מראה מעל הגשר

הדרמות בסטאמפורד ברידג'

.

.

.

.

.

.

.

.

שמעו קטע – בבוקר בזמן שישנתי חבר שלי ראה אותי וסיפר לי אחר כך שמלמלתי ודיברתי מתוך שינה על צ'לסי ונאפולי (בבוקר לפני המשחק, כן?). הרגשתי שהולכת להיות דרמה וניתחתי את המשחק כאילו חזיתי אותו מראש. אני לא זכרתי כלום מזה.

אם אני מנתח מראש בחלומותיי משחקי כדורגל שקבוצותיי האהודות אפילו לא משתתפות בהם, אז כנראה שאני באמת מכור לכדורגל. נרקומן כדורגל אני.

ואין לי כוונה ללכת לשום מוסד גמילה אם לא יבטיחו לי שם לפחות שתי טלביזיות בחדר עם כל ערוצי הספורט פתוחים. אבל אז איך בדיוק אני אגמל? ולמה לי? נראה לי אני אמות מזה בסוף. מתישהו הלב שלי לא יעמוד בזה…

או שמתישהו יוולד לי ילד וכל החרא הזה. נראה.

***

טוב, אפשר להתווכח על הרבה דברים כשזה נוגע לכדורגל, אבל תסכימו איתי על דבר אחד: אף אצטדיון אירופי לא ראה כל כך הרבה דרמות מרגשות וקורעות לב בליגת האלופות כמו סטאמפורד ברידג'. למזלי יצא לי לנכוח בכמה מהן, ובאחת הפעמים – ה-1:1 ההוא עם השודד החיוור אנדרס אינייסטה – אפילו שילמתי 300 פאונד על כרטיס (סכום שמעולם לא התקרבתי אליו כשזה נוגע למשחק כדורגל).

יש משהו באצטדיון הכחול הזה, קסם של פולהאם רואד היוקרתי, שבאמת מאקלם אותו באזור בו הוא שוכן והופך את המשחקים שם לדרמה מסוגה עילית. מאיפה נתחיל? ה-0:2 הביתי שנשמט ל-2:2 מול מונקו בחצי גמר 2004, ה-2:4 המדהים מול רונלדיניו ובארסה ב-2005 (הייתי שם), ה-1:2 של ברסה שנה לאחר מכן עם ההרחקה של דל הורנו, ה-2:3 בהארכה על ליברפול ב-2008, ושנה לאחר מכן ה-4:4 המטורף מול ליברפול וה-1:1 השערורייתי מול השופט הנורבגי טום אוברבו מחוזק בברצלונה, ב-2010 היה הביקור המרגש של האקס מוריניו עם אינטר שפשוט חנק את הבלוז. ותוסיפו לאלה את נאפולי 2012.

שמחתי מאוד על הניצחון של צ'לסי למרות שכאב לי מאוד על נאפולי המקסימה, המלהיבה, המגניבה, החצופה, ההרפתקנית וחסרת האחריות. שמחתי כמובן כי טוב לארסנל במאבקים על הכרטיס לליגת האלופות שצ'לסי תמשיך להישחק עוד קצת בשתי מסגרות (רק חסר לי שהזקנים האלה עוד יגרדו גביע, ואז מקום רביעי של ארסנל לא יספיק לליגת האלופות), אבל גם כי הבלוז נלחמו היום כנגד הסיכויים, עשו מהפך הרואי ולא נשברו כדי להגיע להארכה מול קבוצה איכותית ומאוד מוכשרת. הגיע לאברמוביצ'ים לעלות.

וגם שמחתי בגלל הסיפור המרגש של רוברטו די מתאו ה-caretaker עד סיום העונה, שהפיח חיים בגריאטריה ובדרוגבריאטריה שלו. ואנחנו בעיתונות חיים מסיפורים כאלה. די מתאו שקע בדיכאון קליני אחרי שנאלץ לפרוש בשל פציעה קשה שספג כששיחק בצ'לסי, והוא לא חלם בחלומותיו הוורודים שהוא יזכה לאמן אימפריה כזו עם רקורד האימון שלו. ככה פתאום בשלבי הנוקאאוט בצ'מפיונס ליג. ודווקא מול קבוצה איטלקית.

אי אפשר לא להתרגש כשרואים את די מתאו נרגש על הקווים כמו ילד שמצא את המחבוא של ארגז הקרמבו, שאימא החביאה בחדר העבודה של אבא, מעל הספרים של לימודי הרפואה.

אבל הכי שמחתי כי באמת שאין קבוצה שליגת האלופות התאכזרה אליה יותר מאשר צ'לסי. אין קבוצה שיותר הגיע לה לזכות במפעל הזה ולא זכתה בו. הרי אין דרך שצ'לסי לא עפה בה בשלב קריטי. שער הפנטום של לואיס גרסיה מליברפול, פנדלים באנפילד ששוב הלכו עם ליברפול, ההלקה של ג'ון טרי בפנדל שהיה אמור להיות האחרון בגמר בלוז'ניקי, ביזיון השיפוט הגדול ביותר בתולדות המפעל שעזר ליצור את אגדת ברצלונה הנוכחית.

אז נכון, אני לא אוהד של צ'לסי אבל יש לי כבוד גדול לכמה שחקנים שם. מעל כולם דידיה דרוגבה – שאילו היה ברזילאי או ארגנטינאי הוא היה בשורה אחת עם לאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו בשנים האחרונות. אולי החלוץ הכי דומינטטי וגדול בעשור האחרון. אני לא רואה את צ'לסי עם ההגנה הבינונית שלה, הקישור הלא מוכשר מספיק, התעייפות החומר והמאבק בליגה הולכת עד הסוף העונה.

אבל עם קצת מזל בהגרלה, אני בטוח שהיא תמצא שוב דרך הרואית לעוף מהמפעל בשלב  מאוחר.

***

סטמפורד ברידג'

צ'לסי הרוויחה הערב כמה שחקנים. כמובן מדובר בוותיקים שלא הסתדרו עם וילאש-בואש. דרוגבה שחזר לחיים ולזרוע טרור אצל היריבות וחבריו הוותיקים טרי ולמפארד, אבל גם שני חבר'ה מהדור החדש – דויד לואיז סופסוף נתן משחק חשוב בלי טעות קולוסלית (כמעט טעה כמה פעמים, אבל שרד את זה) ורמירז שבישל את הראשון והראה שיש לו הרבה טכניקה. מי שלא הרשים אותי הוא מייקל אסיין שניכר שהפציעות גמרו אותו והוא לא חזר לעצמו בינתיים אלא הפך לשחקן די בינוני.

אבל מעל כולם מי שהיה אשם העונה בהרבה משחקים וסופסוף חזר להביא נקודות ונצחונות – השוער פטר צ'ך שהיה מושלם הערב. קסדה בראש טוב.

אבל עם כל הכבוד לצ'ך, נראה לי הלילה הזה אני אחלום על אהובי דרוגבה. ולא על כדורגל.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

והנה בונוס:

דרוגבה ודי מתאו
קולות המשפחות השכולות
בילבאו. סיומה של עונה אירופית קשה

No Comments

דורפן 15 במרץ 2012

סיפור אוברובו אולי העלה את ברצלונה לגמר ואולי הוסיף לה גביע. אבל את אגדת ברצלונה הנוכחית יוצרת היכולת שלה – פשוט כך.

וצ'לסי היא אכן הקבוצה הכי חסרת מזל בשנים האחרונות. אבל בפרפרזה על אימרתו של טומי דוקרטי "ככל שאתה עובד קשה יותר יש לך יותר מזל" אז "ככל שאתה טיפש יותר וגורם לגדול מאמניך להתפטר – כך יש לך פחות מזל"

חיים 15 במרץ 2012

רונן – נכחתי היום בסמינר שהעביר מישהו שעשה עבודת מחקר מעניינת מאוד בה הוא מבודד את התרומה של מנג'ר של קבוצת כדורגל להצלחת הקבוצה, ומנבא באיזה שלב צריך לפטר אותו כדי שזה ישתלם… http://ssrn.com/abstract=1962574

המחקר נערך בין 2005 ל 2009 ואברם גרנט מקבל שם תשבוחות (אחוזי הצלחה גבוהים… בין הגבוהים בשנים האלו)

בלי קשר צ'לסי הוציאה מאז 2005 66 מליון פאונד רק על פיצויים למשרת המנג'ר לא כולל עוזרים וכו'… מדהים

עמית – אם בנבואות ותחושות בטן עסקינן – היום בפאב חבר אמר לי שאיבנוביץ' הולך לכבוש 25 שניות לפני הרביעי…

לוינטל 15 במרץ 2012

זה נכון שבארסה קבוצה גדולה בזכות עצמה, אבל אין מה לעשות – הזכייה ההיא בשישה תארים בשנה הראשונה של פפ הייתה מצטמצמת לשלושה.
יכול להיות בדיעבד שבעונה לאחר מכן (ההפסד לאינטר בחצי הגמר) ברסה הייתה רעבה יותר וזוכה, אבל זה לא משנה – העובדה היא שנעשה שוד ספורטיבי גדול ומקומם באותו משחק בסטאמפורד ברידג'.

טל 15 במרץ 2012

שום עוול לא נעשה לצ'לסי. עם שיפוט נורמלי ההתמודדות הזו הייתה גמורה כבר בתחלת המשחק השני, אחרי הפנדל השני שהגיע לברצלונה ולא ניתן.

זה אנשים מסוימים הפכו את הצלילות של דרוגבה לפנדלים של מאה אחוז, זה בעיה שלהם. בפועל, היו יותר טעיות לרעת ברצלונה מאשר לרעת צ'לסי.

טל 15 במרץ 2012

במילים אחרות, "הביזיון הגדול בתולדות ליגת האלופות" הוא המצאה של אנגלופילים שעולמם חרב עליהם אחרי שהכדור של אינייסטה פרפר ברשת. טעויות השיפוט לרעת ברצלונה נגד אינטר (גול לא חוקי שאושר, גול חוקי שלא אושר לברצלונה), עולות בהרבה על כל "עוול" ממוצא שלכאורה נעשה לצ'לסי. ולפני שתזכיר את האדום למוטה (שהיה מוצדק, פשוט בצהוב ושני ולא באדום ישיר), תרשה לי להזכיר לך את האדום המופרך לאבידאל שהוא אחת הסיבות המרכזיות לבית ז.. שהלך בהגנה של ברצלונה בדקות האחרונות.

שנוח (כלומר שברצלונה היא זו כאילו מרוויחה ממנה), הרחקה לא מוצדקת (שבעצם כן הייתה מוצדקת) מוצגת כעוול הגדול ביותר שקבוצה יכולה לספוג. יותר מגולים לא חוקיים שאושרו, יותר מגולים חוקיים שנפסלו. שבברצלונה נפגעת מהרחקה כזט, אז פתאום הרחקה לא מוצדקת נשכחת ופנדל וחצי שהגיעה לצ'לסי מוצג כעוול הגדול אי פעם. עשה טובה.

ברסלוניסטה 16 במרץ 2012

מצ'לסי נשללו שני פנדלים ברורים אשר התקזזו עם האדום הלא מוצדק לאבידל באותו המשחק ועם הפנדל שלא נשרק לטובת הנרי והצהוב השלישי המופרך לפויול במשחק הראשון.

דורי גיל 15 במרץ 2012

אפשר הסבר על הקשר בין גביע (אנגלי? צ'מפיונס?) והמקום בצ'מפיונס של ארסנל?

amitpros 15 במרץ 2012

דורי,
לכל מדינה יש מקסימום של 4 קבוצות בליגת האלופות.
לאנגליה יש 4 מקומות שהולכים למקומות 1-4.
אבל אם מחזיקת הגביע מגיעה מאנגליה ומסיימת במקום נמוך מהרביעי,היא נכנסת והקבוצה במקום הרביעי מאבדת את המקום.

כוכב עליון 15 במרץ 2012

אלא אם שינו את החוק ואני לא יודע על כך, מחזיקת הגביע נכנסת לליגה האירופית. אין שום קשר לליגת האלופות. לצורך העניין לסטר יכולה להגיע לליגת האלופות שנה הבאה? משום מה לא נראה לי…

יואב 15 במרץ 2012

כוכב עליון, אני כמעט בטוח שאתה צודק.

ארז N 15 במרץ 2012

מדובר פה על מחזיק גביע האלופות (כלומר, אלופת ליגת האלופות) ולא מחזיקת הגביע האנגלי, ה-FA CUP כמובן.
מאז שליברפול זכתה ב-2005, ולא היה לה מקום בליגת האלופות כי היא סיימה חמישית, היה צורך לשנות את החוקים כדי להבטיח מקום לאלופת ליגת האלופות גם בשנה הבאה (למרות שבסופו של דבר ליברפול כן קיבלה מקום בשנה החולפת בליגת האלופות דרך השתתפות בכל שלבי המוקדמות).

לוינטל 15 במרץ 2012

אכן כמה חבר'ה צדקו, אבל לשם הבהרה אחזור על כך: אם צ'לסי זוכה בליגת האלופות ומסיימת במקום החמישי/שישי/וואטאבר, היא תשתף בעונה הבאה בליגת האלופות על חשבון הקבוצה שתסיים רביעית בפרמיירליג. במקרה הזה הרביעית תסתפק בליגה האירופית

תומר חרוב 15 במרץ 2012

מחזיקת גביע האלופות, לא הגביע האנגלי.

דורי גיל 15 במרץ 2012

חשבתי שתקדים ליברפול הוא זה שהוחלט עליו. כלומר, אם הזוכה לא חלק מהרביעייה היא עדיין תשחק בליגת האלופות.

בכל מקרה, זו תהיה סנסציה בלתי נתפסת אם צ'לסי תקח את הגביע. נראה שצריך כוח עליון כדי לקחת אותו מהאי האיברי השנה. יאללה בנפיקה!

יואב 15 במרץ 2012

דרוגבה נהדר אבל נמצא במדרגת האיכות השלישית(שנמצאים בה כמה שחקנים) אבל גם שם הוא לא ראשון(רוני עם ממוצע של מעל 20 גולים בשמונה עונות ויותר תארים וכישרון-לפניו).
ואם נתרכז בדברים החשובים באמת-רציתי ניצחון ומעבר שלב של צלסי היום(בניגוד לרצוני לראות אנגליות מצליחות מלבד יונייטד) כי אני מקווה שצלסי תיקח את המומנטום והמצב רוח הטוב למשחק שלה מול סיטי עוד שבוע ואני גם מעדיף אותם ואת התרנגולים במקומות שמובילים לליגת האלופות.
נאפולי מקסימה.

לוינטל 15 במרץ 2012

דרוגבה בירידה, הוא כבר אחרי השיא אבל עדיין – רק מאמנים חסרי מושג (או מושפעים פוליטית) יכולים לספסל אותו. וילאש-בואש ואנצ'לוטי עשו זאת ושילמו בתוצאות ובכיסא שלהם

יואב 15 במרץ 2012

פוליטית-הכוונה בוודאי לשתף את טורס היקר שרומן הביא.

יוסי מזרחי 15 במרץ 2012

יואב, רוני במדרגה השלישית? הסברך.

יואב 15 במרץ 2012

אחרי מסי ורונאלדו שהם קטגוריות בפני עצמם.

אמיר 15 במרץ 2012

אמרתי השבוע לחבר שהלעיז על הפרמייר ליג שיש לי תחושה שצ'לסי ויונייטד לא עפות. צ'לסי היא לא שבירה בזכות האולד גארד. למה רוצים להיפטר משחקנים שהיו בני 12-13 שגיגס עלה לבוגרים? נסיון זה מצרך מאוד יקר, כמו שסיטי למשל לומדת כעת. צריך להוסיף צעירים אבל למה להיפטר משלושה שחקנים שהם עדיין בכושר מעולה? איפה מישהו ימצא חלוץ כמו דרוגבה, בלם כמו טרי ובעיקר קשר מרכזי כמו לאמפרד.

דורי גיל 15 במרץ 2012

מסכים עם כל מילה. שיעזבו אותם בשקט. שיטפלו בכך שאין להם קישור אחורי ראוי, שדויד לואיז לא שייך לרמה הזו, שצ'ך לא רואה כלום עם המסיכה ושחסר עוד סקורר לצד דרוגבה. למה היה חשוב לוילאש בואש להיטפל לשחקנים הותיקים שלו אשר עוד מתפקדים היטב?

Ben 15 במרץ 2012

totally agree

כסיפוביץ 15 במרץ 2012

משחק מטורף בגשר…אבל נאפולי יכולה להאשים רק את עצמה.
החמצות נוראיות וחולשה של כל החוליה הקידמית.
אני אישית מאוד רציתי לראות את נאפולי בשלב הבא. כל משחק שלה הוא בונבוניירה.
נסתפק בגריאטריה מלונדון.

ניינר 15 במרץ 2012

100% . ממש מבאס ששוב נראה את חבורת הקשישים במקום קבוצה מלהיבה על גבול הטירוף. היה גם נחמד לשם שינוי רבע גמר בלי אף אנגליה.

כסיפוביץ 15 במרץ 2012

+49

פראליה 15 במרץ 2012

ניינר, חבל שביום כזה אתה מתעסק בשטויות במקום להתענג על מופע הכדורגל הכי טוב שהיה העונה בצ'מפיונס כפי שלוינטל עושה (מצויין). אם היו עוד כמה קבוצות קשישים כאלה ומה לעשות שאין להם עדיין תחליף נראה לעין אולי היינו רואים עוד קצת כדורגל מהחומר של אתמול בלילה. אני יודע שזה עלול לאכזב אותך אבל בצ'מפיונס לא ישתתפו העונה קבוצות אמריקאיות. גם אני הייתי שמח לראות את נאפולי בסיבוב הבא אבל בטח שלא ע"ח הקבוצה האנגלית שהביאה הכי הרבה טירוף וצבע למפעל בעשר שנים האחרונות.

כדורגל – למרות שההרכב של רוברטו נראה דומה לזה של או"ב הוא ערך כמה שינויים טקטיים יפים במערך, רמירז הנהדר עבר לשחק באגף ומוטט את הקו של נאפולי, פרנקי חזר לשחק לפני אסיין כמו בעונות האליפות ולמרות שמייקל עדיין לא חזר לעצמו (אין מה לעשות, חדות של שנה לא מחזירים בשני משחקים) הנוכחות שלו בלטה לעומת האנמיות של כל מי ששיחק אחורי העונה. איוואנוביץ' הוא השחקן שאני לא רואה כרגע מישהו יותר טוב ממנו בעמדה שהיא העמדה השניה שלו! על דרוגבה כל מילה מיותרת, החלוץ הכי טוב בעולם בעשור האחרון. סטארידג' שהיה רחוק משיאו, שיחק חכם עם הפנים לשער על חצי הקו כשדרוגבה עם הגב מחכה לו, רק טורס מתעקש לרשום כל משחק החמצה מזעזעת, אם בפורמה הזו של הקבוצה הוא לא יחזור לעצמו, העסק באמת אבוד.

כסיפוביץ 15 במרץ 2012

פראליה
בסה"כ צלסי קבוצה לא מלהיבה ואפילו די משעממת. את איכות שני המשחקים מול נאפולי אנמי זוקף דווקא לאיטלקים שאחראים לתצוגות הטובות ביותר במפעל השנה [שמאוד משעממם ובינוני]
נכון, יצא להם טוב אתמול אבל עדיין היא קבוצת חוץ די משעממת.
למזלה יש לה ניצוץ בשם דרוגבה שמדי פעם נותן לה ברק.

פראליה 15 במרץ 2012

מה מלהיב אותך בחיים גבר?

לוינטל 15 במרץ 2012

נאפולי יכולה להאשים רק את עצמה במיוחד על המשחק הראשון בו הייתה צריכה לכבוש עוד שער או שניים. מאצארי אמר כבר אחרי המשחק הראשון שהוא מקווה לא להצטער על ה-1-3 וחזר על זה לפני המשחק.
כנראה הרגיש משהו

ניינר 15 במרץ 2012

פראליה, מה לעשות שנמאס לי לראות שוב את למפארד טרי ואסיין בצ'מפיונס והייתי מעדיף לשם שינוי לראות שחקנים מלהיבים כמו לבצי, קאבאני והאמשיק. מה קרה, אין לליגת האלופות זכות קיום אם אין אנגליה ברבע?
אכן היה משחק ענק, מלהיב ומרתק רק שהתוצאה הסופית בעיני לא היתה התוצאה הרצוייה

ירון 15 במרץ 2012

שום מילה על ההצגות המכוערות של דרוגבה בחלק השני של ההארכה? איך אפשר להעריץ שחקן שעושה דברים כאלה, עם כל הדומיננטיות שלו?

שם נחוץ 15 במרץ 2012

להעריץ אפשר, ואני מבין את מי שעושה זאת, אבל אם באותה נשימה הוא מעז להתלונן על סוארז או נאני ולצעוק 'גוועאלד! הצוללן הכי גדול בממלכה!', זה חמור. מוטב שהגמל יראה את דבשתו, לפני שירוץ לחנך את כולם.

קורא 15 במרץ 2012

מה שדרוגבה עשה נקרא "להתבסקטס". זה כנראה קורה לטובים ביותר

לוינטל 15 במרץ 2012

דרוגבה נחשב למתחזה נוראי עוד מימיו הראשונים בצ'לסי כשכל עבירה עליו הוא התפתל כאילו הוא גמר את הקריירה ואחרי דקה חזר לשחק כרגיל.
זה והפתיל הקצר שעלה לו בהרחקות בהדחות של צ'לסי מאירופה הם הצדדים השליליים היחידים שלו, אבל בניגוד גמור לבוסקץ דרוגבה לוחץ יד ליריביו, מחבק אותם והוא מאוד אהוב ומכובד בשל הספורטיביות שלו רוב הזמן. הוא לא יקרא ליריב שלו 'קוף' או 'גבינה לבנה' כדי להקניט.
אף אחד לא מושלם

טל 15 במרץ 2012

מה אתה יודע על בוסקטס מחוץ למגרש?

אני מסכים שמחוץ למגרש, דורגבה הוא דמות מרשימה (ראה המאמץ שלו להשכין שלום במולתדו), אבל על המגרש הוא לא רמאי פחות גדול מבוסקטס או סוארז.

זו בדיוק הצביעות האנגלית שסולחת ליקרי הממלכה (גם אם הם לא אנגלים במקור) על תכונות שהם מוקיעים אצל "זרים". לא ראיתי את השידור האנגלי, ממה שקראתי התחזויות של דורגבה התקבלו אתמול באהדה על ידי צוות השידור האנגלי.

שם נחוץ 15 במרץ 2012

בדיוק. לאף אחד מהם לא הייתה בעיה לצלוב את כריסטיאנו רונאלדו או לואיס סוארז, אבל לא חסר אנגלים (מכל הקבוצות) שצללו ולא זכו ליחס כזה.

צביעות אנגלית במיטבה, וחבל שיש אנשים בארץ שמאמצים גם את החלק הזה בתרבות שלהם כשהם מעבירים ביקורת על 'צוללנים'.

תומר ש 15 במרץ 2012

דרוגבה היה צוללן מושבע לפני שבוסקטס שיחק דקה אחת בבוגרים

קורא 15 במרץ 2012

הכוונה היתה בתרגיל ההצצה לבדוק אם השופט מסתכל כמה הוא סובל מהאוויר שננשף עליו

אופיר 15 במרץ 2012

דרוגבה בכמה רמות מעל רוני, לא מבין את ההשוואה.

יואב 15 במרץ 2012

לא- במספרים, בורסטיליות ובכישרון.אבל הם יכולים להיות חוד מושלם.

יוסי מזרחי 15 במרץ 2012

בכמה?

גיל מזימבבואה 15 במרץ 2012

יוסי, אני חושב שהשחקן שאתה כל הזמן מחפש עבור יוניטד נימצא בנאפולי. הקפטן שלהם ששכחתי איך קוראים לו.

אביאל 15 במרץ 2012

איזה ערב ואיזה משחק, הוריד לי שנה מהחיים בערך אבל היה שווה את זה.

כסיפוביץ – לצ'לסי היו בערך פי שלוש יותר החמצות מסמרות שיער אתמול.

ניינר – יש לך ספק שאם ברצלונה או ריאל פוגשות את נאפולי זה נגמר בשלישיה במחצית, לנאפולי אין כמעט הגנה (ראינו את זה אתמול טוב מאוד ובמיוחד במצבים הנייחים) והוכח שלמרות שהחוד שלהם נהדר ומתואם הם עדיין לא שם, צ'לסי היו אתמול מלהיבים הרבה יותר.

נ.ב. הלוואי שהמשיק יגיע לצ'לסי, אני מת על השחקן הזה.

כסיפוביץ 15 במרץ 2012

טורס מול שער ריק זו לא החמצה אלא עניין של שיגרה…
אני בטוח שהרוב המוחלט ידע שהוא ייתן את התצוגה היומית שלו גם אתמול במשחק ;-)

קורא 15 במרץ 2012

ברכות לצ'לסי. באמת נראה אתמול שהרוח הישנה חזרה להם. מאמנים שלהם ששמו את דרוגבה על הספסל שוב קיבלו שהוא (וגם למפארד, קצת פחות) הוא השילוב הכי טוב בצ'לסי של איכות ווינריות. מה שניצח להם אתמול את המשחק היה הפחד והבלאגן אצל נאפולי בכל כדור קרן בהם צ'לסי היו יותר מסוכנים מבהתקפה רגילה.
נקווה שנאפולי לא תתפרק (מה שיקרה כנראה)ע"י גורמים מגלומנים, כי עם כל ההיסחפות ממה שהיה אתמול, צמד המשחקים שלה מול סיטי והראשון מול צ'לסי היו מלהיבים באותה מידה לפחות כמו המשחק אתמול.
ועוד דבר, 8 קבוצות מ-7 מדינות, חזונו של פלאטיני מתגשם (גם אם בלי שאף אחד יהרוס לו את המתח, כנראה זהות המדינה של הזוכה ידועה)

קורא 15 במרץ 2012

שוב קיבלו – הוכחה -…

אביעד 15 במרץ 2012

האמת היא שקצת נמאסה השטות הזאת של "צ'לסי חסרת המזל באירופה".
מילא ההחלקה של טרי היא חוסר מזל (למרות שמישהו זוכר את המחצית הראשונה באותו גמר? או את הדרך בה צ'לסי השוותה? דרדל'ה מ-30 מ' שפגעה בשני שחקנים ושינתה כיוון פעמיים + שוער שמחליק. אין יותר מזל מזה), אבל השער של לואיס גרסיה? אם השופט היה מחליט שהכדור של גרסיה לא עבר את הקו, הוא מיד היה שורק לפנדל לליברפול ומוציא אדום לצ'ך. לצ'לסי היה מזל שהשער של גרסיה אושר, לא להיפך.

שירן 15 במרץ 2012

בתור שופט אתה טועה בנושא של גרסיה! השופט נתן שם יתרון (שזה הדבר הכי אדיוט שאפשר לעשות בתור שופט – לתת יתרון ברחבה…) והיתרון מומש!! אני יודע שרוב אוהדי הכדורגל חושבים שיתרון במקרה הזה ממומש רק במידה והשחקן מבקיע גול ובמידה והוא מחטיא אז אפשר לחזור אחורה – אז ממש לא. היתרון ממומש ברגע שהכדור הגיע לשחקן מאותה קבוצה בעמדה שהיא עדיפה על שריקה (אין כזה דבר בתוך הרחבה כי פנדל תמיד עדיף מכל מצב ולכן זאת טעות מיסודה) מה שהשחקן עושה עם הכדור – זאת כבר בעיה שלו…
אם הכדור לא עבר את הקו – לא שורקים לפנדל ולא נעליים ובטח לא אדום (כי אין מניעה של הזגמנות ודאית, אולי החטאה של הזדמנות ודאית) אלא ממשיכים כרגיל והמשחק הבא שהשופט הזה שופט זה אליפות אסיה לנערות בכדורגל אולמות – מלזיה שכבת י"א נגד תאילנד שכבת י"ב
זה היה 5 דקות על שיפוט וחוקה.

שם נחוץ 15 במרץ 2012

– פנדל הוא לא תמיד יותר טוב מכל מצב ברחבה. נכון שלרוב פנדל עדיף ממצב של אחד על אחד תחת לחץ, אבל זו לא טעות מיסודה. הקביעה שפנדל עדיף על מצב שבו שחקן עובר את השוער למשל, ועומד מול שער ריק ומוכשל מאחור, היא שגויה.

– השופט באותו משחק הודה שלולא הקוון היה מסמן לשער, הוא היה שורק לפנדל ומרחיק את פטר צ'ך.
איני טוען שזה בהכרח אומר שזה מדויק לגמרי לפי החוקה, אבל לא ניתן לבוא אליו בטענות לו עשה זאת.
(מקור: http://www.telegraph.co.uk/sport/football/2300945/Champions-League-final-Ghost-goal-referee-Lubos-Michel-appointed-for-Moscow-match.html)

old timer 15 במרץ 2012

גם אם מבחינת חוקי המשחק אין חובה שהיתרון יסתיים בשער אין מקום לטענה לפיה השופט נתן יתרון וגרסיה מימש אותו. ההחלטה אם לתת יתרון או לא התקבלה בדיעבד ורק אחרי שהקוון אישר את השער. לא היה כאן מצב אמיתי בו השופט רואה פנדל, מסמן להמשיך וגרסיה עושה מה שעושה. אני לא חושב שאם גרסיה היה בועט את הכדור לשמים או סתם נוגע בכדור מישהו היה יכול לטעון ברצינות שבגלל זה לא מגיע פנדל.

גודיונסן 15 במרץ 2012

תודה, עמית. תענוג לשמוע שוב את צ'לסי בכותרות, בתקופה שספורט 1 מעדיפים את סנדרלנד-ברומיץ', שאין שם אף ישראלי, אפילו לא מחמם ספסל או מלקק ישבן. אני חושב שמה שהבחורים בכחול הוכיחו זה שצ'לסי אכן עברה את המהפך, והיא קבוצת פאר אירופית לכל דבר (בניגוד לסיטי לדוגמה שיש לה עוד דרך).

באיזשהו מקום, המשמעות של קבוצת פאר זה אוסף הזכרונות ממנה לאורך השנים, ובזמן קצר היא נתנה לנו המון.

Ben 15 במרץ 2012

Doctor I'm so happy about this post! You did it great. Agree with every single ward.

Unfortunately, people do not speak a lot about that Obervo's night, it's only me that can't get it outside my mind. There is even a chance that all of Barca's legend would not exist with out this ref.

About Chles, yes they are old but still have planty to offer. AVB style to make a so-called-revolution was really taken out of order. Lamnps is still top player, it's just other people decides for him that because he will turn 34 in the summer, he can't play by the same leven anymore. Ridicilous. And Drogs is more or less the same. We do have Mata (top skills), Sturidge, Ramirez, big names that weren't there in most of the nights that you have mentioned…

About Essien, unfortunately after so many sever injuries, it seems that it is too difficult to be the beast that he always was…

אביאל 15 במרץ 2012

טל – כמה פעמים אפשר להראות לך את אותו וידאו ? אני חושב שהמשחק אתמול הוכיח לך שאין דברים כשאתה אוהב להגדיר כגמורים מראש, גם אם ברצלונה היתה מגיעה ביתרון אחד אפס למשחק השני. ארבעה פנדלים בדוקים ובטוחים, שכל שדרן וכתב ספורט בעולם, כולל החברה בעיתוני קטלוניה יודעים ומודים עליהם, כולל אחד של פיקה שדקה אחרי שהמשחק נגמר הודה. אבל כבר די נמאס להתווכח איתך.

יואב – אז ככה, הכדור שלא עבר את הקו מול ליברפול, ההחלקה של טרי בפנדל, חצי הגמר נגד ברצלונה, שמינית הגמר נגד אינטר – שני פנדלים בדוקים על קאלו ודרוגבה שלא נשרקו, שנה שעברה מול יונייטד, דקה 90 אברה מכשיל את רמירז אחרון, אמור להיות פנדל ואדום לאברה, זה לא חוסר מזל ? תראה לי קבוצה אחת שחטפה ככה בשנים האלו בשלבים האלה של המפעלים האירופיים.

בן – חייב להסכים לגבי לאמפרד ודרוגבה, תסתכלו על מה שסקולס וגיגס נותנים ליונייטד בגילאים שלהם. בקשר לאסיין, עניין החדות, זה מה שהוא איבד לדעתי בפציעות, פעם הוא היה מגיע ראשון לכל כדור, אבל עדיין הוא נותן סוג של בטחון במרכז השדה, במיוחד שהוא ולאמפרד שיחקו אתמול ממש במרכז המגרש, רק מקאללה היה חסר.

יואב 15 במרץ 2012

אביאל,
כנראה בלבלת אותי עם מישהו אחר. לא כתבתי על הדברים שיוחסו לי.

אביאל 15 במרץ 2012

יואב – סליחה !! התכוונתי לאביעד כמובן, שוב סליחה.

יואב 15 במרץ 2012

לא קרה כלום(:

ויכסלפיש 16 במרץ 2012

צ'לסי היא הקבוצה השנואה עלי בעולם. לגבי 2005: שער ניצחון ב-2:4 אחרי עבירה ברורה של ג'ון טרי, שבא על עונשו בהתערבות מלמעלה ב-2008.

בתור אוהד ארסנל נראה לי מחפיר לפרגן להם

פראליה 16 במרץ 2012

יש לך טעם טוב.. מה עוד אתה שונא? לפחות אתה מודה בהתערבות מלמעלה = פלאטיני. לך על אהבה בחור, יעשה לך רק טוב בחיים.
אני דווקא מת על הכדורגל של ארסנל.

ויכסלפיש 16 במרץ 2012

התערבות מלמעלה זה הקב"ה מלך מלכי המלכים בכבודו ובעצמו, והוא גם עצר את צ'לסי באנפילד פעמיים.

Comments closed