חייבים מהפכה במוקדמות ליגת האלופות!

 

אוף. איזו באסה. העונה טרם התחילה וכבר נגמרה. אוהדת זלצבורג בפוזה אופיינית

אחרי שכמעט סבלתי מהתמוטטות עצבים אתמול, היום כשנרגעתי הגיע הזמן לחשוף את האמת העלובה של אופ"א. זה לא מה שאתם חושבים – הביקורת הידועה על שיטת פלאטיני למען ליגות נחשלות שבעזרתה מכבי חיפה והפועל ת"א עלו לליגת האלופות. זה משהו הרבה יותר משמעותי מזה. כן, תתפלאו.

מה שמפריע לי זה התאריכים: אין שני משחקים יותר קריטיים בעולם הכדורגל מאשר צמד המשחקים הזה בפלייאוף מוקדמות ליגת האלופות. הבדל של שמיים וארץ, של כישלון והצלחה שמכתים או מהלל את כל העונה. אם הפועל עפה אתמול לא משנה מה היא תשיג העונה כבר – העונה הזו מפוספסת, שום דבר לא יכפר על כך. זה כתם שמכסה את כל תמונת העונה. איזה מסכנים זלצבורג.

אבל מה תגידו על סמפדוריה ואנדרלכט האומללות שהלכה להן העונה לפני שהתחילה בגלל איזו קורה או גול בתוספת הזמן. וזה בדיוק העניין – צמד המשחקים הגורליים האלה נערך באופן שערורייתי עוד לפני תחילת העונה. עונת 2010-2011 היא כישלון נחרץ עבור סביליה עוד בטרם שיחקה משחק ליגה אחד! וזה יכול לגמור להם את העונה בהקדם.

מה אני בא לומר פה? שצמד משחקי הפלייאוף האלה חייבים להיערך בסיום העונה הקודמת ולא בפתיחת העונה הנוכחית. אופ"א צריכה לקבוע תאריך בו על כל הליגות להסתיים – נגיד 5 במאי. שבוע-שבועיים אחר כך לקיים את משחקי המוקדמות לעונה הבאה. הרי זהו הצעד הכי הגיוני בעולם.

מה קורה במצב הנוכחי? קבוצות לוקחות ריזיקה כלכלית עצומה בהסתכמות בלתי מבוססת על העובדה שהן ישחקו בליגת האלופות. הסיכון אדיר אבל אין ברירה לנוכח הפנטזיה –  פסגת השאיפות – לשחק בצ'מפיונס. אבל הופה – גול לא מוצדק בתוספת הזמן, והדרך קצרה מאוד להתרסקות כלכלית ומקצועית.

דרך אגב גם המצב ההפוך נוראי ממש – הנה הפועל ת"א עלתה למפעל היוקרתי. היא חייבת להתחזק ולבנות קבוצה שתתאים לצ'מפיונס. כמה זמן יש לה לעשות את המלאכה הזו? 7 ימים! זהו זה. אחר כך נסגר חלון ההעברות ולך תדבר ללאמפה. אה כן – ממילא בשבוע האחרון של חלון ההעברות כמה שאריות שחקנים כבר אתה יכול להביא? רובם הגדול כבר נמכרו או חתמו חוזה בתחילת הקיץ. איזה עודפים נותרו על המדף? ואיך בדיוק אושיה כמו אסי דומב ידוג אותם? (הלצה).

תחשבו איזה הייפ מטורף היה אם שבועיים אחרי שהפועל לוקחת אליפות בטדי היא מגיעה למפגש מול זאלצבורג. זה כמו עוד תואר, ולא פחות חשוב. אם היא תנצח יהיה לה קיץ שלם להתכונן לצ'מפיונס בשקט, לבנות, לסדר, להתאמן, להתאים עצמה –  הכל כדי להגיע מוכנה ולתת הופעה מכובדת. ככה יהיה לה סיכוי סביר ובטח שלא יהיו לה תירוצים לכישלון מחפיר בשלב הבתים.

ויש פה עוד נקודה – הרי מי שמתמודדות במוקדמות ליגת האלופות צריכות להיות הקבוצות שזכו באליפות. והרי הסגל שסיים את העונה שעברה הביא את האליפות. זלצבורג החליפה את כל ההתקפה שלה בקיץ, אז זו ממש לא אותה קבוצה שלקחה את התואר באוסטריה. 

כמובן שקבוצות בחודש מאי אמורות להיות בשיאן, בכושר טוב. ומה אנחנו מקבלים עכשיו?  גישושים של פתיחת עונה, חלודה, חוסר תיאום, היעדר מוכנות וכל החולות הרעות שכל כך חבל שהן משחקות תפקיד מרכזי בהכרעת המשחקים הכי חשובים של העונה. זה בזיון בענף מקצועני כל כך משמעותי ופופולארי.

הנה דוגמה למצב המגוחך – סביליה עפה מהצ'מפיונס, כאמור לפני שנפתחה לה ליגה. 20 אחוז מהתקציב השנתי שלה (100 מיליון יורו) היה מבוסס על עלייה לשלב הבתים. בקיצור הקבוצה חייבת למכור שחקנים. ואז להתחיל את הליגה תוך כדי תנועה כשהיא בלתי מוכנה. ובפוסט הזה לא ארחיב על החוק המטומטם ששחקן ששיחק במוקדמות (לואיס פביאנו) לא יכול עכשיו לשחק בשלב הבתים בקבוצה אחרת. חרפה! לך תמכור אותו בערך האמיתי שלו. ולקבוצה בסדר גודל שהוא ראוי לה.

כמובן שגם מזג האוויר במאי הרבה יותר טוב וראוי לקיום משחקים מכריעים מאשר בחודש המטורף הזה שנקרא אוגוסט. ובכלל – משחקים גדולים צריכים להיערך בסוף עונה ולא בפתיחת עונה. עניין של עיקרון. תואר שמחולק לפני סוף מארס (לא כולל ברוסיה ודומותיה, אצלן העונה הפוכה) משול לגביע קוטג' אדום 0 אחוז שומן שמתקלקל אחרי 12 שעות. חסר טעם שרק יילך ויסריח עוד יותר.

ושמישהו ינסה לתקן אותי.

דני נוימן, אתה חמור גדול (לא שזה חדש)
ראיון קוראים עם גלעד בלום לקראת היו.אס.אופן

No Comments

יאיר 26 באוגוסט 2010

אני מעז לתקן אותך רק בדבר אחד.
רוזנבורג נמצאת בעיצומה של הליגה לכן כדאי למחוק אותה מרשימת הקבוצות שהפסידו כשהעונה שלהן עוד לא התחילה…

לוינטל 26 באוגוסט 2010

כמובן. מאה אחוז צודק. בלהט הדברים והעצבים כתבתי את זה. אגב מעניין שהשבדים משחקים כמונו והנורבגים הפוך

פלד 26 באוגוסט 2010

בטח התכוונת להגיד שהדנים משחקים כמונו. השבדים משחקים ממרץ עד נובמבר

לוינטל 26 באוגוסט 2010

same shit
סתם בצחוק. יש מדינות שמשחקות עם פגרת חורף ויש כאלה שמשחקות הפוך. דנמרק אמנם אפשר להבין כי היא דרומית יותר אבל בפולין הקפואה משחקים כמונו וגם באוקראינה (עם פגרת חורף רצינית מאוד)

יאיר 26 באוגוסט 2010

דנמרק היא דרומית לשבדיה ונורבגיה, החורף אצלם הרבה פחות מושלג (אני דני שנולד בנורבגיה, אני יודע).
בקיצור זה לא כזה מפתיע, רק נשמע ככה.
חוץ מזה טור מצוין ורעיון מגניב תציע אותו ללוזון הוא טוב ברעיונות הזויים… (ואני בין אלה שחושב שהקיזוז זו שיטה גאונית)

D! 26 באוגוסט 2010

האמת, לא ממש חשבתי על זה לפני כן.
יש הרב טעם במה שאתה אומר.
אם כי איכשהו זה נחמד וטוב גם כשזה בצמידות לתחילת המשחקים. מצד שני אתה יותר מצודק. זה כאילו באנגליה פלייאוף העלייה היה מתרחש שבועיים לפני פתיחת העונה החדשה.
אז אני איתך

למי כותבים?

לוינטל 26 באוגוסט 2010

אני אכתוב לאופ"א מכתב. אבל אני פסימי – הם מאובנים מדי. ימציאו תירוצים שאין להם זמן בסיום עונה, נבחרות וכל מיני בבל"תים

רונן ג. 26 באוגוסט 2010

עקרונית אתה צודק, זה רעין מצוין, אך הוא בלתי ניתן ליישום היות שאחת לשנתיים מתקיים יורו או מונדיאל.
נניח שיישמנו את הרעיון שלך בעונה הזו והפועל מתחילה את מסע המשחקים שלה בתחילת מאי. כזכור, האדומים שיחקו מול ז'לזניצאר, לאחר מכן אקטובה ולסיום רד-בול – עניין של חמישה שבועות כשבשבוע השני של יוני כבר נפתח המונדיאל.
וינסנט אניימה אני מניח שהכין את עצמו שבועיים לכל הפחות עם נבחרתו כך שאת צמד המשחקים מול רד-בול הוא כבר היה מפספס (או שמא ניגריה הייתה קולטת אותו לשורותיה ברגע האחרון ממש?) עוד לא דיברנו על מסוט אוזיל (שבחודש מאי עדיין היה בברמן) ומארקו מארין או על לואיס סוארס מאייאקס – שלושתם היו אמורים לשחק בשבוע הראשון ואולי השני של יוני ואז להתחבר לנבחרת שכבר התחברה בלעדיהם?
אז נכון, פיפ"א יכולה להזיז את המונדיאל חודש מאוחר יותר ואופ"א את היורו גם חודש מאוחר יותר אבל אז כבר הליגות מתחילות והשחקנים צריכים לערוך הכנות לקראת העונה הבאה עם קבוצתם.
לסיכומו של עניין, צריך להזיז את כל לוח השנה של עולם הכדורגל בשביל ליישם את זה.

בלינדר 26 באוגוסט 2010

אני חושב שעם קצת מאמץ וראש יצירתי (נניח לשניה שיש כזה באופ"א) אפשר לפתור גם את הבעיות שהצגת. זה בטח רעיון מעניין ושווה לנסות אותו בניגוד למשל לרעיון של לשים עוזר שופט ליד כל שער – משהו שכבר נוסה בארה"ב לפני כמעט 100 שנה ונכשל טוטאלית. לצערי, קשה להאמין שישתנה משהו שם. אופ"א זה אופ"א.

D! 26 באוגוסט 2010

המאת היא שזה עניין של שלושה שבועות – אין סיבה שלא ישחקו פעמיים בשבוע. ואם יקטינו את הליגות הבכירות בשתי קבוצות גם יהיה מספיק זמן.

לוינטל 26 באוגוסט 2010

אם יש רצון לעשות את הדבר הנכון, אין שום בעיה.
תוסיף כמה מחזורי אמצע שבוע, תגמור את העונה מספיק מוקדם.
אתה מפספס משהו אחד – מפגש מול אקטובה או זלזניצאר לוקח 4 ימים – אין לך משחק ליגה באמצע. אז בשבועיים וחצי אתה יכול לגמור את הסיפור.
חוצמזה – אם הזכרת את אוזיל למשל – לברמן או טוטנהאם יש בסך הכל סיבוב אחד לעבור.
יש עוד רעיונות לפתרונות – שליגות קטנות יסתיימו מוקדם יותר (כי יש להם עוד סיבובי מוקדמות) וכו'.
בקיצור – אפשר לפתור בעיות אם רוצים. תאמין לי שחשבתי על התירוץ של הנבחרות

רפאל 27 באוגוסט 2010

הם בכלל יכתבו לך תגובה?
מדהים. אני לחלוטין תומך בדיון נרחב על התופעות האלה.
נמאס לקבל תורה משוויץ כאילו היא מסיני, וגם על זו יש פרשנים ומחלוקות.

דנידין 26 באוגוסט 2010

בואנה אתה חכם לוינטל…לא חשבתי על זה אף פעם, אותי הצלחת לשכנע.

לוינטל 26 באוגוסט 2010

תודה את זה לא אמרו לי אף פעם :)

שמרלינג 26 באוגוסט 2010

מדוע צריך לתת לקבוצות לחזק את עצמן בנוחות לקראת ליגת האלופות? למה שלא ישחקו עם מה שיש להן וזהו? אני נגד חיזוק הסגל במיוחד במטרת אירופה ואני כותב את זה כאוהד חיפה…
אגב, העליה הראשונה של קבוצה ישראלית לליגת האלופות קרתה לפני שפלאטיני החליט לצ'פר אותנו.

ההצעה שלך מזכירה לי רעיון נחמד של דורפן שבו הוא הציע לערוך את כל ליגת האלופות בסיום הליגות המקומיות בצורה דחוסה כמו המונדיאל במשך חודש בודד. עכשיו, אני רק מדמיין חודש כזה כל שנה וכמה כיף זה יכל להיות.

גיא זהר 26 באוגוסט 2010

שתי עליות (גם של מכבי) היו לפני פלטיני. רק ראוי לציין שבחסות הגרלה נוחה. חיפה נגד גראץ (יחי האוסטרים) ומכבי נגד קבוצה יוונית שגם ספגה הפסד טכני.

אלון 26 באוגוסט 2010

הרבה זמן לא שמעתי רעיון כל כך טוב, עוד סיבה למה אין סיכוי שזה יקרה.

רפאל 27 באוגוסט 2010

תקרא את התגובות שלי.
אני מדבר על פלייאוף בסדרות בליגה ואפשרות לקמפיינים מרוכזים בדרך למונדיאלים/אליפויות אירופה.
ההצעה בפוסט הנוכחי של לוינטל היא מחשיבה דומה.
אבל לאופ"א ופיפ"א חשיבה משלהם- להם חשוב שידברו כמה שיותר ולא איכפת להם בכלל למרוח אותנו תקופה ארוכה ברמת התכל'ס.

האמת היא שזה דבר אחד אם שיטה מפגרת נשארת בעינה,
זה דבר אחר אם מקבלים אותה כאילו אין ברירה או אלטרנטיבות.
ולכן חשוב להעלות את הדברים על סדר היום הציבורי ולפחות לנסות לערער על החוקים שנכתבו מלמעלה בניסיון לשמור על סדר מסוים שבד"כ לא מתאים לנו.

דורון 26 באוגוסט 2010

רעיון מעניין ונחמד (ככל הנראה לא ישים בגלל מועד סיומי הליגות ואירועי הכדורגל הקיציים, ובכל זאת)

רק בעיה אחת, בעיני:

חלק גדול מחייו של אוהד כדורגל ממוצע נסב סביב תקוות, חלומות, ושאיפות. לזכות באליפות במאי, ולבלות את שלושת החודשים שלאחר מכן בציפיה ותקווה שמאפיינת את אוהדי הפועל ת"א ביומיים האחרונים, הם נשמת אפו של כמעט כל אוהד. לעומת זאת, זכיה באליפות במאי, ואובדן הסיכוי לרחרח את הזיעה של מסי (יופי זהבי) כעבור שבוע או שבועיים זה ממש החלום ושברו.

תומר חרוב 26 באוגוסט 2010

שקבוצות לא יבנו את עצמן כלכלית על חשבון הישגים שעדיין אין להן ביד. אגב, זהיכול גם לעבוד הפוך, נגיד שויאריאל הצליחה להשתחל בטעות מקום הרביעי, למה שלא תיתן לה קיץ להתכונן למשחקים במוקדמות?
יש בזמן האחרון אינפלציה של רעיונות מהפכניים, כאילו שישים שנה של כדורגל אירופי שמתחיל בקיץ ונגמר במאי לא סיפקו לנו את הסחורה.
ואני לא מסכים שנגמרה לסמפדוריה העונה, יש ליגה אירופית ויש סריה א, גם זלצבורג תמשיך לשחק באירופה. ליגת האלופות היא לא חזות הכול. ואם הפועל צריכה עכשיו את השבוע כדי להכין את עצמה זה אומר משהו עליה ולא על החוקים.
לגבי חוק פביאנו. חוק לגיטימי לגמרי, מה פתאום שקבוצה תחזק את עצמה כאילו אין מחר וכשתיכשל בהפעלה לצ'מפיונס היא תיפטר במהירות מכל מי שהביאה? זה הרבה יותר צורם וגרוע לשוק ההעברות מאשר זה שסביליה לא תקבל על לואיס פביאנו סכום עתק, אם רצתה כלכך למכור אותו הייתה עושה זאת לפני שבועיים.

לוינטל 26 באוגוסט 2010

כי השחקנים שהביאו את ויאריאל למקום הרביעי הם השחקנים שצריכים להתמודד עם המשוכה הבאה בצמפיונס. אם הם מספיק טובים כדי להגיע לבתים, מה טוב. עכשיו שישתדרגו בקיץ.
אני לא מבין למה שחקן שעף במוקדמות לא יכול לעבור לקבוצה בשלב הבתים. מצטער, זה לא נשמע לי הגיוני. זו מסגרת אחרת לגמרי.

תומר חרוב 26 באוגוסט 2010

כדי שלא יהיה מצב ששוק ההעברות משתולל בגלל קבוצות שעלו לצ'מפיונס או נכשלו בכך.

ניר לוי 26 באוגוסט 2010

אתה שוכח שלא מדובר במשחק אחד (או צמד).
לפני שהפועל שיחקה מול זלצבורג, היה לה עוד סיבוב, ויש גם עוד סיבוב שהיא לא השתתפה בו כי היא מדורגת. את כל זה נשחק במאייוני?

ועוד דבר- איפה אתה עוצר את זה? לסיבילה אי-העפלה לשלב הבתים זה כישלון וכל התקציב הולך לפח, לליברפול אי-העפלה לשמינית הגמר, ולריאל לרבע. אולי נעשה את כל הצ'מפיונס במאי?

לוינטל 26 באוגוסט 2010

שלב הבתים הוא העניין המרכזי מבחינה כלכלית. ברור שיש נזק מסויים למועדון פאר שעף מוקדם אבל זה לא מהותי כמו עצם ההגעה למפעל

מוי כיף 26 באוגוסט 2010

מה שאתה כותב זה לא הגיוני ולא ריאלי. קודם כל אתה שוכח שהיו עוד סיבובים מוקדמים כך שלפי שיטתך צריך להתחיל אותם כבר באפריל.
דבר שני זה ייצור עומס בלתי רגיל במהלך העונה אם אתה מחייב לסיים ליגה כל כך מוקדם.
דבר שלישי, כמו שכבר כתבו יש ליגות שמשוחקות בקיץ אז אי אפשר לחייב את כולם להתחיל ולסיים באותם תאריכים.
למעשה כל קבוצה שמשחקת בליגת האלופות משתתפת בשתי ליגות שונות וכמו שרוב הליגות באירופה מתחילות באוגוסט גם ליגת האלופות מתחילה באוגוסט.
ודבר אחרון- החלודה והמשחקים החלשים יחסית שדיברת עליהם נבעו לא בגלל שהקבוצות עדיין לא שיחקו אלא פשוט כי רובן פשוט גרועות ולא מתאימות לליגת האלופות (לא במקרה המשחקים הטובים היו בין "הסגניות" כמו ברמן-סמפדוריה וטוטנהאם-יאנג בויז ולא בין "האלופות").ותודה לפלאטיני שהחריב את שלב הבתים והפך אותו למשעמם וצפוי. אם הוא כל כך רוצה לשלב קבוצות מליגות חלשות יותר יש הרבה דרכים אחרות, טובות בהרבה מהצורה המגוחכת שבה מתנהלים הדברים עכשיו.

לוינטל 26 באוגוסט 2010

בשתי מילים: לא מסכים.
פתרונות אפשר למצוא, גם אם זה כולל הקטנת ליגות או מחזורי אמצע שבוע. חוצמזה ליגת האלופות תיערך במקביל לעונה הרגילה. אני מדבר על המוקדמות. את השאר כתבתי כבר בתשובה לטוקבקיסט אחר.
לגבי הפילוסופיה של פלאטיני – אפשר להסכים ואפשר לא להסכים. בכל מקרה אני מבין את ההגיון שלו שיש בו לא מעט. זו שאלה של דרך לאן המפעל צריך להתפתח – האמת אין לי עמדה חד משמעית – זה מזכיר בחירות לכנסת ואת רף אחוז החסימה

מוי כיף 26 באוגוסט 2010

אתה רוצה להפוך את הליגות האירופאיות ולשנות סדרי עולם כדי שזה יתאים לרעיון שלך- שמציג פתרון לבעיה שהיא לא כזאת אקוטית לדעתי

רוב הקבוצות ברוב הליגות האירופאיות לא יכולים להחזיק מעמד עם 2 משחקים בשבוע בתדירות גבוהה, אני לא מדבר על הקבוצות שמשתתפות במסגרות אירופאיות אלא על קבוצות קטנות שרק רוצות לשרוד- להפועל עכו או רמת גן בקושי יש כסף להחזיק 11 שחקנים, אם הן תצטרכנה לשחק בצפיפות כזו יותר שחקנים ייפצעו והן פשוט ייפלו מהרגליים. סך הכל בכל אירופה יש יותר הפועל רמת גניות מאשר מנצ'סטר יונייטדיות או הפועל תל-אביביות.

אופ"א לא יכולה לקבוע גדלים של ליגות, זה עניין של ההתאחדויות שנוגעות לעניינים פנימיים וצרכים של כל מדינה (וגם פוליטיקה כמובן).

חוץ מזה הרעיון הזה מגוחך בבסיסו- אתה רוצה שהקבוצות הקטנות יתחילו אותו בסוף עונה X והקבוצות הגדולות שאוטומטית בבתים בעונה Y, זה כבר סתם חוסר שיוויוניות שפוגע במהות של המפעל. מפעל מסויים (לפחות של קבוצות) צריך להיות משוחק בעונה אחת ולא לפצל אותו על שתי עונות.

כמו שאמרת פתרונות אפשר למצוא, אבל לרעיונות שהם הגיוניים וטובים

לוינטל 26 באוגוסט 2010

לא מסכים איתך. כולה תוסיף שני מחזורי אמצע שבוע ואתה מקדים בשבועיים את סוף העונה. שכטר וורמוט שיחקו בשנה שעברה המון משחקי אמצע שבוע.
חוצמזה אם צריך תעשה ליגה של 30 מחזוקים או 33 במקום 35.
תירוצים קל למצוא אבל זה בורח מההיגיון והפייריות.
רוב הטעונות קלושות – הטענה לחוסר שוויוניות למשל – זה בדיוק ההיפך. כעת המצב בלתי שוויוני ולפי ההצעה שלי יהיה הרבה יותר שוויוני.

אסף רביץ 26 באוגוסט 2010

רעיון מצוין, קודם כל כי באופן כללי עדיף שמשחקים מכריעים יהיו בסוף העונה כשהקבוצות אמורות להיות בשיא ולא בתחילת העונה. פרט לבעיית ההתנגשות עם טורנירים גדולים, בעייה פתירה אם משחקים נכון עם התאריכים, יש לי תהיה נוספת- זה מגדיל את הסיכוי לכך שקבוצות יעלו לליגת האלופות ואז בקיץ יאבדו כמה שחקני מפתח לקבוצות גדולות יותר ויגיעו לצ'מפיונס ליג כקבוצות אחרות וחלשות יותר. אבל מכיוון שגם ככה לא 32 הקבוצות הטובות באירופה מגיעות לשלב הבתים, זה לא עד כדי כך נורא. מה גם שכמו שאמרת, עלייה לשלב הבתים תאפשר להן להתחזק בראש שקט.

נאפי 26 באוגוסט 2010

אתה בדיוק צודק.
יש כמה סיבובים ולכן כל הרעיון לא ישים.
נחמד, לא יודע כמה מקורי – אבל בכל מקרה לא ישים.

נאפי 26 באוגוסט 2010

זה תגובה ל-9.

אביעד 26 באוגוסט 2010

רעיון מצוין.
בנוסף, אם מעבירים את המוקדמות למאי, אז המונדיאל/יורו יכולים להתחיל בסוף יוני/תחילת יולי והעונה יכולה להתחיל בספטמבר.

שלו רומא 26 באוגוסט 2010

ישנה בעיה יותר חמורה והיא שהקבוצה צריכה לכוון שיא כושר של העונה לתקופת הקדם כדי לעבור את המוקדמות, כאשר בד"כ קבוצות מצליחות להגיע לשיא כושר אחד בעונה, לעיתים רחוקות לשניים. תוכנית האימונים שנבנת עבור עונה נורמלית משתנה בעיקבות הרצון להגיע לשיא הכושר כל כך מוקדם. ובד"כ ניתן לראות קריסה של הקבוצה לקראת סוף העונה (הקריסה של חיפה בשנה שעברה לא הייתה מקרית), קבוצות כמו סיבליה לא עושות את ההתאמה הזאת ולכן לפעמים נופלות במוקדמות, כי הן בונות את שיאי העונה שלהן על שלב הבתים של ליגת האלופות, וסוף העונה בליגות שלהן. קבוצות מהדרג הישראלי חייבות את ההתאמות האלה כדי להגיע לשלב הבתים, ולכן בליגה הן לא מגיעות למאבקי האליפות בסוף העונה עם הכושר המתאים. כל זה היה נכון שבעתיים בשיטה הישנה, בשיטה החדשה קבוצות כמו זלצבורג יכולות לקחת את הסיכון שיעברו כי הן יותר טובות, אם זה מצליח, יש להן עונה מלאת אתגרים, אם זה נכשל, זאת בעיה כלכלית קשה מאוד. 

דוד 26 באוגוסט 2010

מעבר למה שניר (9) כתב ואני מצטרף לחלוטין, יש נקודה נוספת. קבוצות חיות בפרקי זמן של שנה. יש קבוצות (מנ' סיטי, לדוג') המשנות לגמרי את פניהן לקראת עונה חדשה. אם נקיים את המוקדמות בשלהי העונה הקודמת, נקבע למעשה את צורת העונה הארופאית הנוכחית לפי הסגל של העונה הקודמת.

בליקי 26 באוגוסט 2010

יש הרבה ליגות מקומיות שהייתי מבטל כליל ואז הבעיה מצטמצמת. נראה לי שאכלול ברשימה גם את הליגה בישראל.

לוינטל 26 באוגוסט 2010

בליקי, אפשר לקבוע כאן אליפות בהטלת מטבע. או אחרי טורניר משולש – טורניר בנדל

לוינטל 26 באוגוסט 2010

בנדל יעני פנדל אבל במגזר

איתן בקרמן 26 באוגוסט 2010

לוינטל, רעיון מעניין מאוד, האנשים שעושים את ההבדל הם אלה עם הרעיונות ולא אלה שקופצים לפסול כל רעיון בטרם בדקו אותו לעומק. יתכן שהרעיון שלך יתברר כבלתי אפשרי, אבל כמו שידידנו עוזי דן אומר – שווה בדיקה!

לוינטל 26 באוגוסט 2010

שווה בדיקה זה מוסד מכובד מאוד.
אפשר להרים מוסד "שווה לפנות לאופ'א" במסגרתו אשלח להם את ההצעה

דורפן 26 באוגוסט 2010

ואני אומר דבר אחר. להגיד לליגות לסיים את ענייניהן עד ה-1 באפריל. ואז לערוך את ליגת האלופות בסיום העונה. כמו המכללות האמריקאיות. זה יקצר את העונה עבור קבוצות הליגה וייתן להן זמן התאוששות. זה יאפשר לקבוצות לקצר את הסגלים שלהן. וזה ייתן יותר משמעות למושג אלופת אירופה לעומת קבוצה שזוכה בגביע אירופה אחרי שסיימה חמישית בליגה שלה.

שלו רומא 26 באוגוסט 2010

בשביל זה כל המאמץ, לכתוב מכתב וכו', נו מילא.

רפאל 27 באוגוסט 2010

אני חושב שהיה לא פחות חשוב לכתוב את הפוסט ולפרסם דעה כזו בעיתון מאשר לכתוב לאלה שם באופ"א. אחד הדברים המעצבנים בנוגע לכדורגל הוא שמרוב פסימיות בנוגע לשינויים, כבר התייאשנו מלהציע אותם ובכך קיבלנו את שלטון הסטטוס-קוו.
ומי אמר שהוא טוב?
טוב מאוד שאומרים דברים חדשים, זו הדרך היחידה להביא לשינוי, גם אם בטווח הרחוק- וגם בוודאי לא מזיק לעניין אנשים נורמלים נוספים.
החברים בקהילה הזו אולי רואים את עצמם כאנשי חזון וניסוח מסוגנן, אבל מה לעשות שרוב אוהדי הכדורגל נראים ונשמעים רע מאוד.

ישי 26 באוגוסט 2010

1) רעיון גאוני
2) במקרה של הפועל ת"א יש לי שכלול נוסף:
שישחקו את משחק החוץ. אז יעשו קיזוז של התוצאה ואז ישחקו את משחק הבית

רפאל 27 באוגוסט 2010

אוקי, אז הפועל ניצחה את חיפה בחצי גול בקרית אליעזר במשחק האליפות.

Comments closed