המהיר יותר

השפעתה של התקינות הפוליטית על סדרת הגמר בנבא

1. לברון ג׳יימס, אמן השורה התחתונה, יציר כפיה של תרבות שמקדשת ניצחונות, אליפויות ושורת רווח, הופך בסדרת הגמר הזו לילד המועדף של תרבות הנגד, זו שמקדשת את הפוליטקלי קורקט. ממי שהכתיב במיאמי מהלך עסקי של בניית קבוצת חלומות כדי לזכות באליפות כאן ועכשיו, הופך לילד שמקבל ליטוף על הראש וחיבוק קולקטיבי על זה שניסה השנה ולא הצליח להתמודד מול הילדים הגדולים, המוצלחים יותר.

״לא נורא, העיקר שניסית״, הוא משפט שיכול להקהות את טעמו האכזר של הפסד לילדי המילניום הרכים והחלשים, אבל לא למישהו כמו לברון שגדל על לנצח או למות. העובדה שזה באמת נכון, ולקליבלנד הנוכחית, עם לברון טוב ככל שיהיה, או לכל קבוצה אחרת בעולם אין סיכוי מול גולדן סטייט, בכלל לא משנה.

״תראו לי לוזר שמח ואני אראה לכם לוזר״, אמר וינס לומברדי, שלא היה שורד את התקופה הזו, של ילדי הsnowflakes.

מה זה snowflakes?

זה אלה:

Millennial-Snowflakes

תראו למשל את מאמן הבייסבול הזה. אי אפשר להסיר ממנו את האוזניים על השפה הישירה, הפוגענית והאמיתית מדיי בה הוא מבשר לילדים שהם צריכים לגרום ליריבים שלהם לבכות, ועל הדרך גם שאבא שלהם לוזר (ואת התגובה המצחקקת והמובכת של הילדים, שלא מורגלים לבוטות הזו כי כיסו להם את החיים בדבש ושושנים):

בניגוד למאמן הזה, הטרנד הלא פוגעני השתלט לחלוטין על שפת ההוראה ומי שמצליח לפענח מה המורים רוצים להגיד בתעודת השליש של הילד שלהם צריכים מילון עברי – פוליטקלי קורקט כדי לפענח אם הילד גאון, עצלן, צריך ריטלין, ציפרלקס, רסיטל, סתם משועמם, או הוא דווקא סבבה לגמרי.

בחינוך גופני למשל, מורה שלא רוצה לפגוע ברגשות תלמידיו מחלק את הכיתה שלו לאחר קבלת תוצאות של ריצת 60 מטר למהירים, מהירים יותר ומהירים ביותר, כדי שאף נפש צעירה ורגישה לא תקבל את העובדה המצערת שהיא איטית כמו שירות הלקוחות של הוט.

אז קבוצתו של ג׳יימס מקוטלגת כרגע כמהירה יותר, רודפת אחרי המהירים ביותר כמו איש שרודף אחרי אוטובוס שעזב לפני רגע את התחנה, והעונה כבר לא ישיג אותו.

וזה מה שג׳ורג׳ קוסטנזה חושב על התרבות הזו, בה כולם מנצחים:

2. מה בסך הכל לברון ג׳יימס רצה? שקייל קורבר יהיה עבורו מה שסטיב קר היה בשביל מייקל ג׳ורדן במשחק 6 של הגמר ב1997 מול יוטה. ומה שג׳ון פקסון היה עבור הבולס בגמר מול פיניקס ב1993. שהמשחק עומד על פוזשן אחד, ואתה קלעי, ושבשביל זה הביאו אותך, שתקלע. ואז, כשאתה מקבל את הכדור, תשים אותו בפנים. כמה קשה זה כבר יכול להיות? אימוג׳י של קריצה.

3. משחק מספר שלוש לא היה עוד משחק פלייאוף בעוד סדרת גמר. זה היה משחק אולסטאר שלוקחים אותו ברצינות, כולל ההגנות. זו סדרה של סוגה עילית, אי אפשר להסיר ממנה את העיניים. אתה לא יכול להרשות לעצמך לרפרף על הפיד בפייסבוק ולקרוא את כל משוררות הרחם כדי להעביר זמן תוך כדי זריקות עונשין, לא כדי לקרוא טינופי רעל ברנז׳איים בטוויטר בפסקי זמן או סתם לבהות בציצים בערוץ אגו בריוויו של וידאו, כדי שחלילה לא תפספס משהו.

זו סדרה שהופכת כל חובב כדורסל לסטוקר של הפעולות על המגרש. כל נשימה שתיקח, כל מוב שתעשה, כל צעד שתיקח, אני אצפה בך.

https://www.youtube.com/watch?v=OMOGaugKpzs

Share on FacebookTweet about this on Twitter

33 תגובות ל “המהיר יותר”

  1. עמית גלילי (פורסם: 9-6-2017 בשעה 12:24)

    קרמר, אהבתי מאוד.( אימוג׳י של כדורסל כתום):-)

    להגיב
  2. אסף (פורסם: 9-6-2017 בשעה 12:27)

    כמו שכבר אמרו – אתה קורא לזה פוליטקלי קורקט, אני קורא לזה להיות בן אדם.
    אבל אם הקטע שלך הוא להעליב בשביל הפרינציפ אז סבבה.

    להגיב
    • אלעד כ (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:04)

      אג'נדה פוליטית במסווה של פרשנות כדורסל

      להגיב
    • איציק (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:13)

      פוליטיקלי קורקט זה תת תרבות שהורסת את התרבות, את היושרה, והכי גרוע, את הנימוסים. הכל צבוע במקום להיות אמיתי.

      להגיב
      • אמיתי (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:16)

        תאכלס!! כולם צריכים להיות כמוני. ואם מישהו נעלב בתהליך אז זבשו.
        אני ואיציק ודורון אנחנו סטרייט שוטרס אנחנו. dont mess with the bull

        להגיב
        • איציק (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:39)

          רק להדגיש את ההבדל ביני לבין אמיתי. אצלי אין שום כוונה להעליב. לטאטא כל דבר בשם פוליטיקלי קורקט פשוט לא נכון. לפעמים צריך להיות ישיר, וקורה שיש מי שנפגע. הפוליטיקלי קןרקט פוגע בהרבה יותר אנשים וחוסר הפגיעה באלו שאין בררה אלה לפגוע הוא חמור לא פחות.
          הדוגמה בוטא ביותר היא הניסיון בכח לא לומר שהאסלם הקיצוני הוא הגורם הכמעט בלעדי בטרור בעולם.

          להגיב
          • אמיתי (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:49)

            גרוע אף יותר הוא לומר שכל המוסלמים הם טרוריסטים..
            הקרב הוא בין קיצונים לבין מתונים, תפיסת עולם דיכוטומית (לוזרים מול וינרים) היא קיצונית גם כן.
            אין לי ילדים (אבל הדרכתי ובקטנה עדיין מדריך ילדים וכמובן שהייתי בחוגים כילד) אבל לא הייתי שולח
            את ילדי לחוג עם מדריך כמו זה בסירטון

            להגיב
            • איציק (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:56)

              לומר שכל המוסלמים הם טרוריסטים לא קשור לפוליטקלי קורקט, זה פשוט שקר שהורס כל חלקה טובה, וגרוע יותר מפייק ניוז.
              מה שהמאמן ההוא אמר היה בעייתי, בטח לדימוי האב שהוא עשה. מצד שני יש משהו בעייתי כשהופכים ספורט תחרותי לחוג חברתי. זה בהחלט נכון לנסות להוציא מהקבוצה שלך את המיטב והניסיון לנצח בהפרש כמה שיותר גדול (הוא כמאמן של ילדים יכול להחליף שחקנים לחלשים יותר כדי לא להשפיל לחלוטין את הילדים מהקבוצה השנייה אם ההפרש גדל מהר מידי, אבל הילדים עצמם צריכים לתת את מלוא המאמץ, כל אחד לפי יכולתו). הבעיה הנוספת במה שהוא אמר זה, מה קורה אם קבוצתו מפסידה, האם הוא יוצר לילדים דימוי עצמי של לוזרים בגלל זה? אחד הדברים החשובים בחיים ובספורט בפרט זה גם לדעת להפסיד. מה שהוא אמר נוגד את כל זה.

            • דיזידין (פורסם: 9-6-2017 בשעה 14:27)

              הפוך חברים.
              מיליוני מאמנים באמריקה אומרים לילדים בדיוק את מה שהמאמן הזה אומר כבר לפחות ארבעה דורות. זה המודל בספורט אמריקאי.
              ודווקא הוא, המורה לאנגלית עם ה-goodder, הוא דוגמא למאמן של עידן הפוליטיקלי קורקט.
              הוא אומר את הדברים בהומור (אבל הוא אומר אותם!) והילדים עולצים. מאמן מושלם בעיני.

            • איציק (פורסם: 9-6-2017 בשעה 14:31)

              עזוב אם אני בעד או נגד הפוליטקלי קורקט. מה פוליטיקלי קורקט במה שאמר, והאם הוא אומר זאת בהומור, האם כל הילדים בגיל זה באמת מבינים את כל הניואנסים? אני מסופק ביותר.

            • דיזידין (פורסם: 9-6-2017 בשעה 14:38)

              הוא בסך הכל מזכיר לילדים שהם פה בשביל לנצח. זה העיקר.
              הוא עושה את זה בדרך של פרודיה על המאמן האמריקאי הקלאסי ועושה את זה נהדר.
              ונראה שהילדים מבינים ונהנים.

  3. עמית זילברבוש (פורסם: 9-6-2017 בשעה 12:40)

    אני מנסה לבדוק אם אני מבין:
    בנקודה הראשונה הכוונה שהעובדה שלא קורעים את לברון כרגע זה בגלל הפוליטקלי קורקט ולא בגלל שהוא משחק ברמה עילאית?
    ואם הבנתי נכון סעיף 2 רומז שכל מה שחסר ללברון כדי להצליח כמו מייקל הוא ששחקני המשנה יעשו את עבודתם?
    כנראה לא הבנתי, שתי הנק' לא מתחברות לי.

    להגיב
  4. אמיתי (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:13)

    נישמע שמישהו מתגעגע לתחפושת קאובויי מפורים

    להגיב
  5. איציק (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:16)

    כנראה שלא קראת הרבה זמן תגובות בדה-באזר.
    אני מסכים עם רוב הכתוב (נא לא לבחון אותי על זה), אבל ממה שאני רואה מהתגובות פה, רבים לא עוקבים אחרי המשחקים בנשימה עצורה כי זה לא מרגש אותם, כיוון שחבורה של עילוים שהתאחדה יחד ב-GS הורסת את העניין והחשק לצפות במשחקים. בעיה שלהם, אבל עדיין זה המצב.

    להגיב
  6. הבן הממזר של ג'ון סטוקטון (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:34)

    תסלח לי על הבוטות, אבל אם הולכים עם כל הקלישאות האלו של "יש רק 2 סוגים של אנשים…", אז הייתה לך קריירה של לוזר.

    אני מקווה שהייתי מספיק לא פוליטקלי קורקט בשביל לעמוד בסטנדרט שלך.

    להגיב
  7. חולוניה (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:37)

    תסתכלו על לברון בשתי הדקות האחרונות של משחק 3, בהגנה ובהתקפה. לא דומה למייקל, בלי קשר לפקסון וקר. לא לקח אחריות, נכשל מול איגי. במחצית הראשונה היה בלתי נתפס, טוב יתר מכל מי ששיחק את המשחק, כולל ההוא. במחצית השניה נשנק, ולא רק בגלל שקיירי היה בלתי עציר. לברון נמדד במדד שייחודי רק לו. ובמדד הזה הוא נכשל, ולא בגלל קורבר. הרי גם אם קורבר היה קולע, לברון לא שמר על דוראנט בשלשה הקובעת. לא הקשה עליו כמו ששומר צריך. אם בגלל שהיה מותש ואם מסיבה אחרת.

    להגיב
  8. צור שפי (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:39)

    כמי שמתעב את השתלטות ה-PC נראה לי בכל זאת שאם נאמץ את השקפת העולם ההובסיאנית אותה מבטא מאמן הבייסבול לכל תחומי חיינו זה יהיה מאוד עצוב.

    להגיב
  9. Matipool (פורסם: 9-6-2017 בשעה 13:55)

    קוסטנזה קלאסי.
    סטינג כתב את השיר הגדול הזה באמצע הלילה כשהתעורר והרעיון על השיר עלה לו. הוא פחד שישכח את זה בבוקר ולכן ישב על הפסנתר וסיים את השיר תוך פחות מחצי שעה. כל השנים חשבנו / חשבו שמדובר על שיר אהבה עד שהוא גילה שבכלל מדובר על בחור שפיתח אובססיה לגבי בחורה. סטוקר לא וירטואלי.

    להגיב
    • dk (פורסם: 9-6-2017 בשעה 17:53)

      אאלט השיר נכתב על התקשורת שעוקבת אחריו (או אחרי מפורסמים אחרים).

      להגיב
      • Matipool (פורסם: 9-6-2017 בשעה 23:42)

        אולי. אני שמעתי אחרת.
        בכל מקרה – שיר אדיר, קליפ אדיר. 8 שבועות מקום ראשון רצוף בארה״ב. מקום שני במצעד העשור המקורי בגלגלצ. פעם ידעתי את כל המילים בע״פ בלי להתבלבל.

        להגיב
  10. ברקוביץ (פורסם: 9-6-2017 בשעה 15:48)

    דן מרגלית לוזר, דורון קרמר ווינר

    להגיב
  11. מיקו G (פורסם: 9-6-2017 בשעה 17:02)

    לכל תת-תרבות יש תת-תרבות נגד. אם מהפוליטיקלי קורקט נקבל תת-תרבות של דושים שאומרים כל מה שבא להם רק כדי לא להיות פוליטיקלי קורקט, זה הנזק הגדול ביותר שהפוליטיקלי קורקט יכל להביא לנו.

    להגיב
    • איציק (פורסם: 9-6-2017 בשעה 17:10)

      והוא יביא, ואפילו כבר הביא אחד כזה לכס הנשיאות במדינה אחת.

      להגיב
  12. איציק אלפסי (פורסם: 9-6-2017 בשעה 17:03)

    פוסט מבריק דורון

    להגיב
    • יאיר אלון (פורסם: 10-6-2017 בשעה 04:45)

      די כרגיל

      להגיב
  13. אביאל (פורסם: 9-6-2017 בשעה 18:27)

    מצוין כרגיל.

    להגיב
  14. ניר (פורסם: 9-6-2017 בשעה 20:38)

    בסרטון מראים משחק סיום עונה ולפי התגובות של הילדים בסרטון, נראה שזאת פעם ראשונה שהם שומעים נאום כזה מהמאמן שלהם, אז או שהוא לא הצליח להעביר להם את המסר כל העונה אם הוא ניסה בכלל לעשות את זה, או שזאת היתה סתם הצגה, בסך הכל הילדים יצאו משועשעים מכל העניין.

    לעומת שנה שעברה קליבלנד הלכו אחורה במקום קדימה בעוד שגולדן סטייט עשו קפיצה משולשת קדימה, אז למה שיהיה כאן פייט?

    יש תחושה קטנה של החמצה בפלייאוף הזה מהפציעה של קוואי שהרסה את הסדרה היחידה שיכלה להיות תחרותית לגולדן סטייט, למרות שלתחושתי גם עם קוואי לא היה לסן אנטוניו יותר מדי סיכוי לאורך זמן והם היו מפסידים 4-1 או 4-2 במקרה הטוב.

    יהיה מעניין לראות איך קבוצות יבנו את עצמן לקראת שנה הבאה, האם קבוצות יבנו את עצמן במיוחד לשעת השין למפגש פלייאוף עם גולדן סטייט.

    להגיב
  15. ברלה (פורסם: 9-6-2017 בשעה 21:20)

    ממש מניפסט לטוקבקיסט המתחיל. מסקרן אותי באיזה עולם אתה חי שבו הבעיה היא שאנשים לא מספיק ביקורתיים? תפתח פייסבוק, תקרא תגובות בוואיינט, נראה לי שזה ישביע את הרעב שלך.
    גם מסקרן אותי באיזה עולם ספורטאי לשעבר מאוכזב שלא יורדים מספיק על ספורטאי אחר על כך שהוא מפסיד למרות שהוא עושה כל מה שהוא יכול כדי לנצח

    להגיב
  16. יואב דובינסקי (פורסם: 10-6-2017 בשעה 00:01)

    לחלוטין זה היה הרגע שבשבילו קורבר הגיע לקליבלנד והוא פספס. אפשר גם להוסיף את ריי אלן ומיאמי לרשימה שציינת.

    להגיב
  17. tazza (פורסם: 10-6-2017 בשעה 12:55)

    דורון, אהבתי את הפוסט למרות שאני לא מסכים עם כולו.
    כמו שראיתי פה בדיון, לדעתי יש יותר מדי התפלפלות על הנושא מבלי לדקור את הנקודה המהותית שהיא למה יש פוליטקלי קורקט? פוליטקלי קורקט נובע מהמון המון המון גורמים, ולדעתי אחד החשובים שבהם הוא השפע. שפע של דעות, אפשרויות ואתגרים. בשלב מסוים, במיוחד בני נוער (ואני עובד אתם קבוע ואני רואה את זה מתפתח אצלהם בצורה נוראית), כשהם נחשפים לכל אותו שפע, לטוב ולרע, זה משגע להם את השכל. וזה משגע גם למבוגרים מהדור הקודם את השכל.
    איך למשל אצל בני הנוער שאני מכיר זה קורה? רואים ילד שההורים שלו נותנים לו הרבה יותר ממה שילד קיבל פעם, מתפתחת אצלו התחושה שזה שלו בטאבו, ולך תאשים אותו על זה, לאחר מכן הוא קולט שהחיים לא דבש וזה מטריף אותו, ממש ככה, מטריף אותו. הוא מתחיל להמציא בעיות כמו קשב וריכוז (לא מדבר על אלו שבאמת יש להם דברים), עושה הצגות וכל מיני דברים ילדותיים להחריד שאנחנו יודעים שילדים בני 6 עושים….רק בגיל 16.

    לדעתי הפיתרון למגפה הזו של הפוליטקלי קורקט הוא ללמד אנשים איך להתנהג, ורצוי יותר מאי פעם, דודה שלי מספרת שהיום הורים בבית ספר צועקים על המורים על כל הערה שהנסיך מקבל בכיתה מהמורה השטני. זו תרבות של פינוק שדופקת לאנשים את השכל.
    וזה התחיל הרבה אחרי שאנשים הבינו שלחלק את העולם לווינרים/לוזרים זו צורה דפוקה באופן מדאיג לראות את העולם, התפישות הדואליות של טוב ורע הן גרועות ולא מעודדות צמיחה מוסרית בשום צורה. זה מצוין רק למסגרות מתקדמות של ספורט תחרותי, שם המיינד סט הוא שונה לחלוטין.
    גישת ווינר/לוזר יוצרת אנשים שמדוכדכים גם כאשר הם בעבודת החלומות שלהם, אבל ההוא שלידך במשרד קיבל את התפקיד שרצית, שהאישה שאתה קם איתה בבוקר לא דומה לאהובתך ד-ימי התיכון.

    ובוא נמשיך עם הסרטון- המאמן ה"גבר גבר" הזה, מאמן חבורה של ילדים והוא נראה כאילו הוא לא עבר את גיל 40 ויש לו קרס ושיזוף פלורסנטי, אז זה אומר שהוא ווינר/לוזר. או שאתה ראש ממשלה או שאתה הומלס? או שאתה ריאל מדריד או שאתה הפועל מרמורק?
    בקיצור, לא מסכים עם רוח הפוסט

    להגיב
  18. יואב בורוביץ' (פורסם: 10-6-2017 בשעה 15:22)

    וינס לומברדי אמר משהו קצת אחר: "תראו לי מישהו שמפסיד בכבוד, ואני אראה לכם לוזר".

    להגיב
    • איציק (פורסם: 10-6-2017 בשעה 17:13)

      אתה סותר את כל תיאוריית נבחרת ישראל בכדורגל.

      להגיב
  19. Rocky1 (פורסם: 11-6-2017 בשעה 06:46)

    וואלה לברון מהדור ה"ישן" של העבודה הקשה והלחימה ללא פשרות, וסטף ודוראנט מהדור ה"חדש" המפונק והבכיין, שחושב שהכל מגיע לו. מהתיאור הזה נשמע כאילו יש ביניהם 20 שנה הבדל, מינימום עשר. אה רק ארבע שנים הפרש? לא נורא, בואו לא ניתן לעובדות להרוס סיפור טוב.

    נשמע יותר כמו הורים בני 45-50 שמתוסכלים מהילדים שלהם, ולא יודעים מה לעשות איתם… מי הקריי-בייבי האמיתי בכל הסיפור הזה?

    להגיב

מה דעתך?