אפרופו ההשוואה של לוזון לבונדסליגה

לוזון הצחיק אותי

.

.

.

.

.

.

.

.

אם יש סיבה אחת להשאיר את אבי לוזון בתפקיד כיו"ר ההתאחדות, האלה האתנחתאות הקומיות שהוא מספק.

הבלשן שהמציא הערב את האוקסימורון: "מיניתי שופט בלתי תלוי" , הקומיקאי שהפיל אתכם מהכיסא עם הבטחות שנעפיל למונדיאל, הסטנד-אפיסט שגיחך "מי זו נבחרת יוון בכלל?"; ובכן האיש הזה לא מפסיק להפתיע. הערב השווה את עצמו לד"ר ריינארד ראובאל, נשיא הבונדסליגה שהוא גם נשיא דורטמונד.

ההשוואה מעידה על אחד מהשניים: או בורות של לוזון או הומור משובח שכאמור יש לו בטונות. לא משום שראובאל הוא עורך דין בהכשרתו, בעל דוקטורט ובכלל אדם דגול עם קיריקולום ויטה מרשים שאומרים עליו רק מילים טובות (הדבר היחיד המשותף לו וללוזון זה ששניהם בתפקיד בהתנדבות), אלא משתי סיבות אחרות:

א. ראשית ראובאל הוא נשיא הבונדסליגה – המנהלת של 36 קבוצות שתי הליגות העליונות. התפקיד שלו ייצוגי (דומה למעמד של נשיא המדינה) והדבר החשוב הכמעט יחיד בתפקיד שלו זה לבחור אנשי מקצועי טובים שיידעו להכניס כסף מעסקאות – בעיקר ממכירת זכויות שידור לטלביזיה.

צריך להבין שההתאחדות בגרמניה (ובכל הליגות שאתם מכירים) אחראית – חוץ מנבחרות וליגות נמוכות – לשופטים ולבתי דין משמעתיים. אבל יש הפרדה ברורה בינה לבין מנהלת הבונדסליגה.

בראש ההתאחדות הגרמנית עומד כיום עיתונאי לשעבר שלא מזוהה עם אף מועדון ונשיא ההתאחדות שקדם לו (ויצא לי להכיר אותו קצת אישית) היה שופט בית משפט לשעבר ודמות ציבורית נכבדת.

הבנתם? ראובאל לא ימנה שופט בלתי תלוי. זה בכלל לא מעניינו וסמכויותיו.

ב. אבל הסיבה העיקרית שההשוואה של לוזון לבונדסליגה גרמה לי לדמוע מצחוק הוא עצם ההשוואה.

להשוות בינינו לבין גרמניה בכל תחום, ובוודאי למה שקשור בניהול ספורט, זה כמו להשוות בין הסרטים של אבי ביטר לסרטים של סטיבן שפילברג.

מה הקשר בין הענף שמכונה 'כדורגל ישראלי' (מגיע לו מברוכ על הגעה לעמודים הראשונים בעיתונים, לא?) לבין הענף שמכונה כדורגל? ומילא להשוות, אבל להיתלות באילן הכי גבוה – הבונדסליגה – הליגה שמנוהלת הכי טוב בעולם? שיש לה את ממוצע הקהל הגבוה בעולם? שנופלים בה כמעט הכי הרבה שערים בעולם? שכל משחק שם הוא חגיגה צבעונית? שלמרות שכל אוהד שותה בממוצע באצטדיון 3 ליטר בירה במשחק, אירועי האלימות האחרונים שהתרחשו באצטדיון בונדסליגה היו בערך כשלוזון עוד היה טלר בבנק?

במאמר מוסגר צריך לציין שבכדורגל בכל העולם וגם בגרמניה (במיוחד במזרח) יש מוקדי אלימות לא מעטים, במיוחד בליגות הנמוכות אבל לא רק – זוכרים את התקרית האנטישמית של איתי שכטר למשל? אבל כמובן זה שום דבר לעומת קרבות הבושידו שהולכים אצלנו על כר הדשא.

***

בעצם הנה דוגמה קטנה שתמחיש את ההבדל הגדול, אפרופו אלימות. ביום שישי נערך משחק בין מיינץ לוולפסבורג.

ב-13 באפריל 2007 הוקם "Meenzelmänner" – מועדון אוהדי מיינץ של ההומואים והלסביות. הארגון נחל הצלחה רבה, גייס לשורותיו לא מעט חברים גאים אוהדי מיינץ וגם יצר קשרים טובים עם מועדון הכדורגל עצמו ועם שאר האוהדים.

לציון חמש שנים להקמת מועדון האוהדים, ביקשו נציגיו לציין זאת במלחמה נגד הומופוביה. תראו את התוצאה מלפני פתיחת המשחק ("אוהדים נגד הומופוביה" זה הכיתוב):

והנה הווידאו:

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

***

עכשיו תשוו את זה לשירי הגזענות, השואה, הקללות, הנהמות, השנאה, החזיזים והבלאגן של העם הנבחר בארץ הקודש.

קונדס-ליגה!

 

 

 

אברטון. התאבדות המונית!
צדק חברתי נוסח פורמולה-1 (המרוץ בבחריין)

38 Comments

אבי בן דוד avigoal 23 באפריל 2012

נהדר.

אבי בן דוד avigoal 23 באפריל 2012

יש סיכוי שהוא יקרא את זה?

מיכלס 23 באפריל 2012

אני מסכים עם הנאמר אבל קשה לי עם הטון המתנשא, שגם גורס במילותיו כי:

"להשוות בינינו לבין גרמניה בכל תחום, ובוודאי למה שקשור בניהול ספורט, זה כמו להשוות בין הסרטים של אבי ביטר לסרטים של סטיבן שפילברג."

אל תשכח שאותו המון שקורא עכשיו כנגד הומופוביה, השתמש ב"רציונליותו" גם לברור בין גזעי אדם. נראה שמדיניות הביקורת שלך נגועה בהערצה לתרבות האירופית, אל מול כביכול תת התרבות הישראלית שצריכה להשתנות. הביקורת הזאת היא גאוותנית, מלוקקת ואין בה טעם של ממש. בתור עיתונאי ספורט מקושר יש פרויקטים רבים שתוכל לקדם פה על-מנת לשנות ולקדם, מלבד להעביר ביקורת שאינה בונה באמת, אלא בעיקר מתריסה.

אסף THE KOP 23 באפריל 2012

אני יכול לתאר לעצמי מצב שסמולנים-בוגדים עשו את מפגן ההזדהות הזה:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4219688,00.html

איתן מקטמון 23 באפריל 2012

בתור הלוחם הגדול באנטי ציונים ובבוגדים בכלל ובעיוותים של המציאות והעובדות בפרט הייתי מצפה ממך להכיר קצת את הטרמינולוגיה ולדעת מי משתמש בביטויים "התגרות באומות" ו"אם כל חטאת" ומי לא.

אבל מה שיותר מאכזב זה שבכלל לא מעניין אותך הנושא של הפוסט, אתה רק מחפש פלטפורמה לשפוך רעל. אז תודה לך, ובהצלחה בהמשך. נראה לי די מתסכל להיות אתה.

עידן. 23 באפריל 2012

האמת, אני הגעתי למסקנה שאסף הוא ככל הנראה דמות פקטיבית, הישיר מדימיונו הפרוע של טרול אינטרנט עם יותר מידי זמן.

הוא פשוט דמות כל כך סטריאוטיפית של איש ימין, שאני מתקשה להאמין שהוא אמיתי.

כסיפוביץ 23 באפריל 2012

אין מצב שהאיש אמתי.
לפני כמה זמן הגיב כאן אדם שטען שהוא מכיר את הנשוא ואפילו שהאיש הומני ואוהב בריות.
לטעמי מדובר בסכיזופרן רציני.
יש צורך לדווח לרשויות שמסתובב כאן אדם הצועק לעזרה

חמיס 23 באפריל 2012

אסף, לביטוי "סמולנים-בוגדים" אין מקום בדיון תרבותי. חד וחלק.

כסיפוביץ 23 באפריל 2012

מ ע ו ל ה!!!
הלוואי עלינו קמצוץ ממה שהגרמנים יודעים לעשות.

amitpros 23 באפריל 2012

זה בהחלט נראה כאילו איתן מקטמון צודק,והאנשים הנפלאים שריססו את הטנפת הזו,אלו הם כמה פסיכים מהצד החרדי אנטי ציוני

מצד שני,קצת מצחיק לראות את ההתקפה האישית על אסף כל הזמן
בעיקר כי היא נובעת בעיקר מהעובדה שהאיש לא ממש מסכים עם המנטרה ש"היהודים תמיד אשמים בכל צרות העולם".

אסף לא ממש צריך את ההגנה שלי,אבל לא בטוח שהסטריאוטייפ כאן זה דווקא הוא

עופר 23 באפריל 2012

ההתקפה על אסף מגיעה כי הוא דוחף נושאים לא קשורים כדי להשמיץ

אבו ציצריטה מהבלקברי 23 באפריל 2012

יש גם את הענין הפעוט של ההבדל בין להיות נשיא קבצה לבין מצב בו האחים שלך מחזיקים בבעלות עליה. הבעיה היא לא שהוא אוהד מכבי פ"" אלא ששלמשפחה שלו יש שם אינטרס כלכלי חזק

אזי 23 באפריל 2012

כשהגעתי למשפט "מה הקשר בין הענף שמכונה 'כדורגל ישראלי' (מגיע לו מברוכ על הגעה לעמודים הראשונים בעיתונים, לא?) " הפסקתי לקרוא.

טרחנים נמאסתם!

הגולנצ'יק 23 באפריל 2012

אבל אצלנו בהנהלת ההתאחדות יש 41 נציגים: מליגת העל 11 (5 קבוצות לא מיוצגות), 5 מהליגה הלאומית (10 קבוצות לא מיוצגות) ומ6 הליגות הנמוכות יש נציגה אחת. יש גם נציגה מליגת הנשים (ויש לה משום מה 2 מורשי חתימה).

עכשיו גיליתי שיש גם נציגי ציבור בהנהלת ההתאחדות – ניר חפץ העורך הראשי של מעריב (לשעבר ?) וח"כ לשעבר צבי יחזקאל (אותו בחור שבסוף שנות ה90 הגיש שאילתא האם הממשלה מקיימת מגעים רשמיים עם חייזרים, בחור משעשע שכמותו).

ומעל הכל יש כמה עשרות חברי-כבוד, כאלה שלא מייצגים שום קבוצה וביניהם מיכאל וייסמן שמאז 2006 הספיק להיות מורשה חתימה של כמעט 60 (שישים !) קבוצות וכמובן פרוספר אזגי המכובד.
עוד חברי כבוד כאלה ואבדנו, או שכבר אבדנו ?

kush 23 באפריל 2012

אבדנו.

צור שפי 23 באפריל 2012

גולנצ'יק אתה מן הסתם מתכוון לאבי יחזקאל. ממש מנהרת הזמן.

Martzianno 23 באפריל 2012

אני מתחיל לחשוב שכנראה באמת מדובר בהומור משובח.
הרי לא יכול להיות שבנאדם כל כך מטומטם.
או שכן?…
בכל מקרה הוא עושה מאיתנו צחוק…

אפריים 23 באפריל 2012

הכל נכון, אבל צריך להיות הוגנים ולהראות גם את הצד השני של המטבע.
לפני שבועיים-שלושה האולטראס של דורטמונד (האלופה 'הגאה') הניפו כרזה הומופובית שגררה תגובות משלל קבוצות בגרמניה ולמיטב הבנתי המופע של מיינץ הוא השיא של התגובה הזו. מופע שצריך לכבד ולהעריך אך לזכור שהוא לא התרחש בואקום אלא כתגובה.

עמית לוינטל 23 באפריל 2012

אפריים, אתה צודק. אבל שם קללה הומופובית מהיציע או קריאה אנטישמית זוכה לכותרות שליליות ומביאה גינויים מקיר לקיר. כאן זו שיגרה שחיים בצילה

יואב בורוביץ' 23 באפריל 2012

מהטקסטים הטובים ביותר!
חייבים לצרף את לוינטל להתאחדות- כנשיא עם כוח אופרטיבי.

מיכלס 23 באפריל 2012

כי הוא איש עשייה מוכח נכון, וזה לא היית אתה שהסביר שיש להבדיל בין אנשי הרוח (קרי כותבי דה-באזר !) לבין אנשי העשייה ?

מיכלס 23 באפריל 2012

נועם תוציאו כבר את הלשון הארוכה שלכם מתרבות המערב.

סלחי לי שהכותב (שבעברו הילל ושיבח את "האח הגדול" וקבע כי הוא ספורט לכל דבר) הוא לא האילן עליו אתלה בענייני מוסר וקביעת איכות התרבויות.

תתפלאי. במקום בו יש מפגנים גדולים נגד הומופביה קיימת כנראה הומופביה אלימה.

נמאס לנו כל פעם להתבייש "במדינה ובתרבות הנוראית שלנו". די, זאת מדינת הגירה בת 60 שנה וברור שיהיו נושאים שהיא תתפתח פחות מתרבות עשירה בת מאות שנים.

וסלחי שאני פופוליסט ולא שוכח (כולה 70 שנה,כן) את יכולתה של אותה תרבות להצליח לנתק מפרטיה כל יכולת של חשיבה עצמאית, לכבוש ולהשמיד (פעמיים במאה).

http://www.youtube.com/watch?v=AIvhgUJTDeU

צור שפי 23 באפריל 2012

מיכלס, אני בדרך כלל חושב כמוך, ויש לי לא מעט ויכוחים עם אבא שלי בן ה-88 שהגיע לכאן כפליט מגרמניה בשנות ה-30 וטוען שזה הפך למקום שקשה מאוד ולא נעים לחיות בו. מכיוון שכואב לי הלב עליו אני מנסה להאיר לו הבטים חיוביים בחיים כאן (ולא חסר) אבל, בינינו, צריך להודות שבסך הכל על ציר של זמן, ולמרות הרבה דברים נפלאים, הגרף לא מראה שיפור אלא להפך.

S&M 23 באפריל 2012

הומופוביה, כמו פדופיליה, אלימות נגד נשים, שנאת הזר ועוד מריעין בישין, יש בכל מקום שבו יש אנשים. אלו תכונות אנושיות שקיימות בכל מקום, גם, ואולי אפילו בעיקר, במקומות שמכחישים או מדחיקים את קיומן. גרמניה לא ראויה לגנאי על כך שיש בה הפגנות נגד הומופוביה, כאילו ששם הבעיה חמורה יותר ממקומות אחרים. לטעון את זה יהיה לטמון את הראש בחול. להפך, הקהל שם ראוי לשבח על כך שהוא נוקט עמדה שמנוגדת לאינסטינקט הקיומי שלו (כפי שהומוסקסואליות מוצגת).
וזה לא קשור לתרבות אלא להומניות.

חוץ מזה, לא בכל פעם שמזכירים את גרמניה צריך להזכיר את הנאצים. כל אחד זכאי לדעה בשאלה אם גרמניה השתנתה או לא, אבל דווקא במקרה הזה ברור שאיזכור הנאצים מופרך, כי הנאצים השמידו הומואים.

כסיפוביץ 23 באפריל 2012

לא צריך להזכיר את הנאצים בדיוק כמו שלא צריך להזכיר כיבוש, דיכוי ואפליה בכל פעם שמזכירים את מדינת ישראל.
מי שראשו תקוע בעבר לעולם לא יוכל להסתכל קדימה.
זה בדיוק ההבדל בינינו לבין הגרמנים.

מיכלס 23 באפריל 2012

הכוונה הייתה להראות שהטור דמגוגי ומופשט.

נראה שכל דעותיו של הדעתן נגזרות מהנחת היסוד שזה מגוחך "להשוות בינינו לבין גרמניה בכל תחום". עכשיו, על-מנת להוכיח כי הוא טועה אפשר בקלות לדמגג ולכתוב, רחמנא לצלן, גם דברים רעים על הגרמנים.

פנדלוביץ 23 באפריל 2012

LIKE

קוקוריקולום 23 באפריל 2012

אם כבר לשרבב ביטויים בלטינית, לפחות שיהיו מדוייקים.

פנדלוביץ 23 באפריל 2012

לווינטל, כשחזית שיהיה ערעור על העונש והוא יתקבל (בגלל שחיתות לוזונית לשיטתך), האם חזית שהערעור על הערעור גם יתקבל? (באיזה סוג של שחיתות מדובר הפעם?).

ניר לוי 24 באפריל 2012

שחיתות ה"הפסדנו לב"ש וגם ככה יורדים אז למה לגרור עונש לעונה הבאה בואו נסיים איתו העונה…"
וברצינות- בלי עונש לפ"ת העונה אין עונש לר"ג ולוד, ובלי עונש לר"ג ולוד ללוזון יהיה קשה לשרוד בתפקיד. מקריבים את הקבוצה בשביל לשמור על הכסא- יהיה יותר קל לעלות חזרה מלהשתלט שוב על ההתאחדות

פנדלוביץ 24 באפריל 2012

ההפסד לב"ש לא הוריד את מכבי פ"ת, היו להם מספיק משחקים לעשות מהפך וב"ש קבוצה מספיק גרועה ולחוצה ליפול משחקים שנותרו.

אתם רואים צל הרים כהרים. פשוט פראנואידים. ההחלטה לקבל את הערעור הייתה פשוט החלטה רעה ואני לא מאמין שאבי לוזון השפיע עליה. ואם לווינטל כזה גאון ושש להגיד "אמרתי לכם!" אז הוא הרים להנחתה, מה לעשות, וה"אמרתי לכם" חוזר אליו בבורמרנג.

ניר לוי 24 באפריל 2012

את ההפסד לב"ש רשמתי בצחוק, כמו שאתה יכול לראות, אחרי זה יש את המחשבה הרצינית שלי- בשביל שיוכלו להעניש את רג ולוד, זאת הסיבה לשינוי העונש.
אני חושב ששינוי העונש מגוחך אפילו יותר מההחלטה לדחות אותו, כי מה פתאום אתם משנים את העונש לפ"ת בגלל משחק בליגה אחרת.
אני מאמין ללוזון שהוא לא דיבר עם הדיינים לפני. אבל כולם כבר מכירים אותו ובסופו של דבר הוא ממנה אותם, אז הוא לא באמת היה צריך בשביל שהם יבינו לבד מה יעצבן אותו ומה לא כדאי להם לעשות. גם טוני סופרנו לא היה חייב להגיד לאנשים דברים ואיכשהו הם קרו…

פנדלוביץ 23 באפריל 2012

נדמה לי שראיתי בושידו על הדשא במשחק פתיחת העונה בין ברצלונה ומדריד.
המכה הכי קשה לכדורגל הישראלי ובכלל למדינת ישראל היא עיתונאים שמנפחים את השלילי בכל דבר ומוציאים דברים מפרופורציה וקוראים השכם וערב לתלות איזה מנהיג בכיכר העיר.

צור שפי 24 באפריל 2012

נכון פנדלוביץ, התקשורת תמיד אשמה, הכי קל להרוג את השליח, לנפץ את המראה ורק לא להתמודד עם הבעיות.

אזי 24 באפריל 2012

לא..
הכי קל זה לבוא ולכתוב כמה משפטים מצחיקים על זה שהכל חרא בתיבול בדיחות בפסקאות בחרוזים,
במקום לכתוב דברים עניינים, עם תוכן, הערות בונות וסיקור מקצועי.

תקרא את עמיר פלג, עשה מזה קריירה…

בוא תסביר לי איך לכתוב תחת כל עץ רענן שאין בארץ כדורגל זה 'להתמודד עם הבעיות'?

ערן 24 באפריל 2012

התקשורת אשמה בסגנון שלה, היא לא אשמה באלימות. מה שאנחנו רואים בערוצי הספורט המפוארים שלנו אולי לא מחמיא במיןחד, אבל זה לא נוצר בוואקום, יש ביקוש לזה. הפן העסקי מדבר גבוהה, אל לנו לחפש שם סוגה עלית. פרימו לא אשם, הוא עוד תוצר של הביקוש לבושידו. אבל רגע – מישהו שכח שאלה היו השחקנים שהשתוללו? מה, גם הם רואים "יציע העיתונות"?

אזי 24 באפריל 2012

ערן, אצלנו בעולם המחשבים יש מונח שנקרא – 'משתמש טיפש'.
וכשרובנו צורכים חדשות, אנחנו 'משתמשים טפשים'

ברגע שמישהו צורך תוכן מסויים, הוא יוצא מנקודת הנחה שמה שהוא צורך הוא נכון. ברגע שהוא יצרוך אותו מספיק זמן, הוא גם יתרגל לצורת ההתנהגות שלו ויניח שזאת התנהגות נכונה.
לרוב הוא גם לא ינסה לבקר אותו, כי הוא יניח שמי שמספק את התוכן מבקר אותו מספיק.

כשאתה מספק תוכן מסויים למישהו, בטח ובטח להמונים, יש לך אחריות על מה שעובר עליהם כשהם צורכים את התוכן הזה.
בגלל זה יש רגולטור שאחראי שלא ישודרו תכנים מסויימים בשעות מסויימות ובימים מסויימים.

כי כמו ששידור משחק כדורגל ביום השואה יגרום לאנשים לשכוח שזה יום השואה. ככה שידורים יום יומים של תקשורת הספורט בישראל גורמת לאנשים לשכוח שאלימות ובהמיות זה לא טוב.

גיא 24 באפריל 2012

למה טקסט ברוח הזו שמגחיך את האמירה של לוזון על הנשיא לא הגיע לעיתון? חבל, ראוי לחשוף אותו במערומיו. אני לא מכיר את מבנה ההתאחדות והמנהלת שם וזה נשמע לי תמוה כשקראתי את הדברים שלוזון אמר.

Comments closed