דיר באלאק, שלא נראה אותך שוב (ערן לוי, ברלין)

  

מאז שאני זוכר את עצמי דגלתי בנון-קונפורמיות. סלדתי מהנהירה אחרע המוכר והמשותף, בחרתי להתנתק מ"החיים על פי ישראל ישראלי" והשתדלתי להכניס חוסר סדר 'שיטתי' בחיי.

עברתי בין מקומות עבודה בתדירות גבוהה, חתמתי על חוזים בשני תריסרי דירות וקניתי אופנוע ענק, ששירת בעיקר את עקרונות הגשמת החלומות והחופש האישי שלי ופחות את עצביה המרוטים של אמי, שחזרה באחת לימי העשרה שלי עת הייתה ממתינה ליד החלון בציפייה דרוכה לכניסת הפורד אסקורט הרועשת שלי (1973, יד שלישית, אדומה, 90 קמ"ש בשיאה) לחניה האחורית של הבניין. 

ואז נולדה בתי.

הניסיונות לשמר את הקיים עלו בתוהו.  הורדתי אופנועים ושאר ירקות מסדר היום, מצאתי עבודת דולי פרטון והתחלתי אשכרה לאכול ארוחות צהריים בצהריים. וזה לא מסתיים – נרדם מול הטלוויזיה לפני אחת עשרה בלילה, יוצר טבלאות אקסל עמוסות נוסחאות לקראת תחרות בין-מחלקתית ויוצא לפיקניקים מרובי משפחות וילדים. 

יש דברים קטנים בהם אני עדיין מחזיק שעוזרים לי להמשיך ולהשלות את עצמי בקיומה של נון-קונפורמיות בדמי – לעולם לא ארכוש חולצות ממותגים המפרסמים את עצמם עליהן (להסתובב כפרסומת מהלכת ועוד לשלם על זה?), לעולם לא אלבש בגדים עם הסמל של הרטה ברלין (ולהיות כמו כולם באצטדיון? אולי תצרבו לי חותמת ברזל מלובן על המצח וזהו?) ולעולם לא אוכל בשר חזיר (טוב, לזה אין באמת קשר לנון-קונפורמית, עכשיו אני סתם משוויץ).

וכל הסיפור הנ"ל בא כהקדמה לשני דברים:

1. אני אוהב לקשקש את עצמי לדעת בפומבי.

2. אני לא אוהב את מיכאל באלאק.

יש גרמנים נחמדים שמבינים בדיחות, מגלגלים ג'וינטים ואוהבים לרוב לחרוג מהנורמות. לא שפגשתי יותר מדי כאלה, אבל ברגע שבו מתגלים אותם מתי מעט לעיני במלוא אי-יקיותם הם משוייכים אצלי אוטומטית למחנה הגרמנים הטובים. לפני שאתם מתחילים עם אסוציאציות נאציונליות – סבתי, ניצולת שואה, אמרה לי פעם: "יש גרמנים טובים ויש יהודים רעים, כולם בני אדם". איתה אין לכם מה להתווכח.

מיכאל באלאק משתייך למחנה הרעים האישי שלי. אף פעם לא הבנתי למה דווקא הוא הפך ליקיר האומה, לפחות עד שנסדקה תדמיתו המלאכית במונדיאל 2010. יש לו הבעת פנים כעוסה, נפוחת מגאווה, ובאופן כללי הוא מזכיר לי את אלו שמחפשים לריב.

לא אהבתי את באלאק בנבחרת הגרמנית, לא אהבתי אותו בבאיירן מינכן, גם היום הוא לא מעניין אותי.  היכולת שלו לצורך העניין לא מהווה אצלי שיקול: את באלאק תמיד העדפתי לראות מחוץ למגרש או לא לראות בכלל. נראה לי שגם לשחקנים על המגרש נעים יותר כשהוא לא שם. 

הוא הפיץ שמועות שפיליפ לאהם הוא הומו כמה ימים לפני שזה האחרון נכנס בברית הנישואין (עם אישה). הוא התערב בחייו האישיים של כריסטיאן לל שנפרד מחברתו אחרי שזו התערבבה עם באלאק. הוא חטף סטירה באמצע משחק מלוקאס פודולסקי, אחרי שמצא לנכון להעיר לפולדי, על משחקו ולמד שעם ערסים לא מתעסקים. הוא השמיע ביקורת ארסית לא פעם כלפי יואכים לב (וזכה בכל פעם בביקורת-נגד חריפה לא פחות מכוכבי הבונדסליגה לדורותיהם, כמו קרל היינץ רומיניגה ולותר מתיאוס); ויש לו אתר אינטרנט רשמי.

העברה של קווין פרינס בואטנג היתה זו שהחלה את סאגת "באלאק (לא) בנבחרת". מיד אחרי צליל נעיצת הסטופקס של בואטנג בקרסול של באלאק נשמעו צלילי צהלה מאופקים בקרב לא מעט משחקני נבחרת גרמניה.  אתם יודעים – גרמנים, מנומסים, לא נעים לצחוק באסונו של אחר. למרות טלפון ההתנצלות של בואטנג לבאלאק, אף גברה לה השמחה לאיד כשאותו בואטנג היה זה שתפס את מקומו של באלאק בהרכב והציג יכולת גבוהה. 

כשהגיע באלאק לדרום אפריקה לקראת השלבים המאוחרים של המונדיאל האחרון נראתה מחוות האהדה הלאומית שלו די מזויפת. אבל אז כבר לא היה באלאק חזק כמו פעם ופיליפ לאהם, הגיי לכאורה, אזר אומץ והודיע קבל עם שהוא הקפטן היחיד של נבחרת גרמניה. באלאק עוד ניסה להילחם בזה והחל בשבחים עצמיים עד זרא, אבל היה כבר ברור שכל האינטריגות שלו לא ירחיקו אותו מעבר לבאייר לברקוזן. 

גם הפציעה של באלאק בתחילת העונה האחרונה באה בזמן לכולם. אף אחד בנבחרת לא רצה אותו בחדר ההלבשה ועצם השוקית השבורה שלו העניקה עוד חצי שנת אוויר לנשימה.  מכאן ואילך זו היתה רק שאלה של זמן עד שיודח באופן רשמי מהנבחרת.  תודה לאל, לפני כמה ימים היא הגיעה.

אבל לבאלאק לא נאה להיפרד מהנבחרת במשחק מתוכנן עם נבחרת ברזיל. הר באלאק רוצה שיתכננו משחק מיוחד עבורו, שיעריכו אותו לפחות כמו שהוא מעריך את עצמו באתר האינטרנט שלו. תוכן ומבנה שיחת הפרידה ממנו היה לטעמו "צבוע" והכרזת משחק הידידות מול ברזיל כמשחק הפרידה ממנו היא בכלל "פארסה". 

ואולי מה שבאמת מעצבן את באלאק זה לא מונדיאל 2014 או יורו 2012 שהוא עומד להפסיד. המשחק מול ברזיל היה אמור להיות המשחק ה-99 שלו במדי הנבחרת.  לא נדמה לי שאני אטעה אם אטען שחשוב לבאלאק להיזכר בטוב מכולם, ו-99 במבחן זה עדיין לא מאה. ככה זה כשפוסעים בשבילי הפרפקציוניזם, ככה זה גם נראה כשפרפקציוניסט נכשל.

באופן אישי אני מעדיף כדורגל מועדונים מאשר כדורגל אומות.  הקונספט של "בלי אזרחות אין סגל" נשמע לי לאומני יותר מלאומי ולא מצליח לדבר אלי.  אבל אם זה מביא למרקע את נבחרת גרמניה ביכולת שהיא מציגה בשנים האחרונות אני מקפיד שלא להתלונן.

באלאק ימשיך לכעוס על כל מי שלא מואר מהילתו ולהשמיץ את מי שלא חושב כמוהו. מצדי שלא יגיע למשחק, שיריב עם כל העולם, שלא ידבר עם אף אחד. אני איתו, תודה לאל, גמרתי.  

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

 

 

 

 

 

הזדמנות שלישית, ואחרונה (טל בן יהודה על יותם הלפרין)
כדורגל? באמריקה?

46 Comments

תומר חרוב 21 ביוני 2011

יופי של פוסט, באמת אין מה לאהוב בו יותר מידי, במיוחד כשהוא פותח חזית עם פיליפ לאם הענק.
רק תיקון אחד- קווין פרינס בואטנג שפצע את באלאק שיחק בנבחרת גאנה, ג'רום בואטנג(אחיו?) שיחק בנבחרת גרמניה ולא בתפקיד של באלאק.

נמרוד 21 ביוני 2011

אכן אחיו ואכן לא באותו התפקיד, אבל כן זומן לסגל במקומו של באלאק

ערן 21 ביוני 2011

ג'רום בואטנג הוא אכן אחיו של קווין פרינס. שני האחרים גם שיחקו האחד מול השני כשגרמניה וגאנה נפגשו בשמינית הגמר.

אוי, הגיל עושה את שלו…

קורא 21 ביוני 2011

גרמניה וגאנה נפגשו בשלב הבתים, גאנה הודחה ברבע גמר (סוארס והיד) וגרמניה בחצי (פויול והרעמה)

הופ 21 ביוני 2011

הצלחת לשכנע אותי לשנוא מישהו שאני בכלל לא מכיר, סחתיין.
את פיליפ לאם תמיד אהבתי וקצת התפלאתי שהוא פתאום התנפח במונדיאל. עכשיו הכל מובן יותר.

אבו צ'יצ'ריטה (fka תושב חוזר ) 21 ביוני 2011

משובח
הערת עריכה קטנה: משפט כמו "אני לא אוהב את מיכאל באלאק" איננו זקוק לשום הקדמה (משובחת כשלעצמה). למעשה הוא יכול להוות פוסט בפני עצמו שאותו אקרק בהנאה ובהזדהות!

אבו צ'יצ'ריטה (fka תושב חוזר ) 21 ביוני 2011

ובמלה אקרק התכוונתי כמובן לאקרא. ההתרגשות גברה עלי

צור שפי 21 ביוני 2011

אבל אם אתה לא אוהב את באלאק כמו כולם אז איפה פה הנון-קונפורמיזם? בתקופה שכולם הלכו עם משקפי ג'ון לנון הלך מוישל'ה לסינמטק עם משקפי קרן מרובעים ואז אמרו לו – מוישל'ה, למה אתה לא יכול להיות נון-קונפורמיסט כמו כולם?

ערן 21 ביוני 2011

כולם אהבו את באלאק, כולם נתנו לו כבוד עצום וגם היכולת שהוא הציג עמדה לצידו. היום זו לא חוכמה לא לאהוב את באלאק, היום כולם שונאים את באלאק. איפה הייתם ב-2006? איפה הייתם ב-2002?
בתקופה שכולם הלכו עם משקפי ג'ון לנון הלכתי בלי משקפיים, לא מפני שרציתי להיות נונקונפורמיסט אלא מפני שלא הייתי צריך משקפיים. מוישל'ה יכול להיות נונקונפורמיסט, אבל מצד שני – אם הוא רואה טוב – הוא די אידיוט.

צור שפי 21 ביוני 2011

אני מקבל כמובן את מילתך אבל ערן, הפוסט הזה מתפרסם היום, לא ב-2006, לא ב-2002. ומי זה "הייתם"? יש מערכון כזה (נדמה לי של החמישיה הקאמרית, לא בטוח) שבו כל הזמן חוזרים על "איפה הייתם ב-67? איפה הייתם ב-47?" אני, שמייצג בקושי את עצמי, הייתי ב-2006 וב-2002 איפה שאני היום, רק עם פחות כאבי גב. אפרופו מוישל'ה – בערך לפני 10 שנים (2002?) עשיתי ניתוח לייזר להסרת משקפיים ומאז אני רואה הרבה יותר טוב. הבעיה היחידה היא שמה שיש לראות מוצא בעיני פחות ופחות.

ס. פלוצקר 22 ביוני 2011

מי זה מוישל'ה? הכוונה למושיק שוויצר?

אביעד 21 ביוני 2011

כן קונפורמיסט, לא קונפורמיסט, אני פשוט לא סובל את באלאק. כל פעם שאני רואה את הפנים שלו, האסוציאציה הראשונה שעולה לי לראש היא "נאצי".
אף פעם לא באמת סבלתיאותו, אבל אני מניח שזה הפך לשנאה ביום בו הוצג בצ'לסי ובראיונות אח"כ טרח להבהיר כי הוא קיבל הצעה גם ממנצ'סטר יונייטד אבל בחר בצ'לסי כי "רצה לזכות בתארים". ב-4 השנים שלו בצ'לסי הוא זכה באליפות ו-2 גביעים + גמר אלופות אחד. בזמן הזה מנצ'סטר יונייטד לקחה 3 אליפויות, 2 גביע הליגה, אחד צ'מפיונס ליג (וגמר אלופות וגמר גביע אנגלי). ראיתי בכך עונש הולם על ההתבטאות העלובה ההיא.
כל מה שקורה לו מאז שעזב את צ'לסי – הפציעה בנבחרת, פספוס המונדיאל, הפציעה בלברקוזן, ההדחה מהנבחרת – לא מעציבים אותי במיוחד.

amit pros 21 ביוני 2011

על מיכאל באלאק חייבים לסנגר בדבר אחד.הוא הביא נבחרת איומה ונוראה לגמר גביע עולמי,ואני מאמין עד היום שאם הוא היה משחק באותו משחק ,הם גם היו מנצחים את ברזיל.את זה אי אפשר לקחת ממנו.חוץ מזה הוא כנראה לא ממש איש נחמד…

אביעד 21 ביוני 2011

אוליבר קאן…

yoffer 21 ביוני 2011

אם זכרוני אינו מטעני, גם לברקוזן של 2002 לא הייתה תפארת הכדורגל, ועדיין נעצרה רק אצל הבומבה של זידאן.(אחת מהשתיים הזכורות ביותר, ולא זאת עם הראש…)

אולה גונאר 21 ביוני 2011

כמה ימים לפני גמר אלופות 2008 הבחור התחתן, ואמר שהוא רוצה להניף את הגביע לכבוד החתונה, ושנמאס לו להיות מקום שני. ואז הוא שוב הפסיד בגמר. איזה כיף… הפרצוף השלישי הכי נאצי שאני מכיר ( ההוא עם השפם, אוליבר קאן)

אבו. ציצ'ריטה. מהבלקברי 21 ביוני 2011

אביעד כתב מעלי את הסיבה שגרמה לתיעוב הקל שחשתי כלפי באלאק להפוך לשנאה ממש. אבני זוכר בחמימות אתם כי במעומעם אותו חודש במהלכו הפסיד אליפות גביע אירופה ויורו )א שמא מונדיאל? לא זוכר כבר)ו

ניינר 21 ביוני 2011

אחד השחקנים המגעילים והאוברייטד ביותר. ממש סתם שחקן וכמובן, לוזר על שלא החמיץ להפסיד שום גמר חשוב. אחד התענוגות שלי בשנים האחרונות היה לראות את הלוזר הזה מפסיד עוד גמר ועוד גמר. האיש הוא אגדת גמרים.

נעל קרועה 21 ביוני 2011

אחלה בלוג

דורפן 21 ביוני 2011

אתם כולכם אוסף של תינוקות. חסרי ראיה היסטורית ברבע גרוש. כל חיי ציפיתי לבלאק. לגרמני הלוזר. למי שיגרום לי להפסיק לפחד. לדעת שכדורגל משחקים 90 דקות אבל אם זה חשוב מספיק גרמניה תפסיד. וכשהוא מופיע סוף סוף אז לשנוא אותו? נפלתם על הראש. גרמניה מתחת להכל

אביאל 21 ביוני 2011

אני דווקא מאוהבי באלאק. נתחיל בכמה חוסר דיוקים, קודם כל קווין פרינס בואטנג (שחקן נבחרת גאנה) הוא שפצע את באלאק בגמר הגביע האנגלי, אחריו למחצה ג'רום בואטנג הוא שמשחק בנבחרת גרמניה. לנמרוד שם למעלה – בואטנג ממש לא זומן במקום באלאק לנבחרת, הוא המגן השמאלי הפותח של הנבחרת ובאלאק קשר מרכזי ככה שאני לא ממש רואה איך האחד זומן במקום השני, נמשיך בעובדה שלשני האחים היה ריב מתוקשר בשל אותה פגיעה בבאלאק, אני דווקא לא זוכר שמחה יוצאת דופן מזה שבאלאק נפצע, אולי הנס ובקנבאואר אמרו טרם המונדיאל שקשה להם לראות את הנבחרת הגרמנית מצליחה ללא באלאק, ככה שאני לא ממש יודע מאיפה הגעת לשנאה חובקת העולם שיש כלפי באלאק.

עכשיו לבאלאק, כמובן שקל הרבה יותר לשנוא אותו מאשר לאהוב, אחרי הכל הוא גרמני שלא מחפש להיות נחמד עם כולם, הוא עבר לצ'לסי במקום ליונייטד והוא שיחק בבאיירן מינכן. שוכחים מהר מאוד איך הוא לקח את באיירן לברקוזן לעונה חלומית אך טרגית, את הקריירה המפוארת בבאיירן מינכן וכן היתה תרומה גם לצ'לסי, ראינו השנה בדיוק איך נראה מרכז השדה האימתני של צ'לסי ללא באלאק.

מעל לכל באלאק הוא שחקן נבחרות ואחד שאם היה ברזילאי, איטלקי או ארגנטינאי היה זוכה ליחס הרבה יותר חם מהתקשורת, קל לשכוח את מונדיאל 2002 שאני חושב שהגמר היה פחות חד צדדי עם באלאק ללא ההרחקה. את 2006 שם הוא הצעיד נבחרת גרמנית שאף אחד לא נתן לה סיכוי למהפך תדמיתי, כנ"ל לגבי יורו 2008, מעט מאוד שחקנים השפיעו כמוהו על הנבחרת שלהם בעשור האחרון ובכלל שבאלאק היה על המגרש היית מרגיש את הדומיננטיות שלו, את המנהיגות, הוא הפחיד את ברצלונה הנוכחית כמו שאף שחקן או קבוצה לא הפחידו במפגש בינהם שהוא לבדו מנטרל את צ'אבי ואנייסטה בשיאם ושולח כדורים למתפרצות של דרוגבה ואנלקה.

והתגובות כאן מאששות לרוב בדיוק את מה שאמרתי, אין סיבה רציונאלית אחת לשנאה כלפיו.

בן-צור 21 ביוני 2011

עשית לבחור טיפה רצח אופי, בסופו של דבר הוא שחקן מזרח גרמני (לא נקודת פתיחה נפלאה) שהתקדם בקריירה שלו רק בזכות (מה שקנה לו את הקידום היו רק ההשגים של הקבוצות שלו וההשפעה שלו על המשחק, לא פוטנציאל או הייפ).

אולי אני משוחד (אוהד לברקוזן), אבל בעמדה שהרבה פעמים השחקנים שמשחקים בה נעזרים ב"מגעילות" הוא השתמש נטו באנרגיות וראיית משחק כדי להגיע לאן שהוא הגיע.

ולא להזכיר את ההקרבה שהוא עשה בחצי הגמר ב2002 זה באמת לעשות לו עוול, זה היה פחות דרמטי ממה שסוארז עשה מול גאנה, אבל הרבה יותר משמעותי מבחינת ההשפעה על השחקןץ

והמונדיאל האחרון הוא לא דוגמא לכלום, תוציא את באלאק מהנבחרת בשני המונדיאלים הקודמים וכנראה הם לא היו עוברים את שלב הבתים, הפעם במקרה דור שלם של צעירים התבגר בבת אחת כדי למלא את המקום שלו, מספר הפעמים שנבחרת צעירה הצליחה לעשות דבר כזה הוא זניח (ואולי דווקא החיסרון שלו השפיע על הנבחרת כמו הרחקה של שחקן, כשכל השחקנים יודעים שהם צריכים לשדרג את עצמם כדי להישאר באותה הרמה)

וגם אם אני לא מסכים עם הצעד שלו לגבי משחק הפרידה, אין פה מישהו שיתווכח עם זה שהוא היה עמוד התווך של הנבחרת במשך שנים, ואם הוא חושב שנעשה שם משהו לא מכובד, מי אנחנו שנחלוק עליו…

בן-צור 21 ביוני 2011

כמובן שהתגובה הזאת לא הייתה מופנת לאביאל שאני מסכים עם כמעט כל מילה שהוא כתב…

אביעד 21 ביוני 2011

קודם כל, שנאה לרוב אינה ראציונלית.
שנית, הפוסט בכלל לא התייחס לבאלאק כשחקן טוב/רע לא לאהוב/שנוא.
שלישית: הסיבות לשנאה לבאלאק פורטו יפה מאוד בפוסט ובתגובות – האמירה היהירה על היונייטד (מבלי שנשאל עליהם), השמועות על פיליפ לאהם, הצתת נושא הקפטן לטובתו האישית כשהנבחרת עדיין משחקת במונדיאל, שכב עם חברתו של חברו לקבוצה. מה, לא מספיק? אין סיבה לשנוא אותו?

בן-צור 22 ביוני 2011

דבר ראשון, התחושה שהטור נותן היא שמדובר בטפיל שנוא שצריך להודות כל רגע על המעמד שהוא הגיע אליו ואיך אין לו בושה להתלונן אחר כך. וזה בוודאות לא המצב. אני באופן אישי שונא כמה מהשחקנים הטובים בעולם, אבל אני לא מזלזל במה שהם עשו בקריירה.

דבר שני, עם חברה של מי הוא שכב?

דבר שלישי, מתייחסים פה למה שהוא אמר על היונייטד, ממתי טראש טוק זוכה לכל כך הרבה משמעות? נקצין את זה לרגע ונניח שזה היה זר זניח בליגת העל בכדורסל שטוען שהוא חתם באשקלון ולא במכבי תל אביב כי הוא רוצה לקחת תארים, ביג דיל…
בטח כשזה מגיע משחקן שבאותה תקופה היה מקבל מקום בהרכב הפותח של היונייטד, ובטח כשבצ'לסי הוא באמת לקח תארים (פחות משהוא היה לוקח עם היונייטד, אבל רובנו היינו מהמרים באותה תקופה שיותר תארים ילכו לצ'לסי)

עידו ברנואר 21 ביוני 2011

כבר באמצע הכתבה שכנעת אותי מחכה לכתבה הבאה

אוהד גרמניה 21 ביוני 2011

כתבה מעניינת מאוד. תמיד אמרתי שהמשחק הגרמני בלי באלאק יהיה יותר מעניין ומהנה. אוזיל שוייני לאהם וחדירה הרכב מנצח ובאלאק היה רק עוצר אותם. ואם לדבר על התרומה של באלאק לקבוצה כשהיה צעיר אז חדירה עושה את העבודה ויותר!

לודמילה 21 ביוני 2011

אני דווקא אוהב את באלאק אחלה שחקן.
אחלה כתבה

אביאל 21 ביוני 2011

אוהד גרמניה – באמת ? חדירה יותר טוב מבאלאק ביחס לגילו ?

MOBY 21 ביוני 2011

מה איכפת לי אם הוא נחמד או לא?
וואחד שחקן מהמעטים שיכול להחזיק מרכז שדה כמעט לבדו. ווינר, עוד אחד מה"גרמנים" לדורותיהם. אחד משדרת השחקנים הגדולים שלהם.
גם אני לא אוהב אותו.

תומר חרוב 21 ביוני 2011

ווינר?

יואב דובינסקי 21 ביוני 2011

אחלה פוסט

פיסגדו 21 ביוני 2011

אחלה כתבה אהבתי

אביאל 21 ביוני 2011

אביעד – הכל טוב ויפה, לא ראיתי שאתה שונא את גיגס בגלל מה שהוא עשה לאחיו, אז תעשה לי טובה. השמועות על להאם הם כרגיל בגדר שמועות, אני יכול לכתוב ספרים על מה שכתבו על ווין רוני ועוד מאה שחקנים בעיתונים השונים, והצהובונים של גרמניה לא כל כך שונים מהאנגליים. אם אני לא טועה עניין הקפטן היה אחרי המונדיאל ולא במהלכו.

תקרא שוב את מה שרשום ותראה בין השורות הרבה דברים על היכולת של באלאק, כמו ההמצאה בנושא "נראה לי שגם לשחקנים על המגרש נעים יותר כשהוא לא שם", בצ'לסי הוא לא היה מעורב בשום סכסוך חדר הלבשה, הוא היה מספר פעמים קפטן, תמיד התנהג בהוגנות והיה גם אהוד על הרבה מאוד אוהדים, כמו שכתבתי את החסרון שלו ראינו השנה במרכז המגרש, בכל מקרה, כמו שכתבתי, יש הרבה שחקנים שקל מאוד לשנוא אבל אני לא רואה את זה יוצא החוצה יותר מדי, כמו ווין רוני לדוגמא. אבל כמו שכתבתי מדובר בשחקן שלא מתיימר להיות נחמד, שבחר בצ'לסי במקום יונייטד, שהיה כוכב בבאיירן השנואה ובנבחרת גרמניה, ככה שנקודת ההתחלה של השנאה היא הרבה יותר גבוהה.
בקשר לשנאה, תתפלא, היא הרבה מאוד פעמים רציונאלית הוא לפחות אצל רוב האנשים מתיישבת בראש ככזו, מספיק שתקרא את התגובות, את אלה שקראו לו אוברייטרד או את אלה שמשווים אותו לסמי חדירה.

תומר חרוב 21 ביוני 2011

אביאל, נראה לי שאתה לוקח את זה יותר מידי ברצינות…בסך הכול הגיגים של פגרה, למי באמת איכפת מבאלאק? אז כמה טוקביסטים שונאים אותו ואומרים שהיו מעדיפים את סמי חדירה בהרכב…פשוט אין כדורגל, ווימבלדון עדיין בסיבוב ראשון והאן בי איי נגמר, צריך להעביר איכשהו את הזמן עד הקופה…

אביעד 22 ביוני 2011

מה שגיגס עשה, בזוי ככל שיהיה, לא קשור למנצ'סטר יונייטד ושחקניה. אבל כשבאלאק שוכב עם חבר של "חברו" לקבוצה, זה משנה לקבוצה.
השמועות על לאהם – פספסת לגמרי. באלאק הפיץ את השמועות האלו וזו הבעיה. אתה לא רואה בעיה בשחקן שמספר לצהובונים שקרים על קולגה?
אז מה יש לנו? שחקן שמפיץ שמועות שווא על חברו לנבחרת ושוכב עם חברה של חברו לקבוצה. וואלה, איך לא ראיתי עד עכשיו איזה בחור נהדר הוא?!
בעיניי הוא אחלה שחקן וחרא של בנאדם. זו דעתי.

yoffer 21 ביוני 2011

חבר'ה איך שופטים שחקן ככה לפי שמועות, עיתונות, ופרצוף כזה או אחר? שחקן נמדד על פי דבר אחד וזהו יכולתו על המגרש! ובמקרה הזה לא נראה לי שמישהו יתווכח עם האמרה שבשיאו באלאק הפגין כדורגל טוב מחושב ויעיל כמו גרמני אמיתי!
רק לפני שבוע-שבועיים התנפצה לנו בועת ראיין גיגס(גם השחיטה והחפירה לגביו הייתה מוגזמת לטעמי, הבריטים עוד ניחא, צהובים, אבל אנחנו הישראלים? מה לנו ולו?) נחזור לנושא שלנו, כמו ששחקן שעשה רושם של מלאך ודמות למופת על פי מה שהוא הקרין ונתן על המגרש, ובסוף התגלה כרודף שמלות. כך לא נשפוט אישיותו של שחקן על פי התקשורת המדיה והשמועות. שחקן הוא שחקן ואדם הוא אדם! עד שלא פגשת אותו אישית הוא תמיד ישאר השחקן!

בן-צור 22 ביוני 2011

yoffer, תשווה בין מה שעבר ויין רוני אחרי כל ביקור שלו אצל זונה לבין הגילויים על מה שמסי עושה בזמנו הפנוי.

כשדברים כאלה מתגלים על שחקנים שאתה לא ממש אוהב מקצועית אתה קופץ על ההזדמנות לבסס את השנאה שלך בעוד מישורים, בזמן שלשחקנים שאתה אוהב אתה מחליק את המקרים האלה (ואם תשאל אותי, לא מעט אנשים שיחררו אנחת רווחה שמסי הוא "אחד משלנו" ולא מהסוג של פיליפ לאהם)

גלעד בלום 22 ביוני 2011

מסכים עם המצדדים של באלאק,אין לי טיפה שנאה כלפיו כשחקן,תמיד אהבתי את משחקו,שחקן יעיל ורע במובן הטוב של המילה,הלוואי על טוטנהאם כזה שחקן,הוא תורם מאד לקבוצה בהבנת המשחק שלו ובשליטה בקצב.

כל השאר זה בולשיט לא מעניין,מה אכפת מה זה או זה אמר עליו?לא מאמין לאף מילה שכתובה בעיתון ממילא ובייחוד כשמדובר ברכילות של חדר הלבשה,אם הייתם יודעים את האמת לאמיתה(ורק באלאק והנוגעים בדבר יודעים) אז אולי הייתם חושבים שבאלאק דווקא בסדר,כל השנאה שלכם מושתתת(יש מילה כזו?) על אינפורמציה שלא קרובה למציאות ולכן אין להתייחס אלא לרמתו ככדורגלן והיא גבוהה במיוחד.

מצטער,לא שכנעת אותי שהוא ראוי לשנאה הזאת,זה לא איזה יחיאל אבן צור שמכסח או איזה שלום אביטן שסוטר לשחקנים(דווקא ספג סטירה),זה שחקן שהחזיק נבחרת עם מסורת כמו גרמניה במשך עשור.

לגבי התואר "לוזר"-נו באמת,זה נכון שיש לו הרבה מדליות כסף אבל הוא שבר את המנחוס ועשה בסוף כמה תארים עם צ'לסי.הייתי מייחס לו יותר חוסר מזל מאשר לוזריות,הרי הקריירה שלו מפוארת.

לפי מה שאני קורא פה יכול להיות שיש לו בעיית אגו מסויימת ואולי הסתכסך כמה שחקנים בנבחרת אבל עשיתם לו פה דמוניזציה,טוב לדעת שאני לא היחיד שחושב כך.

A 22 ביוני 2011

מיכאל באלאק הוא הלוזר הגדול ביותר של הכדורגל העולמי בעשור האחרון.
לא היה גמר אליו הגיע ולא נכשל.
גמר מונדיאל, 3 גמרי ליגת האלופות.

בקיצור, לוזר.

אלעד 22 ביוני 2011

טוב… בגמר מונדיאל הוא לא שיחק…

MOBY 23 ביוני 2011

"אין גמר שהוא לא הפסיד" = לוזר
מעניין… הגדרה מופלאה ללוזריות.
לי יש הגרה אחרת, לא להגיע למשחק גמר, לא להביא את המשחק שלך לאירוע זה לוזריות.
על פי אמות המידה שלכם – פדרר הוא לוזר (בהתמודדות מול נאדאל).
אגאסי הוא לוזר (מול סאמפראס). איוורסון הוא לוזר, רובן הוא (מאמן) לוזר.
לפעמים הדרך חשובה יותר מאשר המשחק האחרון.
לאמפארד (אולי יכול להחשב כסוג של לוזר) להגיע עם גרמניה המוגבלת לגמר זה הישג נפלא. ולהפסיד על פנדלים לא הופך אדם ללוזר או לא. האם באלאק לא "הגיע" למשחקי הגמר? אני לא מסכים איתכם. אותי הוא די עצבן והייתי שמח אם היה עף משם. (כי כל דקה שעל המגרש הייתה סכנה שהוא יעשה את הלא יאמן ויכריע אותו, דגש על הלא יאמן.)

גלעד בלום 22 ביוני 2011

טוב יש לנו הגדרות שונות ללוזר,בעיני שחקן שמגיע לגמר ליגת האלופות לא לוזר

ארנון 22 ביוני 2011

מת על באלאק.
גם שחקן גדול (הבנאדם הוביל את פאקינג לברקוזן לגמר הצ'מפיונס ונבחרת גרמנית בינונית עד גמר המונדיאל) וגם אדם סבבה.
היה איזה מישהו שכתב פעם בעיתון על טרמפ שבאלאק לקח אותו אחרי משחק – סיפר על המוסיקה שהוא שומע ועל השיחה הנעימה איתו. בהחלט מסוג השחקנים שהיית שמח לשבת איתם על בירה ולדבר על נושאים שמעבר לאח הגדול.
מלך.

שודד 25 ביוני 2011

קודם כל, גם אני לא מחזיק מבאלאק יותר משחקן כדורגל טוב, גם לדעתי הוא היה אובר רייטד במשך תקופה. אבל –

א. מה כל העניין הזה, התיאור שלו כנאצי האולטימטיבי אומר עליכם..?
ב. בתור מי שכותב עליו פוסט שלם ומקבל מלא תגובות, קצת קשה לי להאמין שהוא לא מעניין אותך.
או ליתר דיוק, אתה מכיר אותו ורץ לקרוא כל מה שנכתב עליו.
מיותר לומר שהוא מעולם לא שמע על קיומך

נועית 26 ביוני 2011

קראתי בשקיקה מענין מאד

Comments closed