מי צריך את זה בכלל

1. כולם מתגעגעים למה שהיה כאן פעם. למכבי ת"א של פרץ וטבק, בית"ר של מלמיליאן ואוחנה, הפועל של שייע ואקהויז, נתניה של בר ולביא, מכבי יפו שלאוננה וקביליו, אפילו הפועל עכו של יחיאל המאירי ושלום אסייג.

פעם היה כאן כדורגל, מקוננים מבוגרים שזוכרים וצעיריםשעדיין לא נולדו אז. פעם היו נלחמים, רצים, אוכלים את הדשא, לא מוותרים על אף כדור. פעם היו שחקני נשמה שנלחמים עד הסוף. פעם כולם היו ישראלים. היום, עם כל הזרים, הכדורגל רק הולך לאחור.

פעם, שוכחים האוהדים, מבוגרים וצעירים, לא היו שידורים ישירים. לא של הפרמייר ליג, לא של הבונדסליגה, אפילו לא של הליגה הלאומית, הרבה לפני שהפכה ל'ליגת העל'. לא ידענו מה באמת קורה שם, ביבשת הישנה, לא היה לנו למה להשוות. כולנו הכרנו את קווין קיגן ופליקס מגאת, כולנו שמענו על בוב פייזלי, אולי אפילו על ברנקו זבץ'. אבל זה אף פעם לא היה מספיק כדי להשוות, וכל שנותר לנו הוא להתמוגג מול ארבעים ומשהו דקות של איזה תקציר ביום חמישי בערב.

Jano

היום כולם מרושתים, יכולים לראות כדורגל מתי שרוצים, איפה שרוצים – פרמייר ליג, בונדסליגה, לה ליגה, סריה A, ליג 1, ואם יש ישראלי שמחמם את הספסל בפראלימני אז גם את הסיפריוט. ובזכות ערוץ הספורט – הערוץ האהוב, הערוץ הדגול – גם לנו יש ערוץ סימולקאסט המוקדש למשחקי גביע המדינה.

*

יום שלישי בערב, שרדר אוריגינל הגיע לברלין, ניפגש בעוד כמה שעות. וכבר הספקתי לשלוח קורות חיים, לעצב את האתר שלי, לדבר בטלפון עם שני חברים ולסיים את העונה השנייה של Continuum, אז עכשיו אני הולך על ערוץ הקיבוץ, כי גם בחו"ל אפשר להנות מכדורגל ישראלי משובח.

250 צופים בקרית שמונה, 500 במושבה, כנראה שאותו מספר צופים ב'לויטה', אולי אפילו פחות. סיבוב שמיני בגביע המדינה, ולא נראה שמישהו מתעניין במיוחד במה שקורה שם. ככה זה כשהמשחק המרכזי הוא אשדוד נגד מכבי ת"א. אין יותר מדי עניין בשידור שכזה, אלא אם כן אתה אוהד שעריים, הפועל כפ"ס או אום אל פאחם. וערוץ הספורט לא מקל על החוייה.

יכול להיות שאיכות השידור לא משהו, אבל כשמתחברים לשידור דרך לינק שמצאתי באינטרנט אי אפשר להתלונן יותר מדי. העיקר שהתמונה לא קופאת. אבל מצלמה אחת? בכל משחק? בלי הילוכים איטיים? בלי הילוכים חוזרים? שום דבר, רק מצלמה אחת, עם קלוז אפים במקום מצלמת רחף או דשא, עם תקריב במקום הילוך חוזר אחרי כל שער, כל הדרך לאמצע המגרש ולחידוש המשחק. שער בוינטר! מבשר יונתן כהן, אבל במקום הילוך חוזר מקבלים הקלטה של המהלך שהוביל לשער, כאילו זה קרה הרגע, ממש עכשיו, בשידור חי עאלק. פספסתם את השער? בתום המשחק ישודר תקציר, יש למה לחכות.

*

פעם היה כאן כדורגל, מקוננים האוהדים. פעם, שוכחים כולם, לא היו שידורים ישירים. הכדורגל הישראלי לא הדרדר ברמה, ההפך ההוא הנכון. רק שכאשר יש למה להשוות אפשר להבין למה אפילו מכבי חיפה רצה בסלואו מושן.

מזל שהיום לא משתמשים במצלמות פילם, לא צריך להחליף סרט באמצע המשחק. אבל אחרי שמתרגלים לשידורים מקיפים עם תריסר מצלמות ויותר, עם איכות HD, עם זוויות צילום שקובעות במפורש אם השופט בן זונה או לא, פתאום מצלמת וידאו אחת ב-2014 נראית פחות כמו שידור של ערוץ ספורט מסחרי ויקר ויותר כמו אל ריאדה פיל אוסבוע, יום שני, 18:30, 1983.

*

אפשר לצפות במשחק כדורגל משנות השמונים, לצפות במשחק מהמאה ה-21, להשוות בין השניים ולהבין שאשכרה השתפרנו, אבל אין שום תירוץ בעולם לצילום משחק עם מצלמה אחת בלבד. וכשברקע שומעים את שלמה שרף צורח "תמסור לו ימינה, נו כבר!” ומכריז ש"נתניה יכולה להסתדר בלי ערן לוי" (בישול ושער), אפשר בשקט לוותר על השידור העלוב ולכתוב את הפוסט. שרדר עוד לא הגיע, אבל אני פורש. מזל שאשדוד – מכבי מתחיל עוד מעט. הי"א מגרש די מחורבן, אבל שם לא יעזו להסתפק במצלמה אחת. משחק מרכזי, אתם יודעים, שייחנקו כל השאר.

*

2. אז מספרים לנו שאשדוד עדיין לא הפסידה העונה בבית, שמכבי ת"א סיימה בי"א בתיקו אפס ו'בקושי' ניצחה בבלומפילד, עם שער עצמי ועוד שער בדקות הסיום, כאילו ששער עצמי ועוד שער בדקות הסיום שווים פחות משלוש נקודות. ויש לי עוד קצת פיקנטריה – העונה הפסידה מכבי בליגה לקבוצות דרומיות מדי או צפוניות מדי. באר שבע, קרית שמונה, למי יש כוח לנסוע עד לשם, מעייף. ורק פאולו סוזה לא שם זין על פיקנטריה ועל "מצעד ההשפלות של מכבי ת"א" ועולה עם ריף פרץ, גאל מרגוליס ועומרי אלטמן.

אני אוהד מכבי ת"א, ואני מודיע לכם קבל עם ועדה – לא אזיל חצי דמעה אם מכבי תעוף מהגביע. בשבילה זה ביזנס, הרי המטרה האמיתית היא ליגת האלופות, ולא צריך גביע כדי להפוך לרוזנבורג של ישראל. אצלי? מאבק של שלושים ומשהו מחזורים לעונה עושה לי את זה הרבה יותר מאשר ניצחון או הפסד מקריים במפעל של חמישה משחקים לכל היותר. מה כבר שווה זכייה בגביע? מה זה אפילו אומר "מחזיקת גביע המדינה"? מה יש לעשות עם תואר שכזה, תוספת סטטיסטית לעמודת הארכיון של אתר המועדון? ולמה פיסת פח מעוצבת אחת שווה יותר מהשניה רק בגלל שאחת נקראת 'גביע המדינה' והשניה 'גביע הטוטו'?

וכמה מרגש שהפועל ר"ג זכתה בגביע וירדה ליגה באותה עונהואיזה יופי שבית"ר/שמשון מליגה א' הדיחה את מכבי ת"א בשמיניתוסכנין עם הגביע הראשון של המגזרומעלות/תרשיחא העפילה לשמינית הגמרכמה רומנטי….

לא מעניינים אותי כל סיפורי הברבי האלה, והקבוצות הקטנות מהליגות הנמוכות מעניינות אותי אפילו פחות. כדורגל משחקים בסוף השבוע, מול קבוצות פחות או יותר שוות, לא ביום שלישי בשש בערב מול הפועל כפר אז"ר או מכבי אום אל ג'חנון. אפילו לערוץ הספורט לא באמת אכפת, אחרת היו שולחים יותר ממצלמה אחת.

 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

חשיבותו של הבוז
תדיאוש גבטנר, תזכרו את השם

59 Comments

ran 29 בינואר 2014

כנס ליוטיוב לראות
את התקציר של הנבחרת מנצחת 4-1 את פורטוגל ב 81
ומעניין אם עדיין תאמר ששיחקו פה פעם בסלואומושן.

ערן לוי 29 בינואר 2014

את הנבחרת מנצחת את פורטוגל בגארבג׳ טיים עם יום נדיר של השחקן המהיר בארץ ראיתי כבר ב-81. אז כן, אני עדיין אומר ששיחקו ומשחקים כאן בסלואו מושן, ואת הערת ה״סלואו מושן״ כתבתי על הכדורגל הישראלי, לא על משחק אחד בין ישראל לפורטוגל שנערך לפני 33 שנה.

אריאל גרייזס 29 בינואר 2014

ברור ששיחקו אז בסלואו מושן, כי בכל העולם שיחקו ככה. אולי הרמה פה היום יותר גבוהה ממה שהיה בשנות השמונים, אבל ביחס להתקדמות של העולם, אנחנו הלכנו אחורה

ערן לוי 29 בינואר 2014

אני מניח שזה עניין של הגדרה. אפשר לומר שבהשוואה לעולם הלכנו אחורה, אפשר גם לטעון שכמו כל העולם גם אנחנו הלכנו קדימה, רק פחות.

כנראה שרוב השחקנים של פעם לא היו עומדים בקצב המשחק ובכושר הגופני של ימינו אנו, אפילו בליגת העל. בסופו של דבר הכל עניין של פרופורציה.

אריאל גרייזס 29 בינואר 2014

"אתה צריך לרוץ הכי מהר שאתה יכול כדי להישאר במקום. כדי להתקדם אתה צריך לרוץ לפחות פי שתיים יותר מהר"

דגש 30 בינואר 2014

אריאל, נכון. אבל זה לא מה שאומרים, וזה מאוד מאוד חשוב:
אומרים שפעם היה יותר טוב, אז מנסים לחזור אחורה.
כולם צריכים להפנים שפעם היה פחות טוב, ושצריך לכוון קדימה.

סתמאחד 29 בינואר 2014

ערוץ הספורט שלקח את משחקי גביע המדינה ודחק אותם לערוץ בתשלום שרוב אוהדי הכדורגל לא מנויים עליו נוהג לצלם במצלמה אחת גם משחקים בליגת העל בכדורסל
זה מבטא חובבנות ואת העובדה שמנהלי הערוץ אדישים לביקורת כלפיהם
בעבור חלק מאוהדי מכבי ההפסד לאשדוד משמעותי משום שהם השתוקקו לדאבל (קל) וגם העונה זה לא יקרה

אבי 29 בינואר 2014

ערן טור מעולה.
ורק הערה על שלמה שרף בהקשר לערן לוי:
עצוב היה לשמוע את שלמה מתעקש מול רן מלובני, רז זהבי ויונתן כהן שהיללו את יכולותיו של ערן, אבל האיש בשלו, לא מעניין אותו המספרים שלו, הכדורגל המלוטש שלו. הוא זוכר לו את הג׳ל בשיער בגיל 17 ומתעקש שהוא שחקן שלא מתאים לליגת העל! עצוב…
שלמה שרף איבד מהלגיטימציה שלו, הוא רק גימיק בעיניי.

משה 29 בינואר 2014

אני חושב שערן לוי מתאים לליגת העל, אני בטוח שלא הייתי רוצה אותו בקבוצה שלי. הוא אחד השחקנים הכי מוכשרים בליגה אבל הוא אחד הכי סטטיים וחסרי קשר לכדורגל מודרני שראיתי (תסתכל על ערן זהבי ותסתכל עליו, ואני לא ממש אוהד מכבי). הוא טוב לכל קבוצות השכונה בארץ (כל קבוצה שהיא לא התלאביביות, ב"ש, חיפה או ק"ש לדעתי ותו לא.

אבי 29 בינואר 2014

אין ספק. אין לנו חולק על כך שהוא ל מקצוען ולכן הוא לא הגיע לרמות הגבוהות, כי אם הוא היה כזה הוא היה עושה קריירה ארוכה באירופה, כי לאף אחד בארץ אין את מה שיש לו ברגליים, גם לא חמישה ערן זהבים.
אך הביקורת שלי על שלמה..להגיד שהוא שחקן של לאומית…והוא היה מכניס אותו כמחליף כמו בפוטבול שמכניסים רק לבעיטה את השחקן זה עלבון, זאת חלמאות.

אדם 29 בינואר 2014

מדוע חתיכת הפח שווה יותר מהשנייה או בכלל? זה די פשוט, כי יש לה עבר ויש הסכמה שהיא שווה משהו. באותה מידה אני יכול לשאול, למה אליפות שווה משהו, הרי היא רק מעידה מי יותר עשיר וכו וכו.
לומר שזה לא חשוב לך זה כמובן היציאה הקלה במצב של הפסד. מילא אם היית אומר שלקהל לא מזיז לזכות בגביע, אז אולי היה לטיעון שלך משקל כלשהו, אבל זה לא המצב.
וליגת האלופות? מה זה מעיד בכלל, מזל בהגרלה?

בקיצור, כל אחד יכול להגדיר מה כביכול חשוב או לא אבל הטענה כי מפעל הוא חשוב נקבעת על ידי הקולקטיב

ערן לוי 29 בינואר 2014

הטענה על חשיבות מפעל לא מסונפת אוטומטית לקולקטיב, גם לאינדיבידואל מותר להחליט מה חשוב בשבילו ומה לא. לא מעניין אותי מה חושב הקהל של מכבי, הבעתי את דעתי האישית. דבריי נכתבו מפני שזו יציאה קלה מההפסד? אתה לא מכיר אותי, אתה לא מודע לרמת האהדה שלי, לדעות האישיות שלי על כדורגל בכלל ואהדה בפרט, אבל אתה כבר יודע שכתבתי את מה שכתבתי כי זו יציאה קלה מהפסד. בחייך, תיצמד לעובדות, לא לתיאוריות ערטילאיות.
וליגת האלופות זה כסף, הרבה כסף.

יש עבר והסכמה בחוגים מסויימים גם על מילת נשים.

אדם 29 בינואר 2014

אם אתה מבקש ממני להיצמד "לעובדות" אז בבקשה, גם אתה. הרי כתבתי באופן ברור כי כל אחד יכול להגדיר לעצמו מה כביכול חשוב לו. וכן, לא סתם כתבתי כביכול כי בהמון מקרים אנחנו מגלים רק בדיעבד מה חשוב לנו באמת.
עכשיו, בנוגע לשאר הדברים, יש דבר שנקרא טיימינג. לכתוב דברים כאלה בתזמון הזה די מכריח אותי לחשוב בכיוון אותו כתבתי. אם היית כותב את זה בתחילת השנה או לפני שבוע, לא הייתי כותב את שכתבתי.

וכסף זה תירוץ נחמד, לא יותר טוב מתירוץ שיגיד שהגביע הוא רומנטי.
האם ליגת האלופות עדיפה מאליפות? לדעתי לא, אבל זו רק דעתי. האם היא עדיפה מגביע? גם לא בטוח. אבל על אלו ולא מהסיבה היחידה שבכדורגל העולמי יש היררכיה מוחלטת והקבוצות שלנו (שלי לפחות) לא נחשבות. הן שם רק כדי להראות שהכל כביכול בסדר, והעולם ממשיך להסתובב על צירו.

ערן לוי 29 בינואר 2014

מעולם לא טענתי שהשיטה העולמית טובה או מוצלחת, קפיטליזם זה לא הקטע שלי. התייחסתי לגביע המדינה, וההקשר בין ההפסד של מכבי ולא על עובדות.

ביקשתי שתיצמד לעובדות בנוגע לדעתך הנחרצת על אדם שכלל אינך מכיר, לא על דעתך על ההגדרה העצמית.

כסף זה לא תירוץ, כסף זו עובדה. קבוצות עשירות מצליחות יותר. ליגת האלופות לא עדיפה מאליפות מהסיבה הפשוטה (בארץ) שבלי אליפות אין ליגת אלופות. היא בטח עדיפה ממשחק גביע עם מאתיים צופים ורמה עלובה שמשרת את הפרובינציאליות של מועדונים מפרברי רחובות או הגליל המערבי. גביע לא משקף יכולת רציפה, רק הצלחה נקודתית, ואותי זה לא מעניין, ואת הקהל זה לא מעניין, והאוהדים השרופים ימשיכו לאכול את הלב על הגביע שהלך, בגלל זה האוהדים השרופים ביציע והמקצוענים על הדשא ובמשרדי ההנהלה.

אדם 29 בינואר 2014

אין לי שום דעה עליך, יש לי דעה על התזמון של המילים והקונוטציה שהן מעלות בי, זה הכל. כשאתה מעלה פוסט אתה אמור לצפות שאנשים יפרשו את הדברים שהם קוראים באופן בו הם נראים בעיניהם.

ומה שאתה אומר ממש לא נכון בנוגע לגביע. עובדה, מכבי מילאו את היציע שלהם באשדוד. עובדה, בחצאי גמר וגמר הם גם ממלאים את ר"ג (להבדיל מבגביע הטוטו למשל). בוא נסתכל על קבוצות שיש להן 200 אוהדים ורמה נמוכה ונטען שזה לא מעניין, לא נשמע לי הכי רציני. חוץ מזה, לא חושב שלמישהו מפרברי רחובות אכפת אם זה מעניין אותך או לא.

ואני לא מבין את הטענה האחרונה שלך בנוגע למקצוענות. באמת.

ערן לוי 29 בינואר 2014

אדם, העיתוי מקרי.

הקהל שאני מדבר עליו הוא לא אלפיים אוהדי מכבי ביציע, הם לא האוהד הממוצע, הם יהיו שם בלי קשר למציאות. אבל כדורגל לא בנוי עבור האוהדים השרופים בלבד, ולכן גם לא החשיבות שלהם במשחק מול אשדוד ובאצטדיון ר"ג אל מול הרעיון העקרוני של גביע המדינה.

זה בסדר, אני אחיה עם דעתך האישית שלמישהו בפרברי רחובות לא אכפת אם זה מעניין אותי או לא.

תולעת 29 בינואר 2014

איך הפסד מרגיז בגביע הפך לסמל למקצוענות? גביע בארץ הוא חשוב (ואם כמות אוהדים היא מדד לעניין אז הכמות שהייתה אתמול מעידה שהוא בהחלט קיים) והזלזול של מכבי בו בשנתיים האחרונות עם ההרכבים המשניים מעצבן מאד.

ויקטור מורוז 29 בינואר 2014

כי יש הכרה ברורה בכך שזכיה בגביע לא נותנת כלום מלבד כבוד. חשוב יותר לשמור על שחקנים טריים להמשך המאבק הצמוד בליגה מאשר שתהיה אפשרות (תיאורטית) של זכיה בגביע. תחשבי על כך שיש למכבי עוד 2 מסגרות להתמודד בהן. בנוסף, אם מכבי היתה מגיעה לגמר הגביע ומפסידה, אז השחקנים היו מותשים לחינם.
יש עדיפות להתרכז במסגרות החשובות יותר, ואני בעד.

ויקטור מורוז 29 בינואר 2014

התגובה כוונה לאיה.

תולעת 29 בינואר 2014

תואר זה ממש לא "כלום מלבד כבוד". זה תואר. בשביל זה משחקים כדורגל, עם כל הכבוד לכסף שיכנס או לא מליגות אירופיות שרחוקות מלהיות מובטחות (ותלויות בהגרלה יותר מהכל). גם לא ברור לי איך הרצון להתרכז במסגרות חשובות יותר הביא לכך ששחקנים שיחקו אתמול 120 דקות.

ויקטור מורוז 29 בינואר 2014

נכון, גביע זה תואר, ותואר זה כבוד. בכל מקרה זו מטרה משנית. אני לא אומר שלא רצו לנצח את המשחק, אני אומר שההפסד הוא לא נורא. הוא מעצבן, אבל הוא לא נורא.

רני 29 בינואר 2014

כן נכון ואם יפסידו במחזור הקרוב (ביום שני) הזאת או הבא אז באמת יהיה רע מאוד , גם מבחינת המצב בטבלה וגם בגלל שהקריבו את הגביע בשביל הליגה ובסוף הפסידו בליגה…

בקיצור סוזה ביאס אתמול .

ערן 30 בינואר 2014

ה- 1+ התייחס לאיה

גיא זהר 30 בינואר 2014

גם הליגה האירופאית משלב ה32 והצפי ונס משמינית הגמר משקפת הצלחה נקודתית.

גיסנו 29 בינואר 2014

מסכים איתך לחלוטין.

גם ככה ברגע שקיבלנו את ההגרלה הייתה לי הרגשה רעה.
וכנראה שהמגרש באשדוד פשוט מקולל, כל משחק שמכבי מגיעה לשם היא מחמיצה בסיטונות ברמות בלתי הגיוניות.

הרי לפי התפתחות המשחק במחצית השנייה מישהו היה מופתע אם היה נגמר 3-1 למכבי? כנראה שלא. צודק סוזה שאמר "זה כנראה אחד הימים האלה".

לומר שאין אכזבה? ברור שיש.

אבל הפסד בליגה בשבועיים הקרובים יעצבנו אותי הרבה יותר.

הגביע הוא נחמד, אין ספק, אבל רוב הקבוצות שיש להן על מה לשחק בליגה ובאירופה שמות את הגביע בעדיפות שלישית.

ולגבי ההרכב, השלישייה הקדמית הייתה מוזרה. אבל אם יצחקי, דאבור או זהבי פותחים במקום מרגוליס – פתאום הכל נראה הרבה יותר הגיוני, לא?

העיקר שהתקשורת אצה רצה ודצה לה, ומנסה ליצור עוד בלגאן ועוד משבר ועוד מערבולת….מבטיח לכם שעד מחר במכבי כבר שכחו מזה.

yaron 29 בינואר 2014

לגבי הערוץ הראשון – מה הפליאה? במשחק המרכזי השבוע במשך מחצית שלמה לא היה שעון ואת התוצאה הוסיפו באיזה כתובית גדולה מדי שגם לה לקח זמן למצא איזושהי פינה שבה לא תפריע…

לגבי פעם – מודה, אני מתגעגע לימים של ויקי פרץ, בני טבק, דמתי, בן טובים, המכנסים, מלמיליאן ועוד רבים וטובים.
שחקני נשמה שעבדו בבוקר והתאמנו שלוש ארבע פעמים בשבוע, אבל כיבדו ונהנו מהמשחק. וכשאני חושב על זה אני גם ממש מתגעגע לשופטים בדור המופלא הזה :-)

אלכס (החיקוי) 29 בינואר 2014

איתך בכל מילה (חוץ מאוהד מכבי תל אביב). אבל אל תשכח ש"המשמעות" של תואר, כל תואר, מוענקת ע"י אוהדים.

בארץ – קבוצות ממקום 1-2 יכולות להגיע לליגת האלופות. אז מה זה משנה לסיים שני או ראשון? כולה צלחת ומזרחית בווליום.
באנגליה – ונגר עשה חמישה פוסטדוק-ים על "לסיים בין ארבעה הראשונות". מקווה שהעונה הוא זנח את התיאוריה.

אם אתה לא נותן למשהו משמעות, לא תהיה לו משמעות. גם אם זה מפעל של חמישה משחקים בלי הזדמנות שנייה.

גיסנו 29 בינואר 2014

אליפות היא חותמת רשמית שהיית הכי טוב לאורך כל השנה, בהנחה שאין קיזוז…

כדי לזכות בגביע צריך להיות טוב נקודתית בכמה משחקים, ולפעמים אפשר להגיע עד לחצי הגמר בלי לפגוש אף קבוצה מליגת העל.

אז גביע הוא חשוב, אבל פחות. פחות מאליפות ובשביל מועדון כמו מכבי, ששואף קודם כל להתקדם באירופה – אז גם פחות מהליגה האירופית. למועדונים שכבר איבדו עניין בליגה או שזו האופציה היחידה שלהם להגיע לאירופה זה הרבה יותר חשוב, ואם צריך "לבזבז" משחק כדי להבין סופית שלמרגוליס אין כרגע מקום במכבי ושאלטמן לא בפוקוס – אז אני מעדיף שזה יקרה בגביע.

מה גם ששוב, למרות ההרכב המעט מוזר, אשדוד סיימה את המחצית עם בעיטה אחת מתוך הרחבה ופנדל שנבע מטעות בהגנה ולאו דווקא ממצב מסוכן במיוחד. במחצית השנייה אם מכבי הייתה כובשת 3 שערים אף אחד לא היה מופתע. יום מחורבן שכזה.

אלכס (החיקוי) 29 בינואר 2014

נו, ולמי אכפת אם ההתאחדות לכדורגל נתנה לי חותמת שהייתי הכי טוב? אני יודע שהקבוצה שלי הייתה הכי טובה, ושיקפצו כולם.

מה שאני מנסה להגיד זה שגם אליפות משמעותית כי אנחנו קבענו שזה משמעותי.

גיסנו 29 בינואר 2014

אז בוא נחליט ששום דבר לא חשוב ונזרוק את כל הכדורגל הזה לפח.

כל האובר-חוכמיות הזאת מעייפת. ממש.

אלכס (החיקוי) 29 בינואר 2014

באותה המידה אני יכול לקבוע שאני מודד את מכבי חיפה (תופים…) ע"י היכולת להתרכז ולא לאבד משחק כשזה חשוב (גביע).

אז נכון, אני לוחק אליפות על פני גביע, אבל המשמעות של זה בשבילי היא משהו פרי מוחי בלבד.

אנונימוס 29 בינואר 2014

ממתי זכיה בתארים היא משנית, רק בגלל שאין רווח כספי גדול בצידה? אני לתומי חשבתי שכסף הוא רק אמצעי בדרך להשיג עוד תארים, לא להיפך

ויקטור מורוז 29 בינואר 2014

המטרה של זכיה בגביע היא משנית לעומת המטרה של זכיה באליפות.

איתן מסוארי 29 בינואר 2014

1. ברור שהתקדמנו משנות ה – 80. כל הטכנולוגיה התקדמה. הפכנו לכפר גלובאלי, והידע מופץ במהירות האור. אוי ואבוי אם לא היינו מתקדמים. הבעיה היא ש (רוב) שאר העולם התקדם הרבה הרבה יותר.

2. גביע זה חשוב. רוצה לדעת למה? בגלל שעם כל המאות מליונים אין למכבי דאבל.

…ולהפועל יש…

ביג ליבובסקי 29 בינואר 2014

להפועל אין דאבל. להפועל היה דאבל, פעמיים, וגם למכבי היה, שבע פעמים. וזה לא קריטי כיום.
גביעים איבדו מהערך שלהם ברחבי אירופה, ברגע שבוטל גביע המחזיקות. לארץ, כמו כל דבר, זה עוד לא הגיע.

איתן מסוארי 29 בינואר 2014

Dude… להפועל היה יותר מפעמיים, אבל סופרים את השנים האחרונות, לא מתקופת אלטלנה.

"I am a fuck'n Shomer Shabath"
:-)

גיסנו 29 בינואר 2014

אז גם לאוהדי הפועל הגיעה שיטת ה"לא סופרים ממתי שזה לא מתאים לנו" של אוהדי חיפה?

יואב 29 בינואר 2014

גייסנו,
הם המציאו אותה.
לנצח בצילנו.

סימנטוב 29 בינואר 2014

אחד הסרטים הגדולים!
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man

ניינר 29 בינואר 2014

Nobody fucks with the Jesus!

פאןפאן 29 בינואר 2014

אין מנוס מלהבין שג'ורדי הקדוש לא שם על הגביע!
זה לא מקרי ש2 מאמנים מצוינים שלו נפלו באותו בור – אני בטוח שהם קיבלו לגיטימציה מגבוה :-(
מסכים לחלוטין שזה מעליב. אם אני זוכר נכון אז אוסקר לא הגזים ככה נגד ביתר, מה עוד שביתר הייתה פחות מאיימת מאשר אשדוד הביתית..
אם מודיעים קבל עם ועדה שהמפעל הזה לא מעניין אותנו – לגטימי.
לא ייתכן שקמה כאן צעקה גדולה של האוהדים על מחירי הכרטיסים, היו"רים מבזבזים את זמנם ומגיעים לפשרה, אלפי אוהדים נוסעים ועושים הרגשה של אימון לפני הדרבי (במגרש המכוער הזה) ויורקים להם בפנים ששמים את השחקנים הכי זניחים בסגל.
מה שהכי כואב בסיפור הזה שעוד פעם גילינו שלא מרגוליס ולא אלטמן מגלים ניצוצות. זה שטל בן חיים תפס את משבצת האינטליגנט שהשאיר אחריו עטר אנחנו כבר יודעים מזמן…
יאללה מכבי

סימנטוב 29 בינואר 2014

פעם היינו צעירים וסף הריגוש היה קל יותר.
פעם לא היה לנו רופרנס מהעבר להשוות אליו.
פעם לא היו געגועים… פעם הייתי מחכה בקוצר רוח לראות תקציר של פ"ת (פ"ת חחח…)
כרגיל מעולה (אני כל כך מתחבר לדברים שלך)

ניינר 29 בינואר 2014

אהבתי את התמונה של יצחק ג'אנו, מי שהיה בזמנו אימת החלוצים כיון שהיה הבלם הכי כסחן בארץ. היו לג'אנו מוניטין של קצב גומר קריירות וכילד הייתי מלא יראה מהבלם האימתני של ביתר. כמה שנים מאוחר יותר נתקלתי בג'אנו ומצאתי אדם נמוך למדי, לא חזק במיוחד, לא רחב במיוחד, סתם אדם ממוצע ועד עכשיו אני לא מבין איך הבחור הזה היה אימת החלוצים.

עורב סגול 29 בינואר 2014

לי היה ממש מוזר לראות את הלוגו של VOLVO ליד סמל המנורה.

עורב סגול 29 בינואר 2014

לפני כמה חודשים נתקלתי במקרה בשידור חוזר של מכבי חיפה נגד מכבי תל אביב, מאמצע שנות ה90.
אוברוב, הברומרים, איציק זהר, נמני ודריקס נגד ברקוביץ, רביבו וקנדאורוב. אין קבוצות כאלה היום בליגת העל.
שוערי נבחרת רוסיה ושחקנים כמו ההונגרים של ביתר לא מגיעים לארץ יותר, ואפילו פגיעות כמו יעקובו או רוסי לא רואים פה יותר.
אז כן הרמה ירדה מאד.

בני תבורי 29 בינואר 2014

הערות:
1. Continuum? ברצינות? לך על "הגשר" המקורי ותבין שהפער בניהן לטובת הגשר הוא כמו הפער בין הפרמייר-ליג ללוזון-ליג.
2. היו 500 איש בראש הזהב. המושבה זה רק אם אתה עיתונאי שאוכל מהיד של לוזון.
3. מצד אחד שלמה שרף הוא פח, מצד שני הוא בהרכב ראשון של ערוץ הספורט. מי שלא יכול לסבול את הדיסונאנס, שיוותר על צפייה.
4. ממליץ מאוד מאוד על האתר הזה: http://eranlevy.wordpress.com/

ערן לוי 29 בינואר 2014

1. ראית את קיירה שאתה מדבר סרה על continuum?
2. אבי לוזון? תזכיר לי?
3. אני צופה. ומתלונן. אחרת איזה טעם יש לחיים?
4. :)

בני תבורי 29 בינואר 2014

ראיתי את קיירה, סאגה לא רואה אותה ממטר.

אחד 30 בינואר 2014

1 – מה הקשר? אלו שתי סדרות שונות לחלוטין. זה כמו שתשווה בין אליפות אוסטרליה הפתוחה לסופרבול…

שי פרנסיסקו 29 בינואר 2014

ההתלהבות של התשקורת שמכבי הפסידה הפילה אותי מהכסא…

"הצהובים מקווים שההדחה המוקדמת לא תיצור אפקט דומינו שישפיע על העונה כולה" – http://sports.walla.co.il/?w=/157/2716054

זה נכתב בערך 10 דקות אחרי סיום המשחק. מעניין איזה כוחות על יש לעיתונאי שהוא הצליח לשמוע את הדיבורים בחדר ההלבשה.

ואני מסכים איתך. מפעל משני בעונה שבה אנחנו משחקים ב – 4 מפעלים.
בכלל נראה לי שהתשקורת עסוקה בלחפש את מכבי ולנסות להזריק עניין לליגה ולכדורגל הישראלי.

אסף THE KOP 29 בינואר 2014

לא אכפת לי על איזה פח מדובר.
אני תמיד אשמח אם בית"ר ת"א תנצח את מכבי.

שחר 29 בינואר 2014

מתי התחילה אופנת ה"לא אכפת לי מהגביע"?!
יש מצב שזה קרה…. אתמול? בעקבות הגישה של סוזה וקרויף?!

כן, פתאום לראשונה בכדורגל הישראלי אין משמעות לגביע המדינה. השתנו סדרי עולם בין לילה.

לא יאומן.

ערן לוי 29 בינואר 2014

אני מאמין שזו לא גישת "לא אכפת מהגביע" אלא דווקא "סדר עדיפויות בחיים". הדעה האישית שלי על גביע המדינה לא חשובה כאן, אני מאמין שהמעורבים בדבר לא היו מתנגדים לגביע המדינה. אבל בתנאים שלהם, לא של תקשורת הספורט. ומה לעשות, מצד אחד רוצים אירופה, מצד שני רק במה שנוח. שחצן, יהיר, סוזה – פוזה, מה לא זרקו על פאולו סוזה ביומיים האחרונים, וזה מעניק את התחושה ש"לא אכפת לי מהגביע" זה עניין של הפרימואים והצנציפרים ולא של הגולדהארים והקרוייפים.

שחר 30 בינואר 2014

דיברתי על הדעה שלך ושל שכמותך.
תקרא לזה "לא אכפת לי", תקרא לזה "פחות אכפת לי", תקרא לזה "אכפת לי אבל זה נמוך יותר בסדר העדיפות שלי".

אל תכניס לי פה את פרימו.
עד אתמול בחיים לא שמעתי כזה זלזול מאף אחד בגביע. (לא מתיימר לדעת מה חשבת על המפעל כל החיים) פתאום סוזה מחליט לעלות עם הנוער בגביע "כדי להפסיד כי זה פחות חשוב" כביכול ונוצרת אופנה.

ערן לוי 30 בינואר 2014

ועוד איך אני אכניס את פרימו.

כתבתי כבר בעבר את דעתי האישית על מפעל גביע המדינה. אני לא מזלזל במפעל, הוא פשוט לא מעניין אותי, מה שלא יקרה שם, מי שלא תזכה בגביע. הדיבורים על זלזול הגיעו מכיוון התקשורת, תאמין לי שיותר אנשים מקשיבים לפרימו מאשר קוראים את הפוסטים שלי. ובכל זאת יש אוהדים שמסוגלים להיות אובייקטיבים, שמסוגלים להביע דעה כללית בלי קשר לקבוצה שלהם ואם היא ניזוקה מכך או לא.

שחר 30 בינואר 2014

טוב, אם אתה אומר שכבר הרבה שנים הגביע לא מעניין אותך, סו בי איט. מכך אני מניח שזה לא קשור לרוטציה, עייפות, שמירת כוחות או שיקולים מקצועיים. פשוט אין משמעות או יוקרה למפעל הזה בעיניך.
אגב, אני נוטה להניח שאם הקבוצה שאתה אוהד תזכה בו, אתה לא תשמח כלל ועיקר (כמו שלא תזיל דמעה כשתודח?) ובטח שלא תצטרף לחגיגות.

אם אני מאוד מתלהב מהגביע ובא אוהד אחר ואומר לי "אותי זה לא מעניין" – זה טיפה זלזול בעיניי.

מה הקשר לפרימו? לא הקשבתי לבנאדם הזה מדבר כבר הרבה חודשים ובוא נניח, לשם הדיון, ששנינו לא יודעים מה דעתו בנושא. (לי באמת אין מושג)

בילבו באגינס 30 בינואר 2014

אני אישית חושב שהיעד הראשי של קבוצה צריך להיות הכנסות גבוהות. קבוצה שנמצאת במאזן חיובי זו קבוצה רגועה בלי לחץ ואם אופציות להתפתח. ולכן בישראל שהכסף היחיד נמצא בהשתתפות בליגת האלופות , מכבי תא צריכה לעשות הכול כדי לזכות באליפות גם על חשבון הגביע. ברגע שהם יצליחו להעפיל כמה שנים ברצף יהיה להם סגל מספיק רחב להתמודדות גם על תארים משניים. כרגע היא לא שם ולכן הדבר הכי חשוב מבחינתה זה קודם אליפות ואז ליגה אירופית לצורך שיפור הדירוג. קבוצה זה עסק ועסק חייב להרוויח אחרת הוא פושט רגל.

Comments closed