מדינת עולם שלישי

סימנים לכך שישראל מדינת עולם שלישי

יש מדור נחמד במוסף 'הארץ' שנקרא 'מסימני האפוקליפסה', שהועתק מ'ספורטס אילוסטרייטד' (בהעתקות אנחנו טובים). כמה שהוא משעשע וציני, הוא חושף משהו מהאמת הכואבת והמצחיקה על המצב בישראל. אלכס גלעדי אמר פעם בבדיחות הדעת שישראל היא מדינת עולם רביעי. זה זן ייחודי של מדינות: כאלה שהן בפועל מדינות עולם שלישי אבל חושבות שהן עולם ראשון.

 הנה כמה סימנים לכך שאנחנו מדינת עולם שלישי – והיות שמדובר בבלוג ספורטיבי, רוב הסעיפים נוגעים לספורט:

1) מזג האוויר – האמת אני מפרגן. 33 שנים עברו מאז שהשיר "יש לי ארץ טרופית יפה" נכתב, וטוב מאוחר מלעולם לא: אכן בשבועות האחרונים ניכרים לראשונה סימנים של מזג אוויר טרופי. הלילה, ביום חמישי שעבר ובעוד כמה ימים ירדו גשמים הזויים בשיא החום. אקלים מרענן ונחמד. תאילנד ממש. רק חסר פינאקולדה ביד. בעצם גם טרופית הולך לא רע.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

2)  המצב הפוליטי והמצב הסוציאלי: מלחמות בלי פוסקות עם שכנינו, עוני הולך וגובר ופערים חברתיים עצומים. זקנים בלי כסף לתרופות שאוספים בקבוקים, קנאות דתית, מערכת חינוך כושלת, זיהום סביבתי.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

ועכשיו לספורט:

3)  איכות השידורים: אם יצא לכם לצפות במשחקים של שאלקה נגד מנצ'סטר יונייטד, אז ככה: לפני שבוע במשחק הראשון היו אינסוף תקלות סאונד בשידור בערוץ 2. גם אתמול בגומלין נאלצנו בדקה החמישית להשתיק את השידור, אחרי שגילינו שאין סינכרוניזציה. קולו של רמי ויץ נשמע בעוכריו 2-3 שניות לפני התמונה. אם ראיתם עם סאונד, שידרו לכם את העתיד. הגול נכבש עוד לפני שהבעיטה יצאה. וזה עוד בערוץ 5 שהוא הערוץ הכי מקצועי, איכותי ומנוסה בשידורים חיים של כדורגל.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

4) היעדר תרבות ספורט: להמשיך את הסעיף הקודם, אני מזכיר לכם פרשנים שקיללו וטינפו בשידור חי (לדוגמה: איל ברקוביץ' מדבר על השופט הגרמני בישראל – קרואטיה). אבל כמובן שזה קשור למשהו הרבה יותר עמוק: כמעט ואי אפשר להעיד שיש כאן תרבות ספורט, מסורת, משהו איכותי ומכובד. כאן בדיוק נובטים הזרעים לכך שישראל היא נמושת ספורט. ושלא תטעו לחשוב להיפך (שאם היו הצלחות אז בהכרח הייתה כאן תרבות ספורט).

5) רייטינג: ריאל – ברצלונה לפני שבוע הביא 17 אחוזי רייטינג. משחק העונה בליגת העל בין חיפה להפועל קצר 12 אחוזי רייטינג. אז אפשר לטעון שהפכנו לאניני טעם ועוד מעט גם יהיה יותר קהל ישראלי בקונצרטים בחו'ל מאשר בארץ, אבל האמת היא שנהיינו כמו מדינות באפריקה ובמזרח אסיה. אצלן יש כדורגל רע ושידורים מהפרמיירליג ושאר ליגות אירופה בשפע, פתוחים לציבור הרחב (חבל שבקטע הזה אנחנו לא איתן). הרוב הגדול שם מעדיף לראות כדורגל מחו"ל. וגם כאן, איפה שאין תרבות ספורט. פעם היו הצגות כפולות באיכסטדיון רמת גן, היום יש קיזוז.

6) הספורט הישראלי: רמת הספורט והמתקנים בארץ הולמת מדינה נחותה. חוץ מהתעמלות אמנותית לא מתקיים בארץ באף ענף טורניר חשוב כבר שנים, וגם המתנה הפוליטית של קבל אירוח היורו עד גיל 21 לא תשנה את העובדה העצובה לטווח הארוך. הנה היבול שלנו: 6 מדליות בענפים זניחים ב-63 שנות עצמאות. את ספורטאי העל שלנו בעולם בכל הזמנים אפשר (וגם זה בקושי ובאופן יחסי מאוד)  לספור על כף יד אחת: אסתר רוט-שחמורוב, שחר פאר, אלכס אברבוך (ואולי בקרוב  גם אלכס שטילוב הנפלא).

ההשקעה של המדינה בספורט דלה ועצובה. יש כאן פרויקט אחד ספורטיבי יפה – נבחרת הנשים בכדורעף – וגם הוא ממימון פרטי בעיקר. אכן, התמונה קשה ועגומה מאוד.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

**

אבל לא הכל שחור. בתוך הכל נמצאה סיבה אחת לאופטימיות: האינטרנט.

MYP2P - אחד מאתרי שידורי הספורט שנותנים לנו תקווה
שאלקה. אז מה באמת הסיכוי בגמר?
אפשר להכריז על מות המכשפה

No Comments

עומרי 5 במאי 2011

אין ולא היה לישראל ספורטאי על אמיתי פר-אקסלנס.
אם אתה כולל את שחר פאר ורוט שחמורוב אין סיבה שלא תכלול גם את מנסדורף, בניון, אוחנה וקונסטנטין מאטוסביץ'.

ספורטאי על זה איפשהו במתחם בין ג'ורדן לניקולאי דווידנקו. ואחד כזה מעולם לא היה כאן.

לוינטל 5 במאי 2011

אתה צודק. אני בית הלל. התכוונתי יחסית ספורטאי שהיה ברמה עולמית בענף רציני.

גמל (סתם גמל) 5 במאי 2011

אריק זאבי?

אריאל 5 במאי 2011

ענף רציני? כבודו של הג'ודו במקומו מונח, אבל קשה להגיד שהוא בטופ 30 בעולם מבחינת ענף ספורט וזה לפני שאנחנו מדברים על החלוקה לקטגוריות משקל.

גמל (סתם גמל) 5 במאי 2011

אני מניח שזה תלוי איפה שואלים את השאלה. יכול להיות שאם היית אומר את ביפן או בכל במזרח ואולי אפילו במזרח אירופה היו זורקים עליך כסא

לוינטל 5 במאי 2011

את זאבי מכירים רק חובבי ג'ודו במדינות מאוד ספציפיות, וגם זה לא בטוח.

עומרי 5 במאי 2011

אגב,
לגבי המשפט האחרון בפוסט- אם יש כאן משהו שהוא לחלוטין עולם שלישי כיום זה תשתיות האינטרנט במדינה. הוא איטי להחריד וקשה להסתמך עליו למטרות סטרימינג. אאל"ט מחקרים עדכניים מדרגים את מהירות האינטרנט הקווי כאן בסביבות המקום ה-100 בעולם ליד מדינות כמו ניגריה ותוניסיה.
ככה זה כמונופולים ממשלתיים 'מופרטים' רק כדי ליהפך למונופולים פרטיים שמטרתם היחידה היא להיות פרת חולבת לבעלים הממונפים.

שניר 5 במאי 2011

יפה אמרת , אני שובר ת'ראש איך ייתכן
שהליג פס לעיתים מקרטע כאשר אני קצב הסטרים הוא 3 מגה
ואני עם אינטרנט של 10.

פילוסוף רדום 5 במאי 2011

באיכות של הסטרימינג יש גם אלמנטים של כח העיבוד של המחשב שלך ושל השידור עצמו כך שלא פייר להאשים את כל העולם.
אם תשתמש בסופ קאסט – תראה שאתה מצליח להגיע לאיכויות מעולות.
אני אתמול ראיתי את השידור מאנגליה באיכות של 1 מגה, וכך גם את כל הליגה האנגלית.

לוינטל 5 במאי 2011

עומרי, אתה צודק במאה אחוז. בערוץ 10 עשו כתבה צרכנית מעולה על כך לא מזמן. שאנחנו אחת המדינות הכי גרועות בשרות האינטרנט (קצב ומחיר). שזה איום ונורא.
אולי זה ישתפר עם שר התקשורת הנוכחי שעשה דבר או שניים חיובי

barakbl 5 במאי 2011

הסיכוי היחיד שיהיה שיפור באינטרנט הישראלי, הוא שנעבור למודל של תשלום על פי צריכה, בדומה לחשמל, מים, טלפון.

לספקיות רועדות הביצים להכנס למהלך הזה, למרות שברור לכולם וגם להן שזה הדבר הנכון לעשותו, בגלל הרעש שהמהלך יגרור.
כרגע יש מצב שמיעוט של גולשים, צרכנים כבדים משתמשים ברוב מכריע של רוחב הפס שאמור להתחלק בין כולנו.

אם מדברים על פייר פליי בכדורגל אז תשתית האינטרנט צריכה להיות מחולקת על עקרות של הפיי יוז, שימוש הוגן, צרכנים כבדים פשוט חייבים לשלם יותר, הרבה יותר, ולא להיות מסובסדים על ידי הצרכנים הממוצעים (רוב הצרכנים).

ניר 6 במאי 2011

קודם, כל, הנתון האמתי הוא שישראל במקום ה 61 בעולם במהירות אינטרנט. תוניסיה שהזכרת במקום 122. זה מאתר אמין הרבה יותר מהליצנים שמתחפשים לעתונאים בישראל:

http://www.netindex.com/download/allcountries/

אם אשכרה תעיין בטבלה גם תגלה ש"עולם שלישי" הוא לא רק מושג מיושן שהאחרונים בעולם שמשתמשים בו הם טוקבקיסטים בכיינים, אלא שאין לו שום קשר למהירות האינטרנט.

הקישור בין זה להפרטה מופלא ממש. אני לא חושב שיש הרבה מדינות שהגישה לאינטרנט בהן לא מופרטת – ואם יש, אני מנחש שתמצא אותן בתחתית הטבלה, לא למעלה.

עומרי 9 במאי 2011

עולם שלישי הוא לא מושג מיושן בכל מה שקשור לאיכות חיים.
גם מקום 61 זה נוראי למדינה שעד לפני עשור דורגה בטופ העולמי.

בוודאי שיש לכך קשר להפרטה. אני לא טוען שהאינטרנט צריך להיות מסופק על ידי הממשלה. אבל זו עובדה שכשבזק הייתה ממשלתית ההשקעה בתשתיות הייתה עצומה ומהירות הגלישה הייתה בטופ העולמי. זה היה במחיר של חברה עם שיעורי רווחיות נמוכים.
להפריט מונופול ממשלתי רק כדי להפוך אותו למונופול פרטי זה הרסני לצרכנים, וזה בדיוק מה שקרה בבזק. ההפרטה עצמה היא המהלך הקל (גם אם נעשתה במחיר שערורייתי בכל קנה מידה), המהלך הקשה יותר הוא פתיחת השוק לתחרות או רגולציה חכמה שתכריח את החברה להשקיע בתשתיות. ואת לא עשו עד לאחרונה בצורה שהביאה את הפיאסקו הנוכחי בו אנחנו עדיין תקועים בלי סיבים אופטיים עד הבתים ותלויים בכבל תת ימי אחד.

matipool 5 במאי 2011

לוינטל – צודק כמעט בהכל , אבל גם לאור ההבהרה שלך בנושא ספורטאי על , איך אתה לא מציין את מנסדורף וברקוביץ' ? המקום ה-11 של שחר כל כך יותר הישג על מה-18 של מנסדורף ?! הרי ברור לך שמבחינה ספורטיבית נטו , ההישג של מנסדורף גדול יותר .
אני חושב שראוי גם לציין את גל פרידמן . יש ספורטאי על גם בענפים לא כל כך פופולאריים ומי שזכה במדליית זהב ( היחידה שלנו ) + ארד בשתי אולימפיאדות שונות במקצוע בו מחולקות רק 3 מדליות , בהחלט ראוי להגדרה הזו .

עידן 5 במאי 2011

אתה יכול להסביר את הענין הזה של 'מבחינה ספורטיבית נטו'?

matipool 5 במאי 2011

עידן – אני יכול לנסות .
מתמטית – מקום 11 הוא הישג טוב יותר ממקום 18 .
בפועל ומההיבט הספורטיבי – ההישג של מנסדורף הוא איכותי יותר ( לדעתי לפחות ) הן משום היריבים שהיו לו לעומת היריבות של שחר והן בגלל שהקריירה שלו הניבה יותר רגעים מרגשים , איכותיים וזכיות בטורנירים נחשבים .

לוינטל 5 במאי 2011

התלבטתי לגבי עמוס. אבל ספורטאי על צריך להיות באזור הטופ 10. עמוס לא היה שם, ולמרות כמה הופעות גדולות ולמרות שמדובר בספורט גברי, עדיין לא הכנסתי אותו. שחר מפלרטטת עם הטופ 10 והגיעה לכמה רבעי גמר גראנס סלאם.
לגבי גלישה, זה ספורט איזוטרי הרי. אף אחד כמעט לא מכיר שמות של יותר משני גולשים זרים

לוינטל 5 במאי 2011

אין ספק שבתקופה של עמוס זה היה הישג ענק, במיוחד עם הנתונים שלו

פראליה 5 במאי 2011

בחייך אל תגזים, אוחנה זה רמה בפני עצמה ואח"כ כל השאר

YB 5 במאי 2011

כל מילה אמת ובסלע.

דה גאנר 5 במאי 2011

אמרתי לעצמי, הלילה הולכים לישון, סאומווו הNBA
שוב שיקרתי לעצמי

נ.ב
עולם שלישי זה עלאכיפאק, ככה אפשר להיות בטוח שהחיים הם במקום אחר

שניר 5 במאי 2011

דה גאנר , בכל זאת הבחור זכה באמויפי ,
המינימום זה לצפות לפחות במחצית הראשונה.

(דמיאן ויליקנס , מאטלנטה –
לא מזכיר קצת את אנתוני מייסון ?)

אלון 5 במאי 2011

מזכיר בעיקר את ג'ארלד וילקינס.

לוינטל 5 במאי 2011

רק את לני ווילקינס שכחתם.
לפחות קיבלנו שידור של דאלאס מנצחת את הלייקרס החולירות

MOBY 5 במאי 2011

הרסת לי את ההקלטה תודה….

לוינטל 5 במאי 2011

שיט. סליחה. מסקנה: אל תיכנס לאינטרנט כשאתה מתכוון לראות הקלטה. זה מסוכןץ גם לי זה קרה

ניינר 5 במאי 2011

מספיק לראות מי עומד כאן בראש ההתאחדות לכדורגל כדי להבין מה הפרצוף של המדינה הזו

צור שפי 5 במאי 2011

זה דווקא לא אינדיקטור הכי אמין, יש עוד כמה מדינות, בתוכן מעצמות כדורגל, שבהן יו"ר ההתאחדות לכדורגל הוא טיפוס צבעוני/הזוי/מופרע (לא למחוק, אין שום דבר מיותר).

בסה"כ פוסט מעציב. למרות הרבה דברים יפים שקורים בארץ, בשקלול כל מה שמרכיב את תמונת חיינו בציון הגרף הוא לצערי שלילי ומסמן ירידה.

אדום בדם 5 במאי 2011

לוינטל,הערב ב-20:10 גמר הפלייאוף בלאומית בהדר יוסף,אתה בא?

לוינטל 5 במאי 2011

אכן ידוע.
הערב לא אוכל להגיע וגם אין שידור, מה?
סססאמק

כסיפוביץ 5 במאי 2011

זה בסדר עמית.
תמיד אפשר להאשים את הגרמנים
תמיד אפשר להאשים את הערבים
תמיד אפשר להתפלל לאיזה אלוהים.
תמיד אפשר לחזור לאיום העמלקי.
ועוד ועוד….
באיזו עוד מדינה נותנים לך כל כך הרבה אלטרנטיבות לייאוש?

לוינטל 5 במאי 2011

כן, חשבתי אולי אני קוטר סדרתי ומתלונן יותר מדי עד שגילית שמבין חבריי אני מתלונן הכי פחות

ניינר 5 במאי 2011

איזה עונג לראות את הלייקרס מושפלים בבית. יאללה שייגמר בסוויפ וניפטר מג'קסון המאוס והקבוצה הנאלחת שלו הרבה יותר מהר מהצפוי. זן מסטר עאלק. ישב כמו עציץ ונתן לקבוצה המגעילה שלו להתבזות לעיני אוהדים ששילמו הון עתק לכרטיס.

לוינטל 5 במאי 2011

עשה עבודה גדולה הזן מאסטר שלא הוציא את סטיב בלייק. שימשיך ככה

cookie-monster 5 במאי 2011

לוינטל נשמה אם אתה צריך עזרה במקורות להורדות (מיד ולפעמים גם תוך כדי המשחק יש כבר מחצית ראשונה) רק תגיד. המייל רשום במערכת לא ? .
לפעמים גם לא מוצאים סטרים טוב כשצריך ועדיף פשוט לותר ולהוריד.(אם אתה נמנע מספוילרים או לא)

לוינטל 5 במאי 2011

תודה רבה, מפלצת עוגיות אהובה.
בוא נגיד שכשהספרס שיחקו הדבר הכי טוב שקרה היה כשהמדך נתקע

גיא זהר 5 במאי 2011

למה מפלצת עוגיות כשאפשר לתרגם לעוגיפלצת ולהיזכר בקיפי בן קיפוד – המצאה ייחודית שלנו.

לוינטל 5 במאי 2011

חח אכן, עשיתי לייצור השעיר הזה מיתוג מחדש

יריב 5 במאי 2011

לוינטל, לא רק אצלנו המצב מחורבן.
שני הסעיפים הראשונים (שאינם קשורים לספורט) יתאימו בקירוב סביר גם לארה"ב (המלחמות אינן עם השכנים, ומזג האויר הוא כשלנו רק בדרום, אבל זה משני). אני גם חייב לציין שבשבוע שעבר יצא לי לראות את השידור של יורוספורט נתקע פעמיים בתוך כמה שעות (אליפות העולם בסנוקר), מה שכן, תרבות ספורט יש להם. שמעתי גם מתלוננים על האינטרנט במקומותינו, שהוא ברמה דומה לזו שבתוניסיה ואני חייב לשאול איך הוא בהשוואה לארה"ב. אבל בכל זאת, לפחות תרבות ספורט יש לאמריקנים.

כמו כן, צרת רבים נחמת טיפשים.

לוינטל 5 במאי 2011

בהחלט לא רק אצלו רע ויש מקומות שרע הרבה יותר.
לחובבי הספורט רע פה במיוחד, אפשר לומר

שודד 5 במאי 2011

בתור מי שהיה כמה שנים בברזיל,
ישראל כבר מזמן "עקפה" אותה ברמת השחיתות…
פוסט לעניין מצחיק וקולע

IDO. Melbourne 5 במאי 2011

בכל זאת קצת חיוביות:

– ישראל אחד המקומות היחידים בעולם שעדיין אפשר לנסוע כפול מהמהירות המותרת, ולהסתדר עם השוטר!

– ישראל כל כך נאורה ופתוחה לשינויים, שענקים כמו ג'לט ומיקרוסופט, מנסים את המוצרים החדשים קודם כל בישראל ורק אחר כך בשאר העולם.

– באיזה עוד מקום בעולם משפט כמו:
"אל תהיה כבדה, אחותי", מסדר לך זיון?

ובחיאת לוינטל, נסה אתה לראות פוטי אוסטרלי 3 משחקים בשבוע.

IDO. Melbourne 5 במאי 2011

אה ועוד משהו מהביקור האחרון:

– באיזה עוד מדינה תמציאו את השלט הבא:

"נא לא למרוח ווזלין על לוחית הרישוי"

(פתרון כביש 6 מכיוון צפון לדרום אשר במדינת ישראל!!!)

צור שפי 5 במאי 2011

הקטע עם הווזלין ענק. עד היום המוביל אצלי היה "אין פניה שמאלה במדינת היהודים" (בכניסה לאזור התעשיה של הרצליה פיתוח מכיוון תל אביב).

בני תבורי 5 במאי 2011

השמאל שכח מה זה להיות יהודים…

בן לאדן 5 במאי 2011

פרובנציאליים!
(לא רק) בישראל אנשים שמוציאים הון ומשאבים רבים על תרבות פנאי (ספורט)מתבכיינים כמה המצב קשה.

ניסיתם להלחם באריות-הים פעם?

שי 5 במאי 2011

כמו שאמר חבר שלי פעם: "אם כבר רפובליקת בננות, שלפחות יהיה כדורגל ברמה של דרום אמריקה"

צור שפי 5 במאי 2011

ישראל זה לא רפובליקת בננות, זה רפובליקת קפה:
או שהכל הפוך
או שהכל שחור
או שהכל בוץ
ואם משהו לא הפוך, לא שחור ולא בוץ
אז זה נס!!

נעל קרועה 5 במאי 2011

דווקה עשה טוב לוזון עם הקיזוז
הוסיף מתח והוסיף משחקי צמרת

יריב 5 במאי 2011

פליאוף זה בסדר, אבל מאיפה בא העניין הזה של עיגול נקודות? זה מגוחך. קבוצה יכולה לרדת בדירוג בגלל הקיזוז עצמו (מלפני הקיזוז לאחריו, ללא משחקים נוספים).

YB 5 במאי 2011

העיתונות הישראלית, המבישה יש לומר, כותבת בן לאדן והשם הוא בין לאדן. מסכים עם לוינטל שישראל הוא אחד המקומות הגרועים בעולם להיות בו חובב ספורט. תרבות ספורט כאן לא קיימת. רמת העוסקים בסיקור הספורט היא ברובה הגדול אפסית. בכלל, זו מדינה שהיא כשלון כמעט טוטאלי בכל. מושחתת, לא מעניינת, המשכורות בה נמוכות ומחירי המוצרים גבוהים ובנוסף האנשים גזענים ואלימים.

מזל שיש מזג אוויר טוב ואוכל לא רע- הגם שהוא יקר ופחות מגוון משמעותית מזה המוצע בערים גדולות בעולם.
לסיכום- המדינה הזו היא ניסוי שבינתיים נכשל כשלון חרוץ. אפשר לשפר אותה אך בשביל זה צריך להחליף את העם. כיוון שזה בלתי אפשרי המצב כאן ככל הנראה לא ישתפר. אלא אם יעלה לשלטון מעין אובמה כזה, שחור, בן מיעוטים, חכם, אמיץ, ומי שישים זין על מה שהישראלים המחליאים מבקשים. כי לכולנו מגיע משהו הרבה יותר טוב.
אגב, האובמה שלנו לא מוכרח להיות שחור. הוא יכול להיות גם הומו בלונדיני כמו לוינטל. בקיצור עמית, רוץ לפוליטיקה.

moby 5 במאי 2011

כמה תיקונים קלים – לא כל היפהפיות מתנהגות כמו חלאות המין, רק אלה שגדלו במרכז.
האוכל פה (בייחוד אוכל הרחוב) הוא מהטובים והנקיים בעולם. מעדני החלב, הירקות והפירות במחיר שווה לכל נפש באיכות מצויינת ובמגוון מדהים. המסעדות הבינוניות/עממיות ברמה מעל כל מרכז עיר שתביא. מסעדות היוקרה אולי קצת ירודות יותר. בנוגע למחיר זה מאוד תלוי מול מה אתה משווה.
גם כיום (ירידה בשנים האחרונות) רמת האנלפבתים (היעדר..) ודוברי ה-2 שפות לפחות האחוז הוא מהגבוהים בעולם.
מספר זוכי פרסי ה… פר קפיטה הוא מהגבוהים בעולם.
מה הקשר בין אובמה לבין אמיץ וחכם? האם פעולה אחת נקודתית נותנת את אות האומץ הבינלאומי?
ולמה אתה מקלל את עמית? למה לאחל לו כזו טרגדיה? כניסה לפוליטיקה הישראלית?

ניר 5 במאי 2011

אתה יודע, יש ביקורת שהיא הגיונית ומוצדקת, יש ביקורת שהיא קצת מוגזמת, ויש גם כזו שמעידה כבר יותר על המבקר מאשר המבוקר. אם אנשים סביבך "מחליאים" והמקום "כשלון טוטאלי כמעט בכל", מה זה אומר עליך שאתה לא משנה מקום?

(ביחוד אם אתה חושב שהאוכל בישראל לא מגוון או שהיא לא מעניינת – אתה באמת צריך להסתובב קצת בעולם)

איברה 5 במאי 2011

YB – ההבדל בין "בן לאדן" ל"בין לאדן" הוא הבדל גרפי שנובע ממוסכמות כתיבה, שסמכותן לא ברורה ולמעשה היא לא מוסכמה. מי החליט ש"השם שלו" צריך להכתב עם יו"ד? אתה?!
מי מונע ממך לקרוא בְּן לאדן? כשכתוב "מן המעבדה" אתה גם קורא men ולא min? מידת התוקפנות שאתה מפגין תוך כדי הפגנת בורות קלה, עלול לגרום למישהו לטעות ולהכליל אותך עם "האלימים" שמאכלסים את המדינה הזו.
ומכאן לעיקר דבריך – הכללות, כדרכן של הכללות כאשר בודקים אותן לא משכנעות במקרה הטוב. אין טעם אילו להתחיל לאתגר את ההנחות המובלעות אצלך. שוב, בדומה לנקודה הראשונה, יש תחושה חזקה שאתה ממהר לשלוף.
הפרמטרים שלך – מאוד מעורפלים – עד אינפנטיליים, בעיני כמובן. אוכל, מזג אויר; נו, יש סיבות טובות יותר לקטר עליהן.
מדינה משעממת? איזו מן דרישה זו למדינה? נניח שאתה צודק, אפשר להניח שמה שמשעמם בעיניך הוא מרתק ביותר בעיני אחרים (למשל, אני), ולהפך. ומי אמר שמשעמם זה בהכרח רע? זו באמת תלונה מהאנטילגנטיות ששמעתי.
בקיצור, תקעת חץ וסימנת מטרה. רע לך? משעמם לך? לך. למה את מרעיל אותנו?

איברה 5 במאי 2011

צריך להיות: מי מונע ממך לקרוא בִּן (bin) לאדן?

matipool 5 במאי 2011

לוינטל – איזה עיתוי מעולה לטור שלך . לא מזמן התפרסם ששדה התעופה הבינלאומי הראשי שלנו הידוע בשם "נתב"ג" נסגר לטיסות יוצאות ונכנסות בגלל בעיית זיהום בדלק . המדינה סגורה .
תשמע – גם העיתוי של הטור שלך , גם מלא אוהדי מכבי בטרמינל שלא יודעים עכשיו איך יגיעו לברצלונה – אני מתחיל לחשוב על קונספירציות ..

Amir A 5 במאי 2011

כשהייתי ילד בכל ארוחת ערב אמא שלי ניסתה לשכנע אותי לאכול סלט בטיעון המנצח ש"העגבניות שלנו הכי טעימות בעולם". פעם גם האמינו בזה.

barakbl 5 במאי 2011

המצב כאן לא מושלם, אבל הדכדוך בנושא אינו במקומו. שחיתות יש בכל מקום (ובאנגליה וספרד, נניח שתי מדינות שהן מעצמות ספורט באירופה, לא פחות מבישראל), שידורי הספורט כאן רחוקים מלהיות מושלמים, אבל מגוון המשחקים בשידור חי, והאופציות ב HD (וכיום גם בתלת מימד), ממש לא עולם שלישי.

הספורט כאן לא משהו בכלל ברובו, אבל אם נסתכל כמה ישראלים מגיעים למשחקים זניחים יותר וזניחים פחות באירופה, וחלק גדול מהם בני המעמד הבינוני (לפחות ממה שאני ראיתי בביקורים באירופה) ומטה, ביחס לכמותיות של תיירים ממדינות אחרות, מוכיח שעדיין יש כאן גם כמיהה וגם יכולת לראות את הספורט כמו שהוא צריך להיות, גדול מהחיים, וזה מעיד על שפיות ועל היציבות הכלכלית היחסית שיש כאן.

ישראל היא מדינה קטנה, מוקפת באויבים, שנמצאת במצב לא פשוט מבחינה מדינית (וכן, חלק גדול מזה גם באשמתה) ובטחונית, ובהתחשב בסיטואציה, המצב כאן הוא סיפור הצלחה בכל קנה מידה.
הפלסטינים למשל, במקום לצאת מהמצוקה הקשה שנדחקו אליה (ב 48) עדיין נמצאים במקום כל כך עלוב… תראו איפה אנחנו (אחרי השואה, המלחמות, האנטישמיות) נמצאים ואיפה הם… אם זה לא סיפור הצלחה, אני לא יודע מהו סיפור הצלחה.

יש הרבה מה לשפר כאן, ולפעמים זה מרגיש שיש יותר מדי מה לשפר, אבל קצת פרופורציות לא יזיקו.

צור שפי 5 במאי 2011

זה נכון וזה סוג התגובות שאני בדרך כלל מנפק אבל, כמו שכתבתי למעלה, אם אתה בודק את המגמות והכיוונים על ציר זמן, זה נראה לא טוב. יותר פערים חברתיים, יותר קשה לצעירים לקנות דירה, יותר קשה למעמד בינוני לגמור את החודש, האוויר יותר מזוהם, השטחים הירוקים מצטמצמים ועוד ועוד.

ניר 5 במאי 2011

אני לא בטוח שזה מדויק. כילד בשנות השבעים-שמונים אני זוכר שלאף משפחה לא היו שתי מכוניות, היה ערוץ אחד בטלוויזיה, ישנת באותו חדר עם אחיך, נסיעה לחו"ל היתה דבר נדיר, ודאי שלא היו כל מיני גדג'טים ומשחקי מחשב למיניהם (כלומר כבר הומצאו, אבל מעטים קנו אותם בארץ). מי שחי ככה היום גם לא מתקשה לגמור את החודש.

פרוטקציה היתה ענין משמעותי בהרבה בשביל לקבל עבודה, טלפון או כל ענין ממשלתי, מודעות לזיהום או שמירת טבע כמעט שלא היתה בכלל. אם תשקלל יחסית לאוכלוסיה המדינה פחות מזוהמת היום (זוכר את הזפת בים, משפיכת נפט ושמן? הירקון המת?) אני גם לא בטוח בכלל שהיתה פחות שחיתות אז, בכל הדרגים, רק שלא היית קורא עליה בעתון.

צור שפי 6 במאי 2011

מה אני אגיד לך? הלוואי שאתה צודק. התחושה הברורה שלי היא כאמור הפוכה.

ניר 7 במאי 2011

אל תטעה צור, גם אני מתגעגע לתקופה ההיא. נדמה שמשהו נשבר בתחילת שנות האלפיים. אני לא יודע אם זה רצח רבין, כשלון תהליך השלום, ערוץ 2, הפרטות – או שזה אצלי, ומי שנולד לפני/אחרי ימקם את התאריך בזמן אחר.

בכל אופן מבחינה חמרית אין ספק שהמצב היום יותר טוב. מי שמוכן לחיות בסטנדרטים של אז: בלי כבלים/לווין, בלי להחליף נייד כל חצי שנה, לסוע בסובארו ישנה ובלתי-מתקלקלת, לגור ב"פריפריה" הנוראית (שהיא בישראל ממילא שעה ברכבת מתל אביב, בדיוק אותו זמן שלוקח לעמיתי למשרד להגיע מברוקלין למידטאון) יכול לחיות יפה בלי להשתעבד לעבודה. זה מה שאשתי ואני עשינו כשגרנו בארץ וזה מה שנעשה כשנחזור ונקים משפחה.

לוינטל 5 במאי 2011

ברק, משהו מוזר פה – הערוצים המסחריים כאן, 2 ו-10, לא משתמשים עדיין בערוצי HD. זה הזוי

יונתן 5 במאי 2011

הכל נכון ויכולת להוסיף לפחות עוד 10 סעיפים. אממה? פה זה הבית. ולהרגיש בבית זו תחושה ששווה יותר מכל חולצה שיורים אליך בסטייפלס סנטר.

cookie-monster 5 במאי 2011

רק אתמול כשהלכתי לי ברגל בדרך הביתה מהעבודה ראיתי שמישהו כתב בספרייצבע על איזה גדר פח
ISRAHELL

בני תבורי 5 במאי 2011

ישן אחותי, עתיק יומין.

דקו 5 במאי 2011

עמית איך הגיוני שאין לך לווין?
אתה צורך ספורט בכמיות אדירות ויש לך גם זמן לראות…

לוינטל 6 במאי 2011

צודק. שיקולים כלכליים ואחרים. לפחות יש אינטרנט

כסיפוביץ 5 במאי 2011

אמן לכל האזרחים הממורמרים.
הייתי עף מכאן קיבינימאט אבל מה לעזאזל אני יעשה בלי החומוס והטחינה של אבו חסן מטירה?

ויינר 5 במאי 2011

הייתי אומר שישראל היא מדינת עולם שני – חצי עולם ראשון פלוס וחצי עולם שלישי מינוס. בסך הכל ישראל היא באופן קונסיסטנטי אחת מ-30 המדינות המצליחות בעולם, נניח בסביבות מקום 25. העניין הוא שאנחנו לא 25 בכל תחום, או אפילו בין 20 ל-30 , אלא שיש תחומים בהם אנחנו מקום 1-2-3 ויש תחומים בהם אנחנו 100. ומתישהו הגב של התחומים שבמקום הראשון עלול לקרוס , והוא לא יוכל להחזיק את כל השאר.

ניר 5 במאי 2011

איזה בכיינים, אללה יסתור. העולם גדול, אם לא טוב סעו למקום אחר. לפחות תקבלו פרופורציות.

בלינדר 6 במאי 2011

LIKE

רפאל 6 במאי 2011

הידד לבעלי הפרופורציה, בוז למתבכיינים בלי.
לא מעט פעמים האנשים שמדברים על להחליף את העם הם אלו שלא מבינים מה הבעיה עם השכונה והשכנים.

Comments closed