הפספוס הגדול של פרגוסון

פול פוגבה

עזבו את ההפסד המהפנט בגביע הטוטו האנגלי – מפעל זניח שמשמש במה להרכבים משניים ולבחינת שחקנים (למרות שאני תמיד מקדם בברכה משחקים דרמטיים עם המון שערים, כן ירבו). זה שטויות.

אבל הייתה הרבה סמליות בכך שבמקביל להפסד של המחליפים של יונייטד בסטאמפורד ברידג', פול פוגבה כבש שער ניצחון דרמטי ליובנטוס בתוספת הזמן.

לא הייתי אומר שאילו פוגבה היה משחק, יונייטד לא הייתה מפסידה לצ'לסי – לא רק כי זה דיבור היפותטי חסר תוחלת, אלא בעיקר כי הבעיות של יונייטד היו הגנתיות בלבד (אנדרסון דווקא הרשים מאוד).

ובכל זאת הרושם שהקשר הצרפתי בן ה-19 עושה עד כה במעט הדקות שקיבל ביובנטוס הוא חיובי ביותר. נדמה שמדובר באחד מכוכבי העתיד של הכדורגל האירופי.

נכון, זה עוד מוקדם מאוד. אבל הכישרון שיש לו ברגליים, הטכניקה, האתלטיות המדהימה (איזו חיה פיזית מדהימה הבחור הסקסי הזה), רגל שמאל האדירה ומנגד הטאץ' העדין בטיפול בכדור, ההצטרפות להתקפות, החוש לכיבושים – כל אלה גורמים לתחושה שיש כאן פוטנציאל ענק.

פוגבה הוא כרגע יהלום לא מלוטש, הוא עוד רחוק ממוצר מוגמר, עדיין לא שחקן שלם, קבלת ההחלטות עדיין בינונית, הבנת המשחק תלך ותשתפר. אבל העובדה שהוא מתחנך לצידו של אנדראה פירלו הגאון גורמת לך לפנטז שיכולה לצמוח פה מפלצת שתהיה שילוב בין זינאדין זידאן לתיירי הנרי.

האם אפשר להאשים את פרגוסון? הוא רצה לשלב את פוגבה אבל לאט-לאט, לתת לו להתבשל על אש קטנה. לא נתן לו מספיק דקות ו'צאנסים בעונה שעברה. בכל זאת ילד בן 18 אבל כזה שהרבה המון ניצוצות באקדמיה ובליגת המילואים, פרגי העדיף שחקנים מנוסים יותר במרוץ הצמוד לאליפות.

לכוכב הצעיר לא הייתה סבלנות להמשיך להתייבש עד שיגיע הצ'אנס, וכמובן שצריך לזכור מי יושב לו על האוזן – סוכן העל הפרובוקטיבי-שערורייתי מינו ראיולה. זה שיכול לצאת לפנסיה בראש שקט רק מהקופונים שהוא גזר על כל עסקאות ההעברה של זלאטן איברהימוביץ'.

אז זו תהיה אולי חוכמה בדיעבד לומר זאת, אבל כמו שפוגבה נראה, עם כמות הכישרון שיש לו, יתכן שהוא עשוי להיזכר כפספוס הגדול ביותר של אלכס פרגוסון באינסוף שנותיו במנצ'סטר יונייטד.

נחיה ונראה.

ARVE Error: id and provider shortcodes attributes are mandatory for old shortcodes. It is recommended to switch to new shortcodes that need only url

מה למדנו משבוע שמונה
הפסד 5-4 בצ'לסי (גביע הליגה). השפעות על תמונת ההרכב

No Comments

ארז (דא יונג) 1 בנובמבר 2012

כדי לא ללכת רחוק מדי עם הדוגמאות, בוא נאמר שבשלב כל כך מוקדם בקריירה צריך לראות קודם אם הבחור יגיע לרמות ההצלחה של ג'יובינקו או מרקיזיו, עוד שני שחקנים שהיו בדרכם לכבוש את העולם בגילו, לפני שהוא הופך לשילוב בין זידאן להנרי…

ערן קאלימי 1 בנובמבר 2012

מרקיזיו כנראה גם יכבוש את העולם. הוא כבר טופ 10 בתפקידו. בספר שלי, הוא נמצא אחרי צ'אבי, פירלו, אינייסטה, יא יא ואלונסו. והעובדה שהוא יכול לשחק במגוון תפקידים בקישור יכולה אפילו להקפיץ אותו ממש לטופ בזמן כלשהו.

ג'יובינקו, שחביב עלי עד מאד ממש רחוק ממעמד כזה.

ארז (דא יונג) 1 בנובמבר 2012

יכול להיות שכן. אבל הבנאדם (מרקיזיו) כבר מתקרב לגיל 27. מבוגר ממסי. לא שאין שחקנים שמשתפרים בגיל הזה, אבל מעטים אלה שהופכים להיות ברמות של השחקנים שהזכרת.

ערן קאלימי 1 בנובמבר 2012

זה תלוי יותר בקבוצה ובליגה בה הוא משחק ופחות בו.
אבל בגדול, אתה צודק.

לוינטל 1 בנובמבר 2012

הוא רק בן 19. דיברתי על פוטנציאל ונראה שיש לו את זה.
ברור שזה יכול לא להתממש, ובהקשר הזה בעיקר מפחיד הדמיון החיצוני לבאלוטלי, אבל אני מאמין בילד הזה

תומר חרוב 1 בנובמבר 2012

כל מילה. העניין עם פוגבה זה באמת לא מה שהוא עשה עד כה אלא מה שהוא עשוי להיות, והוא עשוי להיות באמת הויירה הבא אם לא ייפצע. אתה רואה אותו וזה לא רק הטכניקה של חילוץ הכדורים בעמידה או השליטה בכדור או ההצטרפות להתקפה, זו הנוכחות שלו שמרשימה מעל הכל. רואים שהוא עדיין בוסר, כמו שאמרת יש בעיה בקבלת ההחלטות, אבל אי אפשר להתעלם מזה שכשהכדור ופוגבה נמצאים באותו איזור אז יש מן התרחשות מסוימת. יובה עדיין נראית הרבה יותר טוב כשמרקיזיו ווידאל על המגרש, אבל לא רחוק היום שפוגבה יהיה שחקן הרכב.
ארז, לשים את ג'ובינקו ומרקיזיו באותה שורה זה הבל. מרקיזיו כמו שערן אמר הוא קלאסה שרק משתבח עם השנים ומוסיף אספקטים חדשים ומגוונים למשחק שלו, אני לא חושב שיש שחקן שעושה הגנה בהתקפה כמוהו. ג'ובינקו הוא בדיוק ההיפך, נשאר כמו בגיל עשרים, כישרון אבל לא יותר מזה. הוא יותר רך ממרשמלו. למרות שהוא בישל אתמול והכניסה שלו עשתה קצת כאוס בהגנה, הוא פשוט לא קילר ותמיד עושה מהלך אחד יותר מידי, הוא לא באמת ברמה של יובה ובטח שלא ברמה של נבחרת איטליה, שחקן עם יחסי ציבור טובים מידי. פבריציו מיקולי לא רואה אותו.

בני תבורי 1 בנובמבר 2012

מסכים לגמרי לגבי ג'יובינקו והפער ממרקיזיו. אבל אני לא מתייאש ממנו. כשרון יש לו, ואופי אפשר לגדל.

עוז 1 בנובמבר 2012

הסיבה היחידה שפרגוסון "הפסיד" אותו זה בגלל שהילד הזה הרים את האף שלו יותר מדי. ביקש יותר מדי כסף ועם סר אלכס אין וויכוחים בעניין הזה, אתה לא רוצה מה שמציעים לך? אתה יכול לקחת את הרגליים שלך וללכת. היום זאת זכות מאוד גדולה לשחק במנצ'סטר יונייטד מי שלא רוצה להיות בה סלאמת. זה הדבר האחרון שאני מצפה לו משחקן בית של המועדון.

אוסטרלי 1 בנובמבר 2012

תגיד את זידאן ראית בחיים שלך? את הנרי ראית? אני אוהד של יובה כבר 25 שנה ואני אומר לך בוודאות, אני חותם עכשיו אם היו אומרים לי שהוא יהיה כמו דווידס האגדי….אבל מפה ועד ההשוואות ההזויות האלה. כל מה שאני יכול לומר לך, שהוא נמצא במקום טוב, זה שהוא לא שחקן הרכב קבוע כבר מעיד שהוא לא מדהים כמו מסי. ג'ובינקו לפחות שיחק בהרכב, גם פארמה זה משהו. בכל אופן נחייה ונראה, ובלי להיכנס למה שאמרת יש הבדל תהומי בין פירלו לפול, לא חס וחלילה בגלל שיש הבדלי צבע עור, אלא שמה שפירלו עושה מנסים ללמד באיטליה כבר שנים ועדיין אין להם מושג איך הוא עושה את זה. פוגבה לעומתו מתבסס על גנטיקה אדירה, שנותנת לו פריצה מדהימה מהמקום, ניתור אדיר יכול חזרה מהירה, מהירות אבל את מה שיש לפירלו מצטער זה כמו עם מרלין ….זה פשוט קסם אין דרך אחרת להגדיר את זה.

טל המנצ'סטרי 1 בנובמבר 2012

גביע הליגה זה גביע זניח סטייל גביע הטוטו?
וואלה, ואני חשבתי שגמר "גביע הטוטו" משוחק בקודש הקודשים, וומבלי וגם מגיעים דרכו לשחק באירופה…

אם יש מישהו שיודע איך לטפח, לגדל ועזור לשחקן צעיר במעבר בין קבוצת נוער, לאחר מכן ריסרב ולכדורגל של קבוצה ראשונה ועם כמה שיותר הגנה על השחקן, פיזית (ואת ההבדל ראינו רק אתמול, צמד בלמים צעיר של יונייטד שלא יכול היה לכוח של סטארידג') ומנטלית ולכדורגל הכי קשוח ותובעני כמו באנגליה זה פרגוסון.
הסר בעצמו דיבר המון עם פוגבה, הוא שלח גם את ריו פרדיננד לדבר על ליבו ולהסביר לילד דבר או 2 על כדורגל והחיים.
הכל נפל על כסף, לא קשור לשום דקות משחק או הזדמנויות, שום דבר מקצועי.
לשחקן יש סוכן ממולח, רודף בצע שסינוור אותו ולא השאיר ליונייטד שום אפשרות אחרת מלבד מה שהם דרשו והם דרשו המון כסף.
יותר מדי כסף לשחקן שלא קרע זוג נעליים ופוטנציאל גדול ככל שיהיה והוא כזה, ככה לא עובדים הדברים ביונייטד וטוב שכך.

גם את רונאלדו הגדול, כשרון גדול יותר וכזה שפרץ מוקדם הרבה יותר מפוגבה, פרגוסון שילב בהדרגתיות, רע זה לא עשה לו בקריירה.

ברבטוב 1 בנובמבר 2012

מספר הערות

ברבטוב 1 בנובמבר 2012

זה לא סוד שלפרגי יש בעיה רצינית עם הכוכבים בקבוצה,בעיה שכנראה עלתה במספר אליפיות לקבוצה
לא נשכח שבגללו סתאם,רונאלדו בקבאם ברחו מהקבוצה
אני משוכנע שלא בגלל כסף פוגבה עזב,זו פשוט האישיות הדוחה של פרגי
בנושא הזה כמו בשאר העינינים שנוגעים לאימון יש לפרגי המון מה ללמוד ממוריניו

רוזה פרקש 2 בנובמבר 2012

נכון מאוד, זה לא סוד. ל-"פרגי" יש בעיה רצינית. עם הכוכבים. גם עם השמש. עם הירח דוקא הבנתי שהוא בסדר. אתה יודע, יזיזים.
נכון. האישיות שלו דוחה. מכירה אותו אני. לפחות כמוך. גם הבנתי שהוא אוהב פורנו עם אוגרים. במיוחד את הקטע שהאוגר הגדול עוטף את האוגרת השמנה באיזוליר-בנד. אתה יודע, שלא תתפוצץ.

סטאאם ברח? וואו! איזו אבידה. דמעות בעיניים.
בקהאם וכריסטיאנו? בסביבות 140,000,000€ הכניסה הבריחה שלהם. שכולם יברחו בשביל כסף כזה. נקנה את כולם שוב.

ברבטוב, אתה מעורר רחמים. באמת.

רוזה פרקש 2 בנובמבר 2012

איך אתה יכול לכתוב עליו את כל ההשמצות הללו, ועדיין לכנותו בכינוי חיבה? מנטליות של אשה מוכה?

אולי בעצם אתה מעורר רק חמלה.

גיל מזימבבואה 1 בנובמבר 2012

גם עלי אמרו בגיל 18 שאני פוטנציאל….
עכשיו ברצינות, הרי אם הוא יפרוץ יגידו שפרגסון לא זיהה ופיספס, ואם הוא יפול יגידו שזה באשמת הסוכן.
מי שלא אוהב את פרגסון תמיד יאשים אותו.

סימנטוב 1 בנובמבר 2012

תראה לי תגובה אחת כאן בפוסט של משהו שתמיד שיאשים את פרגסון? :)

סימנטוב 1 בנובמבר 2012

שכחתי את הסמיילי :)

Comments closed