נגד מי גרמניה תשחק בגמר?

פוסט מאת ערן לוי, ברלין

בעוד חצי שנה תיפתח אליפות אירופה בכדורגל. בשמונה ביוני ייצאו הפלזמות וה-LCD אל הרחובות ויכסו את העיר. בתשעה ביוני יצטרכו הבאים מרחוב 'השבעה עשר ביוני' להשתמש במכשירי נייוט כדי למצוא את שער ברנדנבורג, שיוסתר על ידי במה רחבה ומסך ענק, שישדר את המשחק הראשון של נבחרת גרמניה ביורו 2012.

בפעם הראשונה שלה מאז החלה להשתתף במונדיאל וביורו תפגוש גרמניה שלוש יריבות חזקות – פורטוגל (בלבוב), הולנד (בחרקוב) ודנמרק (שוב) בלבוב,

במשחק האחרון של בית המוות הרשמי, בדרך לגביע אירופה רביעי, יצטרכו יוגי לב והחבר'ה לעזוב את מחנה הנבחרת בגדנסק שלוש פעמים ולגמוע6000 ק"מבסה"כ בדרך למשחקים באוקראינה ובחזרה (720 קמ' ללבוב, 1584 לחרקוב).

שריר לא זע בפניו של יוגי לב עת שלף מרקו ואן באסטן את הפתקים עליהם הודפסו שמות היריבות לבית.  אוליבר בירהוף דווקא הביע התרגשות קלה, כשעצר את נשימתו רגע לפני שהחלה בניית בית ב'. השמועות אמרו שבחדרי חדרים הוא לא היה פוסל בית עם פולין, יוון ואירלנד.

גרמניה וספרד הן הנבחרות מהן מצפה אירופה להילחם על התואר. ספרד אלופת  אירופה והעולם, גרמניה כבר מזמן עברה את שלב המחמאות של מונדיאל 2006, בו הועדף לרוב סיפורו של יורגן קלינסמן והכדורגל השמח שהביא הביתה מגולת ארה"ב. לב לא זכה ליותר מדי קרדיט כשקיבל את הנבחרת, אבל הוא זה ששלף אותה מביצת ההפתעה של הנחמדות והפך אותה לצוות הקטלני שלא איבד ולו נקודה אחת במוקדמות היורו.

קשה להתייחס ברצינות לראיונות בתום ההגרלה. כל מאמן נותן את כל הכבוד ליריבות הבית שלו, מספר כמה קשה זו וכמה עקשנית האחרת. לב אומר שפורטוגל והולנד הן נבחרות ברמה עולמית ומספר על דנמרק שהיא "נבחרת טורנירים טיפוסית" ו"אנדרדוג". דל בוסקה בכלל מבסוט שהמשחקים שלו ייערכו בפולין ושאין לו את גרמניה על הראש.

גם לאולי הונס, כמה מפתיע, יש תגובה. כמו תמיד היא רחוקה מהלך הרוח הפוליטיקלי קורקט והדי משעמם: "השאלה היחידה שצריכה להישאל היא מול מי תשחק גרמניה במשחק הגמר. זה ממש לא משנה מי יהיו היריבות בבתים". וינסטון צ'רצ'יל אמר פעם: "הענווה היא הפריבילגיה של הלא מוצלחים". תנו הצצה בתמונות של גוגל, הם אפילו די דומים.

ואיך אפשר שלא להביט בהרכב בית א' ולדעת שבקונסטלציה מסוימת ובדיונית בהחלט היינו יכולים להיות שם. יוון (ישראל..) עם צ'כיה, רוסיה ופולין. איזה נבחרות חלשות.  אם היינו עולים על חשבון יוון, כמו שלוזון הבטיח לנו, היתה לנו הזדמנות פז לעבור את שלב הבתים. בית כל כך חלש מקבלים פעם בחיים. ואם אפילו יוון, הנבחרת הבינונית הזו שבקושי מתגברת עלינו בכל קמפיין מוקדמות מחדש, זכתה באליפות אירופה – מי אנחנו שלא נזכה?

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

*

ערן לוי בדה באזר

דה באזר בפייסבוק

"das deutschland uber alles" (ווטל ושומאכר גם יחד)
סוקרטס, סופו של חלום

20 Comments

נעל קרועה 4 בדצמבר 2011

דבר אחד ברור
נבחרת ספרד תגיע לטורניר,תשחק כדורגל של בארסה ותיקח את הגביע
כל השאר זה פרטים טכנים

הביטי 4 בדצמבר 2011

אנגליה תיקח בפנדלים.. מי שמהמר על זה עכשיו יהיה מיליונר בקיץ.

ניינר 4 בדצמבר 2011

בית א' פשוט מביך ועלבון לכדורגל האירופי

כסיפוביץ 4 בדצמבר 2011

כל הקומבינה הזו של שתי נבחרות מארחות היא עלבון.
כבר אפשר לרשום 2 משחקים משמימים בשמינית הגמר

דודו פ. 4 בדצמבר 2011

ספרד לא לוקחת הפעם. הגרמנים טובים יותר ורעבים יותר. בית א אכן בזיון, אבל שתי העולות יעופו כמו טיל ברבע הגמר שם יתמודדו עם העולות מבית המוות. אנגליה, גם אם תעלה, ואני לא בטוח שהיא תעשה את זה בלי רוני (שבדיה יכולה לקחת אותה) תפגוש את ספרד (אין לה סיכוי) או איטליה (סיכוי קטן) ברבע הגמר. בקיצור, אל תבנו על אנגליה בין הגדולות.

ההימור שלי:
בית א: 1. יוון 2. פולין
בית ב: 1. גרמניה 2. הולנד
בית ג: 1. ספרד 2. איטליה
בית ד: 1. צרפת 2. שבדיה

רבע גמר:
גרמניה מנצחת את פולין
הולנד מנצחת את יוון
ספרד מנצחת את שבדיה
איטליה מנצחת את צרפת

חצי גמר:
ספרד מנצחת את הולנד
גרמניה מנצחת את איטליה

גמר:
גרמניה מנצחת את ספרד

טל 4 בדצמבר 2011

אין שחקן גרמני אחד שיש לו מקום בהרכב הספרדי, להוציא את לאם כמגן שמאלי ושיויון בעמדת השוער. למעשה, ההרכב השני של ספרד עולה על ההרכב הראשון של גרמניה ברוב העמדות.

רוצה לומר, שהספרדים באים לשחק ברצינת אין לגרמנים מה למכור מולם וכמו במונדיאל הם יעבירו את רוב דקות המשחק בניסיונות (לא מוצלחים) לצאת מחצי שלהם.

נבחרת טקטית כמו איטליה או אפילו פורטוגל הרבה יותר מסוכנות לספרדים.

דודו פ. 4 בדצמבר 2011

אתה טועה בגדול. בקישור האחורי, חדירה ושויינשטייגר לא נופלים מבוסקטס וצ'אבי אלונסו. בחוד, בכושר הנוכחי של חלוצי ספרד אתה באמת חושב שהם טובים יותר מאלה הגרמנים? גומז, מולר ואפילו קלוזה בכושר ויכולת הרבה יותר טובים השנה מטורס, וייה ופדרו. בקישור ההתקפי לספרד יש את צ'אבי , אינייסטה, פברגאס וסילבה, אין ספק שזהו הקישור החזק בעולם, אבל אוזיל, גצה וחבריהם לא רק שלא מפחדים מספרד אלא הם יודעים שהם יכולים לנצח אותם. הגדולה של גרמניה היא באחדות שלה מאחורי יואכים לאו, וכקבוצה, לפי דעתי, היא עולה היום על ספרד. אל תזלזל גם ברעב של הגרמנים לתואר עולמי ראשון מזה הרבה שנים. לדור הזה נמאס מלקבל רק מחמאות והוא רוצה להביא קבלות. אצל ספרד, הדחף הזה היה לפני 4 שנים וכולנו יודעים איך זה נגמר.

אביעד 4 בדצמבר 2011

אני גם מסכים שגרמניה עדיפה על ספרד כרגע, אבל נסחפת לקצה השני. אני לוקח את ההגנה של ספרד על פני זו של גרמניה בקלות, ובוסקטס ואלונסו בוודאות עולים על פני חדירה ושויינשטייגר, ובקישור ההתקפי אין לספרד מתחרים. עד להתקפה הם עולים כל שאר הנבחרות באיכות הסגל.
הבעיה של ספרד זה שאין להם מי שישים את הכדור ברשת + שמרנות מזעזעזת של דל בוסקה שגורמת לכדורגל שיוצא לספרד להיות משעשמם להחריד וגם די פגיע כי פשוט קשה להם לכבוש.

אם וייה וטורס חוזרים לכושר סביר המטוטלת שנוטה כרגע באופן ברור לגרמניה תנטה באופן אפילו יותר קיצוני לטובת ספרד. אבל נכון לרגע הזה – גרמניה.

דודו פ. 4 בדצמבר 2011

לא מסכים לגבי הקישור האחורי. בוסקטס בעונה פחות טובה. שווייני הוא ללא ספק אחד הקשרים האחוריים הטובים בעולם וגם חדירה בדרך לזה. לא אמרתי שהם עולים על הצמד הספרדי, אבל ללא ספק הם לא נופלים מהם. לגבי ההגנה, אין ספק שהספרדים עדיפים, אבל אני חושב שההתלהבות והדורסנות הגרמנית תגבר על השבלוניות הספרדית, טובה ככל שתהיה.

טל 4 בדצמבר 2011

אם תגיד לאוהד ריאל מדריד שקדירה ברמה של אלונסו, הוא יצחק לך בפרצוף.

שוינשטיגיר בגרמניה ממלא את תפקיד צ'אבי ומולר משחק מתחת לחלוץ, התפקיד של סילבה או פאברגאס.

אתה עושה הרבה יותר מדי מניצחון ביתי במשחק אימון על נבחרת הולנד נטולת כל הכוכבים שלה (מלבד סנידר). הרי רק מספר ימים קודם לכן, הגרמנים כמעט הפסידו להרכב השני של אוקראינה. כולה משחקי אימון.

הגרמנים משחקים התקפי מידי בכדי לאיים באמת על ספרד. זה לא מקרי שהמשחקים מול גרמניה היו מהקלים ביותר שהיו לספרד בשני הטורנירים האחרונים . אין אפשרות לנצח את הספרדים בכישרון ולכן, נבחרת כמו אטליה, תקשה עליהם יותר מהגרמנים החביבים והאוברייטדים.

מיקו 4 בדצמבר 2011

כל אוהדי ריאל מדריד יגידו אותו הדבר? עד כדי כך אתה שבוי בסיסמאות?
נכון, גרמניה לא נבחרת. במקרה הם סיימו פעמיים במקום השלישי במונדיאלים האחרונים, במקרה הם הגיעו לגמר היורו האחרון. מה זה אובר רייטד, ממש נבחרת יוון 2004 עשית אותם. שווינשטייגר? אין לו מקום בסגל של הפועל עכו.

טל 4 בדצמבר 2011

בוא לא נכליל, אבל רוב מוחלט של אוהדי ריאל מדריד יגידו לך (בצדק) שאלונסו שחקן הרבה יותר טוב מקדירה.
לשווישטייגר יש בהחלט מקום בסגל של הפועל עכו, אבל הוא עדיין שחקן הרבה הרבה פחות טוב ממה שיש לספרדים בתפקיד שלו.

גרמניה מאד אוברייטד. הטענה שהיא פייבריטית על נבחרת עם סגל שחקנים טוב בהרבה שפירקה אותה פעמיים בשנים האחרונות (היה צריך להיות 4-0 בגמר היורו ו3-0 בחצי גמר המונדיאל) בגלל כמה תוצאות במשחקי אימון, היא ביטוי לזה.

נועם 5 בדצמבר 2011

הסיבה שרוב אוהדי ריאל יגידו לך שחדירה לא ברמה של אלונסו, זה כי הוא אחד השחקנים הכי אנדר-רייטדט בדורנו, שזאת גם באופן כללי מחלה של הרבה מהשחקנים הגרמנים.

אבל עובדה שהוא שם, ומשחק הרבה בקבוצה מלאת כוכבים (וד"א הרבה לא זוכרים, כולל עיתונאים ספרדים וגרמנים שמוריניו החתים את חדירה לפני אוזיל, למיטב זכרוני בכלל לא היו שמועות על מעבר על אוזיל למדריד כשכבר היה ברור שחדירה יעבור לשם.). וכשהוא לא שם – מרגישים את זה.

קסיוס קליי 4 בדצמבר 2011

למעשה בבית המוות משוחק גם משחק רבע הגמר.

ה-2 שיעפילו יזכו להצלבה קלה ולא משנה מי תעפיל מהבית המקביל.
אז זו חצי נחמה לבית המוות.

אנחנו לא אומרים לראות נבחרות חלשות בחצי הגמר.

אופיר 4 בדצמבר 2011

אני עם הגרמנים, מקווה שעד סוף הטורניר ומקווה שייצא לתת לאלופת ה-1:0-ים הבונקריסטית מקטאלוניה בראש.

טל 4 בדצמבר 2011

הפוך גוטה.

בגלל שגרמניה היא הנבחרת היחידה שמנסה לשחק התקפי מול ספרד ולא מתבנקרת, לספרדים יחסית נוח לשחק מולם.

תומר חרוב 4 בדצמבר 2011

ספרד נבחרת חזקה מגרמניה, זה הוכח במונדיאל. אבל גרמניה מלהיבה יותר. איטליה תזכה ביורו.

פנדלוביץ' 6 בדצמבר 2011

גם אני חושב איטליה. יש לה מצ'אפ טוב מאוד גם מול ספרד וגם מול גרמניה.
ספרד היא לא מה שהייתה לפני שנתיים או ארבע שנים. די לראות את הכושר של שחקנים כמו וויה, טורס, אינייסטה, פויול. אחרי עונה מפרכת של ברצלונה וריאל שללא ספק יגיעו לשלבים מתקדמים בליגת האלופות השחקנים יגיעו סחוטים עוד יותר ליורו.
הלב רוצה הולנד, הראש אומר איטליה.

אהרון שדה 5 בדצמבר 2011

כמה הערות.
1. ספרד הרבה יותר חזקה מגרמניה .עכשיו זה פחות חכמה להגיד זאת אך אני למשל אמרתי זאת וכתבתי זאת מעל כל במה אפשרית ערב חצי גמר המונדיאל שלהזכיר גרמניה הגיעה אליו כמעין פייבוריטית לאחש ששחטה את אנגליה וטבחה את ארגנטינה.

2. בואו נראה זאת ע"פ עמדות
בשער לספרד יש את קאסיאס אמנם נוייר נותן לו פייט אך עדיין הנסיון במעמדים כאלה נותן לספרדים יתרון קל. אם משום מה יצטרכו ללכת לספסל לספרד יש פתרונות רבים יותר (ואלדס ודה חייה)

הגנה
לספרד יש את פיקה ראמוס ופויול (שבירידה) לגרמנים ברמה הזו יש רק את להאם ועוד כמה שחקנים חביבים (בואטנג מדסקאר)
מה שכן לספרד יש בעיה בצד שמאל כנראה יעלו עם ארבלואה
יתרון לספרד.

קישור
לגרמניה יש את חודידה ואת שווישטנגר מאחורה לספרד יש את בוסקאטס ואלונסו חטעמי די שווה.
קישור קדמי לגרמניה יש את אוזיל גוצה וקרוס לספרד יש את צאבי אנייסטה דויד סילבה וססק יתרון ברור של הספרדים למעשה רק אוזיל יכול לדגדג את הקשרים הספרדים.

חוד לספרד יש את וייה פדרו סולאדו וטורס לגרמניה יש את גומז מולר קלוזה ופודולסקי עקרונית הספרדים עדיפים אך בכושר של היום זה משתנה.

מאמן שוויון עם יתרון קליל לדל בוסקה.

שורה תחתונה הנסיון ומרכז השדה הספרדי הרבה יותר חזק בהנחה שחלוץ ספרדי אחד לפחות יחזור לכושר וימצא מגן שמאלי היתרון הספרדי ברור .אם כי צריך לקחת בחשבון שהרעננות הגרמנים בטח לאחר עונה כ"כ מפרכת יכולה לאזן במקצת את התמונה.

ליבר 5 בדצמבר 2011

כל הוויכוח על מי יותר טובה גרמניה או ספרד הוא מטופש ולא לעניין. אני לא גרמני ובטח לא ספרדי וחס ושלום לא קטלוני. אז מה איכפת לי בכלל מי יותר טובה ומי תיקח את היורו.
מה שמעניין אותי זה שגרמניה משחקת כדורגל מלהיב שכובש הרבה שערים. לעומת זאת ספרד משחקת כדורגל משמים של מיליון מסירות חסרות טעם במרכז המגרש. ניסיון עלוב לחקות את ברסה.
אז שספרד יקחו בגמר העיקר שנראה את גרמניה למשך טורניר שלם.

Comments closed