מי יזכו בווימבלדון?

זהירות ספוילר: ג'וקוביץ' (או צונגה) ושראפובה

אחרי רבע גמר הנשים ולפני רבע גמר הגברים אני כבר סגור על הזוכים: מריה שראפובה ונובאק ג'וקוביץ' (ואם לא ג'וקוביץ' אז צונגה). על הסרבי הימרתי לפני פתיחת הטורניר – תחושת בטן מלווה בעובדה שההפסד לפדרר חידד אותו ולמרות שמדובר בדשא. בנשים לא הימרתי כי זה גם פחות מעניין אותי וגם כי… טוב, האמת זה לא ממש מעניין אותי. אבל זרמתי. אחרי שראיתי קצת אבחנתי שהרוסיה בליגה אחרת.

שראפובה – אני חייב להודות שהרבה זמן היא לא נראתה כל כך טוב (ואל תגנחו לי). נכון שאחרי ההדחה של האחיות וויליאמס זו לא חוכמה גדולה להמר עליה. היא היחידה מהנותרות שזכתה בגראנד סלאם – ווימלבדון וגם באליפויות ארה"ב ואוסטרליה. בדיוק נזכרתי איך הגיחה לה אז אותה רוסיה צעירה ששמה יצא למרחוק – גם בגלל יופיה – אבל בעיקר בשל גניחותיה שהיו מפריעות גם לשחקנים במגרשים סמוכים. האנגלים הסתכלו על זה בעין עקומה. אחרי הזכייה שלה בטורניר ב-2004 שראפובה הפכה לאבטיפוס של הטניסאיות העולות ממזרח אירופה – שיש בהן הרבה יפות ועוד הרבה יותר גונחות. הגניחה/היאנחות הפכה לנורמה, לשיגרה. רוב הטניס הנשי ואפילו הגברי מורכב מגונחים. אומרים שזה עוזר לריכוז.

מבחינה מקצועית הגובה והעוצמות של שראפובה הופכות אותה על דשא לחוויה אסתטית מופלאה. היא מייצרת זוויות נהדרת וגם מכה כדורים עמוקים חזקים ללא הרבה ספין. הסרבים שלה כשהיא מרוכזת הופכים לנשק קטלני. זה מענג לראות בחורה כל כך יפה, מצליחה וממוסחרת שמצליחה להישאר כל כך ממוקדת, רעבה ומקצוענית. אי אפשר שלא להעריץ את הבחורה הזו על ההתמדה, המקצוענות והאומץ. במיוחד כשאתה רואה בחורות כמו אנה איבנוביץ' שבגיחה לרגע ונעלמה מהמפה. בראבו, שראפובה. תביאי גביע.

הריצה היפה והמרגשת של ליסיקי (הגרמניה הראשונה מאז שטפי גראף בחצי גמר ווימבלדון) תיעצר בחצי הגמר. היחידה שיכולה לעשות לשראפובה צרות היא ויקה אזזארנקה בגמר. מעניין לראות את הבלארוסית הזו מצליחה לתת פייט לשראפובה. אבל כשזה יקרה יהיה לנו פוסט חי מהגמר בשבת.

***

עכשיו לחלק הקשה: אצל הגברים הרבה סימני שאלה עולים. מרתקים מאוד. האם רפא נדאל יכול להשיג זכייה שלישית ברציפות בווימבלדון אחרי הפציעה בקרסול, כשלא ברור בכלל מה מצבו? האם ג'וקוביץ' יכול להדהים ולהוכיח שהוא שפיץ גם על דשא? האם פדרר ישתווה לסמפראס עם 7 זכיות? או שהאם אנדי מארי… מאז 1936 (אתם כבר יודעים להשלים לבד את השאלה)?

אני מהמר דווקא על ג'וקוביץ'. גם כי הייתה לו הגרלה נוחה יחסית, אבל בעיקר כי הבחור אינטליגנטי ומוכשר. הוא התאקלם יפה על הדשא. הוא משחק נכון וכהרגלו זוכה בנקודות החשובות ומכניס סרבים ראשונים כשממש צריך – הבחור מרוכז וחד ורעב ומוכן.

אני זוכר שכבר ב-2007 בשנת הפריצה שלו הוא הגיע לחצי הגמר ולא היה רחוק מדי מלהגיע לגמר. אחר כך עבר מה שעבר עד הקאמבק המופלא שלו העונה. ההפסד היה צ ריך להגיע מתישהו והוא הגיע מול פדרר בחצי גמר אליפות צרפת הפתוחה. עכשיו אין עליו לחץ. הפציעה של נדאל משמעותה שאם יפגר במהלך משחק, הוא עלול להתפרק כמו שקרה לו באוסטרליה מול דוד פרר.

 סוס שחור?

פדרר לא הרשים אותי בטורניר. אני מהמר על צונגה מחר ברבע הגמר. אני מתרשם מאוד לטובה מהצרפתיה על דשא. ראיתי איך הוא פירק את נדאל וזכה בטורניר ההכנה בקווינס. הוא גם דילג על משוכות לא פשוטות בדרך לרבע הגמר. אם תהיה הפתעה בטורניר ווימבלדון 2011 היא תבוא מצונגה. אל תתפלאו. הוא שחקן!

מטאורית / ארנון בן-דרור
פוסט חי: רבע גמר ווימבלדון

No Comments

גיל 29 ביוני 2011

תיקון קטן, אם נדאל יזכה זו תהיה זכייה שלישית אבל לא ברציפות.

עמית לוינטל 29 ביוני 2011

גיל, ברציפות.
הוא לא השתתף בטורניר ב-2009

עומרי 29 ביוני 2011

לא רק שדיוקוביץ לא זוכה- הוא גם מודח מול האוסטרלי המלבב מחר.
מילה.

עמית לוינטל 29 ביוני 2011

צהריים עליי

Mr. Kate 29 ביוני 2011

צונגה שחקן נהדר אבל כמו רוב הצרפתים אני מאמין שהוא פשוט יבעט בדלי, שישחק זוגות בקו האחורי מול מטרייה אווירית אמריקאית:)

IDO. Melbourne 29 ביוני 2011

התסריט שלי:

נולה – ברני
ברני ב 5.

סגן קווינס – סגן הזכיות בוימבלדון.
RF ב 3

– —
פליסיאנו – מארי. פליסיאנו ב 4

ראפא – פיש. ראפא.

כל עוד ראפא עולה למגרש הוא מועמד לזכיה בטורניר, אבל אני במצב רוח חהפתעות אז אני אמשיך לחצי.

RF – ברני. RF ב 3
ראפא – פליסיאנו. ראפא ב -5

RF – ראפא גמר.

ניצן נ. 29 ביוני 2011

מארי לוקח בגמר נגד דג'וקוביץ'.

TD 29 ביוני 2011

לא יודע להסביר את זה אבל יש לי תחושה דומה לגבי זהות המנצח אצל הגברים. לא יודע אם פדרר יגיע לחצי (גם אותי הוא לא הרשים למרות שאין דבר מרשים יותר מלראות אותו משחק על דשא) אבל דג׳וקוביץ יהיה בגמר. הוא היחיד כרגע שיכול לעצור את נדאל שגם אם נפצע (הוא לא) עדיין הוא כמובן המועמד הבכיר לזכיה. אולי אם נדאל לא יהיה בגמר נראה שם את פדרר.

טימי 29 ביוני 2011

ליסיקי נפלאה ומתוקה אמיתית. אני איתה. שרפובה לא רק שנעשתה פחות יפה גם נראת כ"כ אנאלית. ידוע שהיא נוקשה מאוד עם עצמה אבל במשחקים האחרונים זה פשוט עושה את הצפייה בה לפחות נעימה.
לגבי הגברים- אין מצב שנאדל לוקח השנה. גם דיוקוביץ' לא מרשים. אני הולך על ההימור על צונגה רוג'ר- מי שלוקח– לוקח!

אופיר 29 ביוני 2011

נדאל ושראפובה יקחו (מחפש את האסלה הקרובה להקיא).

אסף רביץ 29 ביוני 2011

שמתי לב שהזכרת 3 מ-4 העולות מרבע הגמר. ואתה לא לבד- אף אחד לא מדבר על קביטובה. איכשהו היא ממשיכה לעבור מתחת לרדאר, לא משדרים אותה ככה שגם אני לא יודע מה בדיוק היא שווה. אבל המספרים מרשימים- היא מדורגת 8 בעולם תוך כדי עלייה מטאורית השנה, ברבע הגמר היא ניצחה 54-10 את פירונקובה בווינרים- אותה פירונקובה שפירקה את ונוס יום לפני כן, באופן כללי היא מובילה 174-41 בווינרים על היריבות שלה, עושה מעט שגיאות יחסית לכמות הזאת של ווינרים וכמעט לא נשברת יחסית לנשים. למה לא סופרים אותה? אני מפספס משהו?

עמית לוינטל 29 ביוני 2011

אתה צודק, אסף.
קביטובה קרעה את יריבותיה עד כה, ואני הכי הופתעתי כשטיאטאה את יאנינה ויקמאייר הבלגית עם 0:6, 2:6 מדהים.
ועדיין היא לא הדיחה בדרך שום שם גדול, ל כן היא עוברת מתחת לרדאר.
אני בהחלט התרשמתי ממנה בעבר – לראשונה באליפות ארה"ב לפני שנה וחצי כשהיא נעצרה בשמינית גמר. לפני שנה עשתה חצי גמר בווימבלדון ובאוסטרליה עפה ברבע הגמר.
אני אשמח לראות אותה מתעלה ומפתיעה כי אני בעד שחקניות התקפיות ואמיצות ומעדיף אותה על אזרנקה.
הלוואי שתזכירו לי בשבת שעשיתי שטות כשהתעלמתי ממנה.

A 29 ביוני 2011

מה עם פיש? לא הייתי פוסל אותו כ"כ מהר…

עמית לוינטל 29 ביוני 2011

פיש עומד על מאזן 5-0 מול נדאל. מצד שני פיש של השנתיים האחרונות זה שחקן הרבה יותר טוב. הוא איבד רק משחקון הגשה אחד בארבעה משחקים. הוא הגאווה האחרונה של האמריקאים.
נדאל לא מאה אחוז כשיר כלומר – אם פיש ייקח את המערכה הראשונה זה עששוי להיות מכריע.
הבעיה היא שנדאל יילך אליו לבקהנד וכנראה יהרוג אותו ככה כי הבקהנד של פיש לא ברמה של שאר החבטות שלו

ניר 29 ביוני 2011

בניגוד למה שרשמת, שראפובה לא ממש נשארה ממוקדת, דווקא נראה שההצלחה עלתה לה מאד לראש והיא איבדה שנתיים יקרות בגלל זה, נראה אם היא כאן כדי להשאר או שזאת רק הבלחה והיא שוב תחזור להתעסק בכל מיני דברים שלא קשורים למשחק.

עמית לוינטל 29 ביוני 2011

ניר, היו לה פציעות קשות, במיוחד הפציעה בכתף.
אתה לא יכול להשוות את שראפובה לקורניקובה שלא זכתה באף טורניר, אפילו שולי. מדובר בטניסאית גדולה שהיא גם כוכבת על. אם תעשה הקבלה לכדורגל, בקהאם למרות הצלחתו המסחרית אינו ברמה שלה (באופן יחסי כמובן)

ניר 29 ביוני 2011

אין ספק שהיא טנסאית גדולה וכל השוואה לקורניקובה היא על אחריותך בלבד…

בכל אופן דווקא בגלל שהפוטנציאל שלה שווה הרבה יותר הירידה שלה ביכולת היתה מאד מצערת, היא קודם כל טניסאית גדולה ואחרי זה דוגמנית וכו', אבל אפילו אבא שלה התלונן על סדר העדיפויות שלה ומלבד הפציעות היא כנראה התעסקה בדברים נוספים שגרמו לה לרדת ביכולת, עושה רושם שהיא חוזרת למסלול הנכון.

עמית לוינטל 29 ביוני 2011

ועדיין כמה טניסאיות פעילות זכו ב3 סלאמים שונים?

ניר 29 ביוני 2011

אין לנו ויכוח לגבי גדולתה כטניסאית, הויכוח הוא האם היא נשארה ממוקדת כל הקריירה שלה עד כה בטניס כפי שכתבת או לא.

אתה רשמת: "זה מענג לראות בחורה כל כך יפה, מצליחה וממוסחרת שמצליחה להישאר כל כך ממוקדת, רעבה ומקצוענית. אי אפשר שלא להעריץ את הבחורה הזו על ההתמדה, המקצוענות והאומץ"…

ואילו אני אומר שהיא לא היתה כל כך ממוקדת עד היום ולכן היא לא ראויה להערצה על כך.

עמית לוינטל 29 ביוני 2011

תשמע, בגיל צעיר הגיוני שיקרו דברים אבל העובדה שהיא חזרה בגדול אפילו יותר מרשימה.

matipool 29 ביוני 2011

לוינטל – ממש לא מסכים איתך בהשוואה של בקהאם ושראפובה .
לעניות דעתי ( וכזכור – אני אוהד ליברפול ) , בקהאם הוא אנדרייטד מבחינת היכולת המקצועית שלו כי אנשים פשוט התעסקו יותר בצד המסחרי שלו . דווקא מאנשי מקצוע אני לא מצפה ליפול בפח הזה .
תראה לי עוד מישהו מצליח ועשיר כמוהו שמתייחס לכל משחק כאילו זה המשחק הראשון שלו בקבוצה הבוגרת עם השקעה אין סופית ולחימה חסרת פשרות . הוא שחקן שהאמין עד הסוף גם במצבים הכי קשים שלא לדבר על הבעיטות החופשיות והקרנות שלו .
הייתי מאד שמח אם את שנותיו הטובות הוא היה מעביר באנפילד .

עמית לוינטל 29 ביוני 2011

שראפובה בדירוג הטניסאיות הבכירות יותר גבוהה מבקהאם בדירוג הכדורגלנים הבכירים.

קונדופוני 29 ביוני 2011

טסונגה יזכה כהפועל יזכו בליגת האלופות

קונדופוני 29 ביוני 2011

כשהפועל

עמית לוינטל 29 ביוני 2011

בינתיים הפועל קרובה יותר להשעיה מאירופה

עמיר 29 ביוני 2011

עמית, כפי שההוא מאני אצבע את השלכת בירוק אומר ״בואו לעשות מזה כסף)
ניצחון של צונגה יתן לך בין 6.5 ל 7 ברוב הסוכנויות (פדרר 1.15- 1.25)
ההיסטוריה תרשם ובפעם השניה ברציפות הfab four יהיו כולם בחצי הגמר (פעם אחרונה שזה קרה מלבד ברולאן הקודם היה ב us 2006 )
הגמר יהיה קיציס מול נדאל, סליחה פדרר מול נדאל . פה אני לא מוכן להמר.
ואגב , הקיציס נכנס היום לפעולה שלב אחד מוקדם מדי.
בנשים אזרנקה תחבוט בשראפובה בגמר. 

עמית לוינטל 29 ביוני 2011

אני כנראה היחיד במדינה הזו שאוהב את השידורים של קיציס.

עמיר 29 ביוני 2011

בבית הכנסת בו רוב אוהבי הטניס מתפללים קיציס הוא על תקן הרבי מיעוטו כך שאתה כנראה לא היחיד.
מה שכן, אף פעם לא הבנתי את זיקתו לענף הזה דווקא, לי הוא נראה כמו טיפוס לקרבות איגרוף או אתלטיקה כבדה. 

עמית לוינטל 29 ביוני 2011

זה כן אבל ההומור והקלילות שהוא מכניס עדיפים בעיני על נסיונות חיקוי של שדרים בריטים

כסיפוביץ 29 ביוני 2011

הבעיה זה לא קיציס אלא הפרשן הדפוק והוולגרי שיושב לידו בדרך כלל

כסיפוביץ 29 ביוני 2011

והכוונה לא לעודד יעקב

Comments closed