מלך אמיתי

לברון אלוף!

הם לא מוכנים להכיר בגדולתו. סליחה, אתם לא מוכנים. חלקכם הגדול.

לא משנה שמעולם לא נראה כדורסלן כל כך טוטאלי ומושלם, כזה שמשחק בכל עמדה במגרש בהתקפה ובהגנה, כזה שיכול לשמור על כל אחד ואף אחד לא יכול לשמור עליו, כזה שעושה כל דבר בכדורסל ברמה הגבוהה ביותר (רק קליעה מבחוץ אולי לא תמיד יציבה), כזה שלצד גאונותו בהתקפה הוא גם אחד משחקני ההגנה הטובים והחרוצים בליגה, כזה שניצח המון משחקים גדולים ועדיין מתעקשים לנסות באופן פאתטי להדביק לו תווית של לוזר, כזה שנתן כמה מתצוגות הפלייאוף הגדולות בהיסטוריה, כזה שהפך לבדו נמושה (קליבלנד) לאחת הקבוצות החזקות בליגה, כזה שסחב אותה עד לגמר ה-NBA, כזה שלקח – סופסוף – בעונתו התשיעית בליגה ובגיל 27 – אליפות ראשונה!

עדיין לא מפרגנים לו. לא צריך. תמשיכו להתמרמר, או שתצאו גדולים, תכירו בייחודו ותבקשו ממנו סליחה. כמו שאני עשיתי.

כי בשעה טובה יש לו טבעת. מזל טוב, קינג ג'יימס.

(צילום: gettyimages)

***

לא אוהבים אותו בגלל המעבר למיאמי והחבירה לסופרסטאר אחר, לא אוהבים אותו כי הלך בדרך שלו ולא חיקה אחרים, לא אוהבים אותו בגלל השחצנות והתנהגותו בעבר, לא אוהבים אותו כי הוא גדול, חזק וטוב מדי – הכי אוברדוג שיש, לא אוהבים אותו כי הוא לא מייקל ג'ורדן.

וזה הקטע שהכי מעצבן אותי – כל חובבי ג'ורדן למיניהם ששמו לעצמם למטרה – לשנוא כל סופרסטאר שיכול לעורר השוואה לאלוהים של הכדורסל. מבחינתם אפשר היה לסגור את הענף ב-1998. ואני אומר זאת ממקום כואב כאחד המעריצים הגדולים של מייקל.

את התיעוב לקובי בראיינט אני בהחלט מבין וגם מזדהה איתו: קובי איש מגעיל, שמשחק במועדון הכי מאוס בליגה, וכל אחת מחמש האליפויות שלו הושגה לצד ביג-מן דומיננטי (שאקיל ופאו). קובי הוא גם סקנד גארד שסגנון משחקו הכי דומה למייקל מבין כל אלה שהושוו לאלוהי הכדורסל, אבל לא מדגדג את גדולתו של אלוהים.

אבל לברון? מה יש להם נגד לברון? אז נכון, הוא שיחק בעבר עם המספר 23 כי הוא גדל כילד שמעריץ את מייקל והיה אוהד של הבולס.

אז זה המעבר למיאמי בקיץ 2010. אוקיי. אני מבין.

המעבר הזה נעשה בטעם רע מאוד ואווירה שלילית, כל ההתנהגות של ג'יימס בעונה שעברה הייתה יהירה, מביכה ולא לעניין. כיאה למישהו שלראשונה בחייו הגיע לעיר גדולה ונוצצת ולקבוצה זוהרת. מהתכנית 'ההחלטה', דרך המסיבה הגדולה שלו עם ווייד ובוש עוד לפני שנבנתה סביבם קבוצה וההבטחה לקחת יותר משבע אליפויות, וכמובן החגיגה המוגזמ והמוחצנת במגרש של בוסטון, החיקוי הדוחה של נוביצקי החולה, הסרוב ללחוץ יד אחרי סדרות פלייאוף, ההתבטאות הקטנה והמתנשאת על האנשים הפשוטים שלא רצו שיצליח.

הוא נראה שחצן, רברבן, מתנשא, מתלהב מעצמו, אחד שבורח לפתרון הקל במקום להתמודד, לוזר שנחנק במאני טיים, עמוס במאניירות. הכל נכון במידה זו או אחרת. צריך לומר שבעונה שעברה לברון קיבל על עצמו את תפקיד הנבל ואימץ תכונות טיפוסיות לרשע וניסה להיות ילד רע שלא שם זין על איש. וזה הצליח לו. חבל.

אגב כאילו שעם כל כך הרבה כישרון וכשמגיל 14 כל בית באמריקה מכיר אותך ועוקב אחריך ומודבק לך הכינוי 'הנבחר' – אתה יכול להישאר יונה העגלון ולהישאר צנוע ונחבא אל הכלים.

***

אבל בזמן שחלקכם נתקע מאחור וחי את האתמול, לברון עבר העונה שינוי דראסטי, הפך להרבה יותר צנוע, רגוע. הלך לישון מוקדם, הפסיק לצייץ שטויות בטוויטר (למעשה לא צייץ כבר חודשיים וחצי בכלל), עבר לקרוא ספרים במקום לעקוב אחרי כל מילה שנכתבת/נאמרת עליו, התארס לחברתו מזה עשור ואם שני ילדיו ועבר לראשונה בחייו לגור מחוץ לאקרון, בפרברי מיאמי. ובעיקר לברון הפך לאדם הרבה יותר שמח, קליל ונינוח. לברון אפילו נפתר סופסוף מהמאניירה המעצבנת שלו עם הטאלק לפני משחקים. הוא אפילו נהיה רגיש חברתית ומנהיג מחוץ למגרש (יזם צילום קבוצתי של שחקני מיאמי עם ה-HOODIE אחרי הריגתו של טרייבון מרטין).

אה כן, חבריו לקבוצה וגם שחקנים מקבוצות אחרות מתים על לברון. מי שמכיר אותו מספר על אדם מדהים. וכל אלה שכתבו או ביקרו אותו במקומות שונים וטענו לאופיו הרע – כמה מהם כבר זכו להכיר אותו באמת?

ומעבר לכל – הוא מקצוען ענק. כמה שג'יימס מתאמן ולא מפסיק לשפר את משחקו. בקיץ עבד עם האקים אלאג'ואן על משחק עם הגב לסל. כמה סמלי שאת סדרת הגמר הוא ניצח כרכז מעמדת הפוסט אפ.

מה אני רוצה לומר? שאילו הייתם נחשפים אליו רק השנה הייתם מתאהבים בו. אני שרציתי בכשלונו בעונה שעברה, הפכתי למעריץ מספר 1 שלו העונה הזו. התאהבתי באחד השחקנים המדהימים בהיסטוריה של ה-NBA.

אז מה קרה? אנשים לא יכולים כבר לסלוח בימינו? אפשר לחשוב שג'ורדן הוא אדם כה מושלם ושהוא היה שחקן נטול אגו ומאניירות. כמה הזיכרון של אנשים הוא סלקטיבי.

אני זוכר שגם כשג'ורדן שיחק ובמיוחד באליפויות הראשונות שזכה, היו הרבה אנשים שרצו לראות אותו נכשל, לא מגיע להישגים של לארי ומג'יק. אנשים שסלדו מכוח, כישרון ועוצמה, שעודדו את האנדרדוג וחיכו לו בפינה. רק אחרי כמה אליפויו ובמיוחד כשאלוהים פרש,  הוא הפך לקונצנזוס הכי גדול בספורט.

לברון? הוא עוד צעיר. יש לו עוד זמן לכבוש לבבות אטומים.

***

אני לוזר?

אנשים כבר שכחו את הניצחון הסנסציוני של לברון לבד מול דטרויט כשקלע 25 נקודות אחרונות ברבע 4 ובהארכה באחת התצוכות הכי ווינריות שנראו בפלייאוף. והעונה במשחק 4 באינדיאנה כשמיאמי עם הגב לקיר ובמשחק 6 בבוסטון כשההיט שוב עם הגב לקיר – לברון נתן משחקים מהמושלמים בתולדות הכדורסל. ישר להיכל התהילה. וכל כך הרבה סלי ניצחון ותצוגות ענק במשחקים גדולים. קראתי איפשהו שלברון ניצח העונה יותר משחקים בהתקפות אחרונות של משחקים מאשר קובי בראיינט (למעשה כשלקח את הזריקה האחרונה ניצח 5 משחקים מ-13, שזה נתון טוב מכל שחקן אחר). אפרופו סטטיסטיקות, ניתוח יותר פרטני ואיכותי של הסטטיסטיקות מראה שדווקא ברבע הרביעי בפלייאוף לברון עשה דברים חסרי תקדים. אה כן, את משחק האליפות הוא סיים עם טריפל דאבל שכולל 13 אסיסטים!
ועדיין אנשים מתאהבים בתדמיות. לברון לוזר כמו שאמא של שמעון פרס ערביה, וכמו שלאנסטסיה מיכאלי יש הכנה למוח. אין לכך שום בסיס עובדתי. בדיוק להיפך.

כשלברון טוב, ובכל אחד מחמשת המשחקים בסדרת הגמר הוא היה ענק, הוא דומיננטי בצורה מפלצתית. תסתכלו על הממוצעים של בפלייאוף הנוכחי. זה שם אותו עם האגדות הכי גדולות בתולדות המשחק. תוסיפו לכך שלושה תארי MVP כשבפועל הגיעו לו חמישה.

אבל מעל הכל הרשים אותי לראות כמה לברון שחקן קבוצתי. למרות ענקיותו, למרות הידע שיתקשו לעצור אותו, הוא לא מפסיק לחפש את חבריו ולפרגן להם במסירות והכוונה. מאמן על המגרש.

***

 עכשיו לברון התנצל על העונה שעברה, הסביר שהיה אנוכי אבל הפיק לקחים העונה. ראינו.

כשקינג ג'יימס יושב על כסאו, מורם מעם, אין מישהו שידגדג אותו. כדורסלן כה עצום, דינמי ומגוון אני לא ראיתי.

אין ראוי ממנו לזכות בתואר. כמה שזה מגיע לו. לברון – מלך אמיתי.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

"דה באזר" בפייסבוק

 

יורו (14, מהדורת הלילה). פורטוגל, האיזון הפנימי
אין קץ לילדות (רוקנרול לעולם לא ימות)

No Comments

הארכיון 22 ביוני 2012

להיכן נעלם דורפן ו0-4 שלו? מסתבר שלמנחם יש חוש ריח מפותח דיו.

בלינדר 22 ביוני 2012

מאד מפותח החוש ריח. בגלל זה ב2-1 לאינדיאנה הוא אמר שהסיפור גמור ומיאמי עומדת לעוף. אף אחד לא חסין מטעיות.

בלינדר 22 ביוני 2012

*טעויות

רפאל 22 ביוני 2012

הליגה בתקופה של ג'ורדן הייתה הרבה יותר מעניינת, אין בכלל מה להשוות בין האינטנסיביות של המשחקים והיריבויות, הדרמה בשידור והפרומואים המלהיבים שהיו מכניבים אותך לאווירה אחרת.
זו גם הייתה תקופה מאוד שונה. היום כל ריאליטי כושל עושה לך פרומואים כאילו אין לך הצדקה לחיות אם אתה מפספס את הפרק הבא וקבלנים כמו גינדי בונים איזה בית בת"א וקוראים לו פרוייקט של פעם במאה שנה. למציאות הזאת של ההגזמה והכתרה מבעוד מועד לצורך שיווק והכנסות מהירות לכל מיני גורמים נכנס לברון ג'יימס שלא באשמתו או שליטתו יש לומר.
מה שכן, הוא נתפס כמשתף פעולה עם הטרנד באופן בולט ולגיטימי לא להתחבר לזה, במיוחד כשמשווים זאת לתקופה בה נראה היה שהNBA היה ב LEVEL אחר מכל המובנים.
זה פשוט לא אותו דבר היום. מי שלא מבין או רואה זאת לא בטוח שאפשר יהיה להסביר לו.

אלעד 22 ביוני 2012

רפאל, אני נוטה לא להסכים איתך. לעניות דעתי הליגה בשנות ה-90' הייתה פשוט נוראית. לא היה מספיק כישרון, רוב הכוכבים שסומנו ככאלו מהמכללות לא עמדו בציפיות, והאירופאים עוד לא הביאו את הערך המוסף כמו היום. לא מאמין ששיקגו של 96' הייתה מנצחת 72 משחקים בליגה של היום. (אבל כמובן שלא ניתן לערוך השוואות בין תקופות, זה סתם ספקולטיבי)

ניצן 22 ביוני 2012

מסכים ב-100%

MG 22 ביוני 2012

אני מעתיק את התגובה שלי מהפוסט על פוטוגל, בשינויים המתחייבים:
באמת שביום כזה קשה לא להתייחס להשוואה בין כריסטיאנו ובין לברון.
שניהם, מהשחקנים הורסטיליים ביותר שראה המשחק – רונאלדו בטוח כזה.
במשחק מנג'ר, שניהם היו מקבלים את הציון הגבוה אי פעם.
אני לא אומר שהם הכי טובים בכל הזמנים, אבל יש להם את הנתונים הכי טובים בממוצע (כלומר אם בכלל ניתן למספר כל אספקט של המשחק בנפרד).
ועוד דבר: אני יודע שבספורט אין "מגיע", אבל גם אלה ששונאים אותו חייבים להודות שהעונה זה פשוט "מגיע לו"!

Cabrio 22 ביוני 2012

נקודה יפה. מעבר לכך, שניהם שברו בשבוע האחרון סטיגמות ושדים רבי שנים… לברון עם האליפות (לברון ! אליפות ! עדיין בלתי נתפס לכתוב) והפלייאוף המושלם, רונאלדו עם התצוגות העצומות במאני-טיים עם נבחרת פורטוגל בה תמיד קירטע והיה מושא ללעג.

אלעד 22 ביוני 2012

give credit where credit's due.
מה שכן, אם הייתי צריך לחזור להמר על המנצחת הייתי בוחר עוד פעם באוקלהומה. לדעתי, מבלי להוריד מההישג של מיאמי, אוקלהומה יותר הפסידו את הסדרה מאשר מיאמי ניצחו. עזוב את המשחק האחרון (בדרך כלל בסיטואציות כאלו זה נגמר ב-BLOW OUT.) לאורך כל הסידרה, בכל נקודה של מומנטום, אוקלהומה פישלו. זאת הייתה סדרה הרבה יותר צמודה ממה שמרמזת התומאה הסופית שלו.
אבל מגיע ללברון להיות אלוף. נראה לי שמבחינת מאמץ פיזי לא נראה דבר כזה בהיסטוריה של הכדורסל – הבנאדם כבר חודשיים משחק 44-45 דקות לערב, כשהוא מתפקד לעיתים בכל 5 העמדות, שומר על השחקן הטוב של הקבוצה השנייה – לא משנה באיזה עמדה הוא, וגם מרכז את ההתקפה. מדהים.

אסף 22 ביוני 2012

אני לא לגמרי מסכים עם האבחנה על אוקלהומה.
מאוד מרשים לראות אותם מבצעים קאמבקים, ודוראנט קולע דאבל פיגרס ברבע האחרון כמו שאני מפצח גרעינים, אבל הם עושים את זה כי הם חייבים.
האינטנסיביות של לברון ומיאמי היתה נוכחת כמעט כל רגע בסידרה הזו, לא רק במאני טיים ולא רק בנקודות המומנטום. לכן מיאמי הגיעה לרגעים האלה עם מרווח טעות, ואצל אוקלהומה כל שגיאה ( ההחטאה של דוראנט בסוף משחק 2, העבירה של ווסטברוק בסוף משחק 4 ) הפכה קריטית. אין כאן בעיה מנטלית של הת'אנדר – הם פשוט שיחקו פחות טוב ממיאמי במשך רוב המשחק.

אלעד 22 ביוני 2012

יש משהו במה שאתה אומר, על המרווח טעות

סוס מעץ 22 ביוני 2012

מה קשורה אנסטסיה?
גם אני תיעבתי את לברון ושאר היהירים שנה שעברה,
היה נפלא לראות את דלאס דוחפים להם את מפגן השיעולים לגרון.
לי יש הרגשה שלברון באמת התבגר והתפתח לשחקן אדיר שמכוון את הקבוצה כולה לניצחון. הוא אלוף בזכות וראוי לתואר אחרי שנים של קושי לעמוד בציפיות של עולם ומלואו.
היה מפתיע לראות כמה מהר OKC וויתרו על המשחק ועל הסדרה ופשוט נראו מובסים כבר באמצע הרבע השני. אין ספק שהקבוצות עוד יפגשו.
ומה עם דה באזר – רק יורו?

בלינדר 22 ביוני 2012

הסכמתי לחלוטין עם התגובה שלך עד למשפט הזה:

"ומה עם דה באזר – רק יורו?"

הרי אתה מגיב בפוסט על גמר הNBA

סוס מעץ 22 ביוני 2012

אתה תופס אותי במילה.
איפה דורפן, איפה אברהמי
בזמן גאולתו של לברון.

בלינדר 22 ביוני 2012

יכול להיות שהם לא יגיבו לאליפות (וגם זו זכותם) אבל לפחות תן להם כמה שעות של חסד.

דרור די 22 ביוני 2012

עמית, כתבת אחלה דברים על לברון ואני מסכים עם הכל. אני גם מאוד רוצה לאהוב את לברון ותמיד חיבבתי את מיאמי מבין קבוצות המזרח. אבל דבר אחד עדיין מפריע לי, החבירה של שני כוכבי על (2 מ-3 הטובים בליגה – כן אני חוזר לזה) עדיין מסריחה. ועכשיו יותר מתמיד, הרי במסיבה ובהצגת השחקנים במיאמי הם דיברו על 5,6,7,8,9 אליפויות – אולי שנה שעברה היתה רק פלופ קטן והם בדרך לשם?? ואם לברון ווייד ייקחו 6 אליפויות רצוף? אז מה תגיד, שזה גדולה שלו? בדיוק לא!

החכמה היא לעשות את זה לבד – דוקא בגלל שהוא כל כך טוב, דוקא בגלל שלא היו ממוצעים כאלה מאז ימי ווילט צ'מברליין וביג או, דוקא בגלל שהוא באמת ברמה מעל כולם. אבל כשזה עם דווין וויד (וברור שלברון הוא הכינור הראשון) זה עדיין עם כוכבית, ממש קטנה אבל כוכבית.

לברון בהחלט ענק ואני חושב שכל סל שלו בסדרה הזו היה היילייט מטורף אבל מבחינתי השושלת הזו, תחילתה בבנייה "לא פיירית".

מה שנותר, זה רק לקוות שהת'אנדר שילמו את שכר הלימוד שלהם השנה וייתנו פייט יותר גדול בהמשך – אחרת פנינו לכמה אליפויות רצופות…. אני לא רואה מה יעצור את זה.

ב 22 ביוני 2012

לדרור די, למרות שכתבת תגובה יפה אני לא יכול להסכים איתה. אין ולא היה מישהו שלקח אליפות לבד. בוא ניקח את ג'ורדן, אתה רוצה להגיד שיכולת בקלות לבחור את וייד על פיפן? אני לא. אני באמת לא יודע מי הייתי רוצה שישחק לידי.
לא חסרות כמובן עוד הרבה דוגמאות של כוכבי על שלא יכלו לקחת אליפות לבד (צ'ארלס בארקלי, אלן אייברסון, סטיב נאש וכו'…)
גם קווין גארנט היה תקוע במינסוטה עד שחבר לאלן ופירס וביחד הם לקחו אליפות – אמנם לא בשיא אונם אבל אני מאמין שהנקודה ברורה.
לברון עשה את ההחלטה שלדעתו היתה הכי טובה בשבילו, אתה באמת יכול שלא לכבד את זה ואפילו להעריך את זה?

daniel 22 ביוני 2012

Dror,
what does alone mean?
there is a management who's job is to build a team for championship.
Cleveland had 7 years to do that and they failed (Shaq does not count since he was signed only to sell season tickets)

Lebron moved to the place in which he had most probability to take the Championship
Nekuda.

דרור די 22 ביוני 2012

דבר ראשון, איך אפשר להשוות את פיפן לוויד? פיפן מעולם לא היה מספר אחד בקבוצה שלו ובטח שלא היה בין 3 השחקנים הטובים בליגה (גם אם הסיבה לכך היא צילו של מייקל) ואני לא מדבר בכלל על קוקוץ…

אז לברון לקח אליפות, נו ו? מה עכשיו?

בשורה התחתונה, רק קבוצה עם 3 סופרסטארים תוכל להתחרות במיאמי. באוקלהומה אני לא רואה אותם משאירים את כל השלושה יחד ובואו נודה שהארדן הוא אולי באמת רק "שחקן שישי" הטוב ביותר אבל לא ממש סופרסטאר כמו שהסדרה הראתה.
חוץ מאוקלהומה כל עוד לא תתבצע חבירה של סופרסטארים בקבוצה נוספת (כמו הווארד ללייקרס – למרות שקובי כבר זקן, או לשיקגו) אני לא רואה תחרות למיאמי בליגה ואז הדבר הכי מעניין בליגה יהיה היכולת של מיאמי לשבור את ה: 72-10 של הבולס.

להזכירכם שהאליפויות בשנים האחרונות מלבד בוסטון שכבר היו זקנים, הקבוצות לא היו מורכבות משלושה סטארים, בטח שלא ברמה של ההיט: לייקרס (קובי ופאו), דטרויט (אף אחד), סן אנטוניו (דאנקן), דאלאס (נוביצקי), מיאמי (וייד).

נקווה שהליגה תצליח ליצר למיאמי תחרות רצינית.

אסף 22 ביוני 2012

בעונת 94, בלי ג'ורדן, פיפן הוביל את שיקאגו למרחק של משחק אחד מגמר המזרח, ולטעמי היה צריך להיבחר ל MVP.

אסף כתפיים רחבות 22 ביוני 2012

אני מאוד מקווה שהווארד יעבור לליקרס ואז יהיה 3 קבוצות אדירות… וכמובן יותר תחרות..תפסיקו להספיד את קובי..הבחור עדיין שם..מזכיר את מייקל שגם שהיה בן 35 36 באליפויות האחרונות עדיין היה השחקן הטוב בליגה(כן כן גם קובי עדיין הטוב בליגה עם כל הכבוד ללברון ודוראנט)והוא גם יוכיח את זה באולימפיאדה..הוא יהיה השחקן המוביל

גיא 22 ביוני 2012

עמית, הזיכרון של אוהדי ספורט הוא מטבעו קצר, וכל אחד שלקח אליפות לפני שנייה הוא כבר הכי טוב בכל הזמנים.
אז מבלי להוריד מגדולתו של לברון (והוא גדול, וראוי להיכלל ברשימת הגדולים בהיסטוריית המשחק), צריך להכניס דברים לפרופורציה.

אני מסכים עם מי שכתב שאוקלהומה פשוט לא היו מוכנים ובשלים לקחת את הסדרה. הם יכלו לנצח כל אחד משלושת המשחקים הקודמים ופשוט לא היו בשלים לזה.

האליפות הזו, כמו כל העונה הזו, היא אליפות של הפחות גרועים. זו אליפות שבה אף קבוצה לא התחברה לכדי קבוצה שנראית כמו אלופה. גם מיאמי.

לגבי ג'יימס – השחקן הכי טוטאלי ומושלם ? זה בדיוק הזיכרון הקצר שאני מדבר עליו. הקליעה שלו לא מתקרבת לזו של גדולים אחרים, גם ההגנה לא. הייתרון הפיזי שלו הוא בוודאי הגדול ביותר שנראה (לפחות מאז ימי קארל מלון).
על קבלת ההחלטות שלו נכתב כבר הרבה בעבר. גם בסידרה הזו לא ראינו ממנו דברים גדולים בהיבט הזה.

אני מבין אלה שכעסו על המעבר שלו והפכו אותי מאוהב לשונא.
כיום אני רואה את זה קצת אחרת. זה נעשה אז בטעם רע וביהירות, אבל גם הגדולים ביותר (ראה מקרה מייקל) היו חייבים לידם סיידקיק משמעותי (פיפן, קוקוץ וכו') על מנת לקחת אליפות.
סה"כ לברון לקח כאן אליפות עם הרכב שלמעט וויד לא היה מגיע לפלייאוף.

אסף כתפיים רחבות 22 ביוני 2012

כל כך איתך אחי…סוף סוף הבנת כדורסל במיטבה…

הצל שלי ואני 22 ביוני 2012

לברון ענק, שחקן גדול, מפלצת במושגים של כדורסל, אישיות מדהימה, נפש גבוהה, אבל
וכאן מגיע אאאאאאבבבבבבבבלללללל גדול,
אני רוצה להקדיש לו את השיר "הצל שלי ואני יצאנו לדרך".
וייד הוא לא צלע שלישית וגם לא שניה, וייד הוא פשוט יד ימין שניה, בלעדיו דברים היו נראים אחרת וגם לו מגיע שאפו שהוא נותן ללברון את הבמה וכביכול את המנהיגות על הקבוצה.
את סקוטי פיפן ליד ג'ורדן אפשר להשוות אולי לכריס בוש אך לא וייד. וייד איז א באד טייגר.

עמית, מה עם הגהה על החומר ?
"לברון אפילו נפתר סופסוף מהמאניירה המעצבנת שלו"
צריך לומר נפטר – מלשון להיפטר. ולא נפתר – מלשון פתרון.

גיא 22 ביוני 2012

אז מי זה קוקוץ' במיאמי? אנתוני?

שלמה 23 ביוני 2012

אתה טועה כי הכתב רצה לומר דווקא נפטר מלשון להיפטר כי לברון נפטר מהמנהג עם הטלק ולא נפתר מלשון פתרון. מה שייך בכלל לשון נפתר פה?!?

הצל שלי ואני 26 ביוני 2012

ימעבול, הכתב כתב נפתר ותיקנתי אותו ל- נפטר.

איציק 22 ביוני 2012

אני באופן אישי לא סולד מלברון כשחקן והוא היה כמובן השחקן האהוב עליי כאשר הוא היה בקליבלנד.
נכון שהשיפור באופי שלו בהחלט עוזר לרכוש לו סימפטיה אבל אי אפשר להגיד שצריך לשמוח באליםות הזו.
סדרת הגמר הזאת הייתה ניצחון של הקבוצה שלקחה 3 סופרסטארים, שנבחרו באותו דראפט ואוטומטית היו אמורים לנסות להוכיח את עצמם אחד כנגד השני, ושמה אותם בשיא הקריירה שלהם באותה קבוצה.
לדבר הזה אין אח ורע בכל ההיסטוריה של הNBA וזהו יום עצוב לכל חובבי הכדורסל התחרותי באשר הם.

כסיפוביץ 22 ביוני 2012

לברון רצה את האליפות הזו יותר מכל אחד אחר ובטח שיותר מדוראנט ושות'.
אני עדיין חושב שאוקלהומה יצרה תלכיד מאפס שיכול לעשות את דוראנט כאחד הגדולים בהיסטוריה.
הבעיה שלו שהוא משווק את עצמו כמו לברון.

IDO 22 ביוני 2012

עמית לוינטל רשמת 40 נקודות ושכחת את העיקר.
לברון ג'יימס השקיע בטקילה של טרטל. (ביחד עם A ROD, אמרה ועוד כמה)

אלעד 22 ביוני 2012

והכי חשוב – אליפות ראשונה ל-FAB FIVE. לקח להם רק 20 שנה…

אלעד 22 ביוני 2012

חדוב=חשוב

MOBY 22 ביוני 2012

ולדיוק לא?

אלעד 22 ביוני 2012

שנייה לדיוק (דני פרי כבר זכה פעם). שזה נתון די בזיוני

MOBY 22 ביוני 2012

תודה

ג'מיין 22 ביוני 2012

אליפות לבאטייה! בשבילי מרגש הרבה יותר מלברון! הלוואי יעזוב את מיאמי ויעיף אותם מהפלייאוף בעונה הבאה..

בלינדר 22 ביוני 2012

עמית, הכתבה שלך מלאה הפעם בסטנדרטים כפולים. אתה מאשים את אלה שמסרבים להשוות שחקנים לג'ורדן אבל כותב על לברון "מעולם לא נראה כדורסלן כל כך טוטאלי ומושלם". עזוב כרגע שזה לא נכון כי כבר ראינו את מג'יק משחק בהצלחה גדולה את כל חמשת התפקידים במשחק שנחשב לגדול אי פעם בפלייאוף (וזה גם מיתוס שמג'יק לא שיחק הגנה), יש לך בליגה שחקן שכבר עכשיו זכה שלוש פעמים רצוף במלך הסלים וברגע שילמד קצת להגן השמיים הם הגבול בשבילו.

ג'ורדן הוא היחיד בהיכל התהילה שיש לו חדר משלו ובחדר יש ציטוט של מייק שמנבא שיבוא יום ויגיע שחקן טוב ממנו – לברון עדיין לא שם ולא בטוח שיהיה (אגב, אתה מוזמן לחפש בארכיון ויכוח ביני לבין דורפן וטל מלפני 3 שנים בערך שם אני טוען שלברון כן יהיה גדול יותר).

לגבי קובי, אני ממש לא מחסידיו הגדולים, אבל לטעון נגדו בגלל שלקח אליפות עם גבוה דומיינטי גובל בצרות עין. באותה מידה אפשר לכתוב שקארים (מג'יק, אוסקר) ושאק (קובי, וייד) לא לקחו אליפות בלי גארדים. גם ללברון נדמה לי שיש גארד דומיננטי. אני מניח שאתה לא מכיר לא את קובי ולא את לברון אישית אז קשה לי להבין איך בדיוק אתה שופט את האופי שלהם בצורה הזאת. קובי היום אדם שונה מאד ממה שהוא היה כשהיה צעיר ולברון עובר את התהליך הזה עכשיו (הוא עדיין לא מחק מהגב את הקעקוע של THE CHOSEN ONE"" , נכון?). נניח שהלייקרס הוא מועדון מאוס (לא הבנתי לפי איזה פרמטרים בדיוק אבל נניח) אבל בטח לא מדובר במועדון יותר מאוס מהפועל ת"א או ארסנל (היה שחקן יותר מאוס בליגה האנגלית ממרטין קיאון?) אז איפה כאן הבעיה?

בסופו של דבר, לברון עדיין רחוק שנות אור מלהיות כלול בשיחה של הגדול מכולם. בדראפט הגדול ג'ורדן, ביל ראסל מג'יק ובירד עדיין (וזו מילת המפתח במשפט הזה) עדיין צריכים להבחר לפניו.

דרור די 22 ביוני 2012

לא רק שיש ללברון גארד לא רע לידו – יש לידו גם ביגמן שלצורך העניין טוב כמו פאו שהיה ליד קובי, אולי קצת פחות..
שני השחקנים האלה (וייד ובוש) הם כרגע הסיבה העיקרית שבגללה לברון לא נכנס לשיחה של הגדול מכולם..

איתן 22 ביוני 2012

בלינדר, לגבי הקעקוע של לברון "הנבחר" – אתה שופט אותו לא נכון. לברון בא מתרבות היפ הופ בה הסלון מאדיר את עצמו או את הלהקה ("שב"ק ס' אימפריה")וזה נעשה בקריצה. היו לו את השטויות האחרות כמובן, אבל חלאס, טעה, טעינו, טועים, כמה אפשר לדוש בזה. זה לא שהוא עשה רע למישהו.

איתן 22 ביוני 2012

סלון – סולן

בלינדר 22 ביוני 2012

מסכים איתך חלקית ומן הסתם אני לא באמת מצפה ממנו למחוק את הקעקוע הזה. אני אישית חושב שבעולם הספורט אין מקום לשחצנות בוטה כזאת. אל תשכח שתרבות ההיפ הופ השתנתה עם השנים. פעם זאת הייתה מוזיקת שהרעיון העיקרי מאחוריה היה מחאה והיום ההיפ הופ שאנחנו רואים בטלוויזיה מתמקד בבנג'מינס, בנצז וביצ'ס.

איתי 22 ביוני 2012

תודה לך בלינדר,כתבת בדיוק מה שרציתי לכתוב..

אמיר 22 ביוני 2012

יופי של תגובה , היה תענוג לקרוא .

איתן 22 ביוני 2012

אני גאה להגיד שאני היחיד בין הבלוגרים והמגיבים בדה באזר שהימר שמיאמי תיקח את הסדרה ב – 5 משחקים. הימרתי כך מ 2 סיבות:
1. הכעיס אותי הזלזול במיאמי והשנאה ללברון. אחרי שראיתי אותו שם 25 נק' רצופות בפלייאוף נגד דטרויט ומנצח לגמרי לבד את המשחק, ולנוכח הסטטיסטיקות שלו בכלל, הבנתי שאני רואה את אחד מהגדולים אי פעם. העליהום עליו בדה באזר שהתחיל אחרי המשחק החמישי בבוסטון על ידי אברהמי וסחף אחריו כמעט את כולם הרתיח אותי. הזכרון הקצר, ציד המכשפות, תחושת העדר והשמחה לאיד. מאז באופן כללי אני בעדו (חוץ מבסדרות נגד דאלאס והסלטיקס, מת על נוביצקי ועל פירס).
2. הסיבה השנייה שהימרתי כך היא כי לא ראיתי מספיק את אוקלהומה לפני הסדרה ולא הבנתי כמה הם טובים, בעיקר דורנט, שגם הוא ייכנס לדעתי לרשימת הגדולים אי פעם.
ואחרי שהסדרה נגמרה ב – 5 אני חושב שבאותה מידה זה גם היה יכול להיות הפוך. מיאמי אומנם מעט יותר חזקה, בעיקר בגלל ההשתנקות של הארדן, וחוסר הניסיון של אוקלהומה, אבל 2,3 קליעות שהיו נכנסות או יוצאות לכאן או לכאן היטו את הכף על הגורם המשמעותי ביותר בסדרה וזה המומנטום. ולצערי גם לשיפוט היה בזה חלק, ענק. השופטים לא איפשרו לאוקייסי לעשות עצירות בהגנה, וזה מה שששמר על המומנטום של מיאמי.

MOBY 22 ביוני 2012

לוינטל מעולה.
לברון עבר מכבש שהגיע לו, לוינטל. הוא שחקן עם יכולות בלתי מוגבלות. הבעיה הגדולה שלו היתה הראש. הוא כן נחנק ברבעים אחרונים הלא עמד בלחץ (אידיאנה מול בוסטון), הוא לא שיתף את חבריו למשחק, לרוב (גם בשנה שעברה) המשחק היה מגיע לרבעים אחרונים והיה הופך ל-5 מול אחד. בליגה זה היה עובד בפלייאוף לא.
אז הסיבה הייתה שם. וזה בסדר ששחקן מפתח את היכולות שלו ואת הראש שלו במשך השנים (אם דוראנט יפתח הגנה ומשחק פוסט…).
זו הסיבה שלדעתי לא הייתה פיבוריטיות בסדרה הזו, אוקלהומה קיבלה את שיעור המזרח לראשונה (נכון הם מפסידים רק לאלופות). יתפתחו, ישתפרו ושנה הבאה אם יגיעו לגמר לבית תהיה משמעות חזקה יותר.
ברכות למלך.
בציפיה לפלייאוף שנה הבאה.

אסף 22 ביוני 2012

בלינדר, אתה מגזים לגבי דוראנט. הוא מכונת הנקודות היעילה ביותר בליגה, אבל בכל פרמטר אחר לברון עולה עליו. לא מדובר רק בקצת הגנה – לברון הוא אחד השומרים האישיים הטובים בליגה, ובטח המגוון ביותר אופתע מאוד אם במהלך הקריירה שלו דוראנט יוכל להגיע לרמת הזאת.
ולטעמי, הפער הגדול בניהם נמצא דווקא ביכולת המסירה – סטנדרטית אצל דוראנט, פנומנלית אצל לברון ( כמעט חסרת תקדים לפורוורד ).
אני מנסה לדמיין בעיני רוחי את דוראנט בקליבלנד במקום לברון – ורואה קבוצת סיבוב ראשון.

אלעד 22 ביוני 2012

פער גדול ביניהם הוא פיזי. דוראנט במשחקים האחרונים פשוט לא הצליח להתמקם בעמדה נוחה לקליעה. פעם אחר פעם השומרים שלו הצליחו לדחוק אותו החוצה שיקבל כדור בעמדה לא נוחה. לברון מהבחינה הזו הוא מפלצת ממש. לא יאומן באילו עומסים פיזיים הוא עמד בפלייאוף הזה

אסף 22 ביוני 2012

נכון. למרות ש"עמדה לא נוחה" עבור דוראנט זה מונח שהולך ומצטמצם. כרגע מדובר על חדר ההלבשה וכמה מהיציעים הזולים יותר.

אלעד 22 ביוני 2012

היה רגעשהוא ניסה לתפוס עמדה על הפוסט, ווסטברוק כבר התמקם להכניס לו את הכדור. ואז השומר (לא זוכר מי.. באטייה?) דחק אותו קצת, ועוד קצת, ועוד, עד שהוא כבר היה מרחק חצי מטר מווסטברוק, שפשוט ויתר והעביר מסירת רוחב להארדן. אז תכניס גם את זה להגדרת "עמדה לא נוחה" – כשהכדור לא אצלו בידיים

ג'מיין 22 ביוני 2012

ברור שבאטייה, אלא מי?

בלינדר 22 ביוני 2012

קודם כל בוא נזכור שדוראנט צעיר יותר מלברון שנמצא בדיוק בגיל שבו מתחילה תקופה השיא של כדורסלנים. דוראנט לא הולך לעבור את לברון ג'יימס בכל פרמטר, זה כבר ברור לנו (מסכים איתך לחלוטין לגבי יכולת המסירה). אני חושב שיש לדוראנט אישיות שמתאימה יותר לקבוצת כדורסל מלברון (למרות שהפלייאוף הזה גורם לי לחשוב שנית) והגנה אני מאמין שהוא יוכל ללמוד. נשאר לנו רק לחכות ולראות מה יקרה.

דניאל זילברשטין 22 ביוני 2012

אחלה טור, ידידי. באופן כללי, יש נטיה לשימוש יתר בביטוי לוזר, במיוחד בארץ. להזכירכם, רק לפני שבוע אמרו את אותו הדבר על כריסטיאנו רונאלדו (שלקח צ'מפיונס עם יונייטד ואליפות עם ריאל כמנהיג הבלתי מעורער) ומאז הוא ניצח שני משחקים ביורו כשנאני לא פוגע בכלום. זה לאו דווקא רגע של "אמרתי לכם" ויותר תחושה שהכתובת הייתה על הקיר. אז הנה מה שהערכתי ערב פתיחת הפלייאוף http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=403&docID=119766&lang=HE

זוהר 22 ביוני 2012

דניאל אולי זה היה חוסר שינה או סתם כנראה פיספסת שיעורים במתמטיקה, בסוף השידור ששאלת את שימי (שכנראה הגיל כבר לא עושה לו חסד) כמה זמן לקח לג'ורדן לקחת אליפות ?
התשובה היא מאוד פשוטה 7 שנים (שזה מה שהוא ענה לך)
מייקל נבחר ב 84 ולקח אליפות ב 1991
לברון נבחר ב 03 ולקח אליפות ב 2012
ללברון זה לקח 9 שנים והוא היה צריך לברוח לשחק עם עוד כוכבים בשביל להצליח – משהו שכול כך נגד את הדרך של ג'ורדן, לא מזמן קיבלנו הצצה לדרך שבה מייקל התייחס לגישה שלו בסרט המדהים על נבחרת החלומות.
ברור שלפי התגובה שלי אני לא נמנה מאוהדיו, אבל אי אפשר להתעלם מהשטות החוזרת של השוואה של לברון למייקל. אין לי מספיק שורות/זמן כמה זה מעורר גיחוח וחוסר הבנה של אנשים בהיסטוריה של המשחק.
בשורה התחתונה ללברון יש אליפות, אליפות שנוצרה ממזל – ברגע ששיקגו סבלו את הפציעות שלהם לא היה אף אחד שיעמוד בדרכם.
והשיפוט הכי גרוע שאני זוכר – ביותר מדי משחקים ברגעים קריטיים מיאמי נהנו מטעויות שיפוט איומות.

גיא 22 ביוני 2012

כבר שכחת איך מייקל דחף את ראסל?
מה זאת אשמתו של לברון שהשיפוט לא היה טוב? איך אתה יודע שהוא לא מנצח בכל מקרה?

לברון היה בקליבלנד 7 שנים. ובכל השנים הללו כל מה שהם הביאו זה מו וויליאמס בערך.

זה לא הלייקרס, שיקאגו בוסטון או כל מועדון אחר עם אנשים שחושבים על בניית קבוצה ויש להם חזון ויכולות לממשו.

זוהר 23 ביוני 2012

גיא זהו ? "הדחיפה של מייקל" שהיא כול כך גבולית כי מכול זווית זה נראה תוצאה אחרת.
באותה נימה זה כמו הדחיפה המפורסמת של ר'גי מילר על ג'ורדן שלא נשרקה…
אפילו ראסל עצמו אמר בסוף שזו לא הייתה ממש דחיפה… אבל מעבר לזה אין ספק על הניצוחות של הבולס.
רוצה כמה דוגמאות שמיאמי נהנו ?
1) http://www.youtube.com/watch?v=NcNBqz1WyeE
תחליף את העבירה הזו לכול שחקן אחר בליגה ומדובר פה בטכנית 2 ולפחות הרחקה מ 2 משחקים, ואם זה היה רון ארטסט אז כנראה הרחקה לכול החיים…
אבל השופטים / הליגה ידעו שההרחקה של וויד משאר המשחקים תסיים את הדרך של היט בפלייאוף.
2) http://www.youtube.com/watch?v=fpI06hPoF34
השריקה הקריטית שלא נשרקה במשחק ה 2 על רונדו. ובעצם עלתה להם בסידרה… ומיותר לציין את הטכניות שהדביקו לבוסטון, כמו ששרקו לדוק ריברס וריי אלן.
מיאמי מגעילים מהסיבה שהם בוכים לשופטים כול הזמן ולא שורקים להם כלום ולעומת זאת ליריבות שלהם צצות טכניות.
3) http://www.youtube.com/watch?v=bJaWMsi9GQw
לברון עושה עבירה ברורה ויש דממה, לאחר המשחק בספורטסנטר סטיב ג'אבי (השופט המפורסם שפרש) אומר שאין ספק שהייתה עבירה פשוט מאוד פיספוס של השופט שעומד ממש מולם…
ומיותר לציין את העבירות שהדביקו לדוראנט שלא היו ולא נבראו…

עכשיו לתירוץ הזה שהביאו ללברון בקליבלנד רק את מו ווילאמס זה תירוץ עלוב כי ב 2008-09 הם הפסידו בגמר המזרח עם המאזן הכי טוב בליגה.
ב 2009-10 הם הפסידו בסיבוב השני לבוסטון שוב פעם עם המאזן הכי טוב בליגה.
אז קשה להגיד שהקבוצות לא היו טובות.

לא הייתה אף פעם קבוצה שכול היריבות שלה אמרו שהם בוכים

זוהר 23 ביוני 2012

לא הייתה אף פעם קבוצה שכול היריבות שלה אמרו שהם בוכים לשופטים כמו מיאמי וראו בפלייאוף האחרון כמה זה נכון… ראה תגובת רונדו http://www.youtube.com/watch?v=7wkOH_WR8mg
אי אפשר שלא להעריך כנות.

אין לי בעיה לפרגן למנצחים, בתור אחד שאוהב את משחק הזה אם אתה באמת טוב אז אתה ראוי לההערצה והערכה.
כול האלופות לקחו אליפויות כי הם באמת שיחקו נכון ועל זאת נותר רק לעמוד ולהריע.
לצערי ולשאר הרבה מאוד אנשים בעולם זה המקרה עם מיאמי…

אודי 22 ביוני 2012

לברון שחקן מצוין אין ספק שהוא מפתיע כל פעם מחדש בחכמת המשחק שלו. 13 אסיסטים בלי הרבה התקפות מתפרצות אלה מתוך המשחק המסודר. אמרתי כבר עבר ואומר שוב מיאמי ניצחה בזכות המשחק הקבוצתי שלה.
גם בלרון לא יכול לנצח לבד אף אחד. ראינו בקליבלנד.
חוץ מזה מישהו יודע להגיד באיזה גיל גורן לקח את האליפות הראשונה שלו?

אלעד 22 ביוני 2012

איזה גורן – אור גורן? נראה לי הוא היה איזה בן 18 כשגבת/יגור ניצחה את מכבי בגביע

אסף כתפיים רחבות 22 ביוני 2012

כמו שאמרו כאן רבים וטובים ללברון יש צוות מסייע אדיר!!וויד למי ששכח היה עד לפני שנתיים טופ 3 יחד עם קובי ולברון וגם היום הוא טופ 5!!פשוט לברון קצת מזיז אותו הצדה..בוש זה שחקן של 25 ו10 בכל קבוצה ועשה את זה בטורונטו..טופ 5 במספרי 4 בליגה…צ'למרס נהיה מיום ליום יותר מרכז לגיטימי בנבא..ובאטייה שהוא שחקן משלים שפשוט מחבר תקבוצה..ואנתוני והאסלם ונוריס קול חבורה של רול פלייר מצויינים!!אנשים שוכחים את זה!!הקבוצה הכי טובה בליגה.נקודה.
3.איך פיני גרשון אמא פעם "מי שהולך לישון עם ילדים שלא יתפלא בבוקר שהוא קם רטוב"..אוקלהומה צעירים אין מה לעשות,אבל הם עוד יקחו אליפויות..קבוצה מדהימה שהיה חסר להם תגרוש ללירה(וזה גם מה שהיה חסר לליקרס בסדרה נגדם)בכדורסל בטח ברמות האלה סל אחד משנה סדרה שלמה!!

אסף כתפיים רחבות 22 ביוני 2012

כמו שאמרו כאן רבים וטובים ללברון יש צוות מסייע אדיר!!וויד למי ששכח היה עד לפני שנתיים טופ 3 יחד עם קובי ולברון וגם היום הוא טופ 5!!פשוט לברון קצת מזיז אותו הצדה..בוש זה שחקן של 25 ו10 בכל קבוצה ועשה את זה בטורונטו..טופ 5 במספרי 4 בליגה…צ'למרס נהיה מיום ליום יותר מרכז לגיטימי בנבא..ובאטייה שהוא שחקן משלים שפשוט מחבר תקבוצה..ואנתוני והאסלם ונוריס קול חבורה של רול פלייר מצויינים!!אנשים שוכחים את זה!!הקבוצה הכי טובה בליגה.נקודה..איך פיני גרשון אמא פעם "מי שהולך לישון עם ילדים שלא יתפלא בבוקר שהוא קם רטוב"..אוקלהומה צעירים אין מה לעשות,אבל הם עוד יקחו אליפויות..קבוצה מדהימה שהיה חסר להם תגרוש ללירה(וזה גם מה שהיה חסר לליקרס בסדרה נגדם)בכדורסל בטח ברמות האלה סל אחד משנה סדרה שלמה!!

גיא 22 ביוני 2012

בוש לא היה שנה שעברה השחקן הכי אוברייטד בליגה? ווייד לא היה קרוב יותר ליכולת הטופ 3 שאתה מדבר עליה?

גם בראה היה שנה שעברה מהיום להיום רכז לגטימי בליגה. מה הוא עשה השנה?

ספאלושה, איבקה, פרקינס ופישר לא רול פליירס טובים?

תן קצת קרדיט, ההיט פשוט שיחקו חזק בשני צידי המגרש.

אסף כתפיים רחבות 22 ביוני 2012

ועוד משהו שאני כבר לא יכול לסבול זה הקטע שמכתירים שחקן לפי העונה האחרונה שלו…זה מה שהיה שנה שעברה עם נוביצקי שפלייאוף אחד גדול פתאום הפך לשחקן הטוב בליגה אחרי שורה של כשלונות!!וזה מה שהיה עם וויד ב2006 אחרי שלקח אליפות אמרו שהוא הטוב בליגה..אז לא ולא..גם היום לברון לטעמי לא השחקן הטוב בליגה..אם דוראנט היה לוקח אז הוא היה השחקן הטוב בליגה לא??ואם קובי היה לוקח אז גם הוא היה לא??שלא לדבר על נוביצקי שהיה לוקח פעמיים רצוף!!לפי דעתי קובי גם בגילו עדיין השחקן הטוב בליגה…הדבר הכי קרוב למייקל ג'ורדן( משתווה אליו באספקטים מסויימים ואף עולה עליו)שעשה פלייאוף אדיר גם מבחינת סטיסטיקה 30 5 ו4 וגם מבחינה מנהיגותית שניסה לדחוף תקבוצה שלו אבל הם פשוט היו רעים בפלייאוף בעיקר גאסול ושני הרכזים בלייק וסשנס..דוראנט שחקן אדיר ויש לו דברים שלא היו לאף אחד בעבר בגובה הזה אבל עדיין חסר לו תקילר אינסטינקט של לקחת סדרת גמר..לא מספיק רע…והחולשה הכי גדולה שלו זה הכוח הבחור חלש!!לברון פשוט נכנס בו וקלע סלים בכיף שלו..ולברון הוא באמת חיה וקומבינציה שלא הייתה מבחינה אתלטית וכוח אבל אין לו תקליעה האבסולטית ששייכת לגדולים ביותר…ואם הוא לא עובר למיאמי הוא לא היה זוכה בשום אליפות…בכל מקרה שלושתם פחות או יותר באותה רמה…די להכתיר מלכים כל שנה ושנה..תחשבו על זה

גיא 22 ביוני 2012

אסף איך אתה יכול לשים את הראש בחול ככה?

המדד שלך לכך שקובי הכי טוב זה הממוצעים שלו (של לברון עולים על שלו בכל אספקט וגם באחוזי קליעה) וזה שהוא "ניסה" לדחוף אתה הקבוצה שלו ולא הצליח (לברון היה שם כל פעם שמיאמי היו עם הגב לקיר עם משחק קרוב לשלמות)

אז למה קובי הכי טוב?

rami Portland 22 ביוני 2012

in the DRAFT of all time I would never pick lebron in the top 20
cause I know he won't stay there .

he's a great player of course ,but please stop comparing to MJ.
people forget MJ quit for 2 years when he was at his best .he won 6 ,it could have been 8 if he just keep play and even 9 if stay for the 99' season .

very PHONY article bt"w. how suddenly everyone here became biggest lebron fan .he's a great player and deserve congratulation but can you writers be just a little bit LESS PHONY ???

אמנון 22 ביוני 2012

בארה"ב מתחילים המבחנים לאולימפיאדה בשחייה ובאתלטיקה קלה.
שווה לעקוב אחר התחרויות הללו.
שחייה:
http://www.usaswimming.org/DesktopDefault.aspx?TabId=2124&Alias=Rainbow&Lang=en

אמיר 22 ביוני 2012

כמו שכתבו כאן , כאילו אתה מכיר את לברון וקובי ומחליט ישר על האופי שלהם . זו בורות , בדיוק מכו שעושים עול לכריסטיאנו רונאלדו וכל מי שהיה איתו בקבוצה אומר עליו רק מילים טובות , אבל עדיין תווית השחצן נתקעת עליו.

ולהשאר צנוע ? מסי נתון על פי 100 יותר לחץ מלברון אבל נשאר צנוע ( ואני בין השונאי ברצלונה הגדולים שתמצא ) .

martzianno 22 ביוני 2012

גם אני כתבתי מעל במה זו שאיאלץ לאכול את כובעי אם לברון ייקח השנה – ואני נאלץ.
יש שלב בחייו של ספורטאי, טוב ככל שיהיה, בו הוא הופך מילד לגבר וזה שלב מרגש. בטח אצל שחקן כמו לברון, כששנים הפוטנציאל זועק לשמיים.
יש תחושה שגם המקבילה הכדורגלנית שלו, רונלדו עובר תהליך דומה.
כולנו נרוויח…

אבו צ׳יצ׳ריטה 23 ביוני 2012

יפה מאד. השורת על המעבר מתיעוב לחברון להערכה ואחר כך אפילו להיות בעדו מתארות תהליך שעברתי גם אני

Comments closed