שידור פטריוטי זה בסדר

שידור ישראלי של משחקי הנבחרת לא צריך להיות אובייקטיבי

אל אל. אל תבואו לי בחלום

סוד קטן: אני לא אוהד נלהב של נבחרת ישראל. נכון, אני גר בישראל, דובר עברית, מחזיק באזרחות ישראלית ואחד מדרכוניי הוא ישראלי.

למה אני לא אוהד נבחרת ישראל? יש לכך מספיק סיבות. אני לא מעריך את הדרך בה עובדים בכדורגל הישראלי, אני נבהל מסממנים לאומניים שממילא בארצנו כבר חצו כל חלקה טובה. היהירות הישראלית המצויה היא תופעה בזויה. חוצמזה ישראל גם מעולם לא שיחקה כדורגל שהתחברתי אליו באיזשהו מובן – לסגנון, למנטאליות, לרוח הלחימה, לקהל.

***

ואחרי שאני אומר את כל זה, הנה אני אומר משהו הפוך: שידורי משחקי נבחרות ישראל בכל ענף צריכים להיות פטריוטיים, נלהבים ולא אובייקטיביים בעליל. ראיתי כותרת ב'וואלה ספורט' לפני כמה ימים ש"נמאס משידורים פטריוטיים". מי שנמאס לו שישים על מיוט או שיחפש שידור באינטרנט בשפה זרה.

העניין הוא פשוט: אם אתה ערוץ צרפתי שמשדר את נבחרת צרפת אתה לא אמור להיות נייטראלי, אתה אמור להתייחס לנבחרת שלך ושל הציבור אליו אתה משדר, אתה אמור להתמקד בשחקנים שלה וברור לך לאיזה צד אתה שייך כשדר או פרשן ומה מרבית הקהל שלך רוצה. היינו הך לכל מדינה, וישראל – גם אם לעתים נדמית כמו מדינה מכוכב אחר – עדיין נמצאה, בפעם האחרונה שבדקתי, באותו כוכב כמו צרפת.

נכון, יש עניין של סגנון. שדר שצועק: "בוזגלו, תעשה לי ילד!" למשל זה מביך ולא במקום. ולהצדיק מעשים מגעילים של גיא פניני זו בכלל ירידה לזנות וחטא לעניין הבסיסי שנקרא רוח הספורט. אילו יצא לכם לשמוע שדר של כל מדינה אחרת משדר את משחקי נבחרתו, אז אתם יודעים איך זה עובד, ואל תהיו צבועים – הם  מעודדים ומתרכזים בנבחרתם לא פחות מכפי שעושים שדרים ישראלים במשחקי נבחרתם.

ובכל זאת שידור פטריוטי לא מצדיק הכל. חשוב למתוח קו בין הרגשות הסובייקטיביים למה שבאמת מתרחש מול העיניים. למשל: לבקר את השופט כשאתה מצפה שהוא יתפקד על תקן השחקן ה-12 של ישראל ושלא ימלא את תפקידו האובייקטיבי – זוהי חטא לאמת, שפרשנים ישראליים נוטים לה לעיתים. שופט תפקידו לשפוט ולא לעזור לך לנצח. או לזלזל בשחקני נבחרת יוון למשל כשעומדים מולם נגרים ישראלים זה גם בדיחה. או ששתי הקבוצות מורכבות מנגרים או שתעריכו במינימום של כבוד יריבה שמדורגת מעל ישראל ותמיד מצליחה מולה.

זהו, יש לי בחילה עכשיו.

יאללה, פוסט הימורים
סקירת ה-NFC

No Comments

אביאל 8 בספטמבר 2011

לי יש בחילה חזקה עוד יותר שיורם ארבל משדר את ברצלונה ומחליט שמוסרית ברצלונה חייבת לנצח וכולם רוצים בזה, אז שידור פטריוטי בהחלט נראה דבר טבעי אחרי עניין כזה.

אלקו 9 בספטמבר 2011

אתה כל כך צודק שזה כואב, שידורי ברסה זה הדבר הבזוי ביותר בתקשורת הישראלית כולה, כולל תוכניות ריאליטי

אבו צ'יצ'ריטה (fka תושב חוזר ) 8 בספטמבר 2011

הבעיה היא לא שידור פטריוטי, הבעיה היא שידור גרוע ופטריוטי…פטריוטיזם הוא מפלטו של השדר. הוא לא מכסה על צעקנות, בורות, היסטריות יתר וקיצוניות חסרת אתיות כאחרון האוהדים. שדר בכל זאת אמור לשמור על רמת מקצועיות ולא ליבב כאחרון האוהדים. אותי תמיד משעשע המעבר בין ביטול היריבה (בהתחלה בד"כ) לירידות המופרזות על העם והמולדת, שלא לדבר על השחקנים, כשמגיעה הדקה השבעים וטרם הבסנו אותם

יואב דובינסקי 8 בספטמבר 2011

חזון אחרית הימים, אני מסכים איתך לגמרי.

יואב 8 בספטמבר 2011

מסכים אבל,
אם אתה מצפה מהשדר להיות שם כל כולו(ולעדן עצמו ברגעים קשים או לא לרדת על שחקנים ישראלים) אז בוודאי גם מהשחקנים.ולכן אין לי בוודאי שום דבר נגד פניני(לב, לב, לב).הוא עושה את כל מה שהוא מבין כדי להצליח.והוא ספורטאי מדהים! ביחס של מה שהוא חונן לבין מה שהוא מייצר. אין עכשיו ולא היו הרבה כמוהו בעבר.האיש מנצח משחקים לבד וברמות גבוהות יותר מהנבחרת.על כף יד אחת(או שתיים) אני אספור ספורטאים ישראלים שמתפקדים ככל שהלחץ עולה לכן הביקורת שלך(בהקשר הזה)קצת שטוחה ואדומה.אני לא חושב שאבוקסיס ממש שונה ממנו(גרוע יותר לטעמי כי כל פעם שהיה נוח לו- הוא עזב ואף תבע את המועדון) מלבד היכולת להכריע.שמים וארץ.שהוא אצלך-אתה אוהב והפוך.אנחנו מכירים את זה(אבוקסיס היה פרובקטור, כסחן, בכיין בדיוק כמו פניני, קלינגר ועוד רבים וטובים),אין עניין בצדקנות, אלא אם כן הקדשת פוסט גם לאבוקסיס(שהיה אפילו עוזר מאמן שלך).לפי עולם המושגים שלך-פוסט כזה היה חייב! להיכתב.
חוץ מזה- פוסט יפה. שותף לדעתך ועוד יותר מזה-אם הנבחרת תנצח או תפסיד, זה לא ממש משפיע על המצב רוח שלי אלא אם שחקני מכבי יצטיינו ומעורבים ואחד מהם יכבוש שער שיוביל אותנו לטורניר גדול-אז באמת אתרגש.
אני מאז קולומביה(שהייתי צעיר בעשרים שנה)כבר לא יכול ממש להתרגש מהם.

אמיר 8 בספטמבר 2011

איך הצלחת להפוך משפט אחד על פניני לנושא הפוסט?
וכן, פניני שחקן מגעיל. גם אבוקסיס היה שחקן מגעיל, אבל הם לא מבטלים אחד את השני, בניגוד למה שמשתמע מדבריך.
פניני גם מגעיל בצורה מכביסטית, אבוקסיס יותר לכיוון הבית"רי.

יואב 8 בספטמבר 2011

ממש בזאר הקלישאות הגדול אתה.לא שכחת עוד איזה כיוון?

אסף רביץ 8 בספטמבר 2011

דווקא השבוע בערוץ 10 החליטו לאזן והביאו את שלמה שרף על תקן אוהד קרואטיה

תומר חרוב 8 בספטמבר 2011

:)

גיא 8 בספטמבר 2011

זה לא גיוון, פעמים קודמות הריי היה ברקוביץ'…

אזי 8 בספטמבר 2011

הבעיה היא שהם מאבדים את עצמם.
שידור פטריוטי במשחקי נבחרת זה בסדר, בשידור לדוגמה של חיפה מול גנק הם איבדו את עצמם לגמרי ודיי כעסו על גנק שהרסו לנו את האשליה שהליגה הישראלית יותר טובה מהבלגית.
שידור פטריוטי אומר (לדעתי) שצריך להתרכז בקבוצה הישראלית ולסקר אותה יותר. מדי פעם מותר לפלוט 'יופי' או 'קדימה'. לשקר שאנחנו יותר טובים כשאנחנו לא זה לא פטריוטי, זה שידור גרוע.
הכי נורא זנ השידור הפטריוטי שמגישים במשחקים של ברצלונה, נציגת העולם הטהור מול כוחות הרשע.
עוד שידור פטריוטי שאותי אישית נורא מעצבן זה של כל קבוצת כדורסל ישראלית מול מכבי תל אביב. אני מבין את העניין שניצחון סנסציוני כזה יכול לעשות. אבל איך אני, כאוהד קבוצה ישראלית בליגה הישראלית, אמור להרגיש כשכל המשחק השדר נגדי,

גולר 8 בספטמבר 2011

הגביע העולמי בכדורגל חופים נערך בימים אלו באיטליה.
היום ייערך 1/4 הגמר:

ברזיל-ניגריה
פורטוגל-סנגל
רוסיה-מקסיקו
איטליה-אל סלבדור

לינק למשחקים בשידור ישיר:
http://www.sportlemon.tv/c-1.html

צור שפי 8 בספטמבר 2011

כמו שאתה יכול להיות פטריוט ישראלי ובו בזמן לבקר את ממשלת ישראל על מעשיה ומחדליה כך אתה יכול לשדר משחק של הנבחרת באופן פטריוטי בלי שמשמעות הדבר תהיה בהכרח התלהמות, צעקנות ועיוורון למחדלי השחקנים והמאמן.

ניר 8 בספטמבר 2011

מותר ואף רצוי להיות בעד הנבחרת, זה מבטא רחש הלב של 99% מהצופים, גם להתלהב זה טוב, לשדר ספורט בלי להתלהב, זה כמו … כמו לשמוע את אורי לוי מאליפות העולם באלתלטיקה.

החטא המרכזי של פרננדז הוא שהוא עשה ההפך מהשיטחיות והחפפניקיות, חיטט רגליו למשחקים של עכו, ק"ש ונתניה והעלה שחקנים 'לא נחשבים', שלא מקבלים אייטם בגליצ'ים. רק בשביל זה הייתי מחתים אתו לעוד 4 שנים.

הבעייה היא זיוף, כמו בסרטים הישראלים של שנות ה80-90 הדיאלוגים בעיברית וזה נשמע ליד. הבעייה היא אלימות וחפפיניקיות ושטחיות. פתחתי את השידור על חצי השעה האחרונה של קרואטיה-ישראל, ובמקום לשדר מה קורה במשחק, יורם ארבל קילל את פרננדז במשך 20 דקות. הפוסל במומו פוסל.

קורא 8 בספטמבר 2011

לכאורה באמת פרננדז עשה עבודת שטח והביא כל מיני אלמונים מקבוצות קטנות יותר שלדעתו ראויים, ללא קשר לשם ומעמד.
אבל… במקביל, נתן העדפות תמוהות לשחקני מכבי פ"ת על פני שחקנים שכל עין שפויה יודעת שעולים עליהם במספר דרגות, וזה קצת סותר את היושרה המקצועית שמצטיירת בחלק הראשון.

ניר 8 בספטמבר 2011

אני לא רואה את זה.
בן חיים כבש את שער הנצחון נגד גיאורגיה, דמארי שיחק אחרי שכבש צמד במשחק האימון האחרון שלפני לטביה.
נכון שהלוזונים נגועים, אבל לא ברור שפרננדז זימן אותם מהשיקולים האלו. לדוגמא פרננדז לא הציע למנות אף אחד ממקורבי ההתאחדות לעוזר שלו, למרות שיכול היה. אחד היתרונות שלו שהוא לא באמת חייב לדפוק חשבון ללוזונים. לשחקן עבר בסדר הגודל שלו די מובטחת עבודה בקנה המידה/בכסף של נבחרת ישראל.

תומר חרוב 8 בספטמבר 2011

הוא עשה כמה דברים נכונים, מצד שני אף אחת מההחלטות ה"אמיצות" שהוא עשה לא הייתה ממש עקבית. שום היררכיה לגבי מי החילופים שלו, שלא לדבר על ההרכב. קשה להבין איך נאתכו לא פותח והזימון של גיא חיימוב על חשבון אריאל הרוש גם היה מוזר. כן, הוא לא היה כזה גרוע והוא גם לא הבעיה, אבל הוא גם לא היה כזה טוב.
לגבי העניין של השדרים- מסכים איתך לגמרי. יורם ארבל רק חיפש אותו לאורך כל המשחק וזה התעצם מאוד לקראת הסוף, גם ברקו-שליימה-איציק זוהר הם לא ממש פטריוטים אלא יותר נגועים באינטרסנטיות ומנצלים את הפסבאדו-פטריוטיזם כדי להפוך למתלהמים למען המדינה.

ברק 9 בספטמבר 2011

ארבל שליימה וזוהר לא יודעים להבדיל בין פטריוטיזם לקסנופוביה ובגלל זה היו חכמים על פרננדז.

בכוונה לא הזכרתי את ברקו – במשחקים שראיתי אותו מפרשן הוא היה הגון מאוד, תמיד התחיל בכבוד לפרננדז (ואמר שהיה בוחר אחרת רק כאשר ארבל לחץ אותו) ובהמשך ביקר אותו רק כאשר אבחן את הבעיה לפני שהעונש הגיע (תמיר כהן משאיר את מודריץ' חופשי במשחק הראשון נגד הקרואטים) ולא כחכם בדיעבד

איתן 8 בספטמבר 2011

עמית, אני לא חושב שמישהו יחלוק עלייך בנקודה העקרונית. הבעיה מתחילה כהשדרן והפרשן מדברים כמו שני אוהדים שיושבים בסלון (ראה צעקות "ריבאונד" בשידורי הנבחרת בכדורסל), ואז זה פשוט מעצבן ולא מקצועי.

נעל 8 בספטמבר 2011

שדר כדורגל שלא תומך בנבחרת של המדינה שלו,זקוק לאישפוז דחוף,מה זה הוא מהאו"ם?
ושוב הפרשן הכי טוב בכדורגל זה ברקוביץ,והוא יהיה המאמן הכי טוב לנבחרת

יוני 9 בספטמבר 2011

נעל – פרשן טוב הוא לא בהכרח מאמן טוב. אם כך הדבר- לוינטל צריך לאמן בפרמייר ליג (עמית – לא אישי, פשוט להעביר נקודה). לצורך העניין שלמה שרף מצחיק בתור פרשן. בתור מאמן – שנינו יודעים

ברק 9 בספטמבר 2011

גיא לוי פרשן מעולה ומאמן בינוני.
גם איוניר היה פרשן טוב הרבה לפני שהתחברו לו 3 משחקים במכבי ת"א

אלקו 9 בספטמבר 2011

עמית, עקרונית אני מסכים עם הטענה שלך, אבל שידורי הספורט בארץ כבר מזמן עברו את כל הגבולות בנושא הזה.
קודם כל, כמו שכבר כתבו פה, הצורה שבה שדרינו מבטאים את האהדה שלהם לנבחרת מחפירה, ההתלהמות והשקרים, אבל זה הרבה יותר מזה.
בכל הפסד אתה מקבל מהם הרגשה שהפסדנו כי השופט אנטישמי, בכל ניצחון ניצחנו למרות שכולם נגדנו והראנו להם מה זה. תמיד תחושת קורבן ומצור ואוי ואבוי לשופט אם הוא גרמני, הוא חייב לנו. כל העולם על הזין של ישראל, גם זה יהפוך בסוף לשיר אוהדי נבחרת.
בעניין אחר, זה לגיטימי לשדרן להיות בעד הנבחרת אבל לא כל קבוצה שמשחקת באירופה צריכה לקבל יחס כזה. אם הם אמורים לשקף את רגשות הצופים בין היתר, אל תשכח שכשאנחנו (הפועל) משחקים באירופה לפחות חצי מהאוהדים בישראל רוצים שנפסיד, אז תעשו לי טובה, תשמרו את הפטריוטיות שלכם לנבחרות ולאתלטיקה. לא לשמעון מזרחי ושות', פרס ישראל זה מספיק.

Asaf the Kop 9 בספטמבר 2011

למיטב זכרוני, היחידים שדואגים להזכיר שהם מייצגים את הפועל ולא את ישראל, אלו הם האוהדים האדמדמים.

ההתרסה הזאת רשומה בטאבו על שמם.

סוג של גאוות יחידה פתטית.

עמיר 10 בספטמבר 2011

האם נזכה לבלוג חי היום ממשחקי הfab four בניו יורק?

Comments closed