הצמח הטורף

ניצחון לפנתיאון של ריאל

.

.

.

.

.

.

.

.

בלי כוכבית, בלי סימני שאלה ובלי ספקות. ז'וזה מוריניו הביא בענק לריאל מדריד את אחת האליפויות הגדולות בתולדותיה, עם ניצחון בקמפ נואו. כפי שאמרתי לכם. ויש עוד גמר אירופי באופק, ומוריניו לא הפסיד עדיין במשחק גמר שהיה מעורב בו. אבל עם זה נחכה ל-19 במאי. אני אחכה בסיבלס.

היו כאלה שפקפקו בו, הרהרו אם הוא מאבד את זה (אתם מכירים מישהו כזה? אולי האידיוט שכותב בבלוג הזה). טוב, אתם יודעים איך זה. אנחנו אוהדי הכדורגל הפסימיים אף פעם לא טועים. או שאנחנו צודקים, או שאנחנו מצליחים לנחס ולצאת מבריקים. אידיוטים אבל מבריקים. כן, יש יתרונות בלהיות פסימי. תמיד תצפה לרע, ומתישהו תופתע לטובה.

***

תחילה מוריניו שיחק פתוח מול ברסה וחטף 5-0, אחר כך ירד לבונקר אלים עם פפה שהמציא את המונח 'קשר שובר' או 'קשר פרא'. קשר 50-50 – 50 אחוז שובר רגליים, 50 אחוז דורך על ידיים.

והערב סופסוף נמצאה הנוסחה לנצח את בארסה אחרי כמה שנות דיכוי. משחק חזק, ממושמע, מתואם, מהודק ומאוד קומפקטי.

אני קורא לזה שיטת 'הצמח הטורף'. כשאתה בהגנה תסגור את העלים ותתקשה, תציף את המרכז ב'עלים חזקים' (השחקנים) שיבלמו, יחנקו וילכדו את 'החרקים הקטנים' (מסי שבאמת מכונה 'הפרעוש', ושאר חבריו הקטנים והזריזים); וכשאתה חוטף כדור מיד תפתח את העלים הכי רחב שאתה יכול, תנסה לפרוץ מהר מהכנפיים מול המגנים של בארסה שאחד מהם (אלבס) משחק עמוק יותר מהחלוצים, השני הוא מגן בינוני (אדריאנו), וכשהקשר האחורי (בוסקץ) מתפתה לעזור בניהול המשחק.  זו הדרך.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

כמובן שכדורגל הוא לא מדע מדויק, ובארסה עדיין קבוצה גדולה. צריך גם מזל וביטחון ויום טוב של השחקנים. אבל זו השיטה, זו הנוסחה. זה בדוק. תשאלו את ד"ר מוריניו. וכשהיא מבוצעת היטב, מדובר בכדורגל במיטבו.

מאמן הגנתי, כן? ריאל כבשה העונה יותר שערים מבארסה, 160 בארבע מסגרות, 109 מהם (שיא עונתי חדש) בליגה. נכון, הסגנון שלו ישיר ודורסני יותר, אבל בעיניי זה כדורגל יותר התקפי מבלמים וקשרים שמניעים ביניהם כדור לרוחב ויוצרים יתרון בפוזשן.

***

אחרי ההפסד במינכן בו ריאל באמת שיחקה רע, התקשורת במדריד לעגה למוריניו וירדה עליו, על ההרכב התמוה, כושר השחקנים והחילופים ההגנתיים התמוהים. כולם ניבאו שמול בארסה מוריניו יזעזע את ההרכב וכו'. קיבלתם את התשובה. על אפכם ועל חמתכם.

לא רק שמוריניו העלה בול את אותם 11, הוא גם עשה חילופים כמעט זהים (ההבדל היחיד שמרסלו לא עלה, אלא קאייחון). כאילו רצה להוכיח לכולם. כנראה מוריניו גם ידע משהו אחר, מה שעובד באימונים. הוא מכיר את השחקנים שלו יותר טוב מכל אחד אחר. תסמכו על ז'וזה.

ירדו על קואנטראו שהיה אשם בגול הניצחון של באיירן, טענו שאין לו מקום בהרכב. היום הוא סירס את דני אלבס לחלוטין לבדו. לעגו לחדירה שקשר אחורי ברמתו לא יכול לעזור לריאל להגיע לאן שהיא רוצה. אז סמי חופשי, שכבש שער אחד ב-49 משחקי הליגה הראשונים שלו, דחק את הגול הראשון, החשוב וההיסטורי (ששבר את השיא) ויותר מזה סגר זוויות מסירה מצוין.

גם סרחיו ראמוס היה ענק, פפה היה טוב מאוד גם בלי להיות ברוטאלי וצ'אבי אלונסו הוא מוח.

***

הדבר שהכי מפעים ומרגש אותי בקבוצות של מוריניו הוא היכולת שלו להעביר מסרים לשחקנים שלו, שהם מצליחים להבין בפשטות וליישם. הדיוק. המשמעת. חוסר המקום לטעויות. אלה דברים שאפשר להבחין בהם גם במשחקים אחרים, אבל בארסה לוקחת אותך לשיא, לקצה גבול היכולת. אתה נדרש לתת הופעה מושלמת של יעילות ומינימום טעויות.

איך לאו מסי שעשה מה שהוא רוצה וכבש ב-10 משחקי הליגה האחרונים (שווה לשיא הליגה) ובכלל ניפק 26 גולים ב-14 משחקיו האחרונים, נסגר הרמטית וייצר כל המשחק בעיטה אחת שנבלמה על ידי פפה? (ועוד שני בישולים נהדרים שלא הפכו לשערים). לעומת זאת רונאלדו ייצר 6 בעיטות, שלוש מהן למסגרת וגול אחד זניח שבטח לא ידברו עליו בכל בתקופה הקרובה. ואיך ריאל מצליחה לעשות את הבלתי מתקבל על הדעת – לא לבצע עבירה אחת באזור מסוכן? ואיך כשכולם חשבו שריאל באה לשחק על תיקו, היא מובילה בקמפ נואו 76 דקות מזמן המשחק?

מה שיפה זה שבלי לגעת יותר מדי בכדור, כל השחקנים של ריאל תפקדו מצוין. הם החזיקו בכדור 28 אחוז מהזמן מול 72 של בארסה, אבל השיגו פי שניים בעיטות למסגרת (6 מול 3) שזה המדד החשוב (אחרי גולים). גם בקרנות ריאל השיגה כמעט פי שניים (7 מול 4). חוצמזה ריאל לא נפלה ואף עלתה על בארסה עד לגול הראשון. אחריו כבר היה לי צידוק מעולה להסתגר היטב בניסיון לעקוץ על פי עקרונות הצמח הטורף.  היה ברור שסף השבירה של בארסה, בהתחשב בטבלה, נמוך הפעם. הראש די עסוק בצ'לסי, בניגוד לריאל שכאילו שכחה שיש באיירן בעולם. ואחרי שעבדה כל כך קשה להשוות, תוך שלוש דקות היא חוטפת שער (איזה בישול גאוני של אוזיל, אה?) שמוציא לה את כל האוויר.

***

זה באמת משחק הרואי שנותן לך תחושה צבאית (סליחה על הקלישאה, לשם שינוי היא במקום). שמסביר גבורה מהי. כמו אחרי מבצע אנטבה. הרי בארסה לא הפסידה 54 משחקים ברציפות בקמפ נואו, 34 מהם בליגה, ואינייסטה לא הפסיד ב-55 משחקיו האחרונים. אבל הקצף הזה שקרי כי ההפסד הקודם להרקולס הקטנה נבע מזלזול מול קבוצה קטנה וקדחת פיפ"א (מסי לא שיחק). בעידן גווארדיולה – וזה ארבע עונות – בארסה לא הפסידה משחק גדול בבית (גם כשהודחה מול אינטר, ניצחה) שזה באמת מדהים. להוריד את הכובע ולהצדיע. לכן ההישג הזה של מוריניו וריאל במאני טיים, כשהמומנטום בבירור בצד של בארסה, כה עצום.

***

היות שזה 'קלאסיקו', ראוי לחתום במוסיקה קלאסית. ומה יותר מתאים ללב מאשר הפולונז ההרואי של שופן – מאסטר הפסנתר כמו שמוריניו מאסטר של הטקטיקה – בביצוע ולאדימיר הורוביץ הווירטואוז – כריסטיאנו רונאלדו של הפסנתרנים:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

 

 

 

כאן לא דוחים משחקים. סיכום המחזור ה-34 (והקלאסיקו)
אברטון. התאבדות המונית!

No Comments

תומר חרוב 22 באפריל 2012

אני חושב שמי שהראתה איך אפשר לעצור את בארסה הייתה מילאן לפני כמה שבועות. גם בסאן סירו וגם בקאמפ נואו(עד הפנדל השני) היא עמדה מולה בצורה נכונה והצליחה להביך אותה ובעיקר לשאול אותה שאלות קשות. צ'לסי עשתה את אותו הדבר וכך גם ריאל. שלושתן נתנו לברסה להגיע קרוב לרחבה וסגרו הרמטית את השער, זה לא קל וזה הימור מאוד מסוכן אבל זה יכול לעבוד מול בארסה.
בהקשר של מוריניו. אני חושב שהוא יהיה הראשון להשיג אליפויות בשלושת הליגות הבכירות שזה פשוט הישג כביר שיקח שנים עד שישוחזר שוב.

אריק 22 באפריל 2012

זה לא מדוייק צלסי ומילאן שיחקו עם שני קווי הגנה צמודים. אצל ריאל קו ההגנה הקדמי היה גם גבוה יותר במגרש וגם אלסטי בצורה מושלמת, זה היה רמה גבוהה בהרבה.

צור שפי 22 באפריל 2012

אני לא מסכים תומר. בארסה הראתה עליונות ברורה מול מילאן וצ׳לסי, ההפסד בברידג׳ היה טעות סטטיסטית מהסוג שקורה בכדורגל, על פי מהלך המשחק בארסה היתה צריכה לנצח שם, כמו שניצחה את מילאן. אתמול זה היה סיפור אחר בו ניצחה הקבוצה הטובה יותר טקטית.

תומר חרוב 22 באפריל 2012

מסכים שריאל שיחקה את זה שונה, בעיקר בדקות הראשונות ואחרי השער של בארסה ועדיין היה דמיון בין שלושת המשחקים. לריאל גם יש את היכולת לרוץ טוב יותר ממילאן וצ'לסי וללחוץ טוב יותר(היא קבוצה צעירה בהרבה מהשתיים הללו) אבל הגישה היא גישה דומה.

עידן. 22 באפריל 2012

כל הכבוד לריאל והכל, אבל בסך הכל הם שיחקו בינוני מאוד. לא יודע לגבי בעיטות לשער אבל מבחינת מצבים אני חושב שהם ניצלו 2 מ-2.

בארסה לעומתם נראו רע מאוד (ועדיין היו יותר טובים), לחלק מזה צריך לתת קרדיט לריאל אבל בלי קשר שחקנים בברצלונה נראו רע גם בלי עזרה של אף אחד- להגנה של ריאל לא היה קשר לזה שאלבס לא מסוגל לתת הרמה נורמלית למשל..

יותר מהכל בברצלונה הייתה אחת מתצוגות האימון המחפירות שראיתי מזה זמן רב ומדהים שזה מגיע ממאמן כמו פפ. הרכב תמוהה לחלוטין (תיאו וטייגו במשחק כזה… באמת?), איחור קשה בחילופים, שגם כשלעצמם היו לטעמי מוטעים (הוצאת צ'אבי). ממש נראה כאילו הוא מנסה לחבל בקבוצה שלו.

בכלל כל ההתנהגות של גוורדיולה שכבר שנה שלישית מושך את ברצלונה באף לגבי העונה הבאה יותר ויותר עמוק לתוך העונה די נמאסה עלי. אולי באמת הגיע הזמן לשינוי.

חננאל 22 באפריל 2012

"הגנה של ריאל לא היה קשר לזה שאלבס לא מסוגל לתת הרמה נורמלית למשל.."
נכון כי אם הוא היה משחק מול נומנסיה הוא לא היה נראה אחרת… (המשפט נכון אגב לגבי כל אחד משחקני ברסה כיחידים וכקבוצה)

החילוף של צ'אבי כאשר ברסה היו בפיגור 1-0 הראה שהם וויתרו על המשחק ובעצם על האליפות ושומרים כוחות לצ'לסי באמצע השבוע. אין הסבר אחר.
אגב טיאגו היה בין השחקנים הבולטים יותר של ברסה אתמול לדעתי.

יואב 22 באפריל 2012

האם מוריניו מאבד את זה? (((((((((:
ג'נרו עלה כחילוף.
קואנטראו פתח.
אסון גדול.
מה אומר, הוא מרוויח מיליונים כדי לנצח את המבקרים שמרוויחים…
ודשא? בספק אם הריחו גם בחופשות בקיבוץ.
וכמעריץ שלו(כהגדרתך), רצת מהר מידי אל הצוואר.עזוב רגש ויד קלה על ההדק מאכזבה שמסתמנת(כמעריץ), מה עם הדבר הפעוט הזה שנקרא קרדיט לאיש שמבין את המשחק וזה מקצועו? הרי לא תייעץ למנתח לב, נכון?
ג'נרו.הוא אשם בכל(:

אריק 22 באפריל 2012

אני יכול להישבע שקראת פה באתר שמוריניו איבד זה (אתה! והמגיבים אף אמרו שמעולם לא היה לו את זה). ושכנך בורוביץ כתב שרונאלדו לא שחקן של משחקים גדולים (רק גול שישי בקלאסיקו בשלוש שנים, בעידן שברסה שולטת בו) כי הוא מצא איזה עיתון מ-2007 שמישהו כתב את זה בו. זה הבעיה עם להיות פרובוקטור אתה יכול לצאת גאון שמזהה מגמה, אבל בדרך כלל תיצא, אפעס קצת אדיוט :)

rd sox 22 באפריל 2012

איך זה שבכל אלפי המילים שנכתבות על המשחק אף אחד לא מציין שקרלס פויול המהולל הפסיד לבארסה את המשחק? שני השערים נכבשו עליו (בשילוב עם שתי יציאות איומות של ואלדס – מה היה לו לחפש מחוץ לשער כשרונאלדו פרץ בגול השני??)

צ'אבי אלונסו הוא השחקן החשוב ביותר מבחינה טקטית בריאל. שיטת המשחק של מוריניו, שמבוססת על סגירה הרמטית בהגנה וטיסה קדימה דרך האגפים במספר מינימלי של מסירות, נסמכת לחלוטין על היכולת שלו לחטוף כדור/לקבל את המסירה הראשונה מהחוטף, להרים ראש ולמסור את המסירה האחת שמכתיבה לאן תלך ההתקפה. ההתאמה של היכולת הזו של אלונסו ליכולות הפיזיות והטכניות של רונאלדו-די מריה-בנזמה-היגוואין היא פשוט מופלאה.

red sox 22 באפריל 2012

זה אני כמובן. קצת מוקדם עכשיו…

red sox 22 באפריל 2012

ובעניין אחר, במקום אחר – ריבר פלייט מנצחת את אינסטיטוטו קורדובה משער נצחון לדוד טרזגה במשחק העונה ב"לאומית" של ארגנטינה. בניגוד למשחק המקביל בוינטר, לא נרשמו הרוגים…
הצמרת בנסיונאל B לוהטת עם קרב מצויין בין אינסטיטוטו, ריבר וסנטראל.

אמנון 22 באפריל 2012

http://www.youtube.com/watch?v=AD5ZuWQhDz0
קישור לגול של טרזגה וראיונות. כל כך הרבה שערים דומים הוא הבקיע בקריירה שלו.
לדעתי היו לפחות 60000 צופים במונומנטל במשחק של ליגה שנייה.

גם לקילמס יש סיכוי סביר להיות בין העולות.

עמית לוינטל 22 באפריל 2012

העונה של ריבר מרגשת

צור שפי 23 באפריל 2012

תודה לך ולאמנון על הלינק. אכן מרגש. כמה עולות שם, שתיים?

ארז (דא יונג) 22 באפריל 2012

איזה כיף, עם איזה חיוך הלכתי לישון אתמול. רק חסר איזה תיקו של צ'לסי ביום שלישי וזה יהיה מושלם (טוב, זה ונצחון של בילבאו בגמר הגביע :) )

לגבי ההגנה של ריאל – קוואנטראו שיחק מצויין, אבל מי שעושה לפחות טעות קריטית במשחק בחודשים האחרונים (כולל אתמול) וממשיך לקבל קרדיט מסיבות לא ברורות זה ארבלואה.

יונה במגפיים 22 באפריל 2012

נגד באיירן הוא פישל אבל אתמול ארבלואה היה בלתי עביר.
גם ראמוס ופפה היו מצויינים.
צ'אבי "המוח" לשם שינוי הצליח להתעורר ולהגיע למשחק אחרי העדרות של מספר מחזורים חלשים במיוחד.

אני לא מבין למה הוא משחק עם רונאלדו. ביזיון. מעדיף את היגוואין.
http://www.youtube.com/watch?v=h9zYbJCWRHk

די מריה מאז שחזר נראה רע וצריך זמן להתאקלם- השאלה למה במשחק כל כך חשוב ?

אריק ג 22 באפריל 2012

עכשיו אחרי שברסה יפסידו אליפות, ואולי אפילו לא יקבלו עזרה בצ'מפיונס מהשיפוט אני מקווה שבשנה הבאה אני אוכל לשים בצד את הסלידה שלי מהם כארגון+אוהדים ופשוט להנות מהכדורגל הנפלא.

היה משחק מצויין מוריניו שוב הוכיח שהוא באמת באמת מבין כדורגל – תענוג.

דודו 22 באפריל 2012

1. אולי זו עייפות החומר, אולי עייפות השחקנים, אבל כבר תקופת מה שבארסה נראית לאה במשחק שלה.
מול מדריד כאמור נוסף לזה הרכב שאולי מחזיק מיים ומביס כמעט כל קבוצה אחרת בליגה, אבל לא מול מדריד.
העלאה של טיאגו ותייאו היו סוג של הימור שפגש היבריס, זה בסדר לעשות חילופי משמרות, אבל בחיאת דינאק, עכשיו? סתם ככה?
בכלל כבר כמה שבועות שקואנקה עולה לפני תיאו (ולא שאני חושב שקואנקה היה צריך לפתוח) אז פתאום משום מקום תיאו? הוא עוד יהיה שחקן נהדר, אבל הוא לא מסי. מוקדם מידי בשבילו לפתוח במשחק שכזה.
במחשבה לאחור במשחק הזה הכי בלטו החסרונות של 2 הפציעות הגדולות של בארסה. חלוץ בסדר גודל של ויה ומגן שמאלי בסדר גודל של אבידל.

2. מדהים היה לראות איך 2 וחצי דקות אחרי שנכנס אלכסיס התנפל על שחקן מדריד חטף כדור, מסר למסי והלך קדימה. כל מה שהיה חסר לבארסה במשך 70 דקות.

3. השער הראשון היה קודם כל טעות ענקית של אדריאנו ששמר או היה אמור לשמור על פפה ונתן לו חופש של 3-4 מטרים. ובמחשבה שניה טעות של פפ שהעלה הרכב של גמדים והשאיר את פיקה בחוץ.

4. מדריד הגיעה ל2-3 מצבים, ניצלה 2 וניצחה. בארסה הגיעה ל 4-5 ניצלה בקושי אחת והפסידה. זה היה ההבדל מול צלסי זה היה ההבדל אתמול. מול צלסי היו עוד הרבה יותר מצבים זה נכון.
ראיתי אוהדי בארסה שבוכים על בונקר, אני לא שם. קבוצה שרוצה להיות הכי טובה צריכה לדעת נגד קבוצות שסוגרות. בשנים האחרונות הדבר הכי בולט במשחק של בארסה היה ההתנפלות על היריב וחטיפת הכדורים, ונגר אמר עליהם שנה שעברה שהם יותצר מסוכנים כשהכדור אצלך מאשר כשהוא אצלם. השנה האלמנט הזה נפגע מאוד. אולי עייפות החומר.

5. אני סקפטי גם באשר לסיכויים של בארסה מול צלסי. במשחקים שכאלו מה שמנצח זו החדות והבחורים עייפים מידי מכדי להיות חדים.
זו אגב בשורה רעה מאוד לנבחרת ספרד לקראת הקיץ. לפחות מסי ינוח קצת.

צור שפי 22 באפריל 2012

דודו אתה עושה הנחות לבארסה. מול צ׳לסי באמת היו המון מצבים וצ׳ך היה ענק, אתמול, חוץ הגול דכדכה היו עוד איזה שני מצבים וקסיאס לא עשה כלום.

צור שפי 22 באפריל 2012

אוף ההגהה העצמית המחורבנת הזו – צריך להיות ״חוץ מהגול דרדלה״.

דודו 22 באפריל 2012

לא. כי ברור שמול ריאל מדריד מגיעים (כשאתה לא מוביל) לפחות מצבים והשאלה איך אתה ממשיך תלויה בשאלה אם וכמה כבשת.
הגול אולי היה דרדל'ה, אבל קדמה לו ההתקפה הבארסאית הטיפוסית (חטיפת כדור והתנפלות) הכמעט יחידה במשחק, חוץ מזה היה אחד לצאבי, עוד אחד אדיר לתיו ועוד חצי מצב שתיו בזבז מחצית ראשונה.

זה לא אומר שריאל לא היו טובים הגנתית, זה אומר שכצ'אבי יותר חד הוא מקפיץ מעל קאסיאס את הכדור , וכבמקום תיו אלכסיס נמצא באגף החיים של ההגנה של ריאל הרבה פחות פשוטים.

אני מאמין שעם אלכסיס ועם צ'אבי (מה שאומר אלכסיס במקום תיו) השטחים שהיו נפערים היו הרבה יותר גדולים. יודע מה? סביר להניח שאם ה 2-1 (שוב תיו שאיבד כדור בצורה טפשית ואדריאנו שלא סגר טוב) יש מצב שברצלונה היתה מגרדת ניצחון . ולא שהיא שיחקה טוב או משהו.

אזי 22 באפריל 2012

מסכים עם כל מה שאמרת.. אני רק רוצה לציין סטטיסטיקה אחת מהטקסט שלך

הבעיטה הבודדת של מסי מול 6 הבעיטות של רונאלדו.

זה לאו דווקא כי אחד היה יותר דומיננטי מהשני,
פשוט רונאלדו בועט מכל מצב, כולל שער ענק בשבוע שעבר מ30-40 מטר..
ומסי, אם הוא לא בתוך תיבת ה-5, אחרי שלושה דאבל ופסים וטריפל פס אחד, לא בועט. הוא יסתובב ויתחיל את ההתקפה מההתחלה..

מה לעשות שההגנה של ריאל שיתקה את ההתקפה של בארסה לחלוטין..

ניצחון ענק.
מעניין מה יהיה עונה הבאה…

הארכיון 22 באפריל 2012

בארסה קבוצה מדהימה שהמציאה את הבונקר המודרני.
זו האמת לאמיתה וצריך לקרוא לילד בשמו-"בונקר מודרני"
בארסה שיחקה בונקר של הנעת כדור 90 דקות וראינו מה היא שווה בפיגור בשלב מאוחר במשחק. שום טיקי ושום טאקה לא יכלו להסתיר את הבלוף הזה.
פורטוגל עשתה את זה מול דרום קוריאה ב2002 והודחה בשלב הבתים.
לעמוד על 75% אחזקת כדור ולבעוט פחות מהיריבה לשער זה עלוב.
עד הגול בארסה לא בעטה פעם אחת למסגרת (70 דקות!!!).
זה כדורגל ללא תכלית- פשוט עלבון לאינטלגנציה ולמשחק שמוסתר בחסות התקשורת והשופטים במשך תקופה ארוכה.
ריאל כבשה 109 שערים!!! ועדיין נקראת קבוצה בונקריסטית. היכן ההגיון?
אני נותרתי בדעתי שללא התערבות שופטים , ריאל יכולה לנצח בקאמפ-נואו. אם כי דוקא השיפוט היה לטובתה והיא נהנתה משער בנבדל.
בארסה צריכה להתפלל שהיא תקבל את ריאל בגמר הצ'מפיונס ותנצח אותה אחרת כל ההשגים שלה בשנים האחרונות ישארו עם כוכבית אחת גדולה מאוד. (צ'לסי לפני 3 עונות , ארסנל, ריאל אשתקד- אדום ופסילת שער חוץ חוקי, מילאן השנה והפנדלים ההזויים בליגה- לבאנטה, סביליה בבית דקה 90 והבכינויות הבלתי נגמרות).
מה שיפה היה אתמול שריאל לא נגררה לפרובוקציות בתחילת המשחק של אלבס ובוסקט (למעט פפה חסר המוח שחייב לכסח בכל משחק- יורחקו בוסקט ופפה לאלתר לצמיתות) וזה מה שהשאיר אותה מרוכזת והיא הצליחה לא להירדם ממסירות הרוחב המלאות של בארסה.
אני עד עכשיו לא מבין כיצד ניתן לצפות 90 דקות במשחק שמשוחק לרוחב, בארה מביכה את עצמה שוב ושוב ועוד קוראת לזה טיקה-טאקה.
זה מזכיר משחק פיפא במחשב שאתה מחזיק בכדור בלי סוף (כי נורא קל למסור במשחק מחשב) אבל לא בועט אפילו בעיטה אחת לשער.
אני מאוד מקווה שהשופטים לא יפריעו ל3 המשחקים שנותרו בצ'מפיונס ויתנו לקבוצה הטובה לנצח, בניגוד למקרי העבר.
(אני עדיין חושב שמשחקי הגומלין באלופות יוכרעו ע"י השופטים לטובת בארסה וריאל במידת הצורך)

יונה במגפיים 22 באפריל 2012

הגדרה נכונה- "בונקר מודרני".
התכלית בהנעת כדור של בארסה היא הגנתית ולקראת סוף המשחק עלה המסך וראינו כיצד משחקת קבוצה שרעבה לשערים.
זאת הסיבה העיקרית להעדיף את ריאל.
(שלמרות המליונים סובלת מהשיפוט ברוב המקרים)

השלונגובונג האחרון 22 באפריל 2012

מסכים ב100%!!

בונקר פסיבי. החזקת הכדור, היא ההגנה הטובה ביותר. מה גם שזה מאפשר לפפ לשחחק עם שלושה בהגנה, ולתת אפילו לבלמים לעלות מדי פעם ולהתמסר במרכז המגרש.

אם נשים את האסתטיות של החזקת הכדור בצד, מבחינת אפקטיביות – מספר השערים/בעיטות לשער ביחס להחזקת הכדור – בארסה הרבה פחות מרשימה ממה שעושים ממנה (אולי אפשר כבר להגיד, עשו ממנה?).
הטיקי-טקה דווקא יותר אפקטיבי מבחינה הגנתית, והעדות לכך היא מספר השערים הנמוך שספגה בליגה.

לכן, כשפפ בוכה שהוא מפסיד כי שיחקו נגדו 11 שחקני הגנה, זו הצביעות הגדולה מכולן!!

קורא 22 באפריל 2012

אבל מדהים לראות את פרשנות התוצאה. חבל שריאל (נכון, לא הייתי בעדה) קבוצה עם יכולות התקפיות אדירות שהולכת לשבור השנה את שיא השרים לעונה בליגה מנצחת בגישה של קבוצת תחתית (עם גניבת גול מקרית ומהלך אחד גדול). בזבוזי זמן נוראים ובונקר – התגלמות של אינטר מלפני שנתיים – מחצית שניה היתה 25 דקות נטו. מהגול השני- 3 דקות נטו (מדהים איך כל מי שהתבכיין על ההתחזויות של בארסה לא מפריע לו ההתפתלויות הארוכות של שחקני ריאל אתמול). אתמול, אחרי הרבה זמן שזה לא בלט ראו הבדל בין השוערים.
הזדמנויות מעולות של צ'אבי וטייו שהלכו מחוץ למסגרת נחשבות לא פחות מדרדלה לידיים של ואלדז.
מגיעה להם האליפות – הדרך והסגנון של אתמול היו בעיני דוחות (בהתייחס לסגל השחקנים שביצע אותו)- אבל מי יזכור את זה…

קשקשן בקומקום 22 באפריל 2012

קורא פה את כל התגובות ומה שעולה לי בראש זה כל העכברים שעלו מהחורים.

מוריניו עשה אתמול בית ספר לפפ, אבל בארסה ביום טוב בעייני עדיין טובה בשתי רמות מריאל (אין כוכבית, אין כלום – אליפות ראויה, אם יש ספק). אתמול היה שילוב של יום פשוט לא טוב, עם הרכב לא ברור ותגובה לא טובה של מאמן (תאו היה נורא, איבד ים כדורים והחמיץ המון, אבל הוא נשאר 90 דקות וצ'אבי יורד לספסל?, איפה היו פדרו וססק כשהמשחק כלכך תקוע), וגם קצת מזל (עדיין ההזדמנויות המעטות של בארסה היו יותר טובות משל ריאל).

עדיין בארסה ניצחה את ריאל 3 פעמים השנה. נראה אם יהיה גמר צ'מפיונס, ואז נדבר שוב. יש לי תחושה ש 2:0 לבארסה וכל הפרשנים בדיעבד ידברו אחרת (או אם ריאל פתאום יעופו נגד באירן, מה שבעיני מאוד סביר)

בקיצור – שתי קבוצות ענקיות. בארסה ענקית יותר, ואליפות לריאל אחרי 4 שנים זה לא כלכך נורא. עדיין לא מדובר במהפיכה.

קשקשן בקומקום 22 באפריל 2012

מה שמדהים אותי זה שכולם מתייחסים לגאונות של מוריניו (שהוא באמת גאון, אבל בעיניי בריאל הוא עוד לא קרוב למיצוי הפוטנציאל) כאילו הוא משחק עם הפועל תל אביב נגד מילאן, ולא כאילו יש לו בסגל, סתם למשל, את שתי ההעברות הכי יקרות בהיסטוריה של המשחק.
קצת נסחפנו…

קורא 22 באפריל 2012

צודק מאה אחוז. היכולת המרשימה של ריאל והפוטנציאל שלה (שהביאו בצדק אליפות) נראו ברב המשחקים, לא באלה מול בארסה. גם אם רונאלדו סיים כמו גדול, אף שחקן חלק קדמי של ריאל לא היה בולט אתמול.

כסיפוביץ 22 באפריל 2012

משהו די דפוק בכל הקלאסיקו הזה.
ריאל משחקת כמו חטאפה [בונקר ומתפרצות] וזאת כדי להשיג ניצחון על ברסה.
אז גם קאזאן היא אחת הגדולות. ודי מטאו הוא אחד הגדולים בעולם.
ריאל ביירן היה משחק באלף רמות מעל המשחק אתמול כי שם שחקנים במחיר של מטוסי קרב באו לשחק כדורגל.
אתמול 2 קבוצות עם תקציב של מדינה לא שיחקו כדורגל גדול והפתרונות של כל קבוצה היו 700 מסירות לאחת ובונקר לשנייה.

כל כך רוצה לראות את ביירן-צ'לסי בגמר. רק ככה יהיה משחק נורמלי

אשך טמיר המקורי 22 באפריל 2012

זה היה משחק מגעיל ומדכא.
רחוק שנות אור ממשחקי הקלסיקו של פעם.

פעם זה היה משחק דינאמי ברמה, שליטה משתנה של שתי הקבוצות, יריבות ספורטיבית מדהימה.

היום – משחק של 2 שבלונות האחת נגד השנייה, שבלונת התקפה נגד שבלונת הגנה.

מהמחצית הראשונה לקחתי 2 דברים – החמצה מדהימה של צ'אבי וטעות מדהימה עוד יותר של פויול שלא הרחיק.

המחצית השנייה הייתה סתם מדכאת, ברצלונה נראית כאילו גמרה את הסוס מנטלית, חסרת חשק ורעיונות.
וריאל… בונקר במאות מיליוני יורו. הצגות ובזבוזי זמן שמתאימים לליגה ג'. וכן, כמו תמיד אצל מוריניו, ניצול מצבים של 200%.
נגד בארסה הגמורה הנוכחית זה מספיק.

די, נגמרה השושלת של בארסה הנוכחית, הקבוצה צריכה שידוד מערכות.

קורא 22 באפריל 2012

צודק לגבי המחצית השנייה אבל אל תצא במסקנות מהירות. אם בארסה יזכו באלופות, כולם שוב יבלעו מחדש את דברי ההספד על השושלת.

כסיפוביץ 22 באפריל 2012

יש לך יותר סיכוי לזכות בלוטו האמריקאי. לקנות את רונאלדו ולשים אותו כמיצג מונומנטלי במרפסת שלך ;-)

קורא 22 באפריל 2012

מה שתיארת גדול מ-0.25(הסיכוי של בארסה לזכות באלופות)?… ופסל של רונאלדו תוכל לשלוח בבלוג השכן, שם עוד זוכרים לו חסד נעורים מהימים שהקבוצה שלהם לקחה אליפות עם כדורגל טוב…:)

אשך טמיר המקורי 22 באפריל 2012

אם אני זוכה בלוטו, אני קונה את רונאלדו ושם אותו במרפסת כדי לזרוק עליו חיצים.

אשך טמיר המקורי 22 באפריל 2012

גם אם היא תזכה באלופות – נגמרה השושלת לדעתי.
נראה שפפ הגיע למיצוי וזה עובר לקבוצה.
וגם השחקנים קצת התבגרו וקצת שבעים ועייפים מלשמור את הרמה המטורפת הזאת כמה שנים ברציפות.

סוס זקן 22 באפריל 2012

מי שקנה אוטו חדש מכיר את ההרגשה עם גילוי השריטה הראשונה: צער עמוק, ועם זאת תחושת הקלה גדולה. הבלתי נמנע קרה, ומעכשיו אפשר להיות רגועים יותר.
זה מה שאני מרגיש היום. היה ברור שנפסיד לריאל מתישהו במשחק חשוב. היה ברור שנפסיד לריאל מתישהו בבית. אז זה קרה אתמול. עכשיו אפשר לנשום ולהמשיך הלאה.
או שלא. כי אני לא בטוח שהמכונה צריכה רק פחחות וצבע. יש סימנים שבקרוב ילך הראש-מנוע (צ'אבי). המצמד (איניאסטה) מגמגם. גם הבלמים (פויול) מראים סימני שחיקה. המוסכניק (גוארדיולה) מראה סימנים שלא בא לו להתעסק בשיפוץ מאסיבי, והוא מעדיף לעבור לטפל במכונית חדשה מדגם אחר.
נו טוף. שרדנו את ה- 4:0 מול מילאן. עברנו את תקופת הפרעונים ואן-חאל, פרר ורשאק. שרדנו את התקף הלב אחרי המספרת של ריבאלדו בדקה האחרונה מול ולנסיה. נעבור גם את זה.

אביעד 22 באפריל 2012

איזו היסחפות דרסטית, calma… איפשהו שכחת שם את ססק ואיזה מסי כלשהו. לברצלונה יש כרגע תעודת ביטוח לבערך 7-8 שנים שבהם היא כמעט ולא תיכשל, היט אולי היא תיכשל בסטנדרטים שהקבוצה הנוכחית העמידה, אבל אחרי איזה שנה של הסתגלות לסטנדרטים של פעם – התפרקות טוטאלית לא צפויה שם.

גם אם צ'אבי ופויול ופפ הולכים מחר, סביר להניח שבזכות מסי לבדו, עוד לפני שמסתכלים בכלל על ססק ואינייסטה מובטח לברצלונה *לפחות* רבע גמר צ'מפיונס כל שנה ואיזה תואר מקומי פה ושם.

ואנחנו עוד לפני הצ'מפיונס והעונה הזו עוד עלולה להיגמר כהצלחה גדולה בסופו של דבר. אבל חזרה לנקודה, גם אם העונה תיגמר ללא הצ'מפיונס עבור ברצלונה, 5 שנים שחונות ומבישות כמו בתחילת שנות ה00' לא צפויות לחזור בקרוב.
(אוהד ריאל, אגב)

סוס זקן 22 באפריל 2012

Gracias, amigo

ברצלונה היא לא לידס. התפרקות לא תהיה, אבל שקיעה לבינוניות (יחסית, בטח שיחסית) – קרוב לודאי שכן. במצב הליגה הספרדית, מן הסתם ההשתתפות בליגת האלופות מובטחת, אבל כבר תוארו מקרים של קבוצה גדולה שמשך כמה שנים נאלצה להסתפק במקום השני בליגה ובשמינית גמר גביע האלופות…

מסי ענק. חולה עליו. השחקן שהכי ריגש אותי מאז קרויף. אבל לבד הוא לא מספיק (לפרטים נא לפנות למאמני נבחרת ארגנטינה בשנים האחרונות).

אינייסטה ענק. חולה עליו. אבל נראה לי שהוא מתחיל את החלק היורד של עקומת היכולת שלו.

ססק טוב, אפילו מצוין, אבל לא ענק. ומה שיותר חשוב – הוא לא יכול להחליף את צ'אבי. תיאגו אמור להיות היורש, אבל בינתיים לא עומד בציפיות (הלוואי ואתבדה).

והכי חשוב – פויול. לו באמת אין תחליף.

חכם בדיעבד 22 באפריל 2012

סוס זקן,
אכן אתה אוהד ברצלונה מהדור הישן. כמו כל קטלוני טוב אתה חושש ורואה שחורות…הפסד אחד שכמו שאתה אומר היה אמור להגיע, ירידה ביכולת אחרי שלוש שנים מטורפות, וכבר צריך להחליף, לשנות וכו.
מזל שיש כבר דור אוהדים חדש בקטלוניה.
בחיבה מאוהד שגר בכפר קטלוני.

סוס זקן 22 באפריל 2012

לא אוהד ברצלונה מהסוג הישן. סתם פולני…

וברצינות – לא צריך לרסק הכל ולבנות מאפס. כן צריך החלפה הדרגתית של הדור הנפלא הזה, מתוך ידיעה שהמחליפים, גם אם יהיו טובים מאד (והם יהיו), קרוב לודאי שלא יגיעו לרמתם של קודמיהם.

עד שיבוא דור חדש. והוא יבוא.

money 22 באפריל 2012

ביזבזו לי את הזמן עם המשחק הזה…
מזל שאין שידור של בארסה בשלישי

אזי 22 באפריל 2012

מישהו שם לב שהעונה הרבה מאוד אנשים מצאו את עצמם בעד ריאל כדי לצאת נגד תופעת העדר, כדי לעודד את האנדרדוג..
באיזה עולם אנחנו נמצאים?

אביאל 22 באפריל 2012

את השיטה הזאת המציא חוס הידניק עם צ'לסי לפני שלוש שנים, זה עבד מעולה בגשר וגם די מתאו שיחזר את זה במשחק האחרון (עם המון המון מזל כמובן) אבל מוריניו וריאל הבינו שאפשר גם לשחק קשוח ולסגור טוב גם בלי אלימות מיותרת.

אלעד ב. 22 באפריל 2012

איזה קשקוש בקנקן…בכל המשחקים שבהם תיארו כאילו בארסה התקשתה, היו לבארסה לא מעט הזדמנויות שנגמרו ב- 98% גול.
ואם הגולים האלו היו נכנסים, כולם עכשיו היו שוכבים כמו כלבלבים עם הזנב בין הרגליים.

תפסיקו לבלבל בשכל, תפסתם כמה משחקים שלבארסה יש אחוז החטאות גבוה ובניתם עליהם את מוריניו ותלמידו די מתיאו.

צאו מהסרט…בארסה הפסידה, אף אחת מהקבוצות לא ניצחה באמת.

אביאל 22 באפריל 2012

אלעד ב. – אני חייב להבין משהו, מה זה בדיוק "תלמידו די מתיאו" ? האם אתה מצפה מצ'לסי בעונה כל כך גרועה לבוא ולשחק פתוח מול ברצלונה בחצי גמר ליגת האלופות ? אם כן אני מניח שהדיון שלנו מסתיים כאן, אם לא, אשמח להסבר.

קורא 22 באפריל 2012

דרך אגב, לדעתי הלא קובעת יש לצ'לסי הרבה יותר לגיטימציה לשחק ככה מריאל, לה יש כלים סופר מוכשרים ללשחק כדורגל.

חמוס 22 באפריל 2012

אתה באמת נהנה מולדימיר הורוביץ?
לאזני זה ניג'וס גדול.

האח של שווינשטייגר 23 באפריל 2012

כן, גם חמור יכול לזיין, ויש לו הרבה מה לתקוע.
ואתמול התחושה היתה כאילו זה דווקא נתקע בגרון.
אבל האמת שריאל משחקת משחק של שפנים – יוצאים מהחורים, מזדיינים ברגע וחוזרים למאורה. וכן, השפנים הם אלו שהמציאו את האימרה שעדיף זין קטן עם ביצועים…
בארסה זו מאהבת לטינית, מלטפת ומענגת, מחרמנת אותך מסביב מסביב, ממזמזת ועושה טיזינג, ובסוף, בלי מאמץ ובלי משים, פתאום, בלי התראה של ממש, השפיץ משפריץ.
רומנטיקה.

ומי שחושב אחרת…
שילך לדחוף גזר יחד עם חבורת השפנים הפורטוגלית!!!

Comments closed