מכתב ההגנה של רובין ואן פרסי בפני ועדת המשמעת של אופ"א

 

שלום לוועדת המשמעת של אופ"א,

הבנתי שאני מואשם בשל התבטאות שלא מצאה חן בעיניכם. כל הכבוד, לא מספיק לכם שרצחו אותי באותו משחק, עכשיו אתם גם רוצים לבתר את גופתי ולאכול אותה. שיהיה לכם בתאבון, הרי ממילא אתם בכלל ועדת משמעת או ועדת ענישה? יש סיכוי לצאת אצלכם זכאי? אתם בכלל בודקים את העובדות לפני שאתם מגיעים להכרעה או שאצלכם מקבלים הוראה מגבוה וכל המשפט הוא רק פארסה אחת גדולה?

טוב, אולי אתם בסדר. את זה נראה בהכרעת הדין בענייני. ובכן בפניכם ניצבות שתי אפשריות: אחת היא להוכיח שוב לעולם שאתם ארגון מיושן, משטר אפל, מקובע, מרושע ודיליטאנטי ולעשות את מה שמצפים מכם – להעניש כל אחד שעומד בפניכם, לא משנה מה הוא עשה או אמר.

האפשרות השנייה היא לפעול בצורה הגיונית, אם יש דבר כזה אצלכם, ולרדת לעומקו של עניין: אם יושבי הוועדה יואילו בטובם לצפות שוב במשחק, בהנחה שיש ברשותם מושג מינימלי בכדורגל, ייווחכו נא כי השופט בוסאקה הוא באמת בדיחה גרועה. אם זו ראיה לא מספקת, אז תשאלו את אוהדי יאנג בויז ברן שלעברם בוסאקה הניף אצבע משולשת במהלך משחק גביע. הנה הראייה:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 אמת דיברתי.

שלכם, רובין ואן פרסי.

סמים בספורט
חמש הערות על השיפוט

No Comments

אביאל 9 במרץ 2011

לא חדש, שופטים פגעו במונדיאל האחרון, בליגת האלופות כבר שנים. בוסקה וווב אתמול, כביכול שניים מהבכירים ביותר בתצוגות משפילות, לא לדאוג הם ימשיכו להופיע, בדיוק כמו שהנינג-אבראו, אחרי שחירבן לצ'לסי חצי גמר, גמר את פיורנטינה מול באיירן שנה אחרי, מזל שהוא פרש משיפוט בינלאומי אבל הוא עדיין עושה צרות בליגה הנוורוגית.

בקיצור פיפ"א מוכיחה שנה שאחרי שנה כמה היא לא שווה באמת כלום, אני לא יכול לחכות ליום שבו הקבוצות הגדולות ינטשו את אופ"א, נראה אז את ספ באלטר וחבריו המושחטים.

ניינר 9 במרץ 2011

הייתי אומר לך שבגלל שרמת השיפוט כל כך גרועה, כל הקבוצות נפגעות ממנה אבל אני יודע שמייד יעופו עלי עשרות אנשים כי אני אוהד של בארסה (שהרי ידוע לכל שהיא יקירת השופטים באירופה והם לעולם לטובתה ובכלל כל התארים בהן זכתה הם בגלל השופטים).

טל 9 במרץ 2011

מענין אותי למה לא התעסקת בצורה אובססיבית בשיפוט אחרי המשחק הראשון?

שוב, השיפוט הוא הסיבה היחידה שהייתה מראית עין של התמודדות לפני המשחק השני והוא הסיבה היחידה שהגעתם עם מראית עין של סיכוי בעונה שעברה.
גול של מאה אחוז ושני פנדלים. אבל העיקר שעכשיו נשמע בלי סוף ש (שוב) דפקו את האנגלים המסכנים.

פשוט אין לכם מה למכור, זאת האמת המרה. המשחק אתמול היה אולי המשחק המביך ביותר של קבוצה אנגלית באירופה מאז החזרה מההשעיה, בטח בשנים האחרונות. 0 בעיטות לשער. א-פ-ס. וברצלונה שיחקו טוב מאד אתמול, אבל לא בטח לא ברמה שמתקרבת למה שהם הציגו מול ריאל למשל ובהרכב יותר חסר משלכם. ההתבכיינות היא בסך הכל תרוץ נוח כדי לא להתמודד עם המציאות שנגלתה אתמול במלוא עליבותה.

גלעד 9 במרץ 2011

לייק!

נ.ב
לוינטל קראתי את הטור שלך בישראל היום והתאכזבתי קשות. עלבון לאינטיליגנציה להאשים את השופט והשופט בלבד בהדחה של ארסנל, הרי זה לא שב11 שחקנים עשיתם יותר משעשיתם ב10.

ניינר 9 במרץ 2011

לייק! כל מילה בסלע

Gilad 9 במרץ 2011

come on you spurs!!

תושב חוזר 10 במרץ 2011

לצערי אני נאלץ להסכים. אני מחבב את לוינטל וכתיבתו אבל זה היה טור של אחרון שוכני הטריבונה, לא של עיתונאי או מישהו עם יומרה לכך. מי שכותב ברמה שכזו בהחלט לא יכול לבקר אחרים

Tal 9 במרץ 2011

מסכים במאה אחוז.

מסכנה בארסה, היא יכולה לשחק בצורה פנומנאלית, לתקוף 80% מהזמן, לסבול מטעויות שיפוט, להשאיר את היריב במשחק רק מגול עצמי אומלל, בחצי מצב הראשון והיחיד של היריב במשחק (יריב שלא בעט לשער!)

אבל חצי טעות שיפוט (בחייאת, אין ספק שהחוקה דורשת מהשופט לנהוג ככה, אפשר אולי להתווכח על המקום לשיקול דעת, אבל לא מדובר ב'טעות') וכל ההשיג נשלל מבארסה. למה? ככה.

נמאס כבר. נכון שהכי כיף זה לסנוט בקבוצה הפייבוריטית שמי שלא אוהד אותה יהיה תמיד נגדה (וכמעט באותה האדיקות), אבל תפרגנו קצת כשצריך. והיום צריך.

ואגב, לנושא הפוסט- אני מסכים שלא צריך לבעוט בואן פרסי כשהוא על הרצפה. למרות שזו אשמתו והוא יאכל את עצמו כמו שצריך לבד, התסכול שלו מובן, ולא צריך להוסיף ולשפוט אדם על התבטאות אומללה (ולא פוגענית במיוחד או חוצה גבולות אדומים) ברגע של כעס ותסכול. קצת ממלכתיות ושיקול דעת לא יזיקו לאופ"א.

שלו 9 במרץ 2011

טל וגם ניינר, הנפגעות העיקריות אתמול היו בארסה ושחטאר, כי הם (יותר בארסה פחות שחטאר) קבוצות מספיק טובות לנצח בלי שהשופט יסבך את העסק.
מגיע להן לעבור שלב כשהתוצר לוואי של המשחק יהיה דיון על איכות הקבוצה המנצחת ולא השופט. מה גם שהרחקת שחקן במקרה של ארסנל הייתה עלולה לפגוע בבארסה הרבה יותר, במילים אחרות קבוצה שיודעת להגן באמת (למשל אינטר) יורדת לבונקר בשלב כזה ואז באמת זה מתסכל. אני מאמין שבעונה הקודמת עם אחד עשר שחקנים אינטר מפסידה לבארסה, אבל תחושת העולם כולו נגדנו והרצון לתת את הכל כי דופקים אותנו יצרה מערך שבארסה לא הצליחה לעבור.
גם שאחטר היא קבוצה נהדרת שהייתה עוברת את רומא גם עם אחד-עשר שחקנים, אבל ההרחקה גררה אלימות במגרש והשופט נכנס לפינה שבה הוא לא יכל / רצה להרחיק יותר שחקנים, אז דה-רוסי פיצץ את הפנים לסרנה ואח"כ ריסה עשה לו סיכול ממוקד, וזה ממש הפך לקרב.

ארז (דא יונג) 9 במרץ 2011

שוב אומר: רק בנאדם אחד צריך להתנצל וזה ואן-פרסי החוצפן בפני אוהדי ארסנל. אני לא מאמין אפילו קצת שהוא לא שמע את השריקה. אפשר לראות את זה מתנועות הגוף שלו ומהבעת הפנים שלו אחרי הכרטיס.
הבנאדם במקרה הטוב טיפש או בעל זכרון בעייתי ובמקרה הרע אגואיסט עם בטחון עצמי גבוה מדי (שאותי? את ואן פרסי ? שאותי ירחיקו?!).

אדם 9 במרץ 2011

הגיע הזמן שאיזה שופט יחזיר קצת לאוהדים

דורי 9 במרץ 2011

פפ ענה יפה: "ארסנל לא חיברו שלוש מסירות". בארסה שיחקה אתמול מושלם. אפשר לדבר על השיפוט, אבל בינינו, גם בלי הצהוב השני, קשה להאמין שזה היה נגמר אחרת. ואני פה בצד של ארסנל. נגעלתי כל המשחק מהפרשנות של ברקוביץ' ומזמן נמאסה ההערצה (המוצדקת לרוב) המוחלטת לברצלונה, אבל ארסנל וונגר פשוט לא הופיעו. לא הגיע להם.

דורי 9 במרץ 2011

הנה הציטוט המלא:
"ארסנל קבוצה נהדרת, אבל היא לא הצליחה לחבר שלוש מסירות. שיחקנו משחק מושלם והם לא הצליחו להתמודד עם זה. המציאות היא שאנחנו בשלב הבא וגם ארסן ונגר יודע שזה מוצדק. שיסתכל טוב-טוב על עצמו ועל הקבוצה שלו וינסה להבין למה הם לא בשלב הבא. אולי כי אנחנו שלטנו ב-70% מהזמן והם לא בעטו פעם אחת למסגרת?"

בן .א. 9 במרץ 2011

האחרון שארסנל יכולה להאשים אותו הוא השופט. מבחינת ונגר, כל תואר שהוא לא מצליח לזכות בו הוא מאשים את השופטים, זה סיפור שחוזר על עצמו הרבה מאוד שנים. אדון ונגר היקר, אתה מאמן טוב ומהפכן אבל בחייאת רבאק, אתה פשוט ממאיס את עצמך.
מבחינת ההרחקה, אני חושב שגם בוסאקה וגם ואן פרסי היו צריכים להפעיל שיקול דעת. הרי ברור כי עם מסי היה עושה את אותו דבר אז הוא לא היה מקבל צהוב שני. מצד שני, ואן פרסי ידוע כאישיות בעייתית ואני בטוח שזה עזר לבוסאקה להוציא לו את הצהוב השני. מה שכן, זה נראה כמו היתממות של ואן פרסי להגיד שהוא לא שמע את השריקה.

ואחרי הכל, אם נסתכל על המפגש הכפול מכל זווית אפשרית, הצדק נעשה והקבוצה הטובה יותר המשיכה לשלב הבא.

פולדש 9 במרץ 2011

תגידו, מה עובר עליכם? העניין פה הוא לא אם ארסנל הייתה עוברת את ברצלונה או לא במידה ו-ואן פרסי לא היה מורחק, אלא מה הולכת לעשות ועדת המשמעת של אופ"א והאם הם הולכים להתאכזר שוב פעם לשחקן שגם ככה נדפק (ריברי הוא הדוגמא הטובה ביותר, לדעתי).

אני מסכים שלבארסה הגיע לעלות והם שיחקו בצורה מאוד מרשימה, ואני באמת חושב שזה קצת לא הוגן כלפיהם לייחס כזו חשיבות לשיפוט, אבל זה לא אומר שאסור בכלל לדבר על השופט. הוא היה איום ונורא, לא שלט במשחק, טעה בכך שלא הרחיק את קוסיילני בצהוב שני ואת דני אלבס (בצהוב שני, אדום, עוד צהוב שני, עוד צהוב שני ועוד צהוב שני), הרחיק את ואן-פרסי סתם (אם מישהו רוצה להתווכח על זה – אני מוכן, אבל אני יוצא מנקודת הנחה שכולם מבינים שזו הייתה הרחקה מיותרת מאוד. בטח ביחס לכך שאלבס לא הורחק למרות תנועת הצבת שרגליו עשו כלפי נאסרי באחד מהתיקולים במחצית הראשונה, או ביחס לכך שקוסיילני סיים את המשחק…).

צור שפי 9 במרץ 2011

אוף טופיק דחוף: דון שמעון קורליאונה מזרחי ייקבל פרס ישראל ביום העצמאות הקרוב. בראש הוועדה שהחליטה על זה עמד אחד, טל ברודי. הגיע הזמן לצטט מהמקורות:"המשכיל בעת ההיא יידום". או יקיא.

יוני 9 במרץ 2011

מה הבהילות לתת לו את הפרס לפני שסיימו לחקור את פרשת פנאן? לדעתי כן מגיע לו. לא קל לי עם זה, אבל האיש עשה קריירה של 40 שנה והפך את מכבי למה שיהא, לטוב ולרע. ואני לא אוהד מכבי. ממש לא. אבל יש ענן עצום מעליו…

צור שפי 10 במרץ 2011

תראה את התגובה שלי אצל אלפסי

שי 9 במרץ 2011

מסתבר שברצלונה לא מתסכלת דרך צורת משחקה רק את הקבוצות היריבות שמשחקות מולה, וגורמת להם עקב כך "לצאת משיווי משקל" ולעשות ולהגיד דברים לא הגיוניים.

אלא התסכול מחלחל גם לאוהדי הקבוצה התורנית שפוגשת את ברצלונה, וגורם לאוהדיה לצאת משיווי משקל ולכתוב פוסטים שהם קצת, איך אומר זאת בעדינות, לא הגיוניים.

האשמת השופט היא היא דרך הקיצור האולטמטיבית כדיי לא לעמוד מול המציאות העגומה.

כאילו שלפני ואחרי ההרחקה לא היה לנו משחק כדורגל, או שמשהו בתבנית המשחק של וונגר השתבש בעקבות כך.

ההרחקה לא היה צריכה להעשות, אך משקלה הוא כטעות סטטיסטית זניחה בעקבות משחקה של ארסנל.

לא על כך הוכרעה ההתמודדות בין הקבוצות.

יוסי מזרחי 9 במרץ 2011

צריך להפריד.
ברצלונה ניצחה בצדק ובלי עזרת השופט,בודאי לא באופן ישיר.
הם פשוט הרבה יותר טובים ובזה תם הסיפור.
במקביל ובנפרד, צריך לצלוב את השופט המטומטם, שכל מה שחסר לו זה קצת שכל ישר.
מבחינת החוק היבש הוא אולי פעל כפי שכתוב אבל צריך גם שכל וזה לא היה לו,בדיוק כמו לשני הליצנים ששפטו את יונייטד בשבוע החולף.

עמית פרוס 9 במרץ 2011

כולכם צודקים
ברצלונה קבוצה טובה יותר ב3 דרגות מארסנל,ושיחקה אתמול נהדר.
אני בטח ובטח לא עצוב כשארסנל עפה…אבל מה אתם חושבים אם מסי היה עושה אותו הדבר עם במצב של 1-1,הוא היה מקבל אדום?אני אישית ש99.9 אחוז לא ולכן ההרחקה של ואן פרסי מעוררת אי נוחות.

Z 10 במרץ 2011

מסי לא היה בועט בכדור כמו איזה דגנרט

גפן 9 במרץ 2011

לוינטל בכיין בלתי נלאה

Mr. Kate 10 במרץ 2011

יש לי שאלה עקרונית. נניח מישהו מתבטא נגד פיפא או השופט או נגד ספ בלאטר בכבודו ובעצמו. ואז הוא הולך לבית דין. האם אפשר לערער בבית משפט "אמיתי" על קנס לא הוגן ופגיעה בחופש הביטוי?

דורפן 10 במרץ 2011

לא. לקיחת עניין ספורטיבי לבית משפט אזרחי תגרום לפיפ"א להעיף את אותה מדינה. המקום היחיד בו אפשר קצת לתקוף את הארגונים הוא בית משפט אירופי – כי אין להם נבחרת או קבוצות שהם יכולים להעיף.

רמי מורנל 10 במרץ 2011

באחד-עשר מול אחד-עשר הייתה תוצאת המשחק הראשון 2-1 לארסנל,וטרם הרחקתו של ואן-פרסי הייתה תוצאת הגומלין 1-1,כשגול נוסף של ארסנל היה מחייב את ברצלונה לכבוש שלושה.אפשר להתוווכח עם הכל,חוץ מאשר עם עובדות.
ובנימה אישית,מעט צורם לי שאנשים מכנים את עצמם אוהדי ברצלונה.הביטוי מדויק הוא – אוהדי הצלחות.

צור שפי 10 במרץ 2011

גם פסילת שער חוקי של מסי במשחק הראשון היא עובדה (אני לא אוהד של ברצלונה ולא של הצלחות). אין להעפלה של ברצלונה שום הסבר מלבד אחד – היא קבוצה יותר טובה מארסנל.

לוינטל 10 במרץ 2011

אגב אם כבר נגעת בזה – היה אופסייד בגול של מסי. אם תראה את האירוע שוב תבין מה קרה: השוער הדף על החלוץ וממנו הכדור ניתז קדימה למסי. הטלביזיה עצרו את התמונה על הניסיון בעיטה הראשון וזו הטעות

לוינטל 10 במרץ 2011

וזה באמת מאוד משנה עכשיו

צור שפי 10 במרץ 2011

:-)

טל 11 במרץ 2011

לא, כי החלוץ (פדרו) היה לפני מסי לאורך כל המהלך. וזה בהחלט משנה, כי זה שם בקונטקסט הנכון את הבכיינות הארסנלית שאנחנו נאלצים לסבול ממנה בימים האחרונים (מהמנג'ר ומטה).

http://www.youtube.com/watch?v=S7tLmp7kQJA

אגב, גם בעונה שעברה השופט שדד את ברצלונה במשחק באמירויות עם הפנדל הזוי והרחקה הזויה אפילו יותר של פויול.

צור שפי 11 במרץ 2011

טל: אני חסיד גדול של הגישה שהכל מתאזן בסוף. לא נורא אם אתם משלמים קצת על הר המתנות שקיבלתם מזולל הסלמון בחצי מול צ'לסי שהביא לכם את הגביע לפני שנתיים.

טל 11 במרץ 2011

אם כבר זה הפוך, צ'לסי שילמו על המתנות שהם קיבלו במפגשים קודמים מול ברצלונה. זכור במיוחד הפאול הברור של קראבליו על ואלדס שאיפשר לטרי להבקיע את ה4-2 שהעלה את צ'לסי לרבע הגמר ב2005. רק שהעוול הזה לא נזכר משום מה.

וזה מעבר להפרזה העצומה והרגילה ברמת העוול שלכאורה נעשה לצ'לסי (כל צלילה של ששחקן צ'לסי שמבוטלת במשחק ליגה, הפכה פתאום ל"פנדל של מאה אחוז"). אבל לא נמחזר שוב את הדיון הזה.

Comments closed