סיפור אחד ששם הכל בפרופורציות

ההחלטה של לוצ'ו גונזאלס

לוצ'ו גונזאלס

רציתי לכתוב על הרוח של ריאל מדריד, על כמה יאיא טורה שחקן עצום ובין הטובים בעולם בשקט, על מרסלו שהזכיר היום את רוברטו קרלוס בגדולתו ויותר מכך, על ההפי אנד של כריסטיאנו אחרי כל כך הרבה תסכול, על ג'ו הארט שהיה גיבור גדול עד שקרס תחת הלחץ המדרידיסטי ונכנע לשני כדורים שהיה יכול וצריך לקחת, על חגיגת בית השואבה של מוריניו שניצל בעור שיניו וכו' וכו'.

באמת לא זכורים משחקי פתיחת עונה (ושנה עברית) טובים מזה: 2-3 ענק בין שתי קבוצות מעולות שמתצמת את כל מהות המשחק. כדורגל זה משחק של "אילו לא היה קורה ככה אלא ככה…", ואילו קולארוב לא עושה 1:2, נדמה שהמשחק הזה נגמר ב-1:1 בלי דרמה סוחפת ומטורפת כזו בסיום. ואפשר לשחק בראש עם עוד מהלכים כאלה במשחק (אם יאיא טורה עושה 0:2 דקה 76…). וכדורגל זה משחק כזה של 0:0 ב-69 דקות, ואז 2:3 ב-21 דקות!

צפיתי במשחק בפאב בהולנד ששידר גם דורטמונד-אייאקס ומונפלייה-ארסנל במקביל. מישהו הציע לעבור להתמקד במשחקים אחרים שנופלים בהם גולים. אבל זה כל הקטע בכדורגל. שהחוק העיקרי הוא שאין חוקים. בעוד ארסנל ומונפלייה סיימו את התחמושת במחצית אחת (1:2), ריאל וסיטי שמרו הכל לשליש האחרון של המשחק.

***

ועקבתי אחרי שאר המשחקים. ראיתי שבאצטדיון מקסימיר בזאגרב, כבש לוצ'ו גונזאלס לזכות פורטו בניצחון החוץ על דינמו זאגרב. ואז שמעתי שממש לפני המשחק סיפרו ללוצ'ו שאבא שלו מת, והוא עדיין החליט לשחק, כבש וחגג כשהוא מצביע לעבר השמיים. שאפו.

עוד לא הספקתי לאמת את המידע הזה, ובכל זאת רק המחשבה על כך עוררה בי צמרמורת.

ברגע אחד שכחתי מכל מה שקרה בברנבאו. ההתרגשות עברה לממד אחד.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

זה שעולה וזה שיורד - סיכום מחזור שני
ליגת שוקי ההון: הולכים על כל הקופה

No Comments

DeVito 19 בספטמבר 2012

"מרסלו שהזכיר היום את רוברטו קרלוס בגדולתו ויותר מכך"
wtf?!
ראית פעם את רוברטו קרלוס משחק?

תומר חרוב 19 בספטמבר 2012

פרופורציות, אתמול הוא היה ממש טוב והזכיר את רוברטו קרלוס. לא הטוב ביות בכל הזמנים ומי זה בכלל רוברטו קרלוס, הזכיר.

יואב בורוביץ' 19 בספטמבר 2012

רוברטו קרלוס היה טוב יותר. אך במארסלו יותר כיף להסתכל.

אסף כלשהו 19 בספטמבר 2012

אתה בעצם אומר שמרסלו חתיך יותר?

אוהד הxלחות 19 בספטמבר 2012

הארט לא אשם בשער השלישי.קומפני התכופף כמו ליצן והטעה אותו.

מדריד היו בכמה רמות טובים מהסיטי והתוצאה מטעה.למעשה,וזו האמת (גם אם היא כואבת להרבה כאן) שתי קבוצות הטופ האנגליות שהן סיטי ויונייטד רחוקות שנות אור משתי קבוצות הטופ של הכדורגל הספרדי,ברצלונה וריאל.אגב,זה היה נכון גם אם ריאל לא היו עושים מהפך בחמש דקות,והסיטי הייתה מנצחת.

חזי 19 בספטמבר 2012

אכן פער גדול בין ריאל וברצלונה לאנגליות וגם ליתר הקבוצות במפעל. ואיזו סיומת למשחק!!!

כפיר 19 בספטמבר 2012

לא רחוקות שנות אור ולא בטיח.
אני אוהד ריאל ואתה לא יכול לקבוע שום דבר לפי משחק אחד.
סיטי באה להתגונן ולעקוץ והם עשו בדיוק את זה.
במשחק במנצ'סטר יש מצב שריאל גם תבוא להתגונן ולעקוץ.

משה 19 בספטמבר 2012

בגלל זה בעשר השנים האחרונות יש 3 זכיות לאנגליה ל-3 קבוצות שונות ו-3 זכיות לספרד שכולן שייכות לברצלונה ? זה בעיקר מעיד על עליבות הליגה הספרדית ושיהיה בהצלחה עם צפיה במשחקים כמו גרנדה-ברצלונה.
הייתי במקומך מנסה לחכות עד אחרי הגומלין ואז לכתוב מסקנות מיותרות ולא להיגרר אחרי משחק אחד.

אדם 19 בספטמבר 2012

דיבר מי ששתי הקבוצות המובילות בכדורגל הספרדי קנו את חצי מהליגה האנגלית – (פברגס, פיקה, מסצ'רנו, סונג, אסיין, מודריץ', רונאלדו, צ'אבי אלונסו, קרבאליו, אלביול)..

ערן קאלימי 19 בספטמבר 2012

הנה שיר שחיים חפר, אוהד יובנטוס ידוע, כתב בדקותיו האחרונות:

חבר'ה חבר'ה רגע רגע
באג'יו פירלו ודשאן
משחקים בכדורגל
עם מדים שחור לבן
הם גרשו משם את סיידורף
לא עזר להם זלאטאן
בוא נתפוס אותם, מונטרו!
ונתקע להם בישבן

לך ותקרא ותביא את דל פיירו לכאן
אי אפשר הוא בסידני
לך ותקרא ותביא את ויאלי לכאן
הוא אוהב רק את צ'לסי
לך ותקרא לרבאנלי
לזידאן ולטארדלי
לך ותקרא ותביא את דל פיירו לכאן
נו שיבוא כבר
תביט ותראה איך ג'יובינקו גדול
הוא יותר טוב ממסי
תביט ותראה איך ג'יובינקו גמד
הוא יקרע פה את צ'לסי
תסתכל עליו על מירקו
את הפנדל הוא יכניס פה
תביט ותראה איך שמרקיזיו מדהים
נו שיבואו!

תומר חרוב 19 בספטמבר 2012

גדול!!
מנחוס, אבל גדול.

MG 19 בספטמבר 2012

1. יורם ארבל לאחר השער של סיטי בדקה ה-85: "זהו שער הנצחון" – עוד אמרה לפנטאון מבית היוצר שלו.
2. אם ככה נראה אדם עצוב, אז לכולנו חסרה שמחה בחיים.

אזי 19 בספטמבר 2012

נכון שגם אם אני אעלה לשחק שם אז שגיא כהן ימצא משהו שאני עושה "בין הטובים בעולם"?

MG 19 בספטמבר 2012

אני לא בטוח לגבי זה, אבל הוא בטוח ימצא סיבה לכך שהחלטת להתמקם בדיוק ב-17 מעלות צפון-צפון-מערבית לקשר האחורי של הקבוצה היריבה, כיוון שאתה יודע שהזרת של הרגל היא האצבע הדומיננטית שלו.

אזי 19 בספטמבר 2012

כי אני "בין הטובים בעולם" בלעשות את זה…

אילה קרייזל 19 בספטמבר 2012

אכן מימד אחר. אני אישית התרגשתי, גם מהמשחקים אתמול וגם מהכתיבה שלך. מקווה שגם היום תהיה לנו כזאת תפוקה משובחת…

איציק 19 בספטמבר 2012

ועם כל הדרמות יש משהו לא בסדר בספוקט הזה כדורגל. כמו שריאל עשתה מהפך יכלה להפסיד, וזה היה שוד לאור היום. כדורגל זה אולי הספורט היחיד שבו הקבוצה הטובה בכמה רמות יכולה להפסיד. תומרו שזה גם היופי, אולי, אבל זה גם מאוד מאכזב. פוקס אחד, גניבה אחת, יום נפלא של השוער והקבוצה שבקושי עברה את החצי מנצחת. מה כל-כך ספורטיבי???
ועדיין אלו החוקים שכולם הכימו להם אז זה בסדר, אך… לא כל כך…

MG 19 בספטמבר 2012

בסופו של דבר אנשים מחפשים סוף שאינו צפוי מראש.
שים לב שבכדורגל, בליגות המקומיות, במרבית המקרים, האלופה היא זו שסיימה במקום הראשון.
אין צורך התערבות מלאכותית ע"מ ליצור עניין (סדרות, פלייאוף ושאר ירקות), כמו בענפי ספורט אחרים.
אי לכך ובהתאם לזאת ולמרות אחוז ההפתעות הגבוה, זה הכי ספורטיבי שיש.

איציק 19 בספטמבר 2012

לומר שהאלופה לרוב מסיימת במקום הראשון זה פשוט לחזור על מערכון הגששים שבין שלושת הראשונים יכולים להיות רק שלושת הראשונים…
אתה צודק שלטווח רחוק הקבוצה הטובה ביותר תזכה, רק בליגת האלופות אין טווח רחוק, ויש גמר וזה לא המצב. אינטר זכתה כשממש שיחקה מכוער ולא הגיע לה (למרות שאין מגיע). ליגת האלופות זה הכלאה בין ליגה לגביע ולכן המצב יותר פגיע.
קכדורגל כבוצות בונקר עם חלוץ מטרה יכולות לעשות עונה טובה, גם עם לא לזכות באליפות. מצב זה לא אפשרי בשום ספורט אחר כולל משחקי כדור עם שוער כמו כדוריד וכדורמים. אפשר לומר שזה גם היופי… אך יש גם צד שני לעניין.

MG 19 בספטמבר 2012

איציק, בוא ניקח לדוגמא את הליגה השניה באנגליה (הצ'מפיונשיפ למתחכמים שרוצים לכתוב שהשניה היא בעצם הרביעית). יש פלייאופ על העליה, כך שלא תמיד בין 3 הראשונים יש רק את 3 הראשונים…

Avigoal אבי בן דוד 19 בספטמבר 2012

אכן אביו נפטר כמה שעות לפני תחילת המשחק.
http://www.ole.com.ar/futbol-internacional/champions/Lucho-triunfar_0_776322680.html

קורא 19 בספטמבר 2012

סיטי עשתה לריאל מה שצ'לסי עשתה לבארסה, למרות שהייתי בעדה, מאנצ'יני שוב הוכח כפחדן (ונענש על כך) שלא השתמש ביכולות ההתקפיות של הקבוצה שלו (ויא-יא טורה שגומע את המגרש בארבעה צעדים עם הכדור ברגל)

ilan 19 בספטמבר 2012

איזה כיף זה כדורגל…

איתי 19 בספטמבר 2012

מוריניו ממשיך להרוס את הכדורגל.

למוריניו יש קבוצה בעלת פוטנציאל אדיר. הבעיה היא שהוא חונק אותם ואת המשחק. ריאל התחילו לשחק משוחרר ופתוח ברגע שהיו בפיגור וכשהוא העלה שחקנים התקפיים.

הוא פשוט הורס את המשחק. אפשר רק לדמיין איך היה יכול להראות המשחק אם הם היו מתחילים לשחק ככה מהתחלה ולא עם קישור דפנסיבי מלא.
הוא אמנם לא נתן לסיטי לעבור את החצי אבל גם לא ראינו כדורגל התקפי כלשהו מריאל.

MG 19 בספטמבר 2012

את זה אתה כותב עונה אחרי שקבוצה שלו שברה את שיאי הנקודות ושערי הזכות בליגה הספרדית.
מזל שאין צורך למתאם חיובי בין התגובה לעובדות…

DASH 19 בספטמבר 2012

לריאל היו הרבה התקפות מסוכנות (תראה בתקציר) לפני החילופים, פשוט אחרי היתרון של הסיטי ההגנה והקישור שלהם הרפו קצת מהלחץ (בעיה פסיכולוגית שנובעת מההרגשה שהם "עשו את שלהם") ונתנו להתקפה של ריאל לנוע יותר בחופשיות ליד השער שלהם. זה הכל. לא קשור למוריניו. ההפסד של הסיטי היה יותר באשמתם לדעתי מאשר גדולתה של ריאל/רונאלדו.

DASH 19 בספטמבר 2012

ואני חייב להוסיף שיש לי הרגשה שמאשימים יותר מדי בקלות את המאמנים ופוטרים את השחקנים מההתרחשויות במשחק. לדעתי דווקא שני המאמנים אתמול היו מצויינים. ריאל שיחקה מצויין עד הגול של הסיטי ושלטה ללא עוררין, למרות שלא כבשה. מאנצ'יני ביצע שני חילופים שהסתברו כבול פגיעה ונתנו לו את שני הגולים (דז'קו וקולארוב) ובצד השני מוריניו הגיב מהר ועשה חילופים שמאוד עזרו לו בהתקפה (בנזמה (גול), מודריץ ואוזיל). אז נכון שריאל ניצחו בסוף אבל ככה זה בכדורגל ולמרות שמאנצ'יני הכין את הקבוצה שלו מצויין למשחק (הלך על הגנה אבל זו הייתה המטרה שלו, לגנוב גול)השחקנים שלו פישלו.

איתי 19 בספטמבר 2012

אתה צופה בכדורגל או בסטטיסטיקה?
אתמול הוא עלה עם אסיין, אלונסו וח'דירה (הכי טוב) ולא נתן לסיטי לצאת להתקפה. בדומה לשיטה של ברצלונה. גם אחוזי ההחזקה היו דומים.
מבחינה התקפית, רונאלדו, ואח"כ גם די מאריה, בעטו כל פעם שהכדור הגיע אליהם לרגליים, מכל טווח.
וכן, לפתוח את הבונקר בלא בלא בלא.

כשהוא מגיע למשחקים מול קבוצות שמתקרבות, לדעתו, לרמה של ריאל, הוא קודם כל, ובעיקר, חושב איך לא לקבל. והוא משלם על זה מחיר באופן קבוע. זה הצליח לו עם אינטר. הפוטנציאל של השחקנים של ריאל לא דומה לשום דבר. אם הם ישחקו קצת יותר משוחרר, הם יתנו בראש לכולם (ואולי יקבלו קצת). אבל נראה כדורגל התקפי.

MG 19 בספטמבר 2012

שמע, אין לי נטיות לגבי ריאל (לא אוהב – לא שונא).
אני רואה לא מעט כדורגל ומכל הקבוצות שאני רואה היא זו שחושבת הכי הרבה קדימה (אולי למעט באיירן).
הכדורגל אטרקטיבי, נופלים במשחקיה הרבה שערים וההחזקה בכדור אינה מטרה בפני עצמה.
אם מאמן אחר היה מאמן אותם התגובות היו אחרות, אבל אין הזדמנות שניה ליצור רושם ראשוני…
למוריניו משלמים להביא תוצאות. אם הוא עושה זאת תוך כדי שהקבוצה שלו לא מפסיקה להבקיע וליצור מצבים – אשריהו.
נראה לי סביר מאד שאתה פותח עונה בליגת האלופות מול אלופת אנגליה (ודרג 2 בבית) במשחק ביתי שאתה חייב לנצח, לפתוח את המשחק באופן שינטרל את השחקן המרכזי של הקבוצה היריבה.
במבחן התוצאה, היה משחק מעולה (גם עד דקה 70), 5 שערים ואין ספור מצבים.
מי שיחפש תמיד ימצא…
או כמו שאתה שאלת – אתה צופה בכדורגל או בהרכבים???

מיכאל 19 בספטמבר 2012

תעשה טובה, לך לאתר של ספורט5, תראה את התקציר, מספיק רק של המחצית הראשונה ותבין שאתה טועה בגדול.
אתמול ספרתי לפחות 8 הזדמנויות מעולות של ריאל רק במחצית הראשונה, רק חוסר ריכוז, מעט מזל והופעה ענקית של הארט מנעו מהסיטי לרדת עם 2-3 חתיכות ברשת כבר במחצית הראשונה.
לי נראה שאתה זה שלא צופה בכדורגל, אלא מסתכל רק על טקטיקה נטו. אז מוריניו עלה עם 3 קשרים אחורים, אז? ריאל דרסה את סיטי אתמול בכל פרמטר ותקפה ללא הפסקה.
אם כבר, מנצ'יני הוא זה שעלה בהרכב הגנתי במיוחד.

כדאי שתתחיל לעקוב באמת אחרי משחקים של ריאל, לא ראיתי קבוצה יותר התקפית ממנה, הבעיה עם הקבוצה של מוריניו היא שהיא משחקת באופן סופר ישיר ופחות מבזבזת זמן על טקטיקות והחזקת כדור.
לא סתם הם שברו שיאי כיבוש ונקודות בעונה שעברה.

איתי 19 בספטמבר 2012

מסכים. הדבר הכי מטריד (אותי) במוריניו היא היעילות.
היעילות אצלו מעל הכל. גם מעל הכדורגל.
הוא צריך לנצח באופן הכי יעיל ובכל מחיר. זה כולל לגמור על קקה, זה כולל להעכיר את האוירה וזה גם כולל קבוצה שעוברת מהגנה לאיום על השער באופן הכי יעיל שיש.
ואני עדיין מעדיף את הכדורגל של באירן או של יובה. (סוג של יעילות אחרת, פחות אגרסיבית).

לגבי כמות השערים, שוב, זה נכון כאשר הם משחקים בליגה ומשתחררים אחרי הגול הראשון (או השני).

נמרוד 19 בספטמבר 2012

מי שפתח את המשחק היה מנצ'יני שהכניס את דז'קו ועבר לשחק עם חלוץ חוד אמיתי.מוריניו הגיב וסיים את המשחק עם ה-11 הכי טובים שלו למעט ראמוס, יכול להיות שעדיף לסיים את המשחק עם ההרכב הכי חזק מאשר להחיל איתו?

MG 19 בספטמבר 2012

אולי בכדורסל.
אל תסתמך על משחק אחד.
אם הההרכב הכי חזק יכול לשחק משחק שלם בקצב גבוה, תמיד עדיף לפתוח איתו.

YN 19 בספטמבר 2012

אני באמת לא מצליח להבין את האנשים שמבקרים את מוריניו..
הרי הוא ללא שום ספק המאמן הכי גדול בעולם הוא פשט גאון ברמות הגבוהות ביותר…איך אפשר להגיד שהוא בונקריסט או המשחקים של הקבוצה שלו לא אטרקטיביים מספיק זה שטויות, אין מאמן אחר בעולם שעשה את מה שאהוא השיג, וריאל מדריד משחקת את הכדורגל ההתקפי ביותר (הרבה יותר התקפי מבארסה עם ובלי גוארדיולה)…

עוד משהו שאני לא מצליח להבין זה את היגוואין, מה נסגר איתו אני חושב שהוא יכול להיות החלוץ הטוב בעולם רק אם היה מנצל 50 אחוז מהמצבי הבקעה שהוא יוצר לעצמו יש לו תנועה נהדרת ומיקום מצויין, רק שיתן כבר גולים הוא יכל לגמור את המשחק הרבה פעמים במחצית הראשונה…והרבה משחקים אחרים גם הוא פשוט בעייתי מול השער…אני כבר לא יודע מה עדיף חלוץ שיוצר לעצמו מלא מצבים אבל מחטיא או את בנזמה שבקושי זז במגרש אבל הוא צריך רק הזדמנות אחת כדי לכבוש

מרקו 19 בספטמבר 2012

תגיד, אתה בכלל ראית משחקים של הקבוצות שהיו לו לפני ריאל? הזכיה של אינטר בצ'מפיונס במיוחד, כשגם בגמר הם בנו בונקר ענק והתחיפרו בתוכו כל המשחק.
בריאל פשוט אין לו אפשרות לעשות את זה מבחינת המועדון ובכל מקרה זה גם לא חכם, עם שלל הכוכבים שעומדים לרשותו. אבל מה שמוריניו הכי יודע, וכנראה גם הכי אוהב, זה הגנה. לבנות הגנה יעילה וחכמה שבו כל שחקן יודע בכל שנייה בדיוק איפה לעמוד ומה לעשות כדי לעצור ולתסכל את היריבה. הוא עושה את זה ברמות גאוניות, אין ספק, אבל זה עיקר היתרון שלו. להשיג שיאי כיבושים עם סגל שכלל את רונאלדו, בנזמה, היגואין, די מריה וקאקה זה פחות מרשים כהישג של מאמן.

יונת דשא 19 בספטמבר 2012

אחלה פוסט. נהניתי מכל רגע במשחק של ריאל. כמה פעמים בשלוש שנים האחרונות שהיא חזרה משום מקום. זאת הסיבה שאני רואה כדורגל.

המיוחד פתח עם חדירה שטוב למשחק ההגנה בלבד. שחקן שיודע לעשות הכל חוץ מלבעוט ולכדרר. מצד שני רונאלדו עשה אתמול הגנה. פעם שניה שזה קורה לו, מוזר. את מרסלו תמיד אהבתי לראות על המגרש. לב ענק וכישרון גדול. העונה הזאת הוא יפרח. הפרפרים בבטן נרגעו.

ראמוס ישב ובצדק. מתחילת העונה עצוב יותר מרונאדלו. משחקן מוביל הפך לראש קטן. מריח כמו פוליטיקה של חדר הלבשה.

צ'אבי עדיין יעיל אבל עבר את השיא כבר לפני שנתיים. במקום להביא מישהו שינהל את מרכז המגרש וההתקפה, המיוחד בחר להביא גירסה משופרת של מריה או אוזיל. היה צריך לשכפל את מקאללה.

טיטוס פולו 19 בספטמבר 2012

איך אין אף תגובה על מה שאמר הכותב בקשר ל יאיא טורה ?
שחקני כדורגל גבוהים ששולטים ככה בכדור זה מרתק.
הוא ממש נהיה התקפי וכובש ככל שהוא מתבגר (בן 29)..
כבש בסיטי עונה שעברה(8 שערים) יותר מחמש עונות במדי מונקו וברצלונה יחד(7).

מעניין אם בברסה מצטערים קצת, אחרי הכל בנקודת הזמן הזו בוסקטס לא מגיע לו לעקב. מה שכן 4.1 מיל פאונדס בשנה וטורה בטח לא מתחרט.

red sox 20 בספטמבר 2012

לוצ'ו שחקן ענק, אישיות אדירה ואחד האנדר-רייטדים הגדולים בעולם בעשור האחרון. מקרה נדיר של שחקן שהיה מצוין בכל אחת מהקבוצות בהן שיחק, בלי יוצאת מן הכלל.
וכמו כל הגדולים באמת גם הוא עוד יחזור יום אחד לנונייס כשריבר תצטרך אותו, או לפחות לכור מחצבתו בפארקה פאטריסיוס.

אליל.

חמוס 24 בספטמבר 2012

לוינטל,
אני כותב באיחור מה, אולי עוד תראה את התגובה הזאת.
יש הרבה דרכים לעבד אבל. אני חושב שכל אדם בסיטוצאצייה הזו ראוי שיעשה מה שטוב בשבילו בלי להתחשב במה נראה נכון בעייני הסובבים. אני מקווה לטובת לוצ'יו גונזאלס שזו הדרך שלו להתמודד, כי אם עשה את זה למען ה'מולדת', כלומר האוהדים, המועדון, החולצה, ולא בשביל עצמו אני מרחם עליו. אני לא טוען שאין ערך להשתייכות ולאלטרואיזם על פני אגואיזם צרוף, יש והרבה, אבל בסופו של דבר הוא נועד לשרת את האושר הפרטי. בסיטואצייה הזאת נראה לי חד וברור מה קודם למה. כשאתה מהלל אותו, וזה הסבטקסט, לפחות בשבילי, אתה חוטא בדבר פופוליסטי ומסוכן, זה כמעט מעשה פשיסטי במובן שהמדינה (הקבוצה) נתפסת כערך עליון, ולא האנשים הפרטיים.

Comments closed