הטעות האחרונה של פרגוסון

דויד דה חאה? בחירה שגויה לדעתי.

דויד דה חאה

 דויד דה חאה שוער מוכשר מאוד, אולי העתיד של נבחרת ספרד. על יכולותיו אין עוררין. הפריצה שלו באתלטיקו מדריד והבגרות שהפגין כבר בגיל מאוד צעיר מרשימות. דה חאה – בחור חתיך עם שם מכוער – לקח בשתי ידיים את הצ'אנס שלו בגיל 18(!) במועדון לא קטן שיש בו לחץ ובקבוצה עם הגנה קיקיונית.

הנה לקט מהצגותיו באתלטיקו מדריד:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 מנצ'סטר יונייטד בעידן אלכס פרגוסון לא נושאת עימה יותר מדי טראומות, אם להשתמש באנדרסטייטמנט. המועדון הכי מצליח באנגליה בשני העשורים האחרונים הוכיח ווינריות ועשה פלאים. אבל דבר אחד לא שוכחים שם – את משבר השוערים הקשה שבא אחרי פרישתו של פיטר שמייכל. פרגי ניסה ונכשל עם עשרה שוערים שונים במשך שש שנים עד שהגיע ואן דר סאר וגאל את יונייטד מהצרות בעמדה מספר 1.

ואלה שמות: מארק בוסניץ', ריימונד ואן דר חאו (השוער האחרון עם האות חי"ת עד דה חאה), ניק קאלקין, מאסימו טאיבי, פול ראצ'ובקה, פביאן בארטז הזכור לטוב (אצל אוהדי ארסנל), אנדי גוראם, רוי קארול, ריקרדו וטים הווארד.

סביר להניח שמשבר השוערים של יונייטד יימשך הרבה פחות זמן אחרי עזיבת ואן דר סאר, אבל אני סבור שדה חאה לא יהיה סיפור הצלחה. אם תרשו לי להמר: תוך שנה-שנתיים הוא חוזר לאתלטי בחצי מחיר. למה אני פסימי (מבחינת אוהדי יונייטד) או אופטימי (מבחינת היריבות)?

1) הגיל. דה חאה רק בן 20 וכידוע שוערים מגיעים לרוב לשיאם בגיל מבוגר, ניסיון הוא מרכיב חשוב מאוד אצל לובשי האפודות. אז נכון, יש דוגמאות מעטות שמוכיחות אחרת – היוצאים מהכלל שמעידים על הכלל. איקר קסיאס וויקטור ואלדס השתלטו על עמדת השוער בריאל מדריד וברצלונה בערך בגיל של דה חאה. אבל הם גדלו לתוך המועדונים שלהם. יש הבדל עצום בין לגדול במועדון לבין להגיע למועדון חדש ממדינה שונה, עם שפה, תרבות, מזג אוויר ובעיקר סגנון משחק שונה, ולהתאקלם שם.

2) שוער במועדון-על זה סיפור שונה לחלוטין – זה משעשע ואירוני, כי אין הבדל עצום יותר מאשר הפער בין להיות שוער באתלטיקו מדריד לבין להיות שוער במנצ'סטר יונייטד. באתלטי אתה נדרש להיות סותם חורים, לנפק הצלות כל הזמן ואתה מן הסתם נאלץ להיות דרוך מהשנייה האחרונה כשאוי(ואבוי)פאלושי והחברים אמורים לשמור עליך. לעומת זאת שוער בקבוצה על כיונייטד חייב ריכוז עילאי. כל שנדרש ממנו זה שתיים-שלוש הצלות טובות במשחק שמבטיחות 3 נקודות. וזה בכלל לא קל להיות דרוך ומוכן כשהכדור מגיע אליך מעט פעמים יחסית. בטח עם כל הלחץ שיש במועדון אירופי מוביל.

במספרים זה נראה כך: ליונייטד לרוב הגנת ברזל שסופגת בדרך כלל 20-30 שערים בעונה. אתלטיקו סופגת 50-60 גולים. וברור לכם שגם מספר ההצלות של שוער אתלטי גדול בהרבה משוער יונייטד.

3) פרמיירליג זה לא לה ליגה – הדבר אולי הכי קריטי הוא השוני המהותי בסגנון המשחק בין אנגליה לספרד. בלה ליגה משחקים הרבה יותר על הקרקע, מגיעים ליותר מצבי אחד על אחד, צריך אינסטינקטים בעיקר. בפרמיירליג יש כמות עצומה של הגבהות לרחבה ויש הרבה יותר שחקנים פיזיים. שוערים לא מקבלים עבירות על כל מגע עם שחקני היריבה, בניגוד לליגות אחרות. דמיינו לעצמכם כמה לחץ מופעל על שוער שמתמודד מול סטוק סיטי.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 לדודו אוואט למשל, שוער לגיטימי ומוערך בספרד, לא היה שום סיכוי להפוך לשוער סביר אפילו באנגליה. אז דה חאה אמנם ארוך למדי (1.92 מ') אבל גם רזה ולא פיזי ולא מתורגל מספיק במשחק מול הרמות ובריונים שמסתערים עליו.

לא, אתם לא בבלוג של דורפן

***

טוב, זו לא חוכמה להיות שלילי כל הזמן ולומר רק מה לא טוב ומה לא בסדר. חוצמזה בשביל זה יש לכם ראש ממשלה כושל שדיבר יותר מדי בשבוע האחרון. אז איזה שוער כן מתאים ליונייטד? מה מלמדים לקחי העבר?

יונייטד צריכה שוער צפון אירופי חזק, קשוח, גבוה ומנוסה בסגנון הכדורגל האנגלי. שמייכל הגדול הגיע מדנמרק שם משחקים כדורגל דומה מאוד לאנגליה,  ואן דר סאר עבר במועדון על כיובנטוס כשהליגה האיטלקית עוד הייתה עליונה והוא גם צבר ניסיון במשחק אנגלי בימיו בפולהאם.

 אז על מי הייתי ממליץ ליונייטד? קבלו שני שמות:

1) אנדראס איזאקסון (29, 1.99 מ'), שוער יציב נבחרת שבדיה שמשחק באיינדהובן ובעבר צבר שנות ניסיון במנצ'סטר סיטי:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 2) והשוער האידיאלי ליונייטד – תומאס סורנסן (34, 1.96 מ'), שועבר נבחרת דנמרק עם ניסיון של 13 שנה בפרמיירליג בסנדרלנד, אסטון וילה וסטוק סיטי.

סורנסן

***

נ.ב – ברכות להפועל.

מה למדנו ממיליארדרים?
תחרות רובינשטיין (היום ה-15): למה טריפונוב חייב לנצח ומדוע זה לא יקרה?

No Comments

יוסף 26 במאי 2011

נכון הוא שוער צעיר.ונכון יש לו פוטנציאל מבטיח.אבל לא להשקיע בשוער כזה? לא לקנות אותו? הרי ידוע שהוא לא ישאר באתלטיקו גם אם מנצ'סטר לא תקנה אותו.שוער כזה הוא מנייה בטוחה,הוא יכול לתת שנה שנתיים בינוניות,אבל עדיין זה יהיה הזמן שלו להתרגל לליגה האנגלית לצבור את הניסיון הדרוש ואז להפוך בגיל 22 לשוער שפרגוסון מייחל לו.אם ניקח את דוגמת ברצלונה שגם לה יש עבר מפוקפק עם שוערים,עד שהגיע ואלדס שהיה ממחלקת הנוער והוכיח שהוא שווה כל דקה שהוא מקבל.בשונה משחקן שדה שנמדד על ידי יכולת לאורך עונה שלמה.לשוער מספיק הביטחון וההתאמה שלו עם שחקני ההגנה על מנת שהוא יהיה שוער בשורה הראשונה בעולם.ישנם אין ספור דוגמאות לשוערים ששיחקו בקבוצות קטנות ופתאום הוכיחו שהם מתאימים לקבוצות הגדולות.למשל:פטר צ'ך,ג'וליו סזאר,סבסטיאן פריי,וכמובן דודו אוואט.מה גם שאם נסתכל על הפריימיר ליג כולה,אנחנו לא נמצא שוערים שהם ניחנים ביכולות בלתי רגילות,וגם בקבוצות הגדולות יש את הבעיה הזאת למעט ואן דר סאר. ארסנל סיטי ליברפול מחזיקות שוער בינוני פלוס שנותן להם מענה כשהם צריכים.ובגלל זה דה חאה יכול להתאים למנצ'סטר כי את היכולת שהם צריכים כבר נמצאת אצלו.

דורי גיל 26 במאי 2011

אני מופתע שהם לא נלחמו על נוייר.

אריק 26 במאי 2011

כן כן פרגי חושב שדה חאה מתאים, אבל לוינטל אומר איזקסון או סורנסן… ממממ ועוד קורא לזה טעות בכותרת. לוינטל אני חייב לציין שלפעמים אתה נסחף ובונה תאוריות על כלום. המבנה של דה חאה כמעט זהה לואן דר סאר לא שמעתי שאמרת את זה עליו. זאת אומרת שהמבנה הפיזי שטוב לואן דר סאר רע לדה חאה, ממש שגיא כהן מצידך. אולי תשלח לפרגי מייל תמליץ לו על סורנסן, זה שהוא לא היה מספיק טוב לסטוק לא אומר כלום. אהה אולי נלך על שוער שלא היה מספיק טוב לסיטי לפני השייח'. וגם לריינה היה מאוד קשה להסתגל לפרמייר ליג, אהה לא, טוב מה זה חשוב…

עמית לוינטל 27 במאי 2011

פרגי לא משתמש באימייל. את המיילים שלי אני מייעד לוונגר.

אריק 27 במאי 2011

שלח יונה

סביסאביץ' 26 במאי 2011

אתה פשוט מכניס את עצמך בפעם המי יודע כמה, לקטגוריה של אנשים שאומרים לפרגי שהוא טועה. מקווה שלא השמנת מכל הכובעים שהוא האכיל אותך בשנים האחרונות.

מדובר בשוער מעולה, שלא מעולה רק על קו השער, אלא בעיקר בהוצאת הקבוצה להתקפות מתפרצות ומהירות, מזכיר מאוד את ואן דר סאר בתכונה הזו, בגלל זה הוא גבר על נוייר.

עמית לוינטל 27 במאי 2011

א. השמנתי.
ב. אני תופר לעצמי את הכובעים שפרגי מאכיל אותי כל הזמן

סביסאביץ' 26 במאי 2011

אתה פשוט מכניס את עצמך בפעם המי יודע כמה, לקטגוריה של אנשים שאומרים לפרגי שהוא טועה. מקווה שלא השמנת מכל הכובעים שהוא האכיל אותך בשנים האחרונות.

מדובר בשוער מעולה, שלא מעולה רק על קו השער, אלא בעיקר בהוצאת הקבוצה להתקפות מתפרצות ומהירות, מזכיר מאוד את ואן דר סאר בתכונה הזו, בגלל זה הוא גבר על נוייר.

צור שפי 26 במאי 2011

היכולת שלו בעונה היוצאת היתה יותר חלשה מאשר בקודמתה, שהתיתה עונת הגילוי והפריצה שלו. בצד משחקים מצויינים הוא עשה לא מעט טעויות. פרגי ויונייטד צריכים להיות מוכנים לשלם עליו ובגללו שכר לימוד

צור שפי 26 במאי 2011

שהתיתה=שהיתה

אביעד 26 במאי 2011

1. המבנה הפיזי שלו מאוד דומה לזה של ואן דר סאר.
2. התיאור שלך של הרחבה כאיזור הפקר עם בריונים שמסתערים מכל עבר הוא טיפה'לה מוגזם. לא זוכר את ואן דר סאר הולך יותר מדי מכות ברחבה. וזה בלי להזכיר את וידיץ' ופרדיננד בגיבוי.
3. שנות היובש של היונייטד בשוערים היו בעייתיות מספיק מבלי האוברדרמטיזציה. ראצ'ובקה, גוראם, קאלקין וריקרדו הגיעו כמחליפים ותפקדו כמחליפים. זה כמו לומר שהיונייטד ניסתה השנה 3 שוערים כמחליפים לואן דר סאר ונכשלה למרות שברור שאיימוס, קושצ'אק ולינדגארד לא נדרשו להוות תחרות להולנדי אלא לתת לו מנוחה.
4. מה לגבי שקט נפשי להגנה? משחק הרגל? ארגון ההגנה? למיטב ידיעתי, סורנסן ואייזקסון לא ממש מצטיינים בכך.
בקיצור, אני לא יודע אם דה חאה יצליח או לא, אבל אני מאוד מאוד לא מסכים עם הניתוח שלך.

עמית לוינטל 27 במאי 2011

אביעד, אני שמח שאתה לא מסכים. אם היו אומרים לי כן ואמן על כל דבר, היה לי נורא משעמם.

אפי 26 במאי 2011

חייב התייחסות לגמר הגביע של אתמול. אני לא חסיד גדול של בונקר, אבל זה היה אחד ממשחקי ההגנה היפים שראיתי מהפועל. סגירה הרמטית, משמעת טקטית, ריכוז מקסמילי, אפס טעויות, ביטול היריבה. אשכרה כמו אינטר נגד בארסה בחצי הגמר הצ'מפיונס בשנה שעברה. מזל שהיה גול בדקה השנייה, אבל אין לי ספק שזה היה סגנון המשחק שגוטמן קבע, גם לולא היה גול. ואם זה היה מגיע להארכה ופנדלים – סבבה, אין בעיה עם זה.

נינו 26 במאי 2011

אני אישית הייתי מעדיף את נוייר כמובן, בעיקר בגלל הנסיון בנבחרת ובצ'מפיונס. 20 זה קצת צעיר מדי לשוער שעושה מעבר לקבוצה כזו ענקיץ. קסיאס הוא אמנם דוגמא חריגה – בופון וצ'ך הם דוגמאות טובות יותר, כי הם הגיעו לקבוצות הגדולות בגיל מבוגר ובוגר יותר, מבושלים יותר.
אני הייתי בוחר באחד משני הגרמנים (נוייר או אדלר) או בלוריס (שמזכיר לי את בופון) על פני דה-חאה.
מצד שני, העולם מלא באנשים שהימרו נגד פרגי ואכלו את הכובע – ראו ערך צ'יצ'ריטו. מותר לחלוק עליו, אסור להמר נגדו…

נינו 26 במאי 2011

*ענקית

yoffer 27 במאי 2011

יפה אמרת נינו, באמת הבעיה היא הגיל של דה חאה, זאת הבעיה היחידה שלו.
חוסר הנסיון, וחובת ההוכחה שעם כל הכבוד 2-3 עונות טובות באתלטיקו לא מספיקות בשביל לקנות את החולצה הראשונה של היונייטד!
נוייר היה צריך להגיע, ואם לא נוייר אז הגיע הזמן שלוריס יעשה את עליית המדרגה המתבקשת.

ההצעה הידידותית שלי לפרגי, קח את סטקלנבורג לשנתיים שלוש, ותן לדה חאה להתבגר קצת, הוא באמת מנייה בטוחה!

שודד 26 במאי 2011

הלוואי ואתה טועה לגבי דוד דה-חאה, שלא יביא שוב נאחס של שוערים. מסתבר שואן-דרסארים לא נופלים כל יום מן העצים. אני במקום פרגי לוקח גם את אניימה לכל צרה…

הא כן, במבי או שממבי העיקר שהגביע נשאר עוד שנה בארון האדום!

דורפן 26 במאי 2011

א. אני לא שותף לפסימיות לגבי דה חיאה.
ב. אני חושב שהתחרות בינו ללינדנגראד פתוחה. לינדנגראד יקבל הזדמנויות. לא אתפלא אם יילך להשאלה

שודד – לא ליונייטד, אבל במקום אתלטיקו הייתי חושב על אניימה.

עוז 26 במאי 2011

אני לא יודע לגבי סורנסן, אבל איזקסן? אני לא חושב שהוא טוב יותר מאוואט למשל. גם סטייקלנברג שהוא טוב מאיזקסן בהרבה לא טוב מספיק לצמרת הפרמיירליג, למרות שלו יש עוד סיכוי להשתפר.

כוכב עליון 26 במאי 2011

חבל שברשימת השוערים שציינת נעצרת רק בשוערים השלישיים שהיו בקבוצה, אפשר גם לתת שמות של שוערי הנוער שלא עלו לבוגרים, השוערות בקבוצת הנשים במועדון וכו'.
ולעניין- ון דה חאו היה עוד בתקופת שמייכל (לדעתי הוא אפילו מבוגר ממנו), קאלקין ורצ'קובה ביחד אין להם הופעה אחת בפרמייר ליג וגוראם בא בגיל 392 לחודשיים, ריקרדו וקארול באו כמחליפים. כל מה שאנחנו זוכרים זה את בארטז, שוער מוערך לכל הדעות שבזכות הקופרייטינג הנפלא של מודי זכור טיפה לרעה, לא השפיע כהוא זה על לקיחת או אי לקיחת אליפויות בשנים ההן (ההפסד לארסנל לא הפריע לנו לקחת אליפות באותה שנה) ואת האוורד ששער אחד מול פורטו הזיק לקריירה שלו כי מדובר בשוער מצויין. קטונתי להעביר ביקורת על פרגי, בגלל "איכותה" של הליגה הספרדית אין לי דעה מוצקה לגבי דה חאה.בינך (אל תפגע, גם כל עיתונאי אחר) לבין פרגי, באופן אבסורדי לחלוטין אני הולך על הסר.

עמית לוינטל 27 במאי 2011

הכנסתי לרשימה רק כאלה ששיחקו משחקים רשמיים, אבל נכון שחצי מהם לא היו שוערים ראשיים (ובכל זאת נוסו). זו הרשימה המלאה.

שלו 26 במאי 2011

האם הטעות האחרונה מלשון הכי עדכנית, או מלשון מכאן ולעתיד לא יטעה יותר הסר, או אולי בגלל שהוא יפוטר בקרוב לאור הטעות הזאת ולא יזכה לעשות עוד טעויות.
שמח וטוב לב אני, על העובדה שאני צריך לסבול את טעויות הסר.
אכן מכל המאמנים של כל הקבוצות שאני אוהד הוא טועה הכי הרבה.
(איציק עובדיה סוגר את הרשימה ללא אף טעות כמאמן ו100% הצלחה).
אבל איזה כיף יהיה לגלות שהוא לא טועה?
ונגיד צ'לסי קונה חלוץ ב 50 מיליון והיונייטד ב 5.

עמית לוינטל 27 במאי 2011

לא מאמין שהוא יטעה אחרי זה

נעל קרועה 26 במאי 2011

טוב שאתה מעלה פה את דעתך,אצל אוהדי יוניטד הסקוטי הפך לאלוהים שני שלעולם לא טועה
אנדרסון גיבסון וכל הקישור של יוניטד הם טעויות של הסקוטי
גם העדפה של ברבטוב על טבז עוד טעות של הסקוטי,וגם ההחתמה של מייקל אואן
מה ההבדל במחיר בין בופון לדה חאה ?

כוכב עליון 26 במאי 2011

לא חושב שיש אוהד יונייטד אחד שחושב שהסר לא טועה, גם אלוהים הראשון כדברייך טועה גם טועה, על אחת כמה וכמה השני (הסדר יכול להשתנות אחרי שבת). גיבסון הוא לא טעות כי הוא לא נקנה, ביונייטד ואני גאה על כך משחקים לעיתים שחקנים שאתה אומר לא הייתי בוחר אותם ראשון בשכונה ועדיין הם משתלבים במערכת מהיותם שחקני בית, וראה איזה פלא אף איתם לוקחים אליפויות ומגיעים לגמר גביע אירופה (וכדברי אלוהים השלישי -ממש קבוצה מחפירה..). לגבי אנדרסון- אני בטוח שאתה מאלה שאמרו לפני 6 שנים שברונאלדו אין שום דבר מלבד שטיקים, לפני שנתיים שנאני הוא חיקוי דהוי של רונאלדו וכו'.ככה זה, אנחנו המגיבים יודעים יותר טוב מכולם..וברבאטוב הבקיע העונה בדיוק כמו טבז אז מה הופך אותו לפחות טוב מזה שלא רצה להיות במועדון ובטח לא היה מוכן באצילות להבין שכיום הוא פחות טוב ממקסיקני צעיר ואלמוני?

נעל קרועה 26 במאי 2011

אין ספק,הרבה קבוצות באירופה עומדות בתור כדי לקנות את ברבטוב

אילן 26 במאי 2011

הייתי בטוח בכלל שפרגי הולך בכל הכח על סטקלנבורג.
ואן דר סאר עצמו המליץ עליו.
אני זוכר גם לפני כמה חודשים שאחד ממאמני הקבוצה אמר שהוא נמצא בראש רשימת העדיפויות של יונייטד.
מבין כל המועמדים, הוא הכי דומה לואן דר סאר לדעתי. הוא נהדר עם הכדור ברגליים אפילו יותר מדה חאה (טיפוסי עבור שוער תוצרת אייאקס).

שחר 26 במאי 2011

האם העסקה סגורה?
De Gea plays down United link
http://www.teamtalk.com/manchester-united/6952748/De-Gea-plays-down-United-link

בני תבורי 26 במאי 2011

הופתעתי מההודעה של יונייטד באשר להחתמה של דה חאה אבל לא בגלל שאני לא חושב שהוא מספיק טוב, אלא בגלל שחשבתי דווקא על בופון. אני לא הייתי מגדיר את הבחירה כטעות, אלא כהימור שסיכוייו להצליח טובים בדיוק כמו סיכויי הכשלון. פרגי לא עובד בשליפות ואני מניח שלמדו היטב את הנושא לפני קבלת ההחלטה. מי בכלל היה שם כסף על צ'יצ'יריטו לפני שנה?

אביאל 26 במאי 2011

אני לא יודע לגבי דה חאה, אבל יונייטד הייתה צריכה ללכת על שוער גרמני, יש כמה מעולים בבונדסליגה או פשוט לקנות את שיי גיבן שהוא שוער מעולה.

ניינר 26 במאי 2011

בני, בופון כבר מבוגר ואחרי פציעה קשה. עם דה חיאה יש לך שוער לחמש עשרה השנים הבאות ועוד אחד שבא בלי הפוזה של בופון? מה עדיף?

בני תבורי 26 במאי 2011

ניינר,
בהסתכלות לטווח רחוק ברור שדה חאה עדיף. ההפתעה שלי נובעת מידיעות שקראתי שבופון כבר סגור שם.

דודו 27 במאי 2011

גם קאסיאס ובעיקר ואלדס עשו המון שטויות וקיבלו לא מעט שערים מטומטמים, זה המחיר של שוער צעיר.
קאסיאס הוא תופעה מדהימה ובברצלונה היו כנראה אחרי מספיק ליצני רכש על מנת לתת לואלדס את הזמן להתבשל למרות שכשהוא היה תופס אוויר ומוסר לוייה (במדי ולנסיה) זה היה הורס.

Comments closed