים אח"כ בארץ ובין אם השחקנים הישראלים יעברו אח"כ ויגורו בשבדיה כל החיים.

דגש 8 בפברואר 2014

איזו מין תשובה זו "לא לכך החוק נועד". למי אכפת ממה שהתכוון מי שחוקק את החוק. ומי אמר שהמטרה שלו הייתה הגונה?

ואם לא לזה התכוון החוק הישראלים שבאו לכאן ממקום אחר צריכים לקבל יחס דוחה כזה?

S&M 9 בפברואר 2014

יואב הצהוב, אם היית יודע כמה שזה מצחיק להגיד שמכבי בונה שחקני נוער, היית מחזיק את הבטן ומתגלגל על השטיח מרוב צחוק.

מכבי אוספת שחקני נוער מוכנים מכל הארץ, ולא בונה כלום בעצמה.

דגש 8 בפברואר 2014

יופי, אנחנו מתקדמים. אבל קצת קשה לי עם מושגים מופשטים כמו "מזוהה עם הכדורסל הישראלי" בשביל להבין מה פסול ומה ראוי. אז בטח אין בעיה עם זה שמשחקים בחו"ל, כי יש הרבה כשרים ששיחקו בחו"ל. ובכלל, מי מזוהה עם הכדורסל הישראלי בעשורים האחרונים יותר מעודד קטש? אז כנראה הבעיה היא בכדורסל המכללות בארה"ב. רגע. זה לא מתאים לדייוויד בלאט. אבל בו אף אחד לא נכנס. ומה כבר הבעיה בכדורסל המכללות? בכדורגל נורא מתרגשים כשאסולין משחק בנוער של בארסה. ובכלל מה הקשר להמנון המדינה בפוסט הנוכחי? הסברת לי שהנושא הוא כדורסל טהור. ורגע, אני אף פעם לא הרגשתי שלמישהו יש בעיה עם ג'ייק כהן. כלומר, ניצלו את קיומו כדי לנגח קצת את מכבי, אבל רק כחלק מהעדר. הוא לא חלק מהזרים הנוראיים שבאו להשתלט על הכדורסל התמים שגדל כאן.

בקיצור, תפסיקו עם זה. זו שנאת זרים עלובה. אז הוא "לא מזוהה". יעבור הזמן והוא יהיה מזוהה. אם תקבלו אותו כחלק מכם. אבל אתם לא רוצים לקבל את מי שלא גדל כאן וזאת הבעיה. מותר שהכדורסל הישראלי יהיה מושפע מאנשים אחרים. הוא יכול להיות מוגדר על ידם. אבל אתם לא רוצים לקבל אחרים, אתם רוצים כדורסל 'טהור'.

בעיה שלכם. טוב שבמכבי לא מקשיבים לכם.

יואב הצהוב 8 בפברואר 2014

+1

יניב 8 בפברואר 2014

מכבי מאוד מקשיבים לזה – הרבה יותר ממה שאתה מוכן להודות בזה – ההנהלה שלך היא זו שלפני כמה שנים שמה את ״הצביון הישראלי״ כמטרה – זו ההנהלה שלך שדיברה על החוזה של ליאור אליהו כפרמיה ששולמה בגלל ה״צביון הישראלי״.
בשנה הבאה ככל הנראה בלאט לא יהיה במכבי – ואז אתה תראה איך במשפחת פדרמן שומעים שוב את הקולות ומכניסים לסגל יותר צברים .

לענייננו – זו מדינת ישראל על המורכבות שבה – הישראליות והאזרחות הישראלית מייצרת כל מיני וריאנטים שונים של אזרחים – כולם טובים ומקובלים – מכבי לאורך השנים ניכסה לעצמה את הישראליות באינספור אלמנטים – אני עוד זוכר את פיני מנשק זקני רבנים ועושה הליכות בערב שבת ועל הדרך ממציא מחדש חוקים בהלכה – מכבי כל השנים נעה על הציר שבין הרצון להיות קבוצה חזקה לבין להיות נבחרת ישראל מחוזקת – עכשיו זה מתהפך קצת ואלה שהכי לחוצים מזה הם אלה ששומעים את הקולות .

דגש 8 בפברואר 2014

אני יודע וזה מבאס אותי. בינתיים לא רואים את זה ולזה התכוונתי. נקווה שבלאט יזכה בגמר הNBA או במה שלא יהיה זה שיבטיח לו חסינות.

אבל זה לא מנקה את אלו שלעגו למנשקי הזקנים ועכשיו לועגים לאימא הגויה של לנדסברג.

יניב 8 בפברואר 2014

אני אגיד לך מה דעתי – מכבי היא ארגון שתקציבו גדול על הליגה והתחרות – כל חוק רוסי או סלובני שיחוקק פה – לא ייתן לזה מענה – מכבי תמצא את הדרך להעמיד סגל של 12 שחקנים חזקים .
ביום שמכבי תפסיק להסתכל ולחשוב כל הזמן מה אומרים – היא תוציא מהתקציב שלה יותר – ברגע שמכבי תפסיק לחפש אצל כולם כולל היריבים שלה הערכה לדרך שלה וקבלת העליונות שלה – היא תפרח כארגון ותהיה פחות חמוצה .

הסיבה שמשחקים למכבי ״בראש״ ומשחקים לה בראש זה שכל העולם מבחוץ רואה את המאבקים בתוך מכבי ויודע להפעיל את מה שצריך להפעיל -אולי כדאי שמכבי תפסיק להקשיב לתקשורת וליריבים שלה ותעשה מה שטוב למכבי – ומה שטוב למכבי לא טוב לתחרות ולא טוב לכדורסל הישראלי והניסיון לשכנע את כולם שזה לא ככה הוא הטעות .

תהיו מכבי תא ותזכו ביורולויג בשביל מכבי – לא בשביל המדינה .
תרצו להיות שעטנז לא ברור של אינטרסים ומסרים – לא תגיעו לכלום מעבר למה שיש לכם היום ולא באמת יאהבו אתכם יותר .
ואל תנסו לשכנע שמקבלי ההחלטות מאושרים ממה שיש היום – החמיצות במכבי שקופה לכולם .

מי שלא אוהב אתכם היום – לא יאהב אתכם מחר ואת האמת הרווחתם את זה ביושר .

יואב הצהוב 8 בפברואר 2014

האמת? מסכים איתך לגמרי. נראה שאנשים שוכחים שתפקידה של קבוצת ספורט בשורה התחתונה היא לנצח.

יניב 8 בפברואר 2014

לנצח בשביל המועדון .
כל אחד למועדונו .
ואנחנו מסכימים באמת -אבל גם בהנהלת מכבי נראה לי שמתבלבלים לא מעט בנושא .

דגש 8 בפברואר 2014

אני מסכים במידה מוגבלת. יש הרבה מועדוני ספורט שמנסים לייצג ערכים, גם לאומיים. זה לא חדש, וזה לא כזה נורא בעיניי. הבעיה שלי עם ההנהלה היא שכמו שכתבת, נותנת שישחקו לה בראש. למרות שאני לא חושב שדייוויד בלו פוגע בערכים האלו ואפשר לשווק את זה ככה.

ושוב, כל הדברים האלו לא מנקים בעיניי את האנשים שבוחרים בגזענות ושנאה (מוסווים היטב) כדי לפגוע במכבי. את זה שלכולם זה כבר ברור שיש בעייה עם זה שטיוס (התגייר, תנו לי דת שיש לה מבחן קבלה לגברים יותר קשה מזה של היהדות.) מקבל דקות בחוק הישראלי. את זה שכמו שאתה יודע, הפועל בדרך כלל נהגה להיות הקונטרה ה"שמאלנית" (נקרא לזה ככה, זה לא באמת קשור לפוליטיקה.) אבל עכשיו היא הפכה ל"ימין קיצוני" שמכבי מנסה ליישר קו אחריו.

יניב 9 בפברואר 2014

תופעה כמו מכבי כדורסל לא תמצא בהרבה מדינות – יש פה משהו אחר – שהתפתח מתוך סיטואציה מסוימת .
גם בהפועל מייצגים ערכיים – הפועל היא קהילה וסיפור חינוכי טוב בהרבה היום – הנרטיב שעולה מהפועל הוא מרשים ובעיניים זרות ערכי מאוד .
אחת הסיבות בעיני לעובדה שמאז החזרה של הפועל לליגת העל מכבי נכנסה ללחץ גדול זה שהסיפור הנוכחי של הפועל ערכי הרבה יותר משלה .

ולגביי השנאה והגזענות , כנס לכל דרבי באירופה ותשמע את האמוציות האלה – גם שימון לא בדיוק מאוהבי הפועל – זה שאומרים גזענות ושנאה כמה וכמה פעמים זה לא אומר שהמסר נכון – רק שהחזרה עליו אפקטיבית .

גיא זהר 9 בפברואר 2014

זו היתה עקיצה לבלאט ולנרגנות שהפכה אותו לתואם צביקה שרף וחבל. ככנראה זה בא עם התפקיד. לי ממש אין בעיה עם כיפוף החוקים שהגיע בזמנו לשיא עם כמדומני אמנדה בירד שבאדיבותו של קלמונוביץ השם יקום דמו ניצלה את חוק השבות לשחק כבוסמנית ברוסיה והיתה בארץ אולי יום. העובדה שמכבי לא ממש שלמים עם העניין אחרת מדוע בלו איננו הקפטן? הצביעות של המערכת שם משעשעת אותי.

אנונימוס 8 בפברואר 2014

נתחיל בזה שהאיגוד והמנהלת יקבעו שעות נורמליות למשחקים, וגם יעשו את זה זמן רב מראש ולא כמה ימים לפני, כשזה נתון לשינויים עד הרגע האחרון פחות או יותר.
אחרי זה שיבואו בטענות לקהל.

דגש 8 בפברואר 2014

העיקר שלדייוויד בלאט היה ברור שזה ההימנון הלאומי. הוא לפחות לבן.

דורון קרמר 8 בפברואר 2014

את עניין השחור והלבן אתה זה שהעלית, בטקסט זה לא נרמז לרגע. אם ג'ייק כהן היה עדיין במכבי הוא בוודאי היה מוזכר באותו משפט.

מתאזרחים שינו כאן את הכדורסל, לטובה, גם לרעה. טל ברודי הביא מהפכה. גם בארי ליבוביץ', וילי סימס, ועוד רבים וטובים, ועוד רבים ולא כל כך טובים.

זו לא עניין לאומני. גם לא עניין של גזע. זה עניין של דינמיקה של ענף ומנועי הקיום שלו. הענף הזה התפתח בזכות אמריקאים. שחורים ולבנים, יהודים ולא יהודים. אבל מי שגדל בתור ילד ונער במחלקת נוער, מי שמאמן נוער, רוצה לראות פרי לעמלו ואופק התקדמות. ואם ישנה סכנה של הצפה מלאכותית בזכות קשרים לאומיים רופפים וניצול הזדמנויות ציני של הנהלות על מנת לזכות בתארים, המנוצלת על ידי פירצה בחוק המגדיר לאומיות ואזרחות, לגיטימי להילחם בזה.

דגש 8 בפברואר 2014

אתה עובד, אתה רוצה לראות פרי לעמלך. אתה לא רוצה להתחרות במכללות עשירות בהרבה מיבשת אחרת. לגיטימי.

אבל אל תעשה מזה עניין לאומי. זה לא.

זה אולי עניין לאומי במובן של "קנו תוצרת הארץ". אבל את זה אנחנו נותנים לאנשים לבחור, לא מכריחים אותם. ולא מצביעים על כל מי שלא גדל על התקווה.

דגש 8 בפברואר 2014

ועוד משהו:

אם כל הזרים היו לבנים וחמודים, ובמקום קעקועים היו להם שמות יהודיים כמו 'כהן', זה היה מצליח פחות. אז גם אם אתה לא מפריד ביניהם, כי האינטרס אצלך הוא זהה, בציבור זה מתקבל אחרת ומעורר רגשות אחרים.

גיא זהר 9 בפברואר 2014

בורטרייט עליו השלום היה ישראלי בדיוק כמו שארפ, שלא נתבלבל. תשאל את שארפ או לחילופין מרסר האם הם מגדירים עצמם כישראלים. אם אתה רוצה לשאול לבן תשאל את מייק קרטר?

תומאס נוימן 9 בפברואר 2014

צריך להבדיל בין "אזרוח" של שחקנים שאינם יהודים, לבין שחקנים יהודים שהם אזרחים כמוני וכמוך, מכוח חוק השבות. דיוויד בלו יותר "ישראלי" מג'ונתן פולארד. חוק השבות איננו "פרצה בחוק" – הוא הוא החוק. יש כאלה שלא ממש אוהבים את זה (למשל, אני), אבל כל עוד זה החוק, כל יהודי שרק נוחת בארץ יכול לקבל אזרחות. חוק השבות הביא לנו את טל ברודי שאחראי על מהפכה בכדורסל הישראלי. מהפכה זו לא היתה פחות "חזקה" אם ברודי היה בוחר לחיות בחו"ל לאחר פרישתו. חלאס – ישראלי זה ישראלי. מכבי לא צריכים להיכנע לפרופוגנדה הזאת.

שמעון כסאח 8 בפברואר 2014

6. חסימה לכדור בין גארדים זה לא אבולציה זה רטרו, ככה זה התחיל.
ההתפתחות ביכולות של 1-2-3 היא זו שהחזירה את האפשרות הזאת כי כפי שנכתב החילוף האוטומטי כבר לא פותר את הבעיה אוטומטית.

Amnon 8 בפברואר 2014

דורון, אתה איש כדורסל ענק. אבל אתה פשוט שונא את הפועל תל אביב. זה לגיטימי בתרבות ספורט, אבל באותו מובן זה לגיטימי לשנוא את שמעון מזרחי.

אגב, היום יורוספורט כתב-"בליצקריג של ליברפול על ארסנל". שבוע שעבר אקוניס על קרי-"מי שמדבר על חרמות על יהודים במינכן, זה מזכיר לי את שנות ה-30, תקופות אפלות". #חוקי_שואה_עאלק

דורון קרמר 8 בפברואר 2014

אמנון, ראה תגובתי לאורן, לא יודע אפילו מאיפה להתחיל להתווכח עם זה.

אז היה כתוב ביורוספורט, ואקוניס אמר. אז מה?

ק. 9 בפברואר 2014

מסכים עם אמנון, גם אם אתה לא שונא הפועל.
טור שכולו מאסטרפיס ותענוג לקריאה הכתמת עם נקודה מספר 9.
הייתי בחצי הגמר – ומה שרשמת כמעט ולא משקף כלום.
שירי שואה -0.
שירי התאבדויות שמעתי פעמיים (בערב כדורסל של כשעתיים) – גם בעיני זה עלוב ועצוב ומיותר.

מכביסט ותיק 10 בפברואר 2014

אתם באדום כל כך טפשים. את ערן זהבי הפתכם למכביסט בזכו השנאה שלכם כלפיו. אני בספק רב אם האוהדים הקיצוניים במכבי היו אוהבים אותו כל כך. שמעון מזרחי כבר היה אל לפני שצעקתם לו תתאבד. כעת הוא כבר בדרגה גבוהה מזו. אתם הנשק הכי חזק שלנו. השנאה שלכם זה הדלק אצלנו. איזה מוטיוציה יש לאוהדי מכבי בולעים כל תואר אפשרי בכל ענף? הכל בזכות השנאה והתסכול שלכם. הטוקבקים שלכם ברחבי הרשת כל כך מחממי לב. השנאה ההזויה. התסכול מפרס ישראל לשמעון מזרחי…

קובי (מכביסט) 8 בפברואר 2014

ועכשיו לגבי העתיד…
לאור הפציעות של אוחיון (לפני כמה שבועות) ושל היקמן. אני חושב שהגיע הזמן שבלאט ישתף יותר את לנדסברג. ויתן לו ללמוד איך עושים הגנה דרך הפרקט ולא דרך הספסל. ככה מכבי עשויה להרוויח אולי גו טו גאי ועוד ישראלי חזק בסגל,

בעמדת הסמול פורוורד- בתחילת העונה כשהביאו את בלו. פניני היה גרוע כשלעומתו אינגלס הפציץ. אמרתי אז שצריך לשחרר את פניני. עכשיו היוצרות התהפכו פניני חזר להיות הקפטן האהוב והמפציץ. ואילו אינגלס הולך ונעלם ולכן הוא מיותר ומפריע לשטף של הסגל. בלעדיו יהיה יותר מקום ללנדסברג בעמדה שתיים וסמית' ופניני ישחקו כסמול. אינגלס הראה שהוא יכול לעשות הכל אבל הוא לא מתמחה בכלום וחבל על המקום שהוא תופש,

בעמדת הפאוור פורוורד- בלו הוא הפאוור היחיד כשסמית' ופניני מחליפים אותו מידי פעם. אבל זה רעיון גרוע כי ראינו כבר שזה עובד רק נגד הקטנות. אבל נגד הגדולות זה נכשל בגדול וכידוע העונה תוכרע נגד ריאל בארסה או צסק"א ולא נגד פרטיזן או גלא'. ולכן מכבי חייבת עוד פאוור חזק ואתלטי לצד בלו. ג'וליאן רייט הוא באמת בינגו זול יעיל ואנרגטי. שיתן בדיוק את כל מה שחסר לבלו דהיינו ריבאונד נקודות בצבע ושמירה חזקה,

בעמדת הסנטר- טיוס וסופו נחמדים אבל חסר להם המון דברים בשביל להעמיד עמדה מושלמת. קודם כל הם מרבים לצאת בעבירות טיוס בגלל חוסר הניסיון וסופו בגלל הממדים שלו. מעבר לזה היכולת שלהם מהעונשין פשוט שערוריה שלא מתאימה לקבוצה כמו מכבי. בנוסף גם יכולת הקליעה החלשה שלהם שמוגבלת רק לקליעה ממש מתחת לסל מאפשרת ליריבות לסגור אותם די בקלות.

ולסיום בעיית הגובה שלהם (2.03-2.06) משאירה את מכבי תמיד בנחיתות מתחת לסל. וכבר ראינו איך פלייס ומריאנוביץ' מנצלים את זה. אם מכבי תקבל בהצלבה את ברצלונה עם טומיץ' ולורבק היא תודח בסוויפ אפילו עם יתרון הבייתיות. ורייט לא האיש שיוכל לעזור עם הבעיה הזאת. לכן צירוף זול של שחקן מנוסה כמו דריוס לברינוביץ' (2.12) תפטור את כל הבעיות. הקליעה שלו משלוש (43%) תרווח את הצבע. הקליעות עונשין שלו (90%) יאפשרו לבלאט להישאר עם סנטר במאני טיים ולא יאלצו אותו לשחק עם פורוורד. הגובה יתן מאצ' אפ מתאים. ובנוסף יהיה יותר מרווח נשימה עם סופו שלא יצטרך להסתכן באיזה פציעה מיותרת!!!

7even 9 בפברואר 2014

עוד גביע על חשבון משלם האגרה

יואב 9 בפברואר 2014

מה זאת אומרת ״ברגע שמכבי….. אז היא תוציא מעצמה יותר״.
5 אליפויות יבשת. לא מספיק טוב?
ברגע כשמכבי תקשיב לכל מיני עצות שכאלה, אז אולי היא תפסיק להיות מכבי.

ק. 9 בפברואר 2014

מסכים עם אמנון, גם אם אתה לא שונא הפועל.
טור שכולו מאסטרפיס ותענוג לקריאה הכתמת עם נקודה מספר 9.
הייתי בחצי הגמר – ומה שרשמת כמעט ולא משקף כלום.
שירי שואה -0.
שירי התאבדויות שמעתי פעמיים (בערב כדורסל של כשעתיים) – גם בעיני זה עלוב ועצוב ומיותר. פרומיל מיותר במופע עידוד ותמיכה מרשים ביותר.

דור 9 בפברואר 2014

אז סעיף 9: שירי התאבדות למזרחי היו גם היו, כמו בקרב חלק גדול מהקבוצות בליגה (טוב, חוץ מאילת). אפשר להתווכח האם זה ראוי ונחמד, אבל לא נראה לי כמו משהו שחורג מהקללות הסטנדרטיות במגרשי ספורט ("שופט אתה הולך למות היום, מכרת ת'משחק אתה אדום", "הלוואי שיישרפו החזירים האדומים", מישהו?).

אבל שירי שואה? אנחנו מדברים על 10 שניות בערך, שבהן חלק אחד האדום מהקהל צעק "שתהיה שואה למכבי", וחלק אחר, גדול הרבה יותר (לפחות לתחושתי) צעק *לעברו* בוז?

יש קמפיין רחב, ומוצלח, להשתיק את קריאות השואה בקהל של הפועל. באימיילים שנשלחים לאוהדים לפני משחקים. בכריזה לפני משחקי בית. בשריקות בוז כשחלקים בקהל משתמשים בשיטה הכי זולה כדי לקבל תשומת לב. אז הנה, הם הצליחו (שוב) לקבל את תשומת לבך. וזה מבאס אותי לא רק כאוהד הפועל, אלא סתם כאוהד ספורט, לדעת שלא משנה מה תעשה – ומה קבוצת האוהדים ששייכת לך תעשה – בסוף ישימו לב יותר לחבורת אידיוטים מאשר לרבים שיוצאים בגלוי נגדם. ההתעסקות הזאת כבר משעממת ומייאשת.

ואני בכלל לא מדבר על ההתייחסות לכמה דקות של קללות מול שעה ומשהו של עידוד, שאפילו אתה נאלצת להודות שהיה מרשים. העיקר שרק צהובוני הספורט מחפשים את הנמוך והרע.

הערת צד: למיטב הבנתי, היום בדרבי קפטן מכבי ת"א יהיה גיא פניני. קפטן הפועל ת"א יהיה, בהיעדרו של מתן נאור, יהונתן שולדבראנד. סתם, עובדה מעניינת.

אורן(המקורי) 9 בפברואר 2014

דור תביו,
אותם אנשים שלא אוהדים את הפועל שמחים אם יש את השירים.הסיוט שלהם,שהולך וקורה,זה שזה ייפסק.הם רק ייחכו לעוד נפילה.אין להם שום מטרה אמיתית שזה פוגע באמת.כי אם זה באמת היתה המטרה האמיתית שלהם הם היו פונים לטפל בקהל שלהם(קריאות גזעניות שעדיין נשמעות).

דור 9 בפברואר 2014

מצד אחד זה נכון, זה די נוח לאוהדי מכבי. במשחק האחרון נגדם ביד אליהו, כשאחד האוהדים לידי התחיל לשיר "שתהיה שואה למכבי", אוהד מכבי ששמע את זה עודד אותו להמשיך. אנחנו דאגנו להשתיק אותו די מהר. לצביעות שבלהזדעזע מהקריאות האלה ולהריע במקביל לגיא פניני אין אפילו טעם להתייחס.

מצד שני, אני חושב שבקרב אנשים שהם אינם אוהדי מכבי/בית"ר, זאת פשוט הסטיגמה שמדברת יותר מאשר העובדות בשטח. נראה לי שזה המקרה של הפוסט הנ"ל.

תומאס נוימן 9 בפברואר 2014

כל העליהום של אוהדי מכבי על שירי השואה היה מיותר לחלוטין וטפח על פניהם בפרשת פניני. מלכתחילה לא היה צריך לצאת נגד זה, וגם לא נגד "שמעון מזרחי תתאבד". תנו לאוהדי הפועל להתבוסס בחופש הביטוי המגעיל של עצמם. ובכלל לכל האוהדים באשר הם – יש ביטויים מגעילים, שצריך לבלוע אותם, ויש ביטויים גזעניים, שאסור להשלים איתם.

דור 9 בפברואר 2014

אמת.

מכביסט ותיק 10 בפברואר 2014

נותנים להם בכיף

זיזו 9 בפברואר 2014

דורון,

לגבי סעיף 3, לצערי רוב מוחלט של השריקות נגד סופו נשרקות על עבירות מחוץ לצבע.

רוב השריקות נגדו הם או כשהוא מנסה לחטוף אחרי עיבוד של מכבי או באוברפליי ביציאה על הגארדים של היריב.

מרבית העבירות שלו הם טיפשיות ומיותרות.

מיעוט זעום נשרק כאשר הוא מונע סל קל של היריב.

חוסר היכולת שלו להבדיל בין עבירה טוב לעבירה מטופשת זועק לשמיים .

אני חושב שפעמים רבות הם נגרמות בגלל עייפות שמשפיעה על שיקול הדעת.

אני הייתי אוסר עליו לנסות לחטוף בירידה להגנה.

בפוסט זה נחמד להפתיע את היריב בגלל הזריזות המפתיעה שלו אבל הייתי רוצה לראות אותו משתמש ביותר אפקטיביות במסה שלו כמו שהוא עושה בהתקפה.

ממילא הוא לא חוסם גדול ואין סיבה שישרקו לו יותר מידי עבירות.

הוא רק צריך לדחוף החוצה, אני לא רואה ששורקים לו על זה יותר מידי.

יואב 9 בפברואר 2014

יופי של שירת שואה היתה היום.
32 .

דור 9 בפברואר 2014

סחתיין. הגיע לכם. אולי בפעם הבאה הקהל שלכם יעודד גם לפני ה-20 הפרש. אולי גם מישהו לפחות ינסה להשתיק את "טועמה מחבל" המבחיל (וגם את "שתהיה שואה להפועל" שתפס יפה בשער 7. וכן, גם אצלנו המצב היום היה מבאס). אבל עזוב, תיהנה מהערב הזה.

Comments closed