כשהכדורגל מתגמד

הגם שאני ממתנגדי העיסקה להחזרת שליט (זו הפעם הראשונה והאחרונה אי פעם שאני וליברמן באותה דעה), אי אפשר להתעלם כמה זה סיפור גדול, מרתק ומרגש. 1934 יום עברו מאז 25 ביוני 2006. אז כן, צפיתי במשחקי היורו המכריעים והדרמטיים (נחזיק אצבעות לבוסניה בפלייאוף), ולא פספסתי גם את משחקי מוקדמות המונדיאל המרגשים בדרום אמריקה (אף נבחרת לא ניצחה שני משחקים אחרי שני מחזורים, איזה יופי).

אבל הכל עמד בצל של המחשבות על העיסקה ובעיקר על החייל החטוף שאות החיים האחרון ממנו נראה לפני יותר משנתיים. איך הוא ייראה, מה יהיה מצבו. מה זה לחזור הביתה אחרי 1940 ימים בערך בשבי. האם הוא בכלל מודע כעת לזה שהוא חוזר בקרוב? מחשבה מצמיתה, מצמררת שתופסת אותך חזק בבטן. חתיכת וואו. איזו חוויה שנדמה היה שלעולם לא תיגמר כפי שמשפחתו ורבים רצו וקיוו.

***

אין פרופורציה יותר טובה ממושגי ספורט כדי להמחיש את כמות הזמן הזו: שליט למשל לא אמור לדעת שאיטליה זכתה בגביע העולם 2006! וגם היריבות המחודשת של הלייקרס והסלטיקס שהתעצמו החלה הרבה אחרי שנפל בשבי (וכדורסל יקר לליבו של גלעד). מכבי אלקטרע – כבר מזמן לא עלית, כן? = איבדה שתי אליפויות נדמה לי בתקופה הזו. הוחלט על שינויי שיטה בליגת האלופות וביורו (2016).

אז כן, גלעד. ברצלונה אמנם עדיין אלופת אירופה וקבוצה גדולה, אבל רונלדיניו כבר לא השחקן הטוב בעולם שמוביל אותה להישגים. שאקיל אוניל כבר לא מככב במיאמי היט, ובכלל. פייטון מאנינג הספיק לזכות בטבעת והג'איינטס עשו את זה מעמדת הוויילד קארד בסופרבול בלתי נשכח מול הפטריוטס שהיו על סף עונה מושלמת. הקרדינלס, הפיליז והג'איינטס זכו בוורלד סיריז, ברזיל, רוסיה וקטאר יארחו את המונדיאלים הבאים.

ארגנטינה נשארה לוזרית פאתטית. בכל זאת יש דברים שלא משתנים בחמש שנים.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

 

 

 

 

 

למה נבחרת ישראל לעולם לא נכשלת? סיכום המוקדמות והמוקדמות הבאות
הידעתם: ליגת הראגבי בצרפת ממשיכה כרגיל / יותם מלמן

No Comments

אריק 12 באוקטובר 2011

עניין לא פשוט עסקת שליט. ברוך שלא עשני ראש ממשלה. פורטוגל – דנמרק היה שיעור נפלא על משחק קבוצתי מול יכולת אישית. למה כולם משווים את מסי למראדונה בארגנטינה ואף אחד לא מדבר על כמה רחוק רונאלדו מאוסביו בפורטוגל? העובדה שהוא לא עושה בכלל הגנה ואין לו בעיה לעמוד עם ידיים על המותניים עשרה מטר משחקן דני שמגביה לרחבה, מעלה את השאלה האם לא למד כלום בקרנגיטון? ומה לעזאזל עושה מרוין מארטן בסושו ועל הספסל הצרפתי? איך ונגר לא הביא אותו לארסנל בכל מחיר? הדבר הכי דומה לשחקן מרכזי מסוג סקולס/אנייסטה/צ'אבי שראיתי מזמן. מילא ונגר ארסנל כבר לא רלבנטית. נקווה שאלכס צופה.

אבנר סמיד 12 באוקטובר 2011

ברוך השם שגלעד חוזר הביתה
ואז תהיה משמעות רבה ל"שישו ושמחו" בשמחת תורה
נתחיל מ"בראשית" והלוואי שגם גלעד שליט יתחיל דף חדש וטוב

אזי 12 באוקטובר 2011

לוינטל, זה אתה אוהד הפועל לא הופך אותך אוטומטית לשמאלן?

אגב… למעט לוני… קבוצת הכדורגל של גלעד נשארה פלוס מינוס בלי שינויים דרמטיים… עכשיו רק נשאר לזכות בשבילו באליפות!

שלו 12 באוקטובר 2011

מעניין מה מביא אדם להתנגד לשחרור של חייל שבוי.

אשך טמיר המקורי 12 באוקטובר 2011

מבט צר שמפספס את התהליכים הרחבים יותר עליה נשענת חברה.
כמו ערבות הדדית בין האזרחים.
העם ערב למדינה, מסכן את בניו ושולח אותם לצבא;
המדינה (אמורה להיות) ערבה לעם ולעשות את הכל בכדי להחזירם בשלום;

במידה וצד אחר לא מקיים את הערבות שלו חברה כמו שלנו בתנאים כמו שלנו לא יכולה להתקיים – אנשים פשוט יפסיקו לשלוח את בניהם לצבא.

ופה מתחיל ומסתיים העניין.

יוני 12 באוקטובר 2011

אני לא מתנגד לשחרור של שליט, אבל משפט כמו שכתבת זה קצת היתממות. הרי יש סיבות אמיתיות. חשש מגל טרור, עליית חמאס בגדה. לא צריך יותר. ועדיין, מעבר לעניין האנושי החשוב, החזרת שליט תורמת לסולידריות הרעועה בחברה שלנו. לא דבר של מה בכך.

אשך טמיר המקורי 12 באוקטובר 2011

זה ממש לא התממות. זה הבסיס.
עם כל השאר אפשר להתמודד. בלי הבסיס אי אפשר לעשות דבר.
מה שכתבת בדיוק נובע מאותה נק' מבט צרה (בלי קשר לכך שאתה לא מתנגד לעסקה).

יוני 12 באוקטובר 2011

זה נראה כמו התחלה של פוסט עם 100 תגובות פוליטיות… אתה באמת חושב שצריך לעשות הכל כדי לשחרר את שליט? אפשר הרי לשחרר את כל האסירים הפלסטיניים. או להחזיר שטחים עבורו. גם להגיד "הכל" זה היתממות, או פופוליזם. תבחר.

אנשים לא שולחים ילדים לצבא כדי שיחזירו אותם תמורת הכל. שולחים אותם כדי להגן על הבית. לפחות ככה שלחו אותי וככה אני אשלח את הבן שלי. ושוב, כן היה צריך להחזיר את שליט, אבל זה לא ברור כמו 1+1.

אשך טמיר המקורי 12 באוקטובר 2011

אני כתבתי הכל? אתה כתבת את זה.
בטח שלא "הכל" אבל ברור לגמרי שאפשר היה לעשות "יותר"!

מה ההבדל בין תנאי העסקה עכשיו ולפני שנתיים? שלוש? ארבע?
עוד עשרים מחבלים? שלושים מגורשים?
ההבדל הוא ברצון לבצע זאת, ממניעים שונים (לא ניכנס למניעים של ביבי כרגע כי לא ניתן לדעת).

אגב הערבות ההדדית קיימת לא רק בין האזרחים והמדינה, אלא גם בין האזרחים לעצמם. אתה מסכן את הבן שלך ושולח אותו לצבא כדי שישמור עלי! ואני בתמורה לכך מוכן לסכן את עצמי ואת קרובי סיכון נמוך עשרת מונים ולשחרר אותו בתמורה למחבלים!
אחרת זה לא עובד. אתה מבין את זה?

יוני 12 באוקטובר 2011

אשך, כתבת את זה בהודעה שלך ב-10:30. לגבי הערבות ההדדית, היא חשובה וקיימת. אם תבדוק כמה אזרחים נהרגו וכמה חיילים, אתה לא מסתכן סיכון נמוך עשרות מונים מחייל ממוצע. ההבדל הוא שאצלם הסכנה קבועה ואצלנו פחות מורגשת.

פראליה 13 באוקטובר 2011

בנאדם שלא זכה לישון לילה בלי הילד שלו

matipool 12 באוקטובר 2011

ביום כזה , זה מה שיש לי להגיד :
1. אני מאושר .
2. תודה ושאפו לראש הממשלה שאני לא מאוהדיו בלשון המעטה .

מאשקה 12 באוקטובר 2011

חושבת כמוך וזו גם דעתי היום

אפריים 12 באוקטובר 2011

יש לי אח קטן. חייל, שיריונר, אשכנזי עם משקפיים מיישוב קטן.
אני אוהב אותו היום יותר מתמיד.

בן .א. 12 באוקטובר 2011

אכן הכל מתגמד. ועדיין, המשחק בין צ'ילה לפרו הזכיר לי למה אני כל כך אוהב כדורגל דרום אמריקאי. כל כך לא הזכיר את טורניר הקופה האפל מהקיץ. כדורגל דרום אמריקאי במיטבו, ולמה חורחה ואלדיביה עדיין לא הגיע לקבוצה גדולה באירופה ?

gaza 12 באוקטובר 2011

מה הקשר בין היותו של אדם שמאלני לבין התנגדות לעיסקה? בעולם שבו היו לנו מנהיגים קצת יותר אמיצים הם היו אומרים לציבור שהחזרת חייל חטוף אינה מצדיקה את המחיר של שחרור מאות רוצחים מורשעים. ומה עם ערבות הדדית כלפי אלו שעוד ייפגעו מטרור בעקבות העיסקה הזו?
חייל שמתגייס לשירות קרבי יודע הוא עלול שלשלם את המחיר האולטימטיבי – כלומר לההרג. אז הוא צריך גם לדעת שבמקרה שייפול בשבי המדינה לא תשלם כל מחיר כדי לשחררו.

יואב ר 12 באוקטובר 2011

חייל לא מתגייס לשרות קרבי, אלא מגוייס לשרות קרבי – כמה חיילים קרביים היו נשארים קרביים אם היתה להם ברירה לא להיות קרביים ? אופי השרות הוא לא בחירה חופשית ולא נכון להשתמש בטיעון "הוא ידע לקראת מה הוא הולך". בגלל שהמדינה בחרה עבורו את אופי השירות המדינה אחראית לדאוג לו.

שלו 12 באוקטובר 2011

וזה מייצג כאילו שיש למדינה אינטרס להחזיק את כל המחבלים האלה בכלא.
הרי אם היא הייתה רוצה נקמה היא הייתה יכולה להורות ישר לא לקחת שבויים, ועכשיו יש לה את ההזדמנות לסגור איתם חשבון.

Marlien 4 בנובמבר 2011

Surprisingly well-written and ionframitve for a free online article.

pysek 12 באוקטובר 2011

אין מה לומר חוצמ שהגיע סופסוף הזמן שיחזור ומסכן החייל החטוף הבא

אריק 12 באוקטובר 2011

שלו בוא אני אסביר לך. אני מאוד שמח שגלעד שליט חוזר, אבל אתמול הייתה לי תחושת קבס קשה ביותר. וזה למה: 1. במחיר שבו הוא מוחזר הוא היה יכול להיות בבית לפני חמש שנים. 2. היה צריך שהכסא של ביבי יתנדנד כדי שמשהו יזוז. פתאום ביבי, שהתנגד תמיד למו"מ עם טרוריסטים מוכן לעיסקה העיקר שלא נשמע יותר על מחאה חברתית ומתמחים 3. אלי ישי והרב עובדיה. 4. אהוד ברק. 5. חאלד משעל. 6.ואז פסקה השופטת הגאונה נילי טל היום כי אסור למתמחים להתפטר במשפט שנדחה מאתמול באורח פלא. פסיקה שנוגדת את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ושלא תעמוד בבג"צ והקאתי מטאפורית. עם כל זאת לראות את שני ההורים האומללים האלה חוזרים הביתה עם בנם שווה הרבה.

אריק 12 באוקטובר 2011

7. החדשות של שמונה. לחשוב על היועצים מאחורי הקלעים אומרים "בוא נסגור מהר נצא עם זה לחדשות של שמונה" 8. להלחם עד חורמה באבו מאזן הלא אלים המתנגד לטרור לקרוא לו אניטישמי ומכחיש שואה לעשות לו מסע דהליגטמיציה ואז להיכנע לחמאס.

matipool 13 באוקטובר 2011

אריק – מסכים עם מרבית הטענות שלך ( לא מסכים עם סעיף 4 ) אבל עדיין – ביום שכזה אני מתעלה מעל הציניות הביבית הידועה .
לגבי שלטון נשי – הייתה פעם ראש ממשלה אישה בישראל . לא הצליח מי יודע מה …

שלו 13 באוקטובר 2011

וכמה פעמים שלט פה גבר וההצלחה הייתה מרשימה?
ועדיין זה נראה טבעי כמעט כמו שהשמש תזרח מחר.
חוק טבע שכזה.
במדינות אחרות, זה עובד לא רע.

שלו 12 באוקטובר 2011

מצטער, עדיין לא מבין איך, מבין את התחושות, מבין את החששות. לא מבין איך אפשר להפיל את האחריות על פיגועים עתידיים על כתפיים כל כך צרות של משפחה אחת. כאילו ללא העיסקה החיים כאן גן-עדן ולא יהיו פיגועים אם הוא ימשיך לשלם בשביל כולנו, הרי בחמש שנים האחרונות לא נרצח כאן אף יהודי בגלל היותו יהודי ע״י ערבי. וזה לא קשור למה יהיה הפתרון בעיני. ואבו מאזן הוא ממש לא ציוני או מתון או המאור הגדול. בהרבה תחומים הוא יותר גרוע מהחמאס שבהם ניתן לתת סימנים. הוא חושב אותו דבר במסווה של מערבי.

אריק 12 באוקטובר 2011

לא ציינתי פיגועים עתידיים… הציניוצ מגעילה אותי. אם לא היתה מחאה ומתמחים לא היצה עיסקה

שלו 12 באוקטובר 2011

אני יותר ממסכים איתך, אבל אם אחרי כל הציניות גלעד חזר בעיני זה בסדר. ואולי ביבי יגדל ביצים ויתחיל למשול.
יתחיל לקבל החלטות.
ובעיית המתמחים אינה בעיה של ארץ ישראל השלמה.
לגבי הפיגועים אין הכוונה אליך אלה לטיעון שיצוץ או צץ אצל הרבה מתנגדים.
הכי קל לברוח מאחריות, ככה המדינה עושה כלפי אזרחיה יותר מדי שנים.

אריק 12 באוקטובר 2011

הפיגועים העתידיים זה בעיה. אבל הכי קל זה לשבת בצד ולקטול. כל החלטה שלו הייתה מובילה לקטילה. עם זה אני מסכים, אבל אני לא מתרגש מגידול ביצים. זה מאבק השרדותי ותו לא. אני לא סובל פוליטיקה לא פה ולא בשום מקום. הגיע הזמן לתת לנשים שהן 65% מכח העבודה ובעלות 1% מההון העולמי, לשלוט קצת.

שלו 12 באוקטובר 2011

אריק, עם הקביעה האחרונה שלך אני מסכים ב 100%.
אני רק לא מבין למה נשים שהן קצת יותר מ 50% לא בונות לעצמן מפלגות שמייצגות את דעתן הפוליטית + שהן פמניסטיות.
יחד הן יכולות רק לשפר את חיינו.
לעומת המנהיגות הגברית שכבר הוכיח ויותר מפעם אחת שהיא כשלון.

בני תבורי 12 באוקטובר 2011

לביבי יש ביצים, הבעייה שהן נמצאות אצל שרה…

נעל קרועה 12 באוקטובר 2011

העיסקה היא אסון לאומי שתעלה בהמון דם כרגיל
איזה תענוג היה לראות את הדנים,מול ליגיון הזרים ,אבל נראה שבכל זאת הם יעלו ליורו פורטוגל מהמבחנים
ושוב נוריד את הכובע ליון שעושה לנו בית ספר

MOBY 12 באוקטובר 2011

מחבק את המשפחה חיבוק גדול.
להגדיר את סוגיית שליט כימין או שמאל זה לגמד את הבעייה שאנו צרכים להתמודד איתה והיא חיילים שבויים.
האם מדינת ישראל עשתה כל שביכולתה על מנת להחזיר את שליט? האם המחיר הזה הוא זול/יקר למדינה ולתושביה?
שמתם לב שהחוגגים באוהל שליט היו בעלי כיפות ואפילו חרדים? אתם חושבים שהשמחה לא היתה אמיתית?
הצד הפחות שמח הוא.
שעכשיו הסכנה לחייו של מילואימניק/חייל בסדיר עלתה.
אי שם בישראל ישנם הורים שאינם יודעים כי גורל ילדיונכדיוניניו נחרץ.

שלו 12 באוקטובר 2011

איך בדיוק הסכנה לחייל מילואים / סדיר עלתה ?
כי קודם לא ניסו לחטוף ועכשיו זה נראה קוסם יותר?
הכל תלוי בעסקה כאילו מסביב לא קורה כלום.

דורפן 12 באוקטובר 2011

אני גם מתנגד לעיסקה. ברמה העקרונית אני חושב שיש משהו פשיסטי בהעדפת חיי חייל על חיי אזרחים. אני שואל את עצמי מה ההבדל אם הפשע המאורגן יחטוף שוטר וידרוש שחרור איש מאפיה.

אני מודע לכך שאנחנו לא נלחמים בצבא, ולכן אני מוכן לראות בכל מי שפעל נגד הצבא הישראלי חייל שאפשר להחליפו בעסקת שבויים. אבל לא בסתם רוצח.

ואני גם חושש שהחטיפה הבאה קרובה.

בני תבורי 12 באוקטובר 2011

רונן,
לא מבין את הלוגיקה שלך. העדפת חיי חייל על חיי אזרחים? זו אקסיומה? אני אומר כן לעסקה, המחיר ששולם עבור גלעד שליט אינו בגדר "בכל מחיר". אין צורך להתלהם, מדינת ישראל מחזיקה כל אחד מארבע מאות החמישים שישוחררו בעבור גלעד שליט + עוד כמה אלפים בדיוק בשביל עסקאות כאלה. פעם עבור סוחר סמים מתועב שיש לו חברים שיש להם מה להפסיד, והפעם תמורת חייל שהיה יכול להיות גם הבן של כל אחד מאיתנו. וגם אם יחזור מישהו מהמשוחררים לאחוז בנשק וירצח שוב, עדיין העסקה לא רק כדאית, אלא הייתה צריכה להחתם כבר לפני ארבע שנים ואחד עשר חודשים.

בני תבורי 12 באוקטובר 2011

…ולומר שהחטיפה הבאה קרובה, בצמוד לעסקת שחרור שליט, זו דמגוגיה מהסוג הנמוך ביותר. הישראלים הם יעד לחטיפות, רציחות ופיגועים מכל סוג שהוא, בכל מקום ובכל זמן. לגלעד שליט אין קשר לכך.

קשקשן בקומקום 13 באוקטובר 2011

מדינת ישראל לא צריכה להחזיק אנשים בשביל דברים כאלה. זה טיעון מפחיד. מדינת ישראל צריכה או לשחרר אנשים או להחזיק אותם כי הם מסוכנים לבטחונה (אני אגב חושב שאת רובם צריך לשחרר, מיוזמתנו). אנשים הם לא קלפים שמחליפים. ואני כן חושב שיש קשר בין מוטיבציה לחטיפות לבין שחרורים סיטונאיים.

גלעד שליט אכן לא קשור, הוא פיון מסכן במשחק של מנוולים משני הצדדים, כמו הפיונים המסכנים שישבו לידו בטנק ונהרגו. זה עדיין לא מצדיק את העובדה שמדינה נותנת לסחטנים לקבוע לה מדיניות

דורפן 13 באוקטובר 2011

בני – זו לא דמגוגיה. אנחנו משדרים כמדינה שאיננו מסוגלים לעמוד בפני חטיפה והתוצאות יהיו קשות. אז כן – לדעתי היה צריך לשדר את המסר שאנחנו עומדים בפני חטיפה בתשלום הנורא ששילמנו עם רון ארד. ואגב – גם ביהדות יש כלל שלא מגזימים במחיר בפדיון שבויים.

איך שאני מבין את הנושא צבא עם הוא שכל אחד בתורו מסכן את חייו בכדי שהאזרחים יוכלו לחיות בשלווה יחסית. אנשי כוחות הבטחון – צבא, משטרה, מוסד וכו' – מסכנים את חייהם בכדי שאזרחים יחיו בשקט, פושעים יישבו בכלא וכמוהם טרוריסטים. לשחרר מי שפגע באזרחים עבור חייל זה היפוך ההיררכיה וזה חלק מכך שצה"ל הפך לדבר הכי קדוש בעיני ישראלים. ובזה יש אלמנט פשיסטי לטעמי.

עם כל הצער – ההחלטה הנכונה שהתקבלה הייתה בעניין נחשון וקסמן ז"ל. אפשר לסכן חיילים בכדי לשחרר חייל. אבל בשלב מסויים נצטרך לשדר לצד השני שהם לא ישיגו שום דבר בחטיפה – מלבד חילופי שבויי מלחמה. וכמו שאמרתי – אני מוכן להרחיב את המונח "לוחם שבוי" בצד השני לכל מי שנלחם נגד הצבא שלנו. אבל לא למי שרצח אזרחים.

כמובן שמיותר להוסיף שאני שמח מאד בשמחת המשפחה והחייל. אבל היה רצוי לנוכח המחיר שיעזבו עכשיו את הפוזה של מטיפי מוסר. המדינה שילמה מחיר עצום ולקחה סיכון עצום.

אז גם לא צריך לרדד את הדיון ל"ביבי-שרה". אדון יצחק רבין שלח את סיירת מטכ"ל לאנטבה וסיכן 300 אזרחים. גולדה מאיר לא הייתה מוכנה לתת כלום עבור הספורטאים שלנו במינכן והפקירה אותם למבצע חילוץ חובבני. יש כאן נסיגה מהערכים שלנו.

קשקשן בקומקום 13 באוקטובר 2011

צודק צודק צודק

בני תבורי 13 באוקטובר 2011

רונן – מדינת ישראל נכשלת כבר חמישה עשורים בהפגנות הכוח והתכלית שלה. בכל פעם היא מנסה ונופלת על התחת, גם אם בכל האקדמיות הצבאיות בעולם לומדים את תורת לחימת השריון של טליק ועל קרבות הבלימה בגולן. זו תמימות לחשוב ש "הכניעה" לטרור ותשלום המס הגבוה עבור גלעד שליט הם הודאה ראשונה בכך שאיננו מסוגלים לעמוד בפני חטיפה, הפגיעות שלנו ידועה כבר מזמן וזו חטוטרת שאנחנו צריכים לחיות איתה. על הגב של שליט צריכים לשקם מחדש את כוח הרתעה של מדינה שלמה? במשך השנים השתנו תהליכי קבלת ההחלטות בנושאים כאלה וגולדה הייתה מחליטה אחרת כיום. אז לא היה עליה שום לחץ ציבורי. רבין לקח סיכון והצליח. מקרה נחשון וקסמן היתה טעות מבצעית. מה לדעתך מנסה הצד השני להשיג בחטיפה מלבד חילופי שבויי מלחמה? הם ביקשו פעם פירוק התנחלות תמורת שבוי? פירוק הנשק הגרעיני? הנחות בשק"ם? זה משחק שבו משחקים כולם. גם אנחנו. קוראים לזה "לקחנו אחד משלכם בשבי, עכשיו תציעו מחיר." לעסקת שליט אין כל השלכות על העתיד, מלבד אולי על הורים שילדיהם לפני גיוס. שלא יהיה לך שום ספק, שכשהמחיר יהיה אחר מאסירים עם דם על כל הגוף, תנאיי העסקה ישתנו.

סוס מעץ 13 באוקטובר 2011

ראש השבכ תמך, ראש המוסד תמך.
ואתה אומר למשפחה לא להטיף מוסר.

באיזו זכות?

דורפן 13 באוקטובר 2011

סוס מעץ –
אף אחד לא תמך בהחלטה לכאן או לכאן בלב שלם. כולם מודעים לבעיות. התקבלה בסופו של דבר החלטה – אבל החלטה לשחרר היא מוסרית כמו החלטה לא לשחרר.

ניר 13 באוקטובר 2011

"מדינת ישראל נכשלת כבר חמישה עשורים בהפגנות הכוח והתכלית שלה" – עצם העובדה שאתה חי בישראל ויכול לכתוב את המשפט הזה מפריכה אותו. ואם הוא היה נכון, אז המסקנה המתבקשת היא להפגין חולשה וחוסר תכלית? אין אף מדינה בעולם שהיתה עושה את העסקה הזו. מדובר בעסקה לא שפויה בעליל.

אגב היה מעניין לגלות בשיחה כאן שכל המחבלים שישתחררו היו בכלא "בדיוק בשביל עסקה כזו". מה המסר פה לחוטפי נחשון וקסמן הבא, ולניר פורז הבא?

תום 12 באוקטובר 2011

כל מה שיש לי להגיד על הנושא זה שהייתי מודע לסיכונים הכרוכים בהתגייסות לקרבי מתי שעשיתי זאת.

קשקשן בקומקום 13 באוקטובר 2011

חייב להודות שבתור אחד השמלאנים (מה הקשר לכל הרוחות – אני בעד לצאת מהשטחים – איך זה קשור לגלעד שליט?) היותר גדולים שאני מכיר (וגם חייל קרבי לשעבר) אני נגד העסקה, ואני לא מבין את כל טיעון הערבות ההדדית. אנחנו שולחים אנשים למות במלחמה, אז כן אנחנו אולי שולחים אותם גם למות בשבי, כמה שזה עצוב ונורא וכואב…עסקה צריכה להיות הגיונית או לא להיות – גופות תמורת גופות (איך שיחררנו מחבלים תמורת הגופות של החברה מלבנון? איך???? ומספר סביר של שבויים תמורת שבויים – ולא 1000 וגם לא 100 זה סביר תמורת 1.
אני מסכים על כל התסכולים של "למה עכשיו", כי אני באמת לא רואה הבדל מהותי בין היום למה שהוצע פעם, אבל אני יותר מתוסכל מעצם העניין.
אני אגב בעד שחרור אסירים, מטעמים פוליטיים, מדיניים. אני גם לא בטוח שכולם "רוצחים עם דם על הידיים" כמו שעושים מהם. מי שהרג חיילים בזמם פעילות בשטחים למשל (לא בשבי) עם כל הצער – הוא לא רוצח יותר מחייל צהל שהרג מחבלים – ככה זה במלחמה.
לחיזוק הדוגמא של דורפן – אם נערי גבעות פנאטים יחטפו חייל ויתבעו לשחרר את יגאל אמיר – נסכים? הרי אין ספק שמסוכן הוא הרבה פחות מהמחבלים. ככה שזה בטח לא שחור ולבן כמו שכמה מציגים את זה פה.

ואחרי שכל זה נאמר – אישית אני באמת שמח ובאמת נרגש בשביל משפחת שליט ובשביל גלעד. שיהיה להם חג שמח, שיקום מהיר, והרבה הרבה שקט שם בצפון. אם כדורסל יקר לליבו של גלעד אני בטוח שהוא ישמח לשמוע שנוביצקי אלוף

קשקשן בקומקום 13 באוקטובר 2011

יגאל עמיר כמובן…

בני תבורי 13 באוקטובר 2011

קשקשן בקומקום,
כתבתי לך תגובה די ארוכה ומחקתי אותה כי הסתבר לי שעסקתי יותר בך מאשר בתוכן דבריך. כשניסיתי שוב להתמקד, הבנתי שאנחנו חיים על שני קווים מוסריים מקבילים שכנראה לעולם לא יפגשו וזה כמובן לא אומר שהקו שלי טהור ונכון יותר. וסליחה ומחילה, אבל הדוגמא שנתת על נוער הגבעות אפשרית בדיוק באותה מידה שליידי גאגא תחתום קבע במקהלת הרבנות הצבאית.

קשקשן בקומקום 13 באוקטובר 2011

לא טענתי שהם יעשו את זה. נתתי דוגמא היפוטטית שמראה (לדעתי) שסחטנות לא יכולה לקבוע מדיניות

בני תבורי 13 באוקטובר 2011

זהו, שזו לא סחטנות, זו המדיניות.

קשקשן בקומקום 13 באוקטובר 2011

מה המדיניות – להחזיק אסירים ככלפי מיקוח? אני לא שמעתי שזאת מדיניות. אני שמעתי שאנחנו שופטים אנשים לפי מידת סיכונם (לדעת מערכת המשפט) לבטחון ישראל, וכעונש על מעשיהם. אם זאת מדיניות שיואילו נא ויגידו את זה. אני חושב שמדובר ברצף של "רק עכשיו" וממש לא מדיניות. מדיניות הייתה שלא נכנעים לטרור, והמדיניות הזאת נעלמה.

אני באמת לא רוצה שיצא מפה שאני נגד שחרור גלעד – אני בהחלט מסכים עם רונן שחובה למשל היתה לסכן חיילים על שחרורו אם היה אפשרי, אבל אם ישראל חושבת שיש אנשים שצריכים לשבת 30 פעם מאסר עולם כי הם רצחו 30 אנשים, או יותר גרוע מזה – חוששת שהם ינסו שוב ולכן הם בכלא – לא יכול להיות שיסחטו אותה לשנות את מדיניותה.

אהרון שדה 13 באוקטובר 2011

אני מסכים איתך לחלוטין.
יש כאן ספינים שצריך לטפל בהם
1. "לא מפקירים חייל בשטח" . זה בהחלט נכון כל עוד זה אפשרי לפעמים זה לצערינו לא אפשרי גם במלחמה יש גבול עד כמה ניתן לסכן חיים של אחרים ע"מ לא להפקיר חייל בשטח. והכי אבסורד זה העניין כי היום (לפי הבנתי המאד לא גדולה) אם חלילה יש מצב לחטיפת חייל ההוראה היא להרוג את החייל (נוהל חניבעל) העיקר שלא יחטף .מאיפה מגיע הנוהל הזה ? אם לא בגלל הלחץ הציבורי הכ"כ מעוות.

2. "אם אתה היית האבא לא היית מדבר כך " ברור שאדם קרוב אצל עצמו אם חלילה בן של מישהו יהיה בסכנת מוות מבחינת האבא שכל הגדוד ימות רק שהבן שלו יינצל מה לעשות זהו רגש של הורה.זה מצמרר אך זו אמת.יש כמובן אנשים נעלים שהם מצליחים להתעלות מעלצאינטרס אישי (יש מקרים ידועים בהיסטוריה האנושית כולל בשואה על אבא שיכול היה להמיר את הריגת בנו באדם אחר וסירב) אך מדינה לא צריכה לחשוב מרגש של אבא או אמא.

3. "צריך לשחרר בכל מחיר " תגידו זאת מדינה נורמאלית ? מה זה אומר כל מחיר ? גם במחיר שכולנו נשחט כאן ? איפה שיקול הדעת איפה האחריות המוסרית ? זה מה שקורה שהרגש משתלט על השכל.
לצערינו כל מחיר זה אומר כנראה (והלוואי הלוואי שאתבדה) שיהיו עוד אימהות ואבות שיבכו על קברי יקריהם זאת לצערי האמת מאחורי האמירה החלולה בכל מחיר.

אחרי כל זאת אני רוצה להגיד מספר משפטים.

כמובן שאנו כל בית ישראל נשמח בשביל גלעד אביבה ונועם ושאר המשפחה כשנראה אותו בבית נמחה דמעה נתרגש ונתעניין במצבו זה החלק היפה שלנו כעם יהודי הערב זה לזה (כשמדברים על עם סגולה או יותר נכון כשיש כאלו ששואלים בהתרסה מה מיוחד בנו ? זה המיוחד בנו תחושת הערבות הזו)

כמובן שהמשפט הכי קולע ששמעתי הוא מפי אדם שבדרך כלל איני מסכים איתו כלל וזה האלוף במייל אלעזר שטרן שאמר
בבוקר אשמח בשביל משפחת שליט ובערב אדאג בגלל המדינה.

אני כ"כ מקווה לצאת הפעם טועה הלוואי והמחיר יסתכם "רק" בכך שנתנו לפושעים שחלקם הגדול הם חלאות המין האנושי להשתחרר ללא הצדקה.
הלוואי שבזאת יסתכם המחיר. אני קורא לכולם להתפלל שאכן זה יהיה המחיר היחידי ושבורא עולם ישמור עלינו מהחלאות הללו

טל 12 13 באוקטובר 2011

חייל צריך לדעת שעושים כל מה שאפשר לעשות במצב כזה כדי להחזיר אותו הביתה וזה כולל כמובן חילופי שבויים.אנחנו במלחמה וגלעד שליט הוא שבוי

אני מניח שזה לא היה קל לנתניהו.אבל הוא עשה את הדבר הנכון,לדעתי.

כמדינה אנו יכולים לעמוד מול שחרור המילטנטים.הערך שעומד מאחורי ההחלטה הזו חשוב יותר,לדעתי,משקולי רווח והפסד רציונאלים.

MOBY 13 באוקטובר 2011

אבל אף חייל קרבי לא חושב שישראל עשתה כל שביכולתה על מנת לשחרר אותו.
חטיפה של אנשי ה"ממשל" בעזה היא אפשרית,הריסת תשתיות היא אפשרית, מניעת מלון חמשת הכוכבים למחבלים היא אפשרית. הדברים יביאו ללחץ עולמי, ואולי להסלמה בדרום (דבר שרוב אנשי הדרום יסכימו לו אם יובהר שזה בשביל מטרה זו). אבל במדינת תל אביב שלדעתה קובעת את דעת הקהל. זה לא יתקבל בברכה. ואז פרשני הגרוש וחצי שבעיקר יודעים לפרשן את הבדיעבד. יתחילו לחפור בכותרות ופובלציסטיות באדרת של פרשנות.

מאיר 13 באוקטובר 2011

בטוח שגם המתנגדים לעסקה חשים את האושר שבחזרתו.
ברגע שלא שחררנו אותו, המחיר ידוע. לתת לו למות בשבי ? לא במדינת היהודים! אני מקווה. לקבוע מעתה והלאה תג מחיר חדש לחיילי שבי ? מאחל הצלחה למי שינסה.
ואכן הכול מתגמד. על כדורגל נדבר בפוסטים אחרים.

מאיר

http://allsportil.co.il

יהויכין פנדלוביץ' 13 באוקטובר 2011

שורש הבעיה הוא בכך שמחבלים רוצחים בכלל נשלחו לכלא. הרי מרגע שנכלאו, ברור שמישהו ינסה לשחרר אותם.
הוצאה להורג, והקץ לדלת המסתובבת.
איזה ארכי-מחבל משמעותי באמת מרצהריצה מאסר עולם?

בני תבורי 13 באוקטובר 2011

כרגע ברגותי וגם זה עד שתתבשל עסקה של "יתנו יקבלו, לא יתנו לא יקבלו".

שלו 13 באוקטובר 2011

נדמה לי, שגם מדינת ישראל ניסת את שיטת החטיפות אי אלו פעמים.
אני גם לא בטוח שכל מעצר שנעשה ביהודה ושומרון הוא לא סוג של חטיפה, הרי ישראל אף פעם לא מימשה עליו ריבונות, והחוק השלט עליו הוא החוק הירדני.
חוץ מזה קשה עם הקלות בה מוותרים פה על חיים ודאיים של גלעד שליט, כעלה תאנה לחוסר היכולת של ישראל להגן על תושביה.
אי חילוף שבויים הוא לא הפתרון לשלילת המוטיבציה לחטיפות.
זה נראה לי קצת שיטחי לחשוב שהפיכת שליט לרון ארד, תלמד את הצד השני שאנחנו בלתי סחיטים.
הפתרון צריך להיות הרבה יותר מורכב ואיזורי.
ולא בטוח שקיים בכלל.

יאיר 13 באוקטובר 2011

אם לא ניתן לשחרר בכוח, בלתי אפשרי ב DNA היהודי לתת לו למות בשבי. פשוט אי אפשר. ואכן הספורט העולמי או יותר נכון האירופי רעש וגעש ביום שלישי אבל אנחנו געשנו מסיבות אחרות כישראל…. סיבות טובות לשם שינוי. שלא נתבדה.
שגלעד יחזור שלם בגופו ובנפשו ( מקווה, לא פשוט הסיפור ).
ושהספורט הישראלי או הכדורגל הישראלי יידע גם רגעי הכרעה מרגשים בעתידו ….

יאיר

http://allsportil.co.il

תום 13 באוקטובר 2011

ה-DNA היהודי נתן לעשרות יהודים למות בשבי במהלך 63 השנים האחרונות, זו הייתה המנטליות הישראלית הקלוקלת שאפשרה את העסקה הזאת.

כל נשיא אמריקאי שהיה מנסה להעבר עסקה דומה היה יושב תוך פחות משבוע בבית הסאנט מגן על עצמו מפני הדחה.

בני תבורי 13 באוקטובר 2011

למדינת ישראל, לאף מדינה בעולם אבל כרגע אנחנו עוסקים בישראל, אין כל אינטרס להחזיק שבויים. זה עולה כסף ולא שווה את המאמץ. אנחנו מלבישים אותם בבגדים חומים, שופטים אותם על פי חוק ונותנים להם מעמד של אסיר רק כדי להיות בסדר עם החוק הבינלאומי – בניגוד אגב לחמאס במקרה הזה שלא טרח אפילו לקיים הסכמים בינלאומיים כמו למשל ביקורי הצלב האדום – אבל "משאירים רגל אחת לאחור" במטרה להחזיר אותם למעמד של מחיר עלות עסקה שיש לנו בה גם תועלת. צריך להפסיק להיות יותר מידי רומנטיים ולחשוב שמחבל רוצח צריך באמת לרצות את עונשו עד תום או שמחיר עסקת שליט מחבלת בכושר ההרתעה שלנו. זה כמו להוציא לשון ולזקוף אצבע משולשת מול אריה שתוקף אותך ביער. גם לגבי פושעים "משלנו", כולל רוצחים, יש מערך שלם של מחוות שמטרתן קיצור העונש. החל מהסכמים טרום משפט (עדי מדינה), הפחתת שליש בגין התנהגות טובה, קיצורי מאסר בגלל מצב בריאותי ושאר מחוות אנושיות. זה שאלה שוחררו בעבור שליט מוגדרים אחרת, זה רק על פי האתוס, לא על פי החוק.

קשקשן בקומקום 13 באוקטובר 2011

בני אני באמת חושב שאתה תופר פה "מדיניות" לפי השקפתך. אתה חושב שהם כלפי מיקוח. אני לא באמת חושב שמי שמחזיק אותם או שפט אותם חושב כך.

בני תבורי 13 באוקטובר 2011

תן לי קרדיט שאני יודע על מה אני מדבר, מה יש לך להפסיד? :)

MOBY 13 באוקטובר 2011

עכשיו, כמו בעבר, המשוואה של ישראלי אחד שווה יותר מאלף פלשתינאיםסוריםמצריםלבנונים מקבלת עוד גיבוי רשמי.
הנשק של חטיפות החיילים מתגלה שנשק עוצמתי יותר ויותר ככל שהמדינה מתגברת. חייהם של חיילים הפכו להיות חשובים משל האזרחים. הפכנו מצבא העם למען המדינה, "למדינה למען הבנים".
"לא משאירים חייל בשטח" היא נכונה ופעם ידענו לבצע פעולות אחרות לא עיתנואיות ולא מצטלמות טוב. כן מסכנות חיים של חיילים אחרים למען החייל הבודד. פעם החברים של החייל לא היו מפסיקים את הפעולות להחזרתו (מבצעיות) היום הם מתראינים בימי השנה ובימי ההולדת. היו שם טעויות מבצעיות חמורות. על זה לא נעים לדבר או לעלות לדיון. העיקר להחזיר את הבן.
ולמשפחת שליט ברכות חיבוקים
יישר כוח על עמידה איתנה והחלטית (אני הייתי הרבה פחות סבלני מהם).

ויכסלפיש 13 באוקטובר 2011

אני מקווה שאחרי שמחת תורה גלעד שליט והספינים יירדו מהכותרות לטובת המלחמה בטייקונים, מאבק המתמחים הצודק וכו'. דעתי על העסקה דומה לזו של אריק. חג שמח

בני תבורי 13 באוקטובר 2011

לגמרי איתך.

עידן. 13 באוקטובר 2011

תקראו את הקטע הבא:

"מלכתחילה ראיתי בעסקת ג'יבריל מכה אנושה לכל מאמציה של ישראל לגבש חזית בינלאומית נגד הטרור. כיצד תוכל ישראל להטיף לארצות הברית ולמערב לאמץ מדיניות של אי-כניעה לטרור, כשהיא עצמה נכנעת בצורה מבישה כל כך? הייתי משוכנע ששחרור כאלף מחבלים שייכנסו לשטחי יש"ע יביא בהכרח להסלמה איומה של אלימות, שכן טרוריסטים אלה יתקבלו כגיבורים, כדוגמה של חיקוי לנוער הפלסטיני. … התוצאות לא איחרו לבוא. היום כבר ברור ששחרור אלף המחבלים היה אחד מן הגורמים שסיפקו מאגר של מתסיסים ומנהיגים שהציתו את אש האינתיפאדה"

מזהים? זה קטע מספרו של ראש הממשלה שלנו בנימין נתניהו- מקום תחת השמש- בו הוא מתייחס לעסקת ג'יבריל.

אז מילא שמה שהיה נכון לדעתו בזמן עסקת גיבריל (בה שוחרור 3 ישראלים כזכור) וגם בדיעבד בעת כתיבת הספר 10 שנים אחרי, כבר לא נכון.

מה שאני לא מבין זה איך יכול להיות שאחרי שהתנגד נחרצות במשך השנתיים הראשונות של כהונתו הוא כעת הופך את עורו ומסכים לעסקה, אולי יש לזה קשר למחאות השונות ולירידה של ביבי בסקרים?

בני תבורי 13 באוקטובר 2011

עידן,
ככה אני רואה את הדברים: כשביבי כתב את הספר הוא היה מנכ"ל חנות רהיטים, מפק"צ מיל' ביחידה עם קוף על הגב בצורת אח גיבור מת ועם שאיפות פוליטיות ופזילה למרכז הליכוד. היום הוא ראש ממשלה. זה לא שהוא נהיה חכם, זה כורח נסיבות שקשורות במשרה בה הוא נושא כיום. ללא כל קשר, המציאות הפוליטית מכתיבה שינויים ובהחלט יתכן וההסכמה לעסקה היא בתמורה להסכמה של הקהילה הבינלאומית לפעילויות צבאיות כאלה ואחרות.

קשקשן בקומקום 13 באוקטובר 2011

הוא היה שגריר ישראל באום. ואם אני לא טועה הוא גם התפטר

ניינר 13 באוקטובר 2011

כל עסקת גלעד שליט מבחינת ביבי וברק תכליתה אחת-לצבור פופולאריות וחוזק בדעת הקהל לקראת התקיפה שהם מתכננים באיראן. תקראו קצת פרשנים צבאיים כמו אלכס פישמן בהארץ ואחרים ופתאום הכל מתברר מדוע לפתע ביבי התקפל בעניין שליט. האיש, בסיועו של ברק, הולך להבעיר את המזרח התיכון

ניינר 13 באוקטובר 2011

כל עסקת גלעד שליט מבחינת ביבי וברק תכליתה אחת-לצבור פופולאריות וחוזק בדעת הקהל לקראת התקיפה שהם מתכננים באיראן. תקראו קצת פרשנים צבאיים כמו אלכס פישמן ואחרים ופתאום הכל מתברר מדוע לפתע ביבי התקפל בעניין שליט. האיש, בסיועו של ברק, הולך להבעיר את המזרח התיכון

דיזידין 14 באוקטובר 2011

צודק, הכל מכוון לאיראן.
הכינו את המקלטים!

אסף THE KOP 13 באוקטובר 2011

אני מחזיק בדעה שעכשיו, שהנבלות בחוץ, יהיה יותר קל לעשות את המעשה הנכון ולחסל אותם.

הם כבר יתנו את הסיבה, צריך רק להמתין בשקט.

גלעד בלום 14 באוקטובר 2011

הכל זה פוליטיקה בסופו של דבר ולכן השמחה הקטנה של המשפחה של שליט שווה יותר מהכל ובסופו של דבר הכאב של המשפחות השכולות שנפגעו מהטרוריסטים ששוחררו,למרות שהוא כאב אמיתי,מתבטל כי המתים כבר לא יחזרו ואם השחרור יחזיר את גלעד הביתה בשלום אז זו עיסקה מוצדקת כי כולנו,כולל המשפחות השכולות חייבים לשים עצמנו בנעליים של משפחת שליט ולהודות שכשזה מגיע לבני משפחה אז חיים של בן שווים אלף אסירים בטחוניים.

ובנימה קצת יותר קלילה-שמעתי שגלעד שליט אוהד מכבי,הוא לפחות לא זכה לראות את השנים הגדולות של הפועל,לא מעט אוהדי מכבי היו מעדיפים כלא של חמאס מאשר לראות את האדומים חוגגים פעם אחר פעם בדרבי (:

יניב 14 באוקטובר 2011

לכל אורך ההיסטוריה של ישראל היו חילוקי דעות ושיח ציבורי בנוגע לעיסקאות וטוב שכך.
אך יש דבר שבאמת מדהים אותי:במהלך ההצבעה ביקש אלי ישי (ולא קיבל) לשחרר גם 12 אסירים יהודים בטחוניים כדי להרגיע את הימין(?????). עצם זה שישנו ציבור יחסית גדול (לדעתי) שבקשה זו הגיונית לו מדאיג אותי יותר מההשפעות העתידיות של העסקה (ואני דואג..).

דן אהרונסון 14 באוקטובר 2011

עם כל הסלידה שמצטברת בי מהמון מהתגובות פה אני רוצה להגיד שתהיה דעתי אשר תהיה כיף לקרוא עוד דיון אינטליגנטי ומעמיק באתר הזה.
מקום אחד של שקט בוא אנשים ממש נוקטים את עמדתם ללא כל ניסיון לבטל את עמדת האחר…
כיף לי להיות קורא דה-באזר!!!

הארכיון 14 באוקטובר 2011

ורק ג'ונאתן פולארד ימשיך להינמק בכילאו…
לא רוצה להיכנס לדיון, רק לומר את תחושתי לאחר הודעת העסקה, אני מרגיש כמו אחרי מגה-פיגוע הרסני עם עשרות הרוגים. חבל שהממשלה שלנו לא מרגישה היום, מה שהיא תרגיש בכל מקרה מחר/בעוד שבוע/בעוד חודש.
חלמאים…

תום 14 באוקטובר 2011

מה הקשר לג'ונתן פולארד?

פאקו 17 באוקטובר 2011

לווינטל, מה קורה? מתגעגעים…

Comments closed