הניסוי הגדול ביותר בתולדות הכדורגל הישראלי

מניות רבותיי מניות

 

לנגד עינינו, בשעתו הקשה והנואשת של הכדורגל הישראלי, יש ניסיון של אוהדים בהפועל ת"א ובבית"ר ירושלים לרכוש מניות של המועדון ולקחת חלק פעיל בבעלות על הקבוצה.

זה מה שנקרא – לבוא ממקום של אהבה.

הנה לינק להצטרפות לרכישת המניות בהפועל: http://www.haadumim.com/ (אוהדי בית"ר – תוסיפו לינק לאתר רכישת מניות של קבוצתכם).

נכון, ניסויים בקנה מידה קטן הרבה יותר כבר נערכו – בליגות הנמוכות בכדורגל (הפועל קטמון, מכבי קביליו יפו) ובכדורסל (המודל הנפלא של הפועל ת"א), אבל בליגה של הכסף הגדול ובספורט הפופולארי ביותר, בליגת העל של הכדורגל הישראלי. אנחנו עומדים אולי לפני רגע היסטורי מרגש.

המודל שראוי להעתיקו הוא בוודאי לא מודל הפרמיירליג הבעייתי, לא מודל הסרייה A השוקעת ולא מודל הליגה הצרפתית הכושל.

רק מודל ראוי אחד יש לליגת כדורגל וזהו מודל הבונסליגה. הליגה בה אף קבוצה לא מפסידה סכומים גדולים, כמעט כל הקבוצות מאוזנות תקציבית ויש גם לא מעט מועדונים רווחיים. באיירן מינכן אמנם רשאית להשוויץ בנתון המדהים שהיא סיימה את כל 19 השנים האחרונות ברווח תפעולי. אבל גם מועדונים בינוניים בבונדסליגה נמצאים ברווחיות בזכות ניהול הליגה והקבוצות.

ולמה זה קורה? בראש ובראשונה בשל מעורבות האוהדים. לבונדסליגה יש את הקהל הכי טוב ונאמן, ממוצע הצופים בליגה הגבוה בעולם (42 אלף בממוצע למשחק), והם אכן ראויים להכי הרבה אצטדיוניים מפוארים ברמה הגבוהה ביותר. האוהדים האלה מאוגדים חזק בארגוני אוהדים רשמיים. ובעלות פרטית במועדון גרמני קיים לא יכולה לעלות על 49% מהמניות. במילים אחרות: כל מועדון נמצא ברשות האוהדים – יש לנציגיהם לפחות 51% מהמניות ומשמעות וחשיבות בניהול.

מועדונים לא יכול לעלות מחירי מנויים וכרטיסים למשל על דעת עצמם ללא הסכמת האוהדים. ארגון אוהדים שמאגד את אוהדי כל הקבוצות יושב עם מנהלי הליגה ונשיאי הקבוצות בישיבות החשובות ביותר בהם מחליטים יחד עם מדיניות, תקנות והשלמת עסקאות שקשורות לליגה.

כל זה נראה חלום רחוק ורטוב. ליגת העל בישראל היא המוצר הכי רחוק ועלוב ביחס לבונדסליגה. מעט צופים, מעט אצטדיונים ראויים, ניהול כושל, מפסידים בלבד.

אז נכון, ממילא בישראל בה הכדורגל הוא לא חלק מהתרבות (מקסימום חלק שולי ומסריח מתת-תרבות). ולכמה מועדונים בארץ כבר יש בסיס אוהדים מספיק רחב כדי לקנות מניות ולקחת חלק בבעלות?

אבל אם יש סיכוי לשינוי משמעותי כלשהו, ולו באווירה הכללית, שידחוף את הכדורגל הישראיל קדימה זה יתרחש אך ורק עם מעורבות גדולה יותר של אוהדים.

לכאורה זה טריוויאלי. הכדורגל שייך לאוהדים. שחקנים ומאמנים ובעלים באים והולכים, אוהדים נשארים לעד. אבל עובדה שעד היום זה לא קרה. עסקנים ואנשי עסקים בעלי אמצעים רכשו וניהלו קבוצות, ובמקרים רבים מאוד הם עשו זאת מבלי להבין לליבם של האוהדים. ומה שבאמת חשוב להם.

טוב, לא פשוט לאוהדים להיכנס לכדורגל. זה הרי עסק אמוציונלי שמפסיד כסף על בסיס קבוע. מה עוד שמרבית אוהדי הכדורגל, בניגוד לחובבי אופרה, הם אנשי מעמד הביניים והמעמד הנמוך. והנטל הכלכלי בישראל כבד מאוד ממילא.

אבל יש כאן ניסיון מרגש וחשוב. בבית"ר האוהדים לקחו עצמם בידיים בניסיון להציל את הקבוצה השוקעת שלהם שאיבדה כיוון בשנים האחרונות כשהיא בידיו הרופסות של ארקדי גאידמק, ועם כל מיני תמהונים נוספים שרחשו ובחשו בענייני המועדון.

בהפועל זו הזדמנות אמיתית, כי אוהד אמיתי ומסור של המועדון, חיים רמון, מוביל מהלך. מיוזמתו הוא מנסה לקרוא ולצרף אוהדים.

אז אם אתם אוהדים של בית"ר או הפועל, אני חושב שהאפשרות לקנות מניה (במחיר סביר) היא זכות גדולה. לא אגיד שזו חובה מוסרית כמובן, כל אחד יעשה בכספו את השיקולים האישיים הנכונים שלו בהתאם לסולם העדיפויות ויכולותיו. אבל יש כאן אפשרות ליצור משהו חדש, נכון ולשם שינוי אמיתי.

בתקווה שנראה דברים דומים במועדונים גדולים ובינוניים אחרים בישראל. במהרה בימינו…

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

 

חרפה, כלימה וזוועה
קבוצה עם פילוסופיה (סוף הלינסאניטי)

No Comments

אבישי 17 ביולי 2012

מי לבית"ר – לכאן!
http://www.amutabj.co.il

עידו 17 ביולי 2012

תוסיפו את אתר האינטרנט של העמותה של בית"ר בכתובת http://www.amutabj.co.il או דרך המוקד הטלפוני שהועמד לרשות המיזם 03-9411175

Yavor 17 ביולי 2012

Does anybody else find this funny that the number starts with 03?

צור שפי 18 ביולי 2012

LOL big time. GREAT

רומן 17 ביולי 2012

השאלה היא – למה אתה חושב שאנשים שהתנהלותם הכלכלית שלהם מובילה אותם למינוס בבנק, יצליחו להתאגד ולאביא ביחד ארגון למצב של רווחיות, משהו שהם לא מצליחים לעשות בחשבונותיהם הפרטיים?

יש לי תחושה שהגרמנים לא חיים באוברדראפט. יש לי תחושה שהגרמנים לא מעלים את אחוז הגרעון מ1.5 ל-3. יש לי תחושה שהמודל הזה ייכשל בארץ, כיוון שישראלי לא יודע לנהל את ההוצאות שלו בהתאם להכנסות שלו, לא כפרט ולא כחבר בארגון.

נהיה יוון הרבה לפני שנהיה גרמניה.

אנונימוס 18 ביולי 2012

אפשר לחשוב שקבוצות כדורגל בארץ הן הארגונים היחידים בהיסטוריה בישראל שמנפיקים מניות לציבור.

ארז (דא יונג) 17 ביולי 2012

50+1, ולא 51% (כלומר, חמישים אחוז מהשליטה פלוס עוד קול אחד) תיקן אותי זנדר פעם שעברה ואני מעביר את זה הלאה.

אזי 17 ביולי 2012

אני לא מבין איך זה עובד?
נניח קניתי מניה, עכשיו איזה שליטה יש לי בקבוצה?
הרי לי כפרט, או לשער 5 כקבוצה של אנשים אין שום סיכוי להצליח להגיד דעה שתתקבל.
אז מה? מקימים מועדון אוהדים? והעומד בראשו הוא השולט בקבוצה?
ומי בוחר אותו? האוהדים?
ואז בעצם הרעיון הוא שהאוהדים בחרו את יו"ר הקבוצה ולכן הם יהיו מרוצים מהבחירות שלו?

משהו כמו שפעילי מפלגת העבודה בחרו את ברק לעמוד בראשם ועכשיו הם מרוצים?
או כמו שפעילי קדימה בחרו את מופז לעמוד בראשם ועכשיו הם מרוצים?
או שרוב העם בחר את ביבי לעמוד בראשו, ועכשיו אנשים מציתים את עצמם מרוב שהם מרוצים?

פוליטיקה זה רע.

אף פעם לא הבנתי מה זה קבוצה ששיכת לאוהדים..

אשמח לשמוע הסבר כי כרגע אני פסימי.

*התגובה מבוססת הפועל אבל באותה מידה מופנת לבית"ר. אני בכלל אוהד מכבי

MG 17 ביולי 2012

אזי, התשובה בגדול היא – כן.
אין מודל אחר. לא מעלים כל החלטה כמו מה אוכלים לארוחת צהריים והיום ואפילו לא האם לרכוש שחקן זה או אחר במחיר מסוים.
בגדול הרצון הוא לנהל קבוצת כדורגל כמו חברה עסקית בשינויים המתחייבים. בהתאם לתקנון בעלי המניות יבחרו את חברי הדירקטוריון והם ימנו יו"ר ומנכ"ל באישור האסיפה הכללית. למעט החלטות ספציפיות שהתקנון או חוק החברות יקבעו שמחייבות אישור האסיפה הכללית או הדירקטוריון ההחלטות יתקבלו ע"י המנכ"ל יהיה נתון לפיקוח הדירקטוריון וועדותיו (לרבות ועדת הביקורת, שתעשה שימוש במבקר פנים).
אפשרות שניה היא בחירת נשיא שאצלו מרוכזות מרבית הסמכויות, אבל אז אתה נתון לגחמותיו של אדם יחיד. מצד שני במצב שכזה אין בירוקרטיה.

אבי 18 ביולי 2012

אזי: כנס ללינק שלוינטל שם וקרא את התקנון שמסביר בדיוק את המוסדות של העמותה, חלקם מכח החוק וחלקם מותאמים לצרכים של קבוצת כדורגל. התחושה היא שהמוסדות נבנו טוב ונכון תוך התבוננות ולמידה ממודלים אחרים בעולם (לדעתי דומה למדי לקבוצות בגרמניה).
לגבי פוליטיקה, עליך להבין שהיא חלק אינהרנטי בהתנהגות אנושית ובוודאי בדמוקרטיה שמחייבת משיכת קולות ויצירת קואליציות.

בית"רי 18 ביולי 2012

היתכן והקומוניסטים הפכו עורם??

בעוד שבתקנון עמותת אוהדי בית"ר ירושלים מפורש כי לכל חבר יהיה קול אחד זהה למשנהו, כל חבר נדרש לשלם סכום זהה.

עמותת אוהדי הפועל הלכו על מודל שונה: בעל המאה הוא בעל הדיעה.
כל אחד יכול לתרום סכום אחר וכלל שהחבר יותר כך יש לו קולות רבים יותר. זאת אומרת במילים פשוטות למי שיש יותר כסף הוא קובע.

אוהדי הפועל התאהבו בקפיטליזם בעוד שבית"ר מניפים בגאון את דגל הדמוקרטיה!!

תומר חרוב 18 ביולי 2012

באמת לא מובן הדבר הזה. קשה לבוא בטענות למהלך שבסך הכל הוא חיובי ועדיין זה נראה לי קצת מעוות שאוהד עשיר שווה יותר מאוהד עני.

אנונימוס 18 ביולי 2012

מצב מצער אבל נראה שהמציאות הכתיבה את המודל הזה (שקיים בעולם אגב).
יש סכום די גבוה שצריך להגיע אליו תוך פרק זמן קצר כדי לרכוש את הקבוצה מטביב.
הסיכוי להגיע אליו מהרבה מניות קטנות הוא אפסי.
אם אני מבין נכון צריך לגייס בשלב ראשוני בסביבות 6 מיליוני שקלים.
אפילו ב500 שקל למניה, המחיר הנוכחי, זה מצריך למעלה מ10000 קונים. זה אולי אפשרי תיאורטית, אבל מעשית קשה לראות את זה קורה.
בטח לא תוך פרק זמן קצר ובנקודת הזמן הנוכחית כשמדובר במודל חדש ולא מוכר עבור ציבורי אוהדי הכדורגל, שאנשים חשדנים מאד כלפיו.

MG 18 ביולי 2012

בית"רי, השאלה עם אתה רוצה להתנהל כמו עמותה או כמו חברה עסקית.
אני לא מתכוון להביע את דעתי מה עדיף לקבוצת כדורגל (אם וכאשר מכבי חיפה תגיע למצב זה אנקוט עמדה).
להלן פירוט המצבים:
1. עמותה – חברי העמותה משלמים דמי חבר שנתיים, אשר מקנים לכל חבר בעמותה זכויות שוות.
2. חברה – החברה מנפיקה כמות מניות מסויימת, כאשר לכל מניה זכויות הצעבה בהתאם לתשקיף. כל משקיע רשאי לקנות מניות עד לכמות של 100% או עד לכמות שתקבע ע"י התקנון או הרגולטור.
בחברה קיים יתרות עסקי וארגוני בעוד שעמותה שוויונית יותר.

תומר חרוב 18 ביולי 2012

אבל הפועל הגדירה את עצמה כעמותה ולא חברה עסקית, היא נרשמה כעמותה.

MG 18 ביולי 2012

סע' 21 לחוק העמותות – הצבעה: "באסיפה כללית יהיה לכל חבר קול אחד וההצבעה תהיה אישית, והכל אם אין בתקנון הוראה אחרת לעניינים אלה".
אכן בעמותת האוהדים של הפועל ת"א בחרו לנסח תקנון אשר מורה אחרת לעניינים אלה.
לעניות דעתי העמותה יורה לעצמה כדור ברגל, כיוון שמשקיע בודד יכול להגיע לשליטה בעמותה וכך לשליטה בקבוצה, כלומר להיות בעלים יחיד תוך שהוא עושה שימוש בכספים של שאר חברי העמותה.
רוצה לומר שאם לאדם יחיד יש 50%+1 מקולות ההצבעה של העמותה ולה יש 50%+1 מקולות ההצבעה של הקבוצה, אזי שהוא בעל שליטה בקבוצה.
יתכן והעמותה צריכה להגביל פלוני או פלוני ואלמוני הפולעים במסגרת הסכם הצבעה עד לכדי 1 – 50% מקולות ההצבעה של העמותה.

אבי 18 ביולי 2012

לא מדויק. ישנה הגבלה כל כמות המניות שאוהד אחד יכול לקנות: 20 מניות "חבר אדום" (10,000 ש"ח) יקנו לרוכש תואר "חבר כבוד", 200 (100,000 ש"ח) "חבר זהב" ומקום אוטומטי במועצה, 800 יעניקו את התואר "חבר נשיאות הכבוד", מקום במועצה ונשיאות כבוד. חברי זהב ונשיאות כבוד שמקומם במועצה מובטח לא ישתתפו בבחירות. המשמעות היא שברגע שקנית את מקומך למועצה או לנשיאות אינך יכול להשפיע יותר. הכח כן מוגבל.

MG 18 ביולי 2012

אבי שים לב,
בוא נניח שלעמותה בשלב הראשון יש 20 חברי זהב (בין אם 5 מתוכם נשיאי כבוד או לאו), ו-999 חברים רגילים (אדום וכבוד).
999 החברים הרגילים מתחלקים באופן הבא:
994 דמי חבר מינימאליים (500 ש"ח כ"א) – 994 זכויות הצבעה.
5 בני משפחה אחת (99,500 ש"ח כ"א) – 995 זכויות הצבעה.
במקרה זה המשפחה תשלוט במינוי מרבית המועצה (25 חברים מתוך 45) ובעצם תשלוט בעמותה ובקבוצה.
אמנם זה מקרה קצה, אך דע לך שמשקיעים בחברות הרבה יותר גדולות ומבוקרות מעמותה זו נפלו במקרה קצה הרבה יותר קיצוניים.
בקיצור, לעמותה למנוע אפשרויות שכאלה.
אגב, יכול להיות שאני טועה ופספסתי משהו בתקנון – אודה לך אם תתקן אותי.

אבי 18 ביולי 2012

MG: אכן זהו מקרה קיצון לא סביר בעליל אך אנסה לענות. היות ונבחרים 25 מועמדים ובדוגמה שהצגת ישנם רק 5 אנשים, שיכולים למנות רק 5 אנשים (20%) וזאת על אף ששמו מחצית מהכסף (בניטרול חברי זהב). אגב, גם אם נכפיל את הדוגמה שלך פי 5 עדיין זה לא יתן להם שליטה מוחלטת בבחירות (עליהם לפצל את קולותיהם ולא בטוח שהאוהדים יעשו כן).

אבי 18 ביולי 2012

בקריאה נוספת של תגובתך אני מבין שכוונתך היתה שגם חברי הזהב הם מאותה משפחה. כלומר 20 חברי זהב + 5 חברים נבחרים.
בדוגמתך אותה משפחה (חמולה מילה טובה יותר ;-) שילמה 2 מליון על 20 חברות זהב + חצי מליון (עיגלתי מעט) על חברויות כבוד, בעוד ששאר האוהדים שילמו חצי מליון ש"ח סה"כ.
כלומר האוהדים שילמו 1/6 מהכסף וקיבלו 20/45 מהמועצה. אמנם מיעוט אך עדיין הרבה יותר שליטה מאשר חלקם היחסי.
למעשה בדוגמה שלך ישנה משפחה שקנתה את הקבוצה ונעזרה בתרומה צנועה של האוהדים, אך "זכתה" למיעוט קולני.
אגב, כפי אתה יודע ודאי טוב ממני גם על פי חוק החברות וגם בדמוקרטיה קיימים חוקי שאמורים להגן על מיעוט מעושק הרוב.

MG 18 ביולי 2012

אבי, לא התכוונתי שגם חברי הזהב הם מאותה משפחה. התכוונתי שאותם 5 ימנו 25, אבל למעשה אלא יהיו עושי דבריהם.
בוא אתן לך דוגמא: אתה מכיר את משפחת גרדינגר? זו משפחה חיפאית שמחזיקה ברשת בתי הקולנוע רב-חן וברשתות בתי קולנוע במזרח אירופה.
כל שנה הם רוכשים 10-20 מינויי זהב ליציע הכבוד במשחקיה של מכבי חיפה.
משפחה כזו יכולה בנקל להעמיד 20*99,500=1,990,000 ש"ח שהם שווי ערך ל=3,980 חברי מינימום.
לטענתי הוספת סעיף לתקנות אשר אומר שהסכמי הצבעה/שליטה אסורים מעל רף של 1 – 50% והסנקציה עליהם הינה שלילת החברות, חילוט דמי החבר וקנסות כבדים.
זה סתם סעיף שיגן ממקרה קצה ואין לו עלויות, אז למה לא?

בית"רי 18 ביולי 2012

MG אתה צודק ככה בדיוק צמחו הפירמידות של בעלי ההון בארץ.
מודל לא שיויוני ובסופו של דבר סופו לא להצליח.

אין מה לעשות יש ללכת על מודל השיויוניות!
כל אוהד קונה חלק שווה לרעהו ויש לו קול אחד שווה.
חברה, עסק, אדם בעל אמצעים, הרוצים לתרום יותר? אהלן וסהלן! אבל גם להם יהיה קול שווה.
ניתן לתת להם אולי הטבות נוספות ומיוחדות למי שתורם יותר אך מפה ולתת להם כוח רב יותר ע"י הכפלת קולות זה עיוות המציאות ודריכה על האוהד הקטן שתרם את חלקו!!!

איזה אירוניה- הפועלים הפכו עורם…

MG 18 ביולי 2012

כפי שאמרת נכון, הבעיה בחברות היא בד"כ במבני הפירמידה כאשר אדם ששולט ב-50%+1 ממניות חברה א' שמחזיקה 50%+1 ממניות חברה ב' שולט למעשה בחברה ב' על אף שהוא מחזיק רק 25% מהמניות.

אגב, אני מאד תומך בעניין חברות כבוד/זהב וכו' שמעניקות זכויות כמו קדימות ברכישת מינויים/כרטיסים, כניסה למתחם האימונים, כנסים עם ההנלה, הזכות להיות נוכח בישיבות דירקטוריון וכו', אבל לעולם לא זכויות שקשורות לניהול השוטף או לכח ההצבעה.

אבי 18 ביולי 2012

מה הקשר לפירמידות?
אני רואה הגיון רב בלתת לאנשים שמשקיעים יותר כסף גם יותר השפעה, עד גבול מסוים כמובן. מעבר לכך ישנם תפקידים בועדות מסוימות ששמורים לחברים אדומים (הדרגה הנמוכה) בלבד.

אזי 18 ביולי 2012

יש משהו שלא הבנתי (בלי קשר לאף אחת מהקבוצות) ואשמח אם תסביר.
יש קבוצות (הפועל, בית"ר או בעולם) שמגדירות את עצמן כחברה?
אבל אז הסכום המתקבל הוא חד פעמי, אי אפשר לנהל ככה קבוצה.

כאשר בעלים יחיד קונה קבוצה, הוא משלם את סכום הקניה, ואז כל שנה שם עוד מליונים לתקציב שוטף.
אם אוהד קונה מניה, זה כסף חד פעמי שנכנס לקבוצה. אוהד לא ישים עוד כסף כדי להביא שחקן חדש.
לא?

MG 18 ביולי 2012

ראשית כל ודאי שיש קבוצות כאלה. מכבי "אלקטרה" ת"א היא חברה בע"מ.
ביסוד ההנחה שלך חברות מנפיקות רק סוג אחד של מניות – מניות רגילות, אך לא כך הדבר.
חברות יכולות להנפיק מניות עם מועד פדיון (משהו בסגנון של אג"ח רק שבמקום ריבית יש דיבידנדים).
בוא נניח שכל מניה נמכרת ב-1,000 ש"ח, אך מחיר הפדיון שלה הוא 1 ש"ח. כמו כן, מועד הפדיון של המניה הוא שנה מיום הנפקתה.
אמנם הדבר דורש לא מעט פרוצדורה ועלויות, אך הוא בהחלט אפשרי.
מקוהה שעניתי על מה ששאלת.

אבי 18 ביולי 2012

שים לב שבעמותה של הפועל על האוהדים "לתחזק" את מניותיהם ולחדש את חברותם (בסכומים נמוכים יותר משמעותית מהמחיר הנוכחי).
אפשרות נוספת היא הנפקת מניות חדשות לאוהדים שידללו את האוהדים הקודמים (אלא אם הללו יחליטו לקנות מניות נוסםות ע"מ לשמר את חלקם היחסי)

מנחם לס 18 ביולי 2012

עמית, לא לוקח לי יותר משבוע להפוך לישראלי מכל הבחינות, ויש לי עוד חודש כאן להפוך לאלהים יודע מה. יש לי קרוב משפחה רחוק שנכדו בן ה-16 החליט לפני שנה ללמוד גרמנית, למד יום ולילה והיום הוא נשמע כגרמני מלידה,והוא הפך למכור על גרמניה של שנות 1938-1942, ועתה הוא יוצא לאיזה מפגש לימודים ביו חודש בגרמניה. אמרתי לבן דודי (דור שני) שמוטב שיברר אם זה לא מין דבר נאצי. ילד ישראלי, צבר, שיתעניין בזה?
לאן הגענו?

יש לי כמה חברים אוהדי בית"ר שנחשבים בוודאי לשיכבה היותר מסודרת בישראל. אחד רופא שיניים שבכה לי שלשום שעלה לו 380 ש"ח למלא דלק למכונית ה-SAS החדשה שלו. הוא ישקיע כסף במנייה? אולי אם היא תימכר ב-100 ש"ח. זאת מדינה של עשירים ועניים. העשירים יקנו מניות רק אם יחשבו שזאת דרך לעשות כסף, ועניים כמוך לא ישקיעו 1,000 ש'ח אפילו אם יאיימו עליהם בסכין.
זאת דרך מצויינת לעורר עניין ולהראות איכפתיות, אבל במדינה המתוסבכת הזאת (ואני בא פעם בשנה לראות את התסבוכת גודלת יותר ויותר) זה לעולם לא יעבוד. כל עניין המניות הוא עוד טופיק טוב לדהבאזר, כמו הטופיק של האברהמי הזה (שלא אשפיל את עצמי לקרוא) שכבר לפי הכותרת הראה לי לאיזה שפל האתר הזה מגיע. עוד פעם פן סטייט? זה עניין לישראלים המתגוררים בגרמניה? גם האמריקאים כותבים על איזה שהוא סקס אביוז בקבוצה גרמנית או אוניברסיטה גרמנית? אין מספיק בעיות כאן כדי שפן סטייט תהפוך פעמיים השבוע (גם דורפן) לטופיק המרכזי של דהבאזר?

אלעד (אחר) 18 ביולי 2012

דוק, מסכים אתך במאה אחוז!

אלעד אחד (ולא אחר) 18 ביולי 2012

חבל מנחם, ההפסד כולו שלך.
יש בפוסט של אברהמי דיון מאוד מעניין על פן סטייט, עונש המוות וההשלכות שלו. ואפילו קצת צחוקים על הדוק…

כריסטי ברטו 18 ביולי 2012

מנחם, אתה טועה לחלוטין, יש בארץ שלנו מספיק אוהדים שיהיו מוכנים לשהקיע סכומים גדולים עבור הזכות לנהל בפועל את עניני הקבוצה שלהם. עובדה שמזה חמש עונות שהפועל קטמון חיה ונושמת, ומאז שההתלהבות של השנה הראשונה דעכה מעט יש לנו בערך כ400-450 בעלי מניות שמשקיעים כל שנה אלף שקל בממוצע (מניית חייל עולה פחות, ישנם כאלו שתורמים יותר) עבור המועדון שהם אוהבים.

עמית לוינטל 19 ביולי 2012

מנחם, בגלל זה כתבתי שזה ניסוי.
ניסויים לא תמיד מצליחים. אבל בוא נראה, אולי תופתע.
ואגב אין לי מניות בפן סטייט. אבל מה אתה רוצה – הסיפור שם הוא לא נושא ראוי לדיון?
ב-ESPN וב-YAHOO לא ממש מתעלמים ממנו…

איתן אהרוני המלך 18 ביולי 2012

אני חושב שהגיע הזמן לפוסט שיסביר לחדשים את ההתנהגות של לס.
מנחם- אחרי שככה התרעת לא לקרוא את הפוסט של אברהמי עשיתי את מה שלימדו אותי, הלכתי לקרוא.
לאיזה חלק אתה מתנגד? לזה שהוא כתב שזה לא לעניין לעשות מין אוראלי בילד בן עשר? או לזה שזה לא בסדר שמנסים להשתיק את זה? או שאתה בכלל אומר שכל זה לא נכון?
אשמח להסבר או להפסקות ההצדקה של אנשי פן סטייט. למרות ובעיקר אחרי שסיפרת שהמקום ההוא חשוב לך יותר מלשאר קוראי הבלוג.

Comments closed