כדורגל רע בתחפושת

נבחרת ספרד הבונקריסטית

צ'אבי השלים 295 מסירות מדויקות ב-97 אחוזי הצלחה. ספרד החזיקה בכדור 78 אחוז מהזמן והשלימה 800 מסירות מדויקות.  בראבו!

הידד, האח, הריעו…

***

ועכשיו לסטטיסטיקה של כדורגל: 1.5 אחוז מהמסירות של צ'אבי היו לעומק, קדימה או לפחות ייצרו משהו התקפי לכאורה. מתוך 800 המסירות של ספרד, אולי 15-20 היו בכיוון הרחבה מתוך רעיון להגיע למצב ולכבוש.  בשני המשחקים ביורו מול נבחרות כדורגל (איטליה וקרואטיה), ספרד בקושי נתנה שני גולים.

בפועל זה גול וחצי, כי השער המאוחר הערב (דקה 87) נבע מההתאבדות הקרואטית ב-10 הדקות האחרונות, כשהחבורה הנחמדה של ביליץ' ידעה שהיא חייבת ללכת על כל הקופה.

וזה לא שבופון או פלטיקושה נתנו הצגות גדולות. דווקא איקר רשם את ההצלות הגדולות בשני המשחקים האלה.

***

חברים, זהו הבונקר המודרני. כדורגל רע במסווה של כדורגל טוב.

ימרחו לכם את המוח בנתונים סטטיסטיים בלתי רלבנטיים, בפועל אני מתמסר עם הכלב שלי תיאו בפארק (יש לו משחק פה מצוין) מסירות עם יותר משמעות מאשר הפסים על שני מטר של צ'אבי-אינייסטה-בוסקץ-פיקה וכו' וכו'.

כי מה זה משנה אם אתה מחזיק בכדור 20 או 80 אחוז מהזמן, משנה מה אתה עושה איתו. בשביל לשחק התקפי ואטרקטיבי אתה צריך להתקיף ולנסות לכבוש. אגב לשם כך מומלץ לשחק עם חלוצים.

בפועל מתוך 180 דקות של כדורגל (והטיול מול הנמושה מאירלנד לא נחשב), דל בוסקה שיחק 120 דקות בלי חלוץ. הערב הוציא חלוץ והכניס קשר בדקה ה-60 במצב של 0:0 כדי לעבות את הבונקר שלו. עד הגול הספרדי המצב הטוב במשחק היה של הקרואטים שעפו מהטורניר אבל הרשימו.

***

אז אומרים שספרד דומה לברצלונה. עד כמה שאני זוכר בארסה כובשת רביעיות וחמישיות ולא מרפה מהלחץ. רואים שחקנים של הבלאוגראנה ברחבה, יש שם שלושה שחקני בקו הקדמי כולל כמובן לאו מסי. מעניין באמת אם דל בוסקה היה משתף את מסי. כי בעצם אולי מסי קצת התקפי מדי ויותר מדי חושב על השער. וזה קצת מתנגש בפילוסופיית המשחק של המאמן.

***

ספרד זו הנבחרת שזכתה בגביע העולם עם הכי מעט שערי זכות בהיסטוריה, ניצחה רק 0:1 בכל שלבי הנוקאאוט ובשני משחקיה ביורו הנוכחי עשתה 1:1 ו-0:1. ממש כדורגל נפלא. בעיניי זה משעמם וחסר השראה. כדורגל הוא משחק אטרקטיבי ומהנה כשהוא משחק לעומק, לא לרוחב. כשיש אירועים ליד השערים. ספרד גם לא מייצרת מספיק ובעיקר מעקרת את היריבה.

פורטוגל לשם השוואה כבשה חמישה שערים במשחקיה ולמרות שהחזיקה בכדור 35-40 אחוז מהזמן ייצרה הרבה הרבה הרבה יותר מצבים וכדורגל מרתק ואטרקטיבי כי היא משחקת מהר, ישיר, תכליתי ולעניין. עם שלישייה התקפית שאשכרה נכנסת לרחבה ומעדיפה לחפש את השער מאשר את המסירה הצידה/אחורה.

אבל זה קצת בעייתי כי הפורטוגלים אפשרו ליריבות שלהם לשחק וגרמו לצופים ליהנות מהמשחקים שלה.

***

אז שימשיכו לאונן על שיאי המסירות של צ'אבי, אינייסטה, סילבה, נבאס ונפאס. אנשאללה פורטוגל או גרמניה יאכילו אותם קש.

נמאס לי מהכדורגל הרע הזה.

ואגב, פרסום ראשון ובלעדי: צרפת זה הספרד החדש.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ברית הבריונים (יומן פיינלס 3)
שיחת סיכום

No Comments

גל דגון 19 ביוני 2012

חבל לי על אוקראינה. נבחרת נהדרת, ולא היה חסר הרבה שתעלה שלב על חשבון ספרד המתסכלת.

מתסכלת לא בגלל הבונקר, אלא בגלל שזו הנבחרת המוכשרת ביותר באירופה כרגע, אולי בעולם, והם בוחרים לשחק בצורה כ"כ זהירה.

MG 19 ביוני 2012

אני חושב שאתה מתכוון לקרואטיה.

גל דגון 19 ביוני 2012

אכן. אני צריך להכתיב לעצמי שעה שאחריה לא מגיבים באינטרנט.

אבו צ'יצ'ריטה (fka תושב חוזר ) 19 ביוני 2012

שטויות, גל – אוקראינה, קרואטיה – כולם אנטישמים….והאמת מה שכתבת על קרואטיה נכון גם על אוקראינה.

צור שפי 19 ביוני 2012

טוב, כאן חייבת לבוא בדיחה ממש לא חדשה אבל מוצלחת: סיני ויהודי יושבים בפאב בברוקלין. פתאום היהודי מחטיף בומבה לסיני שמתפלא מה חטא. "זה בשביל פרל הרבור" עונה היהודי. "אבל זה בכלל היו היפנים" עונה הסיני הנעלב. "יפנים, סינים, כולם אותו דבר" עונה היהודי. פתאום הסיני מחזיר ליהודי בבומבה משלו. "וזה למה?" נזעק היהודי. "בגלל הטיטניק" עונה הסיני. "אבל זה בכלל לא היהודים, זה היה iceberg" – "אה, iceberg, גולדברג, הכל אותו דבר".

אופיר 19 ביוני 2012

מי שפוגשת בספרד – אותה אני מעודד.
לוינטל, אני אתך ב-100%. מוות לפוזשן-בונקר!

יניב 19 ביוני 2012

אתה צודק, אין מה להגיד..
זאת ברצלונה בלי מסי, ובלי מסי.. אממ.. זה לא נראה טוב.
בגלל זה קשה לי, כאוהד ריאל מדריד, להזדהות עם הקבוצה – יותר מדי ברצלונה.

מקווה שאם ספרד יקחו, זה יהיה משער של סאן-איקר! חח סתם.

אוביק 19 ביוני 2012

זה מה שאני מנסה להגיד כבר ארבע שנים,
ברסה וספרד משחקות אותו דבר רק שלספרד אין את מסי,
גם ברסה הייתה משחקת ככה בלי מסי!
ועוד משו שאני אומר הרבה זמן זה: ממתי כדורגל זה משחק של הנעת כדור?! כדורגל זה ז'וגה בוניטו זה פדאלאדות ראבונה וסומבררו זה לא מסירות!לכן אני מעדיף לראות שחקנים כמו רואנלדו ניימאר ורונאלדיניו מאשר שחקנים כמו מסי (תראו לי אותו פעם אחת עושה פדאלדה)

devito 19 ביוני 2012

זה מה שאני אומר כבר הרבה זמן.
מסי לא עושה פדאלדות בכלל וכמובן שהוא לא צריך הוא עובר שחקנים בלי זה ובלי תרגילים בכלל(או כמו שאמר עליו מראדונה :"מסי יכול לעבור שחקן בזמן צפייה בTV) לעומת רונאלדו שאני מאוד אוהב כשחקן אך הוא לא עובר שחקנים כמו מסי.
הוא עושה הרבה מהומה על לא מאומה!

דן 19 ביוני 2012

אוביק אתה נגד מסי או בעד מסי לא הבנתי ?
כדורגל זה לא רק ראבונות זה גם הנעת כדור, ואם אתה מעדיף פדלדה מסכנה (היום כל ילד יכול לבצע) על דריבל איכותי כמו של מסי אתה לא מציאותי .
בכל מקרה גם הנעת כדור צריך לדעת , ויכולת המסירה המדוייקת כל כך של השחקנים של ספרד חייבת לקבל קרדיט .
אחרת למה לא כל קבוצה מצליחה לשמור על הכדור כמוהה ? כנראה שלאיטליה, צרפת אנגליה וכ'ו אין מוסרים כל כך טובים וכמות כה גדולה.

אז היא לא משאירה סיכוי ליריבים שלה בגלל שהיא כמעט לא מאבדת את הכדור – זכותה . זה עדיין כדורגל ודורש המון טכניקה ותנועה- בונקר זה לא.

זה מסנטה פה 19 ביוני 2012

קח תפדאלדות שלך ולך לישון על איזה עץ קוקוס יא אהבל…

אתה מתגעגע לפלופים כמו רוביניו? דנילסון והפדאלדה המושלמת שלו?

לעד ישאר הוויכוח על סגנון המשחק השונה בין הברזילאים (פדאלדות שמדאלדות, אפשר לשייך גם את כריסטיאנו למשוואה ושאר פורטוגזים), לבין המשחק הארגנטינאי, שבירת האגן המפורסמת (דייגיטו, אורטגה, מסי)…

אפילו רונלדיניו הגדול (אני אוהד בארסה המון זמן) נפל עם האופי הברזילאי השכונתי שלו בגיל 28 ולא קם יותר.

סלבה המסומם פימפם לכם ז'וגה בוניטו שהייתם קטנים ואתם אוכלים את השטויות שלו בלי כף, מצחיק הוא כן, מבין בכדורגל? ממש לא…

גאונים גדולים אתם, פרשנים בשקל, תבררו מה קורה בערוצים בינ"ל ומה אומרים על ספרד וברצלונה, קצת כבוד לא יזיק לכם דמגוגים של השעה, מה שנוח לאותו רגע אתם אומרים.

אחרי החפירה הזאת (ואני מתנצל עליה) – vamos espana

D! בארץ הקודש 19 ביוני 2012

עמית – אל תיתן לעובדות לבלבל אותך.
ברצלונה לא משחקים הרבה יותר מאחוז וחצי מהמסירות לעומק.
הידעת? צאבי מחזיק בשיא המסירות המדוייקות (והכי הרבה) של קשר עם שוער. גם פויול.

לא זוכר מי פה קרא ככה למשחק של ברצלונה אבל בנוקר התקפי זה בדיוק זה.
זה היה מרהיב (בברצלונה לא בספרד) בפעמיים הראשונות. היום זה מ ש ע מ ם.

אבי 19 ביוני 2012

לוינטל, מזמן לא צדקת כל כך!

החתול במגפיים 19 ביוני 2012

כל מה שנותר כרגיל, זה לרחם על וינטל. מיסכן.

איתן בקרמן 19 ביוני 2012

נו באמת, מה אמרת בזה.

דור 19 ביוני 2012

מי בוחר? המאמן שלה בוחר, דל-בוסקה הוא זה שגורם לספרד לשחק ככה, זה לא שלספרד אין סגל לשחק כדורגל אטרקטיבי וישיר שמשלב גם הנעת כדור וגם מסירות עומק ומחץ.

ההשוואות לברצלונה מגוכחות, איך בדיוק אפשר להשוות לבארסה שיש לה את הסקורר הכי גדול בהיסטוריה שכובש למעלה מ70 שערים לעונה, ושגוארידולה משחק לידו עם קיצונים ושחקנים שיודעים לכבוש כמו פדרואלכסיס סאנצ'ס, ואיינסטה בכלל משחק באמצע ליד צ'אבי ולא באגף כמו שהוא עושה בספרד שבכלל משחקת עם 2 קשרים אחוריים.

מי שמשווה את ספרד לבארסה לא מבין כדורגל, זה עוד אחרי עונה שגוארדיולה הלך על שיטות אפילו התקפיות מידי כמו ה3-4-3.

כדורגל 19 ביוני 2012

שמע אתה פשוט לא יודע מה אתה מדבר אדון עמית לוינטל… אני מבין שאתה צריך לכתוב משהו מעניין וכנראה שהעורך שלך מפציר בך לכתוב כתבות מעניינות או מכעיסות אבל לרשום שספרד עושה בונקר זה פשוט להגיד אני טמבל במסווה של אני מפרשן את מה שאני רואה .. קרואטיה עשתה בונקר לא נורמלי ועלתה עם ההרכב הכי הגנתי שהיה ברשותה ואין מה לעשות כשמשחקים ביורו אתה תמיד משחק מול אחת מ 16 הנבחרות הטובות ביבשת וקרואטיה לעניות דעתי היא מה 8 הטובות ביבשת אז כן היא יכולה לעצור את ספרד אין מה לעשות וזה היה משחק קשה.. זה לא אומר שספרד עשו בונקר אבל הם התקשו בלפצח את המערך ההגנתי הזה .. חבל שאתה גורם לאנשים לא באמת מבינים בכדורגל להאמין לשטויות שאתה כותב וחבל שאתה ממעיט בערך עצמך כשאתה כותה שטויות כאלה.. אני תופס ממך בחור יותר אינטיליגנט

מיכאל 19 ביוני 2012

ישר כוח, מסכים עם כל מילה! צדיק בסדום!

לא יאומן כמה אנשים מושפעים כאן בארץ הזאת, תיראו כדורגל כמו שהוא ואל תביאו לי תיאוריות מפגרות!

yaron 19 ביוני 2012

אהבתי. אבל האמת היא איפה שהוא באמצע… להגיד שספרד עושה בונקר זה באמת מגוחך, אבל תסכים איתי שהיא משחקת זהיר ואפילו זהיר מאוד? נכון קרואטיה הסתגרה והספרדים לא טיפשים – עדיף להחזיק בכדור רוב הזמן ולהגיע למעט מצבים, מאשר להשתולל על המגרש ולתת לקרואטים לצאת למתפרצות. נכון פורטוגל מלהיבה כשהיא רצה, אבל למה שהספרדים (אם ייפגשו עמם) יאפשרו להם לעשות את מה שהם הכי טובים בו?

Uncle Freddy 19 ביוני 2012

הנה עוד מעריץ גדול של ברצלונה…והסגנון שלה.

מה זה משנה 19 ביוני 2012

כל מילה בסלע איך אתה יכול להגיד שספרד עשתה בונקר אדון לוינטל תבדוק קודם כל איזה משחק ראיתה לפני שאתה מבלבל תמוח. 90 אחוז מהזמן המשחק היה בחצי המגרש של קוראטיה כיוון שהם לא הפסיקו לעשות בונקר ולחפש את המתפרצות אז מה אתה מצפה שלא יניעו עדור גם לרוחב אי אפשר שאתה משחק נגד בונקר לשלוח כל כדור שני לעומק כי אתה תאבד אז כן מניעים לרוחב בסבלנות בשביל לחכות למצוא את החור בהגנה של היריב ובסוף זה גם קרה אבל לקרוא למה שספרד עושה בונקר מודרני מה הקשר.

רמי 19 ביוני 2012

צודק!!! סוף כל סוף יש כמה מעטים שמבינים בכדורגל.
ברצלונה=ספרד משחק מאוד דומה ויפה לעין.
אין מה לעשות מול בונקר של 8 שחקנים, חוץ מלהחזיק כדור ולהניע עד שתבוא המסירה החכמה.

ספרד 19 ביוני 2012

צודק 100%

Ido moria 19 ביוני 2012

צרפת גם משחקת על אותה שיטה בדיוק.

אתמול הראו בטלוויזיה האוסטרלית התקפה צרפתית על 42 מסירות ושתיים וחצי דקות מול אוקראינה
ההתקפה נגמרה במשקוף.
אין מה לעשות הפוזשן פוטבול זו שיטה שעובדת.

חיימון 19 ביוני 2012

נהרס כל הכיף

למה טוב שיתוף הפעולה עם אתר ערוץ הספורט?

פאלאסיו 19 ביוני 2012

מסכים בהחלט. התכוונתי להגיב לפוסט המאוד מוצלח לטעמי אבל אין בזה טעם.

אדם בן דוד 19 ביוני 2012

היר היר

איתן בקרמן 19 ביוני 2012

חיימון, אתה תשלם לי משכורת? בינתיים הם יותר מסבבה איתנו, אז בוא לא נהיה סנובים.

תורג'י 19 ביוני 2012

פעם ראשונה שאני מסכים איתך. ומסכים בכל מילה.
כמו שמישהו אמר כאן, זה בדיוק כמו בארסה רק שאין את מסי שיתן שלושער בכל משחק.

כסיפוביץ 19 ביוני 2012

אני אקח קצת קרדיט לעצמי ואומר שאני כתבתי לפני הרבה זמן על המשחק של ברסה שהוא בונקר התקפי.
קיבלתי כאן רשפים וצרורות והיום זה ברור שמסירות האוננות הללו במרכז השדה אולי תורמים משהו לסטטיסטיקה אבל כלום למשחק עצמו.
זו הסיבה שאת ברצלונה אני מוכן לראות 10 -15 משחקים בשנה כשזה מול קבוצות גדולות שיודעות להגיב קצת להתמסרות הזו.

גם ב-4:0 של ספרד על אירלנד טענתי שזה היה משחק משעמם.
כדורגל הוא משחק שבנוי על דינמיות, מצבים ומומנטום שעובר מצד לצד.
הספרדים בגאונות מנטרלים את הכל, הבעיה היא שהמשחקים מולם הופכים למשהו מונוטוני ומרדים.

ובאמת פוסט כזה יכול לגרור תגובות שראויות לאתר 5 +++ ואני מקווה שלא נידרדר לביוב הזה.

D! בארץ הקודש 19 ביוני 2012

כסיפוביץ – אני חב לך הון אינטלקטואלי מרגש.

כסיפוביץ 19 ביוני 2012

The Beer Is On Me

D! בארץ הקודש 19 ביוני 2012

אולי יהיה לנו איזה ערב דה-באזר לגמר?

לכסיפוביץ 19 ביוני 2012

אתה יכול בבקשה להסביר לי איך אפשר להגיד על קבוצה שמנצחת משחקים בשישיות וחמישיות שהיא עושה בונקר??? והמושג הזה בונקר התקפי אפילו לא הגיוני,אז אם אתה יכול להסביר לי גם אותו בבקשה אני אשמח!

רועי מ 19 ביוני 2012

Mודק
לא זוכר אם אתה הראשון אבל במגרש של רונן דיברנו על הבונקר ההתקפי, ע מסירות הרוחב שנועדו להתיש את היריבה שלך.
כבר במונדיאל הרגיזו אותי הספרדים . משחק מסירות ומסירות ושוב מסיורת ובסוף בדקה ה80 פלוס מבקיעים שער.
ממש כמו שמוחמ עליעשה בזאיר, נתן לפרומן לחבטוב בו עש שהיריב התעייף ואז יצא למתקפה וינצל ריפיון בהגנה .
אולי השיטה מולם לגנוב שער מוקדם ואז הם יהיו חייבים לצאת להתקפות ושלבור קצת את מסגרת ההגנתית . אבל הקטע שהבונקר שלהם נמצא במרכז המגרש.

רון 19 ביוני 2012

גם נגד קבוצות גדולות ברצלונה מחזיקה בסביבות ה70 אחוז בכדור תראה את שני המשחקים נגד צלסי שהם החזיקו יותר מ70 אחוז ובעטו יותר מ20 בעיטות לשער כל משחק זה כדורגל לא הדבר הזה של רעל מחריד של התקפה פעם בשעה

MG 19 ביוני 2012

מתוך ויקיפדיה, ערך כדורגל: "קבוצה אשר מעלה מערך הגנתי נוטה לשחק באופן איטי יותר ומשחקה יתאפיין לרוב במסירות רבות בין שחקני הקבוצה בניסיון למנוע מהיריבה להחזיק בכדור".
לוינטל, אפילו ויקיפדיה תומכת בטענה שלך.
ספרד פשוט משחקת הגנתי וכל מי שכותב שההבדל מברצלונה זה רק מסי טועה.
ברצלונה משחקת עם מגן שמתופקד כקשר (אלבס) ולרוב עם חלוץ מטרה (אלכסיס או וייה).

אלירן עטר 19 ביוני 2012

אגב באתר ויקפדיה אפשר לבצע עריכה..

כמו כן לומר שספרד משחקת בונקר זה טמטום, גם למסור צריך לדעת.
זה שהם היו פחות אפשקטיביות קשור לכך שהם שיחקו נגד גרזנים קרואטים שאוכלים הרבה ויטמינים, אין מה לעשות שנגד קבוצה כזו כולם באים להסתגר ולשחק בונקר וזה קצת מקשה על כיבוש השערים.

MG 19 ביוני 2012

אתה מוזמן לקרוא את הערך "כדורגל" ולהיווכח שהוא לא נערך לכבוד מאמר זה או לכבוד נבחרת ספרד.
אני חושב שהכדורגל של הקרואטים הוא תוצאה של השיטה הספרדית ולא להיפך.

ארז N 19 ביוני 2012

מסכים לגמרי!
בברצלונה זה עוד איך שהוא עובר, גם אם לעיתים עם טעם חמוץ. אבל כשאין לך את המוציאים לפועל של בארסה, המסירות הללו הן פשוט שיעמומון. מדהים לראות את ספרד מחזיקה בכדור 2 וחצי דקות באזור ה-30-40 מטר מהשער בלי שום איום, ואיך שהכדור נחטף – תוך 8 שניות מצב בשער של קסיאס. חבל לי על קרואטיה מאוד, כי זו גם נבחרת שבנויה מצויין, גם אם ללא סופרסטאר, וגם משחקת כדורגל מהנה, בניגוד לצ'כיה ויוון לדוגמא.

מאיר 19 ביוני 2012

כשהנבחרת מהצד השני יורדת עם 10 שחקנים למטה, זו לא חוכמה גדולה להגיד את מה שאמרת. אני לא רואה סיבה שנבחרות כמו הולנד וגרמניה ישחקו סגור מול פורטוגל. וראית שכאשר הולנד שיחקה פתוח היא קיבלה בראש מרונאלדו ונאני שאף הגנה ביום רגיל לא נותנת להם יותר מידי שטח.

הפילוסופיה של ספרד שברובה באה מברצלונה (הקטע הוא שבברצלונה יש מוציא לפועל כמו מסי ובלעדיו זה היה נראה כמעט אותו הדבר בברצלונה)
היא מסירות עד לרגע הפירצה, ולא נסיונות להרים כדורים סתמיים לרחבה שהסיכוי שיגיעו ל-'אין חלוץ' של ספרד הוא נמוך = איבוד כדור, ואיבוד כדור משמעו שהקבוצה היריבה יכולה לצאת להתקפה. העניין הוא שגם כאשר שחקן ספרדי מסוים מחליט לא ללכת על בטוח ומאבד את הכדור, אז שחקני ספרד לא נותנים לנבחרת השניה לנשום וחוטפים ישר את הכדור בחזרה. ככה שזה לא רק בגלל הנעת הכדור האינסופית של ספרד, אלא גם לחץ נכון.

בנוגע לאין חלוץ, אני לא מבין את דל-בוסקה. אם אתה כבר פותח עם חלוץ, אז לא לא יורנטה למשל, שהוא הרבה יותר חד מטורס.

MG 19 ביוני 2012

מאיר, השאלה היא מה קודם למה? האם יש דרך אחרת להתגונן נגד כזה סגנון משחק? בני אנוש יכולים לייצר לחץ אולי 30 דקות במשחק. צריך לזכור שזו לא תחרות כושר גופני, למרות שיש לו תפקיד מכריע.
עובדה שמול קבוצות שמשחקות ככה ריאל מדריד שברה השנה את שיא הכיבושים בליגה הספרדית ואצלנו מכבי חיפה חיה מול קבוצות שמצופפות מולה כבר כמעט 2 עשורים.
החוכמה היא להעביר את הכדור מהר קדימה כאשר את זוכה בו ולא לתת לקבוצה השניה זמן לאתארגן ואז להתלונן.
אני חושב שקרואטיה אתמול דווקא שיחקו די התקפי, כיוון שכל פעם שהם זכו בכדור הם עברו מהר מהגנה להתקפה והלכו רק בכיוון השער
וארז – לוקה מודריץ' הוא סופרסאר פשוט הוא אנדרייטד.

מיכאל 19 ביוני 2012

כל עוד אתה מנצח ועושה את זה בכבוד אז זה לגיטימי.

מעבר לזה נגד ריאל מדריד לא צופפו באמת, אלא משום מה דווקא תקפו. ריאל מדריד פיתתה את שחקני הקבוצות היריבות במשחק מאד מאד גרוע, ואז שלחה את כריסטיאנו אוזיל ושאר החברה (שבאמת הייתה להם עונה מצוינת) לשים גולים. באותה מידה שהם שברו את כמות השערים, ככה הם גם היו יכולים לא לשבור אותם, אם הקבוצות האחרות היו קצת יותר חכמות.

לעומת זאת שיטת ההחזקה בכדור של ספרד (שבעיני יש במערך של דל בוסקה כמה בעיות גדולות, לא בשיטה עצמה) ושל ברצלונה, היא השיטה היחידה בכדורגל לדעתי (אולי חוץ מהכדורגל האיטלקי) שעונה על רוב הבעיות. בין אם זה התקפה נפלאה (או בזכות 2 קיצוניים טובים, וחלוץ חוד, או בזכות מסי אחד ו2 קיצוניים שמבצעים לחץ, קוו שני מהקישור ההתקפי וכו') וגם יכולת לנטרל את היריב בחלק גדול מהזמן.

אין זה פלא שככה זכתה הקבוצה הגדולה ביותר בהיסטורית המשחק (מאז אייאקס) בכל כך הרבה תארים, והייתה כל כך דומיננטית, בעיקר טקטית, מול רוב היריבות שהיא פגשה (גם נגד ריאל מדריד, שבסך הכל הצליחה לנצח במשחק אחד 2-1 השנה. ישר כולם קפצו מהחורים שלהם). ככה ספרד זכתה ביורו והאליפות העולם (שוב יש בעיות במערך של דל בוסקה, אינייסטה וסילבה באגפים, בטח אם אין חלוץ זה פשוט טמטום, ועוד משהו דפוק זה 2 קשרים אחוריים).

בקיצור החכמה היא להצליח לשלוט במשחק, והצליח גם לתקוף וגם לנתרל את היריבה, איך אתה עושה את זה זו בעיה שלך, ועלינו לכבד כל שיטה. באופן עקרוני לי יש את ההרגשה שהשיטה הספרדית היא האפקטיבית ביותר ועובדה שהם זכו בכל כך הרבה תארים.

טימי 19 ביוני 2012

מבריק!
פשוט נבחרת שהורסת את ההנאה מהמשחק במסווה של משחק "בארסה".
שיעשו 70,956 מסירות על מטר, רק שאמן יקבלו עקיצה מקרול ביום שבת..

ו.סולו 19 ביוני 2012

הכול נכון רק שאת העקיצה יתן שבצ'נקו:)

קורא 19 ביוני 2012

מה שכתבת נכון לגבי אתמול, אבל מול איטליה הם שיחקו הרבה יותר לעומק והיה משחק מצוין. גם המשחק החזק של קרואטיה עזר לזה. החילוף של נאבאס באמת היה שמרני בטירוף אבל משססק נכנס הסגנון היה הרבה יותר יצירתי ולעומק וברבע שעה נוצר הרבה יותר בלאגן ברחבה של הקרואטים מבכל המשחק.
הבדל חשוב לדעתי מבארסה (כמובן מלבד מסי) הוא המגינים, שלא תומכים הרבה בהתקפה ויותרים יתרון באגף כמו דני אלבס. אם תזכרו את חצי הגמר הראשון באלופות מול ריאל שנה שעברה – אלבס קיבל הוראה לא לעבור את החצי (בגלל רונאלדו) ובארסה כמעט לא הגיעו למצבים.

אזי 19 ביוני 2012

לוינטל, תבורך!
אבל אין לי כח באמת להגיב בכל הבלאגן הזה…

אסף רביץ 19 ביוני 2012

לרגע שם קיוויתי שהקרואטים יגנבו גול וניפטר מדל בוסקה. יכול להיות שזאת דרך יעילה לנצל את השחקנים האלה מבחינת תוצאות, אבל מבחינתי זה בעיקר בזבוז של אחת הנבחרות הכי מוכשרות אי פעם.

אגב, פברגאס הוא אחד השחקנים הכי טובים בטורניר עד עכשיו, לא ייאמן כמה מעט דקות הוא מקבל.

איזו כתבה ירודה 19 ביוני 2012

ואיזה חוסר חוסר הבנה של המשחק.
זה כל מה שיש לי להגיד… וכל מי שמסכים עם הכתוב, אותו כנ"ל.

איתן בקרמן 19 ביוני 2012

לא השתכנעתי מהטיעון שלך. אבל אולי פספסתי משהו.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 19 ביוני 2012

פחחח…
מאמין לך שאתה מעדיף שיוון תיקח. בונקר קלאסי, מעיפים כדורים לשמיים עד שחולפות שעתיים ומגיעים לפנדלים.
ולמה יוון? כי הרי אתה מעדיף את אינטר 2010 ולחנות את האוטובוס ברחבה. ואז להלל את משחק ההגנה המד-הים שמביא עונג רק למביני עניין. יו, איך הם חנקו את המשחק והתגנבו לגביע.
לא קונה את זה. ולכל המלעיזים – שייתקע לכם הטיקיטאקה בגרון, שיביא לכם את הקריז, והכי חשוב – אל תשכחו לרדת לגליץ' ולשבור את הרגל למטקטק.

זה מאד פשוט.
כל ילד יודע שהרבה יותר כייף לשחק עם הכדור מאשר בלי.
אפילו אם אתה מוסר לפוצי – הכייף במשחק הוא לבעוט בכדור.
וכל מי שהתחרמן בספרדית יודע שספרד זה פור פליי, פור פליי, פור פליי.
ובסוף אורגזמה!
לפעמים, בערבים מסוימים, כשהאווירה מתאימה ולא מפריעים לך השכנים, אפשר גם ארבע אורגזמות. אבל לא חייבים. לפעמים מספיק קוויקי. ולפעמים הפור פליי נמשך עד שאין לך כבר כוח לסיים. ואז, כי חייבים ואין ברירה, חודרים רק ממש כשנגמר הכוח.
וכל השאר – שידברו והשיירה תעבור. אלה רק רעשי רקע. פחחחחששששקקקצצצצבבברררר…
בלה בלה בלה.

ועכשיו, זהירות – ספוילר:
ברבע הם יתנו בראש (שלושה, לא פחות! וטורס עם צמד!) לאנגליה;
בחצי יהיה קרב מול פורטוגל.
לב או רציו –
הלב הולך עם ספרד.
התחושה שפורטוגל הולכת בגדול בטורניר הזה.
בוטום ליין – קשה קשה אבל ספרד תיקח בהארכה.
בגמר מול צרפת. עוד שלישיה. טורס לוקח הפיצ'יצ'י. "הילד" ענק!!

בלה בלה בלה.

מאיר 19 ביוני 2012

חח גדול אתה תאמין לי

חאמון 19 ביוני 2012

מסכים עם כל מילה.
היה משחק מגעיל ולא מעניין.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 19 ביוני 2012

יותר חשוב – שאלה למבינים:
אופ"א הסתומים והמושחתים קבעו סדרה של שוברי שוויון:
1. הפרש השערים הכללי בשלב הבתים;
2. מי כבשה יותר בשלב הבתים;
3. מיקום בדירוג אופ"א;
4. דירוג הפייר-פליי של הטורניר;
5. הגרלה.

אז אחרי השלישי – דירוג אופ"א – באיזה תרחיש בדיוק עוברים לרביעי והחמישי?!? כלומר הגאונים חשבו שקיימת אפשרות שיהיה שוויון גם בדירוג אופ"א ואז יש צורך בשוברי שוויון נוספים??? מישו חוץ מפלאטיני יודע בכלל איך נקבע הדירוג הזה?? (ניחוש – עירית ענבי מעורבת…)
ועוד הזוי הוא שהקריטריון הזה הומצא והוסף לכבוד הטורניר הנוכחי, מסיבה עלומה הוחלט שהוא ימוקם שלישי ואופ"א פשוט "שכחו" לבטל את הקריטריונים האחרונים.

יש לי הרושם שאופ"א חולקת את אותו הכיבוד עם ועדת התכנון של עיריית תל אביב, זו שהציגה לא מזמן את התוכנית של לחבר את רחוב אינשטיין, שימשיך מערבה ויחצה את האוניברסיטה, אל שכונת תל ברוך באמצעות גשר מהצוק של האוניברסיטה, מעל נתיבי איילון וישירות לתוך המסלול של הרכבת הרים בלונה פארק.
ענק!!

MG 19 ביוני 2012

הדירוג נקבע לפי נקודות, ולכן יתכן מצב של שוויון (שאגב כבר קרה בעבר, אם אני לא טועה משהו כמו צרפת וקרואטיה במקום ה-15, אבל אני לא בטוח). במצב זה עוברים לקריטריונים 4 ו-5.
אפרופו, בחילת שנות ה-2000 (אם זכרוני אינו מטעני) הקריטריון ה-3 היה המאזן במוקדמות, שלדעתי הוא קריטריון הרבה יותר הוגן.

ברנש 19 ביוני 2012

קודם כל למר יניב היקר שאוהד את ריאל, אתה צודק אם אתה רוצה לראות שער של שחקן ריאל אין לך הרבה אפשרויות כי באמת הספרדים היחידים בהרכב זה קסיאס, אלונסו וראמוס והאמת רוב הסיכויים שאף אחד מהם לא יבקיע שער…

לגבי הכתבה והתגובות:
– זה נכון מצד אחד שלא משחקים מספיק לעומק אבל זה גם לא נכון לגמרי כי אתה רואה כניסה של שחקנים כמו סילבה ואינייסטה לעומק יחד עם טורס שנמצא ברחבה. הבעיה היא שמעבר לרצון למסור הרבה הסיבה שלא מגיעים לרחבה אחר 4-5 מסירות היא שלא נותנים, כולם סוגרים ומצופפים מול ספרד והשיטה של ספרד היא להניע כדור ולשחק מסירות קצרות עד שמוצאים אפשרות מסירה לשחקן ברחבה אם זה קשר שמגיע מאחורה או חלוץ. כשיש 2-3 שחקנים שקופצים על צ'אבי, אינייסטה או סילבה כל פעם שמגיע אליו הכדור וכשיש שומר אישי לטורס אז זה לא ממש קל
– בגלל שנבחרות אחרות (רובן) משחקות הגנתי במטרה למנוע מהקישור הנהדר של ספרד ליצור מצבים ברחבה ולהגיע לשער מה שקורה זה שכשהכדור מגיע לנבחרת השנייה באיבוד כדור בגלל שכל הקישור ולפעמים גם המגנים משתתפים בהנעת כדור בחצי המגרש של היריבה אז היריבה מוצאת את ההגנה של ספרד חשופה כשהיא רצה עם 3-4 שחקנים להתקפה מהירה, ומה לעשות אחת החולשות הגדולות של ספרד זה ההגנה ולכן ספרד מעדיפה להחזיק בכדור כמה שיותר וליצור לחץ במרכז המגרש כדי להחזיר את הכדור לפני שיגיע לאזור השער שלהם, כי אין לספרד הגנה ממש חזקה…

לפני שאתם משמיצים סגנון משחק תחשבו קצת בהגיון ותתחברו למציאות, הסיבה שאין הרבה הזדמנויות או מסירות עומק לרחבה היא שאין לאן למסור כי צפוף שם. זאת הסיבה שהאמירה האחרונה של דל בוסקה נכונה, הוא הכנסי שחקן כמו נאבאס כדי לפתוח את המשחק מול קרואטיה לאגפים וליצור מצב שבו שחקני הגנה של קרואטיה נאלצים לזוז גם לצדדים כי הקשרים נעים גם לאגפים ומפנים מקום לשחקנים אחרים להיכנס לרחבה. טורס היה בפועל צריך לעשות את זה יותר ולברוח לצדדים מדי פעם וגם סילבה ואינייסטה לא שיחקו מספיק כקיצוניים בשביל לאפשר מרווח ברחבה לכדורי עומק. וכשאינייסטה למשל נכנס לרחבה לקבל כדור אז 2 שחקנים חוסמים אותו וקשה לא לבעוט נורמלי.

דניאל'ס 19 ביוני 2012

פשוט אין לכם מושג.

1. ספרד היא אחת משלושת הנבבחרות היחידות ביורו עם שיטת משחק מובהקת וייחודית.

2. כל השוואה למועדון כדורגל עשיר (ברצלונה) שיכול לרכוש סופרסטארים במשבצות הקריטיות פשוט לא רלוונטי (אין לרוחה חלוץ וזה התפקיד הכי חשוב ביורו)

3. הספרדים הקבוצה הכי נמוכה ביורו, אין להם מהגרים ובגלל זה הם הכי פחות אתלטיים.

4. כל הקבוצות חייבות להסתגר מול החזקת הכדור הספרדית כי אם לא הם יחטפו גולים ויהיו תמיד נחותים מבחינת הסיכויים להבקיע.

5. נבחרות רוצות לנצח את השיטה של ספרד ? בקשה. שילחצו למעלה, שיהמרו, שינסו לשלוט במשחק. כולם מבינים את זה חוץ ממכם, לא ראיתי אף תלונה של איש כדורגל על "הבונקר הספרדי"

6. נבחרת ספרד הבקיעו הכי הרבה ביורו למרות מה שנאמר לעיל.

מדהים לראות כמה אתה אוהב כדורגל, וכמה אתה לא מבין אותו.

דניאל'ס 19 ביוני 2012

ולכל מי שכתב על "חילוף שמרני" לגבי החילוף של נאבאס, יש לכם הבנה של פרשני ליגת העל הישראלית.

נאבאס שונה בתכלית מטורס, הוא זז ודינאמי יותר בקבוצה שזאת המהות שלה. תשכללו את מערך המושגים שלך ותצאו מהקלישאות של "הוא הוציא חלוץ והכניס קשר".

אנונימוס 19 ביוני 2012

במקום טוטאל פוטבול, יש טוטאל שעמום.
הנבחרת הכי משעממת ומדכאת בטורניר

אריאל 19 ביוני 2012

סופסוף משהו כותב את מה שאני חושב כבר זמן רב. כל מילה בסלע

ו.סולו 19 ביוני 2012

חבל לכדורגל אם נבחרת כזאת תזכה בעוד תואר.

סימנטוב 19 ביוני 2012

מסכים אם כל מילה

אמיר 19 ביוני 2012

מר כתב יקר , זה שאתה ממש לא מסמפט (בלשון המעטה) את נבחרת ספרד כבר הבנו מזמן , זה שאין לך שום מושג בכדורגל גם הבנו מזמן , אז בבקשה ממך תחסוך לנו את הדעות הרדודות שלך ולך לפארק לשחק עם הכלב שלך נראה לי שבזה אתה הרבה יותר טוב , פשוט חבל על הכמה דקות שלקח לי לקרוא את השטויות שאתה רושם כאן .

רועי מ 19 ביוני 2012

אמיר אתה לא מרגיש חצוף?

אתה מתפרץ לביתו של אדם מכפיש את שמו מגדף אותו, שולח אותו לשחק עם הכלב שלו.

האיש חובב חתולים ולא כלים. מה תכריח אותו לשחקן עם כלבים?

לא נאה לך אל תקרא אותו.ואם אתה קורא אותו תכבד אותו לפחות.

אבל מה אנשים מבינים? רק ילדים ומתלהבי בארסה שחושבים שלשחק לרוחב זה מעניין, אולי זה מביא ניצחונות אבל בתור אוהד ללא אינטרס במשחק זה משעמם אותי מה לעשות. ממש כמו התגובה שלך.

עדי אופיר 19 ביוני 2012

חברים :
תפסיקו לקשקש – זו דעתכם , שהמשחק לא מעניין ככה ושהרסו לנו את הכדורגל !!!
אם קבוצה הצליחה להגיע לגמר הגיע לה – היא ניצלה את יכולותיה לגבור על אחרת !
זו דעתכם ואתם המיעוט כל כך הרבה אנשים שלא ראו בחייהם כדורגל או לא היו מעולם במגרש – התאהבו במשחק הזה ובקבוצה הזאת בגלל איך שהיא שולטת בדומיננטיות בכדורגל…
אתם כועסים ?
תמשיכו לכעוס בעיה שלכם !
לדעתי טור שהכותב שלו משתמש במילים גסות ובוטות הוא שום דבר מלבד הוצאת אגרסיות !
אז עשה ג'אסטה שמור את הטורים האלו לחברים שלך או תוציא את האגרסיות בשישי עם החברים !

גמל (סתם גמל) 19 ביוני 2012

אבל כולנו פה חברים שלו. ואם הוא רוצה להוציא אגרסיות עם חברים שלו ביום שלישי זה בסדר גמור מצדנו.

ו.סולו 19 ביוני 2012

לייק גמל

עדי אופיר 19 ביוני 2012

א.אמרתי שישי.
ב.לפי התגובות שמתי לב שכולכם חברים שלו…
תביעו את דעתכם, בכבוד רב אתן לכם במה לזה…אך אתם המיעוט !!!
משחקים 90 דקות בסוף גרמניה מנצחת…מאיפה הפתגם ? מכדורגל התקפי?
יוון מחזיקת יורו בודד מאיפה?
איטר? צלסי? וזה רק מדור ה(רודף)זהב…(לא צריך להתרחק כי אתם בטח ממורמרים מידיי ללכת ולחפש אחורה.)
אל תחרטטו, בכדורגל צריך להיות יעיל בהתאם למה שיש לך וספרד נחותה פיזית מכל נבחרת אחרת… אז הם מנצלים את יכולת המסירה שלהם כדי להתיש את היריב וכשהוא לא מוכן עוקצים אותו…
(אף אחד לא מכריח אתכם לצפות במשחק הזה היו שניים משודרים במקביל.)
תקראו לזה בונקר
תקראו לזה קיקי קקה
תקראו לזה איך שבא לכם.
זה עובד ? שבו בשקט וחכו לנפילה (בפועל אני יודע שאתם מחכים רק לזה)

אלעד 19 ביוני 2012

עדי, תנשום עמוק ותכתוב קצת פחות באגרסיביות. נראה שיש לך דברי טעם להגיד, אבל לא רואים אותם מרוב התלהמות. סתם עצה…

איתן בקרמן 19 ביוני 2012

עדי, יש לך טיעונים טובים שהולכים לאיבוד בתוך הצעקות שמסביב.

כסיפוביץ 19 ביוני 2012

נראה לי שהתגובות לפוסט הזה מסמלות סופית את דעיכתו של דה באזר ועליית עריץ הספורט על כל תחלואיו.

ביי ביי עמית.
שלום ותודה על הדגים

MG 19 ביוני 2012

מסכים.
ניתן בקלות לראות את ההבדל בין הקוראים "המקוריים" שנמסים להגיב בצורה עניינית לבין אלה שהתבלבלו עם האתר של אופירה.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 19 ביוני 2012

מה זה "המקוריים"? כמה מקורי אתה הולך אחורה?
איפה, איפה הימים של "ס.ס.ס. – ספורט, סקס ועוד משו שממנו נגמלתי" (עאלק…)? איפה הימים של פואטיקה כמו "הוטרדתי מינית על ידי נהג מונית"?

רגע, תגיד – אתה MG המקורי?

MG 19 ביוני 2012

שיהיה ברור – לא רק שאני לא MG המקורי, אני בכלל לא מקורי, כלומר בכלום!
אני "נשאבתי" לאתר דרך הפוסטים של מנחם רוזנברג (לס), אבל לא רק מה שהוא כתב משך אותי, אלא התגובות הענייניות, שלא כמו אצל אופירה – שם הן סתם מלאות ברעל וב"קריאות עידוד מהיצע".
אני חושב שחבל שבאתר עם כותבים איכותיים (לפחות לדעתי ברמת ההבנה, למרות שברמת הכתיבה – בעיקר שלי – דרוש שיפור), קיימות תגובות כמו: "שיתקע לכם הטיקי טקה בגרון".

איתן בקרמן 19 ביוני 2012

תעזור לנו להרגיע את זה, אין הרבה כאלה, והרגוע ינצח.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 19 ביוני 2012

תגיד, ברצינות – מכל מה שכתבתי דווקא עם זה נשארת?
ואני חשבתי שהייתי פואטי ;-)

קיצר, קח בקלות.
יש הבדל בין טיקי טקה בגרון לבין שפה נמוכה, וקצת אגרסיות – אפילו בויכוח – זה לא משו רע.
במידה, כמובן, וכל עוד לא מערבבים בשיחה הערות על אבי נמני (ותודה לבקרמן על הצנזורה!! ;-))

איתן בקרמן 19 ביוני 2012

כסיפוביץ', אתה לוזר? אתה דואג? המאמר לזכרנו קצת מוקדם מדי. כל זמן שאתה כאן הכל בסדר.

D! בארץ הקודש 19 ביוני 2012

איתן, הבעיה היא שאני מתקשה למצוא אותו
ואת שכמותו

איציק 19 ביוני 2012

לברנש המצחיק שמת לב שאתמול הכי קרוב להבקעה נגד קרואטיה דווקא באמת היה רמוס? שתי נגיחות ובעיטה לשער!!!! איזה מצחיק אתה ראית את המשחק אתמול בכלל? ודרך אגב מבלי לגרוע מפיקה שגם הוא נגח פעמיים !! אז אתה מבין מר מלומד היקר שהשיטה מתחילה להסתרבל עד שבלמים חייבים לנסות להפתיע !!! אחי תראה את המשחק ואז תגיב לי בבקשה

צור שפי 19 ביוני 2012

הפוסט הזה הזכיר לי הברקה של מישהו פה פעם (וסליחה שאני לא זוכר כי מגיע לו קרדיט) שהציע לשנות את הכינוי של נבחרת ספרד מ"La Roja" ("האדומה" בספרדית) ל"לרוחב". אשכרה מתאים.

ג'נובי 19 ביוני 2012

אחרי ההלם ממבול התגובות כאן העלית לי חיוך… :)

אנונימוס 19 ביוני 2012

צבג (צוחק בקול גדול)

עובד 19 ביוני 2012

כל מילה בסלע ,זו ברסה בלי מסי!
לא הבנתי למה יורנטה וקסורלה לא בחוד,
גרמניה פורטוגל וצרפת יפרקו אותם,הלוואי……….

רפא בניטס 19 ביוני 2012

ספרד בטורניר הנוכחי אולי משעממת חלק מהצופים אבל יעילה , אין לה צורך להתנצל בזה.
היא לא שונה משום אלופת עולם עבר או יורו.

שהספרדים זוכים ביורו 08 ומונדיאל 10 הם הכי טובים בעולם , זה לא דבר מקרי אלא הדרך (גם אם זה 0-1 נגד פורטוגל-פארגוואי-גרמניה-הולנד).

זכרון קצר ביורו הקודם הם ניצחו את רוסיה 1-4 , שבדיה 1-2 , יוון 1-2 , איטליה 2-4 , רוסיה 0-2 , גרמניה 0-1.

מ2008 יש להם רק 2 הפסדים ב45 משחקים בינלאומים (שוויץ בד.אפריקה ומשחק ידידות מול ארגנטינה) , הם צריכים למצות את הדור הנוכחי עד תום , כי מי יודע מתי זה יחזור.

ספרד בטורניר הנוכחי היא הקבוצה שבועטת הכי הרבה פעמים לשער היריבה ומסכנת אותו (אלמלא ההחמצות של טורס מול ספרד וההצלות של בופון , 5-1 היתה תוצאה יותר מתקבלת).

כדורגל תחרותי מתבטא בתוצאות והישגיות , זאת המטרה של שחקני ספרד והמאמן שלה , כל השאר לא חשוב.

לידור 19 ביוני 2012

אתה לא מבין כמה שאתה צודק.. ברצלונה עושה את זה בסופו של דבר כדי להבקיע ולהכניע את היריב כמה שיותר פעמים, ספרד הפכה את המטרה בכדורגל במקום להבקיע שערים, להנעת כדור.. כאילו בשביל זה הם משחקים.. מי אני שיבקר את דל בוסקה המעוטר, אבל בכל זאת, כדורגל לא טוב, אתמול שחקנים הגיעו ל16, רציתי לצרוח לטלוויזיה תבעטו כבר לשער, מחכים עוד מסירה ועוד מסירה, על תיבת החמש שחקן יכול להיות בשער ריק, שוב הוא ימסור אחורה, זה כדורגל מעצבן ובלי שיטה.. מאמן טוב צריך לבחור את 4 הקשרים שלו מתוך המגוון שיש לו ולשחק עם חלוצים מצוינים שיש לו כמו פדרו וטורס, לא לזרוק את כל הקשרים למגרש ולקוות שיקרה משהו טוב.. מי שמע על מערך של 4-6?

השור הזועם 19 ביוני 2012

כנראה שמר לוינטל מתגעגע לימים שספרד היתה רק הבטחה אטרקטיבית כמו הולנד , מקבלת בראש בשלבי ההכרעה ועפה מהטורניר בבושת פנים.

או שצריך גם להזכיר לגרמנים שמאז שזנחו את הכדורגל המסורתי , הנוקשי , היעיל והפכו לאטרקטיבי , הם נשארים רק עם ההייפ העולמי ובלי שום תואר להניף בו כבר 16 שנים.

כל מועדון שממצה את הפוטנציאל שלו עד תום ולא מפסיד , הופך מאנדרדוג למושמץ.

שצ'לסי ואינטר של מוריניו זכו בלג"א אחרי שעברו את בארסה דרך בונקר מבחיל זה היה כדורגל הירואי , טקטי מרשים. פתאום התהפכו היוצרות ? לפחות תיהיו עקבים.

—-

אם ארסנל קבוצתו של הכתב היתה משחקת ביעילות כמו ספרד , זוכה בתואר ולא מוכה שוק על ירך כל עונה מחדש , הוא היה גאה בה.

אביעד 19 ביוני 2012

כל השוואה בין ברצלונה לספרד היא מקרית, למרות כמות השחקנים הדומים. השוואה יותר רצינית תעלה שלוינטל צודק לחלוטין לגבי ספרד, אבל זה לא אומר כלום (כמעט) על ברצלונה.
ברצלונה קבוצה סופר התקפית שחושבת על התקפה כל הזמן. הטיקי טאקה היא שיטה שמאפשרת להם גם סוג של בונקר התקפי במקרה הצורך (החזקת כדור כאמצעי למנוע מהיריב להתקיף) אבל השימוש בטיקי טקה למטרה הזו הוא לא נפוץ במיוחד אצל ברצלונה ונשמר לסיטואציות מאוד ספציפיות.
בספרד, הנעת הכדור משמשת בעיקר בכדי למנוע את הכדור מהיריבה ובאופן משני בכדי לייצר מצבי הבקעה.
ההבדל אינו טמון רק בלאו מסי אלא גם 2 הקיצוניים/חלוצים הנוספים.
נעזוב שניה את לאו מסי. ברור שהוא הבדל גדול אבל זה לא הסיפור – אתמול ספרד עלתה במערך של 4-3-3 עם צ'אבי, בוסקטס ואלונסו במרכז הקישור. ברצלונה עולה עם צ'אבי-אינייסטה-בוסקטס. השינוי הוא בין צ'אבי אלונסו לאינייסטה ונעזוב שניה בצד את ההשוואה הפרטנית, בסופו של דבר שניהם שחקנים שלא מאיימים הרבה על השער בעצמם ומעדיפים את המסירה.
ההבדל האמיתי טמון באופי של שלישיית החוד. אתמול ספרד עלתה שם עם טורס-סילבה-אינייסטה. ברצלונה עולה עם מסי-וייה-סאנצ'ז (או פדרו).
וזה ההבדל האמיתי. לא מבחינת יכולת אלא מבחינת מאפיינים. כי בעוד שמסי וטורס הם שני סקוררים שמאיימים המון על השער, הרי שהצמד סילבה-אינייסטה הוא בעיקרו של 2 קשרים שמעדיפים למסור מלכבוש והצמד וייה-סאנצ'ז הוא בעיקרו 2 שחקנים שמחפשים המון את השער.
לכן ספרד היא למעשה הגנתית בתחפושת וברצלונה היא התקפית להפליא. כי החלק ההתקפי של ספרד מורכב משחקנים שבאופיים הם מחזיקי/מניעי כדור והחלק ההתקפי של ברצלונה מורכב משחקנים שבאופיים הם מבקיעים.
למעשה, ספרד של היורו הזה היא יותר הגנתית מספרד של המונדיאל. כי במונדיאל, בחלק ההתקפי היו וייה-טורס-אינייסטה ואח"כ וייה-פדרו-אינייסטה. מינימום שני שחקנים שחושבים על להבקיע. בספרד כרגע יש כזה בין 0 ל-1.

א. 19 ביוני 2012

בגלל משחק אחד אתה לא יכול לרדת בכזה עליהום..
אתה עוד תתחרט …

אנדי 19 ביוני 2012

כתבה איומה ,לא מדוייקת ובשפה נמוכה יותר מים המלח.
איך נתנו לבנאדם הזה לכתוב פה?
ספרד כבשה הכי הרבה שערים בשלב הבתים,החזיקה הכי הרבה בכדור,הגיעה להכי הרבה מצבים ועדיין מעומדת מספר 1 לתואר ע"י כל אתרי ההימורים.
פשוט כתבת הזוייה.

ריאליסט 19 ביוני 2012

צודק במאה אחוז
שעמום מוחץ!
אנשים שבאים לראות כדורגל ואוהבים את המשחק
עם הזמן ישנאו את השיטה הזו
כמה מסירות לא נמאס להם??
אז אוקיי הם סטייל בארסה אבל בבארסה יש את מסי ואלכסיס
שיודעים לעשות כניסה לעומק ולהבקיע
אבל גם מברצלונה נמאס הם הורסים את ההנאה מכדורגל ולא אכפת לי
כמה תארים הם יזכו
קבוצות כמו ריאל ארסנל סיטי הם קבוצות שכייף לראות משחקים שלהם
גם נותנים גולים וגם מקבלים ולא
עם הפאסים המחורבנים האלו!!!

פאקו 19 ביוני 2012

נראה לי שאחרי היורו נארגן ללווינטל זר פרחים גדול על היותו בקו החזית (בסדר, עם שליח…).

אלעד 19 ביוני 2012

זאת די אשמתו, בת'כלס, כי הוא כותב (כמעט) רק על כדורגל. אם היה כותב על כדורעף או שחייה צורנית לא היה מקבל תגובות כאלה…

כסיפוביץ 19 ביוני 2012

זו לא אשמתו ששמים לו לינק בעמוד הראשי של עריץ 5.
כל הזבובים עברו לכאן והתגובות בהתאם.

לקט קצר מהתגובות השכיחות:
"פחחחחחח"
"בררררררררר"
"#@%^!"

וכמובן התגובה הישראלית מכולם:
" מה אתה מבין יא…"

ילד בכיתה א' 19 ביוני 2012

מי שמדבר על זבובים יא מעדיף קבוצות קקה !
(עוד תגובה ישראלית)
מה זה משנה איפה אנחנו, נציק לך איכן שלו תהיה

אלעד 19 ביוני 2012

שגיאות הכתיב זה סאטירה?

רועי מ 19 ביוני 2012

היי עריץ 5 זה שלי כבר שנים אני כותב את השם שלהם כך
מאז ימי ה 5 פלוס הראושנים.
אבל אני מוותר על זכויות יוצרים. (-:

סבתא אינגה הייתה אומרת: 19 ביוני 2012

כסיפוביץ', על מה שכתבת פה – תציץ בתגובה שלי למטה (46)

אבי 19 ביוני 2012

התגובות בדה-באזר הפכו לטוקבקים :)

אבי 19 ביוני 2012

:(

יואב בורוביץ' 19 ביוני 2012

עמית- מסכים אתך ועם דורפן שספרד שיחקה אתמול סוג של בונקר (ולא רק אתמול). ברור גם שהיא לא מתקרבת לרמת בארסה- איכותית וגם סגנונית למרות שקיים דמיון סגנוני לעתים. בגודל, ספרד לא נבחרת מדהימה בשנים האחרונות. ממש לא התלהבתי ממנה במונדיאל. גרמניה הייתה טובה בהרבה. ספרד הייתה מצוינת ביורו לפני ארבע שנים ובעיקר במשחק הגמר מול גרמניה כשניצחה רק 1- 0 (כמו במונדיאל) אלא שהגיע לה לנצח בהרש של ארבעה-חמישה שערים.
יותר מדי התפישה של נבחרת ספרד ניזונה מהעובדה שזכתה בשתי אליפויות חשובות ומכך שהיא הנבחרת של שחקני בארסה וריאל. אבל בתכל'ס, היא לא ממש מתקרבת ליכולות של קבוצות הענק.
גם מאוד לא אהבתי את הציניות השלילית של אתמול. אז למרות שהרהיבה מול אירלנד (החלשה) לא אכפת לי שספרד לא תזכה ביורו. וגם לא אופתע אם זה יקרה. אם בכל זאת תזכה תוך הצגת כדורגל טוב אז באמת נצטרך להוריד בפניה את הכובד. שני יורואים רצופים ומונדיאל בתווך זו כבר גדולה היסטורית. גם אם משחקים רבים באליפויות הללו לא היו מרשימים במיוחד. אבל כמובן שצריך לזכור בסוף כי ספרד רוויה בשחקנים טכנים. נכון שלא תמיד הם התקפיים אבל בעולם של ימינו גם צריך לעתים לדעת להסתפק בטכניקה גבוהה, כי היא כל כך נדירה במקומות אחרים. וכדורגל הוא בראש ובראשונה טכניקה. ובזאת ספרד די נדירה.

יואב בורוביץ' 19 ביוני 2012

ושכחתי לציין כי צ'אבי מאכזב לאורך (כמעט) כל העונה האחרונה. ואף אחד כמעט לא כותב על זה או מדבר על זה. כי צ'אבי הוא סוג של פרה קדושה. לדעתי כיום אינייסטה עולה עליו בהרבה. ובכלל, תמיד היה יותר יפה לצפות באינייסטה כי הוא עובר שחקנים הרבה יותר טוב מצ'אבי. הוא פשוט יותר טכני ברמת השליטה בכדור. למרות שגם צ'אבי הוא בעל שליטה נפלאה והמסירות שלו אפילו טובות מאלו המדהימות של אינייסטה. אבל היכולת של אינייסטה גם להשתחרר כמעט תמיד ולעבור שחקן- זה אחד הדברים היפים שיש בכדורגל.

עדי אופיר 19 ביוני 2012

סוף סוף דברי תוכן!
תודה יואב.

כסיפוביץ 19 ביוני 2012

יואב
צודק בכל מה שכתבת.
צ'אבי לעומת אינייסטה הוא השחקן שמחזיק את ברסה כבר 4 שנים.
כמעט בלי פציעות והוא השחקן שתופר הכי הרבה קילומטרז' ולכן די לגיטימי לרדת בכושר המשחק.
הבעיה של ברסה וגם ספרד שהם תלויים בו כמעט בצורה אבסולוטית.

ההבדל ביורו הקודם שקבוצות לא "ידעו את יוסף" ובאו לשחק פתוח מול ספרד עם 2 חלוצים בכושר אדיר [טורס ווייה] וקשר אחורי שנתן את אחת ההופעות המרשימות [סנה].
היום ספרד תלויים באינייסטה ודויד סילבה בחלק הקידמי כשהחברה מגיעים מקבוצות שם יש מוציאים לפועל יותר קדמיים.

היום נבחרות בדומה לקבוצות מגיעות מול ספרדברצלונה בדעה שסגירה הרמטית בהגנה וטיסה למתפרצת היא הנשק היחיד.

ודבר אחרון, לא סתם המשחק הטוב ביותר עד היום היה איטליה-ספרד כי זו הנבחרת היחידה שהכריחה את הספרדים לשחק מהר וקדימה ואז קיבלנו גם את האומנות בהחזקת הכדור של ספרד בתוספת ריצה קדימה ולא לרוחב.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 19 ביוני 2012

לקחת קשה את הפחחח, הבררר והבלה בלה שלי, הא?
דווקא בניגוד לאתמול לא הזכרתי איברים מוצנעים או הפרשות…

בקיצור, אל תיקח קשה.

ולענייננו, תחשוב אתה כמה משחקים אפשר לשחק בשנה, שנה אחרי שנה, עונה אחרי עונה, מבלי להפסיק ומבלי להיפצע. ועוד יותר – להשתדל לא לרדת ברמה. זה קשה. אפילו בלתי אפשרי. ומותר, כורח המציאות, לזייף לפעמים. אפילו לצ'אבי. ואפילו כקבוצה – קורה שנופל משחק רע.

חוצמזה, אינייסטה עבר פציעות והשבתות העונה, וגם בעונות הקודמות.
צ'אבי, חמש שנים מבוגר יותר, סוחב רצוף מאז הפציעה הארוכה שלו ב-2006 שגמרה לו את החצי השני של העונה וגרמה לו להיעדר, בין היתר, מהגמר בפארק דה פראנס (ולחשוב שהואן בומל, שמעורר אצלי, איך נקרא לזה בשפה יפה – ריג'קטים, תפס את מקומו בקישור הפותח, ורק אחרי שהוחלף במחצית בארסה זכתה בגביע).
והעונה צ'אבי נשחק. וזו הסיבה שפפ מיתן ומינן לו את ההופעות, אפילו בשיא העונה. כי כמה אפשר?
מסי משחק כל הזמן כי מסי בגיל שזה אפשרי. אבל שחקן כמו צ'אבי שרץ הכי הרבה בקבוצה ומשחק שני משחקים בשבוע ועוד מחנה בקיץ עם סיבוב הופעות ועוד אליפות נבחרות פעם בשנתיים ועוד ועוד…
רק לכתוב את זה נשמע מעייף…

אינייסטה ענק. תמיד היה. כשהיה ילד ושאלו את פפ על צ'אבי כיורש שלו הוא ענה שצ'אבי תותח, אבל שיש בנוער אחד que nos va a retirar a todos nosotros…
רונלדיניו היה מאוהב בילד. יותר מבמסי. על מסי הוא לקח חסות, אבל לא פעם הוא הודה שהכי כייף לו לשחק עם אנדרס.
כשהם היו יותר צעירים קראו לאינייסטה "המהנדס", בעיקר כי הוא נראה כמו משו בין רואה חשבון לשרטט, וצ'אבי היה "הארכיטקט". ביחד הם בנו מגדלים (ככה בעיתונות הספרדית תיארו את זה לאורך שנים).
לדעתי זה תיאור יפה ונכון (למרות שכבר שנים לא חזרו להשתמש בו). בעיניי השוני ביניהם גדול. הם אמנם עובדים ביחד באופן מופלא, אבל צ'אבי הוא רכז, תוציא אותו והמכונה לא עובדת.צריך להחליף סגנון וצ'יפ. אינייסטה לעומתו מחונן ביכולת אישית, כדרור מדהים, אבל כשלעצמו, כלומר הראייה של אינייסטה היא יותר מצומצמת במרחב – הוא לא מניע את כל הקבוצה כמו צ'אבי אלא את סביבתו, בין שבכדרור ובין שב"תן ולך".
בקיצור, לצ'אבי קשה בלי אינייסטה כי הוא זה שמשחרר את צ'אבי – בטווח הקצר להתמסר וכשהוא חופשי אז לרכז, ואינייסטה בלי צ'אבי, כמו שהיה אפשר לראות לא מעט העונה, הוא נפלא כשלעצמו, אבל כשהמכונה לא עובדת כמו תמיד אז נותר רק הסוליסט הפנומן. ורק לעתים רחוקות הוא מצליח לבדו לסחוב את העגלה…

ולגבי האליפות – מעכשיו המשחקים ילכו ויהפכו אינטנסיביים. נגד אנגליה הם ירוצו (אתמול זה היה בהליכה), נגד פורטוגל הם יטוסו, ונגד צרפת בגמר זה כבר מכוח האנרציה…

תגיד, עכשיו מותר לי איזה פחחחחח קטן?

אורן 19 ביוני 2012

עמית היקר,לך תקפוץ על האף…
הכדורגל של ספרד הוא מושלם היא בועטת לשער יותר מכל נבחרת אחרת,
מחזיקה בכדור בצורה מושלמת, יש לה את ההגנה החזקה ביותר בעולם, ולכן זה נראה כאילו היא עושה בונקר כי אי אפשר להבקיע מולה ומעטות ההזדמנויות להבקיע מולה… מה לעשות.. לבוא לבקר את הדורגל הכי יפה מאז ומעולם זה קל, אבל כשספרד עושה גול כמו שעושים בבית ספר, או במשחקי וידאו וזה נראה כלכך קל את זה לא יודעים להעריך… אין מה לעשות הכדורגל המודרני הוא גם אסרטגיה טקטיקה וזה אומר להיות מקובע לשיטה שאומרת קודם כל לא לפתוח רגליים!!! ואצל ספרד לא לפתוח רגליים זה אומר שצריך לקרות משהו מאוד חריג כדי שהיא תספוג אין מה לעשות, בסופו של דבר גם איקר בשער…
לסיום עמיתי,

זה לא טוב לכתוב טור על נבחרת כשאתה לא אוהב אותה…

פראליה 19 ביוני 2012

זוכרים מה אמרתי ביום הדיל של דה-באזר ועריץ 5.. ?

לוינטל, אבחנה מדוייקת כרגיל, בגדול כל הקבלה של נתוני סטטיסטיקה מכדורסל/בייסבול כל ספורט אמריקאי אחר שמשחקים עם הידיים לכדורגל, הוא חסר חשיבות למהות המשחק.

אביאל 19 ביוני 2012

ואני עוד הייתי אופטימי בנוגע לערוץ הספורט…

הארכיון 19 ביוני 2012

בוקר טוב טרומפלדור.
את זה כבר אמרתי מזמן על ברצלונה המייבשת.
עלי אי אפשר לומר שאני לא אוביקטיבי כי אני שרוף על נבחרת ספרד כבר 20 שנה ואתמול הגיע לה להפסיד 1-0 ולעוף הביתה. ממש סבלתי.

הבלבלן 19 ביוני 2012

השחקנים לא אשמים בשום דבר וכל מה שכתבת על הסטטיסטיטקה לא רלוונטי-למרות שההקבלה של אלופי עולם ליכולת של הכלב שלך מעידה כנראה על משהו שאתה יודע על כדורגל ואנחנו לא. ספרד נראית ככה רק בגלל התעקשות דל-בוסקה לעלות בלי חלוצים. ייתכן וזה ניסוי לקראת השלבים הבאים ואז יתגלה שהוא מאמן גאון. לגבי פורטוגל הצדקת את השם בלבלן. ההישגים שלהם היו כדקלמן: 1. מול גרמניה במשחק מול הנבחרת החזקה הם נראו כמו צל של עצמם-למעט בגארבג' טיים של ה-5 דקות האחרונות לא עשו כלום. 2. מול דנמרק הם הצליחו לחטוף 2 גולים וניצחו בנס בדקה ה-87 (לא בדקה ה-88 זה גם נחשם לחצי גול?) 3. מול הולנד עם ההגנה אולי הכי מפורקת ביורו (למעט של אירלנד) הם ניצחו רק 2-1 במשחק שבו, ספרד גרמניה וצרפת היו מבקיעים שישייה ביום שחור. אז באמת! די לבלבל.

amir 19 ביוני 2012

זה אשמת המאמן יותר מהשחקנים, כי הוא לא צריך להעלות עם שני קשרים אחוריים כדי ש"יניעו כדור יותר בבטחה" או לזכות בכדורים , אפשר להסתפק ב בוסקטס כי אלונסו רע ולשים ליד את אינייסטה , ככה הנעת הכדור תשאר טובה ומרווחים עוד עמדה שאפשר לשים בה שחקן שנכנס לרחבה, כי זה לא שצאבי לא רוצה למסור לעומק אין לו פשוט למי כי כלם באים אליו לקבל כדור ף ובזה צריך להאשים את המאמן ולא את השחקנים.

ןגם נמאס לי מראמוס וארבלואה בבקשה שמישהו יזרוק את ראמוס ימינה ויעיף את ארבלואה ולשים בלם נורמלי (אני חושב שבוסקץ יותר מתאים ובמקומו לשים קשר אחר)

פראליה 19 ביוני 2012

עריץ 5 ממשיך להכות בעונת המלפפונים –
אחרי המרג' המדהים עם דה-באזר הוא מביא את הרכש הכי לא פנוי בשוק,
הישר משורות האויב המר מר"ג – אייל ברקוביץ' חתם ביציע!

אנונימוס 19 ביוני 2012

השלב הסופי בתהליך הוואניזציה

יריב 19 ביוני 2012

אתם שוכחים דבר אחד.
כולם מתבנקרים נגד ברצלונה וספרד ולכן ספרד מחזיקה בכדור ולא מצליח להחדיר אותו לרחבה.
אם ישחקו מולה פתוח היא תקרקס את הקבוצה שמולה בדיוק כמו אירלנד.
כולם למדו את ספרד ולכן המשחקים עכשיו נראים ככה.

הגול אתמול היה גאוני ויפה וסביר להניח שזה מה שנמשיך לראות עד סוף היורו מספרד , מכיוון שהם יתגוננו.

אני מאמין שדווקא משחק של ספרד מול גרמניה יכול להיות אחד היותר טובים של התקופה האחרונה , אבל איטליה ,פורטוגל, יון , אנגליה , צרפת יעשו מולם את הבונקר הרגיל ויהיה משחק לא יפה.

איתי 19 ביוני 2012

ראשית כל בכלל שקלתי להגיב לכתבה עם שפה כזאת ,לא מכובד בכלל!
אז אני יעשה את זה בקצרה. בדיוק כמו מול ברצלונה מלבד הבונקר של צלסי, קבוצות שרוצות לנצח את השליטה בכדור של ספרד בארסה צריכות ללחוץ ולהשיג את הכדור! לצופף את ההגנה ולתת ליריבה להניע את הכדור זה מה שמביא למצב של שליטה בכדור. אם היריבה תלחץ ותרווח אמנם היא תסתכן בהתקפות יותר מזדמנות אך היא גם תתקוף ותחזיק בעצמה בכדור.
יותר מידי מפחדים ללחוץ את ספרד ברצלונה???? אז תמשיכו להסתכל עליהם מנצחים!

גילי 19 ביוני 2012

עמית איכזבת ,ובגדול !!
א. הצלחת לעורר כ"כ הרבה תגובות 85 אחוז מהתגובות הן נגדך, ז"א שאם תרצה או לא מה שאתה חושב ,או משאתה כותב באתר הוא פשוט לא נכון . סליחה, לא מדוייק בכלל.
ב. ספרד משחקת לרוחב ? וזה שרוב הנבחרות משחקות בונקר זה לא תחפושת. לא מדבר על גרמניה ,ברזיל, הולנד שלהן יש חומר שחקנים מעולה. אתה בא ומנתח את צ'אבי אחרי משחק או אחרי שלושה בגלל שהוא מסר ארבע חמישה כדורי עומר מתוך כל ה 250 מסירות ? הסתכלת על שחקנים אחרים ? 3 מסירות בקושי בכל המשחק. להוציא את העונה שלו בברצלונה שהיתה חלומית , כולל כיבושים ובישולים.
ג. אתה לא אוהב את ספרד ,נקודה. אבל אתה גל לא יכול לרשום שטויות,אנחנו אוהדי כדורגל.ספרד מלהיבה. יש לה שחקנים מעולים , ממושמעים טאקטית בצורה בלתי רגילה. תנועה ללא הפסקה של כל הקישור. ואתה בא ומבלבל את המוח על ה 1:0 מול קרואטיה שבאה בבונקר עם יציאות מתפרצות נפלאות , ועובדה כמעט היא הוליכה 1:0 בדקה ה75 אחרי הצלה אדירה של איקר קסיאס. לך תדע איך זה היה נגמר. כמו ספרד גם קרואטיה היתה צריכה ניצחון. ולא עמדה מול ספרד נבחרת ישראל. קרואטיה בעיניי היתה שווה שלב הבא.
חבל חבל שאם אתה לא כ"כ מבין בכדורגל אולי תכתוב טורים יותר מוצלחים להבא. וקצת קצת מובנים. כי אני ממש לא מבין מה ניסית להביא בידיעה לך. ולאן להגיע . ללב של הצופים ולאמת ממש לא הגעת , וחבל.
בהצלחה בהמשך , ותחפושות יש רק בפורים !!!!

ניר 19 ביוני 2012

חברה קראתי את כל התגובות עד עכשיו וכמובן את הכתבה, ורציתי להגיד שבאמת הרבה זמן לא נהניתי כל כך מתגובות בשום מקום באינטרנט. דרך אגב, אני בדעה שזה כדורגל שבלוני ומשעמם וכן, לדעתי אפשר לקרוא לזה בונקר מודרני או אפילו להתחיל לחפש לזה שם אחר. אתם בטח יודעים שבדרך כלל לא מוצאים תגובות איכותיות לכתבות ספורט ואם מישהו יוכל להכווין אותי לכתבות הבאות ברמה הזאת אשמח. תודה מראש

MOBY 19 ביוני 2012

ועל זה נאמר.
מנחם לס הבעיה….:(
(כל כך קרוב וכל כך רחוק מההימור שלקחתי)
האח הידד לפורטוגל.

Zidane 19 ביוני 2012

לא תכננתי לרשום תגובה עד שראיתי את תגובה 54.
המשחק של ספרד אתמול היה המשחק הכי גרוע ביורו ואין על זה ספק בכלל!!! אני אישית ראיתי מדקה 30 וספרד לא בעטה אפילו פעם אחת לשער עד דקה 80!!! גם במונדיאל היינו צריכים לסבול את השעמום הזה של נבחרת שלא עושה התקפה ורק מחפשת למסור מסירה בטוחה כדי להמשיך להחזיק בכדור
בעונה השניה של פפ בברצלונה כבר קראתי למה שהם עושים בונקר מודרני, ואין שם שיותר מתאים למה שספרד עושה מזה!
בתור אוהד כדורגל שעד המונדיאל האחרון היה אוהד ספרד אני יכול להגיד שהנבחרת הזאת איכזבה אותי ועדיין מאכזבת…
הדרך היחידה להנות מהכדורגל שלה זה לחכות לתקציר למרות שאתמול הקבוצה ששיחקה יותר טוב גם בתקציר הייתה קרואטיה!!!
אז מס. 54 אני יגיד לך כזה דבר אתה לא מבין כלום בכדורגל כמו כל אוהדי ההצלחות של ברצלונה אתה מדקלם שטויות שאתה שומע מאוהדים של ברצלונה בתקשורת כמו אבי מלר…
אם אתה חושב שאתה כזה חכם תראה שידור חוזר של המשחק של ספרד אתמול בלי להוריד את העיניים 90 דק מהמסך ותגיד לי אם אתה חושב שזה כדורגל מעניין וטוב כמו הסרט שאתה חיי בו

רועי 19 ביוני 2012

אני חושב שהסיבה היחידה שאנשים שונאים את המשחק המדהים לטעמי של ספרד שהוא כדורגל כמעט מושלם (שוב לטעמי), זה בגלל שזאת הנבחרת היחידה שיש לה את האיכות הנדרשת לכדורגל כזה, והכל נובע מהקנאה (והפחד ליפול "בבונקר" שלהם), שלספרד בשנים האחרונות יש נבחרת (אפילו בלי מסי) שמציגה כדורגל מדהים, אינטילגנטי מאוד (השחקים שם מאוד חכמים במשחק שלהם – אינייסטה, צ'אבי, בוסקטס, צ'אבי אלונסו) , אבל גם זה יגמר , זאת תקופה, וספרד תחזור גם לתקופות אפורות שיתחלף הדור הזה. וכן אני מצטרף לטענה שהכתב לא מבין בכדורגל והוא סתם כותב בשביל תגובות.

επτά 19 ביוני 2012

"אני מכבד את זה, אבל לא מסכים עם זה. כשאתה משחק ככה, הדבר היחיד שאתה באמת עושה זה להעניק זמן להגנת היריבה ולתת לה אפשרות להתארגן."

זדנק זמאן האליל שכנשאל על סגנון המשחק הספרדי.

επτά 19 ביוני 2012

*כשנשאל

אריק 19 ביוני 2012

גדול עמית!!

אודי 19 ביוני 2012

זהו הלך לנו הדאבזר הישן והטוב…

עמית כתבת ממש יפה את מה שאני הבנתי כבר לפני כמה שנים.
חבל שנבחרת כמו ספרד לא מנסה ללכת קדימה ולכבוש.
אתמול המשחק היה ממש קשה לצפייה.

עומר 19 ביוני 2012

אולי בונקר זה קצת מוגזם אבל זה היה בהחלט משחק משעמם והגרוע ביותר שראיתי ביורו עד כה. על פניו אותו סגנון משחק אבל בינתיים במשחקים שמולה עמדה יריבה ספרד של 2012 לא דומה לספרד 2008.
לגבי שיתוף הפעולה עם ערוץ הספורט אני יכול להבין חבירה לגוף ממוסד כל עוד שומרים על העקרונות עד כה זה נראה בסדר וחוץ מהפרסומת המעצבנת שקופצת בהתחלה לא נראה שיש התערבות רבה מידי.
מי שהפתיעו זה ערוץ הספורט שעשו את המהלך הלא צפוי וחברו לדה באזר. נכון יש חשיפה לתגובות פחות ראויות ויותר ילדותיות אך מצד שני קהל גדול של אוהדי ספורט ( כמו ניר מתגובה 55)נחשף לתרבות דיון שונה מרוב האתרים וזה יתרון גדול.
מי שקושר את הפרידה ממנחם לס ערוץ הספורט טועה בגדול . בלוג של מנחם לס הופיע באתר ערוץ הספורט אתמול אחרי הפרידה כך שאין קשר בין החבירה לערוץ לבין הפרידה.

סבתא אינגה הייתה אומרת: 20 ביוני 2012

אלפרדו רלאניו, עורך העיתון אס, כותב היום על הסטנדרטים הגבוהים אליהם התרגלנו – אנחנו ובעיקר הספרדים – מנבחרת ספרד, וגם מבארסה וריאל (שהרי הנבחרת זה בארסה וריאל, פחות מסי וכריסטיאנו פלוס מינוס). הפסקה השלישית לטור שלו רלוונטית לפוסט הזה. תחילה אביא אותה בשפת המקור ואז אתרגם את העיקר:
olvidamos que chuta poco cuando chuta más que nadie, marca más goles que nadie, le marcan menos goles que a nadie, saca más córners que nadie… Por supuesto, es el equipo que más tiene el balón, el que más pases da, pero eso no lo destaco porque eso ya se sabe. Constato lo otro porque todos (yo mismo) tenemos que pararnos a pensar que el gran equipo está ahí, pero que esto no consiste en golear a todo el que se presente, que eso sólo lo hacen (casi siempre) el Madrid y el Barça en la Liga española, y esto no es lo mismo. Esto es la Eurocopa y aquí el más tonto hace relojes. Véase ayer a Suecia.

רוצה לומר:
אנחנו שוכחים שספרד בועטת הכי הרבה, מבקיעה הכי הרבה, סופגת הכי פחות, מוציאה הכי הרבה קרנות, וכמובן מחזיקה הכי הרבה בכדור ומתמסרת הכי הרבה, אבל זה כבר מובן מאליו. הקבוצה מתפקדת, אבל זה לא אומר שהיא תביס כל מי שבא מולה, כי את זה עושות (כמעט תמיד) רק בארסה וריאל בליגה הספרדית, ופה זה לא אותו הדבר. פה זה היורו, וכאן "גם הכי טיפש יודע להרכיב שעונים" (ביטוי ספרדי לזה שכל אחד יודע לעשות משו מורכב). ראו את שבדיה אתמול.

עדי אופיר 20 ביוני 2012

סבתל'ה כל מילה חצובה בסלע.
החברים מלמעלה מודדים משחק בודד שהתנהל לאיטו כי מולם היה
בונקר לתפארת שיצא למתפרצות…
ומודריץ אחד, אחח מודריץ, מקווה שנראה אותו בספרד שנה הבאה.
הם שוכחים את כל התנועה ללא כדור, לא בוחשים בסטיסטיקות ולא מתחשבים במסירות הקטנות אך המדוייקות שאפילו נבחרות אדירות כמו הולנד, רוסיה, צרפת ואנגליה לא מצליחות להוציא לפועל..
הדבר היחיד שהם כן זה – שונאי הטיקי טאקה –
אגב אין דבר כזה בכלל זו המצאה מטופשת של התקשורת, שלא מצליחה להבין את העיקרון של מסירות קצרות והרבה תנועה ללא כדור,
שגורמות להגנה לזוז (הרי אף שחקן לא יעמוד 3 מטר מהכדור ולא יצא אליו כשמי שמחזיק אותו זה צאבי אלונסו לדוגמא).
שוב אותה מנטרה – אתם לא אוהבים אל תצפו במשחק…
אבל אל תצפו לאדישות מאלו שכן אוהבים את זה כשאתם מגלים זאת בשלטי חוצות !

עידו 23 ביוני 2012

כתבה כל כך נכונה שזה כואב, הם פשוט מרדימים את היריבה אני מאחל לצרפת בהצלחה , אני מת שמישהו יעיף אותם אני לא יכול לראות את הבוסקסט האפס הזה על המגרש עוד דקה, אפס מאופס בריאל הוא לא היה יושב ביציע אפילו.

אוהד בארסה 24 ביוני 2012

מרי ממורמרי יא אוהד מתוסכל של רעאל…

עידו 24 ביוני 2012

כבר לא מתוסכל…אתם המתוסכלים.

Comments closed