כמה זה 1 חלקי 11?

האם צריך להעניש קבוצה ששחקן שלה נתפס על סמים?

התשובה לשאלה בכותרת: 0.090909090909. באחוזים זה 9. עכשיו כשהרגנו את המתח, ניגש לענייננו:

***

קולו טורה נכשל בבדיקת סמים והושעה עד להשלמת החקירה. מעניין ששבועיים לפני יום הולדתו ה-30 קולו נתפס לראשונה בחייו. מעניין מה החומר שהתגלה אצלו ולכך עוד אין תשובה. אגב מעניין גם שכשמחפשים תמונות שלו בגוגל, מוצאים בעמודים הראשונים רק תמונות מימיו הטובים בארסנל והרבה אחר כך יש תמונות שלו עם החולצה 28(!) של מנצ'סטר סיטי. מצד אחד האיש היה קפטן מנ. סיטי בעונה שעברה וקנו אותו לפני שנה וחצי מארסנל ב-14 מיליון פאונד. מצד שני הוא כיום בלם סביר ולא כוכב בקבוצה. ועדיין קולו אתלט בלתי רגיל, ועכשיו אולי יותר מובן איך בדיוק.

אנחנו יודעים שבריצת שליחים באולימפיאדה מספיק שאצן אחד ייתפס על סמים כדי לשלול את המדליה משלושת חבריו (ולעתים יותר, אם יש משתתפים נוספים במוקדמות). מצד אחד משקלו של אצן מתוך רביעייה משמעותי ובולט, במיוחד בספורט יחידני, מצד שני אם השליחים הללו זוכים במדליה בהפרש ניכר מהיריבה שמסיימת אחריהם, כשברור שגם עם אצן אחד ממדינתם הם היו מגיעים לאותו מקום, אז יש כאן שאלה פילוסופית מובהקת בכל זאת. שוב האשמה הקולקטיבית, אתם יודעים. מה אשמים הספורטאים הנקיים שאחד מבני ארצם סרח וכו'.

אבל מה יש לעשות עם המצב של תפיסת כדורגלן על חומרים אסורים? והרי ברור שאילו קרלוס טבס היה נתפס על סמים, למרות שגם הוא רק שחקן אחד מ-11 (או מ-14 אם לוקחים בחשבון גם את המחליפים), הרי שמדובר בבורג הרבה יותר משמעותי מאשר טורה.

מובן מאליו שאם מישהו מהמערכת מעורב בסיפור אז הקבוצה צריכה לקבל עונש חמור של הפחתת נקודות (ע"ע גיא עזורי והאפדרין לכפיר אדרי). אבל אם מדובר בשחקן שעשה זאת על דעת עצמו, כמו במקרה של טורה? ברור שאחד כמו אדריאן מוטו שנתפס על קוק בצ'לסי ועוד פעמיים על ממריצים בפיורנטינה כבר היה צריך מזמן השעיה חמורה בהרבה מהשנה שקיבל. אני חושב שהרחקה לשנה היא עונש ממצה לפעם ראשונה. פעם שנייה וצריך לפסול את השחקן מלשחק יותר כדורגל. 

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ומה לגבי הקבוצה? זה לא פשוט. אפשר לקבוע, כמו שמציע עמיתי מהבלוג השכן דורפן, שקבוצות יהיו אחראיות על השחקנים וכך הן ירגישו מחויבות לערוך בדיקות סמים קפדניות בעצמן כדי להימנע מתפיסה של הרשויות. ככה הן תבטחנה את נקיון השחקנים, שהרי אחרת הן יישאו בעונש כבד. מצד שני עדיין אין מקום להיסטריה. הרי כמעט לא נתפסים שחקנים באירופה. ואם מדובר בשחקן אחד שסרח והוא האשם הבלעדי בכך, אפילו אם מדובר בטבס, העונש עדיין צריך להיות מוטל רק עליו. אתם יודעים, אולי הוא היה חולה ולקח כפית חיזוקית של דילרית. ללא מרשם רופא הקבוצה.

אבל מה שבעיקר חשוב כאן זה מעקב ובדיקות רציניות. לא מדגמים של שחקן או שניים אחרי משחק אלא הרבה יותר מזה. נכון שזה יעלה הרבה כסף, אבל אין ברירה. 

 ***

ולסיום כהרגלנו בקודש, שיר לשבת. וכרגיל לא תמצאו כאן את יוסי גיספן. והפעם נורית גלרון המתוקה והכבשתית מבצעת את השיר המרגש והקסום שכתב נתן זך הגדול והלחין אילן וירצברג המוכשר – "כולנו זקוקים לחסד". אכן כך. גם קולו טורה:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

הפועל האחרת
הלב חזר לנצח את הראש

No Comments

לוינטל 4 במרץ 2011

אגב הבהרה: זה לא הסימום הפיננסי אליו התכוון פלאטיני.

ארז (דא יונג) 4 במרץ 2011

ההבדל העיקרי בין ריצת שליחים לכדורגל הוא שהסטרואידים והסמים הממריצים עובדים ישירות על היתרון העיקרי הנדרש מאצן: מסת שריר וכח מתפרץ. (אני בטוח שמנחם לס יוכל להסביר בדיוק את העניין, אני משער פה).
אני לא יודע בדיוק מה הסמים בהם משתמשים כדורגלנים, אבל גם אם מדובר בסמים ממריצים שיכולים להשאיר אותם בשיא כוחם במשך 90 דקות (ואני לא חושב שיש דבר כזה), הרי שעדיין זה לא בהכרח הופך אותם לשחקנים טובים יותר, כמו שכ. רונאלדו – שבנוי הרבה יותר טוב ממסי – לא בהכרח שחקן הרבה יותר טוב ממנו וכמו שקולו טורה בטח לא שחקן יותר טוב מטבס בדוגמא שנתת.

הסמים האלה בכדורגל עוזרים רק בעקיפין, ולא באופן ישיר ליכולת. אז עד שימציאו סם שמשפר יכולת מסירה או דיוק בבעיטה, אין סיבה להניח שהקבוצה הרוויחה ישירות מכך.

דורפן 4 במרץ 2011

ארז דה יונג – המסקנה שלך היא להקים ועדה שתבדוק בכל סיפור סמים מה בדיוק היתרון. אם מישהו ניצח ב-100 פרפר בשבע שניות אתה תגיד "הוא היה מנצח במילא" ואם ניצח בחצי שניה תוריד אותו רק למקום השני. ואם קולו טורה מנע שער בספרינט תוריד נקודות, ואם הוא שיחק טקטית, תשאיר את הנקודות.

זה לא עובד ככה. וואליד באדיר נכנס לכמה דקות בניצחון 1-4. מכבי חיפה נפסלה כי היה מוקחר. אם יש חוקי סמים- המשתמש פסול. העונש האמיתי הוא הורדת כל הנקודות כשטורה משחק. בגלל התקדים הייתי מסתפק ב3-5 נקודות ובעתיד קובע הפסד בכל משחק שהמסומם שיחק.

אם סמים לא היו מסייעים בכדורגל שחקנים לא היו לוקחים אותם. האם אתה אף פעם לא רואה שחקן משתלט על מרכז השדה בכוח וכושר בלתי רגילים? האם קולו טורה הוא יותר שחקן שבנוי על הכדרורים שלו על שטח קטן או יש אלמנט של כוח וגובה במשחק שלו. אני חושב שהתשובה ברורה.

ולא – לא הייתי קובע כלל ששחקנים כמו איניאסטה פטורים מבדיקות סמים רק כי המשחק שלהם מבוסס על טכניקה.

לוינטל 4 במרץ 2011

דורפן,
השאלה היא למה להיות כל כך דרקוני ולקחת את כל הנקודות שהקבוצה השיגה כשטורה (או מסומם אחר) שיחק?
אם נגיד הוא היה חולה ולקח תרופה עם חומר אסור לפני משחק ספציפי, למה צריך לשלם בנקודות על כל המשחקים העונה בהם שיחק ולא רק על אותו משחק?

דורפן 4 במרץ 2011

כי הורדת כמה נקודות זה עונש קליל. בענף ספורט נורמלי פשוט פוסלים את הקבוצה.

ארז (דא יונג) 4 במרץ 2011

לא יודע, המחשבה שבגלל שאיזה אידיוט לקח סמים ממריצים קבוצה שלמה ומאות אלפי אוהדים יאבדו תואר או ירדו ליגה ממש צורמת לי.
כמובן שמי שהפסידה את התואר תוכל לטעון אותו דבר לגבי אוהדיה שנדפקו בגלל הסמים של השחקן השני, אבל אני עדיין חושב שיש גבול לכמה ששחקן אחד יכול להשפיע על המשחק.
אולי אפשר לקבוע שאם שחקן אחד נתפס, כל הסגל צריך לעבור בדיקות ואם ישנו יותר ממקרה אחד או שניים אז להעניש את הקבוצה.

לוינטל 4 במרץ 2011

רעיון נחמד, ארז.
אני חושב שצריך לבחון כל מקרה לגופו. שחקן שלקח תרופה שהכילה חומר אסור וטעה בשגגה זה סיפור שונה מסימום מכוון ובמודע.

תומר חרוב 5 במרץ 2011

ארז, זה בדיוק העניין, קבוצות לא ירשו לעצמן ששחקנים יתפסו ולכן יעשו את הבדיקות בעצמן.
אוהדי יובנטוס אשמים במה שמוג'י עשה?שחקניה אשמים? ממש לא, אבל יש אחריות שילוחית וליובה לא רק נשללו התארים, היא גם הורדה ליגה ובצדק גמור. למה בסמים זה צריך להיות שונה?

ארז (דא יונג) 5 במרץ 2011

תומר, בגלל ששריקה מוטה של שופט גורמת לנזק מיידי וברור, בעוד שהיתרון שנותן שחקן עם מסת שריר יותר גדולה בזכות הורמוני גדילה לקבוצה שלו הוא קצת יותר קשה לכימות.

שלו 4 במרץ 2011

מוטו אם אני זוכר נכון נתפס בפעם הראשונה ע"י צ'לסי וביוזמת, כך שאולי יש קבוצות שמבינות שזה אינטרס שלהן.

Mr. Kate 4 במרץ 2011

לא רק נתפס על ידה אלא גם נקנס במיליוני לישטים על ידה.

בני תבורי 4 במרץ 2011

יש מצב שיתפסו את לוקאס…?

סאביסביץ' 4 במרץ 2011

לוקאס נראה לך אתלטי ומהיר יותר מאחרים? כשרואים משחק שבו מעורב לוקאס יש יותר סיכוי שיחשדו בכל ה- 21 שחקנים שסביבו.

D! 4 במרץ 2011

יש כל מיני סמים אם כי בדרך כלל אני נגד לשפוט על שימוש בהם.

ארז (דא יונג) 4 במרץ 2011

שמעתי שלהתאחדות האנגלית אין עדיין תקציב לבדיקות סמים מאיטים, כך שעוד חזון למועד….

דורפן 4 במרץ 2011

לא נתפסים בכדורגל כי לא בודקים מספיק. בודקים אחד למשחק שזו בדיחה.

מכיוון שבודקים אחד לקבוצה בכל משחק זה תמיד 1 חלקי 11. אז לדעתך לעולם לא צריך להעניש קבוצה.

קבוצה שמשלמת לטורה בערך מליון דולר כל חודשיים יכולה לבדוק אותו לעתים קרובות.

להגיד הקבוצה לא אשמה זה להשליך מקבוצת הכדורגל שלך ביום שישי אחר הצהריים למועדון של מיליארדים. סיטי משלמת משכורות, היא מודעת לנושא הסמים בספורט, אם היא לא בודקת את השחקנים שלה אז היה מעלימה עין. אם אתה מעלים עין בספורט אז יש סמים.

המסקנה של המאמר שלך היא לא לבדוק סמים בכדורגל.

אם אתה עושה בדיקות אתה צריך להעניש ספורטיבית את מי שנתפס. ספורטיבית זו בדרך כלל פסילה. בכדורגל אפשר להסתפק בנקודות.

שקטימאן 4 במרץ 2011

תיקון:

0.0909090909090909090909090909090909

לוינטל 4 במרץ 2011

כמובן. תודה על תשומת הלב. העניין תוקן

יריב 6 במרץ 2011

אני ממליץ ללכת עד הסוף ולכתוב לפי הנוהל המופיע כאן:
http://en.wikipedia.org/wiki/Repeating_decimal
הייתי עושה זאת בעצמי, אך אינני מכיר את הדרך להכניס קוד כללי בתגובות.

לוינטל 6 במרץ 2011

חח זה בסדר. הבלוג לא מאמין באינסוף

איש 4 במרץ 2011

במקרה שלו אפשר לשלול את התארים מכל הקבוצה, אפילו 5 שנים אחורה. אף אחד לא ייפגע מזה.

תומר חרוב 4 במרץ 2011

נייס.

תומר חרוב 4 במרץ 2011

אני מסכים עם דורפן. חובה להעניש את הקבוצות ולא רק בכדורגל. ברגע שיכילו בספורט המקצועני אחריות שילוחית בקשר לסמים התופעה תתמעט, גם באולימפיאדות. אם נתפס ספורטאי ישראלי באולימפיאדה שיענישו את ישראל על כך ששלחה אותו מבלי לבדוק או גרוע מכך, ידעה ושלחה.
אולי רק על דבר אחד צריך להקל בעניין הזה מבחינתי, באיזה סם הוא השתמש? אני מודע לכך שהחוק הספורטיבי לא מבדיל בין מריחואנה לסטרואידים בעניין הזה אבל לפחות מבחינתי ברור שאם קולו טורה עשה קוק בשירותים של איזה מועדון דינו לא צריך להיות כדין ספורטאי שמשתמש בסמים על מנת ליצור לעצמו יתרון על המגרש.

דורפן 4 במרץ 2011

השמועות הן כדורים להרזיה שהרבה מהם כן מכילים חומרים משפרי ביצועים. אני מסכים שסמי "הנאה" לא צריכים להיות עניין ספורטיבי.

לוינטל 4 במרץ 2011

נמשיך את ההשוואה בין אצן בשליחים לכדורגלן:
להעניש קבוצת כדורגל – האם זה כמו להעניש רק את השליחים או את כל נבחרת האתלטיקה של אותה מדינה?

תומר חרוב 4 במרץ 2011

ךוינטל, אחריות שילוחית אומרת להעניש את מי ששלח, התאחדות האתלטיקה או ועד אולימפי, זה לא באמת משנה- העיקר שמישהו יקח אחריות וברגע שזה יקרה כבר לא יתפסו באולימפיאדות אלא יתפסו לפני האולימפיאדות.
בקיצור, לתת מוטיבציה לקבוצות לבדוק ולתפוס בעצמן, במיוחד אם הסברה נכונה ובכדורגל הסמים משפיעים פחות על הביצועים( מה שלא בטוח ולא רלוונטי).

דורפן 4 במרץ 2011

לוינטל – מהצד הספורטיבי זה כמו להעניש את נבחרת השליחים. באמת שלא קשה למתוח את הקו. כל קבוצת אנשים שתלויה בביצועים אחד של השני היא אותה "נבחרת".

אבל מצד אחר זה כמו נבחרת אתלטיקה שלמה. כמו לקבוצת כדורגל לנבחרת אתלטיקה יש הנהלה והיא צריכה לבדוק את כל הנבחרת. במצב בו נבחרות יורחקו על שימוש בסמים הההנהלות שלהם ישקיעו משאבים רבים, יחתימו ספורטאים על הסכמי פיצויים במקרה שייתפסו, ובעיית הסמים תקטן דרמטית. אם קולו טורה היה יודע שכל הכסף שהוא מרוויח הולך לקנס על סמים תאמין לי שהוא לא היה לוקח כדורי דיאטה של אשתו.

שלו 4 במרץ 2011

לצ'ה – רומא.

שני שחקנים מההרכב של רומא הגיעו דרך לצ'ה קאסטי ווצ'יניץ'.
לצ'ה שנמצאת בעקב של המגף היא עוד קבוצה דרומית בסרייה א', שנים רבות הליגה הייתה נעצרת ברומא, לפעמים גם נאפולי הייתה שותפה לחגיגה.
היום יותר ויותר הכדורגל נעה דרומה.
המשחק הוקדם ליום שישי על מנת לאפשר לרומא להתכונן לשחטיאר, וזאת ההזדמנות האחרונה למונטלה לבדוק עם מי הוא הולך לקרב.
בעיתונות מגדירים את תקופה זו כחמשת הימים הקריטיים של מונטלה.
בסופו של יום יש משחק וצריך לנצח אותו.

מוזר לאין שידור של המשחק הרי אין ממש עודף שידורים הערב שצריך לבחור, הערוצים די פנויים וכבר שילמו את זכויות השידור.

על לצ'ה עצמה אין לי מה לכתוב ולו רק בגלל שעדיין לו ביקרתי.

לוינטל 4 במרץ 2011

שלו, ממה שאתה יודע – האם לצ'ה שווה ביקור? (גם אני טרם הייתי בה)

שלו 4 במרץ 2011

ממה שאני חוויתי באיטליה כל מקום שווה ביקור בעיקר למי שדובר איטלקית,
בעיקר מקומות שנראה שאין בהם כלום.
לכל מקום יש סיפור,
יש תרבות,
יש אוכל.
לדעתי גם זה איזור הרבה פחות מתוייר והרבה יותר זול, וגם נראה עדיין כמו איטליה הישנה מהסרטים.

לבושתי הגדולה לא הייתי דרומה מנאפולי, אבל דרום-איטליה היא אזור של אוכל טוב, עתיקות ואנשים עתיקים במובן המרתק של המילה. אני מתכנן מתי שהוא להגיע לסיציליה ולרג'ו קאלבריה, אולי גם לאזור האדריאטי של הדרום.
החלום דרך אגב הוא טיול מדרום לצפון בעקבות סיפורי כדורגל.

לצ'ה מתחברת לאבדן אליפות של רומא מ 1986…

red sox 4 במרץ 2011

חסר אפס בתרגיל החשבון שבפתיחה (הסיפרה הראשונה אחרי הנקודה…).

חוץ מזה, הבן של דני בלינד חזר לאיאקס ואפילו הבקיע היום (טוב, גול עצמי אבל עדיין) מול ואלוייק של אוהד לויטה.

Mr. Kate 4 במרץ 2011

אפשר ומותר לעשות "איפה ואיפה" בין ענפי ספורט. אגאסי לא היה שחקן טניס טוב בגלל הקריסטל מת' שהוא לקח ומוטו לא מפציץ כי הוא מכור לקוק. האנשים האלו צריכים עזרה כמו כל אדם שמכור לסמים, וכמו שאני בטוח שאתם לא תמותו לתת למקום העבודה שלכם בדיקות דם מקיפות ועוד ועוד אז גם שחקני הכדורגל לא ימותו על זה. אם יש בעייה של סמים בספורט אז אני מבין שצריך לחייב את הספורטאים לבצע הקרבות, אבל באמת, מה הקשר לכדורגל?

תומר חרוב 4 במרץ 2011

תעשה את ההבדלה בין קוק לבין משפרי ביצועים.
לגבי כדורי הדיאטה- יכול להיות שבאמת זה היה בתום לב ולא בכוונה כדי לשפר ביצועים,אבל מכדורגלן שמרוויח מאה אלף פאונד בשבוע אני מצפה שיבדוק פעמיים לפני שהוא לוקח כדור כלשהו.

אביעד 4 במרץ 2011

אז הנה סוגיה: קולו טורה נתפס על סמים. לטענת ארסן ונגר, זה בגלל שהוא לקח מכדורי הדיאטה של אשתו, בלי לדעת שיש בהם חומרים אסורים.
האם אנחנו מענישים עכשיו 25 שחקנים של מנצ'סטר סיטי כי אחד היה טיפש ועשה טעות?
ההשוואה לשליחים באתלטיקה בעייתית כי בשליחים מדובר על רביעייה. כאן זה יותר. הכותרת היא 1 חלקי 11 אבל מדובר בכל שחקן בקבוצה וזה בערך 25 איש.
גם ההשוואה למקרה באדיר לא טובה. כי מי שמקבל את ההודעה ששחקן מורחק זו הקבוצה ולא השחקן. אם אופ"א הייתה מודיעה לבאדיר שהוא מושעה, הוא לא היה מספר לקבוצה, עולה לשחק והקבוצה הייתה חוטפת הפסד טכני, אז היה על מה לדבר.
כמו כן, ישנה שאלת העיתוי. אם טורה נטל חומרים אסורים לראשונה בחייו במחזור ה-38 והקבוצה הפסידה, האם נוריד להם נק'? נשלול תארים? האם נניח אוטומטית שמי שמסומם עכשיו היה גם מסומם לפני חודש?

דורפן 4 במרץ 2011

אביעד – התרוץ של ארסן וונגר וטורה אידיוטי. אני מכיר ספורטאים מקצוענים. הם בודקים כל דבר לפני שהם לוקחים. אם נותנים להם ויטמינים כי הם מצוננים הם בודקים. הם מדווחים איפה הם נמצאים לבדיקות סמים. הם מודעים לזה אלף אחוז. התירוצים שלהם נראים טפשיים יותר עם השנים. זו שוב היהירות של וונגר. הוא הרי חינך שחקנים כראוי. לא יכול להיות שזה קרה לשחקן שלו.

פוסלים רביעיות שליחים גם אם אחד הרצים במוקדמות היה מסומם.

פוסלים שמיניות חתירה אם חותר אחד מסומם. אני לא רואה את ההבדל בין 8 ל-11 חוץ ממין גישה של "אין לנו כוח להתעסק בזה בכדורגל" זו נראית הגישה שלך. כי בכדורגל בודקיים רק שחקן אחד כל משחק. אז לשיטתך שום תפיסה היא לא בעייתית. זה רק שחקן מ-11.

אם מנצ'סטר סיטי הייתה בודקת אותו היא הייתה מגלה את הסמים קודם, לא רושמת אותו למשחק, והכל היה בסדר. אולי אין להם כסף לבדיקות?

השאלה שאתה מעלה לגבי העונש על המחזור ה-38 היא עם פתרון פשוט. לא צריכה להיות פסילת תוצאות מסיבית כי זה בעל השלכות לכל העונה גם על קבוצות אחרות. צריכה להיות הורדה אוטומטית של 5 נקודות על כל תפיסה. במחזור הראשון או האחרון. על תפיסה שניה 10. ותפיסה שלישית הורדת ליגה וזהו. כי זה כבר סימן שהמועדון לא בודק.

אביעד 5 במרץ 2011

לגבי ספורטאים מקצועניים: אם הם כאלו זהירים, אז איך זה מסביר את מוטו והקוקאין? פרדיננד או פאדי קני ששכחו להופיע לבדיקות סמים? ספורטאים מקצועניים עושים טעויות מטומטמות כמו כולם. לגבי ונגר, הכי קל היה לו לומר ש"אצלי זה לא היה קורה לטורה", הוא ממש לא היה חייב להגן עליו כשהוא בסיטי.
אז הפתרון שאתה מציע הוא שגם אם המועדון בודק, אבל שחקן התנהג כמו אידיוט לפני המשחק, הלכו 5 נקודות. אשמים עד שתוכח חפותם. בלי שיוכלו להוכיח חפותם.
לגבי אתלטיקה, הפתרון שלך הוא שההתאחדויות המקומיות יבדקו. למה בכדורגל אלו הקבוצות?
ושוב, בכדורגל זה לא 1 מ-11, זה 1 מ-25. זה כמו לפסול 25 אתלטים כי אחד מסומם.

גמל (סתם גמל) 5 במרץ 2011

מוטו לקח קוקאין כי הוא דביל ובגלל שהוא לא חשב שיבדקו אותו ובטח שהוא לא חשב שיתפסו אותו. אחרי 3-4 ימים אי אפשר לגלות קוקאין בדם.
פרדיננד לא נעדר מבדיקת הסמים, הוא איחר אליה.
מי שבאמת מבין מה זה סטרואידים ומה זה עושה לאנשים לעולם יבחר בדרכים הקשות ביותר להילחם בתופעה הזאת.

תומר חרוב 5 במרץ 2011

אבל למה מי שלא זהיר צריך לקבל פרס? לגבי מוטו סייגתי ואסייג שסמי הנאה לא צריכים להיות מלווים בעונש ספורטיבי אבל מועדונים בהחלט רשאים לתבוע משחקנים שלא לעשות שימוש בחומרים אלו מטעמים מקצועיים ותדמיתיים. אני לא מבין מה השאלה בכלל? כל תיקול של טורה או שער שלו הוא מרכיב בהישגיה של הקבוצה כולה, במידה והוא לא כשר אז הקבוצה כולה לא כשרה, ממתי צריך למכור לאוהדי כדורגל את עיקרון הקבוצתיות של המשחק? אתם פונים ישר לסנריו שבו קבוצות מפסידות אליפויות על איזה כדור נגד שפעת אבל זה לא יגיע לזה ברגע שהקבוצות יקחו אחריות על הבדיקות מאינטרס שלהן. אם קבוצה אחת תיענש ותסבול על מנת שכולם ילמדו אז כך יהיה.

דורפן 5 במרץ 2011

אביעד – אני מבין שאין לך כוח לסיפורי סמים בכדורגל.

ואני מבין שמאד כואב לך על הקבוצה שיש בשורותיה מסומם – אבל לא על החלוץ היריב שצריך לעשות ספרינטים נגד בלם מסומם. ואולי הוא לא יבקיע בגלל זה. ואולי הקבוצה שלו תאבד נקודות בגלל זה.

באתלטיקה 8 ספורטאים יכולים לאבד מדליה בגלל מסומם. בחתירה אפילו יותר. לא רואה את ההבדל בכדורגל.

לגבי פרדיננד – אני מקווה שאתה לא המום מדי שגילית שיש אנשים שעוברים על חוקים למרות שהם יודעים אותם. שמעתי שיש שודדי בנקים שיודעים שאסור לשדוד בנקים.

באתלטיקה אין מועדונים כמו בכדורגל, הספורטאי מייצג את ההתאחדות. אם הוא מייצג קבוצה בתחרות מועדונים שתבדוק הקבוצה. אם כדורגלן מייצג נבחרת לאומית – שתבדוק ההתאחדות. בקיצור שיבדוק הגורם שמשלם לו כסף ושם הוא נמצא כל היום.

כדורגל זה הענף היחיד שאין בו עונש ספורטיבי על סמים ופסילת תוצאות. אולי אתה מציע לתת קנס למנצ'סטר סיטי – 10 אלף פאונד או משהו – זה בוודאי יגרום להתחיל להקפיד.

Comments closed