האם צריך מרתון בתל אביב?

וגם מחווה לגדול מכולם - אריק איינשטיין

 

לא ממש.

***

שיר לסופ"ש – אריק איינשטיין, הענק מכולם, מוציא אוסף חדש משיריו של יצחק קלפטר הגדול. והרי  חייבים מדי פעם להירגע עם אריק. אז הנה שיר של איינשטיין-קלפטר שאני מקדיש לרון חולדאי האיום:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ABSA CAPE APIC
געגועי ל"געגועי"

No Comments

דובי מילר 8 באפריל 2011

לוינטל – צריך מרתון בתל-אביב ואני מקנא בכל אלו שרצים שם כרגע. הייתי אמור לרוץ איתם והאכילס הדפוק הרס את התוכניות.
צריך מרתון בת"א כי הרבה יותר נעים לרוץ בסביבה עירונית מאשר בכבישים מסביב לטבריה, לדעתי. במסגרת הזמן שרצתי בו בטבריה, פעמיים, במשך חלק מהמזן פשוט רצים לבד במקום שומם וזה לא קל. לא קל לרגליים ולא קל בראש , לא בטוח מה הסדר הנכון.
אבל בעיקר חולדאי צריך מרתון בת"א.

עדי יותם 8 באפריל 2011

טיעון חזק.

חולדה קטנה 8 באפריל 2011

פאדיחה לא קטנה במרתון ת"א
http://www.sport5.co.il/HTML/articles/Article.1631.97706.html

דורון 8 באפריל 2011

לא עמית, לא צריך מרתון בתל-אביב.

וגם לא מצעד גאווה.

וגם חבל לפתוח את החופים לציבור כי זה צפוף ומלכלך.

ובוודאי שלא לפתוח את הנמל כי יש שם פקקים נוראיים.

בקיצור, זכותך כמובן למצב את עצמך כבטטת כורסה, אבל זה יכול וצריך להיות הפנינג ענק, צבעוני, שמח ואפילו מכניס לעיר ולתושביה כמה שקלים על הדרך.

יאללה, דבר עם נועם שיקח אותך לכמה לגים בפארק.

B. Goren 8 באפריל 2011

לייק.

לוינטל 8 באפריל 2011

יש ערים עם מסורת של מרתון, בת"א מקיימים אותו שנה כן שתיים לא. אין פה פוטנציאל למשהו טוב מעבר לסתימת כבישים. עובדה שרצינו הבכירים אפילו לא משתתפים בו.
גם מבחינת נופים ירושלים הרבה יותר אטרקציה.

דורון 8 באפריל 2011

עמית,

מסורת נבנית עם השנים. עד לפני 25 שנה המרתון בברלין משך כמה מאות או אלפים בודדים של משתתפים, כמו תל-אביב היום. מאז הוא התקדם, וכיום 40,000 הנרשמים ראשונים סוגרים את ההרשמה בערך חצי שנה לפני המרתון.

סתימת כבישים? חצי יום בשנה? אם ניו יורק יכולה להתמודד עם זה, אני מניח שגם יושבי בתי הקפה בתל-אביב יסתדרו.

לוינטל 8 באפריל 2011

סבבה דורון. מי זה נועם?

דורון 8 באפריל 2011

נועם שיזף, כותב בדה באזר גם :-)

גיימס סלט טורקי 8 באפריל 2011

עשית את הפדיחה שלך

עומר 8 באפריל 2011

לא צריך מרתון בתל אביב. יש כבר אחלה מרתון בירושלים.

דוד מירושלים 8 באפריל 2011

+1

פאקו 8 באפריל 2011

אתה טועה.

YB 8 באפריל 2011

למה מעניינת השאלה האם צריך או לא צריך מרתון בתל אביב?

DE 8 באפריל 2011

ואין התייחסות למשחקי הכדורגל המרתקים שנערכו אמש.
חבל.

Mr. Kate 8 באפריל 2011

ואיך נבנית מסורת?
לאט לאט אולי יבואו יותר ויותר רצים איכותיים, ברור שהיום זה נשמע בעיקר כמו גימיק. אין דבר נחמד כמו חסימת כבישים, חלום רטוב של רוכבי אופניים.

איש 8 באפריל 2011

עמית- מסורת לא נבנית ביום. בתל אביב החליטו להקדים את המרתון, באופן הדרגתי, כך שיתקיים בתאריך בו מזג האויר נוח יותר לריצה. תוך כדי כך בונים את המסורת וממצבים את המרתון כחלק חשוב מעיר ש"מחזיקה מעצמה" כבעלת חשיבות תרבותית עולמית. יש פה פוטנציאל אדיר מעבר לחסימת כבישים (שאגב נחסמים גם בלונדון, ברלין, בוסטון וניו יורק לכבוד המרתון), שממילא אם לא חוסמים אותם אז הם פקוקים.
ירושלים אולי הרבה יותר אטרקטיבית מבחינת נופים אבל כולה עליות וירידות וקשה מאוד ליצור בה מסלול עם פוטנציאל לתוצאות איכותיות.
אגב- הכדורגלנים הבכירים (?) שלנו לא משתתפים כאן בליגה. יש לה זכות קיום?!

גיא זהר 8 באפריל 2011

צריך מרתון ביום שבת כמו במקומות מתוקנים בעולם.

אופיר 8 באפריל 2011

like

אנונימוס 8 באפריל 2011

אני בטטת כורסה מוחלטת, אבל לא מבין מה הבעיה.
ממתי צריך לקיים מרתון רק אם באין אליו רצים בכירים?
אי אפשר סתם כי אנשים רוצים לרוץ? לפי ההיגיון הזה גם לא צריך לקיים ליגות חובבים באף ענף.
צריך מרתון, כי אנשים רוצים לרוץ, והם רוצים לעשות זאת גם בתל אביב.
לדעתי זה רעיון נהדר. חבל שממסחרים אותו עד זרא כמיטב המסורת החולדאית, אבל עקרונית זה אחלה דבר

פראליה 8 באפריל 2011

עצם השאלה אם צריך מרתון תל-אביב מעידה על אנטי לא שלא ברור לי מה מקורו. (ואם מישהו רוכב על אוחנה העילג של אמש ביציע, שהראה יותר מכל בהתייחסותו לנקודה, בורות, ריקות וטמטום, אז חבל כפליים).
בתור אחד שהשתתף בשלושתם – טבריה+ירושלים+ת"א בשלושת החדשים האחרונים התשובה היא כן ענק –
תן לי אירוע ספורט אחד במדינה שכולל 30,000 איש (18,250 רצים, 1,750 עובדים ו- 10,000 מלווים) שבו הרב באו לעשות ספורט ולא לפצח גרעינים, שבו כולם מתנהגים כמו בני-אדם, עומדים שעה בתורים לא נגמרים כי ככה מתנהגים למרות שאפשר לחתוך בקלות, שבו אנשים מפעילים שרירים שאינם שרירי הלסת, שבהם משתתפים מפרגנים אחד לשני, באים לעזור אחד לשני ונשארים אחרי שנגמר המקצה שלהם כי זה קרנבל ענק של אנדרופינים.
ההערכה שלי היא שתוך שנתיים-שלוש תל-אביב מגיעה ל- 50,000 איש, בדומה למרתונים הגדולים בעולם. (וכל זה בלי להכנס לפן הכלכלי).

נעל קרועה 8 באפריל 2011

למי שאין כוח לרוץ,קחו המלצה על סרט שהולך טוב עם קופסת סיגריות
שם הסרט הוא ללא גבולות,על מישהו שלוקח גלולה שהופכת אותו לגאון
יש בצפיה ישירה ברשת

אופיר 8 באפריל 2011

צריך מרתון בתל אביב, כי זה המקום המושלם למרתון (מישורי, ליד הים וכו') ואני אגיד יותר מזה:

צריך להפסיק לנסות להסתיר את המרתון מתושבי העיר. מרתון ת"א חייב לעבור ברחובות הראשיים (דיזינגוף, אבן גבירול וכו') ולא להתקיים מחוץ לעיר. לרוץ על רוקח זה דיכאון ותו לאו.

צריך להקדים את תאריך קיום המרתון ולהתחיל אותו ב-07:30 ולא ב-06:30, ככה שאנשים יקומו ויעודדו. כפי שזה היום ריצה מחוץ למרכז העיר+שעת השכמה לא סבירה מונעות מהתושבים להגיע ולעודד. אמנם היום רצתי את חצי המרחק אבל היה מדכא לרוץ עם עידוד מינימליסטי כל כך.

צריך להתחיל את המרתון בנקודה נוחה לגישה (ולא בצ'ארלס קלור) או לחילופין לארגן הסעות למשתתפים מחוץ לעיר לנקודת הגישה. קמתי ב-04:00 בבוקר בפאניקה מוחלטת בלי לדעת אם אצליח לתפוס מונית שתסכים להביא אותי לנווה צדק עם כל הצירים הסגורים. מזל שהגיע נהג מפ"ת שלא היה מודע לקיומו של המרתון והסכים להסיע אותי ואת אישתי. כרגיל בישראל סומכים על המשתתפים שימצאו כבר דרך להסתדר במקום ללכת לקראתם.

אבל למרות הכל היה מדהים.
ברור שתרבות הספורט בישראל עשתה זינוק אדיר, ועכשיו צריך שגם הממסד יתחיל להכיר בה ולהתגאות בה במקום להתחשב באנשים כמו לוינטל שכל מה שאכפת להם זה להסתובב עם הרכב שלהם במרכז העיר. העיר צריכה להיות מושבתת לגמרי ביום כזה, והילדים צריכים לבוא ולעודד במקום ללכת לבית ספר. ההשראה שהם יקבלו מאנשים שמקדישים את עצמם במשך חצי שנה למטרה תוך עבודה קשה וסיזיפית גדולה יותר ממה שכל שיעור מטופש בכיתה יעניק להם.

בעוד חודש וחצי אני רץ בהמבורג את המרחק המלא ואז תהיה לי יכולת להשוות.

פאקו 8 באפריל 2011

תגובה נהדרת. הייתי אומר את אותו הדבר (אם היה ביכולתי לרוץ מרתון).

לוינטל 9 באפריל 2011

גם אני לא אוהב בכלל את המסלול. לרוץ על דרך נמיר זה טמטום – גם זה מחוץ לעיר וגם דופק את התנועה.
אבל באמת הכי חשוב שהמרתון יתקיים בשבת

ניינר 8 באפריל 2011

למרות הפקקים והניג'וס אני מסכים עם אופיר-המרתון חשוב לתל אביב ועם קצת שיפורים זה יכול להיות ארוע נהדר. אני גר בנווה צדק ולמרות הסבל לתושבים אני בעד, רק קחו מאיתנו כבר את הפאקינג חולדאי הזה!

ניר 8 באפריל 2011

בתור תושב תל אביב בתקופה הטרום-חולדאית, אני לא מבין את העוינות כלפיו. השדרות נראות לא רע, העיר פחות מסריחה ומלוכלכת ממה שאני זוכר אותה, יש לכם מרתון – מה רע?

נראה לי שיש פה מקרה דומה לג'וליאני בניו יורק, שהיה מאוד לא אופנתי לתמוך בו בגלוי אבל בבחירות, ראה זה פלא, תמיד זכה.

אנונימוס 9 באפריל 2011

ניר,
אני יכול לאמר לפחות לגבי עצמי, שהטינה שלי כלפי חולדאי כראש עירייה היא שהוא עושה נזק לדורות שיתברר כמה הוא משמעותי רק שנים אחרי שהוא כבר לא יהיה פה.
המגדלים, התחבורה, התחושה שהתושבים הם בעיקר מכונות כסף לתקציב העירייה והחוקים העיקריים שהפקחים מקפידים עליהם בעיר הם כאלו שהעירייה יכולה לעשות מהם כסף.

זה התאים מאד לתושבי צפון העיר, שבעיקר אכפת להם שהרחובות שלהם יהיו נקיים ומצוחצחים, ולכן הוא גם נבחר שוב ושוב – האחרים פשוט לא טרחו ללכת להצביע.
זה מראה שהוא לא היה ראש עירייה זוועה. אבל זה גם מראה שהוא לא היה כזה טוב כמו שהוא מציג את עצמו – תושבי דרום ומרכז העיר פשוט לא האמינו שיש באמת סיכוי להחליף אותו, והתייאשו כבר מזמן מהסיכוי לשנות משהו באמת בעיר.

אבל בלי לשים לב חולדאי מבצע בשנה האחרונה פניית פרסה אידאולוגית כלפי חוץ, וגם קצת בשטח סופסוף ומפסיק לתמוך במגדלים בכל מקום, מהעיריה מתחילות לצאת הצהרות על כך שחייבים לחזק את התחבורה הציבורית ורוכבי האופניים, מתחילים לדבר על הצורך לשקם את הדרום, מתחילים לדבר על תכנון מרחב ציבורי בר קיימא, על הצורך לפעול בשיתוף עם התאגדויות תושבים ולא התעלמות מוחלטת מהטענות שלהם .
הבעיה שכל זה מגיע אחרי למעלה מ10 שנים של עשיה הפוכה לחלוטין, שבה חולדאי התייחס בזלזול מוחלט ועוינות לכל מי שניסה לטעון שתל אביב חייבת מיידית ליישם את כל הנ"ל.
לדעתי זה פשוט כי גם הוא הבין שאם זה ימשיך עוד כמה שנים זה יהרוס את כל מה שהפך את תל אביב למקור משיכה כ"כ גדול עבור הישראלים.

אריאל 9 באפריל 2011

צריך גם צריך. כל אירוע של ספורט עממי הוא דבר מבורך ואני בכלל לא מבין איך כתב ספורט, ואני באמת אוהב לקרוא אותך עמית, יכול בכלל להגיד משהו נגד אירוע ספורט מבורך מהסוג הזה.
ולא רק שצריך מרתון בתל אביב, צריך שאנשים יבואו לעודד את הרצים, כמו שעושים בכל עיר שמכבדת את עצמה בעולם, אם צריך אפילו בכוח (או בתשלום) אם אין ברירה. כל הזמן מדברים פה על חוסר בתרבות ספורט, אז הנה האירוע בהא הידיעה שמראה את חוסר תרבות הספורט בארץ.

ד"ר א. 10 באפריל 2011

כאמור, התשובה הטובה ביותר (גם למסלול הלא-לגמרי-מוצלח) הגיעה מנועם שיזף.

אביעד 10 באפריל 2011

שנה הבאה, אחרי שארוץ אותו סוף סוף, אגיד לך ביתר שאת למה כן.

Comments closed