9 שניות ומשהו: פוסט חי הקצר בהיסטוריה

פוסט חי: גמר ריצת 100 מטר, אליפות העולם באתלטיקה

דאגו

עוד מעט גמר 100 מטר מאליפות העולם באתלטיקה. או כמו שכולם שואלים אותי: מתי הריצה של בולט? לאלה אני משיב – "המאה או המאתיים?"

סדר התחרויות בכל תחרות אתלטיקה – אולימפיאדה, אליפויות עולם ואירופה – כמעט זהה. לפעמים מרתון הגברים פותח ולפעמים הנשים ולפעמים ביום הראשון יש גמר כדור ברזל, אבל המקצועות העיקריים הם תמיד אותו דבר: ביום הראשון מוקדמות מאה מטר גברים וכבר ביום השני גמר. יום אחר כך גמר ה-100 מ' נשים וה-110 מ' משוכות.

האמת זה אידיוטי בעיניי. למה אליפות שנמשכת 9 ימים לא לבנות את המתח, לרכז את העניין ולמשוך את השיא -גמר ה-100 מ' גברים – לפחות ליום השביעי של האליפות?

אבל ככה זה. רק הגענו וכבר 100 מ'. אולי יגידו לכם שזה נועד להכניס את כולם לעניינים ושיידעו מההתחלה שהתחילה האליפות. שלא יגיעו אנשים ביום השביעי וישאלו "מתי שאר התחרויות?" ותגיד להם שהרוב כבר היו.

***

טוב, אז מה יש לנו? בולט הולך על 9.7. אין בו יותר מזה כרגע ובצדק. העיקר הוא לונדון 2012. רק שלא ייפצע לנו. מי יכול לתת לו פייט (אם לא ייפסל/ייפצע חלילה)? רק בחור אחד – יוהאן בלייק המתוק שאני מת עליו ורק מקווה שהוא לא משתמש במשהו שגרם לו להיראות כמעט יותר מדי טוב בחצי הגמר.

גאוגרפיה: 7 רצים מוצאם מאזורו דומה של הקריביים ופרבריהם (אנטיגואה & ברבודה, סנט קיטס אנד נביס וארה"ב), כולל הצרפתי המוכשר ג'ימי ויקו (רק בן 19). שלושה ג'מייקנים יש לנו ושני צרפתים – כולל האצן הלבן ההיסטורי כריסטוף למטר. קים קולינס אלוף העולם מפריז גם כאן בגיל 35. הצדיעו. איזו פריסת גילאים נפלאה בגמר הזה.

הימורים:

1. בולט 9.72

2. בלייק 9.78

3. קים קולינס 9.93 (זה מהלב. קארטר אמור לסיים שלישי ולהשלים 3 ג'מייקנים)

***

למקומות, היכון… צא!

נגמר. ועוד לא התחיל.

אבל בינינו – בשביל לראות את בולט מוריד חולצה, היה שווה הכל!

האמת אצל בולט הכל גדול (הכל!). והכל בגדול. העלייה, ההתרסקות. כפי שהגיח לעולם בסערה, ככה הוא אמור, ממש חייב, להיעלם איכשהו ומתישהו, בסערה. JUST SAYING. מלח מים שום בצל כמובן.

פוסט סיכום שבת: מכת בכורות
ארסנל. המעט שאפשר להגיד ב-2-8

No Comments

דורפן 28 באוגוסט 2011

אני רציתי להגיד ש…. הופ נגמר.

mnm 28 באוגוסט 2011

קולינס לא ירד בחיים מ10 שניות או לפחות ב8 שנים אחרונות למה שהיום הוא יעשה את זה??
בולט9.63 ומקום שני דווקא אני ילך על ביילי ושלישי בשביל הפיקנטריה יהיה הלבן הראשון שירד מ10 שניות למטרייה

עמית לוינטל 28 באוגוסט 2011

אני מאמין בניסים.
ההיגיון אומר 1-2-3 ג'מייקה עם קארטר או שדיקס יגנוב ארד. אני הולך עם הלב.

דורון 28 באוגוסט 2011

רבותי, רץ עם שם כמו נסטה קארטר לא יזכה במדליה? הארד עליו.

בלייק יאיים על בולט אבל לא יותר.

הצרפתי ישבוא את שיאו האישי אבל זה לא יספיק ליותר ממקום 4-5

עמית לוינטל 28 באוגוסט 2011

שיאו האישי עומד על 9.92

אלעד 28 באוגוסט 2011

אני אומר שבולט מאט בזלזול לקראת הסוף, ומישהו גונב אותו ממסלול חיצוני…

אלעד 28 באוגוסט 2011

טוב, מכל המנחשים אני הייתי הכי קרוב

עמית לוינטל 28 באוגוסט 2011

סחתיין, למה לא שמת כסף על בלייק?

mnm 28 באוגוסט 2011

החוקים משתנים שנה הבאה בטוח

מוזגטס 28 באוגוסט 2011

למה זה פסילה? אף פעם לא הצלחתי להבין למה?

mnm 28 באוגוסט 2011

מה יש להבין ?!?!אתה יוצא לפני הזמן זה פסילה

מוזגטס 28 באוגוסט 2011

ברור,
למה לפסול מלרוץ בכלל? כבר בפסילה הראשונה

mnm 28 באוגוסט 2011

זה חוק חדש פעם זה היה שתיפסילות לכל אחד אחרי זה שתי פסילות לכולם ביחד ועכשיו זה פסילה ראשונה לכולם

עמית לוינטל 28 באוגוסט 2011

אכן. לזכותו של בולט ייאמר שהוא פסל בתום לב

א.ק 28 באוגוסט 2011

מישהו יכול לעדכן מתי שינו את החוק שזינוק מוקדם פוסל אוטומטית?

mnm 28 באוגוסט 2011

השנה או שנה שעברה

יניר 28 באוגוסט 2011

בולט שילם את מחיר השחצנות.במקום להתרכז לקראת הזינוק הוא עשה הצגות למצלמה ופסל.כמה פשוט,כמה אכזרי,כמה מוצדק

אלעד 28 באוגוסט 2011

מתישהו זה היה צריך להכות בו. באמת סוג של צדק פואטי

קוביכאבלמייקר (אורי המקורי) 28 באוגוסט 2011

פסל בכוונה. גם כי לא היה בכושר וגם כדי ש- iaaf ילמדו לקח. עוד לא מצאתי מטאפורה מספיק טובה בכדי לתאר את האכזבה מגמר ה-100 הזה.

השלונגובונג האחרון (אוהד ריאל טראומתי) 28 באוגוסט 2011

שיפוט חד צדדי לחלוטין, זו היתה צלילה ברורה..
בולט פשוט שומע מהר יותר ממהירות הקול..

תiמר 28 באוגוסט 2011

גדול!

ירון 29 באוגוסט 2011

LIKE

אסף רביץ 28 באוגוסט 2011

אז מה היה לנו הקיץ:

קובי חוטף סוויפ מנוביצקי, מסי נעלם בקופה אמריקה, נדאל מפסיד לנולה בגמר ווימבלדון, פלפס לא יכול להתמודד עם לוכטה, קונטאדור לא עומד בקצב בטור דה פראנס, גרמניה של פרינץ מפסידה במונדיאל הנשים והיום בקלה לא בעניינים ב-10,000 ובולט פוסל ב-100. בטח פספסתי עוד כמה. מה קורה פה?

עמית לוינטל 28 באוגוסט 2011

רק בנשים: לא פרינץ, מארתה הייתה הסיפור הגדול והיא התרסקה.

מתבקש לעשות הבדלים בין ספורט קבוצתי לאישי אבל תמיד עם כוכבים זה היבריס. ותמיד אפשר למצוא חטא – השחצנות של בולט, קובי ולברון, הסמים אצל קונטאדור, חוסר המקצוענות אצל פלפס בתקופה וכו'.
כוכבים יש רק בשמיים. ומייקל

מנחם לס 28 באוגוסט 2011

וניו יורק תחת שטפון של מים

אלכס 28 באוגוסט 2011

לא צדק פואטי ולא נעליים…
חוק מפגר שחייבים לבטל! מעניין כמה כסף תצליח הטלויזיה לעשות אם נראה עוד גמרים בלי הכוכבים.
לפחות בגמרים של תחרויות חייבים לבטל את השטות הזאת.

הוא הולך לשבור את השיא עולם ב 200 במקצה המוקדמות מרוב כעס

אנונימוס 28 באוגוסט 2011

בלי להבין הרבה באתלטיקה, חוק הפסילה החדש הזה נשמע לי אידיוטי במיוחד

ויינר 28 באוגוסט 2011

קודם כל, מי שחושב שחוקי הפסילות מטומטמים, כדאי שייזכר מה היה פעם. כל אחד יכל לפסול, ורק בפעם השנייה הודח. בגמר אטלנטה 96 היו 3 פסילות שממש השפיעו לרעה על הריצה. אטו בולדון כמעט איבד את שפיותו.

בעשור האחרון שינו את החוקים כך שהפסילה הראשונה לא גוררת שום עונש, ומהפסילה השניה, ולא משנה אם מדובר במישהו שפסל קודם או לא, הוא מודח. האם זה פייר? לא כל כך. אצנים יכלו לקחת "הימור" בפתיחה ולדעת שלא יקרה להם כלום גם ככה. הפתרון שלי הוא שאם מישהו יוצא קודם, פשוט יורידו לו את זמן הזינוק מן הזמן הסופי, שגם זה פתרון גרוע לצערי. כי אין פתרון מושלם ואפילו לא פתרון טוב.

לכל מי שאומר שבולט יהיר – הוא תמיד היה ככה וזה דווקא העיד על יכולתו המנטלית לקחת בקלות את המתרחש, ולא להיות לחוץ כמו אסאפה פאוולים למיניהם. כנראה שהוא לא מספיק השתטה היום.

ולגבי העובדה שה-100 מטר פותח את האליפות – זה פשוט כי ה-4*100 סוגר, ומדובר באותם רצים. עם רצי ה-200 יש קצת פחות חפיפה אז מעדיפים שה-200 יהיה לקראת הסוף.

Mr. Kate 28 באוגוסט 2011

לפי דעתי השיטה הקודמת, בה יש שתי פסילות לכולם הכי הוגנת. בסיבוב הראשון כולם יכולים להיות מעט יותר רגועים, ולדעת שגם אם יפסלו תהייה להם הזדמנות חוזרת. לעומת זאת בסיבוב השני כולם יודעים שהפעם צריכים עוד אונקייה של זהירות. חוק הפסילות הזה הוא אכזרי, צריך לתת בכל ריצה מרווח טעויות נורמלי, שלא יפגום בהמשך התחרות עצמה.

ויינר 28 באוגוסט 2011

תראה, תיאורטית אתה צודק. אבל אם ננסה להבין את נפשם של בני האדם לרגע, נבין כי אם קיימת אפשרות לפסילה, היא תמומש. זה מעין ניסוי בתורת המשחקים, או בפסיכולוגיה של קבוצות – אם אתה אומר לאנשים שהם יכולים לעשות משהו רע והם לא ישאו באחריות עליו, אז הם יעשו זאת. זה קצת כמו עבודה בקיבוץ.

במקרה הזה יש אפילו תמריץ לפסילה משום שזה מעודד רצים לנסות לנחש את מועד הזינוק. בסופו של דבר מה שהאתלטיקה עשתה זה מה שהשחייה עשתה.

נינו 28 באוגוסט 2011

מסכים עם שניכם. הבעיה היא שהחוק הזה יכול לשלוח לפח לפחות שנה של אימונים (או אירוע של פעם ב-4 שנים, אם מדברים על אולימפיאדה) בגלל זינק שמוקדם בכמה מאיות.
תחשבו על המתח שהם נמצאים בו.
מסכים שזה יכול לגרום לזינוק מוקדם סתם, אבל עדיף בעיניי מצב כזה על פסילה ממדליה של מתמודד בלי אזהרה

ויינר 28 באוגוסט 2011

נגעת בליבת העניין – הסיבה הכי טובה לביטול עניין הפסילות היה המתח. בדיוק משום שאימונים של 4 שנים מתמצים על קו הזינוק, אסור שהאתלטים יצטרכו להיות בלחץ הזה יותר מפעם אחת. אתה עושה הכל בשביל להגיע לרמת ריכוז עילאית, וברגע שיש כמה פסילות, אתה יוצא מהריכוז.

Mr. Kate 28 באוגוסט 2011

נו, אוקיי, אז הם יפסלו פעם אחת? ומה יקרה, יהיה עליהם הרבה יותר לחץ בפעם השנייה, בטח על מי שפסל בפעם הראשונה. אין שום סיבה אובייקטיבית לפסול, אפילו לא לפי תורת המשחקים(שהקשר שלה לפעילות של בני אדם בחיים האמיתיים מאוד מוטל בספק). מצב א'-אתה "מחפף" ופוסל, ובכך מביא עלייך ועל חברייך יותר לחץ. מצב ב'-אתה לא מחפף ומישהו אחר כן מחפף, ובכך הוא מביא על עצמו ועלייך יותר לחץ. מצב ג'-אף אחד לא מחפף, והמירוץ מתחיל. ברור שמצב ג' "עדיף" לכולם, וברור גם שאין הבדל בין מצב א' לבין מצב ב', משום ששניהם מובילים לאותה תוצאה(למרות שלפי דעתי למי שאכן פסל יש יותר לחץ מאשר לשאר הרצים בסיבוב השני).

ויינר 28 באוגוסט 2011

זה לא עניין של "לחפף" – זה עניין של ניסיון לנחש את הזינוק. ואם אתה לא תעשה את זה, אז מישהו אחר יעשה את זה. ולכן לפי תורת המשחקים, כולם ינסו לעשות את זה.

Tal 28 באוגוסט 2011

אני מסכים שהסנקציה צריכה להיות אישית, אבל המטרה המרכזית היא להגיע לסנקציה שתהיה מאוזנת עם אינטרס הספורטיביות- שהאצנים הטובים ביותר יתחרו בגמר, וסנקציית הפסילה מהשתתפות היא סנקציה חמורה מדי לטעמי, ולא מאוזנת.

אפשר לחשוב על סנקציות אישיות חמורות פחות, כמו קנס כספי על הפסילה הראשונה והרחקה מהתחרות רק בפסילה השנייה וכן הלאה. ברור שלכל פתרון יש יתרונות וחסרונות (אני יכול לחשוב על תרחיש למשל שהספונסרים יתנדבו לשלם את הקנסות עבור האתלטי העל כדי לשפר את הסיכוי שלהם לזכות ולקחת סיכונים בצפיית ההזנקה, ומי שיפגע יותר הוא האתלטים הפחות מפורסמים נטולי הספונסרים בעלי הכיסים העמוקים), אבל ברור גם שהפתרון הנוכחי אינו מספיק טוב.

מנחם לס 28 באוגוסט 2011

הבעייה היא שאם מותר פסילה ראשונה, רצים התחילו להשתמש בה כטקטיקה.

Mr. Kate 28 באוגוסט 2011

אוקיי, נניח שכולם ינסו לנחש את הזינוק(למרות שאנחנו יודעים שבמציאות זה לא המצב). אז מה יקרה? כולם ייפסלו, ונתחיל סיבוב חדש "זהה" לסיבוב שקיין היום בו פסילה מובילה להדחה. מכיוון שההיסטוריה מלמדת אותנו שלא כולם פוסלים תמיד, ושבהרבה מירוצים אין פסילה בכלל, אז המצב הקודם עדיף על המצב העכשווי. כי או שהוא זהה לו, או שהוא עדיף עליו.

ויינר 28 באוגוסט 2011

הסיבה שזה לא ככה לא קשורה לאופי אנושי חיובי במיוחד. היא קשורה לכך שבאתלטיקה, בניגוד לשחייה, אסור לנחש את הזינוק, וכדי לאכוף את זה, אסור לצאת מן האדנים מהר בפחות מעשירית השנייה מרגע ההזנקה. אבל עדיין יהיה תמיד את הבחור שינסה "לנחש".
בכל מקרה, אני בטוח שלא היינו דנים בזה אילו קים קולינס היה פוסל. אנחנו דנים בזה רק כי בולט פסל, ולמרות שיש לו זינוק מפלצתי ביחס לגובהו, עדיין זינוק הוא יתרון של הנמוכים והשריריים. אז לפעמים הגבוהים נאלצים לשלם על ניסיון לפרוץ מהר.

ניר 28 באוגוסט 2011

איך אמר השפן לשפנה –
רוצה לשכב, זה לא יכאב, כואב?, כאב ?

תום 28 באוגוסט 2011

חוק מטומטם.

יניר 28 באוגוסט 2011

רבותי- זה המקצוע שלהם ,יש לא מעט ענפי ספורט שבהם ספורטאי צריך להגיב בדיוק בזמן, לא אלפית לפני ולא אלפית אחרי.
בולט נפסל בגלל שלא היה מרוכז.כנראה זה לא יקרה לו שוב

S&M 28 באוגוסט 2011

אחרי ה-8-2 היום, אני ממליץ לך לשנות את שם הבלוג ל"הנביא לוינטל".
משתתף בצערך על שצדקת…

שי 28 באוגוסט 2011

דברה היום אסתר רוט (שעמדה על אדן זינוק אחד או שניים בחייה) שהאדנים היו קרובים מדי, מה שחייב השענות מוגזמת על הידיים, ובהרמה גבוהה מדי של הגוף יביא לאובדן שיווי משקל.
לדעתה זאת הסיבה לפסילה של בולט

אחד שלא נעים לו 28 באוגוסט 2011

אחרי היום צריך לשאול האם באיזה מקום ארסנל יסיימו?

ויכסלפיש 29 באוגוסט 2011

טור מצוין של דני בורשבסקי בוואלה

http://sports.walla.co.il/?w=/397/1854976

Comments closed