הגיע הזמן שלי לעשות ילדים

פוסט סיכום השבת: הדרבי של לונדון, הלא-ליגה המגוחכת, ראול עם שער ענק, החמצות "מצמררות שיער", שוערים דבילים, גולים יפים, בולטון שולטת, מחווה להלמוט דוקאדאם ועוד

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

1) החמצות זה אוברייטד*:

וודאי הזדעזעתם השבוע מההחמצה של חלפאן פאהד מנבחרת קטאר שהדהים בשמינית גמר משחקי אסיה מול אוזבקיסקטן במה שתוארה כ'החמצה הגדולה בהיסטוריה'.  אכן רוני רוזנטל כבר מזמן לא לבד ויש הרבה גרועים ממנו (העונה ראינו גם את דויד וייה וקרלוס טבס עם החמצות יותר גרועות). הנה למשל עוד משהו טרי מלפני שבוע, של אלאן גאטאגוב מסיביר (נגד לוקומוטיב). כמו שאמר הגאון מסיבאס, פיני בלילי: "החמצה מצמררת שיער".

אבל כשזה מגיע מערבות סיביר או אפילו מחור עוד יותר נידח באסיה, אז מילא. תראו למעלה מה קרה ל'קובה' – יאקוב בלאשצ'יקובסקי (24), קשר פולני נהדר ואיכותי. למזלו דורטמונד לא שמטה את היתרון בדרך לשיא בונדסליגה – ניצחון חוץ שביעי ברציפות, 1:2. אליפות החורף תהיה של דורטמונד. האם גם הדבר האמיתי במאי?

אגב החמצות תראו מה קרה לפאריס הארון מבירסחוט הבלגית מול סטנדארד ליאז' בחסות הבוץ:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אם כבר פצחתי עם הבונדסליגה: ראול כבש שלושער ראשון מזה 19 חודשים ב-0:4 של שאלקה על ורדר ברמן, כולל קינוח אופייני ומתוק במיוחד. תראו את זה:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אם בא לכם להתפנק מהבונדסליגה הנפלאה, מספיק שתראו את התקציר של ה-2:3 של מיינץ במנשנגלאדבך. גולים אדירים כולל צמד ניצחון של המחליף התוניסאי סמי אלאגווי (הראשון 70 שניות אחרי שעלה מהספסל).

* התשובה לשאלה "מה עדיין לא אוברייטד" תינתן בסיום הפוסט. אל תחמיצו, תרתי משמע.

2) מהליגה המגניבה בעולם נעבור לליגה הטובה בעולם:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

זה יום שהתחיל מחורבן והשתפר עם הזמן אבל עדיין תחושת החמיצות לא עוזבת – כמו גרעפס של לימון שעולה לך גם אחרי 8 שעות.

הפסד בדרבי זה תמיד כואב, צורב ומתסכל. כדי להפסיד לקבוצה לוזרית וסתמית כמו טוטנהאם – לראשונה בבית אחרי 17 שנה – ארסנל צריכה להיות אם כל הלוזריות. ואולי ארסן ונגר צריך להחליף את שמו ל"זא'ק לוזרי".

אבל היום עוד יותר מתמיד, הנסיבות בלתי נסבלות ובלתי נסלחות: להוביל 0-2 בהפסקה עם שליטה מוחלטת במשחק ולספוג שלושה שערים מקבוצה שעוברת את החצי פעמיים (הארי הודיני – קוסם או שודד?), זה מרתיח. כשהשחקן המצטיין של היהודונים בהגנה הוא וויליאם גאלאס שמנע חמישייה רק במחצית הראשונה, זה כבר רעל ללב. למה ונגר נתן לגאלאס לעזוב ולמה התחליף שלו זה הליצנים סקילאצ'י וכושלני – הוא באמת כושל. למה תמיד הסחורה מגיעה מצרפת, גם אם היא כל כך פגומה? למה כל כך קל לכבוש נגד התותחנים? ארסן, תשובות בבקשה.

שלוש תהיות: א. אחרי שני הפסדים ביתיים רצופים ושלושה בארבעה משחקים, הגיע הזמן של ארסנל להחליף את הצד אליו היא תוקפת במחצית השנייה. זה הפך לנאחס רציני.

ב. אם בכדורעף התחילו לחלק השנה נקודה אחת לקבוצות שמפסידות בתוצאה 3-2, למה לארסנל לא מגיע? ססק פברגאס הוכיח שהוא שחקן כדורעף לא רע.

ג. דווקא העונה ארסנל סופסוף הפכה לקבוצת חוץ טובה. אבל פתאום אין בית. מתסכל נורא.

***

לוינטל ג'וניור

פניתי לגבע, חברי הטוב שחי בלונדון והוא פסיכולוג מחונן בהתהוות: "פיכסה!", אני כותב לו, "אני כבר בן 30. לא אמור לקחת את זה קשה, נכון?". הוא שאל: "למה אתה אומר את זה?". עניתי: "כי בא לי למות, להיקבר פה מתחת לקרמבו". אז גבע ענה: "אין פה עניין של גיל אלא של השקפה, במה ה'סל' שלך מלא, וכמובן עניין של מבנה אישיות". הבנתי את הרמז וכתבתי לו: "אז אתה אומר שאני צריך לעשות ילדים". גבע ענה: "זו אפשרות, כי הילדים של ונגר זה לא הפיתרון בשבילך".

אז כן, החלטתי היום בשעה 16:38 להביא צאצא לעולם. כבר התחלתי לגשש אצל בחורות אופציונליות.

אה כן, ושלא תגידו שאני לא מפרגן: כל הכבוד לטוטנהאם. גם תרנגול עיוור מוצא לפעמים גרגר. במיוחד אם יש לו רגליים של גארת' בייל העצום וטאץ' של ההולנדי השמן ההוא… ואן דר וארט.

3) הפרמיירליג זה באמת ליגה אחרת. אבל לפני שנגיע אליה, נצביע על הדבר המביך, מביש ומעליב הזה שנקרא לה ליגה ואנחנו קוראים לה לא-ליגה, שזה בתרגום חופשי: ליגה איומה ונוראה שמתנקזת לשני משחקים בעונה. הנה הפרומו ללא-ליגה באלגז'ירה:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

קצת מגוחך הפרומו הזה שמתחיל במשפט: There exists a league in which a team can score 96 points and finish in second place…

לזה קוראים גול עצמי.

שימו לב לרשימת השיאים שנשברים בספרד: בארסה משיגה את הניצחון (0:8 בחוץ על אלמריה) הגבוה ביותר שלה בליגה מזה 51 שנה, לאו מסי הנהדר כובש משחק תשיעי שלו ברציפות ומגיע ל-101 שערי ליגה, ריאל (1:5 על בילבאו) הגיעה ל-32 נק' מ-36 אפשריות (אחת יותר מבארסה), הפרש שערים: 6-33, של בארסה – 8-33. רונאלדו – 15 שערים, מסי -13. ב-12 מחזורים!

11 קבוצות כבשו פחות מרונאלדו, 10 פחות ממסי. אני כבר לא צופה כמעט במשחקים של בארסה. את ריאל אני רואה מדי פעם רק בגלל הערצתי למוריניו ומידת עניין בקבוצה שהוא בונה. כי השיאים המגוחכים שנשברים בליגה הזו מזכירים את השיאים עם חליפות השחייה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

רוצים אופטימיות? מנהלת הליגה (LFP) קיימה השבוע דיון על חלוקת הזכויות הטלביזיות לתקופה שתתחיל ב…2015-16. לפי ההסכם ריאל ובארסה יקבלו 17% כ"א מהכסף שייכנס (הן דרשו 20% כ"א והתפשרו), ולנסיה ואתלטיקו 5.5% כ"א, שאר 16 הקבוצות יחלקו 45% באופן שווה (9% נוספים יילכו לליגת המשנה ועוד אחוז לתמיכה בקבוצות שיירדו ליגה).

בינתיים 13 קבוצות הסכימו, מלאגה מתנדנדת ושש קבוצות התנגדו: ויאריאל, אספניול, סוסיאדד, סראגוסה, בילבאו וסביליה, שהנשיא שלה – חוזה מריה דל נידו אמר ש"הליגה שלנו היא הכי גרועה בעולם! חייבים לעודד שוויוניות בחלוקת הכספים. ב-79 עונות הליגה הספרדית, ריאל ובארסה זכה ב-51 תארים שזה 65 אחוז מסך האליפויות, ב-20 השנים האחרונות הן זכו ב-80 אחוז מהאליפויות ובחמש השנים האחרונות ב-100%. אם זה יימשך ככה הליגה תוכרע מראש. הן יזכו בכל הנקודות והאליפות תוכרע במשחקים ביניהן."

דל נידו אח יקר, בוקר טו-אוב לך! טוב שהתעוררת, שטפתי פניו ושתית קפה עם צ'וצ'ה מתוקה וחלומית.

נ.ב – בשבוע הבא קלאסיקו – השמינייה של בארסה טובה לריאל.

4) הפרמיירליג היא עונג צרוף. ברור שהגדולות נחלשו אבל זה פשוט נפלא לראות את השיאים שנשברים בכיוון הפוך לגמרי מלא-ליגה: ברמינגהאם משיגה ניצחון (0:1) ראשון על צ'לסי בליגה מזה 30 שנה (עם בונקר של החיים והגנה הרואית, 32-3 לבלוז בבעיטות לשער). טוטנהאם השיגה ניצחון חוץ על ארסנל אחרי 17 שנה כבר אמרנו, שבוע שעבר סטוק ניצחה את ליברפול לראשונה אחרי 26 שנה ויש עוד דוגמאות רבות שמעידים על תחרותיות יותר משנים קודמות.
קבלו שני נתונים פנטסטיים: צ'לסי הפסידה 4 משחקי ליגה – פי שניים מבולטון וסנדרלנד ואחד יותר מפולהאם שבמקום ה-17. מנ. יונייטד שהשתוותה לצ'לסי בפסגה לא ניצחה מחצית ממשחקיה.
רק שימשיך ככה. כל מחזור זה כיף. ככה זה כשהחלוקה מזכויות שידור יותר שוויונית ויותר חשוב – יש הרבה מועדונים שאפתניים שנלחמים ומאמינים שהם – מה שהאנגלים קוראים – "מאסיב קלאבס".
אוהדי צ'לסי, אתם רשאיים להיות מודאגים: יש בלאגן במועדון שלכם ותחושה דומה מאוד לסוף עידן מוריניו – בוחרים לאנצ'לוטי עוזר שהוא לא רוצה ואין לו סגל רחב מספיק וגיבוי בהגנה. הימור שלי על אלופה: מנצ'סטר… סיטייי!
5)
קצת דומה לג'ורג' קלוני. אואן קויל

הנה אני שוב מצדיע למועדון אחד צנוע בשם בולטון. 1-5 ביתי מופלא על ניוקאסל, אחריו אמר הקפטן הנהדר קווין דייויס: "המקום לראות בידור זה ה'ריבוק סטאדיום'". ואכן הטרוטרס צמודים למקום הרביעי ומספקים העונה כדורגל מצוין, התקפי, מלהיב, נחוש מאוד. אבל אל תעליבו אותם. יש בקבוצה הזו הרבה איכות: הפנטזיסט הקוריאני צ'ונג יונג לי הוא אחד השחקנים הכי אנדרייטד באנגליה. ויוהאן אלמאנדר שנתן היום עוד צמד נפלא והגיע לשמונה גולים העונה, משלב עוצמה גופנית עם טכניקה נהדרת שסופסוף נוזלת ממנו. זלאטן אמיתי.

ושני הקשרים במרכז המגרש – פבריס מואבמה וסטיוארט הולדן שייכים לטעמי לרמות הגבוהות ביותר.

מאחורי סיפור ההצלחה הזה עומד אואן קויל שהציל את הקבוצה מירידה כשהגיע מברנלי באמצע העונה שעברה: קויל הוא עוד סקוטי משובח. הוא שיחק כחלוץ והיום בגיל 44 עדיין יש לו את זה. תראו איזה גול מדהים (40 שניות מתחילת הסרטון) הוא כבש השבוע במשחק ראווה מול קליפטונוויל שחנכה מגרש חדש. באיטלקית קוראים להקפצה כזו מעל השוער 'קוקיאיו' – כפית. יענו בעיטת כפית.

6) מועמד לשער העונה: לוק וארני מבלאקפול בניצחון 1:2 על וולבס.

7) אופטימיות בקרב אוהדי ליברפול! שימו לב: לפני שבוע מצאתי מסמך שמעיד שהפתיחה הנוראה של רוי הוג'סון בליברפול די זהה לפתיחה של רפא בניטז. אבל אם יש משהו באמת מעודד בניצחון 0:3 על ווסטהאם (ביי ביי, אברם. בוא לאמן את מכבי ת"א בליגה שהולמת יותר את מידותיך), זה שעד היום ג'רארד וטורס היו מעורבים בכל 12 הגולים של ליברפול בליגה. היום הגיעו שלושה גולים ללא עזרתם.

8) מילאן רצה לאליפות. שום ברזילאים ושום נעליים. הכל זה זלאטן. תראו איזה אמן עם מכחול (0:1 על פיורנטינה):

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ועוד בסרייה אה: מספר 94 הטוב בעולם, ז'רמי מנז הצרפתי רווי הכישרון של רומא- עם מהלך נהדר ב-0:2 על אודינזה:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

9) אני כידוע אוהד איינדהובן בהולנד ושמחתי עם הנקודה שהוצאנו ב-0:0 מול אייאקס באמסטרדם. לואיס סוארז מאכזב מאוד העונה, אבל חלוץ אייאקס ניפק את אחד הרגעים הכי יפים של היום, אף שהכדור לא נכנס:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אבל לאורוגוואי כידוע יש שני פנים. הפנים המכוערות שלו הגיעו עם נשיכה את אוטמן בקאל שהשדר ההולנדי משווה אותה למייק טייסון.

10) הנה דבר שלא רואים כל יום: רטרוספקטיבה להלמוט דוקאדאם, "הגיבור של סביליה", השוער הרומני שעצר ארבעה פנדלים בגמר גביע אירופה 1986 והביא לסטיאווה בוקרשט את התואר על חשבון ברצלונה.

השבוע נערך שחזור די מדויק בגמר הגביע האירי לעיני 36 אלף צופים: שמרוק רוברס (ד"ש לקורא דרור קשטן) סיימה עם סליגו רוברס ב-0:0 – אותה תוצאה כמו אז – ובדו קרב הפנדלים שוער סליגו קיאראן קלי אטם את השער וניפק… ארבע הצלות פנדלים:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

במקרה הזה הסיפור מרגש במיוחד: לפני שנה בגמר הגביע קלי גרם לפנדל שעלה לרוברס בהפסד. מסר חשוב ביום קשה שכזה: לשמור על תקווה.

11) ד"ש מפליפאו: לואיס פליפה סקולארי, מאמן פלמייראס, נשאר דמות מצחיקה ומחממת לב: תראו בראיון סיום משחק אחד האוהדים זרק עליו רדיו והוא הגיב בסימן בתנועה מעניינת:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

מזל שזה היה אחרי משחק שפלמייראס ניצחה בחצי גמר הקופה סוד-אמריקנה (0:1 על גויאש), אחרת פיל הגדול עוד היה עולה ליציע.

***

לסיום המטעמים. אם החמצות הן אוברייטד, ממש פאסה קומפוזה, אז מה עדיין נחמד? שוערים דבילים שחוטפים גולים הזויים.

כמו למשל השוער הזה מליגת המשנה בברזיל במשחק גביע שהגשם והזרקורים החלשים עזרו לו לצאת חסה:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

אבל תראו את השוער הזה מהליגה הפולנית השלישית שקיבל גול שאפשר לקבל רק במשחק מחשב:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ובמקום הראשון משהו שהבאתי מהעונה שעברה:

מחר אקדיש סעיף מפרגן לטון קאנן שמוביל את אא"ק לרנקה לשחק כדורגל נפלא ולמקום השני בקפריסין. בשנה שעברה קאנן אימן את סגנית אלופת מלטה ואלטה. הוא כרגיל עשה פוזות של מוריניו בחילוק הוראות טקטיות לשחקנים, ואז השוער שלו עושה את הבלתי ייאמן. אולי בעצם זה מה שסימן קאנן מהקווים:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

זהו יום היסטורי. האוהדים של מכבי קיבלו שכל אחרי הרבה שנים שרק הרגש שלהם פעל. הם קראו לפיטורי כושלנמני. בוקר טוב. איפה הייתם עד היום?

זה היום בו אני כאוהד הפועל התחלתי לדאוג…

*

שבוע טוב.

ילד רע
פתח את הפה וגע בו

No Comments

אבי 21 בנובמבר 2010

מצחיק, הקטע מאלג'זירה.

דנידין 21 בנובמבר 2010

רק מפני שאתה אוהד ארסנל את ממעיט כלכך מערכה של טוטנהם, הם קבוצה טובה שבאה לשחק כדורגל, הם חזרו מפיגורים כל העונה כולל אחד די מדהים במילאנו, הם קבוצה חזקה שמסוגלת לנצח כל קבוצה ולא רק את ארסנל שלך. וורמאלן חסר מאוד להגנה של ארסנל. היה משחק נהדר נהנתי מכל רגע, הבנתי גם למה ברסה לחוצים על פברגאס…הוא המחליף של צ'אבי, המסירות שלו לשטחים המתים הם תענוג אמיתי.הלא-ליגה זה באמת פח אשפה, והליגה האנגלית כל כך מהנה, אני בעיקר חושב שהצמרת נחלשה אבל יש משהו בכל משחק גם של קבוצות חלשות שעדיין תמיד מנסות לעשות דברים חיובים וזה שווה הכל.

לוינטל 21 בנובמבר 2010

ורמאלן – הפציעה שלו במשחק נבחרת זה המכה של העונה הזו.
אני מציע לבארסה את פברגאס תמורת 40 מיליון יורו + אינייסטה.

שלו 21 בנובמבר 2010

ככה מבלי לשים לב רומא פה בשביל להישאר,
אפילו מצליחים לשחק כדורגל, עכשיו יש בעיית הרכב מול באיירן.
יותר מדי שחקני התקפה צריכים להיות בהרכב,
טוטי, בוריאלו, מנז וווצ'יניץ'.
יש בעיות בהגנה, אי אפשר להתעלם. בורדיסו כבר עם כרטיס אדום שני העונה, כנראה מנסה לשבור איזה בנוסף לעצמות.
מקסס שוקל קצת יותר מדי, איטי משהו.
לליגה זה כנראה יספיק.
לגבי איברהימוביץ', שחקן אחד מחזיק קבוצה שלמה, לא יאמן שדבר כזה עדיין קיים.
אני לא מאמין שזה יחזיק לאורך עונה שלמה, אבל בנתיים זה עובד.
נכון שתצוגות הכדורגל בסרייה א' אינן כמו בליגה של בארסה/ריאל,
אבל איזה מתח. ויש כדורגל, אחר אבל כדורגל.
מעניין יהיה לראות את מפגשי שמינית גמר ליגת האלופות, אם תצא התנגשות, איטלקית מול בארסה/ריאל.
הלה-ליגה, נראית רע מאוד. הקלות הבלתי נסבל. 

לוינטל 21 בנובמבר 2010

רומא הפכה לקבוצה שאוהבת 0:2. האמת מקסס אני לא מחזיק ממנו ברמה עולמית, הוא כבד ולא מדויק.
בכל זאת 7 נקודות פור למילאן על רומא לא כל כך קל למחוק

שלו 21 בנובמבר 2010

אם רומא תעשה את מה שהיא צריכה 7 נקודות היתרון של מילאן לא מדאיגות אותי.
סה"כ זלטאן לא ינצח את הליגה לבד, זאת ליגה ארוכה ומפרכת.
מילאן זקנה בלי הגנה וקישור.
זלטאן מנצח לפעמים משחקים לבד, אני לא מאמין שהוא יכול לקחת אליפות לבד.
יובה הרבה יותר מרשימה, אינטר הרבה יותר חזקה (ומאמן אפשר להחליף).

אריאל 21 בנובמבר 2010

מילאן של השנה זה אינטר של לפני שנתיים – מנצחים 1:0 מגולים של זלאטן

סילביה פלאת' 21 בנובמבר 2010

נפלא, אבל מה זו התגלית המדאיגה והמדכאת הזו על היותך אוהד איינדהובן??!!!
ניתן גם היה לציין את ההחמצות המדהימות של טוטו תמוז לאחרונה (כולל אתמול) ואיך הוא הפסיק להחטיא כך בתוך רגע ואף כבש צמד. טוטו חלוץ מעולה בסטנדרט ישראלי למרות שכמעט כל עיתונאי הספורט בארץ נוהגים להתעללל בו מזה ארבע שנים. אין ספק- זוהי מדינה מתועבת.

לוינטל 21 בנובמבר 2010

טוטו ראוי לביקורות – עם הכישרון שלו היה צריך להפיק מעצמו עד היום הרבה הרבה יותר. אבל אולי הוא מתבגר ומתחיל להפוך לספורטאי. יש לו עכשיו סביבה מצוינת ואת המאמן הכי טוב בארץ כדי להשתדרג. אתה בטח מסכים איתי בעניין המאמן :)

ניינר 21 בנובמבר 2010

לא יעזור לכל המלעיזים בכלל ולאוהדי הגונרס בפרט-טוטנהאם קבוצה אדירה השנה ובניגוד לשנים קודמות יש לנו גם אופי. לוונטל תמשיך ללכלך עלינו כי זה רק עושה את הניצחון אתמול יותר מתוק.לראות את ונגר על הספסל – PRICELESS

איש 21 בנובמבר 2010

הלה-ליגה היא בסה"כ האחות המוצלחת של הליגה הסקוטית.
כל הכבוד לבולטון אבל אל תשכח מול מי הם שיחקו. ניוקאסל שלפני 3 שבועות ניצחה את סנדרלנד 1:5, הפסידה בבית לסטוק ובלקפול אבל ניצחה בחוץ את אברטון ואת ארסנל אהובתך. קבוצה לא יציבה בליגה לא כל כך יציבה (בינתיים).
ייתכן שבולטון תצליח בסוף העונה להתברג למקומות 5-7 אבל קשה לי להאמין. ומנצ'סטר סיטי לא יקחו אליפות השנה, למרות שגם הם ניצחו את ניוקאסל.

לוינטל 21 בנובמבר 2010

בדיוק חשבתי על הליגה הסקוטית. רק שבערכים מוחלטים סלטיק וריינג'רס עניות ואילו מדריד וברצלונה עשירות

red sox 21 בנובמבר 2010

שתי הענקיות מגלאזגו חטפו לפני שבועיים זובור כפול משתי אויבות מושבעות שלהן, ובעיקר אחת של השניה: היברניאן והארטס אוף מידלות'יאן, הקאטולית והפרוטסטנטית (בהתאמה) של אדינבורו. היבס הגדילה לעשות כשפירקה את הג'רס 3-0 באיברוקס והחזירה לה על הפסד באותה תוצאה מוקדם יותר העונה. הארטס (ככל הנראה הקבוצה עם התלבושת המכוערת בעולם) קיבלה את סלטיק 3 ימים אחרי ה9-0 שהשחילו הקלטים לאברדין והורידה אותם חזרה לקרקע הבוצית של נובמבר.

הדרבי של הבירה לא פחות סוער והרבה יותר "מטונף" מהאולד פירם הנוצץ של גלאזגו: מגרשים פחות טובים, קבוצות מחורבנות ואוהדים קשי יום. בקיצור-כל מה שצריך בשביל קצת אלימות בריאה של ראשון אחר הצהריים.
לפני שבועיים שתיהם רשמו נצחון יוקרתי על האימפריות השנואות ממערב.

לוינטל 21 בנובמבר 2010

אני מסכים. זה היה מחזור אמצע שבוע הזוי ומשוגע ובאמת יוצא דופן. נקמת האדינבורגיות. מאוד נהניתי אבל זה היה היוצא מן הכלל שמעיד על הכלל.
ולגבי הארטס – באמת תלבושת מכוערת, כמעט כמו תלבושת החוץ של פולהאם

דורי 21 בנובמבר 2010

השוער הברזילאי שבטוח שתפס את הכדור – פשוט מדהים.

פראליה 21 בנובמבר 2010

1. צ'לסי – לצערי אתה מאד צודק, גם לי יש תחושת דה-ז'ה-וו חזקה, מה שמנחם אותי הוא שאז ידעתי שיביאו את גxxט ועכשיו זה כבר לא יקרה..
2. נמני – גם צודק, ברגע המועדון הזה יתחיל להתנהל בשפיות תהיה לו תחיה מחודשת כי הוא עדיין אחד מהשניים הגדולים במדינה ולמלקת הנוער שלהם יש עדיין כח משיכה.
3. ילד – אם יכולת המשחק שלך חצי מיכולת הכתיבה יש לי כמה מועמדות איכותיות.

שלו 21 בנובמבר 2010

ראיתי אתמול גם את השידור של מכבי תל אביב נגד קרית שמונה.
אתחיל מהקל אל הכבד.
אייל ברקוביץ' – יש בו משהו, שמשאיר אותך בספק, מצד אחד היו לו הערות רציניות ברמת הכדורגל וברמת הניהול מצד שני נראה כאילו משהו לוחש לו באוזן לעשות פרובוקציות. להגיד שמכבי לא משחק טוב או נכון ושיש קבוצה טובה (ליתר דיוק עם פוטנציאל) מצד אחד, מצד שני לקרוא לקבוצה אפסים. מצד אחד להגיד שצריך לחכות לסוף העונה ואז לשפוט את נימני ומזרחי, מצד שני להגיד שהקהל צודק (שהוא דורש את הפיטורין של נינמי ומזרחי…)
אלירן עטר – יש לו הרבה יכולת אישית (ובחרתי בו כי הוא מייצג בעייני את הכדורגל הישראלי), אבל אף לא טיפת ראית משחק. שמתי לב שהשחקנים הישראלים של מכבי פשוט לא מבינים כדורגל קבוצתי מה הוא. אין מסירה לשטח ריק, אין תנועה לשטח ריק. תמיד בוחרים את האופציה הכי גרוע מבין האפשריות.
זרים – אני חוזר וטוען שהזרים של מכבי הם טובים (אם נספור ביחד איתם את ישראלביץ' וקולואטי נגיע ל שבעה שחקני סגל), אני חושב שמה שעוצר למכבי את המשחק הם הישראלים.
בוזגלו – אני לא יודע למה הוחלף אתמול, אבל הוא נראה כמו היחידי שיכול לצאת ממנו משהו, במשחק ובכלל.

ועכשיו לנקודה השחורה, עשה לי רע מאוד לראות אוהד מכבי, עם חולצה של מאיר כהנא שחור על גבי צהוב סגנון צ'ה גווארה. אני לא יודע תחת איזה חוק זה צריך להיות, אבל אני מצפה חמש דקות אחרי שמראים אותו הטלוויזיה ככה. שייעצר על המרדה לגזענות. אני בכלל חושב שאוהדי כדורגל חייבים להיות משויכים לגוף, כלומר אוהדי קבוצה צריכים להוציא כרטיס מועדון במועדון שלהם, וכל השאר שלא מזדהים חד משמעית עם קבוצה או לא רוצים להיות מזוהים, צריכים להוציא תעודת אוהד בהתאחדות.
לא יכול להיות שקבוצה לא יכולה למנוע ממשהו לראות את המשחקים שלה.
קבוצה כמו מכבי צריכה להודיע לכזה אוהד שהיא לא מעוניינת שיגיע למשחקיה, ולחסום את הכניסה שלו לאצטדיון (אם ביום מן הימים יהיה ציוד אלקטרוני במגרשים). אני חש בושה גדולה. יותר מהכול.

לוינטל 21 בנובמבר 2010

שלו, מילים כדרבנות.
לרודריגו טאדיי אחד יש בעקב יותר שכל מכל שחקני הסגל של מכבי ביחד. וזה אומר הכל

red sox 21 בנובמבר 2010

אני חולק עליך.
עם כל אהבתי לטאדיי, עוד לא הוכח מדעית שלברזילאים יש שכל.

שלו 21 בנובמבר 2010

red sox – אני חושב שעמית נתן את טאדיי כדוגמא, כי הוא בכיר השחקנים האינטיליגנטים של רומא, ועדיין הרבה יותר חכם נגיד מאלירן עטר שחתך אתמול למרכז המגרש 16 מטר משער קריית שמונה, השאיר אגף שמאל ריק משחקני הגנה, עם ישראלביץ' ועוד שחקן של מכבי לא בנבדל. ובחר לנסות להעביר את שלושת שחקני ההגנה שסגרו לו את נתיב המסירה לאגף הימני הרחוק דווקא, במקום לתת קטנה שמאלה (שהיה פנוי לחלוטין).
ולא פעם אחת.

נעל קרועה 21 בנובמבר 2010

זה הבלוג הכי מצחיק מאז שהתחלתי לקרוא פה
1-הבעיטה של סוארז משלוש רבעי מגרש היא בעיטה של גאון כדורגל,רק לחשוב אם הוא היה בארסנל אתמול מול טוטנהם במקום צ"מאח האימפוטנט
ואיך מיק טיסון לא קיבל שום כרטיס על הנשיכה?
2-לחטוף טרנזיסטור בראש ולהמשיך בראיון,רק על זה מגיע לסקולארי עוד גביע
3-ראול חוזר לעצמו,יש לי תחושה שעדיף חלוצים בני 30 ומעלה ,כמו ראול,וואן ניסטרוי,פיפו,על כל הצעירים
4-נראה לי שסוף סוף נפל האסימון לוונגר אתמול,זה לא עוד הפסד,זה פשוט כשלון הדרך,לבארסה יש את פיול ,אבידל ופיקה,ליוניטד יש את ווידיץ ופרדיננד,צ"לסי טרי ,קול,
שנים הוא משחק מול מוריניו,ויוניטד,ולא נכנס לו לראש שקבוצה צמרת מתחילה בהגנה?
5-הטענה שקבוצות הלה ליגה הם פחות טובות מהפריירליג,זה קישקוש,וויגין יותר טובה מאלמריה? מי קבע את זה?
סאנדרלנד יותר טובה מיבלבאו?
אולי פשוט באנגליה נתקעו עם סגל זקן של יוניטד וצ"לסי וארסנל שתמיד היתה לוזרית?
ואולי העובדה שמי שנכשל בספרד כמו,זלאטן,רובן,שנידר,ואן דה ווארט ,הוא מלך בליגות הפחות טובות של איטליה,גרמניה,ואנגליה
אגב כמה פעמים בתחילת העונה ,צ"לסי ניצחה ב 5 או 6 אפס?

red sox 21 בנובמבר 2010

לא נעים לומר, אבל מגיע גם כבוד לחוליגן שהצליח לפגוע לסקולארי בראש עם טרנזיסטור ממשהו כמו 20 מטר. בברזיל בטח ימצאו אותו וידחפו לאולימפיאדה בריו את מקצוע השלכת טרנזיסטורים למטרה כאירוע גאלה.

אביעד 21 בנובמבר 2010

נעל, אני יכול לחזור על הנתונים שלוינטל הציג, אבל אני משוכנע מה תהיה התשובה שלך: זה לא שהליגה הספרדית גרועה, זה שריאל ובארסה פשוט כ"כ טובות.
ואם אתה חושב שהצלחה של זלטאן, רובן, סניידר ו-ואן דר וארט במקומות אחרים היא עדות לחוזקה של הליגה הספרדית אז שיהיה לך לבריאות.
אבל הכי מצחיק? שאתה כותב משפט כמו "וויגין יותר טובה מאלמריה? מי קבע את זה?" כשאתה קובע באופן שרירותי הנחות לא פחות בעייתיות, רק לכיוון השני.

נעל קרועה 21 בנובמבר 2010

אביעד,אתה אדם קשה
1-כשמטיחים בך את העובדה שבאגליה רק 3 קבוצות זכו שם באליפות ב15 שנה האחרונות,אתה טוען שזה להטוט סטאטיסטי
2-כשאומרים לך שפליטי ספרד עושים חייל בכל הליגות האחרות,אתה טוען שזה לא קובע כלום
האמת היא כמובן שהשנה 2 הקבוצות האנגליות (צ"לסי יוניטד)נחלשו מאוד ,והם רק במעט יותר טובות מקבוצות אמצע הטבלה,וארסנל היא ארסנל כרגיל
בספרד התהליך הזה לא קרה,עקב ההצערה בריאל ומורניו,ויכולת השיא של מסי
התשובה המלאה תגיע כשנראה את גמר גביע האלופות

אביעד 21 בנובמבר 2010

1. אתה רוצה עובדה סטטיסטית?
ב-7 השנים האחרונות – 3 קבוצות זכו באליפות אנגליה, 3 בספרד.
ב-14 השנים האחרונות – 3 באנגליה, 4 בספרד.
ב-15 השנים האחרונות, 3 קבוצות באנגליה, 5 בספרד.
ב-17 השנים האחרונות – 4 באנגליה, 5 בספרד.
ב-20 השנים האחרונות, 5 בכל מדינה.
כלומר ב-20 השנים האחרונות הייתה נקודת זמן ספציפית אחת בלבד בה היה לספרד יתרון בגיוון של יותר מקבוצה אחת. להסתמך על נקודת הזמן הזאת כקנה מידה זה לא עיוות מסויים?
2. "פליטי ספרד" לא עושים חייל בליגות אחרות. פליטי ריאל ובארסה מסויימים כן. אתה משום מה מניח שזה בגלל שבספרד יש ליגה טובה יותר אז קשה להם יותר שם. שקלת לשניה שזה קשור יותר לבעיות של ריאל ובארסה מאשר לשחקנים הללו?
בחישוב שלך גם שכחת להתחשב בשחקנים שהצליחו בספרד אבל נכשלו באנגליה כמו דייגו פורלאן או בורחה ואלרו. איפה הם משתלבים בחישוב? ומה לגבי שחקנים כמו הונטלאר שהיה סביר בספרד, מזעזע במילאן ונהדר בגרמניה? ומה לגבי כריסטיאנו רונאלדו שמבקיע בספרד בקצב שגבוה יותר מעונת השיא שלו ביונייטד, בלי להפגין את אותה יכולת שיא?
3. אתה מניח שמה שקרה באנגליה הוא היחלשות של הצמרת. מניח וקובע את זה כעובדה. יותר סביר להניח שמה שקרה זה שהצמרת נחלשה מעט וקבוצות מרכז הטבלה וצפונה התחזקו. אבל ההתחזקות הזאת של קבוצות מרכז הטבלה כלל לא נספרת אצלך.
מעבר לכך, אתה מדבר על כך שבארסה וריאל לא נחלשו בגלל מסי ומוריניו? אני מניח שזה בכלל לא קשור לרכישות בסכומים עצומים של שחקנים ששתי הקבוצות הללו ביצעו בזמן שלחל גדול מקבוצות מרכז הטבלה בספרד אין כסף לשלם משכורות.
אם אתה מסתמך על גמר ליגת האלופות כתשובה לכל השאלות, אז כנראה שריאל מדריד לטעמך היא כבר 6 שנים קבוצה בסדר גודל בינוני ומטה באירופה ושתי הקבוצות הכי טובות באירופה אשתקד היו אינטר ובאיירן.

לוינטל 21 בנובמבר 2010

תסתכלו רגע לעתיד: כמה מועדונים שאפתניים יש בפרמיירליג שמאמינים ורוצים אליפות – כרגע 6.
בספרד הפערים רק יילכו ויגדלו בין ה-2 לאחרות. הפערים האלה מגחיכים את הליגה ואת האטרקטיביות שלה – למה שיגיעו רוכשים זרים (כמו שהגיעו למלאגה) לסיטואציה חסרת הגינות כזו?

נעל קרועה 21 בנובמבר 2010

1-בוא ניקח את טורס למשל ,שהיה מבקיע 15-20 שערים לעונה בספרד ,עבר לליברפול והבקיע 33 שערים בעונה הראשונה
2-חוץ דייגו פורלאן,אין ממש דוגמאות של מעבר מוצלח של שחקן מאנגליה לספרד
3-חשבת שאולי רונאלדו מבקיע יותר העונה,כי משחקים לצידו כוכבים כמו,דה מריה,אוזיל,אלונסו,במקום,פלטשר,קאריק,והקוראני?

תומר ש 22 בנובמבר 2010

פרדי קאנוטה שלא ראה דשא באנגליה חורר רשתות כמו משוגע בספרד

אביעד 22 בנובמבר 2010

נעל קרועה: אתה חי בעולם מקביל והפוך.
לצד רונאלדו ביונייטד שיחקו גם ברבאטוב, רוני, טבז, גיגס וסקולס. צר לי שהחבורה המעוטרת הזאת לא השתוותה עדיין לדי מאריה, אוזיל והיגואין. תן לגיגס וסקולס עוד 10 שנים ואולי הם ישיגו מספיק.

לוינטל 21 בנובמבר 2010

תשמע, נייר הלקמוס ששמו ליגת האלופות לא בדיוק מוכיח שריאל מדריד כל כך עליונה באירופה. להזכירך שש שנים רצוף עפה בשמינית גמר, כולל על ידי קבוצות מהשורה השנייה. וברצלונה הגיע השנים האלה לאותו מספר גמרים כמו ליברפול ומנצ'סטר יונייטד, כשגם ארסנל וצ'לסי ביקרו בגמר.
אין ספק שבארסה וריאל קבוצות טובות אבל ההתרפסות והתבוסתנות של אלמריות ולבאנטות מביכה. כשמאמן חיחון מעלה הרכב של מחליפים מול בארסה כי הוא מצפה לקבל בראש, אתה מבין איפה מתחיל הבעיה

מוי כיף 21 בנובמבר 2010

אתה מציג את הפרמיירליג כליגת הלומות הרטובים, כאילו שבעשור האחרון היו שם תחרויות אמיתיות על האליפות. רק 3 קבוצות זכו שם באליפות ב15 שנה האחרונות (בספרד זכו יותר), ולדעתי בשום עונה לא היה שם מאבק בין יותר מ-2 קבוצות, לרוב זהות האלופה הייתה ידועה כבר כמה מחזורים לפני הסוף.
גם ארסנל שברה שיאים ברצף האליפויות שלה בסוף שנות ה-90 ותחילת האלפיים, לא זכור לי שהתלוננת על זה בזמנו.

בעונה הזאת יש צירוף מקרים שגורם לגדולות לא להיות במיטבן- יונייטד כבר עונה שניה בחילופי דורות, צ'לסי לא עושה רכש נכון (או רכש בכלל) ונתקעת עם סגל קצר ופצוע, וארסנל וליברפול כבר מזמן רק שם ולא פקטור אמיתי בצמרת. סיטי, כמו הרבה קבוצות נובורישיות, לא מביאה תוצאות.
גם בספרד היו עונות חלשות (יחסית) של ריאל ובארסה ולדעתי מה שאנחנו רואים עכשיו זה הדבר החריג והיוצא מן הכלל. בארסה לא תוציא בכל שנה מקבץ כזה של שחקנים ולריאל יש מספיק יכולות הרס עצמי.

הבעיה הכללית היא היריבות שמגיעות לשחק נגד הקבוצות הגדולות מוותרות מראש על המשחק ואפילו לא חושבות על להילחם, הן רק מורידות את הראש ומחכות שהגל יעבור מעליהן.

אביעד 21 בנובמבר 2010

אני חושב שאתה נותן יותר מדי הנחה לליגה הספרדית. עזוב שנייה את הליגה האנגלית בתור קנה מידה. היא גם לא הכי תחרותית, בטח שלא קרובה להיות מושלמת.
תנסה להשוות לליגה הספרדית מהעבר. מהעבר הקרוב. הלה ליגה של היום היא צל חיוור של פעם. וכל עוד זכויות השידור לא יחולקו באופן שווה, או לפחות מאוזן יותר מההצעה הנוכחית, אז תמשיך לקבל שתי קבוצות שמוציאות 100 מליון בשנה על רכש ו-18 קבוצות שלא יודעות מאיפה הן ישלמו את המשכורת הבאה. תחרות במצב הזה? לא נראה לי.
אגב, לארסנל תחת ונגר לא היה רצף אליפויות. ונגר מעולם לא לקח אליפות בק טו בק באנגליה.

אביעד 21 בנובמבר 2010

וכשאתה מציג את סטטיסטיקת האלופות בליגה האנגלית והספרדית, אל תבחר את הזמן שנוח לך. כשאתה קובע רף של 15 שנים אתה בוחר בדיוק בנקודה שאחרי האליפות של בלקבורן. כך למשל אם ניקח רף של 20 שנים נראה 5 אלופות בכל ליגה. אם נבחר רף של 25 שנים אז נראה לי שמדובר ב-6:5 לאנגליות, לא?

מוי כיף 21 בנובמבר 2010

אביעד, בוא נלך 17 שנה אחורה- הקמת הפרמיירליג, מאז היו 4 אלופות (בלקבורן הבליחה שם ב95) וזהו, אין טעם ללכת יותר לאחור מכיוון שאז התחיל להיכנס הכסף הגדול לאנגליה בפרט ולכדורגל העולמי בכלל ששינה לחלוטין את חוקי המשחק.
אגב תחשוב איך המצב היה נראה אלמלא אברמוביץ' היה קונה את צ'לסי, כנראה שליונייטד היו הרבה יותר אליפויות וף קבוצה לא הייתה יכולה לתת להם פייט.

אולי אני באמת עושה הנחה לליגה הספרדית, אבל אין ספק שמסתמנת שם מגמה מדאיגה וכמו שלוינטל אמר כאן מתחתי זו לא אותה ליגה שהייתה לפני 7-8 שנים, אבל לדעתי יש לה בסיס הרבה יותר חזק מהליגה הסקוטית ואנחנו עדיין רחוקים מליגת ריינג'רס-סלטיק.

לוינטל- אתה צודק, יש כאן גישה של "להשתדל לא להפסיד" הרגליים רועדות והשחקנים והמאמן רק מקווים לעבור את המשחק בשלום. הקטע הוא שכן יש קבוצות שבאות להוציא משהו (גיחון,ויאריאל, הרקולס, רובין קאזאן), וכשהן באמת רוצות הן גם מצליחות מה שמוכיח שזה לא משימה בלתי אפשרית, ואם כל הקבוצות היו נוהגות כך היינו רואים ליגה הרבה יותר מהנה.

אביעד 21 בנובמבר 2010

בלי אברמוביץ' היית מדבר על ראש חץ של 2: ארסנל ויונייטד. אבל הכניסה של אברמוביץ' תרמה לא רק לצ'לסי אלא גם ליונייטד. האתגר שהציב מוריניו עם כספי האוליגרך הוא זה שהביא להישגים של סר אלכס עם רונאלדו ורוני.
לטעמי אין הבדל משמעותי בין הליגה האנגלית מודל 92 עם לידס אלופה לשנה אח"כ, אבל בעיקרון זה זוטות. 4 אלופות או 5 זה לא העניין. מה שחשוב לי הוא שהליגה הספרדית של היום היא צל יחסית לליגה הספרדית של לפני 5 שנים ואני לא חושב שזה עניין של תקופה. זה עניין של כסף.
אני לא חושב שהליגה הספרדית תהפוך דמויית הליגה הסקוטית כי יש בספרד הרבה יותר מדי כישרון מכדי שיהיו רק 2 קבוצות ברמה וכי רמת העניין הגלובאלית במותגי ריאל ובארסה לא תאפשר לעניין בליגה לדעוך.
אבל זה שהלה ליגה לא תהיה כמו בסקוטלנד, לא אומרת שבקצב ההתקדמות הנוכחי העתיד שלה לא יהיה עגום.

מוי כיף 21 בנובמבר 2010

ועוד פרמטר על מידת התחרותיות- אנגליה (לפחות עד השנה) שלחה בכל עונה את אותן 4 נציגות לליגת האלופות (למעט הבלחות פה ושם של לידס וניוקאסל). מספרד הגיעו ויאריאל, ולנסיה, אתלטיקו, סלטה ויגו, סביליה, בטיס, לה קורוניה, סוסיאדד, מאיורקה ונדמה לי שאפילו אוסאסונה הצליחה לעשות את זה.

אביעד 21 בנובמבר 2010

זה נכון. אבל בגלל שה"תחרותיות" באנגליה נעצרת אחרי 4 קבוצות. בספרד היא נעצרת אחרי 2.
לצורך העניין, הקבוצות במקום 3-4 באנגליה, מי שלא יהיו, הן איום יותר ממשי על מקומות 1-2 מאשר בספרד.

מוי כיף 21 בנובמבר 2010

לא לגמרי מדויק כי בחלק מהפעמים הקבוצות האלה סיימו מעל ריאל/בארסה.

בסיכומו של דבר אני מסכים איתך ולדעתי הדבר שיכריע הוא ההנהלות של שתי הקבוצות- לריאל לעולם לא תהיינה בעיות כספיות (גם אם יקצצו לה הכנסות מזכויות השידור) כי הבנקים תמיד יימחקו לה חובות בשעת הצורך. מכיוון שראשי הקבוצות מתחלפים כל כמה שנים מספיק מטורף אחד כמו פרז בשביל להחריב את הקבוצה לכמה שנים (כפי שראינו בתקופת נשיאותו הראשונה). אותו כנ"ל לגבי בארסה שהייתה שבר כלי במשך כמה שנים בימי גספארט עד שהגיע לאפורטה שעשה שם סדר והביא המון הישגים.

אביעד 21 בנובמבר 2010

גם ליברפול/ארסנל סיימו מעל צ'לסי או יונייטד בשנים מסויימות.
גם לבארסה לא יהיו בעיות כספיות.
ההבדל בין תקופת גספארט ותקופת פרז לבין המצב היום הוא שאז היה מי שייקח. היום אני לא בטוח בזה.

לוינטל 21 בנובמבר 2010

מוי, הבעיה היא קודם כל בגישה ובסף שבירה נמוך. בדרך כלל הגול הראשון של ריאל/בארסה הוא קו פרשת המים ואחר כך הן יכולות לכבוש כמה שהן רוצות.היריבות משחקות מולן גם בגישה פתוחה ובכלל לא מתכוננות ליריבה שמולן.
הבעיה היא לא השוואה מול הליגה האנגלית אלא מול הליגה הספרדית שבאמת אהבנו וצפינו בה אני ואתה ביחד – זו עם סוסיאדד, לה קורוניה וולנסיה שרצו לאליפות והאמינו בעצמן. אז היה כיף לראות. היום לראות משחק בברנבאו זה בזבוז של זמן

gdana 21 בנובמבר 2010

גם לדעתי אי אפשר להתכחש לכך שהליגה הספרדית במצב מחפיר כרגע ואני מאד מקווה שדל נידו ושאר המורדים יצליחו להעביר את ההצעה שלהם.

יחד עם זאת יצא לי לקרוא בעבר את הטיעונים של לאפורטה בנושא ויש משהו בטיעון העיקרי שלו – שבלי הסכמים כאלו בארסה ומדריד תהיינה בעמדת נחיתות משמעותית מול מועדונים אחרים באירופה, ובעיקר באנגליה. לפני זמן מה התפרסם שההכנסות של הליגה האנגלית מזכויות שידור בחו"ל בשנים 2010-2013 תהיינה 1.4 מיליארד ליש"ט, כמעט חצי מיליארד בשנה (בעיקר בזכות אסיה והמזה"ת). מדובר בסכום שגבוה פי 4 מההכנסות המקבילות של הליגה הספרדית, ולמיטב הבנתי גם בסכום הגבוה מסך ההכנסות של הליגה הספרדית מזכויות שידור (מטלוויזיה מקומית וזרה ביחד). המשמעות, אם כך, היא שחלוקה בספרד במודל של הליגה האנגלית תביא להכנסות נמוכות פי כמה למועדונים הבכירים בספרד לעומת אלו באנגליה, וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון הכנסות מכרטיסים שגם שם יש פער גדול.

מכיוון שגם המועדונים האחרים בליגה הספרדית מכירים בכך בארסה ומדריד מהוות את עיקר כח המשיכה של הליגה (עוד לפני שהתפתחו הפערים הנוכחיים), צריכים למצוא פתרון כלשהו שמתחשב בזה. לדעתי הכי חשוב להשקיע מאמצים גדולים בהגדלת העוגה, במקביל לחלוקה שלה, כי הניהול של הליגה הספרדית הוא מחפיר ויש המון מקום לשיפור (למשל להפסיק לשדר בשעות שידור הזויות שמפחיתות משמעותית את הצפיה במזה"ת ובאסיה), אחרת מדובר בטרייד אוף בין פערים מקומיים לפערים ברמה האירופית.

אביעד 21 בנובמבר 2010

דנה, בשביל להגדיל את העוגה, הצעד הראשון צריך להיות הקמת מנהלת ליגה. למיטב הבנתי זה הצעד שעליו מדברים כעת.
שנית, אני לא כ"כ מבין את ההנחה שחוזה השידור צריך להתחשב ביכולת של ריאל ובארסה להתמודד עם המועדונים האירופיים.
אבאנגליה, אם בלקפול תסיים לפני היונייטד אז היא תקבל יותר כסף בלי קשר לעובדה שהיונייטד היא מותג גלובאלי גדול יותר. אז למה בספרד ריאל ובארסה צריכות לקבל יותר כי הן מותג גדול יותר? "ההכרה" של המועדונים האחרים בעניין הזה היא בעיה בפני עצמה.
חוץ מזה, ריאל ובארסה הסתדרו יפה באירופה גם כשהיה חוזה שידור קולקטיבי. אולי הגיע הזמן שריאל ובארסה יתאימו את הניהול שלהן למציאות במקום ששאר קבוצות הליגה יתאימו עצמן בכדי לאפשר לריאל ובארסה התנהלות בזבזנית.
נקודה אחרונה – עם כניסת חוקי הפייר פליי, ההתמודדות של בארסה וריאל עם שאר המועדונים האירופיים תשתנה. בארסה וריאל עדיין מכניסות המון כסף גם אם חוזי השידור שלהן יקטנו ותחת חוקי הפייר פליי המשמעיות היא שבהחלט תהיה להן יכולת התמודדות עם מועדונים בכירים אחרים ביבשת.

gdana 21 בנובמבר 2010

למה צריך להתחשב ביכולת להתמודד עם מועדונים אירופיים? כי זהו אינטרס חשוב לליגה הספרדית לא פחות מהתחרותיות שלה. אם הקבוצות המובילות לא מסוגלות להתחרות עם הקבוצות האחרות באירופה, האטרקטיביות של הליגה פוחתת, ובעקבות זאת ההכנסות (ראה למשל את הליגה הצרפתית, למרות התחרותיות הגבוהה). ואם מסתכלים על האינטרס של הכלל, אז כמו שכולם לא נהנים לראות תמיד את אותן שתי קבוצות בראש הטבלה ומתחרות ביניהן על האליפות המקומית, כך גם לא מעניין לראות את אותן 3-4 קבוצות אנגליות מגיעות שנה אחרי שנה לשלבים האחרונים של ליגת האלופות.

מעבר לכך שהניהול באנגליה הוא כנראה טוב יותר (ולא רק במישור הכלכלי), יש עוד המון סיבות אפשריות לפערים בהכנסות, וחלקן או רובן לא קשורות אפילו לכדורגל. למשל, השפה האנגלית היא סיבה חשובה. או עד לפני המשבר, חוזקו של הליש"ט. או מיקום של הרבה מהמועדונים בעיר גדולה ועשירה כמו לונדון. קראתי היום למשל שארסנל עשויה להעלות את מחיר הכרטיסים הרגילים של משחקים של Category A (כלומר, המשחקים שהיא מפסידה…) אל מעבר ל-100 ליש"ט, משהו כמו פי 10 מכרטיס של בורוסיה דורטמונד (זה מהדיילי מייל, יש מצב שהם קצת מגזימים), אין מצב שקבוצה ספרדית גובה מחירים כאלו ושיהיה להם ביקוש. מדובר במדינות שונות עם תרבויות שונות וכלכלות שונות ותנאים שונים, כל אחת מנצלת את היתרונות היחסיים שלה, ואם בספרד היריבות בארסה-ריאל היא מרכיב משמעותי מהאטרקטיביות שלה, חלוקת ההכנסות צריכה להתחשב בזה.

אביעד 22 בנובמבר 2010

לליגה יש אינטרס שהמועדונים המובילים שלה יהיו תחרותיים באירופה. עדיין לא הבנתי מה הסיבה בגללה המועדונים המובילים חייבים להיות ריאל ובארסה, מדוע חלוקת זכויות השידור חייבת לקבע את המצב בו ריאל ובארסה מובילות ומדוע יונייטד יכולה לקבל פחות מבלקפול אבל ריאל חייבת לקבל יותר מחיחון.

gdana 22 בנובמבר 2010

אביעד, איפה אמרתי שזה צריך להיות בארסה וריאל? הכוונה לקבוצות שזוכות במקומות הראשונים. אין משהו שישמח אותי יותר מאשר שספורטינג גיחון תסיים ראשונה ותקבל יותר כסף מריאל מדריד.

בליקי 21 בנובמבר 2010

לוינטל ידידי, קלי הוא שוער סלייגו, לא שמרוק.

לוינטל 21 בנובמבר 2010

כן, הידע שלי בליגה האירית לוקה בחסר. תוקן

הופ 21 בנובמבר 2010

סיכום משובח כרגיל.
השערים בסוף מעולים. לקאנן תמיד היתה נטיה לזהות לאן נושבת הרוח.
אם מכבי ת"א תמשיך ככה, עוד יהיה לנו סיכוי להיאבק על האליפות. אבל אנחנו כבר מנוסים יותר השנה וזוכרים שצריך לחתוך בשתיים את כל מנעד ההתרשמות שלנו מההצלחות/ כשלונות של הקבוצות. ת"א פשוט יצטרכו לנצח כמה שיותר קבוצות מתוך אלו שלא בשלישיה המובילה ולהתחבר לקראת הקיזוז, כי רק אז זה באמת ישנה משהו. חוץ מז,ה בליגה ישראלית די גרועה כמו של השנה, מצבם של הנמנים כרגע ממש לא כזה נורא.
שלו – חשבתי אתמול תוך כדי משחק לאסוף את השטויות של ברקו. חבל שלא עשיתי את זה. מה שהוא עושה זה שילוב די מוצלח של שטויות מקצועיות ותובנות שהוא שמע אצל אחרים, בתיבול התלהמויות בכיוון הרוח. שים לב להערות המקצועיות שלו: כל חילוף אצלו צריך להיות משולש והשחקנים צריכים "לעשות תנועה" (די, ברצינות?). לזה הוא מוסיף את מה שקרא אצל עיתונאי ספורט אחרים, גם בבלוג זה ממש, על ה-"13 ק"מ למשחק" שעשה מדוניאנין(נושא שכבר נטחן לעייפה), ולבסוף מקנח באיזה משפט מתלהם על נמני/ מזרחי.
לדעתי, תפקידו של פרשן הוא *לא* לעודד את המנהלים לפטר מאמנים או להעיר כל שתי דקות כמה הקבוצה מחורבנת. תפקידו הוא לנפק תובנות מקצועיות מקוריות ומחכימות.

הופ 21 בנובמבר 2010

אגב, לוינטל, עד שהגעתי לקטע הרלוונטי בטקסט הייתי בטוח שבכותרת שלך יש כפל משמעות, ואתה הולך לכתוב שפגשת איזה בן 17 מדהים ועוד איזה חייל מאמם.
אז בסוף יצא יותר טוב מזה (!). שיהיה בהצלחה, ורק שלא ייצא לך איזה אוהד מכבי.

שלו 21 בנובמבר 2010

הופ – הוא אומר המון שטויות, אבל אני לא שמעתי פרשן דובר עברית אומר באמצע שידור, את המאמנים צריך לשפוט בסוף העונה, או לא מפטרים מאמן אלא אם יש קטסטרופה, מרד שחקנים חוסר תפקוד כולל.
נכון, זה עצוב שזה המדד. אבל זה יותר טוב ממה שיש בעריץ 5 וליגת האלופות.
בסקאיי איטליה בד"כ הפרשנים הם שחקני עבר מפוארים כמו ברגומי, ויאלי, רוסי. שיש להם אמירה יותר רצינית-מקצועית וקצת פחות אישית כל הזמן.
מצד שני מי שמגישה שם את תוכנית המחזור היא אילריה ד'אמיקו שהיא שם דבר.

הופ 21 בנובמבר 2010

לגבי זה ספציפית – מה שנכון נכון, הוא אמר לחכות לסוף העונה. אבל לפני זה ואחרי זה הוא אמר דברים אחרים ובכלל, האווירה שהוא תורם רבות ליצירתה (כמו פרובוקטורים אחרים בתקשורת) אומרת בדיוק את ההיפך, אז זו לא חכמה גדולה מבחינתי. להיפך, זה רק עוד יותר נבזי. כמו מישהו שמלבה מהומה וסכסוכים ואז כשהעניינים מתלהטים אומר לכולם: מה קרה לנו אנשים? הפכנו למשוגעים?

פראליה 21 בנובמבר 2010

אייל לוקח תובנות מאחרים? רציני?

הופ 21 בנובמבר 2010

כולם לוקחים תובנות מאחרים במובן זה או אחר. זו לא ממש העתקה, ובסך הכל התובנות בכדורגל הן די דומות בגדול. אבל למי שבקיא ומבין ומעמיק בספורט ובכתיבה על ספורט (כמו שפרשן אמור להיות) יש גישה למקורות שלרוב האנשים אין גישה אליהם (תוצר של ניסיון, קשרים, חיפוש). אצל ברקוביץ' זה נדמה לי תמיד כאילו הוא קרא משהו אחד בבוקר ועכשיו הוא מביא את זה כתובנה מהפכנית. קצת מזכיר לי את מה שהיה עם מודריץ' כשקרואטיה שיחקה נגדנו (הוא קרא ראיון איתו ועל הראיון הזה התבססו רוב התובנות שלו על הקרואטים), וזו בדיוק הדוגמה על מדוניאנין. הוא קרא כתבה אחת על מדידת הריצה של מדוניאנין והשתמש בה. אם היה קורא קצת יותר עיתונות ספורט היה רואה שכולם כבר דיברו על זה והנושא נטחן לעייפה, מה עוד שהוא לא ממש דייק בפרטים.

לוינטל 21 בנובמבר 2010

בואנה, איך לקחו לאולה דור (דוגדקו) את השיא בקפיצה במוט. שערוריה

מאשקה 21 בנובמבר 2010

לוינטל, הטור שלך כרגיל מקסים, וכיף לקרוא אותו בליווי הסרטונים.
הפעם הגדלת עשות – משפט הסיום של על אבי נימני.
כנאמר לפני בדברי ההיסטוריה, אימפריה לא מתפרקת מכוח חיצוני הנלחם בה, כל אימפריה מתפרקת מבפנים. זה לוקח לאט, לאט וכמה שנים, אבל זה סופה, וזה יהיה הסוף של מועדון מכבי ת"א בכדורגל וגם בכדורסל.

לוינטל 21 בנובמבר 2010

תודה. מהפה שלך לאלוהים (לא זה עם מספר 8 על הגב)

צור שפי 21 בנובמבר 2010

הויכוח בין הפרמייר והלה ליגה הוא סיבובי, מחזורי ותקופתי. המשחק עם הסטטיסטיקות לא מקדם אותו. די ברור שבנקודת הזמן הנוכחית יש ללה ליגה בעייה קשה של חוסר עניין. המצב הכלכלי האיום בספרד ונורמות הניהול המקולקלות במועדונים רבים עוד יביאו להרעה נוספת של המצב בעתיד הלא רחוק.

Comments closed