ונגר לא אשם!

כמה הערות ותובנות על מצבה של ארסנל

ארון התארים באצטדיון האמירייטס

1) בין אפאטיות לדמעות

לא, לא חתכתי ורידים. אני עוד חי ואם מה שארסנל עושה זה לבעוט אז אני גם בועט (הפוסט עולה באיחור מפני שהאתר נפל בלילה).

האמת כמעט חתכתי. אבל מסיבה אחרת מזו שאתם חושבים: אמרתי בהתחלה לחבר שצפה איתי במשחק שנחטוף היום 7 גולים. הוא זילזל כי אני הרי פסימי מטבעי. הייתי אופטימי. העניין הוא שלא שמתי על זה כסף. ותחשבו שהייתי שם על זה כסף, ואז מקבל לפרצוף את הגול ה-8 של יונייטד בתוספת הזמן. אז אולי הייתי חותך.

אבל לא חתכתי, רק חייכתי. השתחררה מועקה כלשהי. אוהד אמיתי, מה? טוב, צריך להסתכל על שמינית הכוס המלאה.

לא ממש עיכלתי. ממש לא עיכלתי. נצפיתי מחייך מספר פעמים במהלך המשחק. שום זעם או עצבות. חשבתי שאולי זה טוב שאנחנו חוטפים בראש' כי האסימון שנפל אצלי מזמן סופסוף ייפול גם אצל אנשים במועדון, בקהל ובתקשורת. מוזר, הרגשתי שלא כאב לי לרגע במשחק הזה (חוץ מאולי בשער הראשון, אחרי זה כבר הכל היה צפוי, כולל החמצת הפנדל). נהייתי אפאטי.

אני זוכר היטב את ה-1-6 של יונייטד לפני עשור. זה היה כמו כמו רעם ביום בהיר, מפתיע כמו הפסילה של יוסיין בולט. כמה זה כאב לי. היינו אז קבוצה לא פחות טובה. זו הייתה היריבות הגדולה בפרמיירליג. התבוסה ההיא כאבה לי בכל הגוף. רציתי לקבור את עצמי. ואילו הפעם? הרי צפיתי את זה. לא שאני אוהב לצעוק "אמרתי לכם", אבל אתם יודעים לבד.

חשבתי בסיום בגיחוך רציני שבטח ונגר יתרץ: "הפנדל של ואן פרסי יכול היה לשנות את מהלך המשחק" ו"היינו חסרי מזל ובסגל חסר מאוד" והשטויות הרגילות שלו.

זה היה המשחק הארוך ביותר של ארסנל שראיתי בחיי. אחרי שריקת הסיום ישבתי כמה דקות על הספה הירוקה במרפסת הכי יפה בתל אביב, שנמצאת לגמרי במקרה בבית שלי. בהיתי כמו זומבי באלאניס הכלבה המקסימה, שהתלבטה אם זה זמן מתאים לתת לי ליקוק של נחמה, כפי שבאה לנחם, לחבק וללקק אותי אחרי שספגנו את השער השישי. כלבים זה עם רגיש.

הפעם המבט שלה שידר לי משהו אחר: "אני צריכה קקי". הוצאתי אותה ואת תיאו, שהתנהג היום באפאטיות מפתיעה, ממש כמוני.

לקחתי אותם לגינת הכלבים בפארק הירקון. חצי שעה אני נשען שם על הגדר, חושב. שוקע בשרעפים. ואז זה קרה. ירדה לי  דמעה, ועוד אחת. איזו השפלה. איזה כאב. איזה חוסר חשק לעשות משהו, לדבר עם מישהו, ליהנות מסקס, אוכל או אפילו ליקוק של כלב. אי לכך גם הבנתי שהיום לא אכתוב פוסט סיכום יום א'.

מעולם קבוצה שלי לא ספגה שמינייה, הבנתי. לארסנל זה לא קרה 115 שנה. והנה זה קורה עם המנג'ר הגדול בתולדות ארסנל, או לפחות מאז הרברט צ'פמן.

***

2) ארסן ונגר לא אשם!

שלשום בערב שלחתי למערכת העיתון כתבה לקראת המשחק בין מנצ'סטר יונייטד לארסנל. בכתבה הצבעתי על ההצלחה של פרגי לעומת הכישלון וההתרסקות של ונגר. לצערי היו אילוצים שהובילו לקיצור משמעותי של הכתבה ובעיקר לעידון רציני שלה. ואם זה לא מספיק, העורך שלי שלח לי מסרון: "תרד כבר מוונגר, יא פח".

דברים ברוח דומה כתב לי ידידי והשכן שלי בדה באזר, רונן דורפן. "אל תכתוב על ונגר. זה עושה אותך מריר".

אז הבטחתי לאנשים היקרים האלה לרדת מוונגר. בכל זאת אני זוכר היטב שמדובר במנג'ר עם עבר מפואר במועדון. אני מבקש סליחה שנכנסתי בוונגר. וסליחה מהעורך שלי. טעיתי בגדול.

אתמול הבנתי סופית שוונגר לא אשם במצב של ארסנל:

ונגר לא אשם שהוא לא יודע לקנות שחקנים איכותיים, בשלים, הגנתיים וקשוחים.

ונגר לא אשם שהוא מתקמצן ולא יודע לחזק את הקבוצה, למרות שבקופה שוכבים יותר מ-100 מיליון פאונד.

ונגר לא אשם שהגענו למצב שבהרכב עולים אלמוניים תמהוניים כמו קוקלאן וטראורה ועל הספסל יושבת חבורה שרק המשפחות שלהם ידעו מי הם עד אתמול.

ונגר לא אשם שמשטר האימונים המחפיר שלו הוביל לאינסוף פציעות של הרבה שחקני המפתח.

ונגר לא אשם שהפוטנציאל של וולקוט וואן פרסי לא קרוב למיצוי.

ונגר לא אשם שהסגל של וולבס וסנדרלנד לא נופל מהסגל של ארסנל (נקווה שנשרוד בליגה לפני הדיבורים התמוהים על מקום 6).

ונגר לא אשם שארון ראמזי תמיד מתמהמה ומשחרר את הכדור באיחור של 3 שניות.

ונגר לא אשם שהעקביות היחידה בשלושת המחזורים הראשונים היא שתמיד ארסנל סיימה אותם בעשרה שחקנים.

ונגר לא אשם בניהול משחק תמוה – במצב של 3:1 הוציא את הקשר האחורי קוקלאן והכניס שחקן כנף נוסף (צ'מברליין), מה שגרם לתוצאה להפוך ל-6:1 תוך חמש דקות.

ונגר לא אשם שהקבוצה שלו נעדרת כל קשיחות, עמוד שדרה ובעיקר כבוד עצמי ואסור לה לספוג כזו תבוסה. ממזרים חסרי כבוד (קבוצת גילאי 13 של יונייטד לא היתה סופגת 8 מארסנל הבוגרת עם ונגר על הקווים, תאמינו לי).

ונגר לא אשם שהקבוצה שלו לא יודעת לעשות בונקר, כשהנסיבות מחייבות, וחוטפת את התבוסה המרה בתולדותיה.

ונגר לא אשם שקרונקי נבחר לבעלים ולא אוסמנוב, מה שרק הגדיל את כוחו במועדון.

ונגר לא אשם שצבר כוח בלתי מוגבל במועדון ושאינו חייב לתת הסברים ולהרגיש שמעמדו בסכנה, גם אחרי 6 שנים של הידרדרות ובלי תואר. אפילו פרגוסון לא היה שורד ביונייטד 6 שנים בלי תואר!

ונגר לא אשם שארסנל מוכרת את המנויים והכרטיסים היקרים בעולם הכדורגל בלי תמורה.

ונגר לא אשם שעידן 15 השנה שלו בא לקיצו.

זה ארסנל פוטבול קלאב שפשט רגל ערכית ומוסרית, שכח את המחויבות שלו לאוהדים ולמשחק ומה מטרת המשחק הזה, לעזאזל.

***

אז מי כן אשם?

א) הכתובת הראשית היא הבעלים  סטן קרונקי חסר מושג בכדורגל ובטח בהיסטוריה של ארסנל. קרונקי רק אמר מילים חמות והביע תמיכה גורפת עד כה בוונגר, כאילו לא איכפת לו מהמגמה של התפוררות ארסנל. כך מתנהג פודל, לא בעלים אחראי.

ב) כתובת נוספת היא אוהדי ארסנל. אגב אוהדינו באולד טראפורד היו נפלאים, שמעו אותם שרים לכל אורך המחצית השנייה שירי עידוד לתותחנים. כל הכבוד.

אבל האוהדים של ארסנל מבישים בבטלנותם ובהשלמתם עם הגורל. הם יותר פסיביים מקופסת שימורים או תמונה במוזיאון. ממשיכים לבוא לאצטדיון ולהיות פראיירים שמשלמים הון תועפות. בעיקר האוהדים לא מאוגדים, לא מוחים, לא עושים רעש ונעדרי משמעות. הגיע הזמן לעשות משהו, לא?

ג) התקשורת האנגלית – בניגוד לעיתונאים בישראל ובשאר העולם, באנגליה התקשורת לא ידעה להטיל ספק בוונגר ולהיות ביקורתית כלפיו. היא נמנעה מלפקפק בדרך שלו ובכיוון ההתרסקות אליו היא מובילה. היא לא שאלה את השאלות הנכונות, ובעיקר לא הייתה מספיק חדה ועוקצנית כלפי המנג'ר שהפך למנהל אקדמיה.

***

היו ימים

3) אל תאהבו אותי

אוהדי מנצ'סטר יונייטד התחילו לגלות כלפי, כאוהד ארסנל, יותר מדי סימפטיה לאחרונה. זה האסון הכי גדול שלי. פעם, ממש לא מזמן, יונייטד והתותחנים היו שתי היריבות הכי גדולות בכדורגל האנגלי. מכות במשחקים, השלכות פיצה ומרקים בחדר ההלבשה, רצח בעיניים של הקפטנים, תיקולים חריפים.

היום מגלים כלפינו אוהדי ארסנל חיבה. וזה האסון הגדול שלנו. את השנאה שלהם והטקסטים הביקורתיים שומרים אוהדי יונייטד למנצ'סטר סיטי כמובן, לצ'לסי ולליברפול. ליריבות האמיתיות שלהם לתארים. הרי גם אוהדי יונייטד הבינו ששמיניה מול ארסנל ביום בינוני שלהם חושפת רק דבר אחד: שארסנל היא לא אינדיקציה לכלום.

אוי, איך הייתי שמח להיפטר מהסימפטיה המזויפת הזו. שיחזרו לשנוא אותי.

***

לא הליגה האירופית הזו!

4) זה היה יום מדכא לכדורגל – שתי הקבוצות של מנצ'סטר כובשות 13 שערים מול שתי קבוצות שהיו אמורות להיות בטופ 6.

ריאל מדריד ממשיכה את הביזיון שנקרא ליגה ספרדית ופותחת עם 0:6 בסראגוסה שהיה צריך להיות 0:12. וגם המשחקים של באיירן מינכן בבונדסליגה נראים לאחרונה כלא כוחות אחד גדול.

נדמה שאין מנוס מהקמת ליגת על אירופית של המועדונים העשירים והאיכותיים ביבשת. הפערים נדמה הולכים וגדלים בין המועדונים החזקים לכל היתר בכל מדינה. במקום שיהיה קרטל לאומי (מונופול, דואופול או אוליגופול), הגיע הזמן לעשות מפעל תחרותי כלל אירופי.

אין מה לעשות. אלה הם פני המציאות. ואלה פנים ורדרדות של חזיר.

הקמת ליגה אירופית.

דו"ח אוגוסט. ווין רוני
טעינת מצברים

No Comments

אסף THE KOP 29 באוגוסט 2011

המשחק של אתמול היה אמנם תצוגה מדהימה של יונייטד וחרפה של ארסנל, אבל דברים כאלה קורים, ומכאן – המסקנות המעמיקות כי תם עידן ארסנל ויונייטד היא לנצח נצחים ורק ליגה אירופית כו' הינן היסטריות, בלשון המעטה.

מה שאני כן לוקח מהמשחק אתמול זאת ההוכחה הסופית, הניצחת, המכרעת, האקדח המעשן, שהווארד ווב הוא מכור של היונייטד.

רק אוהד יכול להוסיף 3 דקות למשחק גמור. רק אוהד.

סטודנט 29 באוגוסט 2011

למען האמת גם ב-7-1 של יונייטד על רומא ב-2007 השופט דאג להוסיף תוספת זמן תמוהה. אני רק לא מבין איך ווב שרק כ"כ בקלות לעבירות במהלך המשחק הזה, אבל לפני כמה ימים נעלמו עבירות על בוקולי ועל איציק כהן בשערים של גנק, וכן נעלמה מעיניו הכשלה ברורה על עידן ורד באחת ההתקפות של מכבי

עמית לוינטל 29 באוגוסט 2011

"קורה" שקבוצה מאבדת יתרון 4:0 במחצית,
"קורה" שאתה מפסיד ביבת דרבי אחרי שהובלת 0:2 בהפסקה
"קורה" שאתה עושה שטות מטומטמת בדקה ה-90 בגביע הליגה מול קבוצה שיורדת ליגה.
"קורה" שתמיר כהן(!!#@$%) כובש מולך שער ניצחון.
"קורה" שקבוצה מנצחת 2 מ-14 משחקי הליגה האחרונים שלה.
"קורה" שקבוצה שמוכרת את שני כוכביה הגדולים בקיץ לא מביאה תחליף הולם.
"קורה" שמבטיחים לנו בלם וקשר כל הקיץ ולא הגיע אף אחד.
הרבה דברים קורים. והכל במקריות?

Asaf the Kop 29 באוגוסט 2011

למעלה ממחצית המקרים שתיארת קרו גם לליברפול.

אז מה ? השמים לא נפלו.

בעז 29 באוגוסט 2011

כל זה קרה למכבי פ"ת בעונה שעברהותחילת השנה הזאת

איתן בקרמן 29 באוגוסט 2011

אסף, האם אני מוצא דמיון בין התגובות הפוליטיות שלך לתגובות הכדורגל, והוא מחסור מסוים בויטמין ההתמודדות עם שינויים דרמטיים (אני אוהד ליברפול ככה שזה מבט מהצד)

אסף THE KOP 29 באוגוסט 2011

איתן,

"ריש לקיש הבל הבלים אמר קהלת הבל הבלים הכל הבל. מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שיעשה ואין כל חדש תחת השמש…"

הפגנת "המחאה" תחזור למימדיה הטבעיים וארסנל ואפילו ליברפול עוד תשובנה להריח את הניחוח המשקר של אליפות ארצם.

פולדש 29 באוגוסט 2011

ועל כך נאמר: טעות פרוידיאנית.

Asaf the Kop 29 באוגוסט 2011

נהפוך הוא, דווקא במתכוון (כִּי לֹא לְעוֹלָם חֹסֶן).

ניק 29 באוגוסט 2011

סליחה?? ארשבין היה צריך לחטוף אדום כבר במחצית הראשונה ולא היה בחיים פנדל לארסנל… אל תבלבל שופט גרוע לאוהד…

עמית לוינטל 29 באוגוסט 2011

אכן אי אפשר להאשים את ווב שריחם על ארסנל במחצית הראשונה עם החלטה לא להוציא אדומים לארשבין ולקושלני נדמה לי שהכשיל את יאנג בדרך לשער

אריק ג 30 באוגוסט 2011

לרגע לא הייתי בטוח שמדובר באמת בווב. לא מתאים לו כל כך הרבה שריקות נגד יונייטד. 2 אדומים וביטול הפנדל באמת לא היו בלתי מוצדקים במשחק הזה. גם כן אוהד הווב הזה….

קורא אדוק 29 באוגוסט 2011

טור פשוט עצוב

עופר פרוסנר 29 באוגוסט 2011

ברוך הבא למועדון עמית. אני כאן בשבילך :(

גיל ברקאי 29 באוגוסט 2011

אני מסכים איתך עם הרעיון של הקמת ליגת על אירופית.
לדעתי, כדאי יהיה להקים בעוד כמה שנים ליגה כזאת של 20 קבוצות, ויחד עם זאת, לשמור על הייחוד והעניין של הליגות המקומיות.
הייתי מציע שבליגה הזאת יהיו למשל 6 יורדות, כך שתהיה חלופה גדולה, כאשר לפני כל עונה האלופות של הליגות המקומיות יתחרו ביניהן בשלב מוקדמות על עלייה לליגת העל.
בליגת העל יהיו לדוגמה 3 ספרדיות, ברצלונה, ריאל מדריד וולנסיה. אתלטיקו מדריד נגיד תזכה באליפות ספרד, והיא תהיה מדורגת במפגשים עם קבוצות כמו אלופת ישראל ואלופת יוון במוקדמות העלייה לליגת העל. אם קבוצה יורדת מליגת העל, היא חוזרת לליגה המקומית שלה ולתחרות על העלייה חזרה.
צריך לחשוב על משהו שלא יהרוס את הליגות המקומיות. אבל אירופה קטנה, ואין שום סיבה שמה שעובד בארה"ב לא יעבוד באירופה. מפגשים דו שבועיים בין קבוצות כמו מנצ'סטר יונייטד, באיירן מינכן וריאל מדריד הם חלום.

איתן בקרמן 29 באוגוסט 2011

לוינטל, זה הדבר הכי טוב שקרה לכם לאחרונה, למרות שחבל שככה. שוב מסתבר שלפעמים צריך להגיע להתרסקות כדי להתעורר.

עמית לוינטל 29 באוגוסט 2011

שמע, סופסוף ארסנל הגיעה לשער של העיתון! ממש נהדר

אורי השני 29 באוגוסט 2011

בבניין לונדון ננוחם – קבוצת הנשים של ארסנל לקחה (בלי ונגר כמאמן…) את אליפות אנגליה.

Freddie 29 באוגוסט 2011

ההשפלה הכי גדולה שאוהד יכול לחוות עברה על אוהדי ארסנל אתמול, ואני לא מאחל את זה לאף אוהד כדורגל…

הכתובת הייתה על הקיר ואין מה לעשות, זה בדיוק מה שמגיע לארסן וונגר אחרי ההתנהלות שלו ב6 השנים האחרונות, והדובדבן שבקצפת – הקיץ הנוראי שעבר על כוחותינו.

התנהלות שהיסודות שמובילים אותה הינם – עקשנות, גרידיות, וקמצנות.

בתחילת הקיץ נראה היה שלוונגר נפל האסימון! הוא הבין כמה dead wood יש בקבוצה והחל לשחרר שחקנים שלא מתאימים לקבוצה עם שאיפות בליגה האנגלית – דנילסון, אלמוניה, אבואה, סקילאצ'י שלא רואה מגרש, בנדטנר שמחפשים לו קבוצה בנרות ועוד…

אך את מקום השחקנים האלה, שבאמת אין להם מקום בקבוצה עם שאיפות תפסו שחקנים שאין להם מקום בכלל בליגה האנגלית! ג'נקינסון החביב אוהד ארסנל מגיל צעיר, טראורה העלוב (שהספיקו כבר לשלוח אותו לQPR), דג'ורו שאלוהים יודע איך עונה שעברה הוא עוד נראה חצי סביר.

השחקנים עליהם הקבוצה נשענת בתחילת העונה הכנראה מקוללת הזאת לא בנויים להוביל קבוצת תחתית באנגליה:
רוזיצקי שאחרי כל שנותיו בארסנל די הבנו שהוא לא יכול לעשות שום פעולה חיובית במשחק.
אארון ראמזי – שחקן שלפני שנתיים היה פוטנציאל ענק בקארדיף, ושנה שעברה התאושש שנה שלמה בשבירת רגל טראומטית – אין לי שום טענה לבחור, המשימה פשוט גדולה עליו!
תיאו וולקוט, שאפילו לכלב שלך (שאני מניח נקרא על שמו), יש יותר אינטליגנציה מאשר לתיאו האמיתי.
מרואן צ'מאח! חלוץ מס' 2 בארסנל.. שוונגר פשוט הצליח איכשהו לסרס אותו לחלוטין ולמחוק כל טיפת בטחון עצמי שעוד הייתה לו כשהגיע לקבוצה.. מסכן…

אחרי הבריחה של ססק ונאסרי אני פשוט לא יכול לכעוס עליהם… תראו אותם בסביבה עם שחקנים טובים! נאסרי נתן במשחק אחד במדי הסיטי (המפחידים יש לומר) יותר בישולים ממה שהוא נתן כל העונה שעברה בליגה (להזכירכם: העונה הכי טובה שלו), שלא לדבר על גן העדן שבו נמצא ססק..

כבר שנתיים שססק רמז בכל מיני ראיונות ודרך מקורבים שצריך להביא חיזוק לקבוצה.. גם נאסרי.. הם פשוט רצו להינות קצת מהכדורגל שהם משחקים.. עכשיו רובין פשוט אומר זה flat out, יש כסף חייבים להביא שחקנים, אבל וונגר מביא חלוץ דרום קוריאני ב3 מיליון.

רחמיי, רחמיי על רובין ואן פרסי, שחקן וורלד קלאס שהיה צריך להיות חלק מהתבוסה הזאת… קפטן, לא סתם… רחמיי עליו שהיה צריך לצרוח על שחקנים שבלי בושה רצו לחדר ההלבשה, בשביל שיצטרפו אליו להודות לאוהדים (ה-מ-ד-ה-י-מ-י-ם) שבאו כל הדרך למנצ'סטר ולא יפתיע אותי אם לא כולם יחזרו בחתיכה אחת.. איך אנחנו יכולים לצפות ממנו שישאר? הבנאדם בן 27, לפני החוזה הכי גדול שלו במועדון, בקיץ הולך להיות שנה לפני סוף חוזה. למה שיתאבד בשביל המועדון הזה? שעושה הכל בשביל לא להיות בטופ?

לפחות ג'ק ווילשייר, תומאס וורמאלן, קיירן גיבס, ג'רביניו וסאנייה לא היו חלק מהדבר הזה. לא שהם היו תורמים יותר מדי, עדיין היינו מפסידים.

אף אוהד ארסנל לא יעיז לדבר על מקום 4… והנהלת ארסנל לא תוותר על המקום לצ'מפיונס כלכך מהר.. לכן אני באמת רואה שחקנים עם שם מגיעים, אם השפלה כזאת לא תגרום לכך אז מה כן?

אני אוהד ארסנל משנת 1997. חוויתי את כל התקופה הטובה של שנות 98-2005.. והיה תענוג! ב2006 היינו בגמר הצ'מפיונס וזה גם היה סוג של שיא, אבל בנס סיימנו במקום ה4 אז בליגה העונה לא הייתה משהו. וונגר היה מאמן ענק, הביא אותנו להישגים ושיאים שלא חלמנו עליהם.. עונה בלי הפסדים, שיא ברצף משחקים עם כיבוש, שיא ברצף משחקים ללא הפסד.. תענוג!

בשנים האחרונות הגיעה השעה של השיאים השליליים.. זה מה שקורה אחרי השיא.. יש ירידה ובמקרה שלנו היא תלולה מאוד… ה4-4 מול ניוקאסל, הפאדיחה מול ברמינגהאם, אתמול.

כבר שנתיים כל קיץ אני אומר לעצמי, הנה, עכשיו הוא חייב לקנות… אז הנה, עכשיו הוא חייב לקנות כי אני לא רואה אותו מסיים את העונה הזאת אם לא…

וונגר.. הזדמנות אחרונה לגאולה – לייטון ביינס, קייהיל/אלכס, מ'בילה, האזארד. מה הסיכוי? :(

עמית 29 באוגוסט 2011

אהבתי! קבל לייק.

עמית לוינטל 29 באוגוסט 2011

פרדי,
הרבה דברי טעם. אתה יודע מה שיא העליבות? ששחקן פח כמו דנילסון בורח מהקבוצה (עזב ביוזמתו, ולא נזרק על ידי ונגר) כי הבין שהקבוצה לא תחרותית.
לא מבין את השחרור של טראורה ששיחק רק אתמול 90 דקות – הרי מכרנו כבר מגן שמאלי אחד (קלישי) והשני פצוע כל הזמן (גיבס). אז מה – סאניה שגם פצוע אמור לשחק מגן שמאלי וג'נקינסון (שבמקרה הטוב הוא לא בשל ובמקרה הרע הוא לא שחקן) מגן ימני בלי שום חיפוי בספסל.
בקיץ הקרוב הגורל של וולקוט וואן פרסי יהיה דומה לססק ונאסרי. אותם טעויות של ונגר שלא ידע להאריך את חוזהו של פלאמיני ושל נאסרי בזמן חוזרות. גם השניים הנוכחיים לא האריכו חוזה

טימי 30 באוגוסט 2011

שלא יעיזו לקחת לנו את ביינס, ארטטה או קהיל שמעת!!!

עמית לוינטל 31 באוגוסט 2011

זה לא הקהיל הזה, תירגע

יוני 29 באוגוסט 2011

עמית, שיחקת אותה על הנבואה. יש סיטואציה של אי נעימות/ זכרונות טובים מהעבר/שקר כלשהו. הסיבה היחידה לא להחליף אותו היא אמונה שרק איתו אפשר להגיע לצ'מפיונס או שאין מחליף. שתיים שלוש עונות מחוץ לליגת האלופות בשלד רעוע, הפחתת מחירי הכרטיס כי הביקוש יירד, ואפשר לאבד את הר המזומנים שבקופה.

עמית לוינטל 29 באוגוסט 2011

הבעיה היא לונדון. המטרופולין העשיר והגדול באירופה. תמיד יישארו בה פראיירים עשירים. מעניין עד מתי הם ימשיכו לפקוד את האמירייטס

א.ק 29 באוגוסט 2011

אני אוהד ארסנל כל חיי האהדה שלי. משחק הכדורגל הראשון שראיתי בחיי היה בהייבורי מאחורי עמוד. כשיחקתי בילדותי בצםון לונדון כדורגל בחוג הביאו לנו יום אחד את נייג'ל ווינטרבורן, פול מרסון וסימן לאימון. מאותו יום אני מכור. אבל זה מה שחסר לארסנל. לא בקטע גזעני נמאס לי מכל הדוברי צרפתי (צרפתים בלגים ושוויצרים) וגם משאר הזרים. וזאת לא הזרות שלהם שנמאס לי ממה כי גם ויירה היה צרפתי אלא מהניתוק שונגר יצר במושבה שגידל. האם יש מישהו בעולם שחושב שויירה היה מסיים אתמול את המשחק על המגרש? חבר שלי היה בלונדון שנה שעברה ורצה לקנות לי מזכרת חולצה של ארסנל. הוא שאל אותי שאלה פשוטה אחרי שיש לי כמובן כמה חולצות- חולצה של מי אתה רוצה? ולא הייתה לי תשובה. אין אף אליל, שחקן שבא לך ללבוש את החולצה שלו. זאת מהות הבעיה. אין קשר בין האוהדים לשחקנים, לשכונה ולאנגליה. שנים של פוסטים ובלוגים והתשובה ברורה- כל עוד ונגר במערכת במתכונת הזאת- ארסנל בדרך למטה. מזכיר לי במשהו את נמני במערכת של מכבי.(סליחה על ההשוואה) לרוב האנשים היה ברור שכל עוד הוא במערכת כשחקן או כל תפקיד אחר הדרך למטה מהירה. איזה הקלה…..ועכשיו נותר רק לנקות את ארסנל. כי מחירי המנויים שם זה פשע נגד האוהדים. פשע חמור…

עמית לוינטל 29 באוגוסט 2011

א.ק, אתה צודק במאה אחוז. אין לקבוצה הזו זהות ממזמן.
מה שצריך זה קשיחות, כמו שסול קמפבל אמר: "שחקנים עם מנטאליות שלא יודעים לקבל הפסד". ואני מוסיף – שחקנים בריטיים קשוחים כמו שיש בכל מועדון מוביל באנגליה.
ונחש מה? ונגר מחתים חלוץ קוריאני מוכשר (קפטן נבחרת דרום קוריאה) שאפשר ללמוד על המנטאליות שלו מכך שהוריד את מונאקו ליגה בעונה האחרונה!
לשם השוואה – פרגוסון ויתר על צ'רלי אדאם המצוין שירד עם בלקפול לטובת ליברפול

Mr. Kate 29 באוגוסט 2011

הפתרון הכי טוב שאני יכול לחשוב למצב של ארסנל כרגע הוא ארסן ונגר בתור FOTBALL DIRECTOR או משהו כזה, ומרטין אוניל המעולה בתור מאמן.

בנוגע לכדורגל האירופי, המצב שלו הרבה פחות חמור ממה שנראה. זאת לא הפעם הראשונה שכסף זר גדול נכנס לפרמיירליג ומשנה את תמונת המצב, את הזכויות על כך אפשר לשמור לרומן אברבמוביץ'. צ'לסי שלו ושל מוריניו הייתה קבוצה הרבה יותר טובה ממנצ'סטר סיטי, וגם היא "נעלמה" לכמה שנים. הקמת ליגה אירופית תהייה בכייה לדורות ותגרום נזק כמעט בלתי הפיך לקבוצות בכל רחבי אירופה.

עמית לוינטל 29 באוגוסט 2011

חשבתי על ונגר בתפקיד אחר. זה לא אפשרי לצערי. יצרנו מפלצת. לאיש יש כוח בלתי מוגבל במועדון והוא לא יוכל לעבוד עם אף אחד. הרי אוניל ידרוש רכש רציני שוונגר לא יסכים לזהותו. והרי ונגר לא יסכים להיות מנהל האקדמיה בלבד

Mr. Kate 30 באוגוסט 2011

כמובן שלא הייתי דוחף את ונגר בכח כנטל על הקבוצה, ומבהיר לו את המעמד החדש שלו. בכל זאת, יש לו יכולות מאוד גבוהות(בגילוי וטיפוח כשרונות) שלא הייתי ממהר לוותר עליהן כל כך מהר. עם הכוונה הוא יכול להפוך מנטל לעזר.

א.ק 29 באוגוסט 2011

דרך אגב עמית, שנה שעברה במשחק בבקאמפ נואו פברגאס הפך לשנוא ליבי- אתמול סלחתי לו עם ההבנה שהוא ממש רצה לקחת תארים עם ארסנל ולא נתנו לו כלים. שלושה קייצים שהוא ביקש חיזוק וונגר התעלם ממנו ומכל השחקנים שעזבו. חזרתי לאהוב אותו בתוך כל הסלידה שיש לי משחקני בארסה….

ליאור 29 באוגוסט 2011

עמית, לא רק אתה היית קרוב אתמול לדמעות. אני אוהד את ארסנל כבר 20 שנים, והתבוסה אתמול הייתה כמו בעיטה בבטן עבורי. אתמול בערב מצאתי את עצמי רובץ על הספה כמו בלון מפונצ'ר ובוהה בטלוויזיה במבט עגום. אשתי שאלה אותי מה יש לי, ודי התביישתי לספר לה שאני עצוב בגלל שקבוצת הכדורגל שלי חטפה שמיניה. אחרי הכול, אני אדם בוגר (32) וכבר מזמן הבנתי שיש דברים חשובים יותר בחיים (סליחה, רונן), ושאסור לי לתת לספורט להשפיע יותר מדי על מצב הרוח שלי. תודה לך ארסן, שהזכרת לי שאני אוהד אמיתי…
אגב, ביום שישי האחרון ראיתי את "הערת שוליים" הנפלא של יוסף סידר, והיום פתאום הבנתי שבראבא הוא האיש שהכי מתאים לגלם את ונגר בסרט על חייו (אם בסוף הסרט בראבא צועק: "אני לא מורה, אני פילולוג!", אז בסרט על חייו של ארסן הוא בטח היה צועק: "אני לא מאמן, אני אידיאולוג!").

עמית לוינטל 29 באוגוסט 2011

מעולה, אנחנו אותו הדבר! (אני בן 31)

יוסי האדום 29 באוגוסט 2011

אני לא אוהד של אף אחת, אבל מאוד כאב לי אתמול בשביל אוהדי ארסנל. מישהו עם טיפת כבוד עצמי, לא הרבה, טיפה, היה מתפטר בשידור חי בסוף המשחק.

נראה לי שניק הורנבי יכול לכתוב ספר חדש עכשיו… הייתי בטוח שהוא כותב משהו איפשהו, חיפשתי ב-google news ולא מצאתי. אני סומך עליך שתיתן לינק כשהוא יכתוב משהו.

גיל מזימבבואה 29 באוגוסט 2011

הדבר הכי גרוע שקרה לארסנל זה לא השמיניה (זה יכול לקרות פעם ב – 115 שנה) זה שהשבוע אין משחקים.
לא הייתי רוצה לפגוש את ארסנל בשבת הקרובה אחרי תבוסה כזו.

רובי 29 באוגוסט 2011

למה, מה הם יעשו?

אביעד 29 באוגוסט 2011

פה אני לא מסכים. בשביל לשחוט קבוצה אחרת בתור "הוצאת עצבים" צריך כבוד עצמי. לחבורה שהתרוצצה אתמול על הדשא במדי ארסנל לא היה כזה דבר.
מספיק לראות את ההתנהלות של רוזיצקי בבעיטה החופשית הראשונה. הוא לא הסתובב כשהכדור עבר מעל החומה, לא הסתכל ולא התעניין במהלך. כלום.

ניינר 29 באוגוסט 2011

התבוסה של ארסנל היתה לפחות עבורי נחמה כלשהי אחרי התבוסה של ספרס. יש קבוצה יותר פח מאיתנו!

עמית לוינטל 29 באוגוסט 2011

היי, אנחנו מקום 17 אבל עדיין מעליכם בטבלה. נחמה יחידה

ניינר 29 באוגוסט 2011

הטבלה משקרת!

שקטימאן 29 באוגוסט 2011

אין ברירה, צריך להתחיל להריץ שמועות על אברם גרנט בארסנל.

קורא אדוק 29 באוגוסט 2011

גדול!!!

יוני 29 באוגוסט 2011

פוסט יפה. תודה

דורפן 29 באוגוסט 2011

לוינטל – לא יודע מה לומר. אעשה את המעט שאני יכול. חבר – אני שונא אותך!

עמית לוינטל 29 באוגוסט 2011

תודה. ככה אני אוהב אותך

GunnersForever 29 באוגוסט 2011

מבלי לקרוא את הטור, יש רק אפשרות אחת: ונגר הביתה! זה חייב לקרות כמה שיותר מהר על מנת למזער את הנזקים שהצרפתי עושה לארסנל.

יו 29 באוגוסט 2011

ליגה אירופית של 24 קבוצות:
6 אנגליות
4 ספרדיות
4 איטלקיות
2 גרמניות
2 סקוטיות
2 צרפתיות
2 הולנדיות
2 פורטוגליות

מקמנמן 29 באוגוסט 2011

יש ירידה עצומה בכדורגל הסקוטי בשנים האחרונות, כרגע ריינג'רס וסלטיק ברמה של קבוצות ליגת העל, והשאר אפילו לא זה. מאריבור, שהפסידה לחיפה, ניצחה את ריינג'רס בפליאוף העליה לשלב הבתים ל- europa league. אגב קבוצה אירית אחת כן הגיעה לשלב הבתים במפעל הזה, נשמע לי הזוי לגמרי, כי כל אירי שמסוגל לבעוט בכדור הולך לשחק באנגליה.

במקום הקבוצות הסקוטיות אפשר להוסיף עוד 2 קבוצות גרמניות, ו/או קבוצות מרוסיה/אוקראינה, להרבה מהן לא חסר כסף. אבל בכל מקרה ליגה כזאת לא תצא לפועל לפחות ב-5 השניחם הקרובות לדעתי.

יו 29 באוגוסט 2011

לא התכוונתי לרמה, אלא לכסף, קהל ויוקרה

אני בא מקטמון 29 באוגוסט 2011

8-2 מזכיר לי את ה8-1 שספגנו ממכבי תל אביב אי שם בתחילת שנות ה-90 ואת המשפט הבלתי נשכח:
"ב-4-0 אמרתי לשייע בוא נרד לבונקר"
(י.דוגה עוד אחד ממחרבי הפועל ירושלים)

עמית לוינטל 30 באוגוסט 2011

זה לא המשחק ששייע אמר "ספגנו שמונה שערים לא מחוייבי המציאות"?

חואניטו 30 באוגוסט 2011

זה לא היה בתחילת שנות ה2000, בגביע?

YB 30 באוגוסט 2011

עמית- סוף סוף מישהו אומר זאת בקול ברור וצלול (למרות שזכור לי שגם דסקל כתב על כך בעבר). אך הנה אתה מכריז על כך ללא כחל ושרק- חובה, חובה, חובה, חובה להקים ליגה אירופית. הצ'מפיונס ליג היא FRAUD. אנחנו רוצים את הדבר האמיתי. אנחנו רוצים את ה-NFL של הכדורגל האירופי. רוצים ליגת שבוע-שבוע של 16-24 הקב' הטובות ביבשת. הליגות המקומיות צריכות לתפקד כמעין MINOR LEAGUES. מליגת העל תהיינה ירידות כך שהקב' המצטיינות בליגות המקומיות תוכלנה להעפיל אליה. אך הליגה הזו מוכרחה לקום. אם לא נמשיך לחזות במרבית המדינות הגדולות בליגות לא תחרותיות ובמשחקים רבים שהם פארסה.
יונייטד לא צריכה לשחק במרבית השבתות מול הבלקבורניות והווסט ברומיצ'ים וכמובן שברצלונה לא צריכה לעשות גאנג-באנג מדי סופ"ש מול סראגוסה, לבאנטה (ואפילו ויאריאל). מצב התחרותיות באיטליה אינו טוב יותר. אפילו בצרפת ראינו בעשור האחרון אלופה שש או שבע פעמים ברציפות. והרמה בבונדסליגה, הליגה התחרותית מכולן אולי, היא חלשה ביותר. באיירן ודורטמונד צריכות לשחק בליגת העל האירופית ולא לבזבז את זמננו מול קייזרסלאוטרן ואאוסבורג.
אז לוינטל, יצאת ענק עם ההצעה. עכשיו אני רוצה לראות המשכיות. אני רוצה שתטיף לליגה הזו בכל הזדמנות. אני רוצה לראות כדורגל אחר. חדש. איכותי ומרתק ותחרותי בהרבה.
כי עסקני אופ"א הורסים לנו את המשחק!

אריק ג 30 באוגוסט 2011

אני אוהד יונייטד וראיתי את המשחק עם 2 אוהדי ארסנל.
מצד אחד חוויה נהדרת.
מצד שני קצת מביכה. לצחוק על מישהו בגול הרביעי זה כבר לא נעים…
אבל על דבר אחד הייתה הסכמה גורפת. לארסנל לא היה כבוד עצמי וזה באמת עצוב. במצב שחלילה הקבוצה שלי תספוג 5+ שערים, אני רוצה לראות את השחקנים שלנו מכסחים רגליים, רק כדי להראות כמה הם עצבניים. אני רוצה לראות לפחות אחד שיקבל אדום כדי לא להיות חלק מזה.
זה אולי לא רציונלי אבל ככה אני אדע שאכפת להם. לתת לאחת היריבות הגדולות שלך להתעלל בך זה משהו שפשוט לא אמור להיות בלקסיקון של קבוצה עם מינימום אופי, זה יותר מדי "ליגה ספרדית", תבוסתנות של מישהו שיודע ש"אין מה לעשות זאת ריאל/ברצלונה" באנגליה שוברים רגליים על דברים כאלה.

עמית לוינטל 30 באוגוסט 2011

בדיוק. הבעיה שהם לא נלחמו, לא שברו רגליים ב-0-5. נראו כמו עוד קבוצה ספרדית רכרוכית שפוגשת את פארסה או ריאל

שלו 30 באוגוסט 2011

אתם מבינים שחמש שנים אחרי הקמת ליגה אירופאית אתם תדרשו לצמצם אותה לעשר קבוצות סופר עשירות,
ועשר שנים אחרכך תדרשות ליגה גלקטית עם יריבות מצד ומאדים כי הליגה הזאת לא שיוויונית.
ובעצם הדרישה אתם מכשירים את השרץ, נותנים עוד כוח ועוצמה לאלה שגזלו מאיתנו את הכדורגל מלחתחילה.
פשוט אתם הופכים את הגזל לחוקי, את הפעלת הכוח והאלימות ללגיטימית.
מצורכי נוחות אתם אומרים שעבדות היא דבר שתורם לאיכות החיים.
וריכוזיות הכוכבים בקובוצות בודדות תורמת לעליית איכות הכדורגל.
אני מקווה שאין לכם תינוק. (אתם מכירים את העניין עם המים)

יוני 30 באוגוסט 2011

שלו, בדיוק חשבתי בבוקר שאתה יכול להיות אחלה מנהיג פועלים.. באמת, המחשבה הזו עברה לי בדרך לעבודה. וורקינג קלאס הירו. לא הסתדרות, משהו אותנטי. בזבוז.

שלו 30 באוגוסט 2011

זאת מחמאה גדולה בשבילי, הבעיה שאין לי רצון להתלכלך בזבל הזה, אני עושה בחלקת אלוהי הקטנה.

יוני 31 באוגוסט 2011

ידעתי שכך תגיב, ולכן הרשיתי לעצמי לכתוב משהו אישי.

YB 30 באוגוסט 2011

שלו- בליגת העל האירופית יהיה צריך להחיל מעין תקרת שכר ומקדמי תחרותיות נוספים.

שלו 30 באוגוסט 2011

למה צריך להגיע לליגה אירופאית בשביל זה?
אילו היו עושים את זה לפני חמש עשרה שנה, לא היינו מגיעים למצב של קבוצות על כל כך מנותקות משאר הליגה.

אסף THE KOP 30 באוגוסט 2011

כולם נכנסים בונגר, אבל אף אחד לא העלה את ההשערה שאולי היה פה סבוטאג' של שחקני ארסנל.

אסף THE KOP 30 באוגוסט 2011

סבוטאג' = סבוטאז'

אביעד 30 באוגוסט 2011

למה שיהיה סאבוטאז'? לפחות חצי מהשחקנים שדרכו על הדשא בחיים לא היו מקבלים באף קבוצה אחרת את הכסף וההזדמנויות שהם מקבלים בארסנל.

אסף THE KOP 30 באוגוסט 2011

נגררו אחרי הבכירים יותר. לך תדע.

אביעד 30 באוגוסט 2011

כמה בדיוק שחקנים בכירים היו על הדשא? ואן פרסי, וולקוט? רוזיצקי? אתה באמת רואה מישהו מהם מוביל סאבוטאז'?

Asaf the Kop 30 באוגוסט 2011

באידיש יש פתגם: "צרות גדולות, אבל לא שלי".
לא באמת אכפת לי מארסנל.

אבי 30 באוגוסט 2011

מבלוג השמועות של הגרדיאן:
Arsenal are in the market for a new left-back, new right-back, two central defenders, four midfielders, two strikers, a false nine, a trequartista, a winger, a sweeper, a janitor and a tea lady. Nobody said manager, you'll note: they've already got one of those, and what a job he's doing too, they're very happy with him. And he's about to spend a whopping £6.2m on Fenerbahce's Brazilian left-back Andre dos Santos. Arsène Wenger also wants Internazionale's Wesley Sneijder and Chelsea duo Florent Malouda and Yossi Benayoun, not that he's scrabbling around in a blind panic or anything.

Comments closed