יונייטד מלכת השעמום – 6 הערות לסיכום השבת

שופטים הם גם בני אדם, השעמום במשחקים באיטליה ושל מנצ'סטר יונייטד, ההצגות במסטאיה, הביתיות הגוססת ודורטמונד שקמה לתחיה

 

1) מנצ'סטר יונייטד הפכה לנבחרת גרמניה של פעם, חמור מכך – לנבחרת איטליה. כדורגל די מגעיל שחוזר על עצמו באופן עקבי. עוד 0-1, שוב הגנה חזקה, קצת מזל, גונבים גול, בורחים והולכים. כמו פעולה של המוסד, נעדר כל תשוקה וכריזמה.

אז נכון, יש לפרגוסון סקס אפיל נהדר ובצדק כיאה למנג'ר אגדי, ותמיד מרגש לראות איך גיגס מרחף על הדשא, ויש מגמה של צעירים והמועדון ממשיך להצליח ולרוץ בצמרת גם כשרוב ההרכב מתחלף ודורות נמחקים, ולעיתים יש הצגות כדורגל נדירות (מול ארסנל היה משהו, גם מול צ'לסי) – אבל בגדול בשנים האחרונות יונייטד הפכה לכדור שינה ברוב משחקיה. באים לעבודה, מקצוענות בשיאה, דופקים כרטיס והולכים הביתה. כאילו שכחו שכדורגל הוא גם שואו.

אני יודע שכל מילה רעה שנכתבת על יונייטד זוכה למטרים של קללות והשתקות (אחרי בארסה, נדמה לי שיונייטד הקבוצה הכי אהודה – בארץ ובעולם), אבל זו האמת – מבחינת כדורגל רוב גדול של משחקי יונייטד הם כדור שינה, ההיפך אגב ממוליכת הטבלה מנ. סיטי שהפציצה 42 שערים ב-12 מחזורים. אני נזכר איך פרגי דיבר בהערצה על מרצ'לו ליפי ויובנטוס שלו ואיך הביע את ההערכה שלו לכדורגל האיטלקי בשנות התשעים. למד, הפנים. מה שהאיטלקים שכחו פרגי יכול ללמד אותם כיום. אגב אחרי שיפרוש יש לפרגי תכנית ללמוד שפות, כולל איטלקית. אולי זה עוד יקרה. פרגי לנבחרת איטליה.

שלושה אחד-אפסים דלים רצופים, מול אברטון, סנדרלנד וסוונזי – לא אריות כדורגל. והיה לנו ניצחון אפור כשק על נוריץ, וסט ברומוויץ' ועל גאלאץ.

אם היה לנו הרבה שנים את בורינג ארסנל אהובתי הנצחית, אחר כך בא מוריניו עם בורינג צ'לסי. ועכשיו אנחנו בעידן של בורינג יונייטד. אולי בגיל 70 הלב כבר לא רוצה הרפתאות ומעדיף את השעמום?

2) אפרופו שעמום – משהו עובר העונה על הסרייה A. אם היה לנו יום ראשון אחד לפני חודש עם חמישה משחקי 0-0, הערב נאפולי ולאציו וגם פיורנטינה ומילאן במשחק עלוב ומשמים במיוחד ניפקו עוד תיקואים מאופסים. אחרי שנים שדווקא ראינו לא מעט גולים בסרייה A והיו הרבה קבוצות סימפטיות שבמשחקיהן נפלו שערים רבים (קליארי, נאפולי ואודינזה למשל בשנים האחרונות) – העונה הכל התהפך. חזרנו 20 שנה אחורה. אודינזה הפכה לקבוצת הגנה, ומכל קבוצות הליגה האיטלקית כמה משעשע שדווקא אינטר – עד לפני שנתיים הקבוצה הכי הגנתית באיטליה – הפכה לקבוצה שבמשחקיה יש הכי הרבה אקשן וגולים לשני הצדדים והם פתוחים לכל תרחיש.

 התפקיד של פרשני כדורגל זה לחפש, למצוא ואף להמציא סיבות רציונליות לעניינים שלעתים קרובות אין להם הסבר רציונלי. אז אולי זה העובדה שמאמנים פוחדים על החיים שלהם לאור כמות הפיטורים המטורפת בסרייה A (אבל זו מגמה שנמשכת כבר שנים), ואולי העובדה שיש מחסור בכשרונות התקפיים אצל הרבה קבוצות. לדעתי אין לזה הסבר רציונלי ובגלל שאני אומר את האמת שלי – אני גם מאמין שהסטטיסטיקה תתיישר. כמו שראינו משחקים רבי שערים באנגליה, ספרד וגרמניה העונה כך נראה גם בסרייה אה בקרוב.

3) כשהבית מת – מה נסגר עם הביתיות? אחרי שסיטי פירקה את יונייטד באולד טראפורד, אחרי שיובה טיילה בסאן סירו מול אינטר וכך קרה בעוד שורה של משחקי עונה ביבשת, היום ריאל ניצחה במסטאיה אחרי דרמה יפה בדקות הסיום אבל חשוב מכך – דורטמונד פתחה מחדש את סיפור הבונדסליגה עם ניצחון ענק באליאנץ ארנה.

איפה הביתיות המפורסמת? איפה האצטדיונים שהיו מבצרים ונחשבו בלתי עבירים? הנה משחקי עונה בכל מקום והסטטיסטיקה הולכת עם קבוצות החוץ. בשורה התחתונה איכות הכדורגל, רמת השחקנים והמוכנות שלהם מכריעה הרבה יותר מ'אפקט הביתיות'. ככה זה בעידן סופר-מקצועני. שחקנים גדולים יודעים לנתק עצמם מהאווירה והמסביב.

4) דורטמונד עדיין כאן – איך אמר יורגן קלופ: "בתחילת העונה נראינו כמו אגם הברבורים, התפזרנו סתם על כל המגרש. בשבועות האחרונים אנחנו נראים כמו דגי פירנאה שרודפים אחרי היריב, לוחצים באופן מתואם ונכון ומשיגים את הכדור". ואכן דורטמונד הפתיעה רבים כשלא נפלה מבאיירן (אפשר כמובן לטעון כמה משמעותית ההיעדרות של שוויינשטייגר בצד המתרץ, אבל נבחרת גרמניה למשל הסתדרה מצוין בלעדיו). אחרי פתיחת עונה רעה של חבורת קלופ ובעיקר חוסר יציבות ותצוגות נפל לצד הצגות, שנבע גם מהעומס וההתרגשות של הבמה האירופית הגדולה, שוב יש זרימה, יד מכוונת והרבה תשוקה אצל הצהובים-שחורים. יהיה קשה מולם באמירייטס.

 5) המסטאיה לא מאכזב – עד לדקה ה-72 עוד היה 0:1 משים של ריאל. אבל בוולנסיה משחק גדול חייב לענות על הציפיות. כמו ה-2-2 הנפלא מול בארסה, גם מול ריאל בסוף קיבלנו חוויה בלתי נשכחת עם 20 דקות אחרונות מסעירות בדרך ל-2-3 דרמטי שסידר לריאל ניצחון ליגה 8 רצוף ו-11 רצוף בכל המסגרות. איך בסיום תוספת הזמן דווקא המחליף היגוואין הציל מקו השער (לא היה יד)? ואיך לעזאזל נדב יעקבי לא שידר את זה??

 6) שופטי כדורגל הם (תתפלאו) בני אדם: האירוע המרכזי של היום הזה בכדורגל האירופי היה פרשת באבאק ראפאטי. זהו השופט הגרמני ממוצא איראני, בנקאי תושב האנובר, שניסה להתאבד ונמצא מוטל באמבטיה של חדרו במלון בקלן שעות ספורות לפני המשחק בין קלן למיינץ שבוטל. כמובן שאיני יודע מה הביא את ראפאטי – שופט מוכשר ומוכח עם ותק של 6 שנים בבונדסליגה – לעשות את המעשה. מצד אחד הראש חושב שבנאדם הרי לא ישלח יד בנפשו בגלל משהו שקשור לכדורגל. בטח זה משהו אישי שעובר עליו. מצד שני זה קרה שעתיים לפני משחק שהיה אמור לשפוט, אז בכל זאת… חומר למחשבה.

העיקר שראפאטי יצא מסכנת חיים בבית החולים בו טופל. אני מקווה שיהיה בריא ויזכה לאריכות ימים וגם ישתף את כולם מה הביא אותו לחתוך לעצמו את הוורידים בחדר האמבטיה של בית המלון – אם זה כדורגל או לא. בכל מקרה קיבלנו תזכורת כואבת שגם שופטים הם בני אדם. אלה שנמצאים בלחץ מטורף כל סופשבוע כשהם שופטים משחקים וסופגים שריקות בוז מ-80 אלף איש, מקללים אותם כל הזמן, רודפים אותם ברחוב אחרי שטעו בשיקול דעת, חותכים להם את הצורה בטלביזיה ובעיתונות. בשורה התחתונה צריך לזכור – השופטים האלה הם אנשים כמוני וכמוך.

בתכנית סיכום המחזור של ערוץ הספורט שמעתי את ידידי ועמיתי שלמה שרף מדבר בצורה בוטה על מנשה משיח. אז נכון, משיח אולי לא השופט הכי טוב בהיסטוריה של הכדורגל, וברור לכל שהוא קיבל החלטה איומה ונוראה שגמרה להפועל חיפה את המשחק. אפשר וחייבים לבקר אותו על כך ולהבהיר שהוא טעה בצורה גסה, אבל מכאן ועד לרדת על האיש בצורה מעליבה ("צריך לשלוח אותו לכמה שבועות שישפוט נוער") המרחק עדיין גדול.

בשורה התחתונה, חשבתי היום באחת השאכטות  כשהכלב שלי תיאו ישן לי בין הברכיים – מה מבדיל בין בני אדם לבעלי חיים? בני אדם יכולים להסתכל על העולם החוצה, על אנשים אחרים, על אקטואליה. הם יכולים לחשוב על הזולת ולהתחשב. לא כמו החיות שמרוכזות כל הזמן בעצמן, דואגות רק שיהיה להן טוב ונוח ונעים וכיף. לבני אדם יש יכולת ייחודית לא להיות אגואיסטים גדולים.

תחשבו גם על השופטים.

 

 

 

 

 

 

גשם בשדות הנגב (+ בפרלמנט: שיחת קיבוצניקים!) / מאשקה ליטבק
שני תפוחים, שני אדומים

No Comments

ש 20 בנובמבר 2011

פוסט מעניין,
אך עדיין געגועים לפוסטי ימי ראשון הישנים והטובים, מלאי סקירות המשחקים, הסרטונים (מערוצים גרמנים/רוסים/ערביים).

לוינטל 20 בנובמבר 2011

צודק, גם אני מתגעגע ואני מבין אתכם אבל כרגע אין לי זמן וכוחות נפשיים למלאכה הזו. אולי בעתיד אחזור לכך, אבל לא בקרוב. סליחה מכולם

האח של שווינשטייגר 20 בנובמבר 2011

שווינשטייגר נעדר? מה פתאום!
עופר, איים היר!!! – אבל אני כבר פה…

Mr. Kate 20 בנובמבר 2011

בקשר לליגה האיטלקית, כבר עכשיו מאוזן שם עם כמה תוצאות מאוד גבוהות(בשליפה, 4-3 של אינטר מול פלרמו ומילאן מול לצ'ה, 4-0 של יובנטוס).
אבל אני מסכים שכן יש יותר תוצאות מעצבנות של 0-0, גם שהמשחק כן זורם וכן יש הזדמנויות יפות לשני הצדדים. הסיבה, לפי דעתי, היא היעדר "רוע". יש המון כשרון התקפי באיטליה, בטח בקבוצות הצמרת אבל גם בקבוצות הדרג השני כמו נאפולי רומא לאציו. מה שחסר להן, לפי דעתי, הוא טיפה מאותו רוע של בורינג יונייטד. לדעת להשחיל את השער האחד הזה ולשמור עליו. לפחות בינתיים יש ליגה צמודה!

ניתאי 20 בנובמבר 2011

נו, שלמה שרף. וגם השמש תזרח מחר.

B. Goren 20 בנובמבר 2011

בדיוק.

גולר 20 בנובמבר 2011

פורטו הובסה 3-0 ע"י אקדמיקה,במשחק גביע
http://www.youtube.com/watch?v=P1yE_BpVDS0&feature=player_embedded

לוינטל 20 בנובמבר 2011

שיגיע לאירופה וישתדרג

ניינר 20 בנובמבר 2011

דורטמונד חזרה להיות הקבוצה המרגשת באירופה. איזה תענוג לראות אותם מנצחים במינכן ופותחים את הבונדסליגה מחדש

לוינטל 20 בנובמבר 2011

לגמרי, עם הצעירים המוכשרים וקגאווה הנפלא. כיף של קבוצה

אנונימוס 20 בנובמבר 2011

דווקא לכלבים יש הרבה פעמים יכולת להיות הרבה יותר אמפטיים ומתחשבים מאשר בני אדם

לוינטל 20 בנובמבר 2011

אני עדיין חושב שמה שמניע אותם זו מחשבה אגואיסטית-תועלתנית, אבל איני מומחה בתחום

כסיפוביץ 20 בנובמבר 2011

לוינטל
כלב זו חיה שהיא האמא של המתחשבים.
עד שמגיע האדם ומחרבן לו את הצורה

אבירם 21 בנובמבר 2011

כסיפוביץ – מנקודת המבט שלך, כלב הוא "האמא של המתחשבים". משתי החתולות שלי תשמע תזה אחרת לגמרי (:

כלב "מתחשב" הוא פשוט כלב שעושה כבוד לחיה שהוא חונך להחשיב כנעלה ממנו, ובעשותו כך מפיק תועלת אישית.

לא כל האנשים מחרבנים על כל הכלבים.

כסיפוביץ 21 בנובמבר 2011

אבירם
לחרבן על כלב זה לא קל…
בתור מאלף כלבים אני אומר לך שרוב האנשים לא מודעים לעובדה שרוב הבעיות בכלבים מגיעות מהיחס של האדם [גם רצון טוב שלנו הוא לא תמיד טוב לכלב]

אריק 20 בנובמבר 2011

יופי. כתבתם תזות על יונייטד ההתקפית החדשה אחרי חמישה משחקים, עכשיו תכתבו תזות על יונייטד המשעממת כשהם מורידים הילוך. בסופו של דבר מי שמשחק עם תיבת ההילוכים זה המאמן שהעביר לטייס אוטומטי עד הכריסטמס.

כוכב עליון 20 בנובמבר 2011

לא מוזר לכתוב בורינג יונייטד על קבוצה שבכל זאת (ואני לא מדבר על אליפויות כי זה לא הנושא) סיימה עם הכי הרבה שערים 4 מתוך 6 העונות האחרונות? ממי שצופה ביונייטד רק במשחקי צ'מפיונס אני מצפה לקרוא דברים כאלה, ממך שרואה כדורגל ב 5 מסכים שונים, לא..אם אתה מצפה מאיתנו לנצח בכל משחק 6-0 אני חושב שהליגה הספרדית תפורה עלייך..אגב, כשניצחנו את ארסנל וצ'לסי בתחילת העונה בתוצאות גבוהות זה בדיוק מה שאמרו (שאין תחרות).

קורא 20 בנובמבר 2011

גם לפני שנתיים (לדוגמה) זה לא היה מרשים רביעייה לווסט ברומיץ' ושבוע אחר כך הרכב סופר הגנתי בליגת האלופות. מספיק מסך אחד וטיפה אובייקטיביות כדי להבין את זה.
אפרופו הגנתית/התקפית – זה לא מקרה שסיטי-צ'לסי-ארסנל כבשו סביב ה-80% מהשערים (נכון ללפני 2-3 מחזורים) ברגל מהתקפה שוטפת, כשיונייטד כובשת בערך 50-60% בנגיחות ממכות נייחות.
אפשר לקחת עם זה אליפות, ייתכן מאד וזה יקרה, התקפי ואטרקטיבי זה לא.
ועוד דבר, התגובה של גיגס ("נצטרך לשחק יותר טוב כדי להשיג נקודות בהמשך") אומרת למעשה – מה שמספיק ל-1:0 מול סוונסי לא בטוח יספיק ל-1:0 מול קבוצות אחרות – לא "נצטרך לשחק יותר טוב."

אביעד 20 בנובמבר 2011

היונייטד כבשה השנה 13-15 גולים ב "50-60% בנגיחות ממכות נייחות".? לא נראה הגיוני.

כוכב עליון 20 בנובמבר 2011

ואם לא, אז פוקסים כמו של אשלי יאנג נגד ארסנל (פעמיים!)…

קורא 20 בנובמבר 2011

לא זוכר איפה קראתי, לא מדויק, אבל תסתכל בקישור הבא ותראה שעדיין יש הבדל באחוזי שערי שדה-רגל לעומת שאר היריבות בצמרת
http://www.football-lineups.com/tourn/FA_Premier_League_2011-2012/stats/

כוכב עליון 20 בנובמבר 2011

אתה רציני? זה הנתון שאתה מתבסס , 6 שערי נגיחה של יונייטד לעומת 4 של הסיטי?? לא הבנתי מה לא בסדר בשער נגיחה (לא מצויין שם מצב נייח,סתם שער נגיחה אחרי הרמה מהצד), חסר לנו, בתור קבוצה שמתבססת על הקיצונים שלה פחות או יותר מאז ומעולם לא תבקיע הרבה שערים בנגיחה

קורא 20 בנובמבר 2011

אתה בטוח עוקב מקרוב – כמה נקודות השגתם מגול בקרן/ נגיחה ממצב נייח?

כוכב עליון 20 בנובמבר 2011

אם אני זוכר נכון, יש את שער הנצחון נגד סנדרלנד, השער הראשון נגד נוריץ' (מתוך 2) והשיוויון נגד ליברפול (חשוב כשלעצמו אבל זה עדיין נקודה..). אבל אולי אני טועה, לך תדע…

אביעד 20 בנובמבר 2011

1. רק ארסנל וסיטי כבשו יותר שערים שלא מנגיחות. לא בדיוק טיעון מוחץ.
2. שער מנגיחה לא בהכרח פירושו שער שלא בא ממשחק שוטף.
3. לשם ההגינות, היונייטד כבשה 2 שערים מבעיטות חופשיות ישירות ולא אחד.

כוכב עליון 20 בנובמבר 2011

אני יודע שבתוך תוכך, בתור אובייקטיבי לתפארת, היית רוצה שיונייטד תהיה באירופה כמו בסוף שנות ה 90, לחטוף איזה שער חוץ ממונאקו או משהו בסגנון ולעוף, משום מה פרגי מתעקש שלא,לך תבין. כל שנה אותו סיפור, אותן ביקורות (לפעמים גם מקצינים הפוך, הישוו את היונייטד אחרי 5 מחזורים לברצלונה), חלק יאהבו, חלק לא.אגב, הביקורות בליגה תמיד באותה תקופה בשנה, כמו שהביקורות בצ'מפיונס באותה תקופה בשנה. ניחא.

קורא 20 בנובמבר 2011

מסכים שצריך לסכם בסוף ויונייטד יודעת להגיע חמה לאפריל-מאי, אבל המשוואה 'כדורגל התקפי=לחטוף שער חוץ מקבוצה נחותה' לא נכונה בעיני, במיוחד למועדון בסדר גודל של יונייטד.
ועוד דבר – הביקורות בצ'מפיונס לא רק לגבי תקופה זו של השנה – מתחזקות לקראת שלבי ההכרעה.

כוכב עליון 20 בנובמבר 2011

בדיוק לגבי זה התכוונתי (שלבי ההכרעה בליגת האלופות) ואגב, אין לי שום בעיה עם זה, מישהו זוכר מה קרה אחרי ה 7-1 המפואר נגד רומא ברבע גמר, כן הפסדנו 3-0 למילאן בחצי, הישג כביר

קורא 20 בנובמבר 2011

השאלה היא כמה מההדחות של יונייטד בליגת האלופות (מלבד שתי הזכיות) נבעו מכדורגל הרפתקני ולא זהיר?
ה-2:0 למילאן נבע מתצוגה ענקית של קאקא ולא מהזחיחות של ה-7:1

טל 20 בנובמבר 2011

1. הייתה יד של היגואין: http://www.youtube.com/watch?v=i-Ccfj-D_i0&feature=player_embedded

2. לגבי הביתיות, קל מאד להסביר את זה: בעבר הייתה אווירה יותר עוינת במגרשים. כיום, גם במשחקים חמים, אין באמת אווירת טרור (לפחות לא בליגות הבכירות, אולי במקומות כמו תורכיה ודרום אמריקה זה אחרת). גם רמת הדשא גבוהה מאד, מה שמשחק לטובת הקבוצות הגדולות.

3. אם מחשבים את המזרח הרחוק והודו, יונייטד היא הקבוצה האהודה בעולם.

4. אין קשר בין רמת כישרון ומספר שערים. לפי ההגיון הזה בליגות הבכירות ממוצע השערי למשחק היה צריך להיות גבוה בהרבה מהליגות הקטנות יותר וזה לא המצב. הסיבה לכך שזה מתאזן עם רמת הכישרון בהגנות.

למשל, הליגה האנגלית בתקופת קרבות החפירות בין בניטס למוריניו הייתה יותר חזקה מהליגה הנוכחית שמספר השערים הגבוה בה הוא דווקא עדות לירידה ברמה (בלי קשר לשאלה מה יותר מהנה לראות).

הסיבה למיעוט השערים באיטליה היא המנטליות של הכדורגל הזה. מבחינת ממוצע שערים, אין הבדל גדול בין ספרד לאיטליה (וזה בליגה שיש בה את ברצלונה וריאל), רק ספרד הקבוצות הגדולות (כולל ולנסיה, אתלטיקו) הן יותר התקפיות באופי שלהן, כך שלפחות המשחקים הגדולים לרוב מספקים את הסחורה.

השאלה מה עדיף- כדורגל התקפי או הגנתי- היא כמובן סובייקטיבית לחלוטין וגם הדעה על כך משתנה לפעמים (לפני שלוש שנים אוהדי כדורגל אנגלי ירדו על התוצאות הגבוהות בליגה הספרדית והעונה אותם אוהדים מהללים את התוצאות הגבוהות בליגה שלהם), אבל רוב הצופים האובייקטיביים, יעדיפו כדורגל התקפי. ולכן במובן הזה, האיטלקים פשוט עושים סבוטז' לליגה שלהם. גם ששיחקו באיטליה כמעט כל הכוכבים הגדולים בעולם, העסיקו אותם בסגירות אלכסוניות במקום לתת להם לשחק את המשחק שלהם כמו באנגליה וספרד. שלא יתפלאו שאותם כוכבם מעדיפים לשחק במקומות אחרים והצופים מעדיפים לראות ליגות אחרות.

לוינטל 20 בנובמבר 2011

לגבי השאלה מה עדיף – כדורגל התקפי או הגנתי. יש לי תשובה: עדיף כדורגל טוב. עדיף 0-0 ברמה גבוהה מאשר 3-5 עלוב עם גולים פאתטיים מהליגה האוזבקית

קונדופוני 21 בנובמבר 2011

מהמשחקים של ריאל וברצלונה אפשר ללמוד איך יראה המשחק הקרוב ביניהן.
ברצלונה שיחקה לראשונה מזה הרבה זמן עם הרכב שדומה להרכב החזק ביותר שלה. התוצאה: משחק טוב. הוסף את אינייסטה, אבידל ודוד ויה וקבל את הקבוצה הדורסנית של השנים האחרונות.
מנגד, מוריניו יצא למשחק חוץ קשה והציג את קישור הגרזנים שלו: אלונסו המצוין, דיארה וחדירה. התוצאה: 3 נקודות באדיבות ולנסיה הפראיירית. אני לא רואה את מוריניו עולה בהרכב שונה קונספטואלית בקלאסיקו, ולכן אני מעריך שצפוי עוד קרב בושידו בסיומו (וכנראה גם לפניו) מוריניו יבכה על השיפוט.
חבל שמוריניו כבר שבוי בתבנית הזאת כי ריאל משחקת טוב ודורסני השנה.

טל 21 בנובמבר 2011

ברצלונה משחקים יותר טוב מריאל גם העונה. ההבדל בין שתי הקבוצות הוא שריאל יותר טובים בלנצח משחקים שמסתבכים להם ובעיקר, שהם לעולם לא מפסידים נקודות במשחקים שמתפתחים לטובתם. וזו אגב, לא מגמה חדשה. זה המצב במאבק בין הקבוצות מאז מחצית השניה של עונת 2008/9 וזו הסיבה שהמאבקים בין שתיהן היו הרבה יותר צמודים ממה שנראה היה שבונים את פערי היכולת.

ריאל פייבורטים 36 משחקים בעונה, כך שברור שהם מאבדים נקודות פה ושם במשחקים שהם אמורים לנצח על הנייר. רק שריאל לא מאבדים נקודות במשחקים שבהם מובילים בשני שערים הפרש (עזבו שני שערים הפרש, אני לא זוכר משחק בשלוש העונות האחרונות שריאל הובילה ולא ניצחה), הם לא מחטיאים פנדלים בדקה ה92, המאמן שלהם לא נותן ליריב מחצית פור במשחק במסטאייה. הם מאבדים נקודות שמגיע להם לאבד. וגם זה לא תמיד (ראו המשחק ביום שבת).

אולי נקודת התורפה הגדולה של ברצלונה בעידן גווארדיולה היא, שהם לא מצטיינים בלנצח את מעט מאד במשחקים שמסתבכים להם. לדוגמה, אתה לא רואה הרבה משחקים שברצלונה עשתה מהפך אחרי פיגור או ניצחה בדקות האחרונות. היתרון של ריאל באספקט הזה מייצר את המאבקים הצמודים בליגה.

טל 20 בנובמבר 2011

עוד הערת אגב קטנה:

נבחרת גרמניה מעולם לא הייתה נבחרת הגנתית. זה אחד המיתוסים השקריים הגדולים בתולדות הכדורגל (נושא מענין לפוסט, אגב). לא במקרה, גרמניה (המערבית) הייתה מעורבת באחוז גבוה מאד מהמשחקים הגדולים בהיסטוריה של המונדיאל.

היא לא הייתה נבחרת טכנית בסגנון הברזילאי וזה משהו אחר.

קורא 20 בנובמבר 2011

מסכים עם מה שכתבת למעלה, אבל אתה יכול לציין משחק ביורו או מונדיאל בין 92' ל-2004 שגרמניה כבשה יותר מ-2 שערים?

שקטימאן 20 בנובמבר 2011

שמיניה לסעודיה ב-2002

טל 20 בנובמבר 2011

היה גם ניצחון 3-2 על שבדיה בחצי גמר היורו ב92.

לוינטל 20 בנובמבר 2011

אתה צודק, אבל הגרמנים היו מנצחים וווינרים בזכות נחישות ולא כישרון. אופי ולא ניצוצות. זו הנקודה

עומרי 20 בנובמבר 2011

הסיבה לכך ברורה- יונייטד נמצאים במצב פוסט טראומה ומתמודדים עימו יפה באמצעות רצף נצחונות מרשים אך בתצוגות כדורגל שמרניות. הקבוצה הייתה צריכה ייצוב ופרגי עבר את הכישלון הקולוסאלי בדרבי ללא ריקושטים.

עומרי 20 בנובמבר 2011

ככה בדיוק לוקחים אליפויות

קורא 20 בנובמבר 2011

ככה גם יוון לקחה את יורו 2004, זו דוגמה אחת מיני כמה של איך לוקחים אליפות וכמו שטל ציין בהקשר אחר – זה עניין של טעם.
מה שחבל לאוהד האובייקטיבי היא שיונייטד מראה אחת ל… שאם היא רוצה היא יכולה לשחק כדורגל.

אביעד 20 בנובמבר 2011

יוון 2004? אז לטענך היונייטד מתגוננת עם 9 שחקנים ובנויה על מצבים נייחים וחלוץ גבוה? בחייך…

קורא 20 בנובמבר 2011

כן, אתה יכול להבין שזו הטענה שלי (היא נופלת, כי אין ליונייטד חלוץ גבוה)… כמובן שזו דוגמה קיצונית, אבל תקרא את המשפט השני ותבין למה התכוונתי. הכוונה היא שגם ככה אפשר לקחת אליפויות.

אביעד 20 בנובמבר 2011

אני לא מאמין בהקצנה כדרך להבהיר נקודה.
והמשוואה נופלת כי היונייטד לא מתגוננת עם 9 שחקנים. למעשה אין שום בסיס השוואתי בין השתיים (לשני הצדדים).

קורא 20 בנובמבר 2011

זה היה בצחוק, הרעיון הוא שיש הרבה סוגים של "ככה לוקחים אליפויות" ואפשר להגיד את זה גם על יוון. ברור שיונייטד לא באותו מקום הסקאלה, אבל גם ניתן להגיד שגם לא בקצה השני.
ואגב (לכוכב עליון, משום מה התגובה לא נכנסה) – השאלה היא בכמה הדחות (מלבד שתי הזכיות) יונייטד הודחה בגלל משחק הרפתקני ולא זהיר?
ה-3:0 מול מילאן, לדעתי, נבע מתצוגת ענק של קאקא ולא מזחיחות על ה-7:1

טימי 20 בנובמבר 2011

טוטו עכו המבצר האמיתי.. :-)

גורדיטו 20 בנובמבר 2011

אם שמתם לב, בסוף השידור של המשחק של ריאל-ולנסיה, שגיא כהן שלח חיבוק לנדב יעקובי. מישהו יודע מה קרה שם?
בטוח היתה סיבה טובה לכך שנדב יעקובי לא שידר את המשחקים האלו, ואם הוא היה חולה הוא היה מקבל איחולי החלמה מהירה משגיא…

ויכסלפיש 20 בנובמבר 2011

קורא, 0:3 על רוסיה ביורו 96', 0:8 על ערב הסעודית במונדיאל 2002 לא נחשב מן הסתם. לדעתי בשנים האלה 1998-2004 גרמניה היתה בנסיגה ושיחקה רע אבל זו לא השיטה הקבועה אלא דור חלש. גרמניה של 1974 היתה לא פחות טובה מהולנד ובטוח יותר טובה בגמר עצמו (גם זנדר כתב את זה)וגם גרמניה היתה לאורך רוב שנות ה-80 אטרקטיבית. הוציאו לה פה שם רע בגלל חשבונות היסטוריים.

אגב, כמה דקות יש לבניון בפרמייר ליג? הגיע כבר ל-200?

ויכסלפיש 20 בנובמבר 2011

וגם שכחתי 2:3 על דרום קוריאה ו-2:3 על בלגיה ב-1994 אז עם קלינסמן הסליחה

קורא 20 בנובמבר 2011

אביעד – זה היה בצחוק. הכוונה היא שיש כמה סוגים של "ככה לוקחים אליפויות". כמובן שיונייטד לא ממוקמת בקצה הסקאלה כמו יוון, אבל אני חושב שגם לא בקצה השני.
כוכב – השאלה היא כמה הדחות של יונייטד (מלבד 2 הזכיות) נבעו מכדורגל הרפתקני ולא זהיר?
ה-3:0 של מילאן, לדעתי, נבעו מיום ענק של קאקא ולא מזחיחות על ה-7:1

גולר 20 בנובמבר 2011

הלילה ב-4:00,גמר פלייאוף ה- MLS:לוס אנג'לס גלקסי ויוסטון דינמו ,
יתמודדו לקרב שיכריע את זהות האלופה

שחר 20 בנובמבר 2011

לכל המבקרים את יונייטד על צורת המשחק שלה – צריך לזכור שהיא בפוסט טראומה,והדרך להחזיר לך את הביטחון הוא דרך משחק ההגנה ושליטה בכדור.
צריך להשוות בין התגובה של יונייטד לארסנל לתבוסות ולראות כמה זמן לקח לארסנל לחזור לדרך הניצחונות לעומת היונייטד שממשיכה לנצח ולא לאבד את האמונה בעצמה,גם אם זה לא נראה יפה לעיין לצופה מן הצד.

אופיר 20 בנובמבר 2011

איפה מדברים כאן על הפסד נוסף של הקבוצה הסינטטית מסטמפורד ברידג'?

ניק 21 בנובמבר 2011

בתור אוהד יונייטד אני יודה שיש משהוא באמרה שהרבה משחקים שלה זה כדור שינה, ומה שהכי מעצבן שאם יונייטד רוצה היא יכולה פתאום לתת 10 דקות אלוהיות אחרי 80 דקות של כלום ושום דבר.
אבל מה שמאוד מפריע לי זה כל ההתלהבות מהסיטי. כי אותה סיטי אולי שהצליחה בנתיים לתת כמה משחקים טובים השנה(וזה בלי לפגוש אף יריבה רצינית חוץ מהדרבי), הייתה בשנה שעברה הדבר הכי משעמם בליגה האנגלית. מנציני היה מתבנקר בכל משחק גדול של הקבוצה שלו בשנה שעברה. אז בואו נראה מה יהיהי השנה במאני טיים(כמה קשרים אחוריים יעלו במשחקים המכריעים בסוף השנה)…

אזי 21 בנובמבר 2011

לא יוצא לי לראות הרבה כדורגל אנגלי, כי אין לי צ'רלטון…
בשבועיים האחרונים הייתי בתאילנד (פסיכי כמה שהם אוהבים שם כדורגל), וראיתי את המשחק של אנגליה – ספרד, וארסנל משבת.
זה לא יכול להיות, שעם כזאת מהירות ברגלים של השחקנים, הם לא אלופי העולם!
בלם לוקח כדור, מעיף אותו לקרן של היריבה, והמגן פותח מבערים ותוך 3 שניות מוצא את עצמו בצד השני של הכדור מתכונן להרמה.
מה זה?
לא ראיתי מהירויות כאלה באף ליגה בעולם (שלא תחשבו חלילה שאני משווה לליגה שלנו)

גולר 21 בנובמבר 2011

לוס אנג'לס גלקסי זכתה באליפות ה-MLS,בפעם ה-3,יותר מכל קבוצה,לאחר שניצחה בגמר את יוסטון דינמו 0-1
http://www.youtube.com/watch?v=jzQF48_SK5g

יואב בורוביץ' 21 בנובמבר 2011

פוסט מצוין. גם מסכים לגבי אבחנת השופטים למרות שגם אני ירדתי עליהם לא מזמן לאחרונה. אבל רק על השופטים הישראלים. ורק על האופן שבו הם מפרשים את החוקה. אני נגד קללות והתלהמויות נגד שופטים גם כאשר הם טועים ואפילו כאשר הם טועים בפרשנות ובפילוסופיה השיפוטית.
ועדיין יש להבהיר: השופטים בארץ שורקים יותר מדי (גם בכודרגל וגם בכדורסל) והם לא נותנים מספיק צהובים על עבירות מכוונות ולכן מאפשרים משחק אלים (בכדורגל). בכדורסל הם אם שורקים בלי סוף צעדים, עבירות תוקף, וטכניות.
לסיכום- המצב רע מאוד.

נעל קרועה 21 בנובמבר 2011

מה הסיבה שיוניטד היא קבוצת הכדורגל הכי שנואה בעולם ?
התרים-תנגח?

גולר 21 בנובמבר 2011

נעל,הליגה שאתה אוהב מתרסקת
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000699246

נעל 21 בנובמבר 2011

סך כל החובות הוא 50 מיליון יורו,לא ביג דייל

טל 21 בנובמבר 2011

לא, החוב לשחקנים הוא 50 מיליון יורו (שרובו, אם אני לא טועה, הוא בכלל של קבוצות מהליגות הנמוכות, כלומר לא כאלו שמושפעות מחלוקת זכויות השידור), החובות עצמם הרבה יותר גבוהים.

מצד שני, לספרדים אולי יש בעיות כלכליות, אבל יש להם את מערך ייצור השחקנים הטוב באירופה בפער גדול, עם כל הכבוד ליחסי הציבור של הכדורגל הגרמני. לאנגלים יש מצב כלכלי "טוב" (תוצאה של שוגר דאדיס שיכולים להרשות לעצמם להפסיד 200 מיליון פאונד בשנה) ואת אנדי קרול ב35 מיליון פאונד. מה עדיף?

זנדר (ואני מכיר את עמדותיו מדיונים קודמים) לא תוקף את הכדורגל הספרדי בגלל הבעיות שלו, אלא בגלל העוצמה המקצועית שלו. לא באמת מפריעה לו התחרותיות בתוך הליגה הספרדית, הוא פשוט מעריך ששינוי במערך חלוקת זכויות השידור בליגה הספרדית יאפשר ליונייטד אהובתו להתחרות טוב יותר מול ברצלונה וריאל.
למה אני כותב את זה? כי לא זכור לי שמישהו התלונן על ענין חלוקת זכויות השידור בספרד בין 2007 ל2009. התלונות התחילו מרגע שהקבוצות האנגליות הגדולות הפכו נחותות מקצועית.

שוב, אין בעיה עם ציון הבעיות שקיימות בכדורגל הספרדי. אבל איכשהו, מי שקורא את ברנז'ת עיתנאי הכדורגל הבינלאומי בישראל לומד שבאנגליה וגרמניה הכל נפלא ומושלם ולעומת זאת, הכדורגל הספרדי בשפל חסר תקדים. חבל שהספרדים המאניקים האלו מתעקשים להמשיך לנצח את כולם על המגרש ולהרוס את התיאוריות. חבל גם שכדורגלני העולם לא שמעו על זה וחולמים כמעט בלי יוצא מהכלל לשחק בספרד לפני אנגליה ובטח לפני בגרמניה. הם לא יודעים מה טוב להם?

נ.ב

את טענות העל ה"תחרותיות" אתם מוזמנים לשמור לרגע שבו אחוז צבירת הנקודות של סיטי (שמונהגת על ידי שחקנים שהגדולות בספרד וויתרו עליהם) ידרדר לרמת אחוז צבירת הנקודות של ריאל וברצלונה.

בכלל, מענין שכאשר ברצלונה וריאל משיגות כמות גבוהה של נקודות ושערים, זה מיוחס ל"חולשת הליגה". שסיטי משיגה מספרים אפילו מטורפים יותר, זה בגלל ש"היא קבוצה אדירה". 11 ניצחונות מתוך 12. 42 שערי זכות. תבוסות במשחקי חוץ לירבות הכי גדולות שלה. ועוד לא קראתי בן אדם אחד שייחס את הדומיננטיות שלה לחלושת הפרמיירליג. מוזר.

שלו 21 בנובמבר 2011

רומא מקום חמישי בסרייה א׳ וזה אומר הכל על הרמה באיטליה השנה.
רומא בהילוך שני אפילו ראשון.
עצה לצ׳ארלטון לחסוך כסף ולשחרר את הפרשנים ויש לכם מוצר מעולה.
אומנם הגול של רומא נפסל בטעות, אבל כמה זמן לוקח להבין את זה.
וסלבה למרות שהוא ברזילאי ישן בעמידה ולא יודע כלום כולל עברית.

נגבי מצוי 21 בנובמבר 2011

טל יקירי, בין 2007 ל 2009, השחקנים לא השביתו את הליגה כי לא שילמו להם. עכשיו כותבים על זה יותר, כי המצב היום חמור מאי פעם.

בנוגע לשוגר דאדיס(שזה דווקא כינוי מצחיק) – מלבד צ'לסי וסיטי, מי עוד נהנית מתמיכה כספית בלתי מוגבלת בליגה האנגלית? ואיך זה שריאל מדריד מקבלת את ממשלת ספרד ועיריית מדריד בתור השוגר דאדי שלה?

לאנגלים יש מצב כלכלי טוב(ממש לא, אבל יחסית לליגה הספרדית, נניח) כתוצאה מניהול אחראי יותר ומחוקים שמדרבנים את הקבוצות לשמור על סטטוס כלכלי מאוזן.

ולסיום, כשסיטי מועכת כל מי שמנסה לשחק נגדה, זה לא נובע מחולשת הליגה האנגלית, אלא מהתחזקות קיצונית ומהירה של הקבוצה לעומת האחרות בליגה, שעד עכשיו שמרו על רמה מסוימת שהספיקה להן להשיג את המטרות שלהן.כמו מנצ'סטר יונייטד(סתם לדוגמא) שזוכה באליפויות עם סגל שבוא נגיד, לא הולכים איתו למכולת.

טל 21 בנובמבר 2011

לא, כי הטענות הללו עלו גם לפני "השביתה" העונה, שבכלל הייתה על משכורות שלא שולמו בליגות הנמוכות. אין ויכוח שקיימות בעיות כלכליות בכדורגל הספרדי שבאופן טיבעי מושפעות מהמצב במדינה בכלל, רק ששמים דגש על זה היום כי הפופולריות הגואה של הכדורגל הספרדי בישראל וההצלחות שלו המאיסו אותו על כמה אנשים. ועל מה הם יכולים לכתוב חוץ מזה מזווית שלילית? שאין שם כדורגל טוב? שאין שחקנים טובים? שאין הצלחות? על חובות. ואה כן, ש"אין תחרותיות". עוד נחזור לזה.

לשאלתך, השוגר דאדיס בצ'לסי וסיטי זה מה שמחזיק את הפיקציה של ה"תחרותיות" הפרמיירליג. הרי בלי אברמוביץ' ומאנסור יש לך ליגה שסגורה מראש לחמש שנים, כמעט לא תחרותית ברמות הגבוהות באירופה ובלי רוב מוחלט של שחקני ה"וורלד קלאס" בליגה. בלעדיהם, ה8-2 של יונייטד על ארסנל זה משחק העונה. בלעדיהם, יונייטד הייתה זוכה ב14 אליפויות ב19 שנה.

מה שכתבת על ההתעצמות של סיטי לא עונה לשאלה פשוט שלי: הרי תמיד בשנים האחרונות עלו טענות ש"ברצלונה לא הייתה מצליחה בפרמיירליג כפי שהיא מצליחה בספרד". ש"היא לא הייתה מבקיעה כל כך הרבה שערים מול ההגנות החזקות באנגליה". ש"מסי לא היה מסתדר בפרמיירליג".

מוזר. אני רואה את סיטי, קבוצה שבנויה על סגנון משחק ספרדי, שהשחקנים הבולטים שלה הגיעו מהליגה הספרדית, שנופלת בהרבה מברצלונה באיכות השחקנים שלה, דורסת את הפרמיירליג בהליכה אחורה, באחוז צבירת נקודות חסר תקדים ועם כמות שערים גבוהה מזו של ברצלונה בספרד. איך אותם אנשים מסבירים את הפלא הזה? או שאולי מילנר, סילבה ואגוארו הם שחקנים יותר טובים מצ'אבי, איניסטה ומסי? שמנצ'יני מאמן טוב מגווארדיולה?

נגבי מצוי 21 בנובמבר 2011

ואלון מזרחי חלם לשחק או באירופה או בספרד. אז הנה לך יוצא מן הכלל.

אמנון 21 בנובמבר 2011

באורוגוואי מתקיימת כעת אליפות דרום אמריקה עד גיל 15-עכשיו שלב הבתים. יש מדי פעם שידורים ביורוספורט 2. המשחקים מתקיימים במגרשים שנראה שרועות בהן פרות, אך לדעתי כדאי לראות אותם אם מתאפשר.

נגבי מצוי 22 בנובמבר 2011

בתור אוהד יונייטד עוד מלפני שגדלו לי שערוות על הפנים אני יכול להגיד לך שברצלונה ואולי גם ריאל הם שלוש רמות מעל הקבוצה שלי בשלוש שנים האחרונות, עם זאת, יכול מאוד להיות שהקבוצות האלו היו מצליחות פחות בליגה האנגלית, כי אחרי הכל, ואני מצטט, זאת ליגה של רופאים. אז כמו שאנטוניו ולנסיה, או קלברלי, או אפילו ווין רוני הבריון נפצעים לא פעם לתקופות משמעותיות וככה נפגעת גם הקבוצה, אני מניח שגםהשילוש הקדוש הנוכחי של בארסה היה עלול להיפצע… ועם עומק הסגל הנוכחי שלהם אין לי ספק שהיו מצליחים פחות…

Comments closed