5 הערות על ענייני היום

קאקה בפוזה אופיינית

והרי ידיעה שתקבלו זה עתה: החל מיום שישי הבא ייחנך מוסד בבלוג – בחירת אנשי השבוע. איש השבוע שחלף, המאכזב השבועי, אנשי השבוע הקרוב. לגבי היום, יצא לי סלט של כמה הערות:

1) מכבי ת"א רשמה את ההישג המשמעותי הראשון שלה בזירה האירופית. אני אשם. הייתי בבלומפילד והבאתי את הנאחס. מכבי שיחקה לא רע מול קבוצה שנראתה פח אשפה אמיתי – כיאה למועדון החוץ הגרוע בתולדות אירופה שהשיג רצף מרשים של 35 משחקי חוץ רצופים באירופה ללא ניצחון (עד לפני שנתיים, אבל מאז שבה לסורה).

האמת היא שיש עוד הרבה אשמים בהדחה של אולימפיאקוס אבל אני האחראי העיקרי אחרי שכתבתי על שערי החוץ וכמה נדירה ההכרעה דרכם. הנה קיבלתי פיצוץ לראש. חוק מתועב ביותר. דרך אגב – אילו היו אומרים לכם שקבוצה ישראלית אחת תודח היום מהליגה האירופית – מי היה מהמר על מכבי חיפה?

2) יש הרבה עיתוני ספורט באתונה, שלושה מתוכם עיתוני אולימפיאקוס. כתבתי במשך שבוע וחצי טורים וכתבות לעיתון-אתר הפופולארי ביותר מביניהם 'גאברוס' (בתרגום 'גאים', כמה אירוני). בעיתון זה 48 עמודים מדי יום – 30 מתוכם מוקדשים רק לקבוצת הכדורגל של המועדון. לאתר יש 90 אלף כניסות של יוזרים שונים ביום שזה מתקרב אפילו ל'דה באזר'. לפחות עכשיו יהיה להם הרבה מה לכתוב. הגרמני אוואלד לינן שיפוטר בוודאי עד שתקראו את הפוסט הזה יכול היה לעלות על טיסה ישירה מלוד לגרמניה, אין לו מה לעצור בפיראוס בכלל.

3) ועכשיו קצת ספורט: הפציעה של קאקה שייעדר 3-4 חודשים היא ברכה עבור ז'וזה מוריניו שלא רוצה את הברזילאי (למרות שרשמית הוא כמובן מפאר אותו). כמובן שהיא גם מסדרת לפורטוגלי סוג של אליבי אבל האמת היא שקאקה הוא פרימדונה מדי, הוא לא עושה הגנה, הוא לא שחקן מהסוג שמוריניו אוהב. חוצמזה יש לו את רונאלדו והוא מהווה מספיק כוכבי התקפה עבור מוריניו.

4) בכלל היום אחד הפרמטרים הכי חשובים כשמועדונים בוחנים שחקני רכש היא הנטייה להיפצע – עד כמה הם שבריריים ומחמיצים משחקים בגלל פציעות. קאקה כבר בשתי עונותיו האחרונות במילאן העביר הרבה זמן מחוץ למגרש עם פציעות. אז ריאל אולי קנתה תותח אבל אחד שחוק. תזכורת: גם חלק גדול מהעונה שעברה קאקה היה פצוע. רק בגלל הנטייה שלו להיפצע, השווי האמיתי של קאקה הוא רק חצי מהסכום שריאל הוציאה עליו. 

5) ואם מדברים על פציעות כמובן נזכרים אוטומטית באריאן רובן. הוא אחראי לסיפור ההזוי של השבוע. הנה עדכון למי שלא יודע: ביום שלישי באיירן מינכן הוציאה הודעה עצבנית לפיה היא דורשת פיצוי רציני מההתאחדות ההולנדית בגלל שיתופו של רובן במונדיאל כשהוא לא כשיר לגמרי, מה שעלה לו בהחמרת פציעה בשריר – קרע של 5 ס"מ – שתוביל להיעדרותו בחודשיים הקרובים.

שלשום דיק ואן טורן, הפיזיותראפיסט ההולנדי הזקן (77) שעובד עם רובן, טען בכלל: "רובן יכול לשחק כבר עכשיו. חד וחלק. זו לא פציעה חדשה ושום דבר רציני". גם רופא ההתאחדות ההולנדית חרט יאן גודסווארד התגונן: "רובן נבדק אצלנו, זו פציעה ישנה ויידענו את באיירן על המצב ותוצאות הבדיקות שלו".

אלא שהרופא של באיירן הוא האנס וילהלם מולר וולפארת, אחד הבכירים בעולם וקשה לערער על קביעותיו. "זה היה בלתי אחראי מצד נבחרת הולנד לשתף אותו במונדיאל במצבו. הם אבחנו את הפציעה שלו באופן שגוי", הוא האשים.

מה אתם אומרים על זה? אולי שרובן יעלה לשחק עם זריקה? או קוקטייל של ד"ר רוסנובסקי? בכל מקרה זה מזכיר לי את הבדיחה הישנה על הבחור שהולך לרופא שמגלה לו שהוא חולה סרטן. בצר לו אומר החולה שהוא דורש חוות דעת נוספת. אז הרופא עונה לו: "טוב, אתה גם מכוער".

 

מי יריע לגוליית?
פואמה מאת עזי דן

No Comments

רונן דורפן 6 באוגוסט 2010

אכן ברכה למוריניו וגם לקאקה. ריאל תתייצב בלעדיו מאחרי רונאלדו ותיתן פייט אמיתי על האליפות. הוא יחזור וייתן עוד ערך מוסף בשלב מסויים. ואם ריאל תזכה בתואר יוכל לעזוב עם תדמית לא הרוסה לצ'לסי. חסך לו הדחה כואבת מההרכב מסיבות מקצועיות .

קרמר 6 באוגוסט 2010

לא מכיר את הנפשות הפועלות אבל "הפיזיותרפיסט ההולנדי הזקן, נשמע לי כמו חתיכת סמכות. גם מול רופא גרמני עם מזרק ביד. וחוצמיזה – איך מגיעים לכתוב לעיתון יווני? והאם תעביר להם את הפואמה האלמותית של עזי דן?

לוינטל 7 באוגוסט 2010

האמת היא שעזי היה שם ליד המערכת של העיתון. להעביר את הטקסט דרכי זה כמו ל נסוע לק"ש דרך עקבה

תומר חרוב 6 באוגוסט 2010

ראיתי היום פרק של הפמליה שבו וינסנט צ'ייס נדרש לעשות פעלול מסוכן בעצמו. הסוכן,הביטוח והאולפן מתנגדים אבל בסופו של דבר הוא מקבל את ההחלטה בעצמו ועושה את הפעלול. בקיצור, אם רובן החליט שהוא יכול לשחק במונדיאל אז נגמר הסיפור, שנים אנחנו שומעים על מועדונים שמאיימים שידרשו פיצוי על שחקנים שיוצאים למשימות בינלאומיות, הפיתרון היחידי הנכון לדעתי זה לשים את ההחלטה בידיים של השחקן.

IsraGooner 6 באוגוסט 2010

לגבי הפציעה של רובן, אני מבין לגמרי את באיירן מינכן מכיוון שההתאחדות ההולנדית כיסתח"ה היטב גם את הפציעה האחרונה של רובין ואן פרסי ורק כשהוא הגיע לארסנל אחרי שעבר זמן יקר מאוד, גילו שהפציעה הרבה יותר חמורה ממה שההולנדים גילו ודיווחו. טוב, להולנד יש לא מעט שחקנים שעשויים מהחרסינה של דלפט.

לגבי אולימפיאקוס- קבוצת פח אשפה אמיתי אולי, זו גם לא חוכמה גדולה לתאר אותה כקבוצת החוץ הגרועה באירופה כשהיא מתמודדת שנה אחרי שנה בצ'מפיונס ליג (אגב, בעונה שעברה היא הודחה בשמינית הגמר. לא רע לקבוצת פח אשפה), אבל זה הישג גדול למכבי. בטח שזו קבוצה הרבה יותר רצינית ממה שהפועל ת"א התמודדה איתה עד עכשיו וגם יותר מכל קבוצה שהיא תתמודד איתה עד שלב הבתים (וכן, היא חייבת לעלות לבתים לא משנה מי היריבה).

רפאל 6 באוגוסט 2010

אני בטוח שלהולנדים לא איכפת מבאיירן מינכן והם יכולים לקפוץ לנו. הרבה רגעים של שתייה היו בהולנד בתקופה של המונדיאל, לא מעט בזכות הנוכחות של רובן בהרכב.
גם נחסך ערב שתייה אדיר מימדים באותו גמר, ה walk of shame באמסטרדם בחזרה לרכבת היה כמו לצפות בספינה טובעת.
הם מפסידים יותר מידי בכבוד, זה הבעיה שלהם.
אני רוצה לראות riots.

לוינטל 7 באוגוסט 2010

ככה אני אוהב אותך

יוני 6 באוגוסט 2010

בני, אני מתוודה שאתמול הייתה הפעם הראשונה שהאזנתי לתכנית שלך. מזל שנזכרתי ב-1. אתה מאוד פתוח ומקבל בתכנית שלך. מאוד נעים. נהניתי.

לגבי אלון זנדר… אלון, אתה חייב לכתוב יותר (עברית או אנגלית בבקשה…), או לעבוד על ספר. יש לך יותר מדיי תוכן בכדי שזה יישאר אצלך.

בני תבורי 6 באוגוסט 2010

יוני, תודה.
מצטרף לגמרי לבקשתך מאלון. אין לך מושג כמה סיפורים שמעתי אתמול ממנו שלא שודרו מחמת מוסיקה או זמן, או אלכוהול…

יוני 6 באוגוסט 2010

האמת שאשמח לדעת על האורחים העתידיים שלך. בכל שבוע יש אורח, או שבד"כ אתה לבד באולפן?

בני תבורי 6 באוגוסט 2010

יוני,
במרבית התכניות יש לי אורחים ואני מפרסם בקביעות בפייסבוק. בשבוע הבא יתארח אצלי קוב מהפרוייקט "הונאת האמרגן".

moby 6 באוגוסט 2010

לונטל השאלה האמיתית השבוע (בתור הקול הישראלי בחבורה) היא כמה זמן נשאר לאלישע בחיפה. האם הוא יפתח את העונה? כי לא נראה לי שגם אליפות וגביע ישאירו אותו עונה נוספת.

מיכאל 6 באוגוסט 2010

הוא יפתח את העונה והוא גם יסיים אותה. במכבי חיפה לא מקבלים החלטות לפי הרגש או מהסתכלות על קבוצות אחרות. זה מה שמביא 6 אליפויות בעשור. לפעמים היושבים ביציע ג' ובפורומים צריכים לקחת דברים בפרופורציה.

moby 7 באוגוסט 2010

פרופורציה.
– איבוד אליפות שהיתה ביד, לא בגלל יכולת, בגלל איבוד עשתונות כללי ופרטי, במשחק מול בני יהודה. (או בעיברית חוסר שקט במערכת)
– העפה מהגביע לא בגלל יכולת ירודה אלה בגלל לחחחץ (או בעיברית חוסר שקט במערכת)
– העפה מאירופה לא בגלל יכולת אלה בגלל לחץ.
אני מראשוני ה"תן לבחור צ'אנס" ולוי הצליח מעל ומעבר בעונה הראשונה שלו. (כשלא היו צפיות ולא היה לחץ) גם השחקנים שיחקו כמו שהם יודעים . גם בתחילת השנה השניה כשכל מה שנעשה היה מדהים (ואין מילה אחרת להעפלה לליגת האלופות עם ההרכב ההוא של הצעירים וקטן אחד). אבל כשההצלחות הגיעו וכך גם הציפיות (אלופה מכהנת שהגיע לליגת האלופות) היתה התפרקות מנטלית של המאמן ושל השחקנים.
אם יש עקומת למידה זה מצוין (בכל זאת הרוב צעירים). אבל אין עקומת למידה. אז משהו לא עובד. ולא מתאים. צריך איזה פרליה,או רוסו, או רובן, או מן ברקו שיעמיס את החברה על הכתפיים וידחוף קדימה וייתן אמונה. זה יכול לבוא ממאמן (רובן,קלינגר) או משחקנים. אין בחיפה כרגע שחקנים כאלו. להפוך פיגור לנצחון מה הסטטיסטיקה אומרת באגף חיפה ב-5 שנים האחרונות?

מוסקובן 6 באוגוסט 2010

חוות הדעת שלי לגבי הפציעה של רובן – הוא גם מכוער

אברהמי 6 באוגוסט 2010

לוינטל, אם רובן היה חבר בנבחרת הגרמנית, היו משתפים אותו או שהיו שומרים עליו לבאיירן?

יוסי מזרחי 6 באוגוסט 2010

שאלה גדולה.
(גדולה במובן של עומק ומשמעות).

לוינטל 7 באוגוסט 2010

זו נקודה מעניינת.
יש יחסים סימביוטיים בין באיירן לנבחרת ולכן התשובה שלא היו להם תלונות. לעומת זאת למנצ'סטר יונייטד למשל לא איכפת ממש מאנגליה ומבחינתה מקרה דומה עם רוני היה בלתי נסבל

פראליה 7 באוגוסט 2010

דורפן, אני כמובן קונה את התסריט שלך אבל הוא נמשע אוטופי מדי למערי.
לגבי אלישע, בכל אחת מהעונות שלו במועדון הוא השיג הרבה יותר מחומר השחקנים הנחות שעומד לרשותו (אבל אני מסכים ששום סנריו העונה לא ישאיר אותו בעונה הבאה).
מוסקובן, לא סגור על הטעם שלי ביופי גברי אבל רובן הוא אחד השחקנים הכי יפים של העשור, בעידן השכפולים הנוכחי, תל לי שחקן שמשחק כמוהו, רץ יותר מהר מכולם עם הכדור ועוד בהליכה וגם נראה בן 42-43.

אור שחולם להיות אלבס 7 באוגוסט 2010

עם כל העצב שבדבר, חיפה בשום תסריט לא מועמדת לזכיה העונה באליפות.
אבל לדעתי אם אלישע לוקח גביע ומקום שני עם מאבק על אליפות הוא נשאר גם עונה נוספת.
חיפה נחלשה מאוד. בוודאי יחסית להפועל תל אביב שעשתה רכש חסר תקדים. לדעתי סהר שווה את כל ההתקפה של חיפה, אבל את זה עוד נותר לראות.

לוינטל 7 באוגוסט 2010

סליחה שנעלמתי. כמה עניינים אישיים ומקצועיים מהותיים עברו עליי ביומיים האחרונים.
לגבי רובן – כל הבעיה נובעת מכך שהמועדון הוא זה שמשלם את המשכורת של השחקן. ברור שהחלום של כל שחקן זה לשחק במונדיאל ופה הדיסוננס – הוא מסכן את עצמו לא עבור מקום העבודה שלו אלא עבור מטרה לאומית.
אפשר לראות זאת גם כמו גיוס למילואים בעת מלחמה ונטישת מקום עבודה שלך. הכל עניין של השקפה

לוינטל 7 באוגוסט 2010

1. לגבי אלישע לוי – הוא צריך ללכת. מסיבה אחת – שינוי טוטאלי של האופי של מכבי חיפה. מהקבוצה הנחושה, המסתערת, שמפעילה לחץ במצבי פיגור ולא נכנעת בקלות, היא הפכה אצלו לרכיכה מנטאלית. שלא יכולה להרים את עצמה מקום מצב קשה, שלא חוזרת מפיגורים, והכי משמעותי – שהולכת ונחלשת עם הזמן.
שלא יהיו ספקות – ליענקל'ה שחר יש אחריות רבה למצב וכל ההתנהלות של חיפה הקיץ לטעמי לא הייתה נכונה (איך לא הביאו על מחליף לארבייטמן)אבל אלישע עם מחמד כליבאת שלו במשחק העונה, הוא לא הווינר שמועדון כזה צריך.
2. לגבי רובן – הוא נבחר לאחד הגברים הסקסיים במונדיאל. יש לי חבר שנמשך אליו בטירוף. מצד שני אני מכיר מלא שטוענים שהוא מכוער. התשובה היא איפשהו באמצע – הוא די מכוער אבל אם מסתכלים עליו מספיק זמן מוצאים שם משהו (-לא אני, אבל אני מבין אחרים).
3. בני – תזמין אותי לתכנית שלך. זה כבוד

הופ 7 באוגוסט 2010

לאלישע אין אופי? אלישע של "סרט מלחמה"? אלישע של אליפות נגד כל הציפיות עם חבורת נערים?
לווינטל, בחייך. האליפות שלו היתה אליפות של אופי בלבד. ברי אלו היו התלונות, שאין יופי, רק אופי. לא חוזרת מפיגורים? כי בדרך כלל היא לא מגיעה אליהם. להזכיר לך איזה 3:4 מסוים, החזרה מפיגור הכי מדהימה שאני ראיתי מחיפה?
אלישע מוכיח את עצמו בכל עונה עד עכשיו.
בעונה הראשונה שלו אליפות.
בעונה השניה, עם סגל פחות טוב מזה של הפועל, הגענו למאבק ראש בראש על האליפות אחרי שהורידו לנו על השולחן הירוק חצי מההפרש. וזה בעונה בו הגענו לליגת האלופות, כשהמיתוס הוא שקבוצה לא יכולה להצליח באירופה וגם בליגה באותה עונה.
זה כישלונות? בגלל זה צריך להעיף? רבאק, תנו לבנאדם לפחות עונה אחת באמת להיכשל בה לפני שאתם מתחילים לערוף ראשים.
ואחר כך כולנו מצקצקים ש"בארץ זה לא כמו באירופה, שם מחזיקים מאמנים גם 17 עונות ברציפות… ככה זה פה, אין סבלנות…". איך תהיה סבלנות כשאוהדים אינטליגנטיים, לא הילדים מ-ג', חושבים שצריך להעיף מאמן בגלל שנכשל באירופה פעם אחת?

לוינטל 8 באוגוסט 2010

מכבי ת"א, הפועל ת"א, בני יהודה. שלושה מצבים קלאסיים של כניסה לפיגור. באף אחד מהם חיפה לא הסתערה אחרי הספיגה אלא נשברה. מול בני יהודה היא השוותה אבל במקום לנצח שיחקה פסיבי וקיוותה לבשורות מטדי.
זה גם אשמת השחקנים אבל זה גם קשור למאמן. כשדקה 60 בערך הוא מכניס שחקן הגנה במקום התקפה מול מינסק וזה לא עובד, אתה רשאי לטעון שזו חשיבה של מאמן קבוצה קטנה או נחותה.
לי אין בעיה שאלישע ימשיך 50 שנה במכבי חיפה. אבל אם הקבוצה תמשיך להידרדר זה בעיה של הבוס והאוהדים, שאני כידוע לא נמנה עליהם.

moby 8 באוגוסט 2010

ואת המיתוס האינפנטילי לגבי ליגת האלופות יש להוריד מהשולחן.
1. שום הפסיד אליפות על הפרש שערים (ומשחק בביתה של פ"ת הרי הוא איצטדיון רמת גן) מרחק של הרמת רגל מסכנה של אוואט.
2.שנה שעברה.
המיתוס לא קיים למעט במכבי ת"א ולכן עיתונאי ת"א ממשיכים במנטרה הדבילית שלהם.
שנה שעברה לא היינו עם סגל נחות משל ת"א ודי עם בכי הורדת הנקודות ידענו עליו לפני ולא"שוברים את הכלים ולא משחקים" אחרי שזה פוגע בנו. היינו חייבים לקחת את האליפות מול הפועל חיפה ומול בני יהודה.
הייתה שם שבירה מנטאלית

הופ 8 באוגוסט 2010

אני לא אומר שהפסד האליפות הוא לא אשמת אלישע. אבל אני אומר שגם ההגעה למשחק על האליפות היא אשמת אלישע. משום מה אתם ממהרים לשכוח את זה. זה לא היה כזה ברור עם הסגל שלנו.
יכול להיות שיש לאלישע בעיה עם משחקים גדולים או עם פיגור (למרות שאם תשאל אותו הוא בטח יביא לך את הנתונים והמשחקים שמוכיחים ההיפך). יכול להיות שהוא נלחץ, יכול להיות שהיתה שבירה מנטאלית באשמתו.
אבל השאלה היא אם זה מספיק בשביל "להעיף אותו". אני בוחר להסתכל על הדברים החיוביים שהוא עשה, ולקוות ולהאמין שהוא ישתפר במקומות השליליים. כל הקריירה שלו הוא אימן קבוצה קטנה אז הגיוני שיהיה לו קשה להתמודד עם לחץ של קבוצה גדולה. אבל הוא לומד (אני מקווה). האם שווה לוותר על מה שיש לו בגלל הפחד שהוא לא יידע לתקן את המקומות שהוא חלש בהם? אני חושב שלא. האם שווה לוותר על מה שהוא נותן לנו בשביל מאמן אחר שעוד שנה תערפו את ראשו כי הוא "קשוח מדי", כי הוא אמנם חוזר מפיגורים אבל הוא לא משחק יפה, כי הוא משחק יפה אבל הוא לא מצטלם יפה? אני חושב שלא. סבלנות, חברים. סבלנות.
מובי – היינו חייבים לקחת את האליפות, וידענו מראש, ולא שוברים את הכלים והכל נכון. אבל מה לא נכון במה שכתבתי? הורידו לנו חצי מההפרש על השולחן הירוק וזו עובדה.
עמית – אם הקבוצה "תמשיך להידרדר" לאליפות פעם בשנתיים והגעה לליגת האלופות פעם בשנתיים, אני מוכן לסבול את הבעיה הזו 50 שנה. מאחל לך מכל הלב שבקבוצה שלך יפטרו מאמנים על כל חילוף שלא עובד, יש לי תחושה שהחשיבה הזו משתנה אצלכם וחבל, זה היה יכול להיות נפלא בשבילנו אם הייתם מפסידים לאקטובה וגוטמן היה עף.

לוינטל 8 באוגוסט 2010

לא אומר שאני צודק ואתה טועה. מה שאני טוען זה שאופי מראים כשהכסף על השולחן – במשחק קריטי כמו משחק עונה או משחק פלייאוף. לא כשמובילים ב-15 נקודות בטבלה. וכאן אלישע כשל

הופ 8 באוגוסט 2010

קלישאה נכונה, אבל עדיין קלישאה – כלומר לא מדויקת וקצת פשטנית. את האופי *רואים* הכי טוב כשהכסף על השולחן, כלומר במשחק קריטי. אבל אופי מושג ומתבטא גם כשלא רואים אותו – בעבודה קשה, בעמל וביזע, במשך עשרות שנים (ואלישע עמל קשה להוכיח את האופי שלו) ועשרות משחקים (ומכבי חיפה עמלה קשה להשיג את ה-15 נקודות יתרון שלה). נכון, יותר קשה לראות דברים שנמשכים לאורך שנים ו-30 מחזורים מאשר לבחון מישהו על פי עונה אחת או משחק אחד. ונכון גם שזה סקסי לנצח משחק עונה, אבל לא פחות חשוב (ואולי יותר?) להגיע אליו.
נראה לי שמה שיוצא מהויכוח שלנו הוא שאלישע טוב בלהביא קבוצה לרגעים מכריעים, ואז צריך מאמן אחר שידריך אותה שם. עזוב את זה שזה לא מדויק (שוב הזיכרון הקצר – אלישע כבר הוכיח את עצמו במשחק לא פחות מלחיץ לפני שנתיים בקרית אליעזר מול אותה הפועל ת"א. אז כן היה לו אופי? הוא איבד אותו?), לצערנו זה לא ממש אפשרי. לכן צריך להחליט (בתיאוריה, לשמחתי האוהדים לא ממש קובעים): האם לתת את הקרדיט לאלישע שיידע להשתפר במקומות האלה או לא. אני בעד לתת לו.
(מילא, אם פרגוסון או מוריניו או פפ היו מידפקים על שערי מכבי חיפה, אולי היתה סיבה לחשוב על זה. אבל עכשיו? מה האלטרנטיבה בכלל? עטר? הוא כן הוכיח את עצמו כמאמן ברגעי לחץ מטורפים? אולי אייל? בהחלט מישהו שיודע להתמודד עם לחץ… מעניין מה הוא היה עושה בפיגור במינסק, מוריד סטירה למאמן היריב או מכנס מסיבת עיתונאים היסטרית :)).

Comments closed