גאווה ישראלית

רשמים ממצעד הגאווה

גרמנים, אמריקאים, צרפתים, אנגלים, איטלקים, ספרדים, הולנדים, שווייצרים, שבדים, פורטוגלים, ברזילאים, רוסים, אוסטרים, יפנים. תיירים גאים מכל כך הרבה מדינות נמצאים בתל אביב כדי לבלות בשבוע הגאווה ואת נוכחותם הרגישו היטב היום במצעד. אמנם זהו יום הגאווה, אבל אלפי תיירים גאים ימשיכו להציף את ישראל גם ביולי ואוגוסט, כי השם של תל אביב כעיר חופשית ונהדרת לגייז הפך לידוע בכל העולם.  

יש לי כידוע לקוראיי הנאמנים ביקורת רבה מאוד על ישראל כמעט בכל תחום. אין הרבה דברים שאני גאה בהם כישראלי. הנופים היפים והמשמעות ההיסטורית-תרבותית-דתית של אתרים שונים בישראל הם שניים שאני יכול לספר עליהם בהתלהוות לחבריי מהתפוצות. אבל לגבי כל מה שקשור לאנשים, לשלטון, למדיניות ולהתנהלות, לכיבוש ולהנתחלויות, לפרימיטיביות, לכפייה הדתית, לאפלית המיעוטים והזרים, לפריפריה המוזנחת, להתרסקות התרבותית, לפרחיאדה, לחינוך הגרוע, לטמטום, לחרחור המלחמה והפאניקה הקיומית וההפחדה הנצחית שמונעות כאן רצון ותקווה לחיים נורמליים – בכל אלה אני מתבייש. כל כך הרבה חרא, שאי אפשר להוריד את המים, למרות כל רצועת החוף הארוכה והנהדרת של ישראל.

אבל יש את תל אביב, עיר שאני כל כך אוהב. עם חיים, עם אנשים יפים וטובים, עם מקומות בילוי כיפיים, עם חיי תרבות, עם פלורליזם וליברליזם, עם ים. עיר נהדרת וכיפית עם כל מה שאדם צריך. ולעזאזל הלחות, הדו"חות, שכר הדירה וראש העיר (שלמרות שאני מתעב אותו, מגיעה לו מילה טובה על התמיכה היחסית בקהילה). תל אביב היא הסיבה היחידה שנותרה לי לחיות בארץ. אחוזת בית. העיר העברית הראשונה והאחרונה. זו אחת הערים האהובות עליי בעולם ואם אי פעם אגור בחו"ל אתגעגע מאוד לתל אביב.

הדבר היחיד שחבל זה שמדובר בבועה. עם השנים תל אביב רק מתרחקת במנטאליות ובאופי שלה משאר המדינה. זה לא נראה לי דמיוני שתוך כמה שנים יכריזו על מדינת תל אביב לצד מדינת ישראל. כמו פעם שהיו ממלכת ישראל וממלכת יהודה. ומי שביקר בקריות של הדרום והצפון מבין שגם המילה 'תהום' לא מספיקה כדי לתאר את ההבדלים. 

***

מאה אלף איש – שיא חדש – השתתפו במצעד הגאווה התל אביבי. לא היו אפילו חלאות שניסו להרוס את השמחה. רק השרב הנוראי שהתערב והקשה עלינו את הנשימה. האמת המצעד בתל אביב הוא הפנינג אחד גדול. הוא מצעד ריק מתוכן, חינגה חביבה, מוסיקה עם הרבה באסים וחתיכים מתניידים ללא חולצות. אני השתתפתי במצעדים בירושלים בשנים האחרונות והרגשתי הרבה יותר טוב. שם באמת מדובר במאבק לשוויון, לחופש, להכרה ולצדק. שם יש הרבה פוליטיקה, נאומים, עימותים. אדם שמחפש משמעות – שיצעד בירושלים.

שלא תבינו לא נכון, קיומו של המצעד בתל אביב נחוץ, גם אם הוא נוטרל מכל רעיון ואידיאולוגיה. מספיק שערוצי הטלביזיה, האתרים והעיתונים מדווחים על רבבות הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנסג'נדרים שצועדים וחיים בחופשי – זה יכול לעזור לכל נער בצפת, טבריה, ערד או קרית מלאכי שסובל מנטייה מינית שונה מסביבתו, חושב שמשהו בו לא בסדדר, נאלץ להתחבא ונלחם בעצמו ולא מגשים את מאווייו רק מפחד הבושה. וכמובן עדיין יש אפליה נגד גייז בישראל בזכויות חוקתיות והם עדיין לא שווים. אז צריך להזכיר גם לכל הפוליטיקאים שאנחנו כאן. בכוח עצום ורב שהלוואי והיה לו משקל אלקטוראלי סגולי.

כרגיל היה הרבה פאן וצחוקים. אינסוף שלטים מקוריים משעשעים, הרבה צבע, קבוצת סגולה של א-מיניים שצעדה, שני סטרייטים חתיכים שמרחו על גופם כיתוב: "יש פה סטרייטיות?". האווירה החיובית וכמות האנשים נוטעת בך מחשבות אופטימיות. היה כיף, ועוד יהיה.

***

נ.ב – ולמי שתוהה מה הקשר בין מצעד הגאווה לספורט, שיחשוב מה זה לצעוד שלוש שעות בשיאו של שרב מטורף. מיץ-עד.

**

שיר לסופ"ש: נתן זך כתב את 'כולנו זקוקים לחסד', שיר שאני מאוד אוהב ומזדהה עם מילותיו. היום הוא מרגיש לי מתאים:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

מעל הכתפיים
מותו של תותח (טל בן יהודה)

No Comments

רועי ויינברג 10 ביוני 2011

ברצינות, זאת גאווה ישראלית (תרתי משמע). תל אביב אחת מהערים התירותייות ביותר ללהט"ב ודה מרקר רשם ב-10.6.2011 שתיירים להט"בים מוציאים 25% יותר מסטרייטים. אני שמח שיש יצוג טוב לתל אביב על המפה העולמית כעיר מרכזית ושוות זכויות (לפחות כך מוצגת) בישראל. כמו שרשמת, על הדבר הזה מגיע כל הכבוד למדינה. הדבר העיקרי שטוב במצב שהשתנה זה שפעם מצעד הגאווה היה זוכה לקיתונות של בוז. היום הוא אירוע נחשב ומסוקר.

דורי גיל 10 ביוני 2011

לא רוצה להעיב על השמחה, אבל אני חשוב שניר כץ וליז טוברישי היו חולקים על דעתך בנוגע לכמה שתל אביב ליברלית. שנה וחצי ועדיין לא מצאו את הטרוריסט מהפיגוע בבר נוער. תזכורת נוספת לכמה שתל אביב ליברלית: בזמן הרצח, שהתבצע באמצע של מרכז תל אביב, כל משטרת תל אביב היקרה הייתה סביב גן לוינסקי שם התקיימה הפגנה נגד גירוש ילדי העובדים הזרים, ובאו לסייע ליחידת עוז לצוד מהגרים. אותה יחידת עוז שעצרה היום דיפולמט קונגולזי כי הוא לא הראה להם את התעודה הנכונה, ולהגנתה ענתה "היינו סבלנים. הוא גבר גדול וכולנו מתחת ל-1.75 מטר".

וזה עוד לפני שאמרתי מילה על יפו שהפכה למעין בסיס של מג"ב.

תל אביב היא לא בועה, והיא גם לא ליברלית במיוחד, היא פשוט קצת יותר נסבלת משאר המדינה. אני מניח שאם משווים את תל אביב למעוזי הגזענות בירושלים או מעבר לקו הירוק, היא נדמית לפתע כפסגת הנאורות.

היא לא.

עמית לוינטל 11 ביוני 2011

כמובן שהכל יחסי, דורי.
מטורף אחד מאיפשהו שקם ורוצח הומואים בתל אביב לא מעיד על העיר. להיפך – הוא מעיד על הפערים בין החופש והאווירה בעיר לבין מה שקורה בשאר המדינה (הרוצח לא היה תל אביבי כנראה).
באיטליה אין אף עיר בה תראה הומואים מסתובבים יד ביד ברחוב. פוחדים שם מנאו פשיסטיים ומקתולים אדוקים. ככה בערים נוספות במדינות 'נאורות'. לעומת זאת בתל אביב ראיתי קודם זוג גברים דופק צרפתית באמצע הדראגסטור.

דורי גיל 11 ביוני 2011

בתור מי שגר בקרית שלום בארבע השנים האחרונות, אני יכול להבטיח לך ששם אף זוג חד מיני לא הולך להסתובב יד ביד, ולבטח לא לדפוק צרפתית. אתה לא מדבר על תל אביב, אתה מדבר על המשולש. קל מאוד לבלבל בין השניים, או להשתמש בראשון כסינקדוכה לשני, אבל זה פשוט לא נכון.

והסיבה שתל אביב היא כזה מוקד לתיירות גאה היא לא רק בגלל שהיא יחסית פרוגרסיבית, אלא הקיץ והים. קח את שני אלו, והגרמנים והיפנים היו נשארים בבית.

עמית לוינטל 11 ביוני 2011

ברור שתל אביב היא לא מיקשה אחת. קרית שלום, שכונת התקווה ואזורים נוספים – בדרום ומזרח העיר – שונים מאוד מאזורים אחרים בעיר ודומים במובנים רבים הרבה יותר לפריפריה.
אבל בפלורנטין, נווה צדק, רוטשילד, אבן גבירול, הצפון הישן והחדש של ת"א – כלומר רוב העיר – זו כבר אופרה אחרת לגמרי

בני תבורי 11 ביוני 2011

יש לך טלפון של הצרפתית הזאת?

דורי גיל 11 ביוני 2011

תשאל את עמית, היא מהסיפור שלו :)

רועי ויינברג 11 ביוני 2011

לא אמרתי לרגע שתל אביב עיר מושלמת. מטפלים ברצח בבר נוער בצורה מחרידה (לא מטפלים, כידוע לי). אבל מבחינת שיוון ללהט"בים היא התקדמה במשך השנים בצורה יפה

אופיר 10 ביוני 2011

כדי להסיר ספק, אני בעד שב-2011 כל אדם יחיה את חייו בלי להתבייש. זה רק אירוני בעיני שכתבת פוסט נגד קיומו של מרתון בתל אביב (אתה יודע, סוגרים כבישים וכו'), אבל קיומו של מצעד סר טעם של גברים במכנסונים וריקודים על משאיות (שבעיקר מציגים אתכם באור לא מחמיא במיוחד) הוא טאבו, כמובן.

עמית לוינטל 11 ביוני 2011

יש הבדל גדול בין קיום מרתון למצעד גאווה. במשמעות ובאמירה, בכמות הכבישים שנסגרים (התוואי של המצעד מצומצם למדי) ובעוד היבטים.

פראליה 11 ביוני 2011

בחייך, אתה טוען שלמצעד הגאווה עם כל השמעויות שלו יש אמירה יותר חזקה מחינוך משפחות לספורט? מה הרלוונטיות לכמות הכבישים שנסגרו? מבחינתי כל אירוע שמושך 10,000 איש מצדיק את סגירת ת"א לא ביום עסקים. (ושלא תעטעה, אני בעדכם חזק).

עמית לוינטל 11 ביוני 2011

יש מספיק אירועי ספורט בתל אביב גם בלי המרתון

ברגר 11 ביוני 2011

נדאל הפסיד לצונגה ברבע גמר טורניר קווינס

דניאל אחר 11 ביוני 2011

אלה חדשות טובות לאוהדי נדאל

עמית לוינטל 11 ביוני 2011

סופסוף מישהו אומר דברי חוכמה. חבל שזה לא עופר לוי

סלע הירוק 11 ביוני 2011

עדיין לא הצלחתי להבין מהי מטרת המצעד ואיך היא מקדמת את האינטרסים של הקהילה ושלך. כמו שציינת בעצמך, ישראל היא מדינה חופשית וסובלנית. כל אדם רשאי לעשות כרצונו ולנהוג על פי מצפונו. אני לא מוצא שום טעם באוחצ'יות המופגנת בצורה תוקפנית.הרגש היחידי שצץ אצלי הוא זלזול. המצעד וההזדהות איתו גורמת לתגובה ותוצאה הפוכה מהכוונה המקורית. במקום למתג את ההומואיות כהעדפה מינית ותו לא האסוציאציה שעולה למוחו של אדם שחוזה במצעד היא שהומו הוא דראג קווין שבשאר ימות השנה מתחפש לאדם נורמטיבי

עמית לוינטל 11 ביוני 2011

אז ככה, אמנם זה נכון שהמצעד בתל אביב די ריק מתוכן ואף כתבתי זאת בטקסט, אבל אתה טועה אם אתה חופש שישראל מדינה סובלנית. תל אביב היא מדינה סובלנית וחופשית. נראה אותך מנסה בכל עיר אחרת בישראל, נגיד קרית מלאכי, ללכת יד ביד עם גבר.
חוצמזה ההומואים עוד לא זוכים לשוויון זכויות מלא. ממש לא.
זכויות סוציאליות רבות שניתנות לזוגות סטרייטים לא ניתנות לזוגות גייז. למשל להתחתן, הקושי לאמץ ילדים (בטח ישראלים) ועוד.
אבל כמובן צריך לזכור שהמצב כאן מצוין יחסית שבמדינות האיסלאם למשל ומדינות רבות אחרות. במובן הזה אנחנו רחוקים מתחתית החבית

בלינדר 11 ביוני 2011

לפני שבועיים ראיתי שני בחורות מתנשקות בתחנה המרכזית של ראשון לציון וגם בנים מחזיקים ידיים. אם הייתי יושב על כסא, הייתי נופל ממנו. ראיתי דברים כאלה בניו יורק ופורטלנד…אבל ברישון?! וד"א, אמריקה רחוקה שנות אור מלהריץ שבוע גאווה בטלוויזיה. סחתיין לנו!

ויינר 11 ביוני 2011

אגב, היה מצעד גאווה בראשון (שנה שניה) לפני כמה שבועות, והמסלול שלו עבר ליד התחנה המרכזית..

בלינדר 11 ביוני 2011

שתי בחורות, לא שני

MOBY 11 ביוני 2011

אני מבין שתמיד עדיף להיות מיעוט נרדף. אבל ישראל מדינה הנמצאת בקדמת המדינות המקבלות את האחר ולא משנה מיהו האחר הזה. כמובן יש מקום להתקדמות ויש מיעוטים שנשארו אי שם במאה הקודמת.
לא חושב שבחיפה ובסביבתה יקרה משהו למשהו כי הוא מחזיק ידיים. גם לא באילת או נהריה. אז אולי כדאי לצאת קצת מהבועה ולנסות.

IDO 11 ביוני 2011

השנה נקלעתי בעוונותי למארדי-גרא בסידני שהיה מסוקר למשעי על ידי כל ערוצי הטלויזיה והרדיו. כל הבנים (גייס וסטרייטס) הלכו עם מכנסוני גליטר קצרצרים, ונשים התחפשו לדראג קווינס. ברכבת איתי בא 30 פוט קוק (12 חברה התחפשו, 10 היו הבולבול ו -2 הביצים), ו – 6 ערוצי טלויזיה הקדישו את לוח המשדרים למצעד.

היה מחריד. ארוע למשפחות.

כמה אני מתגעגע לתל אביב שהכל שם אמיתי, בלי בולשיט.

אמנון 11 ביוני 2011

לוינטל – בזכות אלה מהקריות שמתגייסים לגולני אתה וחבריך יכולים להפגין את הטעם הרע במצעד כמו שהיה אתמול.
לגבי ירושלים – כדאי להיות יותר חכם מאשר צודק , בדיוק כמו שצריך אמצעים מנהליים למנוע מתנועת כך לצעוד בעיר ערבית (ולו רק למנוע מהומות מיותרות בשני המקרים בלי להשוות ביניהם).
אגב – אם היית שואל את הנאורים מהצד השני שכביכול ניתן להגיע אתם להסדר – הראשונים לזרוק לים היו ההומוסקסואלים.
בכל מדינה בעולם המערבי יש מקומות שלא כדאי לשני אנשים מאותו מגדר להחזיק ידיים, מהגרים מקבלים יחס יותר קשה ברוב המדינות המערביות בעולם ואלימות ופרחיאדה יש בכל מדינה ופחות מכך בארץ דווקא.
ההתבכיינות והצביעות מתחילה לעצבן כשהיא מגיעה גם לאתר המצוין הזה.

IDO 11 ביוני 2011

מאיפה הבאת את זה?

עד עכשיו גרתי ב-5 מדינות. ב-4 מהם אני הייתי המהגר המזרח תיכוני.
אחת מהם היית עיר עם רוב מוסלמי. ובתור מהגר, אף פעם לא הרגשתי בעיה.

בתל אביב הייתי ספונסר של משפחה אסייתית, והמשפחה שלי מחזיקה מטפלת פיליפנית (הכל חוקי למהדרין), ומספר הפעמים שנעלתי לסור למשטרה בעקבות משטרת ההגירה היא עצומה.

עמית לוינטל 11 ביוני 2011

אני גם שירתתי בצבא כולל בתפקיד מודיעיני חשוב, ויש לי חברים ומכרים גייז נוספים ששירתו, כולל ביחידות מובחרות כלוחמים מסתערים.
הביקורת שלי היא לא נגד הצבא והחיילים אלא נגד המנהיגים, המפקדים הבכירים וקובעי המדיניות

מאשקה 11 ביוני 2011

תודה לך עמית, טוב שכתבת מה שנכתב בטור שלך כאן.

Asaf the Kop 11 ביוני 2011

רק תל אביבי יכול לכתוב מאמר כל כך נפוח.
רק תל אביבי יכול לכתוב מאמר כל מתנשא.
ישראל רעה, תל אביב טובה – כמה נדוש, כמה משעמם.

נמו 11 ביוני 2011

לפעמים אין ברירה אלא להתנשא.. כל הכבוד על המאמר, אל תתן לקופים להוריד לך את הבטחון.

Asaf the Kop 11 ביוני 2011

עדיף להיות קוף מגזען.

נמו 11 ביוני 2011

התנשאות לא קשורה לגזענות. ושנינו יודעים שהגזענים פה הם לא המתנשאים. אלא הקופים- שונאי מיעוטים, שונאי זרים, או במילים אחרות- שונאים כל מי שלא כמוהם..

נון 11 ביוני 2011

לא רואה כאן התנשאות, כאחד שכמה מחבריו וידידותיו הטובים/טובות/באמצע שבהם היו במצעד ודיבר איתם לאחריו בהחלט יש במצעד מלבד הרובד החיצוני אלמנט שנותן למשתתפים תחושה חיובית של השתייכות שחסרה לרבים מהם. אפשר להגיד שזה דומה למצעדים או אירועים של 'מועדון חברים' אחרים שמטרתם לחזק את השייכות של הפרט. וכמובן שנותנת אור וקיום (אם כי סר טעם לעיתים כמו שעמית כבר הדגיש) לנוכחות להט"בית. לצורך העניין אני לא תל-אביבי (חיפאי-כרמיאלי) , התנדבתי לשירות צבאי ושאר 'הוכחות' לכך שאיני 'חי בבועה התלביבית הסמולנית' כמו שכמה מהטוקבקיסטים אוהבים לרמוז לגבי מי שמחזיק בדעה שונה משלהם.

Asaf the Kop 11 ביוני 2011

כלומר, לדעתך בכרמיאל גרים אנשים שאינם עם חיים, שאינם יפים וטובים, עם מקומות בילוי כיפיים, עם חיי תרבות, עם פלורליזם וליברליזם.

ברח משם כל עוד אתה יכול !!

נון 11 ביוני 2011

א) יש מקומות בילוי כיפיים בכרמיאל?!
ב) לא ברור לי על איזה פלורליזם אתה מדבר, כרמיאל (במיוחד הנוער) היא לא בדיוק פנינת אהבת השונה.

בכל מקרה זה אידיוטי להגיב לטיעון שלך, אז בחרתי להגיב לפחות בהומור. בכל אופן ברור שבכל מקום יש אנשים חביבים ויש אנשים שהם (כפי שהעלה המשורר הג'ינגי ההוא) זבל. בסך הכול לוינטל טוען טענה שהיא די מדוייקת, ת"א היא באמת עיר מיוחדת עם מרקם חיים שונה מאוד משאר המדינה.

אפשר להגיד שת"א קורצה מחומר אחר משאר הערים בישראל (ואני אומר את זה ממקום של חיוב ולא של התנשאות), נרצה או לא נרצה. אין בעיר אחרת מגוון תרבותי, אומנותי ואנושי דומה לה. אבל אף אחד לא אומר שחיפה היא איזה ביצה מעופשת או שכרמיאל היא חור שכוח אל, אז בבקשה ממך תחסוך מכולנו את ההתבטאות התוקפנית שלך-היא לא תורמת לדיון ולרוח האתר.

נ.ב
לאחרונה התגובות באתר (ולא רק בבלוג הנהדר של מ.ל) מקבלות גוון מכוער שלא ראוי ולא נעים לקריאה בפלטפורמה אישית ועמוסת כשרונות כמו דהבאזר. כולי תקווה שתמצא סיסטמה שתסנן קצת את שטף השנאה הזה. כקורא דומם ונאמן לרוב התגובות האלה מוציאות את החשק לקרוא כאן.

moby 11 ביוני 2011

כשמדברים על תל אביב לאיזו תל אביב מתכוונים?
האם תל אביב היא מרובע הרחובות נמיר,דיזינגוף-השלום -פרישמן, הירקון וגלילות?
כי בשכונת התקווה מתקשרים על מנת לעצור את עברייני השהות.
באזור יפו אני מעריך שהסובלנות כלפי נשיקות וחיבוקים היא אחרת.
מתחת לכלבו שלום יש אזור בהם קשישים מקבלים מכות ואין איש שומע את הזעקות (טוב בפלורנטין יש חלונות כפולים קשה לשמוע וזה קצת רחוק).
טיילתי בעולם גרתי שנים בחו"ל בכרכים גדולים, גרתי בתל אביב מספר שנים.
תל אביב אינה שונה משאר המדינה. יש מספר אנשים (גדול יותר או פחות) שלרוב נעזר בתמריצים (חוקיים יותר או פחות) וחולם על ניו יורק,סאן פרנסיסקו או אמסטרדם (או לונדון,סידני או משהו אחר). אבל הוא ישראלי לוונטילי שמתקשה לקבל את דעותיו של האחר.
הוא פלוראליסט בעיני עצמו, ואיש העולם הגדול כל עוד מסכימים לדעותיו המתקדמות.
אבל תל אביב לטעמי (ולכן אינני שם כיום) היא כפר גדול ואם כבר כפר אז עדיף צמוד קרקע בצפון או דרום הארץ. שם לפחות מריחים את הים או המדבר ושומעים את הציפורים.

עמית לוינטל 11 ביוני 2011

אתה צודק, מובי. התכוונתי לרוח המייצגת – החופים, מרכז העיר, לב התרבות, שכונות המרכז והצפון וחלק מסוים מאוד בדרום.
יש כמובן אזורים קשים (כבר התייחסתי לכך בטוקבק אחר)

Asaf the Kop 11 ביוני 2011

אתה אמיתי ?

האם רוח האתר היא להתגזען על כל מה שהוא לא תל-אביב ? קראת בכלל את לוינטל ?

האגדות על תל אביב הן עורבא פרח, היא בסה"כ כרך גדול ומכוער. תל אביב מצטיירת כסובלנית רק בגלל שלאף אחד לא אכפת שם מאף אחד.

נמו 11 ביוני 2011

שמע אתה גנוב לגמרי.. אני מסכים עם נון שהגיב לך מקודם. מוטב שתרגיע את הטון מכיוון שהוא אינו תורם לכלום. תל אביב לא מוצאת חן בעיניך? אל תגור שם. אנחנו אוהבים את העיר גם בלעדיך.

Asaf the Kop 11 ביוני 2011

תרגיע תגיד לחברים שלך.

אין ספק שאתה מתאים לתל-אביב.

פאקו 11 ביוני 2011

אוף טופיק (קשור לפוסט הקודם שלך "כדור זבל"): שמועות קושרות את אברם גרנט לאנז'י מחצ'קלה…

עמית לוינטל 11 ביוני 2011

חזר לכיסא האהוב העליו – המועמד.
הוא צריך להנחות ריאליטי בשם 'המועמד'

סופרפלי 11 ביוני 2011

תל אביב טובה, ישראל רעה, כמה פשוט, ככה דבילי. פוסט גזעני.

אבירם 12 ביוני 2011

יפה עמית – גם כתיבתך וגם ההוצאה לאור של חשוכים כמו"ASAF THE COP", שמן הסתם מדובר בהומופוב לאטנט ופריפריאלי שבמשך שנים מגיע בסופ"שים לעיר, משתכר, מטריד בחורות, עושה חראקות וצופר, ואז חוזר למחראה ונרדם עם דמעות.

אבירם 12 ביוני 2011

שכחתי עוד: חונה על מדרכות, מתעלם ממעברי חצייה, מסריח ובאופן כללי לא נחמד.
תיכף הוא יענה לי משהו בסגנון:"גם אתה תל אביבי מנופח…בלה בלה בלה…" ואולי גם יוסיף איזה איום ואז נראה אם צדקתי לגמרי או חלקית.

כנראה שמדובר בזבל טוקבקיסטי מצוי שמשום מה נפלט לכאן מ-YNET או ONE.
לא טוב להראות לאנשים כאלו שהם רצויים, אפילו לא קצת.

Asaf the Kop 12 ביוני 2011

1. The Kop לא The Cop. אתה גולש באתר ספורט לא ?

2. נשוי, גר בגבעתיים (אחלה פריפריה), עובד בדאון-טאון תל-אביב, מחנה בחניון.

3. אז מי פה החשוך ?

Asaf the Kop 12 ביוני 2011

כמעט ושכחתי…

בעל דירה בתל-אביב (עם חניה).

סופרפלי 12 ביוני 2011

"מן הסתם" – תמצא מילה אחת במה שאסף כתב שתומכת בתיאוריה שלך על "ערס הומופוב", אתה לא תמצא, כי אתה בונה לך אויב וקוטל אותו בלי קשר למציאות (והמציאות היא, מה לעשות, שלווינטל כתוב פוסט מתנשא, כמעט גזעני, וכל מה שעשה אסף זה להצביע על כך).

כסיפוביץ 12 ביוני 2011

אני מצטרף למחאה נגד הפוסט הזה
גאווה ישראלית זו לא תל אביב.
גאווה ישראלית זה אנשים בשדרות שאין להם שכונות בצפון כמו צפון תל אביב.
גאווה ישראלית זה מושבניקים בצפון שאוכלים חצץ כדי שלך התל אביבי יהיה איזה מלפפון או תפוח לקנות בסופר.
אני לא מבין איך גות'הם הפכה להיות גאווה במשהו.
חייתי מספיק שנים בערים בעולם וגם בתל אביב בכדי לקבל פרספקטיבה.
תל אביב היא אולי עיר תרבות וחוף ים אבל זו עיר מנוכרת ומלאה בתאוות בשר ותועבה.
ולצערי לוינטל אתה חוטא כאן בחטא הגאווה.

Asaf the Kop 12 ביוני 2011

תכף הפלורוליסטים יקראו לך הומופוב.

כסיפוביץ 12 ביוני 2011

ignorance is bliss
שיהיו בריאים…

אבירם 12 ביוני 2011

סופרפליי – ה"ערס-נובו" הוא בעל שפה נקיה למראית עין, אשר שורשיו מתגלים לא במילותיו כי אם בתוכנן. התחושה היא שאם הדיון הזה היה מתנהל באולם אז "THE COP" כבר היה מחפש ללכת מכות.
אני לא מבין למה שדרות ואוכלי החצץ בצפון(כדבריך) הם גאווה ישראלית, ותל אביב היא לא. זה הרי לא טיעון, ונראה לי שזו גם לא דעתך האמיתית. זה יותר מרגיש כמו קנטרנות.
זה שחיית בתל אביב ובעולם זה אחלה, אבל האם חיית בשדרות פעם? אני כן, ולצערי מדובר במקום חשוך ומפגר, שללא המכללה (שהיא לא יותר ממס שפתיים) היה נראה בדיוק כמו נתיבות ואופקים.
גות'הם פשוט גאה בזה שהיא גות'הם, לא מסתירה את זה ולא מתהדרת בגידול מלפפונים ואכילת חצץ.
אני סטרייט, לא גר בתל אביב, וממש לא מצליח למצא את ההתנשאות והגזענות בתוכן הפוסט.
אני כן חושב שאם נקודת המוצא של הקורא היא נחותה בעיני עצמו, אז הוא בהחלט ימצא (או ימציא) גזענות בפוסט ואף יטעה לחשוב שהיא מכוונת אליו.

אבירם 12 ביוני 2011

KOP, KOP

HAPPY?

אבירם 12 ביוני 2011

דרך אגב – חייתי גם בגבעתיים ואני מוכרח לציין שהיא (וכל ערי הלווין) גרועה יותר משדרות: כאילו ליברלית, כאילו תל אביבית. סובלת מכל הרע של הכרך (חניה, צפיפות, זיהום וכו')ושל המדינה (בערות,גזענות והתנשאות כלפי זרים,חינוך מחפיר)אך ללא היתרונות האמיתיים של תל אביב מלבד הקירבה אליה.

Asaf the Kop 12 ביוני 2011

O.K.

כסיפוביץ 12 ביוני 2011

אבירם אתה יורה לכל כיוון ולכן טעית בהתייחסות בשם…
דעתי האמתית היא אינה מקור לדיון אך היא טיעון בהחלט.
זה ששדרות מקום מפגר וחשוך זה נכון אך הוא מייצג לדעתי את המדינה יותר מבועת תל אביב. זו דעתי.
זה שהכותב טוען שתל אביב היא גאווה ישראלית ואין מחוץ לה אפילו מטר של מקור לגאווה אז על זה אנשים מתנגדים או טוענים אחרת.
בלי מכות ובלי קללות.
אני לא קראתי לאף אחד גזען או הומופוב או בשמות אחרים אלא טענתי מנגד שדווקא מחוץ לבועה הזו יש גאווה ישראלית.
אך מי שראשו טמון באחוריו לא ידע זאת.

אבירם 12 ביוני 2011

כסיפוביץ – ניתוח ה"טעות" שלי על-ידך הוא שגוי: טעיתי בשם כי אני דיסלקט (וגם ADHD) והדיסלקציה שלי מתבטאת בעיקר בכתיבה באנגלית.

האבסורד בתגובה שלך זועק: "…שדרות מקום מפגר וחשוך אך הוא מייצג לדעתי את המדינה יותר מבועת תל אביב.." – האם אתה באמת מעדיף להיות מיוצג על ידי פיגור וחשיכה? מה זה אומר עליך?

כסיפוביץ 12 ביוני 2011

זה אומר פשוט שיש בישראל מקומות חשוכים ועלובים ועם זאת יש בהם אלמנט שמייצג את המדינה שלנו יותר מתל אביב.
זה הכל
מה אומר עלי?
למי אכפת…

ואני מפנה אותך לתגובה של אפי למטה.
לא דיברתי על גזענות ולא על התנשאות, פשוט לא רואה בתל אביב מקור לגאווה ישראלית יותר ממקומות אחרים.
זה אתה שכל כך צמא לדם כנראה

כסיפוביץ 12 ביוני 2011

ועוד דבר
לשם פרספקטיבה אני מפנה אותך לפוסט של איציק אלפסי על יום ירושלים.
תגובות מפי תושבי העיר שחלקם לא סובלים את המקום וחלקם מאוהבים בו.
תגובות על כמה שהעיר מייצגת אלמנטים חשוכים ושכבות אוכלוסיה מפגרות אך עדיין מייצגת את מדינת ישראל [אם תשאל אותי היא יותר מייצגת את המדינה מתל אביב]
אפילו לוינטל כותב: "אדם שמחפש משמעות – שיצעד בירושלים"
ואת הפרדוקס הזה בפוסט אני כבר לא מתכוון לנתח.
הוא מדבר בשם עצמו

Asaf the Kop 12 ביוני 2011

בעיני תושבים שמתמודדים בגבורה עם איומי קסאם וגראדים, שאינם עוזבים את העיר וממשיכים לגדל בה משפחות, הם הכל חוץ מחשוכים. אבל, היי, זה רק אני, אחרים יכולים כמובן לחשוב שמדובר בכאלה שהינם נחותים ביחס לבני הגזע העליון מתל-אביב.

אפי 12 ביוני 2011

אין בפוסט גזענות מצד לוינטל. יש פשוט שיר הלל לת"א. מתוך אהבה הוא מדבר ולא מהתנשאות.

אבירם 12 ביוני 2011

Asaf the Kop – מה קשורים קסאמים וגראדים לדיון הזה? האם כל אדם שחי באזור מלחמתי בעולם הופך אוטומטית למואר בעקבות זה שהוא לא עוזב?
עד לפני שנתיים גרתי קרוב לעשרים שנים בתל אביב ובעשור האחרון גרתי לסירוגין בשדרות. תל אביב ספגה מאז מלחמת המפרץ הרבה יותר אבידות בנפש וברכוש מאשר כל הפריפריה ביחד. גרתי בתקופה זו בתל אביב ואתה רואה שלא הפכתי מואר במיוחד. אבל אני מניח שקל מאוד להתעלם מזה כאשר באים לטעון ל"בועתיות".

Asaf the Kop 12 ביוני 2011

לא. רק מי שצועד במצעדי גאווה הוא מואר ופלרוליסט.
לשיטתם של התל-אביבים בעיני עצמם אין מה להתגאות במי שאינו נוטש עיר מופגזת, מה שקובע זה האם אותו פרט תומך או מתנגד לזכויות בעלי הכנף.

אני לא חושב שתל-אביב היא בועה, אני חושב שבתל-אביב יש סצנה מגוחכת.

אבירם 12 ביוני 2011

אז תרשה לי להאיר אותך: בתל אביב יש הרבה יותר מ"סצינה" אחת מגוחכת, לפחות עוד שלוש "סצינות" חצי מגוחכות, שתי "סצינות" מטומטמות לגמרי וגם כמה "סצינות" לא רעות בכלל. התוצאה של פרספקטיבה פריפריאלית היא ערבוב של כל ה"סצינות" ליצירת עיסה אחת שקיימת אך ורק במוח שממנו מגיעה נקודת המבט הזו, אך אין לה קשר למציאות.

Asaf the Kop 12 ביוני 2011

אולי תלוו סצנה לשדרות.

למה לקפח ?

אבירם 12 ביוני 2011

ככה אתה מרגיש?

אבירם 12 ביוני 2011

כסיפוביץ – עדיין לא הצלחתי להבין איזה מצעד יגרום לך לצעוד בו, או במלים פשוטות – מה אתה רוצה?

לוינטל אוהב את תל אביב, פחות את השאר. זאת זכותו להלל את מושא אהבתו.
מספר אנשים מוצאים לנכון לפרש את כתיבתו כ"פסוקי השטן" ולהיעלב. תוקפים, ואז טוענים שבעצם הם היו המותקפים.
זה כמו שיאשימו אותי שאם אמרתי לאשתי שהיא יפה, אז בעצם אמרתי שכל השאר מכוערות…

כסיפוביץ 12 ביוני 2011

אבירם אם לא הצלחת להבין עד עכשיו כנראה שלא תבין גם עוד יומיים, או במילים פשוטות- מה אתה רוצה?

זה שאתה משווה כאן תגובות שלי לפסוקי השטן או לזה שהותקפתי והתקפתי ואלוהים יודע מה תמציא עכשיו אז אתה צריך לשפר את הבנת הנקרא שלך דחוף!

תצטט אותי במשפט אחד שהבנת את השטויות האלה ואני אתדיין אתך בכייף.
כל מה שכתבתי הוא ש- ל ד ע ת י תל אביב היא לא המקור לגאווה ישראלית.
משם את הכל כבר לקחת לבד לאן שלקחת.
יום טוב

אבירם 12 ביוני 2011

אין לי בעייה להישפט על פשעיי, אבל אל תאשים אותי סתם:

כאשר אני מגיב ישירות אליך ואומר "יש אנשים" אז הכוונה היא לא לכלול אותך ביניהם, כי אז הייתי כותב "יש אנשים ואתה ביניהם". אם אתה רוצה שמות אז תגלגל למעלה, או שאולי אתה מעדיף להעביר יד על הראש ולהרגיש את הכובע בוער.

הבנת את הנקרא?

אבירם 12 ביוני 2011

וחץ מזה: בסדר, אני נכנע. תל אביב היא לא המקור לגאווה ישראלית מטופשת. כל השאר כן – מבת ים דרומה, מהרצליה צפונה, מפתח תקוה מזרחה. גילינו והסכמנו על מקור הגאוה. מרוצה?

Asaf the Kop 12 ביוני 2011

מה עם גבעתיים ?

אבירם 12 ביוני 2011

אם אתה מתכוון למעברה המשודרגת של האשכנזים הנאורים שמפריעה למדינת תל אביב בשאיפותיה האימפריאליסטיות להתרחב מזרחה, אז כן. גם גבעתיים.

Asaf the Kop 12 ביוני 2011

ורמת גן ?

אבירם 12 ביוני 2011

מה אכפת לך מרמת-גן? אין שם הומואים כמעט.

כסיפוביץ 12 ביוני 2011

אבירם
לא חשוב מי הבין ומי לא
יש לך טון בדיון לא נעים.

אבירם 12 ביוני 2011

אני מתנצל על אי הנעימות

Comments closed